Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1068 ggr
linnease
2/23/13, 4:15 PM

Dagens Abe-quote

You don't have to go back and deal with childhood issues, because those childhood issues produced a vibration within you that you are still offering — which is producing today issues. You can shift your vibration a whole lot easier when you're dealing with today issues, than trying to deal with childhood issues. It's the same vibration. That vibration that was creating childhood issues, now it's creating today issues. Deal with it in your now. "Which thought feels better? Which thought feels better? Which thought feels better?"

Annons:
Theleonora
2/23/13, 4:24 PM
#1

Hm på sätt och vis är det ju sant! För jag märker nu att samma situationer som uppstått när jag var liten uppstår nu men på ett annat sätt. Tex har jag märkt att min hemmiljö har gett upphov till samma struktur på jobbet, med chefen och resten av gruppen som då speglat syskon eller andra människor i ens omgivning. Men attans vad jag är rädd för att ta itu med saker och ting nu, så på sätt känns det enklare att gå tillbaka och ta itu med saker i barndomen för då kan jag skylla på att det där var då och nu är andra tider och jag behöver inte vara rädd längre. Fast nu när jag skriver det inser jag ju att det stämmer nu också, jag behöver ju inte vara rädd!!! För allt löser sig ju och jag har överlevt och lärt mig och så även NU!!!

❤️


linnease
2/23/13, 5:14 PM
#2

Ja. Och egentligen kvittar det ju vilket man tanker pa, nu eller da, for den delen som gor skillnad ar anda, hitta en battre tanke, hitta en battre vibb, hitta ett battre fokus!

Deal with it in your now. "Which thought feels better? Which thought feels better? Which thought feels better?"

Theleonora
2/23/13, 5:49 PM
#3

Gah, är så trött på att grotta mig i det förflutna…

Men jag har inbillat mig att om jag hittar till en bättre känsla så förnekar jag den känslan jag har… Och så slår jag slint på mig själv..

Hm, Which thought feels better!!! Övning, övning, övning.


linnease
2/23/13, 6:05 PM
#4

Hm, den har jag oxa haft en del.. Som en del av hjarnan som vill forsoka halla koll pa daliga vibbar eller 'faror' at mig, lagga dem pa minnet "kom ihag att gora nat at det har, och det har".

Men det lagger ju bara fokus pa en vibb som drar till mig mer av vad jag inte vill ha.

Bara fokus pa skona kanslor ger mig mer av vad jag VILL ha ❤️

crinalina
2/23/13, 8:04 PM
#5

Jag har hållt med om det tidigare, men jag har ändrat mig när det gäller det. Iaf ibland. 

Jag har ju i några år valt bättre vibrationer i nuet, bättre tankar, bättre känslor osv. Men det tog stopp, något fanns i vägen, bakom allt det som jag valde så fanns fortfarande det där andra från förr. Det som från början skapade de vibrationer jag har idag. Nu när jag den senaste tiden har gått till roten av dessa vibrationer så har jag kunnat välja nya vibrationer för de händelser som skapade de gamla (dåliga) vibrationerna. Och jag känner mig så himla mycket lättare, och jag har knappt ens behövt välja tankar och känslor sedan dess eftersom min grundvibration är totalt förändrad och bottnar i kärlek istället för det som det var innan. 

Så för mig så funkade det till en viss gräns, men för att ta det stora klivet så var jag tvungen att gå tillbaka  och ändra mina vibrationer för grundhändelsen. Jag har de sköna känslorna i stort sett hela tiden nu. Och när det dyker upp situationer som dåliga tankar och känslor dyker upp så vet jag att det är något som jag behöver gå tillbaka och ändra på. 

Det bästa är att denna resa har inte varit speciellt känslomässig för mig. Jag har liksom bara kunnat konstatera att "jaha, jag har tänkt så och kännt så med den situationen, det var ju dumt det ändrar jag till kärlek istället", och så har jag letat reda på kärleken i situationen och sedan så har det varit bra. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2/23/13, 8:51 PM
#6

Ja, sant, har upplevt det med, massa ganger. Antagligen for man fortfarande pa nagot plan burit med sig de tankarna och vibbarna. Det jag tror de menar ar att man behover inte rota runt i det medvetet, grava liksom, for vad som an dyker upp har och nu kan man jobba med.

Och, de allra flesta gangerna jag fatt en insikt som helt andrat pa hur jag sett/vibbat om en gammal grej, ar nar jag har fokuserat pa nat helt annat, pa vortexkanslor, och inspiration, och da har den tagit mig dit, till nan video eller hemsida t.ex. som ledit till nan insikt, som bara kommit till mig och skiftat allt at mig!

Annons:
crinalina
2/23/13, 9:05 PM
#7

Ja det kan jag hålla med om. Jag tror inte heller att man ska rota bara för att, utan jag tror att när man är redo för att ta det till nästa steg så dyker det man behöver för att göra det upp. Och ibland så kan det vara gamla barndomshändelser tex. Var sak har sin tid liksom. 

För mig så kom ju insikten inte när jag tappade utan som en del i ett par kommentarer här på forumet och sedan spann det liksom bara vidare. Men EFT:n var det som öppnade upp dörren för det åt mig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: