Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1367 ggr
szirius
2/19/13, 11:20 PM

Kloka ord från Hicks-video

Aaah, detta fick mig att skifta ikväll:

I stället för att ha fokus på att "alltid vilja må bra" så är det mkt mer grundande att ha fokus på att JAG KAN ALLTID HITTA TILLBAKS TILL MITT GODA MÅENDE.

Detta klickade i mig☀️. Att släppa fokus på att jag halkar ur ibland, som att jag då "misslyckas" och i stället foka på hur jag lättare och lättare justerar tillbaks mig själv igen och igen, vilken TALANG att ha, jag vet vad jag behöver, yeeeah, jag skapar hela tiden, skapar om, justerar och grejar, det är levande, jag lever, det är härligt!

Jag vet varför jag inte mått bra idag, det är för att jag ser på något annorlunda än vad "source" gör. Det är ok, för jag vet hur jag ska göra för att må bra igen! Jag hittar alltid tillbaks! Bara den vetskapen kan vara det som gör att man hamnar i en högre vibration igen🙂.

Det behövs inte påpekas att när man är i total vortex så halkar man inte ur, då finns det där goda måendet konstant, jaja, såklart, grattis till er som är där🥳😉, men jag är inte där, Och jag väljer att inte sträva efter det, för då blir det bara knutar. HÄR är jag och det är OK och jag väljer att känna att jag gör ett toppenjobb som hittar vägar hela tiden, varje dag till mitt goda mående.

Annons:
MissInAction
2/19/13, 11:30 PM
#1

Ohh! Du väljer att känna att jag gör ett toppenjobb som hittar vägar hela tiden, varje dag till mitt goda mående. ❤️

Det här kan jag också ta till mig, känner jag. Jag kan alltid hitta tillbaks till mitt goda mående!
Det är lite i samma linje som det jag brukar tänka när jag känner mig orolig eller ur balans.. att allt är bra och allt är som det ska. Pulsen går ner och jag känner inte den där pressen, ångesten och låsningen! 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/19/13, 11:44 PM
#2

Jag ler här 🙂

Jag tror att du skrivit nåt liknande tidigare Szirius.

Jag tror att det är viktigt. vad är Vortex och vad är det inte????

Upplever vi det olika möjligtvis? Det kanske finns olika sfärer.

Njut och lev. Ibland bara lev. Var arg, trött ledsen och lev. Men LEV!!!

Helt klart tror jag att krävs dynamik. I varje fall behöver jag det. För att komma framåt, vi vet att det finns höga höjder - och uppskattar dom, strävar kanske mot dom. Eller kanske helt enkelt bara njuter av dom när dom är i oss / runt oss. Likväl som vi vet att dalarna ger oss bränsle . Hur många gör det?❤️🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/19/13, 11:50 PM
#3

Ja visst ar det en harlig vetskap,, det ar latt att vi kampar for mycket att standigt ma bra,, allt ar bra,,,, njut av livet och alla dess ingredienser😍

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2/20/13, 7:28 AM
#4

Amen till det Otroulig. 😃

crinalina
2/20/13, 1:25 PM
#5

Jag tror inte det finns något totalt Vortex som man aldrig kan ramla ur. Vi ramlar alla hela tiden in och ut ut Vortex. Det är en del av livet. A-H säger ofta att är det inte underbart att vara ordentligt hungrig ibland innan man äter, och blir det inte tråkigt när man ibland har ätit innan man blivit hungrig i flera veckor. Då tappar man lusten för mat och för att äta. 

Och visst är det väl lite så. 

Vi behöver våra stunder utanför Vortex lika mycket som vi behöver våra stunder i Vortex. Det är när vi är utanför Vortex som vi lär oss om oss själva, det är där vi gör våra önskningar. När vi sedan är i Vortex så skördar vi det. 

Ju mer vi lär oss om oss själva desto mer så förstår vi också att om kan trilla ur Vortex så kan vi också trilla in. Lika lätt. Och vi lär oss hur ivi ska göra för att stanna i Vortex längre, och hur vi lättare hittar tillbaka efter vi trillat ur. 

Men ingen stannar i Vortex för alltid, för resten av sitt liv. Det är inte meningen att vi ska vara där precis hela tiden. Vi behöver kontrasterna för att kunna uppskatta och njuta fullt ut.

Man behöver inte heller vara i Vortex för att må otroligt bra, och man behöver inte vara i Vortex för att vara lycklig och harmonisk. Men när man är i Vortex så är man det på en annan nivå än när man inte är det, och när man är i Vortex så finns ingenting negativt överhuvudtaget i ens liv. Allting är precis som det ska och man funderar inte ens på det. Man bara är där och man njuter av det till 100 procent. Det finns inga tankar på sen, eller varför eller hur. Allting bara är precis som det ska vara. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2/20/13, 2:04 PM
#6

Igen Crinis! precis:) (skrev just i klotterplanket om detta) ~~

Nar man befinner sig i vortex, sa KAN MAN INTE tanka, kanna nagot negativt,, jag brukar ibland testa mig sjalv,, hihi,, Nar jag ar TOTALT i vortex,, som i ett berusande stadium,, kan jag borja tanka pa nagot som jag var jatteobehagligt innan, eller nagot som gjorde mig upprord tidigare etc. Och HUR jag an tanker sa beror det mig inte da , inte det minsta,,,, Jag kan borja skratta at det faktiskt~~

MEN kontrasterna ar nodvandiga for var expansion, och vi skulle vara UTTRAKADE utan dessa!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Lannelia
2/21/13, 8:45 AM
#7

En sak jag faktiskt funderat på ett tag är; att om det inte fanns OBALANS så skulle kanske inte heller BALANS finnas?

Tillstånd av obalans ÄR ju inget dåligt, utan tvärt om, det är bra! Det fungerar som ett navigationssystem för att vi ska kunna känna oss fram till balans.

Det är från obalans vi skiftar till balans igen, genom insikter och utveckling, när vi ser klarare till vårt sanna jag och höjer vår vibration. När motståndet till balansen släpper helt enkelt 🙂

Som du säger Crinalina, kontrasterna, dom är så viktiga och betydelsefulla. Och då tänker jag att kontrasten - obalans/balans - är väldigt viktig! En helt naturlig och fantastisk kontrast enligt mig🙂

Och eftersom det är ett expanderande universum som vi lever i behövs kontraster som möjliggör utveckling, som i sin tur bidrar till expansion. (Typ samma som du skrev SHIA?) 🙂


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

SHIAWASE
2/21/13, 9:42 AM
#8

Lannelia! Visst ar det sa:)

Manga av oss har inne eller andra personer, som soker andlighet, alignment, har haft en jobbig bakgrund. Den har ju gjort sa att sadana manniskor kanske starkare an andra "soker" sig framat,, och da hittar man nya vagar, pa detta satt kanske man tex. hittade in hit till oss:) Hade man inte haft kontraster som var orsaken till att man borjade soka efter  lycka,, efter frid och harmoni,, sa hade man ju inte hittat hit ,,, man hade inte borjat soka efter alignmet med sig sjalv…. Tack vare dessa kontraster sa har vi expanderat mycket,,,, Sedan nar vi tror att vi har hittat fram (vilket vi aldrig gor) sa dippar vi,,,, nar vi dippar,, a satter vi gang att stalla mera fragor att soka mera svar,, da levererar LoA nya insikiter, svar, verktyg!!! Och da expanderar vi annu mer!!! Tjohoo!!!

Sa fungerar det. 

Varat JAG har bestamt att manifesteras i fysisk form for att expandera!! Och vi kan bara expandera om vi staller fragar, om vi soker nya saker, etc. Och vi satter bara igang att soka vidare, att stalla fragor om det ar nagot som vi inte ar nojda med, om det ar nagot i varat NU som har orsakt oss att onska en forandring!!!!

Ingen av oss vill egentligen vara Ferdinand som sitter under eken och luktar pa blommorna ,, aven om det skulle vara skont att kunna gora det under vissa perioder😊

🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2/21/13, 2:00 PM
#9

Jaa, visst är det ju så. I kinesisk medicin pratar man precis om det där, att inget i naturen är ständigt detsamma, för då skulle vi inte ha årstider som skiftar. På samma sätt skiftar vi. Alla energier är föränderliga, levande.Det är en skön tanke att tänka att även obalansen behöver finnas, för den för oss vidare. Och man behöver inte se obalans som något negativt, det bara ÄR, en del av livet, som en nivå där man tar lite sats för nästa avstamp i utvecklingen. Tack för påminnelsen!

Upp till toppen
Annons: