Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 5996 ggr
[Kathja]1
3/12/13, 9:14 PM

Våra (nattliga) drömmar 2

Drömmer gör de flesta av oss så att vi kommer ihåg, och ofta vill våra drömmar säga oss något vi kanske inte alltid själva förstår. Här tar vi därför hjälp av varandra i att tolka drömmar. 😴

Den förra tråden hittar du här.

Annons:
crinalina
3/13/13, 3:05 PM
#1

Jag hade en dröm för några nätter sedan som jag tänker dela med mig av. Jag har själv redan gjort min tolkning av den, men det vore ju skoj att höra era tolkningar. Det är ju väldigt sällan jag kommer ihåg mina drömmar så när jag gör det så vet jag att det är meningen att jag ska göra det. 

Drömmen började med att jag precis blivit bestulen på min ryggsäck med mitt pass, alla mina pengar, kläder och allt jag ägde och hade. Jag var någonstans i Asien, typ Thailand, (en vän blev bestulen på sin väska med allting i i Sydamerika förra veckan så det kommer väl därifrån), men jag skulle precis ta mig därifrån när ryggsäcken försvann. Jag var jagad, jag vet inte av vilka och jag vet inte varför. Men jag vet att jag flydde och att jag kände en viss panik men jag höll mig ändå lugn. 

På något vis så lyckades jag ta mig på och av ett flygplan till Sverige, utan problem. När jag kliver ut i ankomsthallen så är den fylld av en massa skrivbord och vid ett av dem sitter en gammal vän/arbetskamrat (från mitt första barjobb) från staden jag bodde i i Sverige innan jag flyttade hit. Hon heter V. Jag går fram till henne för att få hjälp eftersom jag inte hade några pengar och hon pekar på ett område i rummet, där det står en massa ställningar som man hänger galgar på, som en stor garderob, och säger till mig att gå bort dit. Medan jag går bort dit så ropar sångaren i bandet som spelar i bakgrunden ut att "Carina L… precis har anlänt och hon gick först fram till V och gick sen rakt förbi sin sambo P utan att se honom". Jag vänder mig förvånat om för att se var P var, och det sitter en kille med blekt hår och glasögon i baren som påminner om honom men det är inte P. Någon kommer fram till mig och säger att jag ska gå till ett annat ställe och helt plötsligt så befinner mig i ett hotellrum. I det rummet så finns en stor och farlig gorilla (haha) och min vän V, och det visade sig att de var mina fiender. De hade lurat dit mig och försökte fånga mig (vet inte varför). Jag sprang uppför trappan som var vägen till och från hotellrummet (varje våning var ett eget litet rum och det fanns inga dörrar emellan så jag såg vad alla gjorde i sina rum), och sedan sprang jag ner för en annan trappa (samma sak med rummen och folket). Och så är jag tillbaka i den stora ankomsthallen. Där sitter alla som jag träffat i mitt liv och äter och pratar och skrattar med varandra. Helt lugnt. När jag kommer in så tittar de upp och applåderar jättesnabbt och fortsätter sedan med det de gjorde. Jag säger att "hallå, här är jag, Stjärnan i alltihopa, och jag har lyckats med mitt uppdrag, och det där är det bästa ni kan göra?!" Och då svarar en av mina vänner att "Jamen, vaddå, det är väl inget märkvärdigt, du är ju alltid Stjärnan i ditt eget liv". 

Och där vaknade jag! 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
3/13/13, 9:03 PM
#2

Ok så här skulle jag tänka om det var min dröm…(nu är det ju lite svårt att bortse att jag vet en del om dig..😉)

Men å andra sidan så borde drömmen handla om något som är aktuellt idag, tycker jag. Drömmarna ska ju vara våra meddelanden till oss själva.

Ryggsäck=helt enkelt det man har med sig i bagaget i livet. Du blir av med din..(nu släppte du ju allt frivilligt en gång i tiden hehe)

Jagad- du flyr från en del av dig själv som du inte vill möta.

Varför åker du till Sverige? Gamla tryggheten, eller gammalt sätt att vara?

Sen hoppar jag en bit, för det är så mycket detaljer.

En vän som blir fiende och en gorilla. Vad är det för egenskaper hos vännen som du kanske har, som vänder sig emot dig, som kanske inte är till din fördel? Gorilla, vad står det för. Oxå något hos dig som du är rädd för. Eller sidor du upptäckt hos dig själv som du inte vill ha, för nästa sekvens att du springer upp och ser vad alla gör tyder jag på att du ser in i dig själv tydligt. Kanske på ett omedvetet plan och sen kör du samma runda på ett mer medvetet plan.  

Slutet är ju underbart, att det är du som styr ditt liv. Det är ju bara du som är stjärnan i ditt liv ❤️

 Nu är det ju din dröm så det vore trevligt att höra facit så småningom🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
3/13/13, 9:09 PM
#3

Intressant! Jag säger inget mer just nu, men visst kommer jag att låta er veta min egen tolkning. Först vill jag se om det är någon mer som har något roligt att tolka. Tack för inputen! Puss ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
3/14/13, 8:33 AM
#4

Det jag känner är att det finns saker i ditt förflutna som du har svårt att göra dig av med, du är ännu inte fri. Något jagar dig och du behöver se in i andras liv för att kunna släppa det (rum man se in i). Du vet att det är du som styr (✨ i ditt liv) och att du är på rätt väg. Men detta är större och viktigare för dig än för andra men du vill gärna att "alla" ska se hur duktig du är. Du vill "visa" ditt resultat när det egentligen handlar om att du ska vara nöjd.

Men som sagt, det är din dröm och din tolkning som gäller, vi andra har ju svårt att inte tolka utifrån vår bild av dig. 😎

Theleonora
3/14/13, 5:47 PM
#5

Jag måste hålla med Kathja i det hon skriver!

Äsch, skippade min dröm. Det som sker det sker. Jag övar på mitt tålamod :). Puss på er fina


Otroulig
3/14/13, 7:57 PM
#6

OK nu har jag en,

Jag drömmer att jycken varit borta en vecka (vi har en i stan som har en egen FB sida). Vi ska samlas i en mörk stor lokal för att göra en sök insats. Stämningen är god. Jag och syrran står och väntar in alla.

Nu är vi helt plötsligt i mammas garage (i mitt barndomshem) som ligger i källaren. Jag letar efter en fick lampa och hittar en, tänker att det kan vara bra med extrra batterier och kollar vilken sort det är, en massa små. Syrrans 12 åring hjälper mej att dra ut en av lådorna och leta (dom är super tröga) Där ligger The och vetemjöl. AHA tänker jag det är därför jag inte hittat det.

Får batterierna och stoppar dom i fickan. Jag väntar på att alla ska komma - det tar tid, men jag är lugn. Jag tänkte ha en samling och genomgång, men folk börjar spontan att gå t så jag struntar i det.

Vi kommer ut på landet ❤️. Det är rätt kallt men ingen snö, jag önskar att jag hade vantar. Vi kommer fram till ett stall område. M (kvinnlig hästkompis som ofta agerar i drömmar på landet med hästar, rid instruktör och kommer från landet) har ridit in för att undersöka området. Jag röker!!🚬 Igen!! Fimpar bakom en häst och tänker " nu tror dom att jag inte vet ett smack om hästar". Jag frågar en tjej om hon har sett min hund. M kommer tillbaka, hon har blivit utslängd, vi får inte vara där (dom är gammalmodiga)

jag kör en lös tolkning direkt🤔

Jag har tappat något i mitt liv, och ska börja leta efter det. Jag ser inte tydligt och får gå tillbaka till min barndom och leta efter ljus=ledtrådar i mitt undermedvetna. Där hittar jag svar på saker som är gömda och som jag letat efter, hmm kanske från 12 års åldern, men jag får draaaa det ur mig. Jag får energi, Jag ska få hjälp. Jag vill ha ordning och struktur men så blir det inte. Go with the flow🌊

Hmm jag letar på landet…med gamla tankar, är rädd för vad folk ska tycka om mig. Dom är gammelmodiga och icke tillmötesgående.😭

 Men vill ju VÄLDIGT gärna ha andra tolkningar!!!😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
3/14/13, 8:19 PM
#7

Jag är lite disträ idag och kan inte fokusera, läste bara första stycket 🤪 och din tolkning.

Men en fundering jag fick upp; kan inte jycken representera en livskamrat? En partner?


Otroulig
3/14/13, 8:22 PM
#8

Fast det var ju min hund, som jag har just nu….Men så kanske det kan vara..en trofast, glad typ🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/14/13, 8:27 PM
#9

Är för trött för att få till något, gör ett försök i mon.

Otroulig
3/15/13, 9:47 AM
#10

Kathja, måste tacka dej för länken till Urban❤❤❤❤❤ Testade min senaste dröm där. Massssor med inputs!! Puss!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/15/13, 11:05 AM
#11

Nice! Då behöver inte jag klura på den.

Inatt drömde både jag och min man att han spelade typ poker och liknande, lite intressnat. Det händer då och då att vi drömmar samma sak.

Tiana
3/15/13, 11:22 AM
#12

Har haft en helt galen natt. Kan man få behandling för galna drömmar?😃

 I natt gifte jag mig, med rätt karl ska tilläggas, sen spårade det ur: Jag hade på mig min gamla balklänning som var för liten. Prästen gav oss fel namn (?). Det var fri bar men bartendern var borta. På väg till jobbet i London (bor i sverige) funderade jag dagen efter på hur det nya namnet stavades, så jag skulle få ut min lön. Dessutom stod det i tidningen att bandet Kiss hade spelat på bröllopet och en massa hårdrockare hade kommit för att testa den nya ID-kontrollen.

Min lilla tolkning "so far": Jag är på rätt väg i livet, men det är något jag bprde ändra på. Vad tror ni?

Otroulig
3/15/13, 6:22 PM
#13

Haha lustig dröm,

Giftermål kan stå för att man tar på sig ett åtagande "committar" sig,  eller en viktig förening. Det kan vara dina manliga och kvinnliga sidor.

Det verkar inte bli som du tror…hehe fast egentligen så är det ju detaljer är min spontana rekaktion. Eller kändes det som frustrerade i drömmen - att du kanske tappar kontrollen?

Vad hårdrockar och Kiss står för dig, vet ju inte jag. Om det är nåt bra, kul eller nåt bråkigt stöking eller kanske lite revolt känsla. Det är ju i alla fall utanför "mallen" tänker jag.

Spontant tänker jag - det blir inte alltid som man tänkt sig, bara att flyta med liksom 🌊😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
3/15/13, 6:27 PM
#14

Äh jag skriver ner min dröm ändå, kan inte komma på tolkningen själv. Jag drömde iaf om två killar, som att dom står på en tidsaxel och den ena står längre bak (inte särskilt tilltalande utseende) och den andra står längre fram (väldigt snygg och tilltalande utseende överlag). Sen så blir det som i filmer ibland att den som står längre bak blir lite blurrig och den som står längre fram framträder. Och grejen är att den som står längre fram är nån jag känner. Ska jag tolka det som att det blir han????


Otroulig
3/15/13, 6:31 PM
#15

Du ska kanske se det som att din syn på män håller på att förbättras!!!

eller ditt förhållande till män. Det kan även vara din manliga sida som förändras.

 I varje fall så är det en väldigt BRA dröm. GRATTIS!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
3/15/13, 6:34 PM
#16

Oj, vad många alternativ du gav mig! Och inget av dom var det jag hade tänkt mig. Och eftersom det funnits lite motstånd till att känna det "rätta" så tror jag jag vet vilken bana jag ska gå på…

Men samtidigt om mitt synsätt och förhållande till män ändras betyder det väl att det kommer bli lättare med den relationen?

Tack Otroulig!!


[Kathja]1
3/15/13, 6:58 PM
#17

Tiana -  Saknar känslorna i din dröm, men tänker spontant att du har gett dig in i något som du inte känner dig helt bekväm i. Du hade en bild av hur det skulle bli men så blev det inte, tvärt om blev det mer knöligt.

Tiana
3/15/13, 7:37 PM
#18

Har inga direkta känslor från drömmen, bara förvåning över att jag missade bandet på mitt eget bröllop 😃Det var bara… Ja som det skulle i drömmen! Trots att det var galet. 

Ni är riktigt bra på det här! Riktigt skönt att få lite åsikter utifrån. 

Det är mycket som händer i mitt liv nu, men jobbsök och tillfälliga jobb mm så det är väl kanske inte konstigt att drömmarna också blir lite förvirrade.

MissInAction
3/15/13, 10:46 PM
#19

Ja det är kul att läsa om tolkningar av andras drömmar! Man lär sig faktiskt en hel del 🙂

Tänkte ta två detaljer ur mina drömmar. I flera nätter har jag drömt om mina föräldrars garage (som även har ett utomhusförråd). Detta är fristående från bostadshuset, om det har betydelse. I ena drömmen var det trägolv och jag höll på att göra det bo-bart, så att säga. I senaste drömmen minns jag inte hur det såg ut, men jag hade väldiga problem med att stänga dörrarna!! Det är en dubbeldörr med handtag i ena dörren, som liksom "hakar i" den andra. 

Så den andra detaljen handlar alltså om dörrar. Om man har svårt att stänga (eller öppna) en dörr, vad kan det handla om?
I mitt fall var det att hur jag än gjorde så blev det glipor och de passade aldrig riktigt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
3/16/13, 10:15 AM
#20

Jag har drömt om bajs häromnatten! En riktigt äcklig dröm, mådde fysiskt illa när jag drömde och mår illa nu när jag tänker på drömmen igen! Har ingen egen tolkning då jag blev så paff av drömmens innehåll! Men enligt lite googlande kan det betyda att man vinner eller ärver en massa pengar! Vad har ni för tolkning, tro? (Bortse nu från mitt google-resultat) :)

Annons:
[Kathja]1
3/16/13, 11:43 AM
#21

Jag har lärt mig att bajs är gödsel, med andra ord något som får det/oss att blomstra - vilket i vår värld (oftast) är pengar. Men eftersom du mådde dåligt av det tänker jag att det för dig betyder något annat…

Eller så har du bara negativa känslor kring pengar. 😉

Otroulig
3/16/13, 5:03 PM
#22

Målle, jag hade bajs och toa drömmar förut. Jag tänker som så att det är det som är förbrukat, gammal skit helt enkelt som vi ska släppa ifrån oss. Om det är stopp i en toalett t. ex så kan vi ha svårt att lämna det som varit, vi blir inte av med det. Är det nåt ältande eller gammal skit som du är trött på som är på gång och gör sig påmint i ditt liv ? Miss, min tanke om dörrar är att man går in eller ut i en ny fas i livet. Så din dröm att dörren är svår att stänga skulle jag se som att du har svårt att stänga en period i ditt liv. Jag har pratat väldigt mycket om att jag verkligen behöver stänga dörren om mitt gamla jobb för att jag ska kunna komma vidare och kunna öppna en ny dörr:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
3/16/13, 5:06 PM
#23

Jamen så är det ju! Vi behöver gå igenom (och stänga) en dörr för att kunna komma vidare. Precis som att vi behöver lämna ett kapitel i boken för att kunna påbörja, och ha glädje av, nästa 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
3/16/13, 8:05 PM
#24

Jag kan inte riktigt hålla med er om att min bajsdröm betyder att jag släpper gammal skit (så att säga) det känns inte som det är det den beryder, inte för mig iaf. Det är ngt annat….om jag bara kunde komma på vad. Detta är vad drömtydningen säger som jag googlade fram: Sometimes this indicates something you have produced and created; something visible that has come out of you. Apart from the meaning mentioned under Cesspool, that is, the corruptible parts of human nature that become manure for new growth, faeces can also represent money or riches, fertility. In another sense, to pass faeces with feelings of relief means to be rid of worrying burdensome feelings, of tension, or sexual repression. While to be covered in faeces may suggest a fear of being outwardly repulsive, or to harbour self destructive thoughts and feelings. To play with faeces is a return to infantile behaviour; but it may develop in the dream into a question of what to do with them, or how to use them. This is the beginning of using our basic, earthly nature, to creative ends and the shaping of self. Men inte ens det säger mig så mkt. Kanske drömde jag bara om bajs, liksom hipp som happ….men har svårt att tro så då jag faktiskt aldrig förr drömt om det ämnet!

Otroulig
3/16/13, 8:17 PM
#25

Fast det var lite roligt för både Kathjas och min slutledning var rätt. Eller tja det beror ju på hur man ser det;) Men vad hände i drömmen då? enligt ovan så har det ju stor betydelse.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
3/16/13, 8:33 PM
#26

Hur känner du kring bajs då? Blir du äcklad eller är det inget speciellt med det? Jag tänkte att om du känner äckel eller avsmak så kanske det vill visa på något som du har såna känslor kring, som du bör uppmärksamma?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
3/16/13, 8:50 PM
#27

Håller med ovan - hur var känslan? Vad gjorde du med skiten?

Annons:
Otroulig
3/16/13, 9:13 PM
#28

Haha vilket bajs prat;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/16/13, 10:02 PM
#29

Bajs är viktiga saker. Inkomster och utgifter. 😉

målle
3/16/13, 10:28 PM
#30

Jag vill knappt skriva det för det är en helt jävla sjuk dröm! Det var två olika händelser i drömmen men båda handlade om bajs….men jag skriver så får ni ursäkta att jag kanske äcklar er kopiöst! Först drömmer jag om att ett barn ska bajsa, och det blir att barnet bajsar i badkaret, för barnet bajsar en enorm mängd så det ligger liksom en massa bajshögar längs med badkarets kant mot botten (alltså där kanterna går mot botten på badkaret) sedan plötsligt är jag inne i badrummet och ska torka upp bajs som hamnat på golvet av ngn anledning, och jag ska skölja av handduken i handfatet, då upptäcker jag att det bajset jag torkar upp är liksom inte ordentligt smält i magen innan det kommit ut, det är som typ persiljebitar i det och just när jag ska skölja av handduken under vattenkranen upptäcker jag en äggula, inte ett ägg utan bara själva äggulan, och den var som på ett stekt ägg där äggulan fortfarande är rinnig. Och jag tänker att men gud stackars barn, maten är ju inte smält innan han bajsar ut den! Sen minns jag inte mkt mer av just den delen för nästa del är riktigt grotesk så nu vill jag verkligen varna!! Det handlar om en porrskådis, en kvinnlig, som tycker om att "ni vet vad" män "där bak" med sitt knä (?!?!?!?!!) och sedan plötsligt så är det ungefär som att jag typ intervjuar henne under hennes arbete. Då är hon på alla fyra i en bil, typ folkabuss-stil, och jag ser bara hennes främre kroppshalva för hennes bakdel är i baksätet bakom ett skynke typ och hon blir själv "ni vet vad" "där bak" av någon och efter ett tag typ sprutar tjock ljust färgat bajs över hennes rygg och huvud….(?!?!!?!?) HELT och FULLKOMLIGT SJUUUUUUK dröm! Mår till och med illa nu när jag beskriver den! Förlåt mig!

linnease
3/16/13, 10:51 PM
#31

hahaha! roligt med ditt sista förlåt mig! 😃 ♥

Hm, NÅT är det som du har på gång i din vardagsvibb. För det är det alltid. Och antagligen ganska stort fast du inte är medveten om det, eller nåt du verkligen vill ändra på annars hade inte drömmen "tagit i" så till den vilda grad, haha!

Allmän bacillskräck, eller medvetenhet liksom? Motstånd mot ställen som offentliga toaletter eller äckliga matrester eller inte avtorkad diskbänk eller kyckling som inte är ordentligt kokt? Eller äckliga eller förkylda människor på bussen? Nåt sånt skulle jag tolka det som..

linnease
3/16/13, 10:52 PM
#32

eller, du gillar helt enkelt inte bajs?!?! :D

Otroulig
3/16/13, 10:57 PM
#33

Tack för förtroendet Målle, stark dröm!! Nu har jag druckit vin så jag vill återkomma i morgon. Helt klart finns det ju ett meddelande till dig här. Kram, sov sött och hoppas du får en dröm om fjärilar eller nåt;) för att balansera !!:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
3/17/13, 2:01 AM
#34

målle!
Jag har ingen aning om hur jag skulle tolkat de drömmarna. Men ville bara säga att jag inte blev det minsta äcklad… faktum är att jag tokskrattade igenom hela texten. Just för att det var så bizarrt 🤪 men som sagt, äcklad blev jag inte!

Eller om jag ska försöka mig på en tolkning. Hade du problem med din mage när du växte upp? Magproblem kan ju ofta ha känslomässiga orsaker. 

Av den andra delen med porrskådisen… jaaadu.. inte en susning där heller.. kan gissa hejvilt. Känner du mixade känslor kring sex och njutning? Finns det någon skam kring det? Eller känns det smutsigt?

Undrar vad man ska drömma för spännande inatt då?? 😂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
3/17/13, 6:34 AM
#35

Oj vilka drömmar Målle! Inte äckliga att läsa dock.

Jag kommer att spekulera vilt, men tänkter annars att detta vore något att skriva till Urban på Drömtydningen.

Om bajs står för gödning, och ett litet barn står för ditt lilla jag och sedan har du sex i en folkabuss och mer bajs  - så tänker jag att du behöver ge (göda) ditt lilla barn för att det ska må bra. Något i ditt inre påverkar ditt (familje)liv. Sex ska visst stå för livsenergi och glädje och att du då behöver göda din glädje. Bilar står ju vanligtvis för hur man tar sig fram i livet och där står du stilla.

Kort och gtt du behöver ge dig själv mer egentid för att hitta glädjen i livet och komma igång med att leva! 🤪

crinalina
3/17/13, 9:42 AM
#36

Jag har ju lovat att ge er min tolkning av min dröm i #1, så här kommer den. 

Ryggsäcken med alla mina grejer är mitt gamla jag som jag lämnade bakom mig. Inte bara mina saker utan även den person jag var har jag lämnat bakom mig. Jag har vid flera tillfällen den senaste tiden konstaterat just den saken. 

Att jag känner mig jagad är en känsla som jag kände när jag bodde i Sverige, och den känslan lämnade en stor del av där, resten av den har jag lämnat bakom mig nu. Jag tog flyget bort från det. 

Gorillan står för min kreativitet, och min V står för utveckling/ta sig framåt(kreativitet (ni kan ju inte veta att hon är en liten i storleken, väldigt utåtriktad tjej som är kreativ och precis har utbildat sig inom ett område som man kan tycka ligger väldigt långt från dessa saker). Att jag flyr från dem och ser dem som mina fiender tror jag beror på de blockeringar jag fortfarande har när det gäller mitt skrivande och min yrkesutveckling. Jag har en rädsla för dem sakerna som jag inte riktigt har lyckats hitta roten på, och skaka av mig. 

Hotellrummen tror jag också är att jag ser in i mig själv, men det är bara små glimtar, jag stannar inte till och tittar på det som sker i rummen utan bara registrerar dem lite i förbigående sådär, och det är helt vardagliga saker, tv-tittande, matlagande, sex. Normala vardagssaker. Det är som det är och det är bra liksom. 

Att jag vill att alla ska se mig och applådera mig ordentligt tror jag hänger delvis ihop med mitt skrivande igen. Jag vill inte bara skriva för att jag tycker om att skriva, jag vill ju gärna att folk ska gilla det jag skriver också, Och applådera mig för det. 

Sammanfattningen i det hela är att drömmen är ett konstaterande att jag verkligen har lämnat det gamla bakom mig nu. Förutom vissa blockeringar som skrivande och karriär. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
3/17/13, 1:08 PM
#37

Målle, hittade lite just från sidan Kathja pratade om. Lite mer allmänt om bajs och det stämmer ju lite in på vad vi sagt tidigare.

Dreams containing feces may be odd but they are not uncommon. Feces represent those things that you no longer need, things that are currently garbage or waste and need to be discarded. This dream may represent healthy psychological progress. It may indicate that you are cleansing yourself of unnecessary and possibly hurtful attitudes, ideas, and emotions. At times, and depending on the details of the dream, feces could represent a contaminated area of your life, mind, or spirit. Look at the details and consider if the image of feces is in regard to something that you have been trying to clean or if it brings up stress provoking thoughts, confusion, and difficult and unresolved areas of your life. In some cultures people believe that if you are dreaming about feces you will soon prosper financially. (Feces in the dream means money in the hand.)

Den första drömmen tycker jag verkar stå just för att rensa gamla tankar och mönster. Det är i ett badkar, vilket innebär att där renar man sig, du håller på att skölja bort dina gamla tankar, vanor och mönster. Du tittar på dina gamla sidor och hittar detaljer, ägg och persilja, jag är ingen proffs tolkare - men dessa saker kan säkert betyda nåt. Ägg, det ser jag ju som början till nåt. Hmmm, bebis, nåt slår mig, har det något med din önskan efter barn??

Hmm, nästa dröm. Bil är hur man tar sig fram i livet, men den står ju still🤪 Hon njuter antar jag, eftersom hon tycker om det, det kanske helt enkelt bara är så att du har lite låsningar och skuld känslor vad gäller sex, tänker på att något döljs bakom ett skynke, det kanske är så att du ska släppa på gamla tankar här med, och njuta lite mer..

(Hrmm här kanske jag lägger in lite personliga tolkningar…känner att jag har lite att jobba på här😞)

Jag förstår att drömmen påverkade dig. Blää vad bajsigt! Men det är ju bara en dröm. Förmodligen har den verkligen nåt att säga dig. Men som jag sagt tidigare. Ibland måste man fundera lite och sen trillar polletten ned.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/17/13, 1:45 PM
#38

Hittade detta om sex i drömmar.

"Sex i drömmar handlar ofta om att integrera olika aspekter i sitt psyke. Vad återspeglar personen i drömmen som du har sex med hos dig själv?

Det handlar också mycket om livsenergin och glädjen och begränsar sig inte bara till den fysiska akten.

Viktigt är också att titta på miljön och omgivningen i drömmen." (från denna sidan)

Otroulig
3/17/13, 1:57 PM
#39

Köper det Kathja 👍, naturligtvis om man själv har sex med någon så förenar man sig med den personens sidor.

Men en liten undran då, hehe, vad innebär det då om man drömmar att man har sex med sig själv😇 samma sak borde det ju vara, att man kanske bör vara med livsbejakande och njuta mer av sig själv.

Men här såg ju Målle på…och lustigt att den ena partern var gömd bakom ett skynke. Jag är lite fascinerad faktiskt av drömmen…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/17/13, 2:08 PM
#40

Du är bättre på drömtolkningar än mig Otrollg men kan det inte vara så att när man ser andra ha sex så handlar det om en själv på ett annat plan, eller att man är "bortkopplad" från sig själv?

Otroulig
3/17/13, 3:02 PM
#41

Ja eller kanske…min syn/tankar på det jag ser…dvs det jag ser speglar de föreställningar jag har, bra eller dåliga - ähh jag vet inte börjar nu flippra ut lite..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Håbe
3/17/13, 3:43 PM
#42

Två gånger, med några timmars mellanrum, har jag fiskat hummer i natt. Först fick jag upp en men tyckte det var så förskräckligt att jag måste koka den levande, så jag slängde tillbaks den i havet. På morgonen sen, när det nästan var dags att vakna, så bestämde jag mig plötsligt för att jag SKA ha hummer så jag går tillbaks och plockar upp en ur vattnet. Men den här gången är blir jag rädd för den. Den klapprar med klorna åt mig och ögonen är små och stickiga. Jag vaknar tvärt av att jag känner mig hotad av den. Konstiga drömmar tycker jag. Alltså en hummer av alla djur??? Kunde ju varit en krokodil åtminstone. Intressant dock att det åter igen handlar om vatten och båtar.

målle
3/17/13, 6:27 PM
#43

Oj vad ni alla började spåna på min bisarra dröm! Och tack och lov att ni inte blev särskilt äcklade av den, så som jag blev! Haha. Jag har inte alls tänkt på att titta på de andra detaljerna runtomkring, utan jag blev bara så fokuserad på skiten :) jag har ju aldrig förr drömt om bajs, därför blev jag både paff och ställd! Men just äggulan där bör jag nog gräva djupare i likaså varför det var just ett knä som porrskådisen gillade…jag menar, ett knä!? Det är ju inte ens fysiskt möjligt. Tack alla för era olika tolkningar, kommer ni på mer så bara skriv! :)

Otroulig
3/18/13, 8:45 PM
#44

Håbe, vet inte riktigt vad hummer betyder, men jag fär en känsla av att du har tagit ett beslut, (först av medkänsla till själva hummern) sen ångrar du dig. (då är hummern skrämmande.) Då får du bara bekräftelse på att det första beslutet var rätt.

Hummer, krälar på botten i sjöar och hav, sjöar och hav = ditt känsloliv..

Vet inte om det är till någon hjälp…..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
3/19/13, 5:55 AM
#45

Det är det nog. Gå på magkänslan alltså….🙂.

[Kathja]1
3/19/13, 8:15 AM
#46

👍

Otroulig
3/20/13, 8:26 AM
#47

Inatt drömde jag att jag var fångad i en diktatur, jag var på väg ut, gick i hjulspår som ledde ut från den här fruktansvärda diktaturen ( ja, haha man kan ju garva, det är ju mitt jobb så klart) för att komma ut måste jag passera invånarna, de är skrämda och stryrda av makten, de har gift dunkar som de kan hälla på mig, giftet är fruktansvärt mot miljön och moder jord och på nåt vis har de flesta fattat och fått information om det, t. om makten har förstått detta, men inte en kvinna, hon häller och missar mig, jag blir så arg för hon är så korkad och naiv som förstör, jag skriker åt makten " hon gjorde det"! Först var jag övertygad om att kvinnan var min chef som just nu förstör vår verksamhet…. Men inser ju att det giftiga kan även vara jag och mina tankar och uttalanden om henne och det förstör " min inre värld" Nu mot diktaturen ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/20/13, 9:10 AM
#48

Snacka om målande dröm!

Annons:
Otroulig
3/20/13, 9:32 AM
#49

Hahaha kom på episoden före, dom ( makten) hade gjort ett hemligt dokument och skrivit ned information och iakttagelser om oss. En av mina arbetskamrater F stod nämnd som mkt viktig ( vilket han är) det stod att han sökte stöd och att jag var viktig för honom. Så kom jag:) då stod det "agitator" var tvungen att slå upp:) Brandtalare, uppviglare, orosstiftare, hetsare, bråkmakare, fridstörare!! Stämmer bra på hur det har blivit och hur dom förmodligen uppfattar mej, medans jag känner att jag slåss för verksamheten!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
3/20/13, 2:01 PM
#50

#42

Håbe!

Nu kunde jag inte låta bli att spåna igen.

Din dröm:

"Två gånger, med några timmars mellanrum, har jag fiskat hummer i natt. Först fick jag upp en men tyckte det var så förskräckligt att jag måste koka den levande, så jag slängde tillbaks den i havet.

Hummer, en dyr lyxig godbit som du fångat. Kan det symbolisera "det Goda" i livet?

Hemskt att koka den levande. Min lycka andras olycka. Din lycka min olycka? Samvetet och den föreställning "vi" kanske har om saker och ting?

Vill ha av livets goda, men står emot eftersom det kanske kostar?

På morgonen sen, när det nästan var dags att vakna, så bestämde jag mig plötsligt för att jag SKA ha hummer så jag går tillbaks och plockar upp en ur vattnet. Men den här gången är blir jag rädd för den. Den klapprar med klorna åt mig och ögonen är små och stickiga. Jag vaknar tvärt av att jag känner mig hotad av den. Konstiga drömmar tycker jag. Alltså en hummer av alla djur??? Kunde ju varit en krokodil åtminstone. Intressant dock att det åter igen handlar om vatten och båtar"

Du går tillbaka. Du har bestämt dig och du plockar upp Hummern igen, ur vattnet. Vatten symboliserar oxå känslor.

Du behövde titta på den igen. N¨ågot i ditt känsloliv som du vill titta närmare på men som samtidigt skrämmer dig.

Klor och stickiga ögon, gör att du känner dig hotad.

Kanske bär du på en rädsla för att fastna och bli kvarhållen?

Eller så kanske det är någonting i ditt känsloliv som håller dig fast och kvar i något som nu vill tydlig göras för dig.

[Kathja]1
3/20/13, 2:05 PM
#51

Med andra ord en "investera i dig själv dröm" Håbe. 😉

Håbe
3/20/13, 4:15 PM
#52

Mmm, låter också väldigt vettigt och rätt. Och något som jag ständigt återvänder till på olika sätt. Lyssna på mitt hjärta, ta hand om mig själv, tro på att jag är värd allt gott….

Håbe
3/21/13, 6:24 AM
#53

Hade en sån cool dröm i natt. Tror inte jag behöver så mycket tolkning på den.

Jag står på ett hustak, högt högt hus, brer ut armarna och kastar mig ut. Ingen rädsla utan bara en trygg förvissning om att det är helt rätt. Det här kan jag. Och jag flyger omkring. Lite som en rovfågel i flygsättet. Inte massa flaxande utan jag seglar fram, gör härliga störtdykningar rakt ner, bara för att plana ut och styka precis över marken. Och jag är verkligen lycklig! Euforisk! Det var ett sånt härligt lyckorus i kroppen så att jag i drömmen blev medveten om att jag drömmer och att det här måste jag komma ihåg för det är viktigt. I drömmen var jag medveten om att "det här är symboliskt, det betyder något". Jag fortsatte sväva runt och det riktigt bubblade i mig och jag tror att det jag vaknade av var att jag faktiskt skrattade högt så jag väckte mig själv. Fler såna drömmar tack!

Otroulig
3/21/13, 8:05 AM
#54

Ååhhhh vilken härlig dröm!!! ❤❤ Haha tänker på allt prat här om frihet;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
3/23/13, 11:40 AM
#55

Jag drömde häromnatten att jag repade min bil mot två andra bilar. Sen försökte jag putsa bort det repiga med mina händer :S. Men bara på den ena bilen.

Vad tror ni det betyder?


Annons:
[rore]
3/23/13, 1:29 PM
#56

En av bilarna kanske representerar den sida du visar utåt..den andra bilen kanske representerar din inre sida… vilken av dem tar du bäst hand om ? Den frågan väcks i mig då jag läser din dröm Theleonora.

Håbe
3/25/13, 9:27 PM
#57

Jag drömmer otroligt mycket just nu. Och det känns som att jag har så fullt upp på nätterna så jag inte är utvilad när jag vaknar. Har ju varit i en rejäl svacka ett tag men nu har det börjat vända ordentligt. Känns som att det var massor som har behövt få landa och komma på plats, och drömmarna hjälper till med det. Sen vet jag inte om jag har blivit så jättemycket klokare, men lite kanske. Några saker har i alla fall blivit lite klarare.

Något som jag funderat, och oroat mig för, mycket är ju jobbet. Det är beslut jag behöver göra och förändringar som kommer att ske. Vad vill jag? Stanna eller lämna?

Min magkänsla och min spontana önskan är att stanna, men det finns vissa saker som får mig att tveka kring det. Men jag har nog alltmer beslutat mig för att jag är där jag ska vara redan och vill inte flytta på mig och försöker lita på att det blir rätt.

Så i natt drömde jag att jag kom första dagen till ett nytt jobb. En helt annan förskola. Och jag var inte glad när jag gick dit. Det var bara en klump i magen. Obehag. Så kom jag in i lokalerna och såg mig omkring och började gråta för min känsla var så stark att "här vill jag inte vara! Jag kan inte jobba här, det är helt fel! Jag vill tillbaks till mitt gamla jobb".

Så jag tror helt enkelt att jag lutar mig tillbaks, säger till chefen att jag helst stannar på kvar på min avdelning (trots att kollegorna som jag trivs bra med, väljer att flytta med barnen som ska upp till avdelningar för större barn) och fortsätter att jobba med de allra yngsta. Sen överlåter jag åt henne att fatta beslut och helt enkelt lita på att det blir precis så bra som det ska vara och lägga oron åt sidan. Det löser sig.

Theleonora
3/25/13, 9:30 PM
#58

Tack Rore för din fina tolkning! Väldigt intressant. Vill ju säga att jag tar hand om mitt inre för det är ju det jag har jobbat stenhårt med på sistone. Så när jag läste din tolkning var det inget som klickade inom mig,men det kanske kommer :)


[Kathja]1
3/25/13, 9:33 PM
#59

Håbe  - ALLTID gå på vad "magen" säger. 😉

Otroulig
3/25/13, 9:34 PM
#60

Det låter bra Håbe, jag trodde du redan var där 😇😉

Skön inställning, tillit!!❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
3/25/13, 9:46 PM
#61

Thelenonar, min första tanke när jag läste din dröm var att du på nåt vis fått flera repor i livet , men du försöker bara ta hand om den ena.

Vad händer med den andra? varför lagar du bara en bil? En skada..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
3/25/13, 10:21 PM
#62

Svår dröm att tyda tycker jag.

Å ena sidan tänker jag att jag kör min bil (styr mitt liv) och repar den mot två andra bilar, kanske mina föräldrars liv. Alternativt att det handlar om dualiteter. Inre, yttre, manligt, kvinnligt -> sakralchakrat -> relationer och känslor.


Annons:
Otroulig
3/25/13, 10:49 PM
#63

Mm, dualiteter, så kan det vara. Det kommer kanske fler drömmar som ger lite mer ledtrådar:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
3/25/13, 11:01 PM
#64

Och nu inser jag Rore hur rätt du hade!!! Tack!!!

Det handlar om min relation till mig själv, mitt ego, min identitet, min självbild.

🌺


Håbe
3/26/13, 6:16 AM
#65

Otroulig- på sätt och vis var jag redan där. Men inte helt. Jag hade nog fattat mitt beslut, men inte släppt oron och nojandet.

Fast efter jag skrev det där så började kom jag på en annan vinkling som satte tankarna på ända lite. I drömmen är det så tydligt att jag ska stanna kvar, för det är där jag har det jag tycker om och trivs med. Min tolkning= jag ska stanna med de yngsta för där trivs jag bäst och jag som pedagog kommer till min rätt bäst där. Men sen tänkte jag- hela mitt arbetslag plus kanske 10-12 av 17 barn flyttar. Att stanna där jag är för där trivs jag bäst skulle lika bra kunna betyda att jag INTE stannar utan följer den grupp jag är hemma i… Åter igen så får jag gå på magkänslan och min spontana tolkning och känsla är den första och när jag hade bestämt mig så kändes det bara bra. När jag började fundera på om jag bestämt mig fel så skapade det bara oro.

Föresten hade jag ju min andra dröm ovan, flyga fritt oh totalt lyckorus, natten efter att jag bestämde mig för att släppa gruppen/arbetslaget och stanna kvar ❤️.

[Kathja]1
3/26/13, 6:54 AM
#66

Håbe - jag tror att du tänker för mycket. Du vet ju redan vad du ska göra.

Håbe
3/26/13, 7:41 AM
#67

Ha ha, jag har ju trots allt 45 års träning i att analysera, oroa mig och försöka räkna ut allt som kan tänkas gå fel :-p varför bryta ett vinnande koncept? Det har ju funkat bra så här långt. NOT!!!

[Kathja]1
3/26/13, 9:00 AM
#68

Om det nu vore vinnande… Men jag vet precis, har varit där jag med. Men var sak har sin tid.😉

Tiana
3/26/13, 12:09 PM
#69

Fantastiskt vilken uppfinningsrikedom våra hjärnor har!

Jag hade härom veckan en riktig feelgood-dröm, en fortsättning på bröllopet innan kanske? ;) Jag var i en stor samlingslokal, dit alla från mitt förflutna hade kommit för att träffa mig - gamla kollegor, skolkamrater mm. Jag stod i centrum och hade något viktigt att berätta. Har nu ingen aning om vad.

Men någon här tolkade mina tidigare drömmar som att göra upp med det förflutna, och detta kan nog vara en fortsättning på det.

Annons:
[rore]
3/26/13, 2:54 PM
#70

#64

Theleonora!!

Klurigt men roligt när vi hittar dit :)

Otroulig
4/2/13, 8:03 AM
#71

Har ett nytt tema i mina drömmar, blir jagad och framför allt fasthållen. Inatt var det en man som t.om hade ett barn som skulle bajsa på mig. Riktig förnedring. Precis innan denna episod så drömde jag att någon ringde och frågade om jag ville jobba kvar… Så det har ju med mitt frigörande från jobbet att göra. Börjar känna mig vilsen i och med osäkerheten. Att inte ha ett jobb att gå till om en dryg månad… Mår ju bra av att jobba.. Jag försöker hitta tilliten att allt kommer att bli bra och att jag blir FRI. Men upptäcker att jag just fastnar lite….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
4/2/13, 9:42 PM
#72

Inatt drömde jag en verkligt stark dröm. Jag hade minsann sex med nån som visade sig vara djävulen själv. Han förvandlades till djävulen under akten, det började med att jag la märke till en tatuering på en stjärna, som sedan visade sig vara med spetsen ner…sedan dök ett upponervänt kors fram ..o sen hade han plötsligt huggtänder( lite vampyr mitt i allt)  och hade blivit en stor mörk kraft. Och jag blev inte ens rädd! ( förstååå, jag är en sån som sitter med en kudde framför ögonen på disneyfilmer) utan jag pratade med honom och sa att han använder sin kraft fel, att han valt den mörka kraften utan att förstå att det är den ljusa kraften som är den starkaste, den sanna. Han sa att den mörka kraften är missuppfattad, den är inte ond i sig, men jag svarade att den mörka kraften är egoistisk, den talar om brist och det finns alltid nån som förlorar om nån vinner, medan ljuset bara blir större ju mer man skiner. Det konstiga var att drömmen var så passionerad, jag kände att jag inte kunde dras ner av hans mörker, men att jag kunde lyfta honom in i ljuset. Jag  blundade  hårt och sände en vit stråle rakt genom mitt pannchakra och in i hans - och hans hår blev vitt och han släppte mig.

[Torahzen]
4/2/13, 9:48 PM
#73

Du har besegrat något! Förvandlat mörker till kärlekens totala ljus! Härligt!

linnease
4/2/13, 9:52 PM
#74

wow, vilken drom! :) :)

Otroulig
4/2/13, 9:59 PM
#75

Oj!! Vad häftig dröm, shit vad det händer grejer, eller kommer att hända!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
4/2/13, 10:45 PM
#76

Oj!!! Sager jag ocksa Szirius! Vilken kraftdrom!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
4/3/13, 7:21 AM
#77

Shit vad coolt! Snacka om budskap som säger att du har "vunnit", det är över nu, du går mot ljusa och kärleksfulla tider. ❤️

[rore]
4/3/13, 8:47 AM
#78

Wow Szirius Vilken DRÖM!! Grattis!!🎈🎂🌈🌊☀️

[rore]
4/3/13, 8:58 AM
#79

Jag hade en väldigt diffus dröm som jag inte får grepp om. Tankar om den mottages tacksamt.

Sitter i en stor dubbel säng Där det finns stora fluffiga kuddar, som jag av någon anledning bränner med cigaretten rakt igenom. Medvetet och ändå lite skamset.

Mamma min sitter i den anra ändan av sängen och hon över räcker en lika dan kudde till mig med ett varmt leende. Vi pratar inte med ord, men vi tycks förstå varandra ändå. I den sekvensen finns det också ett mörkt vatten fyllt skrymsle på golvet. Jag ser det men väljer att ignorera känslan.

Nästa sekvens i drömmen: Handlar om min mongolida lillebror. Han är vuxen i drömmen, men har sina egenskaper kvar från det att han var liten. (han älskade att vara naken) 

I drömmen sprang han om kring naken och lekte på en innergård i ett bostads område. Han sprang och hoppade i grannarnas vattenbassänger. Utan lov😮☺️ Bara bottenvåningarna på hyreshusen syntes,, och jag kände mig generad över att han inte hade kläder på sig o läxade upp honom.

[rore]
4/3/13, 9:36 AM
#80

Ajajajaj,, jössses. Sekvens två kom glasklar till mig och den käns verkligen sur att suga i sig,, för den är så innerligt klockren.

Hur tydligt som helst ser jag hur min inre stränga förälder (dvs. jag själv) försöker kväsa det barnsliga leklusts äventyret som lever i mina drömmar, men som inte tillåts att ta sig ut i den yttre verkligheten.

Och nu medan jag skriver är det som att hela drömscenariot förändras. det liksom öppnas upp och ljusnar, som om solens strålar har hittat ett riktigt tillslutet och stänkt rum där inom.

*TACKSAM*🌺

Smaken var sur, besk och snabbt övergående till mjuk skön lenande honung!

[Torahzen]
4/3/13, 9:44 AM
#81

Du förstod budskapet och kan släppa det. fint!

[rore]
4/3/13, 9:45 AM
#82

Mmm🙂, det käns utomordentligt bra!

Otroulig
4/3/13, 9:08 PM
#83

#79

Sitter i en stor dubbel säng Där det finns stora fluffiga kuddar, som jag av någon anledning bränner med cigaretten rakt igenom. Medvetet och ändå lite skamset.

Säng kan ju stå för fler saker, sex t.ex men den kan även stå även för gränsen mellan det medvetna och det undermedvetna. Med cigaretten förstör du kudden, du gör det medvetet men skäms ( först när jag läste tänkte jag att du var liten i drömmen och att man ofta kan göra dumma saker medvetet när man är liten, men man kan inte låta bli, men lite likadant är det ju att röka  - du vet att det var korkat men ändå fortsatte du)  

Mamma min sitter i den anra ändan av sängen och hon över räcker en lika dan kudde till mig med ett varmt leende. Vi pratar inte med ord, men vi tycks förstå varandra ändå. I den sekvensen finns det också ett mörkt vatten fyllt skrymsle på golvet. Jag ser det men väljer att ignorera känslan.

Din mamma tror jag representerar ovillkorlig kärlek och det är det du ger dig själv❤️du förstår att det var dumt att handla som du gjorde  - men ditt kloka jag förlåter dig. OCH duktiga du har ju slutat!!!!🎈🎂

Sekvensen med det mörka vattnet skulle jag tolka som att det finns någon mörk känsla du inte riktigt vill ta tag i.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[rore]
4/4/13, 10:59 AM
#84

Tack Otroulig!🌺

[Kathja]1
4/11/13, 3:54 PM
#85

Vad tror ni om nattens dröm? Har själv lite tankar, men alltid kul att höra vad ni tror…

Drömde att jag var inne i ett P-hus, vi var några stycken. När jag skulle gå ut därifrån så upptäckte jag att de höll på att jobba med P-huset och därför var alla utgångar blockerade av diverse maskiner. Det var viktigt att komma ut, inte jagade eller så, men jag skulle gå nu, inte vänta. Så jag gick till en av utgångarna, där stod det som en stor metallställning men ändå grävskopa, men i ställningen fanns det som kryphål.

Jag knölade mig igenom det första hålet och stod då inne i ställningen. Väl där konstaterade jag att det ju hade gått bra, men att där var väldigt oljigt. Jag insåg då att jag hade vita byxor, något jag aldrig använder, och då far tanken att jag inte får smutsa ner dem genom huvudet. Jag inser även att det första hålet som jag tog mig genom var det lättaste, nu stod jag inne i ställningen, kunde inte backa och fick inte smutsa ner mig för jag skulle förbli vit - och vägen ut såg svår och knölig ut.

Jag tar mig i alla fall ut, ingen stress eller oro, bara målmedvetenhet och fokus. När jag väl är ute så upptäcker jag att det har stått en massa folk och tittat på mig och bygggubbarna har slutat att jobba och så fort jag tagit mig ut så flyttar de på grejen som stod framför dörren och så kan alla andra gå ut som vanligt. Ute skiner solen och jag känner mig nöjd.

När jag vakande så kände jag starkt att denna dröm fick jag inte glömma.

Otroulig
4/11/13, 3:59 PM
#86

Ska kika ikväll :) Men kom ihåg nu att jag drömde om dig Kathja! Vi pratade i telefon och jag pratade på, det var lite dålig linje och sen upptäckte jag att du var bort kopplad…. Ska nog lära mig att lyssna mer;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
4/11/13, 10:04 PM
#87

OK, jag tycker ju att sånt här är så kul😃, jag tror ju att du redan har en bra bild av din dröm. Men här kommer min tolkning om det var min dröm.

Drömde att jag var inne i ett P-hus, vi var några stycken.

Parkerings hus, bilar står still. Du känner att du och fler av dina sidor står stilla.

  När jag skulle gå ut därifrån så upptäckte jag att de höll på att jobba med P-huset och därför var alla utgångar blockerade av diverse maskiner.

Du känner dig hindrad, yttre faktorer står i vägen. Maskiner..hmm tekniska, praktiska..

 Det var viktigt att komma ut, inte jagade eller så, men jag skulle gå nu, inte vänta. Så jag gick till en av utgångarna, där stod det som en stor metallställning men ändå grävskopa, men i ställningen fanns det som kryphål.

Tja det säger ju sig självt - du har bestämt dej du vill vidare ut från den här stillheten, men lustigt att du hittar ett kryp hål 🙂vad kan det vara?? En väg som inte är självklar. En liten chansning?

Jag knölade mig igenom det första hålet och stod då inne i ställningen. Väl där konstaterade jag att det ju hade gått bra, men att där var väldigt oljigt. Jag insåg då att jag hade vita byxor, något jag aldrig använder, och då far tanken att jag inte får smutsa ner dem genom huvudet. Jag inser även att det första hålet som jag tog mig genom var det lättaste, nu stod jag inne i ställningen, kunde inte backa och fick inte smutsa ner mig för jag skulle förbli vit - och vägen ut såg svår och knölig ut.

Du tar dig genom kryphålet - dvs tar dig vidare i livet och upptäcker att du är mitt i gränslandet mellan det nya och det gamla. Du inser att vägen är lite knölig men det är viktigt att du fortsätter "ren" i tolkningen som med integritet och ödmjukhet tänker jag. Vitt kunde även betyda transformation läste jag mig till och i det här fallet skulle det ju helt klart kunna beetyda det i och med att du är precis inne i ställningen.

_Jag tar mig i alla fall ut, ingen stress eller oro, bara målmedvetenhet och fokus. När jag väl är ute så upptäcker jag att det har stått en massa folk och tittat på mig och bygggubbarna har slutat att jobba och så fort jag tagit mig ut så flyttar de på grejen som stod framför dörren och så kan alla andra gå ut som vanligt. Ute skiner solen och jag känner mig nöjd. 
_

Här vet jag ju inte din känsla - men du skriver att du är nöjd. Då skulle jag tolka det som att du är vägvisare - öppnar upp för andra. att du utför ett jobb som underlättar för andra människor att göra samma resa - men på ett mycket lättare sätt. 🥳
❤️🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
4/12/13, 6:44 AM
#88

Du kanske ska jobba som drömtydare? 😉

Självklart så har jag en egen tanke om min dröm, 😉kan iaf tillägga att det inte fanns en enda bil i P-huset så det hade nog lika gärna kunnat vara ett annat hus. 🤔

Tror också att det visar på ett nytt steg, en ny fas i livet och jag kan inte låta bli att tolka den som att jag "visar vägen" men att det är viktigt att jag håller mig på banan och förblir "okyst", obefläckad, hi hi. 😎

SHIAWASE
4/12/13, 7:06 AM
#89

Ja Otroulig,, skapa en hemsida och ge vagledning genom dromtydning!!! Fantastisk tolkning,, Jag kommer ju inte ihag mina drommar knappt,,

Igar hade jag en stark drom ,, dar jag kopplade upp till universum, och dar jag nastan var pa vag ut ur kroppen, det brusade och vibrerade runt omkring mig,,, och det var sa starkt sa det var nog nagot som hande pa "riktigt" sa att saga~~~ Sjalva drommen runt omkring detta har ja ju glomt🤔

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
4/12/13, 7:17 AM
#90

Jag drömmer mycket om att jag ska fixa och dona för tillfället. I natt letade jag bla efter lämpliga lådor till att projekt. Jag kanske ska gör mig en handlingsplan i alla fall… 😉

Annons:
MathildaF
4/13/13, 7:18 PM
#91

Har drömt två nätter i rad om en kille på jobbet😘Tycker att han är sjukt snygg, rolig och trevlig men självklart så har han flickvän. Jag upplever det ändå som lite av en "flirt" mellan oss på jobbet. Han är nog väldigt flirtig och charmig som person men upplever i alla fall att han skojat mer med mig en den andra tjejen på jobbet.

I mina drömmar så har vi både hånglat och haft sex och sen har alla andra sett på oss typ att de hänt något och bara fattat vad vi gjort. Och i båda drömmarna så började allt med att han la till mig som vän på facebook. Jag känner mig sjukt kär och lycklig i drömmen och har även kvar känslan när jag vaknar. Skämdes nästan när jag kom till jobbet och såg honom, kom att tänka på vad jag drömt om honom☺️

I senaste drömmen så var jag också gravid men inte så att jag visste att det var hans barn men han var fortfarande med i drömmen fast mer som en flirt. I drömmen så hade en kompis mamma sagt till mig att inom 1 vecka så kommer jag få veta att jag är gravid men jag bara skrattade åt det för tänkte att det finns inte en chans. Men efter några dagar fick jag veta att jag var gravid(minns inte hur) och blev både glad och chockad. Sen vaknade jag till med en lyckokänsla😃

Tycker att jag ofta drömmer om att vara gravid? Men föder aldrig barnet…

Någon som har en aning om varför man drömmer om graviditet så ofta? Och varför jag drömmer om han killen? Samma dröm typ två nätter i rad. Är det bara för att jag känner mig intresserad av honom? Det sista jag vill är att börja bry mig om en kille som har tjej, har hänt mig alldeles för ofta.

Otroulig
4/13/13, 8:26 PM
#92

Hej Mathilda! Att drömma att man är gravid brukar man säga betyder att något inom dig växer, en idé eller en egenskap. Härligt att drömma och vakna i ett härligt kärleksrus:) Sex brukar betyda att man förenas med en del av dig själv. Njut av känslan!! Det är ofta man drömmer att man har ett förhållande eller sex med människor man träffar under dagen. Det kan vara så att du förenar dig / har tagit till dig sidor som den här mannen har. Egentligen kan du se det som att du är kär i dig själv eller sidor hos dig själv eller ditt liv helt enkelt:) Så dröm på och känn dig kär, men personifiera inte kärleken till just den här mannen, det är förmodligen inte alls så. Det finns även något som heter kompensation drömmar;) att man i drömmarna ger sig själv något som man saknar i det vakna livet. Härligt va!?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
4/23/13, 8:10 AM
#93

Jag / livet är fantastiskt! Jag skrev i klotter planket igår om att jag tittade tillbaka, funderade lite på det och försökte köra EFT på det, men tappade intresset redan efter en runda. Men i natt har jag drömt!!! Först hade åskan slagit ned i ett affärs centra här Istanbul, det hände för 6-8 år sen, sen dess hade klockan stått still. I nästa dröm hade tiden ställts om så alla hade förlorat tre timmar. Jag blev lite förvånad och sur för jag var super hungrig och klockan var elva och då hade ICA stängt. Sen drömmer jag att en gammal kärlek ska flytta till Skåne, han ska lämna sin föräldra gård och flytta med sin sambo och barn. Sen förvandlas han till en namne som är en väns man. Han visar mig runt på sin gård/ anläggning och utgår från att vi ska bli ett par och vill ge mig nyckel. Sen sitter plötsligt i en cab med en gammal kärlek ( oerhört destruktivt beroende från min sida då det begav sig) jag frågar honom lite hur det är i hans liv, jag sitter och pillar på hans instrument panel, där finns en komradio, som jag undrar hur den fungerar, undrar om han använder den. Han säger att den är antik. Han har ändrat sig, han har mognat. Han är nervös för han ska berätta något, han pratar om att vara rädd för vad andra ska tycka och om rädslan att inte bli älskad. Så ska han berätta något som stått i tidningarna. Något om honom som tydligen inte är fördelaktigt. Då vaknar jag! Jag tycker det är fantastiskt! Helt klart har detta och göra med mitt tillbakaskådande. Tänker på tiden… Hmm i ena fallet visar tiden fel, den har stått stilla och i andra fallet har jag förlorat tid ( haha ja herregud ja! Genom att inte släppa taget) Sen verkar det som att jag på nåt sätt sluter fred med min historia. Komradion är antik…kommunicera är förlegat? Jag är rädd för att inte bli älskad men jag har mognat och blivit någon annan.. Helt solklart är det inte men jag är SÅ tacksam och förundrad över drömmarnas gåva och funktion

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
4/23/13, 8:27 AM
#94

Vilken härlig dröm och tydning otroulig! Härligt att följa dina framsteg!!


Otroulig
4/23/13, 8:59 AM
#95

Haha Istanbul!!! Här i stan ska det vara!! Det var roligt:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
4/23/13, 12:10 PM
#96

jag drömde ännu en gång om djävulen, haha, mkt intressant, han var här och tassade i huset och försökte bla förvandla sig till en svart katt och äta upp min egen katt Tiger, men då hyschade jag iväg honom. Det intressanta är att jag inte är ett dugg rädd för honom…sen när jag vaknar tar tankarna över och jag tycker att det känns läskigt…

Otroulig
4/23/13, 1:03 PM
#97

Lustigt det där Siriuz hur vi är klokare på ett annat plan i drömmarna. Sen kan egot komma och lägga sig i:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
4/23/13, 1:06 PM
#98

szirius, är det inte tankarna som är djävulen då? 😉

Otroulig, jag undrade över Istanbul men så tänkte jag att du var väl där i drömmen då. Kan tänka mig att det är en ganska så stor skillnad på din stad och Istanbul. Hahaha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
4/23/13, 5:47 PM
#99

Ok nu har jag själv fnulat på min dröm under dagen.

Det här med tiden är jag inte helt på det klara med, gissar att jag ska släppa och inte leva i det förgångna.

Om man nu ska tolka männen som jag möter som sidor i mig själv så tycker jag mig ana lite hur det är i dags läget. Det jag inte riktigt får kläm på är den siste mannen, där är det något jag inte riktigt ser…

M1 – Flyttar, lämnar miljö, lämnar det gamla (det gör jag ju, jag lämnar mitt jobb om några veckor som betytt så oerört mycket för mig, det har ju varit som ett hem)

M2 är beredd att starta något nytt, erbjuder mig en nyckel, visar förtroende ( låter mycket bra och som något som kommer att komma 🥳)

M3 Den kommunikations utrustning han har är antik…(ska jag ändra mitt sätt att uttrycka mig..?)Han har mognat, erkänner att han varit rädd för att inte vara älskad, (kan bara hålla med)  han är rädd för min reaktion, för vad jag ska tycka, offentligheten ställer saker på sin spets….

Det här sista förstår jag inte riktigt…vad gömmer jag för hemligheter eller sidor jag inte vill visa…som jag är rädd för att visa upp, rädd för att få konstiga reaktioner? Andligheten tänkte jag först, men naaaa vet inte.

Har någon nån input blir jag glaaaaa!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
4/28/13, 4:58 PM
#100

Jag hade en sådan härlig och skön dröm i morse. Jag var i dvalan mellan att fortsätta sova och att vakna upp och känslan jag hade var så fantastiskt härlig och skön. Vad som än hände i drömmen, en massa olika och skumma, konstiga saker hände, så tog jag bara ett mentalt steg tillbaka och istället för att på olika sätt freaka ut i negativa tankar och känslor så valde jag medvetet att stanna kvar i den härliga, harmoniska och underbart sköna känslan jag redan var i. Jag tänkte för mig själv att Wow, den här känslan är så ultimat, så perfekt, så utopisk så den vill jag stanna i för alltid, alltid.  Och i den känslan så vaknade jag. 

Jag har fortfarande kvar en del av känslan, men jag fick uppleva hur vanliga, vardagliga små tankar påverkar mig och mina känslor. 

Jag minns också att jag tänkte att jag är en vibrarenda individ som själv kan välja hur jag vibrerar, för att på det viset stanna kvar i den härliga känslon och inte dras in i det negativa. Jag löste alla situationer som dök upp på ett otroligt tillfredsställane vis, som hjälpte mig att höja frekvensen samtidigt som jag stannade i känslan. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
4/28/13, 8:26 PM
#101

Coolt Crina, har haft lite liknande drömmar, men det var ett tag sen:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
4/29/13, 3:57 PM
#102

aaaah, Crina❤️, såna drömmar har jag också ibland…så otroligt underbara….just det där att behålla lugnet oavsett, vara fullkomligt trygg i allt, det är så magiskt. Mina såna drömmar brukar då handla om stora yttre händelser, typ krig, huset rasar ihop, floden är uttorkad, folk har panik runt mig etc., men jag är kvar i en sån frid hela tiden…jag har total kontakt med det gudomliga inom mig…en högre frekvens som du säger, där inget rubbar mig och jag ser allt klart! ✨

crinalina
4/29/13, 4:16 PM
#103

Jaaa, skönt är det. Jag hade en liknande dröm inatt igen. Härligt att vakna i den känslan, av sig själv utan att bli väckt. 

Men mina har varit mer om "vardagliga" händelser. Och det fanns folk runt omkring som var förundrade över mitt lugn, min trygghet och min harmoni. Någon enstaka person i den händelsen, någon annan i en annan situation. 

När jag var liten drömde jag jätteofta om krig. Jag hade samma dröm i flera års tid. Det var åren efter den händelse som har påverkat mig så mycket på flera områden genom livet. När jag blev lite större så dök den bara upp då och då, och nu är det många år sedan jag drömde dem. Skönt, och ett tecken på att jag vuxit. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
5/6/13, 11:12 PM
#104

Hmm, undrar om jag har så bra kontakt med min kvinnliga sida just nu. Fick denna dröm i natt. Jag är på en byggarbetsplats i USA(?) det är långt ute i en skog. Jag går runt och letar efter en soptunna att slänga saker i, hittar ingen. Det börjar bli mörkt och jag måste gå tillbaka. Då kommer en skruttig gammal bil med två män, dom kör precis fram mot mina ben, dom skräms och tutar. Jag blir förbannad men dom bara skrattar. Jag möter några kvinnor in i skogen, det är grönt, frodigt, jag ska balansera vid ett stängsel på en stig. bredvid stigen är det ett stup rakt ned i det gröna. jag tappar min sjal ned där och frågar kvinnorna hur jag kan komma åt den. jag är stark, vig och känner mig försigkommen och driftig och svingar mej ned. Min tolkning: jag har gammal skit jag har lite svårt att bli av med. Min manliga sida, som är förlegad gör mig inget gott, (hmm lite att inte bli tagen på allvar känns som en liten akilles häl här) Men när jag frågar min kvinnliga sida så kommer ju fina känslor och egenskaper fram.. Balans..jag balanserar.. Sjal…saknas det två prickar… Haha i USA finns inga ä. Ähh jag vet inte- men ska helt klart försöka plocka fram min kvinnliga sida lite mer. Är nog rätt manhaftig just nu;) Om någon ser nåt jag inte ser så tages detta tacksamt emot❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
5/6/13, 11:57 PM
#105

 jag tänker att det är din egna manliga sida som är lite burdus och tar inte din kvinnliga sida på allvar…och att det är genom att hitta balans i ditt liv som du hittar till och kan hämta upp din sjal/själ🙂

Den där delen där du svingar dig och känner dig vig och driftig lät underbar🌺

Otroulig
5/7/13, 7:50 AM
#106

Tack Szirius, ja, jag kan vara lite osmidig ibland. Lite okänslig/ tanklös mot andra. Så då är jag väl likadan mot mig själv, kan jag tänka.. Tack snälla❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
5/7/13, 10:22 AM
#107

Jag tänkte också själ, men såg att det stod sjal…

Heja dig, du driftiga kvinna!

[rore]
5/7/13, 10:23 AM
#108

Här om natten hade jag en dröm om vatten. En stor klar sjö. jag stod på huk vid strand kanten och silade det klara vattnet mellan fingrarna. Jag betraktade stenarna och sanden som vilde på botten. Jag kände mig behagligt avspänd.

Vattnet var behagligt tempererat, så jag beslöt mig för att gå ut i sjön. Då det plötsligt kommer någonting farande mot mig i en väldig fart och ser att nån står på strandkanten och kastar "leksaken" mot mig.

Vi kastar så en stund till varandra. Tillslut tittar jag upp, undrar vem det är som leker med mig.. På stranden står en annan del utav mig och ropar ut en fråga om hur jag känner mig?

När jag står där och känner efter så fylls jag med en stark tung känsla. Som om jag tankas på med någon form av jag vet inte riktigt vad.

Det käns som om jag skulle kunna bli fast där,, jag är inte direkt rädd,, men jag får en annorlunda lite främmande känsla i kroppen.

Mitt jag som står på stranden ropar mig tillbaka och jag börjar sakta röra mig in mot land.  Där jag kliver i mig själv(?)

Jag har lite svårt att tolka denna och skulle uppskatta lite bollning.

Otroulig
5/7/13, 10:56 AM
#109

Wow, vilka djupa symboliska drömmar du har Rore!! I en känsla av klarhet och frid får du genom lekfull kontakt med en annan del av dig. Min känsla är att den delen av dig vill ha kontakt och förstår att närma sig på ett lekfullt försiktigt sätt. Det jag är nyfiken på är den tunga känslan.. Kan det vara en känsla av separation? Eftersom du sen sammansmälter med den andra sidan av dig? Tänker lite på hur du beskrev din kork situation ;) på ett lugnt vatten flöt den sist, stämmer rätt bra med starten på drömmen. Fantastisk dröm!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
5/7/13, 11:02 AM
#110

#109 Otroulig!

Ahh, så fint dina ord beskriver det❤️.

Jo, jag tror nog att känslan av separation finns inbäddad där i drömmen, samtidigt som ett löfte om att någonting nytt tar form,, som därför käns lite främmande inuti kroppen.

Tack för din vinkling🎈

[Kathja]1
5/8/13, 8:58 AM
#111

Önskar att jag kunde få ner mina drömmar på pränt! Har under de senaste nätterna drömt hel snurrigt, skulle behöva er vägledning. Men de är så skallade så jag får inte ordning på dem.

I natt var det tex som så att jag blev hämtad av djävulen för att jag skulle straffas, han gav mig en svart pennkjol i manchester som jag skulle ha och sedan hade jag JÄTTE problem med vad jag skulle ha upptill. Hade även ett rumt fullt av fladdermöss som ville ta sig ut och låg döda i drivor vid fönstret. Och det var översvämning i badrummet och vattnet och fladdermössen skulle jag få ordning på samtidigt som jag letade kläder. Och mitt i letandet så började jag att sortera barnens gamla urvuxna kläder. Vet att jag tänkte att djävulen kunde vänta för jag hade då inte bråttom att komma med honom. Hade aldrig någon känsla av stress i drömmen men däremot en känsla av "men vad i herrans namn är detta". Ja, det var en massa mer men det får jag inte ordning på just nu.

Annons:
linnease
5/8/13, 10:55 AM
#112

Får en känsla av att det handlar om omgivningen, om hur du ser din värld. Att du fortfarande ser den som att det finns saker du måste övervinna eller vara starkare än, eller bara liksom helt enkelt lösa. Att du inte helt och hållet ser den som den är, vilket är totalt supportande! 

Och att du drömmer det nu, det kommer upp till ytan för att du vill och kan släppa det och bara falla in i universums armar, de bär dig, det finns inget 'därute' som är emot dig, inget att övervinna, inget att fixa. Du är helt omhändertagen i varje stund ♥

[Kathja]1
5/8/13, 2:11 PM
#113

Vad fint Linn! Tack ❤️

Tänkte en del på det där efter att du pratade om ditt Skypsamtal med, nu minns jag inte namnet, men i alla fall. Just det där iaf om hur andliga man är. 🤔

linnease
5/8/13, 8:58 PM
#114

"vilket är totalt supportande", och helt safe!!!

Där hittade jag det jag verkligen ville säga, hittade inte orden i morse 🤗

Åh, kommer inte ihåg vad jag sa då.. 🤔

🙂

Otroulig
5/8/13, 9:14 PM
#115

Först måste jag säga att jag tycker att Linns tolkning var väldigt bra!🏆

Jag tycker det är väldigt spännande att både du och Szirius drömmer om djävulen. Jag har otroligt svårt att tänka mej att jag skulle göra det.

Det borde ju vara din mörka sida, då menar jag alltså gamla mönster - som Jante lag och annat skit vi lagrat till oss under åren. Lite det Linn är inne på.

Också intressant att du skulle straffas…det måste ju finnas någon liten tanke i dig som tror det?

Du fixar och donar för att vara till lags, känns det som. Du är splittrad och hittar nya saker att fixa. (Nåt jag frågar mig - varför ska DU göra allt det här? Är det en undanflykt för att slippa djävulen?)

Fladdermöss kan de stå för att de dricker blod? dvs suger energi ur dig?

Vatten står ju som du vet för känslor, översvämning av känslor.. 

Det här med överdelen - kan nog betyda nåt..men kommer inte på nåt som känns rätt just nu. Det här med gamla kläder..kläder ska ju vara det yttre man visar upp, lite intressant oxå att djävulen bestämmer hur du ska se ut nedtill..du håller på och sorterar det gamla sättet som du ville att andra skulle se dig. Hehe du har vuxit ur det. 

Som du ser kommer jag bara med lösryckta delar. Tror att Linn är inne på rätt spår. Men det är väldigt intressanta starka symboler tycker jag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
5/8/13, 9:15 PM
#116

Får ibland signaler om att jag ska meditera mer och vara i mitt andliga jag mer, men det blir liksom inte av. 🤐Det är väl antagligen ännu en saknad puzzelbit… 🤔Vet ju att det är som du säger Linn och känner det ofta men jag ÄR inte där så ofta, om du förstår. 🤦‍♂️

linnease
5/8/13, 9:20 PM
#117

Åh! Pokal!! 🥳😃🤗

haha, jag är som en hund.. Åh, boll!!! hehe… 😃

[Kathja]1
5/8/13, 9:28 PM
#118

Vilken tur att jag har er! Självklart är det så att allt gammal ännu inte är släppt, men det är tydligt att EFTn har gjort nytta på flera plan. Känner tydligare och tydligare för varje dag att jag bara har en tå kvar i det gamla och resten svävar fritt men att det snart är dags att sätta ner foten i det nya. Eller den kanske redan är nere. 🤔Men det känns som att jag håller på att ta ett JÄTTE SKUTT, slut med tassandet.

Det där att drömma om djävulen är lite intressant för jag tror inte på "honom", så det är något jag inte tror på som ska komma och ta mig med för att jag ska straffas. 🤔

Kom att tänka på min "ta sig ut ur garaget" dröm där jag själv kände det väldigt mycket som att leda folket mot något nytt. Börjar känna mig lite halelulja aktig. 😇

Annons:
Otroulig
5/8/13, 9:40 PM
#119

Älskar er ❤️❤️ Linn - du kan få följa med på agility träningen i morgon 😃

Ja Kathja och jag tror att ibland så bearbetar man i drömmen - dvs det är som om det måste processas i alla plan. Så det behöver inte betyda att man behöver göra nåt åt det eller fundera på vad det betyder.

Du är bara så rätt på banan!!

Men möter du honom igen så kan du säga stick och brinn eller göra som Szirius ✨gjorde - möta med kärlek. Förresten mota hon inte ut honom också??

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
5/8/13, 10:03 PM
#120

Haha! Gärna! Jag skulle nog passa där :D

[Kathja]1
5/8/13, 10:05 PM
#121

Jag ska knacka vidare på de områdena jag håller på med för tillfället så tror jag att det kommer att ge sig. Känns som rätt väg att gå. 🌊

linnease
5/8/13, 10:25 PM
#122

cool! ja, det verkar ju funka super för dig!!! bara att fortsätta :)

[Kathja]1
5/9/13, 7:16 AM
#123

Fortsättning följer…🤪

I natt drömde jag att jag var iväg på ett stort konvent med en massa folk, fick känslan av att jag jobbade, att jag var iväg med mina killar. Det var många turer i alla fall, många att hålla ordning på och mycket snurr. Men så rätt vad det är så bestämmer jag mig för att jag skiter i detta nu - jag vill ha kul. Så jag lät folk göra vad de nu gjorde och så gick jag och piffade mig, fixade frisyren och "ansiktet". Samtidigt som jag försökte att få iväg ett mess till min man där jag skulle säga att jag älskade honom. Men mobilen var ny och där var mest en massa blommor och fina mönster hela tiden, bokstäverna fick jag inte till. Sedan kom där en tjej, en ganska ung, och bad om min hjälp med en sak. Hon ville att jag skulle ge henne en spruta med något som hon trodde skulle göra henne lugn, men när jag läste på paketen så var det något åt adrenalin-hållet, men hon ville ha det i alla fall. Så jag hjälpte henne. Sedan vaknade jag.

När jag vaknade hade jag en stark känsla av att ha fattat ett beslut, nästan av att vara pånyttfödd, eller en annan på något sätt.

Vad tror ni så är så bra på detta? 🤔

linnease
5/9/13, 8:22 AM
#124

Låter super ju!!!! Som solklart, nu skiter jag i att fixa o ordna och hålla reda på saker och andra, nu vill jag ha kul!

Men så kan du ändå hjälpa folk som dyker upp när du är i flow, med vad de kommer och frågar efter, liksom. Och - de kommer till dig då, bara dyker upp!

Hm, fast har du koll på tekniken?! Hehe.. Men blommor och fina mönster, verkar ju som att tekniken supportar dig ändå, du kan ju säga precis vad du ville få sagt med blommor och fina mönster oxå.

Otroulig
5/9/13, 10:19 AM
#125

YES!! ✨🎁🎈Det var preciiiiiis så min känsla var i din första dröm, om det varit min dröm så hade jag önskat att jag bara skitit i allt. Åsså gör du det nu. 

Speciellt det sista med tjejen, känslan är ju att du kan bara vara DU, du kan ge råd och stötta men du kan inte leva andras liv, det får dom göra själva. Det känns för mig som att det är dags att se över var du lägger din energi…du har en förmåga att hjälpa. Så dina frön i jordar som har bra förutsättningar - då kommer skörden att bli större. I ett större perspektiv. OJ 🤔 det här kändes viktigt 😇 förstår du vad jag är ute efter? Jag är lite fåordig ibland..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
5/9/13, 1:04 PM
#126

Härligt att jag inte bara tolkar positivt själv. 😉Känns verkligen som att jag har kommit fram, igenom och ut på andra sidan i något stort. Men ska knacka på lite till så jag inte trillar tillbaka igen.

Känner ju så mycket att jag ska dra vidare, är klar med detta jobbet nu, det jag kom hit för att göra är gjort. Men jag är öppen och tacksam för vad som kan dyka upp. Och kommer det inte nu så är det okej det också - för jag är på rätt väg, på MIN väg. Ooooooooiiiiiiihhhhh! 🌊

Otroulig
5/9/13, 1:12 PM
#127

Ballonger till dig!!!! Och varje litet pyttesteg leder framåt:) Det ska bli så spännande att följa!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
5/9/13, 1:16 PM
#128

Det samma! 😎

Håbe
5/9/13, 7:28 PM
#129

Drömde en skum dröm tidigt i morse. Eller inte skum så, men lite konstigt på något vis.

Jag tyckte väldigt mycket om min moster och hennes död för 9 år sen var en chock. Jag hade lättare att acceptera min pappas död några år tidigare. Jag var höggravid och hon var en av de personerna som jag såg fram emot att mitt barn skulle få lära känna.

Nu har det gått ganska många år och jag tänker inte så ofta på henne längre. Mest när det dyker upp något gammalt foto eller särskilda tillfällen och så. Men i natt drömde jag att hon kom åkandes i en gammal hästdroska. Hon satt innanför ett fönster och vinkade till mig med ett leende. Det var så jag vaknade väldigt tvärt för även i drömmen var jag medveten om att det var något "fel" med att hon var där. Jag hade kvar känslan att det var något konstigt med drömmen. Det var ju inget märkvärdigt egentligen och jag har drömt om min pappa många gånger efter att han dog. Men det här bet sig kvar på något sätt. Senare på dagen träffade jag min mamma och frågade henne när det var som min moster dog egentligen och hon berättade att det, så när som på ett dygn, var 9 år sen. Det kändes faktiskt lite läskigt.

Otroulig
5/9/13, 9:13 PM
#130

Det sägs att när vi sover och drömmer kommer vi inte bara i kontakt med våra olika skikt i våra medvetanden, utan även andra dimensioner. … Intressant va? ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
5/9/13, 10:05 PM
#131

Kathja, jag slog upp fladdermus och det var då träffande😉:

dina drömmar är dina verktyg, hämta visdom ur drömmarnas värld.

Stopp i avloppen brukar betyda att det sitter skit där nere, skiten syns inte, men märks först då vattnet inte kan rinna ner…så EFT är nog din fortsatta grej, så lär du hitta var det klämmer och få loss det🙂

Sen jobbet….har du börjat söka annat, rent praktiskt? Börjar du HANDLA, apropå att du står med hela foten uppe snart, men behöver sätta ner den på en ny plats? Eller kör du som Linn och manifesterar sittandes på en stol?😉😃

[Kathja]1
5/9/13, 10:20 PM
#132

Jag kombinerar sittandet med handlandet, men mest sittande, men jag ska ha annat än en ny tjänst har jag tänkt mig så jag gör annat än söker jobb. Det är dags för 100% FRIHET. 😎

Det där med fladdermössen var ju underbart träffande! Har sedan jag började med den där "rensa i DNA EFTn" drömt på ett nytt sätt, mer som i filmer på något sätt, men alla med en känsla av att jag ska vara uppmärksam. Så fladdermössen bekräftar ju bara det. Tack fina du.

Gillar mina senaste drömmar, hi hi. Dessa två och min ta-sig-ut-ur-garaget-dröm känns så positiva och kraftfullt talande, även om jag inte alltid är helt säker på vad de talar om. Så då är det ju tur att ni har bättre koll. ❤️

Annons:
crinalina
5/16/13, 9:11 AM
#133

Jag minns bara slutet på min dröm. Jag drömde att jag kom försent till mitt jobb, något annat än det jag har, och att jag fick skäll och blev uppsagd där och då. Jag tror att jobbet var i butik av något slag, men är inte säker. Jag vaknade med ett ryck och en känsla av panik och tog upp mobilen för att kolla vad klockan var, och den hade slagit av sig under natten!! Sambon somnade på soffan igår så jag kunde inte fråga honom. Han börjar tidigare än jag gör så om jag försovit mig så hade han förovit sig. När jag startat upp mobilen så ser jag att jag har ca en kvart kvar tillsalarmet skulle ringa. Om jag nu hade försovit, eller varit på väg att försova mig, så hade jag förstått drömmen. Men nu går jag bet på att förstå den. Eftersom sambon vaknade i tid så hade jag ju vaknat i gid tid även fast min mobil var av. Någon som har någon tanke om det?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/16/13, 9:25 AM
#134

Hm, det handlar ju alltid om vibbar man har på G..! Så nån sån vibb du har, fast du inte helt uppmärksammat den? Med samma känsla som drömmen, komma försent, göra fel, folk blir sura, folk som blir missnöjda?

Kan vara en väldigt subtil vibb, nuförtiden när vi är så himla synkade i allmänhet annars :)

Otroulig
5/16/13, 9:45 AM
#135

Eftersom allt vi möter i drömmen är sidor hos oss själva. Så skulle jag fråga: är du lite hård och orättvis mot dig själv? Det känns som att du ska förlåta dig själv och vara lite överseende för att du inte är perfekt och gör små misstag ( som att råka försova dig) ❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
5/16/13, 11:13 PM
#136

Efter jag skrev det här i morse så kom jag på att jag även vaknade till några gånger under natten med tanken att jag försovit mig. 

Under dagen så har jag kommit fram till att det handlar om just att komma sent, vara sen till något. Nu är ju inte jag den typen av person som kommer försent till saker och ting eftersom jag anser att det är respektlöst att göra det (en mycket ovanlig företeelse i landet som uppfann mañaña-mentaliteten, haha) vilket får mig att tro att det är något jag är rädd för att jag ska komma för sent till. 

Nu ska jag bara komma på vad. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/16/13, 11:56 PM
#137

Kanske det har med själva den grejen att göra, att du tycker det är respektlöst att komma för sent? Vad innebär det?

Tänker hur Abe säger att vår IB, Source alltid fokuserar på kärlek.. Så att tänka om andra att de är respektlösa är kanske inte helt i linje med ditt inre jags perspektiv på det?

linnease
5/17/13, 12:00 AM
#138

Haha sååå cool!! Lyfte precis blicken till TV:n och Scrubs efter jag tryckt på publicera, och på textningen stod EXAKT då "Det värsta den mannen vet är när folk beter sig respektlöst"

Haha!!!

Och just nu kollade jag upp igen, och såg "Det var väldigt respektlöst och ska aldrig upprepas!"

Haha, eller så har det med mig att göra, nåt jag ska fatta, för jag blev skitsne på en man i en bil på parkeringsplatsen utanför Coop idag.. Hade klurat på en vibb jag har ibland om att folk inte fattar mig och/eller blir sura på mig :)

[Kathja]1
5/17/13, 7:46 AM
#139

Crina - Jag funderade lite på din dröm och min tolkning är att det finns något som du inte får gjort, som du stressar över eller har dåligt samvete för. I detta dömer du dig själv hårt, du får sparken av ditt jag. Du ger dig inte en andra chans. När jag tänker på affär så tänker jag service, finnas för andra och liknande - kanske något som har med det att göra. Du har på något plan dåligt samvete, känner dig stressad pga något du inte gör för andra, eller något du missar att göra för andra, en underliggande känsla av att inte fixa det (missa tiden).

Annons:
crinalina
5/17/13, 8:43 PM
#140

Nu har jag kommit på vad det drömmen handlade om! 

Den talade om för mig att det är dags att jag vaknar nu och gör något åt min jobbsituation innan jag misströsta! För när jag börjar misströsta så kommer jag att hamna i fel känsla och då är det för sent. 

Drömmen talade om för att jag ska söka mig nya vägar, nytt jobb, och jag vet var och har egentligen vetat det en tid. Jag har fått flertal tecken under en tid, men inte velat se dem pga blockeringar. Nu har jag knackat en massa på pengar, karriär, jobb och jag har hittat en superbra känsla. 

Jag ser till och med fram att skriva mitt CV och söka jobb på det viset. Något som jag undvikit och avskytt så länge jag kan minnas. Det blir en ny erfarenhet för mig att göra det med glädje och förtroende. 

Jag känner att jag i nuläget ser fram emot vad jag ska gå till, och inte flyr från något. Om jag väntar längre så är det det som kommer att förändras och det blir en flykt istället. 

VAKNA!!! 😴 Helt enkelt! 

Tack för er input, fina ni, det har hjälpt mig massor! ❤️

Linn, jag anser att det är respektlöst att komma försent eftersom det påverkar även någon annan.  Och även om jag har tid så är det inte rätt av mig att använda andras människor tid, vilket man gör när man kommer för sent. Det är den man ska möta som ger av sin tid då. Men det är ingenting jag går runt och retar upp mig på. Kommer någon försent när de ska möta mig så säger jag till dem att jag inte uppskattar det, och så funderar jag på varför jag attraherade det och försöker ändra den vibben till nästa gång jag ska möta dem. Och som sagt, i det här landet så kommer alla sent, här får man inte ha ett tight schema inte. Hahah😛

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
5/28/13, 11:06 AM
#141

Jag hade en meditation med Jon Gabriel på repeat, direkt i öronen, hela natten. Jon Gabriel är altså han som vi pratat om i ett par andra trådar som säger att övervikt, och extrakilon, alltid beror på att vår kropp av någon anledning skyddar oss från en fara av något slag. 

Helt plötsligt så vaknade jag med ett ryck av att jag var rädd, ledsen och hade pulsen hög. Väldigt starka och verkliga känslor. 

Här är drömmen som orsakade det. Drömmen började det med att jag såg, som på en övervakningsteve, hur ett lusthus på en gård började brnna, och på något vis så började även huset på gården att brinna därefter. De var inte nära varandra så det var ett mysterium. Helt plötsligt så dyker en liten femårig, blond flicka i nattlinne upp mitt emellan lusthuset och huset, hon hade legat och sovit någonstans där emellena, på det daggfyllda gräset. Först började hon skrika och sen började hon springa mot huset. Jag blev rädd för hennes skull och gick i n i scenariot för att rädda henne. Jag ropade på henne och hon stannade och vände och började springa tillbaka och förbi lusthuset. Hon fortsatte springa, mot mig, och jag lyckades fånga upp henne, bara för att ramla av stöten och vi började tillsammans rulla ner för en brant slänt, rakt ner i det kalla, djupa vattnet i floden som rann nedanför. Flickan dog, men på något vis fanns hon ändå kvar där. Jag frågade henne vad som hänt, hon tittade mot huset och lusthuset, såg rädd ut och sa med tomma ögon att hon inte ville prata om det för att det gjorde för ont. Jag talade om för flickan att jag gjort mitt bästa för att hålla fast henne, men att jag inte var stark nog och att det kom så plötsligt.

Min första tanke när jag vaknade var att Shit, där satte min fäkta eller fly-trigger igång, när den slår på så vill kroppen vara smal för att kunna fly från faran. Men så förstod jag ju, mitt i rädslan jag fortfarande kände, att det var mer än så. Det här handlade om mig. Det handlade om när jag var 5 år och hade den traumatiska händelsen som kommit upp flera gånger för mig förut. Då när jag slutade äta för att jag ville vara hos pappa, men inte fick. Jag i drömmen var min pappa, flickan var jag. Pappa fångade upp mig men höll inte fast mig tillräckligt hårt, så en del av mig dog, inombords, då. Pappa försäkrade mig att han gjorde sitt bästa för att rädda mig. 

Nu var ju inte mitt liv i fara på något vis, jag var inte i fara på något vis, av att bo hos mamma. Tvärtom så hade jag det väldigt bra på de flesta sätt som går, jag fick alltid en massa kärlek, mat och så vidare. Men som 5-åring så ville jag vara hos min pappa, och det fick jag inte, så jag slog av en stor del av mig själv. Jag slog av mekanismen att låta någon komma nära mig. Och oj, nu slår jag på den mekanismen igen. Den mekanismen är det som gett mig extrakilon under alla år jag haft det. 

Btw, normalt sett så väger jag mig bara på måndagmorgnar nu under min utmaning, men sedan igår så har jag känt som att något händer och i morse så ställde jag mig på vågen igen. Jag har gått ner ett kilo sedan igår morse, jag är nere på en vikt som jag inte har varit nere på flera år nu. Tröskeln som fångat upp mig vad jag än har gjort är jag nu över.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/28/13, 11:15 AM
#142

Cool!!

crinalina
5/28/13, 11:23 AM
#143

Just ja, glömde säga att det stora huset var mamma och lusthuset var pappa. Och jag, flickan alltså, ville inte gå till något av dem efter att jag, hon, dog. 

Visst är det, Linn! Samma scenario, som jag redan bearbetat flera gånger, men med ännu en ny vinkel. Att en enda händelse och period kan påverka så himla mycket förundrar mig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
5/28/13, 11:26 AM
#144

Vilken tydlig dröm och drömtolkning. Nu kan du omprogrammera dig!

kram! 🤗

Otroulig
5/28/13, 11:27 AM
#145

Crina jag tror som du att det var dig själv du såg som den lilla flickan och att hon dog och att husen brann skulle jag tolkat om det var min dröm, som att det som hände då nu äntligen håller på att bli färdig bearbetat. Att brännas. Eld kan ju stå för transformation. 

En annan sak jag reflekterat över är hur himla mycket tid ni och framför allt du lägger ned på att tänka på och diskutera hur mycket er fysiska kropp ser ut och vad er fysiska kropp väger. Jag förstår att detta är en måttstock för dig och att du genom detta bearbetar och hittar sätt att förstå varför du är som du är och att du genom detta arbete försöker att förbättra och uppdatera din version av dig själv.

Men fortfarande…jag tycker att det är lite underligt. Ärligt, var har ni fått er bild av hur ni SKA se ut? Vad som är optimalt? Varför är det så viktigt..? 

Vet inte om du förstår min fråga här. Det är lite som vad kom först: Hönan eller ägget? Du agerade med matvägran när du var liten och du mäter just nu ditt mående i centimeter och kg på vågen…. Jag förstår att det hänger ihop för dig och jag förstår sambandet…men samtidigt så   använder du fortfarande din vikt som en yttre manifestation på hur du mår.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
5/28/13, 11:40 AM
#146

Otroulig - var det jag skrev i en annan tråd, hur jag nu har upptäckt att jag är NÖJD med det som är, och det har inte alls med min vikt eller min kropp att göra. Jag har bara kommit till insikter kring vad som är viktigt. Blev förvånad då jag klev upp på vågen och såg vad jag väger för jag tycker att jag är FIN som jag är. En underbar känsla.

Annons:
crinalina
5/28/13, 12:04 PM
#147

Det är en enkel fråga att svara på! Det handlar om att jag i mitt yttre inte matchar det som jag känner är i mitt inre, mitt jag, min source, min källa, mitt frö. Mitt jag är smärt, smidig och stark, när mitt yttre inte står i linje med det som finns i mitt inre så känns det fel. Precis som om man är på fel jobb, eller med fel partner. 

Det är en symbios, allting ska matcha varandra. För mig så går det inte ihop att man ska lära sig att bara vara nöjd med hur man ser ut. Då borde man ju bara lära sig vara nöjd med allting annat i livet också, och allting annat med sig själv också, och sen inte göra någonting för att växa och utvecklas, förbättras och förändras där heller. Då skulle vi alla vara nöjda med att bo kvar i vårt första hem för resten av livet, vara med vår första pojkvän hela livet, vara på vårt första jobb hela livet osv. Alla de sakerna är också i det yttre. Varför är det okej och till och med viktigt och bra att fokusera på och förbättra de sakerna för att de ska matcha ens inre, men det är inte okej att göra det med den enda yttre sak som man har med sig dygnet runt, varenda sekund? 

Det är i mina ögon den viktigaste saken att se till, min kropp är mitt tempel och mitt tempel är mitt hemma. Kroppen är det jag litar på, som kan hjälpa mig att skapa allt det andra. För mig är det självklart att lägga fokus på att den ska må så bra som den bara kan må, och det gör den när den matchar min Source.

Jag är inte missnöjd med hur jag ser ut, jag älskar min kropp oavsett för den ger mig otroligt mycket glädje och möjligheter, men om jag är smärt, stark och smidig så ger den mig ännu mer glädje och möjligheter på en mängd olika sätt. 

Det handlar om att ALLT är lika viktigt att forma så det passar ens inre. Att det är något dåligt att sträva efter att vara smärt, smidig och stark är något som är skapat av dagens samhälle, och handlar helt och hållet om värderingar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
5/28/13, 12:07 PM
#148

Jag är förresten inte intressad av att vara NÖJD med någonting i livet, så inte heller min kropp. Jag är ute efter att vara i aww och falla platt av tacksamhet, ödmjukhet och kärlek varenda gång jag ser, känner och tänker på min kropp. Precis som jag är med min son, eller mitt förhållande, eller mitt hem. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
5/28/13, 12:09 PM
#149

Just ja, drömmen, haha, Otroulig, intressant tolkning men jag känner att det inte stämmer eftersom jag då borde ha vaknat lugn och harmonisk, men det gjorde jag inte. Jag vaknade skräckslagen. Däremot så är drömmen i sig ett tecken på att jag nu kan släppa det och lägga det bakom mig. Igen. Haha ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
5/28/13, 12:19 PM
#150

"Att det är något dåligt att sträva efter att vara smärt, smidig och stark är något som är skapat av dagens samhälle"

Då läser inte du och jag samma tidningar, kollar på samma reklam, tittar på samma tv-program. För det enda jag ser är att bland det viktigaste som finns i livet ÄR just att vara smärt, smidig och stark.

Crina, jag säger inte att det är dåligt, inte alls. Alla får lägga ned energi på vad de tycker är viktigt. Har själv haft period när jag varit väldigt energisk och fokuserad på min kropp. 

Men nu känner jag som Kathja, jag mår bra. Äger inte ens en våg haha. 

Det är inte så viktigt för mig och mitt inlägg skrev jag lite för att få dig att se ett annat perspektiv, se det från ett annat håll. Och kanske att se ännu en koppling till det du gick igenom när du var fem.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
5/28/13, 12:26 PM
#151

Jag fattar faktiskt inte vad det är för "bara" i att vara nöjd, och inte heller på vilket sätt det skulle göra att man stannar av i sin utveckling. Att nå WOW inför saker och ting skulle väl i så fall mer göra att man stannar av, för hur går man vidare från WOW? (en hypotetisk fråga för jag vet hur man går vidare)

Allt vi förespråkar här inne ÄR ju att FÖRST hitta känslan av att det är som det är och det är bra och i och med den känslan kommer vi att förändra vårat görande till att stämma överens med vårt varande. Vi börjar i känslan och den leder oss till rätt action, det som kommer att ge oss balans.

Men skit samma det var din dröm det handlade om och den har du ju tolkat klart så den kommenterar jag inte. Det viktiga är ju att vi var och en hittar den väg och det sätt som får oss att må bra.

[Torahzen]
5/28/13, 12:36 PM
#152

Jg tror att många förknippar ordet "nöjd" med att det får väl duga, bra nog. För min del så tolkar jag ordet NÖJD = PERFEKT, BALANS, UNDERBART, en superkänsla helt enkelt!

Jag kan direkt säga att perfekt innebär inte att något är felfritt. som en blomma som har ett vikt blad. Blomman är perfekt även om bladen inte ligger exakt likandant. Om ni förstår vad jag menar. 🌺

crinalina
5/28/13, 12:45 PM
#153

Sant att det är så i alla tidningar, men det är fortfarande någonting väldigt fult att vilja vara smal, smärt och smidig, och framförallt så är det något dåligt att säga det högt eftersom den bild som tidningar ger inte är hälsosam. 

Det är ju en enorm skillnad mellan att vara hälsosamt smal för att man mår bra mot att svälta sig till att bli smal. Jag har ju ingen som helst önskan efter att svälta mig smal, jag är ju bara ute efter att må bra genom min kost och min aktivitet. Både fysiskt, mentalt och känslomässigt. 

Jag har aldrig någonsin tidigare i mitt liv brytt mig om vad jag har ätit, eller ens hållt med om att det vi äter påverkar oss både till utseendet men även hur vi fungerar kemiskt. Idag har jag börjat lära mig om hur kroppen kemiskt fungerar, och vad som får den att fungera så, och jag finner det mycket intressant.

Och jo, jag tror att ni tycker att det är dåligt, och att ni inte tycker att det är okej, att jag pratar om och har ett fokus på att vara smal. Varför skulle ni annars ta upp det? Men som jag ser det så handlar det om er och inte om mig.

JAG gör detta för att jag ser det som att min kropp är det viktigaste jag har och den är värd det absolut bästa den kan få. Både vad gäller kost, utseende och styrka. Att ha extrakilon hämmar mig. Och när något hämmar mig så gör jag något åt det. Att vara nöjd är inte det bästa för mig.

Jag äter sunt, jag tränar sunt, jag gör ingenting som är osunt. Jag dricker alkohol en gång i månaden i snitt under ett år, jag dricker koffeinfritt kaffe (dock svart te någon gång ibland). Men jag gör allt jag gör, och inte gör, för att min kropp talar om för mig vad den mår dåligt av och då undviker jag dem sakerna, och för att den talar om vad den mår bra och då gör jag dem sakerna. 

Det är inte hälsosamt ur en rent biologisk synpunkt att ha fett på kroppen i dagens samhälle. Fettet fyller inte någon faktiskt funktion i vår värld eftersom vi har ständig tillgång på mat och värme. Fett är ett skydd från svält och kyla, ingenting annat. Varför ska jag ha fett på kroppen när jag vare sig svälter eller är kall? Eftersom jag äter mat med mycket näring i så får jag i mig det jag behöver, om jag däremot ätit skräpmat så hade jag förmodligen varit i svält efter näring och då behövs fettet. 

Jag vet inte vilket perspektiv det är du vill att jag ska se?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
5/28/13, 12:53 PM
#154

Allt vi förespråkar här inne ÄR ju att FÖRST hitta känslan av att det är som det är och det är bra och i och med den känslan kommer vi att förändra vårat görande till att stämma överens med vårt varande. Vi börjar i känslan och den leder oss till rätt action, det som kommer att ge oss balans.

Precis! Och mina val verkar tydligen inte vara rätt aktioner eftersom jag faktiskt blit ifrågasatt? Trots att jag kommer helt och hållet från känslan och får mina svar och aktioner till mig från mitt inre coh Universum. Hmm, konstigt. 

Och naturligtvis så är nöjd en mycket bra känsla, och inte alls något bara. Men bara för att man är nöjd så betyder ju inte det att man ska stanna upp och inte kan fortsätta därifrån, så småningom. 

Och svaret på din fråga ligger i att man ständigt utvecklas så därför utvecklas och förändras även våra mål. 

Jag är ju naturligtvis superglad för att ni är nöjda med era kroppar som de är, det borde absolut alla vara, Men jag förstår fortfarande inte varför det skulla vara något bättre än att agera och förändra? Bara för att det handlar om kilon, och det som är på ytan?! 

Nöjd för mig är allt det som du skriver, Tora, men det är inte den ultimata känslan för mig. Jag tröttnar på nöjd. I skolan skulle jag varit nöjd med det näst högsta betyget, men det skulle inte hindrat mig från att sträva efter det högsta.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/28/13, 1:07 PM
#155

Crina.. Jag tror det finns en dold gåva till dig i inläggen, för i DIN värld liksom, handlar inte om de andra, allt speglar ju alltid en själv. Och nästan särskilt här, men så många intuitiva som snappar upp saker och kan spegla dem tillbaka.

Hm hur ska jag förklara.. ofta här har jag fått svar som jag först inte alls hållit med om. Kanske (ofta tror jag) användning av ord som får mig att tolka det på et sätt som triggar mig på nåt vis. Men jag är sjukt öppen för att jag får grym guidning här, hur den än ser ut.. och om jag öppnar mig för att se vad kärnan i dem är, essensen, vad de verkligen menar, eller att det ÄR en ledtåd fast jag bara inte fattar den.. och liksom fokuserar in på energin i, bakom, runt inlägget och oxå vad det triggar i mig, så kan jag nästan alltid se vad det är som Source försöker säga till mig. 

Ofta håller jag fortfarande inte med om ord och formuleringar, och ofta får jag den här superkänslan av att ni inte fattar och jag vill förklara mig likosm, men när jag släpper det och ser Gåvan i det, vad budskapet verkligen är, ser det som att det kommer från Source, bara genom nån som inte har helt samma erfarenheter och språk, så kan jag tolka om det och så ser jag så ofta att det var precis nåt som var det jag ville ha, behövde för nästa steg, eller ett supersvar! Även anti-svar ibland, för de speglar bara att jag var osäker på vad jag trodde/kände och när nån då hävdar den ena ståndpunkten, kan jag t.ex. tydligt känna att den var fel, aha, ok, då var det andra rätt!!

Hm, babblar.. :) Menar bara, jag tror det finns en dold gåva i alla inlägg här!!

Otroulig
5/28/13, 1:47 PM
#156

Linn ❤️❤️ precis så.

Och jo, jag tror att ni tycker att det är dåligt, och att ni inte tycker att det är okej, att jag pratar om och har ett fokus på att vara smal. Varför skulle ni annars ta upp det? Men som jag ser det så handlar det om er och inte om mig.

Jag tycker inte att det är dåligt. Jag lägger inte någon värdering i det. Det är mest en reflektion, du får skriva hur mycket som helst för mig. 

 Jag har inget större intresse av det helt enkelt. 

Men jag reflekterar att det är väldigt viktigt för dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
5/28/13, 3:06 PM
#157

Oj, mkt text här.

Jag fastande för det här med nöjd. Jag upplever det som att många missuppfattar vad det kan betyda…men precis som Kathja skriver…att vara NÖJD betyder allt annat än att man " nöjer sig med mindre, slutar utvecklas, slutar brinna för saker". Vissa verkar tro att nöjd betyder att det inte finns nån iver kvar…( nu menar jag allmänt, i samhället)

För mig känns det som att det är ur  känslan  NÖJD som sann kreativitet föds! Nöjd är en fantastisk känsla. Det betyder INTE att jag inte vill lära mig mer, utan bara att omfamna här och nu helt. Det är så lätt att fastna i en stress, hur positiv den än UPPLEVS, att man heela tiden ska jaga framåt. Man som i jag😉. Så för mig är nöjd toppen, jag ger mig själv chans att släppa stressen, hur positiv den än är.

Jag tror jag kan förstå dig Crina. För dig är det en stor grej att äntligen känna att du kommit loss med träningen, du mår bra och får energi, du känner att du varit stagnerad innan och nu flyter det. Och då får man höra att "man ska ju vara nöjd med sina bilringar om man har en oproblematisk inställning till sin kropp". Vissa kanske har fått jobba hårt för att komma till att älska sin kropp som den är, du har fått jobba för att komma åt den här energin som flödar nu i dig och ger dig fart- och det känns rätt för DIG. Ditt mål är ditt mål, bara du vet om du mår bra av det.  Kanske är det fokus nu på centrimetrar och då får det väl vara det en tid då. Jag tror att du kommer landa, och gör ju det mer och mer, i att det som var ditt mål - att få in träning som en naturlig del i ditt liv - nu är där.

[Kathja]1
5/28/13, 3:07 PM
#158

Tora - jag håller helt med i din uppfattning av NÖJD, för mig är nöjd bra, det är balans och harmoni det är dit allt strävar. Sedan kan man alltid toppa nöjd med WOW. Men nöjd är bra.

Crinalina - jag tror faktiskt inte att någon ifrågasätter dig, vi diskuterar ju bara olika sätt att se på saker och ting, och det är ju i det vi kommer till nya insikter och växer. Och jag anser absolut inte att det är något fel i att vara vältränad och måna om sig själv, lika lite som att det är fel att inte göra det. Jag har ju själv varit på båda platserna. Men det känns (kan uppfatta det fel) som att detta är känsligt för dig så kanske det Linn säger kan vara något att klura på…

Eller så gör du inte det, jag struntar ju i vilket.

Linn säger du får en dold gåva. Och då tänker jag att det nog liger något viktigt i det. För på något sätt är ju det att vi inte helt och fullt ser på saker på samma sätt en vägledning i hur vi själva ser på saker och därmed kan vi (om vi är redo att se gåvan) veta vilket som är vårt nästa steg.

crinalina
5/28/13, 3:30 PM
#159

Men grejen är att det ens kommer upp. Jag har landat i mig själv och min kropp. Jag vet vad jag mår bra av och vad jag inte mår bra av. Att centimetrar och vikt är uppe på tal är ju enbart för att det var ett enkelt sätt för mig att mäta framgång, och hålla koll och kvar känslan när tvivlen kom upp, under min 10 veckors utmaning. Men i och med att  jag mätte och vägde mig så kunde jag ju också se något som jag faktsikt märkt förut. Att jag helt stannade upp och sen började lägga på igen. För att kroppen valde att göra det. 

Ja, detta är viktigt för mig, och det är känsligt för mig eftersom det är just sådana typer av kommentarer som har följt mig genom hela mitt liv. Inte för att jag har fokuserat min vikt för det har jag aldrig gjort förut, utan för att när jag nu har hittat min väg i djungeln så blir det ifrågasatt. Ja jag tycker fortfarande att jag blir det. Och ja! Självklart reagerar jag! Jag svälte mig själv som 5-åring! Det har påverkat hela mitt liv utan att jag varit medveten om det, förrän nu i år. Det är jätteviktigt för mig att hitta en balans i mig själv, min kropp och mitt välmående. Den balansen började jag eftersöka aktivt för drygt 2 år sedan, och saker började falla på plats i januari. Sedan dess så kommer sak efter sak upp som jag redan varit och nosat på, men som jag nu inser är en del, ett steg, i hela min utveckling. 

Utan att veta om dessa kilon och dessa centimetrar och vad som händer med min kropp hade jag inte fortsatt att söka orsaken till det, för då hade jag varit nöjd. Men tack vare att jag höll koll, och mätte och vägde, så kunde jag skicka ut en önskan som jag inte annars hade haft. 

Denna önskan ledde till the Gabriel Method som på bara några få dagar har löst upp blockeringar inom mig som jag inte ens visste fanns där. 

Så ja, centimetrarna är viktiga för utan dem hade jag inte kommit vidare i så många delar av mitt liv. Nu kan jag ta nästa steg. 

Gåvan ligger i att jag får ventilera mina tankar och känslor för att kunna organisera dem inom mig. 

Att jag utan att ha ändrat en endaste sak, i det jag gjort i 2 månader, på bara ett par dygn av insikter helt plötsligt kommer över den tröskel som jag haft i flera år, vad gäller vikten, och en del trösklar som jag inte kommit över under hela mitt liv, tycker jag är fantastiskt och underbart och det hade varit underbart med lite mer hejarop och fokus på den biten, istället för fokus på att jag nämnde vikt. 

Här inne, om någonstans, vet vi väl att de flesta av oss följer de ledtrådar och hoppar på de tåg som Universum skickar oss. Det är det enda jag någonsin har gjort. Och det råkade innebära mätning och vägning, av en anledning. Det borde ni, om några, kunna se utan att jag ska behöva förklara det. Kan jag tycka.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/28/13, 3:57 PM
#160

Aha, så inläggen handlar inte alls om vikt, eller centimetrar, det handlar om den här vibben, som vi snällt svarar på :)

"just sådana typer av kommentarer som har följt mig genom hela mitt liv. Inte för att jag har fokuserat min vikt för det har jag aldrig gjort förut, utan för att när jag nu har hittat min väg i djungeln så blir det ifrågasatt. Ja jag tycker fortfarande att jag blir det. Och ja! Självklart reagerar jag! "

Abe: Noone can override your vibes.. inte ens vi!

AHA!! Och gåvan är såklart att SE den, och ändra DEN istället för att försöka övertyga eller bli arg/besviken på eller få med dig folk eller nåt sånt <3 Som ändå bara kommer svara på dina vibbar iaf.

Cool, hänger lite ihop med kan nån annan skapa i min verklighet-tråden

Annons:
linnease
5/28/13, 4:02 PM
#161

You are a POWERFUL creator!! 😃

[Kathja]1
5/28/13, 4:06 PM
#162

Följer Linns kommentar lite…

Crinalina du skriver "Gåvan ligger i att jag får ventilera mina tankar och känslor för att kunna organisera dem inom mig." och där vill jag påstå att du inte ser gåvan. Gåvan är inte att du får ventilera, gåvan är att se varför du reagerar då vi svara på din vibb. Där har du gåvan vännen. Samma gåva som du har fått förut, och samma gåva som vi ger till varandra då någon har missat en viktig puzzelbit i livspuzzlet.

Vi bara möter dig, varandra, och flyter med - inget annat. Inget påhoppande. Vi dansar.

Det handlar inte om hur vi eller du ser på kroppar och mående, det handlar om vad som händer i dig när någon svara upp på ett sätt så att du känner dig påhoppad. För du får inte glömma att det är din upplevese, ingen sanning, och din upplevelse grundar sig i dina tidigare upplevesler. Vi hoppar inte på, du känner dig påhoppad. Och allt detta har du sagt till oss andra här inne så du vet det ju egentligen, eller hur?

crinalina
5/28/13, 5:19 PM
#163

Haha, självklart ligger min upplevelse helt hos mig själv. Och det är ju det som är skönt här inne, att ni förstår ju det. Och där kommer ju det vi pratat om i en annan tråd in också, att vi inte kan påverka andra om de inte är mottagliga, typ. 🌊

Fast gåvan för mig ligger ändå i att jag får sortera mina tankar och känslor, och andras reaktioner ska jag tillägga (mycket viktigt), mer än i att se varför jag reagerar. Jag har hela tiden varit helt medveten om varför jag reagerar. Min vibb skulle jag säga var just att jag behövde argumentera det för att få till det på rätt platser i mitt huvud. Ni har ju sett det förr, precis som Kathja säger. Det är så jag fungerar ibland. Och ni svarade så snällt på min vibb och min önskan att få sortera. Tack till er! 

Linn, We are ALL POWERFUL creators! Men min energi är ovanligt hög just nu. 

Sen tycker ju jag att sådana här diskussioner är lite roliga så ibland så skapar jag dem för att få utvecklas lite där också. Då utnyttjar jag er. Även om det inte alltid är på ett från början medvetet plan. Haha

Ni är för övrigt helt underbara och världens bästa! Men det vet ni ju redan! Puss på er fantastiska själar. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/28/13, 7:15 PM
#164

Åh! Så bra!! Fiiint, tack detsamma! ❤️🌺❤️

crinalina
5/30/13, 10:47 PM
#165

En liten återknytning till min dröm. 

Jag låg och lekte på mobilen igår kväll och hamnade på något ställe, som jag inte minns var det var nu, där de "pratade" om att man kan lämna en del av sin själ bakom sig vid traumatiska händelser tex. Och då slog det mig att det var ju det som hände mig när jag var 5 år, det är det som drömmen symboliserar. 

Inatt så drömde jag vidare igen. Jag kommer inte ihåg drömmen, men jag vaknade med vissheten att den delen av min själ som dog, den del som jag lämnade bakom mig för att det gjorde för ont när jag var 5 år är tillit. Eller jag gillar det engelska ordet bättre, trust. 

Och jag inser att jag aldrig, någonsin, i hela mitt liv faktiskt har litat på en enda människa. Inte ens mig själv. 

Och där har jag nyckeln till väldigt mycket i mitt liv. 

Jag måste börja lita på mig själv först och främst, och sedan på andra. 

Till en viss gräns så gör jag det, mer än många andra, men det saknas den där udden liksom, om ni förstår vad jag menar. 

Nåja, det kommer att dyka upp information om hur jag ska göra för att hitta dit. DET litar jag iaf på. Alltid något! 👍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
5/30/13, 11:10 PM
#166

Oj, vad starkt! Jag försöker sätta mig in i den verkligheten att inte känna äkta tillit till andra människor…. En helt annan värld…jag har många vars händer jag skulle lägga mitt liv i. Som jag litar på till 100%. Vilka Bamse steg du tar Crina! ❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Princesseen
5/31/13, 12:55 AM
#167

Min sambo sover från 22.00-05.00 Jag sover fån 02.00-olika. Vaknar alltid till när han går till jobbet och drömmer liknande drömmar efter det. Aldrig när jag sover med honom. Alltid när han gått. Det började för ca. Två veckor sen. Jag har dom senaste två veckorna drömt att min pojkvän är otrogen/lämnar mig för nån annan/lämnar mig för han inte älskar mig m.m. Jag förlorar honom i varje dröm. Jag försöker få tillbaka honom men får aldrig ens tag på honom. Han svarar inte m.m. Nån dröm jag träffat honom och han säger att han inte älskar mig mer. Detta är jätte jobbigt för det är så verkligt så när jag vaknar har jag världens oro i magen och klump i halsen ett bra tag. Nån som vet varför jag drömmer detta? Det är jätte jobbigt.

Annons:
Otroulig
5/31/13, 10:47 AM
#168

Princessen, det kanske helt enkelt är så att du har en rädsla att förlora honom. Eftersom du alltid drömmer det efter att han har gått. 

Det finns ingen sanning i dessa drömmar annat än om du själv gör dom till din verklighet. Rädslor att förlora något brukar oftast grunda sig i en för liten självkärlek. Att man tror att man behöver den här andra människan. Det kan ju kännas så ibland - men det är ingen sanning. För den enda du behöver i ditt liv är du själv. Försök att bygga upp din självkänsla och se och känna den underbara person du verkligen är. Då blir du den underbara människa som drar till dig och förstärker andra människors vilja att vara med dig. 

Det är bara drömmar, däremot så visar dom dig vad du kanske behöver jobba med.

Kram

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
5/31/13, 11:06 AM
#169

Jag drömde mkt inatt om resan till Sverige, om olika möten, jag var liksom "OVANFÖR" och fick till mig att den här resan är för att rensa ut gamla mönster och ta fram mitt sanna jag, som vi pratat om nu. YES!👍

Otroulig
5/31/13, 11:09 AM
#170

🎈🎁 Szirius🥳 här verkar vi köra så det ryker 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
5/31/13, 1:20 PM
#171

#167, 168: Fantastiskt svar av Otroulig ♥  Kan verka kort och enkelt men rymmer oceaner av sanning :)

#169 - Cool Szirius! Heja!

[Kathja]1
5/31/13, 3:32 PM
#172

Jag har ett tag haft svårt att minnas mina drömmar. 😢Men i natt drömde jag att min säng hade förvandlats till en soptipp! What!??!?!??

Otroulig
5/31/13, 4:34 PM
#173

Oj, vad kan DET symbolisera…

Hahaha, ursäkta, näe - stämmer det här?

The quality and the cleanliness of the bed in our dreams, may say something about the way we feel about ourselves and our relationships. In reality we "make our own bed," so the dream may reflect that bed and remind us that we have to either change it or lie in it. If there were things hiding under the bed in your dream, it may symbolize secrets that you or others are keeping.

Det kan ju även stå för kontakten mellan det medvetna och undermedvetna.

Ja du Kathja - den får du fnula på…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Princesseen
5/31/13, 5:01 PM
#174

#168 det va det jag misstänkte. Håller på att träna min självkänsla. Men ändå drygt att uppleva att bli lämnad om och om igen. Hoppas det slutar snart :-)

Annons:
linnease
5/31/13, 5:09 PM
#175

Hm, jag hade en skum dröm inatt, nåt om en kastrull på spisen som stod på 6:an och hade som börjat brinna, handaget av plast hade t.o.m blivit so varmt så det brann. Försökte putta bort den från plattan innan typ rummet jag var i skulle fatta eld, men handtaget var så smält så det lossnade.. Och brann fortfarande. Så jag spolade det under kranen snabbt för att stoppa elden, och insåg att jag häll ibrinnande plast, mina fingrar måste ju ta massa skada. Fast jag hade ingen känsel i fingrarna, kunda hålla i hur varmt som helst utan att känna nåt. Vände mig tillbaka till spisen och då var plötsligt en stor panna full med rykande olja ostabilt staplad ovanpå ett vingligt campingkök med öppen eld. Kändes som det kunde välta eller fatta eld när som helst. Försökte rädda det, men var seg som jag var helt drogad, kunde inte styra mina rörelser och agera snabbt nog. Vaknade där nånstans.

Hels skum läskig känsla i allt, som akut fara. Som mer dyker upp än jag kan ta hand om, snabbare än jag, och jag har ingen koll för jag har ingen energi, koll, resurser till det.

Otroulig, och ni andra, har ni nåt på det här?

linnease
5/31/13, 5:11 PM
#176

Känt mig helt rutten hela dan med förresten. trött och hopplös typ, som i gamla grejor IGEN, som dom aldrig flyttar sig

Otroulig
5/31/13, 5:11 PM
#177

Heja dig Princessen, försök att ta fram en annan känsla när du vaknar av drömmarna. Peppa dig med affirmationer eller vad som får dig att må bra. Sätt upp små lappar. En väldigt bra affirmation jag använt och fortfarande använder är: JAG ÄR VÄRD ATT ÄLSKAS PRECIS SOM JAG ÄR.

Om du kommit så långt att du kan säga den framför spegeln, se dig i ögonen och verkligen känna det, då har du kommit långt, men börja lite försiktigt. 

Det här är som kondition, det gäller att nöta på och vara envis. Samt att det är färsk vara - man får fylla på ibland.❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
5/31/13, 7:56 PM
#178

Princessen, jättebra svar av Otroulig! Jag har själv stor erfarenhet av sådana drömmar och de är inte roliga, men det handlar om dig och inte om honom. Känner du dig otrygg inom dig? Där kan det finnas något att jobba med isf. 

Som direkt råd så föreslår jag att du när sambon går skiftar ditt fokus från att han går till något bra och härligt minne du har med honom, eller med dig själv, och återupplever de positiva känslorna du hade då. Det är det positiva minnen är till för!! Att återupplevas när man behöver det. När du sedan känner glädjen och kärleken, och tryggheten, i ert förhållande med hjälp av minnet så kan du somna om. 

I början så får du kanske anstränga dig medvetet för att kunna skifta fokuset, men så småningom, om du bara nöter och tränar som Otroulig säger, så kommer det att komma av sig självt. 

Vi har en del övningar i menyfälten till vänster som du kan kika igenom.  Övningar är bra att göra. Det är så vi lär oss. 

Linn, jag har ingen aning om vad din dröm kan betyda! Men den verkar inte rolig. Är du orolig för att du inte ska fixa det du har påbörjat nu? Skrämmer det dig?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
5/31/13, 9:14 PM
#179

Hm, ja! Har ingen direkt grund att stå på nånstans i den fysiska verkligheten känns det som, känner mig otrygg, det enda jag kan lita på är mina vibbar. Och när jag blir trött kan jag inte ens vibba liksom. Och jag känner mig inte särskilt välkommen där jag bor just nu, stor grej tror jag.

[Kathja]1
5/31/13, 9:28 PM
#180

Linn hittade detta.

"Fire - This is a very complex symbol that can have both negative and positive connotations. When interpreting this dream, you need to consider all of its details and your emotional responses in the dream. Fire can be a deeply spiritual symbol representing transformation and enlightenment. On the other hand, it could represent danger, anger, passion, pain or fear. Is the fire in your dream destroying something or simply warming you? Are you currently engaging in negative behaviors or are knowingly making wrong (or destructive) choices? Your unconscious mind may be warning you and at the same time encouraging you to alter those things in your life that may be hurtful and dangerous."

Plastic - "It can suggest an artificial relationship or something that may block us from expressing what is real. If it is connected to the body it can be something artificial that was taken into you. Plastic things can also suggest cheap things that are not connecting us with life."

Förutom ovan så tänker jag att dina händer är viktiga - vi använder våra händer för att utrycka oss.  Så har du lite att klura på…

crinalina
5/31/13, 9:42 PM
#181

Det där med eld var intressant att läsa eftersom jag hade eld i min dröm också. Och för mig så förstörde det ju verkligen. Jag har idag kommit på att jag inte bara lämnade tilliten bakom mig utan även tryggheten. Återigen, den där yttersta udden av det. 

Intellektuellt så har jag båda, men inte känslomässigt. Men det kommer. Jag har börjat skriva ner och bryta ner känslorna, bristen på dem och hur det påverkar mig så att jag kan börja skapa mig en ny grid med dem istället. 

Linn, kanske är det här ett ypperligt tillfälle för dig att hitta tryggheten och stabiliten inom dig själv? Om du inte känner dig välkommen där du bor så kan du försöka byta fokuset  i det. För det är ju en känsla som du själv skapar. Skapa en bra känsla istället. Hitta positiva saker med dem du bor, skicka dem kärlek och värme, hitta bra saker med att bo hos dem och var tacksam för dem och var tacksam mot dem. Om du tappar rätt fokus så gå undan en stund, tex in på toaletten om inget annat är möjligt, och koppla upp dig eller gör något annat som får dig i rätt läge igen. Håller det i sig, gå undan eller gå ut en sväng. Varje dag, gräv ner fötterna i sanden på stranden om du har möjlighet, blunda och dra in lukten, ljudet och känslan, så ska du se att allt blir bra. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
linnease
5/31/13, 10:21 PM
#182

❤️❤️❤️❤️

jag jobbar på det .. :)  shit ibland har saker bara sånt ENORMT moment, så mycket energi bakom, så det tar sin lilla tid. Men ja, precis det är som temat för mig just nu, hitta tillbaka till tryggheten i mig själv ♥

[Kathja]1
6/1/13, 7:55 AM
#183

Idag är jag extra lycklig! Har ju de senaste kanske två veckorna inte kommit ihåg mina drömmar, otroligt irriterande men jag har tänkt att det har väl en anledning. Men Nu så!

I natt drömde jag bla att jag fick en massa beröm, alltid trevligt. Men starkast var delen då jag körde bil. Jag var ute och åkte och kom till en stor fin bred väg, men där kunde man inte köra åt det hållet dit jag hade tänkt mig, så jag fick vända om och åka tillbaka till de mindre, äldre delen av vägen. Sedan hände det lite grejer och VIPS helt utan att jag hade tänkt att skulle ta mig till mitt mål så var jag ute på den STORA, FINA, NYA, BREDA vägen och körde. Och jag fylldes av en känsla av TACKSAMGHET, FÖRUNDRAN och FRIHET. Lite som wow titta så lätt det gick. Sedan körde jag där och vägen fortsatte att vara lika fin och bred, men där var inte speciellt mycket bilar, där var jag och några till, men jag kunde känna hur det fylldes på bil för bil bakom mig - fler hittade vägen. Sedan vaknade jag.

Coolt dröm som jag, självklart, tolkade positivt. 😉

Otroulig
6/1/13, 2:56 PM
#184

Bra dröm Kathja, en sån skulle jag velat haft…

Jag drömde inte så trevligt…i och för sig såg jag en college film när jag var barnvakt som innehöll två scener med kaskad kräkningar..

Men jag tror faktiskt att den här drömmen vill säga något till mig om min alkoholintag…det har blivit lite mycket av den varan de senaste åren och jag har själv lagt skuld på mig och är faktiskt lite orolig att det blivit för mycket. 

" Vi är en familj som bor på ett hotell, en man är sjuk och han har inte berättat att han är sjuk, hållt det hemligt.

Han kräks i badrummet, golvet börjar spricka runt brunnen, till slut är det ett stort hål rätt ned till botten och där är en sörja. Jag skriker, Gud vad äckligt jag vill härifrån!!"

Har ni några inputs?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
6/1/13, 3:14 PM
#185

Nu Linn, din dröm var intressant, kan inte säga att jag förstår allt, tror det ligger mycket information i det.

Spis - kan ju stå för den plats man skapar föda  - näring.

Eld - ja det har ju Kathja bekrivit. Du vill släcka elden och riskerar att skada dig själv, men du är avdomnad, har ingen känsel, det skapas mer ostabilitet och du blir handlingsförlamad. Du har svårt att agera..

Min känsla av drömmen är nåt i stil med att du är en situation just nu som inte är bra,  du framhärdar, du försöker lösa situationen men genom att du gör det så stänger du ned kontakten med dig själv, detta gör att det blir ändå mer ostabilt inom dig och du blir hindrad/ förlamad.

Vet inte om det är rätt tolkning alls, tycker att drömmen ska ge en lösning..ett råd, men ser inte riktigt det…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/1/13, 3:38 PM
#186

Känns lite coolt, jag har ju haft några sånna "jag tar mig fram och folk följer efter drömmar" ska bli spännande att se vad detta blir.😃

Spontant då det gäller din dröm Otroulig så tänker jag att det finns något i ditt inre som du inte vill ha att göra med, något som är "äckligt" och frånstötande. 🤔

Otroulig
6/1/13, 5:35 PM
#187

Tack Kathja, ja hmmm, lite obekväma känslor dök upp.

Sen insåg jag att det här är ju för sjutton ett tema. Jag drömde en kort stark sekvens häromnatten som jag skickade in till duktiga Urban.

Drömmen bestod i att först så bet jag i nåt - så det blev världens kras, ni vet som när man råkat få in ett grus/sandkorn i munnen. Sen tar jag ut gamla lagningar, amalgam? Ser ut som grön oasis. Som jag sedan höll i vänster hand, vilket borde vara den kvinnliga sidan. Så här svarade Urban.

 Det är en vanlig dröm, och alltid är det som något kommer ut ur munnen. Oftast något obehagligt. (glas nålar insekter eller tänder) Och alltid hamnar det i "handen" - så det är något man får ur sig på ett mentalt eller känslomässigt område. Något som har med en djupare sida av dig själv.

Det är lite oklart vad dessa drömmar står för. De flesta som drömmer dom, har en förvånande känsla. Eventuellt något obehagligt.

Men gissningsvis har det med någon djupare inre sida att göra, kanske att man har kommit i kontakt med en djupare sida, inom en själv - och att man har fått upp något. Kan vara någon oväntad inre sak som kommer upp, och ut, och kan betraktas och begripas.

Skulle vara intressant om du kunde berätta ifall du varit med om något som kan ha gjort att du konfronterats med dig själv?

Det som du får upp är ju "fyllningar", det tyder på att du har fått någon påverkan av människor - som du nu alltså kommer upp med. Det är alltså inte en tand utan något som är människogjort. Kan alltså ha med kulturen som du levt i, vuxit upp i.

Färgen är grön oasis - en mättad grön färg. Grönt är en typiskt kvinnlig färg.Vilken hand tog du dom i?

Det fanns också en liten handling innan - du känner att du biter i något som krasar i munnen, och spottar ut.

Man kan ju tänka sig att du gnisslat tänder i sömnen. Men det behöver det ju inte vara. Nej, jag tror det är något du gjort, något som du varit med om nyligen som gör att du får upp dessa lagningar. Med händelse menar jag inte någon större grej, utan det kan vara så enkelt som att du haft någon konversation, eller diskussion som triggat att du får upp något som du ser.

Lagningar är ju reparationer, dvs du kan ha blivit hjälpt av någon någon gång. Kanske någon som ställt upp för dig, fast det har kanske inte varit helt på dina villkor. Och så har det blivit en lagning som du nu kan se..?

______

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
6/1/13, 5:40 PM
#188

Jag har drömt så otroligt intensivt flera mornar, då jag somnat om efter att ha vaknat först. Väldigt mkt DJUR nu igen👍, lite kul att slå upp betydelserna i Solögas bok.

Är mkt med pappa och halvsyskonen där också….bearbetar säkerligen mkt inför resan dit.

Annons:
linnease
6/1/13, 7:47 PM
#189

oj så mycket skrivet här dag! Börjar med 184, bara läst den än så länge, säkert fått bra svar redan men iaf.. Känns som en oro för att du har nåt under ytan som inte är så bra, eller att det kan inte vara så HÄR bra, måste vara en hake, eller nåt liknande.

Och hotell, du känner dig inte riktigt hemma än i den här nya LoA världen. Kanske igen - där allt känns så bra och du bara är glad vad som än händer runtomkring, som att du inte riktigt landat i det än utan ifrågasätter om det verkligen är sant, om man verkligen kan göra så!

(spånar hejvilt nu 😃)

szirius
6/1/13, 10:14 PM
#190

Ah☝️! Kommer ihåg nu när jag läser om det här med saker i munnen, att jag hade ett stort tuggummi i munnen inatt, jag var på en festival och de ville att jag skulle komma upp på scenen, oförberett, och hålla tal. Jag drog och drog men det fanns mer tuggummi i munnen hela tiden, kunde ta båda händerna och dra som ett tjockt rep ut munnen, haha, lite 🤮nu när jag skriver det, men i drömmen var det inte nån sån känsla, bara självklart att ojdå, vad mkt tuggummi, måste få ut det ur munnen😃. Fortsättningen minns jag dock inte…

Det var länge sen jag hade såna drömmar nu, men hade det mkt under gymnasietiden. Just tuggummi i vägen när jag vill säga nåt. Jag vill säga nåt men blir hindrad? Jag hindrar mig själv?🤔

Otroulig
6/1/13, 11:08 PM
#191

#189 Intressant, har ju haft såna attacker, LOA kanske bara är båg..Sen kommer jag tillbaks rätt snabbt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
6/1/13, 11:46 PM
#192

#185 "Min känsla av drömmen är nåt i stil med att du är en situation just nu som inte är bra,  du framhärdar, du försöker lösa situationen men genom att du gör det så stänger du ned kontakten med dig själv, detta gör att det blir ändå mer ostabilt inom dig och du blir hindrad/ förlamad."

Right on! Ja precis.. Hm lösningen kom kanske här istället, läsa din tolkning, inse att det inte funkar.. och let go.

Otroulig
6/2/13, 12:39 AM
#193

❤️🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
6/2/13, 10:37 PM
#194

Åh tack Kathja också! När jag läser andras drömmar minns jag mina egna😃. Har drömt flera gånger att jag gått i högt högt gräs, eller mer som på en åker med vete eller nåt….det finns folk som virrar omkring där fast vi ser inte varandra…lite hotfullt, många är rädda, men jag bara går helt lugnt och tryggt framåt, jag har tagit riktning mot en stjärna på himlen och går rakt fram…och efter ett tag märker jag att andra följer mig🙂

Har faktiskt aldrig tänkt på just den grejen, att andra följer efter☝️…men det är ju såklart också symboliskt, att kunna vägleda lite kanske?😇…men min känsla har mer varit just det att jag har en riktning - mot stjärnorna✨- och går stadigt framåt oavsett hur oroliga andra är runt mig🎈. En underbar dröm som kommit då och då.❤️

Otroulig
6/2/13, 10:55 PM
#195

Och ditt nick ?;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
6/2/13, 10:59 PM
#196

Ja just det🙂, men det är ju min musik-ängel som heter Szirius…kan tänkas att hon är "bosatt" på planeten  iofs…har inte frågat😃

Drömde också om ett så himla fint flicknamn, men DET har jag glömt..jaja, det kommer nog tillbaks när det ev. blir av vikt😉

Otroulig
6/2/13, 11:30 PM
#197

Szirius, du berättade förut om att du fick erbjudande om en möjlighet att framföra din musik. Hur gick det med det?? Frågade hon nyfiket;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
6/2/13, 11:36 PM
#198

jo, den står kvar😃, men jag sticker ju till Svedala snart, jag tar tag i det där till hösten🙂. Fast min egen musik tar jag inte direkt. Har övat in några låtar med Norah Jones 😉

Otroulig
6/3/13, 12:55 AM
#199

Varför inte??????

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/3/13, 8:23 AM
#200

Längtar efter att höra mer av din änglaröst vännen. ❤️

linnease
6/3/13, 9:30 AM
#201

Meh!! Jag är med Otroulig. Kör din egna musik juh!!!! Säkert mycket bättre. :) Nora Jones är ju gammalt!

[Torahzen]
6/3/13, 11:53 AM
#202

JA!! Mer musik!  🎧 ❤️

Annons:
crinalina
6/3/13, 7:30 PM
#203

Ja!! Mer änglamusik av vår fina szirius med den gudomliga rösten! Du är ju grym, vännen! ❤️

Mindvalleys grundare har tre frågor som han anser vara de tre viktigaste frågorna för att nå sina drömmar. (pengar och tid är inget hinder)

1. Vad vill du uppleva och ha i livet? Detta kan vara materiella saker, men även upplevelser, relationer, saker du vill göra. 

2. Hur vill du växa och utvecklas i livet? Vilka språk vill du lära dig, vill du lära dig måla, skriva, sjunga, vilka områden vill du utvecklas inom? Allt som har med tillväxt att göra.

3. Hur vill du bidra till att världen blir en bättre plats? Vad vill du lämna efter dig, hur vill du bli ihågkommen? Tex genom musik, något du skrivit, eller genom den kärlek du sprider. 

Jag fann dessa tre frågor väldigt intressanta för det gav mig lite av en ny vinkel på det, fast ändå inte. Svårt att förklara. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/3/13, 7:52 PM
#204

Härligt Crinalina! Insåg att jag är spot on då jag läste de där frågorna. Känns härligt att vara på rätt spår. ❤️

szirius
6/3/13, 7:55 PM
#205

Tack underbara ni för peppningen🌺! Nu har jag suttit och spelat igenom en hel del gamla låtar😃….intressant att se hur mitt tema på texterna gått till mer och mer LoA med åren😉❤️

crinalina
6/3/13, 8:01 PM
#206

Härligt Kathja! Jag har tweakat mina lite grann, inte mycket, men ändå tillräckligt. Så nu känns det mer rätt för mig. ❤️

Spännande szirius! Ser fram emot att få höra mer av dig framöver! ❤️🎧

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
6/7/13, 10:48 PM
#207

Det här kan ni gärna få analysera:

Jag är med min lillebror på stan ( han är 24 i vanliga fall men nu liten, kanske 4 år , vi har aldrig bott ihop i verkligheten), vi ska ta sena bussen hem. Jag är i min gamla hemstad och ska ta bussen hem till det område vi bodde i på högstadiet, och alla gamla högstadiekompisar är samlade vid busskuren men jag pratar inte med nån av dem. Bussen blir full så det enda stället som finns kvar att sitta på för mig är - en toalett. Den är längst bak i bussen. Jag sätter mig där- och bajsar. Plopp plopp låter det t.o.m men jag låtsas som ingenting, sitter och löser ett korsord. Sen kommer konduktören och ska ha betalt, jag reser mig upp( har lång kjol) utan att torka mig, tänker "åh vad smidigt att jag har kjol på mig så jag slipper krångla på mig jeans och visa rumpan  när jag ska torka mig - kjolen tvättar jag när jag kommer hem", och så betalar jag glatt. Är lite nervös att konduktören ska kolla ner i toan och se pluttarna, vilket han gör, men han låtsas som ingenting, går bara vidare, ah, vad lätt allt löste sig tänker jag. Känner ingen pinsamhet över det hela, ingen verkar lägga märke till mig öht.

Princesseen
6/8/13, 12:33 AM
#208

#177 och #178 Hinner inte skriva så ofta för är mitt uppe i en flytt. Jag försöker tänka positivt och inse att det bara är drömmar. Och då började jag vara medveten i drömmen att det bara är en dröm. Så när jag drömmer och han lämnar mig m.m så tänker Jag drömmen att det bara är en dröm och det är bara att vakna. Jätte skönt. Då slutade jag bry mig om drömmarna men då va det som drömmarna insåg det och blev värre. Jag drömde att jag drömde. Så när jag vaknade i drömmen lämnade han mig där också och då trodde jag igen att det va på allvar när jag vaknade och va i chock/nedstämd nästan hela dagen. Sen blev jag van med det. Men då när jag gick och la mig inatt. (För några timmar sen) så drömde jag att jag drömde att jag drömde att jag drömde m.m. Så jag vaknade så många gånger i drömmen och fick veta att han lämnat mig m.m. (Olika men liknande sätt, ibland vaknade jag och det va drömmen som va verklig). Jag trodde verkligen jag vaknat från drömmen flera gånger och gick till honom och sen kramades vi och jag ville bara dubbelkolla så jag frågade om han fortfarande ville vara tillsammans med mig och då förklarade han att han inte älskade mig längre. Så när jag vaknade på riktigt trodde jag att han lämnat mig, inte ville ha mig där heller. Sen när jag vågade resa mig ut sängen såg jag att allt såg som vanligt ut och då började jag inse att jag verkligen vaknat på riktigt denna gång, för det har aldrig sett ut precis som i verkligheten i drömmarna. Så satt och grät i hans famn nyss hur länge som helst. (Han va uppe med min bror och spelade ps3 för min bror är på besök från Göteborg) Jag vill inte ens gå och lägga mig längre. Det här har spårat totalt. Försöker tänka på allt bra så jag är lycklig när jag somnar men inte spelar det någon roll inte.

[Kathja]1
6/8/13, 7:39 AM
#209

207 # Szirius - Jag känner hopp och förtröstan och tänker på det vi talade om härom dagen, kollektivets tyckande och tänkande om hur saker och ting ska vara.

Något, en känsla/norm som du har fått med dig från att du var liten har du nu gjort dig av med (eller så är det på gång) och det var inte alls svårt, och ingen kommer att säga något om det. Det ses som helt naturligt. Det var med andra ord värre innan när du tänkte på hur det skulle uppfattas än vad det sedan blev då du väl gjorde det. ❤️

Annons:
Otroulig
6/8/13, 11:10 AM
#210

#207 Kan bara hålla med Kathja tolkningen. Något från tiden antingen när du var 4 eller i den åldern du var när din lillebror var fyra, som rör just det kollektiva tänket, du är i bussen med de andra men du samverkar inte med dom, du gör dig av med gammal skit och det går hur lätt som helst. 

Intressant när du nu ska åka tillbaka till Svedala.

Det kan t.om vara så att du kommer att bli förvånad över hur du släppt och ändrat på mönster/tankar utan att veta om det 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
6/8/13, 11:27 AM
#211

#208

Vad jobbigt🤗

Tydligen eftersom drömmen kommer tillbaka och dessutom i förstärkt version. (det är verkligen panik artat att ha dom där drömmarna när man tror att man vaknat upp i drömmen)

Det är bra att du pratar med din pokjvän om detta. Det är ju tydligt att det är något som behöver luftas. 

Det enda råd jag kan ge är att fortsätta bygga på din egen kärlek och din egen trygghet i dig själv. 

Om det nu är en rädsla att han lämnar dig, vad är det värsta som kan hända? Du kommer inte att dö, du kommer inte att förlora något av dig själv, alla ben armar kommer att vara kvar,  DU kommer att vara kvar.

Det finns en dröm grupp på FB Dröm centrum, där man kan skriva in sina drömmar och få hjälp. Den gruppen är öppen - så dina andra FB vänner ser vad du skriver (om jag fattat rätt) men däremot så finns det hjälp att få. Det finns dröm terapeuter. Du kan gå in på www.dromcentrum.se och där hittar du olika terapeuter. Jag har haft kontakt med Agneta Oreheim som är bra. Jag tror att du kan skicka mail eller få ett samtal per telefon. Vet inte kostnaden - några hundra kanske. Men det kanske det kan vara värt??

Du är mitt i en flytt säger du, det kanske oxå rör upp otryggheten.

Du är alltid beskyddad och trygg. Försök att känna det❤️

Kramar till dig🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/8/13, 11:36 AM
#212

# 208

Om jag var du skulle jag köra lite EFT på otrygghetskänslor, se vad som kommer ur det. I början när jag träffade min man så kunde jag vakna upp i soffan och var han inte där fick jag panik, men efter att ha kört EFT på trygghet några vänder slutade det helt.

Princesseen
6/8/13, 12:50 PM
#213

#211 okej ska kolla upp hemsidan. Kan nog vara värt det eftersom det inte ger sig. Klart jag inte dör utan honom men skulle bli förkrossad men tror han känner samma för mig så i vaket tillstånd tror jag inte det. Vill inte skriva på Facebook där alla kan se. Är aldrig inne på Facebook annars heller. Men tack iallafall. Jag har också funderar om där flytten. Har bott på det nya stället en vecka nu så hoppas det slutar. Det blir en förändring i att det här huset äger vi båda. Jag ägde lägenheten vi bodde i innan så om han skulle lämna mig då hade jag kvar mitt hem. Nu äger jag bara hälften. Så det kanske ger mig mindre trygghet. Inte vet jag. #212 ska testa att köra eft också. Så får vi hoppas att det fungerar på mig också.

szirius
6/8/13, 5:02 PM
#214

Tack för tankar, mina favvisar😘, tänkte ungefär samma, att det är gamla mönster, gamla rädslor, som jag nu släpper🌊

Jo Otroulig, jag fick ju den känslan i en dröm, att en stor anledning till min långa vistelse bland släkt och syskon i sommar är just för att lösa upp gammal skit och frigöra mig ännu mer, wihii🥳

Otroulig
6/11/13, 11:16 AM
#215

Fattar inte riktigt…ställde frågan " Ge mig en bild i form av en dröm som visar vad jag har för energien/tankar som hindrar mig från att uppleva närhet och intimitet med en man"

De första drömmarna som kom och som kändes som att de verkligen var ett svar på detta var:

Drömmer att jag ser pappas sten slipningsmaskin…vaknar..känner mig som ett frågetecken, skriver ner detta, somnar och återgick till drömmen, berättade den för L - en vän, hon berättade då att hennes pappa gått bakom ryggen på hennes mamma. L hade som liten fått en viss summa pengar av sina föräldrar att köpa godis för, men hon hade köpt massor med godis, hon hade lånat från kompisar och den sammanlagda skulden blev stor. Så hennes pappa hade betalat dom och sen hade L betalat av i flera år till sin pappa. Mamman fick aldrig veta.

OK fattar ju att det handlar om min och pappas relation. Vi var rätt tighta, ibland tror jag faktiskt att mamma såg mig som en konkurrent av uppmärksamheten. (mitt bekräftelse behov kommer säkert från henne) Men skulle vi gått bakom ryggen…, vad har jag gjort i rent njutning och ha begärs syfte som jag sedan fått betala för till pappa. I hemlighet. 

Ok haha om jag läste ovan skulle jag tänka incest…nänänä fanns inget sånt. 

Ni får ursäkta - fnular lite själv här..

Hmm stenslipnings maskin, pappa och jag gick på stenslipar kurs på senare år tillsammans…vi hade jättekul. 

Nä jag förstår inte 😡 framför allt inte alls vad detta har med min intimitets frånvaro att göra. Men det kanske inte alls är så. 🤪

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
6/11/13, 5:10 PM
#216

Jag känner igen det där med att vara tight med sin pappa. Det var jag med min också. Och att min mamma var svartsjuk, avundsjuk och inte alls gillade det förstod jag nog redan som barn. Och som barn så vill man inte såra sina föräldrar så om man märker att en förälder inte gillar det så kan man kanske dra sig undan den andra lite känslomässigt för att inte såra. Barn är väldigt måna om sina föräldrars känslor. De förstår och vet mer än de vuxna tror, och de förstår mer än de själva förstår. 

Så kan det vara så att din rädsla för intimitet har att göra med att du inte vill såra din mamma? Det blir ibland långsökt, men barn tolkar ju saker på sitt eget sätt och så tweakes det med åren.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
6/11/13, 5:53 PM
#217

Ja, tror att det är nåt sånt + att jag undrar om inte mamma slängt ur sig någon kommentar att "när du är så där kommer du aldrig att få någon kille" + att det var det som var viktigast, ja jösses vad det trillar ned saker nu. Jag har tom ett kort på mig i bikini, vet att hon sa, så här brun har du aldrig varit, vi tar ett kort som du kan visa din man sen, minns att jag kände mig oerhört obekväm, som en pin uppa, var 13-14. Och det är bara generation 1, min mormor som jag annars älskade kläckte ur sig när det tog slut med exet" det var det jag var rädd för" jag blev så arg och besviken.. Har kört lite EFT på detta och kör en variant på DNA och cellminnes rensningen. Borde funka fint tror jag:) Tack för feedback Crina❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
6/11/13, 6:01 PM
#218

Ja, jag slutade ju prata med min mamma i ett halvår efter att hon slängde ur sig en kommentar till min farfar (när jag inte var med, men hon berättade det gärna för mig efteråt) att "ja, C har ju problem att hålla kvar en kille". Så jag vet hur det är med kommentarer av det slaget. 

Det var inte förrän nyligen som jag insåg att jag har haft intimitetsrädsla, pga rädsla att lita på någon och att jag inte känt mig trygg, men nu har jag kört en massa EFT och visualiseringar på att känna mig trygg och säker i mig själv. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
6/11/13, 6:04 PM
#219

Du kanske ska lägga lite energi på att läka ditt förhållande till din mamma? Fast det kanske du redan har tagit med i EFT. 🤔 ❤️

Otroulig
6/11/13, 6:17 PM
#220

Ja Tora, jag har försökt. Och är väl förmodligen en bit på väg…gissa vem som fick trösta henne när hon var hjärtekrossad;) Det känns som en liten soppa med söta mor. Men det är väl ett arbete som pågår, jag är ju nu medveten om mycket och ser det utifrån. Så jag kör ljusövningar, hoponopo och rena förlåtelse ramsor:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
6/11/13, 6:24 PM
#221

Crina, jag har ju inga problem att lita på andra, men mamma litar jag faktiskt inte på i många avseenden… Och jag känner mig trygg i mig själv bortsett från det här med män…när det blir på det romantiska planet, så länge dom är vänner är det lugnt….aaaaa….jag startar aldrig ett förhållande med någon jag inte känner, eller har säkra referenser till. Hahaha!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
6/11/13, 7:44 PM
#222

Så du behöver känna dig trygg i dig själv även på det området. För vad är det värsta som kan hända? 

Spånar lite fritt här nu;

Du kan bli sårad. Hur klarar du det?

Du kan få gliringar av mamma. Hur påverkar det ert förhållande.

Du kan känna att du misslyckas. Hur hanterar du det? 

Referenser är ju alltid trevligt, men det är ju inte de som ger referenser som ska vara i förhållandet. Hahaha Dina förväntningar är ju andra än deras är.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/11/13, 8:05 PM
#223

Slänger mig in lite glatt och viftar med en tolkning. 👋 Jag tror inte alls att drömmen handlar om din pappa, annat än att den bekräftar att det du vill ha hos en man var det du hade men din far. Däremot tror jag att det handlar om dig och din mamma. Du behöver erkänna att du söker en man som är som pappa, att du vill ha en relation som kommer att komma före din och din mammas, men att du är rädd för hur du ska kunna hantera det. Och istället för att ställas inför faktum - du blir KÄR och du måste ta mammas offer-gnäll, så ser ditt undermedvetna till att du inte bli KÄR och därmed hamnar du inte i konflikt med mamma kring detta.

Hur känns det? 🤔

Annons:
Otroulig
6/11/13, 8:39 PM
#224

OK Crina först, jag har redan gått igenom det värsta jag trodde fanns, att äntligen känna mig älskad och förlora det. DET var det värsta jag kunde tänka mig förut, varför jag hela tiden kärat ned mig i män som inte kunde älska mej. Men jag har ju överlevt att förlora paradiset, sitter ju här idag😉 lyckligare än någonsin!

Alltså mamma vill inget hellre än att jag ska bli lycklig och gärna tillsammans med en man. Hon är bara sååååå rädd att jag ska bli sårad. Antar att det är någon slags mamma känslor som kommer i paketet 🙂….det gällde även kompisar förut…alla var fel…

Så Kathja, tjaa, det kan kanske ligga nåt där, att jag vill ha någon som pappa, trygg, praktisk. Och kanske det ligger nåt där….att mitt undermedvetna undviker att bli kär, för så ÄR det ju. Får ju inte ens pirr..😕, För att slippa såra henne….fast det låter ju helt sjukt🧟‍♂️ då skulle jag äntligen bli FRIII. Fasiken det är ju hennes "tycka synd om känslor" som jag blir 😈 på. Prutt oxå, jag får inte ihop det här…..

men…..om jag inte blir kär..så kan jag inte bli dumpad….så slipper jag hennes och mormors ämmel prat…. ARRGGHH då är jag ju tillbaka på ruta ett. 

Förstår om ni blir trött på mig 😴…JAG blir trött på mig och min relation till min mor. Jag kanske tror att jag sviker henne….undermedvetet….det känns ju som att jag är hennes mamma som oftast…Får nog sova på det här..tack snälla för att ni orkar läsa ❤️💋

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/11/13, 8:49 PM
#225

Jag tänker att eftersom du bär på "skuldkänslor" kring att du tog din pappa från din mamma, eller skapade negativa svartsjukekänslor hos din mamma (mina ord) - så ligger de i vägen för en relation som du vill ska vara som den var mellan dig och din pappa (alla söker vi väl män som är som våra pappor? 🤐).

Ditt logiska jag ser att du skulle bli fri och ditt logiska jag hör att hon säger att hon skulle bli glad, MEN ditt empiriska underlag, ditt undermedvetna säger dig att hon kommer att bli svarsjuk och det vill du undvika.

Sedan kan säkert rädslan för att bli dumpad ligga där och guppa också, men jag tror mer på min tanke. 😉

Otroulig
6/11/13, 9:10 PM
#226

Ja Kathja, det låter helt sinnesförvirrat - därför tror jag att det ligger nåt i det😃 mitt logiska jag förstår det..hahaha, men jag har inte fått kontakten med den emotionella biten i detta. Spännande.

För samtidigt vet jag att jag vill ju bli älskad av min mamma..och det blir jag ju inte om hon är svartsjuk…jösses, kan man genomgå någon restart eller? Får nog försöka köra någon EFT på det här… 

Dumpnings rädslan troooooor jag är botad. Fast det är ju fortfarande naturligt för mig..men nästa vet jag kommer vara livet ut❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/11/13, 9:20 PM
#227

Kör "Hoppalånghopp EFTn" på det, borde funka. 🤔 Typ förlåt dig själv för att du blandar in relationen med din mamma i din relation med män.

Vi är ofta allt för bra på att krångla till saker, men det är alltid lika coolt då lycks nysta upp härvan.

Otroulig
6/11/13, 9:30 PM
#228

Hoppalånghopp 💋😃 det var den du la in sist har jag för mig. Ska kolla igenom den imorgon.

Tack snälla fina ✨ för ditt JOBB😃😉

🤗 fatta vad glad jag är som har er alla❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/11/13, 9:34 PM
#229

Klurade på det där med "jobb" -var dagens insikt faktiskt. Får skriva om den i rätt tråd… För att visa att jag kan. 😉

Otroulig
6/11/13, 9:48 PM
#230

Ja undrar varför jag ville provocera lite, med käääärlek naturligtvis❤️ Men du är ju så attans klok Kathja!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
6/11/13, 9:57 PM
#231

Provocera på! Jag tål en del, för det mesta. 😉

crinalina
6/11/13, 10:19 PM
#232

Ååh, sådana där händelser som sker när vi är barn, och som kan verka så obetydliga kan betyda sååå otroligt mycket för hur vi är och varför vi fungerar som vi gör idag. Det finns ofta ingen tydlig logik i det, men det bottnar ofta i en känsla som vi hade då. Och känslor när vi är barn är så starka, och så verkliga, men vi förstår dem ofta inte. Vuxna i sammanhanget har ofta inte en aning om vad som pågår i barnet och det gör det hela än mer komplicerat. Det finns ingen medveten vilja att såra, eller skapa rädslor eller annat, det finns oftast bara kärlek i botten. Det är det jag har lärt mig. Det absolut mesta bottnar i kärlek. Din kärlek till pappa från din sida, och din mammas sida. Din mammas kärlek till dig, och din kärlek till din mamma. Allt i ett enda kärl, ihopblandat med dessa förvirrade och ofta omedvetna känslor.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
6/11/13, 10:34 PM
#233

Fint skrivet Crina och jag har förstått att det är så. Fasiken att det ska vara så svårt att tränga ned i det som ligger i det undermedvetna. 

Jag har ju tidigare berättat om en upplevelse i en kurs där vi skulle känna hur kärleken från våra föräldrar skapat dom vi är idag. Hur de gjort allt av kärlek, även det som gjordes i oförstånd. 

En av deltagarna fick en sån jaha upplevelse, som var så stark så jag fortfarande har den på näthinnan. DIT skulle jag vilja komma.❤️  

Jag är ju lyckligt lottad och har ju inte genomgått något större trauma. Så jag känner mig lite löjlig att gräva i såna här petitesser. Men förstår ju att de gör mig till den jag är idag. Det hindrar mig att bli den jag vill vara. Att känna det jag vill känna. Jag vill känna förståelse och förlåtelse.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
6/11/13, 10:38 PM
#234

Även små händelser kan vara stora berg, det är inte storleken på händelsen i sig som är av betydelse utan det är storleken på känslan som skapades av händelsen som har betydelse. 

Jag kom ju dit i till den punkten i januari under The Tapping World Summit eller strax därefter. Det var en befrielse som jag önskar alla kan få, för jag tror att alla har någon sådan känsla från barndomen med sina föräldrar, oavsett hur fantastiskt det var.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
6/13/13, 11:23 AM
#235

Nytt tema i mina drömmar. Jag går ned i kristallklart vatten med kläder på. Känner mig lite busig och galen - för det gör man ju inte. 

Men vad kan det betyda? Att jag inte vågar vara naken?

Ska försöka klä av mig nästa gång, blotta mig som jag är😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/13/13, 11:57 AM
#236

Hm - vatten är väl vanligtvis känslor och kläder borde vara skydd, men så har du en positiv känsla "lite busig och galen" och det är ju bra. 🤔

Det är även kristallklart vatten… Känns lite som att du kommit på det klara med någon känslobit och det känns bra, men du väljer att skydda den från någon/något - men fortfarande för att det känns bra. 🤔

crinalina
6/13/13, 7:31 PM
#237

Kommer inte riktigt ihåg min dröm från inatt, bara lite huvuddrag. Jag vaknade iaf med en stark känsla av aha, och att jag förstod någonting.

Det jag minns från drömmen var att jag hölls instängd i ett rum någonstans, minns inte av vem eller vilka. Rummet fylldes långsamt med vatten och jag bankade på dörren för att komma ut, men jag blev inte utsläppt. Sen helt plösligt så slog det mig att om jag låste dörren inifrån så kunde inte dem där utanför komma åt mig, för jag kände mig rädd för dem. Så jag låste dörren och vattnet slutade stiga och jag kände en stor trygghet, och en stark känsla av självklarhet och lugn. Jag insåg att ingen kan hålla mig fången om jag själv låser in mig, då är det mitt val. Och ingen kan skada mig om jag inte släpper in dem. 

Just nu är jag asa-trött efter jobbet så jag förstår inte så mycket alls, så om ni har några tolkningar så hör (läser) jag dem gärna.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
6/13/13, 7:41 PM
#238

Wow vilken dröm! Jag vill ha det till att du just har insett att någon som har varit, eller är, känslomässigt jobbigt i ditt liv behöver inte vara det för det är du som styr. Du behöver inte känna dig "instängd" av dina egna känslor för du har kunskapen som kan göra dig fri. Amen.

crinalina
6/13/13, 7:51 PM
#239

Hmm, fast å andra sidan så låser jag ju in mig själv istället. Vilket kanske inte är så bra?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/13/13, 8:09 PM
#240

Och vad tänker du att det skulle betyda? Jag tänkte bara att ibland så vill/behöver man skärma sig, men du är medveteren om att du väljer när du ska vara avskärmad och när du ska vara öppen. Så inget negativt. Men det är din dröm, du har känslorna till den.

szirius
6/13/13, 8:33 PM
#241

SÅ intressant att jag minns mina drömmar bara jag går in och läser här, trots att det inte alls har med det jag drömt om🙂!

Kom på nu att jag drömde att jag VAR en kamel! Jag stod och tuggade gräs, var stor och långt upp liksom, tyckte att det kändes så konstigt för jag tuggade liksom runt, rörde käken runt runt…sen fattade jag att jag var en kamel! hahah, nu måste jag ju slå upp vad en kamel står för!😃

crinalina
6/13/13, 8:38 PM
#242

Jag vet inte vad jag tänker om det, jag kände mig dock trygg och säker, men det betyder ju inte att jag är fri. Jag var ju fortfarande inlåst och utanför fanns fara. Det var ju "bara" faran inne i rummet som försvunnit för att jag inte fick panik längre. 

Kanske att jag stängt in mig med mina känslor för att inte riskera att såras? Men det är ju ingenting nytt, det kom jag ju fram till nyligen att jag har gjort.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/13/13, 8:43 PM
#243

Sant  - missade den där sista meningen, " ingen kan skada mig om jag inte släpper in dem". 🤐

crinalina
6/13/13, 9:09 PM
#244

Ja, då är ju din tolkning klockren! Kanske ska gå på den och lämna resten! Hahah, som om… Ibland så blir jag trött på allt detta, speciellt när jag är fysiskt trött som idag. Men samtidigt så vet jag ju att jag älskar att bena i detta. Det bor ju en liten känslo- och beteendeanalytiker inom mig som behöver få sin föda också. Haha Det är dock väldans skönt att jag inte längre fastnar i någonting utan kan släppa och vidare istället.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
6/13/13, 9:19 PM
#245

Ja det har vi inte missat att du gillar att leka detektiv och rota runt. 😉

crinalina
6/13/13, 9:42 PM
#246

Haha 😛

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/13/13, 9:43 PM
#247

😃

[Kathja]1
6/15/13, 8:39 PM
#248

Inatt drömde jag för första gången i mitt liv, vad jag minns i alla fall, att jag hade ihjäl någon.

Det var en dröm som var filmlik på så sätt att den var lång med en handling. Vi var iaf flera och det var en lättsam stämning, men mannen i fråga och några till var och smög runt vårt hus och vi ville inte ha dem där, men det jag minns starkast är att när jag skulle ge mig iväg för att ha ihjäl den där mannen så hade skosnöret på min högra sko gått sönder.

När jag försöker att fixa det genom att trä den biten som var längst bara genom några hål så visade det sig att på snöret var det fullt av fina pärlor. Jag minns att jag beundrade dem men samtidigt konstaterade att de satt i vägen så jag kunde inte dra snöret genom hålen. Skorna var kängor btw om det nu spelar någon roll. Jag fick iaf ta den korta biten och knyta ihop iaf två hål så jag inte tappade skon eftersom jag skulle ut och springa.

Sedan var det ett gäng turer där vi smög och så (jag var aldrig rädd) och så dök mannen upp. Han hoppade av en motorcykel och har därför på sig en mc-hjälm men utan visir. Så jag minns att jag tänker att jag får skjuta honom i huvudet, jag hade värsta hight-teck laser grejen att skjuta med, för han hade ju hjälp på huvudet och jag räknar av någon anledning med att han har skyddsväst på sig. Så den gamla klassikern att skjuta högt centralt skulle inte komma att funka.

Först så missar jag och skjuter honom på hjälmen, hans vänstra sida, och så skjuter han tillbaka, sedan får jag honom rätt i ansiktet och då dör han.

Det var aldrig någon obehaglig känsla i drömmen utan mer som att titta på film, utom då jag beundrade pärlorna där kände jag en känsla av - WOW så fina!

Så flickor - vad i herrans namn kan detta vara? 🤔

crinalina
6/15/13, 9:15 PM
#249

Pärlorna vet jag inte, men jag skulle tolka det som att mannen är något hos dig själv som har smygit runt och som du nu gjorde dig av med för gott. Det tog ett försök, men du gjorde det!! Härlig dröm tänker/känner jag det som! 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/15/13, 9:30 PM
#250

Låter ju inte helt fel Crina! Hittade denna tolkning på att mörda någon och det visar att du är spot on. 👍

Murder
To dream that you have committed a murder, indicates that you are putting an end to an old habit and a former way of thinking. This could also refer to an end to an addiction. 😃

Men skorna och framförallt pärlorna på skosnöret, hmmm. Skor är för mig en grund, något man står på (såklart) men kanske även metaforiskt, lite som grundbulten. Och så är de blingade. 🤔

[Kathja]1
6/15/13, 9:33 PM
#251

Underbart! Hittade denna - och den är tagen rakt av. 😉

Pearls : "To dream of pearls, is a forerunner of good business and trade and affairs of social nature.

Så var det bara skorna och skosnöret kvar… 😃

Annons:
crinalina
6/15/13, 9:37 PM
#252

Pärlorna kanske är ditt vackra liv? Du knyter ihop grunden, som hotar att svika, med ditt vackra liv, så att du stabilt kan gå vidare och ta död på en gammal ovana eller något som inte längre gynnar dig?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/15/13, 9:40 PM
#253

Så kan det ju oxå vara. En bra dröm var det iaf, det kunde jag känna.

Otroulig
6/15/13, 10:14 PM
#254

Oj, vad med detaljer..en Urban dröm?

Jag spånar på i alla fall.

Någon värdering/mönster snurrar runt dig och försöker ta sig in, men du vill inte ha den där. Du ska göra dig av med den en gång för alla, men innan du gör det upptäcker du något, som stör dig i avslutandet, fångar ditt intresse, du upptäcker någon ny egenskap i de manliga sidorna, någon egenskap som du inte sett förut som har att göra med hur du tar dig fram i livet,  du blir lite förvånad, hade inte sett den detaljen förut, i och för sig har den ingen praktisk betydelse, mest i vägen..

Det här mönstret är lite lurigt, gör lite som den vill (tänker att motorcykel kanske kan stå för rebell och frihet..) Sen vet ju du att vänster sida är det kvinnliga så kanske att det är någon kvinnlig egenskap eller nåt du fått från din mammas sida. Hjälm borde ju vara skydd. ..I vilket fall som helst så är du ju i alla fall målmedveten och tar kål på honom.

Det känns lite som att du är ute efter att göra dig av med något / det kommer lite moment på vägen - någon upptäckt samt att du får göra två försök ( kanske få ett mothugg) innan det klart. 

🤪 ja jag fattar ingenting, kan inte relatera till det jag vet som försiggår i ditt liv i alla fall. Rent spånande haha😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
6/15/13, 10:15 PM
#255

😃💋🎈❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/15/13, 10:17 PM
#256

Spännande! Får be om en utveckling och förklaring i natt kanske. 🤔

Otroulig
6/16/13, 10:27 AM
#257

#235 btw kom på att just känslan/ agerandet av att vara lite galen och busig ÄR ett skydd att visa den jag innerst inne är….upptäckte det när jag tänker efter på mitt besök på arbetsplatsen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/25/13, 10:37 AM
#258

Drömmer allt som oftast om mina gamla gymnasievänner nu för tiden, men banne mig jag kan inte klura ut vad de står för. 🤔

Har drömt om dem i kombination med att leta efter en försvunnen bil och i kombination med att leta kläder… Är även en hel del fest och glamor med i bilden. Blir bara snurrig då jag försöker att få ordning på vad de kan betyda. Fattar inte vad jag ska fatta! Men det ger sig väl med tiden…

Annons:
[Kathja]1
6/25/13, 5:59 PM
#259

Jag lämnade min dröm om mord och trasiga skosnören till Urban på drömtydningen.se och fick till svar att…

"Hej K Det är en intressant dröm. Att någon dör i en dröm är tecken på mognad. Skor är klädesplagg för fötter, och fötter är symbol för det du tror och litar på. Och kläder är symbol för attityder. Så skor kan vara "livsattityder". Snören är typiskt för tankar - alltså precis som vi säger att vi har en tanke-tråd. Så dina "skosnören" skulle alltså kunna vara tankar om livet, om livsattityder. Det finns något vackert där - varje pärla är som en förskönad tanke om livet. Det är en bra dröm, som visar på mognad och på något grundläggande fint. Hälsning Urban"

Det var ju inte så dumt, och i linje med mina andra drömmar. Man kan tro att ajg växer så det knakar på insidan, heeeeeela vägen upp till Gud och Alltet. 😃

Håbe
6/26/13, 5:40 AM
#260

I natt har jag drömt så intensivt om min pappa så det känns som att han försöker säga mig något. Har ett svagt minne av att jag någon gång under natten, i halvvaket tillstånd, faktiskt frågade "Pappa vad är det du försöker säga? Jag förstår inte".

Mest har det varit att han är i Spanien, jag är i Sverige. Jag vet att han är jättesjuk och borde komma hem när som helst. Typ idag. Han har varit borta i flera månader (som han ju alltid var när han åkte hem och hälsade på) men inte hört av sig på några veckor nu och så brukar han inte göra. Jag är orolig för att han har dött i Spanien utan att jag fått veta det. Hur ska jag få reda på det om han inte kommer hem som han sagt? Hur hittar jag honom? Hur ska jag få kontakt med någon som vet?

Jag tycker det är jobbigt med mina drömmar om honom. De handlar alltid om när han var sjuk och det är alltid ångestfyllt och massa skuldkänslor för att jag antingen glömmer bort att ringa honom eller för att jag inte får kontakt med honom. Det är aldrig några drömmar om glada och roliga stunder och vi är aldrig på samma plats. Det handlar alltid om att jag är ledsen, orolig, har dåligt samvete…för att vi inte har kontakt.

En enda gång på 14 år har han varit med i drömmen och då var han också sjuk och jag råkade kliva på fel buss och tappade bort honom. Också panik och oro för att inte vara hos honom.

Otroulig
6/26/13, 8:06 PM
#261

En tanke som slår mig är sambandet med nåt jag läst av Louise Minerva Li. Att vi även kan tolka vårt vakna liv som en dröm. Att de som händer oss ger oss ledtrådar till vad vi har för något att lösa…

Dina drömmar är ju om jag förstått det rätt. en smula lika med hur det var en gång. I den bemärkelsen att din pappa var i Spanien och blev sjuk i alla fall.

Men i drömmen det verkar ju som att att du vill ha kontakt med honom men når inte fram, eller att du glömmer honom och får skuldkänslor.

Frågan är ju om det är just din relation till din pappa det handlar om eller en del av dig som du inte får kontakt med och som du undermedvetet kanske har dåligt samvete för???

Jag drömde en period väldigt mycket om pappa, när det stormade känslomässigt i mitt liv. Men jag är så tacksam för han kom alltid och frågade saker eller gav mig råd. Han fanns väldigt ofta vid min sida i drömmen (och kanske i mitt vakna liv också ❤️) vår relation var ju utredd och klar när han dog. 

Kan det vara så att du fortfarande bearbetar den jobbiga perioden på slutet? 

Kathja - Ja Urbans tolkning hade jag nog aldrig kommit fram till hehe,skor har jag en känsla av, är vårt sätt att ta oss fram i livet.. Men när han förklarar det som livs attityder känns det rätt bra 🙂 Knaka på du!!☀️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/26/13, 8:30 PM
#262

Tycker att dina brukar vara bättre. 😃

Håbe
6/26/13, 9:01 PM
#263

Otroulig- jo det var ungefär så det var. Han blev ju sjuk och vi visste att han skulle dö och åkte till Spanien en sista gång tillsammans. För att ta farväl. Sen blev han sjukare väldigt snabbt där och vi fick ordna om resan hem tidigare än beräknat och allt var väldigt traumatiskt för mig som stod själv i att försöka ordna allt i ett land där jag inte kunde göra mig förstådd ordentligt.

Sen var pappas och min relation lite komplicerad. Jag var hans allt. Han skulle göra och gjorde också allt för mig. Det blir inte en sund relation av det. Han var väldigt överbeskyddande och bevakande, samtidigt som han ville att jag skulle ringa och prata massor, helst varje dag. Det blev väldigt mycket så att jag stötte bort honom för att få lite distans. Och det  han önskade mest av mig var barnbarn och de kom efter att han dog.

Så ja, väldigt mycket av min relation till honom var präglad av dåligt samvete för att inte vara den dotter han önskade.

Sen sista tiden när han var sjuk kunde vi inte prata alls. Han hade väldigt mycket dödsångest och stängde in sig i sig själv. Släppte inte in någon i sina tankar. Och jag var nog ganska arg tror jag. På honom för att han rökte ihjäl sig och för att jag var skräckslagen förstås. Och ledsen.

Så helt klart är det fortfarande massa dåligt samvete för att jag inte var den han önskade och för att jag inte hanterade situationen när han blev sjuk bättre än vad jag gjorde.

Men jag vet inte riktigt vad det är drömmarna ska leda till mer än att öka känslan av att jag svek honom? Jag kan ju inte gärna backa tiden och göra om.

[Kathja]1
6/26/13, 9:20 PM
#264

Drömmen kanske bara vill tala om dig för att det är dags att förlåta, dig själv och honom, så att du kan gå vidare? Och att du ska vara lugn i att han alltid är hos dig. Kan inte säga vad i drömmen som får mig att tro det, är nog mer en känsla av att det är det han vill. 🤔

Håbe
6/26/13, 9:29 PM
#265

Mmm, låter klokt. Men hur släpper man taget och går vidare från något man inte ens riktigt vet på vilket sätt man håller sig fast i det. Om du förstår vad jag menar? Och hur förlåter man sig själv, och verkligen menar det, utan att det bara blir tomma ord? Det är ju rätt lätt att säga orden. Men känslan blir ju inte sann om jag inte menar det och jag vet inte om jag kan mena det. För jag har helt klart väldigt mycket dåligt samvete för att jag tycker att jag var ganska usel på att vara en god dotter.

Annons:
[Kathja]1
6/26/13, 9:41 PM
#266

Nu vet jag inte vad du har gjort fram tills nu med detta, men kanske genom att prata om det, får hjälp att se vad som verkligen hände av någon som kan hjälpa dig att komma vidare. 🤔

Eller genom att skriva av dig, eller måla en tavla. Eller genom att prata med pappa. Se till att du är själv - föreställ dig att du har pappa på andra sidan köksbordet och prata med honom om hur du känner. Och lyssna på hans svar, för han kommer att svara.

Prova det som känns som du. ❤️

Håbe
6/26/13, 9:47 PM
#267

Känns som en bra idé att prata med honom som om han vore här. Och säga det jag skulle vilja säga om jag fick möjlighet att backa bandet bara för 5 minuter.

Fast jag får nog se till att vara ensam då. Min man tror nog redan att jag är skvatt galen mellan varven 😃.

Tack Kathja!

[Kathja]1
6/26/13, 9:51 PM
#268

Bidrar med det jag kan. ❤️

Otroulig
6/26/13, 10:11 PM
#269

Mkt bra idé ❤ Jag tror ju att han redan har förlåtit dig❤ att han vet precis hur du känner och vill att du ska veta det och att DU ska förlåta dig själv❤ För jag tror ju att själarna lever vidare, och att de är med och hjälper oss. men det är ju jag ;) Ett samtal med honom som om han vore där är ju väldigt bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
6/26/13, 10:12 PM
#270

Dublett:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: