Annons:
Etikettdrömmar-och-insikter
Läst 6178 ggr
crinalina
2/8/13, 11:33 PM

Dagens insikt 2

Insikter är bland det bästa som finns. De hjälper oss framåt, att växa. I den här tråden kan man skriva om sina insikter, för att hjälpa andra till att få insikter, eller för att sätta ord på sina egna. Hur som, så hjälper det alltid någon när man delar med sig. 

Här hittar du den förra tråden.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
2/9/13, 12:01 AM
#1

Jag fick en liten insikt om mitt jobb idag. Jag har ett tag varit säker på att anledningen till att ingenting nytt har dykt upp för mig än är för att det är någonting jag behöver lära mig av mitt jobb. Något som jag har missat. Den senaste tiden har jag blivit mer och mer säker på att det har att göra med tålamod, och att inte stressa upp mig. Jag kan nämligen bli väldigt stressad inuti när vi håller på att städa undan efter stängning. Nu är det för långt att förklara vad det är som påverkar mig, men jag kan verkligen bli jättestressad inuti ibland. Och speciellt på lördagar då min kollega också är med och städar. Jag har en längre tid medvetet arbetat med att stressa ner när situationer uppstår som stressar mig, så jag är fullt medveten om det. Men jag har inte lyckats hitta något sätt att göra det på. 

Men de senaste två dagarna har jag insett att jag inte varit stressad bara under städningen utan att jag varit det från jag vaknar på morgonen tills jag kommit hem. Och eftersom jag har hittat ett lugn i mig även utanför jobbet, tack vare EFT och A-H workshops, och meditation så har jag lätt och enkelt kunnat hitta tillbaka till lugnet när jag fallit ur det. En underbar känsla att slippa känna stress hela tiden. 

Och jag var inte ens medveten om att jag var stressad!!! Wow, vilken ny förståelse för mitt mående ibland, och speciellt för min stressmage som jag inte heller insett förut att det är därför den sväller upp mina jobbdagar. 

Naturligtvis så levererar ju Universum också när jag är så upplajnad med mig själv. Igår var Fru Chef med och hjälpte till att städa så vi var klara 20-30 minuter tidigare än normalt. Yay! Och idag så tog Mr Chef in uteserveringen 4 minuter innan stängning. Något som ALDRIG har hänt förut på de två år jag jobbat där. Det normala har istället varit att någon kommit och vill ha kaffe 20 minuter efter vi stängt och han har serverat dem (vilket varit en av orsakerna till min stress ibland). Så Yay igen! 

Imorgon så är kollegan med och stänger och hon är väldigt negativ och stressar upp sig redan en halvtimme innan vi stänger om någon kommer in. Och jag har haft svårt att hålla det ifrån mig och dragits med lite, och jag har inte förstått varför då jag tyckt att jag varit ostressad. Men nu förstår jag ju. Såklart att jag dragits med, hon är ju en spegelbild av mig själv! Men nu vet jag ju hur jag ska känna, så nu ska det gå bra imorgon. 

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/9/13, 7:41 PM
#2

Hurra Crinis!

Jag får insikter hela tiden om det där att saker runt mig är min spegelbild…puh på det alltså…förstå vad mkt man kan lassa över på familjen, som ju BARA är mitt! Senast idag då vi skulle iväg till svärfar och jag OFTA blir så irriterad när vi ska iväg för att de andra tar det så lugnt och vi sällan kommer iväg den tiden vi bestämt… och jag tycker att DE är sura och förstör stämningen…fast jag har underbara, ärliga killar som tar ner mig på jorden och säger" hallå, VI är glada, det är ju DU som surar ihop!" Ja just det

SHIAWASE
2/10/13, 12:52 AM
#3

Ja , jag har ocksa massor av insikter,, men som jag har skrivt forut,, manga inte i ord, utan snabba blixtar, fornimmelser,,,,, nagot som sage Ahaa!!!!! inom mig, men som jag inte kan beskirva,,och manga kommer upp nar man skriver har inne,,,,

For mig funkar inte listor etc. Jag har skrivit nagon gang for mig sjalv, om vad jag vill ha NU och det har lett till instat manifestation.. men annars fungerar det bast att skriva har eller i min blogg, dar jag vet att det ar synligt pa nagot satt.

MEn nu var det ju om insikter.

Vi nar ju inget mal i livet , alltsa inget slutmal, men olika faser, plattformar.

Jag star nu med nasta plattform framfor nasan,, och  det ar upp till mig nu, om jag helt enkelt ska skutta upp dar… och njuta av vad nasta fas erbjuder,,, eller om jag ska tillata omstandigheter att paverka min vibb  sa de tar ett tag till!! Det ar mitt val, vilket valjer jag~~~ Jag tror jag tar ett skutt! Och jag gor nu ett AKTIVT val att inte tillata nagon yttre omstandighet paverka min vibration  ur balans.

Jag tillater bara karlek, varme, harmoni, omtanke  i mitt liv.

Jag later min Aura besta av bara karlek, varme, omtank och harmoni,, och den ar sa stark runtomkring mig,, sa inget annat kan na in till mig. Eftersom min Aura ar sa stabil,,, och ar sa stark sa vibrerar den ut till min omvarld ocksa~~~ detta resulterar som en kedjeeffekt till min omvarld, som leder oss till den frihetskansla vi soker,, nar jag nar den frihetskanslan sa skuttar jag upp pa nasta plattform,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2/10/13, 1:06 AM
#4

Oj,, nu ar det nagot dar~~~ som ar pa vag

Har skrivit nu nagra ganger

att

Jag AR karlek , omtanke, varme och harmoni~~

 Dar i ligger nagot.

Jag tror att jag inte har tillatit mig sjalv att slappa ut den faktiskt karleksfulla varelse jag ar..

Jag har ofta satt mig sjalv (och beskrivit mig sjalv) som stark person, med kamparanda, som inte ger upp, som "minnsan kan" , sjalvstandig,  etc. etc  och hela min omgivning speglar ju detta naturligtvis….

Men nu ar det dags att tillata mitt JAG att dominera MIG m. a. o

Jag AR Karlek, omtanke, varme och harmoni~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2/15/13, 8:08 AM
#5

Fortfarande befinner jag mig i ett SKEDE….. och NU vet jag vari mitt starkaste motstand ligger.

Jag har aldrig UPPSKATTAT NUET  tillrackligt…

Tillrackligt ar inte sarskilt bra ordval,, finns inget fel, och inga misstag allt ar som det ar och allt ar ok.

MEN jag vet vart knuten ligger,, for mig ar det,, uppskatta allt det fantastiska som livet erbjuder dig just nu i denna sekund..

Sa enkelt ar det… ❤️

Men jag har alltid varit en person som lever i framtiden……. NU

NU…. HARMONI…NU…. FRIHET…..NU ……BALANS🌺

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2/15/13, 1:56 PM
#6

🌺❤️🎈 till Shia!

Oavsett hur pirrig och lycklig man kan känna sig över att  "saker är på väg" så är det ju här vi är, alltid. Och det är så lätt att glömma bort…det kan ligga lite vagt i bakhuvudet att man hela tiden väntar på nåt…och det kan vi ju såklart göra - men ändå se till att uppskatta NUET samtidigt.

Ibland när jag upplever att jag sitter lite fast i det yttre, så kan jag sätta mig i ett totalt tillstånd av frihetskänsla av tanken att JAG ÄR ALLTID FRI ATT TÄNKA PÅ VAD JAG VILL! Det hjälper mig.

Så vi ÄR friiiiiiiiiia!!!!🌈

Annons:
SHIAWASE
2/15/13, 2:12 PM
#7

Szirius fina❤️ Vii  pratar ju ofta om att leva i nuet har inne,, men just som du sager, nar man kanner att saker ar pa vag,, sa ar det sa latt att glomma bort nuet,, alla de sma fantastiska saker som sker just har och nu!! Alla fantastiska manniskor som finns omkring oss, jaaa for mig ar det en mangd saker,, som jag nog har rusat forbi:)🎈

Idag har jag jobbat, mediterat ,, tankt ,, mediterat, jobbat , funderat etc.:) Och jag nadde ocksa till just den tanketn att JAG AR ALLTID FRI!!!

 Skrev ett helt ark,, (sager man ark??,,, skrevk ju pa datorn, men nagra sidor blev det) med text (nar jag var uppkopplad ) och dar fanns massor av fina insikter, och mycket om frihet… som jag tar till mig:)

Men just att uppskatta allt det fina som jag har skapat!! Jag tror jag har glomt bort det och forsokt rusa framat …

Jag FLYTER framat,,, och njuter av de skapelser som finns framfor nasan…hmmm det kanns bra ellerhur?

😍

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2/15/13, 3:53 PM
#8

Jaa! Känner så väl igen mig. Jag är bättre på det här nu och speciellt ute i naturen. Men visst far jag iväg, ofta i tankarna.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/15/13, 7:00 PM
#9

Det ÄR viktigt att vara här och nu, att leva i kärlek och tacksamhet i den enda stund vi kontrollerar, i den stunden där vi skapar våra liv - i vårt NU. Jag kan säga att när man hittar dit så blir livet så mycket enklare.

Men visst, då och då far jag iväg och tänker att jag är väl galen som inte oroar mig för hur elen ska betalas och hur vi ska kunna fixa vår bil - men allt är ju lugnt. Allt ordnar sig, bara man är på banan och bara man är öppen för vad livet erbjuder.

Tiana
2/16/13, 10:17 AM
#10

Skrev om vårt vita tegelhus på ett annat ställe - och insåg att jag tidigare i livet många gånger tänkt att ska jag ha hus, så ska det vara i tegel för det är underhållsfritt.

Tror ni inte jag träffade en karl som äger just ett sånt hus? Och ute på landet med 😎

crinalina
2/17/13, 4:44 PM
#11

Och insikter fortsätter att hagla över mig, och nästan alla bottnar i min barndom. 

Dagens insikt, som är en sådan där som jag egentligen vetat om och kanske till och med förstått större delen av mitt liv men ändå inte tagit till djupet, har att göra med min pappa och när min mamma tog mig från honom. 

Jag har idag tittat på "I Am Sam" för första gången (jag kan inte fatta att jag missat den). Vilken underbar och varm film. En replik i filmen gick rakt in i mig och jag började storgråta, snacka om att släppa på motstånd. Grannen Annie säger att hon oroar sig för att om Lucy får sin pappa borttagen från sig så tas en enormt stor del av henne bort, och Annie oroar sig för att Lucy kommer att tillbringa hela sitt liv med att försöka fylla det hål som det skapar. 

Wow! Precis så var det för mig, precis så har det alltid varit för mig. Jag har tillbringat hela mitt liv med att försöka tomrummet efter pappa! Jag insåg också att det tomrummet ironiskt nog inte fylldes (iaf den största delen av det) förrän jag verkligen förlorade honom när han dog. 

Som sagt, tanken och konceptet är egentligen inte nytt för mig, men någonting i hela känslan i filmen och sättet som det sades på gick rakt in. Tänk vad lustigt det kan vara med insikter. Hur man ofta vet saker, men ändå inte vet dem. 

Nu kan jag medvetet fylla resten av tomrummet med alla mina fina minnen av pappa. Tack säger jag för det! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/17/13, 6:39 PM
#12

Vad fint, crinalina! 🤗
Jag tror att insikter finns där inom oss, och olika påverkan får oss att ta till oss den i olika stadier. Rätt så ofta tror jag att det som ytterst behövs är att sätta ord på dem! Då säger det pling! ☝️

I sam Sam är för övrigt en av mina favoritfilmer, och varje gång jag ser den så gråter jag mig igenom hela filmen! 💔❤️


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/17/13, 7:34 PM
#13

Ja Crinalina, jag har oxå fascinerats just av det här att insikten kommer i omgångar. Precis som om det är olika lager den måste gå in i för att slutligen beröra vår innersta kärna. Jag tror även att minnet hänger kvar och att man speciellt genom film återupplever känslan. För ett tag sen tyckte jag det var väldigt mycket om far dotter relationer och jag grät, för han fattas mig. Ibland saknar jag honom så. Det är ju fint, för det innebär ju också att jag älskade honom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2/19/13, 11:31 AM
#14

Jag och mitt JAG,  Source ha en fantastisk relation!! Vi kommunicerar fantastiskt, ,,, och jag ar oehort tacksam for att jag ar saaaaa bra pa att kommunicer med mig sjalv,,, Jag kan inte forsta hur jag kan "glomma" bor att kommunicera ibland,,, det ar ju da jag forsvinner bland tankar,,, sa onodigt,, men anda sa fantastiskt, for tank vad lattad jag ar da ,sedan jag upprattar kommunikationen med mig sjalv~~ och vilken KRAFT jag kanner nar jag gang pa gang "upptacker" och far insikter om att jag full kontroll…. Just for att jag glider ivag at ett annat hall ibland, stanger av kommunkationen med mig sjalv ibland, sa far jag uppleva dessa lyckomoment nar jag aterupprattar kommunikationen igen , igen och igen och igen,,,Tack och tack och tack!!!

Tank vad KRAFTFULL jag ar~~~~ jag kanner denna kraft sprira inom mig som ett fyrverkeri🥳 Och tankt vad mycket karlek jag rymmer,, till mig sjalv, till min omgivning, till universum❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2/19/13, 1:00 PM
#15

Så underbart att läsa Shia!!! ❤❤❤ Önskar jag kunde ha samma fina kontakt, den finns nog där men fortfarande känner jag att det är lite vagt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2/19/13, 1:13 PM
#16

Du har nog den Otroulig😘,,, (dina inlagg visar det:))du bara inte uppmarksammar den,, HELT overtygad om att du har finfin kontakt:) ❤️Medvetenhet och uppmarksamhet… Nar jag skrev ovan, sa formligen duschade jag i energi,,, det var valdigt pataglit,, och ju mer jag skrev att jag om den fantastiska kommunikationen desto starkare blev "duscharna",, WOW,, ratt fantastiskt, enorm upplevelse!!!😘

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2/19/13, 3:15 PM
#17

Visst är det härligt, Shia! 😍 Jag har mer och mer kontakt, och bättre och bättre kontakt med mitt JAG jag också, och det är HELT fantastiskt! 

Jag känner mig oövervinnelig. Jag kan inte göra något fel. jag kan inte tänka fel, eller välja fel så länge jag kommunicerar med mitt inre jag. Och jag ÄLSKAR det!! ❤️

Det är sedan jag började förstå att jag har den kontakten som jag börjat få alla dessa insikter, som alla tar mig ännu närmre mitt inre jag.  

Livet är helt fantastiskt! 🍸

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2/22/13, 9:53 AM
#18

Du behover inte kampa.

Du behover inte fixa allt.

Du behover inte "se till sa att andra gor det det tycker att de borde gora"

Slappna av

Sluta tjata, sluta bli irriterad,,, hitta ditt flow, och gor allt sjalv,, Da kommer det att losa sig!!!

Det knyter sig bara for att du blir irriterad och tycker att nagon annan borde gora nagot, men denna person gor inte det ,sa da blir du "tvungen" att gora det"

Men det ar bara du sjalv som satter dig sjalv i en "tvungen-situation"

Ga igenom din dag sjalv,, precis om du vill,,, kanns det rorigt och stokigt,, stada undan ! och njut av stunden, en PAUS fran annat:)

Slapp alla tankar sasom att"nagon annan borde ju ocksa ta ansvar"

Du tar DITT ansvar…. Kanns det inte bra, stada undan, fixa ….be inte nagon om nagonting,,

Om du fixar , stadar undan utan att ha nagon annan i tanken,,, sa kommer det att forandra sig!!! Absolut!!! Bromsklossen NU ar att du tycker att de "andra borde ju ocksa hjalpa till mera"!!

YES! Vet faktiskt inte annu vad jag har skrivit,, MEN det ar YES!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2/22/13, 10:19 AM
#19

Och lyssna på nästa, du tror att det är saker , pengar etc. Du vill ha , men så är det inte , Vad du vill ha är alignment och vi har gett dig det snabbaste verktyget till alignment ,Diamond :) , använd nu detta verktyg!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2/22/13, 12:01 PM
#20

Hoho, här kommer det anvisningar till dej Shia direkt från ditt JAG!! Nice!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2/22/13, 12:07 PM
#21

Har ju varit mycket snack om i och ur Vortex och våra upp och ner gångar. Det blev igår VÄLDIGT tydligt för mig att vi mellan vaven behöver åka ur Vortex för att få det vi ber om.

Jag har bett om att landa på önskad vikt och fysik, nu pajar bilen och vips måste jag gå till bussen, 2,2 km enkel väg, och hjälp vad skönt det är. Behövde en knuff och den fick jag. Ur Vortex så bilen pajar, in i Vortex och promenerar och ler.

Jag har bett om att få föreläsa och göra annat inspirerande - vips åker jag ur Vortex, blir trött på min chef och drar igång en onlinekurs OCH söker ett jobb som garanteat kommer att ge en massa.

Det var bara två exempel från den senaste veckan. 😎

Otroulig
2/22/13, 1:23 PM
#22

JA!!! Precis! Det är ju så det är. Precis som när jag kände att NU får det vara nog. Jag mår helt annorlunda, känner mig lugn och trygg. Mina drömmar är tom helt annorlunda. Har inte relaterat det till Vortex eller sett det energimässigt förut. Vilken jaha upplevelse! Tack Kathja!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2/22/13, 2:10 PM
#23

#18 tjohooooo!

Det där är så SKÖNT när man landar i! Att kunna släppa helt och hållet vad andra(för mig är det familjen) gör och inte gör.

Jag minns precis min aha-upplevelse kring detta, det är likt det du skriver. Det var en klok kvinna jag pratade med. Om det här med att maken aldrig diskar undan efter sig  ORDENTLIGT och jag kunde bli TOKIG på det. Hon sa "det är inte viktigt för honom att ha det lika rent som dig, han är nöjd och glad ÄNDÅ. Dvs han gör det som får HONOM att må bra. Om DU mår bra av att ha det diskat - jamen DISKA då. Det tar högst 5 minuter! Och så kan DU vara glad och må bra."

Nån polett trillade ner där. Varför tycker jag att MINA behov ska vara de regler som ska gälla här hemma? Det tar SÅ mkt mindre energi att bara svabba undan när jag ser nåt, än att bli irriterad och hamna i nån martyrofferroll.

SHIAWASE
2/22/13, 2:48 PM
#24

haha,, jag vet ju inte riktigt vad jag skrev,, men laste det igen nu,, efter Szirius inlagg och YES!! Det ar ju saa ,, OCH Szirius,, VILKENfantastiskt klok kvinna du traffade!!
Det ar ju just dar jag har befunnit mig nu ett tag nar jag har haft sa mycket jobb,, jag har blivit sa otroligt irriterad pa resten av familjen, eftersom jag tycker att de borde ta storre ansvar etc etc. MEN nu har jag kommit tillbaka till att jag njuter v att gora dessa sysslor som en PAUS i allt jobb och tankande.. och nar jag inte TJATAR pa familjen, sa mar jag battre, och de  tar ocksa storre ansavar.

OCH,, valdigt sant: Tack:

Varför tycker jag att MINA behov ska vara de regler som ska gälla här hemma? Det tar SÅ mkt mindre energi att bara svabba undan när jag ser nåt, än att bli irriterad och hamna i nån martyrofferroll.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2/22/13, 7:45 PM
#25

Jaa, visst är det väl helt fantastiskt befriande när man förstår den biten med tex hemmet. Jag insåg det själv för ett år sedan eller så, och allting blev helt plötsligt så mycket lättare. 

Om jag vill ha hemmet städat och fint så är det ju upp till mig att städa det, jag kan inte begära att min sambo ska göra det för att JAG vill det. Om han vill ha det städat så kan HAN städa. Vill jag laga mat så gör jag det, vill jag inte så gör det inte. Då blir det minipizzor eller annat enkelt istället. Men JAG väljer, JAG bestämmer själv. 

Denna insikt ledde mig till att sluta "gnälla" eller be sambon göra saker bara för att jag ville ha det gjort, vilket fick slut på tjat, gnat och dålig stämning (inte för att vi hade så mycket av det innan heller men det hände). 

Nu är det bara lugnt och skönt och jag kan inte klaga på någon annan än mig själv om jag helt plötsligt tycker att hemmet är stökigt och ostädat. Sååå skönt att ha totalt ansvar! 

Kathja, visst är det härligt när saker faller på plats, coh att saker sker för att vi ska ta oss framåt! Grattis! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/22/13, 10:50 PM
#26

#21 hmmm, ditt inlägg får mig att fundera…🤔jag har idag nämligen varit inne på nåt precis tvärtom idag…eller, jag fick insikten att jag själv TROR att jag BEHÖVER känna mig onöjd och få ångest o hela köret för att kunna ta nästa steg i min utveckling. Visst funkar det också…men det är ett högt pris. Jag VET ju av erfarenhet att det GÅR och är dessutom så mkt härligare att ta de där stegen framåt  via glädje , energi och lekfullhet i stället.

Jag menar inte alls att det är fel ..allt som funkar, funkar ju😃, jag vet😉 att du skulle kunna ha haft en HEL bil och bli av med dina kilon lätt och ledigt iaf. Kvittar gör det dock totalt, då du njuter så av dina promenader🙂😘

Likväl…så länge vi tror på att vi behöver ilskna till utanför vortex för att få det vi vill, så blir det en manifestation!

Måste kolla…är jag i insiktstråden? Äh, vi är så OT jämt ändå härinne så det kvittar väl🤪😘

Min insikt idag var iaf att JAG stoppar mig från att fullkomligt gå in i kärlek och acceptans för mig själv, för att jag TROR att jag måste ha en onöjdhet med mig själv för att utvecklas☝️! Det där ligger lååångt bak i bakhuvudet, men blir såklart en manifestation- min inställning är att jag behöver krascha såhär totalt mellan varven och då blir det så. Fast min VETSKAP säger mig att det inte alls behövs. Det har ju hänt, oftare och oftare de senaste åren att jag NJUTIT mig in i utveckling. Och det är fasen helt underbart ljuvligt.

Nåja, jag har hela livet på att öva mig fram…just nu är jag iaf MEDVETEN om denna tankestruktur…och öppen för att förändra den…när det är menat. Allt är som det ska.

Och nu kom jag på nåt att skriva i tacksamhetstråden :)!

[Kathja]1
2/23/13, 4:10 PM
#27

Visst är det så, men innan man är där att man kan må KANON hela tiden OCH ta steg framåt uppåt tror jag allt att man mår lite gott av att åka ur och i Vortex. Tror ofta att vi kanske ser olika saker nä vi förklarar ditten eller datten. För mig är det tex helt ångestfritt att stå utan bil, det bara ÄR men det som är gör att jag få det jag bad om. Helt ångestfritt och fritt från "negativa" tankar.

För jag tror inte att vi alls behöver må dåligt när vi är utanför Votex, oavsett vad som händer där, därför att vi med tiden lär oss att välja neutrala eller positiva känslor även till en sak som en trasig bil. Det är ju lite det som är grejen tänker jag. 😉

Annons:
linnease
2/23/13, 5:44 PM
#28

Men, om det ar helt fritt fran negativa tankar, da ar du ju inte utanfor vortex?!

[Kathja]1
2/23/13, 6:01 PM
#29

# 28 Det var den diskussionen vi hade härom dagen, att "negativa" saker, som min trasiga bil inte kan hända när man är i Vortex… Trots att det för min del inte finns några negativa känslor king den.

Själv är jag inte så Vortex-bevandrad, använder bara uttycket här för att ni gör det. 🤐

linnease
2/23/13, 6:11 PM
#30

Ja, trasig bil behover sa klart inte alls vara nat negativt, kan vara bara helt vortexigt! Skont, coolt, enkelt, underbart och harligt 😃 Utvecking, fornyelse, mmm, vad mer?

linnease
2/23/13, 6:13 PM
#31

Uppdatering, ny bil pa G med nya braiga features, givande interaktioner med manniskor som kopare av gamla bilen och saljare av den nya, kanske en och annan skon mekaniker med gott kaffe, insikter, uppskattning av var fysiska varld, av maskiner och utveckling, forundran over flowet i tajmingen av alltihopa, worthiness, feeling blessed ❤️

linnease
2/23/13, 6:15 PM
#32

❤️feeling taken care of ❤️

[Kathja]1
2/23/13, 6:35 PM
#33

Tack! Då var jag inte fel ute. 😎Här är mest framåt, uppåt, utåt. Nice feelings, soft, relax and HAPPY. Nemas problemas, typ. Trots gigantiska elräkningar och trasig bil är det bara CHILL and happy feelings. Livet är gott att leva. Allt ordna sig alltid. Mycket expantion och givande tankar. Slankare kropp och mer av livet enligt mina önskemål. Att vara utan bil är oxå FRIHET och mer PENGAR på kontot - just enligt önskemål. 

På ingång, efter beställning, är fler softa givande IRL möten, mer frihet och möjlighet till att inspiera massorna.

Nice beställning btw - du får alltid till dem med knorr. 💋

linnease
2/23/13, 6:38 PM
#34

Eller, aven om man inte ska kopa en ny bil, kan ju service av den man har bara trigga uppskattning av att ha en bil t.ex.. Och skona stunder medan den lagas! Ah, kom att tanka pa skonaste punkteringen jag haft, preciiis innan en rastplats, sa bara rulla in dar, tog tre minuter att byta dack, och alla behovde anda precis en paus och rora pa sig lite, hade bara kul medan vi bytte dacket.. Och aaaah en annan gang, pa vag till ett brollop, preciiis nar vi rullade in pa stugomradet dar vi hyrt stuga for att overnatta fick vi punka, fick stanna bara tio meter innan var stuga. Sa coolt, och sen var det ett par med lite aldre campinggaster dar som var sa otroligt trevliga o hjalpsamma, mannen var en riktigt san dar glad fixargubbe som blev lycklig over att ha nat att gora, sa han bytte vart dack medans vi stod och pratade och blev bjudna pa chips och kaffe av hans fru :)

Annons:
linnease
2/23/13, 6:41 PM
#35

Ja! :) Hihi, tack!

linnease
2/23/13, 7:02 PM
#36

Äh, tankte inte saga nat forst for det kandes upstream innan jag hittade ett bra satt att skriva om det, men jag nu kunde jag inte halla mig.. Det jag kanner att manga varit ute efter i trasig-bil-snacket t.ex. ar att det kanns som du inte ar pa sa bra vibb som du vill fa det att lata, eller som du tror. Om du verkligen inte haft nagra negativa kanslor ALLS om elrakningar eller trasig bil hade du inte ens namnt dem! De hade varit en total non-issue. Du hade skrivit, jag har gatt till bussen de sista dagarna, och det har varit sa himla skont, jag ar sa glad over hur skont det ar att rora pa sig!

Du hade inte skrivit "Trots gigantiska elräkningar och trasig bil"

Du hade inte skrivit  "Allt ordna sig alltid"

Du hade inte skrivit "Slankare kropp och mer av livet enligt mina önskemål", "På ingång"

For det kanns faktiskt som lika delar fokus pa vad du inte har, pa avsaknad. Pa nat som behover ordnas. Pa att allt i livet INTE ar enligt dina onskemal just nu. Inte som en ren vortexvibb, bara halften halften.

Ingen kritik!! Men seriost, ar du medveten om det? Kanns som en gomd klagan i de flesta av dina inlagg! Och eftersom flera verkar kanna for att peka ut det for dig, maste det vara for att det finns nat att lara dig har, nat att finslipa. Du ar inte helt framme an liksom, bara nara!

Och jag tror just det har ar det som saktar ner dig!

crinalina
2/23/13, 8:15 PM
#37

Ja linnease, DÄR satte du fingret på det jag försökte få fram! Och jag tror också att det är som det saktas ner för dig, Kathja. Jag tror att du skulle tjäna på att erkänna de negativa tankar och känslor i vissa situationer som just negativa tankar och känslor. För att sedan kunna släppa dem och fokusera på det du är på väg MOT. Tack Linn för att du satte ord på det! 😃

Det här är en BRA sak, Kathja! Det är en viktig del att kunna se och vara ärlig mot sig själv även om det negativa som dyker upp. När man kan det så slutar man kämpa mot det och då kan man släppa det istället. ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2/23/13, 8:17 PM
#38

Jag är självklart medveten om det, men nämner det i princip bara här inne eftersom jag på något sätt vill förmedla HUR man kan förhålla sig och hur det kan vara. Blir svårt att prata om saker och visa andra utan att prata om sakerna tänker jag. 🤪

Men jag känner mer och mer ett motstånd till att komma hit och kanske har det med det att göra - jag behöver hitta andra vägar att förmedla det jag vet utan att prata om mig och mitt utfrån hur man kan göra eller vara. Hm, en helt rätt insikt känner jag. Vem vet, ni kanske får klara er utan mig lite mer… 🤐

linnease
2/23/13, 8:42 PM
#39

Aha, det var den andra tanken jag hade om varfor du kanske skriver som du gor. Later logiskt.. men fortfarande kanns inlaggen lite off. Vem forsoker du visa, och varfor? Och kanns det helt ratt nar du skriver det? Vad vill inner inner being, din sjal, Gud verkligen uttrycka genom dig, och var nagonstans och till vem? Och igen, varfor?

[Kathja]1
2/23/13, 8:55 PM
#40

Bra fråga. Ska fundera över den.  😕

Otroulig
2/23/13, 10:15 PM
#41

Jag måste säga att jag inte känner vad Crinis och Linn pratar om. Jag har själv varit där i det läget när saker rasar omkring mej men jag har ändå varit hög på energi. Det som händer runt oss händer, att se dom och benämna händelserna vid dess rätta namn är ju bara ett konstaterande av hur den fysiska världen ser ut. Jag fattar nog inte heller vad Vortex är trots att jag läst om alla förklaringar. Jag tror att vi kanske alla har olika uppfattningar om det eller så är det att att kanske någon har rätt. Vem då och spelar det någon roll? Finns det ett Facit eller? Är det samma för alla? Jag har sagt det förut och jag säger det igen, vi är alla olika och har olika uppfattningar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2/23/13, 10:30 PM
#42

Ja! Och tur och underbart ar det val att vi ar olika!! Det ar ju just darfor som vi co-creatar sa BRA harinne!!🙂Ofta kor man fast i ett spar, en tankebana,, och behover fa input utifran , inspiration for att andra.  Sedan stammer ju inte allas satt heller.

Jag och min man diskuterade lite igar om pengar. Och han menare att det ar bast att inte fokusera pa att manifestera pengar (tex) ,, utan bara pa att njuta av livet.. Eftersom just pengar ar det sa svart att fokusera pa , pa ett positivt satt, eftersom avsaknaden ofta ar sa stark,, OCH visst ar det sa. MEN samtidigt sa ser jag det att om man hittar till  ratt lage , Da kan man fokusera pa pengar ,, pa ett positivt satt, dromma sig bort etc, utan att kanna avsaknad trots att man inte har dem.

Det handlar ju HELT om i vilket stadium , lage, fas man befinner sig i,,

Vortex for mig ar nar jag ar helt upplajnad med mig sjalv, Da kan jag fokusera pa vad som helst for i det tillstandet finns inga negativa tankar,,, alla dessa kanslor som oro, radsla etc. kan inte existera nar jag ar i Vortex, med andra ord nar jag ar totalt uppkopplad till mig sjalv. For mig ar det ett TILLSTAND…

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2/23/13, 10:37 PM
#43

Jag tror att det som jag, och även Linn, reagerat på är att om man uppmärksammar och nämner någonting som inte har gått "som man vill" gång på gång så har man inte accepterat det för vad det är utan att det då ligger känslor och gnager. 

Antingen så accepterar man det, och då har man inget behov av att upprepade gånger nämna det, och då kan man absolut ha positiva tankar och känslor om det, eller så accepterar man det inte fast man vill gärna tro att man gör det. Och i de fallen är det lätt att man upprepar det, som för att övertala sig själv. 

Dessutom så är det ju också så att varje gång man nämner, eller tänker på, en omständighet som man inte gillar så håller man kvar den omständigheten och håller man kvar en omständighet som man inte gillar så kan man inte gå vidare till de positiva känslorna. Det är grundläggande LoA. 

Det är väl det som jag har "känt". Vi gör det ju alla ibland så det är inget som är konstigt. Men när man gör det och i samma andetag säger att man tycker det är positivt och att man inte har några negativa tankar och känslor om det så känns det lite som att det inte är helt sant. 

Man kan tex inte prata om sin feta, äckliga kropp och samtidigt säga att man är nöjd med den och att allt är som det ska vara. 

Vi behöver inte alls prata om Vortex i sammanhanget. Uttrycket Vortex är väldigt personligt om man gillar eller inte, och man måste ha lyssnat ganska mycket på A-H för att förstå ens lite grann vad det är dem menar med det. Det är inte förrän helt nyligen som poletten om det har trillat ner för mig, men nu när den har gjort det är jag helt med på vad det är och jag gillar det. Innan var jag väldigt skeptisk till det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2/23/13, 10:44 PM
#44

Btw, jag har provat det där med att prata om min feta, äckliga kropp och samtidigt säga att jag är nöjd och att allt är som det ska vara… Det funkar inget bra, det enda som hände var att jag mådde dåligt av det eftersom jag inte var nöjd utan fokuserade på min feta, äckliga kropp. 😛 Bara så ni vet, ingen behöver prova om ni inte absolut vill. 🤫

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2/23/13, 10:48 PM
#45

Visst ar det sa Crinis!

Jag personligen,, ar valdigt uppmarksam pa detta.

Nu ,,, tex, efter min tipping point angaende mig sjalv, kan jag saga , om det skulle vara en diskussion dar det dok upp att jag skulle inte ha nagot emot att tappa lite overskottsvikt, for nu har jag ingen negativ kansla gentemot mig sjalv varken kropp eller annat.

Men tidigare,, har jag varit i tillstand da jag TROTT att jag hade accepterat mig sjalv, men har nu insett att jag inte hade gjort det,, och darfor har inget hant kroppsmassigt sista aret,, aven fast jag har "jobbat med tankarna" och det har ju varit for att jag inte hade natt den ratta tipping pointen sa att saga.

Nar det galler jobb, pengar  och annat,, ar jag pa vag, men jag har inte riktigt natt dit.

Jag har ju tex. pratat om att jag har sa mycket jobb, ar oversvammad av jobb etc. Men for nagra dagar sedan insag jag att det ar dags att sluta att namna det med ord, eftersom det gor att jag bara fokuserar mera pa det,, sa i de sista inlaggen,, aven om jag namner att jag sitter och jobbar,, sa har jag medvetet andrat ordvalet. EFTERSOM , jag kanner att jag har kanslor (vibbar) som ar lite mixade,,, sa jag befinner mig inte i en fas dar jag kan prata om det utan att skicka ivag vibbar sa att jag far mer av det jag INTE vill ha.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2/23/13, 10:50 PM
#46

Oj!!! Nuuuuu nar jag skrev ovan inlagg, var det nagot som KLICKADE,,, mitt jag sa YES,, tjohoo🎈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2/23/13, 11:05 PM
#47

Ja, men precis, Shia! Det är därför jag inte nämner om jag har en off-dag ibland. För visst har även jag det. Och jag kan nämna det efteråt när det inte längre är en stark vibration i mig. Eller så kan jag nämna det när jag är mitt uppe i det då det redan är starkt. Men jag nämner det inte när jag är på väg ner eller på väg upp, för då är jag inte i ett läge så jag kan nämna det utan att det påverkar mig. Sedan så går ju mina ner lika snabbt upp som de går ner nuförtiden så jag hinner oftast inte nämna det när jag är nere. Haha Underbart bara det liksom! 

Nu när jag håller på att skifta om jobb tex, så pratar jag inte längre i detalj om mitt nuvarande jobb, och jag fokuserar inte på jobbet när jag inte är där. Och när jag är där så blickar jag framåt till känslan av det som är på väg. Och om jag pratar om mitt nuvarande jobb så pratar jag om det som just mitt NUVARANDE jobb, och jag pratar bara om det jag gillar med det. Och för varje sak jag har sagt som är positiv så försöker jag hitta känslan av det som är på väg och att det positiva är ännu mer positivt med det. 

Jag undviker också att prata om det som är på väg, för jag vet ingenting om det. Jag har börjat få en aning om KÄNSLAN av det, men jag har ingen aning om vad det är än. Jag håller mina sinnen öppna. 

Tills dess så fokuserar jag så mycket jag kan på att bara må bra, på att göra saker som tillfredställer mig inombords, som skänker mig glädje och kärlek. 

Ja, för mig är Vortex samma sak som du beskriver Shia. Ett tillstånd när jag är upplajnad med mig själv och ingenting kan gå fel. Saker kan hända, men ingenting går fel. Det är en stor skillnad i det. 

Kul när det klickar! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2/24/13, 12:28 AM
#48

Shia, när det gäller det där med att manifestera (tex pengar) eller bara njuta av livet så tycker jag att det går i perioder. A-H pratar ju mycket om att man ska vara generell (go general) när man inte är totalt upplajnad med sig själv, Vortex, och när man är upplajnad så kan man vara mer specifik. Men ju mer specifik man är desto svårare kan det vara att fortsätta vara upplajnad och det är lätt att hjärnan tar över och man börjar fundera, planera och tänka. 

Tex när vi hittade vår lägenhet. Först var vi väldigt generella i vad vi va ute efter, men var efter vi såg olika lägenheter så kunde vi specificera våra önskningar lite, men vi höll oss fortfarande ganska generella (och då också öppna). Och helt plötsligt så satt jag på en sådan takterrass som jag kände att jag ville ha, i ett område som jag kände att jag ville bo i, fast lägenheten var mindre. Men känslan jag hade var så stark så jag sa till min vän som bor där i den lägenheten med den takterrassen att precis en sån här är det jag vill ha, fast med ett rum mer. Och bara ett par veckor senare så flyttade vi in i exakt en sådan. 

Nu kom jag förresten på en annan sak angående när saker går fel, eller inte. För två och ett halvt år sedan så jobbade jag på en bar och jag hade börjat fundera på, och tom bestämt mig för att sluta där efter helgerna (det här var i början av november.) En av anledningarna var att jag inte gillade min chef. Anledningen till att jag ville vänta till efter helgerna var två, dels för att jag tyckte det var jystast att göra så och dels för att jag ville ha lite tid att hitta ett nytt jobb. 

Det som hände var att jag gick runt med en negativ känsla för jobbet och för chefen, och jag pratade om det både på jobbet (med arbetskamraterna) och på fritiden. Fokus på det hemska jobbet, samtidigt som jag skickat iväg en klar och tydlig önskan om att jag inte ville vara där längre i och med att jag bestämt mig för att sluta och redan börjat fråga runt om andra jobb. Så sagt och gjort. Två veckor efter jag tagit mitt beslut, i mitten av november så fick jag gå. Då tog jag det som att det var meningen för att jag annars hade blivit kvar, eller att LoA liksom gav mig en spark i baken. 

Idag ser jag det annorlunda. Jag fick gå för att jag sänt ut en önskan om att jag inte ville jobba där längre och jag hade fokus på att inte vilja vara där. Jag hade inte fokus på det jag ville till. 

Så jag hittade ju inget nytt jobb direkt. Bara lite extrajobb då och då. Men i januari så trillade jag över the Tapping World Summit och tappade en massa på allt möjligt. Och jag bearbetade en massa känslor för jobb och jag kunde klargöra lite för mig själv vad jag ville. Och efter ett tag så kunde jag bli specifik. Jag visste var jag ville jobba, hur många dagar i veckan jag ville, hur jag ville känna och så vidare. Jag hade det precis klart för mig. Det tog till mitten av mars så blev jag kontaktad av min nuvarande chef, via min sambo, som undrade om jag ville jobba. Och det ville jag ju eftersom det var precis där jag hade tänkt mig att jag skulle jobba. Och naturligtvis så blev det exakt så många dagar i veckan som jag ville. De dagar i veckan jag ville och jag har känt precis så som jag ville. 

Så allting som hände blev rätt, men att jag förlorade mitt förra jobb blev ändå fel för det var i fel känsla jag gjorde det. Nu kunde jag redan en timme efter jag förlorat jobbet se att det fanns något bättre för mig där ute, och att jag ändå ville bort därifrån så jag kunde ändå släppa det ganska bra. Men inte helt, förrän jag tappade på det. Och jag valde att inte prata om det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2/24/13, 2:22 AM
#49

Jag har backat lite kring att nämna mina vibbar kring dig Kathja❤️. Det känns som om du har så lätt för att ta saker personligt och då blir det taggarna utåt och ödmjukheten försvinner lite. Vi vill ju BARA varandra väl härinne, det är jag övertygad om. Jag hoppas att du kan läsa mina ord för vad de ÄR nu och inget annat. Det är massa frågor mest, som ploppar upp hos mig🙂

Det KÄNNS som att du är rädd att våga känna efter hur du verkligen mår. Vill du ha kommit längre i utvecklingen än vad du har? I så fall varför? För att du själv ska coacha nu och tänker att du måste vara "kärlek och ljus"? Det är extremt mixade vibbar från dig, jag får själv inte ihop det.  Tex det att du nämner din trasiga bil och höga räkningar rätt ofta,men ändå menar att allt är som det ska. Det finns ju nån anledning att vi är flera som reagerat på detta. ÄR känslan "allt är som det ska" äkta hos dig? Verkligen? Förstå mig att jag frågar av MEDKÄNSLA. Jag upplever nåt annat. Inte för att du nämner saker i ord för att vi ska förstå vad som hänt, utan för att vibrationen inte är ren.

Och att det kommer tagg-vibbar( som "döljs" med 😉 )om nån ger dig råd, känns som ett försvar som du kanske inte är medveten om. En undermedveten osäkerhet att du kanske inte står så stabilt som du vill ge sken av?  Det fanns tex inget anklagande i Crinas ord förut om vortex, men du tog det som personlig kritik. Att du nu reagerar med att säga att du kanske tänker sticka härifrån, görs med en vibb som JAG upplever som " NI förstår inte MIG". Lite "det är inte jag, det är ni".

Jag VET att du är en klok kvinna med stor kunskap☀️. Men du bär på ett hårt skydd runt dig…som visar sig mer än du kanske tror. Är du redo att kolla lite närmare på det?

All kärlek till dig Kathja❤️

szirius
2/24/13, 2:41 AM
#50

Det jag gillar så mkt härinne, är ärligheten som gör oss till människor! Även om det kanske inte är det superbästa för en själv just då att nämna dipparna, så tjänar det ett större syfte, nämligen att vi lär av varandra. Jag vet ju själv hur mkt jag själv lär mig av andras resor. Och det känns fint att kunna ha ett passande ord på vägen ibland. precis som att det är UNDERBART att få ERA fina ord, närhelst jag behöver liksom.

Jag har tex fått ÄNNU större beundran för Shia, som liksom " bjussat på" hennes insikt om hur hon dragit in så jädra massa jobb nu 😉. Tidigare var hon en overklig energigudinna, lite "ovanför" för mig, men nu har hon blivit en medmänniska också. 

Säkert beror det på min egna vibration, men jag personligen kan tycka att överdrivna überpositiva människor kan vara en pain in the ass. Antagligen för att det inte känns JORDAT.

Ah, nu vet jag vad jag känner. Apropå att coacha, som jag tycker att vi gör för varandra här -allihop, hela högen! Saker blir tomma ord om man inte gjort resan själv. Och det KÄNNER man. Är glädjen fejkad eller äkta? Finns kontakt ända ner? Jag har ALLTID tyckt om de som utstrålar styrka och positivitet, men där det finns ett allvarligt djup,en som fattar hur det är att INTE vara så jäkla mysig och positiv hela tiden. En som accepterar sina brister och SER dem. Om jag inte själv ens vågar ta i mina negativa tankar, hur ska de då kunna komma upp i ljuset och läka? Och hur ska jag kunna se andra där DE är om jag inte vill se var JAG är?

Jag har ju mitt jämförande som ploppar upp då och då, som är ett tecken på att självkänslan svajar i mig. Jag jobbar på att inte skämmas för det här, och även det är ju en grej i sig, haha, min känsla att " jag borde verkligen ha kommit förbi det här för länge sen!". Men. Här är jag NU. och jag tycker att det är en styrka att våga stå för det🤪.

[Kathja]1
2/24/13, 8:02 AM
#51

Jag förstår helt och fullt vad ni menar, MEN jag tror att vi uppfattar saker på olika sätt. Jag vet vad jag känner kring saker och ting, ni gissar det. Om det nu är så att jag är 100% nöjd med en sak som en trasig bil därför att jag vet att det inte spelar någon roll så är det så. Och det är det jag säger. Men tacka tusan att det känns sådär kul att ni, även om det är av omtänksamhet, påtala att jag inte vet vad jag känner eller är.

Varför inte bara lita på att jag vet vad jag gör istället för att påstå något annat? Jag utgår alltid ifrån att ni vet vad ni talar om när ni snackar om era saker - varför skulle jag kunna era liv, känslor och tankar bättre än ni själva?

Någon stans så tänker jag att det är NI (givetvis inte alla, men ni vet väl själva vilka ni är) som ser det negativa i en trasig bil eller en hög med räkningar, för mig är det bara en bekräftelse på att allt ordna sig för om det inte hade gjort det så skulle de inte ha kommit och man hade stått utan hus, mat och liv. Och så är inte fallet. Det känns som att det är ni som har problem med det jag nämner inte jag… Men jag kanske har fel. Men som sagt, tacka tusan att det känns sådär kul att bli ifrågasatt. Jag snackar sällan om saker som gör mig ur balans  -varför skulle jag?

Och NEJ det har inte med min kurs att göra - jag ska inte lära människor att attrahera sina drömliv, jag ska hjälpa folk att må bra. Det är inte kurs i Attraktionslagen, det är en kurs i Medvetet Skapande - en väg till HARMONI, ett sätt att MÅ BRA. Sedan vet vi vad som händer då, men det är en annan sak…

Det är en kurs där jag använder min Socionomutbildning, all min kunskap från arbete som kurator och beh.ass och kombinerar det med allt kring LoA och Gudstro. Jag ser mig inte så någon ljusbärare eller vad de kallas, jag är en människa som ser mitt andliga jag och som utnyttjar det faktum att jag är Guds avbild.

Men jag släpper detta, jag vet hur det är att leva mitt liv och det räcker för mig. Och i mitt liv väljer jag att göra det jag mår bra av varav detta just nu inte är en sådan sak pga av att jag har svårt att ta att flera av er inte kan ta det jag säger för vad det är. Visst där har jag något att jobba med, men inte här och inte såhär, för jag borde kunna läsa det ni skriver, konstatera att ni tolkar utifrån er själva och inte förstår utifrån mig och vem jag är, men där är jag inte helt och fullt.

Jag vet att alla vill hjälpa, är ju sådan själv, men lyhörd (även om vi i en annan tråd snackade om ifall det behövdes eller ej) är endå bra att vara. Hela grejen med att vi alla är ETT är ju att se att allt får vara just om det är, inget är bättre och inget är sämre. Det är som det är och det är bra.

Amen.

(vill tillägga att detta inlägg är skrivet med ett leende på läpparna och en skön känsla - vilket för mig innebär att jag ett är rätt ute och två ska posta inlägget…)

Puss på er.😘

SHIAWASE
2/24/13, 10:32 AM
#52

#50 haha Szirius,,  Overklig energigudinna~~ nej da,, jag har HOGST verklig😍

Jag ar ju i grund och botten vadligt positiv och "loa-ig" har alltid varit,, och har aldrig varit en som prata om mina "problem" med manga. Jag har aldrig upplevt kanslor som depression, angest eller liknande faktiskt.

Nu sista aret har jag kommit till sa mycket insikter,,, och mar faktiskt sa da enormt bra, forutom lite nedkurvor har och dar,, och ilske-utrbrott pa familjen,emellanat, hihi,, Men jag VET liksom (efter insikt pa insikt och efter alla harliga diskussioner med er fina harinne)  svaret nar det hander nagot,, sa det ar sallan jag har skrivit om dessa, men jag skriver om dem ibland dock.. Det AR ju ocksa sa att vi far sa mycket hjalp av varandra harinne,,sa man ska nog akta sig att hamna i ett monster dar man bara vill visa sittt lyckliga jag"och det forsoker jag absolut INTE!!! Och det tycker jag ar det fina med det har forumet,, att aven om man tex. vet att man har hamnat i "fel" spar,,,, sa genom att skriva om det har, sa skapar vi tillsammans en vag ut ur detta monster, och genom en sadan trad sa utvecklas vi alla enormt. Co-creation!!!Yes!

Fast jag ar ju sa dar sprudlande lycklig valdigt ofta!!

Men har ju som nu insett nar det ar ok att beskriva  vissa momet och nar det ar battre att inte skriva ut dem i text😛

Saaaa som vanligt ar jag ju saaa tacksam for alla er fina harinne,, Nu blev ju diskussionen  harinne ovanligt HET (haha) och det ar nog ocksa bra,, vi har fatt kanna av allas var "mansklighet" 🙂

Vilket ocksa ar bra bade for oss sjalva och manga som ar har inne och laser !

En sak till som ocksa blir klart av en sadan har diskussion ar ju att man kan bara ha ansvar for sitt eget liv… Vi ger varandra rad och tips, synpunkter och annat , utifran varat egna perspektiv,, ilband klickar det ilband blir det krockningar, helt naturligt.. Av sadana krockar far vi alla diverse insikter. Ofta upplever vi ju sadan utveckling i par-relationer😊

Ratt fantastiskt att vi kan vara sa arliga med varandra harinne faktiskt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2/24/13, 11:05 AM
#53

Jag tänker att det, som alltid, inte gäller att glömma bort KÄNSLAN av vad som sker. Det handlar ALDIG om saker och ting utan alltid om vilken känsla man har till saken i fråga och den känslan är helt och fullt personlig. MEN det kan ju såklart vara som så att andra får negativa känslor av en sak som någon annan kan skiva om utan att det är så och då kan man ju visa espekt och inte nämna saken i fråga tänker jag. 😎

vresrosen92
3/4/13, 7:58 AM
#54

Älska, njut, lev! och ta aldrig något för givet.

Don´t worry, Be happy!

SHIAWASE
3/6/13, 2:56 PM
#55

Ar Tacksam for dessa insikter/meddelanden jag far hmmm!! De kommer och bara flyger forbi,, sa jag hinner inte omsatta dem till ord, men jag forstar vad de betyder,,, Jag tror faktiskt att det ar meddelande fran mitt JAG,,, och de ar mitt i prick och bra,, sa TACK for det (tankte skriva i tacksamhetstraden,,,men det blev har:))😇

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
3/6/13, 5:43 PM
#56

💋

Otroulig
3/10/13, 1:23 PM
#57

Insåg idag, eller rättare sagt fick en bekräftelse på att jag ofta lägger skulden på mig själv när saker inte går min väg. Istället för att LITA på att allt är som det ska. Det är oftast det som får mig ur balans. Det är det som gör mig så ilsk. Haha! Jag borde ju ha förstått detta för länge sen och det har jag kanske gjort, men det har inte gått IN i mig. Rent symboliskt kan jag berätta att jag som barn hade en förhårdnad på handen, jag kan ana den fortfarande, mellan knogen till pekfinger och långfinger. Jag fick den för att jag bet mig själv i handen när jag blev sådär ursinnig. För att få utlopp för ilskan. Snacka om att vända ilskan inåt mot mig själv. Jag gör det faktiskt fortfarande ibland, sist igår.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
3/10/13, 11:12 PM
#58

Ja Otroulig, det ar ju stor skillnad pa att lagga skulden pa sig sjalv, och att vara medveten om att man ar ansvarig for sitt eget liv!

Ofta kan just den biten missuppfattas nar man pratar om LoA ,,!

Man ar ensam ansvarig for sitt liv MEN man kan ALDRIG gora nagot FEL,, allt som sker , sker ALLTID till det basta just for MIG,,,, for mitt inre jag som onskar att expandera.. 🎈Skont nar man hittar till den tilliten:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
3/19/13, 8:10 PM
#59

Insåg idag, eller ja det gick IN idag. Åhhh vad jag älskar att jobba!! Jag gör verkligen det!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/31/13, 6:44 PM
#60

Nya insikter kring penga-blockeringar. Tack vare att samtal med min mamma som triggade igång en massa gammal skit.

Otroulig
3/31/13, 6:53 PM
#61

Hehe mammor är bra speglar ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/31/13, 8:50 PM
#62

Mmm, denna gången blev jag så trött på henne. Har annars kommit långt i att inte ta åt mig eller bry mig. Har ännu inte helt släppt tanken på att "göra upp" och förklara min uppfattning om det hon snackar om, och det var många år sedan den tanken var aktuell förra gången.

Har en mamma som i alla tider har sagt att man måste prata om saker om ting, men när det väl komer till kritan är hon skiträdd för att prata. Samma visa denna gången. Men det är bara att omfamna känslan… Hon är som hon är, och genom henne lär jag känna mig själv.

Annons:
SHIAWASE
3/31/13, 11:56 PM
#63

Ja dessa underbara mammor🎈Vad vi lar av dem OCH de av oss🌈

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
4/1/13, 8:43 PM
#64

Och jag har en svärmor jag kan lära mig av. Det vore "roligt" om hon också kunde vara öppen för att lära sig bli bättre på att kommunicera…

crinalina
4/1/13, 11:22 PM
#65

Idag har insikten att allt jag ser och känner är det förflutna. Allt jag ser och vad jag tänker och känner för det är helt utifrån mina tidigare lärdomar och erfarenheter! Jag har inte riktigt hunnit smälta och ta till mig det ännu, så jag kan inte skriva mer just nu.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Tiana
4/3/13, 5:42 PM
#66

Dagens insikt: vi har det så bra! ❤️

Tiana
4/3/13, 5:44 PM
#67

Insikt nr 2 slog mig precis - jag måste sluta berätta för alla att min bil rostar, för vad gör den då? 🤫

linnease
4/3/13, 7:23 PM
#68

haha, bra insikt Tiana!😃

[Kathja]1
4/9/13, 4:23 PM
#69

Dagens insikt är ganska självklar…

Om jag har något i mitt liv som jag inte trivs med så ska jag ta mig tid och fundera över vilka tankar och val som har gjort att jag bjudit in saken i fråga i mitt liv.

När det väl är gjort så har jag två val…

Ändra på de tankar och handlingar som har gjort att jag har fått det jag har fått, eller ändra på hur jag tänker kring saken ifråga. Båda vägarna leder till en förändring. 😃

Annons:
szirius
4/10/13, 12:24 PM
#70

Kathja, det påminner om Tolles ord :

Ifall det finns nåt i ditt liv som du inte trivs med så har du tre val:

Förändra situationen.

Acceptera situationen.

Lämna situationen.

Så lätt i ord, lite kruxigare i livet🤪😉Men bra påminnelse! Det får iaf mig att sluta älta😇

[Kathja]1
4/10/13, 12:33 PM
#71

Det är ju ganska lätt i livet också när man väl får kläm på det. 😎

[luneri]
4/29/13, 9:42 PM
#72

Jag har fått en stor insikt som bara slog till i mina tankar utan att egentligen veta hur och varför.

Jag har under en tid mått lite sisådär efter en separation. Det har inneburit att jag klandrat mig själv och mycket annat som gjort att jag varken kan släppa taget om honom eller mina känslor. Men igår slog mig tanken att jag inte behöver honom i mitt liv längre. Vilken oerhörd lättnad och frihet jag känner. Jag tror att jag äntligen kan ha accepterat att det inte är vi längre och att jag vill tillåta mig att må bra igen. Något jag försökt, men som jag inte riktigt lyckats. Jag tror lyckan finns med någon annan som respekterar mig och behandlar mig med kärlek. Mitt ex dyker fortfarande upp i mina tankar, men inte på samma sätt och det ger mig större frihet att må bra. 

Det har medfört mycket annat i mitt liv som att ta hand om mig själv och min kropp igen. Jag hade liksom slutat bry mig, men nu känner jag att jag vill ta tag i mig själv igen. Och att ha roligt och njuta av livet :)

Otroulig
4/29/13, 10:17 PM
#73

Strålande Luneri! Allt tar den tid det tar, skönt att komma till den insikten❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
4/29/13, 11:59 PM
#74

Ja, vad skont det later!! Luneri:) Njut nu av livet!!!🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[luneri]
5/2/13, 8:39 PM
#75

Tack! :) 

Det kommer jag defenitivt att göra 🙂

[Kathja]1
6/3/13, 8:33 AM
#76

Dagens insikt handlar om VIKT!

När jag var yngre så drömde jag om att bli "bullmamma", bo på landet, baka bullar, stå stor och frodig hemma i köket och bara ta emot barn och barnbarn och alla skulle ÄLSKA att komma hem till oss och bara vara, skratta och känna sig älskad.

Det grundade sig i min egen barndom, såklart, där min mormor stod stor och "bullmammig" i vårt kök de åren hon bodde hos oss. Mina bästa år som barn. Önskan grundar sig i att vilja finnas som jag aldrig upplevde att min mamma fanns för mig. Att få vara en trygg punkt för min familj på ett sätt som jag aldrig hade det eftersom vi flyttade så ofta.

Nu har jag ett stort hus på landet, och ungarna ÄLSKAR att komma hem för att bara vara, ladda batterierna, äta gott, skratta och känna sig älskade.

Men jag måste ju inte vara frodig för det! Allt kan finnas även om jag skulle vara vältränad och fit.

Dagens insikt. Jag har allt jag ville ha och jag kan fortsätta att ha det men 10 kg lättare därför att omtänktamhet och kärlek sitter inte i hur stor man är. Även om jag kan förstå varför jag hade fått för mig det då min älskade mormor vägde närmare 100kg och var strax över 160cm hög. Är djupt tacksam över dagens insikt.

Annons:
linnease
6/3/13, 9:32 AM
#77

Cool!! Coolt så mycket grejor vi får för oss när vi är små, saker vi kopplar ihop som inte alls behöver vara det!

[Kathja]1
6/3/13, 9:35 AM
#78

Visst är det! 😃

crinalina
6/3/13, 7:06 PM
#79

Underbar insikt, Katjha. Det är precis sådana saker som Jon Gabriel, och the Gabriel Code pratar om och menar på. Vår kropp vill av någon anledning bära på fett. För att skydda oss mot något. I ditt fall så skyddar det mot dålig kontakt med dina nära och kära. Det är ju fel naturligtvis, det har ingenting med kontakten att göra, men tanken (om än i det undermedvetna) tolkas av kroppen som en potentiell fara och då går den i skyddsläge. 

Fantastiskt hur det fungerar!!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/3/13, 8:08 PM
#80

Ja och tänk att jag kom på det bara genom att sitta tyst med mig själv i 10 minuter. 😃

szirius
6/3/13, 8:13 PM
#81

Kanske inte nödvändigtvis ett skydd just i detta fall, utan som Kathja skriver att "bilden av en bullmamma" har varit en bild av en person med mkt att klämma på😉

[Kathja]1
6/3/13, 8:20 PM
#82

Helt rätt Szirius, för mig är extra kilo synonymt med trygghet och kärlek. ❤️Men från och med nu är trygghet och kärlek bara känslor, sedan kan kroppen se ut hur den vill. Och den vill se fit och vältränad ut. (har skaffat mig ett zumba kit…)

crinalina
6/3/13, 8:31 PM
#83

Fast är inte det ett skydd det också? 

Om extra kilon är synonymt med trygghet och kärlek så är ju bristen på extrakilon synonymt med brist på trygghet och kärlek. Och då skyddar kroppen från den bristen. Det är en bristkänsla i det, och brist för kroppen (oavsett i vilken form) betyder brist på mat eller värme, och det betyder att den måste lagra fett för kommande tider. Våra kroppars kemiska reaktioner har inte hängt med i vår tids utveckling och förstår inte att brist kan betyda annat än brist på mat och värme.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
6/3/13, 8:35 PM
#84

Så kan det såklart vara, har inte klurat så mycket på det, bara nöjd med att komma fram till att det är så det ligger till. Men låter ju logiskt.

crinalina
6/3/13, 9:13 PM
#85

Såklart du ska vara nöjd med att du kommit fram till det. Det är ju ett steg framåt. 

För mig så har ju insikten kommit att så länge jag har extrakilon så är det något som kroppen skyddar mig mot. Något jag har i mitt tankesätt, eller mitt förflutna som behöver rensas bort. Inte för att slippa de där extrakilona utan för att det som ligger bakom dem uppenbarligen skrämmer min kropp och alltså hindrar mig någonstans i mitt liv och mitt växande. 

Så nu ser jag till att tillföra min kropp näringsrik mat, så att den inte går i bristläge pga det, och så kan jag fokusera på att köra EFT och visualiseringsövningar på rädslor och att känna mig trygg utan fett. 

Detsamma går förresten även åt motsatt håll. Om man är för smal så beror det på, tror jag alltså, att kroppen skyddar en åt andra håll. Fly eller fläkta-respons, då man måste vara snabb och smidig för att komma undan det som hotar, eller jaga det man ska äta. 

Jag har pendlat mellan dessa båda och det har varit intressant att med den denna information kunna gå tillbaka och se de tydliga mönster som jag har missat att se med det förut.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[rore]
6/4/13, 8:50 AM
#86

Vilken fantastisk läsning! Tack för alla inlägg.

Jag har åter igen börjat läsa En ny jord av Tolle, som tycks landa djupare inom mig denna gång.

Min uppmärksamhet har för det mesta varit riktad utåt och jag har läst av omgivningen, för att tolka in vad jag behöver bidra med/ vad jag trott har förväntats av mig.

Mest för att tjäna mina egna syften ska ju erkännas😞. Men det förstod jag inte då. De insikterna har kommit till mig på senare år.

Men just det här att känna sin inre kropp, sitt inre flöde och bli medveten om sig själv och vad som pågår inuti. Viljan att öppna ögonen och se verkligheten för vad den är. Istället för de inlärda tolkningarna som automatiskt annars slås på.

Vilken skillnad!

Frekvensen i samspelet med andra kan bli fullständigt förödande vid en omedveten tankes första impuls. Beroende på hur jag själv uppfattar situationen och de känslor som dyker upp.

Egots struktur har så många olika bindningar inom ialla fall mig.  Just idag kan jag se hur mina rädslor  framför allt mina omedvetna rädslor. Hur de har satt krokben för min fortsatta utveckling i mitt inre växande.

Har kommit till en punkt nu när jag känner att jag inte vet vad jag egentligen vill,,,,

Huvudets vilja kan producecra vilje tankar,,, men de käns liksom inte genuina och äkta. Bara platta och innehållslösa. Det ger mig en märklig känsla av  tomhet inombords.🤔

Otroulig
6/4/13, 9:53 AM
#87

Men fina Rore, kan inte tomhets känslan vara ett tecken på att du passerar genom en fas? Att du sett igenom och gör dig av med gamla mönster. Ska du gå in i en ny fas är det bra att vara tom❤️

Ha tillit att tomheten har en plats, är det rätta just nu, för dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
6/4/13, 10:08 AM
#88

Jag tar också till mig av det du skriver outrolig! Och jag känner så väl igen mig i det du skriver rore. Hade kunnat skriva det själv. Men tillit till att allt är precis som det ska vara och att det är för mitt bästa.


Seerina
6/4/13, 10:17 AM
#89

Jag har insett att jag måste sluta önska mig lycka och harmoni för jag mår bara sämre när jag vill uppnå detta tillstånd. Jag väljer numera att känna mig nöjd med det som är och uppskattar därför den neutrala känslan inombords. Den där känslan som varken är glad, arg eller ledsen. Så länge jag bara älskar det goda tillståndet så kommer jag tyvärr alltid hata det onda.

Jag har också insett att en veckas nedstämdhet inte behöver betyda att jag är deprimerad - det är bara kroppens sätt att tala om för mig att jag behöver gråta. När jag väl gråtit så mår jag bra igen (känner mig neutral). När livet är jobbigt så alstras sorgen inombords och den behöver släppas fri, jag glömmer tyvärr bort det i bland.

Den som säger att livet är en dans på rosor ljuger för sig själv. Jag har insett att jag har ljugit massor genom åren. Vi människor är experter på att släta över, förtränga och glorifiera. När vår lögn krossas så inser vi något som vi redan visste inom oss, men som vi vägrat förankra. Nu VET vi i roten av vår själ och slutar upp med att leva i en uppmålad livslögn. "Vågar jag verkligen tycka och känna så här?" slår våra medvetanden. Vi blir lite rädda när vi ser att vi inte längre kan leva som guds bästa barn.

Jag försökte leva som ett helgon fast jag inte var ett sådant - detta var min största livslögn.

[rore]
6/4/13, 10:28 AM
#90

#87 Otoulig!

Visst har du så rätt i det du skriver❤️Jag vet ju det. Tack🌺

 I stunder som dessa är det bästa att härda ut i det som är, samtidigt som hjärnan skriker efter sina överlevnads strategier, så finns ju just i tomheten insikten om att dessa strategier bara är illusioner. De fyller inte längre någon funktion.

Gamla tankar och beteenden faller bort, liksom människor som stått mig väldigt nära.

Det skalas bort bit för bit. Ibland undrar jag vad som kommer att bli kvar?

Det är en sån fas nu och jag vet ju också att det behövs för att jag ska kunna ta mig vidare.

Annons:
[Kathja]1
6/4/13, 10:31 AM
#91

Seerina -  vilka underbara, livsbejakande insikter. Fortsätt at jobba vidare från dem och du kommer att hitta ett liv i kärlek, harmoni och tillit - just som det är tänkt. ❤️

Otroulig
6/4/13, 11:15 AM
#92

Kul att se dig här Seerina :) Och som du säger att vara här och nu och att acceptera nuet och ta hand om det som dyker upp är.. att vara.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/11/13, 9:53 PM
#93

Dagens insikt handlar om JOBB. Jag undviker gärna att tänka i jobbtermer kring sådant jag gillar att göra som föreläsa, skriva här, inspirera andra osv osv.

När jag drömmer om mitt drömliv så är det "jobb-fritt" men det innebär inte att jag ska sitta hemma och pilla navelludd, men jag ser inte det jag vill göra som "jobb". Idag kom jag på varför!

Jobb för mig är en "måste-sak" och jag har gjort måste-saker sedan jag var väldigt liten. Då var det jag som "måste" ta hand om min mamma, sedan har det rullat på. Jag måste fixa familjens väl och ve och jag måste se till att räkningar betalas och pengar kommer in - och allt det utgår ifrån ett jobb.

Så jobb för mig är en måste-sak, och måste-saker har jag fått nog av!

Otroulig
6/11/13, 10:08 PM
#94

Tjoho!! Och istället kan du se att "jobb" kan vara det du är bra på, det du brinner för, den kunskap du ger, det som får människor att växa, det du är här för att göra, det du kan dra in pengar på, det folk är villiga att betala för, för du har en kunskap och tillgång som inte andra har!!

Eller så kan du kalla det något annat. Sfrix kanske?😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/11/13, 10:15 PM
#95

Japp! Antingen kalla det något annat eller jobba med tankarna och känslan kring "jobb".

Håller just nu som bäst på att jobba med insikten att man kan vara "bullmamma" och slank och sexig, får ta i jobb biten efter det. 😉

crinalina
6/11/13, 10:34 PM
#96

Under de dagarna som jag lyssnat på Hay House så har jag också mediterat mycket. Jag har analyserat mycket, jag har fått massor av aha-upplevelser och lärt mig enormt mycket. Det mesta finns inom mig så jag kan inte sätta ord på det ännu. Det kommer att visa sig i min visdom framöver. 

En av de saker som jag jobbat med, via bla meditationer, är förlåtelse. Att förlåta är jätteviktigt för oss själva. Så jag har skickat ut kärlek och förlåtelse lite hit och dit till personer som jag antingen har sårat eller som har sårat mig på ett eller annat sätt. 

De sensate 24 timmarna har 2 personer tagit kontakt med mig på facebook, vi har hela tiden varit vänner där, som hör till denna kategori. Båda var lite trevande, men jag var bara glad och kärleksfull och var fokuserad på här och nu. Nu kan både jag och dem släppa och gå vidare. ❤️

Det är verkligen underbart vad som händer när vi öppnar upp oss. Jag trodde att jag redan hade gjort denna förlåtelsebit, men det fanns ju uppenbarligen något kvar där.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
6/11/13, 10:45 PM
#97

Häftigt! Jag körde ju Hopalånghopp som Kathja kallar den, Hoponopo,  men gick igenom hela registret av människor som ville komma fram. Som jag bad om ursäkt för, för alla dumma tankar jag haft. Och 15 minuter senare träffade jag en av dom längre ned på gatan. (hos Stickan by the way 😉) Mammas ex. Coolt :)

Lite häftigt det där.Tänker som så att om vi förlåter andra så förlåter vi även oss själva. När jag bad om förlåtelse för att jag tänkt elaka tankar om dom så förlät jag även mig själv…och automatisk dom..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
6/11/13, 11:52 PM
#98

Ja häftigt Crina! ❤️

[Kathja]1
6/12/13, 8:14 AM
#99

Ooooohhhiii så härligt tjejer! ❤️

[Torahzen]
6/12/13, 8:53 AM
#100

Jag har kommit till insikt om att jag väldigt ofta går i försvarsställning om någon säger något till mig. Jag vet sedan tidigare att jag tyvärr gör detta, men nu fattar jag hur ofta jag gör det. Eftersom det går per automatik så hinner jag inte ens reagera på vad jag gör, men igår så insåg jag det. Nu kan jag släppa det!

Älvan
6/12/13, 11:03 PM
#101

#100 Torahzen;

Bra insikt👍, men jag är nyfiken för egen del.HUR ska du släppa det?🤔 Jag har jättemångga inikter, men jag kan inte släppa mitt dåliga beteende för det?

(provar nu EFT för det, men vet ej än om det funkar ordentligt)

[Torahzen]
6/13/13, 11:13 AM
#102

Tack Älvan. Jag jobbar mycket med att vara Närvarande som är lättare sagt än gjort. Jag lyssnar på andra tills de talat färdigt istället för att avbryta med något försvarstal. Andas i situationen.

Jag kör med EFT, lite hopononohopp. Tänker på annat, dvs fokuserar på det jag vill fokusera på. Tänker att oj, vad jag reagerade på vad hon sa. Jag kände det och blev arg7ledsen oach agerade utifrån det. Sedan tänker jag hur jag skulle vilja agera i samma situation fast på bästa sätt. Kanske är det bäst att gå ifrån så jag kan studera mina känslor och tankar.

Jag tänker att nu hände detta. Frigör, förlåt. heala. Förnya. (En variant av hopononopp.) Frigör, förlåt. heala. Förnya. Frigör, förlåt. heala. Förnya.

Fokusera på vilket beteende du vill ha. Ditt beteende. Vi kan ju inte styra hur andra reagerar.

Jag läser också böcker om närvarande/mindfulness.

Otroulig
6/13/13, 11:26 AM
#103

Frigör, förlåt. heala. Förnya. ❤️🌺💋

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
6/13/13, 11:43 AM
#104

OK! Mitt nya mantra; Frigör, förlåt, heala, förnya…☀️

❤️

Annons:
[Torahzen]
6/13/13, 5:38 PM
#105

🙂❤️

[luneri]
6/14/13, 8:48 PM
#106

#93 Det är verkligen sant. Jobb känns som en måste-sak. Om man bortser från det ordet är det så mycket inspirerande och roligare att göra det man ska göra. 

Jag har aldrig tänkt på det så. Tack för insikten! :)

Otroulig
6/15/13, 12:56 AM
#107

Jobb eller sysselsättning verkar vara lite temat här hos oss nu. Tycker att det är så fascinerande att vi har så olika inställning till det :) Just att ordet "jobb" är så laddat med känslor. Var/ vem har vi fått de känslorna och värderingarna ifrån, tänker jag. Egentligen spelar det ju ingen roll, för vi kan ändra vår inställning till olika företeelser. Men jag tycker mig ana en viss ärvd inställning att ordet jobb är tråkigt förknippat med att man är lite förslavad och låst, helt enkelt lite offer. ( nu skulle jag vilja ha gubben med förtejpad mun, hehe) Slänger ut denna lilla brandfackla här:) Ligger det någon sanning i detta???

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
6/15/13, 2:24 AM
#108

Jobb är anslut förknippat med mycket , status, identitet , något att hävda sig genom är det för många, ofrihet är det väl också för många, inte många har pratat med oss som om jobb är roligt tex när var barn. I Sverige är det så fokuserat på semester, kortare arbetsdagar etc. Så vi bli inmatade ständigt med att jobba är inte roligt men ett måste, så här lite tankar när jag sitter på tåget på väg till ett jobbmöte:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
6/15/13, 8:01 AM
#109

Självklart gör det det Otroulig!

Otroulig
6/15/13, 10:42 AM
#110

Status, identitet, jajamen.👍 Där slog du huvet på spiken vad gäller mig.🙂 Jag identifierar mig nog väldigt mycket med mitt jobb.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
6/15/13, 1:51 PM
#111

För mig är JOBB det som gör att jag kan få resten, livet där njutning finns.  För mig finns det ingen status, eller identitet i mitt jobb - och har nog aldrig gjort, har "fel" sorts jobb för det. 🤔För mig har alltid "det andra" varit viktigare, det som definierar mig. Men utan jobb ingen möjlighet till "det andra". Och det är ju helt fel!

Jag kan få ALLT jag vill, hur jag vill och när jag vill - med eller utan jobb. Jobbet bara ÄR, precis som allt annat. Det ena behöver inte hänga ihop med det andra. De gör de bara om jag väljer att de ska göra det.

Aha! Dagens insikt och något att knacka på. ❤️

Annons:
crinalina
6/15/13, 7:13 PM
#112

Ja, det är definitivt något vi får lära oss. Våra föräldrar var kanske tvungna att gå till jobbet även om de hatade det eller var trötta, och ändå kanske inte det fanns tillräckligt med pengar. Man såg dem slita sig trötta och sen inte ha energi att vara glada och energirika när de var hemma. Man såg dem gå till jobbet suckandes, för att komma hem trötta och griniga och ändå så fick man kanske höra att det inte fanns pengar till det eller det. Så var det mycket för mig iaf, och jag vet många andra som också hade det så. Och som barn så ser man utan att tänka på det, men det lagras någonstans. 

Sen fick man ju lära sig att man måste ha bra betyg, så man kan välja en bra linje på gymnasiet så man kan få ett bra jobb så man kan tjäna lite pengar som vuxen. Och sånt man tyckte om att göra det fanns det inget värde i om det inte var något som ledde till jobb. 

Man kunde välja yrkesinriktad utbildning, eller studieinriktad utbildning så man kunde plugga vidare till ett yrke, för att få ett jobb är det absolut viktigaste i livet. 

Lite så är det man får höra som barn, än idag, i Sverige. Jag vet att jag blev matad med det, även om ingen kanske gjorde det direkt medvetet. Jag vet att min son blev pressad av sin (styv)pappa och hans familj att tänka så, och de tycker fortfarande att han borde ha valt något sådant istället för att följa sitt hjärta och gå estet. Tack och lov för honom så har han ju mig som peppar honom att följa sitt hjärta. Men jag märker hur jag ganska ofta faller dit på det jag blivit inpräntad om att man måste ha ett jobb för att få pengar till resten. 

Oj oj oj, vad hjärntvättad jag är. Haha 

Status har aldrig varit något jag som jag brytt mig om, men jag insåg för kanske ett halvår sedan att när jag fick frågan vad jag jobbar med så jag att jag "är servitris" så det har jag medvetet ändrat till att "jag jobbar just nu på café och annars skriver".

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
6/15/13, 7:39 PM
#113

Jag är iaf glad över att ha lärt mina barn att man kan göra vad man vill och hur man vill när det kommer till jobb - bara man mår bra och trivs.

crinalina
6/15/13, 7:53 PM
#114

Ja precis, och min son har ju förstått den biten också. Bättre än jag har, och det är ju jag som har lärt honom så kunskapen om det besitter jag. Det är ju bara det där med att vissa saker och tankegångar är så inetsatsade och intryckta så det tar sitt lilla tag att styra om trådarna om det. 😃

Jag menar, min son tillbringar just nu sitt liv med att sitta i Spanien och göra musik, och även om han inte får in några pengar på det så bor han bra, får maten både lagad och serverad och gratis. Och mer än så begär han inte just nu. Så nog vet han hur man ska göra allt. Haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Seerina
6/16/13, 4:08 PM
#115

Det där med att gå in i en försvarsställning när man pratar med folk är vanligt. Jag gjorde det själv förut och har en väninna som gör det hela tiden. Det lättaste sättet att bryta det mönstret var för mig att börja TILLÅTA människor att döma mig. När man inte tillåter det så försvarar man sig eftersom man är rädd att folk ska tycka si eller så om en. Jag struntar nästan helt i vad folk tycker om mig numera. 

Kanske är det lättare att ge upp sin försvarande position när man inte längre orkar försvara sig? Jag kan inte längre försvara min identitet med ett fint yrke då jag lever som sjukpensionär. Man blir ofta dömd när man lever som sjukpensionär då folk vill veta VARFÖR jag gör det. Har jag verkligen skäl nog att leva på Sveriges skattepengar? Människor är experter på att döma och placera i fack. "Du är ju ledig hela tiden" och "ditt liv är enda lång semester" får man höra. Då orkar man inte längre försvara sig, man bara nickar och ler till svar. 

Förut tyckte jag det var jobbigt när människor kritiserade mina beslut över om jag skulle köpa en hund eller kanske ett hus på landet. Jag tyckte också det var jobbigt om någon inte gillade min tröja eller hade synpunkter på min nya dator. Sånt har ingen som helst betydelse i dag. Det rör mig inte ryggen om de har åsikter för jag tar inte dessa personligt. De har bara åsikter, inget annat. De tycker inte sämre om mig bara för att jag väljer vad JAG vill ha. De vill bara berätta vad DE i stället hade valt.

Sammanfattningsvis så har jag alltså slutat ta illa upp av åsikter som gäller mina egna personliga val.
Jag har däremot inte slutat ta illa upp av åsikter gällande sådant som jag själv INTE valt. Jag valde inte att bli psykiskt sjuk och dra på mig fibromyalgi. Jag valde inte att sluta jobba och leva på svältlön. Jag valde inte att leva som sjukpensionär och parasitera på samhället. När folk säger något nedlåtande eller ironiskt om min livssituation så tar jag illa vid mig. Jag vill inte bli dömd och utpekad. Jag vill inte att folk ska spotta på mig för något som jag själv inte skapat eller ens bett om. Min självkänsla suger verkligen kring denna ömma punkt trots att jag för övrigt tillåter folk att döma. Vad beror nu detta på? Hjälp mig se skillnaden till varför jag tar en del kritik personligt medan annan kritik passerar nästintill oberört.

Otroulig
6/16/13, 4:38 PM
#116

Seerina, kan det vara så att du inte riktigt förlåtit dig själv och accepterat din situation?

Men eftersom du tar åt dig av dessa kommentarer så kanske det finns någon liten del i dig själv som faktiskt håller med dom? 

Har du förlåtit dig själv och din kropp? 

Det finns händelser i livet som vi inte valt (medvetet) och hur negativa de än är så tror jag att ett accepterande är bra för oss, då kan vi gå vidare. Bygga på andra delar av oss själva. Bygga upp igen. Men ofta behöver vi ju ge upp, acceptera först.

Själv kör jag Honopopo EFT just nu för att förlåta gammalt undermedvetet skräp. Tråden heter just Honopopo (eller hur det nu stavas) och där finns en video med EFT, vet inte om du testat det?

🤗

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Seerina
6/16/13, 5:28 PM
#117

#116
Huvudet på spiken…
Jag kände efter när jag läste dina ord och det gjorde ont. Jag hatar min sjukdom om jag ska vara uppriktig. Trodde faktiskt att jag hade accepterat den efter tio långa år men insåg nu när jag kände mitt inre hat att så inte var fallet.

Tack för dina kloka ord. Dessa fick mig också att inse att jag inte behöver älska min sjukdom (vilket jag aldrig skulle klara) utan det räcker med förlåtelsen. Har jag förlåtit så neutraliserar jag känslan av hat och den förvandlas därmed till acceptans.

Shit, det här kommer bli oerhört svårt känner jag på mig… 🤗

linnease
6/16/13, 8:53 PM
#118

❤️❤️❤️🤗🎈🌺🌈☀️✨

Lite allmän kärlek o pepp bara.. :) :)

Annons:
Otroulig
6/16/13, 9:30 PM
#119

och här kommer med Seerina ❤️❤️✨🤗🌊🌈❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
6/16/13, 10:39 PM
#120

Heja Serena, vilken insikt. Ta ett steg i taget bara, så kommer du tids nog vara fri tankemönstret kring din sjukdom❤️. Lägg ingen prestige i det, utan prova bara nyfiket hur det kan kännas att tänka förlåtande tankar kring temat. Kram!🌈

szirius
6/16/13, 10:39 PM
#121

Heja Serena, vilken insikt. Ta ett steg i taget bara, så kommer du tids nog vara fri tankemönstret kring din sjukdom❤️. Lägg ingen prestige i det, utan prova bara nyfiket hur det kan kännas att tänka förlåtande tankar kring temat. Kram!🌈

[Kathja]1
6/16/13, 10:55 PM
#122

Seerina - Har du hört talas om att vi speglar oss i andra? Det innebär att när en människa säger eller gör något som du reagerar negativt på så indikerar det att detta är ord som du själv tänker om dig. Så använd det som du hör och går igång på - studera vad det kan vara och fundera sedan hur dessa ord/handlingar hänger ihop med dina egna. Där kommer du att hitta vad du kan jobba med för att komma mer i harmoni.

Tiskella
6/17/13, 7:49 PM
#123

Insåg idag att det ibland är lite fördröjningar på Loa, nästan som driftstörningar. :) Igår var jag på riktigt dåligt humör hela dagen utan någon direkt anledning. Jag fick dock inte mer att vara arg över förrän idag. Idag försov jag mig en hel timme, kom till jobbet och fick veta att jag inte fick befordringen som jag ansökt, blev uppringd och utskälld av en främling på telefon och bussen var rejält försenad när jag skulle hem så jag stod ute och väntade i 40minuter.

Och det knepigaste av allt är att idag är jag inte alls på dåligt humör trots allt som har hänt så känner jag att det bara är otroligt komiskt hur en dag kan bli så upp och ner. Är det samma fördröjning så måste det ju bli en kalasdag imorgon :)

SHIAWASE
6/17/13, 11:55 PM
#124

Precis Tiskella,,

Varat jag idag, skapar var morgondag!

Vi har en trad nagonstans om det.

Att de vi ar idag, det liv vi har , och saker vi har  nu,,, ar skapade av den vi var igar. Sa om man har kommit en bit pa vag, och kanner att man mar mycket battre, tanker positivare, ser saker pa annat satt an vad man gjorde for tex. 10 ar sedan,, da kan man ju inte annat an bara ha full forvantan for vilka fantastiska saker som kommer att komma in i ens liv framover!!!  I och med att man faktiskt har skapat det man har nu, aven fast man inte alltdi madde sa bra,, tex~~

Sa just darfor sa bra att du inte reagerade negativt pa vad som hande utan bara tog det for vad det var,,och fortsatt att vara i en god kansla!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
6/20/13, 10:25 PM
#125

Dagens insikt är kanske mer ett konstaterande…

Hej och hå vad alla pratar pengar runt mig just nu. Hur många som helst som har fått en STÖRRE summa pengar och är glada över det. Även hos oss har det trillat in en hel del extra och då snackar jag inte skatteåterbäringen. Coolt, och roligt! 😃

Annons:
[Torahzen]
6/20/13, 10:31 PM
#126

Jag fick också extra, det klirrar skönt! Lite var retroaktiv löneförhöjning.

🤑🤑🤑

[Kathja]1
7/2/13, 12:24 PM
#127

Ibland får man insikter om självklara saker. Härom dagen var det insikten om att det är bättre att göra något av det man har, än att inte göra något alls och idag när jag gick ut låg det ett papper på grusgången och när jag böjde mig ner för att plocka upp det så rungade det i huvudet på mig att - man ska ta hand om det man har!

Och det är klart att man ska, men inom vissa områden har jag inte gjort det. Tex så har vi ingen tvättstuga utan tvättmaskinen står inne på en toa som vi inte kan använda för att den är trasig - eftersom det inte är som jag vill ha det så tar jag inte hand om det som jag borde. Där skulle ju få vara så fint som det går inne på en trång gammal toa.

Bara ett exempel, finns fler. 🤐

Så nu ska det tas om hand, det är dags att ta hand om mina grejer och mitt hus lika bra som jag tar hand om mig och min familj. 😃

crinalina
7/3/13, 11:53 AM
#128

Visst är det så, och en bra påminnelse är det att få läsa om det. Det där är något som jag ibland kan vara dålig på. Att ta hand om mitt fantastiska hem på det sätt som det, och jag/vi, förtjänar. Bara för att vi inte har allt det som vi vill ha tll vår balkong och vår takterrass så har jag haft svårt att hitta lusten att ta hand om det som vi faktiskt har och göra det absolut bästa av det. Så på söndag har vi nu bestämt oss för att ha en pysseldag utomhus. Då ska vi plantera om växter, plantera nya växter och städa och fixa. 

Och detta bestämde vi innan jag läst det här. Återigen så är vi på samma spår här inne. 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
7/4/13, 1:16 PM
#129

Tänkte på det med bilarna också Kathja, du är verkligen i en feng shui-fas där du städar upp rent fysiskt - för att det ska harmoniera med din inre städning som du gjort på flera plan!❤️Vilken energilyft att få bort skrotbilar från tomten🌊! Allt vi äger tar energi, oavsett om det ligger i ett bortglömt förråd nånstans, det är jag helt övertygad om, av egna erfarenheter.

Förstår precis vad ni menar, själv pendlar jag i att få ryck då jag fixar o donar med det jag har, för att ibland tappa lusten helt och sukta efter möjligheten att kunna köpa massa grejer o bli smått uppgiven🤐.

Själv är jag just nu superpepp inför att kunna köpa målarfärg för en del av lönen i höst! Ska måla balkongväggarna rosa, haha, kommer bli skitmysigt! Oavsett om vi "bara" har plastmöbler där utan dynor tom😉 Hoppas att det håller i sig när jag kommer hem så att det blir av! Jag är typ lika glad över denna lilla förändring som andra kanske känner av att fixa ett lyxbadrum. För jag känner tacksamhet!🥳

[Kathja]1
7/4/13, 2:09 PM
#130

Bäst av allt är att det är Älskligen som har fått röjar ryck, igår talade han om att åka till tippen. Innan har ha haft ett motstånd till att slänga och göra sig av med så jag har fått ta det i småbitar åt gången. Härligt att VI är i fas.

Så vi ska slänga vidare, nästa vecka blir det tippen (jobbar ju i helgen) - kan nog bli några vänder. Ut med det gamla och in med det nya.😃

Seerina
7/12/13, 1:20 AM
#131

PANG, lät det när insikten slog mig för en stund sedan.

Jag satt precis och tänkte på det där om att man får det man önskar sig. Funderade lite över hur det kunde komma sig att jag haft det så svårt de sista åren? Jag undrade vad jag egentligen hade önskat mig för något som fick mitt liv att bli så otroligt mörkt under flera års tid?

Då slog det mig som en blixt från klar himmel. 2006 ritade jag upp en målbild med mina högsta önskningar. En av dem löd "Frihet från sorg och rädsla" och sen hade jag kluddrat dit en glad tjej under texten.
Gissa om jag fått gråta under dessa år? (Hade en svår uppväxt).
Gissa om jag fått möta livets svåraste motgångar som jag varit helt galet livrädd för?
Exempel på rädslor jag fått möta:
*Att fullkomligt bryta i hop i ett sk. nervsammanbrott
*Att någon kär familjemedlem dör
*Att hamna hos Kronofogden
*Att drabbas av en psykos
*Att tvingas sälja mitt hus
*Att drabbas av mystiska oförklariga fenomen såsom UKU m.m.

Jeeezus… I bland önskar man verkligen att man aldrig ens önskat.
Dagens insikt är alltså "Du får det du ber om". Hädanefter ska jag formulera mina önskningar tillsammans med en massa paragrafer och klausuler. Om det händer…. I sådana fall…. Endast om det är på det sättet…. Skulle detta inträffa gäller klausul 4…. Se paragraf 2…. Annars får det vara. 😃

[Kathja]1
7/12/13, 11:22 AM
#132

Härlig insikt! Nu kan det bara bli bättre. ❤️

Annons:
[Kathja]1
7/12/13, 8:04 PM
#133

Insåg just att jag är REDO att gå vidare! Allt pekar på det, jag är förberedd på att släppa taget och flyga, jag vet att jag kan. Är hög bara på känslan, hi hi.

Innan visste jag att jag ville inspirera genom föreläsningar och olika möten med människor, men nu VET jag att det är vad jag gör och ska göra. Amen

Känner ett lugn och en trygghet.

Theleonora
7/12/13, 8:22 PM
#134

Amen to that, Kathja!!


Alexandraea
7/15/13, 7:14 PM
#135

Fick en jätteinsikt gällande förhållanden nyligen. Jag jobbar deltid på en restaurang, ett jobb som jag ofta vantrivs med då min chef har riktiga humörsvängningar och kan vara riktigt vidrig, elak och nedlåtande. Jag märker en positiv skillnad i hans beteende när jag själv är på en högre frekvens, men som vi alla vet, vissa dagar är det lättare sagt än gjort. 😉 I alla fall en kväll kom världens snyggaste och trevligaste kille in på restaurangen och köpte med sig take away-mat. Han började komma in en gång i veckan och vi småpratade/flörtade lite varje gång. Detta blev lite höjdpunkten på min annars så skräpiga vecka med jobbiga arbetskollegor och tråkigt jobb, och jag började se fram emot fredagkväll då han kom in mer och mer. Så en fredag var jag helt övertygad om att detta var kvällen då han skulle be om mitt telefonnummer, jag var så glad och uppspelt att jag gick runt som på moln hela dagen och var på kanonhumör hela kvällen på jobbet. Vad hände? Han dök inte upp! 🤔 Jag blev lite förvånad men tänkte inte så mycket mer på det, jag fortsatte hålla mig på en hög frekvens och vara på bra humör de närmsta dagarna, tills en kväll då min chef fick ett utbrott och skällde ut mig inför hela restaurangen. Min energi sjönk och jag kände mig nästan gråtfärdig. Då helt plötsligt, poff, så dök han upp som anden i flaskan. Just då var jag bara tacksam att han kommit efter min chefs psykbryt och inte innan, men senare på kvällen när jag kom hem så slog det mig: han dyker alltid upp när jag har en dålig dag, men aldrig när jag har en bra dag! ☝️ Alltså måste han ligga på samma frekvens som min dåliga vibration, och representera en dålig negativ energi och en sådan kille vill jag ju givetvis inte ha. Min attraktion för honom försvann direkt och jag insåg plötsligt hur fel jag har tänkt i alla tidiga relationer.  Jag har alltid trott att hur speciellt ett förhållande var handlar om hur killen i fråga får mig att känna, känner jag mig älskad, vacker, speciell, sedd och hörd, respekterad etc MEN det handlar ju om hur jag kände mig i ögonblicket jag attraherade in honom i mitt liv. Var jag svag och full av negativa känslor så jag drog till mig någon som fick mig att bli ännu svagare och var jag stark och lycklig i mig själv så drog jag till mig någon som ger mig ett lika fantastiskt förhållande. Detta har verkligen ändrat mitt sätt att dejta helt och hållet. Från och med nu bedöms alla framtida dejting-objekt efter hur jag mådde i stunden (eller strax innan) jag mötte dem. Har jag en dålig vecka så vet jag att då kan det kvitta! 😎

[Kathja]1
7/15/13, 7:22 PM
#136

Alexandrea - WOW! Sammanfattar det ganska bra tycker jag. ❤️

Otroulig
7/15/13, 7:30 PM
#137

Häftigt att du verkligen ser det! Tänk vad man får information och jaha upplevelser när man är uppmärksam.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Alexandraea
7/15/13, 7:40 PM
#138

Yess! Älskar när man får sådana insikter att det bara "smäller till" och svaret uppenbarar sig framför en! 😃

SHIAWASE
7/15/13, 11:21 PM
#139

Ja, vilken intressant insikt och upptackt!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Alexandraea
7/15/13, 11:53 PM
#140

Ja, jag har fortsatt under kvällen att tänka på andra förhållanden jag har haft och insett att min energi matchar alltid typen av förhållande. Som en kille som inte var intresserad av något seriöst utan enbart ville ha kul och umgås och dejta helt utan krav. Han hörde alltid av sig så fort jag bestämde mig för att strunta i honom och bara fokusera på att göra roliga saker för mig själv. Och mitt ex som var otroligt osäker på sig själv och ständigt krävde bekräftelse träffade jag när jag själv var nere på botten av depression och ätstörningar. Otroligt intressant, och häftigt, känns nästan som jag upptäckt en magisk förmåga att läsa av människor, haha, fast det bara handlar om att läsa av mig själv. 🤔🤦‍♂️

Otroulig
7/19/13, 11:31 AM
#141

Fick en affirmation idag, att beställa det bästa från universum och ta emot det som kommer. Såg mig i spegeln och önskade mig kärlek, harmoni och gemenskap. Enkelt men kraftfullt. Sen började jag fundera på om jag var beredd att ta emot mina önskningar, hur de än levereras och insåg plötsligt att det finns ett motstånd mot gemenskap! Jag vill välja själv vilka jag vill känna gemenskap med OCH jag tar tid på mig. Blev inbjuden på två knytisar igår och kände hur jag backade och avskärmade mig. HA! Detta har jag inte undersökt. Lite EFT på detta tror jag blir perfekt:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[luneri]
7/22/13, 10:03 PM
#142

#135 Vilken insikt! Tack för att du delade med dig av dina tankar. För egen del var det väldigt givande att läsa det du skrivit, och jag fick något att tänka över när jag själv dejtar! 

Kanske jag också borde utforska hur jag ser på mig själv och mår för att dra till mig rätt sorts killar.

[Kathja]1
7/23/13, 8:18 AM
#143

Ibland är man ju helt trög!!! Dagens insikt består i att fatta att den där känslan av att vara en humla som dunsar mot rutan i sin vilja att komma ut, det där känslan av att vilja mer, göra annat - INTE beror på fel fokus eller att det har hänt något. Det beror (självklart) på att det ÄR dags att göra annat. Bara att inse att jag ju faktiskt kom av mig lite i min framfart härom veckan, då jag gjorde min nya hemsida, bara att återgå till "göra-spåret"… Planer börjar att ta form. Målet är satt, tur jag har semester snart så tid kommer att finnas. Bara att tänka insikten fick mig att le, ett tecken så gott som något. Opa!

[Kathja]1
7/23/13, 8:30 AM
#144

Ännu en…

Jag behöver göra något med alla mina erfarenheter, jag har fått dem inte bara för min och min familj skull utan för världen. Shit! Den känns stor. 🤐🤪

SHIAWASE
7/23/13, 8:43 AM
#145

Kanske inte en insikt,, utan mera en bekraftelse,, an kansla,, sa stark, sa stark,

INGEN , ingen och ingen kan skapa , paverka ditt liv,, eller tala om for dig hur du ska,bor gora:) Det ar bara jag, du sjalv, som bestammer over ditt  liv,, och bara du bestammer vad du vill tillata och inte vill tillata…

Livet ar till for att ha roligt, njuta, skratta !!!

Lat livet vara sa ocksa!!☀️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/23/13, 8:46 AM
#146

Amen till det Shia.

Annons:
SHIAWASE
7/23/13, 8:50 AM
#147

Oj!! nu damp det ner en insikt, av vikt,, for hela mig,,

tyvarr,, mina vanner,, kan inte formulera den annu~~~~Har inte heller ord pa den, men oj sa viktigt,,,,

Hanger ju sjalvklart ihop med ovan,,,

Tack, och tack och tack!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/23/13, 8:57 AM
#148

Visst är det härligt, och spännande, hur de hänger ihop. Har en sådan morgon idag. Börjar i en tanke, andas lite, ny insikt, lyssnar på en låt, för en knuff till nästa insikt. Sitter nu och är i känslan av att jag vill göra allt NU. Så det är bara att andas och njuta av solen lite. Allt har sin tid. Och nu är det min tid att göra en handlingsplan!  Trodde aldrig att den stunden skulle komma, men nu ska de bli en 1-2-3-plan.

Så ännu en insikt, jag behöver en plan så jag inte tappar bort mig igen.

Otroulig
7/23/13, 10:13 AM
#149

Men jösses vad ni insiktar er!! Fantastiskt!! Väntar med spänning på när ni smittar mig:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
7/23/13, 10:19 AM
#150

Åh Shia! Blir lite avis på din insikt trots att jag mått så bra sen jag vaknade imorse. Känner sånt självförtroende men har på känn att den inte är helt hundra än, finns mer av den varan! Så bring it on säger jag bara!


SHIAWASE
7/23/13, 10:30 AM
#151

Otroulig,, du ar nog redan "nersmittad"hihi,, har bara inte markt det sjalv annu,,❤️

Theleonora~~~ Kram pa dig, det kommer,, du ar pa bra vag,,,du behover vara dar du ar nu for att na till nasta steg:)❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
7/23/13, 11:41 AM
#152

SMACK 🦸‍♂️

Detta fick jag till mig idag - och tillsammans med din insikt ovan Shia tja..say no more😉

Wake up and live! Live that full and glorious life which is your true heritage. Be afraid of nothing. You have within you all wisdom, all power, all strength and all understanding. Pluck out those weeds of doubt, fear and uncertainty so that they cannot choke the beautiful garden deep within you, and all the very best is allowed to grow in true freedom and perfection. Release that which is within so that it is reflected without; you cannot hide no matter how hard you may try to do so. If there is chaos and confusion within you, it will be reflected in the outer world by the way you look, the way you behave, by the things you do and by what you have around you. You cannot hide what is within no matter how hard you try. When your thoughts are of the highest, beauty and perfection are reflected without. You are like a mirror which has been highly polished; nothing can remain hidden.

Helt enkelt - sluta gnäll kärring!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
7/26/13, 12:08 AM
#153

jag lyssnade på nåt på youtube där det togs upp om tidigare liv/ rädsla att stå upp för sin mening. Att personer som kan känna stark rädsla och rent av oförmåga att göra det ( personligt exempel som alltför ofta dyker upp för mig: vid ett bord där alla är högutbildade, anser sig vara intellektuella, är väldigt politiskt insatta - och då inse att jag sitter  tyst som en mus och nästan skäms, för att inte kunna stå upp för en annan världsbild och syn på livet) kan i ett tidigare liv faktiskt stått upp för en sak som omgivningen tyckte annorlunda om - och då blivit torterad/fängslad och dödad.

När jag hörde dessa ord klack det till i mig på ett väldigt starkt sätt✨ och detta har legat kvar inombords och känns som ett superstort "ahaaaa" utan att jag ännu har haft ro att känna vidare på detta tema.

Känner att det är en insikt, att jag kommit något på spåren för att förstå något inom mig på ett djupare plan…

Annons:
Otroulig
8/3/13, 10:45 AM
#154

Jösses vänner!!

Ni vet ju att jag varit väldigt intresserad av drömmar och har haft en rikt dröm liv. Jag har förstått att drömmarna varit gåvor från oss själva till oss själva…. NU förstår jag verkligen vidden av detta, jag ska försöka förklara min känsla men det är lite svårt eftersom det känns så ogreppbart men…..

I natt upplevde hur jag i drömmen guidade mig och hjälpte mig, samtidigt som jag var mig själv var jag även den personen som jag hjälpte. Men hjälparen var inner source!! Gud / universum ja vad ni nu vill kalla det.🌈🌊❤️ 

Sen kan jag ju fundera på varför inner source i dröm världen har ett annat språk ..symboler etc. .. men det får vara. Bara känslan med att jag verkligen var i kontakt med ALLTET i natt och förmodligen i många av mina drömmar, är så STORT!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/3/13, 11:14 AM
#155

Wow så underbart, och det lär bara vara början. ❤️

szirius
8/3/13, 10:55 PM
#156

Oooh, Härligt Otrolig☀️! Det är så härligt när man kommer in helt i känslan att man LÄNGTAR efter att somna för att det känns så jäkla spännande att "åka ut" i astralvärlden och få massa info! YES!✨

[Kathja]1
8/7/13, 7:46 AM
#157

Dagens insikte…

Jag säger ofta (alltid?) att jag är dålig på sådant som har med lyx och flärd att göra! Det ska bli ändring på det, jag är jättebra på lyxigheter och blingbling i livet. 😃

[Torahzen]
8/7/13, 10:20 AM
#158

Jag inser att jag har gått med nackspärr till och från under hela sommaren. Det är väl några stela attityder och inställningar hos mig som jag måste släppa (förutom att koma igång med träning). Jag ser mig nu som mer flexibel i mitt tankesätt och är öppen för möjligheter.

Alexandraea
8/9/13, 8:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Jag satt precis med morgonkaffet i handen och scrollade halvt ointresserad genom FB feeden, samtidigt som jag hade en av mina vanliga existentiella funderingar, vart är mitt liv på väg, ett på/av förhållande som jag trodde var på väg någonstans denna gång tog precis abrubt slut, en massa oväntade utgifter som rensat bankkontot denna månad, vad är egentligen meningen med allt etc etc, när denna post dyker upp framför ögonen på mig: 

"Shhhh! She is traveling between worlds right now. You can see her holding the tension of not knowing ~ she is simply breathing into her unanswered questions. Sometimes she drinks her coffee with quaking hands, not knowing where her relationship or her bank account is going. But this time, she is holding onto the tension of not knowing, and is not willing to hit the panic button. She is unlearning thousands of years of conditioning. She is not being split between the opposing forces of fight and flight. She is neither naïve nor ignorant. She is a frontier woman, paving new roads & making new choices. She is willing to make a new transcendent possibility emerge. You may see her now ~ standing at thresholds, or at crossroads ~ breathing into her body ~ intently listening for inner signals. She's learning new navigation skills as she arrives at a most magical moment of her life."
~ Sukhvinder Sircar

Jaha, så det är vad jag gör just nu! Haha, så nu känns det genast mycket bättre. Tålamod och tillit till universum var lektionen idag. 😉

[Torahzen]
8/9/13, 8:47 AM
#160

Det var en tydlig bekräftelse! Ha tillit och håll ut, det blir bättre. 🌺

Annons:
[Kathja]1
8/9/13, 9:45 AM
#161

Härligt hur det funkar!

Själv har jag kommit till insikten att det uppenbarligen är något jag inte lyssnar på, för kära vänner vad många människor med noll input jag har haft i min närhet de senaste veckorna. Pust! Men, men allt handlar ju om mig så nu ska jag bara fatta vad det är jag inte "hör". 🤔🎧🤐🤪

Otroulig
8/9/13, 3:19 PM
#162

Va!

Läste just ett inlägg av Neale Donald Walsh. Från hans bok "What is the only thing that matters"

"It’s not about competition, it’s about REPetition—doing Life over and over and over again until you do better than you ever did or ever thought you could!"

Som t.ex när jag får tillbaka en kollega på jobbet - som t.om blir satt i skranket bredvid, som jag retat mig på och blivit irriterad på och snackat skit om???

Är det så det är? Att det vi inte löste speciellt bra första gången kommer tillbaka hela tiden?? Alltså…jag har nog fattat det förut…men inte sett det så klart.

Hahaha!!! Vi får ALLTID en ny chans att hantera saker på ett bättre sätt.

COOOOOOOL!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/9/13, 3:25 PM
#163

Visst är det! Det är aldrig försent, och hinner vi dö får vi ett nytt försök i nästa vända. Så det gör inget att man är lite trög ibland, det ger sig alltid till slut. 😃

SHIAWASE
8/9/13, 4:21 PM
#164

Alex,,,, tyckte om den texten,,, stammer nog lite pa mig ocksa i nulaget, tack..

OCH Otroulig,, visst ar det sa~!!! Intresant,, jag ska nog ta och borja lasa Mr. Walsh ,, har faktiskt inte last nagon av hans bocker.

Min man laser dem just nu,, och har helt uppslukad av dem. Intressant, for jag har fatt intrycket av att hans bocker har varit en inkorsport,, men for min man ar det tvartom,, han har befunnit sig i dessa tankebanor,, och last massor,, tankt massor sedan barndomen,,, men nu borjar han hitta till de "enkla" "sjalvklara" "larorna",,,, vilket ar fantastiskt !! Tycker jag,, ,,,, men nu borjar jag ju verkligen bli nyfiken pa mr. Walsh.

Min insikt idag,, ar ju som sagt att jag har insett vilken stor betydelse mitt skrivande och ni har inne har det~ Ni marker sarkert,,, forsta inlagget i morse var nog kanonlag energi~~jag kande det sjalv,, tankte forst inte ladda upp det , men gjorde det anda,, och nu nar jag skrivit nagra rundor,,, inte om nagot viktigt utan mest babblat pa, ,och fatt lite pussar och kramar fran er sa narmare jag mig ju mitt normal,, kanonhoga lage!!! Och jag har en del som behover justeras,, sa ni kanske far umgas med mitt skrivande ett tag framover,,,, eller inte??? haha,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
8/9/13, 4:34 PM
#165

Horrni,, jag fortsatter,, for jag ar pa vag till att na en insikt,, till att uppna nagot, etc. etc… men jag vet inte vad,, fast samtidigt vet jag,, Men jag vet inte tillrackligt for att skapa en trad,,,, Men nagot ar pa gang,, Jag tror att eventet som vi planerar,, kan bli bra,,,det ligger sa mycket i linje med vad jag ar pa vag emot!!! Och vi kan nog fa bade radio och magasin,,, tackning,, TV vill ju jag ha,, haha,, kanske det ocksa!!! Yes!

Har ju aven massor av andra roliga saker,,, MEn mitt i allt detta sa dyker det upp en hog av distraktionsmoment,,, och jag har inte varit tillrackligt i linje med mig sjalv for att bara kunna lata dessa moment flyta forib,, utan jag har stannat upp och gett energi till dem!! Ja,, nu sjonk det in,, det ar det jag har sysslat med,, de sista dagarna.

Vad vill jag ge energi till?

Vad vill jag goda? (prickar over o)

Vad vill jag lata vaxa?

Jag har nog gett energi till nagot jag inte vill ska vaxa,, sa nu ar det bara att skifta,, ge bara energi till det du vill lata vaxa…. Hmm, inte bara klotter,, tanker vidare sa far vi fixa en trad senare!! behovs, tror jag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
8/9/13, 6:10 PM
#166

Shia, tänker lite på din kanon upplevelse häromdagen. Du brukar ju ligga högt i energin, normalt sätt. Du kanske är lite "bakis" efter upplevelsen? Bara en tanke som slog mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
8/9/13, 7:14 PM
#167

#159 Alexandraea, #162 Otroulig 

Wow tack för de här idag, snackar med mig på nåt djupt plan.. :) :)

Annons:
linnease
8/9/13, 7:15 PM
#168

Och #165 Shia med, efter det.. Cool.

Otroulig
8/9/13, 7:35 PM
#169

#159 just ja, glömde ju det.

Det var verkligen en mening som slog an hos mig.

" She is unlearning thousands of years of conditioning. "

Jag kom att tänka på en dröm budskap jag fick för ett tag sen. I drömmen fick jag en sån klar känsla, men när jag vaknade var det väldigt svårt att förklara den i ord.

Men det var ett budskap om att hela vårt tankesätt skulle ändras. Vi skulle leva efter nya regler och behöva tänka på helt andra sätt. Som ett exempel drogs följande.( I drömmen pratade man om produkten osv men det blir lättare så här.)

Nu räknar vi 2x5+10 som (2x5) = 10 +10 dvs 20 

snart räknar vi 2x (5+10) = 2 x 15 dvs 30

Som jag tolkar det så menade rösten i drömmen att helt andra regler kommer att gälla. efter detta kom budskap om hur viktig kärlek och ödmjukhet är.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/9/13, 7:44 PM
#170

Underbart Otroulig, jag har aldrig gillat matte just för att 1+1 alltid ska bli 2. Varför liksom? Låter lovande. Coola budskap du får, du är värsta kanaliseringsproffsen då du sover. 👍

[Torahzen]
8/9/13, 9:19 PM
#171

Härligt när 1+1=3 !!!

[Kathja]1
8/9/13, 9:20 PM
#172

Eller 7! Eller kanske 19. 😉👍

Otroulig
8/9/13, 11:02 PM
#173

# 170 Ja Kathja:) kanske därför jag gillar att sova så mycket :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
8/10/13, 1:06 AM
#174

#166 Otroulig,, precis vad som slog mig i gar faktiskt,,,:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Alexandraea
8/10/13, 2:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

#169 Otroulig

Jag läste en bok förra veckan som handlar om regressionsterapi/hypnoterapi, men även att de använt detta för att gå framåt i tiden till framtida liv. Jag tog en bild på ett stycke i boken där en av patienterna beskriver framtiden år 3200. Det fanns även andra exempel i boken där de pratar om att vi kommer att uppnå en högre spirituell medvetenhet och vi kommer att leva här på jorden som andliga varelser utan att behöva inkarneras i en mänsklig kropp.

Kravet för denna utveckling var dock att vi människor valde den vägen av andlig utveckling och inte valde att drivas av ilska, makt, hat etc.

[Kathja]1
8/12/13, 8:56 AM
#176

Jag har gått och blivit känslig! Blir helt matt, men det blir väl bättre när jag får balans i det. Innan kunde jag tappa fokus en stund och det var lugnt, gör jag det nu så blir allt PISS. M.a.o jag får en rejäl påminnelse om att det där vet du redan att du inte ska göra, gör det du kan och mår bra av och sluta tramsa - typ. 🤪🤐

Ett exempel är tex när jag uppmärksammar att Älsklingen inte har gjort något han har sagt att han ska göra, där vet jag ju att jag ska skifta fokus till MIG och kolla vad det är JAG inte har gjort. Gör jag inte det utan blir kvar i honom så BAM - upp och ner. Pust. Är som att nu ska jag kunna detta (vilket är sant 🤐) så nu får jag inte en massa tid att fatta vad det handlar om, för jag har ju redan fattat. Förstår poängen, inte slösa tid på sådant jag redan vet. Intressant fenomen faktiskt. Ska bara bli snabbare i tanken, och känslan, så jag slipper svajet. 😃

Är uppenbarligen dags att hålla sig på banan, heeeela tiden… 🌊

Otroulig
8/12/13, 9:17 AM
#177

#175 Häftigt. Jag har ju helt accepterat regressioner men inte tänkt tanken att det naturligtvis ( eftersom tiden inte är linjär) funkar åt andra hållet. Och Yippe!! Då får jag ju kanske mitt liv som jag vill, fast jag få vänta lite;) fast djur hade varit trevligt.. Men då äter man naturligtvis inte kött. Kanske att djuren har för låg energi ? Spännande i alla fall!! Kathja, vet inte men har fått för mig att det kan vara så att vi är många som får en sista körare av olika saker. För att släppa för gott. Skulle gärna hoppas på det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
8/12/13, 9:23 AM
#178

Låter ju tilltalande att det är "sista vändan" - känns faktiskt så, som en MEN FATTA NU DÅ DU BEHÖVER INTE IN DÄR OCH TRASSLA RUNT, GÖR RÄTT MED EN GÅNG! Och det är ju sant. 🤐

Alexandraea
8/12/13, 12:43 PM
#179

#177 

Själv har jag alltid, sedan jag var liten önskat mig en värld där magi existerar, samt féer, häxor etc som i sagorna, haha, och det här känns som att det är så nära vi kan komma till en "magisk" värld. Dock var jag också lite besviken att det inte finns några djur, men det finns säkert en mening med det. Kan ju vara så att vi alla är så högt utvecklade att inga själar inkarneras som djur…? Eller så existerar de, men hon kunde inte se dem under regressionen.

I alla fall känns det skönt att veta att denna värld kommer så småningom när vi alla är redo för det. 😍🌈

Otroulig
9/11/13, 9:21 PM
#180

Dagens insikt fick jag nog med hjälp av Håbe idag. Men jag insåg:

Jag är väldigt rädd för att göra fel!

Jag var så redan som barn, satt och grät vid intagningen till första klass för att det var en fläck på stencilen..(man skulle hitta 5 fel och med fläcken blev det 6 fel)

Jag trodde inte att jag var sån längre - men idag gick det upp för mig, att JO så är det visst på mitt nya jobb. Sa det t.om högt idag.

 Jag inser att det hindrar mig. 

Så tack för det. 

Gissar att det har att göra med för högt ställda krav på mig själv. Att jag ska vara perfekt…annars….hmm, blir jag inte älskad? Får nog känna in den känslan lite.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/12/13, 7:34 AM
#181

Min Älskling säger ofta till mig att inte överanalysera, men det är jus vårt att inte göra det då man väl har insett att min universum faktiskt kretsar, och är skapat av mig, är jag inte nöjd så måste jag ju hitta svaret på varför.

Igår blev det ju bajs och pannkaka av mitt planerade möte med min nya bekant. Varför? Ställde både mig och Universum frågan.

Svaret fick jag idag…på FB, hade dock varit inne och nosat på det själv.

Be aware when the fear is not fear of something that is not in alignment with you, but fear of shining brightly. Because very often those of you in physical are afraid of shining too brightly and we invite you to acknowledge it when you feel that. Oh, but to allow yourself the joy of the experience that you are here for – and you are here for a very special joyful experience, dear one. ~Aaron Connection

Så nu vet jag vad jag ska jobba med i helgen! Skrattar

Annons:
[Torahzen]
9/12/13, 8:54 AM
#182

Det är så sant!

Min gubbe brukar säga till mig att jag är rädd för att lyckas! Kanske mer rädd för att lyckas än misslyckas. Det ligger nåt i det. Tack för påminnelsen.

Theleonora
9/12/13, 9:43 AM
#183

Jag är också rädd för att lyckas, blir fylld av skräck då. Har konstaterat det ett tag men det vill inte släppa. Så jag ber här och nu, tack Gud för insikten som löser upp och frigör mig från denna blockering som hindrar mig från att lyckas! Amen!❤


[Kathja]1
9/12/13, 8:23 PM
#184

Eller hur! Helt galet ju!!! Men nu ska det knackas ännu mer, trode jag var klar med ICKE. 🤪

SHIAWASE
9/13/13, 2:38 PM
#185

Ah vad bra!!! jag lyckades fixa tilbaka Theleonaras kommentar~~allt frido och frojd,, haha❤️ OCH Torah hade ju skrivit alldeles innan, sa det var darofr jag bara hade ROSA i huvuet

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
9/13/13, 3:34 PM
#186

🎂

Otroulig
9/17/13, 8:04 PM
#187

HA!! 

Idag på jobbet när jag satt i flera timmar och sorterade in gamla papper som legat i högar och kartonger så tänkte jag först, det här är egentligen lite slöseri, här sitter jag med  all min potential och kunskap och framför allt med min höga lön och …sorterar papper.

Så kom jag på!!☝️ Det är ju precis vad jag önskat mig!!! För några år sedan, när jag var trött på alla beslut och ansvar så bad jag att få ett jobb där man inte behövde tänka utan bara mala på. Och det är ju precis vad jag gjort idag. Dessutom tjänar jag bra med pengar också. 

PERFEKT!! Kan inte bli bättre! Just nu i alla fall och en lite period. 

Be och du ska få! 🥳

Dessutom var jag sugen på godis men skulle ut med hunden och orkade inte åka till affären. Då styrde mina steg av sig själv och rätt vad det är står jag framför kiosken  - jamen just ja! Här kan man köpa godis. 

Så nu sitter jag här och njuter framför min brasa med choklad och tända ljus!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/18/13, 5:49 PM
#188

Dagens insikt kom efter en verbal käftsmäll jag fick av min gulliga chef i morse. Och den såg jag inte komma! Ska inte dra den långa historian, men vi stod och snackade om en grej som gled in på vad vi skulle behöva göra för att det ska fungera bättre i vår verksamhet. Jag vet att hon är min chef men hennes svaghet är att hon inte leder, inte det minsta. Och min egenhet är att jag gärna gör det… ja ni fattar. Nu är jag ju en kärleksfull individ (faktiskt!) OCH socionom så jag kan framföra kritik snäll och givetvis fick hon en massa beröm också. ;) Men plötslig säger hon till mig att jag är så negativ, att jag sprider negativitet omkring mig. Jag?!?? Men hallå!!!! Säg att jag klampar in där jag inte ska vara, säg att jag allt för gärna talar om vad jag tycker och tänker. (Men missa helst inte att jag gör det för att jag vill att saker och ting ska bli bättre.) Men att säga att jag är negativ är lika absurt som att påstå att jag är svart, eller man. Nog om detta. Medan samtalet är så börjar jag ju såklart att analysera vad som händer och varför. Varifrån kommer detta att jag är negativ??? På vägen hem efter lite klurande kommer jag (såklart) fram till att det ju inte handlar om just "negativ" det handlar om att jag fick en hint om att jag behöver jobba med att inte bry mig om vad andra tycker och tänker. Jag vet vad som är rätt, för mig, jag vet vem jag är och varför jag gör det. det ska räcka. Så det är bara att tacka för att jag fick reda på vad det är dags att jobba med nu.

Annons:
szirius
9/18/13, 7:03 PM
#189

Inspirerande insikt Kathja! Tack för delandet! Detta ska jag försöka minnas, för det är PRECIS vad jag också behöver jobba på, när jag får åsikter kastade på mig som jag känner inte är sanna…mitt jobb där är att inse att jag inte ska bry mig om vad dessa personer anser, utan stå kvar i mig själv och min kärlek! Yes!❤️

Har nosat på detta tema idag med en vän…vi är lika varandra i det att vi lätt tappar bort vår egen inre röst när någon annan är väldigt dominant och taktlös i sina åsikter. Att vi då kryper ihop lite och inte förstår förrän i efterhand att vi faktiskt blivit kränkta eller arga. Vi insåg att vi tar på oss skam för vad den andre gör☝️ Så det var en insikt för oss! Alltid bra att se tydligare vad som sker automatiskt, lyfta upp det till medvetandet så att man kan förändra det.

[Kathja]1
9/18/13, 7:14 PM
#190

Det var så lite så. 😉Får säga att det var ett tag sedan jag fick en så tuff hint, men det gick ju över på en halvtimme när jag hade klurat klart. Är stolt över att inte gick till motangrepp och började försvara mig själv och det som är jag. Utan jag valde att be om ursäkt, säga att jag skulle tänka på det, och så socionomade jag lite till. Hade detta varit för något år sedan så hade jag talat om att HON HAR FEL. 😡Men nu vet jag ju att alla har rätt till sin sanning. Och jag hade just talat om för henne att hon kanske skulle behöva kliva fram och leda lite mer, så jag får ta detta. 🤐Och som sagt, jag fick en viktig hint om vad jag behöver jobba med.

Otroulig
9/18/13, 9:49 PM
#191

Ojoj, jag inser att jag är en problemlösare uti fingerspetsarna, för jag började raskt fundera på hur ni pratade förbi varandra, hur hon lade något annat värde i order negativ än du osv, osv. 

Jag vill verkligen att alla ska komma överens. Att det inte ska vara några missförstånd. Konflikter stör mig. 

Istället för att bara tänka jaha..så tyckte hon..och skita i det. Det är t.om inte mitt problem - ändå går jag igång. Jag kanske skulle passa som medlare eller nåt…

Så tack för den insikten Kathja 🙂

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/18/13, 10:14 PM
#192

Du är söt! Men visst är det så att vi lägger olika värdering i ordet "negativ", det eller så har hon noll-koll och det vill jag inte tro för hon brukar ha bra koll på annat. 🤔

Men för mig är en negativ person någon som gnäller för gnällandet skull, någon som inte är ute efter förändring och som aldrig skulle ställa sig upp inför den det berör och berätta sitt gnäll. 

Jag var mer som dig förut, men lite gnager det mig att hon ser det som hon gör. samtidigt som jag ju vet att det inte handlar om det och det är framför allt inte viktigt. Nu drar jag (vi) lärdom av detta och jobbar vidare. Snart är jag annan stans och då kanske hon får en Medarbetare som är negativ "på riktigt" - eftersom det tydligen är vad hon fokuserar på. 😉

Otroulig
9/18/13, 10:28 PM
#193

Söt …😊 hmmm. Ja jag är nog rätt naivt söt kanske 😃 Jag vill ju lätt gå igång och analysera henne..men egentligen …vad hjälper det dig? Tja kanske öka förståelse för henne kanske. Men du kan ju välja och lägga fokus och energi på annat. För du vet ju hur du är.

Lite intressant det här faktisk att acceptera att man är missförstådd. Det är ju lite likadant på min arbetsplats känner jag. (och det är ju MIN känsla - den kan ju vara fel) men det känns verkligen som att vår nya projekt ledare inte har något som helst förtroende för mig. Vet inte vad det kommer ifrån. Men det roliga är: Jag bryr mig inte nämnvärt. Jag försöker inte ens bevisa vilken kompetens/kunskap jag har. Jag sorterar glatt papper in i pärmar och häftar papper 😎. Tar inte åt mig att han alltid frågar mina arbetskamrater om uppgifter och hjälp. Han frågar aldrig mig. 

Fantastiskt - för nåt år sen skulle jag känt mig helt värdelös och förminskad. Men TJOHO inte nu🥳, 🎈till mig!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/18/13, 10:46 PM
#194

Heja oss vad vi växer som människor!🥳❤️😃 (och jag har självklart redan analyserat henne, vet hennes svagheter och hur hon funkar 😉)

Otroulig
9/18/13, 11:10 PM
#195

😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
9/18/13, 11:25 PM
#196

ja, det är ju DÄR det klämmer! Tack för att du satte ord på något där. Att känna sig missförstådd! Att inte få sin mening fram, att bli misstolkad gång på gång…när någon är övertygad om att hon vet vad jag menar, hur jag fungerar….och bara kunna släppa det….puuuuuh🥵 ( s-mor på intåg🤐)

[Kathja]1
9/19/13, 8:24 AM
#197

Visst är det svårt! Att alla inte fattar det jag fattat det är en sak, men när de inte förstår mig, då svajar det allt till. Om än mycket mindre nu än förr, så det går åt rätt håll…

Allt är jag och jag är allt, när hon inte ser hela mig är det jag som inte ser hela mig, mitt rätta jag. Ännu en insikt…

[Kathja]1
9/19/13, 9:18 AM
#198

Fortsätter på min insikt från igår då det var fler som "hängde på"… Det ena leder ju gärna till det andra och det gäller att inte stoppa detektivarbetet förrän man känner att man är klar. 😉

Gick ju från FAN HON HA FEL! till insikten om att allt handlade om att jag behöver jobba med att inte bry mig, till att jag inte ser hela mig som jag är till det senaste… Det är mitt inre barn som "går igång", den lilla behöver mer kärlek och helas från gammal skit. Så det fick bli en EFT-runda på det. 😃

Inser det logiska i det också eftersom jag den senaste veckan har skuttat in och ut i tankar kring min mamma, hur hon fortfarande vältrar sin ångest på mig… 🤐Står emot men blev arg, sådär så jag ville tala om för henne vad hon håller på med och att det räcker nu!🤐

Att hon nådde in beror bara på att jag har jobbat som en tok med mina adhd-pojkar, de tar all energi ibland och det gör mig mer sårbar efter ett tag. Man blir trött helt enkelt. Men nu ska det omgrupperar och helas. Kärlek, harmoni och tillit. Amen

szirius
9/19/13, 9:44 AM
#199

Kathja! Jag gjorde också en runda på mitt inre barn igår😃❤️

Sen kommer jag och tänka på skuggarbete…när du nämner " hela jag"…för vi är ju ALLT. Och det behöver vi omfamna. Krama våra skuggor. Jag är negativ ibland…jag omfamnar det.✨ Då behöver det ordet inte bli så laddat. Man kan hitta ställen där man kan känna att det stämmer. Jag kan vara negativ mot mig själv tex.

[Kathja]1
9/19/13, 9:48 AM
#200

Jag är ytterst sällan negativ eller hård mot mig själv, däremot är det nog så att jag inte alltid ser hela mig. Jag är inte helt ärlig tror jag, och det är ju lika illa det. 🤔

gardit
9/19/13, 7:24 PM
#201

Ni har alla så djupa insikter så man blir alldeles yr, jag som är relativt ny här känner mig ibland lite enkel men just nu bryr jag mig inte för mitt liv är mitt liv och jag är full av förundran och förväntan.

Idag hade jag ett bra samtal med min chef och får veta "mellan raderna" att mitt jobb är viktigt och vem som helst kan inte ta min roll.

Steg 1 i förverkligande av affirmationen "jag är på min rätta plats och gör det jag älskar att göra" - jag trivs bättre där jag är!

Steg 2 kommer när tiden är mogen…

[Kathja]1
9/19/13, 7:31 PM
#202

…och vi är inte nya utan har hängt här ett tag, så häng kvar och utnyttja allas klokskap så ska du se att du kommer att växa så det knakar då tiden är. 😃

Annons:
Otroulig
10/3/13, 2:43 PM
#203

Kommer ni ihåg hur jag undrade om jag smittade? När jag kom till mitt nya jobb som verkade så bra och helt plötsligt så verkade historien upprepa sig från mitt gamla jobb???

Jag inser ju nu att jag hade ju fokuserat som en GNU på allt det jobb relaterade negativa i flera år. SNACKA om att bygga upp ett ENORMT momentum!!💣 
Hihihi. Snacka om att LOA fungerar 😃

Och jag är så tacksam att jag kom därifrån, för jag kunde ju inte vända min vibb där…hur mycket jag än försökte. Jag var inte stark nog att stå emot.

Men nu så!!! Häromdagen undrade mina Medarbetare om säljaren kanske var sjuk. För han hade genomgått en personlighets förvandling och var trevlig 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/3/13, 2:51 PM
#204

Yes!! Otroulig:)~~~ harligt,,

Intressant nar man borjar forsta det dar med momentum, och hur man ska skifta,, (eller i borjan forstar man ju  inte HUR man ska gora for att skifta, utan det ar efterat nar man ser tillbaka somman ser hur man har lyckats skifta

Och TANK vad harligt nar man kan gora allt detta medvetet,, nar man inser hur det fungerar~~~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[luneri]
10/11/13, 5:45 PM
#205

Jag pratade med en bekant häromdagen om hur vissa människor orkar ha jobb och annat hela dagarna, medan andra blir trött av bara tanken. Min syster exempelvis är sådan som studerar med än 100 % samtidigt som hon är delaktig i ett ideelt företag som ledare inom två team! Men så kom jag fram till att hon oroar sig aldrig hur saker kommer gå. Det löser sig alltid säger hon. Att ha just den insikten spar på så mycket energi! Vi kom fram till att det förmodligen är därför vissa människor orkar så mycket :) 

Det går åt så mycket energi att oroa sig har jag insett, och det är precis vad jag gör, men jag har märkt själv det senaste att det löser sig alltid i slutändan, så det är bara att slappna av :)

Otroulig
10/11/13, 7:07 PM
#206

Precis Luneri!

När vi oroar oss, tänker vi ju negativa tankar. Dvs motverkar resultatet av det vi vill ha. Om vi ändå inte kan påverka utfallet (vilket i och för sig inte är sant - för det kan vi om vi använder LOA) så är oron en helt onödig energi.

Det är ju t.om så att man kan säga att det som tar energi från oss signalerar att vi är fel ute, vi går MOT vår innersta önskan. 

Livet ska kännas lätt och glatt - då är vi på rätt bana.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
11/6/13, 11:53 AM
#207

Jag har kommit på att jag tycker så illa om när folk inte kan vara sams. Jag tolkar det som jag fått med mig på grund av mina föräldrars skiljsmässa. Jag mår så dåligt när folk är oense och arga på varandra. Det ligger så mycket rädslor i detta. Rädslor hos de som inte kan samverka och hos mig för jag är rädd att ingen ska älska mig. Jag vet med hjärnan att det inte är sant, med hjärtat hänger inte med alla gånger. ❤️

Otroulig
11/6/13, 3:40 PM
#208

En stor och viktig insikt❤️❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/6/13, 3:52 PM
#209

#207 det där kan jag absolut känna igen…gamla erfarenheter påverkar…

Även om jag gång på gång ser att den här släkten har "varma konflikter" dvs de bråkar öppet men det går över lika snabbt igen…själv kan jag ha oro kvar i kroppen flera dagar😮 efter att ha varit vittne om en sån " diskussion"

Jag blir också väldigt påverkad av när andra är arga på varandra, har svårt att hålla det ifrån mig…även om det inte rör mig alls egentligen… men det finns i energin på nåt sätt…🤔

Därför det kan vara så krävande för mig att vara i ett större arbetslag…ständigt nåt som ligger och pyr mellan folk som tar sån onödig energi från jobbet som är det viktiga🤐…säkerligen en av alla anledningar till att jag startat eget….

Annons:
SHIAWASE
11/16/13, 5:01 AM
#210

Fick en wow insikt om mitt nästa steg , tack😊behåller innehållet för mig själv ett tag dock :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/16/13, 10:18 AM
#211

Spännande värre! Du kan ju behöva lite mer på gång. 😉 ❤️

Otroulig
11/16/13, 10:26 AM
#212

Shia din lilla frestare! 😛

KUL!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
11/16/13, 4:47 PM
#213

Tror jag kom på nåt som kanske hindrar mig.. Jag har ju en dröm vision. Grejen är att känslan är lite att sen är det klart. När jag har fått det så är det yippieayae och klart ✨.

Men så är det ju inte livet - det är ju ett flöde - det finns inget klart. Det ska ju vara som en rinnande bäck..och jag har i min känsla skapat en reservoar 🤔 vad tror ni om det???

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/16/13, 5:01 PM
#214

#213 jag tror att jag förstår hur du menar…

Jag kan också komma på mig själv med det där….jag har tagit upp det tidigare…att jag kan " lägga det roliga framför mig" för att jag tänker att sen har jag ju inget kvar. Fast det är ju verkligen inte sant😮, för då kommer ju nåt annat roligt in👍.

Tex kan jag vara så med resor. Jag sparar på mina drömresor…🤔i stället för att bara göra slag i saken.

Eller bara på såna smågrejer som att måla om hemma. Jag vill liksom suga på den karamellen och SPARA den, istället för att göra det. Har skjutit upp det fleera gånger fast jag haft pengar till färg! Och verkligen VILL göra det också.  Jätteunderligt. Rädd för att jag ska "bli klar med allt kul"….så: brist på tillit, den gamla godingen🤐

Theleonora
11/16/13, 5:28 PM
#215

Åh, här har vi en till som är sån.Jag skjuter upp mitt eget uppvaknande för jag är så rädd att det inte ska finnas nåt mer efter det… Som att när jag väl vaknar upp och inte lider mer så behöver jag ju inte lida, då kan jag lika gärna dö för då är jag ju klar med det jag skulle göra i den här världen… Det är nog grunden till all min prokrastinering. 

Tillit är ordet! ❤️


[Kathja]1
11/16/13, 6:43 PM
#216

Så roligt att ni tänker så, själv blir jag rädd för vad som kommer att komma efter att drömmen är uppfylld, eftersom drömmen är så stor så måste det som komma efter vara GIGANTISKT. Och DET blir jag rädd för. Är ju lika galet det, för jag kan ju såklart börja med att nå den ena drömmen och när det är gjort kommer jag ju såklart vara mer förberedd för nästa. 😛

Annons:
szirius
11/16/13, 7:00 PM
#217

# 216 jaa lite så också kanske…🤔 eller,jag är nog rädd för att bli girig…"mkt vill ha mer" och så tappar jag kanske bort mig själv och glömmer att vara tacksam….vilket ju inte heller än nån risk, tror jag😉Men DÄR tror jag att jag kan hindra mig från att ta emot oändligt från universum☝️…funderingen om rikedom skulle stiga mig åt huvudet, som det gör för så många som innan är så kloka och jordade…hehe…sååå: inte redo där HELLER😛. Allt är som det ska.🌊

Jag kan ibland känna som att jag lever i ett parallellt universum samtidigt, där mina drömmar redan är besannade….och så kan jag liksom bli trött på det, haha, och känner att det här "enkla" är mkt bättre🤪…ja tänk så mkt som rör sig i skallen på olika plan…

Otroulig
11/16/13, 7:41 PM
#218

Det där med parallella universum är ju så underbart❤️ När det känns som att man redan är där man vill vara. Men tröttnat på det, NÄÄÄÄ!!!! Jag kanske inte varit där tillräckligt länge😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
11/19/13, 12:53 PM
#219

Jag har insett att jag har något emot chefer, de som bestämmer över mig, ta order ifrån. Jag tror faktiskt att detta grundar sig i ett tidigare liv, men jag vet inte. Jag har inga minnen av det, men eftersom jag inte har något minne från detta livet så…

Nåja. Jag är nu redo att släppa mitt behov att välja att inte lyssna på chefer, de som bestämmer över mig. Jag är nu redo att göra ett nytt val. Att lyssna och göra som de säger och ändå behålla min integritet. Håller jag inte med så kan jag säga det med respekt för båda parter.

Jag har valt att gå bakvägar för att få som jag vill. Inte så snyggt alla gånger, inget allvarligt, men det blir fel.

Tack för insikten!

Otroulig
11/19/13, 6:22 PM
#220

Hm, jag har oxå nåt med auktoritära personer som triggar lite sidor hos mig. Har dock inte kommit till nån jaha upplevelse än..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
11/20/13, 7:39 AM
#221

Ojojoj.

Även jag har under några år suttit fast i det problematiska med personer i chefs position. Auktoriteter! Såna som bestämmer över mig. Jag har verkligen suttit i fast i detta och jag har översköljts av min känsla av maktlöshet. Som gjort mig ilsk, negativ och trotsig.

Aha.😊

 Jag har suttit fast i litenheten över att ingen lyssnat på mig. Å andra sidan så är det ju inte lätt att lyssna på nån som inte talar ur skägget/ eller nån som tar "det" personligt" och agerar utifrån det, eller nån som tycker att de BORDE fatta ändå…..

Martyren i mig har levt sitt egna lilla liv. Martyren som bara är en förklädnad för att dölja sårbarheten och litenheten inombords.

Ja. Ni vet. Det där ordet TYDLIGHET.

Har inte varit så tydlig för mig förrän Nu 🤐Say no more.🤐

szirius
11/20/13, 10:36 AM
#222

NU är du tydlig, det är huvudsaken Rore👍. Hurra för dig!

Jag har också insett att jag har en förmåga att vara otydlig…för för mig förknippas tydlighet med försvar☝️ Jag har inga riktiga förebilder i att vara tydlig utan att bli arg och otrevlig🤐…och jag reagerar ofta själv med just ilska när jag känner starkt för nåt….och då har jag hellre backat och varit tyst, svalt allt, för ilska är ju fult och farligt att uttrycka, har jag tyckt🤪.

Har haft så höga ideal, att jag genast ska hitta sättet att uttrycka mig med lugn och frid, aldrig brusa upp…som nån annan upplyst buddha😮

Men jag tror : hellre arg och säga sin mening än tyst och brinna upp inombords. Ilska ligger högre upp på känslostegen än vanmakt😉

[Torahzen]
11/20/13, 11:28 AM
#223

Bra sagt Rore! Tydligt och klart. 👍

 Du gav mig en till insikt jag har nog också kombinerat det med Litenhet, att inte säga det jag vill, för det är ju änd ingen som lyssnar, så jag gör det jag känner för… 😊

Jag ska nog också bli lite modigare och hellre visa mig arg och säga det jag tycker. För att citera Trolltider:

** Nu är jag stark och stooor, större än jag nånsin tror!
**

Annons:
[Kathja]1
11/22/13, 9:13 AM
#224

Dagens insikt - JAG ÄR VÄRDIG! Och jag behöver jorda mig (ännu) mer för att må bra. Det känns som att jag behöver det mer och mer - kanske hänger det ihop med att jag blir öppnare och öppnare uppåt. ☝️

[Kathja]1
11/29/13, 3:07 PM
#225

Dagens insikt är en viktig en. 

Jag har blivit så van vid att må bra så det är nu vardag, en vardag som mellan varven känns lite trist. Så note till mig själv - UPPSKATTA det som är och UPPSKATTA att livet generellt sätt är så mycket trevligare nu än för bara ett år sedan.

Otroulig
11/29/13, 7:02 PM
#226

Hahaha, jag skulle kunna göra en copycat som Thora. Insåg det själv när jag läste i en annan tråd.

Jag mår ju brabrabra…….jamen TACK ❤️ för det!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
12/16/13, 1:38 PM
#227

Idag på lunchen satte jag mig i massagestolen, tänkte det skulle göra gott då jag är trött och förkyld fortfarande. Då kom jag till insikt att jag kände mig ensam när jag var sjukskriven för utbrändhet, för flera år sedan. Det kändes som att alla pratade om mig, inte med mig. Jag fick "hållas" då jag inte orkade med som tidigare då jag kom tillbaka på deltid. Ingen som frågade hur jag mådde, om de kunde hjälpa mig på något sätt. Jag fick nog mer hjälp än vad jag såg, men ingen som var MED mig. Det kändes som om ingen stod upp för mig. Det är jag ledsen för. Nu kunde jag släppa det.

[Kathja]1
12/16/13, 2:55 PM
#228

Vad skönt Tora! Kunde känna din sorg då jag läste inlägget. Dags att släppa och gå vidare. (Jag kan inte göra smajlisar idag - du skulle ha fått en *kram*)

Det är underligt det där hur man kan känna sig ensam när man egentligen inte är det. Jag hade en släng av det i går, var nog därför jag vaknade upp och ner idag. Och slängen fick jag nog för att jag så frankt hade tänkt att jag minsann inte var beroende av någon. Så min insikt får väl bli att jag inte är så självständig som jag vill tro. Vilket iof är ganska bra tror jag.

[Torahzen]
12/16/13, 3:00 PM
#229

Tack för kramen! 🤗

szirius
12/16/13, 3:29 PM
#230

Vad skönt Torah, att själva insikten gjorde att du kunde släppa direkt🎈🤗

Varje gång jag får ensamhetskänslor så funderar jag på var jag lämnat mig själv…för det är ju en del av mig själv som saknas när jag känner mig ensam☝️…när jag är i alignment kan jag känna gemenskap med hela universum, synligt som osynligt, djur o natur, ja allt❤️ och det kvittar totalt om jag har huset fullt med folk eller är solokvist!

Allt är som det är…inte så farligt att känna sig ensam emellanåt heller…det är ju bara en känsla🌊

Gruppkraaaaaaaaaaam🤗🤗🤗

Annons:
[Torahzen]
12/16/13, 3:35 PM
#231

Jag var i ett vakuum - länge - och kunde inte uttrycka min känsla ev ensamhet.

szirius
12/16/13, 7:09 PM
#232

Och nu har du kommit ur, för du har uttryckt den!🌺

Otroulig
12/16/13, 7:19 PM
#233

🤗 Thora

Jag kom till en insikt som i sig inte är ny - men ni vet, när det går djupare. 

Kom ihåg mitt beteende och min känsla inför flinget som satte igång mig in i känslorna förra gången. Undergivenhet, rädsla, ett yttepytt barn som ville ha kärlek och inte bli lämnad.

Ja jösses, dit kommer jag aldrig att komma igen - men tror banne mig att det finns små spår kvar av att jag faktiskt tror att jag skulle bli hel av en man. Att jag skulle bli fullständig då. Trots att jag tjatar inför alla andra att förhållandet är desserten osv, osv. Jag tjatar för att JAG behöver höra det och framför allt KÄNNA det. Nu ni, är jag på väg tillbaka till stor och stark igen!🦸‍♂️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
12/16/13, 9:06 PM
#234

🏆😃

Minney
12/16/13, 10:12 PM
#235

Heja, heja Otroulig! Och tack för att du tjatar - hjälper mig på vägen i att övergå från en smulig bondkaka som vill bli ihopföst till en hel bit och ätas upp - till att känna mig som en smaskig stolt - och hel chokladtårta:-)

szirius
12/16/13, 10:18 PM
#236

Tror att det är en grym myt att män vill ha kvinnor som vill bli omhändertagna..de gillar starka coola kvinnor som är fyllt lyckliga på egen hand, så NU JÄMARNS  OTROULIG- när du äntligen fattar att du INTE BEHÖVER NÅN för att vara hel😎! Så kommer de sniffa sig till dig😍och stå på rad…tro mig!

[Kathja]1
12/16/13, 10:26 PM
#237

Men de vill allt bra gärna ha en kvinna som tillåter dem att vara MÄN.

Annons:
[Torahzen]
12/17/13, 10:15 AM
#238

Jag gillar verkligen inte att bli kritiserad. En kollega fick en broschyr för typ en månad sedan för att korrekturläsa. Sedan har jag varit bortrest och förkyld så jag har inte legat på. Idag fick jag synpunkter ochhan menade att han har suttit och gjort mitt jobb. Ja det kanske han har gjort, men han då som dröjer en månad!!! Grrrr 😡

[Kathja]1
12/17/13, 9:36 PM
#239

Jag börjar tro att jag är en orolig-själ. Blir lätt rastlös när det är samma, samma. Nu har jag bott i samma hus i 7 år (rekord!), haft samma man i snart 11 år (nästan rekord), och jobbat 2 år på samma jobb (också nästan rekord) - ungarna har flyttat och livet är ganska mycket samma samma, och jag tycker att det ska hända något nu.

Något roligt, inspirerande, underhållande, glädjande…

Så insikten är - jag gillar när det händer grejer!

szirius
12/18/13, 12:31 PM
#240

Jag är i lite samma tankar, vad kommer till boende, 6 år här - också rekord för mig…märker hur mina drömmar far iväg till andra hus, inte att fixa här längre🤔. Där delar vi INTE känsla i familjen, maken vill bo här livet ut och jag kan inte ALLS se det eller känna det…känner mig redo för ny utmaning om några år!

Maken är jag nöjd med😍, 15 år nu och ständigt i förändring🌊

[Kathja]1
12/18/13, 3:47 PM
#241

Missuppfatta mig inte nu - huset och Älsklingen vill jag då rakt inte byta ut, jobbet hade jag gärna klarat mig utan om ekonomin tillät. Men det kan ju vara positiv förändring i det som är, fixa med huset, resa med Älsklingen - lite olika projekt tror jag passar mig fint.

Otroulig
12/18/13, 6:14 PM
#242

Jag har insett ju äldre jag blivit..eller så har det kommit med åldern, att jag har rätt stort trygghets behov och är lite skeptisk för förändringar. Om jag ska vara med på förändringar så vill jag vara försäkrad att det är hållbart. Det gäller i nästan allt. Boende, på jobbet osv. Jag får jobba lite på att vara flexibel. Jag är nog en typisk oxe i det ämnet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/18/13, 7:01 PM
#243

Och en annan är Vattuman, ge mig inget fyrkantigt för då sparkar jag bakut.

szirius
12/18/13, 7:22 PM
#244

( nädå Kathja, jag vet att du är nöjd, det var mer känslan som klingade an i nåt i mig, älskar ju också mitt hemma….för nu🤪äh. blablabla🤐)

Jag insåg nyss, nåt som egentligen borde vara självklart för länge sen, men som, ja ni vet, när poletten trillar ner: att det är HELT OK att gå in och ur julstämningskänslan, precis som alla andra känslor!

Den kommer ju o går hela tiden, några timmar kan jag bara🤮 på all julkommers överallt😴, sen får jag feeling o ba 🎁🌛tralalala nu är det jul igen - och det är ju helt OK. Jag behöver ju VERKLIGEN INTE rågilla advent o jul o ha stämning 1-26 dec non stop- vart fick jag för mig det?🤔😃

Annons:
[Kathja]1
12/18/13, 7:26 PM
#245

Ibland kan man tro att du överdoserade Bullerbyn när du var liten. (sagt med kärlek)

szirius
12/18/13, 7:28 PM
#246

Det gjorde jag! …..en flykt till gemenskap o kärlek…❤️

[Kathja]1
12/18/13, 7:32 PM
#247

Det förklarar mycket vännen. Själv gillade jag Spela min lind, sjung min näktergal - allt i livet är bättre än de historierna. Och Saltkråkan.

Theleonora
12/21/13, 11:30 PM
#248

Jag är tacksam för insikten om att jag inte lyssnat på andra när jag blivit kritiserad, trots att det gjort ont. Alltså att jag inte följt den jobbiga känslan utan lyssnat på mig själv istället. Det roliga med andras kritik är att sen har de följt i mina fotspår och gjort exakt det de sa till mig att inte göra :). Så tack gud för den insikten! Och tack för att jag lyssnat på mig själv, trots de tråkiga känslorna, som kommit av kritiken!!! ❤️

För sanningen är ju att jag (och var och en) vet vad som är bäst för mig (en) och vet jag inte det lär jag (en) ju få reda på det genom egna försök!! :)


[rore]
12/22/13, 9:30 AM
#249

Här kommer en bitter ljuv insikt, som kan tyckas självklar.

Lyckan finner jag

När JAG gör slut på MIN illusion

och ser verkligheten så som den ÄR!

Inte för HUR Jag vill att den ska se ut.

Först då kan lyckan komma till MIG.

Först Då blir JAG Fri.

Ingenting Är någon annans fel.

Sanningen faller alltid tillbaka till Mig själv.

Det är som om Fröet inom har spruckit ut

och de första sköra trådarna av eget liv letar sig ner i mjuk omfamnande mylla och funnit sitt fäste.

Tacksam!

szirius
12/22/13, 2:23 PM
#250

Vackert Rore❤️

[rore]
12/24/13, 6:45 AM
#251

❤️

Annons:
SHIAWASE
12/24/13, 9:19 AM
#252

Rore❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/28/13, 9:37 AM
#253

Dagens insikt….

När jag inte ger av mig själv så torkar jag ihop och stannar av. Det är i mötet som jag växer och blommar upp, det är därför jag inte tycker om när livet blir samma-samma. Något jag behöver göra något åt eller ej? Det vet jag faktiskt inte! Det känns mest som att det är min drivkraft och därmed något bra. Nya möten, nya utmaningar - DET är vad jag behöver ha. 

Och just nu är det dåligt med dem, har inte haft något nytt, eller utmanande, på flera veckor känns det som! Jag fattar nu även vidden av att jag fick det jobbet jag har, ett jobb med nya möten och utmaningar varje dag - OCH jag får dela med mig av mig själv. ☝️

Frågan är hur jag ska skapa dessa mötena i mitt liv, i ett fritt liv där jag styr själv… Eller jag kanske bara ska se att jag har dem mer än vad jag tror? 🤔 Fast jag uppskattar mest Irl-möten, eller möten där jag pratar, mer än dem där jag skriver. Men möten är det ju iof iaf… 

Lite mer fokus på tacksamhet kanske skulle liva upp. 😎

linnease
12/28/13, 9:06 PM
#254

Hm. Bra insikt, bra början :) Brukar ju komma mer när man kommer på vad man verkligen vill ha ❤️ Hittar kärnan i vibben, och klurar på den, så dyker det upp!

(alltså inte att du inte visste det innan, men igen och djupare låter det som?)

gardit
12/30/13, 12:01 PM
#255

Jag kunde inte sova häromnatten utan låg och rensade bland tankarna istället. Det går ut på att jag väljer nya tankar som ersättning för gamla tråkiga.

Det som kom upp var:

JAG ÄR sann

JAG ÄR trygg

JAG ÄR stark

Tack för det, universum!

SHIAWASE
12/30/13, 12:17 PM
#256

Underbara tankar och insikter gardit!!!~~

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
12/30/13, 2:11 PM
#257

Mkt bra Gardit! Rabblar man dessa som mantra så kommer man nog långt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
1/5/14, 1:34 AM
#258

Nattens insikt ;) Jag har undvikit att vara i nuet, genom att skapa drama i mitt liv. Snälla Gud/Universum/Alltet, befria mig från all drama, från att leva i och älta det förflutna, för att planera och dagdrömma om framtiden. Skulle det inte vara underbart härligt att vara i nuet, här och nu och leva i varje nu i kärlek!


Annons:
[Kathja]1
1/5/14, 8:33 AM
#259

Tada! Vilken härlig insikt Tea! 🤗 Jag tror att du skulle må bra av att titta på varför du så undviker det, ibland kan det vara lite nytta med att "analysera" för att nå ännu ett lager i insikten.

Theleonora
1/5/14, 11:02 AM
#260

Det har jag gjort men ville inte skriva ner riktigt allt :). Det är så skönt när kag kan vara i nuet för då sker "analyserandet" av sig själv. Som när man ser på en film av sitt liv utan att döma :)


[Kathja]1
1/5/14, 11:40 AM
#261

👍

****************''

Tråden börjar att bli väl lång så jag stänger denna och startar en ny  - den hittar du här. 🙂

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: