Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 6500 ggr
crinalina
1/15/13, 2:34 PM

EFT - The Tapping Solution

The Tapping Solution är ett sätt att utföra EFT som är utformat av Nick Ortner. För 5e året i rad så håller nu han och hans syskon i ett internetbaserat Event där de under tio dagar hjälper de som vill att "tappa", eller knacka som vi skulle säga.

Jag missade förra årets event, men deltog i det 2011 och det hjälpte mig jättemycket med olika blockeringar och funderingar. Har ni möjlighet att deltaga så rekommenderar jag er absolut att göra detta!

Det är helt gratis, och varje dag så direktsänds två olika "tappingguidningar". Dessa guidningar ligger ute för gratis lyssning i 24 timmar så man kan lyssna vid den tidpunkt som passar just dig bäst. Varje dag har olika inriktningar, tex ekonomi eller viktnedgång.

Om man vill så kan man också köpa filerna så man har tillgång till dem när man vill för evigt.

Inledningsvis den första dagen så kommer de att gå igenom tappingtekniken och lära ut och prata om varför det fungerar och hur man gör.

Eventet börjar måndagen den 4e februari och avslutas onsdagen den 13e februari, men redan nu så finns det en del intressanta intervjuer ute på hemsidan med olika personer som använder sig av Tapping. Vad sägs om att tappa tillsammans med tex Louse Hay, Jack Cansfield, Bob Proctor eller Joe Vitale?!

Alla ni som håller på EFT eller ni som är intresserade av att lära er mer om det, och hur man kan gå till väga, detta är ett utmärkt tillfälle som jag starkt rekommenderar.

Eftersom detta är USA-baserat så får ni räkna med att det är väldigt "amerikaniserat", men läs mellan raderna och ta till er det som känns rätt och bra för er.

Här är länken. Läs om det och hur det fungerar och kika lite på videos.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
1/15/13, 8:42 PM
#1

Tack så mkt! Jag behöver nog sätta mig och bli "styrd" för att jag ska få det gjort varje dagOskyldig. Det är likadant med yogan, jag kan den innan och utan men gör den bara om jag sätter på dvdnSkrattande

szirius
1/15/13, 8:45 PM
#2

Du är jätegullig om du klickar upp den nån dag innan så att man blir påmindTungan ute

TACK

crinalina
1/15/13, 9:19 PM
#3

Haha, ja jag ska försöka komma ihåg det! Jag ser ju själv fram emot det, jag har faktiskt längtat efter det i flera månader nu.

Om du följer länken så kommer du till hemsidan, där kan du registrera dig (helt gratis) och då tror jag att du får påminnelsemail och annan information som kan vara bra att ha. Där kan du även se en intervju med Louise Hay som var intressant, där hon även tappar lite.

Detta är ett kanonsätt att komma in i det. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
1/20/13, 5:28 PM
#4

Jag puttar upp den här tråden då jag tror att många av oss kan behöva lite EFT-guidning inom olika områden. Det är som sagt helt gratis och det är helt värt att prova. Är det gott nog åt Louise Hay så är det gott nog åt oss alla. I intervjun med henne som finns att se på hemsidan (om man följer länken i trådstarten) så föreslår hon att använda sig av EFT i kombination med hennes (och min) favoritmetod när det kommer till affirmationer. Spegelmetoden. Jag har provat det i ett par dagar nu och det känns ändu ut i hårtopparna.

Jag mår alltid så bra när jag "tappar" och jag blir alltid lika förvånad att jag inte använder det av mig dagligen så nu har jag bestämt mig för att jag ska det. 5 minuter om dagen på det eller de områden som känns mest aktuellt just då.

På jobbet går jag undan på toaletten om jag börjar känna mig stressad, eller gamla tankar dyker upp och så "tappar" jag i någon minut på det och sedan är det bra igen. Helt fantastiskt vad man kan göra!

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
1/23/13, 11:08 PM
#5

jag har nu sajnat in migGlad. Förstår jag det rätt att varje dag så kan man se det inom 24 h, så jag kan välja själv under dygnet när jag vill kolla?

Detta känns mkt spännande. Får verkligen se till att ta mig denna tid varje dag - jag VILL!

Otroulig
1/24/13, 10:23 AM
#6

Jag ska gå in och titta jag med. Fast när jag tänkte efter så visste jag inte vad jag skulle tappa för att släppa, hihi. Det kändes bra !!! Men naturligtvis inser jag att det finns mycket att ta av.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
1/24/13, 6:55 PM
#7

Precis szirius, det lägger ut länkarna (det är två olika varje dag) kl 20.00 New York-tid, det är kl 02.00 svensk (och spansk) tid, och sedan ligger dem länkarna ute i 24 timmar tills det är dags för nästa dags länkar. De två första kommer alltså att finnas tillgängliga tisdagen den 5e februari kl 02.00 svensk tid och i 24 timmar framåt.

Det är bara audio så det är inte videos under de 10 dagarna, vilket jag tycker är ganska skönt för när jag gjorde det för två år sedan så satt jag med papper och penna och skrev ner så mycket som möjligt. Vissa lyssnade jag på flera gånger (och knackade flera gånger) under de 24 timmarna.

Otroulig, alla sessioner är ledda och speciellt inriktade på ett särskilt ämne så det är bara att tappa på på allihop. Nick Ortner, som är EFTexpert och producent av detta evenemang, säger i videointervjun som ligger ute att de som får bäst resultat är de som gör så många som möjligt av sessionerna, och speciellt så har många fått stora resultat när de har tappat på ett område som de inte trodde sig behöva tappa på. Precis som alla vi människor hänger ihop i samma energi så hänger ju våra personliga områden ihop i samma energi i våra kroppar. Om vi tex har problem med vårt pengatänk så kan det även påverka vårt vikttänk utan att vi är medvetna om det. Därför kan det vara väldigt brytande att tappa även på områden som vi inte alls tror att vi behöver tappa på. I vilket fall som helst så kan det inte göra någon som helst skada.  Det kan bara hjälpa.

Jag kommer att missa ett par dagars sessioner eftersom det är då vi åker iväg för att fira vår 3-årsdag, men naturligtvis så har det fixat sig så att just de dagarna är de jag är minst intresserad av. Iaf tre av 4.

Jag har laddat ner hela serien från 2010 som jag ska lyssna lite på innan också. Jag längtar massor för jag minns hur otroligt mycket bra det gjorde mig förra gången. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
1/24/13, 7:12 PM
#8

Härligt att höra att det hjälpte dig mycket Crina! Nu har jag också signat upp och får se vad jag tar del av. Oj oj oj, vad mycket som finns att bearbeta.


Otroulig
1/24/13, 7:32 PM
#9

Aha!! Det låter ju jättebra! Då ska jag knalla in på den där sidan och sa na mig jag med, i helgen då datorn är hemma.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/27/13, 12:57 AM
#10

NU har jag tittat på videon som syns i länken i första inlägget! Det är det allra första jag hör och ser om tapping. När ni pratade om det i någon tråd här i somras, så kom jag inte alls in i tråden och det blev så mycket så jag hängde inte med alls Tungan ute men jag har varit nyfiken, och nu vill jag lära mig det här.

Hur ska man komma ihåg vilka ställen man ska knacka på, i vilken ordning?? Och hur vet man vad man ska säga? Obestämd

En tanke slog mig också när kvinnan pratade!! När jag var liten så brukade min pappa kalla mig för plitan, och det gör han väl fortfarande ibland.. och det har alltid irriterat mig eller fått mig att skämmas. Jag har aldrig frågat honom varför han sa så, men jag gissar att det hade att göra med att jag hade atopiska utslag på kroppen när jag var 1-2 år.

Och nu i vuxen ålder har jag fortfarande akne!!!

Connection??

Jag har verkligen tänkt mycket på min akne. Den medicinska förklaringen är att den kommer av den hormonella obalans jag har, Polycystiskt ovariesyndrom. Akne är då mycket vanligt. Och jag är väl medveten om att kosten har stor betydelse.. socker är en stor bov etc.

Men… hur skulle jag kunna använda tapping till min fördel när det gäller detta?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
1/27/13, 11:54 AM
#11

Jag är ju ingen expert så jag skulle råda dig att signa in dig där på sidan och sedan följa länkarna du får i ditt välkomstmail. Då kommer du att kunna se flera videor, bla ett par stycken där de går igenom de olika punkterna och hur man ska säga och göra.

När det sedan är dags för för själva eventet och sessionerna så kommer det att vara bara audio, men de kommer att säga då och då vilka punkter du ska använda. Det finns många fler punkter man kan använda också, men dessa är de som just dessa använder. Jag använder inte alla när jag gör det, vissa gånger använder jag bara de i ansiktet.

Det är inte så svårt när man väl fattar det så jag rekommenderar att ni tittar på så många av de videos som finns där på välkomstsidan som möjligt innan det är dags.

När det gäller din acne så kan det absolut vara en bov i dramat att din pappa kallade dig för det som yngre. Det är som vanligt känslan som är det viktiga så det är känslan av din acne, eller känslan av när din pappa kallade dig för plitan som du ska zooma in på och gradera innan du börjar tappa på det. Men som sagt, kolla så mycket som möjligt av det och gör hela eventet eller så mycket som möjligt av det.

Jag har under de senaste två dagarna fått en hel mängd nya insikter om hur jag tänker om mig själv, hur jag ser mig själv, varför jag tänker som jag gör osv, och jag vet att det beror på att jag har tappat på dessa områden under de senaste veckorna.

Tex vad gäller mina extrakilon, jag har ca 8-10 kg jag vill bli av med och som jag nu har försökt bli av med på en massa olika vis i flera år. Jag har lyckats gå ner 2-3 kg som mest och sedan går jag upp dem igen, vare sig mer eller mindre. Jag ligger stadigt på den vikt jag har nu. Så jag har tappat på det i ett par veckor nu, ingenting har hänt med vikten än men jag vet att det är för att jag fortfarande har saker att förändra inom mig.

Jag har gått från att tappa om min vikt och fettet på min mage vidare till obehaget jag känner för det, ångesten jag får av det, ilskan för att det inte lyckas och så hamnade jag på skulden jag har när jag äter, och när jag inte äter. Och jag hade ingen aning om att jag ens kände någon skuld men jag insåg när jag sa det att jag har det. Och från det så kom insikten varifrån det kommer som jag skrev om i en annan tråd för några dagar sedan. Och när jag insåg varifrån det kom så var det som att något släppte inom mig och jag KÄNDE mig lättare både fysiskt, psykiskt och känslomässigt. Så nu har jag grunden till mitt vikttänk, och nu kan jag tappa på det. Jag har inte gjort det än för jag ville fundera lite över saken för att hitta rätt i tanke och känsla, men det ska bli spännande att se vad som kommer av det.

Detta är bara ett exempel på hur det kan fungera. Men kolla på videorna så förstår ni mer. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
1/27/13, 12:08 PM
#12

Tack så mycket, crinalina! Kyss

Yes jag registrerade mig igår kväll faktiskt, men välkomstmailet kom inte förrän jag hade lagt mig. Nåja. Jag har klickat upp några länkar nu iaf som jag tänker kolla igenom. Å, jag har så svårt för layouten på deras sidor.. det bara skriker 90-tal och KLICKA HÄR! (virus) och det är jag allergisk mot Tungan ute Alla varningsklockor sätter liksom igång. Men jag litar på det ni säger, att det är kostnadsfritt. Har väl förstått det som att man kan betala för vidare tjänster om man vill.

Förresten. Måste man säga allting högt? Eller fungerar det även om man tänker det? Jag kan ju tänka mig att det har en stor betydelse om man säger orden högt. Men jag hoppas att det går att göra detta även när man inte har möjlighet att vara ensam. Typ stänga in sig på toa.. men då skulle jag ändå inte vilja sitta och prata om det här Förvånad

Jag förstår att det sannolikt kommer att komma upp saker som man inte hade räknat med, när man gör tapping. Det verkar väldigt spännande iaf! Särskilt med tanke på att en stor del av lösningen finns i själva metoden!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
1/27/13, 12:44 PM
#13

Jag vet inte om jag skulle kalla det för nittiotal direkt, det är tyvärr så som nästan alla amerikanska sidor om LoA och annat liknande ser ut. Men detta är verkligen helt gratis, om man inte väljer att även köpa alltihop, men det är helt valfritt. Inga dolda kostnader eller måsten. Det enda som händer är att man får lite mail därifrån ibland även efteråt, men det kan man ju avregistrera sig från om man vill.

Visst kan du bara tänka orden, meningarna, om det är så. Det är sällan jag säger något högt högt. Ofta viskar det för mig själv. Tex om jag går undan på toaletten på jobbet, eller någon är hemma när jag gör det. Men visst kan det vara så att det får större verkan om man säger det högt, jag vet inte om det är så dock. Har man bara känslan i fokus så spelar det nog inte så stor roll. Prova dig fram, lek dig till det som känns bäst. Du kan inte göra någonting värre. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
1/27/13, 1:08 PM
#14

Mm det känns verkligen ultra-amerikanskt, flashigt och skrikigt Tysthuuuva! Mig skrämmer det bort direkt. Men nu har ju ni fått mig intresserad, så jag får se bortom det.

Absolut, jag ska prova mig fram! Har ännu inte hittat några fler videos än den jag såg på förstasidan… när de två sitter i en soffa. Men det betyder ju inte att jag inte kan googla Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
1/27/13, 1:39 PM
#15

Det finns två till i flikar precis ovanför den videon. Och om du sedan följer ena länken i välkomstmejlet så hittar du flera till. Jag vet inte om du hittar något om detta sätt att "tappa" om du googlar, jag har aldrig provat att googla det. Allt du behöver finns om du letar bland de sidor du redan har tillgång till. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
1/27/13, 5:25 PM
#16

Gjorde en sökning här på sajten och hittade två till trådar om EFT. Och den här länken med en manual, så den har jag suttit och läst nu under dagen. Inte precis allt, men det som känns väsentligt för mig.. vetenskapen och teorin och så förberedelse. Är på grundreceptet nu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/27/13, 7:09 PM
#17

Nu har jag läst såpass mycket i den där manualen att jag kände mig tillräckligt säker. Jag har premiär-tappat! Skrattande Kul!!
Det gick faktiskt lättare än jag trott. Fast de första gångerna glömde jag att tappa på gamut-punkten… men nu sitter allt som det ska!

Det var lite roligt att själva tappandet blev mer intensivt eftersom, liksom mer bestämt och fokuserat Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
1/27/13, 9:02 PM
#18

Jag vet inte var gamutpunkten sitter. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
1/27/13, 9:29 PM
#19

äääh, inte jag helller. Karatepunkten vet jag, sen kvittar det vad de heter, men jag vet vart jag ska knackaSkrattandeTungan ute

MissInAction
1/28/13, 12:49 AM
#20

Gamutpunkten sitter strax nedanför lillfingrets och ringfingrets knogar. 
Testa om den här länken fungerar, annars titta på sidan 40 i manualen. Det är den jag har följt ikväll. Sedan ska jag testa den versionen som jag sett i videos också och som Kathja berättade om i en annan EFT-tråd Glad De verkar ha helt olika upplägg.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
1/28/13, 7:13 PM
#21

Det gäller ju att hitta det sätt att tappa som fungerar bäst för en själv. I den tappingen som eventet gör finns inte den punkten med och jag använder de punkter som de använder.

Visst är det så att det blir mer intensivt, tills man löst upp energiblockering så mycket så det känns bättre och lättare. Nu har inte jag läst den där manualen du pratar om, jag känner inget behov att försvåra det för mig eftersom det är så enkelt och fungerar så bra ändå. Men var person gör som känns bäst för en själv. Prova dig fram till ditt sätt, men jag föreslår att du ser till att kolla in det sättet som de använde i the Tapping Solution World Summit också så att du inte sitter där när det är dags och inte har en aning om vilka punkter de pratar om eftersom de leder oss i tappingen. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
1/28/13, 9:12 PM
#22

Hmmm, hur många Firealerts fick ni? Försökte signa in mej - men får upp massor med virus varningar…. Videon gick bra att se…. maybe not for me then..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
1/28/13, 9:19 PM
#23

Inte en enda har jag fått.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
1/28/13, 9:22 PM
#24

Har ju jobbdator, den har väl hängslen och svångrem..Flört

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/28/13, 9:32 PM
#25

Inte fått något, jag heller!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
1/30/13, 10:37 PM
#26

En lite fråga. Är det bättre att koncentrera sig på ett ärende? Eller kan man blanda och ta fler saker samtidigt?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
1/30/13, 10:45 PM
#27

Det är bättre att folusera på en sak i taget, men ibland hänger saker ihop som man inte hafe en aning om och då kan dom dyka upp under tappningens gång och då är det bäst att bara följa med.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
1/31/13, 12:42 AM
#28

Det är som jag har förstått det bra om man kan vara så specifik som möjligt. Särskilt eftersom känslor kan vara liknande men de kan gälla angränsande problem. Jag läste exempelvis om en tjej som kommit över sin spindelfobi med hjälp av EFT. Och ni ska veta hur plågsamt det var för mig att bara läsa om det! Satt och hyperventilerade och kallsvettades då jag läste om detaljerna Skrikandes
Men iaf! Hon hade fokuserat och lyckats lugna ner sig såpass att hon klarade av att se en stillastående spindel. Problemet återstod att hon inte klarade av en spindel i rörelse. Så då var hon tvungen att jobba på det också. Och sedan beskrev de att hon kunde ha en tarantel vandrandes på armen Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
1/31/13, 7:06 PM
#29

Om man kan vara specifik så är det bra, men i början kan det vara svårt att hitta just den specifika känslan. Ofta så är det så att många saker hänger ihop och då kan man börja på ett problem och en känsla men sedan finna sig vara på ett helt annat problem och en annan känsla. Detta är helt okej och det betyder att de hänger ihop.

Det finns inga direkta rätt och fel. Det viktiga är att man inte försöker styra orden och känslorna utan att man bara låter det komma som det kommer.

Och visst är det så!

Idag ska jag ha ett samtal med min sambo. Han håller på att stressa ihjäl sig just nu. Inre stress, den jobbiga och farliga typen av det. Han har aldrig lärt sig stresshantering så jag ska sätta honom ner och prata med honom om det och bla föreslå att han ska kolla upp EFT, och erbjuda mig hjälpa honom att komma igång. Just nu är det "enda" jag kan göra att krama om honom och påminna honom om att andas lugnt och djupt och försöka tänka på det positiva. Det funkar när vi är här hemma men inte när han är på jobbet. Då stressar han upp sig något enormt! Men det blir bra. Det är ju precis det här som jag finns i det här förhållandet för. Att hjälpa honom hitta balansen. Vara vågmästare. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
1/31/13, 7:26 PM
#30

Vad fint Crinis, och ett sånt lugnt och klarsynt sätt du ser det på. Utifrån liksom, fantastiskt fint❤❤ Blir varm:) Och ja, jag har tappat på flera saker nu och JA, de hänger ihop. Upptäckte jag:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
1/31/13, 7:47 PM
#31

Nu har jag pratat med honom och han är helt öppen för att prova tapping. Så nu ska jag leta rätt på några länkar till honom om det och så imorgon när han kommer hem från jobbet ska jag vägleda honom i det. Han är bra fantastisk min fina, underbara sambo! Fast det är ju självklart eftersom han är min manifestation. Min dröm som blivit verklighet! ♥ Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
1/31/13, 8:07 PM
#32

Jag har faktiskt inte VÅGAT fråga om maken vill prova tappa med mig…Obestämd, har nog tagit för givet att han tycker det här är humbug, men det är hårt av mig att bara tro, han är faktiskt också en väldigt klok manKyss

#31 du gör det himla bra som kan stå stadigt när han stressar…jag har jättesvårt att inte halka med på ett eller annat sätt när maken är ur gängorna…som tur är går det alltid över kvickt för honom!

crinalina
1/31/13, 8:20 PM
#33

Det är något som jag har jobbat mycket med eftersom jag tidigare varit en sådan som sugit i mig av andras negativa vibrationer och gjort dem till mina egna. Jag tror att vändpunkten kom när jag insåg att han faktiskt är MIN manifestation i kombination med att JAG sätter vibration på alla i min omgivning. Så när han kommer hem och är stressad eller arg och sur så ser jag att det kommer utifrån, från hans jobb och det som är där, som han har sugit i sig och gjort till sitt egna. Eftersom "makten" ligger hos mig hur min värld vibrerar så insåg jag att jag lätt kunde vibrera det rätt genom att hålla mitt lugn, hålla min vibration, ge honom en kram eller två och några upplyftande ord och sedan bara låta det rinna av honom. För när min vibration är hög så kan inte hans fortsätta vara låg. När jag vibrerar lugn och harmoni och kärlek så kan inte han fortsätta vibrera irritation och stress och ilska. Det är faktiskt rätt så enkelt när man väl kommit på det. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/3/13, 3:58 PM
#34

Nu börjar det snart! Spännande. Är osäker bara på att jag gjort rätt…kommer man att få nåt nytt mail eller går jag bra in på länken och då "känner den igen" att jag är registrerad där så att jag kan se videos?Obestämd

Annons:
Otroulig
2/3/13, 4:04 PM
#35

Men Szirius, du har väl fått mail med nya länkar ? Det har i alla fall jag fått, länkar till audio . Det borde väl funka på samma sätt? Att sessiorerna ( vad heter det… ) kommer i en länk???

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/3/13, 4:16 PM
#36

Jag har inte fått något, mer än första mejlet. Kanske inte är meningen att jag ska vara med… Obestämd

crinalina
2/3/13, 4:21 PM
#37

On ni kikar i välkomstmailet, thank you for registering... , en bit ner så finns ett avsnitt som lyder: "* Your private link to access the event presentations….." osv så ser ni länken som ni kan använda för att komma till rätt ställe när det är dags.

Jag skulle nog kalla det för sessioner..

Jag längtar jättemycket! Tisdag morgon kör jag igång. Yay!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/3/13, 4:24 PM
#38

Otroulig, nej jag har inte fått nya länkar…men jag gissade att det var som Crinis skrev, att jag går via välkomstmailet och hamnar rätt!

Yepp, tuesday it is!Skrattande

crinalina
2/4/13, 5:51 PM
#39

Wiii!! I morgon bitti kl 9 när sambon går till jobbet så kör jag igång! Jag längtar massor! Det ska bli såå spännande att se vad som dyker upp. Jag är ju inne i en insiktsfas redan nu! Skrattande

Haha, känner hur jag nästan studsar av förväntan och lycka! Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2/4/13, 7:29 PM
#40

Jag läste mailet om morgondagens ämnen och dom verkar klockrena för mig. Nu måste ni väl ha fått dom? Eller har vi olika inloggningar på nåt vis?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2/4/13, 7:33 PM
#41

Jag har också fått det. Du har väl också sett att om du följer din privata länk till eventet så kan du där se vad som kommer vilka dagar?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2/4/13, 7:36 PM
#42

Yes jag har också fått mail!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/4/13, 7:40 PM
#43

Nä Crinis det har jag missat, ska kolla in det:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2/5/13, 10:47 AM
#44

Hm, är det meningen att man ska lyssna på en intervju i 1 h per video? Det har jag inte tid med… Eller har jag gått in på fel?


crinalina
2/5/13, 11:42 AM
#45

Ja det är helt rätt. Men det är så mycket mer än "bara" intervjuer. Det behandlar ämnen som de flesta av oss behöver "jobba" med. Och man lyssnar inte bara, man tappar/knackar en hel del också om man bara tar sig tiden att lyssna. Jag lovar dig att om du tar dig tiden så kommer ditt liv att kunna förändras och förvbättras dramatiskt på kort tid. Det man gör är ju att man behandlar tankar och känslor som förstör för oss.

Som tex intervjun med Carol Look idag, om "self-sabotaging", att förstöra för sig själv. Det är ju något som du ständigt gör i samband med relationer med killar tex. Är du inte intresserad av att gå in på djupet på varför du gör det och hur du kan sluta göra det? Det är det som detta gör.

Om du ändå känner att du inte har tid med det så tycker jag att du ska fundera lite på vad som är viktigt i ditt liv. Att fortsätta vara där du är just nu, eller att lägga ett par timmar om dagen i tio dagar på att bryta igenom dina spärrar, murar och hitta ett sätt att hantera och förbättra ditt liv. Det här är en investering i ditt liv, i dig. Det är inte bara att lyssna på intervjuer.

Men det kan ju också vara så att du helt enkelt inte är redo för detta än, och det är okej det också. Men fråga dig själv om du inte motsätter dig detta för att du är rädd för resultatet? Och lyssna iaf färdigt på intervjun om self-sabotage och om det ändå inte talar till dig så låt bli att göra detta.

Men döm inte ut något som du inte har gett en ärlig chans först. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
2/5/13, 11:49 AM
#46

Tack för förtydligandes!! Will do!! Fick nog bara en liten överraskning när jg trodde att jag innan jag tog mig till jobbet kunde tappa i 10 min men det visade sig vara 1 h. Ska se till att tappa idag :)


crinalina
2/5/13, 11:49 AM
#47

Hur tyckte ni andra att det var? Har ni haft tid att lyssna än?

Personligen så lärde jag mig MASSOR och fick massor med tips och tankar på hur jag ska sluta förstöra för mig själv, vad jag gör för att slippa misslyckas, slippa lyckas och slippa förändra det liv jag har idag. Wow säger jag bara! Jag visste ju en del av det, men jag har inte förstått HUR MYCKET jag gör det.

I indervjun med Nick Ortner så fick jag också upp en massa tankar och känslor om pengar. Tex så upptäckte jag att jag har negativa tankar om rika personer som är grundade på ett rikt svenskt par som jag har stött ihop med några gånger när jag jobbat på restaurang här. De har verkligen gett mig känslan av att jag är mindre värd än dem, att jag faktiskt är helt oväsentlig och jag har känt mig väldigt liten i deras närhet. Jag insåg att jag har en motvilja mot att lyckas och bli rik för att jag har en rädsla att jag skulle få andra att känna så som de fått mig att känna. Det var bara en av de saker som kom upp för mig. Jag har verkligen massor att tappa på när det gäller dessa ämnen.

Underbart att ha fått hjälp med detta! Att hitta ord och känslor för saker.

Nu ska jag sätta mig och skriva listor på vad jag ska tappa på! Hurra!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2/5/13, 11:52 AM
#48

Haha, så kan det vara! Bra att du ska ge det en chans! Good for you! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2/5/13, 6:32 PM
#49

Jag har kollat på videon om pengar i morse, ska kolla på den andra ikväll.

Det jag kom på, var att när vi hade mkt pengar, när det flöt på och vi verkligen kunde göra vad vi ville, så drog vissa vänner sig undan…"ni vill väl bo på lyxhotell…det har vi inte råd med…" och såna lite dryga, dömande kommentarer kom när vi pratade om att fira semester ihop. Det slår mig NU att jag då kände att " nej, jag vill inte vara rik, jag vill inte att folk ska se oss som stroppiga rika som inte kan umgås "som vanligt".  Jag blev verkligen sårad av att personer som verkligen känner mig började tro att jag förändrades som person bara för att vi plötsligt hade pengar. Fast de var DE som ändrade sitt sätt att vara mot MIG. Detta mindes jag inteFörvånad! Så det kan säkerligen finnas kvar som en blockering nu för att låta det flöda!PLING!Flört

Jag har också börjat göra en lista på saker att tappa påSkrattande Den är redan ganska lång efter denna gråtiga rädslodag…Oskyldig

Theleonora
2/5/13, 6:43 PM
#50

Åh Crina, jag är så glad och tacksam att jag lyssnade på dig och avbokade min kompisdejt ikväll och "tappade". Jag körde på "self sabotage" videon och en massa saker kom upp. Jag har inte velat vara framgångsrik för att jag har ansett att det inte är för oss (enligt mina närmaste) och för att det är ensamt på toppen. Jag har förstört så mycket för mig själv men nu är det slut med det, basta!!!

Har skrivit så mycket så jag nästan inte orkar skriva mer eller gå in på detaljer just nu. Men en hel del har kommit upp!! Och jag är tacksam för Gud och universum och en hel del fina människor som jag har som stöd som hjälper mig i mitt arbete med mig själv!! TACK TACK TACK!!

KyssKyssKyss


Otroulig
2/5/13, 8:44 PM
#51

Det här var lite jobbigt. Jag gjorde oxå sabotage rummet. Det har inte riktigt trillat ner allting, jag kom mer in i känslan av att vara värdelös. Så helt klart ligger det en hel del här och skräpar. Jag har ju tidigare haft svårt att avsluta saker och har slagit på mig själv ganska mycket för det. Har t.ex fortfarande inte tagit min kandidat examen. Och mådde otroligt dåligt av det, gick upp samma tenta fyra gånger tror jag och klarade den aldrig. Jag har försökt förlåta mig för det och trodde nog att jag passerat det stadiet, men nu dök skulden och misslyckandet upp igen och jag känner mej värdelös, frågan är varför… Sen kom nåt annat upp, rädsla för förändring som faktiskt oxå hänger ihop med att jag sviker någon eller nåt, skumt. Samt att jag inte ska skina, för hemifrån fick jag med mej: man ska inte tro att man är nåt och vilja synas…. Suck …. Och jag trodde att jag inte hade nåt att tappa på.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2/5/13, 8:46 PM
#52

Kram Otroulig!!!

Jag mådde bra ett tag men sen kom ångesten igen… Mycket mer kvar att bearbeta, fick några tankeställare när jag läste det du skrev också :S

Kyss


Otroulig
2/5/13, 8:50 PM
#53

Vet du kameleonten, jag tror du och jag är rätt lika:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2/5/13, 8:54 PM
#54

Jag tror också det!!! :)


crinalina
2/5/13, 9:18 PM
#55

Jag sitter här och gråter av era insikter! Men jag är inte ett dugg förvånad! Nu kanske ni kan börja förstå varför jag promotat det här ganska hårt. Skrattande Det är verkligen livsförändrande! Och känslorna kommer att gå upp och ner, och ni kommer att komma på saker hela tiden.

Jag lyssnade på båda, och båda gav mig massor av aha-upplevelser och massor av tankar och känslor dök upp.

Sedan har jag lyssnat på A-H hela dagen nästan. Satt en stund uppe i solen på taket och mediterade, och sen tog jag en promenad ned till havet innan Zumban för jag kände att jag behövde gjorda mig. Och där trillade fler saker på plats. Och sen var det dags för Zumba.

Min dag har varit helt underbar från början till slut.

Jag kan rekommendera er att ni tar en stund ett tag efter att ni avslutat lyssningen till att jorda er, eller meditera eller göra något annat som får tillbaka er till en skön känsla. Det blir annars lätt att stanna kvar i det, för att det är så skönt att få insikter hur jobbiga de än är. Så hitta till er kärna igen! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
2/5/13, 9:49 PM
#56

Tack snälla Crinalina. Jag tog ett glas vin!! Helt fel säkert, men det skiter jag i och tror faktiskt att jag kom till en insikt, vill gärna testa den på er. Jag försökte komma ihåg frustrations känslan från tentan, när mamma frågade om den, och det var samma frustration som när dom tjatade på mig att sluta röka… Jag uppfyllde inte deras önskan.. Ju mer dom tjatade, så fick jag mer skuld, men samtidigt så fanns ingen som helst önskan av att sluta. ( det gjorde jag när dom slutat tjata, hehe) men någonstans kom ett infall att det fanns en önskan att bli älskad för den jag var! Trots att jag rökte, trots att jag inte tog examen. För att jag var jag.. Inte för att jag var " duktig" jag har upplevelsen att jag bara fått kärlek när jag presterat eller när jag var sjuk. Låter det helt knäppt eller? Att jag misslyckas för att bli älskad för den jag är??

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/5/13, 9:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Puh jag har varit borta större delen av dagen, men nu tänkte jag att jag också ska lyssna på detta!! Sambon är ju i samma rum, så vi får se om jag vågar tappa……. Obestämd

Jag började nästan också gråta när jag läste om era upplevelser av den här "första dagen"!! Det känn så stort ♥ Kram till er alla!

Haha crinalina… lite OT men den här bilden fick jag i huvudet när jag läste vad du skrev. Ok, det var snabbt gjort och gubben ser rätt arg ut, men ignorera det Skrattande

Satt en stund uppe i solen på taket och mediterade


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/5/13, 10:16 PM
#58

Otroulig, det låter absolut som att det kan vara något i det! Hur känns den tanken för dig? Känns det som att den "träffar"?

Haha MissI, det där är ju på solen, inte i! Och jag har större tuttar! hehe Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/5/13, 10:24 PM
#59

#58
Hahaha, oj ursäkta… jag får rita dit tuttar också!!

Fast du skrev i solen PÅ TAKET Skrattande nåja. Jag fick en rolig syn iaf!

#56
ELLER, tvärt om?? Du kanske har en sådan självbild, att du värderar dig själv efter prestation? Och djupt inom dig finns den DU som känner att det där är inte alls sant, du är värdefull precis så som du är - och därför "låter dig misslyckas", för att du ska inse att prestationer inte är det viktiga? 
Det är en vild spekulation Tungan ute Jag har själv haft en sådan självbild under hela mitt liv, den började väl ändra sig för några år sedan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2/5/13, 10:29 PM
#60

Oooh, Missi, "låter dig misslyckas". Huvudet på spiken för mig. Tack tack tack!!!Kyss

När man/jag tror att det inte finns några fler insikter… så drar man/jag förhastade slutsatser ;)


szirius
2/5/13, 10:32 PM
#61

Crino, du reagerade på tuttarna men inte på skägget?FlörtSkrattande

Det som gjorde mig väldigt glad var iaf att när jag gjorde övningen att bjuda in alla när man nått sina drömmar, så såg jag bara glada människor som önskade mig gott!Kyss

Nu ska jag ta mig an session 2 och sedan meditera mig till sömns. Puh, känner på mig att det här blir rejäla 10 dagar…kan hända att min sorg flöt upp idag pga tappingen i morse…Obestämdmen det är bara att köra påSkrattande - och jag är ju övertygad om att det är värt allt!

crinalina
2/5/13, 10:38 PM
#62

Näe, lite skägg är alltid sexigt tänker jag! Tungan ute hehe Speciellt om man har tuttar.

Vad härligt szirius, jag fick en massa mindre roliga kommentarer och glirirngar så jag behöver ta i uti med den biten inom mig. Att inte låta det påverka mig.

Ja, det kan mycket väl vara så. Och jag är säker på att även om det blir jobbiga dagar så är det absolut värt det i slutänden.

MissI, jag skulle nog snarare tänka tvärtom. Att Otrouligs tankar och känslor kommer någonstans ifrån från början, och då verkar det troligt att det kommer från bla föräldrarna. Det är sällan vi lägger oss till med ett sådant sätt att se på oss själva bara för att. Det kommer alltid någonstans ifrån.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2/5/13, 10:38 PM
#63

Vad trevlig kameleonten, att jag kan hjälpa till! Skrattande

Hahaha szirius!! Skägget hade jag inte ens tänkt på! Det var nog mer ett försök att få munnen att inte se så himla sur och arg ut - men det blev bara värre och värre Tyst

Visst var det så att materialet ligger uppe gratis i ett dygn? Amerikansk tid. Shit måste skynda mig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/5/13, 10:40 PM
#64

#62
Sant. Det kan självklart vara föräldrar eller någon annan från uppväxten. Men det är skillnad på att något sker och varifrån det kommer.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2/5/13, 10:41 PM
#65

Hej och hå vad det händer grejer med er! Jag blir helt matt! Kul för er. Skrattande

Theleonora
2/5/13, 10:42 PM
#66

Hahahah, vad roliga ni är!! Skägg eller tuttar ;)


crinalina
2/5/13, 10:43 PM
#67

Det ligger uppe till kl 2 inatt, svensk tid. Det är två stycken och den ena är ca 55 minuter lång och den andra ca 50 minuter. Ha så skoj! Skrattande

Btw, jag satt i sängen och lyssnade via min mobil, det funkade kanonbra, men jag använder wi-fi hemma.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2/5/13, 10:58 PM
#68

Wifi ja, Kathja kommer ju aldrig;) där är en sak till som jag har svårt att få tummen ur på. Men endera dan så:) Miss, om man tror att man blir älskad bara av att prestera eller att vara synd om, så blir ju självvärdet därefter. Det hänger ju ihop. Det ena ger det andra liksom :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2/5/13, 11:27 PM
#69

#56 Otroulig, den grejen känner jag igen…att bara ha blivit älskad när man gjort nåt bra…villkorlig kärlek…har jobbat MYYYYCKET med detta, med att ens FÖRSTÅ vad villkorslös kärlek ÄR och hur man GÖR, då man inte lärt sig det hemifrån. Stort tema.Kyss

Annons:
Theleonora
2/5/13, 11:36 PM
#70

Gah kan inte sova. Är för uppe i varv. Szirius kan du inte förklara hur man gör då man inte lärt sig det hemifrån? Eller handlar det återigen om det här med att älska sig själv och lyssna inåt?!!


szirius
2/5/13, 11:37 PM
#71

Nu har jag lyssnat på session nr 2 och det var ju verkligen träffsäkra saker där. Jag saboterar för mig själv för att jag är rädd för att bli kritiserad, rädd för att få avundsjuka kommentarer och bli behandlad annorlunda. Intressant insikt är att jag undviker att ta vissa steg av rädsla för att misslyckas, men går LIKVÄL omkring och känner mig misslyckadObestämd!Loose -loose på den liksomFlört. Men sakerna lossnade lätt, jag rasade i siffror på alla. Känner mig mkt mer manad nu att ta tag i saker!

szirius
2/5/13, 11:47 PM
#72

#70 känns inte som mitt proffstema, hahahaOskyldig. För mig har det gått helt och hållet genom sonen, genom att vara mamma….genom kärleken till honom har jag hittat kärleken till mig själv…har insett att för att kunna vara en bra mamma behöver jag må bra och för att må bra behöver jag älska mig själv. Innan jag fick barn kunde jag behandla mig själv väldigt illa. Men där kom den stora vändningen, att göra det allra bästa för att ge honom kärlek, trygghet, ja allt gott, så behöver jag börja med mig själv. Och det har jag tagit ansvar för.

(Nu säger jag inte alls att man måste få barn för att förstå detta….men det var MIN väg…)

MissInAction
2/6/13, 2:02 AM
#73

Nu har jag också lyssnat igenom dels den kortare första videon om grunderna och sedan de andra två videorna Glad
Jag har en liten lapp som jag antecknat på! Roligt, känns som att plugga igen Skrattande

Lättast tyckte jag det var att tappa till han Nick. 

Det som jag skrivit ner är:
Pengar ångest 8 - 5
Rädd att misslyckas 9 - 8 - 6
Rädd för framgång 6 - 4
Bli bedömd är det som jag är rädd för
Uppskjutande, exempelvis jobbsök, träning, må bra-grejer.
Överaktivitet, exempelvis överätning, tics och tvång.

Två frågor som jag ska grunna mer på, och som jag redan har hittat en del svar på, är Vad är nackdelen med att lyckas med…? och
Vad är fördelen med att stanna där jag är nu

Det var en lättnad att hitta rätt känsla och sätta ord på den, kring de här ämnena! Exempelvis pengar. Toklätt, ångest!! Och den första stunden i den tappomgången kände jag ännu starkare ångest i kroppen och en overklighetskänsla. Sedan vände det totalt och jag kände mig alldeles lätt och energisk i kroppen, och hoppfull! Så häftigt Skrattande

Ser fram emot resterande dagar! Och ska planera dagarna så att jag slipper sitta mitt i natten och lyssna Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2/6/13, 8:25 AM
#74

# 68 Vad har jag nu sagt, eller missat???? Obestämd

crinalina
2/6/13, 10:24 AM
#75

Idag är det dags för dag 2 och viktminskning. Jag funderade ett tag på om jag skulle vara med idag eftersom jag känner att jag nu har en superskön känsla i kroppen när det gäller min kropp. Men så tänkte jag att man vet aldrig vad som dyker upp, kanske kan det hjälpa mig på andra områden om inte annat, så jag ska snart köra igång och lyssna, och det ska bli sååå spännande och intressant. Nu kör vi!! Haha Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2/6/13, 11:19 AM
#76

Brukar de här tappingföredragen läggas ut på nätet, utan att man måste betala för dem? Jag vill gärna göra dem men har varken tid eller ork för två om dagen. Jag fungerar bäst när kroppen och hjärnan får tid på sig att processa allt.

Annons:
crinalina
2/6/13, 11:29 AM
#77

Detta event är öppet för alla som anmäler sig, det är gratis, men varje session finns bara ute i 24 timmar. Sedan finns de inte att få tag på gratis längre. Man kan dock köpa dem om man vill så man har dem som sina. Du kan hitta information om det om du följer länken i #0.

Jag har dock hittat en eller ett par ev dessa event att ladda ner med torrent, om man gör sådant.

Annars finns det också ganska mycket att hitta på youtube, men det är inte dessa som vi lyssnar på nu under dessa 10 dagar. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2/6/13, 1:18 PM
#78

#74, kommer du inte ihåg att du lovade det?? NÄ;) skoja bara, det var bara jag som tyckte det var en bra i en annan tråd, eftersom du var så himla händig med IT.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/6/13, 1:30 PM
#79

Nop -  det ha jag helt glömt bort! Skäms Och att jag skulle vara bra på IT det vet jag inte hur du har fått för dig, här överlåter jag allt sådant till mannen och sonen som tycker att det är roligt. För det gör inte jag. En annan meckar bara hemsidor och sådant jox. Tungan ute

Men jag kan ju komma i alla fall. Får önska mig en tur upp till dina trakter. Flört

crinalina
2/6/13, 2:28 PM
#80

Oj vad jag är glad att jag lyssnade på mig själv och lyssnade på dagens tappingsamtal!! Även om jag har hittat min bas att stå på redan som kom det upp massor med saker i samtalen som jag kunde relatera till, massor med nyttiga saker att tappa på som kan hjälpa till i stunder man behöver det.

I början så gillade jag inte samtalet i det gröna rummet men i slutet så log jag så stort som det går, och jag var tårögd av glädje och kärlek. Det blev mycket lärdomar som inte bara gäller mat, vikt och hälsa utan många andra områden i livet. Hoppas ni andra njuter lika mycket som jag gjorde. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
2/6/13, 2:30 PM
#81

Åh crina! Härligt. Jag längtar till jag komme hem och får lyssna på föredraget. Men alltså jag får nog prioritera bland vilka jag ska lyssna på för idag har jag varit ett vrak…


Otroulig
2/6/13, 3:25 PM
#82

Måste säga att jag har ett litet motstånd… Det kändes som att jag backade så enormt igår. Jag halkade in och ned på en nivå med dålig självkänsla som jag inte varit i på väldigt länge. Jag kan ju tänka mig att det är spår som sitter kvar djupt inne i mig och som jag kanske verkligen behöver utplåna spåren av. Men samtidigt så kändes det som att jag satt och letade fel hos mig själv. Jag försökte identifiera mej med alla vanföreställningar som det gavs exempel på….jag är ju bra på att leta fel på mig själv.. Insåg när jag gick min fantastiska kurs att jag inte alls hade alla dom problemen som jag hittat på själv eller hade dom som jag fått kastat på mej. Det var en stor lättnad. I den här sessionen tog jag på mej mycket som jag nu inser att jag inte har problem med. Hmmmm ja jag vet inte…. Får väl fortsätta ikväll…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2/6/13, 3:30 PM
#83

Eller så är det där inte vad du behöver just nu… Glöm inte att känna efter om du ska göra det eller ej, ditt inre vet vad du behöver vännen.

Annons:
szirius
2/6/13, 3:32 PM
#84

#78 som jag minns det så svarade Kathja att på den fronten är det maken som fixar…även meka med bilar….

#80 haha, du har ju själv givit som råd till andra att lyssna på allt, ÄVEN de områden de tror att de inte behöver…så varför skulle då DU skippa nåt?Flört Fast nu gjorde du ju inte det, men intressant att lusten dök upp.

#81 det går ju att lyssna även om du gör annat samtidigt..lagar mat…tar ett bad…ligger och vilar.

Dagens sessioner gav inga aha-upplevelser direkt, men de gav en tydlig föreståelse hur vikminskning inte funkar så länge det finns en stress kring temat, för stressen i sig skapar kortisol som är en vikthöjare.

Och jag upplevde hur bra det funkar att använda ordet "maybe" eftersom det inte känns som press, men öppnar upp inför nyfikenhetGlad

Det gröna rummet kändes för mig som att det där finns redan i mig, att jag lyssnar på min kropp, jag överäter inte så att jag mår illa, jag njuter av maten, väljer sånt som ger mig vad jag behöver och äter ganska långsamt. Så det var mer en bekräftelse att åh, vad bra jag lever Cool

Jag tänkte flera ggr på Missi i det röda rummet. Tror att du kan få massor med hjälp därKyss. De tog bl.a upp hormonbalans…hormoner följer KÄNSLOR, så förändrar vi känslor så förändras våra hormoner. Och att även sockerberoende handlar om känslor, s.k emotionellt ätande. Det gäller att hitta andra sätt att höja serotoninhaltenGlad

crinalina
2/6/13, 4:38 PM
#85

szirius, jag VET!! Men jag tror att det fanns en liten rädsla att förvärra, att jag skulle tappa känslan som jag äntligen har hittat. Men naturligtvis så gjorde det ju inte det.

Det fanns en massa som jag också fick bekräftat i båda rummen, och många saker som byggdes på i positiv bemärkelse. Som att jag älskar mitt inre jag, och mitt inre jag älskar mig oavsett hur jag ser ut. Min lycka står inte och faller med att jag går ner några kilo i vikt. Det är bara vikt, det är oväsentligt.

Otroulig, om du är medveten om att du tar till dig det som du egentligen inte har så kan du ju alltid tappa på det! Det är ju precis det som det är till för. Det finns olika förklaringar till att du känner som du gör.

Det kan vara så att något krypit upp till ytan och därför känns starkare än det gjort tidigare, och då är det tappa på det som gäller. Ibland ligger saker djupt och när man börjar tappa på något så kan det dyka upp annat. Och då tappar man på den nya saken som dykt upp. Så du kan börja tappa på en 5a på ett ämne men sen kan du känna som att du känner som en 9a och då är det troligtvis ett annat ämne eller en annan känsla på samma ämne som dykt upp. Dessa saker som dyker upp gör det när vi är redo att ta itu med dem, så tappa på det isf.

Eller så är det så att du tagit in problem som du inte har, och då är det bara att tappa på just det problemet.

Sedan kan det också vara underliggande rädslor för vad som ska dyka upp.

I vilket fall som helst så tror jag att det kan vara bra att tappa på motståndet du känner innan du lyssnar vidare. Och se om det dyker upp en anledning. Och om du efter att du gjort det fortfarande känner ett motstånd så låt bli att tappa idag. Och så känner du efter igen imorgon, med morgondagens ämnen som jag tror bla är självkänsla.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/6/13, 6:56 PM
#86

#82 jag tyckte att de sa nåt så viktigt idag: att det bara kommer upp saker när vi är redo att ta itu med dem. Så jag tror helt enkelt att du är redo nu att ta ett varv till med din självkänsla. Kanske är det bara gamla mönster som flutit upp igen, som kommer försvinna lika fort, eller så är det ett djupare lager som nu är redo att lossna Kyss

Och OM du nu känner att det känns helt fel med detta - gör det inte! Bara du kan vetaKyss

Jag märker att det verkligen sätter mig i rubbning också, som sagt, andra saker flyter upp genom tappingen…igår kom en vällande sorg…idag har jag haft ont,ont, ont i kroppen…men jag är tacksam för möjligheten att växa…man får ta det pö om pö, och jag vet ju att saker ramlar på plats efter en stund men att det kan kännas intensivt när man är mitt i processen…

Otroulig
2/6/13, 8:19 PM
#87

Ok, nu har jag tappat på mitt motstånd och det kom upp lite nya grejer. Samt min rädsla för förändring. Och jag blir helt mentalt slut. Så jag tror att jag vilar idag och hoppar in på självkänsla i morgon. Phuu.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[KIAH]
2/6/13, 8:38 PM
#88

Jag har läst igenom den här tråden nu och jag måste bara säga att det är rätt kul att läsa era inlägg o kommentarer, ni är så roliga! :)

Jag har också gått med i den här tappingen men börjat först idag, bara lyssnat (och tappat) på det allra sista i den ena sessionen. Det där om att "I deeply love and appreciate myself" gick rakt in i hjärtat:)

Jag ska börja lyssna på intervjuerna och göra tappingen from imorgon så får vi se vad som händer! Det känns bra iaf!!

crinalina
2/6/13, 8:56 PM
#89

Otroulig, det gör du helt rätt i. Och man blir mentalt och känslomässigt trött och slut om det är starka känslor som kommer upp. Kom ihåg att om det bara kommer sådant som du är redo att ta itu med, så tvivla aldrig på att det blir för mycket. Allt är som det ska vara. Det är bara lite jobbigt ibland när man växer. Växtvärk kan man ha på många sätt. Kram ♥

Härligt KIAH! Det här är jätteroligt och spännande tycker jag. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2/6/13, 9:32 PM
#90

Puss Szirius, Kathja och Crinalina! ❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2/6/13, 10:10 PM
#91

Puss tillbaks sockertoppKyss

Alltså..jag är helt SLUUUT. Känner mig typ full eller bakis, helt snurrig…nog sätter det igång grejer i kropp o knopp alltid!! Men är bestämd på att ta mig igenom..är redo att boka av grejer om jag känner att jag inte orkar med så mkt annat dessa dagar. Vill liksom inte alls vara social just nu utan pilla i navlen och skriva, lyssna inåt, vila, andas.

Skrattade nyss…killarna har fotbollskväll med chips o gotta, jag gick förbi och tog en näve chips, åt en o ba blääh, tyckte inte det smakade gott utan äckelfett, konstgjort, så jag la tillbaks dem. Jag har ju tappat med idag på att "jag äter bara vad min kropp mår bra av"…tydligen inte chips, iaf inte denna kvällSkrattande

Otroulig
2/6/13, 10:29 PM
#92

Ja jag känner mej helt tom. Nollställd. Vet inte vad jag vill, om mina drömmar nånsin varit mitt Sanna jag. Har inga mål. Blank… Det är säkert bra. This to shall pass.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/6/13, 10:51 PM
#93

Otroulig,
Det är helt i sin ordning att låta bli att göra något, och att ge sig tid att processa och koppla av Kyss Man måste inte göra nånting! 
Jag kan tycka att det låter skönt att känna sig tom ibland.  Skäms

szirius,
ja det var intressant och viktigt, tycker jag, att de tog upp hormoner! För de styr ju verkligen allt i vår kropp. Och de går att påverka med hjälp av kosten. Lågkolhydrat håller blodsockret och insulinnivåerna nere.. och då fungerar resten oftast som det ska också. D-vitamin är ett steroidhormon som kan ha i princip vilken effekt som helst i kroppen! Men det styr viktiga funktioner och brist leder ofta till depression. Depression är ju känslor… så i det fallet är det ju tvärtom! Hormoner påverkar känslor. Jag kan tänka mig att det nog går åt båda hållen!

Serotonin behöver jag verkligen bilda. Tror att min hjärna har fysiskt svårt att bilda det, och jag tror tyvärr att de antidepressiva mediciner jag tog förut inte har hjälpt, och definitivt inte sockerberoendet som har slagit hjärnans biokemi helt ur balans. Så definitivt har jag ett härligt urval av känslor och symtom att tappa på här! Flört

En limited belief, och en trolig anledning till att jag fortsätter överäta, och inte går ner mer i vikt, tror jag är.. att jag exempelvis ser att snygga personer är ytliga. Och jag kan inte identifiera mig med det. Sen är det förstås också känslor som stress, alltför mycket intryck och tristess som gör att jag äter. Såna bekräftelser kom det upp en hel del idag! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/7/13, 2:02 PM
#94

Men Missi!!! Vi är ju skitsnygga hela bunten här inne och vi är väl inte ytliga?

Fast jag fattar vad du menar, jag har nog lite samma hangup som Otroulig skrev nånstans, att tycka att såna som babblar om mode och kostråd är ytliga…det är ju verkligen inte heller sant! Och det har kanske gjort att jag snarare klätt ner mig rätt ofta för att jag inte vill "verka vara en sån". Hej och hå, fördomar!

MissInAction
2/7/13, 5:00 PM
#95

#94
Jag vet men det är en såndär föreställning som har hängt med ett bra tag. Som jag fick gräva fram. Det är något visst med sådär vansinnigt snygga människor. Ofta tycker jag att de verkar ytliga eller snobbiga. 
Och jag vill nog inte se mig som ytlig heller. MEN på sätt och vis så är jag det. När det gäller partner.. så skulle jag till exempel inte kunna vara med någon som har långt helskägg. Ja, saker kan ändras… om jag faller pladask så kanske det inte hjälps om han råkar ha det fast det känns ändå otänktbart.

Ja men precis!! Jag är ju väldigt intresserad av makeup också och till viss del mode, även om jag inte följer trender direkt. Men jag har nog fortfarande fördomar om såna människor, även om jag träffat och vet flera som inte alls stämmer med den bilden.

Nu ska vi se om jag hinner klämma in en intervju innan tvättiden som börjar om en halvtimme! Alla intervjuer hittills har ju varit 50-60 minuter…..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/7/13, 6:02 PM
#96

Var är Crinis idag? Jobb kanske…

Nu har jag lyssnat på röda rummet, det var hääärligt tycker jag.

"även om jag känner mig lite off idag så tillåter jag mig att öppna upp inför visdom och insikt. Jag får UNDERBARA idéer för hur jag ska ta hand om mig själv bättre, jag vet PRECIS vad jag ska göra"

Swosch, vad många grejer som kom upp av detta! Har en hel lista nu som jag ska ta tag i efter middagen. Öppna upp, mer plats, rensa mer, några mail som ligger på vänt, ett brev jag ska posta, göra fint i terrariet, mmmm. Och äta mer morötter!!! Hahaha, det bara KOM. Bäst att lyssna på det.

Göra mer plats för mirakel att komma in…mmm, gilla!

Röda rummet får det bli inför sängdags…kan ju bli trevligt, rajtarajtaraj

crinalina
2/7/13, 7:09 PM
#97

Heeeej, jag är här nu!! Har jobbat idag, precis som du misstänkte szrius! Er diskussion om att snygga människor är snygga slog an en sträng hos mig. Jag vet ju att jag ser väldigt bra ut när jag är på min målvikt, och jag har redan förstått att jag drar mig för den uppmärksamhet jag får då, så det har jag tappat en del på redan. Men jag har nog inte förstått att jag själv tänker att snygga människor är ytliga, och jag vill ju inte ses som ytligt för jag är ju allt annat är ytlig i det stora hela. Så tack tjejer för den ledtråden! 

Annars har jag haft en dag då jag har varit ovanligt, och otroligt, uppmärksam på vad jag tänker och känner. Det har också varit en dag då jag fokuserat på att tugga allting minst 30 ggr, till och med soppa som redan var mixad hahaha. Detta fick mig att inse att anledningen till att jag alltid får uppsvälld mage de dagar jag jobbar är för att jag stressat en massa utan att ha varit medveten om det. Inte yttre stress utan inre stress. Wow! Detta är jättestort för mig. Så idag är min mage kanonbra, och helt normal i storlek. Yay!! 

Jag har också tappat en hel del på dåliga vanor som jag har på jobbet som påverkar samma bit. Vi har en helfigursspegeln i gången ner mot toaletterna och köket, på jobbet alltså, och jag upptäckte idag att min blick automatiskt har dragits till min mage, med fokus på valken, och den har j naturligtvis vuxit en massa under dagen. 

Tack vare att jag drog ner på tempot i tuggandet så drog jag ner tempot i hela mig. Alltså I mig, inte i det jag gjorde, vilket resulterade i att fru chef stannada kvar efter dagens inköpsrunda och hjälpte till att städa undan, vilket ledde till att jag hade gott om tid att hitta en ny fin svart klänning (något jag letat efter länge) för mindre än halva priset som jag kan ha när vi åker iväg i helgen, plus att jag hade gott om tid för en kaffe och lite läsning innan bussen gick hemåt. 

Oj, vad långt det blev. haha Men det är ju jag det. 

Jag ska lyssna på dagens rum under kvällens gång, så jag dyker väl tillbaka in och surrar om dem. 

Hej hopp!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2/7/13, 7:16 PM
#98

Vad ni är duktiga! Jag har inte gjort något av det där, men är glad som en lärka i alla fall, hi hi. Puss på er alla duktiga Gudinnor.

MissInAction
2/7/13, 7:44 PM
#99

Haha ja crinalina, snygga människor är snygga! 

I det Röda rummet idag, om att hitta kraft att säga JA till sig själv… så kom det upp några bra saker för mig. Tänkte göra en egen tråd för en av sakerna.

Gröna rummet om sexuell energi var väldigt intressant. Mycket kraftfulla tappningar, särskilt den allra sista. Efter den så satt jag med ett leende så stort att jag ville skratta! Fast jag gjorde inte det eftersom jag inte var ensam i rummet  men det kändes otroligt bra!!

Gillar verkligen dessa intervjuer!! 
Och jag har hittat min grej också när jag lyssnar. Jag har en målarbok med kurbitsar, haha… och färgpennor… perfekt avkoppling och jag tar in bra när jag lyssnar samtidigt i hörlurarna.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/7/13, 7:51 PM
#100

#98 finns det nån anledning till att du inte vill göra dessa sessioner Kathja? Nyfiken

[Evigheten]
2/7/13, 7:59 PM
#101

Jag råkade komma över en video som guidar igenom en tappning när jag sökte på hicks. Försökte göra det, men kunde inte låta bli att gapskratta men kanske det kan passa för någon annan här inne

[Kathja]1
2/7/13, 8:17 PM
#102

Inte annat än att det inte känns som att det är det jag ska göra just nu. Var med första dagen men kände mig mest uttåkad. Allt funka ju inte alltid. Men mig gör det inget. Är roligt att ni jobbar på så bra dock.

crinalina
2/7/13, 8:19 PM
#103

Hahaha ja så är det! Och försök inte säga emot mig för du ljuger du!! hahaha 

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2/7/13, 9:36 PM
#104

Sådärja! Nu har jag lyssnat på dagens samtal, och som vanligt så älskade jag dem! Det i det röda rummet om att hitta kraften att säga nej gav mig inte så där jättemycket just nu, men jag är säker på att det kommer något när tillfälle ges. Det verkar ju vara så det funkar för mig. Jag lärde mig säga nej för några år sedan och idag gör jag ingenting som jag inte vill göra. 

Det andra i det gröna rummet om att hitta sin inre sexighet och "power" gav mig en aha-upplevelse i samband med tappningen på sårbarhet. Där har jag en stor käpp sitter i hjulet. Men jag vet också att när jag trivs med min kropp så är jag drottning av världen. Min egen värld, och då är jag inte lika sårbar. Men då har det varit mer utifrån och in, nu ska det komma mer inifrån och ut! Yaaaay!!! 

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2/8/13, 2:06 AM
#105

Ahh, ser att dagens ämne är värk och smärta! Kan ju vara användbart för några av oss här inne 
Men nu ska jag lägga mig och få min skönhetssömn! 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2/8/13, 7:44 AM
#106

Oj da vilkent trad!! Jag har inte last den har eftersom jag inte kanner mig dragen till tappning,,,, annu, men nar man laser alla era harliga inlagg sa blir man ju nastan sugen,,,, Men just nu har jag sa lite tid sa jag valjer att anvanda den for att pa annat satt justera och njuta av min tillvaro!!!! Men sa smaningom kommer val tappningen till mig ocksa:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2/8/13, 5:38 PM
#107

En fråga!
Måste man ha registrerat sig i förväg för att få tillgång till intervjuerna i eventet? Eller kan man hoppa in nu?
Har tipsat min mamma.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2/8/13, 7:20 PM
#108

Miss, jag blev nyfiken när jag såg så många strålande resultat här i  tråden, så jag registrerade mig igår, massa att läsa o email fram och tillbaka, men till slut fick jag bara en länk till sidan videorna visas på: http://www.thetappingsolution.com/2013event/

Du kan bara klicka på den om du nu inte nödvändigtvis vill regga din mejladress, få nyhetsbrev eller köpa nån av mp3:erna efter

crinalina
2/8/13, 9:02 PM
#109

Jaha tjejor, och pojkor, nu har jag lyssnat på värksamtalet medan jag låg i ett varmt skönt bad och inte kände någon som helst värk. haha Men jag fick mycket att ta med mig som jag kan använda mig av när jag tappar på fysisk värk, men även på andra saker. 

Imorgon jobbar jag först och sedan åker vi direkt till Marbella och bor på Spahotell i två nätter. Vi får se om jag får möjlighet att lyssna på något av samtalen som går ut inatt. Jag skulle vilja lyssna på båda, Men jag kommer bara att ha tid med max ett, om jag får tillgång till bra nog Wifi i rummet. Det visar sig. Hur som helst, när jag kommer tillbaka på måndag så vill jag kunna läsa massor av diskussioner om de kommande dagarnas tappning!!!! Please!! Pretty Please! 

Puss på er alla, och ha så skoj! Det ska jag ha! 

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/8/13, 9:20 PM
#110

Åh så bra linn, då kan ju min mamma hänga på ändå om hon skulle vilja! Jag gav henne två länkar. 

Jag har lyssnat på gröna rummet, tror jag att det var idag. Om att släppa smärta. Inte den som hette något med headache.
Tänkte att det gäller inte riktigt mig. Jag har vissa spänningar i kroppen, främst nacken, och axlarna… på grund av vissa tics och annat. Men inte direkt någon smärta. Kommer och går… så absolut var det ändå nyttigt att lyssna på! 

Och ett bra tips tyckte jag var att om möjligt spela in sin egen röst när man gör en eller ett par rundor tapping, för att sedan lyssna på det när man tappar igen ett par timmar eller dagar senare - tydligen skulle det vara väldigt kraftfullt!

Bra tips också att tappa på nyckelbenen och kanske andra av dessa punkter just när man känner värk, och om man möjligt kan få med en känsla också om man kan identifiera den. 

Så jag är glad att jag lyssnade ändå. Det andra rummet kommer jag dock inte lyssna på idag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/9/13, 7:50 PM
#111

Det kändes som att jag tappade i flera timmar igår…nya grejer kommer upp varenda varv för mig…har inte nått den utlösande känslan ännu vad gäller min värk…extremt intensivt är detta för mig, känner mig typ influensatrött…men givande, absoluut!

Idag kom minnet upp hur jag skadade minisken och missade VM i Paris när jag var 15…vilken manifestation! Jag var SÅ ledsen och besviken då, hade satsat allt och tränat som en dåre för att nå dit…men kan se nu att det definitivt var av rädsla, rädsla att komma dit och misslyckas…

Annons:
szirius
2/10/13, 1:35 AM
#112

Nu har lyssnat på gröna rummet , om pengamyter, det var mkt som stämde för mig, har en hel del att jobba med där. Jag tar ofta så lite betalt för det jag gör…jag har så himla lätt att ge kloka råd till andra, peppa upp dem och säga " hallå, du är ju VÄRD att få bra betalt, eller hur? Du gör ett superjobb!" men när det kommer till mig själv kommer allt annat smygande…rädslan att jag ska mista elever är nog störst….att folk ska tycka att jag är girig….och att jag känner en hög press när jag tar bra betalt osv. Ja, det finns massor här att tappa på för mig.

Men det var en väääldigt fin bild, att tänka att de gåvor man fått i livet är de bästa sätten för universum att "duscha rikedomar" över oss för. Den tar jag med mig!

szirius
2/10/13, 12:51 PM
#113

Så , nu har jag lyssnat på dagens gröna rum.

Det jag tar med mig därifrån är hur orden " jag VÄLJER att…" kan skifta en känsla väldigt enkelt. Jag märker det verkligen, det är enklare för mig att säga " jag VÄLJER att må bra" än " jag mår bra", ifall jag inte är på topp just då. Det öppnar upp inför min egen förmåga att välja. En KRAFT upplevs inom mig.

Sedan var det inget nytt, men en bra påminnelse att om man inte vet vad man vill eller exakt vad man ska säga, så kan man börja med motsatsen, vad vill jag INTE och sedan vända på de sakerna.

Och när man sitter fast, så kan man babbla på om de känslorna när man tappar…att man känner sig fast, vet inte vad man ska göra, oroar sig, vad det nu är…så kan man avsluta med en runda med : men jag VÄLJER att hantera detta med lugn. Jag VÄLJER att hitta nya lösningar. Jag VÄLJER att finna nya vägar.

På det sättet finns inga konkreta svar, men känslan av ATT det kommer att lösa sig infinner sig.

Ja, och den sista delen var kul - att tappa in härliga känslor när man mår bra Att liksom fylla på sina celler med positiva minnen, som man sedan kan återuppliva. Tex " just nu…upplever jag hur underbart det är att andas frisk luft…just nu…upplever jag hur fantastiskt det är att vara just jag…just nu…upplever jag känslan av total trygghet…"

crinalina
2/11/13, 4:57 PM
#114

Jag fick massor med mig från The Choice method. Jag håller med om att det klingar mycket bättre och känns starkare inom mig när jag VÄLJER att förändra någonting. Jag tänker, och känner, att jag är en fet person men jag väljer att förändra dessa tankar och känslor till att jag är en smal och vältränad person. Tex. 

En annan sak som jag tog med mig var de tre stegen. Först tappar man en runda eller mer på det negativa, sedan tappar man en runda eller mer på det positiva, och sedan en runda eller med på varannan. Den sista delen är jättebra. Att tappa in att när man tänker, eller känner, det negativa så kommer nästa tanke automatiskt att bli positiv. Det funkar förundransvärt bra. 

Jag tog också med mig Touch and Breath metoden. Den lugnar ner mig väldigt mycket, och eftersom jag insett att jag har en nästan ständig inre stress (jag som nästan aldrig känner mig stressad längre), som jag nu knackar mycket på, så är det perfekt med en metod som jag kan använda på just inre stress som faktiskt inte stressar upp mig inuti utan funkar mer meditativt. Underbart. 

Och så naturligtvis att tappa in bra stunder. Det gjorde jag igår. Och idag. Härligt! 

Jag har lyssnat på alla sessioner under helgen, utom den med att tappa med barn. Det har liksom funnits naturlig tid. Natten mellan fredag och lördag vaknade jag vid halv 3 och var pigg så jag lyssnade på båda dem som precis hade släppts då, innan jag somnade igen. Och den med Choice metoden lyssnade jag på när jag vaknade igår morse eftersom jag vaknade före kl 8 och vi hade ställt larmet på halv elva. Så bra manifesterat av mig där. 

Jag ska snart lyssna på dagens sessioner. Det ska bli spännande. Både den med röran och den med synen. Jag har haft glasögon sedan jag var 4 år, och det slog mig igår att det var ju vid den åldern som mamma och pappa separerade. Igen. Den åldern och det som skedde då verkar ha påverkat mig något enormt, fast jag aldrig varit medveten om det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/11/13, 5:49 PM
#115

Jag har lyssnat på den med röran, och det är inget nytt för mig men som alltid bra med påminnelser. Det är ju hela den här emotionella delen som är så intressant, att det alltid är där våra vanor och ovanor sitter. Jag skulle kunna jobba med att hjälpa folk att rensa, jag tycker att det är SÅÅÅ kul. Men då på detta sätt, att samtidigt få dem att få insikt om och förändra grunden inom sig som gjort att de hamnat i mönster att hamstra/ ha stökigt.

Att ha ett vackert/ hemtrevligt hem är ju att visa sig själv kärlek. Så det ligger ju ofta ett slags självförakt bakom personer som har sådär oerhört kaotiskt hemma.

Jag är ju en "sucker" på det här "ordning och reda" temat. Jag är en av/på-person som antingen har jätteordning i varenda låda, sen går jag in i kreativt kaos och har grejer överallt ett tag, sen rensar jag igen.Men jag älskar det!  Jag kan ju sitta i timmar och rensa legobitar i olika fack, aaaaaaah liksom! Idag har jag rensat mitt förrådsrum och pimpat med gardiner och fina vinflaskor. Man känner att energierna lyfter av att greja!

crinalina
2/11/13, 5:55 PM
#116

Jag har inte lyssnat än, men jag kan tänka mig att det inte är mycket nytt för mig heller. Jag har gått från att vara en level 2,5 till att vara en lätt level 1. Helt utan annan hjälp än att jag har jobbat med mig själv för att växa och utvecklas på andra fronter.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/11/13, 5:56 PM
#117

Enligt energimedicin så står ju dålig syn för att man inte tycker om det man ser….barn med glasögon har ofta en hemsituation som de inte vill se klart på…

Jag fick glasögon när jag var 19….sen efter ett år började jag tycka att jag såg ännu sämre så jag trodde att jag behövde starkare glas och gjorde en ny undersökning - och då hade jag perfekt syn igen. Det hade självläkt. Sen har synen varit bra tills jag började jobba 8 h/dag vid datorn för 2 år sedan och då kom synfelet tillbaks…i samband med stress och missnöje med mitt arbete kan jag ju tillägga. Vore UNDERBART att kunna tappa bort detta, för jag trivs bättre utan glasögon….

crinalina
2/11/13, 6:28 PM
#118

Jag använder bara glasögon ca 1 dag per månad, när jag byter lins. Jag använder dock bara på ena ögat. Jag har så stor skillnad på mina ögon så inte ens med glasögon och linser kan jag få full syn på båda ögonen. Den vänstra är dessutom lite slött (inget som syns dock) och gör bara precis så lite som det behöver göra. När de vid olika tillfällen försökt att ge mig full styrka på båda glasen/linserna så har jag fått en hemsk huvudvärk eftersom hjärnan inte klarar av det. Så eftersom vänsterögat ändå inte vill jobba så slutade jag, på optikers inrådan, med lins i det. När jag var liten fick jag åka till ögonläkare i Uppsala med jämna mellanrum. De skulle försöka träna upp mitt lite lata öga, så jag fick en helsvart tjock och hård lins i det högra så jag bara kunde använda det vänstra ögat. Men det skavde så det gick inte. Då fick jag en plåsterlapp på det högra ögat, men det gav mig utslag av limmet så det gick inte. Så då fick jag en piratlapp för det högra ögat. Men ingenting hjälpte. Mitt vänstra öga vill inte jobba mer än det behöver. 

Vore mycket häftig och roligt om min syn förbättrades av tapping! Coolt liksom! Jag ska ta ur linsen senare ikväll tils imorgon kväll så ikväll och imorgon ska jag tappa en massa på synen. Vore helt fantastiskt att kunna se allt vackert som finns i världen som det är, och lite suddigt som jag ser det nu. Jag minns känslan när jag provade linser första gången. WOW! Världen var inte inramad!!! DEN känslan vill jag ha igen, fast med perfekt syn! Yes! Så blir det! 

Men först ska jag lyssna på samtalen innan det är först sent!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2/12/13, 12:08 AM
#119

Haha vad roligt, szirius, jag känner så väl igen mig i din beskrivning av att ha omväxlande jätte-ordning och omväxlande kreativt kaos! Fast jag brukar kalla det ordnat kaos 

Igår lyssnade jag inte på någon av sessionerna faktiskt. I förrgår.. vad handlade det om då?? Jag minns inte och jag har nog inget nerskrivet heller. Det senaste jag skrev ner handlade om kroppen. 

Nu ikväl har jag lyssnat på dagens båda sessioner. Clutter-biten tog jag först. Jag rensar ju i perioder och varje gång tycker jag att jag gör mig av med mycket, men det mesta förmår jag mig inte att göra något åt. Samtidigt som jag skulle vilja ha bara max hälften av vad jag har nu!!! För jag skulle känna mig så mycket lättare! Det är den känslan jag alltid får när jag rensar. 
Det som jag nog har vetat men inte tagit på allvar, som dök upp ikväll är att det som ligger bakom alltihop är ju naturligtvis mitt kontrollbehov. Det har kommit fram i flera tapping-sessioner på olika områden. Kontrollbehovet. Och jag vet med mig att jag drabbas av separationsångest och kopplar känslor till saker, platser osv. väldigt starkt.

Så väldigt intressant och jag ska tappa på känslorna kring min oreda, både i hemmet och inom mig! 

Syn-sessionen var väldigt intressant, tyckte jag. Haha crinalina, exakt sådär tror jag att jag kände när jag första gången provade linser och gick ut på gatan!  Det var helt fantastiskt!

Och det var häftigt att höra om de känslor som oftast kopplas till synproblem. Jag tänkte efter och spontant kom detta till mig: bortglömd, inte älskad. Och sedan sa hon ju att det var vanligt att man kände ilska, rädsla, oro, skam och att man var kritisk. Mycket av det kan jag relatera till och  mycket finns att tappa på!! Är verkligen tacksam för de insikterna!! ♥

Jag är astigmatisk och översynt, kan faktiskt klara mig utan glasögon men läsning blir svårt… och har blivit lite svårare nu än när jag var barn, då jag kunde glömma glasögonen hemma när jag gick till skolan.

När jag var 18 gjorde jag en skel-operation, vilket är något av det bästa jag har gjort! Jag skämdes alltid för min skelning och använde den som ursäkt för så mycket, och det var ett under att inte längre skela så mycket, och att kunna ha linser!! Jag skelar fortfarande men inte lika mycket och det stör mig inte så mycket. 
Men det är klart att jag undrar… om jag lyckas förbättra min syn och inte behöver linser/glasögon längre… då kommer ju skelningen att synas mer! Eftersom glasögon och linser korrigerar skelningen en del. 

En ögonläkare jag gick till för några år sedan skrev i ett utlåtande: Amblyopi. Jag googlade på det och hittade en lagom luddig förklaring  Bristande synskärpa i förhållande till vad man kan förvänta sig av patienten utan att man kan upptäcka några förändringar i patientens öga. Används oftast när det gäller barn och uppkommer t.ex. vid obehandlad skelning eller asymetrisk refraktionsfel hos barn.

Oj vad långt det här blev… 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2/12/13, 12:44 AM
#120

#115 Men det är klart att jag undrar… om jag lyckas förbättra min syn och inte behöver linser/glasögon längre… då kommer ju skelningen att synas mer! 

Nu begränsar du dig igen

Kan man tappa sig frisk från cancer så kan man nog tappa bort en skelning också, eller hur?

Jag kände direkt under sessionen att synen hör ihop med ilska för mig - jag var så ARG på min chef, så ARG att datajobbet fick tillbaks mitt synproblem…och det finns kvar i mig. Jag förknippar direkt min syn med den tiden på jobbet då jag fick skaffa glasögon.

Det finns också en rädsla…en slags hypokondri att det ska finnas nåt större fel…att min nackvärk/huvudvärk/ synförändring ska vara nån tumör eller liknande..huh, det behöver jag tappa på!

Och NUUU kom jag på att jag kan ju SPELA IN sessionerna! Gaaah, att jag inte kom på det i början redan!!! Men bättre sent än aldrig.

Jag klippte ihop tappingdelarna och gjorde en ljudfil som jag kan ha i telefonen - perfekt till alla kommande vårpromenader, yay!

MissInAction
2/12/13, 12:51 AM
#121

Men åh vad smart att spela in dem, szirius!! 
Jag lär nog inte göra det iofs, men det är en jättebra idé.

Ja visst begränsar jag mig! Osmart!  Kanske ska tappa bort mitt begränsande också!

Jag ska fråga mamma om hon minns hur vi hade det och vad som hände då när jag först fick glasögon. För jag tror att jag var 2 år då, och minns inte särskilt mycket från den tiden…. Jag vet dock att jag var väääääldigt mammig och att föräldrarna lämnade bort mig till faster för att avvänja mig från amningen när inget annat lyckades.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2/12/13, 1:09 AM
#122

Förresten så tog jag till mig det som hon sa i slutet av Syn-sessionen! Feed your eyes! Att det är viktigt att ge dem eye-candy, vackra saker att se på  mycket hellre än elände.

Och i Clutter-sessionen är det viktigt att göra klart för sig vad det är man vill uppnå, i känslotillstånd och i den fysiska miljön - mycket hellre än vad man inte vill ha! Det som vi så ofta har pratat om 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/12/13, 10:24 AM
#123

Jag fick massor med aha-tankar under synsessionen, och nu efteråt när jag tappar på min syn massor. Jag tog ur min lins igår kväll, och det intressanta nu är att jag helt plötsligt verkar se bättre och tydligare på minst sämsta öga. Det ögat som inte haft någon lins. Det är tydligare och klarare. Men jag märker också att det fortfarande är slött och inte gärna vill jobba. 

Den intressantaste tanken som kommit upp för mig är att mina ögon tog sida med mina respektive föräldrar när jag var barn. Mitt vänstra öga, det som jag alltid sett sämst på och som är slött tog min pappas sida, och det andra ögat tog min mammas sida. Och de vägrar jobba tillsammans som ett team, vägrar vara ett. Det är något jag tappar på nu, såklart. 

Jag har alltid haft en tryck i mina ögon, och om jag har blundat och dragit med fingrarna över ögonlocken så har det känts ömt i ögonen. Det mesta av det trycket är borta, och när jag drar med fingrarna över ögonlocken så känns det inte längre svullet och ömt. Ögonen känns lättare. 

Jag är just nu lite i ett chockartat tillstånd där jag inte riktigt förstår det här, fast jag mycket väl förstår det rent tekniskt, men min "logiska" hjärna har just nu lite svårt att ta till sig det. haha 

Alla tankar och känslor som dykt upp har att göra med mina föräldrar, tiden före deras separation, deras separation och efter deras separation. Hur de alltid, så länge jag minns, hanterat det totalt olika. Det är förklaringen till att jag har så helt olika syn på mina ögon. Optiker och läkare har ofta varit faschinerade över just den saken. Oftast har man liknande problem på båda ögonen, eller på bara ett. Men mina har dragit åt helt olika håll. Ett tog min pappas parti och ett min mammas. 

En annan sak är att tanken att jag blivit tillsagd att inte gråta dök upp. Jag har ingen aning om ifall jag blev det, men det skulle förklara trycket jag haft i mina ögon, och det skulle förklara mycket annat genom mitt liv, som att jag alltid har haft sjukt lätt att gråta. Tårarna har alltid verkat finnas precis under ytan i väntan på att få komma ut. 

Jag har också en tanke om att någon sagt till mig att jag inte borde se något. Ett minne dök upp från när jag var barn, kanske 5 år då jag smög ner till vardagsrummet till mammma och min dåvarande styvpappa (mina bröders pappa) och de titttade på någon hemsk film på teve. En person smög ner för en trappa, tryckt längs väggen med en kniv i högsta hugg. Jag vet inte om jag såg något mer eller om jag har blockerat ut resten. Men minnet har jag alltid haft. Men det kan ha påverkat min syn negativt. Mina ögon skyddar mig från att se hemskheter. 

Mycket tankar och känslor dyker upp just nu. En sak är jag helt säker på iaf. Att mina föräldrar gick skilda vägar när jag var ca 4 år, och allt runtomkring det, har påverkat mig något enormt mycket. Inte själva separationen i sig men bråken innan, känns det som, och definitivt hur allt hanterades efteråt. Jag har dock förlåtit dem båda eftersom jag är övertygad om att de båda gjorde det bästa de kunde utifrån var de var då. Och dessutom så valde jag dem och den situationen för att jag skulle lära mig något av det. Klarsynthet kanske?? Hmm, intressant tanke…

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2/12/13, 10:41 AM
#124

Åh, jag glömde ju nämna The Critical Eye! Först när hon nämnde det så tänkte jag att det berör inte mig, men när hon beskrev vad det innebär så sa det Bang inom mig och när jag knackade på det så kom det ju upp att jag granskar mig själv med sådana kritiska ögon för att jag alltid har känt mig granskad av kritiska ögon. För tjock, för smal, för tyst, för blyg, för drömmande, för glad, för ledsen, fel frisyr, fel glasögon, fel pojkvän, klarar inte av förhållanden, älskar för mycket, älskar för litet osv osv. Inte så konstigt att mina ögon är suddiga som bara den. Så mycket som jag kritiserar mig själv, för att andra har gjort det innan, så behöver jag ju ett skydd från att se alla fel!! Wow liksom! Hmm, ska nog tappa lite mer på det nu. Infann sig precis en rädsla för hur kritisk jag kommer vara när jag verkligen kan se alla mina fel och brister…. hahahaha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2/12/13, 1:12 PM
#125

Nu har jag lyssnat på dagens båda rum. Det röda rummet gav mig inte mycket, kände mig nästan irriterad faktiskt haha. Tyckte kvinnan som intervjuades småskrattade överdrivet mycket, på ett sätt som gjorde att jag inte kunde ta henne på allvar. Sedan så gillar inte jag tanken att man delas in i grupper av personligheter. Även om vi alla är olika så har jag ingen som helst önskan att sätta mig själv eller någon annan som en viss stereotyp. Nä, det röda rummet gav mig ingenting idag. Förutom kanske den där övnngen med att blåsa ut sin stress. 

Det gröna rummet var intressant däremot. Det handlade om just precis det som jag har förstått för flera år sedan men inte insett vidden och djupet av förrän nu. Barndomsminnen. Känslor från barndomen som satt sig i kroppen och i minnet, och som påverkar hur jag är, fungerar och mår idag. Vare sig det var en utåt sett stor sak eller en liten struntgrej så är det den egna känslan i händelsen som är det viktiga. 

Tycker dock att det var alldeles för lite tappning idag. I det röda rummet ingenting, och i det gröna rummet bara vid ett tillfälle. Nåja, jag har tillräckligt att tappa på ändå. hahaha

Nu ska jag sätta på en gråtfilm för att släppa ut tårar. Inte för att jag känner som att jag behöver gråta direkt, men om en del av mitt ögonproblem sitter i tillbakahållna tårar som barn så kan jag tappa ihop en connection där och låta tårarna rinna och när de lämnar mina ögon så kan de ta med sig alla känslor som jag har samlat där, som fastnat där. En mycket bra idë av mig, om jag får säga det själv. Och det får jag. 

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2/12/13, 2:38 PM
#126

Just det, en tanke från igår som jag reagerade på var att vara utan glasögon en stund varje dag för att "öva ögonen" - det går ju precis rakt emot vad man fått lära sig, att man INTE ska vara utan glasögon för då överanstränger man ögonen och kan få ännu sämre syn…( hittar ingen fundersam smiley här)

Och så min roliga make då, jag frågade honom om han minns när han fick glasögon ( vi hade nog varit ihop nåt år då) ,vad han tror att det kan ha berott på (förklarade lite mer kring det, att det kan vara nåt man inte vill se…) och han sa direkt "det blev för jobbigt att kolla på dig, du är FÖR snygg, så jag skaffade lite skydd så att jag kunde tänka på annat" Hahaha, han är lite kul ibland…

Idag i köket fick jag en vårkänslovibb, jag såg mig själv i fin klänning och en fin cykel med cykelkorg, ute i solen, cyklandes i byn för att shoppa småsaker i de olika butikerna här, glad och strålande så att det smittade av sig till alla och jag kände mig såå fin och lycklig. Den bilden tappade jag in - jag hojtar till när det slagit in

linnease
2/12/13, 5:22 PM
#127

Szirius, min mamma har jobbat i glasogonaffar i flera ar som hantverksoptiker (inte den som kollar syn, men den som slipar glas och bygger sjalva glasogonen… plus en massa kundkontakt). Kommer ihag hur hon pratat om att trana upp synen, flera optiker som havdade det, fast amnet var visst lite kontroversiellt, eller i alla fall nytt (det har var for 5-10 ar sedan)

Sa det kan mycket val handa att "overanstranga synen" ar en valdigt gammal tanke.. fran tiden da man inte skulle overanstranga sig, for da blev man sjuk.. :)

Fast det ar kanske sant forresten.. Man ska ju aldrig OVER nanting.. overtrana, overata, overanstranga sig.. men man kan nog sakert TRANA synen for det :) bara inte OVERanstranga den

linnease
2/12/13, 5:24 PM
#128

Haha, roligt med sambons glasogonanledning :) och skon varbild!!

MissInAction
2/12/13, 9:19 PM
#129

crinalina,
på vilket sätt gjorde kvinnans skratt att du inte kunde ta henna på allvar?

Jag har lyssnat på det röda rummet nu, och det var måttligt intressant först men blev mer intressant mot slutet, tyckte jag. Men jag saknar ord att översätta till, är det någon som kan hjälpa mig hitta svenska ord för det som hon pratade om?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/13/13, 11:54 AM
#130

Hon skrattade till nästan varenda mening, ibland ord, som han sa och för mig så sänder det ut signaler att hon antingen inte tar sig själv på allvar, och då har jag svårt att göra det. Eller att hon är övernervös, men då borde det ha lagt sig efter en stund. Jag bara kände att med hennes skratt i halsgropen hela tiden så fanns det någonting oäkta över det hela. 

Förmodligen för att jag inte gillar hela konceptet med att stoppa in folk i fack och hålla dem där. Ge dem tillåtelse att bete sig på ett visst sätt för att de tillhör en viss stereotyp, eller att jag själv på något vis kan fråntas mitt ansvar för hur jag beter mig för att jag är en viss typ. Det är samma sak som att säga att jag är Vädur så har inget annat val än att aldrig avsluta mina projekt som jag påbörjat. Något jag för övrigt har gjort mer än en gång. Även om det kan ligga någonting i att man är olika typer så handlar ändå allting om hur jag är, mår, känner, agerar och allt är mitt ansvar. 

Jag minns faktiskt inte mycket mer av vad det handlade om då jag fann att det inte var för mig, så jag kan inte hjälpa dig med den saken. 

Detta är ju naturligtvis bara min uppfattning av det hela. 

Lyssnade du på det gröna rummet igår?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2/13/13, 12:07 PM
#131

Att träna upp synen har de nog pratat om till och från länge. Det var ju det de försökte göra med mig när jag barn och fick lapp för ögat. 

Jag har nu varit helt utan lins eller glasögon sedan i måndags kväll. Jag är otroligt fascinerad över att jag inte har något tryck i ögonen. Det har jag ju alltid annars. Inte heller känner jag någon trötthet eller irritation, och skulle det börja dyka upp så tappar jag bara på det så försvinner det igen. Det häftiga är att jag verkar ha bättre syn på det öga som alltid varit sämst. Det som jag inte har haft lins i. Jag antar att när jag har tappat på en massa olika saker så har det ögat kunnat förbättras eftersom det inte haft någon korrektion.

Jag har kommit fram till att mina ögon tog på sig jobbet som mina beskyddare när jag var barn. Alla mina sinnen tog på sig den rollen. Mina ögon har så länge jag kan minnas varit suddiga, för att skydda mig mot sånt jag inte ville se. Mina hörsel har alltid varit lite grumlig och selektiv, ingenting som någonsin märkts på hörseltest men som många andra har märkt i verkliga livet, och den hänger ihop med om jag ser dåligt. Jag har alltid hört sämre när jag ser dåligt. Så om jag inte använder synhjälpmedel så ser jag ju sämre och då hör jag också sämre. När jag var i lägre skolåldern så pratade jag så tyst så ingen hörde vad jag sa, och jag skrev så smått så mina fröknar var tvungna att använda förstoringsglas ett tag. Jag var så blyg så jag ofta inte märktes. Svårt att förstå idag. Jag har kommit långt på vägen. 

Igår var jag på Zumba, utan lins, och jag gick dit. Jag märkte att jag större delen av tiden inte ens tänkte på att jag inte hade linsen i. Stundvis tyckte jag att jag såg perfekt. 

Idag är allting lite suddigare, men jag tror att det ibland går bakåt innan det tar ett kliv framåt. Imorgon jobbar jag och då behöver jag kunna se ordentligt. Jag måste fundera på om jag ska stoppa i en lins eller inte. Jag tror att jag helt enkelt gör så att jag inte stoppar i en, men tar med mig en utifall att jag märker att jag behöver det. Nu ska jag tappa lite på min syn igen. Det har blivit mycket på det de senaste dagarna. Sen ska jag lyssna på dagens samtal. Det verkar intressant och lovande. 

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/13/13, 12:44 PM
#132

crinalina,
det som förundrar mig är just skrattets effekt. Många verkar uppfatta någon som skrattar som oseriös. Jag är en av dem som drabbas av det. Jag har lätt till skratt och skulle inte för allt i världen få för mig att medvetet använda skrattet för att få något att verka oseriöst. Vad är meningen med det, liksom? 

Vi säger att ett skratt förlänger livet. Vi säger att skratt smittar av sig och att man blir glad och mår bra av att skratta. Vi tycker om att titta på glada människor. Och ändå blir det sådan tvärvändning när man tycker att någon skrattar "för mycket" eller i "fel" sammanhang. Jag personligen tycker det är väldigt trist, och menar att det kan inte vara skrattet i sig. Man ser, eller jag ser iaf, om någon är seriös eller tar sitt ämne seriöst, eller om hen bara är allmänt tramsig eller inte vet vad hen gör. Det är stor skillnad.

Angående ämnet på hennes intervju så kan jag absolut förstå att du har svårt att ta till dig det. Jag kände lite samma sak, av just den anledningen… gillar inte att generalisera för mycket. Till viss del är det absolut till hjälp, men inte att bortförklara saker på grund av det. 

Jag lyssnade på båda rummen igår. Gillade tappandet i det gröna rummet igår, och lyckades plocka fram de känslor som kommer upp i mig när jag exempelvis retar mig på sambon eller min mamma. Fast jag har inte lyckats plocka fram när de kom första gången. Hittar inga specifika minnen från barndomen som jag hittills har kunnat applicera på någonting. Det är lite frustrerande! 

Tänkte på det där talessättet syns du inte, så finns du inte. Du kanske kände så när dina föräldrar bröt upp? Att du liksom hamnade emellan och var tvungen att "välja sida". Bättre då att inte synas alls… så slipper man få skulden av någon? Eller om du kände dig osynlig? Fast jag har inte fått det intrycket.

Pratade med mamma nyss och frågade när jag fick mina glasögon… för jag VET att någon har sagt att jag var 2 år. Hon trodde att det var senare… kanske 4-årskontroll. Jag vet fortfarande inte vad som skulle kunna vara orsaken, vad som kan ha pågått då… och inte hon heller. 
Men jag har iaf hittat känslor som bortglömd och inte älskad när jag tänker på mina ögon och synen.

Så. Nu ska jag in till stan en stund och titta på något annat än min datorskärm!
Dagens ämnen verkar spänannde! Berätta vad ni tycker 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
2/13/13, 1:09 PM
#133

Jag håller med dig helt och hållet när det gäller skratt. Jag älskar att skratta och jag älskar när andra skrattar också. Men jag gillade inte att hon skrattade precie hela tiden för det är inte normalt att göra det. Hur glad man än är, och hur bra man än mår, och hur roligt man än har, så har jag mycket svårt att se att man skrattar varenda mening man säger i en hel timme. För mig blev det mest irriiterande och kändes falskt och onaturligt. Men det var ju som sagt min känsla av det, vi reagerar ju alla olika. för mig kändes oprofessionellt och oseriöst. Det är skillnad på skratt och skratt. 

Ja, jag har omvärderat mycket de här senaste dagarna. Bla så har jag trott, kännt, som att mamma var hård mot mig för att jag favoriserade pappa redan som liten. Men nu tror jag snarare att hon var avundsjuk på mig för att pappa favoriserade mig före henne. Naturligtvis så gjorde hon ju ingenting medvetet och med illvilja mot mig, men barn känner ofta igenom handlingarna. Jag är fullt medveten om att mina föräldrar båda gjorde sitt bästa och att båda älskade mig massor. Men det pågick saker som hade med dem, och deras relation och känslor för varandra, att göra under ytan som jag snappade upp och gjorde till att det handlade om mig.

Jag fick upp "See no evil, hear no evil, speak no evil" i mitt huvud häromdagen. Ondska är ju ett alldeles för starkt ord, men det är ändå den känslan som jag skyddat mig från hela mit tliv. Utan att jag varit medveten om det. 

Det är underbart att ta tag i dessa tankar och känslor, Äntligen! 

Jag skulle råda dig att inte fråga din mamma, för det behöver inte ha varit en stor händelse för henne, men det kan ha varit det för dig. Det är känslan som du hade i en situation som är det viktiga. Inte hur någon annan såg på det. Så även om hon minns någon stor händelse så  betyder inte det att det är det det gäller. Det kan vara någonting helt annat. Eller en serie med små händelser. Det tror jag gäller för mig. Inte bara en enda stor händelse, utan en massa små händelser. Tex bråk och diskussioner. Kanske någon som sa till mig att gå därifrån för att jag inte skulle se/höra. Det du behöver göra tror jag snarare är att tappa på det, och börja följa flödet av det som dyker upp i ditt huvud. Stor som liten tanke, stor som liten känsla. Bara gå runt, runt på punkterna och säg precis det som kommer upp i ditt huvud. Leta inte utan låt det bara komma av sig själv. Det kommer när det är dags för det. Eller så får du bort det ändå 

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/13/13, 7:23 PM
#134

Haha, nu fick du mig att tänka på en jätterolig film som heter See no evil, hear no evil! Eller Hör upp, blindstyre! på svenska. Handlar om en blind och en döv man på dråpliga upptåg 

Du gjorde nog som de flesta barn hade gjort i sin situation. De flesta känner av om det är något som är annorlunda eller inte bra. Och eftersom man som barn är naturligt självcentrerad så får man det ju gärna till att handla om en själv, när det gäller någon man tycker om…

Ja kanske får göra så att jag tappar på det bara för att se om jag kan locka fram några känslor. Det jag frågade mamma var när jag fick mina glasögon, just för att jag vet att någon har sagt att jag var 2. Men hon trodde det var senare…. 
Minns ingen särskild händelse eller något särskilt. Vet att föräldrarna alltid har bråkat, pappa har superkort stubin och det kan tända till ifrån vad som helst och så står han och skriker. Och han har slagit både mig och pappa. Kan ju vara att jag såg sånt när jag var riktigt liten, men inte minns det….


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/13/13, 8:45 PM
#135

Haha, ja den var det ju som jag tänkte på. Tyckte det kändes lite välbekant. haha

Jag var ute och gick en sväng idag och lyssnade på A-H och det är spännande vad saker dyker upp när man har dem i tankarna. En av sakerna som de tog upp var detta med syn, och att förbättra sin syn. 

Killen som frågade fick frågan vad han gör och tänker under dagens gång för att hålla kvar den syn han har. Svaret som de gav honom på deras egen fråga var att han är fokuserad på hur det ÄR, och hur det HAR VARIT. När allt han behöver göra är att njuta av sin syn. Njuta av det han ser, av allt det vackra och det braiga, och att utnyttja sina andra sinnen när synen kändes jobbig. 

Det sista gör jag ofta. Jag lyssnar mer på teve än tittar på den många gånger. Jag har också bestämt mig för att alltid hitta det vackrasta jag kan hitta att vila ögonen på när jag är ute. när jag är inne blir det ju lite  annorlunda. 

Ja, visst kan det mycket väl vara en sådan sak som startat det hela. Om det känns osm att det kan vara så ska nog knacka på det. Det är ju en sak som du säkerligen behöver knacka på iaf.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/13/13, 10:23 PM
#136

Har ju jobbat med barn mååånga år nu…och har sett att barn ofta får glasögon i samband med skilsmässor…tänk när detta kommer bli en självklarhet…att se saker i ett holistiskt perspektiv…mmm…ser med spänning fram emot framtiden på denna front!

HEHE, jag vilar också alltid ögonen på det sköna - och blir så förvånad när folk kommer hit och påpekar att det ligger en stor fabrik på andra sidan floden! Va? Dit tittar iaf aldrig jag

crinalina
2/13/13, 10:38 PM
#137

Intressant! Jag har aldrig hört om det förut. Men det verkar ju mycket logiskt. Jag ser också fram emot en framtid då det är självklart att ta sådant med i bilden. 

Vi har ju motorvägen att blicka ut över, men jag ser den bara när jag känner för att se den. Jag hör den bara när jag känner för att höra den, och då hör jag den ofta som vågor som slår mot land. 

Någon som har lyssnat på dagens samtal?

Jag älskade det i det röda rummet, jag tappade med i det hela tiden. Ska lyssna på det igen nu innan jag ska lägga mig. Eller kanske jag ska gå och lägga mig och lyssna på det. :D

Det i det gröna rummet gillade jag delar av. Lite för mycket Gud-prat för att jag skulle ta till mig helt, men jag uppskattade kontentan av det hela och jag tar med mig en del av tappningen och ska skriva ett eget manus som känns mer rätt och bekvämt för mig när det gäller den biten. Jag vet ju att Gud och Universum är samma sak, men ibland när folk pratar om Gud så gör dem det på ett sätt som stöter bort mig. Vet inte exakt vad det är men så är det. haha Hur som så gillade jag helheten av det som sas iaf. 

Imorgon är sista dagen, men jag har 2010s Summit nedladdat som jag kan lyssna på efteråt. Här ska det fortsätta tappas, i massor.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/13/13, 10:42 PM
#138

Har precis lyssnat färdigt för idag. Rummet med kvinnan tyckte jag inte gav mig någonting. Jag kunde inte relatera. Det kändes så ultra-amerikanskt också. Och när själva tappandet började så stängde jag av. 

Det rummet med mannen var lite bättre iaf. Men jag kände det som att jag ville "få det överstökat" och fick aldrig riktigt ro. Däremot så tar jag med mig fina tips på att plocka fram och vara i känslan som man vill uppnå 


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/13/13, 10:45 PM
#139

Ja, jag var på väg att stänga av flera gånger i den med kvinnan, men jag tänkte att jag oftast kan hitta någonting att ta med mig. Jag tappade  dock inte med utan lyssnade bara.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Theleonora
2/13/13, 10:52 PM
#140

Åh, jag har också lyssnat på det röda rummet nu, älskar brad yates. Har lyssnat på flera av hans videor på youtube och tappade på sånt ist för i rummen de dagar jag inte kände rummen gav mig nåt. Imorgon hinner jag verkligen inte tappa alls så jag hoppas på en bra sammanfattning från er så att jag kan börja spinna vidare på det :)

Vill så gärna lyssna på brad igen och spela in.


szirius
2/14/13, 12:32 AM
#141

Har lyssnat på gröna, men röda alltså…jag klarade inte av hennes röst!Hon lät så gnällig, blev helt less o ba nääääe.

Jag har tappat på min man ikväll Han tyckte att det var mysigt och somnade nästan

szirius
2/17/13, 11:22 PM
#142

Vill tacka Crini❤️ för att du rekommenderade detta event!😘

Idag har jag tappat hela morgonen och sedan dess mår jag så bra,så bra!🙂

Jag kan ha svårigheter att få till nya rutiner😇, om de känns för stora och utmanande,men tapping är så himla lätt -jag tror jag ska börja tappa när jag sitter på toa😃 så får jag till det iaf nån minut varje dag.😎

crinalina
2/18/13, 12:16 AM
#143

Tack själv för att du hakade på! Imorgon ska jag sätta mig och skriva ner precis allt jag kan kommapå, ämne för ämne och sedan ska jag tappa ett ämne om dagen efter mina frågor, tankar, minneb, känslor osv. Jag tappar direkt jag vaknar oå morgonen och sedan nästan varje gång jg sitter på toa. Speciellt på cafeet. Jag är glad att du känner dig hjäkpt av det. Puss fina du!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/18/13, 12:27 AM
#144

#143 jag har också tänkt på att göra nån slags lista, det finns ju tusen teman inser man när man funderar lite…kommer på grejer på löpande band varenda dag,känns nästan för mkt ibland -men en sak i taget….visst var det så va? 😇😉

MissInAction
2/18/13, 1:16 AM
#145

Vad tyckte ni om den sista dagen? Det var med Jessica och väldigt korta. Den ena var ju lite längre och i princip en enda lång tapping session. Den gillade jag!! Kände mig verkligen upprymd och stärkt 🙂 och den känslan lyckas jag inte så ofta hitta när jag är själv.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/18/13, 10:58 AM
#146

Jag älskade sista dagen. Det är i princip samma som de hade för två år sedan, jag antar att de kör samma koncept varje år. 

Jag gillar speciellt den biten med love in front of you, love behind you osv, peace in front of you osv, light in front of you osv. 

Nu har jag börjat skriva ner olika områden, olika områden inom områdena, och snart ska jag sätta mig och formulera de olika mer i detalj med allt som dyker upp. Eller jag ska göra ett av ormådena idag iaf. Jag har bestämt för att börja med pengar och jobb för det är där jag behöver det mest ju nu. Jag behöver få bort gamla vanföreställningar om pengar och jobb för att kunna släppa dem, öppna upp mig för nya idéer och bli mottaglig för något nytt. Jag är grymt trött på mitt jobb nu. Tacksam för det, men sååååå trött på det. Och uttråkad. Blä. Jag har ju dessutom insett att det har en mycket negativ påverkan på min kropp och mitt fysiska välmående, likväl som mitt psykiska. Så det är dags för en förändring på det området, och eftersom jag fortfarande är där jag är så har jag fel vibratoner, så det är dags att ändra dem. 😡

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2/18/13, 1:23 PM
#147

Är det inte så att det är din inställning som gör att just det jobbet påverkar ditt fysiska mående som det gör? Och inte jobbet i sig.

Det är så jag ser det utifrån allt som skrivs här inne 🤔

Isåfall kan vilket jobb som helst vara bra för en. Sedan är det ju en annan sak om man ändå vill byta och prova andra saker, förstås 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/18/13, 2:23 PM
#148

Jag har alltid tänkt att det har varit bra för mig med den här typen av jobb eftersom jag får röra på mig och få betalt för det. Det ger mig bra vardagsmotion. Men jag jobbar stående och gående i ca 7 timmar per arbetsdag, utan rast. Det är en väldigt stor fysisk ansträngning, även om man har rätt inställning. Förutom det så består en stor del av mitt jobb av att diska och diskbänken är något för låg (inte ovanligt i Spanien), olus att jag måste böja mig ner för att stoppa i och ur en liten diskmaskin som jag kör mellan 15-30 ggr per dag. 

Jag har ingenting emot mina arbetsuppgifter alls, men kroppen blir stressad av det. Och att ignorera sin kropp är inte att följa sitt hjärta. Att försöka övertala sig själv till att jag mår fysiskt bra av att göra någonting som faktiskt inte är bra är att jobba mot sig själv och inte med sig själv. 

Det är, som jag ser det, en stor skillnad. 🤔

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/18/13, 2:26 PM
#149

Jag lever f.ö mestadels utan glasögon nu😉 - det går hur bra som helst😃

Funkar fantastiskt bra! Ibland märker jag hur skärpan blir sämre, då tappar jag på det en stund och skärpan kommer tillbaks. Spännande!

Fast maken saknar glasögonen lite😮, han tycker att jag ser ut som en "fröken" i dem, ni vet…med kort kjol och pekpinne, say no more🤐😎

crinalina
2/18/13, 2:35 PM
#150

Det gör jag också. Jag har ju lins i högra ögat normalt sett och använder i vanliga fall bara glasögonen en gång i månaden när jag ska byta lins och låter ögat vila ett dygn eller så. Men nu har jag inte haft lins i sedan förra måndagskvällen och det funkar kanonbra. Vissa dagar så märker jag att det är jättesuddigt men jag har märkt att det hänger i hop med min känslovibration. Som häromdagen när jag drömt att min mamma dog så var allting jättesuddigt. Och jag minns att när jag var barn så fick jag alltid suddig syn, så pass så ögonen tappade fokus totalt och jag fick panik, när det var någonting jobbigt på gång. Och nu vet ju det. Nu vet jag hur det funkar. 

Jag har använt glasögonen vid tre tillfällen, två av dem när jag varit trött och då ser jag absolut ingenting klart och tydligt, men det tappar jag ju på såklart. Det tredje tillfället var i lördags när jag och väninnan hade vår tjejkväll med filmtittande. Haha, hennes sambo kom hem från min sambo och tittade in på oss och började skratta. Där satt vi på en madrass på golvet nedanför soffan, i pyjamas, med handdukar runt håret och glasögon på. Haha 

Men det går superbra utan glasögonen och jag känner att ögonen är betydligt mer avslappnade och får mer och mer fokus. Yaaay!!!😎

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/18/13, 2:44 PM
#151

#148
Jag förstår vad du säger. Och jag håller med i ditt resonemang att lyssna på kroppen och följa sitt hjärta. Och undrar fortfarande om inte tänket att det kan inte vara bra för kroppen att stå och gå 7 timmar om dagen, kan påverka… alls?🤐
Våra kroppar är fortfarande kvar på stenåldern, hormonellt sett, och även om vi inte hade hårda golv att stå på då och dagens arbetsmiljöer, så är vi gjorda för att röra oss, varierat.

Den där diskmaskinen låter inget vidare rolig, dock 😓

Det är lite samma med min sambo. Han tycker att jag ser bättre ut med glasögon. Själv är jag också svag för glasögon 😉
Igår kväll spelade jag ett mobilspel utan mina glasögon. Jag har ju normalt linserna, men har glasögon om jag ska läsa eller nåt innan jag somnar. Eftersom jag är översynt så ser jag bättre på långt håll, men i och med att jag är astigmatisk så ser jag egentligen inte jättebra på något håll alls 😛 jag klarar mig finfint utan glasögon och linser, men när jag ska läsa så blir det suddigt och för smått… men det där spelet funkade bra! Små runda bollar i olika färger, det var lätt! Påminner om när jag tränade ögonen med lapp på ena glasögat när jag var liten.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/18/13, 3:06 PM
#152

Fast på stenåldern så tog de nog raster och satte sig ner och vilade när de jobbat på ett tag. Jag tvivlar på att de dag efter dag jobbade timme efter timme utan rast och utan att äta mer än någonting litet på stående fot. Och jag tror också att man inte ska stirra sig blind på hur det var förr. Vi har haft många generationers utveckling på oss att utvecklas till att inte röra på oss så mycket. För övrigt så lever jag inte förr utan jag lever nu, och jag måste därför lyssna på vad min kropp säger till mig just nu. 

Jag tycker alltså inte att det är fysiskt jobbigt, mer än att jag är trött i kroppen på kvällarna, och det gör mig absolut ingenting. Jag tycker också att jag har ett roligt och på många sätt tillfredsställande jobb. Men jag har också sedan en tid funderat på varför jag går upp minst en storlek om magen från torsdag morgon till lördag eftermiddag. Varje vecka. I nästan två års tid. För det har varit sedan jag började jobba där. Att något inte har stämt har jag ju anat. Jag har också tappat väldigt mycket på just den biten till och från men inte fått någon ordning på det. 

Det är först nu som jag har kunnat se sammanbandet klart och tydligt. Och jag har ju som sagt alltid tänkt och trott att det varit bra för mig att gå och stå så många timmar, och har fortfarande ingenting emot den biten. 

Men trots att jag haft en totalt positiv inställning till det så har min kropp alltså producerat en massa Kortisol, och min mage sväller upp direkt. Så jag måste tolka det som att min kropp säger att det inte är rätt för mig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2/18/13, 3:12 PM
#153

Förresten MissI, jag har tänkt på en sak som du gör. Du identifierar dig väldigt mycket med diagnoser av olika slag. Du säger alltså " jag ÄR astigmatisk, jag ÄR långsynt, du HAR AS, du ÄR sockerberoende, du HAR hudutslag" och liknande saker ganska ofta och med en sådan fast övertygelse så det känns lite som att det ÄR du. 

Ungefär som att jag tidigare brukade säga "jag ÄR servitris", men nu har jag istället börjat säga "jag JOBBAR som servitris just nu". 

När du säger, eller skriver, något som att det är så självklart, och utan diskussion, så får du ju precis det. 

Bara något jag reagerat på som jag ville uppmärksamma dig på eftersom jag tror att det missgynnar dig och håller dig tillbaka att identifiera dig så mycket med negativa saker och sjukdomar. Du får ju bara mer av just det då, och mer av annat på den vibrationen. Något du kanske kan knacka på?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2/18/13, 3:59 PM
#154

här är köksdelarna också ofta låga…även här hemma, vilket jag känner av när jag är där mkt en dag…vaffö gör di på dette viset???🤔

crinalina
2/18/13, 4:03 PM
#155

Här är det nog för att de spanska gummorna är korta! De är ju jättesmå på längden, lite större på bredden. Kan tänka mig att det är lika hos er. Och jag är ju inte lång, bara 163, men det är ändå aningens för lågt. 😮

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/18/13, 4:13 PM
#156

Ja, jag tappar på synen och mitt betéende och mitt mående ur många olika vinklar. Och jag håller med dig att det är lätt att identifiera sig som att man ÄR en diagnos eller ett symtom.

När det gäller saker som astigmatism och sockerberoende (som jag inte pratar om längre) så är det såna ord som inte går att kommunicera kring utan att säga att man ÄR eller HAR det. Kan ju inte använda ord som JOBBAR eller att jag GÖR… 
Det är bara fakta. Det är som små kratrar i mina ögon och ljuset bryts då fel, och det kallas astigmatisk.
Hudutslag får jag periodvis, ja. Hur tycker du att jag ska säga istället?

Det är knappast så att jag går omkring och tänker att jag är astigmatisk och har AS-drag och IBS dagarna i ända. Men eftersom detta är ett diskussionsforum så diskuterar man… skriver. Och om du har bättre ord för mig att använda så tar jag gärna emot dem. Tills vidare använder jag de ord jag kan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/18/13, 4:59 PM
#157

Jag vet att det är lätt att säga att man är astigmatisk, det har jag sagt i hela mitt liv. Men under hela diskussionen om ögon vi har haft här så har jag valt att inte ta upp det av just den anledningen att jag inte vill identifiera mig med det. Istället för att ta upp VAD som är problem så har jag valt att fokusera på att vara frisk och att ha perfekt syn istället. Jag skulle ha kunnat berätta att jag är långsynt på ena ögat och kortsynt på det andra och att det astigmatiska är så pass grovt så jag ibland "tar tag" i saker som ligger en centimeter från där jag ser dem. Men eftersom jag inte har velat göra det för att jag väljer att fokusera på det motsatta så valde jag att tex bara säga att jag har totalt olika syn på mina ögon, och  jag har skiftat mitt fokus från det som förr var min problematik till att ha perfekt syn på alla sätt. 

Förstår du hur jag menar? Vi gör alla de här sakerna där vi identifierar oss med något, för det är så vi fått lära oss att det är. Men det går att ändra, och man behöver faktiskt inte berätta detaljerat om många saker utan kan bara nämna det som en allmän problematik. Fast sedan när man tappar så är det ju bra om man tar det vid hornen och får ut det innan man vänder det till det positiva, förstås. 

Det är alltså ett val man gör hur och att man talar om någonting. Jag menar att det är bättre att inte ens prata om det om man inte kan säga någonting utan att säga att man ÄR eller HAR det på ett positivt sätt. 

Det är ju också en process att komma till insikter om vad det är man faktiskt säger om sig själv och att det faktiskt påverkar oss mer än vi är medvetna om. Jag såg att du kommenterat i Älska Din Kropp-tråden på Linns kommentar och att hon inte är snäll mot sig själv. Och man gör precis samma sak om man tex pratar detaljerat om sin dåliga syn, eller vad det nu kan vara. 

Och ja, jag vet att du har slutat se dig själv som sockerberoende, men du brukade göra det. Bra gjort att att tagit det steget. Alla bäckar små leder till den stoooooora oceanen!! 😎

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/19/13, 11:41 AM
#158

Vill först säga att kommentaren om att inte vara snäll mot sig själv var inte specifikt riktat till Linn.

Nåja.

Detta är något som jag varit medveten om i många år. Antingen så berättar jag knappt något alls - för att jag har lärt mig att folk (från skoltiden) skrattar år mig eller kastar glåpord på mig, så jag skyndar istället på det jag vill ha sagt - eller så berättar jag ALLT. 

Det skulle verkligen vara skönt med en förändring. Tack!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2/19/13, 5:34 PM
#159

Du ska ju naturligtvis berätta precis det som du vill berätta, det som du mår bra av att berätta. Jag ville bara påpeka att du ofta identifierar dig på det viset, utifall att du inte var medveten om det. Ofta gör vi saker som vi inte själva är medvetna om förrän någon påpekar det. 

Det spelar ingen roll om kommentaren i den andra tråden var riktad till just Linn eller ren allmän, det du skrev i den gäller ju likväl även dig och alla andra. Vi är jätteduktiga att prata ner och sparka på oss själva i alla möjliga situationer, och att få sådana saker uppmärksammade är en av de viktigaste bitarna för att kunna förändra det och gå vidare mot att vara snäll mot sig själv. 

Förändringen kommer när du skapar den, vännen! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2/19/13, 9:41 PM
#160

Miss, vill bara göra ett litet inlägg. Varför, egentligen…..har vi ett behov av att kalla saker vid dess rätta namn? Varför är det viktigt att identifiera och klassificera. Det här är en fråga som jag tror har många bottnar. Den kan ha olika svar för olika individer och i olika situationer. Jag vill egentligen inte ha nåt svar. Men kanske en önskan, för din egen skull, att du funderar lite. Du är fin och underbar precis som du är, hur du än ser ut eller mår. Det VET du ju!! ❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
2/19/13, 9:52 PM
#161

Tack Otroulig för att satte ord på det jag känner och vill komma fram till! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2/19/13, 11:07 PM
#162

Jadu, jag gör det gärna för att jag är språknörd! 🤓🤐 

Kram! 🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/19/13, 11:13 PM
#163

Kram!!! Vi har alla våra egna tolkningar av hur vi uttycker oss själva, så är det ju! Mitt sätt är ju inte rätt för dig och vice versa :) Eller rättar sagt så kanske vi lägger våra egna värderingar i nyanser som inte alls är som vi tror. Var är alla smilisar????? KRAM och HJÄRTA!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2/19/13, 11:23 PM
#164

Hahaha, du är rolig Missi! Ännu en identitet: språknörd!😃 We love you anyway!😘

Det säger vi förresten ofta här hemma…"jag älskar dig ÄNDÅ"😛

MissInAction
2/19/13, 11:26 PM
#165

Hmmm. Ja. Men vafasen? Jag älskar språk och brukar agera språkpolis emellanåt… och nörd är ett väldigt positivt ord i min vokabulär ♥

Haha! Ja det har du rätt i, ÄNDÅ! Men det känns så självklart och det skulle kännas naket utan det 😮

Ser du inte smilisarna, Otroulig? ❤️ 🍸 🐶


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2/19/13, 11:30 PM
#166

Nämen va f…n dom försvann när jag skrev mitt inlägg - men nu dök 😉dom upp igen❤️🤗💋
😍😊

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2/19/13, 11:31 PM
#167

😃 👻


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[KIAH]
2/22/13, 10:20 AM
#168

En fråga: Brukar ni göra det första momentet "Även om jag…" 3 ggr, varje gång, eller går ni direkt på knackning i ansiktet osv? Om det är ett ämne ni håller på och arbetar med menar jag. (Hoppas ni fattar vad jag försöker säga 😉)

MissInAction
2/22/13, 1:50 PM
#169

#168
Jag gör detta inför varje omgång rundor, så att säga. 
Om jag gör en paus och sedan antingen fortsätter på ämnet, eller väljer ett annat ämne, så gör jag det första momentet igen.

Det har beskrivits som momentet då käglorna staplas upp på banan när man spelar bowling. Det är en del av förberedelsen - för att de elektriska impulser som sker i kroppen ska kunna röra sig så behöver vi röja upp eventuella blockeringar 🙂

Men jag vet att en del hoppar över det första momentet när man gör flera sessioner efter varandra. Man är redan "inne i det" liksom.
Det är ju individuellt hur man känner och upplever det. Jag kan tycka att det får mig i rätt känsla, att fokusera på de känslor jag vill bearbeta ett tag.
Och jag brukar oftast massera ömma punkten istället för att tappa på handen, för att det känns bättre för just mig 🙂 Det sitter lymfkörtlar precis innanför området och vätska kan "fastna" där, men när man masserar så hamnar den i rörelse igen.

Det här "första momentet" tycker jag funkar väldigt bra för stärkande affirmationer också! ♥ Eller bara, som jag hörde några säga under EFT-eventet, klappa med handflatan på nyckelbenen och säga en affirmation. Eller klappa när man känner sig stressad eller illa till mods. Eller när man känner sig lycklig! 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[KIAH]
2/22/13, 2:33 PM
#170

Ok, tack för svaret Miss! 🙂

crinalina
2/22/13, 7:36 PM
#171

Jag använder öppningen på karatepunkten mest av allt. Har jag dåligt med tid, som ibland på jobbet när jag smugit undan på toaletten, så knackar jag bara där. 3 ggr på ena handen, och ibland så byter jag ämne och gör 3 ggr på andra handen också. Jag gillar att göra just öppningsdelen eftersom man både sätter fart på det negativa man vill ha bort, men samtidigt sätter det positiva i vibration. Jag verkligen känner hur mina energier börjar röra sig, bokstavligt talat, Det vibrerar i hela min hand och ibland arm. Ju starkare känsla jag behöver jobba med desto starkare och tydligare vibrationer är det. 

Men jag vet också att en del inte använder det varje gång. Jag tror att, som med allt annat, det viktigaste är att du gör precis det som känns bäst för just dig. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2/22/13, 11:00 PM
#172

Nu när jag har varit helt off, har det funkat väldigt bra att säga " även om jag inte accepterar mig själv just nu så accepterar jag det!"😃 eller varianten " jag accepterar att jag inte accepterar mig själv just nu…"

Ibland får man lägga ribban lågt…huvudsaken är att det känns bättre än innan, och det här har hjälpt mig.🙂

[Kathja]1
2/23/13, 1:59 PM
#173

En annan grej att göra är att bara knacka, eller massera, i gropen mellan bröstbenet och nyckelbenet för där är ett "reset" ställe. 😎

szirius
2/23/13, 2:37 PM
#174

#173 det gör jag alltid när jag duschar, och "aaaaaaaa" ar, samtidigt som jag tänker att jag sköljer mig ren från allt "smuts".

Annons:
MissInAction
3/16/13, 12:50 PM
#175

Är det någon mer som upplever ett behov av att dricka vatten efter att ni gjort EFT? Jag blir alltid törstig….


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Lannelia
3/18/13, 5:23 PM
#176

Nu har jag inte läst igenom heela tråden, så kan hända detta redan finns med , hihi😃 men ville tipsa om en EFT-serie med SOUNDHEALING till! Som jag tycker är jättebra!! Kraftfulla grejer👍 Kvinnan som gör detta heter Marguerita, verkar hel gullig! 😍

Finns på youtube, och på hennes hemsida där kan man registera sig och få tillgång till mer, till bättre kvalitet, gratis 🙂

Har ni provat ?:)

http://consciouswealthinstitute.com/

Här är 2 videos, "Clear money blocks" & "The vortex" (länk)

http://www.youtube.com/watch?list=PLL5rJEOabKZ1J3ahp_HaOKbhZc1d3dkxV&feature=player_detailpage&v=eM5_jDVtQk8


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

[Kathja]1
3/18/13, 5:43 PM
#177

Tack för tipset! Henne hade iaf inte jag råkat på tidigare. Ska absolut kolla vad det kan vara. 👍

Otroulig
3/18/13, 9:06 PM
#178

Tacj Lannelia,

Jag hittade den perfekta videon för mig, JAG ÖPPNAR MG FÖR MIRAKEL!!

Den ska jag fortsätta köra. Blev lite förvånad när hon började sjunga, och blev lite fnissig, men sen kändes det som att det slog an i kroppen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
3/19/13, 1:51 PM
#179

MissI, jag dricker alltid vatten iaf så jag kan inte avgöra om jag blir törstig just efter EFT. Däremot så gäspar jag när blockeringar släpper, mitt under tappingen. Jag tror att det var Kathja som nämnde förut att hon också gör det. 

Jag ska ta och titta på Lannelias länk nu. 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
3/19/13, 2:04 PM
#180

Det stämmer bra det, gäspar alltid när det släpper. Precis som hundar som gäspar efter att de har varit uppjagade. 😴

crinalina
3/19/13, 2:40 PM
#181

Tack Lannelia för denna länk. Jag har nu gjort ett par stycken av dessa och det känns underbart befriande. 😍

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
3/19/13, 2:41 PM
#182

Haha, gäspningar kan stå för mycket:) jag upptäckte att jag osäkerhets gäspade när jag är osäker känslomässigt. Osäkerhets gäspning kallar jag det. Uppträdde mycket när jag var nykär/startade upp i mitt sista förhållande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
3/19/13, 2:48 PM
#183

Det har dock inte med osäkerheten att göra utan är ett sätt att lätta på spänningar. Våra kroppar är smart  - du är osäker/nervös då gäspar du och det släpper.

Otroulig
3/19/13, 5:21 PM
#184

Min kropp är fantastisk!!!! Som barometer, älskar den för det❤❤❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
3/19/13, 5:45 PM
#185

Åh vilken härlig läsning om gäspningarna! Trodde ju att det var så att spänningarna och blockeringarna släppte :)


linnease
3/19/13, 6:11 PM
#186

MissI, jag blir törstig av olika energiskiftargrejor som EFT, provade ljusakupunktur, samma där, och nån konstig maskin som skickar joner genom kroppen eller nåt, törstig av det med. Nåt slags avgiftningssymptom känns det som, som att det händer kemiska grejor i kroppen, och kroppen vill skölja ur systemet liksom.

crinalina
3/19/13, 6:34 PM
#187

När man dricker vatten så sätter det energierna i kroppen i rörelse. Det kanske kan vara så att om man gör energiskiftargrejor (😛) och har för lite vatten i kroppen så blir man törstig? Att energierna inte kan röra sig lika fritt med för låg vätskenivå? Bara en liten fundering, men det känns som en möjlighet.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
3/19/13, 7:44 PM
#188

Det är ju samma sak när man får massage, min massör är väldigt noga att man dricker efteråt. Det sätter ju igång en massa processer och det frigörs säkert en del skit som behöver vätska för att komma vidare ur kroppen. Så har jag fått för mig att det är. Samtidigt så sker ju en process som säkert tar energi och vätska. Då får man fylla på:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
3/22/13, 6:23 PM
#189

Får säga att jag gillar Marguerita som du tipsade om Lannelia! Så tack igen. 🌺

SHIAWASE
3/22/13, 9:15 PM
#190

Visst ar det samma person  som Evigheten lankade till i #101? Tapping into the Vortex

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
3/23/13, 8:06 AM
#191

Det har du helt rätt i! Missade väl att kolla då… 🤐☺️

Lannelia
3/23/13, 11:21 AM
#192

Vasego!😊Vad kul att det fungerade för er! 🙂

Ja! Jag blir också törstig efter Eft:n ibland, och efter andra behandlingar och healingar, oavsett om det är fysiska kroppsbehandligar som aroma massage, rosenmetoden eller kraniosakral terapi, osv, och brukar alltid bli erbjuden ett glas vatten eller örtte efteråt när jag varit på olika behandlignar🙂 Jag tror helt klart som ni säger att vattnet behövs för att skölja genom systemet och balansera på något vis, tycker det känns så i kroppen när man dricker efter en behandling också 🙂

Alltså nu har jag haft en till svacka i 2 dagar, dagen efter jag skrev här sist så fortsatte ber-o-dalbanan neråt igen! Men nu är jag tillbaka, igen… haha😃 Jag tror det är tack vare EFT:n och en chakra-healing jag provat. 

Efter den så har det tidigare bara känts bra och som lättnad direkt men senare gånger har det börjat komma upp en del gammalt obehag upp till ytan, starka känslor från upplevelse som jag har förtryckt sedan jag var liten. Och jag har även haft mer "mardrömmar" som tydligt visar var mina blockeringar sitter!! 🙂

Igår, de här lär låta galet, men då jag kände t.o.m lukter, både i näsan och på tungan när jag åt så smakade maten te.x som det luktade i korridoren till en gammal gympasal jag minns från min barndom… som jag formade mindre bra erfarenheter ifrån..

Det verkade bubbla upp en massa sånt, erfarenheter som jag tidigare trodde skulle ha format mig till den jag är. Jag ser ju hur långt dessa tankar är från verkligheten nu, men har aldrig reflekterat över det.. så jag ha burit det med mig ändå, omedvetet? eller kanske inte redo att släppa dessa gamla beliefs ? 

Den jag är idag är ju en helt annan person: social, utåtriktad, trygg, fri, sprudlande av energi och glädje, osv :D  Så detta fick mig verkligen att inse hur nära och i enlighet med "my inner being" jag lever idag! 🙂 

Det var helt klart på tiden att släppa allt det där gamla skräpet 🙂Otroligt skönt! *Pustar ut* 😃🌈


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

SHIAWASE
3/23/13, 1:13 PM
#193

Lannelia! Later ju harligt,, inte dippen,,, men det som kommer efterat,, vilket betyder att aven dippen var "nodvandig"

Jag har ju ocksa dromt mycket,, inget som jag kommer ihag,, men stressdrommar (eftersom jag har kant mig stressad,, men stressen handlar nog mer om obalans an mycket att gora),,, Ocksa vaknar jag pa natterna ~~~

Men jag ser det som nagot overgaende,,,

Lukter kanner jag ocksa,, har hemma, illa-luktande,, sa jag kan borja stada och leta efter vad det kan vara, men jag tror inte att det ar nagot konkret~~~

Men trots lite stormar och obalans, sa mar jag ju b ra for det mesta,, och det ar ju for att man har hittat in till karnan,, sa karnan, kan ju liksom inte rubbas!🙂

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
3/23/13, 1:27 PM
#194

Jag upplever också dofter ganska ofta, de kommer från ingenstans men är jättestarka. Oftast väldoftande. För några dagar sedan började det dofta som en jordgubbstvål ….och jag blev alldeles lugn (det var precis innan jag skulle somna)…jag tänkte att jag hade andebesök 😉

Shia! Kanske det är dags för en platsrening i hemmet? Klappa loss lite stress som ligger i energierna och byta ut med mer harmoni?😘🎈Är man öppen och känslig för energier så kan man faktiskt sniffa till sig stagnerad eller orolig energi i ett hem. Kraaaaaaam🌈

SHIAWASE
3/24/13, 2:01 AM
#195

Kram tillbaka Szirius💋Ja,, det kanske  kan nog kanske behovas, jag har inte tankt pa detta nu forran Lannelia pratade om det, utan tankt pa att det beror pa att jag har hunnit stada~~ hmm,,, ska fundera vidare pa detta!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
3/24/13, 11:43 AM
#196

# 195 jag har skrivit om platsrening inne på feng shui om du är intresserad😊 Jag har själv faktiskt inte gjort nån på länge nu, vill känna mig helt jordad och fokad på vad jag vill släppa in för nytt först o inte sitta fast så mkt i vad jag inte vill….😇

SHIAWASE
3/24/13, 11:47 AM
#197

Ska kolla!!! Tack:) 😍

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
4/7/14, 8:42 PM
#198

Putt till Saz🙂

[Saz]
4/7/14, 9:00 PM
#199

Perfekt tack. Nu har jag att läsa hela kvällen ;)

MissInAction
7/22/14, 9:38 PM
#200

Tänkte dela den här som kom i ett mail i dag och som jag har tittat på i kväll ♥

Handlar om en kvinna som på sitt 5-årskalas fick höra av sin pappa god I wish you had never been born. Och fått höra liknande saker varje dag och känt stor sorg kring detta. Vi får se hur hon knackar på detta tillsammans med Nick Ortner och hennes förändring där och då.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
7/23/14, 1:47 PM
#201

Jag såg början och hoppade lite framåt i etapper till slutet, man kan se i hela hennes "glow" hur hon förändrats🙂

MissInAction
7/23/14, 2:02 PM
#202

Det är en helt annan människa 🙂♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
7/23/14, 4:45 PM
#203

Jag har sett den här tidigare och det är helt fantastiskt vad hon förändras! 😃

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

portera
7/24/14, 5:16 PM
#204

Fantastiskt hur hon förändras!

Har haft tillgång till person med kunskap i EFT i 5 års tid nu eller så, men inte tillåtit mig att verkligen gå in i det. Kanske dags nu snart, jag är rätt less på hur det är nu i alla fall. 

Går dessa EFT-praktiker i denna kurs  in på händelser i tidigare liv alls?

Sedan börjar jag undra var gränsen mellan diagnoser och blockeringar går. ADHD och sådant, är det i själva värket bara resultat av händelser i detta och tidigare liv?
Minnen man kan berarbeta och liksom neutralisera.

MissInAction
7/24/14, 10:24 PM
#205

portera,
jag tänker inte gå in på biten om ADHD och liknande då det bara skulle bli spekulationer från min sida. 

Vad gäller EFT så är det bara du själv som sätter gränserna. När det gäller tidigare liv så är väl frågan hur du får veta exakt vad du ska fokusera på? Men vet du det så är det bara att köra på! Om du bara kan identifiera "problemet" (gillar inte ordet men du förstår vad jag menar) så kvittar det när det uppstått, huvudsaken att du kan sätta ord på det och hitta känslan det väcker i dig 🙂


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
8/2/14, 12:42 PM
#206

Ett tips som jag tänker prova, om att använda sig av EFT när man har blockeringar som man inte riktigt kan identifiera 🙂

Using EFT when the block isn't obvious


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: