Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 4061 ggr
Krissegy
2013-03-29 13:36

Prata med gud o få svar?

Hej.

Jag har läst massor här inne :) Men har inte riktigt vågat skriva något. Men nu kör jag på :)

Kan jag på något sätt prata med gud så att han/hon svarar.? för jag brukar prata med honom/henne varje dag när jag går ut med hundarna i skogen. Då tackar jag för dittan o dattan, och frågar frågor… men det e de som e problemet! jag får inget svar ;(

Hur ska jag göra?? 

Kram

What we think, We become

Annons:
SHIAWASE
2013-03-29 14:02
#1

Krissegy! Tack  for att du skriver !!!Gud, Universum , ditt hogre Jag  eller vad du nu vill kalla det, lyssnar ALLTID!! Sa prata pa,, onska pa❤️ Egentligen behovs inga konstigheter for att vi ska fa svar heller~~~~Men ibland kan det ta tid,,,

Vi fods ju in i den har fysiska kroppen med avsikt, och vi VALJER att glomma bort varfor vi ar har. Under livets gang sa borjar vi komma ihag!! Vissa i valdigt tidig alder som du sjalv (har for mig att du ar ratt sa ung eller?) ) andra i ett senare stadium, inget battre eller samre.

MEN for att forsta hur Universum , Gud fungerar sa behover vi livserfarenhet,, ORD lar inte ut namligen. Vi kan lassa bocker Jattebra!! lasa harinne (annu battre, hihi) MEN vi maste sjalva uppleva, erfara for att verkligen forsta hur det fungerar!!! Detta betyder inte att du maste uppna en viss alder for att fa insikt NEJ! absolut inte! vi sjalar har alla olika utgangspunkter och olika syften med detta liv!! MEN vi behover livets kontraster for att na till en djupare insikt som fastnar inom oss, att "sa har ar det". om vi bara laser oss till kunskap, sa forblir den kunskapen ocksa bara en memoriserad kunskap,, inget som ar forankrat inom oss!!!
SA!!!! Krissegy,, fortsatt att forska , las har , las annat, borja bekanta dig med dina kanslor,, uppmarksamma dessa, fortsatt att tala med gud,, svaren kommer!!! bygg upp TILLITEN (den absolut viktigaste faktorn) , lat aldrig nagon tala om for det att "det dar funkar ju inte" ,, hitta tilliten, och ge dig sedan ut i varlden och valkomna de kontraster somdyker upp!

Gud, Unversum talar till standigt,,, satt dig ner och kann av Gud,, lar dig lyssna, det kommer!!! Nar det ar ratt tid, nar det ar dags!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-03-29 14:14
#2

Kul att du skriver Krissegy!! Du hör nog bara lite dåligt:) som jag, haha. Vi hade nån tråd förut när vi pratade om det här, men vi är så härligt oorganiserade så just nu vet jag inte vilken det var. Men det var någon som hade hört just " du lyssnar bara inte" Jag tror att vi alla har olika sätt. Och vi kanske inte bara pratar om svar från Gud utan från änglar, guider eller vår själ helt enkelt. Det du hör är ju inte någon som talar till dig tror jag, utan det dyker upp som tankar eller meningar i ditt eget huvud. Själv kan jag ibland känna i kroppen när jag får ett svar som är Riktigt. För svar får jag i mina tankar….massor. Men det gäller ju att särskilja det som kommer från egot och det som kommer från Mig dvs min själ. Sen kommer det ju meddelanden som hjälper mig genom livet. Det tror jag i alla fall. Meddelanden som bara kommer utan att jag ställt en direkt fråga. Har du provat att meditera? Dvs helt enkelt bara försökt släppa alla tankar i ett avslappnat tillstånd, låta tankarna bara flyta igenom dig utan att lägga någon vikt vid dom? Då kan det dyka upp små råd. Men framför allt! Fortsätt prata du, det finns någon som lyssnar! Och du vet innerst inne själv alla svar på dina frågor. Det gäller bara att komma ihåg att lyssna❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Krissegy
2013-03-29 14:52
#3

Tack :) till er båda :)

#1 jo men ja jag e ung, bara 16 hihi ;)

#2 Ibland kommer de upp meningar, men jag tar de oftast som om jag ssjälv tänker…för jag har en tanke, varför varför skulle gud svara just mig? JAg e inte känd? Jag e inte berömd. Jag e en vilsen själ i en kropp som inte vet vad den ska ta sig till.

Kram

När jag skrev så tänkte jag, de e just därför han skulle hjälpa mig hihih 🌺

What we think, We become

[Kathja]1
2013-03-29 15:08
#4

Självklart får du svar, det får vi alltid, men kanske inte alla gånger på det sättet som vi tänker oss. "Han" svarar alla, alltid. MEN vi måste vara öppna för det vi får. Ibland svarar "han" som ord i ditt huvud, ibland svarar "han" genom människor du möter, eller genom en sång, en doft, ett djur, en tanke, ett infall -  ja herrens vägar äro outgrundliga. Så fortsätt att prata för Gud VILL att du pratar, att ni har en relation, det spelar ingen roll hur gammal du är. Så börja att utgå ifrån att det du hör i ditt huvud när du pratar ÄR Gud. ❤️

Gud finns för oss alla. 😃

retep
2013-03-29 15:37
#5

Hej krissegy! det är så många kloka damer här inne och de ger så bra svar! Nu när du läser, har läst samtal med Gud kommer det självklart många frågor om hur det går till, att samtala med Gud?! Som du nog förstår av det du läst så lägger Gud ingen värdering kring, eller gör skillnad på om du är rik eller fattig, känd eller okänd, vilsen eller närvarande. Det är alltid vi själva, du själv som gör sådana värderingar. Det är också vi och du som tänker att det är din själ som är vilse och din kropp som inte vet. Själen är inte vilse! Det är din tanke och föreställning om vem du är, i förhållande till själen och till Gud, som är vilse. När den vilsenheten inte är så påtaglig och din närvaro är mer samlad, då följer också kroppen med och hela du är mer i balans. Och naturligt närmre Gud.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Krissegy
2013-03-29 16:03
#6

#4 Tack för dina fina ord! :D

Retep, jag håller på o läsa ut tredje nu. Men har så många frågor, tex om att alle en stor själ.. Men jag känner bara till mina tankar, o mitt sinne inte grannens. Så hur kan jag vara alla om jag bara känner till mig??

Kram

What we think, We become

Annons:
retep
2013-03-29 17:52
#7

Krissegy! Det är genom själen vi är alla! Som individer förblir vi våra känslor och tankar till dess att vi för ett ögonblick eller mer släpper taget och ger upp all sinnesaktivitet. När vi genom meditation, livserfarenhet och andra metoder regelbundet går bortom, blir stilla i sinnet och kroppen. Då blir vi naturligt och spontant mer i kontakt med vårt inre, vårt högre Jag, med själen. Vår individuella själ, (egentligen Själen som valt att vara individuell i dig). Efterhand som vi får en ökad medvetenhet om själen blir vi också medvetna om att vi i grunden och det själsliga planet är Ett med alla. Du är din granne och din granne är du, i en enhet bortom tanken och det individuella personliga. Två själar i den stora gemensamma Själen. Denna verklighet är aldrig långt borta som något ouppnåeligt, utan direkt och för evigt närvarande här och nu…när du är befriad från ditt eget sinnes hinder av känslor, tankar och föreställningar.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2013-03-29 18:04
#8

Det där med att känna andra gör du redan. Tänk på hur du kan komma in i ett rum och känna ifall några har bråkat, eller du vet vem som ringer innan du svarar, eller du vet vad någon du känner väl ska säga innan denne säger det. Detta att vara medial är ju oxå att känna andra som är en del av Gud. Vi är så inne i vårt mänskliga jag för det är vad vi vanligtvis lär oss, så att vi inte ser alla gåvor vi faktiskt har fötts med. Men det ger sig med tiden.

retep
2013-03-29 18:53
#9

Det Kathja säger är alla bra sätt för igenkänning. Ett annat som du kanske varit med om? är när man tillsammans med någon som står en nära, kan uppleva hur man smälter samman och inte riktigt kan avgöra vem som är vem…att man är ett med den andra…men att det inte riktigt är personen, utan mer något större gemensamt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Krissegy
2013-03-29 19:10
#10

JA #9 De har jag känt med Min tvilling!

#8 Ja jag förstår vad du menar :)

Tack för alla klocka rader!!!

Kram

What we think, We become

[Kathja]1
2013-03-29 19:12
#11

❤️

linnease
2013-03-30 05:44
#12

#3 "När jag skrev så tänkte jag, de e just därför han skulle hjälpa mig "

precis sa gar det till for mig! och det kanns sa vardagligt, sa det ar inte helt latt att urskilja till en borjan vad som ar vad, om det ar nat jag bara tanker, eller ett verkligt "svar" eller intuition. Men kanslan talar om det, efter ett tag lar man sig urskilja kanslan, om det kanns ratt liksom! Om det kanns sant.

Upp till toppen
Annons: