Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1564 ggr
[Sniff]
12/19/12, 12:49 PM

Måla om

Nu flyttar vi in i ett stort fint hus ute på "landet". Det är helt underbart! Men det innebär också att jag ska måla och inreda mitt nya rum, och jag kan inte bestämma mig för vilka färger jag vill ha… Tre av väggarna ska vara gula i en glad färg, för det känns helt rätt. Men så vill jag ha en annan färg, kanske en lite lugnare.

Jag vill vara glad i mitt rum, jag vill vara positiv och bli uppmuntrad av färgen. Och kreativ, så klart! Jag vill inspireras!

Så nu ber jag er om hjälp; vilken färg ska jag kombinera det gula med? Och vilken vägg ska få vara den färgen?

Annons:
[Evigheten]
12/19/12, 1:00 PM
#1

Vit fondvägg hade passat bra. Är du jättekreativ då kan man alltid måla nån mönster man gillar eller köpa nåt mönster man fäster på väggen i svart,gul eller grå på vitt hade varit fint. Eller en grå eller svart fondvägg hade även passat och även där kan man vara kreativ med mönster  där vitt hade varit en fin kontrast till svart och grå, tycker jag då

Nån dov blågrå färg hade även det funkat!

Kul att få ordna sitt egna rum sådär, alltid kul! Glad

[Kathja]1
12/19/12, 4:18 PM
#2

Så roligt! Innan jag hade kommit till vilken färg du skulle ha så fick jag upp GULT i huvudet. Jag tror på en vägg i mörklila och guldmönster. Vet inte varför, det bara känns rätt.

Alexandraea
12/19/12, 5:06 PM
#3

Jag tänkte också föreslå mörklila! Glad Det är något med kombinationen gult och lila som gör mig glad, två livfulla färger.

crinalina
12/19/12, 5:09 PM
#4

Jaa, den kombinationen gav mig härliga tankar och känslor. Mörklila med guld i som fondvägg till gult! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
12/19/12, 5:25 PM
#5

Något åt det blåa hållet ligger ju på motsvarande sida mot gult enligt färgstjärnan, alltså kompletterande färger Glad Så jag skulle nog också valt någon med blått. Vilken vägg det blir beror ju lite på formen på rummet. Är det mer kvadratiskt eller rektangulärt? 
Förslaget om att ha en vit eller åtminstone väldigt ljus fondvägg att måla på gillar jag också! Skulle kunna tänka mig att skriva inspirerande ord eller en liten vers som syns väl Glad

Turkos är ju en lugn färg också men du får kolla noga att du hittar nyanser som går ihop med din gula. Och likaså mörkblått men blir det för mörkt så kanske rummet känns litet, då kan man fundera på att måla ränder kanske… hehe..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
12/19/12, 6:44 PM
#6

Ja jag gillade tanken med guld jag med, men inte lila kanskeTungan ute lila e ju fint men för mig känns det för mkt till gul. Men nåt guld på vilken färg som helst lät fint till gula väggar.

Annons:
MissInAction
12/19/12, 7:22 PM
#7

Guld och grönt - som skog och solsken Skrattande Fast grönt och gult kan ju vara knepigt att matcha, man får vara noga med nyanserna såklart!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
12/20/12, 6:25 AM
#8

Jaa det kan nog lätt upplevas som för mkt i kombination med gult annars e det ju fint Tungan ute men guld på ljusljusblått eller blågrå lite dovare färg eller svart hade ju funkat till gula väggar.

Eller varför inte ljus ljus gul nästan som vit fast en pyttelite ton.

Men min egen tycke är att svart och gult passar väldigt bra ihop och även vit o gult.

Ja Sniff nu har du fått en massa ideer av oss här inne hoppas du hittar din egen nisch! Skrattande

[Kathja]1
12/20/12, 8:50 AM
#9

Nej då, varmgult på tre väggar och så en i mörklila med guld. Fiiint! Flört

[Evigheten]
12/20/12, 12:05 PM
#10

hihihi Tungan ute undrar vad Sniff har för smak vi får väl snart veta de Tungan ute hihi

[Kathja]1
12/20/12, 12:10 PM
#11

Bra smak såklart! Flört

[Evigheten]
12/20/12, 12:33 PM
#12

Bästa smaken Skrattande som jag då hihihi

[Sniff]
12/20/12, 7:55 PM
#13

Vad härligt med många svar! Skrattande

Nu har jag målat tre av väggarna i en varm gulorange färg, superfin är den! Jag blir så glad i mitt rum nu, så det blev perfekt.

Den fjärde väggen, som huvudändan av min säng kommer stå mot, får fortsätta vara vit. Högst upp ovanför sängen har jag målat en sol i samma färg som resten av rummet och så har jag gjort handavtryck under. Sen ska jag måla dit lite fler saker, som citat och låttexter. Det blir bra!

Och om någon vill ha en 2.5 L burk med färg så är det bara att säga till OskyldigTungan ute

Annons:
SHIAWASE
12/21/12, 2:55 PM
#14

Vad harligt Sniff!! Jag tankte ocksa gult,oranget,, tycker ju aven om gront:)

Vad kreativ du ar! Underbart:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
12/21/12, 3:19 PM
#15

Tack! Det känns verkligen bra! Skrattande

Upp till toppen
Annons: