Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1479 ggr
[Kathja]1
1/19/13, 10:41 PM

Udda önskningar

Idag har jag skickat iväg en önskan om att få bli riktigt förkyld, sådär så jag måste ligga i sängen och inte orkar annat än att sova eller kanske titta på tv! Kände bara ett så stort behov av det. Lite galet kanske, men man ska ju följa sin inre röst, och jag minns inte när jag var sjuk sist…

Någon annan som vet med sig att du har slängt iväg en udda önskning?

Annons:
[Torahzen]
1/19/13, 10:55 PM
#1

Tja, hela familjen har varit sjuk i förkylning, magsjuka och annat efter jul. Jag antar att vi har behövt tiden till att bara vara. Det är något jag omedvetet/medvetet tänkt på.

SHIAWASE
1/19/13, 11:03 PM
#2

Jag gjorde ju det innan jul, nar jag kande att jag bara skulle vilja vara lite ledig,, och sjalvklart sa fick jag ju vad jag bad om….. inte SAAA harligtFörvånad Men det varade ju bara en dag eller sa jag overlevde:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/19/13, 11:55 PM
#3

Jadu Kathja, jag frågar mig varför?? Vad kommer en helförkylnning ge dig? Glad

Det har nog hänt förr att jag har sänt iväg obetänksamma önskningar om sjukdom, men aldrig längre. Jag föredrar att vara frisk.

Det känns lite som udda önskningar är något jag mer eller mindre omedvetet tar till om jag väntas delta i något som jag inte alls känner för… då kan det råka hända att jag inte kan delta!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
1/20/13, 12:21 AM
#4

Din lilla toka! Kunde du inte skicka iväg en önskan om en dag i sängen UTAN förkylning? - Såååå mkt trevligareFlört

Jag har funderat mkt på det där, då jag själv haft " duktig flicka" komplex och endast tillåtit mig ligga i sängen om jag varit riktigt sjuk. Och när behovet varit stort att vila, ja då har jag självklart blivit just SJUK. Men då är det inte alls särskilt trevligt att ligga i sängenObestämd. Inte särskilt piggare blir man av det heller, utan all energi går ju åt till att blir frisk…

Nu tillåter jag mig att trycka allt på paus: tvätt, städ, jag ber maken laga mat och så tar jag "en söndag i sängen" då och då. Och då är det BARA underbart.

Du är värd bättre än att behöva bli sjuk för att ta det lugnt och göra det du längtar efter, min käraKyss

………………………………….

Jag har lyckats med en knäpp manifestation en gång då jag reste mkt med jobbet och bara kände " nej, jag vill inte, hoppas planet blir inställt". Mkt väl blev planet inställt men det betydde inte att jag slapp undan resan, tvärtom blev det en massa krångel med att boka nytt flyg, vänta en massa timmar, stress pga försening etcObestämd. Därefter är jag MKT försiktig med att skicka ut såna ogenomtänkta manifestationer.

Vi krånglar så lätt till det för oss.

Vilken KÄNSLA är man ute efter? DET ska man ju önska.

SHIAWASE
1/20/13, 12:49 AM
#5

Exakt Szirius!!!  Det insag ju jag ocksa efter min sjukdag i julas,, inte sa genomtankt och "klok" manifestation haha,,,

Din manifestation med planet ar ocksa ett typiskt exempel,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
1/20/13, 7:19 AM
#6

Önskat mig sjuk har jag gjort några gånger när det bara varit för mycket och jag behövt en anledning att få stanna hemma. Men då har det aldrig funkat. Däremot när det varit så där superrörigt och jag absolut INTE kan vara hemma, då blir jag sjuk.

Däremot har jag lite dåligt samvete för min kollega Obestämd. Jag skrev ju tidigare och bad om råd hur jag ska hantera hennes negativitet. Efter era svar så kände jag mig laddad att möta henne på ett bra sätt = måndag 17 dec. På väg till jobbet föreställde jag mig verkligen hur hon inte skulle kunna nå fram till mig med något negativt. Hur det bara skulle passera förbi mig och jag skulle gå hem på em utan att ha berörts alls. Så kommer jag till jobbet och ser på tavlan att hon var sjuk och jag kände lite som "oj, det där var inte enligt min plan men det funkar ju också" På onsdagen opererades hon (planerat) och skulle vara sjukskriven och komma tillbaks först den 8 jan. På morgonen den 8:e ringer hon och säger att hon inte kommer för handen har inte läkt. Hon ska till läkaren och kolla upp det. Resultatet blev fortsatt sjukskrivning t.o.m. 26:e jag. Hörde av henne i veckan och handen är fortfarande inte bra så jag börjar tveka om att hon kommer tillbaka då ens. Och det värsta är att jag tycker det är ganska skönt Skäms. Hon är supertrevlig när hon är trevlig. Jag gillar henne faktiskt och vill gärna fortsätta jobba i hennes arbetslag, men jag vill att hon ändrar inställning. Och situationen på jobbet är helt galen. Vi behöver henne! Och det helst förra veckan.

Men som sagt nu har jag lite smådåligt samvete för det känns som att det är jag som önskat henne sjuk bara för att jag ska slippa ta itu med något som jag faktiskt behöver lösa med henne på plats.

Annons:
[Kathja]1
1/20/13, 11:12 AM
#7

Ha ha, ni är för söta! Jag kan absolut ligga i sängen en hel dag om jag vill så det är inget problem. Vet inte varför jag kände att jag just ville bli förkyld… Kanske ville bli ompysslad? Fast det brukar jag aldrig bli när jag är sjuk iaf, är därför jag så sällan är det. Och "fejk-sjuka" mig från jobbet skulle jag oxå kunan göra utan problem… Så nej jag vill nog helt enkelt ligga i sägen med segt huvud och snor i näsan. När jag känner efter så ÄR det just att vara sjuk jag vill. Som sagt - en något knäpp önskan! Tungan ute

Är det bara jag som önskar flänga grejer som inte går att förstå? Flört

Theleonora
1/20/13, 11:18 AM
#8

Kathja, förknippar du förkylning med utrensning? Du kanske vill ha en utrensning ur kroppen.

Jag har nog önskat ett och annat jag inte borde, aldrig medvetet utan det är mitt undermedvetna som går på högvarv då…


MissInAction
1/20/13, 11:41 AM
#9

Precis vad jag tänkte nu också, kameleonten!! Utrensning och storstädning i systemet Skrattande

Det enda positiva jag kan komma på annars med en förkylning, är att jag får tycka synd om mig själv och känna mig ynklig. Vet inte om det är verkligt och vad jag egentligen får ut av det.. den tillfredsställelsen borde jag ju rimligtvis kunna få på annat håll Tungan ute

Håbe,
Oj jag kan förstå hur du känner där. Vem hade inte känt av det..
Som du sa så var ju operationen planerad så kanske du kan använda det om du behöver konkreta saker som talar om för dig att det inte är ditt fel. Det är för övrigt inte någons fel.. det bara ÄR. Och under tiden får du tid att andas lite och grunna på hur du ska hantera henne, och hon kanske tar tillfället att göra detsamma… hon kanske vet hur hon påverkar dig/er och vill bättra sig. Och efter en lång sjukperiod brukar det bli som en liten smekmånad tillbaka på jobbet Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
1/20/13, 2:54 PM
#10

Nej då Kathja, du är inte ensam! Jag kan också få för mig att det skulle vara otroligt skönt att vara SJUK ibland. Och inte för att jag ska få ligga i sängen och vara lat och slö för det kan jag utan dåligt samvete göra alla mina fyra lediga dagar i veckan om jag skulle vilja. Inte heller är det för att jag ska få tycka synd om mig själv, för det har jag inget som helst behov av att göra. Det är inte synd om mig på en fläck, som man säger. Utrensning.. Hmmm, kanske till viss del. Men jag tror att till största del så kan jag helt enkelt tycka att det är skönt att vara sjuk ibland. När man går runt och mår så otroligt bra som jag gör, och när man lever ett sådant fantastiskt och kärleksfyllt liv som jag gör så är det ibland skönt med kontraster, och det är nog till viss del även det. Men det är ändå inte hela sanningen. Det är helt enkelt bara skönt att vara sjuk någon gång ibland i en tillfällig förkylning med feber (helst utan huvudvärk dock). Jag blir ju dock väldigt sällan sjuk på det viset, för mig fastnar det i bihålorna och jag får värk mer än någonting annat. Kanske är det ytterligare en del av förklaringen. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
1/20/13, 4:16 PM
#11

Tänk så skönt att det inte bara var jag! Skrattande

[Torahzen]
1/20/13, 7:00 PM
#12

Ibland när jag hemma och skrotar tycker jag det är rätt så skönt att ha myskläder, inte duscha och tvätta håret på ett par dagar… För att hålla det fräscht så behöver jag tvätta håret varje dag. Vara lite lagom sunkig ibland…

crinalina
1/20/13, 7:08 PM
#13

Haha, Tora, det gör jag varje vecka! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Torahzen]
1/20/13, 10:05 PM
#14

Hej kompis!Tungan ute

szirius
1/21/13, 12:41 PM
#15

Ja men oh ja. Sunk är skönt ibland. Vi behöver väl kontrasternaCool

När vi har kallt går jag omkring hemma med makens XL-fleecejacka som suger åt sig katthår som en roller, mysbrallor och 2 par tjocksockar, och så en slarvig tofs i håret. Sexy lady, yeah…Skrattande

och på somrarna har vi ju så varmt så då har jag ofta bara underkläderna på migSkrattande, orka linne o kjol liksomFlört

[Kathja]1
1/22/13, 6:32 PM
#16

Sitter här och ångar att jag inte såg till att bli riktigt sjuk nu då jag önskade mig en förkylning. Mår halvdåligt vilket bara ha gett att jag har tappat bort må-bra-flytet och just nu bara känner mig nojig. Bläk. Ska aldig mer önska mig sjuk. Frisk är min melodi!

Otroulig
1/22/13, 7:10 PM
#17

Ok…. Men skulle du må heldåligt så skulle måbraflytet vara bättre ?;) Eller tänker du som så att då skulle du vara helt upptagen med att vara sjuk så då spelar det ingen roll… Lite nyfiken bara:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/22/13, 7:15 PM
#18

Då hade jag nog inte brytt mig tänker jag. Men strunt samma! Ska alltid vara frisk i alla fall.

Eller så önskade jag mig sjuk för att bli på dåligt humör… För j-a vilket humör jag är på. Och mannen i livet mår oxå dåligt, typ "sämre" än mig. Så den som i alla fall måste kissa hundar och fixa mat är JAG. Jag ville få vara sjuk SJÄLV, med gott samvete.

Så dum idée detta helt enkelt. Tur jag ska jobba i mon så jag slipper störa mig mer…

Otroulig
1/22/13, 7:23 PM
#19

Men du Kathja, kan det inte vara så, att du behöver må lite dåligt och vara förbannad. Jag börjar känna att jag faktiskt har ett behov av det. För att kunna hoppa upp igen på stegen och kanske t. om hamna ett snäpp högre upp? Eller så känns det bara så för jag har varit nere och hälsat på.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/22/13, 7:29 PM
#20

Börjar tro det oxå. Var länge sedan jag kände mig så arg, fast jag inte vet vad jag är arg över. Är sällan arg faktiskt. Men just nu hade jag kunnat starta värsta bråket bara för att få skrika av mig lite. Men DET hade slutat illa…

Annons:
Otroulig
1/22/13, 7:42 PM
#21

Ut och skrik i skogen och sparka på lite stenar, det brukar funka. Jag får oxå sån här oförklarlig aggression ibland som jag inte har en aning om vad det kommer ifrån.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/22/13, 7:56 PM
#22

Eller supa skallen av mig! Har jag inte gjort på typ tio år eller så… Tror att jag har fått ett anfall av Upp-och-Ner…

crinalina
1/22/13, 9:24 PM
#23

Jag tror absolut att man ibland kan behöva bli ordentligt sjuk, eller riktigt förbannad ibland som ett led i utvecklingen. Eller för att få ur sig aggressioner man byggt upp eller annat som man omedvetet, eller medvetet, börjar få upp till ytan. Skit som ska ut på olika sätt. ALLA känslor är lika viktiga och fyller en funktion. Jag tror inte alls att det är meningen att man ALLTID ska må tipp-topp och vara superglad, för då blir det lätt för mycket slentrian och man tappar respekten för det. Ibland behöver man göra en djupdykning för att komma upp med huvudet ordentligt över ytan igen, istället för att bara flyta med och bara se till att man kan andas liksom.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
1/22/13, 9:38 PM
#24

Klart att det är så! Skrattande

SHIAWASE
1/22/13, 10:19 PM
#25

Jag far lite vredesutrbrott sa dar med lampliga mellanrum!! Det blir ju pa barnen mest (haha)  Annars ar jag nog inte heller arg myckt. MEN jag tror ocksa det ar oerhort viktigt att tillata sig att vara mannsika bade arg och det ena och det andra.

MEn nar det galler dig Kathja gor du ju det, tillater dig att vara om du ar alltsa.

Det ar i alla fall otroligt mycket energier i gang.

Igar nar jag satt och jobbade,, kande jag att jag var nara att glida in i stress-kanslan,, men da satte varsta aktiviten igang i mitt kron-chakra,, och vidare over hela kroppen,, bade rysningar och vibrationer etc!!!   Sa da infann sig ju lugnet och harmonin igenGlad

Detta hande flera ganger i gar,, Annars brukar det mer handa nar jag befinner mig i en positiv kansla, men igar var det som att det dok upp nar jag var pa vag ur kanslan,,

Pannchakrat ocksa,,, aktiverades otroligt.

Men var arg eller sup till eller gor nu vad som kanns bra!!!

Vi har ju flera sandsackar i var dojo som man kan ga och sla pa,, eller sla pa riktiga manniskor nar man tranar (haha) sa utlopp for eventuella agressioner far ju jag i alla fall:)

KRAM

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
1/22/13, 10:46 PM
#26

Kathja, släpp ut ilskan, irritationen, frustrationen eller vad det är. Du behöver visst släppa ut något.

Igår kände jag mig ganska "PÅ" och ville prata högt och småfajtas lite.

Nu känner jag mig trött. Gonatt!

[Kathja]1
1/23/13, 8:38 AM
#27

Idag känner jag mig som att jag vill ge upp. Bara lägga mig ner och låta någon annan stå för vad det nu är som ska göras. Och detta är absolut inte för att jag har en massa måsten i mitt liv - tvärt om, jag är bra på att välja att göa det jag vill och mår bra av.

Blev nog bara trött på att allt inte bara löser sig…Trött på att tänka positivt.

Huga! Blev ju värsta gnäll-tråden!!! Skrikandes

Annons:
Stella_Polaris
1/23/13, 8:45 AM
#28

Kram Kathja. Bryt ihop och kom igen. Skickar lite energi åt ditt håll!

[Kathja]1
1/23/13, 9:15 AM
#29

Gulle du!

Ska ta mig en "ligga i sängen hela dagen med gott samvete-dag" tror jag. För även om jag VET att ingen skulle säga något om jag gjorde det så gör jag ju det aldig. Är nog där skon klämmer tror jag… Medan min man utan problem tar sådana dagar titt som tätt - vilket (för det mesta) är helt okej. Men ibland tror jag att jag blir lite avis på honom. Men det är ju mitt val vad jag gör ju. Var nog därför jag önskade mig sjuk i alla fall.

Tog ett tag att erkänna - men jag säge ibland en sak och gör en annan. Kan ligga och slappa hela dagen - men gör det typ aldrig. Blir alltid att det ska fixas mat och rastas hundar i alla fall.

Tack för den insikten. Nu mår jag genast bättre!

Och tack fina Stella för enerig-kicken, den gjorde sitt. Kyss

Otroulig
1/23/13, 9:29 AM
#30

Ner i skiten bara:) This to shall pass!! När du kommer tillbaka så kommer du att känna dig nybadad. Kraaaaam

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1/23/13, 9:40 AM
#31

Fick ju mer hjälp av dig i "våra hemma tråden" så nu är jag sprudlande glad! Jag VET varför jag ville vara sjuk. Och jag VET vad jagska göra. Det ÄR dax att komma vidare i livet. Yes! Yes! Yes!

SHIAWASE
1/23/13, 9:45 AM
#32

Åh vad glad jag blir av den här tråden:) Fina Kathja att du besitter diverse talanger det vet ju vi, vet ni vad nu längtar jag till Hawaii mycket väldigt mycket!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/23/13, 10:06 AM
#33

Då är vi två! Ska bli så j-a kul att träffa er!!!

crinalina
1/23/13, 10:52 AM
#34

3!!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
1/23/13, 4:10 PM
#35

4Kyss

szirius
1/23/13, 4:14 PM
#36

# 25 när jag läste om det så kom jag att tänka på en jättestark dröm jag hade för några nätter sedan, fast jag var halvvaken så det var mer som i meditativt tillstånd.

Jag upplevde en "röntgen" som scannade av mig uppifrån och ner flera gånger, det var ett starkt guldljus och jag kände hur hela jag vibrerade. Jag var/är helt övertygad om att det var en slags healingGlad.

Har sedan försökt få till denna starka upplevelse igen i meditation utan att lyckas.

Det kändes som att jag hade besök liksom…de får gärna komma tillbaks och scanna mig varenda natt om de vill!Skrattande

MathildaF
1/23/13, 5:23 PM
#37

Kathja: Om du visste hur många gånger jag önskat mig sjuk. Att få vara sådär lagom lite snuvig och lite feber så man bara sover. Jag har nog aldrig fått min önskan att slå in vid rätt tillfälle. För de gånger jag blivit sjuk så har de varit när jag typ ska åka iväg på något. Haha. Jag är en sån människa som typ alltid är frisk, på både gott och ont;) men mest gott:) Tror jag varit riktigt genomförkyld typ 2 ggr sen mellanstadiet. Annars har jag många vänner som kan bli förkylda flera ggr på kort tid.

Otroulig
1/23/13, 5:57 PM
#38

5:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: