Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 2713 ggr
MissInAction
2013-02-23 01:24

God självkänsla!

Ikväll har jag läst flera av Irinas blogginlägg ♥ som handlar om allt från självkänsla, till vänskaps- och kärleksrelationer, och det underbara med att vara kvinna! 😃

Fastän jag har läst inläggen förut så gav det mig många aha-ögonblick!!! 

Det här inlägget gav mig mest. Tänkte droppa lite citat från inlägget här också, som några kraftfulla smakprov 🙂 

Hur attraherar man rätt sorts vänner?

Det handlar om självkänsla. Och hon skriver så bra om vad självkänsla är, hur viktigt det är och hur man kan vända en sämre självkänsla till god! Och allt gott som kommer ur det ❤️

Smakprov:

"När du föddes kände du dig varken blyg, ensam eller uttråkad – fastän du inte ännu hade en endaste en vän. Och trots att du saknade tänder, inte kunde föra en belevad konversation eller gå snyggt i klackar var din attityd: jag smajlar uppskattande mot alla som fascinerar mig och förväntar mig att de gillar mig tillbaka."

"Det enda du behöver göra för att andra människor ska vilja vara dina vänner är att älska dig själv. Här är orsaken:

Du betraktar omvärlden genom linsen av DIN aktuella attityd och DINA övertygelser. Ens observationer reflekterar alltid saker som är aktiva inom en själv. Du kan alltså inte fortsätta identifiera dig med taskig självkänsla och ensamhet och få bekräftelse på något annat.

Låt din tidigare beskrivning av dig själv blekna bort och öva in en ny attityd. Behandla dig själv som du vill bli behandlad av andra!"

"varenda partikel i universum (och därmed även du) existerar för sitt eget nöjes skull."


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
2013-02-23 13:19
#1

Haha, Hay pratar också om detta, hur man som bebis älskar sig själv så totalt, tom sitt BAJS! 😃Och bara tar för givet att man blir älskad🙂.

SHIAWASE
2013-02-23 13:22
#2

Manga bra ord dar Miss: ) Tack❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-02-23 15:04
#3

Just "varenda partikel i universum (och därmed även du) existerar för sitt eget nöjes skull." Är för mig så stort!! Neale Donald Walsch säger ju även det… jag fascineras, anar att det är så, men det är så stort så det går inte riktigt ända in känner jag. Jag ser fram emot när det gör det! 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-02-23 15:21
#4

# 3 åååh, jag känner också sådär🙂. Har lyssnat på Hicks som ju också säger att "om ni bara kan förstå att den enda uppgift ni har är att se till att ni själva mår BRA". Punkt liksom. När detta går in så blir jag så överfylld av energi så jag liksom tiltar över och blir skrikglad! Är inte riktigt i balans tror jag , hehehe….this too shall balansera upp sig…antar jag

szirius
2013-02-23 15:51
#5

Så mkt i #0 är likvärdigt med det som jag läste och antecknade om igårkväll/natt…om självkänsla. Passar ju bra att dela med mig i den här tråden då👍Inget nytt, som vanligt haha, men just nu behöver jag påminnelser.

Din BILD av dig själv skapar din självkänsla. Om bilden av dig själv är negativ, så blir din självkänsla självklart lidande. Så för att förändra din självkänsla: förändra din BILD av DIG SJÄLV. Skapa en stark, positiv, vibrerande bild av dig själv. Din vision av ditt absolut bästa jag!

( detta pysslade jag med inatt och jag känner mig snäppet bättre nu, wihii)

Sen lite allmänt:

Självkänsla som är byggd på yttre bekräftelse är ostabil och inte genuin. Så fort bekräftelsen uteblir, så faller självkänslan. Vissa människor lever livet ut genom att söka och få bekräftelse utifrån, det är ett slags beroende och inte frihet. Du ska inte behöva vända dig utåt och få gillanden från andra för att känna att du mår bra med dig själv. Det betyder att du då värderar andras känslor mer än dina egna.

_Om du märker att du ofta söker efter saker att ha, göra och köpa,med baktanken att visa upp det, så är din självkänsla inte genuin( detta får mig  att tänka på facebook-samhället!) . Ett annat tecken är om du har ett stort behov av att alltid berätta för andra om vad du har lyckats med (skryt). God självkänsla handlar i botten om att gilla dig själv utan något behov att visa upp sitt liv för andra.
_

Otroulig
2013-02-23 16:19
#6

Amen till det!! Jag som varit en bekräftelse junkie ler igenkännande åt det här. Visst sitter små spår kvar men OJ vad långt jag kommit❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
2013-02-23 16:20
#7

Bra tråd MissI!! Jag har också varit expert på att söka bekräftelse utåt, har inte funnits annat. Men nu är det andra tider ;)


crinalina
2013-02-23 19:36
#8

Den här biten fick sig en jätteskjuts uppåt för mig för några veckor sedan när jag i samband med EFT-eventet och mycket lyssning på A-H helt plötsligt kunde KÄNNA mitt inre jag. Och jag insåg att mitt inre jag Alltid älskar mig. Det är ju det inre jag som fanns där, och som fortfarande finns där fast nu expanderat, redan som barn. 

Så fort jag känner att jag vacklar i mina tankar om mig själv så vänder jag mig nu dit. Inåt, till mitt inre jag och så säger jag till mitt inre att jag älskar det, och att mitt inre jag älskar mig. (Lite skizzo men vaddå!! haha) 

Men det är en sådan fantastiskt trygg vetskap. Jag kan liksom inte ens förklara det för det känns så stort och starkt. Det spelar ingen roll hur det är i det yttre, för det finns en sådan stark kärlek till mig själv där ändå. Alltid. 😍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[luneri]
2013-02-24 01:13
#9

Irina skriver så klokt och så lätt att ta till sig. Vet någon förresten om hon har kommit ut med en bok? Jag har på nåt vis fått för mig att hon skulle släppa en bok. Om hon har det, vad heter den isf?

Nu måste jag bara inflika, även om det inte har med LOA att göra, så tycker jag det är en intressant teori inom psykologin. Jag har precis läst om anknytningar i skolan. Det är otroligt intressant ämne, och som förklarar sitt eget och andras beteende. Som ett litet barn får man sina första anknytningar och man kan antingen få en trygg eller otrygg anknytning. Som trygg anknytning vet man att anknytningspersonen alltid finns där, tror på en och någon man kan söka tröst hos. Ett barn som har en otrygg anknytning till sin anknytningsperson har inte detta förtroende för personen. Ankytningspersonen svarar inte alltid på barnets känslomässiga reaktioner och barnet lär sig att anpassa sig efter detta och antingen kan bli passivt eller väldigt klängigt för att få den uppmärksamhet den behöver (om man ska beskriva det lite kort). Detta kan ge ett barn dålig självkänsla som senare följer med i vuxen ålder om man inte får möjlighet till en trygg anknytning senare. En person som har trygg anknytning har fått en trygg bas inom sig och en tro på att man kan och är bra som man är, för man vet att man ändå är älskad. För en otrygg person existerar inte den trygga basen inom personen, och kan vara en bidragande orsak till varför man söker bekräftelse av andra, eller blir sårad väldigt lätt av kritik, eller kritisk till relationer. 

Som #5 skriver så kan det resultera i att man bryr sig mer om andras åsikter och en själv och sin egen vilja kommer i skymundan eftersom man vill bli accepterad. Annars kanske man tror att man inte blir accepterad av personen eller andra om man inte anpassar sig efter deras vilja, och det är en ganska jobbig tanke för en person som inte har en tro i sig själv. Jag själv har insett detta. Jag har i hela mitt liv låtit andra få bestämma och ske på deras vilja eftersom jag inte vill bli illa omtyckt, som jag annars tror. Det har resulterat i att mitt liv har tagit en rejäl omväg. Det jag egentligen vill har jag inte fått eftersom jag har gjort sådant andra velat. Jag har inte reflekterat vad jag vill, även när det handlar om val när det gäller mig själv. 

Jag tror det är jätteviktigt att man lyssnar på sig själv och sin inre röst. Att man stannar upp och tänker efter i olika tillfällen, är det verkligen detta jag vill? Eller är det någon annans vilja? Det betyder inte att personen ifråga vill en illa, men alla har olika synsätt på vad som är bra eller inte, och det är bara en själv som vet vad som är bäst för sig själv. 

Med insikten att man vet varför man beter sig på ett visst sätt, kan man utifrån det förändra, stanna upp ibland och lära känna sig själv, sina känslor och vilja och göra det som känns bra för en själv, och inte vad man tror att andra tycker är bra. Kanske det kan vara en bra start att börja tro på sig själv.

Det blev jättelångt det här, jag har reflekterat en hel del över detta efter min senaste separation som påverkade mig väldigt starkt. Hoppas inte det är för OT bara :P

MissInAction
2013-02-24 02:16
#10

szirius! Ja! Det stycket om vilken BILD man har av sig själv… det påminner mig om en grej som jag tror att jag gjorde för några år sedan. Jag ritade mig själv, så snyggt och sant som jag bara kunde, på ett papper! Som en slags terapi, men faktum är att det pirrade lite i mig när jag tittade på bilden efteråt och såg att det faktiskt var fina, fantastiska JAG! 😃

Samma sak som luneri skriver. Inte alls OT tycker jag, utan väldigt relevant när det gäller självkänsla. Den kommer ju inifrån och då måste den komma från en själv, och inte utifrån andras åsikter och preferenser. Självkänsla, liksom 😉

Ett annat tips som Irina skrivit, möjligen i just detta inlägg, är om man tycker det är svårt att överge sina gamla tankebanor, eller om man vill förändra dem men att det känns som ett för stort hopp… svårt att tro på… så kan man använda sig av orden förut brukade jag, förut gjorde jag… etc. Som en markering att ja, så har det varit, men nu är det något nytt på gång! 🙂

För mig händer det stora saker nu också på det här planet! En av mina stora passioner har sedan jag var liten varit make up och hudvård. Och är fortfarande. Och jag måste inte ha smink för att visa mig ute bland folk. En sån befriande känsla! MEN jag känner inom mig att jag tagit detta ett steg längre nu. Och nu tappade jag tråden…. ☺️ Det är sent, jag skyller på det. Men det händer titt som tätt då jag skriver eller berättar något att jag efter ett tag tappar tråden. 
Poängen är att jag inifrån känner en förändring i mitt förhållningssätt och min känsla för mitt utseende och min kropp! ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2013-02-24 06:21
#11

Åh TACK for inspirationen MissI, san haftig ide! ❤️ Jag blev sugen pa att rita mig sjalv med. Och det var haftigt! Som du sa, sa tankte jag forsoka rita den sa sant jag bara kunde, tankte nu ska jag vara helt arlig med mig sjalv. Och trodde att det skulle komma upp en massa morker och osakerhet, med tanke pa att jag fortfarande drommer mardrommar eller iaf skumma drommar med dalig kansla varje natt, och jag fastnar i laskiga overklighetskanslor nastan varje dag nar jag blir trott framat eftermiddagen..

MEN! Det som kom, var en bild av en stralande ljus- eller energikalla i mitten av pappret, inuti en person som var jag, ljuskallan var som i mitt brost/overkropp, och jag var riktigt riktigt STARK (hm, stark later lite som att man behover forsvara sig, men inte ratt ord, inte den sortens stark.. mer bara.. extremt.. stark, haha!)

Sedan kom nan slags koppling uppat och nedat, till nagot, som en koppling till universum.. kopplingen mynnade ut i en stooor sfar runtomkring. Ren liksom. Och sa tankte jag igen att jag borde anda rita dit nat grums i utkanten pa sfaren, nan turbulens pa ytan som motsvarar alla de har laskiga vibbarna jag fortfarande har kavar.. Men jag kande, att de ar sa sma i forhallande till vem jag verkligen ar att de inte ens kunde ritas in som en prick pa ytan.. Valdigt maktig kansla, och illustration av hur LITET allt som kanns off ar i forhallande till vilka vi egentligen ar.. och en sa skon illustration for mig sjalv att det har verkligen ar vem jag VET att jag ar, genom allt, trots vad for tankar och vibbar jag an rakar ha pa gang i stunden.

LoAEmma
2013-02-24 14:09
#12

Just nu känner jag att det är det Irina skriver om LoA som jag kan ta till mig allra bäst.
Det är därför jag inte hänger så mkt här längre…😞

Man har ju perioder vad man är mottaglig för, och just nu vill jag inte ha så mkt flum eller hur jag ska säga, utan mer rakt på sak.
Men kul med en tråd om detta. Alla behöver nog förbättra sin känsla för sig själv :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Otroulig
2013-02-24 15:00
#13

Hehe, vi kanske är några flummare här inne. Fint att du hittat nåt som känns bra!!! Kram på dig LoaEmma!!❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2013-02-24 15:18
#14

haha,, Ja ta bara till dig det som kanns bra Emma!!! Jag KANNER mig bara fram,, kan inte diskutera mig fram med logiska arugemnet (JOOO nar det handlar om typ politik,, sa ar jag kanon-bra!!! (men har slutat med det,, i och for sig) MEN nar det galler livet,, sa bara gar jag TOTALT pa kansla och kan nog "flumma" ivag ordentligt, men for mig ar det INTE flum utan den enklaste vagen!!!

Det ar ju det som ar saaaa intressant att vi tar till oss olika saker vid olika tillfallen! Jag tex. har last Irinas blogg en eller tva ganger,, hon sager jattebrasaker, pa ett jattebrasatt, men inget som jag kanner mig manad till att soka upp! hmm ahhh sa intressant.

OCH

SAAAA viktigt,

Tank vilken tur att denna olikhet finns, sa att alla mojliga personer kan fa tillfalle att utova just SIN specialitet och attrahera just SIN "intressegrupp" yey!

Kul att du dyker upp har ibland i alla fall Emma,,!!❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-02-24 21:33
#15

Är jag den enda på hela vida jordklotet som inte känner 100% flödande fashcination för Irina?😮😇 Det sitter säkerligen i mig😃…jag kan ta till mig allt när hon förklarar i termer, hon är en smart brud, absolut, men jag klickar inte när hon tar exempel från sitt egna liv…som alla romantiska dater , gääääsp, jag är nog totalt oromantisk haha, för mig är det SÅ ointressant att läsa om. Och så har hon ju nån hangup kring choklad och vikt och midja, hon nämner det FÖR ofta. Släpp och gå vidare baby! Tur att vi är så olika, smaken är som baken hörrni😎

Otroulig
2013-02-24 21:44
#16

Fniss Szirus, jag tror att jag och kanske även du är lite för andliga/ flummiga kanske:) Jag tycker hon är tydlig och förklara bra, men mina och hennes mål är ju inte riktigt överensstämmande. Så heja henne för att hon ger så mycket! Men jag är inte därinne och läser så mycket. Men återigen (börjar känna mig lite tjatig med mitt mantra nu :) ) alla är vi olika!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-02-24 21:49
#17

Men det är ju så - alla ÄR vi olika, men samma, det är så coolt tycker jag! Jag läser rosaglsögon då och då, men mer förr, gillar hennes enkelhet även om vi inte alltid klickar. Och då är det ju skönt att det finns annat.

Fast för mig går allt i perioder. Lyssnade på A.H en massa för kanske ett år sedan, nu bara då och då. En annan period så läser jag mycket och sedan inte alls. Är väl som med allt annat, det rör sig och det är bara att känna efter vad man behöver just nu. 😎

LoAEmma
2013-02-24 23:08
#18

Visst tycker jag att vissa inlägg är too much, hon lever ett helt annat liv än vad jag gör, men guiderna gillar jag verkligen!

Och jag menade ju såklart inget ont om er som är lite flummigare hehe…😉

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2013-02-24 23:23
#19

Emma!

Det ar ju det som ar det fantastiska med LoA att vi hittar det material som passar oss just for stunden!!!

Och det ar ju sa harligt att det finns sa manga olika satt att forklara  samma sak!!

❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-02-25 00:08
#20

Vad häftigt Linn med upplevelsen av din bild! Visst är det mäktigt hur det kan bli 😃

Det som tilltalar mig med Irinas blogg är hennes svar på läsarnas frågor. Hon kommer ofta med konkreta exempel på tankemönster, känslolägen och beteenden. Och det är väl också det jag gillar med hennes mer lättsamma inlägg. Att det är just lättsamma! Hon lever livet och är stolt över sig själv. För mig är det inspirerande 🙂 

Så visst är vi olika! Thank U! (U står för Universe, istället för God, haha! 😂)

Förut så brukade min självkänsla hänga på prestation. Den kom inte inifrån och var inte tryggt förankrad inom mig och oberoende av vad jag gjorde, inte gjorde, och hur jag såg ut. Det har ändrats nu. Jag har kommit en god bit på väg! ♥ Och till stor del har jag LoA att tacka för det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
2013-02-25 10:47
#21

Jag fascineras av Irinas enkla, och självklara, sätt att förklara saker, beteenden och tankegångar. Men det är inte en blogg jag söker upp själv utan mer så att jag går in där om någon länkar till den. Och så kikar vad som är nytt, läser lite som verkar intressant och sedan är jag nöjd i några månader igen. Hennes liv och syn på vissa saker är inte detsamma som mina alls och det gör det lite svårt att relatera till henne personligen, känner jag. Men utan tvekan så fyller en viktig, och stor funktion i utlärandet och förståelsen av LoA. Jag har fått ett par AHA-tankar när jag läst där inne. 😃

För mig går det också i perioder om jag läser, lyssnar eller inte när det gäller expansion av mig själv och mitt liv. Vissa perioder är jag så totalt nöjd precis med vem jag är så då söker jag inte aktivt någon mer kunskap eller lärdom en period. Men sen blir jag uttråkad, eller trillar över något som fångar upp mig igen, och då vet jag att det är dags att bli lite mer aktiv igen. 

Vad jag läser eller lyssnar på varierar också stort. Det beror helt på vad det är jag behöver ta till mig just för stunden och vilka eller vad som kan förmedla det till mig på det sätt jag kan ta till mig från. Det är ju ingen slump vad jag gör. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-02-25 17:43
#22

För mig har det där med prestation snurrat runt lite, jag har varit väldigt presterande, sedan fick jag ett behov av att sluta med nästan allt som jag vanligtvis fick beröm för, bara för att hitta tillbaks till MIN lust att göra saker. Det tog sin lilla tid. Med "intressen" går det bra nu, genom att ställa mig  frågan "gör jag detta för MIN glädjes skull eller finns nåt annat behov bakom?". Men med jobbfrågor är det annorlunda. Jag sitter lite fast där just nu, skjuter saker framåt med bortförklaringen att jag inte ska pressa mig att prestera. Det har blivit ett motstånd att prestera, som att det är något "dåligt", fast det är det ju inte, om man trivs med det man gör! 

Jag vill hitta känslan att TYCKA om att vara effektiv och känna mig duktig över det, bara för min egen skull liksom, utan att " smutsa ner" den känslan och tycka att jag då ramlat tillbaks i nån " duktig flicka" roll.

Nån som förstår? Och har tips?

Otroulig
2013-02-25 20:37
#23

Hmm, jag tror jag förstår….kanske…. Det som smutsar ner känslan är att du gör det för att någon ska bedöma det, mäta det, berömma eller tycka nåt om det, så egentligen det som smutsar ned är ditt sökande efter bekräftelse? Eller?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-02-25 20:44
#24

Jag har samma problem som du Szirius, så reslutatet är att jag sitter på jobbet och gör nästan ingenting. Får tvinga mig själv till att göra nånting för att det ska se någorlunda bra ut, men då anstränger jag mig till tusan för ett resultat som är långt under min nivå, om jag jämför med hur jag presterat innan och var nöjd med. Jag vill ju ha mitt jobb och jag vill kunna mitt jobb och jag vill vara duktig. För min egen skull! Men det finns ett motstånd….

What to do???


crinalina
2013-02-25 20:55
#25

Jag tror jag förstår vad du menar szirius. Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har hela mitt liv försökt att göra bra ifrån mig för att andra ska tycka bra om mig, men sedan så slutade jag med det. Och efter det så var det svårt att hitta rätt känsla i varför jag skulle göra saker. För man vill ju göra bra ifrån sig för sin egen skull, men man vill ju gärna att andra ska tycka att det man gör är bra också. Men man vill att det ska vara obetydligt vad andra tycker, att man själv ska vara nöjd och vara stolt är det som ska betyda något? 

När jag skriver tex så flyter det på kanonbra när jag är i rätt känsla och jag skriver för att jag mår bra av att göra det, för att det är roligt och värmer mig inifrån. Men så dyker tankarna upp på vad andra ska tycka och då tappar jag helt känslan. 

Så, jag försöker nu att bara skriva när jag har rätt känsla och när jag märker att jag flyter iväg mot vad andra ska tycka så slutar jag för då. 

När jag jobbar så försöker jag hitta nöjet i det jag gör. Om jag tex gör en smörgås så tänker jag inte på vad personen jag gör smörgåsen ska tycka, eller vad chefen ska tycka utan jag känner hur det känns att äta smörgåsen. Hur den smakar i munnen. Eller om jag diskar, så tänker jag inte på att det är massor av disk att diska utan jag tänker på hur skönt vattnet känns mot mina händer och hur härligt det är att se något bli rent och skinande fint. Osv. 

Mindfulness, helt enkelt, är nog vad jag försöker använda mig av i sådana lägen. Hmm, konstigt kanske men jag tycker att det funkar eftersom det tar mig in till mitt inre, till mina känslor och sådant jag mår bra av. 🤔

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-02-25 21:00
#26

# 23 njaa, mer att jag har lätt att sätta igång och överanalysera. Att jag i försöken att släppa mitt behov av bekräftelse hamnat i att inte ens kunna känna mig stolt SJÄLV , i mitt inre, över nåt jag gjort/gör. " Jaha, gillar jag mig bara när jag känner att jag har gjort nån nytta?" Så svårt att förklara…jag har jobbat så med att acceptera mig själv och gilla mig själv precis som jag ÄR, UTAN att vara effektiv och superenergisk…fastän jag ju kan TYCKA OM att vara så , också, ibland när andan faller på. Men då tillåter jag mig inte att bekräfta mig själv i det, för jag är så rädd att hamna i prestationstänket igen…. 😮 Jag har helt enkelt svårt att berömma mig själv när jag presterar nu, men peppar mig att jag är duktig när jag slappar och struntar i disken…. Blev det tydligare?

#24 alltså, jag tror jag fattar. Sista året på universitetet tvingade jag mig att lämna in hafsuppgifter för att få några g, som ren terapi, för att känna att det är ok att vara "medel". Men det var ingen bra metod alls, för jag kände då att jag ju inte gjort mitt bästa…jag ÄR ju ingen "medel" 😃….kruxigt det här…

Otroulig
2013-02-25 22:54
#27

Hmm skumt, det verkar gått rundgång;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-02-25 23:37
#28

Hjälp vad ni tänker mycket! Var min spontana tanke, jag tror att det i mångt och mycket handlar om att göra det mindre. Inte tänka efter vad man gör och varför, utan känna efter. Ska ett jobb göras, det brukar ju vara uppskattat hos chefen att göra sitt jobb, så hitta något i det som får dig att må bra. Fundera inte så mycket varför du ska göra det, bara gör det. Inte lätt alltid om man är van att "över analysera" förvisso. 😎

szirius
2013-02-25 23:51
#29

#28 det beror ju på att jag varit superfast i det presterande hela min uppväxt och fick en utmattningsdepression på högskolan, sen har jag "aktat mig"…fallgropen är ju att man matar sig med "måbrakänslor" på basis av yttre bekräftelse, som skett automatiskt i kanske 25 år…så då blir det så att jag behöver stanna upp och verkligen känna, känna,känna vart jag har min inre grundbult. Det tar tid på vissa fronter att bli trygg i sig själv, SEN kan man nog bara köra på och lita på sig själv…

[Kathja]1
2013-02-26 08:32
#30

Visst är det så, och oavsett hur vår historia ser ut så ha vi ju alla LÄRT oss att lyssna utåt mer än inåt, och då blir det som det blir - ibland galet. Och det var just det du säger som jag menade, det gäller att lyssna inåt och känna vilken väg man ska gå och hur man ska förhålla sig till saker. Det är den säkraste vägen tills man har städat bort alla gamla inlärda föeställningar om hur man "ska" vara och vad man "ska" göra. För så länge som man har gamla tankemönster och banor kvar så blir det lätt dem man vandrar när man börjar att tänka.

MissInAction
2014-06-16 21:09
#31

Puttar den här tråden! 🙂

Det är en del kommentarer och jag har inte läst igenom dem igen… ännu.. men jag har en känsla av att det kan vara av intresse ❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

tjohosan
2014-06-17 17:45
#32

Åå vilken fantastisk känsla hon måste ha ! underbart!!

MissInAction
2014-06-17 18:53
#33

Haha ja, Irinas självkänsla är nog tip top! 😎


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2015-01-23 17:59
#34

putt

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: