Annons:
Etikettklotterplank
Läst 4251 ggr
[Kathja]1
2013-01-21 19:54

Klotterplank 10

Hej och hå vad vi klottrar på! Här är det bara att skriva om smått och stort som du inte tycker behöver en egen tråd. Lite av en "så här var min dag tråd". Skrattande

Klotterplank 9 hittar du här.

Annons:
MathildaF
2013-01-21 22:16
#1

Tack för era tips:) Ska ta till mig de och satsa järnet imorgon:) Jag kan verkligen se mig själv jobba i butik:) Ska komma ihåg att inte gå in innan jag få en bra känsla i magen:)

SHIAWASE
2013-01-21 22:31
#2

Lycka till Mathilda!!! Det kommer att ga jattebra! Glad For du ar ju FANASTISK!!! Och det vet bade du och Universum!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-22 12:44
#3

Älskar mina LoA-kort! ♥ Idag drog jag detta.

Framsida: I Can Turn a Downward Spiral Upward

Baksida: As you focus on the best of what you do have, even if it only is a small part of your experience, the Law of Attraction will now bring you more of the essence of that. And so, you can replace a "downward spiral" with a fast-moving "upward-spiral" by simply directing your thoughts more to things you do want.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2013-01-22 14:35
#4

Apropå att fokusera rätt….. nu är jag verkligen on the endge, känner jag! När som helst så rinner bägaren över. Åt något håll Tungan ute

Jag är ju arbetssökande och hemma på dagarna, och från och med igår är även sambon hemma, då företaget han jobbat för inte tycks ha råd att betala ut löner längre, eller hur det nu var. Hur som helst så är vi båda hemma. Suttit i samma rum hela dagen. Och då är det inte lätt att hålla rätt fokus. Det enda jag kan tänka är jag vill bo själv, jag vill bo själv. För det vill jag. Och det har jag sagt. Han får flytta till lägenheten nu.
Det har bliivt ett moment 22 med lägenheten. Nu när han har all tid i världen att fixa med den, så kan han inte lägga sina sparpengar på den längre! Utan de får gå till uppehålle. Kul. Det känns verkligen som att jag har manifesterat det, fastän det är hans pengar och hans jobb. Men på nåt sätt visste jag att det skulle bli så, iom att han dragit ut på detta i tre år. Så… what to do….. what to do..

Jag sa idag att jag hade inte planerat att sova två vuxna i en enkelsäng i tre år och jag tänker inte slösa mer tid av mitt liv på det för det är inte värt det. Så känner jag. Nu vill jag bo själv. Antingen för att rädda det här förhållandet, eller för att vi ska få ordning på vad vi vill.. för nu känns det bara destruktivt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-01-22 14:52
#5

Good for you!, MissI! Man ska inte nöja sig med något, man ska ha det bästa i livet. Och att sova två vuxna i en liten enkelsäng är iaf i mitt tycke inte det bästa. Jag är säker på att om det är rätt för er att vara tillsammans så kommer detta att stärka er. Kram Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2013-01-22 15:00
#6

Fotspår

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-22 15:20
#7

Bra där MiA! Man ska inte låta andra människor söla med ens tid utan antingen är de med på tåget eller inte. Och om de inte är det så brukar det vara bättre att dela på sig. Fysiskt eller permanent.

Jag blev väldigt nyfiken på dina LoA-kort. Vad är det och var kan man köpa dem?

[Kathja]1
2013-01-22 15:29
#8

Bra vännen - fokus på DIG och det som får dig att må bra. Kyss

MissInAction
2013-01-22 18:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Ja jag känner också att det är helt rätt att dela på oss just nu. Det behövs verkligen. För de enda tillfällen jag känner nu att det känns bra, är när vi är ute någonstans.. typ går och handlar eller så. Här hemma är det total stagnation och negativa energier.
Då ska det bara till att han faktiskt packar sig iväg också, den faktiska flytten. Det är ju den jag har försökt få till ett antal gånger förut, och han bara förhalar! 
Det är som att jag inte skulle kunna göra slut ens, om jag ville, för han skulle fortfarande stanna kvar.

LoA-korten nämnde jag i någon annan tråd för ett tag sedan. Det är 60 kort som ligger i en jättefin låda. Det är väl lika bra att jag slänger in en bild på lådan! Den är ungefär som ett vanligt enkelt vykort i storlek. Korten är jättefina också med olka bilder. I affären där jag hittade dessa fanns också änglakort av olika slag och tarot-kort och andra kort. Ska kanske köpa fler!! Glad

Edit: Var man kan köpa dem kan jag inte riktigt svara på! De kanske finns på Vattumannens bokhandel? De har ju webshop. Jag hittade dessa i en butik här i Uppsala, Åvan där, tror jag att den heter. De har massa ljus och oljor och änglar och stenar, smycken, lite dekoration och små inredningssaker… mycket kattgrejer och grodor. Mysig butik!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-22 19:05
#10

Miss, du gör rätt i att agera, nåt måste ju hända i din boende situation. Så NÅNTING händer, du mår inte bra som det är nu. Sen får det lösa sig på bästa sätt. Det kommer att visa sig. Kram på dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-01-22 19:26
#11

Idag har jag insett hur ENORMT många känslor och tankar jag har. Ett helt register, helt fantastiskt. Massor av tankar och känslor passerade revy under min lunch promenad. Det kändes som en viktig iakttagelse …. Men nu när jag skriver det här så känns det lite platt. Haha nåja.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-22 22:03
#12

Miss , Later bra! Din vibration i det du skriver kanns ocksa bra,,, inget agg gentemot honomm inte som om att det ar "hans fel" pa nagot satt etc. Utan bara att sa har ar det! Och den kanslan visar att detta ar sakert det basta du kan gora just nu,, och da kommer resultatet i slutanden ocksa att bli det basta!
Kram pa dig!

Otroulig,,

haha, kanner igen det dar, ibland kan man fa en fors av en insikt eller liknande som bara kanns STORT,, ocksa prantar man ner det sa blir det inte sa,, Men det viktiga ar ju kanslan av det man upplever och iakttar!

Kram pa dig ocksa!

OCh kram till alla er andra ocksa, naturligtvis!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-22 23:17
#13

Ja jag hoppas att det är som du säger, Shia! Känns bra så Glad Kram!

Nu ska jag titta lite mer på White Collar innan sängdags ♥ Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Håbe
2013-01-23 08:46
#14

Fick just ett privatmail på facebook från en kollega som slutade hos oss i somras. En kvinna som jag tycker så otroligt mycket om. En riktigt varm, härlig. positiv mormor. En sån som alltid har haft sitt hem öppet för byns alla tilltuffsade ungdomar som behövt någon som lyssnat. En kvinna med det största varmaste hjärta man kan tänka sig. Nu hade hon varit sjuk ett tag och igår hade hon varit hos läkaren och fått svar på prover. Tumör på ena lungan. Hon ska in på helkroppsröntgen för att kolla så att det inte finns mer om några dagar. Jag blir så ledsen för hennes skull. Har svårt att förstå hur hon om någon lyckats dra det till sig. Men vi vet inte allt som rör sig i människors inre. Nu kan jag bara hoppas och önska att hennes positiva sätt gör att hon klarar det här. Plötsligt känns feber och förkylning väldigt fjuttigt. Tack för att jag inte har något värre än feber och förkylning!

crinalina
2013-01-23 10:43
#15

Nej vi vet ju inte vad som rör sig i människors inre, och vi vet inte heller vad det är för resa som andra personer gör och behöver göra. Jag tror inte att det är vår uppgift att veta varför en del blir sjuka och dör "för tidigt". Vi har alla vår väg att vandra, och döden är inte slutet. Men visst är det jobbigt att få sådana besked, och visst är det jobbigt att se fina, goda människor lida. Kram Håbe! ♥

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-01-23 11:30
#16

Kram Habe!!! varat fysiska liv ar endast en liten del av var existens,,, vi gor alla vara val hur lange vi vill befinna oss i var fysiska existens,, det har inte synd om oss nar vi avlslutar den fysiska delen…. vi mar battre an nagonsin!!

Sedan att man drar till sig sjukdomar handlar om samma sak, inte ala forutbestamda, vi drar till oss saker pa vagen, men ALLT AR SOM DET SKA VARA!!!! Vi drar till oss pa grund av motstand,och andra saker,,, men det ar ocksa ok!

Ar vi mevetna om varat motstand sa kan vi slappa det genom att genomsyra oss av energi, genom att lata den universiella karleken floda igonom oss vare sid det ar tumor, nack-ont, eller axel-ont (detta har jag haft,, OTROLIGA SMARTOR,, men som jag har "skoljt" bort,, men ibland aterkommer dessa nar jag fyller mig sjalv med motstand).. sa "enkelt" ar det.

MEN vi har ocksa sjalva bestamt ungefar hur varat liv ska se ut,, och forr eller senare atervander vi till varat icke-fysiska jag… ibland valje vi forr…

DET ar ocksa helt OK!!!

Fira var EXISTENS, och inte bara livet,, fira att vi skiftar i form men att var existens ar evig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MathildaF
2013-01-23 11:42
#17

Hej alla! Var ju i Gbg igår och sökte jobb:) Jag gick runt i de flesta butiker, dock var det många som hänvisade till att söka på nätet i stället. Men lämnade kanske ut 8 cv i alla fall. Det var ingen jag pratade med nu s behövde personal för tillfället men man vet ju aldrig:) Och helt ärligt spelar de ingen roll längre. Min vinst är att jag vågade gå runt och söka personligen:) De hade mitt gamla jag inte vågat. Jag har sökt en massa jobb på nätet idag också:) Ska skriva om mitt personliga brev och anpassa de efter de mer till arbete inom vården. Sen ska jag söka där med:)

MissInAction
2013-01-23 11:48
#18

Bra jobbat, MathildaF! 
Som du säger, man vet aldrig. Sannolikt så sparar de alal CV de får in, och tittar igenom dem vid behov Glad Många har ju även egna CV-databaser på internet, där man kan registrera sig. Men man vill ju gärna få ett ansikte på den som säger sig vilja jobba, så man har ju ändå en fördel av att gå in personligen och presentera sig!

Du kan ju har personliga brev med olika profil Glad Jag har två olika, ett med pedagogprofil och ett med säljprofil. Likadant med CV. Har även ett CV med hästprofil.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-23 12:07
#19

Bra ! Mathilda.. sarsklit att du gjorde nagot som ditt " gamla jag inte hade kunnat gora!!! YES!!! Kram:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-23 12:30
#20

haha,, Nu har jag krypt ner i sangen med min  5-aring,, klockan ar bara halv-nio!!!! Hur manga ar sedan var det jag befann mig i sangen vid den har tiden.. Naval,, idag var det sista dagen som TV-teamet var har, de har akt ivag, jag har ingen traning ,, MASSOR av JOBB har jag, men NU vill jag bara vila och vara. Det ar sa kallt, sa det ar UNDERBART att krypa ner i dessa fantastiska filtar som detta land tillverkar och bara myyysa!!!

Min dotter sager nar hon kryper ner: AHHH!!! Vad jag ar lycklig!! Sa har borde vi ha gjort hela julen ocksa:)Glad Haha,, vet inte vad det betyder formodligen att hon associerar jul med mys.. tror jag:)

Naval jag ska nu mysa har i sangen,med min dator(haha) innan jag somnar ,, och imorgon blir det TIDIG uppstigning nya tag och krafter !!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
crinalina
2013-01-23 12:32
#21

Sov så gott Shia och jag är säker på att du vaknar utvilad och med en massa ny energi och inspiration. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-01-23 12:38
#22

Ja, jag ska sova gott,, nu nar jag ligger har sa fylls jag ju med energi redan,,, innan jag ens har somnat (haha)

sa sager jag till min dotter som haller pa att somna (trodde jag) Visst har vi det mysigt!!  " ja, men jag skulle ha det mysigare om jag fick ata en mandarin" … sa nu ligger hon och smaskar pa en mandarinGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-01-23 16:35
#23

#14 Håbe, jag förstår att det känns ledsamt för digKyss.

Dina tankar får mig att förstå att jag själv verkligen förändrats. Själv tänker jag inte längre "undra vad hen har gjort för att dra till sig detta?". Det känns så dömande. Som att det alltid är negativt, fel.

Livet är en lärdomsväg och vi lär oss medan vi är här. Ibland behöver vi sjukdomar för att lära oss något. Vi skulle behöva omfamna den tanken bättre. Inte slå på oss som att vi "misslyckats" då. Såklart är det mindre krävande att lära oss saker utan att bli sjukaFlört, men hur kan vi bedöma vad andra bär på? Vad vet vi vad andra människor har med sig?  Louise L Hay fick också cancer, fast hon är urmodern av affirmationer.

Jag ser inte längre svåra sjukdomar eller olyckor som negativa när de kommer i min omgivning. De är ögonöppnare. Det är inte så enkelt så att man kan se på en familj att " åh, de drabbas aldrig av sjukdomar eller olyckor- åh vad de är upplysta". Kanske är de inte alls redo att växa ännu!

Det finns otaliga berättelser om människor som blivit friska från cancer, hur de vaknat upp och börjat älska sina liv ännu mer efteråt, börjat göra andra, mer kärleksfulla val. Medan många som inte drabbas lever kvar i nåt skuggliv, levande död livet ut…knappast att föredraTyst

Jag tror ju också starkt på att vi är sammanflätade med varandra genom flera liv, och ibland kan en upplyst själ ta på sig sjukdom för att det ska lära FAMILJEN något. Det märker man ofta, för då stannar den sjuka i total trygghet och frid, medan familjen kanske åker bergochdalbana…och växer så det knakar såklart.

Kära Håbe:

Är det dags för din vän att gå, så är det. Annars blir hon frisk igen. Det är liksom alternativen. Och båda är som de ska.

szirius
2013-01-23 16:36
#24

#20 blir nyfiken på vad det är för speciella filtar ni har där borta i JapanGlad?

Håbe
2013-01-23 16:49
#25

Tack Szirius. Och ni andra också förstås.  Jag har fortfarande ganska svårt att se något positivt eller gott med svåra sjukdomar. Kanske om man tar sig igenom det och växer som människa. Jag såg min pappa dö i just lungcancer och det var allt annat än en person som var redo att gå vidare. Hans ångest i dödsögonblicket, och tiden innan med för den delen,  var nog det mest fruktansvärda jag har behövt möta. Jag hade kunnat ta ihjäl honom själv bara för att få stopp på det snabbare. Jag är inte särskilt rädd för döden för egen del. Som barn var jag det. Jag hade en sån ångest för att det var så oåterkallerligt. Spelar liksom ingen roll vilka val jag gör, hur fort jag springer eller hur högt jag skriker. Det finns inget jag kan göra för att undvika att en dag är det min tur och den insikten var förlamande för mig. Bröderna Lejonhjärta är ohotat den bok jag läst flest gånger. Jag lyckades till och med beta mig igenom den på spanska bara för att jag kunde den så bra så jag förstod även de ord jag inte kunde. Numera är jag inte rädd. Jag är kanske rädd för döendet, att ha ont och så. Och att det skulle hända mig något medan mina barn är små och behöver mig. Jag är också rädd för att vara den som är kvar om det händer familjen något. Men jag är inte rädd för själva döden. Den är bara en fortsättning på det som redan är. Men jag önskar ju helt klart att det ska gå fort och lätt den dagen då det är dags.

MathildaF
2013-01-23 17:14
#26

Shia och Missi: Tack:) Jag har suttit hela dagen och registrerat cv på nätete, även hos dom som jag lämnat cv i butiken:) Tråkigt att höra Håbe! De här med döden tycker jag också kan vara ganska svårt att se att de har en mening. Eller vad man ska kalla de! Jag kan dock se något positivt med att min pappa fick cancer, vi alla kom nog varandra lite närmre i familjen. Och jag valde att ta tag i mitt liv med behandling och allt för min pappas skull. Vet inte om jag hade varit mottaglig för hjälp annars. Jag vaknade liksom upp! Nu lever ju min pappa fortfarande och han mår hyfsat bra och läget är stabilt. Hade han inte levt så kanske jag hade haft svårt att se något positivt med de. De är svårt de där! Jag är nog ganska rädd för döden med, även om jag när jag mått som sämst "önskat" att jag bara ska få dö. Kramar

crinalina
2013-01-23 17:50
#27

Jag har ju nämnt det förut om min pappas död och att jag idag är tacksam över att det skedde. Hade han inte blivit sjuk och dött så hade jag med största sannolikhet varit kvar där jag var då, för fyra år sedan. I samma hemska negativa stad (fast jag kan se en förändring i mentalitet och ökad positivitet när jag läser statusar på fb därifrån, det är otroligt mycket högre positiva vibrationer och ord nu än för bara ett år sedan), mått dåligt och varit deprimerad halva året, gjort samma misstag om och om igen osv. Min pappas död väckte upp mig också och jag har länge nu trott att det var meningen att bli så för att jag skulle ta klivet. Hade han fortfarande levt hade jag inte lämnat Sverige och följt mitt hjärta och mina drömmar. Min pappa var inte andlig på något som helst vis, men han hade ett otroligt lugn över sig nästan från första början som han spred till mig och min syster. Det fanns ingen panik, ingen skuldbeläggning, ingen större ångest osv. Pappa sa bara att om det inte finns något att göra så är det så och då gör vi det bästa av vad vi har kvar. Det lärde mig otroligt mycket.

Jag anser att vi som blir kvar är skyldiga oss själva och de som lämnar oss att vakna upp och göra vårt absolut bästa för att leva så lyckligt som möjligt. Det är min styrka idag, den har kommit för att min pappa dog. Och till viss del så tror jag att han dog för mig. Det finns ingen som helst skuldkänsla hos mig för att jag tänker så utan det är som det är och det är som det ska. Det var hans uppgift. Jag har min uppgift. Skrattande

Men det är ju ändå alltid tråkigt och sorgligt och väldigt känslomässigt jobbigt.

MathildaF, jag tycker att du är jätteduktig! Vad långt du har kommit! Bra jobbat! Vad blir nästa steg? Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
2013-01-23 18:07
#28

Jag tror att det finns en högre plan med allt. Vi kanske inte ens kommer att förstå det i det här livet. Oftast gör vi nog det, men vissa saker är nog så sammanvävda med andra människor och/ eller sidor i oss själva som vi inte är medvetna om. Jag har några såna saker som jag fortfarande undrar ibland över, men VARFÖR blev det så? Men jag börjar komma till en punkt att jag inser att jag inte behöver förstå allt. Allt jag behöver är att ha TILLIT till att allt är som det ska vara. Som vi så ofta kommer tillbaks till. Det är fantastiskt:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-01-23 18:31
#29

Visst är det så. Jag tror också att det inte är så enkelt som att vi kan styra själva när vi ska dö, gå vidare, utan det är så många olika saker som spelar in. Allting är kompext och har så många olika nivåer och lager. Jag tror däremot att vi kan påverka sjukdomar och annat med vårt tänk och genom att vara medvetna. Men döden är någonting djupare och någonting annat. Och hur det än är så är allt som det är och det är som det ska! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-01-23 19:26
#30

Habe, fick en tanke om att det handlar motstand mot att do nar jag laste ditt inlagg. Inte for att jag kan veta, men en intuition jag fick. Att hon haft ett valdigt bra liv, men ar radd for att ga vidare.. sa hon kampar emot fast sjalen kallar henne.. och cancer kanns som en perfekt match till det, laskig sjukdom som matchar radslan for doden, men samtidigt ger tid att processa det hela lite.

Håbe
2013-01-23 21:04
#31

Nu hoppas jag ju att hon ska bli frisk. Det finns ju faktiskt ganska många som överlever cancer. Fast just lungcancer är väl inte någon av de "bättre". Det känns bara så sorgligt för hon är en viktig person för så många. Hon är en som gjort stor skillnad för många. Men som jag skrev tidigare, om någon är tillräckligt positiv för att kunna tänka sig frisk så är det hon. Och om inte..finns knappast många som kan lämna livet omgiven av så mycket kärlek :-)

Jag hoppas hon ska klara det bara.

MissInAction
2013-01-24 01:34
#32

Håbe, jag tänker på det här… ripple effect, vad heter det på svenska? Vågeffekt? Att en händelse sätter igång något annat.
Oavsett utgången av den här cancern så kommer det säkerligen att sätta igång tankar hos väldigt många som känner/känner till den här kvinnan. Och förhoppningsvis har hon inspirerat många till förändring och att vilja göra gott. Och ibland kan det "krävas" såna här drastiska saker för att folk verkligen ska ta till sig något och fatta.

Vet inte om du förstår vad jag försöker säga Obestämd

Något helt annat då! Jag upplevde en ny sak idag (igår) när jag betalade räkningarna. Använder ju internetbank och jag har de flesta och största räkningarna på e-faktura och när jag summerade upp allt och slog in koden för betalning, så tackade jag elbolagen för att jag har värme och hushållsel, jag tackade Uppsalahem för mitt fina hem och jag tackade comhem för mitt bredband så att jag kan surfa, spela och kolla på film/serier. Självklart ska jag vara tacksam för allt jag har i mitt liv! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2013-01-24 06:32
#33

Ja MissI, jag förstår. Och jag håller med dig. Om man tror allting bara drabbar en utan mening så är det ju inte mycket vits med att ens försöka. Jag tror på att allt sker av en, mycket bra, anledning. Även om det är svårt att förstå ganska ofta. Samtidigt är det lite konstigt att tänka så på något vis. Det är som att man inte borde bli ledsen när sånt händer. Men hur ska man INTE bli ledsen när människor man tycker om har det svårt? Men sen att det inte ska ta över hela ens tänk så klart. Inte försvinna in i tycka synd om och grotta sig i det hemska. Men att känna sorg i alla fall.

Och jag tänker också när det gäller min pappa och hans sjukdom, att visst var det väldigt mycket en vändpunkt för mig. Livet blev liksom lite mer skört då och jag tog mer ställning till vad jag ville med mitt eget. Det var också då jag läste "Samtal med Gud" och kom i kontakt med LoA för första gången. Eller kom i kontakt med det medvetet då. Jag lär ju ha varit i kontakt med det hela livet faktiskt Glad. Så visst, hans sjukdom och död, förändrade mig också. Sen tog det väldigt många år till innan jag var redo att ta tag i det aktivt.

MissInAction
2013-01-24 12:23
#34

Eller hur. Tänk om vi skulle gå omkring med endast "rationella" tankar och inte ens försöka se någon mening med tillvaron. Det är nog just detta som gjorde att jag övergav ateismen. Jag identifierade mig med den under många år, men till och från så har jag alltid haft andra känslor, och de har blivit mer än tillräckligt bekräftade det senaste halvåret-året! ♥

Åh i eftermiddag ska jag på ansiktsbehandling! ♥ Skrattande Sköööönt!

Sen ska jag till Ikea och köpa bland annat värmeljus.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
2013-01-24 15:00
#35

Här var det inte stor rörelse idag! Själv har jag suttit och tovat broscher idag, fick ett ryck! Nu har jag ett helt gäng, som kan bli bra små presenter till folkGlad. Grått ute men vinden var varm. Det lovas sol i helgen, låter fint det.

Mår bra idag,"allt är bra"-känsla inifrån och ut. Undrar om det kan ha att göra med att jag tappade/knackade igårkvällFlört och har sedan drömt om det också, typ hela natten.Skrattande

Sonen var dock på ett vidunderligt humörFörvånad,han fick utbrott när vi gjorde pianoläxan och muttrade nu iväg på lektionen med största arg-vecket mellan ögonenTungan ute. Jaja, this too shall pass. Bättre att han släpper ut det än håller kvar det, tänker jag.

Nu har jag snart dans hela kvällen, det är intensivt nu då vi repar för fullt inför föreställningen nästa helg. Är pirrig, förväntansfull och ganska så nervösOskyldig

Otroulig
2013-01-24 19:40
#36

Det låter som du är i en härligt skön energi Szirius. Själv har jag varit och tränat (fick lite press på mig när mamma erbjöd sig att ta jycken från lunch :) det känns inte bra att komma hem efter jobbet, gå ut en kort sväng och sen dra från honom igen, om han varit själv hela dan. Ja, jag åker ju hem på lunchen, ibland är han med på jobbet.) Det känns lite i ryggen, men det är nog bara för att musklerna får röra på sig lite. Ska försöka komma iväg 2 ggr i veckan. Det är ju skönt att få bli lite tömd på energi. Nu väntar ett varmt bad!! Mys:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-24 20:09
#37

Det kommer anordnas ett 32 veckor långt program, internationellt, som jag tycker verkar väldigt intressant!! 
Fast jag tror inte att jag kommer gå det ändå…

Idag har jag varit på ansiktsbehandling. Efter det så promenerade jag ut till Ikea, eftersom jag såg bussen svischa förbi och det var för kallt för att stå och vänta på nästa. Tjugo minuters (minst) promenad och när jag väl kom till Ikea var mina ben hela knallröda och jag var genomfrusen. Satt och vilade en stund i en gosig soffa innan jag gick igenom varuhuset Skrattande

Nu är jag sådär trött som man brukar bli när man varit ute länge i kyla en dag. Har ätit en apelsin och ska titta på White Collar ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-24 23:55
#38

Godmorgon pa er fina!!

Jag lyckades efter att ha last en viss trad harObestämd Manifestera en dag i sangen med feber etc (haha)  Jag som absolut inte har tid att liggar dar,, men, men ,, allt ar ok! Tanker jag ,, sa igar sov jag hela dagen,, och la mig tidigt igar,, sa idag mar jag battre!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-25 00:44
#39

Jadu Shia… vad gör väl en sjukdag/missad jobbdag om hundra år…! Skrattande Skönt att du mår bättre nu. Jobb på schemat då antar jag??

Jag hittade förresten världens finaste sängkläder när jag var på Ikea idag!! De ser dock mycket snyggare ut i verkligheten, liksom mörkare djupare färg. Den lila har jag siktat in mig på. Eventuellt bruna.
Vinranka
Köpte en ny, rosa lampskärm till taklampan här i vardagsrummet Skrattandeoch lite smågrejer.

Var inne på Rusta en sväng också och hittade jättefina gardiner!! Manhattan heter de och har byggnader från Manhattan tryckta över hela tyget. Svartvitt. Men de var slut! Ska fråga dem när de kommer in igen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-25 07:07
#40

Sitter på jobbet, med två timmar kvar att jobba på detta passet. Känns ju ju helt okej. Just dessa stunder är det så tydligt att vi skapar våra liv, och känslor, via vad vi tänker. Jag kan jobba en helg som innebär 65 timmar på jobbet och det går bra, tills sista morgonen då det är just två timmar kvar DÅ blir jag så trött så trött. Eller så jobbar jag mitt kortpass, som denna gången, då är jag här i 41 timmar, och det går bra tills de sista två timmarna på morgonen. Hi hi. Alltid trött först de sista två timmarna - för då vet jag ju att snart får jag gå här ifrån, nu behöver jag inte jobba så mycket mer!

Och nu är det bara 1 timme och 53 minuter kvar.Skrattande

Håbe
2013-01-25 08:02
#41

Det är väl ungefär som när man är kissnödig och på väg hem. Det kan vara så det skvalpar i öronen, men man klarar det ändå tills man står med nyckeln och försöker få upp låset. Då jäklar blir det bråttom Skrattande

Annons:
Theleonora
2013-01-25 13:28
#42

Sitter på jobbet och tänker gå hem om Max 2 timmar. Måste seriöst starta en hemlig tråd och skriva av mig om jobbet… Är frustrerad som bara den. Känner ni febrig också men det beror nog på all healing så utrensning är på G. Behövde bara skriva av mig lite. Hoppas ni har det bra!!!


SHIAWASE
2013-01-25 13:54
#43

haha Habe,, !!! Bra liknelse,, later perfekt ocksa:)

Kameleonten!!! SKRIV av dig,, vi har ju en gammal trad nagonstans har, om Skrivandets kraft!!! Att skriva av sig ar ett jattebra satt att fa ut allt, att fa ordning pa sina tankar, och att fran sig sjalv fa svar pa bekymmer och funderingar,, sa skriv pa !!! Jag har det bra idag,, igar var jag dackad av feber och ont i kropp,, men idag ar allt bra igen!!!  Kram pa er alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-01-25 16:26
#44

Ingen bra dag, eller vecka heller för den delen. Sonen har varit helt utslagen och idag fick vi en läkartid. Proverna visar inga bakterier. Troligen influensan men han är så medtagen så de skickade honom med ambulans till Astrid Lindgrens. Nu sitter vi här och försöker få i honom vätska. Hela glaset äppeljuice innan halv fem var planen men så spydde ha upp alltihop och nu har han slocknat så jag vet inte riktigt hur vi ligger till.

szirius
2013-01-25 17:19
#45

#44 kollade de järnvärdet? Sonen var sådär hängig när han var liten och det visade sig vara järnbrist, han blev inlagd med dropp men var pigg på några dagar sedan. Jag hoppas och tror att de säkert tog alla prover de kunde. Sänder tankar och kramar till er!Kyss

Idag har jag hittat magdanskläder så jag är glaaaad. SJÄLVKLART var det super-reaCool, då hon ska stänga butiken, så jag gjorde värsta kapet, fick det för 30% av nypriset!Tjohooo.

Och nu ska jag laga hemmagjord pizza tills maken kommer hem. Då blir det fredagsmys med film.

Otroulig
2013-01-25 17:28
#46

Usch Håbe, det måste vara det värsta att se sina barn så sjuka. Men skönt att han fick komma in, då får han ju hjälp. Dropp i värsta fall om han inte får i sig nåt. Nu blev jag tacksam över att du bor där du bor. Så du och din familj får hjälp. Kramar till er!!! Kul Szirius! Magdans, ja det borde jag ju fattat när jag sett bilderna. Jag har två kompisar från olika håll som dansat det. Det förföljer mig:) kurs på Hawaii ?? Har provat så där snabba steg, hur svårt som helst!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-01-25 17:36
#47

All kärlek och kraft åt dig och familjen, och "plutten" e klart. Kom att tänka på när min äldsta dotter slutade att äta för att hon blev rädd då hon satte i halsen. Det är svårt när man inte får i dem något att dricka. Tur då att det finns dopp. Hoppas att det vänder snabbt.

MissInAction
2013-01-25 17:42
#48

Tänker på er, Håbe ♥ 
Han lär bli väl omhändertagen på sjukhuset.

Heh… jag köpte ju en rosa lampskärm på ikea igår, den är väldigt rosa och hela rummet får ett rosa sken! Hade inte förväntat mig så mycket färg faktiskt. Så nästa gång blir det nog ett nytt köp Tungan ute De kostar 49 kr, och de har en annan modell som är annan form och andra färger, för 29 kr. Mycket bra sätt att variera sitt hem på! 

Ikväll blir det nog varma mackor här. Sedan popcorn och Prometheus ♥

Fast först lite mer White Collar. Och nytt avsnitt av The Vampire Diaries. I'm in Heaven! Skrattande

Dans är något jag verkligen älskar också. Saknar det. När jag var yngre lärde jag mig folkdans.. det var ungefär vad som fanns, haha…
Tycker att tango är enormt sexigt. Det vill jag lära mig!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Håbe
2013-01-25 17:49
#49

Dropp fick han redan på vårdcentralen och nu ha de satt in en ny påse med glukos. Han ser lite piggare ut. Absolut inte pigg men nu är han "hemma" i alla fall. Nu har de tagit EKG och blodtryck och det verkar bra vad jag kan förstå. Tacksam också av att sitta här. Pojken bredvid har ramlat och gjort illa ryggen. Kom tydligen in med helikopterambulans. Lilltjejen i andra sängen är tydligen stammis med svår astma. Hon är kanske 2,5 men både hon och pappa är luttrade märker man.

[Kathja]1
2013-01-25 18:05
#50

Hoppas att han "bara" är uttokad så det räcker med dopp för att han ska må bra igen, det bli ju så ibland.

Otroulig
2013-01-25 18:51
#51

Håbe, Plutten, kärlek och ljus till dig och honom❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-01-25 20:58
#52

All kärlek till er, Håbe! Han är nog på fötter snart igen.

Kathja din lilla historia om när din dotter slutade äta påminde mig om när jag slutade äta i protest för att jag inte fick bo kvar hos pappa längre, för mamma. Jag var inlagd i flera dagar med dropp. Jag minns magvärk och droppet och en sorg. Jag var 4,5-5 år. Mamma sa alltid att jag låg där för att jag var magsjuk och inte fick behålla någonting när jag frågade senare under uppväten, det var vänner till familjen som till slut berättade när jag frågade dem.

Och där fick jag insikten att min resa med matproblem började där… Tack för den insikten! Inte så konstigt att jag har ångest när jag äter, coh när jag inte äter! Wow! Tänk att man kan få nya insikter av att tänka på en händelse man vetat om i 25 års tid! Coolt! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2013-01-25 21:16
#53

Usch vad läskigt Håbe. Hoppas att lillen kryar på sig snabbt! ♥

Håbe
2013-01-26 00:12
#54

Vi bli kvar på sjukhuset. Han har vätska runt hjärtat och får nu ligga på övervakning på hjärtintensiven. Ibland känner man sig verkligen ganska liten och hjälplös. Skönt att veta att han blir ordentligt omhändertagen i alla fall. För en stund sen var vi nästan på väg hem, nu är jag osäker på om vi kommer hem imorgon ens. Lät tveksamt.

Theleonora
2013-01-26 00:41
#55

Usch, vad tråkigt att höra Håbe. Jag lider med dig. Hoppas han blir frisk snart. Kram


Annons:
MissInAction
2013-01-26 00:59
#56

Tänker på er Håbe, och skickar kärlek till er ♥ Kram!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-26 02:09
#57

Habe KRAMAR i massor och karlek och ljus i massor!!

Hoppas att han blir bra snart, men tur att det finns bra sjukvard att tillga vid sadana har tillfallen!!!!

Szirius,, magdans hmmm, jag skulle nog behova att  fixa till min mage innan,, eller inte? I magdans ar det val bara bra att vara Kurvig:) hihi

Ja, du Crinalina,, jag har nog ocksa byggt upp nagot om att jag tror att jag ar tjock fran barndom,, Var knubbig och min syster smal,, redan som bebisar,, Jag har alltid tyckt att jag varit tjock, men tittar pa kort bara for 5,6 ar sedan,, och jag var INTE tjock,,absolut inte, ar nog inte det nu heller, men vill har bort lite grann,, men sedan inser jag ju att jag har sa mycket annat fantastiskt , sa varfor slosa tankar och energi pa missnoje pa min kropp!! Nar jag tittar pa foton fran idag om typ 10 ar kommer jag sakert tycka att jag sag jatte snygg och smal ut,,,mmm

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-01-26 10:54
#58

Håbe, massor med ljus och kärlek till dig och sonen. Vätska runt hjärtat, hur blir man av med det? Medicinering kanske. Skickar stora kramar till dig!!!❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-01-26 17:15
#59

Men det var väldigt var det var tyst här idag? Och även hos mig. Nu har jag bjudit 4 olika installationer på fiskgryta och ingen kunde. Jaha men det är väl meningen att jag ska vara själv ikväll då. Har städat och planterat färgglada vår blommor i köks fönstret. Har två vackra ljuslyktor som jag tänkte skulle lysa upp entren för mina gäster, men jag får väl sätta dom vid gatan så att förbipasserande kan njuta av dom. Det ska ju bli tö så det gäller att passa på:) Kram på er alla!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-01-26 17:43
#60

ååååååååh, jag ska kolla pa Abe-workshop live over natet om tjugo minuter, kuuul! Inte gjort det pa jag vet inte hur lange, nastan ett ar. Sag pa FB att de startar alldeles snart och blev inspirerad!

Haft helt magiska upplevelser ibland, liksom varit helt uppkopplad, en fraga dyker upp i mitt huvud och de svarar pa den direkt, i realtid, nan gang sa de nanting i forbigaende som var riktat helt till mig, kanslan ar verkligen live, som att jag ar med i diskussionen, telepatiskt. Sa cool. Hoppas magin infinner sig idag med, blev inspirerad men hade lite invandningar med (tycket de varit liksom trakiga pa sistone, inte pratat om nagot som riktigt rort mig..), far se :) Om inte annat sa blir det mys och kanske lite kaffe!

[Kathja]1
2013-01-26 18:12
#61

Jag har varit på ett lätt (hm) taggigt humör, har kännt som att alla är emot mig och bara stör det jag vill göra. Gick och la mig och nu har jag sovit 1,5 timme. Håller på att fixa mig lite te och nu ska jag lägga mig i soffan hos min älskling.

Löjligt onödigt att bli sån där för INGEN stör mig i vad jag vill om jag inte tillåter det - jag KAN skita i att fixa mat och kissa hundar, vi är fler i familjen som kan fixa det om jag bara talar om att jag inte har någon lust. Så klart är det så!

linnease
2013-01-26 20:31
#62

GRYYYYYYYYYYYYYYYYYYMT bra workshop!!!!! Sååå glad jag är med på den idag. Ville posta den här här, de sa just:

Never get into business for money. Ever!!

så sjukt bra! Skrattande Kathja, jag tror den är till dig! Massa i workshopen är till dig, kommer nog finnas på torrent inom nån dag.. :)

Annons:
SHIAWASE
2013-01-26 23:10
#63

Linnease!!! Avis:)  Jag har inte heller tittat pa deras workshops pa ett tag nu,, hade en period, nar jag tittade nastan varje vecka online…. Ska nog ta och anmala mig till nagon snart,,,Laterfantastiskt och sa sant, sa sant

Never get into business for money. Ever. !!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-26 23:42
#64

Tack darling. Är den till mig så lär jag ju "trilla över den". Flört

Otroulig
2013-01-27 02:26
#65

Åh, livet är fantastiskt, träffade grannen på gatan ( tillika min gamla underbara chef) han och sambon kom på mat hos mej och jag har fått uppkoppling på stereon från mobilen, har nu spotifyn i stereon nåt som jag önskat mig i flera månader. Jag bjöd på förrätt, de på huvudrätt och tillsammans fläskade vi upp med världens ost bricka som dessert. Jag älskar dom. Och han står som idealet hur en man ska vara. Känner mej älskad ❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-27 11:43
#66

#65
Ohhh vad härligt! SkrattandeKyss
Då fick du ju din middag också, som du ville! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2013-01-27 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Men kameleonten! Grattis i efterskott!! ♥ 

Och grattis szirius! ♥
Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
2013-01-27 12:04
#68

Idag hoppas jag att Håbes son är på bättringsvägen.

Grattis till sziruis i efterskott!

Otroulig: härligt att det blev middag till slut!

Linnea: Var kan man se de här?

Idag ska jag rensa min garderob här hemma och det är inget jag ser fram emot. Kläder av olika storlekar, köpta när jag mått mer eller mindre dåligt blandat med det jag använder nu, fina kläder som hänger och väntar på rätt tillfälle och… allmän röra. 
Nu ska jag rensa stenhårt och bara behålla det som passar bra och som jag trivs i nu, resten ska bort! Tror att jag kommer att må bra av att bli av med de där gamla negativa energierna, men det brukar också vara jobbigt att börja rota i sådana där gamla energifyllda surdegar. :(

MissInAction
2013-01-27 12:12
#69

#68
Heja dig!! Vet precis hur det där är och jag brukar själv känna när det är dags, även om jag samtidigt har en förmåga att dra ut på det just för att det känns som ett så stort projekt känslomässigt.
Att det ska vara så svårt att göra sig av med sånt som man ändå kopplar till dåligt mående!

Jag vet, och du vet, att du kommer må så bra när du har gjort dig av med allt det du inte vill ha kvar i garderoben ♥ Glad Den känslan är värt det!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
målle
2013-01-27 13:00
#70

Miss! Har du gett mig Insider? Tack så mkt i så fall! :)

MissInAction
2013-01-27 13:06
#71

Ja, vassego målle! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
2013-01-27 14:05
#72

Jag har också fått Insider av MiA… fast jag förstod inte vad det var för något?

MathildaF
2013-01-27 15:05
#73

Ja tack Missi:)

szirius
2013-01-27 15:16
#74

Tack för grattis finingarKyss! Tycker att det är HIMLA trevligt att fylla år just nu, har blivit uppvaktad i dagarna 2, rör inte ett finger utan blir uppassad. Sitter just nu här pch myser efter en god lunch, tårta och fler presenter hos släkten…ska strax få kaffe och likör av maken. Livet är gott!Cool

MathildaF
2013-01-27 15:24
#75

Grattis i efterskott, Linnease,kameleonten Och Szirius

linnease
2013-01-27 16:50
#76

Åh, gratis Kameleonten o Szirius! ♥♥

Stella: Man kan streama dem live från abrahamhickslive.com, kostar $75 per workshop. Kan kolla hur många gånger som helst i fyra dygn efter om man missar nån bit eller bara vill se det igen, jag tänkte köra lite repriser i dagarna nu för känslan var bara så jäkla najs! En workshop är tre entimmarspass med 20 min paus mellan varje, börjar nån gång på kvällen svensk tid beroende på vilken stad de är i.

Brukar alltid vara nån som lägger ut dem som torrent inom nån dag, googla abraham-hicks torrent och datumet isf. Men jag tycker känslan blir extra cool när man verkligen är med i realtid, på the leading edge liksom med Abe och alla andra som deltar!

Åh, de var i LA igår, ofta endel folk från filmindustrin i de workshopsen, Minnie Driver var en av de som ställde frågor igår, kul med en filmstjärna :)

Annons:
MissInAction
2013-01-27 17:23
#77

Insider är en tjänst som alla sajtvärdar får automatiskt. Bland annat så kan man med den lägga till en signatur i sina inlägg (mina inställningar) och man kan välja att skriva inlägg som Anonym. Tror att det är Insider som gör att man slipper reklamen också. 

Hehe, jag kände att jag hade så mycket Guldmynt och detta kändes som ett vettigt sätt att spendera dem Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2013-01-27 17:25
#78

Åh nu har jag oxå fått en Insider av Miss, tack!! :) :) Läst typ vad det är, man får fler funktioner på forumet här eller nåt sånt? Hur funkar det?

Edit: aha, hittade det här:  http://www.ifokus.se/about/insider

MissInAction
2013-01-27 17:35
#79

Ja just det, smart att hitta länken linnease! Tungan ute

Ska läsa lite mer nu och kanske titta på White Collar eller Firefly. Sen ikväll ska jag iväg på bio! Flight verkar vara en bra film.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
2013-01-27 18:49
#80

Coolt Linnea, ska kolla upp det!

MiA: aha… kul med fler funktioner. Tack så hemskt mycket!! ♥

Garderobsrensningen: gud vad mycket SKIT jag samlat på mig. Har vräkt ner saker i säckar och ska tvätta allt imorgon, både sådant som jag ska behålla och sådant som jag ska ge bort. Många av de här kläderna är köpta i ren panik "för att jag måste ha något nu till sommaren/när vi ska åka till X etc" och inget jag egentligen vill ha eller trivs i. Men jag har inte kunnat göra mig av med plaggen av någon slags pliktkänsla. Helt sjukt.

Nu ska de bort i alla fall och det kommer inte att bli mycket kvar i min garderob, men det struntar jag i. Mer plats för nytt!

Håbe
2013-01-27 18:59
#81

Tack för Insider MissI

Otroulig
2013-01-27 19:10
#82

Ja tack Miss, upptäckte det nu:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-01-27 22:35
#83

Ibland tänker jag att jag verkligen har alldeles för lite kläder, då jag ser hur mkt kläder vänner och bekanta har!!!

Men…jag ser ju att de använder kanske 10% av det…det mesta ligger år efter årObestämd

Så jag gissar att jag har ungefär precis lika många "ombyten" som andra, om man ser till vad de ANVÄNDER.

I LoA sägs det : TRÖSTSHOPPA FUNKAR ALDRIG!!!! För man är då i vibrationen att man vill fylla ett tomrum. Man ska alltid se till att må toppenbra när man handlar, det gäller även kläderFlört. Då blir det sällan fel.

Annons:
MathildaF
2013-01-27 22:41
#84

Åh är så irriterad! Jag orkar inte flytta. Skulle dela lägenhet i Gbg med en tjej och hennes kille medan min "kompis är ute och reser så fick jag hyra hans del för 2600. Men nu skrev han att den här tjejens pojkvän ska flytta så nu kommer hyran höjas med 1000 spänn. Jag går panik då jag inte fått jobb än och inte alls vet hur min ekonomi kommer se ut. Jag är rädd att jag inte ska få något jobb. Just nu känns allt så fel och jag har en klump i magen.

Otroulig
2013-01-27 22:52
#85

Mathilda, andas. Allt kommer att lösa sig, på det ena eller andra sättet. Ta det lugnt. Kramar till dig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-01-27 23:57
#86

Mathilda, i Abe-workshoppen jag lyssnade på igår pratade de om hur vägen ofta är krokig för man inte riktigt har kommit fram till vad man vill ha än, se det som att universum presenterar massa olika ideer för dig, och du får tillfälle att kolla på o tänka efter vad du verkligen vill ha!

Först var det väldigt grovt som att bo kvar hemma eller flytta till Gbg, nu börjar det bli mer specifikt som hur du vill bo, själv, dela med nån, vilken hyra vill du ha.. osv

Ta din tid, inget är bråttom, om nåt inte känns bra kommer du få nya alternativ presenterade!

szirius
2013-01-28 00:41
#87

#86 åh, vad jag tycker att det igger mkt i de orden. Vägen har alltid varit krokig när jag velat mkt….sen när nåt känts rätt s har det ofta gått som på räls! Det är rätt häftigt!

Men inget man kan tvinga fram ju…det är bara att acceptera att ibland vet man faktiskt inte…då får man ge sig själv tid att känna efter. Bara för att det känns veligt betyder ju inte att det är fel heller! Så enkelt är det sällanTystUtan det kan vara att man behöver gå utanför sin bekvämlighetszon för att växa.Glad

Mathilda, jag tänker att du fortfarande är lite svajig, då är det så lätt att få kalla fötter och vilja dra sig tillbaks till sin trygga vrå så fort det inte går som man tänkt sigKyss. Fast det har du ju testat förut. Den sidan av dig själv känner du. Prova nåt nytt sätt! Prova att se dig som modig! Stark!Lugn! Såklart det fixar sig liksom! Det kommer att komma ett jobb! En extra tuesnlapp, det ordnar sig!

Alltså prova bara att känna på dessa tankar. Kom ihåg att du har ALLA sidor. Kram!

SHIAWASE
2013-01-28 09:37
#88

Haller med Szirius Mathilda!!!!  Med risk for at lata som en gammal tant haha,, men

ar du ung, singel, utan nagra "masten" gentemot familj varken ekonomiskt eller annat,, da finns det ingen anledning att tveka!!! Det kan inte ga fel for oss som har familj och ar "bundna" till viss del heller, (vi binder ju bara upp oss sjalva) MEN i ditt fall sa fixar det sig absolut!!! en tusenlapp hit och dit! vad ar val det det ar inte tiotusen det ar bara ett tusen!!! Prova,, testa kanna av , ha kul, njut ,, upptack varlden och upptack dig sjalv!!!

Jag tycker det later jattespannande!!!

Forsta flytten jag gjorde hemifran var till Goteborg!!! Jattekul, jattespannande, oro for pengar existerade inte i min varld,, Inte oro for nagonting annat heller, jag var nog TOTALT i min LoA varld och levde HELT efter LoA , helt naturligt (och omedvetet)

Fokusering pa pengar har byggts upp sedan jag har skaffat familj och bostad och borjat kanna nagot ansvar (hmmm,,,, lite blockeringar nar men de ar pa vag bort!!)

Kram pa dig, och HA KUL!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-28 13:16
#89

Håller med szirius och Shiawase!

Och kom ihåg Mathilda, att de bästa besluten lär komma ur en bra känsla! Om du fattar beslut på grund av oro, rädsla och nervositet så är risken stor att du inte blir nöjd i slutändan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MathildaF
2013-01-28 17:55
#90

Tack alla för era peppande svar, att jag är på rätt väg trots att de känns jobbigt. Kändes bättre när jag vaknade idag. Känner mig inte lika orolig men oron är inte helt borta. Bestämde mig för att gå in på Irinas blogg (rosaglasogon) och peppa till mig. Jag vet att jag måste lugna mig med allt. Inser nu att jag varit alldeles för uppstressad av flytten, skolan, pengar, viktnedgång. Har till och med lyckats skjuta upp min mens 1 vecka pga all stress. Från och med nu ska jag slappna av mer när de gäller allt. Inga vägningar när jag känner det som en "press", ska inte gå in på min mail 1000 ggr om dagen för att kolla läget med jobb(känner bara ännu mer stress när jag inte fått svar) Jag vet ju egentligen om att ju mer jag "jagar" något så stöter jag det bara längre ifrån. Nu ska jag fokusera på att bara må bra så löser sig allt annat på något sätt:) Hoppas att ni haft en bra dag! Kram till er alla:)

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-28 21:26
#91

Kram Mathilda! Jag känner igen mig i stressen där, brukar reagera likadant.

Plocka bort alla måsten som inte är nödvändiga precis nu och lägg in saker som du mår bra av. Resten löser sig med tiden. Jag är faktistk lite avundsjuk på dig som befinner dig mitt i en process där hela livet ligger vidöppet och du kan välja fritt.

MissInAction
2013-01-29 14:09
#92

Var det du Kathja som drömde förut att du vadade i bajs? Och kom fram till att bajs står för pengar eller gödning? Något med rikedom iaf.

En fråga slog mig igår. Heheh… Tror ni att det finns något samband mellan exempelvis diarre och förstoppning och ens sätt att hantera eller förhålla sig till pengar? Väldigt symboliskt vore ju isåfall att man är väldigt generös, kanske lite väl, med pengar och dras med diarré, medan om man håller stenhårt i varenda krona så kanske man snarare oftast är förstoppad? Det var en tanke som slog mig. Har ingen aning om vad det ligger för sanning i det, men det vore intressant att få veta Skrattande

Edit. Kopplingen gjorde jag också eftersom fysiska symtom ofta hör ihop med våra mentala issues.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2013-01-29 16:49
#93

Vilket skitsnack, Miss!! Flört

MissInAction
2013-01-29 17:21
#94

#93
Tycker du? Tungan ute Jag tycker det är en väldigt intressant teori!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-29 18:29
#95

Jag tror absolut att du har en poäng i din tanke där Miss I. Men alla med förstoppning är nog inte snåla. Tungan ute

MathildaF
2013-01-29 19:04
#96

#Stella_polaris Jag har försökt sluta med alla måsten men har lite "måste" med skolarbetet men kommer att vara helt färdig med min utbildning nu i veckan. Ska bli såå skönt att slippa tänka på plugg:) I slutet på denna veckan kan jag njuta fullt ut. Dock så har jag tagit mig tid att vila om jag känner för det i stället för att plugga, vill jag ta en paus från pluggandet för en promenad så gör jag det:) Jag har så svårt att tänka att någon kan vara "avundsjuk" på det jag befinner mig i, men nu när du uttrycker de som att "hela livet ligger öppet" så känner jag mig uppspelt inför vad som komma skall;) Glöm inte att alla kan välja fritt mer eller mindre:P

MathildaF
2013-01-29 19:11
#97

Nästa gång någon är förstoppad ska jag säga till dem att sluta vara så snål;) haha:P Måste skryta lite om mig själv:) Har ju legat efter ganska mycket under min utbildning med alla kurser och de få kurser jag hade tagit mig igenom fick jag bara G på och har känt mig väldigt besviken över mig själv. Men senaste månaderna så har jag jobbat ikapp mig med kurserna eller de andra var helt färdiga förra veckan till vår skolavslutning men jag fick januari ut på mig med de sista. För att komma till saken så har jag sen i början av december plöjt igenom tre kurser. Människan socialt och kulturellt, Social omsorg och geriatrik. Och gissa vad? Jag fick VG i alla de kurserna:) Kan knappt fatta de:P

Annons:
[Kathja]1
2013-01-29 19:27
#98

MathildaF - TUMMEN UPP! Kyss

Otroulig
2013-01-29 19:29
#99

Grattis Mathilda! Det har ju märkts att du åkt upp i energierna. Kul att läsa!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-29 22:10
#100

Godmorgon pa er ala fina! Hmmm jag grattade dig Mathilda nyss, men den kommentaren finns tydligen inte med,,, Grattis!!!!

Jag gjorde en liten utflykt har pa iFokus i gar kval, brukar sallan skriva kommenterar nagon annanstans men gjorde det pa andlig utveckling… En oforarglig kommenter om livets enkelhet Kyss Och OJ vad det satte fart Förvånad

mmm, Jag skyndade mig "hem" hit dar allt ar ljust och trivsamt och fullt med karlek!!!!

Underbar sida vi har har !!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-29 22:13
#101

Grattis Mathilda!! Bra jobbat Skrattande Det känns så bra när man får sådär konkreta resultat av sina ansträngningar.

Vad gäller skitsnacket då, så tänker jag mig inte direkt snålhet, det är inte det ordet jag själv skulle använda. Men mer att oavsett om man har mer eller mindre pengar, så håller man hårt i dem.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-29 22:14
#102

#89 Missi, enligt energimedicin så har förstoppning att göra med att inte vilja släppa, att krampa fast vid något. Det kan vara pengar, föreställningar, känslor etc. Att inte lita på universums flöde att det hela tiden kommer nytt, man tror man måste hålla fast.

Jag har lite fullt upp just nu om ni märker att jag inte är här så ofta!

Återkommer om sisådär en veckaFlört

SHIAWASE
2013-01-29 22:17
#103

Antar att du kommer ha kul ocksa  fast du har fullt upp Szirius!!!!  Kramis

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-29 22:22
#104

#102
Ja det låter ju logiskt Glad Men åhh måste jag vänta en vecka på att du ska berätta vad motsatsen, diarré skulle symbolisera?? Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MathildaF
2013-01-29 22:24
#105

Tack alla:) Det känns jätteskönt. Jag är kanske inte så dum som jag ibland tror;)

szirius
2013-01-29 22:29
#106

#100 hahaha, ja visst är det alldeles väldans intressant det där….man blir så trygg och hela världen är snäll och vacker och vill en väl här inneKyss, sen kan man få sig ett tjuvnyp om man kliver utanför till nån annan sidaFörvånad, oops. Man är totalt oförberedd. Tur att man kan rycka på axlarna och känna vad skööönt att man inte har det där behovet…att stånga om åsikter liksomFlörtKyss

SHIAWASE
2013-01-29 22:32
#107

Precis SziriusKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MathildaF
2013-01-29 22:32
#108

Szirius: Vad har du fullt upp med? Nu blir jag nyfiken:P

szirius
2013-01-29 22:40
#109

DANS,DANS,DANS!!!!Skrattande

szirius
2013-01-29 22:44
#110

Fast det sker inga underverk på min överskotthud efter graviditeten….idag fick jag den härligaTyst kommentaren från en 6-årig elev " Din mage är lite stor…som om du fortfarande har en bebis där". Jahaja…från barn o alkisar får man höra sanningen, var det så? FlörtSkrattande

Uttänjd hud går ju inte att träna bort har jag förstått, så det är bara att ha tålamod att den ska dra ihop sig…hmm, hade väl inte tänkt på detta så mkt förrän idagOskyldig

MathildaF
2013-01-30 09:56
#111

Härligt med dans:) Jag älskar att barn är så ärliga! Hahaha:) Man kan ju bara inte bli arg på dem.

Annons:
crinalina
2013-01-30 10:58
#112

Grattis Mathilda! Bra jobbat! Skrattande Man är så smart som man gör sig! Flört

MissI, finns det inte något talesätt om det där? Typ "han är så snål så han skriker när han skiter"? Det bör väl tyda på en rejäl förstoppning? hahaha

Jag vet att extrakilon kan vara ett tecken på att krampaktigt håller fast i något, annars vet jag inte. Personligen så pendlar jag mellan både det enda och det andra och alla stadier däremellan. Hehe

Szirius, jag tror att mandelolja ska vara bra för tex bristningar det kanske kan fungera på uttänjd hud också?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2013-01-30 11:21
#113

Shia, jag vet precis vad du menar. Jag gör också utstickare till andra ifokussajter ibland. Sådana som jag är medlem i, men jag kommer snabbt tillbaka hit eftersom det finns en känsla av att behöva hävda sig och ifrågasätta andra där ute i den övriga världen. Jag gillar att sitta här inne och lukta på blommorna och känna all kärlek. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-01-30 14:53
#114

Oj vilken dag! Klockan är 2245 jag sitter på tåget hem, har inte ätit sedan i morse.. Det var ju tv inspelning idag. Jag åkte hemifrån i god tid , efter att ha instruerar morgonpassset.vi hinner åka ca 10minutee när det smäller till på tågtaket och det börjar brinna i gräset vid rälssluttningen utanför fönstret, en buggställnong hade ramlat ner från vägen ovanför ner på tåget!Först fick vi sitta på tåget i en timma, det var helikoptrar、brandbilar och allt.sedan fick vi klättra ner för en stege på rälsen,gå efter rälsen till nästa station där fick jag ta världens omväg med annat tåg kom till tv huset 2timmar senare än planerat så in i make-up rummet bli sminkad byta om precis lagom till inspelningen börjar ,4timmars inspelning på raken och nu på väggen!puh!nu ska jag hem och äta:)men inspelningen var kul:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-01-30 15:10
#115

Då antar jag att du fick öva på din tillit att allt är som det ska och att blir som det ska! Flört

Jag hoppas ingen blev skadad!

Hoppas du äter gott, sover gott och kul att inspelningen var kul! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-01-30 15:37
#116

ja du Crinis!

Ja det kan man saga,, fast jag stressar aldrig upp mig i sadana situationer, det finns ju inget man kan gora at en sadan situation:) Intressant att studera manniskor och handelseforloppet liksom,,,  Inga skadade *)

NU har jag kommit hem,, och sitter och ater,,, Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-30 15:46
#117

Oj vilken dag du har haft, shiawase! Har du måntro önskat dig äventyr? Tungan ute

Vad skönt att ingen skadades och att du tagit det med ro! Som du säger, det finns inget att göra ändå och då är det bara meningslöst att stressa upp sig Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-01-30 15:48
#118

Jag tycker sådan situationer är intressanta för det ger mig möjlighet att studera andra människor. Och så minns jag hur jag själv var förr i tiden och känner en enorm och djup tacksamhet för att jag har blivit visare. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2013-01-30 15:49
#119

#112 barnmorskan sa att det finns massa olika råd med oljor och kurer etc. men vad hon kunnat se under alla hennes jobbår är att det är TID som behövs, inget annat. Huden har ju töjts ut under 9 månader så det är ju klart att det behövs tid för den att krympa ihop igen också. Sen är det även genetiskt, vissa krymper ihop på några dagar, medan andra aldrig riktigt får bort det där "hänget" som lätt blir. Det är ju samma för dem som bantat och gått ner väldigt mkt i vikt…de väljer ju ibland att operera bort hänghuden till slut….

Jaja, väldigt världsliga tingSkrattande jag lever och har det gott. Det jag dock stör mig mest på är extrahuden under armarnaFörvånad- helluuu, extrabröst under armhålan liksom, ja det kan ju vara fint att ha….Tungan ute säkert ett ideal i nån urskogsstam i djungelnCool

SHIAWASE
2013-01-30 15:50
#120

Ja du Miss,, nagot ar det ju,, eftersom jag valde att aka just det har taget,, detta var ett snabbtag (express)haha!! Jag valdet detta, istallet for det som gick 5 minuter tidigare eftersom dett snabbtag aker om det andra taget … Sa jag tankte att da ar det battre att sitta pa det ar i lugn och ro, och lyssna pa you tube (a-h, och annat) Trodde ju jag,, haha komiskt.

Hade jag tagit taget fem minuter innan  sa hade tagolyckan inte paverkat min dag alls!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-01-30 15:55
#121

spännande Shia,  - alltså behövde du den här extra EGENTIDEN Skrattande

och jag säger som crinis,jag  brukar också iaktta folk och bara lee åt att jag inte blir upprörd längreKyss "Jisses, orka slösa energi", tänker jag. Tror jag har blivit lite lat minsannCool

SHIAWASE
2013-01-30 16:10
#122

Extra hud,, Szirius,, haha,,

Det ar ju mycket runt denna bit som jag har natt tipping-pointen, Jag har de senaste20 aren haft en "rutig mage" ,,,, men har upptackt sista aret att den inte ar "rutig langre"Förvånad Och jag har sista manaderna nojat mig mer och mer over detta, och andra yttre tribut,,, men samtidigt sa har jag haft sa mycket jobb sa jag har inte kunnat ta tid att trana ordentligt,, Och det har ocksa varit en stress-faktor " jag borde trana men jag har inte tid,,,, men om jag verkligen skulle vilja borde jag kunna fixa tid,, sa att saga att jag inte har trid ar bara en ursakt,, tranar jag inte sa hander inget med den har kroppen etc. etc"

Men detta har slappt,,,helt och hallet!  Jag amnar fortfarande att fa lite battre ordning pa fysiken,, men ingen stress och jag mar bra precis som jag ar,,, aven utan rutor,,,(FAST jag tycker valdigt mycket om rutorna , hihi)

Jag ar helt ok som jag ar ,, och tycker om mig som jag ar,,, Kande det idag ocksa,,,  Jag ar helt glad och nojd och totalt saker i mig sjalv!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-01-30 16:12
#123

Tror att mkt sitter i att inte riktigt vilja acceptera att jag förändras i kroppen kanske….Obestämd konstigt nog, för alla förändringar leder ju till det bättre, eller HUUURFlört

Otroulig
2013-01-30 18:27
#124

Roligt Shia med ditt inlägg i AU, jag läste det och sen blev jag alldeles trött av alla inlägg och tänkte verkligen hur orkar dom? Och även om vi tycker helt olika härinne så finns det en önskan om förståelse, att diskussionen ska GE något och leda någonstans. Är det nåt jag absolut inte håller med om så har jag ju alltid valet att bara strunta i det oxå. Och nu fattar jag fotona på FB :) skönt att allt gick bra och hoppas ingen skadade sig allvarligt. Rutor…. Jag är imponerad, jag var glad över lite muskel konturer:) Jag har varit på toppen humör idag, känner att jag lever i nuet! Tack för det!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-01-30 19:47
#125

Härligt Otroulig!

Jag har haft en underbar skön och slapp dag. Jag har tillbringat den i sängen med min laptop och min mobil och jag har lyssnat på Louise Hays affirmationsmeditationer, en intervju med Esther, Jerry och Abraham och till slut gjorde jag en Vortexmeditation med A-H. Sedan tog jag en skön dusch och nu väntar jag på mannen som kommer hem… precis nu faktiskt. Skrattande

Min kropp behövde vila lite efter de senaste dagarna. Men oj vad jag har gillat att vara så aktiv! Jag gillade tom att börja kl 8.30 (eftersom det bara var i två dagar. Jag fixar det inte fem dagar på raken.). Jag blev påmind om när jag har jobbat mycket förut och hur bra jag har mått trots att jag varit supertrött. Då har det dock varit på kvällar så det har slagit ut mitt sociala liv totalt och det vill jag inte. Och igår när jag slutade så satte jag mig på ett fik med en kopp kaffe och min Kindle och bara slappade och kopplade ifrån, sen gick jag en 20 minuters promenad till Zumban  medan jag lyssnade på Louise Hays affirmationsmeditation, sen Zumba i en timme och därefter en promenad hem på 20 minuter. Skööönt. Men skönt med en vilodag idag. Nu blir det jobb torsdag-lördag och sedan äntligen Zumba igen på söndag! Och så ska jag promenara till och/eller från jobbet, en promenad på 30-40 minuter enkel väg. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
2013-01-30 22:03
#126

Blev så glad idag. Min bror kom förbi och vi kunde sitta i lugn och ro och prata, om allt mellan himmel och jord. Ofta träffar jag ju hela hans familj och hans fru tycker väääääldigt mycket om att prata och är väldigt säker på vad som är rätt och fel. Så jag har saknat min bror för han försvinner lite när hon är med. Men nu fick jag mej en bra dos ❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-01-30 23:37
#127

#124, gick in och hittade tråden.. heroiskt inlägg Shia :) och bra, även om ingen förstår det som inte förstår :)

SHIAWASE
2013-01-31 08:08
#128

Har inte tid att hitta ratt trad, men jag rekommenderar varmt denna video for att hoja energin till er alla!!! Andas, slappna av, lyssna 30 minuter!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
2013-01-31 15:31
#129

#125: Din dag lät helt, helt perfekt! En sådan där man bara… får tanka. Jag blev helt glad av att läsa ditt inlägg!

#126: Visst är det skönt att få umgås med sin familj ensam ibland. Utan ingifta familjemedlemmar, även om man gillar dem.

På min front: jag tror att jag är inne i någon slags… process just nu. Jag är ganska energilös samtidigt som jag har väldigt mycket inspiration just nu. Jag har en anteckningsbok med mig dygnet runt nu för jag kommer på så många idéer och tankar som jag vill skriva ner och utveckla. Samtidigt så kräver jag sjukt mycket sömn och mat nu, känns som om kroppen bara skriker på näring och återhämtning. Ska bli intressant att se var det här landar.

szirius
2013-01-31 17:54
#130

Oooooo, så bra det har gått med dansen idag, en riktig flow-eftermiddagKyss! Alla är sådär lite nervöst skärpta, men så att det blir BRA- och vi har samtidigt så kul! Om de dansar som de gjorde idag så kan jag bara stå och leee och känna mig stoltCool! Inte för att det gör nåt om det blir lite fel här och där såklart, men det är ju ändå speciellt när alla "sätter" sina steg och man ser hur de växerGlad.

Även här har JAG vuxit hundra meter, tidigare har jag kunnat gå sönder av nervositet (vilja behaga alla, vad ska den o den föräldern säga etc etc), nu är det till 99,5% KUL och så lite,lite pirr och även en gnutta oro finns kvar…Oskyldig…det brukar alltid finnas NÅN förälder som har vassa synpunkter, men den här gången ska det nog gå braFlört

Otroulig
2013-01-31 18:42
#131

Kul Szirius! Vad är en vass kommentar från en förälder värd? Nada, niente, zero! Huvudsaken är ju att ungarna växer!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-01-31 21:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

Promenerade hem från jobbet idag, bredvid ett glittrande blått Medelhav under en strålande sol. Detta är en del av allt det övriga vackra som jag såg under min promenad. Med A-H workshop i lurarna så var känslan total! Skrattande

Dessa killar som gör detta är, som ni ser, helt makalösa! Detaljerna är enorma och uppmärksamma brasan i ena kaminen bakgrunden.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2013-01-31 21:24
#133

WOW! HäftigtGlad

SHIAWASE
2013-01-31 22:33
#134

WOW! sager jag ocksa!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-01-31 22:38
#135

Den här typen av strandkonst har vi alltid längs med strandpromenaden, men just denna var ovanligt mäktig. Fast alla är otroligt bra. Killarna som gör dem är hemlösa tror jag, och de tjänar in lite pengar på att göra dessa. Det är för övrigt de enda som jag ger pengar till, vi har ju annars maffiaanordnat tiggeri här i stan. När de inte går runt och tigger så åker de dyra, fina mercedesbilar. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-02-01 23:03
#136

I dag har vi varit på ikea i 3 timmar!! Köpt sängar Skrattande
Jag står dock fortfarande fast vid att jag vill bo själv ett tag. Så i värsta fall så får han en stor säng, haha… i annat fall så får vi en stor säng tillsamamns Tungan ute

Fick med mig huvudvärk från varuhuset också… den tog de säkert betalt för!! Haha!

Förresten så har de pizzabuffé för 29 kr måndagar-fredagar mellan kl 15-17. Super!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-02-01 23:19
#137

Ikea maten är bra!! Du kan ju sova i den ibland, sen åka hem till dig några dar. Det ena utesluter inte det andra.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-02-01 23:49
#138

Precis! Det låter soft Tungan ute

Ja de har helt okej mat där faktiskt. Jag älskar deras salsa eller vad det heter, som de har till den grillade kycklingen ♥
Har sett att de även har LCHF-sallad med lax! Den ska jag testa en annan gång Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-02-02 01:14
#139

Ikväll gjorde jag helstekt anka för första gången. Fick den av en snäll granne, jag vet att den har levt ett fritt och bra liv så det känns enklare då att laga köttKyss. Fyllde den med apelsin och marinerade den först ett dygn med mkt timjan och rosmarin. Make och son slukade hela!

Sover ni? Är inte ens Shia här? Jaja, jag ska också krypa ner. Lång, spännande dag och kväll i morgon med rep, genrep och föreställning!

Annons:
MissInAction
2013-02-02 01:23
#140

Åh KÖTT! Skrattande haha!
Helstekt anka med massa goda örter lät inte helt fel!! ♥

Jag har tittat lite på gamla avsnitt av White Collar Skrattande och ska krypa ner i sängen alldeles strax. Imorgon eftermiddag ska vi ta emot sängarna som kommer med leverans. 

Lycka till och ha så roligt imorgon, szirius! Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-02-02 07:56
#141

haha Szirius!! ja var nog dar:) men satt nog och jobbadeFlört Men det dar lat ju fantastiskt gott!!!!  Nu vet vi vem som ska va kocken pa Hawaii!!Kyss

Har ar det 20 grader varmt idag!!!!! Och jag  maste ju bara jobba,, har flyttat ut pa verandan for att se om jag kan hitta nagon inspiratioon dar,, men det verkar daligt,, nu vill jag ju bara njuta av de ljumma vindarna, HELT underbart.. jobbet,, jag har 4 deadlines:) Men ,men det loser val si sa smaningom….

Lyssnade pa lite braA-h klipps i morse.. Det finns inget sa som "lack of time" bara "lack of focus"

OCH idag har jag TOTAL lack of fokus.

Av olika orsakerSkäms En ar att min man ar borta!! YES,, haha, missforsta mig nu inte,, ja alskar honom innerlit,, MEN jag njuter sa av att vara sjalv.. och han ar borta pa varldens storsta kristall-ustallnin i USA i tva veckor,, och det ar SKONT! (Han njuter nog lika mycket hihi)

Sedan har vi ju vadret som ar sa totalt underbart:)

Och sedan HAR jag ju faktiskt jobbat sedan 5 idag (eller 6,, mediterade etc. forsta timmen) och klockan ar nu fyra,, sa det kanns som om jag ar klar, men det ar jag INTE! Förvånad

Naval,, Just nu sa njuter jag… om tva timmar ar det ett traninspass som jag maste instruera  sa mina AP-fonder, skattesystem, norska regler om litiumbatterier  och annat far vanta en stund:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2013-02-02 10:17
#142

Hej hopp gummi*****! ;)

Otroulig
2013-02-02 10:53
#143

Szirius, ha en underbar dag i dansens tecken. Miss, nya sängar känns alltid viktigt och lite lyxigt tycker jag. Jag är ju inte så mycket för kvantitet vad gäller grejer, men blir lite som ett barn när man väl köper saker. Som ska till hans lägenhet antar jag? Vilket lyft att sova och kunna vräka ut sig:) Shia, jag hoppas att du kommer in i ett övermänskligt Flow och det säger swich och så är allt klart. 20 grader, mmmm. Här var det överdragsbyxor på idag. Jag tog en timmes promenad på morgonen och handlade färskt varmt bröd och har nu ätit en mastig brunch. Solen skiner och livet känns härligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-02-02 12:21
#144

Ja just det!!! Szirius vannen, det var ju det som ja skulle skriva!!! Ha en underbar dag och lycka till!!!!

Otroulig,,, jag vantar ocksa pa en overmansklit flow,,, har inte infunnit sig annu,,, sa men det blir nog inte sa mycket gjort idag,, sa nu ar traningen klar,, jag ska BADA , har kopt badsalt med Germanium i , det ska tydlige gora sa att forbranningen satter igang haha,, naval,, det luktar gott, och jag tycker om badsalt,, sedan ska jag njuta och meditera infor morondagen,,, DA ska jag minnsann fixa mina jobbuppgifter!!! Och det basta man kan gora ar att forbereda si mentalt,, sa att man befinner sig I FLOWET nar nar man startar!! Da gar allt latt och kanns roligt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-02-02 12:22
#145

FYI sa har jag skrap under min G tangent, sa ja maste trycka pa den massor av ganer innan det blir naot g,, darav avsaknad av g i min text:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-02-02 12:34
#146

Hihi Shia… ja vi överlever nog även utan alla dina g. Det går ju redan så bra att läsa utan prickar Tungan ute

Otroulig,
ja precis, de kommer till andra lägenheten i eftermiddag! Han/vi ska åka dit strax och vänta på dem… de kommer någon gång mellan 14-18.

Helt underbart fint väder här också! Det är lite moln på himlen men det är soligt och ungefär -5 grader. Nu vill jag har VÅR!! ♥ Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2013-02-02 13:22
#147

Målle!!!!!!!!!!!!! Skrattande

Shia  -välkommen i klubben, jag har haft ett R som inte vill alls, men efter att ha fokat på alla bokstäver jag redan hade så har den nu börjat att funka ingen. Vem behöver städa när man kan tänka bort skiten? Flört

SHIAWASE
2013-02-02 22:48
#148

Godmorgon!! pa er ..

Ovanligt lite lasning har inne denna morgonFlört Men det arval lika bra det sa kan ja ta och satta igang med mina jobbuppgifter, nu nar jag har energin!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-02-02 22:56
#149

Tycker alltid att det brukar vara trögt här inne på helgen, sedan är det en massa russel i början av veckan.

Men God Morgon på sig oxå. Hoppas att du får en fin dag.

MissInAction
2013-02-03 00:36
#150

Morrn shia! Skrattande Ja visst har det varit lugnt idag!

Själv ska jag börja göra mig iordning för sängen och lite mobilspel.. funkar jättebra att varva ner och bli sömnig Oskyldig

Tänk, nu är vi inne i februari!! Och snart är det VÅR! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-03 08:30
#151

Var uppe och vände, men gick och la mig igen. Vår panna bråkade lite i går kväll och i natt blev det kallt så den hängde inte riktigt med - har 14 grader i köket. Klart varmare i sängen. Skrattande

Idag har vi annars en sådan där underbar vinter dag - -8 grader, vindstilla och klarblå himmel. Me like! När vi väl vaknar till liv här så får det bl den långa svängen i skogen tror jag.

Ha det bäst alla ni fina som tittar förbi här inne.

Otroulig
2013-02-03 11:16
#152

Tjing alla, idag vaknade jag av muskelkramp i handloven och det fortsätter. Vet inte om den stackarn har blivit tappad på för mycket, haha:) jag kanske tar i för mycket. Får väl köra på andra handens lov då. Det är inte speciellt skönt kan jag meddela… Här är det en strålande dag, antingen ska jag plantera om pelargoner eller beskära äppelträden. Vi får se vad som drar mest.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-02-03 11:53
#153

Godmorgon alla glada! Jag sitter uppkrupen i soffan med min laptop och tittar på Glee med en kopp koffeinfritt kaffe och kolhydratfria mackor. Sambon och sover fortfarande, skönt för dem och skönt för mig. Jag kommer inte att flytta mig många metrar förrän ikväll då det äntligen är dags för Zumba igen! Jag har längtat ända sedan jag gick från den senaste i tisdags kväll. haha Tror jag hittat rätt där! Nu ska jag bara hitta något jag kan göra på torsdagar efter jobbet också för att få en jämnvikt under veckan. Jag tror att jag vet vad det blir. Nere på stranden finns lite här och där tränings"utrustning", bla så finns det en grej som man står på som på en trampmaskin, fast denna går bara framåt och bakåt och inte upp och ner, och det är utan vikter eller motstånd, men man blickar ut över havet när man gör det och jag kan lyssna på A-H workshops samtidigt! Snacka om härlig, och gratis, träning. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
2013-02-03 11:54
#154

Otroulig, prova att tappa på det! Flört

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-02-03 11:58
#155

Later underbart Crinis!!!! Vi har en sadan trampmaskin i var dojo som jag brukar kora,, men da ar det ju ingen utsikt over havet….. avis:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-02-03 12:02
#156

Fast du har ju en dojo! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
2013-02-03 12:05
#157

Hej alla! Här lunkar livet på i sakta mak. Vi är fortfarande kvar på sjukhuset men hoppas på att få komma hem om någon dag. Det ser bra ut nu i alla fall. Det har varit lärorika dagar för mig och jag har verkligen tvingats att stanna upp i här och nu. Jag har fått känna tacksamhet för så många olika saker. Innan sonen blev sjuk så pratade jag och min man om att jag och sonen borde göra något bara vi två. Och inget lekland, bio eller så utan något utan en massa aktiviteter så vi skulle få tid att bara vara tillsammans. Man kan väl säga att det var en manifestation som funkade. Inte riktigt som jag tänkt mig men ändå. Jag har också önskat mig tid att stanna upp och hinna reflektera lite över saker och ting. Just nu känner jag mig väldigt lugn och avslappnad. Allt är bra.

[Kathja]1
2013-02-03 12:10
#158

Skönt att höra att det går åt rätt håll Håbe! Visst är det så att våra manifesteringar inte allti blir det vi tänkte på, men känslan får vi alltid. Man kan ju undra vad han har önskat som är den som blev sjuk.

Otroulig - om det nu skulle vara knackandet som har gjort att du har fått ont kan du helt strunta i att knacka på handloven, jag gör aldrig det, däremot så tar jag ett tag runt handleden och klämmer med tummen där - funkar oxå, eller så hoppar jag den helt. Skrattande

SHIAWASE
2013-02-03 12:30
#159

Habe!!! Ah vad skont att hora ifran dig och skont att det gar framat!!!

Kramar i massor till dig… for din son blir nog denna vistelse nagot han bar med sig,, dels sjukdomen, men kanske ocksa all tid ni fick tillbringa tillsammans:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-02-03 12:36
#160

Hahahaha crinalina Skrattande Koffeinfritt och kolhydratfria mackor. Jag vet absolut vad du menar, men det blev så roligt när jag läste det. Så motsägelsefullt. Kom att tänka på en historia…

Det är förresten inte en Crosstrainer du tänkte träna med? Fast det känns inte som att såna ska stå utomhus…  Jag älskar såna iaf, kan stå länge på dem och det är meditativt och skönt. Ska ha en sån!

Håbe,
Vad skönt att det har gått så bra. När man börjar hinta att ni nog får åka hem snart! Och jisses, ja, vilken manifestering…. och samtidigt så har ju HAN också manifesterat detta. Han kanske också behövde det… ett starkt avbrott från vardagen. Men du känner din son. Och allt är bra Glad

Historian kommer här. Jag tycker den är genialisk Tungan ute

Jag bodde på Köttbullsgatan nummer fläsk, tre trappor upp på nedersta våningen. Där låg jag i min bottenlösa säng och läste spännande kurslitteratur. Plötsligt hörde jag ljudlösa steg från trappan, och en man kom in med en bladlös kniv utan skaft. Han stack kniven i hjärtat på mig, men som tur var hade jag hjärtat i halsgropen och överlevde.

Förfärad sprang jag mot hamnen för allt jag hade och köpte en tågbiljett för resten.

Båten tutade och bryggan gick. Efter en lång resa och några sekunder råkade jag ut för skeppsbrott och flöt i land på en rostig spik.

Jag hade kommit till en öde ö där nakna kannibaler dansade omkring med händerna i byxfickorna. Utan att röra mig gick jag fram till en hydda, sparkade upp dörren och hoppade in genom fönstret. Därinne låg fem uppätna mackor utan pålägg. Jag plockade bort skinkan, åt upp mackorna och fortsatte min vandring in i djungeln.

Plötsligt stod jag öga mot öga med tre lejon. Jag sköt det ena med mitt sista skott, och det tredje med mitt näst sista. Sedan lyfte jag bomullstussar tills jag fick ryggskott och sköt det andra. På stadig fot traskade jag vidare och föll ner i en tom fallgrop där det fanns en rasande tiger. Nu hängde mitt liv på en tråd och på den tråden klättrade jag upp.
Mina ben var fortfarande paralyserade av skräck när jag raskt sprang ner till stranden. Där skrek jag så att det eka och i den ekan rodde jag hem.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
2013-02-03 12:50
#161

Haha, MissI, jag minns delar av den där från när jag var barn. Underbart! Skrattande

Otroulig, om du tror att det kan vara från tappningen som du har ont så hoppas jag att du vet att du kan använda båda händer, båda sidor av kroppen och att du kan variera dig? Skrattande Personligen så varierar jag vilken hand jag kör karatechopknackningen på, men det är också den knackning jag gör oftast. Öppningsfrasen som man gör när man gör den variant av EFT som jag gör är otroligt "powerful" och många gånger gör jag bara den. Det öppnar upp så otroligt mycket och starka energier i hela mig när jag gör det. Jag känner vibrationerna gå från handen genom hela mig. Jag har inte provat handledstrycket som Kathja föreslår, men jag har läst att många gör den varianten. Prova dig fram till det som passar dig, eller variera dig från gång till gång beroende på det som känns bäst för stunden. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-02-03 13:24
#162

Själv använder jag oftast den ömma punkten som presenteras i bland annat manualen som figurerat i två EFT-trådar. Den sitter ungefär en handsbredd ned från nyckelbenet och en handsbredd ut från den där lilla v-formade gropen nedanför halsen, där slipsknuten brukar sitta.
De kör jag oftast med under öppningsfrasen. Det sitter tydligen lymfvätska där som löses upp när man masserar. Eller hur det nu var. Känns bra Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-02-03 13:35
#163

haha Miss! har aldrig hort forut,, men ett skratt fick jag ju mig,, tack:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-02-03 15:52
#164

Hej hopp! Eller hopp och hopp….Oskyldig, har masat mig ut en halvtimme med sonen, sen fort in igenSkrattande…tröttmössan på och söndagslunk är behövligt idag. Körde slut på mig igår - men det gick BRAGlad! Fick fina blommor och choklad av eleverna som jag njuter av nuKyss

szirius
2013-02-03 15:55
#165

Läste historien för sonen Missi, han skrattade mktSkrattandeKyss

Håbe
2013-02-03 16:01
#166

MissI, det där var en gammal goding som jag alldeles glömt bort. Läste upp den för sonen som flinade åt den. Precis hans typ av språkhumor :-) Apropå vad han önskat för att bli så sjuk. Jag kan ju inte veta hans tankar, men en gissning… Vi har varit så grymt på kollisionkurs ett tag nu. Känns som att vi rykt ihop bara vi sett varandra. Nu har vi stannat upp. Pratat lugnt och senaste dagarna haft ganska trevligt tillsammans. Jag tror att även han önskade en förändring och dessutom behövde han ganska mycket tagga ner, sluta gnälla på andra och lita på att andra gör sitt bästa även om det inte verkar så för honom. Här har han verkligen fått bara rätta sig efter andra, gilla läget fast han inte gillar det och lita på att andra vet och förstår saker bättre än han ibland.

crinalina
2013-02-03 16:09
#167

Hahah, nej MissI, det är inte ens i närheten av det där. Efter lite googling så har jag hittat ett namn på den, det heter moonwalker. Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2013-02-03 16:22
#168

# 166 åh, så fint det låterKyss- och jag förstår precis. Sonen har ju brutit armar och ben några gånger och vi har verkligen haft jättefina stunder på sjukhuset tillsammans. Oavsett hur bra man är på att tycka om varandra i vardagen så ÄR det en slags väckarklocka att stanna upp, och känna vad som är viktigt, hur enormt stark kärleken är till varandra. Och att man också vågar ta i problemen på ett annat sätt då. Samtalen går djupare. Man känner "ok, nu börjar vi om". Jättejättefint! Ni behövde nog båda den här tiden tillsammansKyss

Otroulig
2013-02-03 16:27
#169

Håbe, så skönt att läsa att han mår bättre och att du och han kanske fått detta som en gåva, jag tycker i alla om att du redan kan se det så! Szirius, kul att det gick bra! Tack för alla råd med tappningen, jag ska testa att köra på andra handen och även prova handledsgreppet. Käkade middag med en härlig vän igår och jag insåg verkligen att jag har släppt så många önskningar nu. Känner mej mest förvånad. Först var det jobbet, jag lägger liksom ned önskan om att det ska kunna lösa sig och jag ska få den där underbara chefen. Det blir som det blir. Min stora längtan och euforiska upplevelse av landet/ natur har jag inte känt på länge. Jag vet ju att jag mår bra i naturen och att jag skulle trivas att bo på landet, men jag har släppt även det. Min längtan och önskan efter en man är oxå borta. Jag har glömt bort hur det kändes att vara nära en man och har faktiskt inte någon längtan efter det heller. Snipp snapp snut, alla drömmar tog slut:) Det känns lite tomt. Nu vill jag mest bara fortsätta må bra. Har gjort vackert runt mig i helgen. Och myser av det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-02-03 18:47
#170

Tack Missi för Insider-funktionen! Först trodde jag den skulle vara för evigt men inget gör det verkar det som ;)

Håbe, härligt att din son mår bättre och att ni har connectat lite mer. Hoppas att allt går åt rätt håll nu!

Är inte helt på topp, trodde lite semester skulle vara bra för mig men det blev inte som jag hoppats. Men resan förde med sig positiva saker också, nu ska jag bara lära mig av det svåra så blir ju det också positivt :)

Kram på er alla loare


Otroulig
2013-02-03 19:02
#171

KRAAAAAAM Kameleonten

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-02-03 19:05
#172

# 170 åh, du skulle på skidresa va? Glad

Det blir inte alltid som man tänkt sig men det kan bli bra ändåFlört

KramKyss

MathildaF
2013-02-03 20:47
#173

Hos mig svänger de i humöret. Ena stunden känner jag mig grym och stark, att jag har hela världen framför mig. Nästa stund är jag ledsen, rädd att aldrig bli sådär lycklig som alla andra verkar vara, rädd att jag aldrig ska bli nöjd med något. Vet att det förmodligen är flytten och alla dess förändringar som spökar. Men det kommer bli BRA:)

MissInAction
2013-02-03 21:18
#174

Haha, vad kul att ni gillade historian, och att ni berättade den för era barn! Skrattande Det känns som sån humor som många barn uppskattar.

Fint att höra om hur ni har haft det, Håbe. Kanske han verkligen känner att han behöver detta, en omstart och nedvarvning, även om han inte har TÄNKT i de banorna. Och han kommer ju kunna träna igen också, så det blir nog en välbehövlig period nu med tålamod och förhoppningsvis någon insikt Glad

Otroulig, hihi… jag tänker mig ju Enköping som landet!! Oskyldig

Ja just ja, kameleonten.. jag undrade vart du hade tagit vägen. Glömde helt bort att det var skidsemester! Låter skönt ändå. Brukar vara mer sol neråt i europa.
Det kan vara till hjälp att tacka för allt, oavsett om man tycker att allt blev precis som man hoppats/förväntat sig eller inte. För även om man inte känner det så för stunden, så ÄR allt bra, och precis som det ska, och förr eller senare så kommer också insikten. Så man kan lika gärna tacka för det direkt när det händer Skrattande tacka för upplevelsen och att man vet att man kommer lära sig något av det. 

Mathilda,
det är nog vanligt att man känner så vid förändringar. Jag känner igen det. Det man inte känner till, känns ju läskigt. Just för att det är okänt. Och det fina med det är att det kan bli hur bra och underbart som helst Glad Det är upp till dig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2013-02-03 21:51
#175

Mathilda, bara det att du VET att det är tillfälliga svackor gör underverk. Det är ok, men det är svackor. Den grymma, härliga och modiga Mathilda är den Sanna Mathilda❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-02-03 23:33
#176

Miss :) när jag snackar landet, då är det tyst, inga bilar hörs, bara vind, fågelkvitter, mumsande kor, surrande flugor. Jag ser bara grönt, kanske lite vatten, vackra träd, böljande gräs, grusvägar med gropar i. DET är landet för mig:) Enköping är ju en stad, haha, visserligen mindre än Uppsala, men en stad.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-02-04 01:37
#177

#176
Jo. Det är jag som har såna associationer till Enköping bara Glad Det som du säger är landet för mig med! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2013-02-04 02:03
#178

Snubblade över en intressant tråd inne på nystartade sajten Vetenskap. Är universum oändligt? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2013-02-04 02:09
#179

Hihi, kom på en till grej. Apropå att CHILLA! Skrattande

Det finns en sång på ett kassettband som jag lyssnade otroligt mycket på när jag var liten. Och till min stora lycka finns det albumet nu på Spotify ♥ 
Hallå där - köp blåbär! heter det, och medverkande är Lotta Engberg, Peter Harrysson, Ewa Fröling m.fl.
Här kan man lyssna på den om man vill! Den är knappt 2 minuter lång.
Veckans dagar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-04 03:15
#180

Jag brukar nästan alltid somna i soffan, så även idag, men i natt var det svårt att somna om igen. Så nu sitter jag i sängen och tittar på film, värre kan man ha det.

SHIAWASE
2013-02-04 12:26
#181

Wohoo!!! Ska pa audition imorgon:) KUUUL!!  angaende Sverige repotage!! jattkul,, jag behover lite omvaxliing,, det ar sa kul med sadan har auditions eftersom jag skulle bli JATTE JATTE glad om jag fick uppdraget, men samtidigt sa spelar det ingen roll om jag inte far det..

Kul att komma ut (Nu ska vi se till att inte manifestera nagon tagolycka den har gangen hihi) bort fran alla pensionsfond dokument som jag sitter med har dag ut och dag in!! OCh jag alskar auditions!! tycker det ar saaa kul:)

Tank att fa sticka till sverige och rapportera,, fokus ligger pa FAMILJ,,hmm hur gor vi dar,, mamma ar  ju GARNA med (hihi, vi ar LIKA sags det:)) men det ar ju bara hon,, min syster med barn bor ju en bit bort… men vi kan nog fixa till en familjebild fran min fantastiska BY!!! som ar paradiset:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
crinalina
2013-02-04 12:42
#182

Wooohoooo!!! Underbart Shia!! Det låter verkligen som någonting för dig! Härligt! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-02-04 14:02
#183

Mmm, har varit ute och rensat ogräs, nu luktar jag JORD.Kyss

Kaffepaus nu, sonen gör läxorna bredvid, ikväll är det föräldramöte men först e.m-fika hos en vän!

Känner flyyyyt. Mår bra, är glad, möter glada människor( såklart!)

Igår var jag trött efter all dans och kände att "nu pausar jag ett tag från tankar på koreografier, hitta musik och alla dessa paljetterSkrikandesFlört (efter att ha sytt kläder)". Men den pausen blev kort Skrattande-idag känner jag inspiration igen!

Plingplong så fick jag meddelande på mobilen. " sätter in 700 kr, känner att jag vill ge dig det, gör nåt kul!" Jahaja, tack universumKyssCool

Såna grejer har hänt mig så ytterst sällan i mitt liv, nu har det hänt OFTA i ett halvårs tidFörvånadGlad. Det är VERKLIGEN det här med att jag släpper på HUR pengar ska komma, jag bara öppnar för ATT de kommer. Att jag är värd det. Och för att jag själv släpper på dumsnålhet och ger bort mkt av det jag får, för nu vet jag att det kommer in nytt hela tiden - och det GÖR verkligen det!

Musik flödar i hjärtat, känner att den här våren kommer att bli fylld med musik. Kärleken flödar, vi är som nyförälskade just nu, ja livet är gott!

Sänder ut i universum all överskott på positiv energi! Catch it!Kyss

[Kathja]1
2013-02-04 14:05
#184

Szirius - Härlig, inspirerande, energilyftande läsning.

SHIAWASE
2013-02-04 14:49
#185

Ah Szirius!!! underbar lasning:)

Jag ska ju pa audition imrogon och behover komma uppa med massa bra saker om Sverige, (framst Ostersund~~~~min hemort) Men aven ovriga Sverige,,

Finns det nagot som a speciellt populart ( och lite konstigt, forvanade ) i Sverige nu?

Nagon som ar speciell popular,, (tankte pa den dar Yohio, eller vad han nu heter,, som ar japan-inspirerad??)

eller nagot annat som ni kanner : det har borde japan se av Sverige!

TOTALT OT men det brukar ju vara accepterat har inne,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-02-04 15:01
#186

Det här ju klotterplanket så här får du ju skriva precis vad du vill. Inte för att vi inte får göra det i andra trådar också, men den här tråden är ju till för just det. Tungan ute

Jag kan nog inte hjälpa dig med din fråga dock. Har ingen som helst aning om vad som kan vara intressant. hehe Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-02-04 15:07
#187

#183
Fångar!! Tack, fina du! Skrattande
Och visst är det härligt när allt bara kommer till en!

#185
Ja YOHIO är särskilt populär just nu eftersom Melodifestivalen har dragit igång, och jag fattar det som att han tagit sig vidare till finalen. Det är ju ett antal deltävlingar numera.

Annars… hmmm jag får fundera lite. Allemansrätten är ju väldigt svenskt!! Och omtyckt av bland annat tyskar och holländare som brukar semestra i våra skogar Glad

Hur är det med skolgången i Japan? Är den obligatorisk och gratis som här? Fri avgift på universitet?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-02-04 15:12
#188

#185 kanske debatten om ifall det finns skillnader på kön eller inte, något inflammerad dockFlört forskare är oeniga. Finns mkt debatt om detta i förskolesammanhang. En leksakstidning  skapade folkstorm och fick ändras då de visade könsstereotypa bilder. Vissa föräldrar håller könen på sina barn hemliga för att de inte vill att de ska bli bemötta på ett visst sätt osv.

Detta kan säkert verka "udda" för någon som inte är insattSkrattande.

Det verkar vara en liten "debatt" runt Yohio också, som menar att han är suuuperstooor i Japan och pratar flytande japanska medan andra vill dementera det totalt. Du är ju fel person att fråga hur det ligger till, då du inte ser på nyheterFlört

Annons:
SHIAWASE
2013-02-04 15:28
#189

haha!! Ja jag har ju noll koll, men om denna Yohio hade varit stor i Japan hade jag nog hort det , via dottrar i allafall,, sa jag tror inte det , men ska nog luska runt lite:)

Detta med konen kanner jag en stark ovilja gentemot,, att hemlighalla eller vara neutral… For mig kanns det som det mest onaturliga man kan gora… Finns det nagon anledning att skyffa undan olikheter??? VAD ar fel medatt vara olika,, Oj, oj, oj, vad detta amne kan trigga igang mig.. ATt vara olika ar harligt!!!! att vara olika ar KUL, att vara olika ar UNDERART!!!!
Varfor ska man skuffa undan dessa olikheter under mattan??? TOTALT OFORSTAELIGT,,

Jag valkomnar mangfald, olikeheter inom manniskor~~~~ Skyffla inte undan utan VISA!

Men alla gor ju som de vill och det ar BRA!

WOW,, ett instressant amne kanske eller?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-02-04 15:42
#190

Vad är det för typ att saker du tänker på Shia?

SHIAWASE
2013-02-04 16:02
#191

Som ar populara, intressanta? menar du Kathja??

Jag det vet ju inte jag heller riktigt,,haha,,

Jag sker efter lite kuriosa som Japaner kan tanka "" Va??? Tanker svenskar sa har?? gor de sa har?? ar detta populart i sverige???" typ

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-02-04 16:39
#192

Nej som du vill ha tips om tänkte jag på. Typiskt svenska grejer som får folk att höja på ögonbrynen?

Då får man ju nästan veta hur Japaner är… Obestämd

Denna kommentar har tagits bort.
Stella_Polaris
2013-02-04 17:09
#194

Jag har läst i flera tidningar att norrsken är nya stora dragplåstret för japanska turister. 
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/norrsken-lockar-japaner_7779622.svd

Annars har det de senaste åren blivit JÄTTEpopulärt att baka med surdeg…. så populärt att det startades ett surdegshotell på Södermalm, dit man kan lämna sin surdeg så att den hålls vid liv om man ska resa bort:

http://www.urbandeli.org/bageriet/
http://www.metro.se/nyheter/sveriges-forsta-hotell-for-surdegar/EVHkdC!dtFjeZXFaJGro/

Nästa stora mattrend verkar bli bra korv, både köpt från någon bra hantverksmässig korvfabrik, eller sådan man stoppar själv.

Och så ligger en av världens bästa restauranger in the middle of nowhere: Fäviken Magasinet från Järpen i Jämtland.
http://www.dagensps.se/artiklar/2012/05/02/77930936/index.xml

crinalina
2013-02-04 17:15
#195

Är det någon mer som har problem med "Olästa"knappen? Den har slutat fungera för mig helt plötsligt. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2013-02-04 18:19
#196

Japp Crinalina, trodde det var min dator. Jag kunde som ni ser inte heller radera mitt dubbelinlägg ovan. Men det ger sig väl. Obestämd

crinalina
2013-02-04 18:32
#197

Det är tydligen många som har problem med det just nu, så det verkar vara något med iFokus, oberoende av webläsare. Det är bara att vänta ut det och hoppas på att det blir löst snart. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-02-04 19:26
#198

#183 mmmmm, vad det låter underbart!! Lägesrapport från mig: Full av Lööööve idag:)❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-02-04 19:40
#199

Hahahahaa! Hotell för surdegar! SkrattandeTyst

Jag läste att killarna höll på att felsöka iFokus för något, så därför var olästa ur funktion ett tag.

Förresten, har ni läst Irinas blogginlägg om magkänsla kontra bry sig om vad andra tycker? Tyckte det var så bra! Skrattande

Ska jag lyssna på magpirret eller föräldrarna?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-02-04 22:48
#200

haha!!! Surdegshotell Later ju urknasigt !

Tack Stella for tips.. Faviken restaurangen kanner jag ju till har aven oversatt nagot repotage om honom…..Fick sa mycket tips pa FB igar,, sa jag kanner mig som en turist-promotor idag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-02-04 22:56
#201

Härligt Otroulig!!!


SHIAWASE
2013-02-05 06:34
#202

Audition avklarad!! Kul! Resultatet vet jag inte,, men jag hade roligt:)

Fa se om det blir en svang till Sverige for att presentera mina hembygderGlad Vore ju kul om det kunde blir i sommar kanske???

Forsta omgangen ar i slutet pa Februari, men planerna ar att programmet ska fortsatta,, sa sommaren vore ju inte helt fel, da kan jag ju stanna kvar lite langre efte inspelningen namligen!!
Naval… trevligt var det!!!

Passade ju naturligtvis pa att marknadsfora mig och min bok ocksa:)

Otroulig, hoppas du far erfara massor av loooove! idag ocksa!!!
Puss och kram alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2013-02-05 07:52
#203

Vad spännande Shia. Klart att du får uppdraget och får komma till Sverige en sväng, det var väl det du önskade? Flört

Igår hände flera grejer som gjorde det väldigt tydligt att det är dax att sluta mitt jobb och göra något annat - ska bli spännande att se vad som är på gång… Obestämd

Beslutet är fattat nu ska bara tillfälet ges, och tas emot. Spännane! Skrattande

[Torahzen]
2013-02-05 10:36
#204

shia, vi har ju underbar natur  och allemansrätt som andra har skrivit. Vi har centralvärme. Vi tar av oss skorna inomhus. vi är mycket organiserade människor, är med i föreningar via idrott, musik, språkkurser m.m. Vi skäms om vi trillar omkull och hoppas att ingen ser (typiskt svenskt?!?)

Kathja - kul att det är dags för dig att ta en ny riktning. Det är dags för mig med .Jag har varit inne på det länge, men nu KÄNNS det!

Idag har jag flyt på jobbet och allt känns BRA!!!!!

MissInAction
2013-02-05 11:42
#205

#204
Haha! Ja! Ta upp att när svenskar åker buss så sätter sig alla på varsitt säte, så alla har ett tomt bredvid sig.

Eller när vi väntar på bussen Skrattande

Jag ska surfa en liten stund nu och sen ska jag iväg och ge blod Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-02-05 12:19
#206

Haha204,205 låter exakt som japaner !!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-02-05 12:37
#207

Ja eller hur " organiserade" där ligger vi i lä tror jag. Har ju en hel del med japaner att göra och DÄR kan man snacka om ordning och reda. Lite kontroll behovs varning för mig :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-02-05 12:39
#208

Spännande Shia! Det känns som att du får det!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-02-05 12:45
#209

Hahaha, ja jag tänkte japaner när jag läste 204 och 205. Fast även svenskar, för jämfört med här så är svenskar otroligt organiserade! Jag reagerar fortfarande när någon sätter sig bredvid mig på bussen fast det finns massor med tomma två-säten. Jag har också märkt att det är mestadels spanjorskor som gör det, inte så mycket spanjorer och inte så mycket andra nationaliteter. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
2013-02-05 13:08
#210

Otroulig!Kul att du jobbar med japaner,! Hur gar det tycker du?? Jag har ju varit mycket som typ go-between nar det galler massor av olikaaffarssammanhang,, och det BEHOVS!!! Jag ar ju perfekt pa detta (hihi,, ingen brist pa sjalvfortroende,,) Men det blir saaaa mycket onodiga missforstand nar ingen sadan person finns emellan!! Detta trots att svenskar och japaner har manga gemensamma namnare:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-02-05 17:47
#211

Idag har jag en "depp-dag", eller inte så deppig kanske men HJÄLp vad tomt det är  -s onen har åkt tillbaka till Austrlien igen. Snacka om att det blir tydligt att man hänger ihop, det är som att en del av en själv försvann igen. MEN det är skönt att de har flyttat hemifrån trots allt.

Och nu myser jag och älsklingen med varmamackor, en massa choklad och film med soff-gos.

szirius
2013-02-05 18:21
#212

Idag har jag gråtit floder….behövs såna dagar också ibland…känner att jag inte är klar för idag. Städade sonens rum i morse och tänkte på hur stor han är nu, knappt några leksaker kvar att plocka…den tanken räckte, nåt forsade upp och uuuuuuut. Massa känslor hela dagen…rädslor inför att våga igen..och så denna tomhet som inte går att beskriva..nåt fattas rent fysiskt…tror att det har att göra med tiden också…Emma skulle snart ha blivit 6 månader. Trots att jag vet vad jag egentligen känner och tror på, så känns det idag som att denna situation, att hon dog, bara är FEEL. Ja fy, känner mig själsligt trött just nu.

Igenom och UT.Allt får finnas. Andas. Gråta. Släppa.

Tack för att ni finnsKyss

[Kathja]1
2013-02-05 18:26
#213

#Kramar# Kyss

Theleonora
2013-02-05 18:44
#214

Kram till er båda Kathja och Szirius!! Kyss


Otroulig
2013-02-05 19:25
#215

❤❤❤❤Szirius❤❤❤ Och Kathja kram på dig. Ja Shia att arbeta med Japaner. Dom är oerhört ambitiösa och går in i minsta detalj, dom kräver detsamma tillbaka, att man ger allt. Det ska specificeras in i detalj. När ett beslut är taget så det det som gäller, även om det kanske finns en annan mer praktisk lösning. Sen har vi det där med att man inte kan säga att dom har fel. Det är himla svårt att inte försäga sig och man får liksom gå runt och formulera om sig. De tycker nog jag är knäpp för jag kan gladeligen ta på mig skulden. Men de är ärliga. Dom vet vad dom vill ha, dom vill ha bra grejer och vet dom att dom får det så är pengar inga problem. Så är i alla fall våra kunder :) Jag är helt slut idag. Fick laser och massage och jisses vad det behövdes, var helt stel i höger sida. Fick en fantastisk upplevelse när det flödade med energi från sidan vid revbenen upp genom hela armen. Har aldrig varit med om det tidigare. Nu ska jag sätta mej med EFT:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-02-05 20:25
#216

Kram Szirius! ♥♥

Annons:
crinalina
2013-02-05 21:38
#217

Kärlek och massor av kramar till dig Szirius! ♥ Och till dig också Katja! ♥ Jag vet hur det är när sonen åker hem efter besök. Jag fasar redan ibland för hur det blir när han flyttar tillbaka till Sverige, eller var han nu flyttar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2013-02-05 21:43
#218

Tidigare ikväll födde min lillasyster sitt tredje barn, hennes första son, mitt sjätte syskonbarn! En rekordelig pojke på 4960 gram och 54 cm!! Jag är så stolt över min lillasyster så ni anar inte!

Otroulig
2013-02-05 21:55
#219

Moster Målle, Grattis, en rejäl guldklimp!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2013-02-05 22:00
#220

Tack! Verkligen en guldklimp! Han valde att kika ut på sin äldsta systers födelsedag dessutom! Så vi andra firade 6-års kalas medan hon krystade ut den lille bjässen :)

MissInAction
2013-02-05 22:08
#221

Åh grattis målle! Skrattande Fortsätter han växa sådär så lär han ju bli längst i familjen också… minstingen.. hihi.

Kramar till szirius och Kathja ♥

Vi har varit i lägenheten i eftermiddag. Satte ihop sängarna och la på madrass och täcke. Och så testade vi den gamla tvättmaskinen som stått oanvänd i x antal år. Två timmar och en kvart höll den jäkeln på!!!!! Jisses. Och den väsnades något otroligt. Vi testade med ett par strumpor och en t-shirt om den överhuvud taget skulle funka. Tror det blir att byta ut den. Finns gemensam tvättstuga på bottenvåningen också Glad

Jag har lämnat blod idag och det gick bra, som vanligt. De är alla så trevliga på Blodcentralen. Så om ni är friska och inte nålrädda, kolla om ni kan ge blod ♥ Läste att bara circa 3% av Sveriges befolkning är blodgivare.
http://geblod.nu/

Här kan man registrera sig om man har TÄNKT på att bli blodgivare, men liksom aldrig får ändan ur vagnen FlörtJappregistret


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-02-05 22:12
#222

Ååh Grattis Moster Målle! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-02-06 08:27
#223

Jag vill bara önska alla en underbar dag. En av mina arbetskamrater ringde sig in sjuk, en annan ska på tjänsteresa i två veckor, de tre andra är fullt upptagna och det innebär en STOR hög för mig. Och jag sitter här med ett förväntansfullt pirr i magen och känner mig mest lycklig. Jag som brukar bli hysterisk. Allt är bra! Det roliga var att jag drömde att min chef hade gjort en hel lista med offerter. Haha, sanningen är att han aldrig gjort nån. Undrar vad det betydde?? Mycket jobb till mig och effektivitet kanske. Kram på er alla! Shia - var är du??:) Kramis

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-02-06 08:44
#224

Då kommer dagen att gå fort i alla fall, och med den inställningen inte bara fort utan LÄTT som en plätt med.

Själv har jag ett GIGANTISKT motstånd inför att börja jobba igen, är långledig och går på till helgen. Så där så jag känner att jag är vid vägs ände, dax att göra annat. Så vem vet, snart hoppar jag. Ooooiiiiihooo! Skrattande

SHIAWASE
2013-02-06 08:54
#225

Hej!! Har ar jag,, har suttit framfor datorn sedan fem morse med AP-fonder, Norges turist vagar, stoldanmalningar, barnbocker, och annat!! NU ska jag rusa ivag och instruera!!! Mar BRABRA iallafall:)

Malle GRATTIS!!!

Miss! Provade ni inte sangarna ocksa (hihi)  DET skulle jag ha gjortKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
2013-02-06 10:39
#226

Kathja och Szirius: kramar. ♥♥♥

… och grattis till moster Målle! Det var en rejäl klimp! :)

[Kathja]1
2013-02-06 12:06
#227

Får säga att det känns sådär kul när man inte får ledigt från jobbet när det känns som det enda rätta just nu. Men jag väljer att se det som ett tecken på att jag är på rätt väg när jag fokuserar på ett annat liv, ett liv utan anställning där roliga saker att göra flyter in och pengar finns så det räcker till det man nu behöver ha dem till. Skrattande

Håbe
2013-02-06 12:20
#228

Grattis Målle! Härligt med små nya människor i ens närhet. Lika magiskt varje gång Glad

MissInAction
2013-02-06 12:51
#229

Shiawase, 
Vi provade dem lätt! Tungan ute Dvs vi låg i dem och vilade en bra stund, för vi var rätt trötta och det var mörkt i rummet… skööööööönt med en stor säng, för en gångs skull.. så kan man få utrymme. Men låg och kramades och så bara Glad Kom på att man kanske inte ens ska ligga på madrassen i början. På ikea sa de att bäddmadrassen behöver 48 timmar att bli som den ska, för den är hård från förpackningen… det är en skummadrass. I lappen som medföljde stod det 72h Förvånad
Kanske blir det att vi åker dit och sover på fredag kväll! Fast det finns inget där att göra.. ingen tv, inget internet, ingenting… bara en radio Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-02-06 13:08
#230

Perfekt ju! Då kanske ni kan connecta på ett annat plan?! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
2013-02-06 13:21
#231

Precis Crinis!!! Miss absolut,, ! Harligt med ingenting,,, det kan ju resultera i .,,,, ALLTINGKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-02-06 13:29
#232

Kan och kan… ni ska veta att den här killen klarar inte ens att äta middag utan att radion är på! Förvånad Det ska vara något buzz hela tiden.
Får packa med lite spel kanske Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-06 13:32
#233

Då fär sjunga, under tiden… Tungan uteFlört

crinalina
2013-02-06 13:36
#234

Det handlar nog om att han behöver distraktion från sina tankar och känslor. Det är oftast därför vi som vuxna spelar spel, tittar på tv osv. Men det kan ju även bli för mycket av det. Det kanske kan vara bra för honom med lite tystnad? Då kanske han känner sig manad att prata själv!! Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
2013-02-06 14:18
#235

Ah vad jag gillar er allihopa har! ♥♥

SHIAWASE
2013-02-06 14:28
#236

Ja jag med!!! Gillar alla harinne,,, vilken fantastisk varld vi lever , dar man kan connecta pa ett sa djupt plan "trots" att det ar ett umgange i cyber varlden!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2013-02-06 14:33
#237

Jag gillar också alla här!! Är så glad att ni finns i mitt liv. Nu när jag lyckats manifestera er borde det ku inte vara så svårt med killar tänker jag ju men gaaah


Annons:
szirius
2013-02-06 15:36
#238

Grattis Målle! Vilken storklimpKyss. Bra jobbat av syrran, förstår att du är stolt!

målle
2013-02-06 21:43
#239

Tack alla för fina ord!

MissInAction
2013-02-06 22:32
#240

Jag gillar också er alla! ♥ Hihi vad kul… och Alla hjärtans dag kommer på torsdag i nästa vecka Glad
Brukar ni göra något särskilt den dagen, eller är den en dag som alla andra? Jag har då jag varit i ett förhållande haft lite extra god och mysig middag.. annars inte något särskilt. Kanske liten present. Men jag har inte riktigt det behovet längre. Jag tänker mer på faktiska ♥ ♥ och brukar donera en slant till Hjärt- och lungfonden. Det heter ju Valentines day på många andra språk, men på svenska alla hjärtans dag Skrattande och jag tycker att friska hjärtan är viktiga.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-02-06 22:36
#241

Fin tanke där Miss, nåt som känns bra för en singel kvinna!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-02-06 22:58
#242

Otroulig,
ja eller hur! Och en annan sak som vi kan tänka är att skämma bort oss själva, som vi älskar mest av allt Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-02-06 23:05
#243

Jag skämmer bort mej själv hela tiden :) Konstant:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-02-06 23:10
#244

Har i Japan ar Valentines day jattestort,, tjejer ger choklad till killar:) Sa mina dottrar (aven minsta:)) Ska till helgen satta igang att gora egen choklad att ge bort! Har har man sedan skapat en White Day  de 14:e Mars da ger killar nagot till tjejer… Sa det ar valdigt kommersiellt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2013-02-06 23:16
#245

Ah Shia dom skulle kunnat låna mina fina pralin formar:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-02-07 01:02
#246

Usch förresten… måste fråga er en sak.
Sent igår kväll när jag hade lyssnat på de första tapping-intervjuerna och skulle lägga mig, så tänkte jag att jag sätter mig på sängkanten och provar jorda mig lite snabbt bara…. normalt så jordar jag mig alltid utomhus! Men jag gjorde som jag läst att ni brukar göra, föreställde mig att rötter kom upp ur marken och omslöt mig.
Jag var tvungen att avbryta på grund av obehaget! Rötterna liksom växte och blev starkare, och plötsligt kändes de som att de ville dra ner mig, och blev arga för att jag gjorde motstånd. Ska det vara så?? 

Haha förresten… roliga smileys de har lagt till!  Och ett nytt typsnitt. 

Nåja. Nattis på er! 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-07 08:28
#247

Blev helt upp och ner igår då min chef nekade mig ledigt, tycker inte att jag ska behöva tala om varför, ska räcka att man behöver vara ledig. Till och med drömde att jag var irriterad på henne.

Ja, ja, nya friska tag.

MissI - Jag har iaf aldrig hamnat i dragkamp med jorden, det är ju jorden som ger till mig inte tvärt om. Alltså att jag föreställer mig hur energin flödar TILL mig.

SHIAWASE
2013-02-07 08:31
#248

Maste rusa!! Men vill prova de olika smilisarna forst 

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-02-07 11:32
#249

#247
Men jisses. Ja de har verkligen ingen anledning att veta varför man ska vara ledig, tycker jag. Jag kan förstå att de vill känna att de har "rimliga skäl" för det, ifall de tycker att det kostar pengar… men egentligen ska det inte behövas!! Har man dagar att ta ut, så har man.

Ja det började ju bra, precis som du sa också, att rötterna, och energin, kom till mig! Och sedan snörade de liksom in sig i mig och det blev läskigt 

Haha! Smileysarna är så söta 

Nu ska vi strax iväg till ikea igen. Glömde tydligen lite grejer senast. Ikväll blir det tvättstuga!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-02-07 11:39
#250

249# Visst är det väl så. Har jag 46 dagar att ta ut så har jag, och folk att sätta in har vi med. Men det är väl någon mening med det oxå tänker jag - om inte annat så blir jag ännu mer övertygad om att det är dax att prova vingarna nu.

[Kathja]1
2013-02-07 16:27
#251

Nu är jag på gång, har börjat att sälja in min onlinekurs nu…  Kände att idag var dagen då jag skulle ta steget. Slut fegat, nu får det bära eller brista!

Annons:
Otroulig
2013-02-07 17:10
#252

Heja dig Kathja, tänkte på dig och även lite på mej ( fast jag vet ju inte vad jag har för dröm jobb) läste en krönika på nättidningen nära, www.tidningennara.se " Våga så frön till nya äventyr i livet". :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-02-07 19:00
#253

Läste krönikan och så underbar! Är just så, bara man har drömmen så kommer resten att lösa sig under tiden. Och ju bättre man är på att lyssna på sig själv, desto snabbare kommer det att gå att nå fram.

crinalina
2013-02-07 19:35
#254

MissI, jag har aldrig provat just den varianten av den anledning att jag tyckte redan innan att det kändes läskigt, plus att det för mig kändes som fel håll. JAG är den som söker kraft från jorden så JAG är den som isf ska ta kontakten. Men det jag gör när jag jordar mig är att jag känner bara som att mina fotsulor sitter fast direkt i marken/golvet och energin kommer upp genom dem. Det funkar bra för mig. 

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-02-07 19:47
#255

#254
Ahh det kanske finns utrymme för att experimentera och se vad som fungera, helt enkelt! Ibland så kanske man inte kan gå ut, eller att det är långt till "naturen"…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-02-07 20:16
#256

Idag firar jag och min älskling tre underbara och fantastiska år tillsammans! Vi firar med att han sitter i vardagsrummet och spelar X-box och jag sitter i sovrummet och tappar. Haha Vi åker ju iväg och bor på spahotell i helgen så det är som det ska.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
2013-02-07 20:20
#257

Haha, du är för härlig!!
Grattis till 3 år, hoppas på många fler så länge du mår bra


crinalina
2013-02-07 23:14
#258

Då låser vi denna tråd och flyttar till Klotterplank 11

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: