Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1303 ggr
MissInAction
3/15/13, 11:04 PM

Dilemma kring pengar och LoA

Här är något som har legat i mina tankar länge, länge. 

Vi vill alla vara lyckliga, leva i harmoni och kärlek. De flesta verkar ha den strävan, oavsett religion eller filosofi. Och naturligtvis inom LoA!

När vi upplever det här - som inte är ett slutmål, utan snarare ett tillstånd, för att sätta ett banalt ord på fenomenet - så är vi väl lyckliga. Då är det som att allt är härligt och flyter på!

Nu till det som stör mig. Som gör att jag inte får ihop det.
Varför denna ständiga strävan efter pengar, lyx och rikedom?
I böcker, videos, samtal, på forum…. 

"Alla" säger att pengar inte kan göra dig lycklig. Däremot kan de ju underlätta en🤐massa. Och vara till glädje. Men inom LoA säger man t.ex. att det gäller att ha rätt känsla och inställning, så att man får behålla pengarna också.
Och det är tips hit och dit på hur man får mer pengar. Om man bara "lever rätt" så kommer pengarna. 

SOM OM PENGAR ÄR DET VIKTIGASTE I LIVET.

Det är detta som jag inte får till. Det känns verkligen som hyckleri. Att i ena andetaget prata om hur lycklig man är över vardagen och tacksamheten för minsta lilla sak som kommer i ens väg. Och i nästa andetag är det strävan efter mer pengar. Rikedom.

Hänger lycka, harmoni, glädje och kärlek på pengar?? 

Kan det inte vara så… att när man ÄR genuint lycklig, i harmoni med sig själv och omvärlden, känner glädje, tacksamhet och kärlek…. så kvittar det totalt om man har 1 krona eller sjutton miljoner? 

En människa kan leva enkelt i en by i sydamerika och vara nästan euforiskt lycklig, frisk och i balans. Och en annan kan känna samma sak men leva lyxliv på sju olika ställen på planeten. 

Och jag frågar mig igen… varför denna strävan efter lyx och rikedom? Vad ger det som vi inte får genom att leva enligt LoA?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[KIAH]
3/15/13, 11:43 PM
#1

Du har helt rätt! Själv är jag väldigt ointresserad av pengar. Det är ju bara nåt som mänskligheten har hittat på vid nåt tillfälle i historien. Det är ju bara en illusion egentligen!

Dessutom tror jag hela det ekonomiska påhittet kommer att braka ihop om en inte alltför avlägsen framtid.

Ja detta är vad jag tror iallafall! :)

mafaldahej
3/16/13, 12:09 AM
#2

Jag tänker att man är ointresserad av pengar om man har så man nog så man klarar sig. Den som aldrig får det att gå ihop, som måste se sina tänder falla samman utan att ha råd att gå till tandläkaren, och så vidare, tänker säkert mycket på pengar.

Om man har så att man klarar sig, gäller det att jobba med sin inställning till pengar. En del är nöjda och andra blir aldrig trygga. Hur gör man för att jobba med inställningen, så att man känner sig trygg och litar på det man har? Jag vet inte. Jag känner mig ofta orolig inför framtiden och känner otrygghet. Trots att jag har så jag klarar mig.

Hur tänker andra i den här frågan?

Otroulig
3/16/13, 12:32 AM
#3

Intressant, vi har ju haft penga trådar här. Jag har känt en stor ovilja att gå in på dom trådarna. Nu har jag ju ett överflöd, i mina mått mätt. Jag har så jag klarar mig. Jag har haft perioder när jag inte haft det. Och jag förstår att oron och tankarna på brist uppstår. Just nu har jag ju sagt upp mig från mitt jobb och helt plötsligt så finns ju en praktisk orsak till att börja oroa sej. Jag tjänar bra med pengar på mitt jobb, men anser inte att det uppväger hur dåligt jag mår. Jämfört med att bo i en hydda i en kåkstad så kommer jag att vara rik. Allt ligger i tanken.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
3/16/13, 1:38 AM
#4

Mm visst är det rimligt att det är olika om man har en stadig inkomst (eller inte behöver en inkomst) eller om det är osäkert. För oavsett vad vi tycker om systemet med pengar så styr de det mesta och de behövs. 

Själv har jag i långa perioder levt på antingen studiemedel eller försörjningsstöd, och då har det alltid varit mer månad i slutet av pengarna, så att säga… i tre perioder har jag haft överflöd, jag med, i form av lön och ersättning från försäkringsbolat. Och visst är det en stor skillnad!! Det har gett mig ett otroligt lugn. Att veta att jag inte behöver tänka på vad jag har för utgifter. Sen att jag inte har rest jorden runt, köpt bostad, bil osv. är ju en annan sak. 

I EFT-eventet så var det ju någon som tog upp detta också i rundorna och sa att man kanske känner att pengar "isn't spirutual", är inte andligt eller hur man ska översätta det. Någon sån konflikt känner jag inte alls. Tycker inte det finns någon motsättning där. Däremot så vill jag i första hand fokusera på mitt mående, min harmoni och inre kärlek och energi. Och jag tror att pengar är en tillgång i den sortens liv som jag lever nu. 

Kunde jag leva av att jobba med exempelvis djur och natur och slippa pengar, så skulle jag gladeligen göra det! ♥

Edit: är trött och seg i huvet nu efter spelande, så jag får återkomma ifall fler reflektioner dyker upp 😇


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
3/16/13, 1:53 AM
#5

Det handlar ju helt om vilket liv man vill leva. Vi kan ju bara hitta lyckan inom oss, ALLA materiella saker, manifesteringar har ju inget med lyckan och varat valbefinnande att gora.
Samtidigt sa att man kanner en motvilja, dilemma runt pengar, beror val ocksa pa att man ser pa pengar pa ett annat satt an andra materiella saker. Man vibrerar annorlunda nar det galler pengar.

Varat samhelle, och var inprantade tro ar att vi behover pengar for att overleva.

Nagon som inte ar fokuserad pa pengar,, vill ju aven den ha SAKER!!!  Den personen, vill ha klader pa kroppen, nagonstans att bo,, ha en ny bok, en nytt av nagot annat. Manifestera ett jobb eller vad som helst.

Det ar egentligen ingen skillnad mellan dessa saker och pengar. Inget kan gora dig lycklig, men man vill ha det. Sedan har vi olika behov. For vissa kanns det harligt att ha en massa pengar for att man da kan gora saker som man har velat gora. For vissa kanns det inte viktigt med just pengarna, utan man ar fokuserad pa andra saker. Forstar ni resonomangent?? lite luddigt tror jag.  Men det ar ingen skillnad pa pengar och en blyertspenna,,, Det ar vi som skapar skillnaden, och darmed kanner dilemmat…

Sa lange vi ar manniskor i fysisk form sa vill alla ha nagonting.  Vad det ar , ar olika for alla,, for vissa ar en partner jatteviktig, for anda ar det ok att leva sjalv. Relationsproblem ar ju ocksa nagot som tas upp mycket,, for ett eget hem viktigt, etc. 

Lycka hanger inte pa pengar, men lycka hanger tex. inte heller pa en Partner, barn och familj tex.  Lyckan kommer ALLTID innefran,, vi bestammer sjalva hur vi vibrerar i forhallandet till det vi vill ha…

Maste rusa,, men kikar in sedan:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
3/16/13, 2:51 AM
#6

Jag tänkte direkt på ett dagens citat från häromdan:

Every emotion, from despair all of the way up to ecstasy; from complete Connection to who-you-really-are, all the way to pinching yourself off pretty severely, all of those emotions are about your perception of freedom, or your perception of bondage—every one of them. -Abraham-Hicks

Percieved freedom! Där allt ligger. Och som vi lever så är pengar inblandade i så mycket, så mycket så att det blir lätt som kopplat till vår känsla av frihet att göra vad vi vill.

Vi vill ju bara göra vad vi vill! Vad våra liv har fått oss att önska att uppleva härnäst. Och jag tror helt enkelt tanken vad det kommer kosta eller nåt liknande är så intränad för så många. Man tänker på nåt man vill, sen skjuter man sig själv direkt i foten och tänker på hur mycket det ska kosta och på att man har en begränsad budget. Nyckelord: begränsad budget, man känner sig begränsad, inte fri! Så nästa automatiska tanke för att känna sig fri att göra allt man vill blir för många såklart att skaffa mer pengar. Bara, automatiskt, och inlärt, och logiskt, men det är så sjuuukt invant så många märker nog inte ens vilka tankar och antaganden vad den bygger på..

Strävan är egentligen bara efter en känsla av frihet, oändlighet! Efter vilka vilka vi egentligen är. Att kunna uttrycka sig fullt. Att kunna följa sitt själs önskan varthän den än leder och inte hålla sig själv tillbaka. Efter nya upplevelser.

Och, dessutom allt utvecklar sig hela tiden, inget är någonsin statiskt, alla vill alltid ha mera! Nytt, mera! Det är som själva grundbulten i livet! Stillastående skulle vara utan rörelse, utan liv, utan upplevelser.

Annons:
[Kathja]1
3/16/13, 6:58 AM
#7

Jag tror att det är för att de flesta av de där "jag snackar LoA"-typerna är Amerikanska och där är det generellt sett mer du ska lyckas snack och lyckad är man om man har en massa saker.😎

Men det finns ju ett annat gäng som förespråkar att leva fritt, typ Leija T, och de pratar inte pengar. 🌊

Men just som Shia säger, allt handlar ju om en känsla av FRIHET. ❤️

SHIAWASE
3/16/13, 8:24 AM
#8

hihi Kathja ,, Jag tror det var Linnease som pratade om frihet, men det ar ocksa det jag menar, FRIHET ar mitt alsklingsord❤️

For mig handlar ALLT om kanslan av att vara fri!!!

For mig handlar ALLT i livet om att na till den inre karnan,, for mig kan jag inte prata om LoA utan att ta med det andliga perspektivet,, for det ar ju vad vi ar. Vi ar vibrerande energi, sjalar ,,☀️

MEN ~~~ vad som ar sa fantastiskt ar att vi , om vi kopplar upp till oss sjalva, kan utnyttja ALLT det materiella som jorden och denna fysiska varld erbjuder oss! SA varfor inte gora det !!!( om man har lust:)  WOW! sa tanker jag..

Visst,, man kan ju valja att inte utnyttja det som finns, utan sitta i en stuga i skogen,, hela detta fysiska liv, och vara lika lycklig anda!

Eller sa kan man valja ha overflod av materiella saker och vara lika lycklig!

Det ar bara ett val, inget battre eller samre an det andra!!

Det finns sa mycket LoA info ute.. sa MissI valj bort det som inte kanns bra helt enkelt,, blir inget dilemma da!

For mig sa STRAVAR jag inte efter pengar eller sa,, men OJ vad jag skulle valkomna MERA av  dessa.😊

Jag tycker fantastiskt mycket om att ligga pa en strand pa Hawaii, Bali eller Maldiverna,, jag skulle valdigt garna vilja flyga business class overallt, jag skulle valdigt garna vilja vara fri att aka till Sverige eller nagonannanstans narsom helst.

Och OJ vad jag tycker om att sjunka ner i en stol pa en gourmet restaurant med favorit sallskap och dricka champagne och ata ostron..
Och vad harligt att kunna gora impulsinkop av det man vill~~

att renovera om och frascha upp lagenheten..

Att bara kunna ge en klumpsumma till nagon i familjen, eller nagon van som skulle behova..

Att kunna satsa pengar i de projekt som jag har i huvudet,, och att fa jobba med dessa!

Att ta massage och annat nar jag har lust!!

Sa kanner jag nar det galler pengar!!! Men lyckan kommer inte darifran:)

Den kommer innifran!🏆 Allt hanger ihop,,, ALLT !!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
3/16/13, 8:30 AM
#9

Sant, miss av mig.

Fastnade i en dokumentär om vår världsekonomi, tipsade om den i en annan tråd, där kan man tydligt se varför så många av dessa hypade LOA-snubbar snackar PENGAR. De är vara mer styda än vi andra, hi hi.

Men visst jag tänker och önskar PENGAR, men egentligen så skiter jag i hur saker och upplevelser - m.a.o KÄNSLOR - kommer in i mitt liv. Men det känns på något sätt lättare att tänka att jag har pengar som gör att jag kan uppleva och dela med mig av allt vad jag vill. Men det är ju bara en tankefälla…

[KIAH]
3/16/13, 11:35 AM
#10

Jag rekommenderar alla som har möjlighet att kolla dokumentären som Kathja länkade till i en annan tråd, Systemfel som hotar världen. Där pratas det om vilken luftbubbla som hela världsekonomin verkligen är.

Självklart har man som människa önskningar om saker, upplevelser, materiella grejer, men att just PENGAR är vägen till det är ju nåt som människan själv har hittat på, och kommit överens om.

SHIAWASE
3/16/13, 12:32 PM
#11

Nu har jag inte tittat pa lanken, ska gora det senare,, MEN jag kanner en STOR ovilja mot sadan katastroftankande,  (vet ju nu inte om just den videon ar det,,) VI ALLA skapar var tillvaro, jordens tillvaro,, ,, det vi kan borja med ar att andra pa oss sjalva,, det ar allt.. Att skylla varldsekonomin pa personliga individer (om det nu ar det som det handlar om??>>)ar ett tankande som inte passar mig…

Men ,, just den har videon vet jag ju inte vad den handlar om, ,,s ska ta och kika pa den,,( det ar ju Kathja som har lankat~~❤️)

Sjalvklart kan vi andra pa varlden~~ Genom att andra pa oss sjalva!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
3/16/13, 12:49 PM
#12

Det är inte jag personligen som känner det som ett dilemma. Utan mer att jag upplever det som dubbla budskap. Du kan vara lycklig med precis det du har! Och sedan, såhär gör du för att få pengar! Och ännu mer pengar! 

Ja, jag förstår fortfarande hur härligt det är att kunna göra vad man vill, när man vill. Och jag vidhåller att behoven av att göra alla de där sakerna kanske inte vore desamma om man kände sann lycka, tacksamhet, frihet och harmoni inombords. Då tror jag att man struntar fullständigt i huruvida man äter på finporslin eller trätallrikar eller ikeaporslin.. eller om man kan köpa ditten och datten eller om man har naturen inpå knuten etc. För då är man lycklig oavsett. Men alla verkar sträva efter det lyxigaste. Och jag frågar mig varför. 

Vi vet ju alla att egentligen skulle vi inte behöva ett enda öre för allt vi vill göra. För så funkar det enligt LoA, att vi får det vi vibrerar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[KIAH]
3/16/13, 1:23 PM
#13

 Videon handlar om hur finansvärlden, banker och regeringar har trissat upp världsekonomin så att dom allra rikaste har nästan allt och dom fattigaste ingenting. Dessutom "skapar" banker pengar ur ingenting som dom sen lånar ut med ränta. 97% av världens pengar består av skulder, dvs "luft".

Dom som sitter inne med makten och pengarna ser först och främst till sig själva, inte till nationen eller världen.

Jag tror ju att om man verkligen alltid hade tillgång till allt som man kan önska sig (om inte världsekonomin hade sett ut som den gör), då skulle inte behovet att skaffa mer prylar eller pengar finnas i så stor grad. Det behovet baseras ju på tanken att det finns begränsat av vad man nu vill ha.

Annons:
MissInAction
3/16/13, 1:50 PM
#14

Det låter som det inte är mycket nytt i videon. Men säkert sevärt! Har den öppen och tänker se den 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
3/16/13, 2:02 PM
#15

Vi ar alla co-creators,, att lagga over makten till nagon annan loser inget, det finns inget "dom som har makten" vi valjer, vi medverkar,, ar det nagot vi inte tycker om ,, Da kan vi andra pa det!  Vi kan aldrig lagga skulden pa nagon annan, vi ar alla ETT ,,, vilket betyder att vi alla ar ansvariga!

Om vi utgar ifran LoA ,, sa kan inte en klick sitta och halla i pengarna, UTAN att VI har tillatit det!!!

Sa,, VI som har tillatit en viss del att "ha makten" ar lika mycket ansvariga,, alltsa kan kan man inte lagga skulden pa nagot eller nagon!

ALLT finns i overflod,, glom inte det,, det ar bara VI som begransar overflodet,, sa det finns inget att oroa sig for.

Det anda jag som person behover tanka pa ar hur JAG vill paverka varlden!!! Sa lat oss borja med det, fokusera pa dig och ditt!!:) inte pa andra🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
3/16/13, 2:05 PM
#16

Absolut inget nytt under solen, det som är nytt är att man har börjat tala om det. Det är ju ett system som man började med för ungefär 100 år sedan med Rochefeller och gänget. Och DET tycker jag är intessant.

Så många går runt och klagar på hur världen ser ut utan att inse att de är den del av just nu. Man vill inte se att man är fett vilseledd och manipulerad i sin jakt efter alla Måsten.

[KIAH]
3/16/13, 2:13 PM
#17

Vi som är medvetna om LoA vet ju att vi medverkar till att det ser ut som det gör, men vi är ju vilseledda allihop, fast nu börjar vi inse att vi kan påverka vår tillvaro själva. Tyvärr tror jag inte majoriteten av världens befolkning är medvetna om LoA än så länge, men det kommer mer och mer hoppas jag! :)

Som dom säjer i videon: EN individ kan inte påverka systemet, men man kan förändra sig själv.

mafaldahej
3/16/13, 5:42 PM
#18

Jag väljer att känna mig fri. Jag upplever hur vi alla är ett. Jag inser att kärlek och  tacksamhet är sinnesstämningar inom mig som jag kan välja att känna. Men jag är inte helt oberoende av det materiella i denna materiella värld. Jag begär inte mycket. (inga lyxresor, ingen massage, inga restaurangbesök) Men även när jag skär ner konsumtionen maximalt, behöver jag ändå en hel del för min överlevnad. Bostaden, även om den är enkel, kostar en del. Jag vill inte frysa eller gå hungrig. Det är inte själva pengarna som är det viktigaste i livet. Men med dem kan jag skaffa det materiella som får mig att överleva. Om jag slutar oroa mig för ekonomin och sänder ut energier som talar om att jag är trygg och har det jag behöver, kommer det till mig då?

[KIAH]
3/16/13, 6:00 PM
#19

Jag oroade mig mycket för ekonomin förr när jag var ensamstående med tre barn, men nu har jag med åren insett och upplevt att det alltid ordnar sig på ett eller annat sätt. Numera oroar jag mig aldrig för ekonomin. Jag har alltid allt jag behöver, det är faktiskt sant, i min värld.

Jag har absolut inga dyra vanor eller lyxliv men jag har ingen längtan efter det heller. Men vill jag ha nåt så unnar jag mig det, och det brukar aldrig vara något problem.

På det området funkar LoA för mig, men på andra områden får jag jobba lite på min tillit! 😉

Otroulig
3/16/13, 6:17 PM
#20

# 18 Ja. Enkelt svar va!;) men enligt Loa så ska det funka. När vi oroar oss för pengar och att vi inte har tillräckligt, så skickar vi ut en vibb av brist i universum. Och universum levererar. Det finns ju dom som ALDRIG har pengar, även om dom får, om ni förstår vad jag menar. Hade en bekant som inte hade nåt överflöd, då tar hon ett sms lån och köper en båt!! Så helt klart vissa personer studsar pengarna ifrån, precis som att dom inte vill vara där. Och jag tror att det är vår egna inställning som skapar det. Sen tror jag att det i samhället är så ok att bli glad för grejer, att många blir " glada" av att köpa och äga saker. Jag säger inte att det är fel, jag är likadan själv. Jag kan bli barnsligt stolt över nåt jag fått in i mitt liv, oftast är det nåt vackert eller något som har en praktisk funktion. Det är intressant att se hur olika vi känner och agerar när vi shoppar. Det säger nog en del om vår inställning till vårt eget värde tror jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[rore]
3/16/13, 6:59 PM
#21

Hoppar bara in o gör ett avtryck..för att lättare hitta tillbaka hit.

[Kathja]1
3/16/13, 7:24 PM
#22

Rore du är för skön. 🤗

linnease
3/16/13, 9:29 PM
#23

Ja, ja sager som Otroulig i #20, jag blir oxa barnsligt fortjust over grejor!! Sma grejor eller stora grejor spelar ingen storre roll, men braaaa grejor, nya grejor! Kan blir lika barnsligt fortjust over en ny typ av diskborste som jag hittade har, som jag inte sett innan, som av vad som helst 😃 Jag tycker absolut vi ar har for att uppleva alla mojliga slags fysiska, materiella grejor, vad annars skulle vi hit och gora liksom?!

#18 - absolut! Jag gick i vaggen typ 2006, stress, utbrandhet, hjarnan krashade och kroppen med den. Fick pengar fran forsakringskassan ett ar, levde pa sparpengar ett par ar (hade ett ganska bra arv pa banken), sen nar de tog slut vart det ordentligt knackigt ett tag, var fortfarande fast i den gamla varldsbilden och gamla forvantningar till en stor del, aven om jag hittade LoA under tiden oxa. Faktiskt har jag skiftat jag fram och tillbaka massa sedan dess, manifesterade 150 000 ur det bla en gang, for jag var saaaaaaaaa sugen pa att aka pa en kryssning med Abraham-Hicks till Tahiti, hann inte med den kryssningen men akte pa en workshop i Florida och pa en kryssning med dem till Alaska istallet :)

Sedan typ 2009 har jag bara haft pengar som kommit till mig, som vanner gett mig! Varit knackigt mentalt till och fran, men nar jag ser tillbaka har jag levt BRA!! Fikat eller kakat ute flera ganger i veckan, gatt pa bio eller hyrt dvd och sana grejor om jag har lust, har akt till Kanarieoarna pa semester med en van, nu ar jag i Kanada och bor sa BRAA och har tillgang till fri bil (eller tva faktiskt), fri mat, jag har fatt vinterklader och skor och allt jag behover, och inte bara de billiga grejorna, AAALSKAR kvalitet, handlat alltid massa lyxig mat, ekologiskt, parmesanost, oliver, farsk lax, mm.. Och har finns playstation och en FET speldator, alskar spel :) och ett gym i kallaren, och jag har gymkort ute pa stan med. Och en egen cykel. Och en longboard. Allt jag gillar bara dyker upp, liksom!

Ahhh, jag bodde BRAAA i Sverige med, i Varberg i ett litet hus precis vid stranden (vindsurfade mycket nar vi flyttade dit), saa fint dar och massa god mat och goda vanner oxa.

Alldeles nyss, for nagra dagar sedan dok en gaaaaammal van sedan jag vad 16 upp pa FB, och ville betala tillbaka pengar han lanat av mig nar vi var 16, med ranta, han erbjod mig 2000 dollar. Vilket ar sa extremt superbra infor sommaren! Och han sa att jag far garna komma och hamta dem i Tampa, Florida, han kan bjuda pa flygbiljetterna med! ^_^ Han har ett hus dar, ska dit i pask och stanna ett par manader, jag far garna stanna sa lange han ar dar om jag vill. Vilket skulle passar nastan lojligt bra, for jag kan bara vara kvar i Kanada till borjan pa maj (visumregler). OCH ha sa att han har en Suzuki Hayabusa i garaget dar, som jag far prova, saaa cool, har sett lite sportmotorcyklar pa vagarna runtomkring har och blivit sugen pa att kora igen, och Hayabusan ar en riktigt varsting vad jag kommer ihag.. :)

linnease
3/16/13, 9:42 PM
#24

Hm jag hade en helt annan tankegang igang innan idag, klurade pa varfor den har traden kom upp, och varfor vi overhuvudtaget HAR pengar.. De forsta tankerna jag hade var att pengar kom upp som en mellanhand, en ersattning for byteshandel. Om jag ar mjolnare, och behover taket lagat, och gar till snickaren, men han har redan allt mjol han behover, vad gor jag da? Jo, fragar vad HAN behover, han kanske behover ett par skor. Sa jag gar till skomakaren, fragar om han kanske behover lite mjol, och om han i gengald kan gora ett par skor at snickaren… Kan ju bli lite krangligt att hitta en vag! Sa, forst vardefulla metaller och varor, och sedan pengar uppfanns som nat man alltid kunde byta med!

MEN, sen tankte jag nasta steg, varfor maste vi BYTA da? Varfor maste jag ha nat tillbaka om jag ger?!?!?! DET ar ju verkligen grundat i en varldsbild som handlar om begransningar, att man tror pa begransade resurser, inte vet att det finns nog for alla, och inte litar pa intuitionen och flowet!!! Om vi verkligen skulle kora pa intuition och flow, skulle vi bara gora vad vi hade lust med nar vi hade lust, vi skulle ge fritt av alla vara gavor och fardigheter till vem som helst som kom i var vag, och allt vi behover skulle pa samma satt komma tll oss! Precis som det faktiskt gor for mig numera :)

Nu blev jag sa till mig av den tanken och insikten att jag maste skriva stor KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM till allihop!!!!! ❤️😃🌈🤗🤗😃🎁💣

OCH!!! OCH och och , ni behover inte vanta till andra andrar sig, tills samhallet andrar sig, tills systemet andrar sig!! Det ar bara ursakter for att inte vara i, inte lita pa flowet!! Kan jag, har och nu, sedan 2009!!!! sa kan ni!!!

SHIAWASE
3/16/13, 9:54 PM
#25

Ja Linn,, du ar ju en fantastisk inspirator!!!! Tack:🍸 och kram tillbaka❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
3/16/13, 9:54 PM
#26

Det är ju egentligen en naturlag av orsak och verkan! Det vi GER, det måste vi FÅ tillbaka! 😉i energiform. Sedan har pengar kommit som en fysisk form av det!

Du är bannemig helt fantastisk på att manifestera, Linn!! 😍
Och jättekram tillbaka till dig! ❤️🌈🌺

Och ja, jag ifrågasätter inte att vi vill ha och behöver materiella saker. Det jag ifrågasätter är varför det måste vara det lyxigaste hela tiden. Skillnad 🙂 Det ger ju en känsla av att det inte är tillräckligt om det "bara" är fullt dugligt och fungerande och vackert i all sin enkelhet. Det måste vara DYRT och EXKLUSIVT också. För annars känner vi oss inte lika värdiga och lyckade.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
3/16/13, 10:05 PM
#27

Ja Linn, om alla agerar likadant så är det klarrrrt! Lite så funkar det här på landet. Tjänster och gentjänster. Man hjälper varandra!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
3/16/13, 10:08 PM
#28

Just det där tycker jag är A och O - om jag har något som någon annan behöver så vill jag kunna ge denne det. Både jag och mannen jobbar gratis allt som oftast, för att vi mår bra av att ge av det vi har, oss själva och vår kunskap. Jag vill vara ekonomiskt FRI så att jag kan fixa retreats, föreläsningar och annat kul åt människor som vill och behöver detta utan att de ska behöva tänka på att ha råd. Det blir frihet i flera led, och KÄRLEK åt alla.

Otroulig
3/16/13, 10:11 PM
#29

Nu är det dags för ett Amen!! :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/16/13, 10:14 PM
#30

Amen! 😉

linnease
3/16/13, 10:18 PM
#31

Men Otroulig, du missade ju :) Alla behöver inte agera så, bara du :) ♥ Det räcker för att du ska ha det så i din värld!

Aha MissI, ok jag fattar, den vibben av att det måste vara dyrt och exklusivt verkar ju handla om nåt helt annat, bara om att visa upp en yta, om osäkerhet och oflow.. Såg lite på nåt tv-program om exklusiva hemmafruar, shit jag blev helt matt av att bara kolla, stackars, hur orkar de? Bara bara bara tänka på hur man ser ut inför andra, galet.

linnease
3/16/13, 10:20 PM
#32

Du kan vara ekonomiskt fri Kathja, bara ge upp tanken på att du behöver pengar för det!

mafaldahej
3/17/13, 1:46 AM
#33

#23 Men måste man inte vara generös tillbaka för att det ska fungera med LOA? Som det nu är verkar du sända ut energier som är enkelriktade. Att få, ta emot. Jag menar du sänder inte ut generositet utan motsatsen? Vad kommer då tillbaka till dig? Och när?

SHIAWASE
3/17/13, 2:42 AM
#34

mafaldahej ,🙂, jag tror inte att linnease sander ut enkelriktade energier,, da skulle hon inte vara mottaglig till det hon far.

Just det dar att ta och ge,,, vi ar valdigt begransade i varat tankande dar ocksa.

Nar det galler Linnease sa ar jag overtygad om ,, eller jag vet att hon sander ut overflod av karlek och tacksamhet och ger MASSOR av saker tillbaka till Universum. ☀️

LoA handlar om att prioritera sig sjalv, att fokusera pa sig sjalv att satta sig sjalv forst~~ Detta kan missuppfattas , det handlar namligen  inte om att vara egoistisk och sjalvisk i den mening vi ofta anvander dessa ord. Men man kan bara skapa for sig sjalv, aldrig for nagon annan.

For att manifestera saker som tex. Linnease har gjort och alla vi andra ocksa, sa maste man skicka ut en vibration som matchar det du vill ha.   Sa i och med detta sa regleras givandet och tagandet auomatiskt. Du kan inte fa karlek , varme, omtanke i ditt liv om du inte sjalv haller den vibrationen, om du inte sjalv skickar ut det. Detta galler alla omraden,. Det ar alltid kanslan som raknas, sa, pa samma satt kan du ge hur mycket som helst, men ar det ingen kansla med i ditt givande sa raknas det liksom inte… eller om du ger for att forvanta dig nagot i gengald,, da gar kanslan forlorad.

Och sa ar det enormt viktigt att vara GLAD for allt man far, kanna tacksamhet TILL SIG SJALV,, och kanna sig VARDIG. Vi behover aldrig rattfardiga nagot,vi ar varda det basta av allt, och vi ar varda att tala om det for varlden ocksa! Ofta begransar vi oss genom att saga typ" Jag kraver inte ett lyxliv, men jag skulle anda vilja ha sa jag klarar mig" Detta ar en begransning som kommer ur tron att det inte finns nagot overflod. Det finns overfold av ALLT , bara vi tillater det komma:)

Oj da, nu svavade jag ut LANGT!!! 😇

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
3/17/13, 6:42 AM
#35

Självklart Linn!

Och som Shia säger visst behöver man ge för att få, det är ju hela grejen. MEN man behöver inte ge till den man fick av eller av samma sak - ge det du kan till dem du möter. Men viktigast är att ge KÄRLEK och respekt.

crinalina
3/17/13, 9:28 AM
#36

MissI, ditt dilemma kommer sig av att du har en vanföreställning att pengar är någonting fult, någonting skamligt, ett nödvändigt ont, och att lyx är något som är överflödigt och onödigt. Denna vanföreställning är ju naturligtvis inte sanningen. 

Pengar är någonting bra, det är någonting som vi i vår mänskliga värld behöver för utvecklingens skull. Inte bara vår alldeles egna personliga utveckling utan även för mänsklighetens utveckling. 

Vi människor är unika varelser, vi är den enda arten på vår jord som har förmågan att utvecklas inte bara fysiskt utan även, psykiskt och kapacitetsmässigt. Det är så som det ska vara. Annars hade vi stannat på ett tidigt stadium i vår utveckling där vi antingen varit vilda djur som jagar med våra händer, äter rå mat, har vassa tänder för att kunna äta köttet (eftersom vi inte har några vapen då vi inte har förmågan att kunna tänka ut något sådant) går nakna och sover under bar himmel. Vi skulle kanske kunna kommunicera enkelt med grymtningar men inte så mycket. Detta om vi tror på evolutionsteorin, tror vi på Adam och Eva så hade vi sprungit runt och ätit äpplen och inte haft något annat än just det som var där och då. Och vi hade varit lyckliga med det. 

Vi är menade att utvecklas. På så vis blev vapen att jaga mat, laga mat och bygga hus med till. Vi gjorde oss kläder för att hålla oss varma och skyddade och vi kunde börja använda resurserna som jorden gett oss. Vi hade kunnat idka byteshandel och där hade vi sedan stannat. Och vi hade varit lyckliga även med det. 

Ett tag. För vi människor är utrustade med en tänkande och skapande hjärna. Vi är menade att utvecklas, växa och utmanas på nya nivåer och höjder. Det är så vi fungerar, och det är så vi alltid har fungerat. Hur långt tillbaka i tiden man än går, så har vi människor alltid strävat efter att växa på olika sätt. 

Och det gick till en viss gräns, men så småningom så krävdes det mer för att tillfredställa våra drömmar och visioner. Och precis som linnease skrev så blev det för krångligt att få tag på det man behövde för att skapa sina visioner fysiskt via byteshandel så pengar blev till som en gemensam valuta. 

Tack vare att pengar blev till så kan vi idag sitta på olika ställen på vår planet och diskutera denna sak. Vi har isolerade hus, el, värme, matbutiker, spisar och ja, i princip allting annat som du använder i ditt dagliga liv. Utan pengar hade vi levt kvar där vi var precis innan pengar kom till. Och vi hade stannat i utveckling, och kanske dött ut för att det inte är vi som människosläkte att stå stilla i utvecklingen. Utan möjligheten att utvecklas materiellt skulle människosläktet stanna även mentalt i utvecklingen. 

Pengar är någonting bra. 

När det gäller lyx så handlar det om frihet och det handlar om att vi är alla värda det absolut det bästa som finns att få på vår jord. På alla fronter. Det är ingenting skamligt, eller fult. Precis som Shia skriver så är pengar frihet för mig. Pengar ger mig frihet att göra saker som jag mår bra av att göra, och det ger mig frihet att välja bort det jag inte mår bra av att göra. Jag vill kunna flyga till Sverige när jag har behov av att göra det. Tex på en nära anhörigs begravning, men även bara för att jag saknar min mamma eller min syster, bror eller farfar. Jag vill vara oberoende av andra. Jag vill ha friheten att ligga på en solsäng och sola varenda dag om jag känner för, eller precis den dag jag känner för det (vilket jag ju faktiskt kan göra under halva året). Jag vill kunna köpa kläder som sitter perfekt på min kropp. Jag vill kunna spendera all min tid på att skriva om jag känner för det, eller vad annat jag vill. Jag vill se världen. 

Jag fick rådet för flera år sedan, i samband med att jag skulle köpa min laptop, att köpa det absolut bästa jag hade råd med. Då förstod jag inte riktigt hela tyngden i det rådet. Idag ser jag två saker i det rådet. Den bra saken var att alltid ge mig själv det bästa som finns. Den mindre bra saken var synsättet om att ha råd med det. Men principen gäller dock ändå. Jag vill helt enkelt ha det bästa som finns att få, för att jag är värd det. Och om det är lyx, så vill jag ha lyx. 

Men jag BEHÖVER inte det för att vara lycklig, däremot får det mig att må bra. 

Låååååååångt, tom för att vara jag. Hehe

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

mafaldahej
3/17/13, 11:31 AM
#37

#34 + 36  Ok, bra inlägg båda två som får mig att börja fatta! Tack för att ni anstränger er! Jag tror jag har en ganska asketisk hållning till livet som jag aktivt ska försöka ändra på.

En sak till bara, sedan ska jag sluta tjata :-).

Jag kan inte låta bli att känna ett motstånd när jag läser om att man är "värd" att flyga flygplan hur mycket man vill till exempel. När man gör det ökar man ju på jordens miljöproblem och sabbar därmed för sig själv och alla andra. Jag kan liksom inte "unna" mig flaskvatten för jag blir så störd på miljöpåverkan från den. Ja, ni förstår, listan kan göras hur lång som helst. Det är klart att mitt liv kunde bli roligare om jag kunde befria mig från de här tankarna som kommer och stör och håller tillbaka. Hur hanterar jag de här frågorna?

SHIAWASE
3/17/13, 12:02 PM
#38

haha! Mafaldahej!! "tjata" pa du 🙂 Det ar det som ar sa bra med ett forum som det har,, ofta nar man skriver ett svar pa nagons inlagg, sa far man massor av insikter sjalva,, OCH meningen med ett forum AR ju att diskutera sa HELT ok🌺

Visst , jorden kan ju ma battre av att vi hanterar den battre och det kommer vi gora ocksa, allteftersom varat medvetande okar ,, MEN samtidigt sa star inte jorden infor nagon katastrof~~ Lev livet, njut av livet med gott samvete! Nar det galler miljo etc. sa tanker jag sa att jag gor det jag kan,, MEN jag ar sa medveten om att jag ar vard att njuta av det som livet tillhandahaller,, ALLT som vi faktiskt har skapat sjalva,, vi expanderar och skapar,, nu ar vi pa vag in i en ny fas,, och omtanken om var moder jord okar,, sa det ar ocksa pa vag❤️Men det finns ingen anledning att halla tillbaka sina egna onskningar , det ar OK att onska saker och vilja njuta av livet!!

Detta blev inte ett sarskilt konkret svar,, men i och med att du tillater dig sjalv, accepterar att det ar ok att njuta av ALLT i livet,, sa kommer aven dessa "begransade" tankar att andra form.🙂

"tjata" garna pa mer:)  Det ar alltid kul med nya friska inlagg har , sa valkommen!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
3/17/13, 12:59 PM
#39

Tack men nej, jag har inte den vanföreställningen.

Så bara för att vi utvecklas så måste vi hela tiden ha och leva större, dyrare, finare?

Och alla som väljer att leva "enkelt" har blockeringar och vanföreställningar kring överflöd?

I min värld är att vara värd det bästa inte lika med det dyraste och "finaste". Det är istället precis det man vill ha, oavsett vad det är.
Har jag inte rätt att helt enkelt tycka det?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
3/17/13, 1:11 PM
#40

Miss:) ❤️

Jag tror ju att det viktiga ar att vi accepterar att vi ar olika!! 🌈Som jag skrev tidigare,, for vissa sa kanns det kul och underbart med lyx och flard, medans for andra sa ar inte det viktigt utan ett enkelt "jordnara" enkelt liv ar deras val.

Det viktiga ar att vi alla valjer precis det liv vi vill ha, och att vi accepterar att andras onskemal ar olika. Med andra ord de som onska lyx och flard, ar ok,, och de som inte onskar det ar ocksa ok.🙂

Pengar, lyx etc. har i samhallet blivit nagot "fult" man "ska inte"  tala  hogt om att  man vill vara RIK!!!eller ar RIK! Det har forknippats med nagot "orent" icke andligt etc. Men sa ar det ju inte.🎈Nar vi accepterar att ALLA saker inklusive pengar, ar bara fysiska manifestationer som vi kan valja att manifestera eller inte.. sa blir det lattare. Vilka manifestationer i livet ar viktiga just for mig? Om vi staller oss sjalva den fragan sa blir det nog lattare!!

Eller for mig blir det nog:

Vad innebar ett liv i FRIHET for mig?  svaret pa denna fraga ar nog skiljer sig nog stort mellan olika personer.

Alla ar olika och det ar ok,, och lar vi oss acceptera att andra onskar andra saker, sa ar det ocksa ok:) Sa VISST ! Vi ar alla varda det basta,, och definitionen av det basta ser olika ut for alla och ar individuell:)😍

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
3/17/13, 1:33 PM
#41

Att acceptera olikhet är en sak. Och att ifrågasätta normer är en annan. Tycker jag. 

Det finns en strävan, närmast en uppmaning, efter mer pengar hela tiden. Varför inte mer vackert väder? Eller mer giftfri mat eller giftfria kläder? Mer skratt? Nej det ska vara mer pengar och flera lyxbåtar och villor. Det kan nog vara, som ni säger, det amerikanska folket som mest trycker på för det. Men det får mig oavsett att tvivla på det genuina i folks intentioner. Man vill "leva enligt LoA" men det största och högsta målet är mer lyx och pengar. Alltid. För då kan man göra si och så. Det blir verkligen elitistiskt.

Det signalerar att man inte är tillfreds och inte är i harmoni här och nu. Och att de som väljer annat har nog inte "nått dit ännu" eller de har fel tänk.

För man behöver hela tiden mer för att känna sig lycklig.

Nej. Det känns definitivt som hyckleri i min värld. 🤮Och det ser ut som att det jag skriver missuppfattas ofta. Så jag lägger inte mer på det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
3/17/13, 1:45 PM
#42

Naturligtvis så har du ju rätt att tycka precis som du vill. Jag har inte sagt eller menat något annat. Och ingen här har sagt att man måste ha större, finare och dyrare för att utvecklas, eller bara kan utvecklas om man har det. Var kommer det ifrån? 

Och nej, man kan välja att leva enkelt om man vill. Är det det som känns rätt i ens inre så är det det man ska göra. Man varför skulle det på något vis vara mer värt, eller anses som bättre än att vilja leva ett liv i överflöd och lyx om det är det som känns rätt? 

Och man kan välja att leva enkelt utan att ha blockeringar eller vanföreställningar kring överflöd. Men det låter på dig som att du tycker att det är fel och fult att vilja ha pengar. Och det är det jag svarar på. 

I min värld så är det ibland det finaste och dyraste som är det bästa som jag är värd.  Om jag står i valet mellan två saker så tar jag det som känns bäst för mig, och nej, det behöver inte alltid vara det dyraste, men det är alltid det bästa. Och ibland kan det vara det dyraste som är det bästa. Och om det som känns bäst är det som är dyrast så vill jag kunna välja det. Jag vill inte behöva välja det som är sämre för att jag inte har pengar till det bästa. 

Om jag står i valet mellan att kunna träffa min familj flera gånger per år, eller en gång vartannat år, så vill jag kunna välja det som känns bäst för mig, för det är jag värd. Och det som känns bäst för mig är att träffa dem flera gånger per år, och då krävs det flygbiljetter och de kostar oftast pengar. 

Och jag vill kunna välja att träffa min familj flera gånger per år och ändå bo långt bort från dem, på en plats där jag mår bra av att bo och inte behöva bo på en plats där jag mår sämre för att kunna träffa dem flera gånger per år. Och då krävs det, återigen samma sak, flygbiljetter. 

Jag är lyckligare än större delen av jordens befolkning, skulle jag vilja säga. För jag älskar mig själv, och jag växer och utvecklas ständigt. Jag älskar precis allting jag har i mitt liv, jag är tacksam för allt jag har i mitt liv, jag har oändligt mycket kärlek i mitt liv. Men det betyder inte att jag inte vill ha mer i mitt liv som kan förbättra mitt liv ännu mer. 

Och det är inte pengarna i sig som det handlar om. Det är friheten som de ger som det handlar om. Så är det fel att vilja kunna träffa sin familj, och dem man älskar? Är det fult att vilja ha ett överflöd av pengar för att kunna göra saker som får en att må bra, istället för att man ska behöva jobba med något som inte får en att må bra? Är det illa att vilja kunna soendera den korta tid vi har här på saker som får oss att må bra in i själen? För det är ju det som det handlar. Det är ju det som vi vill ha pengar för. Inga pengar i världen har något värde om de bara sitter på ett konto utan att användas. Pengar i sig är värdelösa, de betyder bara så mycket som vi låter dem betyda.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
3/17/13, 1:54 PM
#43

Hmm, hycklare tycker jag inte,,, det ar ju sa att det finns sa manga typer,,Jag personligen tex. har inte last the Secret,, just for att for mig kandes den innehalla just precis det du beskriver Miss,, inriktning pa bara rikedom, flard och lyx,,alltsa for lite av den andliga biten, vilket ar det storsta , for mig …

Som jag skrev tidigare, om alla valjer det liv man VILL da bryr man sig heller inte om hur andra lever, tanker etc. Men ofta ar det sa att om det ar nagot man INTE ar nojd med i sitt liv,, det ar da man borjar kritisera andra,, som att vissa inte har "natt dit" eller har "fel tank" etc.

Om jag trivs med mig och mitt, sa kan jag inget annat an att vara glad for mina vanner och bekantas framgangar, vare sig den framgangen ar en lyxbat eller ekologisk sjalvforsorjning ute pa landet.

For mig, ar SAKERNA ur det perspektivet helt oviktiga. JAG vet vad jag vill ha, men jag vet att det inte ar samma for en annan person. Jag kan inte andra pa varlden, men vill jag fokusera pa battre miljo etc. sa gor jag det, men jag kan heller inte saga att de som inte gor det gor FEL,,, eftersom det inte finns nagot ratt och fel nar man ser det ur det stora helhetsperspektivet:)

MEN miss jag forstar ditt resonemang,, det ar egentligen nu pa sista tiden som jag kanner mig HELT bekvam med lyx,  pengar etc.Men samtidigt har jag alltid kant ett motsand mot det amerikaniserade sattet typ i networking business (Amway etc) dar alla blir lika och de forsoker varva nya medlemmar genom att visa vackra manniskor pa lyxkryssning,, DET ar INGET som kan locka mig tex.

Sa jag tror inte att det ar nagon som missforstar dig, absolutl inte… men det ar ett intressant tema att diskutera runtomkring:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
3/17/13, 2:04 PM
#44

Miss I - jag förstår precis vad du menar och visst vore det lite "galet" ifall det var pengar man fokuserade på och inget annat. Men jag vill tro att man strävar efter och önskar kärlek, harmoni och fred på jorden i första hand. Men det säljer inte! Och dessa som du talar om är människor som tjänar pengar på att prata LoA och då måste de tänka säljade - och i USA blir det hur folk LYCKAS och lyckas gör man när man är rik.

Lyssna istället på Abraham Hicks, som är en kanaliseing - eller lyssna på vilket kanaliserat budskap, eller budskpa från Gud som helst, och du kommer att höra att man alltid ska börja i KÄRLEK, till sig själv och till andra, och sedan kan du ösnak vidare. Ty allt du ber om kan du får.

Det du nämner som exempel är människor som förmänskligar ett budskap och gör det säljande, just som kyrkan har gjort Guds budskap säljande då de skapat religioner. Det gäller att titta på vem som säger vad och varför.  🤦‍♂️

[rore]
3/17/13, 2:13 PM
#45

Pengar och  Loa

OJojoj,, vad jag har längtat in här  i tråden sedan jag gjorde mitt tassavtryck igår….

Detta med pengar och Loa och pengar rent generellt i alla tider *mina tider*

Jag har verkligen haft det svårt med resonemanget pengar ger lycka,, eller kanske mina öron laggt till den där sista lilla ordingen i den meningen *lycka*

Jag har fått nån slags känslomässig allergi, i dessa situationer och hela mitt jag har PROTESTERAT med hela min varelse. Ända sen jag var liten.

Varför? JAg vet inte kanske för att det *låter* så enormt ORÄTTVIST och ouppnåligt… För när "man" är van vid nästan ingenting, så blev i alla fall den känslan för mig väldigt ouppnåelig.

Frågeställningar inom mig själv/ eller kanske var det inga frågeställningar kanske var det konstateranden, av att stå utanför, att inte vara värd, som formade mina egna föreställniongar om just Penningarna?

Jag har varit fullständigt oresonlig i mitt resonemang. För jag la in toner/vibbar av att det var fult med pengar.

Negativa tankar som blir till tankeburna fängelser och som egentligen bara visar på vilken otrolig ofrihet jag  har levt i under mina år här på jorden.

Ändå känner jag en oändlig tacksamhet över att jag ändå alltid har haft så att jag klarat mig.

Ju mer frihet jag känner. Ju mer höjs min energi vibration,, och den sprider sig som ringar på vattnet på alla områden i mitt liv!

Tror jag börjat fatta☝️

MissInAction
3/17/13, 2:18 PM
#46

#42
Du talade om det för mig. 
MissI, ditt dilemma kommer sig av att du har en vanföreställning att pengar är någonting fult, någonting skamligt, ett nödvändigt ont, och att lyx är något som är överflödigt och onödigt. Denna vanföreställning är ju naturligtvis inte sanningen. 

Flera här inne säger ju titt som tätt att jag är så nöjd med precis allt i mitt liv just nu, jag behöver verkligen inget mer! Men ändå ligger fokus på mer. Så hur kan man då egentligen vara till freds? Jag får det inte att gå ihop. Det är som att skriva 2+5 och skriva 8 i facit. JAG förstår det inte utan ser det som att något inte stämmer. Det är DET som är poängen med mitt inlägg i #0 och som jag tänkt på länge.

Om vi nu ska acceptera att alla är olika. Såhär känner jag… jag kände att jag blev påhoppad och sedan ska jag acceptera att vi alla är olika. 🤔

Nu ska jag iväg och dansa!!!!!! 🎧


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
3/17/13, 2:28 PM
#47

Hela grejen är att hitta till känslan av att Allt är som det är och vara tacksam där. Men det är oxå i den känslan som vi skapar våra liv och meningen med livet är att växa. Vissa av oss växer genom att uppeva saker i det inre, andra genom att uppleva saker i det yttre och de flesta genom att kombinera de två. Men för att uppleva (vissa) saker id et yttre underlättar det (ofta) att ha pengar, eller att få sådans om vanligtvis kostar pengar. Som linn sa om det var här eller i en annan tråd, man måste inte ha pengar för att tex resa, man kan ju får själva resan direkt.

Så som jag ser det finns det ingen konflikt, eller något dilemma, i att vara nöjd med det som är men ändå tacksamt ta emot mer. Helt utan att ens känsla av harmoni, tillit och kärlek ändras.

SHIAWASE
3/17/13, 2:29 PM
#48

Dansa och ha ku!!! Men det ar ju precis som du sager,,,vi maste leva i nuet och vara nojd med det vi har for att kunna tillata mera:) Och vi som manniskor kommer alltid att onska oss mera, INTE for att det gor oss lyckligare utan for att det ar KUL!!! For mig skulle det vara KUL med massor av pengar och lyx och flard, men for nagon annan kan det vara nagot annat,, men vad vi an onskar oss sa onskar vi oss MERA for vi star aldrig stilla,, MEN vi onskar oss for att det ar KUL aven om vi mar bra och ar nojd med det som ar!!! Den ekvationen stammer perfekt for mig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[KIAH]
3/17/13, 5:18 PM
#49

Som den novis inom LoA-området som jag är så har jag ändå förstått det som att kontrasterna här i världen är det som gör att vi hela tiden önskar oss nåt mer, nåt annat. Om man ser nåt men gillar, då vill man gärna ha det. Ser man nåt man inte gillar, då vill man ha motsatsen till det. Men man kan ju må prima under tiden ändå. ;)

Upp till toppen
Annons: