Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3337 ggr
crinalina
3/25/13, 3:03 PM

10-veckors utmaning

I  morse när jag vaknade så hade jag en klar tanke i mitt huvud. En 10-veckors utmaning. I mitt fall så gäller det först och främst att komma i form fysiskt eftersom jag vet att jag mår väldigt mycket bättre när jag tränar och är aktiv, än jag gör när jag är lat och (över)bekväm. 

Jag har den senaste tiden landat i mig själv när det gäller vad jag mår bra av rent fysiskt, och mentalt och själsligt naturligtvis. Både vad gäller kost och träning. Zumban jag går på ger mig enormt mycket energi, men jag har också känt att jag vill mer. Och så dök denna tanke upp under sömnen. 

Ni som hängt här ett tag minns kanske min 9-dagars makeover jag gjorde i september, som jag var jättenöjd med. Felet med den var att den inte blev integrerad i mitt vardagliga liv. Det positiva med den var att jag insåg hur bra jag kan må med små medel och inte mycket tid. 

Så nu idag har jag planerat min träning under en normal vecka, med utrymme men ändå planerat för eventuella förändringar i dagliga rutiner. 

Jag har också märkt, känt och insett att när jag har fokuset på att må bra på alla plan, så faller allt annat på plats av sig självt.

Så nu tänkte jag att någon av er kanske vill haka på. Det behöver inte vara samma som jag gör, för er kan det vara någonting helt annat ni vill lägga ert fokus på i 10-veckor. Känn efter om ni är redo att lägga ner fokus på ett särskilt område i ert liv. Det vore skoj om vi var fler som kunde peppa och hjälpa till att hålla fokus om man slinter lite. 

Jag har redan kört igång med mina 10-veckor, ingen mening att dra ut på det och hinna ändra sig. Nu är beslutet taget, första dagens träning är avklarad och jag ska snart sätta mig och göra ett grundschema att skriva ut och sätta på väggen bredvid badrumsspegeln. Om ni kommer igång en dag eller så efter mig, eller en vecka eller två efter mig, spelar ingen roll. Vi behöver inte vara totalt synkade. 

Någon som är på?? 👍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
3/25/13, 3:27 PM
#1

Det handlar alltså precis lika mycket om själva resan som om själva slutmålet. Mitt slutmål är att komma i form och ha en kropp som jag är stolt och glad över. Att kunna sätta på mig kläder och känna att de sitter bra och passar. Att få den kropp som matchar mitt inre jag. 

Min resa handlar om att ta hand om mig själv och må bra och att göra det till en del av mitt dagliga liv. Till något som är normalt och naturligt för mig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
3/25/13, 5:38 PM
#2

Jag är absolut på! Fast för mig blir det nog en 8-veckors utmaning. Jag behöver också få ordning på vikt och träning. Har börjat otaliga gånger men bara kännt att nää jag vill inte. Så plötsligt förra måndagen så  var det "NU!" och plötsligt går det hur lätt som helst. Redan -5,5 kg 😃. Sen är det ju träningen som ska på också och jag är en sån inbiten latmask så jag drar ut på det hela tiden. Mitt mål är att jag ska kunna känna mig bekväm i att gå i badkläder när vi åker till Spanien om 8 veckor. Då blir det ju en 9-veckorsutmaning förresten, jag har ju redan hållit på en vecka … Så maten var första steget, träning andra. Tredje steget blir att regelbundet lägga in små lyx-stunder i vardagen- fixa håret, göra ansiktsmask, fiskpedikyr står på önskelistan. Såna saker vill jag få in mer av. Må-bra-grejor bara för mig.

crinalina
3/25/13, 6:00 PM
#3

Härligt Håbe! 

Att känna mig bekväm i bikini är ju absolut en del av mitt mål också eftersom jag bär det mer eller mindre dagligen under ca 4 månaders tid. 

De små lyxstunderna har jag redan fått in hel del av sedan årets början. Jag och väninnan har våra film- och skönhetsvårdskvällar en gång i månaden. Nästa gång är på lördag, och det ska bli sååå härligt. Jag har också börjat ta långa, väldoftande och välgörande bad ett par gånger i veckan minst. Även meditationsstunder och andra liknande stunder räknar jag in i må-bra-grejorna. 

Kosten har jag ju pysslat fram och tillbaka med i ett par års tid nu, men har under de senaste veckorna känt att jag nu har landat i vad jag kan och inte kan äta för att må bra, och även hur mycket jag gå utanför det för att inte påverkas för mycket av det. Det känns mest skönt faktiskt. 

5,5 kg redan!! Wow! Vad har du gjort annorlunda, eller är det din känsla och inställning som har varit det avgörande? Bra jobbat!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
3/25/13, 6:31 PM
#4

Jag ska bli ordentligt frisk först, jag har en tendens att börja för tidigt och sen gå och vara halvsnorig i evigheter, det tänkte jag strunta i den här gången😉. Jag var inte redo för en våg iaf😃😇, jag har ju aldrig haft nån och köpte en när det var rea nyligen men jag pendlar ju så extremt, typ 3 kg hit och dit på en vecka🤪och märker att jag blir påverkad av det, så den får helt enkelt vara och jag kör på att känna på kläder och kolla i spegeln i stället. Sedan är jag så himla velig…trivs samtidigt med min kvinnliga kropp nu😊, känner att jag vill bejaka den😍, det är min personliga fix idé att komma tillbaks till hur jag såg ut innan graviditeten, då jag kanske egentligen var lite väl smal…🤔dessutom ÄR jag ju förändrad…bredare höfter tex. Men…Sverigeresan gjorde att jag hamnade där jag var i januari🎧, det var kanske inte vad jag hade tänkt….

Kan en låst tråd vara en idé?  Då kan vi, om vi vill, lägga ut foton på framstegen😎. Det känns som en pepp för mig iaf! Ska jag liksom Crino gå i bikini from maj så ska jag väl kunna göra det för er med😛

crinalina
3/25/13, 6:40 PM
#5

Jag har slutat väga mig, jag har märkt att vågen sällan visar hur jag ser mig själv. Haha. Nu under denna period har jag dock tänkt att föra statistik över vikt och mått varje måndag som en del i det. Mest för att jag ska kunna gå tillbaka om jag svajar och ser att det fungerar. Inte så mycket för vikten, för den bryr jag mig inte särskilt mycket om, utan för helheten. För mig är det också viktigare hur kläderna sitter, men framförallt hur det känns både med och utan kläder. 

Vi kan ju köra en låst tråd som komplement för denna tråd, om du vill det. Jag tänker dock att kanske fler än vi som är mest aktiva kanske vill delta, och då kan den här tråden vara en sporre utan att de behöver bli aktiva. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
3/25/13, 7:03 PM
#6

👋 Jag är på! 

Hade precis bestämt mig idag för att äta lite bättre mat. Sluta gotta mig var och varannan dag. Hålla godsakerna till helgerna och äta mer frukt och grönsaker, så jag får i mig alla vitaminer kroppen behöver. Det behövs ju när man tränar, att äta rätt med. För tränar har jag gjort, iallafall två pass varje vecka, men vill öka på lite. 

Så då blir min 10 veckors plan: Att öka på träningen + äta mer bra mat för kroppen 🙂

Kul med en pepptråd! 👍

Annons:
crinalina
3/25/13, 7:34 PM
#7

Hurra! 🙂 Vad roligt att vi är flera stycken som är på samma spår. Fast det är ju inte ovanligt här inne. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
3/25/13, 7:37 PM
#8

Det jag har gjort är ju att gå tillbaks till min LCHF-kost som passar mig allra bäst. Då dippar jag inte i sockersug hela tiden. Och jag håller mig mätt. Så inställningen har gjort sitt och att sluta upp med att konstant småäta (socker) har gjort sitt.

Nu har jag i alla fall plockat fram löpbandet. Det fällde vi ihop och ställde undan för att få plats med julgranen och den var det ju ett tag sen vi kastade ut :-) Nästa steg är att rota fram löpskorna som ligger i skrubben under trappen någonstans. När jag väl känner att det är dags så får inte det rycket försvinna för att jag måste börja leta grejor.

crinalina
3/25/13, 7:53 PM
#9

Ja, jag har gått tillbaka till en LC-kost, en korsning mellan LCHF och Atkins skulle jag nog säga. Men jag tillåter mig att äta tunga kolhydrater på lördagkvällar. Men bara då. Och jag får kämpa lite mot suget på söndagarna, men det brukar gå över efter jag ätit lunch (ägg, bacon och bönor blir det då). Vi äter ju lunch sent här (3-4 tiden) så då behöver jag bara fylla på med en bit ost innan jag ska på Zumba. Att jag har Zumban hjälper mig bra. 

Jag har hittat ett utomhusgym inte långt från mitt hus. Det är ca 10-12 träningsmaskiner av olika slag som står fast uppställda i en park ca 10-15 minuters gångväg härifrån. De är helt gratis, och när vädret har blivit lite bättre så blir det perfekt att träna där någon gång i veckan, som komplement till Zumban och promenader/joggingturer. 

Jag börjar dock med att köra mest hemma, med mina Zumba-band, och lite Tae Bo, plus naturligtvis mina vanliga Zumba-pass. 

Ja, det är viktigt att ha allt i ordning och klart. Det är därför som jag idag har gjort en veckoplanering, med alternativ för både inom- och utomhusträning. 

10 veckor känns inte som en överdrivet lång tid heller. Det känns överkomligt. Det är också ungefär så länge som jag har kvar på Zumba-passen som tar lov över sommaren. Då är det bra att jag har fått in en bra rutin på annan träning och kommit igång ordentligt så jag fortsätter ändå över sommaren. 

Alltså, detta känns så himla bra!! Jag får rena lyckoruset bara av tanken på hur "fit" jag kommer vara om tio veckor!! Woohooo!!! 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
3/26/13, 8:25 AM
#10

Ja haha det är rätt vanligt, men lika förvånande varje gång 😉

LCHF sägs ju vara ett bra sätt, så det e bara att köra tjejer! 

Jag börjar dagen med citronvatten och tar några glas under dagen med, sägs vara bra för kroppen, både för hud och renande och massa nyttiga cvitaminer! Tänkte äta massa cvitaminer det är ändå den vitamin det inte gör nåt om man fått för mkt. Kroppen kissar bara ut det som inte behövs 🙂

Brukar alltid köra styrkepass på måndagarna men igårmorse vaknade jag med ont i knäet, tror jag sträckt till den på nåt sätt i sömnen Men funderar på om jag kanske kan köra ett konditionspass på en crosstrainer idag. 30-45 minuter typ. För det sägs ju vara skonsamt mot knäna.

Känner mig riktigt peppad! Efter dessa 10 veckor kommer hyn gnistra som diamanter och kroppen vara i tiptop form inifrån ut 😃

crinalina
3/26/13, 12:20 PM
#11

Ja, jag har ju ätit LCHF till och från i två års tid, och blir alltid lika överraskad och förvånad över hur mycket bättre jag mår när jag gör det mot när jag äter kolhydrater. Men som sagt, jag äter väl just nu mer en kombo av LCHF och Atkins. Mer fett än Atkins och relativt mycket grönsaker. Med rätt att äta vad jag vill på lördagkvällar. Det känns som det ulitmata för mig. 

I morse så fick jag tipset om att göra plankan för att träna upp min "core", dvs mage och ryggkorsetten. Jag hade helt glömt bort den övningen. Den kan jag varmt rekommendera till er andra för att bygga upp muskulatur och uthållighet i det området. För den som inte vet vad det är så står man/ligger på golvet med tåspetsarna och underarmarna i golvet och resten av kroppen uppe från golvet i en spänd linje. Stå så länge ni orkar, brukar vara runt en halv till en och en halv minut till en början, tills ni börjar svanka. Då är det dags att sluta. 1-3 gånger räcker per dag. Det tar bara några minuter och det gör underverk. Variationer på övningen finns naturligtvis. Sidplankan är också bra och man gör då samma sak fast på sidorna. Det finns info om man googlar. En mycket enkel och snabb övning, som sagt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
3/26/13, 12:27 PM
#12

Jag har också tagit beslutet att köra en 10-veckors utmaning när det gäller mitt skrivande! Jag ska skriva minst 1000 ord om dagen 6 dagar i veckan. Lördagar har jag fritt från både träning och skrivning. Vad jag skriver spelar ingen roll, bara jag skriver. Här inne räknas inte utan det ska vara utanför internet. Det känns riktigt spännande, det ska bli skoj att se vad som kommer av det. Jag behöver ju få in en rutin och en avslappnad känsla när det gäller den biten av mitt liv också. Jag har för mycket prestationsångest och rädslor där. Men nu ska det bort!! Yiiiihaaaa!!!

Apropå citronvatten så dricker jag nu 1-2 glas med utspädd äppelcidervinäger varje dag. Olika tider på dygnet, när jag känner för det. Ibland på morgonen, ibland på kvällen, ibland under dagen. Ibland en gång om dagen, ibland två. Det som känns bäst helt enkelt. Jag tar samtidigt ett par kapsyler med Grönt te. Båda sakerna ska ju vara bra för mycket och bland annat för förbränningen. Det viktiga är att jag mår bra, och så länge jag gör det och känner för att ta det så gör jag det. 

Kom ihåg nu tjejer, och killar om några har hakat på, att allt handlar om att nå ett mål där man mår bättre än man gör idag, och att må bra under resans gång. Det ska vara roligt och givande mest hela tiden. Visst kan man svacka, men kom då ihåg känslan ni är ute efter!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
3/26/13, 2:07 PM
#13

Nu har jag avklarat dag 2:s träning. Det känns superskönt att göra detta. Nu ska jag sitta i ca 15 minuter sedan ska jag dra på mig lite mer kläder och ta sällskap av sonen för att gå till en av de skandinaviska/nordiska butikerna och köpa hem lite grejer. Det är en promenad på ca 20.25 minuter enkel väg. Så helt färdigtränad är jag inte för dagen. Haha 

När jag kommer hem ska jag kolla på lite Glee, skriva lite och sedan ska jag ta mig ett långt, varmt och härligt väldoftande bad med lite meditation eller Louise Hay i lurarna. Härlig dag. Och nu är solen på väg fram efter en väldigt mörk och molnig morgon och förmiddag. Härligt!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
linnease
3/27/13, 6:12 AM
#14

Laste tradstarten igar men hann inte skriva! Jag vill vara med med, min 10-veckors ar "Make it Easy"  *mys!*

Var ute pa stan i forrgar, pa Starbucks, och kunde inte skaka av mig nagra inte-sa-bra-kansla-tankar. Bestamde mig for att ga och gick pa toa pa vag ut, och nar jag satt pa toan spelades nan lat dar de sjong "make it easy" igen och igen. Och pa toapappershallaren hade nagon eller nagra klottrat en massa saker: "You are beautiful" "It gets better" "You have a beautiful soul" "Let go and let God handle it". Och nagra fler pa samma tema. Shit, vilken vink liksom :D

Sa, min tioveckors ar att bara Make it Easy!! Slappa grejor, slappa allt och lata universum ta hand om det, bara gora det som ar latt och enkelt och downstream och inte ens fundera over saker! ♥♥♥♥

Exempel: Allt jag inte kan komma pa pa en gang, eller klura ut. Ba slapp o gor nat annat! Allt som verkar jobbigt eller inte kul, ba slapp och gor nat annat! Allt som inte ar min business, som vad andra gor eller tycker eller tanker, ba slapp och tank pa nat annat!

szirius
3/27/13, 11:22 AM
#15

#14 oj vad jag gärna hänger med på det där sköning😘, märker hur jag börjat tänka att jag måste skärpa till mig, kämpa hårdare, vara tjurig, ja saker som känns strängt och inte bra…vill höra den sanna rösten mer, som talar om att ha kul på vägen, se resan som intressant och givande, lyfta huvudet och se stjärnorna, njuta av varje steg, tycka att oavsett vad som sker så är det en gåva. skifta fokus!☝️

[rore]
3/27/13, 12:31 PM
#16

#14😘Tack❤️

#15

Ojojoj,, jag köper det du skriver Szirius. Bort med pekpinnen och in med leklusten, nyfikenheten och öppenheten och framförallt Villigheten🎈

Sneglar uppåt mot TS #0, biter mig i läppen och känner att nått kickar igång i magen, en ny lekfull spännande förväntan.😎

För jag behöver verkligen skifta fokus och leta reda på leklusten.

En utmaning som jag i skrivande stund inte kan motstå !

[Evigheten]
3/27/13, 6:10 PM
#17

Ja här har man tralllat på in i tredje dagen på mitt nya nyttigare liv, det går bra hade lite extra sug igår under dagen men jag höll mig till vanlig mat och mitt citronvatten och frukt o grönsaker. 

Yes!😃

Men snart är det helg då får vi gotta oss. Har redan planerat att göra en god chokladpåsktårta med små marsipankycklingar som dekoration. Älskar chocolate! 😃

Men träningen har det inte blivit något av. Fast den biten har jag inget problem med, har ju kört regelbundet sen innan men nu är knäet bra igen så kanske hinner med ett pass imorgon så det iallafall blir 1 pass denna vecka så får jag köra på tis, ons tors och fredag nästa vecka. Då blir det 1 styrkepass och resten kondispass!

Peppad peppad! Träning i kombination med bra mat det lär få mig att stråla 🥳

crinalina
3/27/13, 6:27 PM
#18

Härligt Evigheten! 

Jag har nu tränat Zumba 45 och Tae Bo 8 minuter 3 dagar här hemma och jag märker en massiv skillnad på både enerig, välmående och kroppsform redan. Woohoo! Jag är verkligen jättetaggad för det här, och kan nästan inte vänta tills det är klart så jag får se och känna resultatet. Snart borde ju även solen börja titta fram på allvar här och då blir det lite tid uppe på takterrassen för färgen också. 

Maten funkar bra för mig, men det är ju ingenting nytt heller. Det känns bra, som vanligt. Ikväll ska jag göra en lchf citroncheesecake med sås gjord på färska jordgubbar. Mums! Hoppas jag. Jag har aldrig gjort en cheesecake förut. Det bästa med att äta lchf är att jag faktiskt kan äta det utan att fundera på hur min kropp ska må och reagera på det. 

Min andra utmaning har jag däremot inte kommit igång med ännu. Men ska sätta mig nu och skriva lite, innan det är dags att laga mat och göra cheesecaken. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
3/27/13, 7:41 PM
#19

Den där cheesecaken vill jag ha recension och recept på sen! Älskar cheesecake och skulle bli så glad om jag kunde få ett kolhydratsnålt alternativ på den.

Det var någon som gjorde lchf-våfflor lite titt som tätt förut. Vem var det? Skulle vilja ha recept på det också. Allt som känns lyxigt är så härligt att kunna äta.

linnease
3/27/13, 8:01 PM
#20

Jag har kört superbra på mitt Make it Easy idag! Gör lite här, lite där, om nåt blir tråkigt eller börjar ta emot så släpper jag det bara o gör nåt annat. Gör det enklaste, lättaste alternativet av allt :) så skön dag!

Annons:
[Evigheten]
3/27/13, 8:52 PM
#21

Ohh det lät ju jättegott med cheesecaken! Den blir säkert lyckad🙂

Jag slutar dagen med att vara bra på att dricka tillräckligt med vatten. Vaknat förut urtörstig på morgonen, just säkert för att jag druckit för lite kvällen innan. Så nu har jag sportflaskan bredvid, och har börjat smörja in hela kroppen med bodybutter innan jag sover med. 

Fuktboosta inifrån och ut! 🙂 yes!

szirius
3/27/13, 10:37 PM
#22

Jag dricker varmvatten med riven ingefära och honung i direkt på morgonen. Sätter igång magen och värmen i kroppen, ska också vara förbrännande tydligen. Och bra mot det mesta, inflammation o förkylningar mm. Jag droppar olivolja i vattnet när jag badar, blir mjuk o len i flera dagar sen. Träningen har jag inte startad än, jag väntar ut halsen. Men jag körde plankan med sonen idag. Jag vann😎

crinalina
3/27/13, 10:47 PM
#23

Jag har dragit ned på mitt vattendrickande. Jag har druckit massvis med vatten innan, speciellt på jobbet (och det är speciellt där jag dragit ner på det). På sommaren när det är 40 grader varmt överallt så behövs det, men inte nu. 

Ja, ingefära och honungsvatten sägs vara superbra på många olika vis. Korrekturläste en artikel om det när jag jobbade på magasinet. Och jag älskar färsk ingefära! Kanske skulle jag köpa hem lite och prova det jag med. 

Jag använder också olivolja i badvattnet, och på sommaren blandar jag ut solskyddsfaktorn med olivolja. 

Härligt att vinna mot sonen. Och plankan är ju en kanonövning. Det är en bra "början". Du har ju egentligen bara ett litet break, du har ju redan börjat innan din Sverigeresa. Kanske är det det du ska foka på när halsen blivit bra. Det är det jag känner. Att när jag fokar på att må så bra som möjligt, fysiskt, så gör jag det även psykiskt och känslomässigt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
3/27/13, 10:59 PM
#24

# 23 ja , det tror jag absolut! Känner mig peppad, och var ju suuuperpeppad när jag körde igång, och blev bättre i nacken dessutom🙂.

Vi pratade precis om att vi ska börja ha träningssöndag ihop så fort det blir varmare ute : killarna spelar fotboll på fotbollsplanen och jag springer samtidigt runt den och kör sen styrka i gräset. Längtar!!!

crinalina
3/27/13, 11:39 PM
#25

Cheesecaken blev jättegod!!!  Här kommer receptet:

Till botten:

Blanda

450 ml mandelmjöl

150 gr smält smör

50 ml natvia (eller annat valfritt sötningsmedel, jag använder ett spanskt så jag vet inte vad som finns i Sverige, receptet är från Australien)

lite kanel

Häll det i en pajform med löstagbar sidoring. Grädda i 175 grader (mitten av ugnen) i 10 minuter. 

Till fyllning:

400-450 gram creme cheese, fet

3 stora ägg

50-100 ml natvia (eller motsvarande sötningsmedel)

1-2 små citroner - juice och rivet skal (lime är också gott) beroende på hur sur man vill ha den. 

Mixa allt så det är klumpfritt (gärna med mixerstav) och häll på den gräddade botten. 

Grädda i ugnen i ca 1 timme (min ugn är knepig så prova dig fram) tills den slutar dallra när du skakar lätt på den. 

Låt svalna, gärna i kylen i en timme eller så. 

Jag gjorde en egen jordgubbsås till:

I kg färska jordgubbar lätt mixade med mixer, så det fortfarande är lite klumpar. 

Några matskedar vatten

Lite sötning

Lite salt

Lite citronjuice. 

Koka upp och låt sedan småkoka på svag värme i en halvtimme. Låt svalna eller ät medans den är varm. 

Kombinationen av jordgubbssåsens sötma och cheesecakens syrlighet var supergod! Sambon och sonen älskade det! 

🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
3/28/13, 6:41 AM
#26

Jag har oxå hört att ingefära är bra. Läste att även varmt vatten med citron och ingefära var bra. Nåt jag kan tänka mig testa, jag kör ju ändå på citron redan:) mm syrligt o sött i kombination det lät riktigt gott! Måste säga att jag har vaknat på strålande humör! Tittar jag ut så ser jag att himmelen är alldeles blå med:) upp o rivstarts med citronvatten

[Evigheten]
3/28/13, 8:33 AM
#27

Appropå en sak! Crinalina när jag läser så märker jag att vi är som helan och halvan typ🤦‍♂️ Alltså du har druckit för mkt vatten och jag för lite, du har ätit bra det har inte jag, jag har haft rutin på träningen och det börjar du jobba med nu.

Hihihi lustigt! 😃

Annons:
SHIAWASE
3/28/13, 9:04 AM
#28

ingefara ar bra! Det dricker man har,, pa vintern varmer ingefaran bra och blodcirkulationen kommer igang!! Gront te ger MASSOR av c-vitaminer:) sags vara cancerforebyggande,,  MEn innehaller ocksa koffein, for de som inte vill ta nagot sadant:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
3/28/13, 10:42 AM
#29

#28 jag har ju alltid tidigare haft iskalla fötter…men sedan jag 1) dricker ingefärsvatten på morgonen 2) trampar lite på spikmattan, så håller de sig varmare! Hurray!!

Jag kom på en av anledningarna till varför jag manifesterat denna förkylningsomgång. Jag har inte kunnat "äta lagom" sedan i julas, jag kände att jag liksom inte blev mätt om jag inte åt 2 stora portioner, vilket jag ju inte behöver. Nu har jag sippat buljong och ätit fruktsallad en vecka och har väl liksom "krymt magsäcken" så nu blir jag mätt och nöjd med en lagom portion. Behövde kanske detta för att lyckas bryta matmönstret😛. Och godissuget existerar inte ens, vi har ett stort påskägg med godis i och jag har inte tagit en enda. Men en chokladtårta med marsipanägg på blir det i påsk!

[Evigheten]
3/28/13, 12:28 PM
#30

Ahaa… Det visste inte jag! att ingefära var bra för blodcirkulationen.

Jag vet ju med mig att den behöver en liten skjuts. 

Nuu blev jag veeerkligen motiverad att köpa hem ingefära och ha det som vana att dricka en dunderdryck varje morgon!

Tack för den infon! 😘❤️

crinalina
3/28/13, 6:51 PM
#31

Ja, det är ju så det går till Szirius. 😮

För mig har ju resan hit varit ganska lång, men jag har inte varit redo förrän nu. Bara för några veckor sedan så kunde jag inte ens tänka mig att träna 4 dagar i veckan, och nu är jag inne på att träna 6 dagar i veckan. 

Idag var första arbetsdagen sedan starten och jag körde ett 8-minuters Tae Bo pass i morse, och så plankan såklart. Sedan är jag ju på fötterna hela dagen, i 6-7 timmar i sträck, så idag blir det inget mer. Framöver så blir det en promenad eller utegymmet efter jobbet. I morgon är jag ledig så då blir det ordentligt igen, och sedan är det vilodag på lördag. Då blir det pyjamas, ansiktsmasker, filmer, fotbad, smörgåstårta och popcorn efter jobbet. Längtar massor. 

Ja, jag ska också köpa hem färsk ingefära, får se om jag kommer ihåg det om jag hittar en öppen mataffär imorgon. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
3/29/13, 10:35 PM
#32

Idag har jag och väninnan varit till utomhusgymmet och kört vårt första, av många, pass. Det var helt underbart!!!'Vilken kombination att få träna med hjälp av redskap samtidigt som man får en fin solbränna och frisk luft!! Vi har också planerat in vilka dagar vi ska träna framöver! Perfekt!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
3/30/13, 9:34 AM
#33

Här rullar det på. Just nu går det lätt med maten. Inget sug alls och det är skönt. Träningen har inte fallit på plats än. Ska försöka ta tag i det så fort som möjligt. Nu är den värsta halkan borta så nu kan jag ta mig ut och gå en halvtimme på lunchrasten. Både jag och mannen vill gå ut och promenera på helgerna när vi är lediga men då får vi två sura, griniga ungar med oss. Inte precis så man vill ha det, fast å andra sidan behöver de röra på sig också. Så vi tvingar med dem ibland men det förtar ju en del av njutningen.

Igår köpte jag hem färg till håret. Dags att få lite mera lyster och glans i tillvaron 😃. Nu är ju jag mörk så det syns aldrig särskilt mycket men en klar förbättring blev det ju. Man känner sig genast piggare med lite färg.

Idag blir det påsklunch hos min mans äldsta dotter. Ägg och sill funkar ju bra för mig, blir nog en potatis också. Sen bor hon en bit ifrån stationen så det blir en promenad på en kvart i alla fall. Det får duga.

crinalina
3/30/13, 6:23 PM
#34

Idag har jag vilodag, men det blev en (nästan) halvtimmes promenad bärandes tunga kassar hem efter jobbet trots det. Normalt sett tar jag ju bussen, men den går bara en gång i timmen och jag skulle inte hinna handla och hinna med den buss jag behövde hem med. Så jag tog tåget halva vägen och handlade på en annan butik och gick därifrån. Men det var skönt eftersom jag kände hur jag blivit starkare från senast jag bar tungt den vägen. 

Jag har också lätt träningsvärk i mer eller mindre hela kroppen. Underbart! Värst är det i vaderna, inte lika roligt eftersom jag jobbat idag och varit tvungen att stå och gå på dem hela dagen. Haha. 

Ikväll har jag och väninnan vår film- och måbrakväll. Vi ska titta på Bröderna Lejonhjärta (väninnan bodde i Sverige tills hon var 4 år, hennes mamma är svenska, och hon pratar knagglig svenska, men hon har aldrig sett Astrid Lindgrens filmer så jag tänkte jag ska introducera dem för henne) och Girls Just Want To Have Fun. Jag har gjort smörgåstårta, eftersom jag får äta kolhydrater ikväll, och det ska bli sååå gott! Och så en massa popcorn med en väldans massa smör och salt förstås. Det blir ansikts- och hårmasker, och fotbad och mys i pyjamas!! Aaah, jag älskar dem här kvällarna! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Håbe
3/31/13, 7:52 PM
#35

Aj aj, känner att jag är på väg att tappa taget igen. Det krävs verkligen ingenting, eller snarare väldigt lite, för att sockermonstret tar över. Föll för en blixtsnabb impuls att köpa en pytteliten, svindyr chokladruta till kaffet när vi skulle på bio. Sen när jag kom hem så åker det ena efter det andra in i munnen. jag hinner inte ens tänka- två cookies, två fingermarie, en liten 40 grams chokladkaka, en gelegroda, några jornötsringar som legat i en skål sen i fredags och jag går fortfarande runt och sniffar efter mer. När jag trillar dit så trillar jag verkligen grundligt! Men jag skriver det här, att liksom inte gömma det eller förneka det, för om jag säger det högt så kanske jag får styrkan och rätt motivation att dra åt bromsen igen. Jag måste verkligen lära mig att jag inte har utrymme för undantag. Kanske rätt tänk skulle kunna få bort mitt sockerberoende men jag är inte där ännu. Jag måste acceptera att det är så det är och fokusera på hur bra jag mår när jag äter LC-kost. För det gör jag ju. Och eftersom den kosten får mig att må bra så är det den jag ska äta för det är det jag är värd.

crinalina
3/31/13, 10:17 PM
#36

Kan det hjälpa att inte se det som som att du tappar taget? Utan att du istället bara slinter till lite. Och så låter du det vara så idag, och tar nya friska tag imorgon? Det har iaf hjälpt mig att tänka så. Att inte göra det till att allt är förstört, för det är det ju bara om man fortsätter att äta "fel". Att avdramatisera det samtidigt som man vet att man ska upp på banan igen? 

För mig har det ju varit på och av LC-banan i två års tid nu, och det har nog varit en resa som jag har behövt för att allt ska klicka och landa liksom. Igår åt jag ju smörgåstårta och en massa popcorn, och i morse var jag på uruselt humör och överdrivet känslig. Då tog jag lite smör och ost och så började det vända igen. Jag har nämligen märkt på mig att det hjälper att ta lite smör och ost, eller kyckling och smör om jag är på jobbet där vi alltid har kyckling tillgängligt. Då slutar suget och jag kommer på banan igen. 

Att veta om att man får ett jättesug och att man får kämpa för att hålla sig på mattan om man väljer att ta något som typ choklad i ditt fall nu, kan göra att man lättare kan låta bli att fortsätta efter den chokladbiten. Att inte försöka mörka det, och slå det ifrån sig, utan att öppet se det för vad det är, och sedan göra tvärtom och ta en bit ost istället, efter chokladbiten. En bra sak är att alltid a babybellostar i handväskan. De behöver nämligen inte förvaras i kylen. Och om suget kommer på så kan man ta en sådan istället. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
3/31/13, 10:54 PM
#37

Jag har nu avklarat min första vecka i och med kvällens Zumba. Allting har gått superbra och jag mår kanonbra. Jag känner mig fortfarande lika sporrad. Imorgon ska jag och väninnan till utegymmet igen, och den här gången ska vi se till att värma upp innan, och stretcha efter så vi kanske slipper lite av träningsvärken. 

Nu ska jag göra nästa veckas program! Hoppas ni alla mår bra! 

Min andra utmaning, att skriva, har jag däremot inte kommit igång med. Jag antar att viljan var större än inspirationen där. Men jag är inte orolig. Den kommer när jag är redo för det. Jag låter frukten mogna lite mer så dyker nåt upp där också, precis som det gjorde med det här.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
4/1/13, 9:16 AM
#38

Just nu känns det ok. Jag är tillräckigt motiverad för att inte trilla just nu. Det är lite svårt att tänka att jag inte tappar taget när min erfarenhet säger mig att det är det jag gör. Jag har viktväktat, bantat med gott resultat hur många gånger som helst. Första gången med VV gick jag ner 39 kg på 8 månader, plättlätt, och så blev det jul… Jag klarar helt enkelt inte att göra avsteg för då sätter jag igång sockersuget igen. Så jag behöver lära mig att inte falla för impulsena. Lchf passar mig otroligt bra eftersom jag då inte utsätter min kropp för socker i någon form och då slipper jag sockersvängningarna. Dessutom märker jag att mitt humör blir mycket bättre och jämnare. Jag blir lugnare. Bara det kunde ju räcka som anledning att inte falla för sockerfrestelser kunde man ju tycka.

Därför går ditt cheesecake-recept bort för min del förresten Crinalina. Jag har testat och för mig gör kroppen ingen skillnad på riktigt socker och kolhydratfritt socker. Sött är sött helt enkelt. Jag brukar göra pannacotta själv till helgen ibland och det funkar bra för mig. Den behöver inget tillsatt socker utan funkar bra som den är. Men tack för att du delade med dig av receptet ändå.

Babybel-ostar brukar jag ha i väskan om jag ska iväg någonstans och inte vet om och när jag kan äta. Annars har jag alltid lite brieost och salami i kylskåpet både hemma och på jobbet.

I morgon börjar jobbveckan igen. Nu är det i stort sett barmark på gångvägarna så nu ska jag försöka se till att ta mig ut och gå på rasterna. Blir ju inte så lång tid men en bra början.

Otroulig
4/1/13, 11:44 AM
#39

Håbe, 39 kg på 8 månader!! Jösses vilken bedrift!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
4/1/13, 12:17 PM
#40

Jag har inga som helst planer på att hänga på er 10 veckors historia, men trillade över en brittisk dokumentär på svt där man snackade om bla nyttan med att fasta. Så nu ska jag prova att äta 5-2, fem dagar med mat och två dagar fastande i veckan. Ska bli spännande att se. Är första gången som jag blivit sugen på att testa en "diet" så jag tänkte att det väl är något att följa då, har alltid varit emot allt som är annat än att äta det jag känner för. Men detta är ju samma sak, för nu känner jag för detta. Har även dammat av min crosstrainer och har kört en stund varje ledig dag. Känns helt okej, och så kombinerar jag det med lite mage och hantelviftande.

Men jag är inte med i er 10 veckors grej… 😉

crinalina
4/1/13, 3:23 PM
#41

Nej, jag misstänkte att du är så känslig för kolhydrater, det är många som är det. Jag är också relativt känslig, men jag kan hantera det nu när jag är medveten om det. 

Jag är säker på att du klarar det, rätt vad det är så kommer det att trilla dit ordentligt, precis som det gör för mig hela tiden nu. Jag har ju varit på och av i 2 år fast jag vet att jag mår så mycket bättre när jag är utan kolhydrater. Jag har sagt nu att jag får äta kolhydrater på lördagkvällar, eftersom jag vet att jag klarar av att hantera det nu när jag utmanar mig själv, men vore det inte för det så skulle det vara betydligt svårare att hålla mig till det, då skulle jag lätt kunna börja söndag morgon med lite rostat bröd tex. Jag kommer förmodligen inte att äta kolhydrater varje lördagkväll heller, eftersom jag kände efter i lördags att jag inte mådde alls bra i söndags. Både psyket, känsligheten och fysiken var betydligt lägre när jag vaknade i söndags morse än det varit på ett tag. Reagerar extra mycket när jag varit utan en längre tid och sedan äter KH igen. 

Kathja! Du behöver inte alls vara med i våran 10-veckors grej, det ska kännas rätt att vara det. Men du får ändå gärna inspireras av och inspirera oss här i tråden.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
4/1/13, 3:27 PM
#42

Jag har precis kommit hem från ett pass på utegymmet, i strålande solsken. Det var helt underbart härligt! Idag stretchade vi efteråt också. 

Nu ligger jag i sängen och äter lite ägg- och kaviarmacka (lchf-bröd) och vilar kroppen lite. Jag längtar till imorgon då jag ska köra lite Tae Bo och ett kortpass Zumba här hemma på morgonen och ett vanligt Zumbapass i klass på kvällen. Och däremellan tänker jag ligga på takterrassen och sola mig!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
4/1/13, 3:51 PM
#43

Nu börjar jag nästan bli sugen på att plocka fram mitt zumba Wii igen. Min koordinationsförmåga och zumba kom inte riktigt överens. Provade några gånger sen åkte det in i skåpet. Det är inte det att jag är tjurig eller så….

[Kathja]1
4/1/13, 4:09 PM
#44

Det var ju gulligt av dig. 😉Skojade mest med det faktumet att jag just nu då ni kör er grej blev sugen på att testa detta.

Otroulig
4/1/13, 4:19 PM
#45

Lustigt Kathja, paret jag just bjöd på grill lunch skulle köra samma grej som du:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
4/1/13, 4:20 PM
#46

Ja, varför inte Håbe! Det tar ju lite tid innan man kommer in i stegen ibland, men det som är så fantastiskt med Zumba är att man gör det så gott som man kan, och alla har sin egen stil. Se till att ha kul så blir det bra, för det är det viktigaste med Zumba! Att man har roligt! 😃

Haha Kathja, ja jag förstod ju det, så jag gav ju igen lite med samma mynt. 😉 Och visst är det väl härligt hur vi kan inspireras av varandra men ändå köra vår egna grej. 👍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
4/1/13, 6:23 PM
#47

Otroulig  - var nog fler än jag som såg det där programmet. Men jag får väl se hur det går… Jobbar tills på onsdag så första dagen som fastande blir på onsdag. Får anpassa det efter mina jobbdagar tänker jag. Mannen där hemma blev nog oxå lite sugen på att prova.

crinalina
4/1/13, 9:54 PM
#48

Jag har ju provat det där med dygnsfasta två gånger i veckan och jag mådde kanonbra av det.  Men det funkade bättre för mig när jag åt LCHF samtidigt eftersom suget försvinner då. Absolut något som är värt att prova för er som är sugna! 

Jag har funderat på att börja igen, men är inte riktigt där ännu!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
4/2/13, 11:20 AM
#49

Just ja, jag glömde ju berätta. Innan jag började med detta förra måndagen så vägde jag mig och mätte mig på ett antal olika ställen på kroppen. Jag kommer att göra detta varje måndag morgon. Dels för att det är lätt att bli blind för det som faktiskt händer, och dels för att det är roligt att följa utvecklingen, inte bara i känsla och syn. 

Iaf så var det dags i går att väga och mäta. Vikten hade inte minskat märkvärdigt, men det hade jag inte räknat med heller eftersom jag hade smockat i mig kolhydrater på lördagen. På några av mina mätställen var det ingen skillnad, men jag kan känna och se skillnad i fasthet där (armar och lår), på ett par ställen hade jag ökat (framförallt runt naveln, vilket jag också är övertygad om att det beror på kolhydraterna i lördags), men på de flesta ställen hade jag minskat. Det totala resultatet var iaf - 0.5 kg i vikt, och -5,5 cm runt om olika ställen på kroppen. Runt axlar, byst och under byst så hade jag förlorat sammanlagt 7 cm!! På en vecka!! Wooohoooo!! Och jag har 9 veckor kvar!! 

Jag har ju flera mål med detta, det främsta är att må bättre. Ett annat är att bli fit och gå ner i fett, och så är det ju också att få in en ruitn i mitt dagliga liv att träna. Att integrera det i vardagen. Efter dessa 10 veckor kommer jag vara så sporrad att fortsätta träna för att jag mår så bra av det och tycker att det är så roligt och skönt att jag har kontrollen över min kropp. Fram tills nu har min kropp haft kontrollen över mig. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
4/2/13, 11:30 AM
#50

Bra jobbat Crina!

[Evigheten]
4/3/13, 10:46 AM
#51

Härligt att det går framåt för er tjejer!

Jag har haft ett uppehåll under påskhelgen och nu idag ligger jag faktiskt sjuk, kan typ bara få i mig vatten. Men då får ja se det positiva med det hela. Blir lite som en fastadag 😉  sjuk och på gott humör, det är inte illa! 😃

Så det går som planerat, nu rensar kroppen ut massa skit ur kroppen säger vi 🤦‍♂️

crinalina
4/3/13, 12:47 PM
#52

Helt rätt inställning Evigheten! Kanske är det just för att du läst om fastadagar här inne som du manifesterade en?

Här går allt enligt planerna. Var på ett, som vanligt, superkul Zumbapass igår kväll. Ikväll är det meningen att vi ska gå till "utegymmet", men det är regn på kartan så det är osäkert om det blir av. Blir skönt snart när vi inte behöver fundera på regn. :D Jag ska iaf därför köra lite Tae Bo och Zumba här hemma under dagen, för jag vill inte missa att träna idag. Jag kör hellre både det här hemma och går på gymmet ikväll än inte gör något alls. 

Jag är fascinerad och blir inspirerad av min egen vilja här. För bara ett par veckor sedan hade jag garanterat bara struntat i att träna idag. Men även fast jag känner mig lite trött och slö idag så vill jag köra ändå, och jag vill hellre köra två pass än inget. Yaaaay for me!!! Det är dels för att jag verkligen känner hur det händer saker med och i min kropp, och för att jag mår så otroligt bra. Jag känner mig mer avslappnad och spänstigare, jag känner mig mer fylld av energi, även nu när jag är slö. Jag har mer inspiration, igår skrev jag ett par tusen ord vilket är mer än jag skrivit sammanlagt på månader nu tror jag. 

Allt går enligt planerna. Med fokus på att må bra i kroppen så faller saker på plats för mig på andra områden också.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
4/3/13, 12:57 PM
#53

Jag kör vidare helt automatiskt med soppor, så det är inte direkt fasta, men nästan. Och det känns bra. Inget sug ens efter kaffe, dricker te i stället. Konditionspass väntar jag med ett tag till, men jag yogar. Just nu är jag inne i nåt " vill lära mig saker" flow så jag läser på om diverse grejer som ploppar upp och har även tagit fram mina språkböcker igen och roar mig med att översätta sångtexter - bra övning! Känns som att detta helt klart har att göra med denna detoxen som det ju blivit pga 2 veckors snörvlande.

Drog ett kort igår som sa att vikten framåt ligger i att ta hand om kroppen, själens boning. Vi fungerar så mkt bättre både själsligt och mentalt om vår fysiska kropp är i balans och stark. Så jag är glad över att jag iaf har ETT tydligt mål med våren. Dock regn, regn, regn här….längtar till torra vägar och sval bris, så jag kan sätta igång med morgonrundorna igen!

crinalina
4/3/13, 1:31 PM
#54

Det låter som att du har en bra känsla och balans szirius! Var sak har sin tid. Snart är regnet borta och solen kommer även till er. Våren verkar vara försenad överallt. Vid den här tiden förra året så hade vi redan haft många fantastiska soldagar med härlig värme. I år har vi bara haft ett par stycken hitills. Men det går åt rätt håll. Alltid! ☀️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
4/4/13, 10:46 PM
#55

Idag körde jag styrka med tjejerna, på båda passen - och jag slår dem med hästlängder, YES! Och jag vill fortfarande inte ha nåt gott på kvällarna, jag är liksom helt nöjd. YES!  En stor kopp te och kanske ett äpple. Kanske knasigt att känna tacksamhet för sjukdomen, men det fick mig att bryta det här okynnesätandet😉

Provade  mina knall-lila jeans och snaaart så sitter de toppen. YES! Kunde inte låta bli att väga mig då, bara för att checka…2 kg minus, YES!

Oh, jag vill också ha ett NYTT 10-veckors projekt sedan, det är så KUUUL. Och jag kommer vilja säga YES! efter allt nu. YES.😃

Annons:
crinalina
4/4/13, 11:07 PM
#56

Åååh vad härligt szirius! 

Själv är jag superglad idag för mina arbetskläder satt betydligt lösare på kroppen än vad det gjorde bara förra veckan! Jag kunde känna hur byxorna rörde sig fritt runt min rumpa och det har de inte gjort förut. Och det spände inte om magen! Tjooohooooo!! :D

Jag är också jättestolt över mig själv eftersom jag först körde lite styrkeövningar för armarna och magen i morse innan jobbet, sedan jobbade jag på stående/gående fot hela dagen och sedan när jag kom hem så körde jag ett Zumba-pass, det kortare 20-minuters programmet! Det är första dagen som jag har kört något efter jobbet på bra länge! Sköööööönt! Det hjälper mig att få ur mig de stresshormoner som jag utvecklat under dagens lopp. Härligt! 

Imorgon blir det nog ett Tae Bo pass både före och efter jobbet. Det är ju bara på 8 minuter det jag kör, men attans vad det får igång blodet och attans vad bra styrka det är i det. 

Jaaa, jag är ju igång, och verkligen älskar, detta 10-veckors projekt och har absolut planer på ett nytt när detta är över! Dels för att det är såååå skoj, men också för att mina Zumba-pass slutar ett par veckor efter denna period tar slut, och poolen öppnar bara ett par dagar innan den tar slut. Jag behöver integrera simning i min träning, så då behöver jag ju ett projekt för det!! Hahaha 

Men en sak i taget! Jag kan inte fatta att jag har gjort 11 dagar redan, och har bara 59 dagar kvar! Det känns så kort, och det går så lätt och snabbt!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
4/5/13, 6:09 PM
#57

Idag tar jag en vilodag, egentligen är den imorgon men imorgon ska det bli fint väder och jag jobbar en timme kortare så då tänker jag gå hem. Först en promenad på 30 minuter, sedan möter jag upp sonen vid mataffären och handlar, och sedan en promenad på ca 20-25 minuter, ca 15 av de är i uppförsbacke och jag kommer att dra eller putta på en dramatenvagn som kommer väga ca 15 kg. Det är bra träning för hela kroppen. 

Jag hade glömt bort hur trött jag är på fredagar efter jobbet så det kommer nog bli fler gånger jag byter dagar så här. 

I övrigt så känner jag iver inför mitt Zumbapass på söndag då vi ska köra ett helt nytt program! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
4/6/13, 6:51 PM
#58

Det är så himla roligt för jag märker i min vardag hur jag har blivit starkare redan. Idag när jag gick hem med min handling så kändes inte vagnen alls tung, fast det var lika mycket tunga saker i den som det brukar vara. Jag drog den längre upp i backen, innan jag började putta den framför mig, än jag brukar göra. Och jag var inte ens trött när vi kom fram till vårt hus. Detta är alltså en skapligt lång och brant backe som förr har fått mig att flåsa bara av att gå långsamt utan att bära på något.  Idag var det inte ens jobbigt!! Yaaaayyy!

Nu har jag tagit ledigt tills imorgon kväll och Zumban, ja från träningen då, kosten håller jag mig till. Igår kväll åt jag svenska ostbågar och det var såååååå gott. Det var mina kolhydrater för denna vecka. 

Imorgon ska jag ligga på taket och sola. Nu är det dags att få lite färg också.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
4/6/13, 8:18 PM
#59

Shitt vilken form du ska va i till sommaren Crina!

linnease
4/6/13, 8:24 PM
#60

Min utmaning gar ganska bra tycker jag! Svart att skriva om nat konkret om hur det gar, men jag har mer och mer skon kansla, bade mentalt och i kroppen, och kanner mig mer och mer inspirerad istallet for motig och seg som jag var mycket innan. 🌺🌈☀️🍸

crinalina
4/6/13, 8:38 PM
#61

Jag vet!! Och det känns så inspirerande, kul, uppmuntrande, rätt och fantastiskt härligt att tänka på det! Och det har redan gått nästan 2 veckor! Längtar tills måndag morgon då jag ställer mig på vågen och tar fram måttbandet för att se om något hänt även där. 

Låter helt fantastiskt linn! Jag känner faktiskt likadant! Och jag känner mig klarare i huvudet liksom. Inte lika suddig! 😃❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
4/6/13, 10:41 PM
#62

Mitt allra bästa är helt klart YES- känslan. Jag bara skiter i allt och säger yes, t.o.m idag när jag sågade mig i tummen😃Ja ba YES -blod! Jag lever! Hahahahahaha🎈Jag tror att jag har översträckt en muskel i magen, friskt ont, så jag tar det lugnt idag. Men jag ska pumpa lite med "hantlar" i morgon - två flaskor fyllda med vatten, funkar skitbra!

Åh, vad jag också vill ha lite färg Crino😘. Har sparat pengar i mina små kuvert😉så jag ska köpa 2 solstolar (såna som man kan tippa bakåt). YES!

Annons:
crinalina
4/6/13, 11:14 PM
#63

Hmmm, undrar om jag får ett tecken på att jag ska vara försiktig med mina magmuskler…?? Min kvinnliga chef sträckte sin magmuskel häromdagen, hon ska springa halvmaran i Malaga i morgon så hon var inte alltför imponerad av den värken. Och nu skriver du att du har sträckt en magmuskel. Nåja, jag kör på som vanligt. Allt blir som det ska bli! 

Ja, nu längtar jag riktigt efter en ordentlig solbränna. En sådan jag hade första sommaren här när jag bodde precis vid stranden och tillbringade massor med tid där. När jag ser kort på mig från då så tänker jag bara Wow om hur brun jag är! Jag är ju blek annars, även fast min grundfärg har fördjupats och blivit mindre blek sedan jag flyttade hit såklart. Jag vill också ha sådana stolar. Jag har ju sängar, men ibland så skulle det vara skönt att bara sitta och läsa och sen luta sig tillbaka en stund. Fast överst på vår lista står ett bord till terrassen, vi har stolar, och sängar, men inget bord. 😂

Yes-känslan måste vara underbar! "Ja ba YES - blod!" är det bland det härligaste jag läst på länge!! Du är så rolig! Skön energi strålar från dig, szirius! 😂❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
4/7/13, 2:00 AM
#64

Jag HAR en skön känsla! Och är vaken…fortfarande….😇🎧

imorgon=😴 " mamma, mamma, MAMMA!!!"

crinalina
4/8/13, 11:31 AM
#65

Idag kör jag igång min tredje vecka och resultaten efter de första två veckorna är som följer:

Vikt: ingen direkt skillnad (men det har jag inte väntat mig heller då jag just nu bygger muskler ganska bra, jag har blivit väldigt mycket starkare)

Mått: Sedan förra måndagens mätning så har jag tappat 11,5 cm fördelat på 9 olika ställen på kroppen. Största skillnaden denna vecka ligger runt magen där jag tappat sammanlagt 7 centimetrar sedan förra veckan (5 på två veckor) så nu är bollen i rullning även där. 

Sammanlagt så är det alltså -16,5 centimetrar (fördelat på 9 ställen) på bara 14 dagar!! Woooooohoooooooo!!!! 😃

Jag mår superbra! Bättre än på väääääääldigt länge. Framför allt rent fysiskt men även på alla andra plan. Jag är fortsatt sporrad och har börjat att mer och mer längta till träningen. Jag känner mig stark och smidig, smalare och lättare (fast vikten är detsamma). Igår när vi gick till Zumban så var det tre olika "bilar" som tutade, visslade och skrek efter oss (spanjorerna gör så när de ser en snygg tjej). Hehe I am back!! 

Jag har denna vecka lagt min vilodag på fredagen då jag inser att jag alltid är trött efter jobbet då. 

Ikväll ska väninnan och jag åka och köpa lite nya träningskläder. Fräscha upp mig lite så jag matchar mitt inre och mitt yttre med mitt ytliga. Haha 

Hur går det för er andra?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
4/8/13, 1:23 PM
#66

Bra jobbat! Extra bra med att planera in en ledig dag då det ofta glöms bort.

szirius
4/8/13, 2:49 PM
#67

Jag har så smått börjat plocka fram shorts o linnen, värmen är snaaart här ordentligt så jag kan ut o småjogga i solen.

Nu har jag varit ute 2 h i trädgården☀️, planterat lite lökar( liljor runt dammen bl.a🌺), krattat och rensat ogräs i jordgubbslandet! Kör man på så går pulsen upp, så det är bra träning! Nu en kaffepaus här vid datorn innan klädhögen får sitt!

Två nya elever har ringt o anmält sig till dansen- jag blir alltid lika glad med nya elever, då får jag extra inspiration inför lektionerna och tänker ut lite extra roliga grejer. Har en del nya lekar som jag vill prova, vi avslutar alltid med rörelselekar i barngruppen🙂

crinalina
4/8/13, 5:02 PM
#68

Ja vilodag är viktigt! Det är viktigt med en balans. 

Låter härligt szirius. Värmen har nu hittat hit till oss ordentligt. Underbart! 

Idag körde jag ett 45 minuters Zumba-pass, ett 20 minuters Winsor Pilates-pass och ett 8-minuters Tae Bo-pass. Underbart! Så här inspirerad att träna har jag aldrig varit tidigare! Och jag älskar det! 

Jag som så länge har kämpat så hårt emot att överhuvudtaget träna. Snacka om att jag måste ha haft en jättblockering där. Men nu är den väck! 

Efter mitt träningspass så tillbringade jag en dryg timme liggandes på en solsäng på takterrassen med härlig rock-musik i öronen. Det är väl kanske 25 grader i solen idag. 

Nu har jag ätit lite lunch och sitter i sängen och låter min hud få vila lite innan jag ska hoppa i ett varmt och härligt bad och lyssna på en meditation. Därefter blir det att göra lite slingor och ta ett stadigt tag om saxen och kapa lite hår, och göra en pizzabotten och steka köttförs till kvällens pizza. Och sen blir det köpa nya träningskläder. 

Oj, oj, oj vad jag är i farten idag, fast det känns inte så för jag är så avslappnad och lugn. 

Alltså, jisses, vilket fantastiskt liv jag lever!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
4/9/13, 9:16 PM
#69

Dag 16, av 70, går mot sitt slut och jag sitter i soffan och äter lite fläskfilé med en väldigt pepprig pepparsås. Jag har varit på Zumba ikväll och det var som vanligt sååååå skojigt! Underbart! 

Jag fixade håret idag, slängde i blekning i mitt svartfärgade hår och det kom ut röd/brun/svart i slingor. Nice! Och sedan så kapade jag lite i luggen och i nacken och vips så hade jag en helt ny frisyr som jag redan fått en massa komplimanger för. 

Resten av kvällen tillbringas i soffan med laptopen och teven och sambon. Och kanske lite cheesecake som finns kvar från i söndags.  Mums! 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Torahzen]
4/10/13, 9:48 PM
#70

Bra jobbat!

För egen del är jag nöjd att jag cyklat 2 km. Jag har en deal med gubben att vi ska cykla minst 15 km per vecka. Vi får dela upp det hur vi vill.Detta är dag1 och gubben är superförkyld, så han får dispens.

crinalina
4/10/13, 10:02 PM
#71

Härligt Tora! Jag älskar att cykla (riktig cykel alltså), och jag har en cykel, men spanjorerna kör ju som galningar. Jag blev påbackad av en bil en gång i Sverige och blev mörbultad och rejält uppskrämd. I Sverige lärde jag mig av med känslan, men här finns det med mig hela tiden när jag cyklar så jag cyklar inte alls. Fast det kanske vore en idé ändå under de här veckorna. Just nu är det ju ganska lugnt här, inte så mycket turister vilket gör att det inte är lika mycket bilar. Jag får fundera lite på den saken. 

Idag höll jag nästan på att glömma bort att träna. Jag tog det lugnt hela förmiddagen och lite till, hängde här, tittade på Glee och myste med katterna. Sen skulle jag gå upp på taket och sola men då kom jag på att jag inte hade tränat, så då körde jag Zumba och Tae Bo i en timme först innan jag tog mig lite sol. 

Imorgon skulle jag och kompisen gå tiill utegymmet efter jobbet, men hon måste jobba över och det blir för sent att gå efter det, så istället så byter jag om till bekväma kläder på jobbet, stoppar dem i en ryggsäck och går en lång promenad längs stranden hem. Det känns bra, det var längesedan jag gjorde det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
4/10/13, 10:07 PM
#72

Det är för kallt för mig att cykla utomhus, så det får bli motionscykel ä så länge. Jag hoppas att vi tar fram cyklarna i helgen och putsar upp dem inför säsongen.

crinalina
4/11/13, 8:08 PM
#73

Låter härligt! 

Idag gick jag hem från jobbet, det blev en riktig power walk. Det är helt otroligt vilken kondition jag har fått på så pass kort tid! Det är 3,5 km hem och jag gick det på 33 minuter. De sista 5-600 metrarna är en lång och seg uppförsbacke som blir brantare och brantare hela tiden. Jag hade ett högt tempo hela tiden men blev aldrig andfådd. Inte ens den sista extra branta backen. Så pass så jag kände att jag hade mer att ge och bestämde mig för att SPRINGA upp för de fyra trapporna till min våning!! Woohoooo!! 

Idag har jag också en fastedag. Jag hade i mitt huvud när jag vaknade i morse att jag ville fasta idag. Jag får se hur jag mår senare ikväll först och främst, och sedan i morgon bitti om jag kör en dag till så det blir en 5-2 fasta, eller om jag bara kör 24 timmars, eller 36 timmars om jag klarar mig ikväll men inte imorgon. Jag ska känna mig fram till det som känns rätt för mig. En dag, två nätter känns rätt bra när jag tänker på det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
4/12/13, 8:19 PM
#74

Idag har jag vilodag från träningen, och jag har kört dag 2 på fastan. Jag ligger dock på kanske 700 kalorier per dag istället för de "rekommenderade" 500. Det känns bättre eftersom jag jobbar. Jag kommer att fortsätta köra fasta på torsdagar och fredagar, det passar mig bäst när jag jobbar eftersom jag tränar hårdare övriga dagar, och dessutom har jag tillgång till smått och gott som passar mig att äta, som tex en skiva kycklingfilé, eller lite tonfisk om jag känner att jag behöver något. 

Jag mår hur som helst kanonbra, känner mig pigg och glad, även fast jag är lite efter-jobbet-trött, men mindre än jag brukat vara förut. Jag har också märkt en jättestor skillnad i hur mina arbetskläder sitter de här senaste två dagarna jämfört med bara förra veckan. Jag tror att det har hänt massor sedan min senaste vägning och mätning i måndags. Jag har en känsla av att på måndag så kommer vågen att visa på minus för första gången. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
4/14/13, 1:28 PM
#75

Jag mår så fantastiskt bra! Inte bara rent fysiskt (där jag mår bättre än jag gjort på mååååååånga år) utan på alla plan. 

Om en stund ska jag sätta lite färg på tillvaron och mig själv genom att njuta av att ha en solsäng på en solterrass under en klarblå himmel i ett varmt klimat. Njuta av det liv jag har skapat mig! 

Sköna söndag! 

Ikväll är det dags för Zumba igen! Andra gången med den nya rutinen! Det ska bli himla roligt! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
4/15/13, 5:25 PM
#76

Idag var det så dags för vägning och mätning igen! Tre veckor har nu gått sedan starten. På dessa tre veckor har jag gått ner 1,5 kg i vikt (yes, det har börjat röra sig neråt på vågen precis som jag trodde att det gjort), och på de 9 ställen på kroppen som jag mäter har jag minskat med 29 centimeter!!! Wow!! 

Jag mäter bla på tre olika ställen runt min mage; midjan, runt naveln och under magen. På endast 3!! veckor visar måttbandet på -5, -3 och -5 cm på dessa ställen! Woohooo! Mest har det minskat runt mina axlar, som är breda nog som de är ändå, med -6 cm. 

Jag fortsätter min fantastiska resa, 3 veckor har gått, 7 veckor kvar! Det går så snabbt! 

Det bästa är faktiskt hur fantastiskt bra jag mår på alla sätt och vis! Yaaaaayyyyy!!! 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Torahzen]
4/15/13, 5:59 PM
#77

Fantastiskt vilket resultat du uppnått redan!!!! Superwoman!

Själv är jag sjuk i förkylning/influensa med värk i kroppen. Jag mår bättre idag och har tränat Qigong och cyklat 2 km på motionscykel. Jag är extra stel i axlar och nacke och det är skönt att cykla när jag samtidigt vevar på med armarna (jag behöver ju inte hålla i mig med händerna).

crinalina
4/15/13, 6:03 PM
#78

Det är något jag har märkt den senaste veckan, att min stelhet i nacke och axlar har släppt en hel del. Vilket ju är jätteskönt! 

Tack, jag är supernöjd med resultatet, och det härliga är ju att jag verkligen har roligt och njuter av det. Det är ju så tydligt att detta är inspirerad aktion och inte uttänkt aktion. Uttänkt aktion blir lätt kämpig, medan inspirerad är lätt. 

Hoppas du kryar på dig snart!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
4/15/13, 6:19 PM
#79

Jag är på bättringsvägen. Nu ska jag ut till lekparken med lillan, max en timme, sedan behöver jag vila…

crinalina
4/15/13, 6:37 PM
#80

Det är bra! Frisk luft och sen vila. Ha en härlig kväll! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
4/15/13, 10:49 PM
#81

#78 jag läste tidigare en mening som verkligen klingade an i mig, och det var att den nya tiden står för att vi ska göra saker ut ur inspiration, inte viljekraft. Har känt detta mer och mer tydligt också, att jag faktiskt inte ens har FÖRMÅGAN att " bita ihop och bara göra" ifall det inte känns bra inifrån, så som jag tidigare kunnat göra. Det är för att jag blir vägledd,👍det är inte tid för ren viljekraft nu, utan alltid alltid vänta in hjärtat - för då går det ju så enkelt❤️

[Kathja]1
4/16/13, 7:15 AM
#82

Amen till det Szirius!

Och det är ju när man väl börjar göra det som allt blir så bra och allt bara börjar att flyta på. Bara man är öppen för signalerna och hänger på då det är dags. 👍🎈🌈🌊❤️

SHIAWASE
4/16/13, 8:53 AM
#83

Just precis!!  Szirius och Kathja🎈

Och Crina, vad duktigt du ar!!! Sjalv har inspirationen antligen kommit till springandet!!! Maten och annat ar som det ar ,, inga andringar dar, men jag har just kant de sista manaderna att det ar saaaa svaaart att gora nagot nar inspirationen inte finns dar~=

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
4/16/13, 9:15 AM
#84

Inspiration är (som sagt) A och O i ALLT vi gör. Själv blev jag ju inspirerad att köra periodiskfasta, är tredje veckan nu och idag kom jag i ett par jeans jag inte kunde knäppa för två veckor sedan. Och de sitter så jag kan ha dem, inte bara knäppa dem. 😛DETTA är min grej. Och självklart fick jag det till mig efter att ha knackat på ämnesomsättning härom veckan. 😎

szirius
4/16/13, 11:38 PM
#85

är snorig IGEN! Men jag körde ett pass innan middagen och i morgon ska jag cykla hem min cykel från stan.

(Har gått ner 4 kg sen februari!Inte för att det spelar nån roll men…JOHOOOO, det gör det visst!!!🥳😛)

Är inte superpeppad just nu, iaf inte som Crino🥵, det märks att jag är ur gängorna rejält,  för jag blir nästan PROVOCERAD av ditt überperfekta underbara liv just nu😃. it´s mee….😇

jag tar en dag i taget, känner att jag blir låst av att tänka på hur många dagar som gått osv. Jag följer känslan och tränar på när det känns bra och mindre hårt andra dagar. Så får det vara.🙂

[Torahzen]
4/17/13, 8:54 AM
#86

Jag är fortfarande dunderförkyld. Jag antar att jag ska prioritera något annat först.

crinalina
4/17/13, 9:56 PM
#87

Ja, det kan ju vara så Tora! När jag i början på januari bestämde mig för att skaffa gymkort så blev jag dunderförkyld natten till dagen jag skulle skaffa det, och sedan dök andra saker upp och ivägen tills jag helt enkelt insåg att det var Universums sätt att tala om för mig att jag var på fel spår. Så kan det vara. 

Idag har jag städat, skrivit, läst, tittat på Glee och städat lite mer. Sonen och jag skulle ha gått till stranden, men ingen av oss kände för det så vi struntade i det. Det är en av fördelarna här, vi har många månader framför oss då vi kan gå dit. 

Jag tog en 30-minuters Powerwalk framåt kvällningen då det blivit lite svalare. Det var superskönt. Och sen blev det ett härligt bad med en mediation i lurarna. 

Jag har fasta idag, dag 1 av 2, så jag har precis bara ätit lite äggröra. Det var inte planerat att jag skulle fasta idag utan det bara blev så, så jag hakar väl på då. Hade ju ändå tänkt det imorgon och fredag. 

Snart ska jag gå och lägga mig i en renbäddad säng, i ett nystädat sovrum, ren och fin efter badet. Ska nog göra lite EFT då tror jag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
4/17/13, 9:58 PM
#88

Jag har iaf tagit en liten kvällspromenad och cyklat 3 km i lugn takt. Det är skönt att röra på sig ändå.

crinalina
4/17/13, 10:06 PM
#89

Ja det är skönt. Bra för energierna i kroppen att få röra sig om känner att man vill och orkar också.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
4/17/13, 10:20 PM
#90

Imorgon ska jag göra lite Qigong också.

Annons:
crinalina
4/18/13, 10:46 PM
#91

Efter en dag på jobbet med väldigt mycket att göra, så valde jag att ta bussen hem istället för att gå som jag tänkt. Jag vilade lite och sen körde jag ett 20-minuters Zumba-pass, ett 8-minuters Tae Bo, plankan, push-ups och dips. Känner mig väldigt nöjd med det, speciellt eftersom jag var trött efter jobbet. Yay me!! 🙂

Fastan har gått superbra även denna vecka. Idag var en perfekt dag för fasta på jobbet eftersom vi hade så mycket så jag inte hade tid att ens tänka på att äta något litet. 

Imorgon har jag vilodag, hoppas det blir lugnare på jobbet än det var idag också.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
4/18/13, 10:46 PM
#92

Har jobbat undan massor , så i morgon ska jag ta mig en hel fm i hammocken! YES! Läsa o skriva o sola. Vi har också runt 25 grader nu. Jag använder träningen till att bryta negativa tankar, det funkar otroligt bra. Börjar jag älta nåt eller irritera mig så går jag ner i källaren o kör utfallssteg, plankan, benlyft etc tills jag är helt slut. Då blir huvudet helt tomt, på ett skönt sätt och sen är jag "ominstallerad" och mår BRA. YES!

crinalina
4/18/13, 10:50 PM
#93

Ja, jag märker också att det hjälper mot negativa tankar. Inte bara just då för stunden utan mest hela tiden. Fast, hmmmm, jag har ju iofs inte så många negativa tankar normalt sett så…. hahaha

Jag har funderingar på att försöka lägga över ljudet på mitt Zumba-pass, som jag brukar köra här hemma, på moblen eller mp3:n så kan jag köra det uppe på taket i solen. Det skulle vara härligt tror jag. ☀️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
4/21/13, 12:07 AM
#94

äggröra!!! tack för inspirationen, crina!! :D

szirius
4/21/13, 10:29 AM
#95

Jag fortsätter köra mina pass ute😃. Igår limmade jag sten runt hela dammkanten, den är liiiiten, men det var tufft jobb. Först knacka sönder de ganska tunga stenblocken, sen stå i underliga vinklar med gummistövlar ner i dammen o limma. Det blev några timmar. Och jag fick en randig rygg på köpet😃☀️( efter linnet).

Maken klippte gräset och jag krattade…har en period då jag inte alls är hungrig, så det blir nästan som fasta, jag dricker mest, och äter nån frukt ibland, nåt kokt ägg ibland….igår grillade jag halloumi med stor sallad till. Har sovit som en stock 3 nätter i rad, inte ens vaknat till, DET är ovanligt för mig! Så det här är visst vad min kropp behöver  nu.

På jobbfronten (dansen) ligger jag efter…har inte hittat inspiration…har en privatelev i morgon som jag tydligen ska lära ut ett solo till…hmm…det får komma ikväll…eller i morgon fm😎

crinalina
4/21/13, 10:36 AM
#96

Haha, vassego Linn! :D

Här går allting enligt planerna. Jag hade ett par dagar i veckan då jag kände som att jag lagt på mig lite igen, men det var även andra saker som dök upp, gamla tankar och känslor och efter ett par dagar så insåg jag att det var effekten efter att jag kört DNA-EFT några gånger. Där säger man ju att ens gamla föreställningar ska komma fram (för att man ska kunna jobba bort dem). Och när jag väl hade konstaterat vad det var så körde jag en liten miniknackning på de och sedan så blev allt som det ska igen. 

I fredags hade jag vilodag, och igår så tog jag en power walk från jobbet, till mataffären där jag mötte upp sonen med dramatenvagnen. Jag knuffade den framför mig hela vägen hem, ca 1 km varav halva vägen är uppför, och i den sista brantasta delen av backen så kändes det bra i mina skinkor. 

Jag har denna vecka även börjat fokusera på mina armar mer. Jag har börjat göra push-ups och dips mot badkarskanten varje gång jag är in på toaletten, tre dagar i veckan. Och det börjar redan ge resultat!  Woohooo! 

Jag har märkt hur hela mitt axelparti börjar bli sådär snyggt som jag alltid drömt om att det ska vara, som jag alltid har beundrat hos andra, och som jag alltid har vetat att jag har haft potentialen att ha. Yes!! 

Igår kväll hade vi vår månatliga tjejkväll med film (Vi körde Tom Cruise igår med den nya (2012) Rock of Ages då vi skrattade högt stora delar av filmen och sjöng med i underbara fantastiska covers från 80-talet, väldigt sevärd film som jag rekommenderar, och Top Gun. Vi åt en massa kolhydrater och framförallt popcorn, och gjorde masker och fotbad som vanligt. En härlig kväll som alltid. 

Idag blir det en del tid i sängen och slappa och slöa, kanske fixa lite ute på balkongen och takterrassen och sen Zumba ikväll. 

Och imorgon påbörjar jag vecka 5, wow, tiden går snabbt som attan, om en vecka är jag halvvägs. Och i och med att jag påbörjar en ny vecka så är det även vägning och mätning. Det ska bli intressant. Tror inte det hänt så där väldigt mycket denna vecka som syns där, men jag märker att jag är fastare. Satte på mig en t-shirt igår som jag senast hade för ca en månad sedan. Då satt den tajt över magen och bysten, och ganska tajt runt axlarna, nu hängde den löst överallt. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
4/22/13, 6:07 PM
#97

Då har vecka 5 påbörjats och vecka 4 avslutats. Sedan förra måndagen så är vikten oförändrad, men centimetrarna fortsätter att trilla av mig. Denna gång var det med 6 centimeter på de 9 olika ställena. Totalt så har jag alltså tappat 35 centimeter på 4 veckor. Ett slående fantastiskt resultat som jag är supernöjd med. Jag är nöjd med att vikten är oförändrad eftersom jag fortfarande märker att jag bygger muskler. 

Jag märker också att armarna börjar tightas till mer och mer, så min fokusering på dem ger resultat. 

I övrigt så mår jag fortfarande superbra på alla fronter och jag känner att jag verkligen gillar att träna. Jag mår bra av det. Det gör mig glad eftersom ett av de största målen med denna utmaning var att få träning att bli ett stående, och bestående, del i mitt liv. Ännu en må-bra-grej i mitt liv. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
4/24/13, 5:45 PM
#98

Och här fortsätter allt enligt planerna, fast jag har den här veckan tagit det lite lugnare med träningen eftersom jag har känt mig lite trött. Jag har tränat varje dag, men lite lugnare och lite kortare tid. Istället för 45 minuter Zumba i måndags så körde jag "bara" 20 minuter, tisdagen var som vanligt. Idag har det blivit en lugn promenad på 30 minuter längs med stranden, och så ska jag köra lite styrkeövningar om en stund. 

Jag har inte bestämt mig än om jag ska köra fasta den här veckan eller om jag ska äta som vanligt. Jag får se hur det känns imorgon. Tänker mig att jag ska ha en liten lugn vecka den här veckan. 

Jag mår fortfarande fantastiskt bra och fascineras varje dag över hur mycket min kropp har förändrats och hur snabbt. 

I måndags tog jag saxen och klippte av mig håret igen, så nu har jag jättekort hår. Det passar bra till mitt nya snygga axelparti, och ännu bättre om några veckor när armarna är lite mer med i svängen också. Haha Så nu har jag gått från kort-mellan till kort, och från röd/svart/brunt till kopparrött. Ser coolt ut! Och är såååå skönt nu när värmen börjar komma, och inte behöver jag bekymra mig över att ta undan håret så jag inte får bleka partier någonstans. Och idag när vi var på stranden så insåg jag hur enkelt det kommer vara i sommar när jag varit i och badat och bara behöver torka av håret och så är det bra!! 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
4/25/13, 12:47 AM
#99

Jag brukar ha en vit rand på ryggen av flätan som jag ofta har😃, men inte gör det mig ett dugg, har hellre långt hår!😎

Här har det mensats och jag har tjoffat i mig massa pasta o glass o gud vet vad, sugen på pizza som ett toook, men det gör inget heller!🐖

Nu har jag cykel! Ska bara ha en cykelpump också, sen ska här provcyklas! Vi har supervarmt, det ska bli närmare 30 i  helgen😮 Så nu är det vattningsrutinen i trädgården varje kväll som ska göras, en halvtimme går nästan åt men det är en skön tid🙂🌺

Jag brukar ju alltid träna mkt, så jag har inte samma geister som Crina, det är liksom inget nytt direkt för mig, men det är kul att se vilka förändringar det kan leda till!

Armarna tycker jag går trögt…massa huddaller 🤔, jag blir starkare men huden den består. jaja, mer att älska❤️

[Kathja]1
4/25/13, 7:34 AM
#100

Fina Szirius! 🤗 Det är just så det är, älska det du är och har. ❤️Vad spelar huddaller, och solränder för roll när man vet att livet handlar om det inre måendet och inte det yttre? Och vem har sagt att solränder och huddaller inte är vackert? Det är bara något vi har lärt oss, precis som så mycket annat. 😉

crinalina
4/25/13, 9:46 PM
#101

Jag personligen mår däremot bättre när mitt yttre matchar mitt inre och för mig så är inte huddaller och solränder något som jag personligen känner att jag mår direkt bra av. Jag mår inte direkt dåligt av det heller, men det stör mig. Och jag ger blanka tusan i vad andra anser vara vackert och vad andra anser ser bra ut. Jag anser att min kropp är som vackrast när jag har tagit väl hand om den både inifrån och utifrån. Jag mår bäst då. Det har absolut ingenting att göra med att någon annan har lärt mig något. Det är min alldeles egna uppfattning. Jag anser också att alla andra får tycka och tänka precis som de vill. Mår de bra och tycker det är vackert med huddaller och solräcnder så är det precis lika okej. 

Livet handlar om att må bra i det inre OCH det yttre! Inte bara det ena eller det andra. Det ska vara i symbios med varandra. Man behvöer inte välja när man kan ha allt man vill ha.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
4/25/13, 9:49 PM
#102

Idag är jag trött så jag har tagit en vilodag. Vi får se om jag känner för att vila imorgon också eller om jag tränar. Det får tiden utvisa. Jag har en lite lugnare vecka den här veckan. 

Och bara för att klargöra så gör jag inte det här för att gå ner i vikt eller något sådant. Det är däremot en väldigt rolig bonus som gör att mitt inre och yttre matchar varandra bättre. När jag känner att jag ser ut i det yttre som jag känner mig i det inre så mår jag bra. Jag gör detta för att jag mår bättre av det, och ingenting annat. Och jag mår inte bättre i det inre för att jag ser bättre ut i det yttre. Det är tvärtom. Jag ser bättre ut i det yttre för att jag mår bättre i det inre.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
4/26/13, 9:42 PM
#103

Idag är jag inte lika trött men jag kör min inplanerade vilodag ändå eftersom jag känner att kroppen behöver det. Imorgon blir det min vanliga lördagsträning med en kort PW från jobbet till matbutiken (25 minuter) och sedan en lika många promenad hem med tunga shoppingvagnen i uppförsbacke. Och sedan blir det mer vila tills söndag kväll och Zumba. Nästa vecka är det som vanligt igen. Längtar faktiskt efter att träna ordentligt nu. 😃👍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
4/26/13, 11:09 PM
#104

"Längtar faktiskt efter att träna ordentligt nu." - åh jag älskar den känslan!!! :) :)

Annons:
crinalina
4/29/13, 4:09 PM
#105

HALVTID!!!!!! 

Och resultatet är fantastiskt! Efter 5 veckor (35 dagar) ser det ut så här: -2 kg, och -42 centimeter. 10 av dessa centimetrar är runt axlarna, vilket på mig var behövligt då jag har väldigt breda axlar ändå, 7 centimeter är runt magen (den delen som är under magen), som brukade vara mitt problemområde. Minsta minskning är runt överarmar och lår där det "bara" visar på -2 centimeter vardera. 

Idag satte jag på mig jeans. Det är idag exakt 4 veckor jag senast hade dem på mig och gissa om jag blev glad, när fettvalken över byxlinningen inte alls var särskilt stor, och runt låren så är de nästan bylsiga. Wooohoooo! Det är något jag redan har märkt på kavajen jag brukar ha på mig kyligare dagar, att den sitter löst över magen och överarmarna. 

Jag mår fortfarande superbra, vilket ju är det viktigaste, och idag så blir det en oplanderad vilodag eftersom sambon är ledig från sitt dagjobb och sitter och jobbar med privatjobb i vardagsrummet där jag normalt gör min träning. Utomhus blåser det kraftigt och superkallt och efter att redan ha tillbringat 3 timmar utomhus i den kylan så skippar jag att gå ut och gå i det. Det känns bra att sitta uppkrupen i sängen under ett varmt täcke med lite mat, teven och laptopen istället. Får köra dubbla pass på onsdag istället. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
4/29/13, 6:39 PM
#106

Kul att du är så peppad Crino, och att det får dig att mår så braa, det är ju huvudsaken liksom!

Jag fastnade på ett kort igår( vanligtvis är det jag som knäpper alltid ) och jag tyckte att jag såg så otroligt vältränad ut😎 hahaha😃

crinalina
4/30/13, 1:45 PM
#107

Haha, ja det där med foton är ju lustigt. Ibland tycker jag att jag ser smalare och mer vältränad ut på fotot än vad jag kände mig som när det togs. Och ibland så känner jag mig mer vältränad än vad jag ser ut på fotot. Det är inte ofta som det stämmer. De gånger det gör det är när jag verkligen är i fas med mitt inre och mitt yttre. Förvånande va? Hahaha

Det var riktigt skönt med en oplanerad vilodag igår. Det är faktiskt det första dagen som jag inte har tränat eller jobbat sedan starten. Nu längtar jag tills kvällens Zumbapass! 

❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
5/1/13, 10:36 AM
#108

Det är så roligt med Zumba!! Igår var ett extra roligt pass. Jag vet inte varför, det kändes bara som att både jag och ett par andra hade extra mycket energi. Den första månaden eller så så körde vi inte framför spegel, men sedan har vi gjort det, och det är så roligt för jag kan verkligen SE skillnaden på min storlek nästan från vecka till vecka. Mina träningskläder börjar nästan bli för bylsiga nu, men jag ska dra ut på dem lite till så blir det extra roligt när jag köper nya. 

Dessa sista 5 veckor så kommer jag att förändra maten lite grann, jag kommer att dra ner lite på proteinet eftersom jag äter mer än vad jag behöver äta, och lägga till lite mer grönsaker eftersom jag varit väldigt dålig på att äta det de här senaste veckorna. Inte ur näringssynpunkt eftersom grönsaker faktiskt inte innehåller så där jättemycket näring som jag inte får i mig genom proteiner och fetter, utan för att det är gott nu när det är varmt. Och för att få lite variation. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/1/13, 9:37 PM
#109

Roligt Crina, jag tänker tvärtom, min basmat är grönsaker, käkar mest en massa färsk spenat o broccoli o lök och en och annan avokado o mandelsmör som är fetter i, och lite blandade andra grönsaker runt det, och tänker att det finns inte så mycket näring i kött/ägg/ost som jag inte får där 😃 lax ibland dock, känns riktigt bra, som det kompletterar nåt nån gång i veckan

crinalina
5/1/13, 9:59 PM
#110

Ja så olika man kan vara. Jag blir ju inte mätt om jag äter grönsaker, det skapar mest bara ett sug hos mig. Men som komplement så är det gott. Men protein får du ju inte i dig genom grönsaker, hur får du i dig tillräckligt av det?

Det viktiga är ju dock att man mår bra, och det gör jag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/1/13, 11:05 PM
#111

Hm, finns ju protein i grönsaker! Och i nötter. Inte i samma mängd, men det finns. Känns inte så viktigt sedan jag började äta massor med spenat av nån anledning, skumt kanske. Tror som Abe säger, kroppen är en kemisk fabrik, den kan bygga i princip vad som helst av vad som helst, och allt vi tror vi vet om kost och näringslära är ändå mest bara fel 😃 Så jag fick nån gång för mig att vitaminer och mineraler och antioxidanter och spårämnen och enzymer är viktigare, sen kan kroppen bygga vad den vill, och det verkar ju funka 😃 Men jag äter fisk nån gång i veckan med som sagt, och mjölk i te o kaffe, ost ibland.. Men MYCKET mindre protein och kolhydrater än jag trodde jag behövde för bara ett halvår sedan, basen är som grönsallad nu.

Men nån gång i veckan blir jag sjukt sugen på nåt ordentligt bra kött som typ en rejäl hemmagjord burgare, eller som igår kväll, den grillade fläskfilén som bjöds väldigt god!

Annons:
szirius
5/2/13, 12:07 AM
#112

Haha, jag äter så tvärtom än dig Crino😃, jag lever ju på grönsaker!

Kul grej med din spenat Linnease🙂. Gillar också spenat mkt! Själv har jag haft sånt sug på vitkål nu, har gjort  en STOR bytta pizzasallad med olivolja,vinäger o citronpeppar varenda dag nästan o ba muffat i mig!Min mage är ju van vid bönor o linser o allt, så jag blir inte fisig heller😉

Tiden nu är ju så ljuvlig, med alla primörer som börjar komma, mmmm, och så all färsk frukt aaaaaRegnbåge. Naturens guld, tänker jag.Stjärnor

Vi grillade i helgen, kan verkligen tipsa om blandningen zuccini, aubergine, champinjoner, rödlök, röd paprika och halloumi. Hade legat i marinad först, sååååååå gott! Och massa färsk sallad till, krispigt!

En annan grej jag haft sug på nu är hummus. Har gjort egen med massor med rostade sesamfrön o mixat med kikärtor och färsk vitlök o olivolja. Jag har i en glasburk med lock, äter ibland till sallad, ibland som pålägg på rostat bröd, kan göra biffar o steka om jag känner för det. Kikärtor känns super- för min kropp😃😉

Ja, vi är alla olika , tur att vi kan känna själva vad vi mår bra av❤️

linnease
5/2/13, 10:20 AM
#113

ååååh shit vad gott Szirius, blir hungrig! Nog dags för frukost… :) :)

Otroulig
5/2/13, 3:09 PM
#114

Mmm hummus, tack för påminnelsen, super gott ju!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
5/2/13, 7:07 PM
#115

Spenat är en grönsak jag äter mycket av, när jag äter grönsaker. Spettet låter verkligen supergott, och är helt okej ur min matvinkel också! Men halloumi finns inte att få tag på här. Jag har letat och letat, och frågat andra och fått veta att de letat och letat och ingen har hittat det. Och det som är sååååååååå gott att grilla!!! 

Hummus brukar vi ha på jobbet så då kan jag tillfredsställa mig där om jag känner för det. 

Idag har jag träningsvärk i magen, bara lite grann, mer att den är spänd i musklerna egentligen. Jag provade Zumba Flat Abs igår för första gången, här hemma i vardagarummet. Ett 20-minuters pass som kändes som 10 minuter, och ja, det gjorde verkan kan jag ju säga. Det ska bli skoj att lägga in i mina träningsval! 

Och min kusin påminde mig om att rocka rockring! Fast jag skrev något om det till Linn häromdagen så tänkte jag inte på att jag ju faktiskt har en riktig viktad rockring som bara står och väntar på mig. Perfekt träning för takterrassen.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
5/2/13, 9:26 PM
#116

Haha, jag gjorde en halluomi ost i förrgår!! Funkade bättre att steka än att grilla. 4 liter gammaldags mjöl ( tror fetthalten har betydelse 3,8-4,5%) värm till 38 grader, i med en matsked ostlöpe, rör om, låt stå i 40 min. Skär fyrkanter i den och häll den i en sil ( varslen som rinner ut kan man baka på). Det blir inte så mycket ostmassa kvar när den vasslat av sig, när den börjar forma sig, lägg den i en linne duk i ett durkslag under natten, med en bunke under. På morgonen är den hård. Strö över 2 tsk salt. Beroende på hur salt du vill ha så kan du skölja bort det efter ett tag. Sen är det bara att steka/ grilla. Man kan smaksätta oxå, lämpligtvis innan den åker in i duken. Det var jätteroligt och blev gott!!! Ostlöpe hittade jag på Ica men tidigare kunde man bara köpa i apotek.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
5/2/13, 9:31 PM
#117

Hmm, vi har inte Ica i Spanien. Jag tvivlar på att det finns att köpa någonstans här. Tack ändå! 😉

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/3/13, 11:27 AM
#118

Jag tror ättika funkar typ som ostlöpe? Har för mig det är utbytbart iaf i vissa färskostrecept.. Men kanske blir hårdare mer halloumiliknande ost med ostlöpe, och mer som färskost med ättika ja.

Cool med viktad rockring! Så lätt och kul att träna med!

Annons:
crinalina
5/3/13, 9:39 PM
#119

Ja, det är riktigt bra träning. Jag köpte den förra året för att använda, men det blev inte många gånger jag gjorde det. Men nu när jag är igång med träning så kan det vara värt att komma ihåg som alternativ ibland. Sen kan jag och kompisen ha tävlingar i vem som kan rocka längst utan att tappa den! Hon har också en! Haha. 

Igår tog jag en vilodag fast jag hade tänkt gå hem. Men mina fötter och ben var trötta efter en intensiv dag på jobbet så jag valde att vila. Idag hade jag inplanerad vilodag men kände mig full av energi så när jag kom hem så körde jag Zumba. Ett 20-minuters expresspass följt av 20 minuter Flat Abs. Sköööööööööööönt! 

Imorgon ska jag och sonen gå på ferian efter jobbet så då blir det ingen träning. Men mycket gående. 😃

Hmm, jag tror inte göra ost är något som lockar mig. Tack för tipsen iaf. :D Haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/4/13, 12:01 AM
#120

Haha, inte jag heller. :) Men det kanske var nån annan som läste som blev inspirerad, blev sugen på att skriva det iaf.

crinalina
5/4/13, 9:49 PM
#121

Helt rätt! 👍

Här går allt enligt planerna, och jag mår bara bättre och bättre, och jag har mer och mer energi. 

Den här veckan har jag undvikit helt att äta på jobbet och jag känner mig betydligt mindre stressad än jag brukar göra. Och magen är inte alls uppblåst som den blir när jag har ätit där. Så i fortsättningen blir det ingen mat på jobbet. Det känns som ett helt rätt beslut! 

😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
5/6/13, 3:26 PM
#122

Min mage är världens bästa vägvisare för om jag är stressad eller inte. Så TACK för den påminnelsen Crino🙂. Sist jag hade uppsvälld mage var i samband med resan till/från Sverige, alltså i mitten på mars! Jag tyckte det var oerhört störande, inte alls normalt😉. Tidigare var jag uppsvälld minst en gång i veckan, ofta i samband med jobbstress….aaah, så skönt att det är ett minne blott✨!

Tack för min fina, snälla, lugna, välfungerande, balanserade mage❤️

och tack för att den bibehålls så även när jag ska jobba långa pass i sommar🎈

linnease
5/6/13, 9:54 PM
#123

Vad ska du jobba med i sommar Szirius? Sett att du sökt jobb och fått, men missade vad det handlar om.

crinalina
5/7/13, 3:38 PM
#124

Jaha, igår var det då dags för mätning och vägning efter 6 härliga veckor. Den senaste veckan blev resultatet -8 cm, vilket ger en total av -2 kg och -50 cm. Häftigt! En halvmeter har försvunnit. 

Men de senaste två veckorna har jag också kunnat vara flexibel på ett sätt jag aldrig tidigare har kunnat. Förr, om jag av någon anledning inte kunnat träna som planerat, så har jag lätt fallit helt ur rytmen och oftast istället slutat träna helt. Men nu håller jag i det även om jag har fått planera om, och tagit ledig dag en planerad träningsdag, så har jag tränat dagen efter iaf. 

Och det är ju en av de delarna som jag ville få på plats, en del av utmaningen i den här utmatningen. Att få in träningen till en så naturlig del i mitt liv, och som ett behov i min kropp och knopp. Och det har jag nu lyckats med. Wooohooooo!!! 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[rore]
5/7/13, 6:30 PM
#125

Grattis Crinalina!!🌺

Annons:
crinalina
5/7/13, 9:07 PM
#126

Tack Rore! 💋

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
5/7/13, 10:29 PM
#127

Jag är så stolt över mig själv som tog mig iväg på Zumban trots att jag inte mådde helt hundra efter gårdagens alkoholintag, och som trots att jag inte mådde hundra under passet ändå genomförde det med lika mycket energi som vanligt. Hade det varit den gamla jag så hade jag lätt kunnat strunta i att gå dit, och även om jag gått dit så hade jag lätt kunnat segat mig fram. Men inte nu längre! Yay för mig! 👍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
5/9/13, 7:14 PM
#128

Jag fortsätter förundras över mig själv och hur långt jag har kommit sedan starten. 

Idag så var vi klara tidigt på jobbet så jag hann med den tidigare bussen, vilket gör att jag är hemma en hel timme tidigare än normalt. Och vad gjorde jag med den timmen? Jo, jag tränade! Woohooo!! 

Ikväll ska sambon ta med mig ut på mat, och jag tror minsann att jag kanske ska äta lite pizza då. Bara för att jag vill, och kan. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
5/14/13, 10:32 PM
#129

Vecka 7s resultat blev -3 cm. det känns helt okej med tanke på att jag drack en hel del en kväll och åt pizza en annan. 

Jag har nu bara tre veckor kvar av dessa 10 veckor och jag kan konstatera att det redan har gått över förväntan bra, att jag har gjort en enormt stor förändring i mitt liv, och vuxit väldigt mycket inombords, och minskat utvändigt. 

Jag har också läst mycket och lärt mig mycket om kost, och träning rent allmänt, men framför allt så har jag lärt mig mycket om mig själv och hur jag och min kropp fungerar. En av de saker som jag har läst mig till är att om man tappar en centimeter runt midjan så motsvarar det 1 kg i fett. Det betyder att jag har tappat ca 7 kg i fett, på lika många veckor, men eftersom jag bara tappat 2 kg på vågen så betyder det också att jag har byggt 5 kg muskler. Lite roligt tycker jag att veta sånt. 👍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
5/21/13, 10:04 PM
#130

Vecka 8 blev en annorlunda vecka. Efter tisdagen så blev det ingen träning förrän den sedvanliga P.W.*2 på lördagen efter jobbet, och sen låg jag sjuk på söndagen så det blev ingen Zumba. 

Resultatet blev -0,5 kg och -4 cm, men också +2 cm runt magen (på två olika ställen). Plusen kommer sig från att jag känt en inre stress under veckan och då sväller min mage upp. Idag är det bra igen! 

Nu är vecka 9 inledd, den näst sista veckan på denna utmaning och det fortsätter att gå över förväntan. Idag var det Zumba som vanligt och jag längtade massor efter det! 

Och idag såg jag också att vår pool har öppnat, så snart kan jag börja simma också! woohooo!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
5/22/13, 11:02 AM
#131

Veckan som var hade jag pms och sen mens, då jag bara åt och åt och åt. Blev lite ur stämning av korten från helgen också "- va? Sådär ser jag väl inte uuut?"😃Och nu har jag fått tillbaks det här suget att jag vill småäta hela tiden…😇…men vågen visar ändå minus, så det är väl bara att vara…🌊

crinalina
6/3/13, 9:30 PM
#132

Sådärja! Då har jag avslutat mina 10 veckor och jag har genomgått en stor förändring, på många olika sätt och plan. 

Rent fysiskt och nummermässigt så blev resulatet -3 kg och -60 cm. Woohooo! 

Rent fysiskt i övrigt så är jag smidigare, mer uthålligt, snabbare, starkare, jag är enormt mycket klarare i mina tankar och mår fantastiskt mycket bättre. Hurraaa!! 

Mentalt så har jag bevisat för mig själv att jag faktiskt har kontroll över min kropp, och inte tvärtom vilket alltid har varit fallet tidigare. Jag har också lyckats med mitt mål att få träningen till att bli en del av mitt vardagliga liv och att erkänna för mig själv att jag mår bra av det. Jag har haft ett start motstånd till det tidgare. Yaaay! 

Mitt fokus på detta har lett till att nya kunskaper och synsätt har kommit till mig på en mängd olika och en del otroliga vis. Detta har gjort att jag kommit närmare mig själv och mitt inre, att jag har utvecklats både kunskapsmässigt och personligt. Fantastiskt!

Att chilla och må bra är bra och viktigt, men att ta aktiva steg i riktning mot det man vill är precis lika viktigt det. När vi tar dem stegen så visar vi att vi litar på det man vill, och att man litar på sig själv. Vilket gör att man kommer mer i linje med det man vill och då börjar saker hända. 

Min resa inom detta område har bara börjat då jag har insett att det har gömt sig en passion där för mig. Vad det blir utav det återstår att se, men något blir det. 

Tack för allt stöd, och för bollandet under den här tiden. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
6/4/13, 12:14 PM
#133

Vad kul! Underbart att känna din glädje inför detta!🤗🌺

Jag kan inte bestämma mig för hur jag tycker att det går för mig😃. Jag följer inget schema, tränar när jag får ett ryck, ibland har det blivit  varje morgon i några veckors tid ( yoga och pilates), andra gånger har det blivit sporadiskt, och för mig känns det OK. Jag har nämligen förmågan att bli för sträng mot mig själv och då försvinner glädjen i det hela. Jag har ju dessutom dansen alltid, så träning, kondition stretch etc får jag ju ändå. 

Jaha, så nu blir det 10 nya veckor med nåt annat tema, eller?🙂

Jag är lite förskjutare, tänker att jag " inte kommer att ha tid med nåt" nu när jag ska jobba 100% i sommar…det var typ 2 år sedan så jag vet inte hur det kommer att kännas.Men tid kan man ta sig, om det är nåt man brinner för🙂.

Upp till toppen
Annons: