Annons:
Etikettklotterplank
Läst 4612 ggr
[Kathja]1
2013-01-01 10:30

Klotterplank 9!

Vårt Klotterplank är utan tvekan den tråden där vi hänger mest. Skriv vad du vill, vad som händer, hur du mår eller vad du har på hjärtat som inte passar någon annan stans eller behöver en egen tråd. SKRIV!

Klotterplank 8 hittar du här.

Annons:
[rore]
2013-01-01 10:48
#1

God morgon alla!

Välkomna till 1/1 - 2013.

Jag tycker inte alls det var länge sedan jag låg ute på gräsmattan och tittade upp på stjärnhimlen med min då bästa vän.

Unga och ovetandes om framtiden och dess teknologi. Vi skrattade åt tanken på bärbara datorer och telefoner och kunde nog inte i vår vildaste fantasi. riktigt få till det. *s*

2000-talet kändes avlägset och nu är vi här… och har så varit en stund.

Hoppas ni alla hade ett riktigt fint avslut och att ni får ett alldeles underbart år,, även om det emellanåt gör ont att växa, så vill åtminstonde inte jag att det ska vara på nått annat sätt.

*trots att jag knorrar där emellan*

Kom ihåg att allt som ses som misslyckanden egentligen Är erfarenheter och det är erfarenheten som hjälper vårt växande.

Lite morgon svammel från mig!

SHIAWASE
2013-01-01 10:49
#2

Ah Tack igen Kathja!!!!  Da klottrar jag lite da..

Har tillbringat hela dagen i min favoritfatolj,, med datorn i knat, jobbat och sloat om vartannat!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-01 11:09
#3

Rore visst är det underbart, härligt, spännande och ibland skrämmande att växa och utvecklas - både i det yttre och i det inre! Men livet är bra trevligt att leva och uppleva. Skrattande

Här hemma går det inte i många knop idag (heller) försöker att njuta ordentligt av sista dagen på min ledighet. Har kunna konstatera att jag inte har saknat jobbet i en sekund på dessa två veckorna. Har även konstaterat att jag inte har fått gjort hälften av vad jag hade tänkt mig. Men det går ju bra ändå.

SHIAWASE
2013-01-01 11:25
#4

Godmorgon och god fortsattning Rore!! Vi skrev visst samtidigt!!!

Det ar HARLIGT ATT EXPANDERA!!!

Aven om kanslorna skakas om lite emellanat,,, men nar man borjar forsta /komma ihag hur allt hanger ihop sa blir aven omskakningarna lite lattare!!!

Och tank vad tekniken gar framat! Nar jag kom till Japan, sa skrev jag langa brev,,, efter nagra ar kom fax,,, ni vet nar man vakar pa morgonen och det ar flera meter med fax som har kommit(hihi)

Telefonsamtal kostade, sa man ringde bara om det var absolut viktigt. For att overhuvudtag fa nagon info om Sverige sa prenumerade jag agra ar pa Svenska Dagbladet, endast sondagsnumret, fick den en vecka forsenad,,,

Och NU!!! Sa sitter vi har och pratar med varandra,, har tillgang till samma infomration, samtidigt, kostar inget att ringa och prata med varandra!!
VILKEN fantastisk varld vi lever i , och VAD vi skapar!!! Otroligt!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2013-01-01 11:56
#5

Jag tycker det är så sjukt häftigt att vi är så många som verkligen känner att ett nytt år börjat! Jag har aldrig tidigare haft denna specifika känsla av att "nu är det nytt" nu är ett gammalt år avslutat och under det året har jag lärt mig och framför allt vuxit enormt mycket! Jag kan knappt tro det!! Nu har jag ett helt blankt papper framför mig och jag vet exakt vad jag ska börja fylla bladet med! Det känns i hels kroppen att 2013 anlänt och jag gillar den sifferkombon, 2013, det känns coolt, fräscht, nytt..FRAMTID! Och den är MIN, jag kan göra vad jag vill med 2013! Så välkommen härliga 2013, nu ska vi skapa!

[Kathja]1
2013-01-01 12:45
#6

Visst är det fräckt! Funderade igår på om det på något sätt är så som det ska vara, att man ahr en medven känsla om det nya - att man innan för för inbäddad i mänskligt lull och därför inte kände det. Obestämd

Annons:
crinalina
2013-01-01 13:30
#7

Jag har också en stark känsla inför 2013 och när jag tänker siffrorna så går det härliga, varma rysningar genom hela min kropp.

Jag har redan planerat in planerat in flera nya inslag i mitt liv. Saker som lyfter det och mig, som får mig att må bättre. Den första saken är att jag på tisdag nästa vecka ska gå och införskaffa mig ett gymkort. Inte för att jag ska försöka tappa vikt utan för att jag känner att jag skulle må bra av det både fysiskt och psykiskt. Det här gångna året har jag chillat väldigt mycket och det har varit välbehövligt och underbart, men det ger mig inte lika mycket längre så det är dags för något nytt. Det känns roligt och jag ser verkligen fram emot det. Jag ska träna måndagar och tisdagar på morgonen vid 10-tiden, och när våren kommer så kan jag gå direkt till stranden de dagarna. Gymmet ligger precis vid stranden i huset där jag hade min första lägenhet här. Och sen ska jag träna torsdagar och fredagar direkt efter jobbet. Åååh vad jag längtar nu!!

Den andra saken som redan är inplanerad är en tjejkväll en gång i månaden med min granne. Vi ska kolla på tjejfilmer, äta popcorn, göra ansiktsmasker och hårmasker och ha lite fotvård och handvård i myskläder. Allt med naturliga produkter såklart.

Den tredje saken jag ska göra är att faktiskt börja använda mitt fina badrum med badkar till fullo och bada med oljor, tända ljus och härlig musik minst en gång i veckan, på söndagar.

Ååh, jag längtar efter att njuta och må bra på en ny nivå det här året. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
2013-01-01 14:17
#8

Undrar om det är så lite överallt. Att övergången till ett nytt år är ett mycket tydligare skifte än andra år. Hade flera uppdateringar på FB från folk som påpekade att det var ovanligt mycket raketer och firande där de bor det här nyåret. Från Malmö till Lycksele. Jag tänkte att det kanske är så att även folk som egentligen inte funderar så mycket på det medvetet ändå har känslan att det sker något nytt? Att den här nyårsnatten var skiftet mellan det gamla och det nya på ett mycket större sätt än bara byte av siffror på årtalet. För mig är i alla fall det här nyåret en väldigt tydlig markering om att jag tar ett nytt steg. Det hade jag kunnat gjort lika bra mitt i februari vilket år som helst men på nyårsafton blir det mer naturligt att man summerar det gamla och funderar på hur man vill att det nya ska bli. Och mitt nya kommer att bli helt fantastiskt!!!

SHIAWASE
2013-01-01 14:24
#9

For mig kanns inte nya aret som nagot nytt pa det sattet, utan min stora forandring har nog skett under 2012,, sa nu liksom glider jag bara vidare in i 2013 kanns det som , och det kanns valdigt skont,,, Jag har inga stora forvantningar, men det ar for att jag har redan haft dessa, och vet nu att allt ar pa vag,, sa jag behover inte forvanta mig ,, for jag vet att allt ar pa ingang!!!

Med andra ord,,, lugn och harmoni,,,och myys , kanslan av att allt ar som det ska ,, att succee pa alla hall och kanter ar The next logical step, for mig!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Alexandraea
2013-01-01 14:36
#10

Jaa, har också den känslan att 2013 är början på något nytt, som en ny era. Har aldrig haft den känslan förut, inte på det här sättet, så starkt. 2012 var för mig en känslomässig bergodalbana, pendlade mellan lyckorus och depressiva tankar, året avslutades med två månader av total energilöshet, ångest, humördippar, lättpåverkad av negativa energier, läste i en annan tråd förra veckan att ni är fler som känt så den senaste tiden. Obestämd Nu för två dagar sedan, när jag vaknade på morgonen kunde jag känna hur allt hade vänt. Energinivåerna började stiga uppåt igen. Nu ser jag fram emot allt spännade som kommer det här året. Glad

crinalina
2013-01-01 15:00
#11

Jag känner inte att det är en början på någonting nytt för mig, utan det jag känner är att energierna runt omkring har skiftat och känns lättare. Jag har ju redan gjort djupdykningarna för flera år sedan så detta år som passerade har mer varit att landa i ett positivt tillstånd och liv som jag skapat mig under de senaste åren. Det jag känner för detta nya år är mer en expandering av allt positivt.

Men jag tror att för dem som inte har gjort djupdykningarna för länge sedan så var 2012 ett år för just det och för dem/er så blir 2013 vad 2011 och 2012 var för mig. Året då man verkligen hittar sin inre trygghet och kärleken till sig själv. Ett år då man bygger en plattform av positivitet som man landar på om man någon gång faller. Och jag tror att det är dem energierna som jag känner av.

För mig handlar det mer om att stabilisera mig. Jag har inga önskningar inför det här året mer än att fördjupa mitt välmående, både på det fysiska, psykiska och andliga planet. När jag sitter här nu och funderar på fysiska (och materiella) önskningar så känner jag att jag inte har några. Förra året önskade jag i massor. Det här året är jag där jag är och det är som det ska. Jag har det jag har och det är som det ska. Jag gör det jag gör och det är som det ska. Om/när det är dags för mig att gå vidare på ett plan så får jag veta det på ett eller annat sätt. Önskningarna skickades förra året. Nu kan jag ta det lugnt och bara njuta.

Är den någon som förstår det här svamlet över huvudtaget så blir jag mycket imponerad! Men det kändes bra att skriva det iaf. hahaha Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-01-01 15:09
#12

Underskatta oss inte Crinalina!!hihi,, Jag forstar,, och  befinner mig lite i samma situation,, forutom att jag nog har lite frustration som ska dyker upp ibland fortfarande,,, Men annars sa ar alla mina onskningar levererade,,

For mig ar 2013 ett ar dar jag ska ta hand om mig sjalv och ma bra!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-01-01 15:22
#13

Jag skulle aldrig underskatta er! haha Och precis det är vad 2013 är för mig också! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2013-01-01 15:55
#14

Japp, jag förstår ditt svammel, crinalina! Flört

Åh vad jag älskar Nyårsdagen. Alltid sådan känsla av nystart och ljus den här dagen. Ljuset återvänder och allt börjar om. 

När vi var ute på vår traditionsenliga Nyårsdags-promenad idag så såg jag vid en bäck, videkissar i träden! Förvånad De var rätt så små, men de var vita och luddiga. Så nu har jag haft vårkänslor ända sedan i torsdags! Haha!

Sitter och tittar på Ivanhoe nu ♥ en annan viktig tradition för mig. Älskar den filmen, och jag älskar Sam Neill Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-01 16:16
#15

Jag förstår men håller inte med. Men vi är ju olika och det viktiga är ju att vi mår bra och det kan man ju säga är kontentan av det hela.

Jag har djupdykt och städat och landat sedan innan men har en massa saker jag vill göra med mitt liv - jag vill göra så mycket mer än att sitta hemma och må gott i mig själv. Jag vill må gott i mig själv OCH göra gott för andra.

Jag vill inte komma dit hän då önskningarna har tagit slut och jag är nöjd. Allt är som det är och det är bra är för mig en grundkänsla, ett grundtillstånd - grundbulten som någon myntade - men inte ett tillstånd som inte leder till mer. Vi kan ju uppnå vad som helst och meningen med livet är ju att expandera. Sedan gör vi det inom olika områden i perioder. Skrattande

Om så sedan känslan av att 2013 kommer att bli ett kanon år kommer sig av att det just kommer att bli det rent konkret eller om det bara beror på att det energimässigt är ett "lättare" år spelar ju kanske ingen större roll - det viktiga är ju som sagt att det gör att vi mår bra. Flört

crinalina
2013-01-01 16:32
#16

Jag vill absolut fortsätta växa, utvecklas och förändra mitt liv både i det inre och det yttre även i framtiden. Det är ju som du skriver en del av vad livet är. Men just nu är jag där jag är, och de önskningar jag har för framtiden är redan gjorda. Jag kommer ingenstans av att önska samma saker igen och igen, och innan de önskningar jag redan har skickat ut har kommit till mig finns det inga nya önskningar att skicka. Jag är på ett ställe då min absolut enda uppgift är att ta hand om mig själv och mitt liv som jag redan har. Utan något som helst fokus på någonting annat.

Det är ju precis det som är livet. Att vara nöjd och må bra där man är, och göra det bästa av det och uppskatta och älska det. Så länge man fortsätter skicka ut önskningar så fortsätter man ha fokus på det man som inte har, på bristen. När man släpper önskningarna och släpper tankarna på hur och när så hamnar man precis där det är meningen att man ska vara. I nuet.

Att hitta saker att önska, och sträva och jobba för att ständigt komma vidare, stoppar snarare upp än för oss framåt. Om man gör det så har man sitt fokus bortanför där man är, på ett ställe man inte är.

Men allting har, som sagt, sin tid. Jag utvecklade och fördjupade mina önskningar, så mycket jag kan utifrån där jag är idag, under förra året. Att fortsätta fokusera på dem ger mig dem inte snabbare. Jag har gått in i en ny fas, fasen för steg 3. Och i den fasen är jag där jag är och jag älskar det. Jag kommer tvärtom att sitta mindre hemma än jag gjorde förra året, och jag vet att tecknen och tiden kommer då det är dags för mig att ta nästa kliv. Och när jag gör det så kliver jag upp på stegen, till de önskningar jag gjorde förra året. Och när jag har tagit det klivet, då är det dags att börja önska igen.

Tills dess så har var sak sin tid, och jag har inte bråttom. Tiden och Universum är på min sida och allt jag gör är rätt för mig så länge jag mår bra av dem. Och så länge jag mår bra och gör saker som är rätt för mig så växer jag och rör mig framåt och uppåt.

Någon stiltje finns inte i mitt liv. Man måste bara våga lita på att saker rör sig i rätt riktning utan att man fokuserar på dem. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
2013-01-01 22:17
#17

Jag har försökt att skriva en massa inlägg, men de kommer inte med. Jag ska visst gå och lägga mig.

Kort om 2013 så kommer det att bli ett superbra år!

[Torahzen]
2013-01-01 22:18
#18

Alla mina inlägg försvinner i cyberrymden . GONATT!

SHIAWASE
2013-01-01 22:49
#19

Godnatt Torazhen!!! Ta dig en tur ut i universum under somnen,,,Glad Sa far vi lasa dina insiktsfulla inlagg i morgon!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-01 23:47
#20

Har förresten förälskat mig i ett par jättefina gardiner på Åhléns! ♥ Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2013-01-02 09:05
#21

Äh det var fel sorts gardin insåg jag! Inte de som jag såg i butiken Skrattandemen de var nog liknande.

Nu ska jag tvätta av en ansiktsmask… Oatfix från LUSH, den luktar banankaka så man vill ju bara äta upp den! Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-01-02 10:11
#22

Tack, Shia. Tyvärr inga insikter som jag kommer ihåg, fastän jag bad om en astralresa inatt.

Jag ska begära traktamente för en kurs jag var på, så jag får det jag har rätt till. Det är jag värd. Jag fortsätter alltså att jobba med mitt värde.

SHIAWASE
2013-01-02 11:22
#23

Det kanns som om vi alla behover TA FOR OSS MERA, Inse varat varde sa har i borjan pa 2013,, YES. Vi ar vard allt overflod och lycka och karlek som finns! Eller det finns ingen begransning, alla finns i overflod:)

Det ar upp till oss sjalva att ta tillbaka "makten" over vara liv ,, vilket manga av oss redan har gjort! Vi ar varda att ta emot karlek, och att skicka ut karlek:) att leva i och av karlek.
Naturligtvis ar vi varda alla mojliga arvoden ocksaKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-01-02 11:56
#24

Jag är värd att ta del av Universums Överflöd!

Skrattande

I det ingår ju precis allt som behövs för att få oss att känna så!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-01-02 12:00
#25

Amen!

MissInAction
2013-01-02 17:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

I dag har jag shoppat! Doftljus och doft-påse bland annat, älskar goa dofter här hemma! Skrattande

Och så skulle jag köpa STORA temuggar på Indiska. De hade tydligen någon drive innan jul så det var urplockat, och endast ett ex av mina två favoriter fanns kvar - naturligtvis köpte jag dem! ♥
På ena muggen står det There is no way to happiness, happiness is the way! Och så är det en buddha på varje sida Glad

I en klädbutik köpte jag även ett sött armband med en massa små bilder på hinduiska gudar. Det stod liksom mitt namn på det Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-02 20:51
#27

Åh vad roligt MissI! Jag ser fram emot när jag kan shoppa saker bara för att de gör mig glad. Fram för mer shopping i mitt liv. Det är det nya Normala och Naturliga - att kunna köpa vad som helst när som helst. Ooooooiiii!!!

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-02 21:15
#28

Fina saker MiA! Underbart när man hittar saker som får ens hjärta att sjunga!

MissInAction
2013-01-02 22:41
#29

I morgon ska jag njuta av en ordentlig kopp te Skrattande

Jag ser ju om serien The Vampire Diaries nu, och i ett avsnitt i säsong 3, i en av mina favoritscener spelas den här låten. Den har verkligen satt sig i mitt huvud och jag jälskar hennes röst! ♥ Får inte nog av låten.

Har lyssnat lite på resten av hennes låtar ockspå på Spotify, I LIKE! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-02 23:58
#30

Jag hade en superenergi inför 2012, kände i hela mig att " det här är ett år då jag kommer att lära mig så otroligt mkt, jag kommer att ta enorma kliv, jag kommer uppleva saker jag aldrig gjort förut" etc. Och nog blev det så allt…verkligen inte som jag tänkt mig… men jag är trygg i det nu.

2012 kommer för alltid vara ett oerhört betydelsefullt år för mig som jag bär i mitt hjärta likt ett smycke.

Inför 2013 är jag så öppen så att jag inte ens kan sätta ord på det…jag är som i ett flöde ovanför när jag tänker framåt, som att jag tittar ner på nåt sätt. Det spelar ingen roll hur det blir, för hur det än blir så blir det bra. Den känslan.

Det magiska är att jag ju alltid tidigare satt upp massa mål och drömmar och boostat upp mig inför varje nytt år…i år har jag inte gjort det - och det känns bättre än någonsin,bara helt av sig självt.

Blir jag sittandes under en korkek som Ferdinand 2013, så är det ok. Får jag inspiration och nyfikenhet att sträcka mig längre ut, så är det ok. Allt får komma i den takt det kommer.

#26 oooh, koppen med blommor skulle lätt få bo hemma hos migTungan ute. Jättefin! Vad kul att du hittat fina saker som gör dig gladGlad

SHIAWASE
2013-01-03 10:47
#31

Underbar dag!! Sjalv med datorn, nu ar det kvall, ljus och lugnt,,, jobbat lite , tittat pa Glee!!! (efter Crinalinas rekommendationer) BARA SLAPPAT,, och det var langesedan,,,, mar kanonbra!!! Harligt med familjen borta,,, Förvånad Sa jag var vara sjalv MED MIG….. MYYYYS!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-03 12:32
#32

Vart ar ni alla:) idag,,, Har ar ju fortfarande helgdag, och jag ar som sagt sjalv,, och tankte njuta av att tjattra lite med er!!! men ni satter ju alltid igang nar jag sover (hihi),,, Naval,, jag sitter och mar bra!!!! hamnade lite ur balans, p g a ett telefonsamtal fran en narstaende,,,, men kom snabbt tillbaka, inser ju att inget yttre kan paverka mig!! Nu har jag latat mig sa OTROLIGT idag,, sa imorgon ska jag upp tidigt och jobba lite men det kanns ju kul nu, JAA!

I gar natt,  hade min mellersta dotter feber,,, min man lade nagra valdigt powerfulla, "stenar" (kristaller) STORA,, under kudden, hon sov i min sang,,,och jag tror att jag tog emot ALL energi av dessa stenar, for jag vaknade innan fem i morse (somnade vid ett) hur pigg som helst och bara madde SAAA bra,, min man sa att det var for att jag hade manifesterat att INTE aka till svarmor (hihi) och delvis kanske det var det,,MEn,,, dessa fantastiska stenar besitter enorma energier!!! Jag kande av det nar jag hda 39 graders feber haromveckan ocksa,, vaknade upp och var fylld av energi,,, fick aven hora det fran omgivningen ("var inte du urdaligt igar,, med jattehog feber,, hur kan du vara sa pigg och frasch idag,??" )typ,,

Saaaa, ett litet rad till er,,,,, en kristall under kudden ar inte felFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-03 13:21
#33

Spännande med stenarna Shia - du (din man) kanske har något tips om vad man ska lägga under sängen så att man kan sova gott. Har ju en man som sover som en potta skit.

En annan är på jobbet sedan i går em och jäklar vad jag har fått jobba! Är helt slut så nu fick jag sätta mig en stund. Sov ju såklart dåligt i natt oxå efter att ha kommit in i ledighetstempo, somnade sent och vaknade kl.4.45.

Men snart är jag ledig igen så det är lugnt, är ju lite skönt oxå att få använda hjärnan och kompetensen ordentligt. Skrattande

szirius
2013-01-03 13:29
#34

Jag är här ShiwiGlad, men jobbar samtidigt (koreografier) . Det går sådär… ingen inspiration riktigt, men den brukar komma när jag väl fått lite flöde. Har ju latat mig mest hela julen, och vill liksom bara fortsätta med det…Flört.

En solig dag lockar mig ut också…"svensk vår!" menade svärmors man lyriskt efter sin promenad. Isen spricker, det droppar och solen värmer i ansiktet.

Maken jobbar på som attan, det smattrar från hans rum…sonen leker med kompis, svärmor gör ärenden i stan, hennes man läser.

Äh, idag suger min självdisciplin känner jag…hittar på ursäkter hela tiden…fastnar i bloggar och gud vet allt…Skäms

Hmm, kanske en uppfriskande prommis ute nu och sen ett jobbryck några timmar? Ja, så får det bli! HEJ!

Annons:
SHIAWASE
2013-01-03 13:49
#35

Kathja ! Ska kolla upp lite sten-namn! Jag vet att flera av vara karate-elever (vuxna) har inskaffat en viss typ av stenar som de har under kudden och de sover mycket battre an vad de nagonsin har gjort tidigare:)

Duktig du ar som jobbar pa,,

Szirius,, Skon dag later det som, aven om inspirationen ar lite si sa dar,,

Jag har haft sa hela veckan,, har ju denna oversattning som maste goras men har varit saaaa oinspirerad sa jag inte har kunnat satta mig ner med den,, Igar forsta gangen kom den, inspirationen,, sa da flot det pa,, och idag har jag tillatit mig sjalv en lat-dag!!! Men imorgon ska jag gora klart det hela!

Nar jag ar totalt oinspirerad ar det liksom ingen mening att gora nagot,, jag kan sitta framfor datorn och det hander inget, men nar inspirationen ar dar,, sa bara forsar allt ur mig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-03 13:57
#36

Duktig vet jag inte, men någon får ju ta i det! Flört

målle
2013-01-03 14:20
#37

Yay!! När klockan slog tolv idag och det var dags för mig att gå hem för dagen kände jag att jag inte ville gå hem! Det kändes trist att gå hem! Yes!!! Jag ska inom väldigt snar framtid öka antal timmar/dag på praktiken och jag ser fram emot det! Dessutom är det snart 15 februari och då kan jag skicka in ansökan til utbildningen, yay!! Och lillasyster har börjat få lite förvärkar, yay! Snart, snart är jag 6 barns-moster!! Yay, yay, yay!!! Jag välkomnar, omfamnar, vårdar och älskar detta nya år, mitt Guld-år!! YAY!!!

Håbe
2013-01-03 17:48
#38

Idag var jag verkligen inte bra på att lyssna på mig själv. Var i stan och fikade/shoppade med mamma. Efter att vi skildes åt hade jag några timmar själv innan jag skulle möta upp min man för vi ska gå på bio. Min spontana, väldigt starka känsla var att jag skulle försöka hitta möjlighet till lugn och ro. Kanske söka rätt på någon kyrka och bara sitta där. Kollade till och med upp det på nätet vad det kunde finnas i närheten. Men vad gör jag…jo jag åker till kista centrum, som alltid är knökfullt även utan mellandagsrea och lediga människor. För man borde ju försöka fynda någonting när det nu är rea och jag kan gå utan barn, eller hur. Nu är jag mest bara trött, less och irriterad och det enda jag köpte var en varsin pyjamas åt barnen. Om vädret är ok så ska jag ta en promenad i skogen imorgon för nu behöver jag verkligen ensamhet och tystnad.

MissInAction
2013-01-03 18:47
#39

Kram Håbe! Verkligen som pricken över i så var det barnen du shoppade åt också och inte ens dig själv. 
Så länge det inte är isbana så är väl de flesta väder okej ändå? Finns ju kläder att gosa in sig i Skrattande

Jag fick paket idag som jag åkte och hämtade. Två toppar som jag beställt. Paketet bestod av en plastpåse och den gick bara inte att öppna, den var liksom ihopklistrad utan någon naturlig kant. Så jag klippte av en bit högst upp intill vecket, och naturligtvis klippte jag då sönder en av topparna! Skrikandes Varför manifesterade jag detta???
Toppen passade faktiskt och bara det är ju ett under eftersom jag inte hade provat den innan och jag får ta lite olika storlek på toppar beroende på märke och modell.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-01-03 20:25
#40

Shia, jag vill också veta vad det är för power-kristaller. Sova bättre låter underbart. Hela min lilla familj är förkyld sedan juldagen och skulle behöva en powerboost.

Jag har jobbat idag och lämnade lillan på dagen för hon var så superpigg och sprallig igår även om lite hosta satt kvar. Det var bara några få barn på dagis så det blir lugnt tänkte jag. Efter lunch ringde de och sa att lillan hade feber…

Jag som hade räknat med kortdag, fick en ännu kortare dag!

Håbe
2013-01-03 21:56
#41

Gubben och jag åt middag ute och sen gick vi på bio och såg Skyfall så jag har haft en bra dag ändå. Imorgon blir det fika hos svärmor och vi måste handla men sen ska jag se om jag får till att ta en promenad. Går inte i skogen ensam om det är mörkt eller så halt som det är nu. Men då får jag väl hålla mig på gångvägarna istället.

Annons:
[Kathja]1
2013-01-03 22:30
#42

Har nu på kvällen fått tid att sitta lite (jobbar ju) och har då passat på att städa bland "vännerna" på FB. Känns väldigt bra! Ut med de gamla, och de som inte tillför något, och in med nya intressanta vänner. Tack för mina nya vänner. Skrattande

crinalina
2013-01-03 22:57
#43

Det finns i mina tankar att göra det också. Har en massa folk där som jag är vän med pga av gamla spelapplikationer som jag inte längre spelar. Fast jag ser så sällan till dem och när jag gör det så är det mestadels något positivt och tankeställande som dyker upp. Det kan gå månader, år utan att jag ser en endaste status från en person och så helt plötsligt så dyker en status upp från den personen och då är det om någonting som matchar min vibration och mina tankar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-01-04 19:21
#44

Sitter här nu efter en eftermiddagslur med bubbel och brasa i jyckens sällskap och verkligen känner att ALLT är som det ska vara. Det är så skönt att ha den känslan. Det finns ingen längtan och då inte heller någon brist känsla efter något annat. ALLT är verkligen som det ska vara. Jag har haft en liten dipp dom sista dagarna och retat mej på folk och varit allmänt off. Men har endast observerat/ accepterat detta och sedan backat. Är tacksam över så mycket och ser med spänning fram emot vad universum har att erbjuda framöver. Nästa vecka ska vi få reda på vilka få som " får" vara kvar på jobbet. Jag är så fascinerad över hur accepterande alla är. Även jag. Jag litar på att det som sker kommer att leda till något bättre hur det än blir. Kram på er därute

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
2013-01-04 19:42
#45

Jag känner också den tilliten till att vad som sker det sker för att just DET ska ske! Allt sker av en mening och den meningen går hand i hand med mina önskningar, mina rätta önskningar. Jag har min fulla tillit till Universum och det är en sådan enorm LÄTTNAD! Jag mår bra, jag är lycklig och jag VET hur och vad jag ska göra/tycka/tänka etc. I morgon ska jag ut och partaja lite med min syster och hennes/vår vän, normalt brukar jag tycka det är jobbigt att gå ut men jag ser faktiskt fram emot morgondagen eller jag menar morgonkvällen ;) ska få sova på syrrans dotters säng så allt är ordnat, jag kan dricka lite alkohol och ändå komma hem i lugn och ro till ett välkänt hem och säng. (Jag är en typisk "borta bra, men hemma bäst-människa") Dessutom känns det mer och mer som "gamla goda tiden" mellan min sambo och mej! Jag är så glad och tacksam att vi pratade ut den där kvällen! Nu är jag säker, lugn och vet att det är inte hos mej felet ligger om han (helt enligt mig) verkar annorlunda gentemot mig. Han älskar mig, jag älskar honom och sedan kommer allt däremellan bara flyta på så som det är menat! FULL TILLIT! Lovely! Aaaaah de är så himla härligt att vara där jag är just NU! P.s jag vill få till den där nedrans träffen snart!!!!

Otroulig
2013-01-04 21:21
#46

Puss Målle, är så glad för din skull!! Var flexibel och njut av kvällen imorgon, ta varje minut i taget :) Jaa, Hawaii….Säg när bara Shia, jag kommer!! Jag kan bidra lite extra eftersom jag är så RIK;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-04 22:41
#47

Godmorgon pa er alla!!!

Sitter har inlindad i filtar, har varmen pa , dricker kaffe,,, har lyssnat pa lite bra youtube videosar, om skiftet,,,

Dar jag har igen fatt bekratat hur viktigt det ar att vi SER TILL OSS SJALVA!

Vi ar manga som har natt den slutsatsen har sista veckan att vi maste uppskatta oss sjalva mer, fokusera pa oss sjalva etc.

Och aven for mig,,,,, Hitta balans mellan den vibration jag haller och den vibration som min omgivning, jobb etc haller.

Valja bort det som inte kanns bra! Valja mig sjalv:)

JAAA, Hawaii,,sager ju jag ocksa! Glad Vi narmar oss!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-04 23:25
#48

Haha, jag låg och fantiserade härom veckan, att vi skapade ett Facebook-event för Hawaii-resan! Datum och location och allt Flört Spännande!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
2013-01-06 13:15
#49

Hej alla fina, nu har besökarna åkt hem. Det har gått BRAAAAA!

Tröttmössan på. Ute grått, inne stök, men det får vara för nu. Idag blir det söndag i soffan. Sonen är lite dålig i magen så vi går alla på lågvarv…skönt efter ganska intensiva, sociala dagar.

Kan inte tänka på tid riktigt…svårt att förstå att det redan är måndag 7 jan i morgon.

En stund i taget, det är frid för mig.

Känner mig pirrigt kär i min make idag! Han är så himla bäst helt enkeltKyss.

Nu ska jag läsa lite härinne!

Otroulig
2013-01-06 13:23
#50

Härligt Szirius att allt gått BRA;) Och ännu härligare att höra om pirret :) blir så glad av att höra om kärlek som består och t. om växer. Mer sånt åt folket!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-01-06 20:39
#51

För första gången på mycket länge, inte sen jag bytte avdelning, känner jag väldigt stor motstånd mot att behöva gå och jobba imorgon. Även om jag gärna skulle ha längre helger och oftare, och även om sommarsemesterna gärna kunde vara en 7-8 veckor till, så känns det ändå alltid roligt att gå till jobbet. Men nu efter 16 dagar ledigt så känns det bara bläää! Jag vet att det kommer bli en ganska tuff vår eftersom vi kommer att öka på vårt barnantal i gruppen markant och vi slutade terminen med en ganska rörig och ruffig grupp. Det är nu jag måste samla ihop mig och mina tankar och fokusera på allt det bra. Våra fantastiska, charmiga, kloka, härliga, inspirerande, kramiga, gulliga, underbara…ungar, för det är de ju faktiskt mer än vad de är det där andra som  jag inte ska fokusera på. Och jag ska tänka positivt på att få lära känna tre nya barn, på samma sätt som jag alltid ser fram emot att få lära känna nya barn och deras familjer. Jag ska tänka att det kommer att bli roligt och bra och att allt det röriga som var innan jul var just att det var innan jul. Vi var alla trötta och slitna då och även barnen behövde semester ifrån varandra och oss.

Min negativa kollega har varit sjukskriven några veckor nu efter en operation och nu kommer hon tillbaks utvilad och på gott humör. Det är vad jag måste förutsätta och förvänta mig. Och är det inte så, så är det dags för mig att mycket tydligare ta avstånd oh bestämma mig för hur jag vill ha det. Jag väljer mina känslor. Hennes få hon ta ansvar för.

Otroulig
2013-01-06 20:50
#52

Bra inställning Håbe! Själv känner jag en nyfikenhet på hur beskeden kommer att se ut ( vi ska ju få besked denna vecka vilka som får tjänster kvar) jag är även nyfiken på hur jag kommer att reagera… Hur det än blir så vet jag att det blir bra. På nåt vis. Har haft en lugn och skön helg med trevlig middag igår med gamla vänner! Kul att se dom igen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-07 04:08
#53

Jag kom ju aldrig ivag pa min SPA-dag forra veckan och det var lika bra det, for jag hade saa mycket jobb som jag skulle gora,, Men IDAG har jag kommit ivag!!

Sitter just nu med en underbar lunch:) Har med mig datorn bara for att det ar vissa mail som jag maste skicka ivag, men annars har jag inget jobbaktigt som jag MASTE gora idag!!! Och sa ar det avslappnande att sitta har och kika in hos er och skriv lite blogginlagg!!

Har nu badat,, det ar typ 10 olika sorters bad, bubbel, orter, mineraler varmare, svalare, ute och inne,, en angbastu dar man gnuggar in kroppen i salt sa den blir len och fin…

Sedan har jag legat i Healingrummen, som bestar av varmt rum och stenbaddar, alltsa baddare med massor av runda stenar,, olika typer i olika baddar,, och lika rum etc.   Svetten flodar och man intar ett harligt meditativt tillstand,,,

Nu ska jag ata lunch,,, skriva lite,, lasa lite,,, och sedan bada igen,,, och lagga mig i healing rummen igen,, eller sova (det finns sovplatser ocksa:) ,,

Detta staller ligger alldeles i narheten av dar vi bor, och ar superbilligt, men jag tar mig aldrig tid att ta en heldag, men iar ligger fokus pa MIG SJALV, och pa ATT MA BRA!!! sa jag ska gora detta till en vana:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-01-07 08:20
#54

Shia det låter ju helt underbart!! Vilket ställe! Själv sitter jag och äter frukost och ska snart ta mig till jobbet. Har en känsla av nyfikenhet. Tänk vad livet är fantastiskt, man vet aldrig vad som kan hända. Det finns säkert ett oändligt antal med händelser som kan hända. Tack för livet:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-07 08:28
#55

Nu har jag fått koreansk bodyscrub och helkroppsmassage:)allt gammalt skinn och ingrodd smuts är bortskrubbad! Ska nog skrubba mig en gång i veckan hädanefter så får man en bebishy :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-07 08:49
#56

Vad lyxigt det lät Shia! Underbart!!

MissInAction
2013-01-07 13:08
#57

Wow Shia, det låter underbart!!

Skulle det inte gå att ha liknande Spa-ställen i Sverige?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-07 13:25
#58

Absolut,,, Yasuragi,,? Har jag aldrig varit till, och vet inte vad det kostar,,eller hur det ar,, ( en "gammal" kompis till mig jobbar dar dock:))

Har kostar en heldag 50 kr. for bara bad delen  da kan man vara dar fran 9 pa morgonen till 1 pa natten) (med alla typer av bad,, etc)

extra 50 kr. for HotStone delen,,,,

Mat finns pa restaurang,, med JATTEGOD mat till OTROLIGT rimliga priser:)

Sadana stallen finns over hela Japan:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-01-07 14:14
#59

Låter ljuvligt Shia! Yasuragi har jag varit på 2 ggr, en gång med maken och så firade jag min 30-årsdag där med goda vänner. Underbart ställe och mkt god mat, mysigt med olika meditationer etc som man kan gå på. Men inte precis kategorin billigt…

Här är rutinerna igång igen…sonen klev utan problem upp i morse och har faktiskt snällt gjort sina läxor och vi får väl se om han accepterar 1 h datatid ikvällFlört( har blivit en hel del mer under lovet…). kl. 16 har han fotboll och maken träning hela kvällen. Jag pysslar bort julpyntet i lagom takt, kör några tvättar och lyysnar på olika youtubeklipp samtidigt - mår alldeles finemangGlad.

Jag är SÅÅ tacksam just nu för att jag får den här tiden, att vara hemma, och jobba hemifrån på kvällar. Jag trivs oerhört bra med det nu, känner mig varken uttråkad eller stressad att jag "inte gör nytta" eller karriär eller liknande. Min dans drar in en blyg halvtidslön och vi får det att gå ihop. Jag värdesätter min och vår tid i lugn och ro så mkt. Tackar LIVET då jag inser hur himla, himla bra vi har det! Jag lever på många sätt min dröm.Underbart att känna.

MissInAction
2013-01-07 14:15
#60

Ja!! Det där stället snubblade jag över, eller nä bara hemsidan tyvärr hahaha Skrattande för några år sedan. Verkade awesome, tyckte jag!!

Men herrejisses det är ju inga pengar alls! Hur kan det kosta så lite?

Önskar att detta kunde finnas på varje ort här i Sverige Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-07 14:25
#61

# 60 gissar att lönerna också ser annorlunda ut därFlört

Här är vattnet tempererat (minst 30) i simbassänger, och öht hela badanläggningarna är varma och sköna, man kan ligga i vilostolar och läsa mellan simturernaGlad. När jag kommer till Sverige är det en plåga att gå på badhus! Jag bara fryser och huttrar och kan inte njuta allsTyst. Vi var på ett inomhusäventyrsbad med sonen förra vintern i Sverige, inte alls billigt och vi bara frös och frösObestämd

crinalina
2013-01-07 14:38
#62

Här finns det knappt något sådant alls. Visst finns det spa lite överallt men de flesta är kopplade till något hotell och alltså inte alls billiga. I Turkiet har de ju sina turkiska bad, men något sådant finns inte här. Det ska finnas något badhus någonstans i stan, men det ska vara väldigt dåligt. Men jag antar att det beror på närheten till havet och att de allra flesta har tillgång till pool under sommarmånaderna, mitten på juni till mitten av september. Hotellpoolerna är i regel öppna året runt, men det hjälper ju inte oss andra som bor i privata boenden. Vi har en jättfin pool här på gården, som står oanvänd under 9 månader om året.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2013-01-07 18:27
#63

Tänkte skriva i Tro och tillit-tråden men äh, det får vara här istället! 
Jag hade en rätt så intensiv upplevelse idag, som jag behöver få skriva av mig om. 

Idag skulle jag gå till vårt nya stadsdelsbibliotek, hade jag tänkt. Men istället kände jag att jag vill åka in till stan och till Domkyrkan. Jag går dit ibland (några gång per år kanske) och nu kändes det angeläget.

Kom dit på eftermiddagen och gick ett varv där inne, som jag brukar. Tittade på saker och kände in. Sedan satte jag mig i en av bänkarna en stund. Jag tänker inte berätta exakt vad jag tänkte och kände, men jag passade på att fylla mig själv med kärlek och ljus och skickade det också till de som passerade. 

På vägen ut gick jag förbi ett litet rum där de brukar ha samtal. Präst i tjänst, stod det på en liten skylt utanför. Jag har tänkt någon gång att jag skulle vilja få ett samtal med någon där, men det har aldrig blivit av, antagligen för att jag inte vågat eller för att det inte känts helt rätt. 
Jag tittade och där satt en man och bläddrade i några böcker. Antagligen hade jag bara kunnat gå in, men jag visste inte vad jag skulle säga. Även om jag har en ungefärlig idé om vad jag skulle vilja prata om.. saker som jag undrar över… så jag gick ut istället. 

Utanför så slog jag igång telefonen igen och medan jag gjorde det så började jag gråta. Jag fick stopp på det ganska direkt, men det kom så oväntat och plötsligt… ungefär 50 meter bort hände samma sak igen. Men som sagt, det var inte långvarigt. 

Jag kände att jag behöver något glatt och tryggt just nu, vad som helst..så jag tänkte att jag går in i någon affär. Första bästa blev en Japan-butik som är jättemysig och hon som har den är så trevlig. Där gick jag såklart in! Kom ut med något slags godis, hehe….


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2013-01-07 18:32
#64

Åhh Missi!!

När jag läser din text så blir jag så rörd,,

Tänker att längtans röst gjorde sig hörd inom dig genom tårarana som kom.

Tack för att du delarKyss

Otroulig
2013-01-07 18:39
#65

#63 Vad var det för känsla som hindrade dig att gå fram till prästen? Nästa gång kanske du inte ska lyssna på den rösten utan bara GÖRA. Jag tänker som så att en del av dig blev ledsen för att du inte gjorde det…?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-01-07 18:45
#66

Ja, gå till prästen! Tänk att det ska vara så svårt att lyssna på hjärtat. Det försöker jag också att lära mig!

kram

MissInAction
2013-01-07 19:33
#67

Ni har antagligen rätt!
Vad det än var så var det garanterat kopplat till min stund där inne.

Det var egentligen ingen känsla som hindrat mig att prata med en präst, utan tankar. Jag gick ur Svenska Kyrkan för tio år sedan eftersom jag levt i princip hela mitt liv som ateist och tycker det är fel att "födas in" i en specifik religion. Efter det har jag också läst religionsvetenskap. Jag vet inte men jag tror att jag är för skeptisk för att ha ett sådant samtal. Jag kan föreställa mig att jag sitter där och liksom tittar ner på min kropp, för att det skulle kännas så overkligt.

De har en butik i foajen, där tittade jag runt när jag kom dit.. jag vill hitta något som är andligt nog och passar mig, men som inte har något med Jesus att göra.. vilket allt där verkade ha Tungan ute

Nåja, jag tror att det där samtalet kanske kommer när jag är mogen för det, som pappa brukar säga. Och de har detta två timmar varje vardag, under sommaren två dagar i veckan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-07 20:56
#68

Att du började gråta är för mig ett tydligt tecken på att tanken att du skulle gå in till prästen var vad du skulle ha gjort. Jag har en att-göra-lista med saker som jag ska göra bara för att jag har fått den reaktionen då jag har gått in på vissa sidor. Ska tex på ett retreat i ett kloster till våren, jag ska gå en kurs i Göteborg i februari och jag ska gå på healing. Skrattande

Att håret ställer sig på ända eller att man plötsligt börjar gråta är ett TYDLIGT tecken på att man är rätt ute. Skrattande

MissInAction
2013-01-07 21:01
#69

Men det är läskigt!! Jag vet inte vad jag skulle säga om jag gick dit och satte mig Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Håbe
2013-01-07 21:06
#70

Prästen vet nog. Han/hon är antagligen ganska van vid att det kommer folk som behöver prata men kanske inte riktigt vet om vad egentligen. Gå dit och låt det bara hända. Det kan inte bli fel.

szirius
2013-01-07 21:07
#71

#68 haha, ja följ gåshuden! Eller som vi sa när vi var yngre- "BVS". Fick man det, så var det nåt braFlört. Vet nån vad det står för?Tungan ute

Otroulig
2013-01-07 21:12
#72

Hehe Miss, du skrev "Även om jag har en ungefärlig idé om vad jag skulle vilja prata om.. saker som jag undrar över… så jag gick ut istället. " Du kanske inte visste alla ord i rätt ordning. Men det brukar lösa sig. Dessutom, det var ju bara en person som satt där, som fanns till för dig eller vem som ville. Ibland bygger man upp rädslor som inte har någon verklig anknytning, om du förstår vad jag menar;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-01-07 21:15
#73

BVS…Näe, kommer inte ens på nåt roligt…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-01-07 21:17
#74

Jag tror nog att du kan gå in och sitta tyst utan att han protesterar. I sånna här lägen gäller "sluta tänk och gör". Flört

[Torahzen]
2013-01-07 21:20
#75

Det är modigt att göra det man behöver göra, fastän man är "rädd/osäker".

MissInAction
2013-01-07 21:22
#76

Ska gå dit fler gånger och hoppas att jag vågar då!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Torahzen]
2013-01-07 21:23
#77

Så ska det låta!!!

szirius
2013-01-07 21:26
#78

BVS = bröstvårtsstånd - det är grejjer det!Skrattande Då vet man att man är på rätt väg s.a.sCoolFlört

SHIAWASE
2013-01-07 22:31
#79

Miss!!

Haller med,, ga till prasten! Just den prasten kan ju visa sig vara en fantastisk person att prata med,,, innehallet vad du vill prata om kom kommer nog nar du sitter dar.

Tararna var nog ocksa en del motstand som slapptes bara genom stunden du hade i kyrkan!

Hoppas Japan-godiset var gottFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-01-07 22:53
#80

Szirius HAHAHA det hade jag aaaaaldrig kommit på Skrattande

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-01-07 23:07
#81

hahahahahahha skrattar så jag skakar nu!! BVS! Vad roligt! Det har jag aldrig hört tidigare! Tack för ett gott skratt, szirius! Skrattande

MissI, jag säger som alla andra. Försök att följa ditt hjärta nästa gång. När man går emot sitt hjärta så kan tårarna komma sådär. Liksom när man helt följer sitt hjärta. Men man vet skillnaden, den känns.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-01-07 23:20
#82

BVS! Aldrig hört talas om! Men jag är kanske för ung Oskyldig

Ja Shia, godiset var helt okej! Fast konsistensen var lite skum. Sambon slukade dock det mesta själv Tungan ute

Där fanns också en supersöt Totoro-gosedjur som jag ville köpa! Men jag väntar lite. 
Här är butikens hemsida ifall du vill titta.

Brukar du förresten hänga på Japan-sajten Shia?

Hm jag har många frågor om Japan egentligen, undra om vi behöver en Japan-tråd också??


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-08 01:22
#83

Jag har varit inne pa Japan sajten nagon gang, men dar ar det mest prat om manga-kultur,,, vilket inte riktigt ar min grejFlört

Fraga pa da,, en OT trad om Japan eller vad som helt ar sjalvklart ok:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
2013-01-08 10:50
#84

Oki jag förstår! Det verkar vara det som Japan-hysterin handlar mycket om.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2013-01-08 22:50
#85

Nu har jag en fråga till er!!

Ibland har ni skrivit att ni har dragit ett Änglakort eller liknande. Exakt hur gör ni då? Tar ni bara ett random eller ska man ta dem i någon ordning?

Jag hamnade i en butik idag där de hade massor av olika kort! Änglakort, Tarotkort och Ärkeängelkort och annat. Och så hade de The Law of Attraction cards! Den köpte jag Skrattande Står Esther and Jerry Hicks på. En jättefin kartong och jättefina kort. Det är 60 kort och de är alla numrerade. Nu undrar jag hur jag ska använda dem?? Spontant tänker jag att jag borde ta ett random när jag känner för det, men varför är de isåfall numrerade? Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2013-01-09 07:28
#86

#85

Jag tror att "man" ska gå på sin spontana känsla. *nickar försnuftigt*s*

Men jag har som vanligt inte en aning.

Skaffade mig en taro kortlek för flera år sedan och där finns det ju en beskrivning med HUR "man" ska göra och förklaringar till kortens betydelse.

Men för mig funkar inte det. JAg verkar vara fullständigt borta när det gäller att läsa dessa efter andra människors restriktionerSkäms

Funkar bäst när jag gör så som käns bäst *lite random så därTungan ute*

SHIAWASE
2013-01-09 10:48
#87

Sitter just nu på Tokyo Station , har haft ett möte och det är så skönt att sätta sig här och slappna av innan jag tar tåget hem.Har nyligen hittat den här bokhandeln i stationen, där man även kan sitta och ta en fika, jag är ju en öldrickare,så en kall härlig öl så här efter en heldag, omgiven av böcker är jätteavslappnande.Sitter och tänker att jag vill se min bok på en av dessa hyllor!April eller Maj verkar det bli!Hittade en fantastisk meditation igår som fick mig upp på banan igen, det har ju som ni märkt svajar lite:)Jag som inte brukar tycka om guidade meditationer bara flög i väg ut i Universum till paradiset, haha.Och igår kväll var vi hela familjen och badade på spa:et jag berättat om tidigare,,Och i förmiddags tränade jag ordentligt ! Mår med andra ordBRA just nu:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-09 11:07
#88

En sak som är intressant i det här landet är att det är fritt att läsa böcker och tidningar i en affär eller bokhandel utan att köpa den .Så här kan man alltså sätta sig och fika ta en bok ur hyllan och ställa tillbaka den sedan:) Det tycker jag om, det är fullt med folk som står och läser bland hyllorna:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-01-09 11:08
#89

Jag har en riktig dippdag…migränattack inatt som fortfarande golvar mig.Och sen mardrömmar och vaknat med inre mörker, känner ingen mening och plötsligt råångest för pengar, jobb, framtid, allt.  Energin kommer i duster för mig, några dagar, sen behöver jag flera dagars vila igen. Var hittar man ett sånt jobb? Jag har en idé som sjunger i hjärtat, men att få det att BLI AV är ett så stort steg och kräver investeringar först…och där slutar hjärtat sjunga och jag blir rädd och sjuk i stället.

Har massagetid i morgon och ska även boka thaimassage inne i stan, har velat prova flera ggr tidigare men nu känner jag att jag SKA. Behöver ta hand om nacken så att dessa kramper inte behöver uppstå…

Tänker på mina egna råd idag, att inte lägga ribban för högt. Bara vara, och OM jag höjer mig bara så en enda liten grad uppåt så är det ju bra. Det brukar kännas bättre när sonen kommer hem, då ska jag tända en brasa (vi har kallt idag!)och se vad han vill göra.

Kramar till er alla!

[rore]
2013-01-09 11:21
#90

#88 Shiawase! Det låter ju alldeles fantastiskt :) Nice!

#89 Blä för dippdagar och framför allt migrän och ångest.  Krya på dig kramen till dig Szirius.

Jag låg och tänkte på detta  med att hjärtat sång tar slut när rädslaor och farhågor biter sig fast.

I mitt fall så är det det där rackarns  kontrollbehovet och väldigt gärna Facitet i handen *som jag trånar efter*,, som allt för ofta har stoppat mig.Skäms och naturligtvis min bristande tillit till min egna förmåga.

Och det tar ju så enormt mycket energi att stilla ner hjärtats röst och det slutar med att jag blir tung i sinnet/kroppen..

JAg springer fort och automatiskt händelserna i förväg. Händelser som ligger utanför min kontroll. För de ligger i framtiden. Här behöver jag sanare mina egna hinder på min väg känner jag.

Och ett litet uns av tacksamhet infinner sig precis NU, eftersom detta visar sig för mig.

Kramar om i tanken!

Annons:
SHIAWASE
2013-01-09 11:55
#91

Szirius och Rore , Kram på er:)Ja det är ju så att när förlorar nuet och försöker kontrollera framtiden så åker vi en ruschbana nedåt:( Det enda sättet är ju att vara i nuet helt enkel ,om inte så enkelt alla gånger Men åker man ner en sväng så gör det inget för vi åker alltid upp igen , högre och högre:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2013-01-09 12:07
#92

NU ÄR DET NU!

ANDAS in NUET och släpper taget. *swisch*

Magi på hög nivåFlört

Hahaha,, Tack!Kyss

målle
2013-01-09 12:53
#93

Haha, ni som gillar katter och inte redan sett denna videon, gör det! Min kusin postade den på FB och nog måste jag hålla med om att Maru är en charmig liten grej! Roligast i slutet med lådorna! :)

crinalina
2013-01-09 13:23
#94

Haha, vilken sköning med lådorna där på slutet. Katter har ju ofta fantastiska personligheter. Maru påminner mig om våran yngsta. Han har allltid något tok på gång, när han inte sover. Han leker t o m med maten. Kastar upp kycklingbitarna i luften och slår till dem så dem flyger över hela köket. haha Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-01-09 14:07
#95

#90Kyss

bristande tillit till min egen förmåga,

Ja, där klämmer mkt för mig..kontroll på HUR kan jag släppa, men jag faller lätt in i oro att misslyckas, att göra fel, att inte uppskattas, att få kritik, ja såna "egogrejer"…då hela idén handlar om att få andra att må bra, så känns det "läskigt"…"kan jag?" undrar jag…Obestämd

Jag står och stampar lite nu, vågar inte riktigt "TA TAG" utan skjuter hela tiden framför mig…jaja. Andas i nuet, jaGlad

Nu har jag iaf boostat upp migSkrattande, gjorde god pasta med stor sallad till lunch = energi! Spelat lite piano och kollat lite Hicks-klipp.

Nu väntar jag på en privatelev, är osäker på om hon kommer idag, för om jag minns rättOskyldig sa hon att hon skulle på teater idag. Jag märker om hon kommerFlört.

#93 naw, vilken sötis. Vi har en pratkatt och vi pratar tillbaks, likadant, mjaomjaomjaaaaaaa osv.Skrattande

Håbe
2013-01-09 14:43
#96

En fånig fundering om hälsa. Sitter i väntrummet på ögonakuten eftersom jag för några dagar sen plötsligt fick suddig syn på ena ögat. Och som vanligt har jag ju hunnit måla upp alla tänkbara orsaker till det. Hjärntumör inräknat. Jag vet!!! :-) men i alla fall, när hon frågar om jag har något högkostnadskort, jag svarar nej och hon frågar om jag vill att hon skriver ut ett. Var det dumt att svara att det är väl lika bra. Spontana tanken är ju att jag inte det minsta planerar att behöva gå till läkaren igen på ett tag men man vet ju aldrig och då är det ju bara att tacka ja när det nu finns. Behöver jag det inte så toppen. Men nu sitter jag här och nojar. Var det dumt tänkt? Som att bjuda in sjukdom i mitt liv. Som att förbereda sig på det värsta? Jag är verkligen inte bra på att vara rationell när det gäller sjukdomar. Jag blir aldrig sjuk. Jag sysslar inte med sånt. En liten förkylning någon gång vartannat år eller så möjligen på sin höjd.

crinalina
2013-01-09 14:46
#97

Jag skulle sluta fundera på det. Sånt där händer oss alla. Det bästa du kan göra är att inte lägga något mer fokus på det. För det är vid ett långvarigt fokus som det börjar hända saker. Släpp det och fortsätt bara leva som vanligt. Ingen fara skedd. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Håbe
2013-01-09 15:56
#98

Vet inte om jag blev så mycket lugnare av att få veta att det inte syns något i ögat i alla fall :-/ är det bra eller dåligt? Ska tillbaks på en synfältsundersökning om två veckor. Hoppas att det har gått över av sig själv innan dess så jag kan avboka alltihop.

Otroulig
2013-01-09 19:12
#99

Målle, Gud vad rolig katt, jag brukar inte skratta spontant på klipp, men det här var ju helt otroligt roligt. Sicken galen katt:))) Tack!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-01-09 22:00
#100

Jag letar efter symptom som man kan ha pga Skiftningen/ändringen som pågår nu. Jag kommer inte ihåg vem som skrev länken eller i vilken tråd.

Kan någon lägga in den igen, tack!

Otroulig
2013-01-09 22:13
#101

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-10 00:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

I dag har jag provat spikmatta för första gången!! Jag brukar gå och få massage regelbundet och nu hade jag bestämt mig för att testa spikmatta, jag gjorde det först och massagen efteråt. Herrejevvlar vad ont det gjorde i början!!! Förvånad Har nog aldrig känt sådan intensiv smärta, och det är ett under att jag låg kvar. Men jag litade väl på att det skulle släppa! Och det gjorde det. Så jag antar att jag kommer testa igen, hehe. 
Såhär såg min rygg ut 5 timmar efteråt. 

Har ni testat spikmatta? Den där gröna, svensk spikmatta?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
2013-01-10 09:40
#103

Vilken oerhört skön katt! Jag blev helt varm i hjärtat här! :)

MiA: jag ligger en kvart på den varje kväll och sedan tvärsomnar jag. Jag har alltid haft extremt svårt att komma ner i varv och somna på kvällarna (oftast får jag ligga i 45-90 minuter innan jag somnar) men mattan fungerar varje gång. Jag är väldigt tacksam över att ha hittat den och har den alltid med på alla resor. Ligger ibland på den även på dagen, om jag behöver vila eller känner mig stressad eller orolig.

Jag har en konstig dag idag. Vaknade av mig själv vid sex och var pigg, men nu känner jag mig helt liten och gråtmild och vill bara få ligga undet ett varmt täcke och gråta och bli klappad på. Som rejäl PMS fast jag inte har PMS nu. Känns som om det är något som måste rensas ut men jag vet inte riktigt vad. Hur tar jag reda på det?

[Torahzen]
2013-01-10 09:52
#104

Tack för länken. Det stämmer verkigen in på mig!

Jag har testat spikmatta och det var tyvärr inget för mig. Jag kanske testar igen…

Annons:
szirius
2013-01-10 12:16
#105

#102 Jag gillar spikmatta! Jag tyckte också att det gjorde ont de första 5 minutrarna ungefär de första gångerna, men man vänjer sig vid känslan och nu tycker jag mest att det bara är lite stickigt. Men SEN, när man blivit varm och avslappnad, då är det ju så sköööönt. Jag brukar också somnaGlad.

Maken tycker att den är vidrig, han har provat en gång och aldrig mer säger hanSkrattande. Han kan inte ens kolla på min röda, prickiga rygg efteråt, då mår han illaSkrattande

Det gäller ju att "hålla ut" den första tiden, innan det sköna kommerKyss

Prova att ligga på den samtidigt som du lyssnar på nån guidad meditation på youtube

#103 en extra bamsekram från mig till digKyss

SHIAWASE
2013-01-10 12:20
#106

Spikmatta har jag aldrig provat pa!!! Kanske nagot som borde gorasFlört

Stella! Kram pa dig,, flera av oss har varit bade uppe och nere,,, sa flyt med!!

Du ar en sadan inspiration med dina "sma-lyxiga" ideer,, och pigga och roliga,, energiska ,, upp-fraschande inlagg!!! Sa strunta i att forsoka ta reda pa vad det ar,, lat dig bara flyta med,,, sa kommer du upp pa ytan igen snart!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2013-01-10 14:24
#107

Åh spikmattan ja! Tänka sig att jag har en som jag inte använt på hur länge som helst, förr använde jag den varje kväll, somnade sååååå skönt av den. Kom och tänka på den nu idag när jag körde hem från praktiken, jag har ont i svanken efter att ha dammsugat granbarr dubbelvikt igår och idag hostar jag så hela ryggen värker så jag tänkte faktiskt lägga mig på den idag och så skriver ni om spikmattor! Vilket sammanträffande! Det ser jag som ett tecken på att jag ska lägga mig på min idag! Tack! Kyss

Stella_Polaris
2013-01-10 18:28
#108

szirius och Shia: Kyss Vad ni är snälla!

Det känns bättre nu. Vet inte vad som hände där. Normalt när jag får dippar så brukar jag tänka "ja ja, jag är väl lite snäll mot mig så mår jag bättre imorgon". Men nu blev jag dels helt gråtfärdig från ingenstans, inte alls likt mig, och det kändes som om något behövdes rensas ut eller tas itu med. Mer påtagligt att det här var en process, om det går att förstå? Jag önskar bara att jag visste vad det handlade om men det kanske jag kommer på.

Nu är middagen på spisen och jag dricker vin i väntan på att det ska bli klart och min man ringde och sa att han är på gång hem så nu är allt okej igen! :)

Målle: krya på dig!

Otroulig
2013-01-10 19:47
#109

#102 spikmatta är kanon, jag kör varje kväll 20 min ca, på rumpa och rygg. Jag har en Shakti matta. Ja du Stella, känner igen det där, jag försöker bara att flyta med, betraktar objektivt att jaha nu är jag arg eller ledsen. Så är jag det ett tag, sen flyter jag upp igen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-10 20:19
#110

Ja då har jag blivit friad till idag också Tungan ute hahaha. Fast inte av min pojkvän, ska tilläggas! Så kan kan hålla inne med gratulationerna.

Det är en chat/malkompis från Kroatien, som bara skrev hi, oh come on… marry me finally xD
Och han sa samma sak i somras.. hehe.. tycker det är lite roligt Oskyldig Vi pratar inte så ofta men när vi väl gör det så är det ofta om rätt tunga saker… han har det jobbigt efter en olycka då han blev skadad, hans ex tog dottern ifrån honom osv… men han är rolig och liksom full av liv! Det klickar på nåt sätt så det är en rolig vänskap. 

Nåja. Det var det!

Imorgon bitti åker jag till Karolinska Sjukhuset för att hälsa på min väninna som ligger på aternatalavd. Hon är gravid i v. 30 och ligger inne för observation pga. en himla massa hälsorelaterade orsaker. Barnet kommer att plockas ut tidigare än beräknat men frågan är bara när!
Ska bli ultraljud imorgon och där är det tänkt att jag ska vara med Skrattande
Hon har haft så ont i magen på sistone så vi får väl se hur bäbisen mår och hur hen ligger….. finns en chans att de sätter igång förlossningen redan imorgon Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-10 20:45
#111

Oj Miss, håller tummen för bebisen och mamman, vad fint av dig att vara med❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2013-01-10 20:50
#112

#109 på rumpan , hur då? sitter du på den eller ligger? vad är det bra för? Bara nyfikenGlad

Man kan ju trampa omkring försiktigt på den om man har kalla fötter - då blir de varma i ett hujGlad. Det funkar även som zonterapi, så det är bra mot det mesta.

Otroulig
2013-01-10 20:59
#113

Ja, min är ju en mjuk matta, så jag lägger mej på rygg i sängen och skjutsar in den under rumpan. Skinkorna behöver sig lite genomströmning nämligen, har ömma punkter där. Det är ju det mattan gör, ökar blodcirkulationen och sen framkallar det endorfiner ( i alla fall hos mig)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-10 23:21
#114

Mycket energier virvar omrking,,, fortfarande manga som svajar, och tankte aven pa forklyningar,, minta tva yngsta var forkylda under ovet, och jag ocksa,, i tva omgangar var,, men det var en "konstig" forkylning,,, feber, ont i huvudet,, mina barn har adlrig haft huvudvark tidigare,, men denna gang, och aven jag.

Sedan fick minsa utslag over hela kroppen,, som inte kliades, och ingen visst orsaken till. De forsvann efter nagra dagar.

Laste just att Tora och hennes lilla flicka ocksa har fatt utslag,, oforklarliga sadana,,,

Allt kan ju inte forklaras med energiskifte,, men det kanns anda som om manga av oss paverkas mycket av det.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-11 00:17
#115

Hittade tva intresanta lankar.

Forsta beskriver skillnaderna mellan 3:e, 4:e, 5:e dimensionerna, just ur manifesterings point-of-view!

http://www.in5d.com/beyond-3rd-dimension.html

Nasta beskriver 50 olika symptom man kan kanna genom skiftet (mycket som fanns med i Otorouligs lank,,, utslag finns med ocksa (Tora!) och runt haka tex. Jag har sista manaderna haft lite finn-aktiga utslag och rodnade pa hakan. Har,,, undrat vad det beror pa,, nu upptackte jag haromdagen att de ar borta,, fortfarande lite rodaktigt (Jag har en problemfri hy annars) Stod i denna trad att just detta an vara kanslor relaterat till ilska som kommer upp och bearbetas:) Mycket mojligt,,,  Kolla lankarna om ni ar intresserade:)

http://www.in5d.com/spiritual-awakening-quiz.html

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-01-11 10:15
#116

Halloj!

Ja, jag och min dotter har konstiga utslag. Jag tror det är Femte sjukan som jag precis har hört talas om. Igår fick hon vara på dagis då det inte smittar. Idag är vi hemma i magsjuka. Dottern krätes lite inatt. Jag hoppas att det inte blir mer än så och att vi andra klarar oss.

Jag ska definitivt kolla in länkarna även om allt inte går att förklaras med skiftet.

Idag blir en städardag: toaletter, sängkläder…

Hoppas att ni mår bra!

målle
2013-01-11 15:48
#117

Och här ligger jag, sjuk igen! Tredje gången på fem veckor nu. Denna gång är det värst, mår riktigt dåligt och var till läkaren idag och fick penicillin och kortisonnässpray typ för tydligen var det totalstopp i mina bihålor..luftstrupen min är nog snart i behov av plåster känns det som.. Har sovit nästan hela dagen idag, under min mysiga värmefilt jag fick av mn älskade i julklapp. Nu hade jag lite energi över efter allt sovande så jag kikar runt lite på min ipad och väntar på att sambon och lillmannen ska komma hem. Jag vill äta mat men har ingen aptit och det smakar apa i munnen. Jag är sugen på glass..tror jag…kanska ska jag blunda lite till, slumra till lite innan de kommer hem..

målle
2013-01-11 18:07
#118

Jag måste bara få dela med mig av ett gulligt inlägg min lillasyster postat på Facebook. Det är en liten konversation mellan min syster (K) som är höggravid med barn nr 3 och hennes (ännu sålänge) yngsta dotter (A) som blir 3 år i april. A: Mamma är du trött, har du ont i magen? K: ja mamma är trött.. A: jag är ledsen men jag kan inte bära dig, du är såååå tjock. Haha, hon är för go den lilla tjejen!

Annons:
MissInAction
2013-01-11 22:01
#119

#118
Hihi ja vad gulligt! Skrattande

I dag har jag för första gången sett en bäbis via ultraljud! Häftigt, med tår och fingrar och näsa och allt! Skrattande Men det där vet ju många av er redan, haha! Men jag satt och log hela tiden. 

Huuu vad trött jag är! Sov väl cirkus 4 timmar och gick upp strax efter kl 6 imorse. Det kan nog bli en tidig kväll idag, det skulle vara skönt som omväxling… på en fredag dessutom Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2013-01-12 12:05
#120

Tänk vad en dusch kan pigga till en när man är sjuk! Den varma, fuktiga ångan gjorde både hostan och bihålorna väl! Nyss lagt mig på sängen nu och ska vila lite. Sambon har städat hela huset så det är rent och doftar fräscht. Härligt. Min syster gick precis in i v.38 så snart blir det bebis! Båda hennes flickor är födda i v.38 någon gång så det kan ju i stort sett ske vilken dag som helst nu. Jag har gissat på 27 januari, han är beräknad att komma 2 februari, men jag tror inte vi behöver vänta så länge! :)

SHIAWASE
2013-01-12 14:15
#121

Har idag jag varit till Harajuku med mina dottrar samt kompisar. Harajuku ar mode-mecka har i Tokyo (for yngre generationen),, dar finns ALLT !! ocksa massor av "utkladda" (Visual< Cos-play etc) manniskor finns dar,, sa det ar kul och BILLIGT!:) Sa de shoppade,, jag satt mest pa ett fik,, traffade en kompis,, och hade det bra. Middag at vi pa Fridays, som ar en amerikansk restaurangkedja,, med hamburgare ,,, (valdigt goda),,, En trevlig dag, och glada dottrar!;)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-01-12 15:10
#122

Jag har haft en mysig kväll igår med mina syskonbarn. Vi gjorde hemmagjord ravioli, den gick hem. Sen blev det glass, ostbågar och grillade marschmallows över brasan. Jag har ont i skallen idag, det brukar jag aldrig ha. Fick nog en sockerchock:) Nu är det bara att planera för nästa besök, men nu blir det vin och djupa samtal varianten. Jo just ja, vi ska bygga egna chockad praliner, så lite hembygge idag med. Krya på dig Målle!! Kram på er alla.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-01-12 19:16
#123

Igår var jag hemma med magsjuk dotter. Det verkar redan ha gått över. Jag fick tillfälle att vila. Jag sov tre timmar igår på eftermiddagen. Jag behövde visst det. Jag sov hela natten sen också.

Jag har blivit stel i kroppen. Hälsenorna är spända så när jag går ner för trappan tar jag ett steg i taget. Jag är stel/svullen i alla leder. Det gör inte ont men jag känner mig som en skröplig kärring på 80 istället för en fräsch Loa-gudinna…

Jag har försökt röra på mig så mycket som möjligt idag för att mjuka upp lederna. Jag har tränat lite Qi gong också. Idag sov jag bara 1,5 timme på em.

Jag har också huvudvärk lite av och till. Och frossa. Jag försöker dricka mycket vatten.

Jag hoppas att detta går över snart!

SHIAWASE
2013-01-13 00:32
#124

Otroulig! Later underbart,,

Ibland kan jag bli lite avis pa singellivet!! Just friheten att vara totalt fri liksom,,

Aven om vi ger varandra frihet i varat forhallande, sa ar det ju vissa saker som man maste anpassa sig till , sarskilt nar man har barn som forfarande ar relativt sma.. Da nar jag hor om livet fran singel-vanner, eller ensamstaende mammor vanner,, sa later det sa fritt, kravlost och spontant!!!

Tora! Krya pa dig och dottern,, later riktigt jobbigt det dar. Gar over gor det ju sjalvklart,,,

Skickare lite styrke-energi till dig!! KRAM

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-01-13 09:47
#125

Idag är det lite bättre. Jag är inte fullt så stel i kroppen, men jag har svullna och stela händer och fötter. Humöret är bra och jag har lite ork till att städa bort julen. Det är dags nu!

Jag satsar på en mysig hemma-pysslar-dag med promenad på eftermiddagen.

Tack för kramen Shia!

Annons:
[Kathja]1
2013-01-13 10:09
#126

Sitter och kollar på sista avsnittet av Inkognito på 4play, det är en helt okej serie som min man skulle störa ihjäl sig på. Är allt för mycket sakfel i den, men det struntar jag i. Skrattande

Håller på att ladda inför att vara barnvakt i 5 dagar… Men det kommer självklart att gå så bra så.

Skönt att du mår bättre Tora! Det ÄR mycket underliga sjukdomstillstånd just nu tycker jag, och många som dör. Så en får ju vara glad att man lever och mår bra! Skrattande

SHIAWASE
2013-01-13 11:39
#127

Ja precis Kathja! Många som dör verkligen , och mycket annat på gång , tur att vi har övat upp oss på att flyta med:) Sitterpch väntar på bord för att äta koreansk barberque med min minsta ! Grillat kött vid bordet , mums! Bra avrundning på turbulensdag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-13 11:40
#128

Ja precis Kathja! Många som dör verkligen , och mycket annat på gång , tur att vi har övat upp oss på att flyta med:) Sitterpch väntar på bord för att äta koreansk barberque med min minsta ! Grillat kött vid bordet , mums! Bra avrundning på turbulensdag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-13 13:09
#129

Idag ska julen städas ut!!! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2013-01-13 13:18
#130

Jag tittade på en video igår där de visade två solar, som setts på olika platser på Jorden under förra året. Åh vad jag också skulle vilja se det!!! ♥

Jag frågade om det inne på Astronomi och fick en länk där det står om fenomenet. En supernova, alltså en döende stjärna, tycks vara det som gör att vi fått tvillingsolar. Det står i artikeln också om material som ska ha hamnat på vår planet, och gått in i våra kroppar. Häftigt, måste jag säga Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2013-01-13 14:03
#131

Jag har ju aldrig förr varit sjuk på detta sätt jag är nu, tredje gången på fem veckor och varje gång har bara blivit värre. Men jag har fått lite hjälp på traven nu med att bli av med det och när jag är frisk sen om ett par dagar kommer hela mitt inre, mitt immunsystem, vara helt utbytt, helt nytt. Jag har förmodligen en rejäl storrensning..? Dock upplever jag det som slöseri med livet, tiden, att vara sjuk såhär, för jag orkar inte mycket och jag kan inte röra ögonen utan att det hugger till av smärta och till natten får jag överlägga noga med mig själv om jag vill vakna med stel och värkande rygg eller sprängande, tjocka bihålor…inatt blev det en kombo..men jag gräver inte ner mig…snart är detta över och då kan jag börja med allt jag vill göra!

[Kathja]1
2013-01-13 17:30
#132

Barnvaktar för fullt! Det är tre väluppfostrade ungar så det är inget som hels problem, men OJ vad man (jag) blir uppmärksammad på vad jag brukar göra nu då jag får anpassa mina göromål efter tre små, eller iaf mindre, varelser av den sociala sorten. De pratar och frågar konstant, speciellt den yngsta, och leka gör de helst i vardagsrummet så de har sällskap. Fast det är ju skönt för då kan man ha koll så att de inte depapr för mycket över att mamma och pappa är borta.

Har iaf efter en eftermiddag, ännu en gång, konstaterat att ja valde rätt som valde att nöja mig med mina tre + två bonusungar. Jag är så färdig med små barn, fast det är mysigt att ha dem på besök då och då. Tungan ute

Annons:
Otroulig
2013-01-13 17:52
#133

Hehe Kathja, du har fått lite förströelse. Själv är jag bakis…men hade mycket givande samtal igår. Härligt att kunna vara helt öppen och ärlig:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-01-13 19:32
#134

Har bäddat rent sängarna med de nya påslakanen jag köpte. Nu ska jag somna och vakna omsluten av positiva budskap Glad.  Massor av härliga, positiva ord.

"Today is a good day. Love life & be true to who you are. ….m.m." Min man bara ruskar på huvudet men han kan behöva lite glada tillrop han också så han får stå ut Skrattande.

 Grå/vit Påslakanset Pamela i 6 delar

[Torahzen]
2013-01-13 19:35
#135

Bra Feng shui och Loa-sängkläder!

szirius
2013-01-13 20:15
#136

Mysiga sängkläder HåbeGlad. Jag har också städat ut det sista av julen idag, dansat lite och nu är vi inne på andra filmen…en riktig slappareftermiddag. Var uppe till 03 inatt så att…Oskyldig.

Jag är lite halvlåg idag, inte så att det stör, bara inåtvänd…

Ha en fin kvällKyss

Stella_Polaris
2013-01-13 20:24
#137

Vilka fina sängkläder Håbe! Och så passande till LoA! :)

Otroulig
2013-01-13 20:43
#138

Szirius, jag har ju slumrat till och från idag och en dröm var du och din familj med i. Din son pratade i sömnen. Han sa Mikael, det var någon kille i Sverige han tyckte om. Jag har velat vara själv idag. Mamma ville bjuda på mat men det kände jag verkligen inte för. Så jag tackade nej. Har tagit en skönt varmt bad nu och käkat ostbågar framför en film.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-01-13 21:30
#139

Sängklädar ja…

Vi har ett par lite finare lakan, sånna där lätta, alltid svala, typ hotellkvalitet-lakan. Jag gillar dem skarpt för det blir en lyxig känsla att sova i dem. Men min man håller (tyvärr) INTE med, han har nämligen lyckats att nocka sig själv två gånger på grund av dem. Och hundarna. Han har tagit i lakanen för att dra upp dem när hundarna har lagt sig på dem, sådär halvt sovande, haft för dåligt tag och eftersom de är lite "halkiga" så har han tappat taget och slagit till sig själv! I natt slog han sig så hårt att han nästan fick blåöga, hade nog blivit ifall han hade varit någon som fick blåmärke - nu blev han bara JÄTTE svullen. Kan väl säga som så att han, ännu, inte kan se det roliga i det hela.

Men jag vill i alla fall fylla linneskåpet med "fin-lakan" när det går. Skrattande

Annons:
Otroulig
2013-01-13 23:17
#140

Han får offra sig lite och sova i hjälm;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-14 00:24
#141

Jag måste få rekommendera filmen The Beasts of the Southern Wild som jag såg på bio ikväll. Udda film som berör. Och vacker. Och vacker musik! ♥
Soundtracket finns på Spotify!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2013-01-14 06:28
#142

Ha ha Kathja, det påminner mig om en gång för flera år sen vaknade tvärt av att min man slog till mig med knytnäven mitt på hakan. Inte vidare trevligt uppvaknande kan jag ju säga! "VAD HÅLLER DU PÅ MED???" Varpå han bryter ihop och börjar skratta "Jag drömde att du var den gädda som tänkte bita mig i handen". Den har vi fortfarande ganska roligt åt mellan varven CoolSkrattande.

[Kathja]1
2013-01-14 06:54
#143

Får nog bli en sådan där hockeyhjälm som målvakten har med nät framför ansiktet då, hi hi.

Vilken rolig historia Håbe!

När jag blev tillsammans med min man så jobbade han som ordningsvakt sedan MÅNGA år och han hade sysslat med kung fu i många år, så han backade inte för en fight i första taget. Kan säga att jag vaknade mer än en gång av att han nitade både kuddar och och annat (dock inte mig) flera gg i sömnen, vakande t.o.m av att han hade handen runt min hals i ett strypgrepp vid flera tillfällen. Lätt "skadad" med andra ord. Det är vardags-edge det. Men nu för tiden är det bara sig själv han nocka.  Skrattande

SHIAWASE
2013-01-14 08:07
#144

Har snoar det idag!! FOrsta snon for i ar,, det brukar snoa en eller tva dagar per ar,, och snon ligger kvar en dag typ…. Idag har det vrakt ner ordentligt ,, JATTEKUL for alla barn:) Helgdag ar det ocksa har,, ,

Vinterdack har vi ju inte,, sa imorgonbitti kanske man inte vill kora bil!!

Har ocksa, blivit inspirerad av Stella till BUBBEL!!! Sa nu sitter jag har med ett glas bubbe,,,, efter att ha suttit och jobbat sedan fem i morse,, utan uppehall (kl. ar 16 nu,,,)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-01-14 08:19
#145

Godmorgon och god eftermiddag till dig Shia. Herregud vad du jobbar, hoppas du har roligt under tiden. Själv har jag precis käkat frukost efter morgonpromenaden. Jag är såååååå tacksam för att jag har Flex och 10 min till jobbet.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-14 08:53
#146

Otroulig, Ja, nu jobbar jag ju mycket, men ar nu i balans sa det kanns ok,,, vad sags om en 600 sidors utredning om AP-fonderna, och svenska pensionssystemet,haha,,,har lite annat roligt emellan,, som film och bok, oversattning, men det verkar inte bli mycket tid over for nagot  de narmaste tva manaderna,, Pa onsdag kommer tv-teamet hit och ska halla till har narmaste veckan for att gora repotage om var familj,,, sa jag maste ju stada upp ocksa,,

MEN,, mitt mantra ar FORTFARANDE

OVERFLOD AV TID OCH PENGAR, LAGOM MED JOBB!!!!

Sa det kommer nog sa smaningom,,, bara jag tillater det komma!

I julas var jag ju lite stressad over allt jobb,, men nu ar det ok,,,, jag delar upp tiden,, tar en paus,, med som sagt lite bubbel,:) lite film etc.

Har en hog Bocker som jag maste lasa ocksa, det ar ju kul jobb, ar lektor, vilket betyder at jag laser svenska bocker (barn och ungdom) och skriver en recension om den,, som japanska bokforlag har som underlag nar de bastammer om de ska ge ut boken i Japan .Har just nu 30 bocker (ungdom upp till 20 typ) som jag ska lasa,, sa jag varvar det ovriga jobbet med det ocksa,,,

I somras sa SKREV jag och FOKUSERADE MYCKET pa MERA JOBB,,

sa jag har ju bara fatt vad jag ber om:)

Sa det ar bast att jag skriver en gang till OVERFLOD AV TID OCH PENGAR, LAGOM med INSPIRERANDE JOBB!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2013-01-14 11:00
#147

Mitt ibland min AP-fond oversattning, sa har jag ju lite anna roligt ocksa,, ska nu ta och satta mig ner med 4:e avsnittet av "Bron" ,, har nagon sett den serigen (svensk/dansk),,, Haller i alla fall pa att oversatta den,,,  Bra faktiskt,, aven fast jag i och for sig inte ar saa fortjust i den typen av serier nu fortdien…/Huvudpersonen, Sara Noren tycker jag om,, antar att  hon har AS aven fast det inte uttalas klart och tydligt, men jag tycker om henne!!  Sa nar hjarnan segar sa har pa kvallen ar det ett bra "kvallsjobb":)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-14 12:49
#148

Tankte bara skicka en kram till var Emma!!! som vi inte har sett pa ett tag:)Glad

Hoppas att allt ar BRA med dig,,,, vi blir alltid glada om du visar dig har hos oss:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-01-14 13:03
#149

Ja herregud, tack för att jag får denna utmaning. Haha, nu är det riktig kaos på jobbet. Jag har dock en taktik. Den känns inte så kärleksfull men det verkar vara nåt jag ska göra. Bara bolla tillbaka och låta den som ska ta beslut göra det. Även om det blir uppåt väggarna. Spännande att se vart detta slutar. Jag flyter med.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-01-14 13:41
#150

Idag har vi mer snö och kallt. Sonen stack precis ut med en kompis för att åka pulka. Jag skulle ju diska undan efter lunchen och tvätta men hamnade visst här…Flört

Vad kul att ni också fått lite snö Shia - kul för barnen!

Låter som en bra taktik Otroulig, och det är väl viss kärlek? Bolla tillbaks ansvaret till den som ska ha det, det är ju att hjälpa DEM…men jag förstår vad du menar, då man haft vanan att alltid hjälpa till överallt så känns det ovant. Du ska se att du blir jättestark och tryggare för varje dag i dig självGlad.

Jag är lite småkraxig i kroppen, hoppas den kommer igång, jag har ju dans att sköta. Just nu känner jag för att vara en björn och gå i ide tills krokusarna blommarTyst.

Otroulig
2013-01-14 18:57
#151

Ja herreminje, vad det svajar i mig nu, det känns lite som att alla referenspunkter flyttats. Har dålig balans, ser lite dåligt och har fått en vaxpropp i örat. Hahaha, och samtidigt så kan jag objektivt betrakta min situation. Fantastiskt intressant. Undrar verkligen om jag är på rätt stig? Fast på nåt vis känns det så. Jag driver någonting till sin spets. Det kanske är som du säger Szirius att det är en typ av kärlek. Shia, tänk vad härligt det låter att kunna alternera!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-01-14 20:04
#152

Hos mig har det svajat i massor sedan nyår, och det har visat sig i fysisk sjukdom. Det känns som att hela förra veckan är som bortblåst. Jag har legat däckad i först en förkylning som sedan övergick till hemska huvudvärksattacker varvat med feber och frossa. Tack och lov så hade jag det inte samtidigt utan det var antingen huvudvärk eller frossa. Jag var hemma från jobbet alla mina tre arbetsdagar förra veckan. Det är första gången det har hänt på de snart två år jag jobbat där. Det är faktiskt bara andra gången jag är hemma och är sjuk sedan jag började där, den första gången var i början av vintern. Så visst är det saker som pågår inom mig. Jag tänker mig att det är skit som ska ut så jag tackar och tar emot.

Samtidigt så har jag mer och mer fått en känsla av att det är dags för någonting nytt på jobbfronten, att det är dags att lämna cafevärlden bakom mig. Eller iaf det cafet. Jag håller mig öppen för vad det kan bli. Jag tänker inte heller bekymra mig med att fundera över vad som är på gång, hur mycket jag vill jobba eller med vad osv. Jag har redan skickat ut mina önskningar för länge sedan så jag tänker bara glider med. Det visar sig vad som sker.

Men jisses vad skönt det var att inte gå till jobbet. Jag hade inte ett dugg dåligt samvete. Däremot så kände jag stundvis lite ångest innan jag bestämt mig för att vara hemma (tog beslut dag för dag) och meddelat det. När beslutet väl var taget och ivägskickat så släppte det och jag kände mig lugn och harmonisk mitt i huvudvärken eller frossan.

En sidoeffekt av att jag inte kunde jobba förra veckan var att jag inte fick någon lön förra veckan så jag missade 155 euro på det. Men jag tog det med ro och tänkte att det är som det ska vara, och var tacksam över att jag varit sjuk även tidigare i veckan så jag inte skaffat gymkort eftersom det gjorde att jag trots allt hade pengar iaf. Inte för att jag skulle ha brist på pengar iaf, vi är ju tre arbetande personer i hushållet så nog finns det pengar så det räcker och blir över allt. Allt detta gjorde dock att jag kände mig lugn och trygg och kunde känna mig ekonomiskt fri och harmoniskt även när jag inte jobbade. Skrattande Underbart!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
2013-01-14 20:23
#153

Idag är jag ännu bättre i kroppen, men ändå stel i knän fingar och fotleder. Det känns skönt att det släpper.

Jag har bokat en resa på sportlovet till min syster och hennes barn så min lilla får uppleva norrländsk vinter och träffa kusinerna, morfar och mormor. Det ska bli kul!

Nu ska jag slappa!

Annons:
szirius
2013-01-14 20:25
#154

har saknat dig crino, gissade att det var nåtKyss

Ja allt är som det skaGlad.

Jag har idag haft lite sådär "blir rädd för mina egna tankar" då jag kan glida iväg så fort och börja tvivla. Jag är så tacksam nu, och speciellt dessa dagar då det är kallt och snöarTyst, att jag inte ska behöva upp i ottan och stressa iväg på jobb utan lugn och skönt pyssla med sonens frukost och matsäck, tända ljus och småprata med honom innan han går iväg, och sen förbereda lunch och danslektioner i min egen takt på förmiddagen för att sen jobba på em. ÄLSKAR DET! Blixtar kommer av "får man ha det så här bra? " Får ont i magen ibland att det ska försvinna…njutningen av att ha detta är så starkt så att motsatsen -rädslan att mista det - dyker upp…nånstans gnager ett tvivel fortfarande om att jag är värd att ha det bra…Obestämd

Och också att jag stänger mig för möjligheter, då jag hela tiden bara vill vara hemma…så fort nån tipsar om nåt jobb så känner jag neeeeee…Jag är inte lat, kan jobba bra men nåt är förändrat i mig. Jag vill inte känna mig fast helt enkelt. Att inte kunna ta ledigt när man vill, att behöva göra det man blir tillsagd, att vara fast i nåt slags hjul med timmar och scheman, nä jag känner mig så klar med det och redo att helt och hållet vara min egen. Heltid är inte min syn på livskvalitet, jag behöver fri tid att VARA mellan jobben, som nu. Att hoppa in och vika är en helt annan sak, för det är så sällan så att det bara känns kul då. Men i grunden vill jag styra mina egna timmar, det vore så uuunderbaaaart. Så jag pendlar i det här…känner möjligheten…och sedan rädslan att misslyckas och behöva gå in i annat gör mig labil.

crinalina
2013-01-14 21:06
#155

Jag känner mig ibland splittrad när jag tänker på att jobba, att tjäna pengar, och att bestämma min tid själv. Jag är så överbekväm när jag inte jobbar så jag får sällan de saker jag både vill och behöver göra gjorda förrän i sista stund, om de ens blir gjorda. Jag är också väldigt mycket ensamvarg och träffar väldigt sällan några förutom sambon och sonen när jag inte jobbar, och även om vi har en bra nog inkomst även utan mina pengar så VILL jag ha mina egna pengar. Plus att sambon lätt stressar över pengar och när jag drar in pengar så slappnar han av mer.

Allt detta gör att jag motsäger mig själv i mina tankar och känslor när det gäller detta. Jag vill inte jobba, men jag tycker om att jag tvingas ut i det sociala livet och omvärlden av att jobba. Jag vill tjäna pengar, men jag vill tjäna mer än jag gör nu, och jobba mindre eller max så mycket som jag gör nu.

Men nu så har jag ju bestämt mig för att allt är som det är och det är som det ska. Universum har bättre koll än vad jag har på vad jag innerst inne vill. Det enda jag behöver göra är att slappna av, fortsätta leva och njuta av mitt liv som är nu, så kommer resten att falla på plats framöver. Så jag funderar inte längre, tänker inte längre på det utan bara njuter.

Men jag förstår precis vad du menar szirius, jag kan känna så stundvis jag också. Men då stannar jag upp och så minns jag att allt det här som jag mår så bra av nu, det är här för att jag har skapat det till mig. Och det kan bara gå åt ett håll, och det är åt det ännu bättre hållet, eftersom det är det enda som existerar för mig. Att klättra uppåt, eller forsätta vara där jag är för stunden. Vilket som är lika bra för mig.

Jag har saknat dig, och alla er andra också.  Kyss

Jag har varit in här via mobilen varje dag, men jag har inte ens orkat läsa trådarna. Så nu har jag ju att ta igen. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-01-14 21:15
#156

Crinalina - Du säger att du inte vill jobba… Vad innbär "jobba" för dig? Vi har ju en massa ord och ibland hänger vi upp en massa andra saker i dessa ord och så önskar vi vårt liv utifrån detta. Istället för att se bortom orden och hitta känslan och varandet och görandet och i det önska och forma våra liv.

crinalina
2013-01-14 21:21
#157

Det jag menar med jobba är att utföra någonting åt någon annan, på en annan plats än i mitt hem, för pengar.

Men jag lämnar det som sagt helt öppet, Universum vet vad jag menar så jag funderar inte mer över det. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2013-01-14 21:33
#158

Det jag tänke är att du dels fokuserar på att "jobba" då du pratar om att inte vilja jobba och dels är det så negativt att inte vilja något. Bara en tanke. Flört

crinalina
2013-01-14 21:46
#159

Jag har inte sagt att det är negativt att inte vilja något. Saken är den att jag vill saker men jag gör dem inte för att jag är bekväm och "lat". Men jag tycker om att vara lat också. Min balans mellan att vara lat och att vara aktiv blir fel. Det aktiva i mig läggs i dagsläget helt och hållet på när jag jobbar, medans det lata i mig blir helt och hållet när jag är ledig. Jag vill vara aktiv till viss del även på min lediga tid, och inte bara vara lat och bekväm då. Det jag fastnar i när jag tänker på det är att jag är rädd att min lata sida helt ska ta överhand om jag inte jobbar (dvs går till ett jobb där jag utför något mot pengar) och att jag då inte får någonting gjort alls och helt och hållet förfaller till att vara en lat och fet ensamvarg och soffpotatis som försvinner in i mig själv mer och mer.

Men som sagt, jag har slutat fundera på det och överlämnat det till Universum att leverera mig det jag vill ha innerst inne. För djupt där inne vet jag ju exakt hur jag vill ha det, och alltså vet Universum det också och det finns där och väntar så snart jag slutar fundera och kämpa emot coh med det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-01-15 06:30
#160

I morgon kommer vi ha ett tv-team har i en vecka,, mest varje dag,, for att gora repotage om oss och var vardag….

Denna gang kanns det som om de har en bra linje om hur de kommer att vinkla repotaget,, sa det ar ok. Jobbigt att ha kameror runt omkring hela tiden,, maste ju tanka pa dels hur jag ser ut och dels hur hemmet ser ut,, och jag har ju MASSOR av jobb sa det ar inte sa valstadat,,

Förvånad

De ska filma nar jag lagar mat, nar vi ater, nar jag jobbar, nar vi tranar, nar familjen umgas,, dagishamtning ec etc, nar vi vaknarSkrikandes alltsa morgonen,, men det tror jag att jag sager nej till…. Usch,, jag vill inte visa mig framfor en tv-kamera kl. 5 eller 6 pa morgonen,…

Naval,,,, en vecka,,, ar ok sa lange de gor reklam for min bok!! VIlket jag har sagt till dem om ,,och de kommer att vinkla reportaget i samma linje som min bok kanns det som ,, sa det blir nog BRA!!!

Idag ar det stralande sol!!! Sa snon ar snart borta:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2013-01-15 08:37
#161

Crinalina nu missförstod du mig igen. Men skit samma.

SHIAWASE
2013-01-15 09:28
#162

Kathja! Jag fick mig en liten hint darFlört

Min nya affirmation ar ju som sagt:

OVERFLOD AV PENGAR OCH TID, LAGOM MED INSPIRERANDE JOBB

MEN jag tror att jag skippar jobb-biten.

Den kommer anda i precis lagom  portion, kanns det som . Men jag tror att jag masta slappa fokus pa jobb ett tag.

Har fokuserat sa mycket sa jag har MASSOR,,, men det ar obalanserat, sa LAGOM MED JOBB,, blir ocksa ett fokuserande pa jobb.. sa BORT MED DET!!

SA, det enda for mig ar OVERFLOD av PENGAR, TID, KARLEK!!!  WOW

Det ar livet!! DEN kandes HELT RATT!!!

Sedan kommer resten av pusselbitarna pa plats..

Sa TACK FOR DET du finaKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-15 09:36
#163

Visst är det ju så! Ber vi om inspirerande möten, pengar, tid, kärlek, trevliga saker att göra så löser sig allt, vi vet ju vad vi mår bra av att göra och Gud (sorry! Unversum Flört) vet ju vad vi mår bra av att göra.

Man behöver inte snacka om "jobb" - om man vill eller inte vill och hur mycket man vill - allt handlar ju om KÄNSLOR. Och vissa ord - som "jobb" är för många förknippat med negativa känslor som att man måste göra saker, eller att vara styrd - eller vad det nu kan vara - så då blir det negativt att bara andas "jobb". Det var det jag menade innan. Skrattande

SHIAWASE
2013-01-15 09:42
#164

Tack Kathja for att du var har inne samtidigt som jag just nu!! FIck MASSOR av harliga fina vibbar, energi och insikter!!!!

KRAM, kram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-15 09:45
#165

Nice! Skrattande

målle
2013-01-15 11:54
#166

Här vräker snön ner så det är alldeles vitt, igen. Sist vi hade snö var första halvan av december sedan kom plusgraderna och regnet lagom till jul, men nu är minusgraderna och snön tillbaka, lagom timat lägger pelletsbrännaren av oxå…så det blir hög elräkning nästa kvartal plus att värmen är lägre i huset..men jag är väl van…? ;) ska snart slänga in ett par chicken nuggets i ugnen till lunch, japp här blir det helfabrikat när man är sjuker och varken orkar bry sig eller laga ngt annat. Annars fortsätter jag att kurera mig från bihåleinflammationen, hoppas snart få vara på friska strka toppen igen! Jag vill ju gå till jobbet! Komma in i det där igen! Men just nu tar jag bara en timme i taget, äter min medicin etc och kollar på underbart fina klänningar på www.lightinthebox.com till min systers bröllop i juni. Det ska bli så roligt att få klä sig vackert och gå på sin egens systers bröllop! Kolla in sidan, finns otroligt mkt vackert där! Billigt oxå! Kolla örhängena, wow! :)

SHIAWASE
2013-01-15 12:06
#167

Helfabrikat ar BRA!!! nar det behovs HabeKyss

Har har vi ju sa dyr uppvarmning sa vi varmer ju bara upp rummet vi befinner oss i mest, dvs. vardagsrummet. Var gaskamin nar, Vardagsrum, kok, minsta och mellan dotterns rum ,LITE av mitt rum,, sa det ar HELT ok. MEN gas ar ocksa dyrt, sa vi har bara pa nar det ar KALLT,, annars ar vi omlindade i "Filtmorgonrockar" och annat VARMT!!! TOALETT, HALL och ovriga rum ar KALLA typ 10 grader,, eller formodligen mindre pa morgonen fem kanske:)

KRYA PA DIG i alla fall:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
målle
2013-01-15 12:08
#168

Shia - nu är det andra gången du tror att jag är Håbe! :) jag är MÅLLE, :) Men hualigen!! Jag hade inte kunnat bo i erat hem med så kallt! Jag behöver typ 22-23 grader varmt! I alla rum haha! Men jag är nog lite onotmal i min kroppstemperatur då jag kan ha iskalla händer och fötter även på sommaren..

SHIAWASE
2013-01-15 12:11
#169

Haha!!! Skrev just i en tidigare  trad att jag ofta tar fel pa Malle och Habe, detta var for nagon timma sedan!!!! MALLE!!!! Ha en bra dag, haha:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2013-01-15 12:13
#170

Hahaha tack detsamma kära du!

MissInAction
2013-01-15 12:33
#171

Ohh fina klänningar! Skrattande

Vad smart förresten att släppa fokus på just JOBB om man vet med sig att man antingen redan har tillräckligt, eller att man har blandade känslor för vad jobb innebär. Bättre som ni säger att fokusera på det man vill uppleva och känna!

Skulle ni vilja hjälpa mig med vad det här innebär? Det är från ett av mina LoA-kort som jag drog idag. Jag förstår engelskan helt och hållet, men något i budskapet tror jag går förlorat. Jag förstår att det krävs mer än en enda tanke för att vi ska manifestera något i verkligheten, men vad vill de säga om Jorden och finjustering…?

På framsidan står: My Manifesting Thoughts Are Buffered by Time.

På baksidan: _Your Earth is a nice environment for fine-tuning your knowledge, for here your thoughts do not translate into instant equivalents---your thoughts are governed by a buffer of time… . If you were instantly manifesting, you would be spending more time trying to fix your mistakes than you would in creating what you want. 

_För övrigt snöar det för fullt i Uppsala med idag! -5 och alldeles vitt ute Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-01-15 12:50
#172

Haha, jag tar också fel på er två ibland, målle. Jag tror att det har med era profilbilder och att ni båda har å i era namn att göra.

Här är elen väldigt dyr, men det struntar vi i. Vi kör Ac:n om vi tycker det är kallt. Vi har en avfuktare som står på mer eller mindre dygnet runt eftersom luftfuktigheten annars ligger på runt 65-75 % och allting är fuktigt, och vi har ett fristående element i vårat sovrum som vi har på de flesta nätterna nu. Det finns få saker jag ogillar så mycket som att frysa, och det gör man här om man inte använder värmare av olika slag. Och den här fuktiga kylan går rakt in till benmärgen.

Kathja, det är precis det jag också menar med jobb. Och med det så menar jag att göra saker åt andra för pengar. Om jag tjänar pengar på egen hand med att göra det jag vill göra så ser jag inte det som jobb utan då ser jag det som att uppfylla mig själv och mina drömmar. Så nej jag vill inte jobba, jag vill uppfylla mina drömmar. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-01-15 13:04
#173

Att vi ska vara tacksamma for att vara tanka inte manifesteras pa ogonblicket!

Det ar en tidsspann fran tanken till manifestationen!! Och det ar BRA!!!

Vi ska vara tacksamma for det. Annars skulle vi vara tvungna att ta hand om massor av manifestationer som vi egentligen inte vill ha, dvs. vara NEGATIVA tankar, nu manifesteras inte dessa heller omgaende, sa vi kan slappna av och ta det lugnt.

Och JOrden har gett oss denna miljo,, alla kontraster, alla CHANSER att fin-justera, att andra, att defniera vara manifestationer!

Tack till Universum och Jorden, for att det ar en tidsbuffert mellan tanken och sjalvamanifestaitonen,,, vi har gott om tid att andra , justera , och precisera vara tankar, sa vi behover inte stressa for att vi har "tankt fel",, Vi KAN INTE tanka "fel" allt ar som det ska:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-15 13:11
#174

Men Shia, på vilket sätt hänger Jorden ihop med detta?? Tungan ute
Jag tänker att det har med fysiska avstånd att göra, men Universum är ju knappast begränsat till vår planet, och vi har ju lärt oss att avstånd inte betyder någonting alls för LoA, så det kan det ju inte vara.

Betyder det att Jorden kan vara en inspiration? Och på så vis ett medel för finjustering?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
2013-01-15 13:29
#175

Miss! Jag tanker att i och med att vi befinner oss pa jorden, i 3:e, eller mojligen 4:e dimensionen,, sa kan vi inte skapa instanta manifestationer!

Darfor sa ar "jord-miljon" bra for oss,,,, for den tillater oss en tids-buffert sa att vi kan fin-justera vara onskningar och manifestationer.

JORDEN ger oss den mojligheten!!

Sa tanker jag…..

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-15 13:55
#176

Ahaaaa, ja så kan det ju vara!! Det var iofs en lite tråkigare förklaring än vad jag hade hoppats på, men jag köper den Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-15 15:20
#177

haha,, trakigare forklaring:),, kan inte komma med nagon roligar just nu, hihi:)Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-15 17:04
#178

Ja det hade varit roligare om det betydde att använda sig av naturen och dess krafter på något sätt Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-15 19:35
#179

#173 det där tycker jag så mkt om…att alla de här olika sätt att uppleva livet finns av en mening…det är detta som menas med "vårt fria val". Vi är fria att justera hur vi vill.Och vi har hela livet på oss att testa oss fram till vad som funkar bäst för oss.

OCH om vi skulle vara helt utan kontraster och bara i evig balans så skulle vår inkarnation ta slut, då skulle vi ju vara klara liksom och inte behöva livet på denna jord längreFlört

Otroulig
2013-01-15 20:28
#180

Miss, vet inte om du tror på att själen alltid lever vidare? Men det är så dom utgår ifrån, dom som skrivit kortet alltså ( så tolkar jag det i alla fall) I andra dimensioner, dvs där själen inte är bunden i den fysiska kroppen så sker just manifesteringar förmodligen ögonblickligen. Sen kan man ju tro på inkarnationer och själslig återfödelse hur man vill.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-15 22:48
#181

#180
Ahhh, intressant! Så hade jag inte tänkt på det. Men jo, jag tror absolut att själen är evig, så att säga. Jag vet inte om själ ens är rätt ord, men i brist på bättre så använder jag det gärna Glad
Det låter logiskt, det du säger.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
målle
2013-01-16 11:22
#182

Holy SHIT vad jag fryser!!! Minus 16 grader och endast 18 plusgrader inomhus! Jag går under! Tack och lov ska det när som helst dyka upp en man här som ska laga pelletsbrännaren, oh herrej*vlar vad jag ska elda pellets sen! Ta en lååååång varm dusch innan jag hämtar hem lillmannen. Men vädret är underbart! Vitt överallt, vindstilla, klart och strålande solsken, en riktig vinterdag! Tom träden är vita från topp till tå.

SHIAWASE
2013-01-16 12:59
#183

Harligt med vinter Malle!! plus 18 tycker jag later som normaltemperatur inomhus??? har har vi ju ingen centralvarme,,, sa jag har nog vant mig vid att ha det kallt,,, inlindad i filtar ar jag!!! MEN Mys pa i varmen nar brannaren ar lagad!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-16 13:16
#184

Apropa kallt,, sa har vi KALLT!! Har precis haft traning med en barngrupp, och det ar i en sport hall dar det inte finns nagon uppvarmning,, sa de ar som ute ungefar,,,och nu har vi 0 ~ -3 grader, kallare pa natten….

Sa NU ska jag ta ett hett bad…

Har haft tv-team har hela dagen,, sa jag ar TROTT ocksa,,, men ett bad piggar nog upp!!

Tackar i alla fall for ett bra tv-team,, och det kanns som om jag och de ar pa samma linje,, sa aven om det ar oerhort trottsamt sa kanns det ratt!

Sa en bra dag har det varit!!!!

Stadade koket igar,, sa det ar trevligt att att sta dar.

Ska satta mig ner med BRON oversattningen nu en timma och sedan meditera och SOVA!!

Imorgon ar de mote med forlaggaren:) Och tv- team ocksa:)

Nog med svammel fran mig!!! Ivag till BADET!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-01-16 18:42
#185

Vad kul Shia att det känns bra med TV teamet. Jag hade en deadline idag på jobbet. En offert som skulle sammanställas och skickas just till Japan :) jag var inte alls lika cool som du, kom in i lite stress- bitch tendenser när folk kom och störde. Konstigt att trots att jag är medveten om det så är det så svårt att bara släppa och andas. Nåja, för nåt år sen hade jag nog varit helbitchig så det går väl framåt, hehe.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-01-16 19:36
#186

Apropå stress på jobbet- just nu är det bara övermäktigt tungt på jobbet. Min kollega har varit sjukskriven sen veckan före jul. Det var meningen att hon skulle komma förra veckan men sjukskrivningen blev förlängd och hon kommer tidigast om en och en halv vecka. Vi har 15 barn mellan 16 månader och 2½ år. Två började precis före jul och är fortfarande ledsna mest hela tiden och vill bara sitta i knät. Båda har tydligen tagit mig som substitut för föräldrarna just nu och jag kan inte gå två steg utan att de bryter ihop och skriker. Den ena av dem går runt och sliter alla barnen i håret så stora tussar lossnar. Min andra kollega hade inskolning av ett nytt barn förra veckan så hon är ganska uppbunden med henne. De andra barnen far mest bara omkring och trotsar precis varenda regel de känner till och gör ALLT tvärt emot vad man säger. De är ju tvååringar trots allt… Några som var lite knuffiga och buffiga redan innan har blivit väldigt hårdhänta mot kompisarna. Det bits, rivs och kruffas. Allt för att få den uppmärksamhet som vi inte hinner med riktigt. Mitt i allt börjaden ytterligare en ny liten 1½-åring med världens oroligaste mamma i måndags. Min inskolning. Jag skulle behöva ägna mig helhjärtat åt dem, mest mamman faktiskt, men har famnen full av gråtande barn. Det är verkligen en situation som är helt horribel! Vi har varit en man kort i över en månad och det märks på barngruppen.

I alla fall, igår kom min chef in precis samtidigt som vi försökte få på barnen kläderna så vi kunde gå ut. Ett av barnen, typ Klas Klättermus, är överallt. Jag plockar ner honom från klädhyllan( kanske 1.30 hög) ett antal gånger. Till slut tappar jag humöret och ryter i åt honom att nu räcker det nu stannar du på golvet!!! Lite senare pratar jag med min kollega och säger att det inte kändes bra att jag tappade humöret så inför chefen. Tänk om hon tror att jag skäller så där hela tiden? Nu har jag en väldigt bra relation till min chef och hon brukar ha bra koll på vad som händer och hur vi mår, men ändå. Då säger min kollega " det vore ju verkligen helt fel om hon trodde det. Du tappar ju liksom aldrig humöret…" Eeeh, eller hur! Jag som upplever att jag inte gör annat än tjatar för tillfället. "Näe, du är alltid så himla lugn och pedagogisk. Jag och xxx är alltid de som tappar tålamodet och skäller medan du är lugn som en filbunke och säger lugnt och sansat - vi slår inte på kompisarna, vi klappar fint- och sånt där".  Jag blir så himla ställt. För det är inte min bild. Det är inte så jag känner att det är. Jag vet att när jag beskrivit våra morgnar här hemma då jag håller på att bli helt galen så har de sagt att de inte kan föreställa sig det. Hur i all sin dar kan de uppfatta mig som så lugn och sansad när det känns som jag håller på att ramla i smådelar? Skönt att de gör det i alla fall. Det kanske förklarar varför det är jag som har hela famnen full av gråtande barn nu när det är rörigt.

Otroulig
2013-01-16 20:07
#187

Åh Håbe, vi har oxå haft en massa frånvaro, men jag har ju kunderna på avstånd. Det är en annan femma med människor och då speciellt barn. Men lustigt, känner du verkligen som att du håller på att stressa sönder? Fast alla uppfattar dig som lugn? Antingen så är du duktig på att dölja dina känslor eller så förstorar du din upplevelse av stress. Jag är helt kass på att dölja känslor, jag är precis tvärtom. Jag TROR att jag inte visar nåt, tom så är jag själv inte medveten om mina känslor men dom lyser igenom så att folk ser det. Kan jag gå på kurs hos dig kanske??? Fast samtidigt så är jag tacksam över min kroppsliga manifestation av känslor tom undermedvetna. För det lär mej så mycket om mig själv :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2013-01-16 20:14
#188

Jag tycker ju själv att jag är arg och tjatig, men tydligen är jag så mycket pedagog så det inte lyser igenom. Jag känner inte att jag döljer mina känslor men klart man biter ihop och uppför sig på jobbet. Men just det där lugnet kan jag inte förstå. För så känner jag mig ju inte. Men eftersom barnen uppfattar mig som lugn och trygg, för det gör de ju uppenbarligen, så är det väl så det är. Det är bara så konstigt.

Annons:
Otroulig
2013-01-16 20:17
#189

Du har kanske en lugn och stabil grund- som lyser igenom. En väldigt fin egenskap!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-01-16 23:02
#190

Godmorgon pa er!!! Har ar KALLT,,, sa jag onskade vi hade Malles pelletsbrannare harFlört De ar nog en av sakerna jag kan sakna mest fran Sverige, CENTRALVARMEN, uppvarmt i hela huset, aven pa toaletten!

Inga langa toalettbesok blir det har under vintermanaderna (hihi)

Men Kan man inte andra situationen sa ar det bara att gora den till det basta,,

Sa filter, tjocka morgonrockar i fleece (stavas det sa??)  och gott kaffe,, ger en bra start pa dagen!

Ha det fint alla!

De av oss som har mycket nu,,, maste nog fokusera pa att

hitta stunder att ANDAS

hitta stunder att kanna TACKSAMHET

hitta stunder att GLADJAS till

och kanna LUGNET och TRYGGHETEN inom oss:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-17 00:05
#191

Inskolningen är minst lika mycket för föräldrarna som för barnen många gånger! Tungan ute
Jag känner med dig, Håbe!

Faktiskt så kan jag känna igen det där. Jag fick också höra av kollegor på förskolan där jag arbetade att de tyckte att jag var lugn och pedagogisk. Visst var jag lugn men jag trodde inte att det var så de skulle beskriva mig! Förvånad

Har vi bra självinsikt, tro?? Eller kanske vi ska jobba lite med den?
För om du inte sätter upp någon fasad och låtsas, så ÄR du ju förmodligen lugn Glad

Yes Shiawase, det är fleece! Hihi, godmorgon på dig! Skrattande

Här har det snöat rätt friskt de senaste dagarna så nu är det helt vitt och fint igen ♥ Och det ryktas bli 25-30 grader i helgen??


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-17 07:34
#192

Shia - konstaterade just det härom dagen att denna årstiden är kanske inte den då man (läs jag) är som kvinnligast och sexigast precis, om man nu inte gillar raggsockor och fleecetröja. Tungan ute

Gillar att slippa fysa men gillar banne mig inte hur jag ser ut i det!

Alexandraea
2013-01-17 12:05
#193

Känner igen det där Shia Glad saknar verkligen den svenska boendestandarden under vintermånaderna, här i Spanien saknas både isolering och centralvärme så när temperaturen sjunker under 10 grader utomhus är det ungefär samma temperatur inomhus (ibland kallare!). Så under november-februari är det mössa, halsduk och vantar på inomhus samt tjocka tröjor och massa filtar som gäller. Det värsta är självmordsduschen om mornarna när man står på ett iskallt stengolv i ett 10-gradigt badrum och måste ta av sig kläderna. Gå smutsig eller dö är frågan… Flört

szirius
2013-01-17 13:03
#194

Hej alla fina! Hoppar in här och ser om jag kan hitta lite boost att läsaGlad…har en "skavdag" då hjärtat dundrar på…vet varken ut eller in. Tog ett beslut och har iaf ploppat av alla "jag följer" bloggar från andra som mist barn denna morgon. Det ger ofta tröst och stöd, att dela med andra, men jag blir också påmind…och de flesta är gravida igen och bär på jätteoro och det vill jag inte få in i systemet…Obestämd. Inte alltid lätt att veta vad man vill och förstå hur man mår och varför man mår som man mår, och vad hjälper och vad stjälper…det är bara att följa känslorna och justera eftersom…mer än så kan jag inte göra nu. Fick påminnelse i fm att ev. ändra och skicka in mitt nya vikariatkontrakt och jag bara stirrar…massa saker jag inte är insatt i med företaget, vilka ev. föräkringar vi har tex. Sånt kan jag få ont i magen av. Och hur det ska faktureras. Och ha koll på vilken skatt som ska dras hit och dit. Har lite myndighetsskräck känner jag, att jag ska göra felObestämd Jaja. Maken får hjälpa när han kommer hem.

Här snöar det iaf, så sonen lär ju vara hjärtans glad och dra iväg till backen när han kommer hemSkrattande. Vi eldar. En till som bor i 2 par mysbrallor, tjocksockar, ylletofflot och stor tjocktröja här hemmaFlörtTungan ute

Nu kom sonen hem! Kram till alla!

SHIAWASE
2013-01-17 13:03
#195

haha Alex!! Kanns mycket battre nar det ar flera som upplever samma sakGlad

Jag har ju ett tv-team har den har veckan,, men ar ju liksom Kathja, inbyltad i fleece och filtar etc…. sa det blir val inte den mest attraktiva av mig som syns,,,haha,,, ser ut som en stor rund tunna!!Förvånad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
2013-01-17 13:18
#196

Shiawase,
Har du sett den här? Glad Den har ju fått hyfsat betyg, men det är inte mycket information om den. Verkar spännande dock!
Kamisama no pazuru


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-17 13:37
#197

Szirius  - Har inte så mycket annat att säga än att jag vet att du kommer att välja rätt väg i hur du ska förhålla dig till det som är och det som kommer att bli. Livet behöver skava ibland, även om man heldre hade sluppit vissa skav. KÄRLEK åt dig vännen.

SHIAWASE
2013-01-17 14:13
#198

Szirius!!! KRAMAR I MASSOR TILL DIG,, var inlagg var samtidigt 1303:)

Sadant ar alltid kul,, Just nu ar jag saaaa troooootttt sa jag kan bara skicka kramar och karlek,,,

Sitter ju har i mina filtar har gaskaminen pa,,, snogubben som barnen gjorde haromdagen, tappade sitt huvud idag,,,, den sag ju ut som en utsvulten ET,,, hihi

Miss! Ska kolla lanken! Men det var samma som du skrev i en annan trad eller hur? Visst gjorde du det? Gud pussel,,

Ska kolla och Aterkommer

Jag berommer mig sjalv just nu for att jag fixar ALLT som jag har framfor mig,,

fantastisk ar jag:)

Det ar TV-team kameror,,, har gett upp tanken pa att forsoka vara snygg,, igar var forsta dagen, sa da pudrade jag pa haha, men  idag sa hade jag forst tre timmars mote med min "spokskrivare" och forlaggare (boken blir SAAAA BRAAAA, battre an jag har tankt,, och det blir nog mycket LOA ocksa!!! YES)

OCh sedan var det traning, och jag som har varit uppe sedan fem utan paus, kommer hem och tv-teamet ar har,, sa jag , pabyltad i traningsklader, lager  pa lager,, inget smink,,, trott,,, slanger mig in i koket,, som inte ar stadat,, for att fixa nagon mat,, (kl 2030) till hungriga och trotta barn,,, MED en kamera som filmar det hela,, haha,

OK,, JAPAN, ni far titta pa mig precis som jag ar!!!!

MEN detta blir nog bra PR for boken!!! sa jag ar glad for det:)

Pa Lordag ska de filma nar jag lagar mat, och nar vi ater,

Pa sondag barnens danstraning, och nar aldsta dottern shoppar klader till pappa (hon tycker att han har for omoderna klader )

Pa mandag ska de filma nar vi vaknar ater frukost och barnen gar till skolan ,, nar jag jobbar, och nar jag instruerar pa kvallen.

Tisdag igen aldsta dottern nar hon ska pa sang lektion

OCH Onsdag min Karate-exercise traning (for kvinnor ) pa morgonen, jobb, nar jag handlar mat, och nar jag lagar mat (igen!!!) och sedan nar barnen ater sjalva (eftersom jag har akt ivag for att instruera) och sedan sena traningen ,,,,,

WOW,,,, och sedan har jag tre olika oversattningsuppdrag som pagar,, parallellt.

Nu ar jag ju sa att nar jag har sa har mycket, sa det svammar over, sa bli jag som mest effektiv. Och jag ar saa exalterad over boken och innehallet och over att fa chans till PR,, sa det jamnar ut det jobbiga!!

MEN jag  har skickat ut lite andra onskningar till universum som handlar om TIDFlört Oj vad langt det har blev!!! Behovde tydligen skriva av mig lite:)

KRAM pa er och TACK och TACK och TACK for att ni finns:) Ni hjalper mig med BALANSEN!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-17 15:04
#199

#kärlek#

MissInAction
2013-01-17 17:55
#200

Oj Shia, jag läste att du hade övernattningsuppdrag Förvånad Haha…

Vad du har fullt upp!! Och bara roligheter låter det som. Njut och kom ihåg att andas emellanåt Flört

Jag hittade den där filmen när jag googlade på boken Puzzle of God.. men detta är ju en flm. Så jag tror inte att de har gjort en film på den boken, utan detta är något annat. Men verkade intressant.

Hehe jag fikade idag. Köpte en kanelbulle i stan. Den vägde 227 gram! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-17 18:38
#201

Kramar till dig Szirius ❤❤ Herregud Shia du skulle kunna få en av mina dagar när jag bara ligger och pillar mej i naveln och filosoferar. Skulle vilja ha en tiondel av ditt driv just nu. Det tror jag skulle räcka:) då kanske jag skulle ta tag i stryktvätten åtminstone. Jag börjar längta till att komma in i en engagerad och kreativ fas igen. Tänk vad jag hade energi hos mitt ex. Skrapade dörrar, tvättade fönster, målade, byggde bord, kapade ved, körde traktor mm. Vill vara i den lyckliga kreativa känslan igen. Har vilat klart nu!! Miss, kan det vara en bulle från Café Linne kanske?? En hel lunch, bara på bulle. Gud så gott. Bullar är bland det godaste som finns.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-17 19:10
#202

Yes, det var en Linnébulle!! Eller jag tror det, jag köpte den på Café Storken, men jag skulle tro att de köper dem från Linné Glad

Kanelbulle är nog mitt favoritfika faktiskt! Kanel+socker+gluten… den ultimata kicken Oskyldig Är iofs svag för morotstårta med. Åhh nu är jag fikasugen igen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-17 19:55
#203

szirius: låter som ett klokt beslut att ta. Kramar till dig. ♥

shia: jesus, jag får hög puls bara av att läsa om din vardag! Du är cool som fixar allt det - jag önskar också att jag hade en bråkdel av din energi!

Här har jag druckit champagne. Andra gången i år, så än så länge så håller jag mitt nyårslöfte. ;)

[Kathja]1
2013-01-17 20:28
#204

Stella - Dillade oxå om champagne idag, kändes som att vi hade något att fira. Men eftersom vi fortfarande är barnvakter sparar vi det till en dag då vi är själva… Tungan uteTystFlört

Stella_Polaris
2013-01-17 21:37
#205

Klokt Kathja! Min sambo och jag konstaterade att man blir så pilsk när man dricker champagne *höhö* så det låter väl smart att spara tills ni är på tu man hand. :)

SHIAWASE
2013-01-17 23:30
#206

haha,,Champagne,, later valdigt trevligtGlad

Ja ni fina,,, Just nu ar det bara att stalla energin pa hogsta niva!! Och ha roligt i denna turbulenta tillvaraGlad

Langar till ha MASSOR av dagar att bara ligga och vara och inte gora nagot. De kommer nog de ocksa, sa smaningom,, Just nu kanns denna hektiska fas som en viktig del av vad som ska komma!

Har ar det annu en kall morgon, med bla himmel och stralande sol!!

Ska nog ta och kopa lite champagne idag!!! Har en van i Sverige som ofta dricker champagne, och hon skriver om det pa FB,, Tank vilken skillnad lite bubbel kan gora pa tillvaron!! Tack Stellafor inspiration!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-18 00:19
#207

En annan föredrar ju mousserande vin! Eller ännu hellre, vanligt vin Tungan uteDet får alltid mig på gott humör! Ska nog köpa en flaska någon dag.

Har börjat följa en ny serie förresten, White Collar. Väldigt underhållande! En FBI-agent tar hjälp av en proffsig kriminell som genom villkorlig dom med fotboja hjälper FBI-snubbarna lösa olika fall. Ofta bedrägeri av olika slag. Som sagt mycket underhållande… en hel del bromance going on Tungan ute och Tim DeKay som spelar FBI-snubben är finfint ögongodis!! 

Nu ska jag lägga mig och spela lite mobilspel och sedan sova. Blev nog bara 4-5 timmar igår natt så jag har lite hangover-känsla nu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2013-01-18 06:15
#208

Sista dagen på en hektisk arbetsvecka och sen ska jag ägna mig åt qigong en hel helg. Det är såå rätt i tid för mig och det var länge sen jag tyckte att jag förtjänar något så mycket. Ser verkligen fram emot 2 dagar som är inbokade bara åt mig själv.

[Kathja]1
2013-01-18 07:14
#209

Håbe - vad mysigt det låter.

Idag är sista dagen på min långledighet, ska gå på i em och jobba helgen. Längtar redan till på måndag morgon när jag är hemma igen. Idag är oxå sista dagen på vår barnvaktsvecka, nu ska de små bo hos sin farbror och faster till på söndag då mamma och pappa kommer hem igen. Har varit en vecka som har gått fort, har oxå varit en vecka som fått mig att inse att jag är fett klar med att ha små barn. Visste jag ju iof redan innan, men i alla fall.

Det har gått super bra, men j-a vad trött man blir av att diva familj. Jag hade på något sätt glömt den där förlamade känslan i hjärnan som man får av att gå upp tidigt, föda ungar som ä hungriga hela tiden, läsa läxor och svara på frågor hela dagarna. Och då har jag sluppit att gå till jobbet oxå!

Så EXTRA mycket KÄRLEK till er som har ungar hemma. Den tiden ÄR tuff, och det gäller verkligen att hitta guldkornen i vardagen för att orka.

Men VIPS är de STORA. Min äldsta fyller 22 år idag. Han blir nu lika gammal som jag var då jag fick honom. Fattar inte hur det gick till! Men är så tacksam och stolt över mina tre stora ungar - så mycket KÄRLEK. Och det är värt alla tröttsamma småbarnsår flera gånger om! Skrattande

Annons:
SHIAWASE
2013-01-18 08:36
#210

Habe! Later Underbart!

Kathja,,, WOW!!  Vi ar ju liksom lika gamla och har sitter jag med en fem-aring,,,

Mina barn ar valdig sjalvgaende dock:) Sa jag har det , eller jag GOR DET valdigt lattsamt for mig!!

Om tva manader kommer jag att vara pensions-expert nar det galler AP fonder och dess uppbyggnad ,, efter dessa 600 sidor som ska oversattas, sa har ni fragor sa valkomna (hihi)Skrikandes Sa kanns mitt huvud just nuFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-18 08:54
#211

OJOJOJ!!!

Universum forsoker tala om nagot for mig,,, jag har nog inte riktigt fattat annu, men jag tror att det handlar om TILLIT!!!

Jag vagar knappt namna ordet med stort J (obb) langer for det droser in,,, jag maste borja VALJA!!!

Hmm TILLIT, VALJA

Dar har vi det nog,,

Jag behover inte langre tacka JA till allt

Ha TILLIT till Universum

VALJ  dina uppdrag och det du vill gora

Jag tror att det ar ungefar detta som det handlar om…..

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-18 08:55
#212

Och min yngsta blir 19 år i juni. Mina är 19, 21 och 22 år - då har man STORA barn. Skrattande

szirius
2013-01-18 13:09
#213

Här snöar det lovikavantar som man säger i norrland, stooora flingor och en minusgrad. Väldigt vackert.

Holy shift! säger jag för mitt tillstånd just nu, omfamna och tillåt….Ruljans i huvudet, har inte sovit en blund inatt, men jag känner att i grunden finns lugnet så jag iakttar det hela. This too shall passSkrattande

Shia, sån dunderenergi du måste ha, jag blir prillig av att bara tänka på att ha ett tv-team i hälarna, 3 barn och allt ditt jobbTyst - vilken TUR att du är så positiv och tycker om det du görGladKyss!

MissInAction
2013-01-18 13:19
#214

Vad härligt, Håbe!! Passa på och njut, och njut lite extra för oss också så vi slipper vara avis Tungan ute

Nu ska jag sätta i linserna och bege mig ut på en promenad! Solen skiner och det är massor med snö och 4-5 minusgrader ute! 

Ikväll ska jag gå på bio. Själv såklart eftersom sambon inte vill se någon särskild film just nu… desto mer ögongodis till mig Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-18 14:26
#215

Nu ar jag uppstigen ur ett HETT bad!!! Skont, Flört

Har i Japan badar hela familjen i samma badvatten,, man tvattar sig alltsa INTE i badkaret, utan  utanfor , badkar och tvattavdelning ar liksom ett enda stort badrum.. Sa man sitter pa en pall och tvattar sig och satter sig sedan i ett HETT bad. Badvatten spolas i automatiskt, man trycker pa en knapp sa fylls badkaret och vattnet stannar nar badkaret ar fullt. Sedan kan man trycka igan om man vill varma upp vattnet (om man badar hela familjen i tur och ordning sa hinner ju vattnet svalna) eller fylla pa med mera vatten…

Sa Badandet ar ocksa ett satt umgas,,, Idag badade jag och minsta tillsammans:)  och man blir varm rakt igenom hela kroppen!

SA, nu vet ni hur badandet fungerar har! (Om nagon ens skulle vara intresserad av nagot sadant, hihiFlört

Harligt med sno Szirius!!!

Ja jag ar ratt fascinerad av mig sjalv ibland,,Flört

Jag berommer mig sjalv MYCKET!haha .

Och mina dottrar blir ju valdigt sjalvgaende eftersom jag inte kan serva dem sarskilt mycket…. Men , men

Nu ar overflod av TID pa ingaende TID, och VALMAENDE, FRIHET, och HARMONI,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-18 14:57
#216

Tid - check!

Välmående - check!

Harmoni - check!

Frihet - check!

Så var det bara pengarna kvar. Skrattande

Annons:
MissInAction
2013-01-18 15:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

Vilka smarta funktioner, Shia! Bara trycka på en knapp och så kommer vattnet, och slutar av sig självt Förvånad
Jo jag har förstått att badandet är lite speciellt i Japan. Har man inte små badkar också? Som man sitter i? Hur länge badar man då när hela familjen delar på vattnet?

Det var väldigt skönt ute också. Påpälsad med varm jacka, mössa och täckbyxor och bra ecco-kängor är det inga som helst problem att njuta av vackra vinterdagar ♥

Här är jag och min skugga Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-18 16:10
#218

Skumt…har ändrat synfält, får liksom döda fläckar. Känner mej nästan berusad….vad är det jag inte vill se??… Ska lägga mej och vila. Tack för att jag är normal när jag vaknar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-01-18 18:40
#219

Problem solved. Efter promenaden med hunden så fick jag ett behov av att lägga mej ned i trädgården. Gjorde det. Låg på rygg och tittade upp i himlen och kände jorden under mej, kraftfull och trygg. Insåg att jag varit för mycket uppe i skallen och kom ihåg drömmen häromnatten där jag cyklade på en cykel och satt så högt upp så jag inte nådde ned till marken. Jag var tvungen att köra på och hålla balansen annars skulle jag trilla. Sen tänker jag på alla som kommit in och pratat med mej idag, eller som jag frågat hur dom mår. En är orolig för en hjärn operation, en annan är lite orolig för sin mamma som just gjort en hjärn operation ( mycket hjärna nu …) en slutade sin anställning idag och lite pepp utfördes för framtiden, en annan hade tappat all inspiration och förstod inte hur han skulle få tillbaks den. …. Det kanske är för mycket tanke verksamhet. Måste göra nåt fysiskt, tack för den insikten!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-01-18 19:23
#220

Vad underbart det lät att ligga på marken, hade jag varit hemma hade jag gått ut på studs! Är ju på jobbet… Men jag var uppe i köket nyss, ligger i ett annat hus typ 50 m bort uppe på en liten kulle, stannade till där uppe och bara NJÖT. Snön gnistrade, stjärnklar himmel, lagom kallt och 100% harmoni. Tackade Gud för stunden och kände hur jag laddade med kärlek.

När jag kom till jobbet idag var det bara att välja att ANDAS och skita i resten, annars hade jag nog fått mig ett bryt och sagt upp mig på studs. Men andas är bra så nu är det bara kärlek och harmoni. Flört

Stella_Polaris
2013-01-18 19:30
#221

Shia: jag älskar att läsa om livet i Japan! Fortsätt skriva!
Det japanska sättet att först tvaga sig och sedan lägga sig i ett varmt bad låter så… sofistikerat. Använder man några särskilda produkter, borstar etc?

MiA: underbar bild, tack för den! ♥

Otroulig: vad klokt gjort av dig! Moder jord är verkligen effektivt för att jorda sig… fast det är lätt att glömma bort.

Kathja: härligt att stanna upp sådär, mitt i röran, och bara… vara en liten stund!

Här har vi ätit bouillabaisse med aioli och druckt gott vin till. I helgen ska jag på ayur veda-kurs som jag ser mycket fram emot… såg att det ska bli -16 imorgon dock. Burr. Kylan klarar jag mig fint utan faktiskt.

Otroulig
2013-01-18 19:31
#222

Ja Kathja, observerade oxå den gnistrande snön. Hur vackert kan det bli liksom ❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-01-18 19:37
#223

Gott Stella!! Nu kokar min potatis som jag ska lägga löjrommen på. Förrätt var chips…. Inte så inspirerad när det bara är jag. Vad kul med kurs! Du får berätta sen!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Stella_Polaris
2013-01-18 19:39
#224

Ska du äta löjrom Otroulig? Berätta mer!

Yes, ska bli jätteintressant med kurs, berättar mer på måndag!

Otroulig
2013-01-18 19:42
#225

# 216 nu får du väl skärpa dig lite ;) vad ska pengarna göra? Vad ska de uppfylla för behov? Pengar i sig gör ingen människa glad. Kram❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-01-18 19:51
#226

Haha Stella, det är inte så märkvärdigt, köper burkar på ICA, men med min konsumtion borde jag hitta en kontakt som fiskar rom och säljer… Får jobba lite på det. Jag kör potatis en klick crème fraîche, lite gräslök på halvor av potatis och mitt favorit fusk bubbel , som egentligen är lika bra som champagne: Rotari, 100 spänn flaskan:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Stella_Polaris
2013-01-18 20:47
#227

På potais bara? Låter fantastiskt gott i all enkelhet, måste provas!

Rotari är supergott, på sommaren dricker jag väldigt gärna Rotari rosé!

[Kathja]1
2013-01-18 20:49
#228

Sant! Pengarna ska betala mina räkningar tänker jag…

Men jag skiter i pengarna bara mitt hus blir renoverat, elen blir betald, mat finns i kyl och frys, telefon och dator funkar, jag har hela och välsittande kläder, kan gå till gymmet, resa till vänner och barn när jag vill, åka till värmen vid behov, ha en bra bil (eller två) OCH slipper att gå till ett jobb måndag-fredag.

För det ger mig en känsla av trygghet, frihet, harmoni, tillförsikt, lugn och kärlek.

Men det där vet du ju, och jag med. Det är lika onödigt att önska pengar som att önska eller önska bort ett jobb, eller en man.

Det handlar ALLTID om känslor. Men det blir enklare att skriva "pengar" - jag säger som Crinalina sa när vi snackade jobb härom dagen - Jag vet vad jag menar och Gud vet vad jag menar. Flört

[Torahzen]
2013-01-18 22:12
#229

Tidigt i morse fick lillan magsjuka igen. Precis som förra fredagen. Jag har alltså varit hemma och vabbat. Jobbat lite hemifrån men allt går inte via mejl.

Som tur är har hon fått behålla frukost, lunh och middag så hon verkar redan har tillfrisknat även om vi är i karantän igen. Jag och maken mår bra.

Jag tackar för lite egen tid och det ger mig möjlighet att fokusera på ett nytt jobb!

SHIAWASE
2013-01-18 22:14
#230

Oj vad ni klottrar!!

Jag lamnade ute pengar med avsikt for det kandes som om det var sa sjalvklart att de flodar lika mycket som valmaendet, harmoni, karlek och TIDKyss

Lojrom!!! Later ju helt fantastiskt gott:)

Miss och Stella: Lite mer Badinfo,,, man badar lange:)  eller manga i alla fall, 30minuter minst,, 1 timma elle mer for vissa:) Min aldsta dotter har med sig tidningar etc. Finns aven manga som har tv installerad i badrummet:) Badkaret ar ratt sa djupt (oftast ) sa man sitter med vatten upp till halsen.

Man skrubbar sig ordentligt nar man tvagar sig (haha,, Stella ett ord som jag aldrig skulle ha kommit pa att det finns,,,) .  Finns massor med "bad-goods" har massage-don att massera ansikte, hals, ben etc. Badsalt anvander man ocksa ofta, finns massor av olika….

Har ar kl. 6 lordag morgon,, ska ta och satta mig och jobba lite,, sedan stada,, kl 13 kommer tv-teamet och ska vara har till kvallen,, Funderar pa vad jag ska laga for mat ,,,, tempura kanske?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2013-01-18 22:16
#231

Hej hopp alla, har nu kollat på " beyond the secret" på youtube, vilket mys det var rakt igenomGlad. Känner mig härligt påfylld av kärlek!

Shia, vi gör faktiskt ofta lite lika här hemma, tvättar oss utanför och delar på badvattnet, som är mer för värme och mys. På Yasuragi förklarade de att man i Japan sköljer sig 3 ggr: för kropp, själ och ande. Tyckte det var fint. Och så tvätta sig i cirklar mot hjärtat.

SHIAWASE
2013-01-19 12:29
#232

Hej alla fina , fina , fina!!!

Tur att jag har er!!!

Tacksam for att man inte ar kandis pa heltid, haha,,

Nu har Tv-teamet akt hem for idag.. Idag har de filmat intervjuer med mig och barnen, nar vi har stadat , och nar jag har lagat mat..

haha,, tank er att ha en kamera i nacken nar du ar i koket….(Jag har ju nu namligen inte den mest ordningssamma, utan det ar mest hux flux som galler, haha9  Sedan filmade de nar vi at tillsammans hela familjen,,

Efter detta sa filmar det nar mannen diskar, barnen plockar av bordet och mamma (jag alltsa) sitter i soffan och dricker ol::::hihi

Och efter det var det pappa-aldsta dotter talk,,om karaten 0ch dansen, sangen och framtiden,, (ni vet ,,, det blir nog nagot rorande och tar-ogdande inslag:)

MEN nu har de akt och jag sitter och mar bra,, BORDE jobba,, men struntar i det idag,, vaknar val vid 4,5 imorgon bitti och JOBBAR  En bra dag TACK

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-01-19 13:20
#233

Hejsan! Nyss inkommen, vi har byggt snöborg och gjort snöänglar ute. Blev blöt och gick in för att ta en em-kaffe - sedan ut igen! UNDERBART väder. Sol, sol, sol och gnistrande snö. Känner mig fylld av energi och…tja…det kan ju inte bli uttjatatFlört: tacksamhetKyss

SHIAWASE
2013-01-19 13:33
#234

UNDERBART Szirius!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2013-01-19 14:18
#235

Jag vet att Linn fyller år idag! Så, GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN linnease!! ♥

Otroulig
2013-01-19 14:39
#236

Grattis Linn!!! #28 ord, ord, ord. Dom har olika betydelse för oss alla. Pengar har en innebörd och känsla för mig och du har naturligtvis en annan känsla. Blev påmind om detta nu… Igen.. Tackar! Jag inser att jag behöver action nu. Nu får det vara slut på pilla naveln fasen. Jag behöver jorda mig med praktiska saker. Jag funderar alldeles för mycket. Tänkte ett tag att förbjuda mej att gå in här, men efter att ha läst Szirius tråd så inser jag att det var en korkad idé. Däremot ska jag inte hänga här lika mycket. Istället ska jag sanera mitt hem och göra vackra kreativa roliga saker. Som islyktor t.ex. Perfekt väder för det. -27 i morse:) Kram alla!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-19 16:22
#237

Åh är det sant! Gratulerar linnease! ♥ Skrattande

Jag har en morotskaka i ugnen. Det var längesen, och jag har naturligtvis recept på världens godaste SkrattandeOskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Håbe
2013-01-19 17:30
#238

Oh jisses vad jag är ledbruten just nu! 7 timmar qigong (med pauser för mat och teori) sätter sina spår i kroppen. Jag lär somna rätt ovaggad ikväll. Och om jag tyckte jag var klumpig och osmidig idag så var det antagligen rena ballerinan mot vad jag kommer vara under morgondagens 7-timmarspass. Men oj vad bra jag mår! Det här var precis vad jag behövde.

MissInAction
2013-01-19 20:15
#239

Härligt Håbe! Kroppen är gjord för att användas Skrattande och jag är säker på att qigong är bra även för själen ♥

Nu har vi ätit hemmagjord pizza som sambon gör så bra, och tittat på senaste Vampire Diaries, och nuuuu ska jag njuta av hemmagjord morotskaka och te ♥ och lite White Collar!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-01-19 21:08
#240

Jag tränar också Qi-gong! Men 7 timmar… Oj!

Håbe
2013-01-19 21:26
#241

Och 7 timmar imorgon :-) Fast det var lunchpaus och fikapaus + en hel del pratande om hur och varför. Men mycket qigong blev det. Jätteskönt men jobbigt i axlar och armar.

[Torahzen]
2013-01-19 21:57
#242

Du lär sova gott hela veckan…Tungan ute

SHIAWASE
2013-01-19 23:16
#243

GRATTIS LINN!!!!

Habe later harligt:) kanske inte traningsverken,, fast jag ar ju en sadan som tycker om traningsverk for det kanns som om man har GJORT nagot!!

Action Otoroulig,,, forstar precis hur du kanner,, men jag onskar mig just nu NOLL action.
jag skulle just nu vilja ligga pa en strand nagonstans Maldiverna, Fiji eller sa,,,, eller Tahiti kanske, i en sadan dar hydda dar man bor i havet,,, och blir fullstandigt servad, dar maten kommer med bat och jag inte behover gora NAGONTING,,, Dar jag kan ha med mig datorn for att kika pa bara saker som jag vill om jag skulle ha lust och INTE for jobb eller annat.

MEn,idag ar en dag dar action behovs…… Nu ar det morgonkaffe,,, sedan jobb och jobb och jobb,  och barnvakt till en liten 3-aring, men barnvaktandet far mina dottrar fixa… Sedan Middag for fem karate-karlar i kvall, sa jag maste fixa MASSOR med mat med andra ord,,,, OCH dricka…

Men emellanat,, drommer jag mig bort till heltids-service nagonstans vid havet och solen och varmenKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2013-01-20 07:03
#244

Shia, jag älskar träningsvärk! Just för att det visar att jag jobbat med muskler som inte är vana att jobba. Fast så illa är det faktiskt inte idag,

Sovit gott har jag däremot inte gjort. Jag tror jag har qigongat hela natten. Drömt hela massor. Tror till och med att jag slogs en stund också. á la karatefilm Skrattande. Det blev nog lite för mycket kinesiska på en och samma dag Tungan ute

Nu vaknade jag på morgonen med ont i halsen och alldeles hes. Antar att qigongen funkat och öppnat upp de kanaler som den skulle och nu finns det lite skit som ska ut. Men det får ta sig ut snabbare än kvickt för jag MÅSTE vara frisk i veckan.

Annons:
Otroulig
2013-01-20 10:46
#245

I går kväll så jag nåt häftigt. Vi var på väg hem från en kompis där vi käkat middag, klockan var runt 10 halv 11. Efter några mil så uppstod ett ljusfenomen, bilarna vi mötte som hade helljus på skickade upp en ljusstråle rakt upp i himlen ca 30 meter kanske. Sen upptäckte vi att även vissa gatlyktor gjorde samma sak, sen åkte vi över en bro och ljusen från staden vi passerat sköt upp strålar högt upp i luften. Det var magiskt. Tror att det berodde på att luften var full av fina kristaller.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-01-20 11:05
#246

I går kväll så jag nåt häftigt. Vi var på väg hem från en kompis där vi käkat middag, klockan var runt 10 halv 11. Efter några mil så uppstod ett ljusfenomen, bilarna vi mötte som hade helljus på skickade upp en ljusstråle rakt upp i himlen ca 30 meter kanske. Sen upptäckte vi att även vissa gatlyktor gjorde samma sak, sen åkte vi över en bro och ljusen från staden vi passerat sköt upp strålar högt upp i luften. Det var magiskt. Tror att det berodde på att luften var full av fina kristaller.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-20 11:44
#247

Ja Otroulig, det låter precis som det! Glad

Såg det ut ungefär såhär?
http://facebookrape.se/se-roliga-bilder/iskristaller-i-luften-skapar-pelare-av-ljus-over-jackson-wyoming/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-20 14:16
#248

JA! Fast i mindre skala. Tack miss!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-20 14:17
#249

Häftigt!! Jag vill också se Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-20 14:33
#250

Hahaha insåg just att jag nu är mitt förra "alias" på I Fokus, Trulig….så roligt fniss, kommer straxt tillbaka tror jag, jag gör bara ett litet återbesök. För att komma ihåg hur det var:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-01-20 14:41
#251

#250 VA!!! Är du trulig???? Då har vi stött ihop med varandra för länge sedan, känner igen namnet…då har du verkligen ändrat dig mktSkrattandeKyss. Det har ju jag också…Cool

Annons:
Theleonora
2013-01-20 15:48
#252

Kul Otroulig och Szirius. Har läst en hel del inlägg av iaf Szirius på PU och jag har stött på Trulig också. Kommer inte ihåg vad jag fick för uppfattning. Måste säga att jag inte tycker mitt nick passar mig längre. Känner att jag börjar komma ur kameleont-sättet :). Har haft en hel del utrensning på gång på sistone och jag känner att jag börjar landa!!!!!!


Otroulig
2013-01-20 16:02
#253

Ja Kamelonten - det var så jag kände - inte fasiken ville jag gå runt och kalla mig trulig när jag ville vara O trolig eller åtminstone O trulig, hehe;) Byt till nåt kraftfullt strålande och kärleksfullt vetja!

Jag trodde du kände igen min bild Siriuz,  hade ju kvar den gamla ett bra tag tills jag bytte till nuvarande.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-20 20:04
#254

Ni kommer ihåg LoA-retreaten i Hawaii som vi pratat om! Det finns en liknande som kommer vara på Bali. Bali Raw Retreat i mars Tungan ute
Jag är inte så inne på raw food precis, men jag kan tänka mig det under en retreat, som en slags detox. Nu tror jag inte att jag kommer åka, men det hade varit awesome!! Boendet verkar jättefint, och man får träffa massa underabara människor, bland annat då Fran som jag följt via vlog/blog i tre år Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2013-01-20 22:36
#255

Godmorgon!!!

Har sitter jag med en tv-kamera pa mig… Hade tankt vakna TIDIGT for att fixa iordning mig innan de kom ,, de skulle komma kl. 6  SAA Naturigtvis, sa forsover jag mig!!! haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-20 22:43
#256

Har alltsa precis vaknat,, hade gaster igar, sa koket ar fullt med olburka, jag ar nyvaken,,,, och ser inte alls frasch ut,,,, vaknand 10 minuter innan de kom,,, haha,,,,det handlar tydligen om att visa upp min NATURLIGA SIDA,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2013-01-21 01:21
#257

Kul att du spelas in när du skriver här Shia :)

Tack för alla gratulationer, söta!!!! Kyss Värmer hjärtat  ♥♥♥

linnease
2013-01-21 02:03
#258

ÅH! Jag måste berätta om min födelsedagsfågel! Klipper och klistrar lite från FB-konversationer:

Ria till Linn:

LinnLinn! Glad

I sent you a Birthday-Bird today. I don't know what kind of bird it is, but if you keep your eyes open today, you'll recognize it. Glad And listen for its message - birds always carry a short (vibrational) message and you'll catch it in the moment you see it…

Tillykke med fødselsdagen!! GladGladGlad

Linn till N:

Jag loggade in o läste det precis efter jag vart ute på förmiddagspromme, och jag hade sett en klarröd fågel som kallas Cardinal!! Aldrig sett en inne i stan innan, och hört att dom för de mesta flyger söderut på vintern (såg några i somras o höstas) så jag reagerade på o undrade varför den var där Skrattande

/…/

visste ju inte att de var min födelsedagsfågel när jag såg den, men när jag kom hem liksom tunade jag in på minnesbilden av den, och fick meddelandet!! oxå cool!!

mest magiska födelsedagenpresenten ever! /…/ "And listen for its message - birds always carry a short (vibrational) message and you'll catch it in the moment you see it…" ja gjorde det och fick en tanke/vibb/nåt nerladdat liksom

**N till L: **_det är ju hur häftigt som helst
_så kul me såna grejer det är så sjukt långt bort från så mycke annat i världen lixom_
vilken fin, som mina brillor Skrattande_

(väldigt bra meddelande oxå, och idag känner jag mig annorlunda!!)

Annons:
MissInAction
2013-01-21 12:20
#259

Wow, Birthday Bird Förvånad har aldrig hört talas om!

Hur bär man sig åt för att skicka en sån?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-21 12:25
#260

Åh, så fint LinneaseKyss. Grattis i efterskott också! Jag fyller oxå år snartTungan ute

Önskar er alla en fin dag. Här har jag boostat mig med Hicks-videos innan jag ska öppna csn-brev….Tyst

Här regnar det idag, all snö har regnat bort, men vi fick några helt fantastiskt strålande dagar ute med kritvit snö och blå himmel så vi är nöjda!

Håbe
2013-01-21 13:11
#261

Jaa, grattis i efterskott Linn! Här är det tvära kast. Efter två dagar i lugn och harmoni så känns det lite så där "smack!" att komma till jobbet och plötsligt befinna sig på golvet med två illskrikande barn i famnen och ett lika illskrikande barn som rör sig runt dig men inte vill bli tröstat och det fjärde som går runt och rycker de andra tre i håret. Puh! Hemma efter halvdag eftersom sonen är sjuk och själv är jag genomsnuvig. Huvudvärk och lite frusen. Men det tar jag som något bra. Qigongen skulle öppna upp diverse kanaler och det verkar ju ha funkat bra. Massor av qi in i kroppen och då måste lite gammalt ut. Toppen!

MathildaF
2013-01-21 19:01
#262

Skulle egentlige upp till Gbg idag och söka jobb men ändrade mig så jag åker imorgon i stället! Jag är nervös för hur de ska gå. Egentligen är jag inte jätteblyg men att gå in i butiker och försöka sälja in mig själv känns tufft. Jag vet ju att jag måste utstråla självsäkerhet annars kommer de säkert slänga mitt cv direkt. Jag är nog mest rädd för att få nåt dåligt bemötande av personalen:/ kommer skämmas! Min plan är att börja gå in i butiker där jag inte så gärna vill ha jobb, så blir de första butikerna typ övning. Sen kanske de går lättare i de andra butikerna. Har ni några andra tips?:) Kram på er

crinalina
2013-01-21 19:34
#263

Innan du går in i varje butik så stanna upp och andas och sätt dig in i en känsla av hur det känns att få jobb, och känslan du vill ha när du jobbar där. Le (såklart), och lita på att allt som sker sker för ditt eget bästa. Du får det jobb det är meningen att du ska ha. Lita på det, och lita på dig själv. Kram Glad

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-01-21 19:47
#264

Ett tips är att se till att du pratar med rätt person. Hen ska ha personalansvar. Råkar du ge ditt CV till fel person så kan det hamna i papperskorgen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-21 19:55
#265

Dax att förtsätta i Klotterplank 10! Den hittar du här…

Annons:
Otroulig
2013-01-21 19:58
#266

Crinalina skrev min känsla :) Känn hur Universum leder dig rätt. Får du nej är det inte meningen, eller så kommer dom att komma tillbaka om du lämnar kontakt info.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: