Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1963 ggr
[Evigheten]
2012-12-16 20:39

Vilka frekvenser skickar man ut under sömnen?

Om man innan man somnar skickar ut positiva frekvenser och man känner sig helt nöjd, fridfull och kärleksfull etc.

Men när man vaknar har man drömt något som gör att man vaknar med en negativ frekvens. Kan drömmen i sig skicka ut negativa frekvenser även fast man somnade med positiva? Vad har ni för tankar kring det?

Händer mig rätt ofta det där…

Annons:
Otroulig
2012-12-16 20:57
#1

Evigheten, jag har inte svar på din fråga men Detta slog mej i morse! Vaknade lite off. Konstaterade det och undrade varför då? Sen försöker jag alltid att "vibba" upp mej. Ja det första jag gör är att försöka komma ihåg drömmen och skriva ned den. Men annars så tycker jag att sömnen borde vara min vän:) Jag har fått en förklaring och det är att serotin nivån ofta är låg på morgonen, att det kan vara en orsak… Du ska i alla fall INTE ha nån ångest över att du skickar ut nego vibbar till universum, det tänker jag i alla fall inte ha. Universum är smartare än så ;).

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-16 21:07
#2

Bra svar Otroulig! Själv har jag aldrig funderat över det där faktiskt, men det var en intressant fråga. Ska klura lite på det där…

[Evigheten]
2012-12-16 21:12
#3

Precis sådär brukar jag oxå göra, vända känslan på morgonen men det tar ju alltid några minuter och blir som trög start på morgonen när man vaknar så. Kanske det är nåt undermedvetet som dyker upp?

Ja det vore intressant att förstå detta lite mer…

retep
2012-12-16 21:57
#4

Tänker att vi sänder ut många olika frekvenser under sömnen och genom våra drömmar. Tänker också att vi genom olika sinnesstämning under dygnet, kan känna att vi kanske sänder ut negativa vibbar. Men det är inget jag ser som negativ påverkan. Det är när vi aktivt tänker och förhåller oss negativt som vi har sådan påverkan.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2012-12-17 10:40
#5

#0

Jag har ju som vanligt ingen aningSkäms, men din fråga väcker ändå tankar hos mig.

Jag tänker som så, att dessa frekvenser eller vad jag nu ska kalla dem oavsett om det är i vaket tillstånd eller i sömn, genom drömmar.

Att det är vår känslobarrometer som talar till oss och att den talar om, varnar, påminner oss om att det kanske finns något gammalt skräp som vi bär med oss inombords.

Som på ett underliggande plan vill visa på att det finns. För att vi ska kunna plocka fram och förändra vår känsla runt just detta, som en form av renings process.

[Evigheten]
2012-12-17 10:55
#6

#0 Det där tilltalade mig som du säger. Det låter som att det kan vara så. Fick faktiskt tipset av en spådam förut att det vore bra om jag började skriva ner mina drömmar och tyda dom. Tror det kan vara ett bra sätt för mig att komma åt mitt undermedvetna och förändra det.

Annons:
[Evigheten]
2012-12-17 10:56
#7

# 5 menade jag Glad

[rore]
2012-12-17 11:00
#8

#6 Evigheten!

Det är värt att provaGlad

retep
2012-12-17 11:34
#9

rore! Du har som vanligt en aning, tycker jag! Och du är absolut på rätt spår i det du skriver i #5 Vår känslobarometer går verkligen upp och ner. Även att den skiljer sig åt i olika medvetandetillstånd som sömn, dröm eller vaket tillstånd, så talar den om för oss att det är dax att balansera…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
2012-12-17 11:55
#10

Jag tror också att du är inne på rätt spår, rore! Tackar för det Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2012-12-17 12:01
#11

Tack Peter och MissInAction!Glad

SHIAWASE
2012-12-17 12:42
#12

Jag blir sa glad Rore nar du skriver har inne hos oss, ,,, for jag liksom haller med dina inlagg innan jag ens har last demObestämd Det later ju knasigt,,, men jag bara tycker sa mycket om det du skriver helt enkelt,,,

MEN, jag LASER naturligtvis igenom det du skriver,,Glad Och jag bara tycker sa mycket om energin du sander, sa jag suger at mig bade den och innehallet av vad du skriver:) Tack:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[rore]
2012-12-17 12:47
#13

Åhh,, men nu sitter jag ju här och rodnar också,,, Tack Shiawase, för dina go ord,, och det glädjer  mig att du faktiskt läser det jag skriver också *S*

Kyss

Annons:
crinalina
2012-12-17 17:22
#14

Jag tror att när vi sover så så bearbetar vi saker/tankar/händelser som vi kanske inte är medvetna om i vaket tillstånd, men som ändå påverkar våran dagliga känslobarrometer.

Övningar som att tänka tillbaka på det bästa med gårdagen, det man älskar i sitt liv och planera hur positiv, och hur bra, dagen kommer som väntar kommer att vara hjälper en att hitta tillbaka till en positiv känsla.

Om man inte kommer ihåg vilka tankar/drömmar som fått en akifta från positiv till negativ under natten spelar nog ingen roll utan man kan lugnt bara konstatera att det är något som bearbetas och lämna det vid det.

Om man minns vilka tankar/drömmar som orsakat skiftet så är det nog bra att skriva ner dem och medvetet bearbeta dem även i vaket tillstånd så man kan lägga dem bakom sig.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-12-17 18:37
#15

#12 och 13, jag med:) känslan är lite av ett barns förtjusning, som klappar i händerna av förväntan och inte kan stå still❤ Så kul att du hälsar på!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2012-12-17 18:50
#16

Jag har några gånger vaknat upp och varit på jätteirriterat humör. Det känns orättvist att inte få möjlighet att hindra känslan. Jag har varit på helt ok humör när jag lagt mig.

Jag kommer inte ihåg vad jag drömt och därmed var känslan kom ifrån. Hoppas att det inte händer igen.

retep
2012-12-17 19:10
#17

Torahzen! Tror att vi alla varit med om att vakna irriterade eller med någon slags olustkänsla. Vet med mig hur lätt det är att den känslan tar plats i vårt nyvakna tillstånd och även fångar vår tankeverksamhet. Så nu nämner jag UPPMÄRKSAMHET igen! För det är med hjälp av den som vi kan vända strömmen och välja en annan känsla och livsglädjetanke.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Evigheten]
2012-12-18 06:39
#18

Ni har skrivit bra saker som får en att fundera lite, låg iallafall i sängen och funderade en stund på min dröm och sen fokuserade jag på dagen Glad

Upp till toppen
Annons: