Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 2481 ggr
proppen85
2013-01-02 19:45

Svårt att släppa

Har så himla svårt att släppa så önskan kan manifestera sig. Och då känner jag istället oro och tänker mer åt det negativa hållet gällande min önskan. Försöker hamna på rätt spår igen. Men det är svårt när jag väntat så länge. Behöver verkligen hjälp med det här att släppa. Hjälp! :)

Annons:
[rore]
2013-01-02 20:06
#1

#0

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för att hjälpa. Ibland är det svårt att lita på att Universum verkligen hört "vår" önskan.

Det jag tycker är lite finurligt och underfundigt med detta att släppa taget,,, är att det är en jätte övning i tillit.

Tillit till att det blir som det ska.

Det kanske inte tar sig de vägar jag "vill/eller tror" så jag fastnar i min föreställning om hur det ska komma till mig.,,,,

och andra möjligheter/dörröppnare sluter sig. Nä,, inte riktigt. Men mina ögon är inte öppna och inte mitt hjärta heller.

Önskan går mig förbi. Eftersom jag inte tittat åt rätt håll/ eller tittat förbi.

Fast egentligen har den alltid funnits där, inom räckhåll. Möjligheterna har alltid funnits där.

Men jag blev förblindad av HUR jag VILLE / TRODDE att det skulle komma till mig.

Vet inte om det var mycket till hjälp direkt.

Men oftast är det våra tankar och känslor som är dubbla inom oss.

Vi vill men vågar inte tro.

Vi tror men vågar inte ta emot.

Jag tror att det gäller att faktiskt lära sig känna sig själv och de underliggande tankarna/känslorna vi har inom oss själva.

Bäst jag slutar nu innan jag svamlar iväg alldeles.

Lycka till!

crinalina
2013-01-02 20:22
#2

Precis så är det Rore! Man måste släppa sin önskan och komma tillbaka till nuet. Så länge man fortsätter tänka, och vänta, på sin önskan så befinner man sig i ett tillstånd av brist, och i framtiden. Och så länge man befinner sig där så skjuter man upp att få sin önskan.

Man måste våga tro, våga lita på att Universum alltid levererar och att Universum alltid vet bäst. Vi måste också lita på oss själva och att vi ser tecknen när vi får dem, utan att gå runt och leta efter dem och vänta på dem.

Det är inte vårt jobb att veta hur och när vår önskan slår in. Vårt jobb är enbart att må så bra som möjligt där vi är just nu. Önskar gör vi automatiskt och Universum levererar alltid. Det är våra egna tankar och känslor som stoppar upp, ingenting annat.

Lita på att din önskan slår in, och sluta vänta. Lev ditt liv som du har här och nu. Se till att må bra och gör saker som ger dig välmående och glädje här och nu.

Din önskan kommer när du är redo för den. Och redo är du när du befinnner dig i nuet. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-01-02 21:03
#3

För mig har det underlättat mycket att öva i att vara i NUET. Då du har ditt medvetande i NU så kan du inte samtidigt vara i något som du vill få i framtiden. Även att vara tacksam för det man redan har tycker jag underlättar, förutom att det gör att man får mer att vara tacksam över och det är ju alltid trevligt. Skrattande

[luneri]
2013-01-02 21:21
#4

Mindfullnes-meditation tror jag ska hjälpa att lära sig att leva i nuet. Jag ska iaf ge det en chans tänkte jag:)

[Kathja]1
2013-01-02 21:32
#5

För mig har det underlättat mycket att öva i att vara i NUET. Då du har ditt medvetande i NU så kan du inte samtidigt vara i något som du vill få i framtiden. Även att vara tacksam för det man redan har tycker jag underlättar, förutom att det gör att man får mer att vara tacksam över och det är ju alltid trevligt. Skrattande

SHIAWASE
2013-01-02 21:57
#6

Om man fokuserar for mycket pa att just SLAPPA ONSKAN, sa blir det ju tvartom, att man fokuserar pa avsaknad av manifestationen…

Proppen! Jag sager som de ovriga,,, trana upp tillit och att vara i nuet.

Att trana upp att vara i nuet kan man gora pa manga olika satt, och det ar viktigt att hitta vagen som passar just dig,,

Men borja med att vara tacksam for det du har, Traden "Ett Smart TIps" tipsar tex. om att skriva ner en bra sak varje dag , nagot som har hant, som du blev glad over etc. och lagg i en burk.

Innan du lagger dig, tank igenom dagen och var tacksam for detsom har varit

Pa morgonen ta en stund och tank igenom dagen.

Tacksamhat har en hog vibration, for att manifestera sina onskningar, maste d ocksa matcha dessa i din vibration.

Onskningarna ar leverade! Vand fokus till Nuet, till tacksamhet,, darigenom kommer tilliten att vaxa.

Borja ocksa uppmarksamma de sma manifestaioner som du gor dagligen, utan att alltid vara medveten om dem!!!  Det gor ocksa at tilliten rotar sig, nar du ser dessa sma saker som tar fysisk form. Ofta ar det sadant vi missar, att man onskar sig en parkeringsplats, och vips sa ar en ledig! etc.

Borja uppmarksamma dessa och ha ROLIGT med dessa!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
proppen85
2013-01-06 12:01
#7

Tack all för era fina tips å råd! Har insett att jag faktiskt det senaste året motarbetat min egen önskan pga all oro som legat i grunden. Trots att jag försökt. Jag vet ju att universum ger mig det jag vill ha lr något ännu bättre. Å det kommer på det sättet det gör, inget jag kan kontrollera. Så sen jag läste era svar så har jag verkligen kännt ett lugn i mig å släpper mer å mer. Känner tillit. Ser till att jag mår så bra jag kan å fokuserar på det framöver. Vara tacksam för allt jag har å försöker vara i nuet. Alltid händer det något varje dag att vara tacksam över :) Det lustiga var att jag bestämde mig att släppa en viss grej ordentligt som har med min önskan att göra. Dagen efter så hör en person av sig, som är i nära förbindelse till min önskan, som jag inte träffat på 1 1/2 år. Vi fattade tycke för varandra men hann inte lära känna varandra. För vi hade blivit väldigt bra vänner tror jag. Iaf så ringer hon ur det blå å frågar om jag vill följa med på brunch med henne å ett gäng tjejer å försöka göra det en ggn i månaden. Jag blev ganska paff kan jag lova :) Vi har haft varandra på Facebook å gillat varandras grejer osv under detta 1 1/2 året men inget mer. Blev ju å är ju såklart superglad! :) Men lite skumt haha. Kan det vara så att min önskan håller sakta men säkert på att manifestera sig? Känns som antingen spelar universum mig ett spratt lr hjälper mig :) För just detta gör inte önskan lättare att släppa om vi säger så. Men jag är oavsett väldigt tacksam att denna supergulliga tjej kommit in i mitt liv igen! Det förtjänar jag! :) Kan säga att tecken har jag sett hela tiden sen jag uttalade min önskan men detta var det största som hänt. Om det nu har med önskan att göra. Men kan inte bara va ett sammanträffande heller.

Otroulig
2013-01-06 12:19
#8

Vad roligt!! Jag upplever det just så, när jag verkligen släpper nåt, ger upp önskan, det är då den uppfylls. Ungefär som när man letar efter något man tappat bort, man letar och letar och till slut när man ger upp letandet och accepterar att grejen är borta DÅ hittar man den:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-01-06 13:33
#9

Jag upplever också ibland att när jag släpper en önskan, så kan jag inse att jag inte ens ville ha detFlört. Ju mer jag släpper, desto mer tacksam och nöjd är jag med det som redan finns och är.

Det är lärorikt att iaktta människors energier. För energierna säger varifrån deras önskningar skapas. Är det ifrån en plats av frid och tacksamhet, eller är det ifrån en plats av stress och "hela tiden vill ha mer", en tro att lyckan finns "där framme"? Om det är det senare så faller deras manifestationer platta, för energin i dem är inte glädje.

MissInAction
2013-01-06 14:38
#10

Det var efter att jag släppt min önskan om min pojkvän och börjat intala mig att vi bara ska vara vänner, som det började hända saker.. han började visa intresse. Lite lustigt men så är det!

Jag tänker också att det är bara för dig att flyta med nu! Strunta i att tänka och analysera och bara följ med i det som händer och NJUT av det Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[luneri]
2013-01-07 22:21
#11

Åh Grattis! Vad roligt :)

Och vad skönt att du kan känna tilliten :) Tror det kommer gå jättebra för dig!

Upp till toppen
Annons: