Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 981 ggr
Krissegy
3/12/13, 7:56 PM

Känsla någonananstans :/

Hej, jag har läst lite smått här och tänkte dela mina tankar..

Jag har alla mina familje medlemar i livet, kläder, mat. Ett hem.

Ändå e jag så onöjd med livet, jag har en konstig känsla som gror i magen. SOm blir större o mer krävande för varje sekund. En känsla , en längtan bort, Vart? De e de som e problemet, jag vill bort, till gud.. till mitt riktiga hem, utan matriella ting. Jag känner att jag har fått tillräckligt med upplevelser för detta liv. Vill bort.

Men jag har oxå en annan känsla som egentligen e mer en del av mig. Den delen vill stanna och verkligen uppleva mer, och jag verkligen känner att jag vill uppleva, få barn…..

Kram/ en förvirrad själ!🤔

What we think, We become

Annons:
Otroulig
3/12/13, 8:20 PM
#1

Kära Krissegy,

Du är inte ensam.

Det är många som känner som du.

Det du letar efter är dig sjäv, du har all kunskap, glädje, livslust och kärlek i dig.

Det gäller bara att komma fram till din kärna. Gillar du att läsa finns det massor. Här är några förslag:

KATIE, BYRON: Älska livet som det är,

HICKS, ESTHER: Law of attraction,

ECKHART, TOLLE:En Ny jord,  Lev livet fullt ut.

NEALE DONALD WALSCH: Samtal med Gud (det finns en serie 1,2,3 och vänskap med Gud och han har släppt en ny som jag inte tror har kommit ut på svenska än. 

Du kommer snart att få mer tips 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
3/12/13, 8:24 PM
#2

Är du med i Facebook förresten? Om du gillar Neals sida så finns han senaste bok i portioner, kommer ut dagligen och den…är skriven till dig. På engelska men det kanske går bra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/12/13, 9:43 PM
#3

Precis som Otroulig säger så är du inte ensam, hej och hå vad vi har svajat oss genom livet här inne. Och den där längtan bort är ett mänskligt drag, vi lär oss att aldrig vara nöjda, att vilja ha mer, göra mer, vara mer. Men när du lyssnar på ditt inre så hör du den andra rösten som säger att du ska stanna och växa.

Mycket handlar om vilket fokus du har, om att inse att allt du har är NU, det finns inget annat. Dit liv är en lång räcka av NU efter NU efter NU. Och att i ditt nu hitta känslan av att det är som det är och det är bra. Helt utan längtan bort, helt utan önskan om annat. Allt är väl som det är.

Och dit hittar du genom att fokusera på ditt NU med tacksamhet. Ta för vana att vara medveten om ditt NU och skicka känslor av tacksamhet till stort och smått i din vardag, helst i varje NU. Och du kommer att se hur dina känslor och din syn på livets varande kommer att ändras till något som är behagligt, det är harmoni, tillit och kärlek.

MissInAction
3/13/13, 1:22 AM
#4

Krissegy!
Precis den känslan fick jag när jag först läste ditt inlägg 🙂
Att du egentligen VILL uppleva och leva och upptäcka.

Kanske är det en frustration byggd på känslan att det är så mycket, att du inte vet var och hur du ska börja? Och då känner du att du vill bort - til en plats där allt är lugnt och kristallklart?

Jag kan väldigt väl känna igen mig i det du skriver. För mig handlar det nog i mycket om just det stora fokus på det materiella nuför tiden. Och alla intryck som vi bombarderas med hela tiden. Och att saker ska gå fort. Och saker ska vara rationella och vetenskapliga. Jaddajadda 😛
Allt det där längtar jag ofta bort ifrån! Och kruxet är att jag istället behöver fokusera på vad jag längtar TILL! 
Och för mig är det nog känslan av lugn och klarhet. Trygghet, tacksamhet och glädje. 

Det är sent. Jag ska sova lite och se om jag kanske säger något helt annat imorgon! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Krissegy
3/13/13, 9:07 AM
#5

Hej, och tack för era underbara rader :)

Jag känner att de här med livet e så komplicerat så trångt. Man måste gå i skolan utblida sig, eller bli en luffare på gatan… Jag vill gå min egen väg, min väg som är gjord av min själs inersta önskningar. Inte var världen eller normen säger mig göra. 

Jag  e bara 16 men har en stor tanke som säger att min ålder inte spelar någon roll, jag ska göra de jag vill. Men vad vill min unika själ då?? 🤔

Kram🌺

What we think, We become

MissInAction
3/13/13, 1:04 PM
#6

Vad får dig att må riktigt bra? Vad får ditt hjärta att dansa och din själ att le? Nog måste det finnas något som tyder på att du ibland är på rätt spår? 🙂

Jag tänkte att jag skulle lägga in en video i en tråd men jag kommer inte ihåg vilken, har ett vagt minne av att linnease startade den men jag hittar iaf inte när jag bläddrar bland inläggen. Men nu känns det istället som att den passar in här! ☀️

Jag hoppas att du har Facebook, för annars kanske du inte kan se den.

Här är videon


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
3/13/13, 2:19 PM
#7

Man måste ingenting vännen! Andas, le mot livet och känn efter vad som gör dig glad - följ så sedan den känslan. Egentligen är det inte svårare än så. Med ett ledende hjärta löser sig livet alltid.

Många av oss "gamlingar" här inne fattade aldrig det där när vi var 16 år utan följde "normen" med alla påprackade "måsten" vilket gjorde att vi (jag) mådde dåligt länge innan vi fattade att vi hade ett val, att vi kunde göra annat. Men nu vet vi, och därför är vi bland annat här-  för att visa att man KAN välja, du KAN ta kontrollen och följa den där rösten du har där inne, det som är ditt jag. Du måste inte följa vad "alla andra" gör eller säger.❤️

crinalina
3/13/13, 3:53 PM
#8

Den där känslan av att du vill bort, den är inte från ditt inre utan den kommer från att ditt yttre inte är i balans med ditt inre. Känslan av ditt riktiga hem är ditt inre som vill ut. Men inte till Gud, eller bort från den mänskliga värld vi lever i, utan mer att ditt äkta inre jag vill vara i linje med ditt  yttre jag. Den delen av dig som du beskriver som mer som en del av dig är ditt äkta inre jag. Det är den delen som du ska släppa ut för att ditt yttre och ditt inre ska komme i linje med varandra mer. Upplev saker, gör sådant som får dig att må bra. Plugga till det som du brinner för att lära dig. Skaffa hobbys och intressen som får ditt hjärta att sjunga, osv. Lyssna på DITT hjärta och DIN inre röst. 

Det betyder inte att du ska hoppa av skolan och lämna ditt hem och din familj, men att du ska lyssna på, och göra, det som du brinner för att göra.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: