Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1074 ggr
szirius
2013-01-26 23:45

17 sekunder

Jag hörde i ett Hicks-klipp att man behöver fokusera helt och hållet på en sak eller känsla i 17 sekunder för att sätta manifestationsbollen i rörelse. Sedan kan man plussa på med 17+17+17 sek. och ju längre man kan fokusera desto snabbare rullar bollen.

Intressant att det finns en given tid…och DEFINITIVT inte enkelt att fokusera totalt på en känsla i 17 sek. insåg jagOskyldig, trots att jag mediterat i många år…Flört

Men spännande är det iaf!

Jag kom på att jag ska prova att stoppa in härliga manifestationstankar i mitt sinne när jag dansar eller är i annat positivt flöde, för då kan jag sväva i timmar utan att jag märker av tid och rumGlad

Hur är det för er? Kan ni fokusera helt och fullt på en enda härlig känsla eller önskan i 17 sekunder?

Annons:
MissInAction
2013-01-26 23:58
#1

Ja! 17 sekunder har jag också hört om fast av någon helt annan. Tror att det är rätt vedertaget faktiskt Skrattande

Jag brukar aldrig ta tid, men jag är rätt säker på att jag hittar det stadiet när jag hamnar i mina föreställningar och fantasier, då brukar jag nämligen absorberas helt och hållet och försvinna iväg till en särskild känsla. Ska nog dra nytta av det här Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-27 00:02
#2

#1 haha, så du tänker inte på 4 sekunder?FlörtTungan ute

MissInAction
2013-01-27 00:50
#3

Hihi Skrattande Nja den låten poppade visserligen upp en kort stund i huvudet då jag skrev inlägget, men nää… 17 bättre Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2013-01-27 06:45
#4

Jo det där har jag läst och hört med =) Om jag har nån musik som ger mig rätt sinnesstämning då kan jag fokusera på samma känsla rätt länge.

Men Hicks säger även att det är när man har starka känslor för något som det manifesteras, så då uppfatta jag det som att om man tänker på något med en vag känsla(positiv/negativ) då sker inte manifesteringen men med starka känslor då gör dem det

Så det är bara att vara passionerad i sina tankar Flört så rullar allt in på ett tjusigt silverfat hihi

crinalina
2013-01-27 12:03
#5

Det här hade jag ju glömt bort! Tack för påminnelsen. Senast jag provade detta så tänkte jag på vår drömlägenhet och strax efter så hittade vi ju den! haha Jag har inte ens gjort kopplingen förrän nu!! Coolt! Skrattande

Men det är inte så enkelt som man tror att hålla tanken och känslan i 17 sekunder! Jag tror att det gäller att hitta sitt eget personliga sätt att göra det. Som szirius säger när hon dansar. Jag tror jag ska prova det i olika situationer för att känna vilket som käns bäst. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
2013-01-29 07:43
#6

Här är en liten rolig video som jag tycker verkar passa in i denna tråden, en liten timer på 68 sekunder. Testa om ni vill Glad

Annons:
crinalina
2013-01-29 21:44
#7

Jag har provat att köra EFT och fokusera i 17 sekunder. Det funkar kanonbra! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-01-29 22:59
#8

Det där med att foka i 17 sekunder läste jag en artikell om för ett tag sedan, bloggade om det oxå. Där står att om man fokuserar i 68 sekunder så är det värt 2.000.000 arbetstimmar eller ca 1000 år. Coolt som attan! Snacka om att det viktiga är att tänka "rätt". Det jag skrev finns att läsa här, där är även länken till den engelska texten..

Otroulig
2013-01-29 23:17
#9

Ojoj, jag som fladdrar sådant i mina tankar;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: