Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1136 ggr
linnease
2013-01-12 03:52

Gemenskap

Jag skulle vilja känna och uppleva mera gemenskap i mitt dagliga liv. Har inte lyckats skaffa mig några vänner här i Kanada än den här omgången (hängde med en tjej i somras men hon är hemma i Tyskland nu), så de jag träffar dagligen är mest M och hans pappa, nångång ibland hans mamma. Vill ha mera! Vänner att hänga med!

Googlat endel på Meetup-grupper och sportföreningar, men ger liksom upp innan jag ens provar, inget verkar passa. Har fastnat i nån känsla av att det är ingen ide, jag passar ändå inte in nånstans. Tror den kommer av att jag vart sjuk så länge, hängde inte riktigt med i tempot med gamla vänner medans jag var kvar hemma, klarade max att fika och prata en stund ibland nån gång i månaden, så jag var i stort sett ensam i flera år. Och jag vet nog inte riktigt vem jag är nu efteråt och vad jag vill göra.

Innan var jag sporttok, och umgicks mycket med vänner i samband med det, var ute och klättrade eller orienterade eller vindsurfade eller spelade innebandy eller sprang i skogen. Gillar verkligen det, men inte riktigt tillbaka där än, kaaaaaaaaanske skulle kunna spela volleyboll eller innebandy (fast det finns nog inte här) på nån riktigt långsam nybörjarnivå, men vet inte, har inte provat.. kan omväxlande gå och jogga runt kvarteret nu typ.

Om jag inte sportade, så var de jag umgicks med innan var mest ingenjörer, pluggade Teknisk Design på Chalmers och jobbade nåt år innan jag blev sjuk. Men nu har jag ändrat mig så sjukt mycket, nu är jag ju nån flummig New Thought-människa OskyldigFörvånadGillar fortfarande mina ingenjörsvänner, men känns inte som jag kan vara helt mig själv där längre, de flesta skulle nog tycka jag var helt skum irrationell. Medan många New Age-folk fortfarande känns alldeles för flummiga för mig.. Vart hittar jag fler sporttokiga men sjukt otränade LoA-ingenjörer att hänga med liksom??!

Nästa grej jag hakar upp mig på är språket, pratar flytande engelska men av nån anledning har jag fortfarande så svårt att hänga med när folk pratar här, får fokusera till 110 % för hjärnan är fortfarande långsam (klarar t.ex oftast bara att kolla på otextade filmer i 20 minuter i taget, sen måste jag pausa) blir såååå slut efter ett tag och har ingen processorkraft kvar till att svara. Var lite lättare hemma på Svenska, men blev trött av det med ganska fort. Hmm. Därför jag hängt så mycket på internet, kan läsa o skriva o processa i min egen takt. Men känner verkligen för att träffa riktiga människor i verkligheten nu!

Kan ni coacha mig lite, kära LoA-gudinnor?! ♥♥

Annons:
[Kathja]1
2013-01-12 09:07
#1

Jag känner så igen mig i det där, men jag har aldig haft speciellt många vänner eller något stot umgänge - men jag skulle vilja ha det, i alla fall då och då, så man kan välja om man vill vaa social eller själv. Tungan ute

MEN jag har inte lagt ner någon tid på det, och jag har nog inte heller önskat mig det tro jag, tanken har nog mest flutit förbi då och då.

Men så åter till dig! Det handlar ju om att i det där, som i allt annat, hitta den KÄNSLAN eller de KÄNSLORNA du vill ha när du är social med dina vänner. Hur vill du må? Vad ska de tillföra dig? Vad ska du tillföra dem? Hur ska er relation se ut? Ytlig? Stor? Intim? Lättsam? Osv osv

Varför inte sätta dig ner och skiva ner ett önske scenarie för hur ditt umgänge med dina vänner ska vara? (Det tror jag att jag ska göra faktiskt!) Vad ska ni prata om, göra osv.

I det kommer du ju dels att hitta vad det är du vill få ut av att vara social och du kommer att ge Gud/Universum en rimlig möjlighet att leverera det du vill ha och behöver för att skapa din dröm.

SHIAWASE
2013-01-12 14:40
#2

Linnease!!

Nu nar du har uttalat din onskan om Sporttokigt, otranade, Loa:are,, sa  dyker dessa nog upp sa smaningom:)

Jag ar ocksa en person med inte sarskilt stort umgange,, nar jag var yngre, kunde jag kanna en slags saknad, eller egentligen inte, mer att man "borde ha storre umgange" ,, Nu ar jag HELT bekvam,, njuter och tycker om de vanner jag har, och de nya vanner jag far, men har inget behov av att traffa folk ofta. MEN

jag forstar dig!!! Och jag tror ju att detta kommer  att komma nu i och med att du sjalv ar dels uttalat onskan, och dels att du skiftar energi sjalv, och OPPNAR UPP for nya bekantskapheter, ny vanskap,, Kanske har du i och med att du har varit "sjuk" ,, slutit dig och inte tillatit manniskor komma nara dig??

Energiskiftet som vi nu befinner oss i betyder att manga av oss byter typ av umgange,, sa det ar BRA!!! for dig!!! Betyder inte att tidigare umgange INTE var bra, men NU behover du ett umgange som matchar dig,, och det ar pa vag!! Du borjar oppna upp!!

Sa  oppna hjartat, njut av det umgange du har med dig sjalv och M och hans pappa etc NYA HARLIGA bekantskaper ar pa intagande!:)

TIlls dessa har kommit far du val " noja" dig med oss i cybervarlden:)

KRam

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-01-12 14:54
#3

Hmm, jag har nog alltid haft ett gäng av vänner runt mej, de har varierat lite mellan gängen, men de sista tre åren har det skett rätt mycket utrensning av riktigt gamla vänner. En som känt i 20 år och varit riktigt nära och en fd som jag umgåtts med i 30 år. I och med att jag aktivt valde bort min fd. som bara tog energi så missade resten av den gruppens gemenskap. Jag har valt ensamhet för första gången framför gemenskap och till slut så njuter jag av mitt eget sällskap. Jag tror som Shia att det här är som det ska. Jag önskade mej även nya vänner och har faktiskt fått en ny nära vän som är på rätt vibb för mig och som jag tror är bra för mig. Så det går. Finns det inga kurser eller så du kan börja på? Det brukar ju vara ett bra sätt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-12 20:25
#4

Bra konkreta tips där Kathja om att skriva ner önskan och gärna så detaljerat som möjligt!!

Jag är i liknande situation själv. Har en rätt lång kontaktlista i mobilen och ett par hundra "vänner" på Facebook, men när det verkligen gäller… vem kan jag vända mig till?? Ingen, känns det som.
Flytten från hemorten till Göteborg, och sedan hit till Uppsala har ju gett mig ett par uppbrott.. och sedan åren med depression och mina sociala svårigheter har ju bidragit till ytterligare isolering. Senast jag hade en nära vän som jag umgicks dagligen med var för 14 år sedan. I Gbg hade jag en nära vän också och vi sågs åtminstone varje vecka när det var som "glesast".
Antar att det är så jag är… svår… det brukar sägas så om AS-tjejer också att det är svårt att etablera vänskapsrelationer.

Två nära vänner har jag och de bor båda en bit bort så vi ses väldigt sällan… ett par gånger om året. Har många bekanta i Harry Potter-föreningen men ingen som jag umgås privat med, och några andra bekanta.. men jag vill UMGÅS!! Vara spontan och kunna ta en promenad eller en fika, ha tjejmiddag och skratta tillsammans!! DET saknar jag och det vill jag ha. Ska definitivt ta och skriva ner vad jag vill ha för slags vänskapGlad

Ursäkta att det blev så långt, det var inte riktigt planerat… antar att det är ett rätt så laddat ämne för mig, och vi vill ju egentligen samma sak!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2013-01-18 03:47
#5

Tack tjejer! :) Var som att jag fick ord pa saker som gnagt pa mig redan nar jag skrev tradstarten har, och sedan skrev ni nagra grejor som gav mig en pataglig kansla av lattnad, saker jag inte tankt pa pa omradet.. Och efter det har langtan efter mera umgange helt forsvunnigt. Haftigt. For jag insag att jag fortfarande ar for trott och yr och snurrig for att ha sa mycket ut av att umgas med folk just nu.. Nu kanner jag mig mest bara helt lugn i att det finns massor av skona manniskor att hanga medn nar jag val ar redo.

Ni ar bast!! Kramar!!

linnease
2013-01-18 03:57
#6

Ah.. laste igenom nu igen och sag det har den har gangen

"Och jag tror ju att detta kommer  att komma nu i och med att du sjalv ar dels uttalat onskan, och dels att du skiftar energi sjalv, och OPPNAR UPP for nya bekantskapheter, ny vanskap,, Kanske har du i och med att du har varit "sjuk" ,, slutit dig och inte tillatit manniskor komma nara dig??"

Ha! Insag just att jag hela tiden forestallt mig vanner som det var nar jag var frisk.. och liksom "vantar" pa att bli frisk innan jag kan hanga med folk igen pa det satt jag vill.. men jag kan hitta nan redan nu alltsa?! Hm.. hur skulle det se ut.. Ska klura pa det en stund.. :)

(laste era svar for ett par dagar sedan forra gangen, och da stod helt andra svar ut, coolt hur man ser det man ar redo for.. Forst slappte jag onskan helt som jag just skrev ovan.. och nu denna gangen hittade jag en kansla av cool! Jag kan ju hitta nan nu, nan helt annan typ av vanskap jag inte tankt pa.. blev inspirerad och hoppfull och sugen pa att klura pa hur en ny vanskap skulle kunna se ut just nu, hur snurrig och trott jag an fortfarande ar..)

Annons:
SHIAWASE
2013-01-18 04:59
#7

Linnease! Kul med nagon annan som skriver utan prickarFlört

Visst ar det intressant det dar att man ser det man ar redo for,,

Man uppfattar saker olika beroende i vilket tillstand man befinner sig,,,

Lite OT, men just idag tycker jag INTE om min spegelbild,,,,,Förvånad

Jag har upptackt MASSOR av saker jag inte tycker om att se som jag aldrig har sett tidigare men som tydligen har funnits dar…. Sa nu vill jag aterga till att inte se dessa saker langre:)

KRAM pa dig  Linnease:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-18 07:19
#8

Nice! Men självklart. Var sak HAR sin tid, och var TID har sina VÄNNER. Det gäller ju även att anpassa sina önskningar utifrån att livet, och en själv, förändras.

SHIAWASE
2013-01-18 08:41
#9

Var TID har sina VANNER!! Bra sagt Kathja:)  Helt , valdigt, sant!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: