Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1666 ggr
Stella_Polaris
2013-01-16 15:09

Omedveten attraktion, anno 2004

Det här är en så märklig grej men jag måste dela med mig! Långt blir det också. Håll till godo!

I helgen gick jag igenom gamla mail på min Hotmail. Längst bak hittade jag mail från 2004 (!) som jag tydligen sparat, men glömt. Det var ganska intressant att läsa dem måste jag säga.

2004 dejtade jag en väldigt attraktiv man under ett halvår. Jag var förälskad, men han dumpade mig på ett ganska fult sätt och jag var helt hjärtekrossad. Han flyttade i samma veva utomlands för att jobba i åtta månader.
Trots att han dumpat mig fortsatte han att höra av sig till mig på mail flera gånger i veckan. Jag var klarsynt nog att inse att han förmodligen inte var intresserad av mig, men att det bostade hans ego att ha kontakt med mig. Eller så hade han bara tråkigt i det nya landet.

Jag tänkte hur som helst inte bjuda på att jag satt där och trånade efter honom så jag ljög helt enkelt ihop ett nytt liv åt mig som jag delade med mig av i mina mail till honom, lite i förbifarten sådär. Han bodde ju utomlands och kunde inte kolla det ändå. Och jag hade inga planer på att verka bitter och hjärtekrossad utan ville framstå som att jag hade ett jättekul liv, trots att han dumpat mig.

I mailen jag skrev / ljög ihop skrev jag att jag ofta åkte till Skåne när jag var ledig, att jag hade tillbringat helgen på stranden X där med att sitta i en sanddyn och läsa, att jag haft så trevligt och varit ute och festat och så vidare.
Till slut frågade då mitt ex om jag träffat någon i Skåne och då ljög jag vidare och sa att jodå, jag dejtade en yngre kille där och så beskrev jag hans utseende lite kort.

Sedan slutade vi att höras helt. Mitt ex verkade inte gilla att mitt liv gick vidare som på räls utan honom. Vilket var delvis lögn men det visste ju inte han. Jag glömde snabbt bort både honom och mina mail till honom och några månader senare träffade jag min man som jag levt med sedan dess.

Hur som. I helgen läste jag då mailen som jag skrev sommaren 2004 och som jag faktiskt inte haft en tanke på sedan dess.
Här kommer det läskiga: min man kommer från Skåne, han är yngre än jag, han ser ut som hittepåmannen jag beskrev i mina mail och våra semestrar tillbringar vi i en sanddyn på stranden X.

Förvånad

Herregud! Här kan vi verkligen snacka om LoA! Trots att jag verkligen inte skrev det i det syftet eller ens visste vad LoA var! Jag skrev bara ihop något som kändes bra och sedan glömde jag alltihopa. Och så hände det. Riktigt varför vet jag inte för jag hade ingen relation alls till just Skåne och hade aldrig varit på den här stranden alls men jag tyckte väl att det lät bra helt enkelt.

Lite läskigt nu när jag har facit måste jag säga. "Var försiktig med vad du önskar dig" och allt det här.

Men det funkade tydligen att skriva om fantasier, som om de redan hänt. Så det tänker jag fortsätta med. Jag tror att jag ska skriva ett mail i veckan till mig själv där jag beskriver vad som hänt i mitt drömliv, som om det faktiskt gjort det och se vad som händer. :)

Annons:
aidavega
2013-01-16 15:16
#1

Herregud vad fantastiskt! Det är verkligen LOA i sitt esse! Samma sak hände mig när jag läste gamla dagböcker ochlistor jag brukade göra på saker jag önskade och var tacksam för. Det fungerar verkligen utan tvekan

isafisa
2013-01-16 15:18
#2

Vad häftigt!!

Håbe
2013-01-16 15:46
#3

Vad häftigt! Och kul att du hade kvar de där gamla mailen. Det där med att skriva mail till sig själv är ingen dum idé. Den ska jag suga på lite tror jag. Tack för tipset.

Fylgja
2013-01-16 16:31
#4

Woow!

Ska genast sätta mig och hitta på för fulla muggar Flört, ska hitta nån att lura också, så att jag utvecklar historien Tungan ute

Jag upplevde en liknande sak med min sambo. Eller fästman är han ju faktiskt.

När vi träffades hade han en annan tjej, och han höll på att strula fram och tillbaka. Men nånstans visste jag ändå att det var Han, för jag har skrivit i min dagbok under den tiden;
Det verkar inte som att det blir vi… Inte just nu i alla fall. Men det gör inget, jag kan vänta. Det är ju meningen att vi ska vara tillsammans.

Det tog ett år efter jag skrivit det innan vi blev ihop, och vi hade båda två andra partners i våra liv under tiden.

Men sen hände det. 10 år nu. <3 Glad

Jag börjar misstänka att vi "LoA'r" vårat förhållande hela tiden, för det vi oftast säger till varandra är att vi är glada och lyckliga som har det så bra och aldrig bråkar. Skrattande

Alexandraea
2013-01-16 17:03
#5

Haha, vilken fantastisk historia Stella! Glad

Otroulig
2013-01-16 18:32
#6

Häftigt!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Evigheten]
2013-01-16 19:04
#7

Ja det var riktigt coolt!!

[Kathja]1
2013-01-16 19:12
#8

Skrattande

Stella_Polaris
2013-01-16 19:39
#9

Tack för alla kommentarer! Glad Jag blev faktiskt alldeles iskall när jag hittade mina gamla mail och jag kände nästan hur håret reste sig på armarna. 

Vet inte vad jag ska säga mer än att… det verkar fungera. (Jag tillhör ju fortfarande tvivlarna mellan varven.)

crinalina
2013-01-16 20:10
#10

Underbart! Jag älskar den där typen av berättelser. Solklara fall att LoA fungerar. Tack för att du delar med dig Stella!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-01-16 20:15
#11

Det lustiga tycker jag, är att du förmodligen var så uppkopplad omedvetet. Du önskade ju inte detta, dvs det fanns ingen brist känsla eller önskan egentligen alls. Du bara "hittade på". Men jag tror att du på nåt vis kanske undermedvetet var uppkopplad till vad som var " bäst" för dig. Väldigt fascinerande!! Allt är så mycket enklare än vi tror:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Stella_Polaris
2013-01-16 20:23
#12

#10: Jag älskar också den typen av berättelser! Men jag var helt omedveten om att jag hade en egen att berätta tills för några dagar sedan. :)

#11: du har helt rätt där. Jag var rätt less på relationstrassel när jag skrev mailen och var helt inställd på, och nöjd med, att få fortsätta med mitt bekväma och okomplicerade singelliv. Att träffa någon ny fanns inte alls med i beräkningen. Min man ramlade in i mitt liv av en slump och fick jobba rätt hårt för att jag skulle gå med på att dejta honom. Någon saknad efter en pojkvän fanns inte. Nu kom jag för övrigt på att jag sa efter att det tog slut med mitt ex… något i stil med: "jag är inte ledsen för att det tog slut för det hade nog inte fungerat i längden (vilket var helt sant), men jag är tacksam för att jag fick se hur trevligt det kan vara att ha ett förhållande".

Det är underligt hur allt fungerar.

Otroulig
2013-01-16 20:30
#13

Du är klok du! Den sista känslan du beskrev, tog det åååååår för mej att känna :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-16 20:36
#14

:) Just där var jag rätt sansad faktiskt!

Jag har alltid varit väldigt anti förhållanden, eftersom jag gillar att få rå mig själv och slippa anpassa mig till någon annan, men med exet där så insåg jag att det ju faktiskt kan vara rätt trivsamt att ha en partner att hänga med.

Så här i efterhand tror jag att det nog var därför jag träffade honom just då: få erfara vad som är bra med ett förhållande så att jag var lite mer öppen för det när min nuvarande sambo väl ramlade in i mitt liv.

MathildaF
2013-01-16 21:03
#15

Åh vilken härlig historia:) Jag ryser:) underbart att läsa sånt här när man tvivlar på LoA ibland:P

szirius
2013-01-16 22:11
#16

Underbart att läsa, sitter bara och lerGlad

Hmm. blir väldigt sugen att skriva ett brev,till mig själv ifrån framtiden och berätta hur himla fantastiskt allt ärSkrattande

SHIAWASE
2013-01-16 22:53
#17

Ja Stella!!! Underbart,,det ar just den dar kanslan vi soker nar vi skapar varat liv!! Tack for detGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-16 23:57
#18

Vilken fantastisk historia! Skrattande Verkligen häftigt varje gång jag läser nåt sånt här! 
Har du berättat för din sambo också?

Apropå sambon.. det var knappast av en slump som han ramlade in i ditt liv Flört

Vad smart att maila till sig själv förresten! Jag har två adresser som jag kan använda, hehe.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
2013-01-17 09:08
#19

Tack alla! :)

MiA: nej jag har inte berättat för min man. Han fattar inte grejen med sådant här. Men nej, det var nog ingen slump att vi träffades. Jag tror ju på reinkarnation och vi har träffats förut, är jag övertygad om.

Ska börja fila på ett mail till mig själv idag.

MissInAction
2013-01-17 09:39
#20

Det kanske är just därför det vore så häftigt att berätta det? Skrattande Det är vad jag hade gjort. Men du känner ju själv hur du vill göra såklart.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-17 09:54
#21

Jag har berättat att jag tror att vi levt ihop förut. Han har väl aldrig funderat i de banorna förut men har accepterat att jag har den tron.

LoA håller jag dock för mig själv. Han skulle nog inte fatta grejen och jag har inget behov av att behöva förklara eller försvara det här.

[KIAH]
2013-01-17 10:32
#22

Nu har jag skrivit ett mail till mig själv från "min framtid", gud vad bra det kändes!!! Jag blev alldeles varm och lycklig! Detta är verkligen en bra idé! :) :)

MissInAction
2013-01-17 13:04
#23

Aha. Jag trodde mer att det skulle vara en rolig sak för honom att höra. Det ska inte behöva förklaras. Men skitsamma.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-17 13:16
#24

Stella helt ratt installning tycker jag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
2013-01-17 19:57
#25

Kiah: vad kul att det verkar fundera för dig! Glöm nu alltihopa så ska du se att det ska slå in! :)

MiA: nej, jag har inget behov alls att förklara för andra. Det funkar för mig och det är bra så.

Shia: yes!! :) :)

[Evigheten]
2013-01-17 20:08
#26

Ja det låter lite lockande det här…det verkar som om när man släpper då händer det…lustigt isåfall för när man släpper då vill man inte längre ha de vilken paradox hihi Tungan ute

Stella_Polaris
2013-01-17 20:12
#27

Men eller hur? Det är när man glömmer bort vad man önskat som det händer. Jag märker att när jag får saker eller när saker går i uppfyllelse så har jag för det mesta önskat mig just det, fast glömt bort alltihopa.

Det som jag däremot önskar mig och tänker på varje dag lyser med sin frånvaro.

Annons:
[Evigheten]
2013-01-17 20:33
#28

Jaa…tror det är dags för mig att släppa helt…har iförsig känt de i ett par dagar. Jag har ju inget att förlora iallafall =)haha det är den roligaste paradoxen när man håller fast i nåt man ändå inte har Tungan uteTungan ute

MissInAction
2013-01-17 21:41
#29

Nu har jag skickat ett mail till mig själv!
Vad roligt det var, orden bara forsade ur mig! Jag visste precis vilket liv jag ville ha Flört
Och faktum är att det mesta var HELT annorlunda mot vad det är just nu. Det betyder att jag har mycket att jobba på för att manifesteringarna ska gå igenom! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2013-01-17 21:47
#30

Häftigt egentligen! Man kanske skulle göra så, skriva ett brev till sig själv och sen bara släppa allt och läsa brevet om ett bra tag framåt =)

MissInAction
2013-01-17 21:55
#31

Hihi ja! Jag tänkte spara texten som ett word-dokument också. Lättare att hitta.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
2013-01-17 22:08
#32

Vad häftigt MiA! 

Jag har försökt men blev helt blockerad. Tänk om jag önskar FEL liksom? Jag tror att jag behöver meditera och försöka hitta känslan innan jag skriver något. Kommer vara väldigt försiktig med vad jag skriver efter förra gången. :) Man vet ju aldrig vad som kan hända.

MissInAction
2013-01-18 00:21
#33

Hur kan man önska fel? Förvånad Fel enligt vad/vem?

Fast jag tror att jag förstår vad du menar. Jag skrev ju exempelvis rakt ur hjärtat vad jag önskar mig av livet, på ett par olika områden! Och som sagt, ingenting är som det är just nu. Så vem vet vilka förändringar som krävs för att det ska slå in.

Men vi får väl ha tillit till att Universum vet vad som är bäst för oss, i slutändan?? Oki, jag förstår varför det är läskigt Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-18 07:25
#34

#29 MissI du skriver att du nu har "mycket att jobba på" - där är du ju fel ute vännen! Glöm inte vad hela grejen av - att skriva en mejl och sedan SLÄPPA DET. Inte jobba på det utan njuta av livet och vara lugn i att allt kommer att bli som det ska bli. Flört

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-18 08:37
#35

MiA: Jag menar nog fel för att jag utgick från yttre saker, vad jag "borde" önska mig / ha / göra. Jag ska vara mindre specifik och utgå från känsla istället för då kan det ju inte bli fel. Sedan tror jag att jag ska överlåta åt universum att ordna detaljerna och lita på att det blir bra. :)

MissInAction
2013-01-18 13:12
#36

#34
Jo jag vet! Fast jag behöver ju leva i enlighet med min önskan. Alltså inte "fastna" i hur jag har det nu Glad

#35
Ja precis! Känslan är nog väldigt bra att fokusera på. Finns säkert miljoner omständigheter som kan matcha en känsla. Och att man har en specifik sak garanterar inte att man hamnar i just DEN känslan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: