Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 937 ggr
Sugarcream
2013-03-20 23:29

Hjälp

Jag mår så dåligt av en viss sak att jag snart inte orkar mer. Vissa dagar är allt verkligen på topp. Jag är så glad att jag vill skrika ut min glädje till hels världen. Och i grund och botten är jag en väldigt glad person. Men…andra människor påverkar mig så otroligt mycket. Jag har haft det fram och tillbaka med mitt ex länge. Stunder då vi inte hörts alls. Sen stunder då allt är jättebra. Problemet är att allt detta tar min energi såå mkt. Känns som att jag själv dör mer och mer för varje gång detta sker…att vi bråkar/blir oense/inte förstår varann. Problemet är att jag tycker om honom väldigt mkt och hade innerst inne önskat det blev vi…Men han har sagt att han tycker om mig mycket men inte älskar mig på det sätter. Jag förstår det. Men ändå när han reste på semester så skrev han att han köpt en present till världens vackraste tjej (tjej inte menat som flickvän)…och han hörde av sig varje dag och skrev att de enda han saknade var mig och sin familj…När jag frågar honom nu varför han varför han skrev så så säger han att han kände så då. Det jag undrar i detta är att vad attraherar jag för att ha dessa ups and downs med honom hela tiden? Jag förstår inte. Bara jag har en mindre bra dag, är lite ledsen och vill ha tröst så blir det bråk mellan oss istället. Menas det med att vi måste bort från varann? Att vi är så pass olika att vi inte borde höras? Jag är väldigt intresserad av loa och tror på det. Men ibland kan man undra vad man gjort för attrahera vissa saker i sitt liv. För utöver detta så är allt annat bra. Jag har lite problem med mitt humör. Väldigt svängigt men inget som jag alltid visar till folk. Utan mer att jag kan känna mig låg en dag liksom och nästa må jättebra. Funderar på att gå till en psykolog och prata och få ut allt jag tänker på…Men när det är såhär upp och ner mellan en person som betyder så mkt för mig…Det förändrar mig totalt. Och jag blir en person jag inte vill. Och detta är en person jag vid så många tillfällen annars haft såå bra med. Senast i helgen hade vi jättetrevligt och allt var verkligen bra. Sen vänder det så snabbt. Är det jag som attraherat denna berg och dalbana?

Annons:
Sugarcream
2013-03-21 07:34
#1

Det jag inte förstår är att jag har inte tänkt något negativt för att föra in missförstånd. Det enda var att jag kände mig lite nedstämd en kväll. Jag kan inte hjälpa hur jag känner. Jag tillåter mig känna mig ledsen då och då men sen resa mig upp igen fort o tänka positivt. Men känner att jag nog får gå till en samtalsterapeut nu för känner snart inte igen mig själv. När jag är glad och mår bra är jag världens gladaste. Och loa har hjälpt mig mycket med positivt tänkande. Men jag reder inte ut det helt själv längre. Och ens närmsta orkar inte stå som bollplank hela tiden. För folk har sina egna problem och jag förstår det. Men det är när som man mest behöver någon som det inte finns någon. Sedan när man mår hur bra som helst då hör folk av sig. Jag förstår men ändå inte. Därför inser jag nu att ingen av mina vänner "kan" hjälpa mig. Jag får gå till någon proffessionell. Vill hitta tillbaka till mig själv. Vara så glad jag kan vara och vara det så ofta det går.

[Kathja]1
2013-03-21 09:02
#2

Först vill jag säga till dig att sluta klandra dig själv! Det är som det är och det är av en anledning. Att ni bråkar lättare när du är trött, eller stressad, är mänskligt - det blir gärna så eftersom man blir mer känslig då man är ur balans.

Du gör inte ert förhållande svajigt för att du deppar en kväll, alla känslor är okej - men vill du ha ett liv där du mår bra är det ju en fördel att må mer bra än dåligt.

Jag tänker annars spontant att du inte har fattat något aktivt beslut ännu hur du vill ha det, du vill både ha honom och inte - och ditt yttre speglar bara denna ambivalens.

Så det du behöver göra först och främst är att bestämma dig vad du ska satsa på!

Er relations varand är precis vad du har önskat dig, på ett energi/känsloplan. Så är det alltid.

Så börja med att klura lite på vad du faktiskt får ut av att ni har det som ni har det…

Sugarcream
2013-03-21 15:05
#3

Han har också sina problem som tynger honom. Och jag mina. Det är svårt "lösa" varandras problem när båda mår sådär. Innerst inne önskar jag det vore vi. Har jättesvårt att släppa honom helt. Jag är öppen för att träffa andra och har gjort. Jag vill träffa den som är bäst för mig oavsett om det är han eller någon ny. Han sa till mig att vi har för många tjaffs mellan oss. Mkt negativitet som varit. Det har satt sina spår. Men innerst inne har jag alltid önskat det ska bli vi. Men jag TROR inte det blir så eftersom han sagt han inte älskar mig på det sättet. Kanske det som är felet? Att jag villmen inte tror? Men jag vill inte heller "binda mig fast" vid honom…utan har bett loa om att träffa en som ska göra mig glad och få mig må bra.

[Kathja]1
2013-03-21 18:44
#4

Man kan inte lösa varandras problem, man kan finnas och stötta för att den andre ska fixa sina problem.

Men som sagt, det går upp och ner för att det du ber om går upp och ner. Vill - vill inte - vill - vill inte - vill - vill inte - vill - vill inte…🤦‍♂️

Sugarcream
2013-03-21 18:57
#5

Han säger att han inte orkar lyssna på mina problem för att han behöver energin till sina egna. Jag är inte sur på honom för det för han har det "värre" än mig så jag förstår han inte orkar. Det jag vill är att vi ska ha det bra bara. Så kan jag försöka tänka positiva tankar om honom?

[Kathja]1
2013-03-21 19:02
#6

Absolut! Man ska alltid försöka att tänka positivt om människor man möter. Men jag tror att du skulle må gott av att sluta tänka på er som ett "pa" och istället dagdrömma om ett förhållande med "vem som helst" - m.a.o fokusera på vilka KÄNSLOr du vill ha i ett förhållande. Det är alltid dem du attraherar, känslorna inte sakerna. Och blir det så sedan att ni som ett par kommer att kunna leva upp till den önskan ja då blir det ni, eller så dyker det upp någon som kan. Är alltid bättre att önska mer generellt och därmed ge Gud/Universum möjlighet att lösa hur-vem-när biten. 😉

Annons:
crinalina
2013-03-21 19:29
#7

Det handlar egentligen inte alls om honom, utan enbart om dig och dina förväntningar. 

Det låter för mig som om du är rädd. När han skickade det där när han var utomlands, och när han ringde hela tiden så byggde du säkert upp en förhoppning inom dig om att han har de känslorna du vill att han ska ha för dig. Men samtidigt så vaknade också rädslan till liv, den där rädslan att han inte menade det så som du ville, rädslan att han ska tillbaka det, rädslan att du tolkar det fel, rädslan att ni vill olika saker, rädslan att ni ska bråka igen osv osv osv 

Rädslor har en hög energifrekvens, och vi har ofta inget motstånd att sätta upp mot våra rädslor. Detta gör att rädslor ofta slår in, speciellt när det gäller en relation eftersom vi tenderar att fokusera mycket på just relationer. 

Det du behöver göra är att hitta en plats där du kan känna att du mår bra och ditt liv blir bra oavsett vad som sker mellan er. Vare sig du älskar honom och han älskar dig, eller du älskar honom och han inte älskar dig, eller han älskar dig men du inte älskar honom. Alla dem alternativ bör vara lika okej. Det ena bör inte vara mer värt än något av dem andra. 

En övning är att skriva ner det bästa och det värsta med de olika scenarierna. Det bästa med att du älskar honom och han älskar dig, och så det värsta med samma sak. Och det bästa med att du älskar honom men han inte älskar dig, och så det värsta med samma sak, osv. 

Sedan sänder du kärlek till honom oavsett hur han är, och om ni bråkar. 

Allting är lika okej. Om ni älskar varandra så blir det bra. Om han inte älskar dig så dyker några andra upp som matchar er båda bättre och det blir bra. Och om du inte älskar honom så dyker några andra upp som matchar er båda bättre och det blir bra. 

Det vill säga, du behöver en grund för dig själv (oavsett vad han anser och gör) där du vet och kan lita på att allting blir på det bästa sättet för dig, och för honom, oavsett vad som sker.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Sugarcream
2013-03-21 19:31
#8

Ja precis. Det har jag också hört man ska. Men det försöker jag göra. Jag vet ungefär hur jag vill ha ett förhållande…Men mkt av det stämmer in på hur jag o mitt ex haft det. Vi har o hade sån närhet…Vi hörs så ofta fortfarande fast vi inte är ihop… Men jag ska fortsätta tänka så som du skrev. Tack för ditt svar :)

Upp till toppen
Annons: