Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1142 ggr
SHIAWASE
2013-02-27 08:15

Var uppmärksam på dina manifesteringar

Hela varat liv, var tillvar ar en manifestation.

Ofta sa lagger vi fokus pa SAKER nar vi pratar om manifestation ,men ALLT ar en manifestation.

Uppmarksammar du verkligen ALLT ,, alla sma detaljer som sker i din tillvaro dagligen , sekundvis,,???

Genom att uppmarksamma dessa sma, sma , fina detaljer sa lar vi oss att dels forsta oss sjalva och dels forsta vilken enorm kraft vi besitter.

Vi pratar om dagliga manifestationer ,, men jag tror att vi (eller i alla fall jag) missar de minsta av minsta,, som kanske ar det storsta av storsta!!!

Sa uppmarksamma allt som sker i din tillvaro i ditt liv.

Var medveten om att DU har skapat precis ALLT,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2013-02-27 08:23
#1

Amen!

Visst är det lätt att missa dem, de är ju så många. Men precis som alla möten vi har lär oss något om oss själva så gör även alla små, och stora, saker i vår vardag det. Tack för påminnelsen.

SHIAWASE
2013-02-27 08:31
#2

Anledningen till att jag skrev ovan inlagg, ar att jag har upptackt att jag missar MASSOR av sma detaljer som ar varda sa MYCKET!!!!

Precis, precis ALLT jag tanker pa manifesteras!! och jag har missat det, for jag har varit sa upptagen av storre saker , sa jag har missat de sma, trots att det ar de sma jag borde fokusera pa for att bygga upp min tillit!!!!

YES!

Tex. haromdagen tappade jag min cykelnyckel, jag vet nar jag tappade den,, i en pase med tomburkar,, som jag slangde,,, (i en STOR tunna)Jag hade brattom och tankte att jag far val bryta upp laste pa cykeln. MEN samtidigt sa visste jag att nyckeln kommer tillbaka,, sa jag struntade i det. Igar nar jag kom hem, sa ligger nyckeln utafor var dorr!!! (nagon hade hittat den och lagt den dar,,, nyckelknippan ar en karatekladd docka, sa latta att forsta vems nyckel,,,,haha)

Jag jobbar med mycket oversattning tillsammans med en japansk kollega, (som jag ar JATTETACKSAM for!!!) I och med att vi delar ett jobb pa tva,, sa har det kannts som om vi jobbar jattemycket men far forlite for jobbet. Nar jag oversatter svenska-japanska sa behovs i de flesta fall (inte nar det galler film,bild oversattningar) en native korrekurlasning, sa det ar ok!!! Men jag har onskat mig mera jobb sjalv,, och dessa bara ploppar in!! (men jag har liksom inte uppmarksammat och uppskattat dessa! inte insett att dessa ar ett resultat av min onskning)

Det ar massa sadana exempel pa sma manifesteringar,, som vi missar for vi ofta ar sa fokuserade pa de stora manifesteringarna vi vill ha i varat liv.Aven manga mindre onskade saker ,, sma, inte sa viktiga saker manifesteras standigt,,, dessa vander jag ocksa uppmarksamheten till bara for att gora ett konstaterande att jag har manifesterat just detta! 

MEN ,, jag har idag insett att precis ALLT som jag tanker pa blir till verklighet (ALLT!!!!!, alltsa inte bara vissa saker,, varenda sekund av mitt liv ar min egen manifestation!) det har HELT otroligt,, sedan att det tar tid med vissa saker ar ju bara for att jag forsvarar det sa OTROLIGT!!!

Sa mitt rad till alla som vill gora en forandring: jobba pa din uppmarksamhet!!! Jag tror att vi missar en STOR bit dar faktiskt!! Var uppmarksam pa detaljer,, detta leder till forstaelse for hur du aktivt ska kunna skapa ditt liv!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-02-27 08:57
#3

Det är spännande det där, för ibland får man allt klura en hel del för att fatta vad det var man önskade sig. Det är ju inte alltid så enkelt som att man önskar sina nycklar tillbaka och får dem. Jag tänker tex på när jag önskade mig att få bli helt och hitta glädjen i livet och fick en MAN. Hmmm. Ofta är det så, vi önskar en känsla men får en sak. Vi önskar mer tid med tid med barnen och de bli sjuka, eller vi önskar mer egentid och blir av med jobbet - typ. Spännande och lärorikt att iakta.

SHIAWASE
2013-02-27 12:22
#4

Visst ar det spannande Kathja,,,,

Det ar ju just darfor som man bara genom att vara mera uppmarksam,, blir mycket battre pa att "finjustera" sig.

Jag personligen, ar inte nu i nagot stadium att manifestera "saker" utan just som du sager KANSLA, och for mig ar det frihetskanslan.

Varfor jag namnde det dar med nyckeln, var for att jag fick just nagon insikt dar,, jag visst vart jag hade tappat den och att jag hade tappat den,, men jag ville inte grava i en stor tunna for att hitta den. Och aven om jag tankte att jag fick bryta upp laset, sa VISSTE jag samtidigt att nyckeln skulle komma tillbaka.. bara visste liksom.

Men hade jag tappat 10,000kr sa hade jag nog inte gatt runt och tankt att de kommer tillbaka liksom.

Sa alla de dar sma utat sett obetydliga saker lar oss egentligen sa mycket,, och visar oss i vilket kanslostadium som sjalva manifestationen sker!!! 

Ju mer man uppmarksammar dessa sma saker sa inser man ocksa att det ar kanslan,,, och man blir battre pa att definiera kanslan,, bade den man vill ha och den kansla man ar i nar manifestationen sker!!! Och det ar ju den vi vill kunna hitta tillbaka till! Men det ar ju ofta svarare med s.k "stora" manifestationer,,, MEN egentligen ar det lika enkelt att manifestera en knapp som 100 miljoner (brukar ju A-H) saga,, och det ar val just det som jag ar inne pa!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-02-27 12:39
#5

Visst är det, och det är väl just det där att det fortfarande är lättre, eller självklarare, att släppa vissa saker - som en tappad nyckel, än andra  -som en tappad 10000-tusing. Och DÄR har vi att göra, att hitta blockeringa och känslor, att hitta vägen till att det är lika självklart vilket som.

För i tanken så VET vi att det inte är någon skillnad, men lik för baskat så är det en skillnad i realiteten - annars hade vi alla haft balans i pengar - jobb -frihet.

Men absolut att vägen dit är MEDVETENHET. Att hitta vägen till 100% kärlek, tillit, tro och harmoni. I allt och till allt.

szirius
2013-02-27 14:11
#6

Tack för intressanta tankar Shia, kul det där med nyckeln, att du VISSTE att den skulle komma tillbaks, det fanns ingen kramp eller oro eller annan energi kring det och då funkar det ju alltid så förvånansvärt enkelt!🙂

Grejen är ju att minnas detta😛🎧Var är man i energin när man tänker en tanke, sår ett frö?

I ett avsnitt av Downton Abbey så klagade hela tiden en hushållerska på sitt jobb och sa att hon önskade sig bort, "vad som helst men inte det här". Nån sa till henne " tänk på vad du önskar…". Hon blev gravid med nån officer som inte ville veta av henne, hon fick sparken och stod ensam o fattig. Det var ju så tydligt där…att det gäller att fokusera på vad vi vill byta ut det nuvarande mot. Känslan man VILL HA. Och inte så frön i desperation.

Jag upplever ofta små lyckorus när jag inser alla dessa fina små och stora dagliga manifesteringar… fina ord, ett brev, en tanke, kramar…det blir som en helande självkärlek, att jag faktiskt ofta är i flödet och att jag därför enkelt får tillbaks detta. Fina grejer!

Sen gäller det att korrigera en hel del också…hehe.

Känslor är känslor och som du skriver Shia, så beror manifesteringen på vilken energi man var i när man sådde fröt. Och det är inte alltid så lätt att komma ihåg att vara medveten om det…jag glömmer fortfarande bort😇 att när jag är "ur fas" så är det INTE läge att önska nåt öht…utan då ska jag pausa, bara tillåta dippen och sen, när det vänder uppåt igen - DÅ är det fritt fram att så frön, för då är känslan i en högre vibration.

Annons:
MissInAction
2013-02-27 14:24
#7

Visst är det spännande att tänka på hur mycket vi manifesterar hela tiden! 😃

Håller med om allt du säger, shia, förutom att allt jag tänker manifesteras. Jag är otroligt glad att jag inte sjunkit genom golvet alla de gånger jag önskat att jag skulle göra det! 😂 Det krävs ofta lite mer än en pytteliten tanke.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-02-27 14:30
#8

haha,, Miss,, Nej,,🤔 det ar nog inte heller sa att ALLT~~~ som jag tanker manifesteras,,😮(tur ar val det::) men det ar nog sa att jag ar mera uppmarksam nu,, sa jag upptacker sadana sma,, sma manifestationer,, at bada hall🙂

OCH
sa ar det som om det gar mycket snabbare nu,,

Jag tanker en tanke (inte pa att manifestera nagot) och sa vips sa manifesteras det,, nastan instant ,, just nar det galler saker som jag inte lagger nagon stor vikt vid☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-02-27 17:16
#9

#8 och sa vips sa manifesteras det,, nastan instant ,, just nar det galler saker som jag inte lagger nagon stor vikt vid

Ja, precis…och det funkar inte att tänka att man inte ska lägga nån vikt vid saker heller…😃😇 utan det funkar bara när det funkar. Som med min kurs nu. Känslan var superstark när jag var där i höstas, jag kunde se mig på kursen totalt. Men jag önskade det inte "medvetet", utan det var en känsla DÄR OCH DÅ som jag sen inte ens tänkt på mer sedan! 😮

Det är intressant och väääldiiigt lärorikt att få så tydliga tecken på hur energierna funkar…men inget som iaf jag kan "styra"…ännu…jag hamnar lätt i att vilja för mkt…kan bli lite frustrerad vilket inte är en bra manifestationskänsla…en vag tanke att det gäller att "jobba på"…lägga upp program, meditation 2 ggr/dag, skriva affirmationer,EFT, osvosv. Det är ju härliga saker som jag gärna gör för att jag mår BRA av det🙂 - men mina renaste manifestationer har varit just de där som jag inte fokuserat på, utan känt en känsla helt rent och sen släppt till universum.

Verkligen cool. Ska HELT KLART chilla mer!😃

Otroulig
2013-02-27 17:59
#10

Ok uppfattat:)!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-02-27 22:15
#11

Ja precis Szirius,, det ar ju sa det ar for mig ocksa,, att de renaste manifestationerna ar de som man inte har fokuserat pa,, utan bara kant denna rena genuina kanslan..

Det ar nog lite darfor som jag aldrig gor massa skrivovningar, eller andra "manifestationsaktiviteter",,, jag blir liksom bara trott av dessa~~

Just nu ar den kanslan valdigt stark,, nu vill jag bara vara i den dar frihetskanslan ,,, men samtidigt vara uppmarksam pa just de ganger nar jag ar i ett tillstand dar jag tillater manifestationerna komma~~

(vilket som sagt ofta ar de dar sma sakerna) 

Och tillata mig sjalv att vara i det tillstandet oftare,,, samt att ha ett sadant forhallningssatt till allt i tillvaron, bade smatt och stort ,, eftersom det inte ar nagon skillnade i varde i dessa..

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-02-28 08:56
#12

Det är ju den där kanslan av FRIHET, att allt bara ÄR, som man är hemma i kärlek och harmoni  - och då spelar inget någon roll på något sätt. Det är gott nog att bara vara just här i KÄNSLAN. Sedan blir allt annat bara en bonus.

Otroulig
2013-02-28 10:11
#13

Snacka om att det går fort!!! Satt på fikat och kommenterade att Bert Karlsson var så driftig och en riktig entreprenör, önskade att jag hade det drivet. Gick in på FB 2 minuter senare och vad hittar jag där?? Ett erbjudande om att vara general agent för en trädgårds produkt!!! En gammal önskan!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-02-28 11:18
#14

Grattis! 👍

szirius
2013-02-28 14:01
#15

#13 wihiiiiii🥳🎈

[KIAH]
2013-02-28 15:24
#16

Jag undrar lite över manifesteringar som jag inte fått nån riktig klarhet i. Om ens önskningar manifesteras när man är på samma vibrationsnivå som den, är det likadant med "sämre" grejer, att dom manifesteras när man är på "sämre" humör?

Gäller det att vara på gott humör hela tiden för att "bra" grejer ska komma till en hela tiden?

Jag har märkt att ibland när man är på strålande humör så kan det ändå hända nåt som inte är så trevligt, fast man kanske tar det med jämnmod just för att man är på gott humör.

Kommer den "dåliga" manifesteringen för att man är "in the flow"?

Hoppas nån kan förklara! 🤔

linnease
2013-02-28 18:45
#17

Wow vilket flow du ar i Otroulig!! ☀️🌈🎁✨

MissInAction
2013-02-28 20:44
#18

Det var en intressant fråga, KIAH 🤔 Jag har inget svar, men hoppas att någon annan har!

I eftermiddags så lyssnade jag en stund på Abraham Hicks, en workshop. Några saker fastnade!

Bland annat detta att vi vill att våra önskningar ska manifestera sig på en gång. Men i realiteten så behöver vi och vill vi också leva livet
Det är inte så att vi tänker att åh nu vill jag ha en ny bil - TJOFF så dyker det upp en ny bil framför dina fötter. Nu vill jag ha en flickvän och TJOFF så står en vacker kvinna framför dig. 

Hon förklarade det som att vi skickar ut en önskan, sedan gör vi allt vi kan för att leva i linje med den önskningen, och DÅ manifesteras den! 

Hon jämförde med orgasmer, vilket publiken tyckte var roligt 😃
Man vet vad man vill ha och man gör sedan det man kan och vill för att det ska hända, och antagligen njuter man av vägen dit också! ♥ Och SEDAN händer det 🥳

Man kan känna sig vilsen och undrar om ens önskningar har blivit hörda. Men hon påminde mig om att ALLT som går ens väg, är tecken på FLOW! Allt, minsta lilla grej! Resan in till stan går smidigt, kläder som sitter bra, lyckad matlagning/middag, trevlig kassapersonal när man handlar, det känns BRA etc… 
Och här sa det verkligen PLING! 😛 för det är det som jag måste komma ihåg. Det är inte bara att hålla sig över ytan, det är tecken på att jag är i flow!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-28 20:48
#19

Men jag är inte mycket för förspel heller… 😎 (TMI?)

MissInAction
2013-02-28 21:12
#20

TMI? 
Haha nej men när man väl tänker eller kännar att nu vore det trevligt med en orgasm, så brukar den vanligtvis inte komma i nästa andetag… utan man får lajna upp 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2013-02-28 21:19
#21

 För Mycket Info 😎-  fast på eng Too Much Information = TMI

MissInAction
2013-02-28 21:22
#22

Ahhh! 😃
Det känns som att det får gå rätt så långt om något ska vara TMI för många på den här sajten.. haha…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-28 21:23
#23

Sant! Det är skönt det. 😎

linnease
2013-02-28 23:13
#24

Ah, jag kollade pa den workshoppen med! Rolig. Fattade det som att de menade att det ar liksom mer satisfaction i resan dit, an bara poff, klart. Som sex :) Dar fattar vi grejen, vi drar ut pa det for att njuta av resan, och inte bara, jag vill ha sex, orgasm, poff, klart!

Vi skulle kunna gora det med allt liksom, alla drommar.

MissInAction
2013-03-01 00:16
#25

#24
Tittade? Aha var det video? Jag öppnade det bara i musikspelare 😃 Nåja, jag tyckte mig höra hintar om att det var kameror. Haha, men det spelar ingen roll!

Ja exakt så!! 😃☀️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2013-03-01 09:36
#26

#16 KIAH om det händer en sämre händelse när man varit i the flow den mesta tiden under några dagar och mer. Då betyder den sämre händelsen bara att den leder till något bättre eller att den förhindrade att något värre skulle hända🙂

Så det är så enkelt, mår man bra då händer det bra saker (även de dåliga som leder till något bra) och mår man sämre den mesta tiden, då händer det sämre saker i livet. För man får det som matchar ens egna känslor, inte det man tänker. Det är känslan som räknas.

Sen är det väldigt många som blandar båda delarna i sitt liv. Tex klagar över sin onda värk i en kvart och sen hittar nåt positivt att prata om i en kvart. De får oftast en blandning av både bra och sämre saker i sin vardag.

SHIAWASE
2013-03-01 13:09
#27

Tack Evigheten for ett kanonbra svar❤️

En sak till KIAH! forsok att undivka att se saker som BRA saker och Daliga handelser!  Tank pa det som kontraster,, aven om det ar handelser som vi inte onskade, sa se det som sker som om nagot som ar till det BASTA just for dig!! for din utveckling.

Bara att andra tankandet pa detta satt, gor att du hojer din vibration:)

Sedan ar det sa att Jag i DAG skapar min MORGONDAG!

Gardagens JAG skapade IDAG.

Det finns en tidsforskjutning dar,,

MEn, men det viktigaste tycker jag ar att  ar just att sluta se saker som bra och daligt,, tank inte att du har gjort nagot FEL nar det dyker upp en oonskad manifestation! Den ar en vagvisare,,, Aven om du kanner dig pa topp,, sa kan det finnas mixade vibrationer inom dig,, motstand som fortfarande finns dar,,, det som manifesteras visare  just pa detta,, sa var tacksam for det istallet,,,☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[KIAH]
2013-03-01 15:11
#28

Tack för era svar! Det klarnade en hel del efter vad du skrev, Evigheten! :)

Jag har faktiskt lyckats hålla mig på en bra vibb och gott humör dom senaste veckorna, enbart genom att observera hur jag mår och försöka välja en bättre tanke. Det funkar ju!! ;)

Och igår morse när jag kom ut till bilen så såg jag att min bilstereo var borta, stulen… Men jag brydde mig inte så mkt, var bara tacksam att dom inte hade snott bilen! :)

Ha en go helg alla!☀️

SHIAWASE
2013-03-01 23:29
#29

Later ju som ett valdigt harlig skiftning KIAH!🌈

Att kunna skifta till att kunna vara tacksam over den bil!!🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: