Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 905 ggr
[luneri]
2013-02-24 00:28

Önskeask

Jag läste i boken "Be så ska du få" och där gav de som tips att ha en önskeask (det hette något annat liknande, men minns inte exakt hur hur de benämnde asken). Tanken är att klippa ut bilder ur tidningar och dylikt på sådant man önskar sig i sitt liv, och som man lägger i asken. 

Jag tycker det är en jättebra och rolig idé så jag har klippt ut massa bilder ur mina gamla sparade tidningar. Nu väntar jag bara på att det ska komma till mig. 🙂

Jag kan verkligen rekommendera detta för det är jätteroligt, det känns spännande och positivt. 🙂

Det har i sin tur fått mig att tänka till lite extra på det jag vill ha, och som i sin tur har sporrat mig att ta initiativ till förändring som jag kanske annars hade dragit ut på, eftersom jag annars är expert på att lägga uppgifter åt sidan för att göra det senare. 

Förresten den asken jag använder till detta fick jag i julklapp och har funderat länge på vad jag ska använda asken till, men nu vet jag, och kanske var det, det egentliga syften för asken.

Annons:
MissInAction
2013-02-24 02:23
#1

Vilken fin idé! 🙂 Det blir ju lite som en vision board, fast i låd-form!

Har läst om samma sak i någon av Rhonda Byrnes böcker också, om det nu var The Secret eller The Power.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[luneri]
2013-02-26 21:45
#2

Ja precis! Det är som att alla drömmar är samlade i lådan som en skattkista nästan.

szirius
2013-02-26 21:53
#3

Det påminner om tipset som någon annan ( sorry minns inte vem😇) kom med: att samla bilder på datorn eller sin telefon som man tittar på varje dag. Jag har gjort en sån mapp, som jag fyller på hela tiden med fina grejer jag önskar mig, både känslomässigt och mer fysiskt. Och vissa kan jag "bocka för" då de slagit in👍Jag kollar inte varje dag men då och då scrollar jag igenom dem med ett leende på läpparna.

Jag har döpt min mapp till "TACK!"🙂

Lannelia
2013-02-26 23:22
#4

Bra tips Luneri! 🙂 Jag älskar lekarna i "Be så ska du få"!!Glad

Jag har också en digital mapp, på ett usb, med sånt jag önskar mig. Som jag uppdaterar och gottar mig i emellanåt 😃


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

[luneri]
2013-02-27 10:05
#5

#3 Det var också en bra ide! Mobilen har man alltid med sig också :) 

Det blir roligt sedan när jag får bocka av det jag önskat mig, frågan är om jag borde plocka ut bilderna i lådan eller låta de vara kvar. Eller så kan man lägga dem i en annan ask där uppfyllda önskningar hamnar.

Ja, de har jättebra tips där, jag har inte läst igenom alla än, jag tar gärna tid på mig för att kunna ta in allt.

Upp till toppen
Annons: