Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 633 ggr
SHIAWASE
2/3/13, 12:27 PM

Fokuserad uppbyggning av kommande momentum

Jag har fatt nagra valdigt aha insikter sista dagarna men de har inte varit ord. Utan bara som blixtar som har slagit ner hos mig:)

Sa jag vet inte om jag kan omsatta de till ord. Men just den har kanns sa viktigt, sa jag forsoker.

Som vanligt inga nya saker:)

MEN jag har verkligen insett vikten av att bygga upp en vibration som matchar den uppgift man star infor (jobb, traning, vad som helst) INNAN man tar i tu  eller satter igang med uppgiften.

Detta ar pa ett djupare plan an "bara" att forestalla sig dagen pa morgonen nar man vaknar etc.

Se till att VERKLIGEN bygga upp vibrationen, sa man kanslomassigt redan befinner sig i det momentum som man snart ska satta igang med.

Tex. Om man ska ut och springa sa kan det kannas trogt innan , men nar man val satter igang sa kanns det jatteskont efter ett tag, nar man kommer in i det sa att saga.

Detta handlar bara om FOKUS!!!!  Nar man springer sa efter att tag sa "kommer man in i andningen och rytmen" brukar man saga,,, Det handlar om att man fokuserar,nar man ar fokuserad sa hamnar man i linje med sig sjalv, och da kanns det latt och skont!

Darfor ,,, bygg upp denna vibraion och fokus INNAN du springer…. Pa kvallen innan du somnar,,,, visualisera och kann efter. Om du sedan nar du vaknar snabbt kommer upp i den vibrationen sa blir springturen sa mycket lattare och roligare.

Samma med jobb naturligvis.

Det handalr INTE om du tycker om det du gor eller inte FAKTISKT INTE,, Det handlar om hur bra du ar pa att vanda fokus och hamna i linje med dig sjalv, och utfora uppgifterna i ett flow eller inte.

Det blir jobbigt, trakigt, trottsamt nar du INTE ar i linje med de uppgifter du ska gora.

Men vi kan ALLTID se till att fokusera och HAMNA I LINJE med dessa uppgifter ..

Sa med andra ord handlar det inte om att valja bort saker vi inte vill syssla med (naturligtvis kan vi valja bort sadant som vi inte behover gora, men vissa saker ar ofta inte "mojligt" att bara valja bort" ….. Utan det handlar bara om att VERKLIGEN SKIFTA FOKUS, LAJNA upp sa att du ar totalt i linje med dig sjalv och den uppgift du ska gora,, da flyter det pa och finns inga hinder.

Vet inte om nagot av detta ar forstaeligt,, som sagt  jag har inte format orden inom mig annu,, men det handlar om en DJUP och FOKUSERAD uppbyggning av kommande momentum. Nar man lyckas med det sa flyter man bara med in i momentumet nar det verkligen kommer…..eftersom man redan har justerat sin vibration sa att den matchar momentumet (och inte tvartom , att vi satter igang att gora nagot , och sa smaningom kommer man in i rytmen)…

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Theleonora
2/3/13, 12:38 PM
#1

Tack Shia för texten!! Bra skrivet och jag förstår precis vad du menar. Nu ska jag bara fokusera och hamna i rätt vibration :). Fokus fokus fokus

Kram


MissInAction
2/3/13, 12:43 PM
#2

Makes perfect sense! Glad

Man kan ju jämföra med väldigt enkla saker också, som att städa. Det klarar de flesta friska av, och många avskyr det och så finns det de som älskar det. Men det KAN göra det. Skillnaden ligger väl i inställning. Och en sån sak som städning borde vara väldigt enkelt att öva på, tänker jag. För man lär inte ha några kollegor att tänka på heller. 

Och som du säger, samma sak med jobb. Man behöver inte tycka om ett jobb, för att kunna utföra det väl och med flow! Men när man väl hamnar i det där flowet, så känns det ju automatiskt bra Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/3/13, 1:01 PM
#3

Kanonbra, Shia! Jag gör detta varje gång jag ska jobba, men jag glömmer ofta bort att göra det inför andra saker. Tack för påminnelsen! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2/3/13, 1:44 PM
#4

Skulle precis gå in och skriva en ansökan, hade inte den minsta lust. Så istället går jag ut och klipper lite på äppelträden och försöker linjera in mig i rätt vibb. Tack!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: