Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1171 ggr
SHIAWASE
2013-01-29 08:50

THE Tipping-point

A-H pratar ju ofta om tipping-point,, nar det vander , nar man fattar, nar det hander etc.

Vi nar alla vara tipping-points vid olika stadium nar det galler olika amnen.

Jag sjalv,, har nog natt min tipping-point nar det galler att alska mig sjalv!!!

Skrev om det i en annan trad, men jag tror att nu , antligen sa accepterar jag mig precis som jag ar just nu,,

Onskningar om forbattringar,,(men dessa onskningar ar inte langre grundade i att jag inte ar tillracklig som jag ar , utan bara i "wouldn't it be nice if" typ)  det skickar jag ut standigt men jag

ar precis den jag ar, ser ut precis som jag ser ut, ar formad precis som jag ar formad

OCH

Jag ar fantastisk!!!

Jag ar natt kanslan som jag vet ar en tipping-point nar det galler just detta amne!!

Kanns bra!!!

Hur ar det med era vandpunkter!!!

Vissa saker ar lattare , vissa tar langre tid,, men om vi bara fokuserar pa varat eget valmaende sa nar vi dessa tipping-points nar det galler ALLT!!! forr eller senare! jag foredrar forr dockFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2013-01-29 09:07
#1

Jag fick ju en solklar tipping point i min dröm om mitt ex. Som t.om skriftligt visade "här vände det". Din känsla är ju helt underbar och jag vill inte ta den ifrån dig. Men jag tror faktiskt att självkänsla är även lite färskvara. Så det gäller att komma ihåg den här känslan, spara den och kolla av även i framtiden att den finns med dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-29 09:22
#2

Haller med dig Otroulig,, !!! Men jag tror just att den kansla som jag har natt nu ar valdigt djup och stabil…. Det ar val just darfor som den kanns som just en tipping-point… tidigare har jag varit pa vag.. men inte natt fram, sa att saga..

MEN,, jag haller med dig .. alla kanslor ar bra att spara(sarskilt de som har med sjalvkansla att gora) …. vi har ju vara "dipping-points" emellanat ocksa (hihi)

Sa ett tips kan vara att spara "tipping-points" kanslorna for eventuella "dipping-points" tillfallen,,, aven om dipparna blir farre och farre!!!

Naval… just idag ar ju detta min TIPPING-Point

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-01-29 12:38
#3

Låter underbart Shia! Är så glad för din skullKyss

Tänker också som Otroulig att självkänsla är färskvara, så som kondition…det som är så bra är ju att om man haft bra självkänsla/ bra kondition under en längre tid ( och kanske blir lite latFlörtoch inte övar lika frekvent) och sen sackar bakåt igen, så går det ändå väldigt fort att återfinna den igen!

Man har liksom lagt en grund att stå på. Så känner jag både med min kondition och min självkänslaTungan ute

Jag tycker om en grej som Hicks sa i en video, att tryggt veta " jag kan hitta tillbaks till måbramåendet när som helst". På det sättet har jag nästan helt slutat tänka i termer att "nu har jag äntligen funnit friden totalt och den kommer aldrig lämna mig"Flört för att sen ha en offdag och fundera över vad jag gjort för fel….SkrattandeOskyldig

Allt är ögonblick, stunder, och det går att finna nu och nu och nu.Glad

crinalina
2013-01-29 22:41
#4

Jag har helt glömt bort hur det är att tänka att nu mår jag äntligen bra. För jag mår bra nästan jämt, och även de stunder jag mår dåligt vet jag ju att de bara är tillfälliga så de stunderna vårdar jag ömt. De är ju viktiga på sitt sätt liksom och eftersom de är så sällan så vill jag ju ta vara på dem så mycket som möjligt. hahaCool

Jag är inte så säker däremot på att självkänsla behöver vara en färskvara. Självförtroende däremot är det nog. Jag tänker att självkänsla är något djupare, mer innerligt, känslor, medan självförtroende handlar om tankar man tänker. Vet inte om jag kan förklara. hehe Tungan ute

Jag har nog haft många sådan tipping-points men den senaste var definitivt häromdagen när jag fick insikten om var mitt negativa, skuldbelagda kom från. Det ledde till att jag insåg att ingenting handlar om mig. Mitt pendlande i vikt under hela mitt liv har aldrig handlat om mig, det har handlat om en enda händelse när jag var 4-5 år. Om jag äter så sviker jag pappa eftersom jag slutat äta för att jag vill vara hos honom, om jag inte äter så sviker jag mamma eftersom hon är ledsen och orolig. Jisses liksom. Och där kom tipping-pointen vad gäller min vikt och mat, och genast så dök det upp en Zumbaklass som passar mig som handen i handsken på alla sätt och vis. Det är roliga program båda dagarna (det är ett program på söndar och ett annat på tisdagar och det passar mig utmärkt), det är ett kanonpris (samma pris för hela terminen som en månad skulle kosta på gymmet jag tänkte börja på) och det är på perfekta dagar för mig. Det kan inte bli bättre. Och jag har inte haft en enda negativ tanke när jag ätit sedan min insikt. Det är en befrielse att äta nu jämfört med hur det har varit i hela mitt liv. Det jag äter ger mig energi, och det ger mig exakt så mycket energi som jag behöver. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-01-29 22:46
#5

Wow, vilken underbar insikt Crinis! Där släppte nåt, ja!

SHIAWASE
2013-01-29 22:54
#6

Ja Crinis!!! Det later underbart!!! WOW!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2013-01-29 22:59
#7

Ja det är verkligen fantastiskt Crinalina. Snacka om jaha upplevelse!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-01-30 00:12
#8

Wow, cool Crinalina! Shit så intressant och galet nästan att mönster kan vara kvar från så långt tillbaka, utan att man är medveten om dom.

Jag har oxå värsta tipping-pointsen nu, en efter den andra tror jag, eller som en enda stor om jag zoomar ut lite. Först fysisk hälsa, tydlig tippingpoint nu i januari, ÄNTLIGEN och jag ser massor med resultat. Sedan massa andra områden oxå. Känns som jag snart är fri och har listat ut ALLT som hållit mig tillbaka på ett bräde!  Hade en tanke i morse -

The time of miracles is upon me! ♥♥♥

Otroulig
2013-01-30 00:42
#9

Linnease, det låter ju KANON!!:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-30 00:51
#10

Vad häftigt med den insikten, Crinalina. Jag har läst om det i andra trådar också, men har du skrivit någonstans vad det var som ledde fram till den insikten? Eller vill du berätta? Om det var något särskilt som hände?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-01-30 10:18
#11

Händelsen i sig, att jag låg på sjukhus med dropp för något med magen, har jag ju vetat om hela mitt liv eftersom jag minns det, anledningen och hur det egentligen gick till, att jag matvägrade för att jag inte fick vara hos pappa längre, har jag vetat om sedan jag var 17 år. För kanske 5-7 år sedan så började jag inse att den påverkat mitt förhållandetänk otroligt mycket. Det hade skapat en rädsla av förlust och skapat en enormt stor separationsångest, och ilska mot mig mamma. Dessa saker har jag arbetat mig igenom redan. Men inte förrän häromdagen så insåg jag alltså att det påverkat mitt mattänk och vikttänk också.

Jag har, till och från, tappat/knackat en hel del på mina extrakilon och nu senaste veckorna när jag gjorde det så kom känslan av skuld upp. Jag kände skuld när jag åt och skuld när jag inte åt. Jag bestämde mig för att inte försöka ta reda på var det kom ifrån utan kände att det kommer om det behöver komma. Och så helst plötsligt när jag läste om Håbes lilla son som inte ville äta, och så Kathjas dotter som inte ätit som barn så bara slog det mig att skuldkänslorna kom från just denna händelse. Det finns inga känslor i insikten, jag känner ingen sorg eller glädje på något sätt utan jag bara konstaterar att så var det och så blev det. Nu är en ny dag, en ny tid. Före och efter. Och det gör mig ju naturligtvis glad. Och lätt. Jag känner mig lätt. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-01-30 12:51
#12

Tack Otroulig! :)

MissInAction
2013-01-30 13:01
#13

#11
Vad häftigt. Och vilken härlig insikt!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2013-01-30 18:47
#14

Kan meddela att jag kunde registrera mig, så nu har jag kollat på videosarna och tappat lite. Så jag ska köra på och vara med om det fortsätter funka. Lite häftigt att det kommer upp meningar när man ska släppa som jag inte hade en aning om. Har tidigare förstått att mitt diskbråck och knä ont hängde i hop, men igår insåg jag att det handlar just om trygghet. Knän står ju för ovilja till förändring har jag för mig och nedre ryggen att man inte riktigt är trygg rent materiellt. Ryggen kapsejsade efter mitt breakup och en stor sorg var ju att det kändes som att jag hade förlorat mitt framtida hem och min drömframtid, trodde ju att jag hittat hem. Drömde ofta att jag gick vilse och var vinglig, full. Igår tappade jag fram att jag kan skapa nya drömmar och att jag lätt följer med i förändringar. Satt som en smäck tror jag:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-01-30 18:49
#15

Ähh det blev ju fel tråd! Haha den här handlade inte tapping utan tipping. Fniss.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Stella_Polaris
2013-01-30 18:54
#16

Vilken otroligt intressant tråd!

Shia: älskar dina insikter och det verkligen sprudlar om dig. Bra där! Man kan bara vara sig själv och så får det duga, sa alltid en släkting till mig… kloka ord men inte så lätta att stå stadiga i.

crinalina… oj. Vilka stora bitar som verkar ha fallit på plats hos dig. Tror att du är på god väg mot något nytt i och med detta.

Min egen tipping point kom nog i veckan. Jag har försökt så många olika varianter för att gå ner i vikt, må bra, bli effektiv på jobbet och så vidare… med ganska klena resultat. I veckan kom insikten: men HUR kan någon annan tala om för mig hur jag ska leva och vad jag mår bra av? Det vet jag väl ändå bäst själv, om jag bara lyssnar på min kropp och själ och följer det?

Så fuck GI, LCHF, äta sex gånger om dagen, äta en massa protein, äta massor med frukt, träna hårt osv osv. Nu gör jag det jag känner passar _mig_ och det tror jag kommer gå alldeles utmärkt.

crinalina
2013-01-30 19:20
#17

Haha Otroulig, vad rolig du är! Men jag förstod ju ändå! Vad roligt att det redan kommit upp saker som hjälper dig. Jag är totalt fascinerad av det. Inte för att jag inte förstår hur det fungerar för det gör jag, utan för att det är så enkelt. Nu har jag inte tappat på några dagar eftersom jag behövde landa i saker och ting, men jag har lyssnat mycket på Louise Hay och på A-H mediationer och böcker. Jag märker att när jag lyssnar så går det i vågor. Ibland så är jag jättefokuserad och ibland hör jag ingenting. Jag försökte först att lyssna om när jag insåg att jag missat nåt men jag missade det igen så jag insåg att det inte var meningen att jag skulle höra just det just då. Jag känner att jag har stora känslomässiga förändringar på gång inom mig så det kommer nog fler tipping-points inom en snar framtid.

Stella, precis! Jag har ju predikat länge att det viktigaste är att man lyssnar på sig själv och sin kropp men har ändå suttit fast i skuldkänslor om jag ätit kolhydrater, eller fett om jag ätit lchf osv osv, Ingenting har känts rätt och skuldfritt. Jag har länge nu ätit precis det jag känt för, vissa dagar blir det lchf, andra dagar massor med frukt och ytterligare andra dagar mestadels kolhydrater, Men allt har varit med dåligt samvete och en känsla av skuld. Ät när du är hungrig, ät var tredje timme, ät frukost, ät inte efter kl 18 osv osv. Jag har ju struntat i det också en längre tid men med skuldkänslor. Sedan min tipping-point så har jag inte längre skuldkänslor. Det känns bara… BRA! Grattis till dig som kommit framåt i din väg! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[KIAH]
2013-01-30 19:54
#18

Jag fick en bra insikt idag som jag inte har fattat innan, jag har mått prima i ett par dar och idag insåg jag att när jag mår så bra så spelar det ingen roll om inte det jag önskar gått i uppfyllelse, för jag mår ju redan så himla bra ändå! Jag antar att det är detta som kallas att vara i Vortex;)

Ser fram mot när jag mår så bra hela tiden, som Crinalina, men där är jag inte riktigt än…

Men jag börjar bli bättre på att uppmärksamma mina känslor och försöka hitta en bättre känsla!

Stella_Polaris
2013-01-30 21:26
#19

Klokt val av dig Crinalina. Jag ska försöka knacka kring mitt beslut och se om några fler poletter trillar ner.

KIAH: Härligt! :)

Otroulig
2013-01-30 21:53
#20

Ja Kiah! Underbart!! Grattis !

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
2013-01-30 23:14
#21

#17 "Jag har länge nu ätit precis det jag känt för, vissa dagar blir det lchf, andra dagar massor med frukt och ytterligare andra dagar mestadels kolhydrater"

Cool, jag äter oxå mest helt vad jag känner för, blir ofta just så också, massa frukt en dag, massa kolhydrater en annan, mest bara massa färska grönsaker en annan, och massa grönsaker ihop med massa proteiner (kött, ost, nötter) en annan dag (blir ju typ en LCHF dag om jag förstått den dieten rätt), verkar skifta fram och tillbaka mellan olika såna typer av dagar för mig.

MissInAction
2013-01-31 00:38
#22

Otroulig,
Tipp, tapp, tipp, tapp…. SkrattandeKyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-02-04 05:57
#23

Jag ar pa vag att tippa over pa alla omraden, jag bara kanner det i hela kroppen… jag star dar pa kanten till full insikt inom saaaaa manga omraden,, inget som kommer med ord,, utan fornimmelser, kanslor ,, bara VETA.

Som alla andra sa funderar ju jag ocksa och tanker, en del(haha)

Mitt liv ar ju intressant.

Nar jag var tonaring och ratt sa langt fram sa levde jag i TOTAL harmoni med LoA,, det gor vi ju alltid,, det finns ju ingen oharmoni,, men ni forstar sakert vad jag menar.

Jag vet att manga har retat sig pa mig for ja alltid har varit glad och bekymerslos,,, har inte haft sa mycket tjej-kompisar eftersom jag inte tyckte synd om dem och deras karleksproblem min standardsvar var alltid efter ett brustet hjarta " Det ar ju bara att andra tankebanor, allt ar upp till dig, du bestammer sjalv om du vill vara lycklig eller inte"

Saker i barndomen ocksa, jag har aldrig upplevt att jag har haft en jobbig barndom (det har jag inte heller, absolut inte) men min syster gjorde det.. och hon retade sig pa att jag inte tyckte sa eller "tog saker pa allvar"

Jag har alltid tagit for givet att livet ska vara roligt och enkelt! Kommer ihag alldeles innan jag skulle aka, var ute och festade, nagra "man" (hihi) i typ 30-ars aldern (jag var ju 20) kom fram och pratade, jag berattade att jag skulle aka till Japan och si och sa de sa: " forr eller senare kommer du att inse att livet innebar att kampa, att gifta sig , bilda familj,, alllt kan inte alltid vara sa roligt" Jag skrattade och tankte "vilket nonens" (Tycker sa fortfarande)

Aven sedan jag kom till Japan, jobb har tex ALDRIG varit nagot problem det bara flyter in.

Jag har aldrig forestalla mig sjalv i en jobbig situation, och kan inte forestalla mig att hamna i en sadan heller.

MEN, det intressanta ar att de forsta aren har sa hade jag enormt flyt med jobb, vissa ganger tjanade jag mindre andra mer men jobben bara flyter in. Jag tjanade ENORMA pengar ett tag… och tyckte det var helt naturligt och sjalvklart,,,,, (BEKYMMMER, ORO, fanns nog inte i mitt vokuabular forran jag blev over 30  typ… dessa begrepp ar inte sarskilt fast-etablerad idag heller.).tills  en dag nar   mina "icke-Loa-tankar" satte in . Omgivningen, samhallet hade tydligt kommit ifatt mig lite dar Förvånad(hihi)………lyckades inte leva i det "bla" fullt ut (men jag ar pa vag in i det bla igen!!!!!YES!!).  Jag borjade tanka typ: Jag kan ju inte tjana sa har mycket pengar och bara jobba sa har lite,, det gar ju inte, det ar inte ratt, jag borde ju jobba flera arbetstimmar. Sa jag slutade att njuta av den fritid jag hade som var massor! Jag fick skuldkanslor, kande att " jag borde ju JOBBA" etc etc.  Jag kan ju inte bara sitta har,, och pengarna flyter in,, jag maste ju jobba , MINST ATTA TIMMAR PER DAG!!! haha

OCH naturligtvis vet ni ju mina fina vart detta har lett mig!!!! Till att ha sa mycket jobb sa jag knappt hinner med att titta ut genom fonstret (haha) (Fast det gor jag ju anda,, satt nyss pa balkongen och solade mig i en halvtimme,,,) Jag har ju vetat om dett sedan tidigare, men nu ar det annu tydligare an nagonsin,, dessa tankar som INTE FANNS nar jag var yngre, hann i kapp mig,,, Fast det ar jag ju tacksam over eftersom det har latt mig till saaaaa maaanga insikter som jag inte hade natt om jag bara levt omedvetandes inne i min Bla harliga Vortex!!  Jag fick lara mig att kanna kontrastern och nu vet jag ju exakt hur mina tankebanor forandrade tillvaron, som just nu ar pa vag att skjuta upp i topp igen!!!

Valdigt intressant det har!!!

Och jag ar pa vag mot en MASSA tipping-points,, jag bara kanner det, det pirrar i hela kroppen!!!

Tills dess dock… sa atervander jag till mitt harliga jobb i denna soliga eftermiddag!!! Kram pa er alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-02-04 09:01
#24

Vad Underbart och Härligt Shia!! Och vad härligt att du alltid har haft rätt tänk. Jag ville ha rätt tänk inom många områden redan som tonåring men blev alldeles för påverkad av min omgivning för att kunna hålla fast vid det. Jantelagen härjade fritt både i min familj och i min omgivning. Men jag lärde mig ju mycket av det och idag har jag ju återtagit rätt inställning. Och jag har ju alltid varit där jag ska vara. Svårare än så är det inte. Skrattande

Jag känner också att jag har flera tipping-points framför näsan, och det känns spännande. Som du säger, det pirrar i hela kroppen!! Skrattande

Och tills dess så fortsätter jag göra det jag gör bäst. Må bra, njuta av mitt liv och växa.

Kram tillbaka! Kyss

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-02-04 11:17
#25

#23 Shia, vilken naturbegåvningFlört! Jag har blivit kallad för "maskrosbarn" och visst har jag alltid klarat mig och kunnat blomma även genom asfalten, men det är mer att jag varit "stark", inte särkilt lycklig. Jag har också KÄNT inom mig sedan barn att det finns ett annat sätt att se på livet, men jag blev precis som Crina för påverkad av min omgivning, det var svårt att lyssna på min egen röst då. Jag kan nog säga att det först är de senaste åren i mitt liv som jag börjat känna på riktigt att det SKA och ÄR roligt och underbart att levaGlad.

OCH det som jag märker är att nu när min inställning till saker och händelser förändrats så drastiskt så kan jag även se på det som VARIT med andra ögon.Kyss

Där och då hade jag fokus på det negativa, men NU kan jag på nåt sätt " läka" det - och fram stiger många positiva minnen fram. (De har funnits tidigare också, tex barndomsminnet av en härlig dag på stranden med alla kusiner, men så har det minnet förmörkats helt bakom minnet av att samma kväll blev det fest, slagsmål och poliser…nu kan jag separera händelserna, det fina på stranden får finnas kvar. Jag klipper och klistrar liteFlört)

Jag vet att det finns en bok som heter "Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom" och kanske är det detta som boken handlar omFlört.

crinalina
2013-02-04 11:27
#26

Exakt, szirius! Jag känner igen det så väl. Det har alltid funnits goda minnen från min barndom, men de har grumlats och förmörkats av att mitt fokus låg på det negativa. Detta trots att jag alltid har varit, och alltid har setts som en person som kan hitta positiva saker i det mesta. Och det är under de senaste åren, även för mig, som jag har kunnat omvärdera saker och jag har klippt och klistrat och har nu insett att jag har hade en riktigt bra, kärleksfull och härlig barndom. Inte för att den någonsin har känts som olycklig och kärlekslös, men den kändes inte lycklig och kärleksfull heller. Idag vet jag bättre, och det är underbart! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-02-04 12:29
#27

Härlig läsning Shia! Själv har jag allti varit neggo, eller i ett ingemansland helt fritt från känslor. Annat är det nu! Ler mot allt för tillfället, har kanske inte en massa inskter men mår otroligt j-a bra hela tiden. Det är gott nog.

Annons:
SHIAWASE
2013-02-04 12:43
#28

Kul att hora (eller det visste jag ju ) att ni forstar!! jag har namligen fatt hora att jag ar YTLIG, SJAVISK, INTE TANKER PA ANDRA osv!!!!! vadligt mycket:)  Men sjalv har jag ju vetat att sa ar det INTE,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-02-04 12:45
#29

Och det är ju där man ska vara, med eller utan insikter! Insikterna tar oss till andra, nya platser att vara lyckliga och må bra på. Så det borde vara mer än gott nog! Vilket jag är säker på att det är! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-02-04 12:59
#30

Du är en stor inspiration, Shia! ♥ Jag önskar att jag hade känt dig när jag var yngre! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-04 13:29
#31

Miss I - varför gör du det? Då hade Shia inte gjort någon nytta i ditt liv. Vi får vad vi behöver när vi är REDO, glöm inte det. Allt sker av en anledning…

MissInAction
2013-02-04 13:43
#32

#31
Jo, såklart! Men jag kanske hade varit redo då också, fast vi fanns inte i varandras närhet bara Tungan ute

Det hade ju inte varit så tokigt om jag hade halkat in på rätt bana lite tidigare.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-04 14:06
#33

Hade du varit redo hade du fått till dig detta redan då. Flört

crinalina
2013-02-04 14:22
#34

Jag säger som Kathja! Hade du varit redo för det tidigare så hade det kommit till dig tidigare. Det är faktiskt så enkelt! Vi "missar" ingenting det är meningen att vi ska "få, ha, ta till oss", vi försenar inte saker genom att inte möta "rätt" människor tidigare, osv.

Allting har sin tid. Jag träffade tex en kille för kanske 10 år sedan som jag föll för. När vi började prata så upptäckte vi att vi umgåtts i samma gäng, vid samma tidpunkt kanske 10 år innan det och vi hade massor av gemensamma vänner. Jag minns hans brorsa mycket väl, men jag minns inte honom. Trots att hans bror och han umgicks mycket. Vi vet att vi var på flera fester samtidigt, men vi minns inte varandra. För att det inte var meningen att vi skulle mötas då, och för att vi inte var på samma vibrationsfrekvens då.

Hade jag träffat min sambo för några år sedan så hade vi inte varit tillsammans idag, för vi hade inte varit på samma frekvens då. Hade jag inte träffat den killen för 10 å rsedan hade jag inte varit på samma frekvens som min sambo och då hade jag inte fallit för honom. Och vise versa. Hade inte han gått igenom det han har gått igenom så hade han inte varit på rätt frekvens för mig när vi träffades och då hade inget hänt.

Det är så det fungerar. Det finns inget "tänk om". Allt är som det ska. Det finns inget annat sätt. Det enda vi kan göra är att växa, och vi växer i den takt vi är redo för det, med hjälp av de redskap vi behöver för det.

Alla vi här inne, och detta forum, är bara redskap för att vi alla ska kunna växa. Och här inne gör vi det anmärkningsvärt bra. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2013-02-04 14:27
#35

Jag förstår vad ni säger Glad och jag håller med helt och hållet. Det hindrar mig dock inte från att tänka att det hade varit trevligt om jag hade "hittat hem" tidigare.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-02-04 14:36
#36

OOOOOh, nu fick jag en härlig bild, apropå "tipping point", fast av ett annat slag.

Jag känner hur jag fått tyngdpunkten i botten av mig, jag står stadigt upprätt. Sen kan jag "tippa runt" då och då, jag "slår runt ett varv",som om jag tippar framåt, åker runt och kommer upp igen snabbt som attan, för tyngdpunkten drar tillbaks mig uppGlad.Jag KAN inte stanna där nere nån längre stund.

Som ett swisch-ljud, wrooom runt och så upp igen i det trygga lugna.Skrattande

SHIAWASE
2013-02-04 14:36
#37

Haha,, Miss! Glad jag blir:)

Haller ju dock med Kathja och Crinis finis dar:) Men det gor ju du ocksa:)

Kan forsta dina tankebanor, just med att ha "hittat hem" tidigare,,,

MEN som sagt sa finns det egentligen inget sadant,, allt sker iperfekt timing!!

DET ar nagot som ar intressant,, Det som sker , sker just nu for att jag befinner mig i samma vibration som det jag attraherar!!!

GLAD ar jag att jag befinner mig i samma vibration som dig MISS!!! Och alla andra fina har inne,, vilken LYCKA!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-02-04 14:56
#38

Ja det är väl så. Och det visste jag nog hyfsat tidigt ändå! I tonåren var jag väldigt intresserad av hur man drar till sig de personer man "behöver just då". Tänkte dock inte på samma sätt kring omständigheter på den tiden. 

Nu så är jag såklart glad att jag är den jag är idag. Och jag uppskattar alla erfarenheter jag har haft, för de har format mig och lett fram till den jag är. Idag. Och i varje nu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-04 15:47
#39

Jag får lov att säga att jag är väldigt tacksam över att jag inte hittade hem förän nu! På något sätt känns det som att det blir bäst om man får några turer på "botten" av livets känsloskala innan man hittar till toppen. Det blir stabilare så på något sätt. Och förutom det så behöver vi ju kontrasterna för att hitta rätt.

Men visst skulle man kunna ha levt ett intensivare liv (kanske) och hunnit med det snabbare, men för min del känner jag inte på något sätt att jag önskar att det hade varit så. Som sagt, allt har sin tid.

Otroulig
2013-02-04 16:47
#40

Haha Szirius det får mej att tänka på en sån där leksak, som man slår på och den ställer sig upp igen. (Ser framför mej en form av en bowling kägla) Det är grundbulten som förstärkts och ligger och balanserar;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-02-04 16:49
#41

Jag är också väldigt tacksam för hela min resa. Jag skulle inte vara utan något av det. Det är ju trots allt allt det som tagit mig hit där jag är idag.

Haha Otroulig, jag hade också en sådan bild framför mig. En som ser ut som en clown. Och visst är det grundbulten som förstärks. Jag har känt mig på det viset rätt så länge nu, men det förstärks mer och mer hela tiden. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2013-02-04 18:23
#42

Det som är spännande att iakta, och konstatera, är hur ens Naturliga "Må bra" nivå är så pass mycket högre upp på skalan nu för tiden och hur korta dipparna är om man jämför med förr. Det Naturliga är verkligen att må J-A BRA helt enkelt!!!

crinalina
2013-02-04 18:30
#43

Eller hur!! Jag kan nog inte ens minnas när jag mådde dåligt senast. Med det menar jag dåligt så som det var förr i tiden. Mentalt och psykiskt dåligt. Det gör jag aldrig längre. Visst vacklar jag lite ibland, men det beror på att jag halkar in i gamla tankemönster i samband med nygamla situationer. Jag vet dock nu vad det är och därför vet jag också att det bara är tillfälligt och går över på en liten stund. Förr hade jag fastnat i de tankarna och känslorna.

Det är helt underbart att må J-A BRA hela tiden, Och det är definitivt det naturliga tillståndet att vara i! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-02-04 18:57
#44

Herreminje vad ni producerar fina tankar under dagen. Jag tycker att det är så kul att vi varit så olika Shia verkar vara född i LOA, så har vi Kathja som alltid varit neggo, haha jag skrattade gott när jag läste det, jag med! Fast med en massa känslor:) Min stora vändpunkt kom när jag kom in i exets familj. Det var som att uppleva en ny värld. Väldigt fascinerande! Det var ju inte länge sen. Fast jag hade nog nosat på andligheten tidigare, men då var inte allt kärlek utan det fanns en rädsla oxå. Det gör det VERKLIGEN inte nu. Och precis som ni säger, även om jag dippar, så dippar jag inte alls så länge. Mycket just för att jag är så medveten om att jag verkligen är inne i en dipp. Nu känns det som att jag har fler verktyg att lura mig ur dipparna. Och jag kan bara säga: skit samma att det tog nästan 50 år för att komma hit. Om det var just de åren som behövdes för att få detta fantastiska år med er, så var det värt varje minut av väntan ❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-02-04 19:04
#45

Amen! Skrattande

MissInAction
2013-02-04 19:18
#46

Själv har jag alltid varit en liten Nasse! Oro och ängslan har styrt mig väldigt mycket. En del har jag snappat upp från mamma.. "men ojoj hur ska då det gå…" och lite annat smått och gott som format mig. Men jag har också alltid haft ett enormt jävlaranamma och driv i mig, och en envishet till tusen om det är något jag tror på. Och ett aldrig sinande hopp. Liksom en tro på och önskan att det finns något gott i allt… 

Det kom väl en tipping point för mig rätt nyligen då jag faktiskt insåg på riktigt, att jag är den viktigaste personen i mitt liv. Viktigast när det gäller att skapa min egen tillvaro och min egen lycka. Och den enda som jag kan påverka och förändra. Den insikten, och tryggheten den för med sig, är en av de större jag fått Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2013-02-04 20:44
#47

Oj, sent inne pa denna traden idag Glad

Wow, Shia, tack for att du delar med dig av #23! Pratade till mig pa nat djupt plan som jag inte riktigt greppat an, men jag kanner det, nat bubblar darinne nu!

Shit, jag var ju just som du! Alltid losningar, oroade mig aldrig over nat, fattade att man bara kan se saker pa ett annat satt, alltid obotlig optimist! Var t.o.m miljonar bara pa flyt nar jag var runt tjugo :)

Fast, jag vaxte upp i en miljo med MYCKET negativa forestallningar av livet, sa endel satte sig anda, mycket 'morka' grejor hande i mit lilla samhalle, olyckor dar folk blev forlamade eller dog unga, flera sjalvmord, en tjej i fotbollslaget och en vans mamma, basta kompisens mamma var alkis, min pappa forde krig mot min mamma och tog tillslut livet av sig sjalv och min lillasyster, sana grejor.

Sa de tog over ett tag.. Och varldsbilden jag fick med mig var nog grunden till att jag gick i vaggen senare. Men min grundpersonlighet ar ju helt samma Shia.. Cool.. nan mer forstaelse ligger i allt det har for mig, jag kanner det! :) :)

[KIAH]
2013-02-04 21:27
#48

#34 Vad skönt att läsa! Man tycker ibland att man borde fattat bättre lite tidigare, eller gjort saker annorlunda.

Jag har tagit en väldigt krokig väg för att komma dit jag är idag. Det är tex först den senaste tiden som jag tagit till mig att man faktiskt KAN må toppenbra hela tiden! Jag jobbar på det….

Känns det inte som att väldigt många människor håller på att "tippa över"…kanske kommer vi människor att förändras drastiskt inom en snar framtid, ett nytt medvetande, vad tror ni? :)

Annons:
crinalina
2013-02-04 21:40
#49

Vi är mitt inne i den förändringen i världen. Människan i sin helhet blir mer och mer intresserade av sitt inre, söker sig nya vägar för att kunna må bättre och ha bättre liv. Det blir mer öppenhet om sådana saker, man accepterar mer. Vissa säger att det har aldrig funnits så mycket kärlek i världen som gör just nu, och det ökar och växer hela tiden. Vi går mot en tid som blir mindre egoistisk på ett negativt vis och mer kärleksfull med början hos sig själv. Skrattande

Här inne var vi ett flertal som märkte av energiskiften i slutet av förra året och nu de senaste veckorna så flödar kärleken och insikterna.

Ute i världen så verkar fler och fler personer hitta sitt sätt att träna, att äta, att må bra. Vi gör mer saker just för att vi mår bra av det, och vi väljer bort saker som inte får oss att må bra.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: