Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1280 ggr
Sideshow
2013-01-17 20:38

Jag måste hjälpa mig själv men hur?????

Tjena. Jag vet inte hur jag ska börja så jag bara skriver på.
Jag har mått dåligt i flera flera år med depressioner,ångest och allt som hör till och nyligen fick jag en adhd diagnos också.
Jag vill ändra på mig och av en slump så hittade jag abraham-hicks föreläsningar på youtube och fastnade direkt :)

Min negativa energi dränker mig i ångest som i sin tur sprider sig till min tjej och resten av världen.
Jag är också jävligt negativt inställd till det mesta och jag vet inte ens varför jag är så för jag vill inte vara det.

Jag är känslig för energier överhuvud taget, om jag kommer in i ett rum där nån är irriterad lr tjurig så känner jag det direkt, det liksom sköljer över mig och så är det med min egen energi också.

Jag vill ändra på mig och vet att jag kan men jag vet inte riktigt inte hur jag ska göra?

Annons:
Otroulig
2013-01-17 20:51
#1

Hej Sideshow och välkommen hit. Grattis till ditt beslut att förändra ditt liv. Underbart!! Du har genom detta beslut redan börjat din förändring. Det finns oerhört mycket att läsa här och vi har även övningar som du kan börja med. Kolla under övningar i listan bredvid. Det handlar ju om att uppmärksamma sina tankar och känslor och välja rätt. Att vara snäll mot sig själv och helt enkelt börja älska sig själv. Det finns massor med litteratur att läsa. Här på sajten finns även länkar till klipp. Du kommer att få fler kommentarer här. Än en gång välkommen hit!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Stella_Polaris
2013-01-17 21:33
#2

Hej och välkommen hit! Vad du är klok som vill arbeta på att få ett bättre liv.

Här är ett till neggo av födsel och ohejdad vana. Mitt bästa tips att vända negativa tankar till positiva är tacksamhetsövningar. Ta dig tid att varje dag göra en lista, på papper eller i huvudet, på saker som du är tacksam över. Allt från stort till smått!

Jag tycker också att jag blivit hjälpt av att acceptera att allt händer och inte försöka slåss emot. Jag noterar vad som händer, accepterar och försöker hitta lösningar på vad det nu är som hänt. Istället för att börja älta allt, bli martyr, hamna i en negativ spiral. Likaså med negativa känslor. Jag brukar tänka "jaha, nu har jag visst ångest också, men det går nog över om jag försöker att göra och tänka på något annat". Osv.

Vad gäller att vara negativt inställd till nya saker (jag brukar vara det också) så har jag gått från att negga till att tänka "jag testar! Om ja gillar det så har jag ju fått något nytt att göra, om inte så vet jag ju det och behöver inte göra om det".

Det låter nog lite flåshurtigt när man läser min text men det har fungerat för mig. Inte direkt men med lite övning så. Nu rullar det på utan att jag behöver tänka på det.

Fortsätt skriva här, man får så många bra råd från alla kloka människor!

[Evigheten]
2013-01-17 21:43
#3

Och du är en av dem Stella_Polaris Glad

MissInAction
2013-01-17 21:54
#4

Välkommen hit, Sideshow! Glad

Jag kan bara gratulera. Den enda person i världen som vi faktiskt kan ändra på är oss själva. Som redan sagts, så är du på väg redan i detta beslut!

Och jag känner SÅ väl igen mig i din beskrivning av att känna av och snappa upp energier sådär. Jag är precis likadan. Kanske kan det hjälpa att helt enkelt medvetet skifta fokus när du känner det. Så fort du känner den känslan, leta upp saker som du kan uppskatta och tycka om… såsom ett vackert leende, fina kläder, bra handslag.. vad som helst som får dig i andra tankebanor - och därmed känslor.

Tacksamhetsövningar är superbra, det vill jag också slå ett slag för. Försök att komma ihåg det så ofta som möjligt, att tänka efter vad du gör och upplever just för stunden… vad finns det just nu att vara tacksam för? Sköna/snygga kläder? Pengar att handla middagsmat för? Middagsmat att köpa? Skön säng? Trevlig person som höll upp dörren för dig? Tvål som luktar gott? Ja du fattar Tungan ute

En annan sak att vara tacksam över är de saker som vi spontant reagerar negativt på. Det kan vara att dragkedjan i jackan fastnar, eller att vi missar bussen eller tappar gaffeln på golvet… Det kan vara ett tecken på att vi behöver komma tillbaka i rätt tankebanor och rätt känsla.. som en påminnelse till oss. Och då kan vi stanna upp och tacka för det! Kan låta fånigt kanske, men prova! Det värsta som kan hända är väl just ingenting, och det bästa som kan hända är att du känner dig bättre inombords och inser att det är inget att reta upp sig på.

Känns som jag skulle kunna skriva ungefär lika mycket till, men berätta gärna hur du tänker kring de svar du fått hittills, och vad du tror kan passa dig Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
2013-01-17 22:06
#5

Kyss evigheten!

SHIAWASE
2013-01-17 23:41
#6

Sideshow!

Sager som de ovriga,, Du har redan satt igang forandringen!! Sa berom dig sjalv for det!

Jag rekommenderar att du fortsatter att lyssna MASSOR pa Abraham-hicks!
Dels ar innehallet BRA och dels sa ar energin, vibrationen BRA sa genom att lyssna sa kommer du automatiskt in i andra tankebanor.

Nar jag kom in pa LoA medvetet sa var det just genom Abraham-hicks. Jag lyssnade massor,, nar jag korde bil, nar stadade, lagade mat,, etc. etc. Och det satte igang en automatisk andring, och samtidigt sa bara genom att lyssna sa hojde jag min vibration.

Det handlar ju om att Hitta sin karna, sig sjalv, men man kan inte skynda pa processen, utan ta det steg for steg,, vad som kanns ratt for dig just da.

Tacksamhetsovning ar ocksa kanonbra! Vi glommer ofta bort att vara tacksamma for sma, sma saker,, Genom att aktivt gora tacksamhetsovningar, sa ge man uppmarksamhet till sma trevliga saker i vardagen, genm att gora det , sa lagger man MINDRE fokus pa mindre trevliga saker. Vilket i i sin tur leder till att fler trevliga saker kommer i din tillvaro:)

Las ocksa igenom har inne!!! Och skriv har precis nar du vill och har lust!!

Var snall mot dig sjalv!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Sideshow
2013-01-17 23:52
#7

Tack som fan för alla svar :) Jag ska försöka svara lite kort till alla haha.

Otroulig: Tack :)

Stella_Polaris: Jag ska läsa mer om tacksamhets övningarna :)
Det du skriver om att du testar på mer saker påminner om filmen
YES MAN med Jim Carrey som dock är jävligt bra och inspirerande.

MissInAction: Grejen med mig är att jag kan skifta känslo läge väldigt snabbt, allt i mellan glad,ledsen,arg,uppspelt och studsa runt på 1timma typ haha. Jag tror ibland att jag är bipolär fast det kanske är vanligt att det är så med folk som har adhd?

Jag kan bli arg för allt och ingenting,
Jag kan bli även bli glad för världens minsta grej men som hade en gullig tanke bakom :) min tjej kallar mig för känselspröt haha.

Det som känns jobbigt är ju att jag är mer negativ än positiv i helhet och jag skulle aldrig kunna leva med en sån person som jag själv är.

Jag ska tänka på det som ni alla har skrivit.

linnease
2013-01-18 04:12
#8

Kul med fler folk harinne!! :)

[Kathja]1
2013-01-18 07:38
#9

Hej vännen och välkommen hit! Du har, givetvis, fått ett gäng bra svar - att jobba med TACKSAMHET är ett sätt att fokusera bättre och det är även ett sätt där du är mer i NUET och att vara i nuet gör att man blir lugnare.

Var tacksam över smått och stort - från banala och självklara saker som att du har en tandborste till stora livsavgörande saker som din flickvän och ditt liv. Avsluta dagen med att tacka för den och för några saker som har varit bra (eller iaf okej), saker som du ha gjort bra (eller iaf okej) - passa även på att tacka för att du ska få en god natts sömn och att du kommer att få en bra dag i morgon. På morgonen tackar du för att du ha sovit gott (även om du inte gjorde det!) och så tacka för att din dag kommer att bli - hur du nu vill ha den.

Sedan kan jag även tillägga att det ju ÄR så att pga av din diagnos så är du som en energisvamp -ALLT åker in i dig och där ska du sortera och få ordning på detta ALLT. Och det gör det tuffare för dig än för andra. Men samma övningar som vi andra gör funkar lika bra för dig - du får kanske bara vara lite mer ihärdig.

Sedan finns det ju en hel del övningar då det kommer till att hålla andras energi utanför sig själv. Man kan skapa som en energi-bubbla runt sitt jag som stoppar upp det som vill komma in.

Men börja med att fokusera på att vara i ditt NU och på att känna tacksamhet så mycket det går.

Och som Shia sa - VAR SNÄLL MOT DIG SJÄLV! Det tar tid att ställa om sig och det behöver ta tid. Så låt det göra det, låt det ta dagar, månader ja ÅR - för det tar det för oss alla. Andas och tänk att du fixar detta.

[Evigheten]
2013-01-18 13:19
#10

EFT, en form av knackningar och affirmationer i kombination som ska släppa loss blockeringar/negativ energi. Det kan vara ett bra komplement till de andra råden du fått redan.

Det finns nån tråd om det här inne med!

Har dock inte testat det själv=)

Sideshow
2013-01-18 18:21
#11

Kathja: Tack för ditt svar :) här får man tydligen skit bra respons på det man skriver och man märker att ni verkligen är inne på det här. nice :)

Jag har nu i två dagar hållt på och ändrat min tankar med lite olika ramsor: Jag är värdefull,jag är en bra människa osv osv.

Jag gäspar hela tiden av det och ibland får jag rysningar på huvudet?
rysningar i huvudet brukar jag annars få när något träffar min innersta kärna.

Jag har märkt att jag måste jobba med både självkänslan och tacksamhetsövningarna.

Det du skrev om att jag är en energi svamp stämmer skit bra.
Bara jag går till affären så blir jag trött och när jag kommer hem så måste jag lägga mig ner en stund lr sätta mig ner tex, intryck av omvärlden gör mig jätte trött för jag tar in allt.

Sideshow
2013-01-18 18:24
#12

Evigheten: Tack för tipset men det verkar lite halv flummigt haha men intressant samtidigt :-p

Otroulig
2013-01-18 18:48
#13

Skit bra Sideshow! Du känner att du är på rätt väg. Du känner av i din kropp och är lyhörd. Kanoners! Bara att tjata på helt enkelt, för det tar tid att göra en omprogrammering. En stark övning är att ställa sig framför spegeln och se sig själv djup i ögonen när du säger samma sak. Men testa det efter att det känns ok att bara säga dina affirmationer rakt ut.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2013-01-18 19:07
#14

Ett tips på affirmation som gjorde mycket för mig; JAG ÄR VÄRD ATT ÄLSKAS, PRECIS SOM JAG ÄR! Alla är vi olika, du hittar förmodligen någon som kanske tar emot lite, BRA! då har du nåt att jobba med:) dom som går lätt är liksom klara för dig. Bara att testa i spegeln. Mitt facit var att det ryckte i ögontrakten om jag inte kände att det var sant:) då var det bara att nöta på :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-01-18 19:14
#15

Både det att du gäspar och det att du ryser är tecken på att du "når fram" - precis som du själv säger. Heja dig! Fortsätt att peppa dig, och sträva mot att "se" det som får dig att må bra. Och "blunda" för det andra.

EFT som Evigheten nämnde är inte så flummigt egentligen, det har oxå med energier och energiflöden att göra. När du är i harmoni, m.a.o mår bra så flyter ditt energiflöde på som det ska, men när du mår dåligt (fysiskt eller psykiskt) så blir det som stopp i flödet. Dessa stopp kan vara tillfälliga eller så kan de bli kvar över tid. Alla trauman (jobbiga saker) som du har varit med om lämnar spår i ditt energiflöde.

När man använder sig av EFT så knackar man lätt med fingret på vissa speciella punkter och då lossar dessa energi-stopp. (det var den korta förklaringen…)

Men håll dig till det som tilltalar dig. En sak i taget brukar vara bra. Tungan ute

Stella_Polaris
2013-01-18 19:15
#16

Bra jobbat sideshow! Du verkar jobba på att leva medvetet och det är nyckeln till allt!

Jag undrar om du har provat att ta kosttillskott med omega-3? Många med adhd kan ju bli hjälpta av det, få lättare att fokusera och koncentrera sig. 
Jag tar själv omega 3 och märker stor skillnad vad gäller koncentrationen, får oändligt mycket mer tålamod med allt och slipper pms.

Jag har inte adhd men har varit utbränd och blev efter det extremt känslig för intryck. Min strategi för att klara livet var att låta sambon handla mat eftersom jag var däckad i flera dagar efter en tur till matbutiken, handla så mycket jag kan på nätet så att jag kan handla och prova hemma i lugn och ro. När jag ändå var tvungen att gå ut och handla hade jag alltid en lista på allt jag skulle ha och koncentrerade mig på det och struntade i resten så att jag kunde gå rakt in i butiken och ta det jag skulle ha och sedan snabbt bli klar och komma därifrån.
Jag tyckte också att det hjälpte att ha lurar med klassisk musik på låg volym i öronen för att slippa allt brus pch oväntade ljud där ute.

Om du tycker att det blir för stora hopp att säga att du är en fantastisk människa kan du ju börja med något mindre. Huvudsaken är att du känner att du kan stå för det du säger. Jag klarade inte av att säga att jag var helt otroligt bra när jag kände mig som en usel person. Orden var för långt från min verklighet.
Jag fick börja med att säga att jag var bra på att laga mat, snäll mot mormor, bra på att komma ihåg födelsedagar, hade snygga fötter och så vidare. När jag accepterat de sakerna och verkligen kände att "ja, jag kan faktiskt stå för det här och tycka att det är sant!" ända in i magen så fick jag gå vidare till större saker.

Otroulig
2013-01-18 19:29
#17

Bra tips Stella! Jag käkar ju oxå omega 3 . Trots att jag inte har några bokstäver.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Sideshow
2013-01-18 19:45
#18

Den här sidan är det näst bästa som har hänt mitt liv :)
Jag läser allt ni skriver men orkar inte svara på allt men gör så gott jag kan :)

kathja: Vad bra att det når fram då ska jag fortsätta med det :) 

Jag läste lite om det och fattar poängen i det men hur jag ska använda det själv känns som ett helt månads projekt i mitt huvud haha.

Stella_polaris: Det du beskriver låter som mig fan.
Jag är skit känslig för ljud. porslin som skramlar lr om jag bär på en pappers påse och den skrapar emot benet när jag går och nån pratar med mig så hör jag knappt vad personen säger.

Jag har ju en adhd medicin men den funkar inte bra förutom att jag inte är lika impulsiv och gör inte lika många dumma saker på ren impuls.
jag har en läkar tid snart och jag kommer inte gå med på om dom bara säger att dom kan höja dosen, jag behöver byta medicin helt och hållet till starkare.

Jag ska läsa lite mer om omega 3 :) tack för tipset.

Otroulig
2013-01-18 21:21
#19

Sideshowe, du är inte ensam om att förundras över kraften och kärleken på denna sida. Jag tackar mig själv varje dag att jag hittade hit! Vi är fantastiska !!!❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-18 21:59
#20

Vilken harligt trad detta har blivit da!!  Jag har inte nagot att tilagga just nu eftersom traden innehaller sa mycket fantastiska rad och kommenterar!! Och Sideshow,,, sager som Otroulig, Den har sidan ar fantastisk!!  Den lyfter allt och alla,,, och ar fylld av karlek och underbar energi!!  Tack till dig som startade den har tradenGlad (Du behover inte svara pa alla inlagg,,, bara om du kanner dig inspirerad till det,, annars ar det bara att lasa och ta in det som kanns bra for dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2013-01-18 22:31
#21

Välkommen hit Sidis! Jag tänker på det du skrivit i #0, att du hittade hit av en slump….knappast, vaFlörtTungan ute?

Du är redo att förändras, därför hamnade du härGlad.

Din tid är NUU, ditt liv är DITT. Din TANKE om dig själv som "negativ" kan du förändra i ett ögonblick: se att du har ALLA sidor. Kolla själv i denna tråd så ser du bevis på att du kan vara positiv! Så fokusera på det och bollen är i rullning.

Jag känner igen mig i din känslighet, att påverkas av andra människor. Jag har börjat göra så att (om jag inte kan finna lugnet i mig själv just då) jag då letar efter nån i affären som ser ut att må bra, som utstrålar trygghet, vishet, kärlek, kanske nån som skrattar (ofta barn) och låter mig svepas med.

Vi har själva ansvaret för var vi lägger vårt fokus. Det finns bra energier överallt, bara vi letar efter dem.

Framförallt: inse att du själv har kraften att vara den energin. Du KAN.

MissInAction
2013-01-18 23:40
#22

Sideshow,
Det är inte min mening att lägga ytterligare bekymmer på dig men jag undrar om de har utrett om du även kan ha Asperger? Det är en inte helt ovanlig kombination.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Sideshow
2013-01-19 03:21
#23

Szirius: hahaha jag kom och tänka på det efteråt :-p
Jag är nog här för att jag ville komma hit men det tog ett tag.
Jag har försökt hitta nått som passar mig länge men nu är jag här :) 

MissInAction: Nej jag har inte blivit utredd om asperger.
Jag misstänker att det är nått annat med mig än adhd också så jag ska göra en person utredning lr om det nu hette så men jag måste först få ordning på medicinen och så, så att det inte blir för många saker samtidigt.

Jag ska ska även börja terapi igen och ART ( anger management )

Det är många bollar i luften men jag måste fixa det här för jag vill må bättre och inte vara så obalanserad,negativ och arg hela tiden.

TACK FÖR ATT NI FINNS :)

[Kathja]1
2013-01-19 08:16
#24

Tack själv! Skrattande

MissInAction
2013-01-19 12:45
#25

#23
Oki! Ja det är nog klokt att hålla fokus på en eller ett par saker i taget Glad jag tänkte bara att OM det är något mer än ADHD så kan det förklara varför du inte blir hjälpt av medicinen. Vet att det är trixigt med medicinerna för de här diagnoserna och många är dessutom feldiagnoserade.

Tänk dig att du har både ADHD och AS, då är det som att du kör bil med både gasen och bromsen nedtryckta samtidigt.

Meeeen, naturligtvis ordnar det sig!! Och det är ju det du önskar, eller hur Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-19 13:25
#26

Hahaha, jag blev så less på tweeniegnäll och suckar häromdagen och tände till ordentligt  -då sa sonen: mamma, du borde gå på anger manegement.

Han är liksom 11 år och måste ha snappat upp det där ifrån nån filmSkrattande

Då släppte allt och jag bara skrattade. Humor funkar för det mestaTungan ute

SHIAWASE
2013-01-19 13:37
#27

haha,, Szirius,, jag borde nog ocksa ga pa anger management,,hihi,,

tander till ORDENTLIGT mellan varven!!!! KLOK son du har!!! Vi har mycket att lara av dessa:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Upp till toppen
Annons: