Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 2202 ggr
szirius
1/14/13, 8:42 PM

LoA i "Samtal med Gud"

Du får inte det du ber om, inte heller kan du få något som du saknar och vill ha. Det beror på att själva förfrågan är en utsaga om avsaknad, och att säga att du vill ha något skapar just den upplevelsen -upplevelse av avsaknad - i din verklighet.

Den rätta bönen är därför aldrig en bön om att få något, utan en bön av tacksamhet. När du tackar i förväg för det du väljer att uppleva i din verklighet, tillstår du att det faktiskt finns där.

Tacksamhet kan aldrig användas som ett verktyg för att manipulera. Man kan inte ljuga för sig själv. Din själ känner sanningen i alla dina tankar. Om du säger " tack för det och det" samtidigt som du är klar över att det inte finns i den rådande verkligheten, då kan du inte förvänta dig att Gud ska vara mindre klar över detsamma än du och skapa det åt dig.

Gud vet det du vet, och det du vet är det som visar sig som din verklighet.

Annons:
[Kathja]1
1/14/13, 8:54 PM
#1

Så bra trallallalala! Var den boken som fick in mig på LoA - så tack för den.

Otroulig
1/14/13, 8:58 PM
#2

Detta verkar vara veckans tema, tacka för saker istället för att önska sig:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
1/14/13, 8:59 PM
#3

Det var också min första kontakt och introduktion till LoA. Fast det fattade jag inte då.

Jag hade den i lådan länge utan att läsa den och sen plötsligt när jag fick en ingivelse så var den precis rätt i den situation jag var i just då.

MissInAction
1/14/13, 9:00 PM
#4

Det tackar jag för!!

Tacksamhet är väldigt kraftfullt. Det ändrar sinnet väldigt snabbt också och det är lätt att vända från frustration och negativitet till lycka när man känner genuin tacksamhet Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
1/14/13, 9:00 PM
#5

Exakt hur mycket gud är det i den boken? Skäms


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/14/13, 9:04 PM
#6

En MASSA Gud! Men på ett inte kyrkligt Gudlikt sätt, tvärtom är det ett väldigt lättsamt och annorlunda sätt.

Annons:
Otroulig
1/14/13, 9:04 PM
#7

Haha, Miss. Läs den, den är inte religiös om man säger så. Snarare tvärtom. En helt annorlunda syn:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/14/13, 9:07 PM
#8

Mm men det står väl Gud, och inget annat?
Jag är lite skeptisk, milt sagt, men också nyfiken! Den står på min att-läsa lista. Men jag har ungefär tio-tjugo böcker till på den listan just nu Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
1/14/13, 9:07 PM
#9

Han pratar ju med, och får svar från, Gud. Men det är ju egentligen bara ett namn som han väljer. Det är väl samma som Universum, Abraham och andra namn egentligen?

[Kathja]1
1/14/13, 9:10 PM
#10

Klart att det är eftersom allt är samma. Skrattande

[Kathja]1
1/14/13, 9:10 PM
#11

Klart att det är eftersom allt är samma. Skrattande

SHIAWASE
1/14/13, 10:27 PM
#12

Tack Szirius for detta utdrag!:) Glad

Tacksamhet,,, absolut,, den starkaste vibrationen som som ger samma kansla som karlek:)

Jag har inte last den har boken faktiskt,,,

Och Miss!!! Gud ar bara ett ORD, precis som Habe sa,,

Men jag kan forsta att man kan ha ett startkt uppbyggt motstand till just detta ord,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/14/13, 11:33 PM
#13

Jo visst, Gud är ett ord, men ett enormt laddat ord!! Och särskilt skrivet med versalt G.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
1/15/13, 8:53 AM
#14

MissI känner du inte att boken lockar så läs den inte. Ibland behöver rädslorna få styra, när tiden är mogen (om den blir det) så märker du det. Mår du bra av att strunta i att läsa boken så skit i den. Det finns så många andra böcker.

För boken är om Gud, av Gud - han talar med Gud, hela boken är en dialog med just Gud. Och inget annat än Gud. Och han ha valt att kalla det just för det och inte en dialog med Ärkeängeln Gabriel, eller Gaia eller Universum, Alltet, eller vilka namn det nu finns att välja på. Även om det är det samma eftersom de alla är ett.

SHIAWASE
1/15/13, 9:20 AM
#15

Haller med Kathja!! Det ar nog just detta med Gud-biten som har gjort att jag inte har last den annu,, men nu ar detta slappt for mig!!  Meditations-sidan som jag har hittat pratar MASSOR om Jesus, angar och allt,, och jag har kannt STARKT motstand mot detta tidigare, men nu ser jag det fran en HELT annan sida,, och just nu ar denna meditation enorm for mig, jag kanner en SADAN stark energi fran sida fran meditationerna, men jag hade nog inte ens tittat in dar for typ en manad sedan (det var ju naturligtvis darfor som den dok upp nar jag bad om detObestämd och att just den aldrig har dykt upp forutKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/15/13, 9:31 AM
#16

Jag kan ju tillägga att Neal Donald Walsh ju har flera böcker som alla utgår ifrån samtal med Gud - en ä "Morgondagens Gud" där samtalet handlar om att vi håller på att skapa en ny syn på Gud, som mer kan liknas vid Andlighet. Just detta att allt är ETT - skit samma om du heja på Gud, Allah, Buddha, eller säger att du tror på Alltet, Universum osv osv - här berättar Gud själv att allt det där ÄR samma sak och att vi går igenom en process för att vi ska förstå det.

Gud har aldrig delat upp saker och ting i ditten eller datten - Gud VET att allt är ETT (står ju även i Bibeln såväl som i Koranen och på en massa andra ställen) - nu förmedlar "han" den ännu en gång. Nu ska vi bara förstå det oxå…

[KIAH]
1/15/13, 10:03 AM
#17

Jag tycker det är svårt att förstå hur man ska kunna önska något utan att samtidigt känna avsaknaden av det?? Jag tycker det är svårt det här med attraktionslagen!! Det känns som jag stångar huvudet i en vägg, som att det jag verkligen verkligen önskar mig det kan jag inte få, eftersom jag saknar det i mitt liv….

SHIAWASE
1/15/13, 11:55 AM
#18

Kiah! Det ar i detta som finessen liggerFlört

Onska !!! Onska pa!!! MEN kann samtidigt tacksamhet for vad du HAR JUST NU!!

Nar onskan gar over till "maste ha" "om jag inte far det har sa forblir jag olycklig" etc,, DA ar det inte en onskan da ar det et rop om AVSAKNDAD!!!

EN onskan ar: Jag ar helt nojd med det jag har och framforalt TACKSAM! MEN visst voret det harligt att ha/ visst vore det harligt med/….. etc.

En onskan dar du inte kanner att den ar nodvandig for att du ska vara lycklig , utan att du har lycklig oavsett, men det vor ju fantastiskt roligt om du hade detta i ditt liv ocksa:)

LYCKA ,, kan vi bara hitta inom oss sjalva namligen, inte av SAKER ,,, ALDRIG..

SA universum visar oss detta!! LYCKA finns bara inom dig!!!

UTOVER LYCKA ,KAN DU MANIFESTERA ALLT DU VILL!!!

MEN DU KAN INTE MANIFESTERA LYCKA GENOM ATT MANIFESTERA SAKER!!

Sa enkelt ar det:)

Universum, Ditt JAG , Alltet vet precis vad du kanner,,,,

BE HAPPY!!!

SEN

Kan du manifestera allt du vill:)

KRAM

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/15/13, 12:53 PM
#19

Vad har författaren för bakgrund, vet ni det? Och kommer samtalen ifrån faktiska samtal som han har haft med Gud? Precis som en del troende brukar säga. Eller är det mer som resonemang? Eller filosofi? Eller frälsning? Jag har så svårt att tänka mig att någon sitter ner och pratar med Gud. Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
1/15/13, 1:17 PM
#20

Miss! Brukar du lyssna pa Abraham-Hicks?

eller andra kanaliserade meddelanden? alla ar precis detsamma!!!

Denna forfattare har sakert kanalisera fran KALLAN  och han kallar den Gud,, tror jag:) NU har jag ju inte last boken, men sa fungerar det!!!  Alla som Kanaliserar , fra meddelanden fra det fran KALLAN, fran gud om man vill kalla den det,,

MEN, som vi (eller Kathja) sa tidigare kanner du motstand,, sa slapp allt detta just nu for stunden!!!

Kram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
1/15/13, 1:22 PM
#21

Njae det har hänt ett par gånger att jag haft någon video på. 

Jag får ta och googla lite på kanaliserande meddelanden Flört

Jo jag måste ju inte läsa den! Men uppenbarligen så gör den mig nyfiken! Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
1/15/13, 1:40 PM
#22

Formodligen for att du skiftar, och borjar hamna i samma frekvens som innehallet av boken,, precis som jag har skiftat har pa sistone!!! Flört MEN ta bara till dig det som kanns OK (Fast det VET jag ju att du gor anda,,,,,,,hihi)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/15/13, 1:54 PM
#23

Ja det är så det känns! Det är helt klart något som händer, något som ändrar sig inom mig. Sedan har jag lite svårt att skilja på min andliga nyfikenhet och min akademiska nyfikenhet, och jag tror att i det här fallet så flyter de ihop lite. Men det gör kanske ingen skillnad i slutändan… om det är tänkt att jag ska läsa boken så kommer jag att få tag i den Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
1/15/13, 2:46 PM
#24

#18 Det där behövde jag höra! Om jag ska erkänna för mig själv så har jag bara en avsaknad av kärleken. För visst kan jag känna glädje om jag tänker på att den kommer att komma men så fort jag tänker att jag behöver väl inte ha kärleken och har bestämt mig för det då känner jag som att paniken kryper upp inombords åsså känns det bättre att tänka igen att den kommer att komma.

Men då måste jag göra det i avsaknad…tyvärr…får jobba på det där! Tack för du fick mig att tänka på det!

[rore]
1/15/13, 6:41 PM
#25

#0 Szirius! Tack för den. Väldigt verkningsfullt med tacksamhets bön. Behövde bli påmind om detta idag :) Kyss

szirius
1/15/13, 7:13 PM
#26

Vad kul att flera gilladeGlad…visste inte hur det skulle tas emot, då så många nu för tiden verkar så "anti" ordet Gud. Själv har jag inga problem med det, jag ser det som källan, och folk använder bara olika namn till det.

Missi, han som pratar med Gud i boken är själv skeptisk och ifrågasättande. Det handlar mkt om hur Gud förklarar hur religioner och kyrkor har missuppfattat så mkt . Böckerna är oerhört ifrågasatt av kristna och skulle knappast bli uppskattade inne på "jesusifokus" texFlört.

Kanske kan den öppna upp även ditt motstånd mot ordet Gud? Men som sagt, BARA om det känns rätt för dig. Strunta i det annarsGlad

Shia, vilken meditationssida är det du hittat? Kan du länka nåt? - nyfikenTungan ute

szirius
1/15/13, 7:17 PM
#27

Kathja , finns " morgondagens Gud" på pocket?

Annons:
[Kathja]1
1/15/13, 8:40 PM
#28

Jag vet inte, jag har den (tyvärr) inbunden - köpte den på Vattumannen då de hade rea så jag fick den för 14 kr - så jag ha inte kollat om den finns i pocket. Visste inte att bokan fanns förän jag hittade den där på rean.

Otroulig
1/15/13, 8:51 PM
#29

Szirius, du vet att man kan gilla Neale Donald Walsch på Facebook och få hans nya bok " the only thing that matters" i små portioner varje dag?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
1/15/13, 9:26 PM
#30

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
1/15/13, 10:39 PM
#31

Tack szirius! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
1/16/13, 12:03 PM
#32

Ja, det är en bra bok Samtal med Gud.Jag har även en annan bok där författaren säger sig fått kontakt med gud "In heaven" här hemma. Där författaren dog och kom till himmelen och såg jesus etc men den boken liknar den riktiga bibeln där en himmel och helvete finns.

Så det här med kanaliseringar och om allt kom ifrån Gud då hade det inte funnits olika versioner på det hela…så man ska inte lita helt blint på det man mottar i meditationer etc. Den roliga övningen jag gjorde är jag lite skeptisk till vem jag fick kontakt med eftersom en av dem agerade lite hotfullt.

Så alla LOA vänner här inne kommer det positiva budskap då är det från Gud men är budskapen negativa, hotfulla eller otäcka då är det en annan kraft som pratar. Precis som de pratar om i Samtal med Gud, Gud säger att han talar bara genom de positiva känslor.

MissInAction
1/16/13, 2:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Åh Evigheten, en bild med pingviner!! ♥ Jag tycker de är så fina! De är dessutom monogama och lever ihop som par livet ut. 

Jag är nyfiken på vad det är för andra krafter du talar om? Går det att identifiera dem? Och frammanar vi dem inte själva? Isåfall borde vi kunna låsa dem ute så att vi slipper dem.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
1/16/13, 2:42 PM
#34

Hihi ja visst var den sööt♥ Men de visste jag inte att de gjorde! Men otroligt gulligt att de gör de Glad

Ja det är så svårt att riktigt veta hur allt hänger ihop…men när jag var yngre gjorde vi anden i glaset åsånt och det var INTE goda andekrafter som dök upp där iallafall. Så har fått mina små bevis på att det finns och det finns även artiklar om personer som lämnat new age och gått mot jesus istället och då har deras andliga vägledare som de brukat prata med som var så snälla först blev rasande och ställde till med massa buller där de bodde och visade sig som monster…Men samtidigt tror jag att LOA och jesus hör ihop med. För likheterna finns så tydligt i både bibeln och det law of attraktion förespråkar om.

Sen tror jag även att rädsla,depression kan locka till sig det mörka om det håller i sig under en längre tid. För Gud/alltet står ju för de positiva känslorna som kärlek,trygghet etc så känner man sig så den största delen av tiden, då tror jag man är rätt skyddad med =)

Sen har jag sett några youtubeklipp om att man ska be om beskydd från gud och hans änglar och jesus när man ska meditera för att vara säker på att det goda som är gud/alltet svarar. Så kan man skydda sig! men har dock inte gjort det själv… men kanske en bra ide att börja Tungan ute

åå vilken söt bild du la upp med föresten! hihi gulligullligt jue ♥♥

Annons:
MissInAction
1/16/13, 2:54 PM
#35

Den ökända anden i glaset. Ja vem har inte gjort det i yngre dagar! 
Ett under att inget obehagligt har hänt de gånger vi gjorde det Obestämd
Nu skulle jag inte vilja göra det. Alls.

Det finns en liknande sak inom shamanismen också, när man exempelvis gör trumresor och reser uppåt, så reser man mot andevärlden och där finns ju såklart alla möjliga slags andar.. både mer och mindre goda.

Undrar om jag dragit till mig något under alla de år som jag var deprimerad. Jag kände snarare som att jag under mina mest desperata stunder bad om hjälp, och då till gud eller motsvarande.. någon högre makt, som jag inte visste fanns, men jag hoppades…
Under de här åren läste jag också väldigt mycket av Paulo Coelho, och hans böcker är fyllda av kärlek och godhet, åtminstone de jag läste då, och jag vet att de också hjälpte mig igenom den tiden.

Även mina tidigaste depressioner har jag nog klarat mig rätt bra igenom. Visst gick jag mycket in i mig själv men jag uttryckte mig väldigt mycket genom dikter, foto, teckningar och tavlor på den tiden. Fick ur mig all sorg och ångest på så vis, och all kärlek också Glad

Ursäkta lite svävande OT igen då Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
1/16/13, 5:13 PM
#36

Nä samma här. Efter den gången gjorde jag aldrig om anden i glaset men minns att resten av "gänget" fortsatte…

Jo jag tror gud kan höra ens rop mitt under svåra tider med, det var väl just det som hände han i boken i Samtal med gud. Hände mig med när jag var mitt i en depression jag grät och bad om hjälp från Gud så trasig kände totalt hopplöshet. bad i jesus namn och kände som en kraft som forsade igenom mig när jag låg o grät o bad. Efter det somnade jag och när jag vaknade dagen därpå kände jag mig så harmonisk och kunde känna glädje som jag inte hade känt på länge. Det var då jag kunde gå framåt. Så evigt tacksam över det som hände där!

szirius
1/16/13, 9:46 PM
#37

Jag har läst många nära döden upplevelse-böcker och det som jag sett är att upplevelsen färgas av den tro man har i livet s.a.s. De som är kristna tycker att de mött Jesus, de som inte är kristna tycker att de mött en andlig varelse som utstrålat kärlek och ljus. Annars berättar de flesta i stort sett samma saker.

Jag tänker alltså med detta att även vid olika andliga upplevelser så har vi ett ego kvar, som färgar vår upplevelse utifrån vår syn på livet.

Jag vet tex inte vad de säger att Abraham är, som Hicks kanaliserarObestämd. Same, same tänker jag. En högre vetskap som kan hjälpa oss att klarna i sinnet och plocka fram allt vi redan vetGlad.

Otroulig
1/16/13, 10:30 PM
#38

Jag tror dels att vi blivit präglade av "synden" att det finns en mörk sida. Jag tror att den har mänskligheten själv hittat på. Den grundar sig och livnär sig på rädsla. En viss del tror jag härrör från när religioner upptäckte makten. Att man kan styra människor. Det är väldigt lätt att göra från rädsla. Management by fear, som det heter nu :) Man hittade på helvetet. Att lydde man inte så hamnade man där. Jag tror att det här sitter djupt i oss. Sen finns det " offer" teorier att folk är ute efter att styra oss . Jag har inte lagt ned någon större tankeverksamhet i det. Illuminate har jag läst. Att grupper försöker föra oss bakom ljuset. VILL man tro på det så blir det ju så. Enligt LOA. Vill man vara rädd så väljer man det. Jag väljer att vara orädd. Förut var jag rädd jämt. Sen finns det kanske andar som lever i en lägre nivå, som själva är rädda och inte hittat hem. Som kanske kan påverka anden i glaset osv. Jaha, men om man väljer att bara känna kärlek så kan man höja sig över deras nivå och kanske tom hjälpa dom. Jag väljer kärleksenergierna. Var och en väljer vad de vill ha. Så tror jag att det fungerar. Jag tröttnade på att vara rädd helt enkelt! Valde att uppleva en annan verklighet. Det värsta som kan hända är att jag dör. Jag tror på att jag hamnar i en annan energi då. Så jag behöver inte vara rädd.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
1/16/13, 10:48 PM
#39

Exakt Otroulig!!

Radsla, morker, helvete ar ett "bra" satt att kontrollera manniskor,,,,

Men fler och fler valjer LJUSET och KARLEKETN! Och det ar ju det harliga med att leva just har och nu!

Sa ONDA andar, varelser tror jag inte alls finns. Daremot olika "nivaer",,

MEn som du sager, VI bestammer sjalva!

Jag valjer ocksa karleksenerigerna.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
1/16/13, 10:59 PM
#40

Precis OtrouligKyss

Det där med rädsla är ju intressant. Man tänker att om man mött "det värsta" och känner att man ändå står stark och i kärlek och hopp så är man inte längre rädd för något. Jag är inte alls rädd för döden tex.

Sonen frågade faktiskt idag vad jag är rädd för, och jag sa kaxigt att jag inte är rädd för nåt, då skrattade maken och sa " du är ju rädd för ALLT!"

Tja, jag kan inte kolla på Indiana Jones utan kudde framför ögonenSkrattande…och jag väckte nog grannarna med mitt skrik när en schampoflaska ramlade i backen när jag duschadeSkrattande

Hmmm….ja, jag är definitivt smårädd för en massa saker, som i lättskrämd - yes där hittade jag ordet

…men jag låter inte rädslor hindra mig...det är nog det jag kommit fram till…typTungan ute

Visst är det väl skillnad på att vara lättskrämd och att vara rädd?Flört

crinalina
1/16/13, 11:02 PM
#41

Jag kan bara hålla med i allt som Otroulig säger. Jag tror inte det finns onda energier, eller en mörk och en ljus sida, himmel och helvete utan jag tror också att det mörka är något som är skapat av människan. Kyrkan och makten har sedan urminnes tider gjort vad de kan för att styra sina undersåtar till att göra som de vill att de ska göra, och de har gjort det med skrämsel, våld och prat om djävulen och annat. Och det sker ju än idag.

Jag har också valt, för mååånga år sedan, att leva i ljuset och kärleken eftersom det får mig och min omvärld att må bättre och det ger mig, och min omvärld, mer. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
1/16/13, 11:26 PM
#42

Fasiken vad bra val vi gör !!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/16/13, 11:46 PM
#43

Det här tror jag att du har helt rätt i, szirius:
_Jag tänker alltså med detta att även vid olika andliga upplevelser så har vi ett ego kvar, som färgar vår upplevelse utifrån vår syn på livet.

_Själv är jag kluven med detta om negativa energier. Jag tänker på exempelvis Svarta Hål. Vad är de för något? Mörk Materia?

Och sedan tänker jag på spöken. Har ni varit i hemsökta hus eller platser och känt energierna hos andra som inte mår bra? Det är en kuslig och väldigt udda känsla, tycker jag. För mig är det allt annat än positivt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/17/13, 7:30 AM
#44

Det där med "ont" vs "gott" ha vi ju kommit in på några gånger tidigare och jag tror inte att "ont" finns i sig utan att det bara är en brist på kärlek ("gott" m.a.o). Precis som mörker enbart är en brist på ljus.

Appropå det där med att våra upplevelser färgas av vilka vi är och våra erfarenheter så läste jag just om det i "Morgondagens Gud" igår att det finns en fysiker vid namn John Wheele som har utvecklat en teori han kallar för "obsevatör-deltagare" och där han just beskriver att inget som observeras är opåverkat av observatören.

Inom andlighet/tro finns det något man kallar för Panteism, vilket är ett sk tankesystem där man säger att Skaparen och det Skapade är samma sak. Universum är ETT med Gud. (Amen på det!)

Hela boken bygger på något sätt på just det där - Gud är den samma och har alltid varit och kommer alltid att vara - MEN vår uppfattning av vad Gud ÄR förändras över tid. Den styrande och KYRKLIGA Guden är enbart en tolkning, en skapelse utifrån sin tid.

Det är därför bilden av Gud håller på att förändras, och boken vill att vi ska se det, nu då vi har gått in i en mer andlig tid.

Det är för mig underbart att läsa eftersom det stämmer så väl in i det jag tror, i min bild av GUD. Läste någon stans att "sånna som jag" är andliga, men jag vill kalla mig troende och säga att jag tro på Gud för det är det jag gör och jag jag hoppas på det sättet kunna visa att det är samma sak - precis som Neal Donald Wasch skiver i sin bok. Skrattande

[Evigheten]
1/17/13, 8:14 AM
#45

Ja det mörka kan tolkas på så många sätt..jag kan ju medge att jag inte vet vad det egentligen är. Har bara min egen förförståelse att gå på där. Men det står i boken Samtal med gud att Gud säger till Walsh att för att kunna uppleva det goda behöver det finnas ett komplement, det onda för annars kan man inte det.

Då kom jag tänka på att jag tror man kan inte dra till sig att andar spökar, om man inte haft en fokus på det innan, läst om det etc. Så på nåt sätt kan det stämma att det finns, bara om man uppmärksammar det. Men om man inte tror på det eller ger det någon energi då försvinner det, och existerar inte.

Kanske det är så för alla, det man inte tror på finns inte, men det man tror det har man skapat genom attraktionslagen. Man drar till sig det man fokuserar på.

Nuförtiden fokuserar jag på kärlek och glädje och ser positivt på framtiden. Har ingen rädsla för vare sig "andar" som spökar eller döden. Vilket har gjort att jag upplever inget sådant längre, som jag gjorde när jag var i tonåren.

Otroulig
1/17/13, 10:14 AM
#46

Precis så, evigheten tror jag med!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1/17/13, 1:17 PM
#47

Mm jag minns att det diskuterades en del kring detta med onska när jag läste religionsvetenskap. Det var ett av de ämnen som väckte störst nyfikenhet, tror jag… det är verkligen en paradox. Man tror (som troende) att Gud är alltigenom god, och gud är alltet.. osv.. men samtidigt kan inte det goda finnas, utan det onda. Och det onda kan inte finnas utan det goda. Hur man än vänder och vrider på det så har myntet två sidor Tungan ute

Den här paradoxen har ett namn som jag för tillfället inte kommer ihåg. 

Bara för det så kom jag ihåg en bok som vi hade som kurslitteratur, som jag tyckte var väldigt (akademiskt) intressant. Dock så läste jag aldrig färdigt den. Och nu vet jag inte om den ligger nere i förrådet eller om jag har gett bort den.
The Puzzle of God heter den, skriven av Peter Vardy. Den kan ju rekommenderas! Jag hade versionen med blomman på. Finns nog i vanliga bokhandeln.

Det är intressant som ni säger, att något existerar när vi tänker på det. Så förklarar ju Rhonda Byrne också i The Secret. Att så fort vi kan föreställa oss något, så existerar det. Och den tanken skrämmer mig lite, för jag har en vansinnigt livlig fantasi och den brukar ibland (kvällstid) frammana ohyggliga monster och vidunder Förvånad Såna vill jag ju inte manifestera!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/17/13, 1:30 PM
#48

Du kan vara lugn vännen. Så länge som du tänker dem som fantasier är det ju det de kommer att förbli. Flört

Annons:
MissInAction
1/17/13, 6:10 PM
#49

Smart, Kathja!! Ett perfekt kryphål så länge jag tror att de är fantasier Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1/17/13, 8:25 PM
#50

…så kommer de att förbli fantasier… Flört

Upp till toppen
Annons: