Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 929 ggr
Marre36
2/8/13, 9:31 AM

Envisa tankar

Har insett att LoA är det som jag har letat efter under lång tid. Och nu kan jag nog känna att jag har blivit ganska bra på att tänka bättre tankar och känslor och att det är väldigt skönt att vara i fas med The vortex.

Jag har /haft det jobbigt ekonomiskt och förstått att det har med gammalt groll från barndomen att göra. Jag har nog inte känt mig värdig att kunna leva gott. Det jobbiga är att jag hade bättre ställt när jag var yngre än jag har nu trots att jag jobbar heltid. Så nått har gått fel och jag tror att det är mina tankar som är grunden till det hela.

På kvällen när jag ska sova går jag igenom de positiva saker som hänt under dagen och strävar efter att vara i fas med attraktionsvirveln. Men sen under natten kan jag vakna med ett ryck och genast tänka på pengar och bristen på dem.

Är det någon som har ett bra tips hur jag kan ta mig ur detta?

Annons:
Stella_Polaris
2/8/13, 9:52 AM
#1

Hej och välkommen hit Marre! Jag känner igen mig väldigt väl i vad du skriver och satt för några år sedan i en förfärligt jobbig situation ekonomiskt. 

Jag vet inte vad din situation beror på eller vad du gjort för att ändra på den. Men för mig så vände det när jag faktiskt satte mig ner och såg sanningen i vitögat, samlade ihop mina skulder, lade upp en realistisk avbetalningsplan, drog ner på allt "onödigt" och sedan kände att jag hade kontroll på läget. Där infann sig en känsla av att jag trots allt var väldigt tacksam för att jag faktiskt hade tak över huvudet, råd att äta, råd att göra mig skuldfri. 

Sedan funderade jag över hur jag skulle kunna göra mitt liv så bra som möjligt precis här och nu med precis de ekonomiska medel jag hade. Då var det lyx att sätta sig på ett café och dricka en god latte för 40 kronor. Men det VAR en lyx som jag faktiskt unnade mig och du kan ge dig på att jag njöt av varenda sipp när jag satt där! Snittblommor var en annan sådan sak som var "lyx" men jag kände mig helt otroligt rik över att ha tio rosa rosor på bordet hemma (inköpta för 39 kronor).

Min fråga är: har du för lite pengar för att livet ska fungera eller upplever du att du har för lite pengar för att du ska kunna få det liv du vill ha? 

Och självklart är du helt klart värdig att leva gott! Men för att kunna göra det så tror jag att vi alla måste sätta oss ner och fundera över vad "leva gott" verkligen innebär för just oss själva. Vad är det vi egentligen vill ha och vad är det vi bara tror att vi vill ha eftersom omgivingen (vänner, familj, reklam, tv, media) talar om för oss att vi ska ha det.

[Kathja]1
2/8/13, 12:18 PM
#2

Allt handlar om FOKUS vännen. Och det gäller att ha fokus på det man redan har, alltid i allt. Vilket när det kommer till pengar kan bli lite knepigt då allt för många i slutet av månaden, eller då bilen rasar, eller det är jul - blir påminda om att pengarna inte räcker till det vi behöver, och vill ha.

Mitt råd är att börja i känslan av TACKSAMHET. Känn tacksamhet över allt som du faktiskt HAR, var tacksam över att du har en tandborste, över att du har vatten, vänner, över att solen skiner, över att du lever - ju mer känslor av tacksamhet du känner desto mer att vara tacksam över kommer du att få. Tillslut kommer känslan av tacksamhet vara den dominerande känslan i ditt liv, rörande allt, även det du kanske (ännu) inte kan se att du har.

Hitta även känslan av att det är som det är och det är bra. Livets alla delar fyller sitt syfte, var tacksam över vad de för med sig i insikter om dig själv och livet. Var i NUET, därför det är allt du har.

Försök sedan att lätta upp känslorna kring pengar. Handla och betala bara räkningar när du är i rätt känsla. Hitta alltid känslan av tacksamhet innan du har med utgifter att göra.

Använd affirmationer, visualisering, braiga inspirerande klipp från youtube - eller vad som nu passar dig.

Gör betalandet av räkningar till en kul grej. Sätt + framför summan så att det ser ut som att du FÅR pengarna och skriv "tack för pengarna" på räkningen är ett exempel.

Men framför allt jobba med din inställning till pengar. Du är värd att ha råd. Du är värd fina saker. Du är värd att må bra då det kommer till pengar.

Prova gärna EFT om du inte har gjort det förr, finns en hel del trådar här inne om just det, finns även en massa penga-trådar om du inte har kollat in dem. Med EFT löser du upp blockeringar du har kring vad det nu kan vara. Värt att prova iaf och inget kan bli värre av det.

MissInAction
2/8/13, 12:40 PM
#3

Fortsätt med din genomgång av dagen innan du ska sova. Och känn tacksamhet för det! 

Tacksamhet är en viktig nyckel ♥ 
Kom också ihåg att ALLT som du någonsin har fått och upplevt, har du ju FÅTT. Och att känna tacksamhet gentemot det är oerhört viktigt, även i efterhand! För om vi vänder på det, och känner skam eller irritation eller annat för att vi inte har det så längre… så har vi negativa känslor och vibbar kring allt vi tidigare har fått!!

Tänker på att du sa att du hade det bättre ställt när du var yngre. Tänk tillbaka ordentligt på allt du har fått under barndomen också. Kläder, leksaker, utrustning till fritidsaktiviteter, utflykter och resor, kvalitetstid med familj och vänner, tårta på födelsedagar etc… ALLT detta har du fått, utan att faktiskt betala för det!! För då hade du inte några negativa förväntningar eller känslor kring pengar. Allt kom till dig ändå.

Ett annat praktiskt tips är att om du betalar med kort i affärer, så titta på kortet och se att DITTnamn står där… DU betalar med dina pengar för att få något som du vill ha och behöver. Och du kan göra samma sak om du betalar med andra medel, såklart! Du kan sedan titta på personen som tar betalt - tänka något fint om personen om du vill, typ fint hår eller han är säkert en omtänksam pappa - och känna att du bidrar till dennes lön, att denne faktiskt har ett arbete att gå till! Mycket kraftfull sak att göra faktiskt 

Och kom ihåg att tacka för varenda krona! Och varenda grej som är av värde för dig ♥ Exempelvis, har du 200 kr på kontot och det är tre veckor kvar till nästa utbetalning, så känn tacksamhet för de 200 kronorna. För så fort bristkänslan och bristvibbarna kommer, så är det de som kommer dra till sig mer av samma vara.. brist. Du kan dra till dig mer av det som du känner tacksamhet till!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2/8/13, 6:44 PM
#4

Be om att få sova gott och vakna utvilad. Be att Gud/dina skyddsänglar/universum tar hand om dina rädslor. Släpp dina känslor på brist och sov gott!

Marre36
2/8/13, 7:42 PM
#5

Tack så mycket för all respons

Marre36
2/8/13, 9:10 PM
#6

Till Stella_ polaris Svaret på din fråga är att jag har för lite pengar för att livet ska fungera.

Annons:
crinalina
2/8/13, 11:11 PM
#7

Vi är flera stycken härinne som under det senaste året eller så har kommit en bit på väg med att förändra våra tankar och framförallt våra känslor kring pengar. Så det går, men det sker oftast inte över en natt utan det är en process som sker stegvis. 

Du har fått jättebra tips och råd redan men jag ska ge lite input jag också. 

Först och främst tacksamhet. Det är en jättejätteviktig del. Inte bara när det kommer till pengar utan till hela livet. 

En annan sak är att komma ihåg att känna glädje och lycka redan nu. Att inte tänka, bara jag har tillräckligt med pengar så kommer allt att bli bra, eller bara jag går ner i vikt så kommer jag att må bra. Det fungerar åt andra hållet. Bli lycklig först, så kommer resten av sig självt. 

Sätt dig ner och skriv en lista på precis ALLT du har, som har kostat eller kostar pengar, och som är betalt. Av dig eller av någon annan. Varendaste liten sak, glödlampor, möbler, porslin, gardiner, kläder, städprodukter, mat, köksattiraljer, skor, hygienartiklar, el, vatten, försäkringar, bil, cykel, mobil, telefon, dator, mattor, teve, internet, smink, hårborste, handdukar osv osv. ALLT som redan är betalt för som du kan på. Det spelar ingen roll om det verkar för litet och känns löjligt. Är det betalt för, av dig eller av någon annan, och är ditt så skriv upp det. Var sak för sig. Inte i klump som jag just gjorde. Du har väl tex gardiner i flera rum, skriv då tex de gröna gardinerna i sovrummet, de blåa gardinerna i vardagsrummet osv. Och när du sitter där och skriver din lista så tänker du på alla pengar som du har i form av saker. För där finns en viktig nyckel. Det är inte pengar i sig som är det viktiga, det är det som pengar kan ge oss, och det är känslan av att ha den saken som vi är ute efter. 

Saker vi vill ha kan komma till oss på många olika sätt än att vi får pengar till att köpa dem. Var öppen och se vad som kommer till dig. För några år sedan så bytte jag jobb och skulle tjäna mindre pengar. Jag önskade mig dock ett större boende än jag hade, då jag hyrde ett litet, privat hotellrum (jag bor i Spanien), speciellt ett större och mer riktigt kök. En dag på jobbet så visade det sig att en av killarna letade två nya att dela lägenhet med. Han hade en stor och ljus lägenhet med en bra och riktigt kök. Hyran var två tredjedelar av vad den jag redan hade. Sagt och gjort. Några månader senare så skulle mina lägenhetskamrater flytta vidare och jag kände att jag skulle nog kunna tänka mig att betala ännu mindre i hyra än jag redan gjorde, eftersom jag ville ha mer pengar kvar. Och innan jag ens hunnit börja leta så sa ett par vänner att de visste en äldre man som gärna delade sin lägenhet mot jättebillig hyra och att man städade en gång i veckan, eftersom han haft en stroke och inte ville bo själv. Och dit flyttade jag, men jag fick aldrig betala någon hyra. Han ville inte ha mina pengar. 

Det jag vill säga med detta är att jag hade kunnat önska mig ett bättre betalt jobb och mer pengar totalt. Men jag önskade mig mer pengar att röra mig med. Och Universum plockade fram dessa lösningar åt mig. Och jag var öppen och nappade på dem. 

Pengar är bara ett medel till vad du egentligen vill ha, och har bara exakt det värde som du ger dem!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/9/13, 8:00 PM
#8

För mig har jag märkt att det funkar mkt enklare att öppna mig för saker i stället för rena pengar i sig. Säkert är det en personlig hangup, men det är skit samma, för det funkar! Det är många många gånger som vi på ett eller annat sätt fått eller kunnat byta till oss olika saker, utan att det innefattat pengar på banken.

Ett ex: Jag minns en gång när jag "såg" hur vi inte skulle få nån elräkning…det låter ju helt omöjligt för vi använder ju el. MEN…de hade läst av fel månaden innan och tagit för mkt betalt, så månaden efter fick vi NOLL. Såna grejer. Räkningar dras in…nån skickar böcker(precis de jag velat köpa), snälla grannar kommer med gratis frukt, grönsaker, ägg…nån kan inte åka på sin hotellweekend som de fått som jobb-bonus…de ger bort den mot en helgs barnvakt….osvosv. Det är verkligen OÄNDLIGT hur man kan få livet att flyta mer "rikt" utan att det betyder pengar i handen.

SHIAWASE
2/10/13, 12:32 AM
#9

Ja du Marre, pengar ar ett evigt tema!!!

Kan bara saga att jag haller med ALLA har,

Skifta fokus till tacksamhet,, till det du har.

Begransa inte tankandet till att det maste vara Pengar, eller att pengar bara kan komma till dig  pa ett satt, dvs genom arbete etc.

Kann efter vad du vill ha, vilkt liv du vill leva.. HItta dessa kanslor..

Detta ar helt enkelt det "forarbete" som maste goras. 

HItta vagar sa att du inte fokuserar pa avsaknad av vad du inte har , utan att du fokuserar pa tacksamhet for vad du har, och pa KANSLAN du soker efter,, pengar kanske du inte kan instantmanifestera, man KANSLAN du ar ute efter,, den maste du identifiera,, leva dig in i kanna av.

Sedan tycke jag ju att Szirius inlagg ar fantastiskt!!!

Oppna upp for ALLT, Universum kan leverera pa de mest fantastisk satt, i former vi aldrig skulle kunna forestalla oss!! Det finns ingen begransning, det ar vara tankar som star for begransningen,,,, sa slapp upp, oppna upp for alla mojligheter!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Marre36
2/11/13, 2:57 PM
#10

Jag uppskattar verkligen er sporrning och er vishet

Det är lätt att man hänger upp sig på en specifik sak som pengar. Jag känner ju att jag vill må bra över huvudtaget och inbegriper det att jag kan få det bättre ekonomiskt sett också så blir jag väldigt glad.

Upp till toppen
Annons: