Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 2658 ggr
Pelle Långlös
12/28/12, 11:43 AM

Ett smart tips

Vet inte om detta är en LoA grek men jag vill tipsa om en sak som jag läste om igår. Man tar fram en glasburk, en tom i början av januari. Under ett helt år skall du fylla denna burk med små lappar på bra saker du har gjort. Sen på nyårsafton så tar du fram burken och läser alla dessa bra saker och inser att du faktiskt haft ett bra liv. Jag skall göra detta, skall du?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
[Kathja]1
12/28/12, 11:44 AM
#1

Vilket otroligt bra tips! Skrattande

Pelle Långlös
12/28/12, 11:46 AM
#2

Tack. Hoppas på att många är med på denna grej. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Torahzen]
12/28/12, 11:47 AM
#3

Mycket bra tips! Det är verkligen lätt att glömma bort allt bra man faktiskt gör. Jag ska leta fram en fin STOR burk. Bäst att köpa fina små papperslappar att och lägga fram en fin penna så det blir lätt att göra det.

MissInAction
12/28/12, 11:55 AM
#4

Vilket bra tips!! Med andra ord ska jag ut och jaga glasburk nu Cool
Jaa t.ex. såna fina små lappar i olika färger! Hehe…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
12/28/12, 12:09 PM
#5

Vilket otroligt bra tips, tack snälla för att du delar med dig!

Jag ska absolut göra detta! Jag glömmer för det mesta det jag gjort som är bra, men kan älta saker som inte gått bra i evigheter. Jag vill bli snällare och mer kärleksfull mot mig själv 2013.

Äntligen får jag användning för någon av mina gamla plåtburkar! Ska köpa fina papper att göra lappar av och lägga i. :)

Pelle Långlös
12/28/12, 12:54 PM
#6

Åh vad glad jag blir att höra så fint från er. Smart det där med färgat papper. Det skall jag också köpa. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
SHIAWASE
12/28/12, 1:27 PM
#7

Haller med!! Bra Tips! och Ylva,, vad Kul att se dig har inne igen,,,, Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Pelle Långlös
12/28/12, 8:46 PM
#8

Tack Shiawase. Har varit en tuff höst och vinter men jag hoppas att jag finner lyckan igen. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

crinalina
12/28/12, 9:55 PM
#9

Ååh, vilket bra tips! Verkligen en bra övningsgrej också. Man får ju öva sig på att se vad man gör för bra saker!

Och kul att se dig igen, Pelle Långlös! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Pelle Långlös
12/29/12, 10:29 AM
#10

Nästa år skall bli ett bättre år än detta. :-) Måste vara här inne lite mera.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jofiel
12/30/12, 8:45 AM
#11

Bra tips! Detta ska jag också göra. Det gäller bara att hitta en STOR burk för nästa år ska bli ett riktigt bra år Glad

[Torahzen]
12/30/12, 9:58 AM
#12

Det fungerar säkert med FLERA burkar också…

Pelle Långlös
12/30/12, 10:12 AM
#13

Får se när jag hittar en burk till mig. Jag är inne på avdelningen just nu men jag kan börja skriva och spara lapparna tills jag får tag i en burk. Hihi. Jo det går nog säkert bra med flera burkar. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Stella_Polaris
12/30/12, 7:45 PM
#14

Imorgon klipper jag 365 lappar av nyinköpta fina pappersark! Jag ska skriva en snäll sak om mig själv varje dag nästa år, vare sig jag gjort något eller  inte. Om jag inte gjort något bra får jag väl skriva en bra egenskap istället. Min omgivning verkar tycka att jag är en rätt bra person på en massa olika sätt, så det är hög tid att även jag inser detta och slutar vara taskig mot mig själv. 2013 ska bli ett fin-fint år!

szirius
12/30/12, 7:53 PM
#15

Om man kör dagbok med att skriva 3 bra saker man gjort varje dag så kommer man behöva en STOR burk, jaFlört.

Tack för fint tipsGlad. Hmm, ska se om sonen kan tycka att det här är en kul grej för honom också…kan händaGlad.

SHIAWASE
12/31/12, 7:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Denna dok upp pa min FB sida idag! Skrev om detta i min blog idag, sa Tack Pella Langlos!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
12/31/12, 9:37 AM
#17

Se där! LoA in action!

Pelle Långlös
12/31/12, 10:06 AM
#18

Härligt. :-) Kul att se.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Torahzen]
12/31/12, 11:05 AM
#19

Jag kom just på att lillan fick en massa saxar i julklapp. Saxar som klipper vågor, taggar, fransigt m.m.

Hon kan få hjälpa mig att klippa!

Ska man skriva datum på lappen också? Jag fattar att det är valfritt, jag kom bara att tänka på det…

[Torahzen]
1/2/13, 8:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Nu är det gjort! Jag hittade ingen lämplig glasburk men väl en skål som ser ut som ett förstorat whiskey-glas.

Jag har klippt ett gäng papperslappar och skrivit på två av dem. Idag har jag varit duktig på att öva mindfullness, att vara närvarande i stunden.

Hur har det gått för er?

Annons:
Stella_Polaris
1/2/13, 9:14 PM
#21

Två lappar skrivna och lagda i en gammal kakburk i plåt!

SHIAWASE
1/2/13, 10:14 PM
#22

Jag har ju inte tagit fram nagon burk annu, ska fixa det idag, till mina dottrar ocksa!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1/2/13, 10:42 PM
#23

Åh så fint! Jag har inte fixat någon burk, har inte bestämt mig för om jag ska…Skäms

[Torahzen]
1/2/13, 10:45 PM
#24

Jag är jättenöjd att jag gjorde detta, fast jag får se om det håller året ut.

Det ska kännas rätt att göra det.

szirius
1/2/13, 11:11 PM
#25

Jag vill göra en special-specialburk, och då behöver jag till hobbyaffären förstTungan ute

Jofiel
1/3/13, 8:42 AM
#26

Jag har lagt mina lappar i en låda så länge. Tänker vänta tills jag hittar just den där burken som är något alldeles extra Glad Det blir nog lättare att komma ihåg att skriva lapp då tror jag.

Håbe
1/3/13, 8:57 AM
#27

Jag fick en sån fin, personligt målad, glasburk med hemgjorda kolor i som julpresent av ett mina förskolebarn. Den tänker jag använda. Men jag kommer inte ha som mål att skriva varje dag men så ofta som möjligt. Har faktiskt inte börjat än.

Annons:
[Torahzen]
1/15/13, 11:51 AM
#28

Hur går det för er?

Jag har än så länge skrivit 14 färgglada lappar. Jag märker att jag inte är så hård mot mig lägre. Jag kan vara väldigt självkritisk mot mig när jag gör något som jag inte är nöjd med. Nu håller jag mig mer positiv och tänker att, nästa gång vet jag hur jag kan göra annorlunda osv.

Det blir också lite blandat med saker som jag är tacksam över.

Jag tycker det är lättare att skriva på små lappar och lägga i en burk än att tex skriva i en bok. En lapp behöver det inte stå så mycket på och jag "släpper" det hela när jag lagt lappen i burken. Skulle det stå i en bok skulle jag nog jämföra vad jag skrivit dag för dag istället för att känna efter vad jag är nöjd med idag.

Bra övning! Skrattande

crinalina
1/15/13, 4:13 PM
#29

Jag har faktiskt inte kommit igång ännu. Jag har små fina, färgglada lappar som jag köpt men jag väntar på att sambon ska gräva ut en stor glasburk ur sina gömmor. Jag ska försöka komma ihåg att påminna honom om det när han kommer hem.

Tackar dig för påminnelsen, Tora! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
1/15/13, 8:28 PM
#30

Börja med en liten burk så är du igång. Ta en till liten om du inte har en stor burkdån den första lilla är full…

Håbe
1/15/13, 8:35 PM
#31

Jag har en burk men det har inte blivit några lappar i den. Jag har lite svårt att komma igång ibland.

szirius
1/15/13, 8:38 PM
#32

hmm, ingen burk än…men den finns i huvudetFlörtså den ska nog manifesteras snart…

Stella_Polaris
1/16/13, 3:15 PM
#33

Jag skriver men inte varje dag! Jag tycker precis som Torahzen att det är lättare att skriva lappar än i en bok. När jag får en tom skrivbok framför mig får jag sådana krav på att allt ska vara så fint och uttänkt i den: vackert skrivet, inga överstrykningar, inget kladd och så knyter det sig.

En lapp känns mer okej att bara "kladda" lite på, slänga den om det blev fel eller bara klottra lite. Smart sätt att komma runt blockeringar för mig!

[Torahzen]
1/16/13, 8:29 PM
#34

Ja precis så är det för mig med!

Annons:
Upp till toppen
Annons: