Annons:
Etikettklotterplank
Läst 4217 ggr
crinalina
12/14/12, 9:54 PM

Klotterplank 8

OJ OJ OJ OJ, vad vi klottrar! Och gråter när vi gör det! haha Underbara, fina ni, här kan ni, och jag, fortsätta! Det förra klotter(gråt)planket hittar ni här.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
12/14/12, 9:58 PM
#1

Känslor är bra - det har vi väl kommit fram till några gånger vid detta laget. Flört

Otroulig
12/14/12, 10:01 PM
#2

❤:))))

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
12/14/12, 10:13 PM
#3

Åh nu är det "Livet från den ljusa sidan" på SVT1, den är en lektion i kärlek, underbaaaaar!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/14/12, 10:39 PM
#4

Den är en av mina favoritfilmer Skrattande Älskar karaktärerna och jag känner igen mig i en del saker i den, hehe…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/14/12, 10:43 PM
#5

Just det, jag skulle ju säga att jag kom ihåg att några pratade om koltrastar för ett tag sedan. De brukar hänga här utanför också. Vi har två körsbärsträd utanför och det ena står utanför vårt köksfönster. Idag när jag stod där och bakade lussebullar så såg jag att den satt där, det gör den varje dag. Blev så glad, för det är en av mina favoritarter Glad och när jag tittade upp igen satt där tre till i trädet! Det var så fint, solnedgång, mestadels klar himmel och lagom med snöflingor som singlade ner. Julmusik och lussebak. Och där satt de ♥

Idag har jag också gjort knäck. För första gången på många år. Och jag minns varför! Hur sjutton får man ner smeten i de där formarna?? Smeten tjocknar ju så snabbt och då blir den bara kletig och hamnar inte där den ska. Jag har nog fel redskap för jag har inget bättre än två teskedar. Men jag fick iaf kanske en tredjedel innan jag gav upp! och det är riktigt gott Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/14/12, 11:44 PM
#6

Vad pysslig du ar Miss!

Idag ska jag ocksa pyssla for fullt

Baka pepparkakor (ikea-deg:)), gora julgodis, knack, choklad etc.

Baka tva tartbottnar , i morgon har vi fodelsedagsbarn har:)

Men forsta ska jag njuta av mitt kaffe, och sedan stada en svang,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
12/15/12, 12:18 AM
#7

#6 Ha en trevlig pysseldagGlad själv ska jag krypa ner i kojs nu. Fast jag känner mig aldrig trött på kvällarna…jag älskar ju att nattsudda, men det funkar lite dåligt då jag inte kan sova på dagarnaFlört

MissInAction
12/15/12, 1:27 AM
#8

Åh tårta Skrattande Hm kanske skulle införa en tradition att göra jultårta? Det vet jag att en del har. Kan byta ut de sliskiga chokladaskarna mot tårta kanske. 

Min sambo var ju iväg på julbordskryssning idag och hade frågat mig vad jag ville ha från båten. Så kom han hem med tre tidiga julklappar till mig Skrattande Clarins Hand and Nail Treatment Cream, som jag älskar och min lär väl ta slut om några veckor eller så, och en Passoa-flaska, har inte haft sån på jättelänge men den är så god! Och sedan en megastor vit Toblerone, som han vet att jag älskar Tungan ute mmm…

Jag känner mig inte alls särskilt trött, men jag har skapat en liten ritual att jag ibland lägger mig i sängen och spelar lite Ruzzle eller liknande, så blir jag strax sömnig. Imorgon eftermiddag är det dags för det årliga julmyset med Harry Potter-föreningen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/15/12, 2:07 AM
#9

Har i Japan ater ALLA tarta pa julafton:) Man firar ju inte jul egentligen, utan det ar mer en kommersiell sak, barn far en julklapp var, och man ater kyckling och tarta:)

Vi har ju fodelsdag en vecka innan, sa jag gor ingen tarta pa julen,, tillrackligt med mat anda!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
12/15/12, 2:12 AM
#10

jag gör faktiskt jultårta, nån underlig tradition jag börjat med själv och gjort 5 år nu. I år blir det med hallon och arrakchokladmousseTungan ute Men jag gör även ris ala malta på julafton.

SHIAWASE
12/15/12, 2:24 AM
#11

Inte nog med konstnarsjal,,, utan ett gourmetkock ocksa?? SziriusKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Evaline
12/15/12, 4:35 AM
#12

Har inte varit inne här på fleeera månader, och mitt liv har varit i extrem obalans och har jag inte mått särskilt bra under den tiden. Hittade tillbaks av en "slump" kan man väl säga, och nu känns allt genast lite bättre.

Får göra så att jag loggar in ett par gånger i veckan som jag brukade göra, så att jag inte glömmer bort att försöka må bra :)

Håbe
12/15/12, 6:43 AM
#13

Uppe före tuppen även på lördagmorgonen. Snart dags att åka iväg på innebandymatch igen. Tur att jag tycker det är så himla roligt Skrattande.

Annons:
SHIAWASE
12/15/12, 8:24 AM
#14

Valkommen tillbaka Evaline!!!

Titta GARNA in hit ofta,, skriv garna om du har lust!!!

Vad underbart att du mar lite battre, har inpsireras vi av varandra, och peppar varandra, och ger rad till varandra (aven om raden inte ar efterfragade, haha)  , och trots att vi alla har vara ups and downs, sa tar manga har inne jattekliv framat!! Sa du ar varmt valkommen hit:)Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
12/15/12, 8:26 AM
#15

Idag maste jag ju beromma mig sjalv ,, vi hade ju en beromma trad,, men jag vet inte vart just nu.

Jag har bakat tva tartbottnar, pepparkakor, knack, chokladtryfflar, och chokladkola!!!

WOW,, hade hjalp av tre dottrar, men de ryker ju ihop med varandra titt som tatt sa ett LIVLIGT bakpyssel!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
12/15/12, 12:30 PM
#16

Kyckling och tårta…. gör marsipankycklingar! Skrattande haha… kunde inte låta bli!

Välkommen tillbaka in i värmen, Evaline! Det finns rätt mycket att läsa här om du vill och har lust ♥

Shia, är det vanligt med pepparkakor i Japan? Eller är det bara gammelsvenskar som pysslar med sånt? Tungan ute

Jag funderar på att stanna hemma idag och skippa HP-julmyset. Det är stormigt ute och snön yr när det blåser till. Vore mysigare att stanna hemma och titta på film och tv!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
12/15/12, 1:15 PM
#17

# 15 såg bilderna - muuuuums!

#16 många varningar nu för vädret, kanske bäst att stanna hemmaKyss

Jag försöker själv ladda mig att åka till stan…men det tar emot. Ska nog lyssna på intuitionen som säger att en lördag inte är en bra dag i stan för migFlört. Det får nog bli en måndagsförmiddag i stället. Jag hinner# mitt mantra.

Ok, då var det bestämt! Skönt att få hjälp av mig själv, hahaSkrattande

Då tänder jag väl lite ljus och sätter mig vid pianot i stället. Har en ny låt på g…svensk text faktiskt, vanligtvis skriver jag på engelska…

Sen lite grönsakssoppa på det.

SHIAWASE
12/15/12, 1:20 PM
#18

Miss, Pepparkakor ar inte vanligt,,,fast det finns faktiskt "Annas Pepparkakor" att kopa i vissa butiker,,,,

Men annars mest for oss svenskar,,

Och BRA att du namnde marsipan(hehe) Jag kopte ju marsipan ocksa och skulle ha gjort marsipangodis idag, men glomde totalt bort det!!!! Hade du inte skrivit om marsipan, hade den nog blivit legandes ett tag!! Tack:)

Szirius,, vad jag vill lyssna pa din egenkomponerade musik, fantastisk ar jag ju overtygad om,,,, :) Later som en harligt dag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
12/15/12, 1:33 PM
#19

#18 Du ska veta att jag försöker samla mod här…har många många egna låtar…har skrivit egen musik sedan jag var 16Oskyldig. Känns lagom att börja lite såhär, helt anonymt på youtube. Å andra sidan så hittar ju ingen dit, hahaObestämd

Jaa, jag har ju också glömt bort marsipanen! Tack för påminnelsen! Är inte så förtjust i det, men det är ganska roligt att pyssla små grisar och doppa rumpan i choklaaTungan ute

MissInAction
12/15/12, 1:34 PM
#20

Ojoj, Annas pepparkakor, häftigt Skrattande

Haha! Vassego! Kyss
Åh jag älskar marsipan. Skulle nog lätt kunna äta upp bara hela täcket på en prinsesstårta. Mumma! Sambon är inte så förtjust i det, men han verkar mer gilla varianten med sockerpasta. 

Pianomusik är nog bland det vackraste i musikväg, tycker jag ♥ Och ledmotivet till filmen The Piano är så fin. Jag tog pianolektioner när jag gick i skolan och övade på min keyboard (som står här i lägenheten nu) men roligast var att låna farmors nyckel och gå till missionskyrkan och sitta där och spela. Bara hitta på allt eftersom.. det var härligt!!  

szirius,
finns det något du INTE kan göra?? Tungan ute

Yes, jag stannar inne nu!! Ska kanske titta på The Holiday Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
12/15/12, 1:38 PM
#21

#21 Säg inte det! Jag har delat den på FB i en grupp jag har med några andra, vi har 144 gillare och det är nu 32 stycken som har sett länken, hur många som har lyssnat vet jag ju iof inte… Men det borde de göra. Så det är dax att ladda upp mer skönsång vännen. Skrattande

MissInAction
12/15/12, 4:35 PM
#22

Åh nu har jag precis tittat på The Holiday!! Älskar den ♥ Skrattande En film helt och hållet i min smak!!!! Den kommer jag se många gånger. 

Ska fixa middag nu. Lax i ugn med hollandaisesås och pasta ska jag ha, och sambon gillar inte fisk så han ska göra pyttipanna Glad

Jag gjorde helt rätt som stannade hemma idag och skippade julmyset. Mysigare att sitta inne Tungan ute

Hoppas ni alla har en härlig lördag!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
12/15/12, 4:52 PM
#23

Jag planerade redan igår att jag skulle ta det väldigt lugnt i helgen, ligga på rygg och titta i taket och låta mina "hundar" springa klart så att jag slipper dem om nätterna. (fattar du inte så läs i dröm-tråden Flört)

Men det blev snöskottning, en tur till apoteket och promenad i snötyngd skog med man och hundar - men efter det blev det en kvart i sängen, somnade gott.

Nu väntar jag på att grytsteken ska bli klar, börjar bli hungrig!

Men det har i alla fall varit en väldigt bra dag! Fick värsta lyckokicken när jag skottade snö, sådär så tårarna rann och jag stog och hojtade "tack" mot skyn, hi hi, tur vi bor på landet utan grannar.

Just det! Träffade mina små sparvar idag igen, de brukar dyka upp och de säger alltid att allt kommer att ordna sig, då var jag tvungen att fälla en tår till. Är ju tur att min man är van vid mig vid detta laget.

Puss på er alla fina, nu ska jag kolla hur det går för middagen…

SHIAWASE
12/15/12, 11:38 PM
#24

Later som en underbar dag Kathja:)

Godmorgon pa er fina.

Idag har vi ett fodelsedagsbarn i huset! Sa det blir tartkalas:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
12/16/12, 5:47 AM
#25

Underbar dag idag, 20 grader, sol och varmt. Nu har jag avklarat tva tartor och haft tartkalas:) Sa det ar nog dags for paus ute pa balkongen:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
12/16/12, 8:13 PM
#26

Klotterplank 8! Coolt! Cool

Otroulig
12/16/12, 8:27 PM
#27

Idag har jag gjort ingenting..nästan hela dan:) sköööönt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Håbe
12/16/12, 9:55 PM
#28

Ha ha! Vår söta lilla kanin ligger helt klart på minus hos dottern idag. Hon hade gjort en snögubbe på altanen, där kaninen går lös för det mesta. Den var jättesöt! Kanske 40 cm hög med rosa solhatt och Hello Kitty-snusnäsduk runt halsen. Och morotsnäsa… Med tanke på snögubbens höjd så var det ju dömt att misslyckas :-) vi kom hem och självklart var moroten borta. Totalt hopbryt och kaninen fick höra några väl valda ord. Mannen löste det snabbt genom att trycka in en hot dog i morotshålet. Nu har vi gatans sötaste och mest originella snögubbe i alla fall :-D

Otroulig
12/16/12, 9:59 PM
#29

Haha korvnäsa:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
12/16/12, 10:12 PM
#30

Hehe Håbe, härligt!


SHIAWASE
12/17/12, 7:39 AM
#31

Godmorgon pa er alla fina och vackra!!

Har upplever vi kontraster aven i vadret,, 20 grader och sol igar, idag gratt och kallt, men min sol finns inom mig idag:)

Vi hade trevligt tartkalas igar,, min aldsta dotters tva kill-kompisar kom hit och at tarta och hamburgare etc. och var jatte imponerade over min matlagning (haha),, 14-ariga killar, men de lekte hela dagen med minsta Runoa , var fem-aring:) Hon tycker bast om dessa over allt annat:) Sa som sagt en lyckad dag…

Idag fortsatter julforberedelser, jobb och allt annat,, men jag tar det lugnt emellanat,,, och njuter av varje steg:)

Jag som har slutat titta pa nyheterna , satte pa tv:n igar, och upptackte att det var val har!! haha,, nyval alltsa,, det ar sadan turbulens i politiken i detta land sa det ar svart att hanga med,, mamma brukar uppdatera mig om det japanska politiska laget och andra saker via Skype (Flört

Jag maste ju halla viss koll om jag ska ut och prata , eller tv etc. men det ar saaa skont att agna sin uppmarksamhet at andra saker sasom,, karlek, harmoni, frid, fred, omtanke, lugn, gladje, lycka…

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
12/17/12, 9:51 AM
#32

Godmorgon!

Ja visst är det skönt att välja själv vad man vill ha mer av i sitt liv - och välja bort bland annat nyheter Cool

Här snöar det för fullt! Jag har ätit frukost, tvättat lite för hand, duschat och surfat runt lite. Sitter nu och funderar på julklappar, eftersom jag får pengar på torsdag och åker "hem" på fredag!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/17/12, 10:23 AM
#33

Hittade en rolig kurs Skrattande Blev sugen!
Fysik för poeter


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
12/17/12, 1:36 PM
#34

Idag har jag en riktig slödag efter en ovanligt intensiv vecka förra veckan (intensiv med mina mått mätt haha). Måndagen var jag till IKEA och shoppade loss en del, tisdagen fållade jag upp de nya gardinerna jag köpte, onsdagen tog jag ner de gamla gardinerna, putsade fönstren och satte upp de nya gardinerna, torsdag och fredag var det jobb, lördag var det först jobb och sedan klädde vi om matrumsstolarna med överblivet tyg från de nya gardinerna, söndagen ugnsbakade och griljerade jag skinka, kokade risgrynsgröt, gjorde glögg, stekte köttbullar och prinskorv, gjorde pressgurka, städade, gjorde ris a la Malta, gjorde servettringar (jag köpte tygservetter i lördags och insåg att jag ville ha servettringar till dem så jag gjorde dem av en tom kökspappersrulle som jag målade med rött och grönt nagellack), och sedan på kvällen så hade vi tidig julmiddag med våra vänner.

Jag har aldrig någonsin pysslat så mycket inför en jul som jag gör i år, och jag älskar varje sekund av det. Jag känner ett inre lugn och en harmoni som jag aldrig har känt förut. Jag gör det jag vill göra och absolut ingenting mer. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
12/17/12, 1:59 PM
#35

Later underbart Crinalina!!! ris a la malta har jag aldrig gjort,, Szirius namnde det ocksa, och vi ska ha vanner har pa julmiddag den 23:e, kanske ska man prova pa det??

OCH servett ringar later ju ocksa intressant!!!

Kanner ditt lugn och harmoni som stralar ut,,, skont:)

Kram:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
12/17/12, 4:46 PM
#36

Det var första gången jag gjorde det också. Det finns massor med recept om du googlar. Jag gjorde en klassisk med apelsin och mandarin. Det gick även hem hos dem lätt skeptiska britterna i sällskapet. haha

Ja servettringarna är jag lite stolt över faktiskt. Jag brukar sällan se mig som påhittig men har insett på senare tid att jag faktiskt är det, och alltid har varit det, det är bara det att jag tidigare har jämfört mig med andras påhittighet och det vet vi ju aldrig blir bra. Så nu låter jag fantasin flöda och har roligt istället.

Kram :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
12/17/12, 5:55 PM
#37

Åhh ris a la malta är SÅ gott!! Godaste med julen Skrattande Vi har alltid haft egengjord hjortronsylt till och det är supergott. Tycker det är surt med apelsin, men det är nog en smaksak Tungan ute

Nu ska vi iväg och se The Hobbit!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
12/17/12, 6:09 PM
#38

Det blir ju inte surt om man sötar riset och grädden tillräckligt, då blir det bara en härlig kontrast. Något som bryter av sötman lite. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
12/17/12, 6:21 PM
#39

Jag gör på mitt sätt, kokar risgrynsgröt som vanligt, sen vänder jag ner vispad grädde och smaksätter med bittermandel.

Till det gör jag fruktsallad där det viktigaste är hallon, massor med hallon, så att det blir såsigt och lite syrligt. God blandning till det söta risetGlad.

Såg ditt julbord CrinolinaKyss! Det ser ju så mysigt ut med ägghalvor och smågrejs, massa plockmat liksom, men jag tror inte jag ids göra det i år…ingen äter av det ändåTyst. Fast jag är en sistaminutare, så om känslan är där på julafton så kan det bli iaf…Skrattande. Tar helt enkelt inga beslut i den fråganCool.

Har dock ingen kaviar…eller julmust…men svensk senap har jagTungan ute

crinalina
12/17/12, 6:37 PM
#40

De flesta ägghalvorna blev kvar, det fanns ju så mycket annat gott att äta av. Ja, det blir ju lite som plockmat, men vi bor ju i plockmatens mecka så det är ju naturligt för oss. Vi pratade faktiskt om just det, att det blev lite som tapas fast med svensk julmat.

Våra vänner som var här är också våra grannar. Hennes mamma är svenska och hennes är från Wales, fast hon är adopterad från Indonesien, och han är engelsman. Eftersom det är hon och jag som fixar maten till jul så blir det svensk julmat och våra brittiska män älskar det. Vi försöker göra det till tradition att äta julmat tillsammans varje år nu. Detta var år 2. Vi ser fram emot många julmiddagar tillsammans.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
12/17/12, 7:22 PM
#41

Oj vad ni har skrivit idag! Själv har jag jobbat och jobbat och jobbat! Har även upptäckt att jag pratar om mitt jobb, även på mitt jobb, som att jag kommer att sluta för att göra sådant som berikar livet och mig själv typ NU. Som att jag är väldigt klar med detta jobbet nu. Intressant. Är ju iof så det känns men var inte medveten om att jag även pratade om det öppet och inte bara tänkte påd et förän idag då en kollega kommenterade det. Men det känns helt rätt, men chefen kanske börjar att undra…Tungan ute

Annons:
målle
12/17/12, 7:50 PM
#42

Jag har varit på möte på Arbetslivsresurs idag (där jag gick på möten varje vecka innan jag fick min praktikplats, det är även genom Arbetslivsresusr jag fått min praktikplats) det var lite julavslutning där så jag ville dit idag istället för att gå till praktiken och det var jättekul att träffa alla igen och se vilka som gått vidare till praktikplatser etc, men jag är glad nu att jag inte går kvar där, att jag gått vidare för de som är kvar där nu är på ett ställe i sina liv som jag lämnat bakom mig nu. Någon hade fallit tillbaka i depression igen och en annan hade krämpor och sömnproblem…fortfarande…så jag är tacksam och glad över att jag tagit mig vidare! Jag kände att jag inte hör hemma där längre och det känns kanonbra! Nu har jag varit där på julavslutning och that's it! Skrattande

Imorgon ska jag ut på stan och inspektera surfplattor och hämta ut mitt nya körkort på posten och på onsdag är det praktik/jobb igen! Skrattande

LoAEmma
12/17/12, 8:01 PM
#43

Nu är det om Mayakalendern på Vetenskapens Värld!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
12/18/12, 7:11 PM
#44

Angående Facebook! 

Brukar ni läsa och titta igenom allt i er newsfeed sedan senast? Eller skummar ni bara? Eller tittar ni bara på det som ni har fått notifieringar om?

Jag har hittills alltid scrollat igenom allt, ända till det jag såg senast jag tittade. Men jag blir så otroligt stressad av tanken på att jag "kan ha missat något" så därför gör jag det. Och oftast så är det inte alls något viktigt (för mig)!!! Så jag har tänkt ett bra tag nu att jag bara ska kolla notifieringarna och sedan strunta i att hänga med i vad alla säger och delar. För det allra mesta är delningar och inget som personen själv skriver.

Det här har ju varit ett problem när jag varit bortrest t.ex. och inte haft möjlighet att kolla FB så ofta. Då är det som att man har ett BERG av saker att gå igenom för att "catch up"! Och samma sak naturligtvis med iFokus, om man är aktiv på många sajter. Jag blir otroligt stressad om jag ser att jag har olästa trådar, olästa mail etc.

Jag vill helt enkelt göra något vettigare av min tid än att hålla koll på vad alla andra gör. Så jag borde verkligen göra det som jag tänkt. Innan FB blev så stort så glömde jag oftast att logga in, och notifieringarna såg jag inte ens för de låg långt ner i ena hörnet… haha! Men nu är det som att det tar upp hela livet - allt ska delas på FB. Och finns det inte där, så har det inte hänt! Skrikandes

FB är ett bra sätt att hålla kontakten med vänner och att nätverka. Och sprida och inspireras av positiva budskap. Men hela den där manin klarar jag mig utan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/18/12, 7:39 PM
#45

Förresten, idag kom MAGIN i brevlådan! ♥ Äntligen! Älskar ju både The Secret och The Power, så jag vet att jag kommer älska The Magic också Glad Det blir perfekt julläsning!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
12/18/12, 11:10 PM
#46

Håller med dig helt om FB, tyvärr är jag helt beroende…

Läser också ner tills där jag läste sist…men helt onödigt egentligen. När jag sitter själv och slösurfar i soffan är det som avkoppling, då är det ju okej att roa sig med sånt. Men inte varje möjlighet man har, när man umgås med andra osv.
Det är som om man ständigt måste underhållas, hemska tanke att inte kunna titta på fb medan man kissar liksom…Hallå???
Nä det är skitdumt, ska börja träna mig på att minska ner läsandet där, då hinner jag nog läsa ut alla böcker jag har påbörjat på sistone också!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
12/19/12, 12:08 AM
#47

Mm precis. Det är inte allt surfande jag vill minnas när jag är äldre och tittar tillbaka på mitt liv! Är det något som är viktigt på riktigt, eller något som rör mig, så lär jag få reda på det ändå! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
12/19/12, 7:21 AM
#48

Men FB berikar ju livet om du vill att det ska berika livet! Jag har en mängd bilder på lyxiga boenden, resmål, saker, shopping, smycken - you name it - varje gång jag loggar in. Me like! Det är en underbar inspiration nu då jag, nästan, är ASA-rik. Och det kan jag ju inte missa! Skrattande

Annons:
[Torahzen]
12/19/12, 10:26 AM
#49

Jag blir stressad på iFokus då jag ser olästa trådar. Ibland skummar jag bara igenom 8när det är mycket) eller  läser mera noga då det är något jag fastnar för.

Det gäller att hitta en balans mellan det som berikar mig och som bara tar min tid…

målle
12/19/12, 11:28 AM
#50

Man down! Eller woman down får det ju vara..förkylningen smög sig tillbaka i går men inte trodde jag att den skulle däcka mig på detta vis! Rethostan från h*lv*t*t!! Inte fått en enda blund i natt! Och nu är jag totalt slut med hosta snor trötthet och huvudvärk, men i morgon ska jag till praktiken igen för då är jag frisk och pigg igen! Ge mig nu massor med friska tankar och ni som mediterar, se mig frisk, tänk på mig frisk och pigg! Vill ni göra det för mig? Tillsammans är vi ju starkare!

Alexandraea
12/19/12, 11:49 AM
#51

Jag skummar alltid igenom news feeden till senaste lästa, fast jag känner aldrig något tvång att kolla FB, det är mer när jag har tråkigt. Har rensat min news feed så mycket som möjligt från sånt som för mig är "ointressant", så nu har jag i princip bara min närmsta vänner och familj och uppdateringar från sidor jag gillar (som LoA :) ).

Här på iFokus om det finns för många olästa trådar (som när jag inte hade loggat in på en månad, hehe) så väljer jag bara ut de som verkar mest intressanta genom rubrikerna, de som är mest givande för mig eller där jag känner att jag kan bidra med någonting. Jag tänker att det säkert fanns en anledning till att jag inte kunde logga in och vara med i alla trådar under den här tiden, jag behöver helt enkelt inte den informationen just nu.

Stella_Polaris
12/19/12, 11:51 AM
#52

Jag skulle gärna lägga till mer inspiration på min FB. Har ni några tips på sidor med dagliga affirmationer eller liknande?

Alexandraea
12/19/12, 12:08 PM
#53

Hittade den här nu;

An affirmation a day

Annars har jag gillat två engelska LoA sidor, och den svenska Attraktionslagen, plus en som heter Daily Affirmations & Inspirations.

SHIAWASE
12/19/12, 1:19 PM
#54

Jag har aldrig aktivt gjort nagot at min FB sida, men den bara blomstrar av underbara inlagg, citat, statusuppdateringar nufortiden,,,och det, sedan jag sjalv har hojt min vibration:) Kanner aldrig stress att kolla, tidigare var jag inte inne sa mycket, men nu far jag en energi-kick varje gang jag tittar pa min FB sida och det tycker jag om!

Har ar jag inne i princip varje dag och laser igenom, kanner ingen stress om jag inte har tid att skriva, svara,,

Sa for mig ar allt utan "tvang" och utan stress:)

Men det ar nog sa att vi alla behover hitta var egen balans, och harmoni!!!

Malle,, skickar energi till dig!!! Forsok att koppla upp till dig sjalv,,, och lat energin forsa igenom dig sa blir du snabbt battre! Kram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
12/19/12, 2:58 PM
#55

Förr kunde jag känna stress och press, men jag har lärt mig att vare sig mitt liv eller andras liv står och faller med att jag inte ser och läser allt som kommer min väg på fb och här.

På fb scrollar jag och skumtittar på det som finns i newsfeeden. Jag stannar till och läser om det ser intressant ut annars så lägger jag inte märke till det.

Här inne på iFokus så är det i stort sett bara här som jag är riktigt aktiv, jag är medlem på flera andra sajter men är bara där ibland när känslan faller på. Jag är inne här varje dag men jag känner inget behov av att jag måste kommentera på allt och varje dag. Vi är ju så många här inne som har kläm på det här så det finns alltid någon, eller några, som (gemensamt) svarar det jag själv känner att jag skulle vilja svara om jag inte har tid eller lust när jag läser det (eller om jag är in via mobilen för då är det drygt att skriva).

Så nej, jag är inte alls stressad längre.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
målle
12/19/12, 2:59 PM
#56

Shia - tack! Jag känner konstigt nog en liten energi med tanke på att jag är äckligt förkyld och bara lyckats sova lite till och från på morgonen.

Har nyss ätit två stora skålar med färsk fruktsallad, gott och friskt! Kan riktigt känna hur alla vitaminer och mineraler i frukterna strider och slåss mot bacilluskerna!

[Kathja]1
12/20/12, 9:11 AM
#57

Livet är gott att leva! Njuter av fina Wintersong just nu (och hoppas på fler fina sånger från från vår fina Szirius), sitter och startar dagen med en kopp te.  Känner djup tacksamhet över livet och att allt altid ordnar sig. Njuter av att sonen är hemma. Blev lycklig bara av att borsta tänderna i morse då min tandborste har fått sällskap av hans.

Idag ska granen in och pyntet upp. Ser fram emot jul för första gången på många år. Har förlikat mig med att det är som det är och då blir det en jul med barn, god mat men utan julklappar och det är bra det med. Underbart!

Ska vara ledig i två veckor nu och har lovat mig själv att sätta ihop en minikurs under den tiden. Dax att ta tag i drömmarna!

szirius
12/20/12, 9:56 AM
#58

Fortsatt goda energier härGlad. Mjuk pepparkaka i ugnen, sol ute, strax promenad med vän.

Har egentligen så himla mkt som jag ska ordna under "jullovet", som ska vara klart tom den 7 januari, men jag har ingen lust just nu! brukar bli rastlös i mellandagarna så då kanske jag kan raketgöra allt det, tjoff. Ja så får det bli, nu vill jag bara leva i godan ro och fundera på marsipangodis och annat viktigtFlörtSkrattande

och musik, ja! brukar komma på natten…kanske det kommer mer snart kathjaKyss

MissInAction
12/20/12, 12:47 PM
#59

Jag blir så fascinerad av ert prat om era barn Glad Har ju inga själv ännu utan det närmaste jag kommer är syskonbarn (fast de är vuxna nu) och förskolebarn, haha… Men jag kan inte låta bli att fundera. Jag vet att mina föräldrar bryr sig om mig och tycker om mig, men jag kan inte föreställa mig att de skulle vara så lyckliga och tacksamma som ni verkar vara. En konstig känsla! Eller så är det bara skillnad i hur man visar det och hur man tolkar det.

Sitter här med toning i håret. Har tänkt färga det i mellandagarna eller snart, och då vill jag ha fått bort så mycket rött som vanligt. Vill återgå till en färg så nära min naturliga som möjligt. Jag gillar ju den! Skrattande

Sedan ska jag in till stan och fixa de sista julklapparna och lite papper, band och etiketter.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
12/20/12, 1:38 PM
#60

Vi åker iväg imorgon så jag kommer nog inte hinna vara inne här nå mkt när vi är bortresta.

Så jag önskar er en God Jul & Gott Nytt År!!! CoolGlad

Otroulig
12/20/12, 1:56 PM
#61

Haha, vilken berg och dalbana detta är. Har tappat bort mej i lite ilska och irritation idag. Två olika herrar har varit mina lärare. Men jag landar snart igen i ❤ igen:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/20/12, 4:45 PM
#62

Ha ha, det är inte bara du Otróulig! Själv fick jag mig ett bryt när jag inte hittade mina julskivor. Är nog snart det enda där jag har mina traditioner - då granen ska kläs åker en gammal cd-spelare fram och så ska jag köra cd-skivor. Men i år kunde jag inte hitta dem! Höll på att sluta med att jag sket i hela klä julgransen grejen. Tills min man sa att jag ju kunde ladda ner musik på pirate. Klart att man kan, men det är ju inte som det ska vara.

Nu med granen klädd, julmust och glögg i magen och en rejär dos med julmusik avklarad inser jag att det bara var ännu en gammal grej som skulle rensas bort för att ge plats för det nya. Hela hösten har ju varit ut med det gamla och in med det nya så det är klart att jag även i detta ska inse att det inte spelar någon roll HUR jag gör en sak, bara ATT jag gör den med rätt känsla. Skrattande

Annons:
szirius
12/20/12, 5:21 PM
#63

Jag har en gruffig man här hemma idag…och jag går bara omkring i min bubblaTungan ute.

Fick julklappar av mina danstjejer idag! Blev så glad!Kyss

Kathja, du frågade om änglameditationen, jag fick den av min faster, och det står inte vad den heter eller vem som läser den eller nånting…så jag kan inte hjälpa dig där tyvärr.

Håbe
12/20/12, 5:59 PM
#64

#62 jag är nog riktigt trött i hjärnan! Läste minst 3 gånger " då grannen ska kläs åker en gammal cd-spelare fram…" utan att få ihop sammanhanget. Varför ska du klä på grannen? Bild av skruttig gammal man dök upp. Har han ingen hemtjänst? Konstigt att du inte nämnt honom tidigare med tanke på att du står honom så pass nära att du hjälper till med påklädningen. Och varför i hela friden släpar du fram cd-spelaren varje gång??? CoolFörvånad. Dags för semester helt klart!

szirius
12/20/12, 7:02 PM
#65

HÅBE -hahahahaha!Skrattande

Påminner mig om förra året, då nån skrev " dags att kasta ut grannen!" ( det blev bara stavfel av farten) och det blev ett väldans snatter om det,folk undrade oroligt om det var bråk, personen var inte kvar och kunde svara och det blev värre och värre, nån skrev " jag har RINGT men ni svarar inte på mobilen! Ska vi ringa polisen?" hahahaha, så galet det kan bli

Otroulig
12/20/12, 7:07 PM
#66

Hahaha, ja min underbara granne tänker jag då rakt inte kasta ut han överröste mej just med julblomma, hemmagjord inlagd sill och två flaskor vin❤❤❤❤❤jag har världens bästa granne att dela hus med!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/20/12, 7:52 PM
#67

Håbe så underbart!

målle
12/20/12, 8:09 PM
#68

och jag är förkyld som en riktig karl! Fy farao! De där friska tankarna har inte varit starka nog men nu har jag fått redig hostmedicin och slemlösande och jag sov minst 4 timmar efter jag avrit hos läkaren. Nu ska jag kurera mig! Friski, friski! Puss puss!

målle
12/20/12, 9:00 PM
#69

Är det förresten inte filmen Love Actually ni pratat så varmt om här inne?

Den går på tv3 nu

Annons:
MissInAction
12/20/12, 9:10 PM
#70

ÅH! Love Actually är min absoluta favoritfilm ♥ Ser den varje jul! Minst en gång Skrattande Fast jag kommer nog inte titta ikväll. Måste packa och göra iordning det sista innan jag åker imorgon.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
12/20/12, 9:14 PM
#71

Jag får nog se den en annan gång jag med för kl 22 ska min man och jag se hells kitchen och fram till dess önskar nog han se ngt annat fast jag fick nyss veta att han sett filmen! Dra mig baklänges! Min man?! Har HAN sett en romantisk komedi?! Jorå, allt kan hända! Skrattande

Ha en trevlig resa Miss!

målle
12/20/12, 9:20 PM
#72

Haha tack för den fina julhälsningen Miss! Hur skickar man en sådan?!

Theleonora
12/20/12, 9:37 PM
#73

Tack så mycket MissI!! Kan nog inte skicka för jag har inte inside-konto.


MissInAction
12/20/12, 9:51 PM
#74

Haha målle, jadu det är något visst med den där filmen! Även MÄN tycks gilla den Flört

Hihi Skrattande Har skickat ut en hel drös med julhälsningar nu Oskyldig Vet inte hur mycket möjlighet jag kommer ha att göra sånt när jag är hos föräldrarna.
Man måste inte alls ha Insider för att skicka! Eller hur?? Gå in på Mina Inställningar och klicka på länken till Guldmyntsshopen, så ska de finnas där!

Hehe kul kameleonten, jag hade faktiskt tänkt ge dig Insider också, kanske ska göra det på en gång! Har aldrig gett bort nåt sånt förr. 
Jag har så mycket Guldmynt och ingen aning om vad jag ska göra av dem Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
12/20/12, 10:09 PM
#75

Hehe, coolt! Tack, nu är jag en i gänget ;)

Men jag förstår nog inte :S, är Guldmynt samma som Medaljer? Man kan ju tro att svaret är uppenbart men inte idag, hehe.

Idag gick jag in till en kollega för att ställa en fråga, medan hon var upptagen med en kille som hon vid ett tillfälle kallade för Anders. Sen efter ett tag tycker jag att det är dags att hälsa på Anders. Och då säger jag: Vi kanske ska hälsa? Och direkt efter: Ja, är det du som är Jonas? Varvid han säger: Vi har redan hälsat en gång men vi kan hälsa igen, jag heter Anders. Obestämd (Ibland borde man sluta prata och bara vara ;))


MissInAction
12/20/12, 10:14 PM
#76

#75
Vad?? Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
12/20/12, 10:36 PM
#77

Tack Miss!! Och God Jul själv!!! Gör en god gärning, sitter och spanar efter en förrymd hund, han har varit borta i två veckor. Men det fantastiska är att nästan hela stan är engagerad. Det har skapats en FB sida, dom har skrivit i lokalblaskan. Folk ställer upp frivilligt och nu sitter vi på olika stationer till midnatt för att spana och försöka fånga in honom. Dom såg honom igår, så han lever och verkar må bra om än lite förvildad. Men så mycket kärlek, engagemang och omtänksamhet som har visats. Det ger hopp❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
12/20/12, 10:38 PM
#78

Noo, är jag otydlig igen?

Jag har noterat det som en sak att jobba på, så jag ska försöka få till tydligare kommentarer :)

Hursom, någon som tittar på Jakten på det perfekta livet med Hanna Hellquist? Kollade på avsnitt 7 ikväll och en tjej som bloggar var med. Hon lever ju på sin blogg och det liv hon har skapat. Lite roligt att hon berättade att när hon var liten och skrev dagbok så hade hon skrivit i princip att hon ville ha det liv hon har nu och avslutat med, "men äsch, vad säger/skriver jag. Det är väl omöjligt!" Och tji vad fel hon hade ;). Lite kul att få den här typen av bevis på att Loa funkar.

Nu ska jag bara försöka komma ihåg vad jag önskade mig när jag var liten. Förde ju dagbok ett tag men vet inte vart jag kan hitta dagböckerna jag skrev :S

Nu ska jag kolla på sista avsnittet och sen sova. Natti


crinalina
12/20/12, 11:06 PM
#79

Otroulig, jag har sett att syrran har engagerat sig i den hunden också!

Håbe, där kom mitt skratt för dagen! Tack! hhaha Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
12/20/12, 11:11 PM
#80

#78
Nä du var inte otydlig! Det vara bara såpass konstigt att jag såg bara meningen att nu är du en i gänget igen, och sedan såg jag Dolor temporalis, gloria aeterna! Då fattade jag ingenting Tungan ute Men nu ser jag resten av meddelandet också!

Och nu insåg jag att det är din signatur som följer med Skrattande

NU har jag nästan packat färdigt! Jag ska gå igenom min makeup och se vad jag har som jag inte gillar/använder och ta med hem, så får systerdöttrarna titta om de vill ha det istället! Brukar göra så.
Och så packar jag necessären imorgon bitti då jag har duschat. Det känns alltid som att jag har glömt och kommer glömma något viktigt när jag ska bort nånstans!! Något att jobba på Glad

Alla paketen är inslagna också och ligger i en stor kasse ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
12/20/12, 11:20 PM
#81

God jul och gott nytt, Evigheten!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Håbe
12/21/12, 6:18 AM
#82

Sista arbetsdagen innan lååångt jullov. Åh, vad det ska bli skönt!

God Jul på dig själv MissI! Och alla ni andra med för den delen Skrattande

Otroulig
12/21/12, 7:51 AM
#83

Jaaa, det ska bli så skööööönt med ledighet( jobbar dock mellandagarna) men de sista dagarna har jag gått igång på vissa personer på jobbet igen. Har svårt att välja bort tankarna, måste bort därifrån, det verkade inte bli enligt min dröm och vision. Så uppåt framåt mot nya mål!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
12/21/12, 3:34 PM
#84

MissI; jag vet inte varför men det gick inte att ändra storleken på min signatur. Får försöka klura på det vid tillfälle.

Jaha, då var man ledig. Blev inte 2 v som jag trodde men väl 11 dagar så ska vara nöjd! Däremot börjar inte ledigheten så bra. Väldigt rastlös är jag och känns inte alls bra att "fira" jul ensam i lägenheten. Jag som hade tänkt att ha en avslappningstid och bara ta hand om mig själv :S. Snart klättrar jag på väggarna. Aja, det löser sig väl det med.


målle
12/21/12, 6:05 PM
#85

Yay! Jag känner mig betydligt bättre idag! Mycket piggare! I morgon ska jag nog orka mig ut och köpa julklapp till mannen, dock vet jag inte riktigt vad jag ska köpa…han säger att han inte vill ha ngt, men jag VILL köpa! Funderar på en såndär fårpäls man kan ha på bilsätet, han har nämnt innan att han skulle vilja ha ett sånt..så kommer jag inte på ngt roligare blir det nog ett sånt..då får han iaf ngt jag vet att han vill ha.

[Kathja]1
12/21/12, 6:13 PM
#86

Det är KÄRLEK att se till så att älsklingen inte blir kall om stjärten. Skrattande

Otroulig
12/21/12, 7:53 PM
#87

Idag har jag berättar för mina arbetskamrater att jag mår dåligt av att vara negativ. Efter nyåret har jag bestämt mej för att sätta upp en skylt på min dörr typ " Snälla led mig inte in i frestelsen att prata negativt om andra, det får mej att må dåligt" Eller nåt liknande…har inte bestämt än. Jag mår verkligen fysiskt dåligt och ändå….så leds jag dit, eller jag erkänner jag går dit helt frivilligt. Men jag hoppas att det blir en påminnelse för mig. MEN NU är det leeeeeedigt och jag njuter av en brasa och bubbel. Må så gott alla fina!!!! Where ever you are;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/21/12, 7:58 PM
#88

Jahapp, idag var det en annan slags dag…trodde att det skulle bli en myspysdag med massor av meditation och härliga energier, mmmm liksom, har ju varit så lugn ganska många dagar nu…men har varit helt ofömögen att jorda och fokusera idag, det blev mer, åhååååå, så andas vi.Känsla av stress, som inte ens existerat i mig sedan lucia.

Det durrar och susar i huvudet, så fort jag blundar är allt bara SUPERVITT.Lite överstarka energier för att jag ska kunna vila i dem. Jag försöker acceptera, tillåta det vara såhär, tillåta mig reagera såhär.

Har inte heller lyckats hålla makens mutterhumör ifrån mig…fick nån småvass kommentar och jag kom helt av mig.Känner mig lite småsur. Idag av alla dagar. Kanske just därför, hehe. Funderar faktiskt på att ta mig ett glas vin! Eller två.

Varje stund är ny.

Otroulig
12/21/12, 8:04 PM
#89

Jag tror faktiskt att det är så mycket energier så man blir vimsig, att man går vilse. Jag har definitivt varit på gamla stigar i två- tre dar. Men jag är medveten om det, trots det är det skit svårt att styra om. Så jag låter det bara vara som det är. Jag vet ju vilka energier jag vill ha. Dom kommer ❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/21/12, 8:07 PM
#90

kameleonten,
vilken fin bild du har!! Och jo, det ska gå att ändra storlek på signaturen… testa att kopiera texten och klistra in den i antingen ett wordpad-dokument eller i sökfältet i webbläsaren, och sedan kopierar du tillbaka det därifrån.. då ska det vara "standard" igen tror jag Glad

Förresten angående jul. I Uppsala så har de ju jul på Upplands

Nation. Det är tydligen fullt varje år och folk står i kö för att få jobba under julhelgen! Gå dit kanske? Glad De har julmat, musik, julklappar…

Nu måste jag berätta om min hemresa idag. Vete sjutton hur jag har lyckats manifestera detta!!?

Tåget från Uppsala kom iväg 37 minuter sent för att det var sent från Stockholm. Vi fick stanna två gånger för att släppa förbi tåg och kom alltså över en timme sent till Borlänge, och missade därmed anslutningsbussen. Nästa buss gick 1.5 timme senare. Förvaringsskåpen var bara att glömma eftersom betalmanicken var trasig, men som tur var så var de i SJ's kundtjänst snälla och lät några av oss förvara bagaget inne hos dem. Skönt, då kunde jag ta en promenad till köpcentrumet Kupolen! Inte ofta jag är där nuför tiden Glad Resten av resan gick bra och utan vidare förseningar.

MEN. 

På sträckan Uppsala-Borlänge satt jag framför ett par med tre barn, och den där mamman skällde och fräste och klagade konstant på ett av barnen!! Det var vedervärdigt. Hennes vokabulär bestod av nej, sluta, lägg av, ge dig, får inte och ska inte. Och tonfallet… Så fort han sa något så fräste hon. Jag hörde henne skrika inne på Pressbyrån innan också. Jag satt och började läsa i Magin och försökte fokusera så gott jag kunde, och stå emot alla impulser att skälla ut mamman bakom mig! Hon ringde någon också och berättade att bussen varit sen och att det var tre barnvagnar på bussen, och en "kärring" som prompt skulle sitta på platsen där hon stod med vagnen. Då hade hon bett henne dra åt helvete, berättade hon stolt. Verkar vara en ytterst mysig kvinna… not!

Och på bussen sedan, första halvtimmen fick vi lyssna till gallskrik och gråt från en liten tjej. Bussen var fullsatt och tjejen satt med sin pappa på ett säte och en annan satt på den yttre platsen. Hon skrek och grät och han sa åt henne att vara stilla och vara tyst, och höjde rösten i frustration emellanåt. Det var en enda evig kamp och det fanns ingen förståelse eller kärlek någonstans. Inte en enda gång frågade han henne vad som var fel. Usch jag blir så ledsen och frustrerad över sånt.

I båda fallen så gjorde jag ansträngningar av att fylla mig själv med kärlek, och sedan skicka det till dem. Jag inbillar mig att det kanske funkade lite eftersom det blev tyst emellanåt. Men jag vet inte. Det var svårt.

Hur skulle ni ha reagerat?? Skulle ni ha AGERAT?

Och varför i hela friden har jag manifesterat detta?? Jag har mått så bra och varit förväntansfull och känt mig kärleksfull och tänkte till och med kärleksfulla tankar när jag stod och väntade på det försenade tåget. Och såg de vackraste snöflingorna jag någonsin sett Skrattande

Så. Jag tror det var allt för nu!

Sitter i köket hemma hos föräldrarna. Det är lugnt och skönt. Imorgon kommer en massa folk hit och då kommer det inte vara så lugnt längre Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
12/21/12, 8:23 PM
#91

#89 jo det är ju såKyss…ändå är det svårt att fatta ibland hur saker funkar. Min kropp strejkade från att jag öppnade ögonen idagFörvånad. VERKLIGEN alla gamla skador: höften, ryggen, nacken, huvudet, tom knäna som jag inte haft problem med på ett decennium. Känner mig som 100 år i kroppenTyst.Har försökt tänka att det ska lossna en sista gång och sen puts väck…är portarna öppna nu så svisch ut och adjö, haha…..det går sådääääär…Oskyldig

Och jag har inte tagit hand om mig idag, har slarvat med maten och fått små blodsockerfall…glömmer bort att ätaObestämd.Trots att jag ju fixar åt sonen, så gör jag inte till mig själv av nån anledning…

Men jag misströstar inte, för jag kan ändå genast vända allt jag får syn på till " det här vill/ska jag göra bättre". Som att börja äta 5 mål om dagen from nu. Det hade jag inte kommit fram till såhär bombsäkert om jag inte haft den här olustkänslan idag.Glad

Så tack för denSkrattande

Otroulig
12/21/12, 8:23 PM
#92

Åh Miss, det skär i hjärtat när man upplever okärleksfulla mammor. Jag tror faktiskt inte att det finns nåt som får mej att må mer dåligt. Ja Miss, varför får du detta? Jag har ingen aning… Om det varit jag så hade jag velat agera, gå in och bryta det negativa, men har ingen aning om hur. Det är kanske egot som vill göra en hjälte insats. Jag tror du var en fin ljus spridare där du satt!! Det finns så mycket vi inte vet om människor vi möter flyktigt, vi har ingen aning om bakomliggande orsaker till varför de agerar som de gör. Att möta dom med kärlek och hjälpsamhet tror jag är enda sättet. Tycker det är lite intressant att vi är flera som mött det vi inte vill ha idag….men VI VET vad vi vill ha :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
12/21/12, 8:24 PM
#93

Tack MissI! Jag skickade iväg ett mail till Upplands nu och jag hittade julschemat, såg väldigt fullbokat ut. Är lite blyg av mig så vågar inte bara gå dit och "fira" utan hade nog behövt någon som släpade mig dit.. Skäms Men får se vad jag får för svar.

Angående din manifestering: jag vet ärligt inte vad jag hade gjort. Hade nog också försökt med just ljusskickandet och hoppats på att det skulle hjälpa. Vill ju bli mer modig och både våga säga ifrån till folk och även hjälpa till där det behövs. En enkel sak som att fråga nån på gatan som ramlar och slår sig: gick det bra? Istället för att bara anta det och gå vidare. Men det kommer när jag är redo.

Åh Otroulig vad jag känner igen mig i det du säger. Kanske inte enbart det negativa men just det här att gamla beteenden börjar titta fram igen. Och framförallt tror jag för min del iaf att det handlar som gamla händelser som inte är uppklarade, dessa återkommer för att jag ska lära mig av dem. Och för varje gång jag reagerar som innan så får jag ju samma resultat som jag fått innan. Men det är bara att bita ihop och gilla läget.

Andas, acceptera, andas lite till! Och tacka gud/uni, tror jag. Det ska jag försöka iaf :)


MissInAction
12/21/12, 8:53 PM
#94

Ja det verkar som att det är/varit en rätt så händelserik dag på många håll! Intressant, tycker jag. 
Har ni känt någon större kärlek då? Undrar lite nyfiket Glad

Jadu Otroulig, jag funderade ju på precis det.. jag känner inte de här människorna och vet inte "var de kommer ifrån", vad de har med sig i bagaget. Men jag tänker att har man en sådan attityd mot sitt barn så har man verkligen hamnat i en ond cirkel och det lär ju hinna gå långt innan hon SJÄLV upptäcker det! Så jag bara hoppas att någon som är mer säker än jag korsar deras väg snart och hjälper henne att inse vad hon gör. Jag gjorde det jag vågade där jag satt.

kameleonten, förstår absolut hur du menar, att det känns främmande att bara gå dit och fira jul med främlingar! Men samtidigt - vilken grej! Skrattande Tänk vilka möten som kan uppstå! Och vilken glädje. Det är glädjen som de brukar prata om, som jobbar där, som gör att de vill återkomma år efter år. Du får se det som att gå och äta julbord, helt enkelt Glad

Vet inte om biograferna har öppet på julafton? Kan ju vara en idé isåfall. Och kyrkorna har säkert julgudstjänster!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
12/21/12, 9:08 PM
#95

Ingen större kärlek här - mest irritation och så är jag asa-TRÖTT. Skulle mest av allt ha velat ligga kvar i sägen hela dagen tror jag.

Theleonora
12/21/12, 9:16 PM
#96

Kathja, kan det bero på healingen vi får på fb?

Jag har mått hyfsat men jag tror det är dels saker som kommer upp men även små saker nuförtiden som irriterar mig. Sånt som jag inte trodde jag skulle bli irriterad på efter ABCn bland annat. Och så är jag så frustrerad och arg så jag måste gråta en skvätt varje kväll för att lätta på trycket. Är alldeles trött (går runt som en zombie) och äter en massa onyttigt (godis på jobbet) hela tiden,har helt skippat träningen och idag har jag inte alls ätit mina måltider, huva…

Nä, det är bara att lägga sig, sova ut och sen ta nya tag!


crinalina
12/21/12, 9:22 PM
#97

Jag skulle inte säga att jag känt någon större kärlek heller, och inte heller någon iiritation. Däremot kan jag säga att de senaste två veckorna har känts väldigt intensiva rent känslo- och tankemässigt till och från för mig. Utan någon påtaglig anledning. Gamla tankemönster har gjort sig påminda som jag fått ta hand om, igen. Gamla krämpor har märkts av, ont i knäna (som jag knappt haft alls sedan jag lämnade Sverige), huvudvärk, spända muskler kring axlar och nacke. Dessutom så fick jag mens igår igen, mitt emellan två normala perioder. Något som inte har hänt på mååååånga år. Så nog händer det saker. Just idag har jag inte märkt av det något mer än jag gjort de senaste veckorna.

Ikväll är jag dock supertrött men känner mig helt lugn och harmonisk igen.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
12/21/12, 10:11 PM
#98

Okej killar, sorry. Crinis, jag har nästan aldrig blödningar som ens kan räknas som mens, men NU och helt i ofas, det brukar vara vid fullmåne!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/21/12, 10:44 PM
#99

Haha! Ja här är en till som hamnat i ofas i cykeln… hade mens härom veckan och då var det två veckor efter att jag hade ca 4 dagars pyttelite blödning…. vet inte vad som händer men nåt är det! Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
12/21/12, 11:09 PM
#100

…och jag har funkat som en klocka…jag som INTE brukar göra detTungan ute

LoAEmma
12/21/12, 11:10 PM
#101

Är glad att jorden inte gick under idag.

Är även superglad för att nu går jag på julledigt i en vecka!

God jul till er alla!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
12/21/12, 11:19 PM
#102

Ja ni Fina jag lag i39graders feber igår, sov hela dagen ,hade ingen som kunde instruera i stället för mig så ja var tvungen att ta ett pass på kvällen.välmedicinerad så det var ok,mår bättre idag får se om det blir något julstök:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/22/12, 8:17 AM
#103

Mens-snack är ju alltid passande så här i juletid, hi hi. Själv har jag efter 30 år med mens fortfarande ingen koll på när det är dax annat än att jag känner av det några dagar innan. Men fråga mig vilken vecka det ska komma är meningslöst, då kan man lika gärna fråga grannen om han vet när det är dax för mig, hi hi.

# 96 - Jag vet inte vad det beror på, om det är tiden och allt som sker eller om det är healingen eller om det är något annat. Det slog mig dock precis nu, med tanke på mens faktiskt (vilket jag btw OXÅ har på G just nu) att vi börjar bli väl synkade i det mesta nu. Tungan ute

Är en uppåt är alla uppåt, är en neråt är alla neråt - typ. Så vi påverkar nog varandra väldigt mycket både i uppåt och neråt svängarna, och vem vet kanske i mens-cykeln oxå. Flört

Jag har iaf haft väldigt svårt att fokusera och känner mig ganska off och väldigt TRÖTT och har gjort det en vecka eller så, men mellan varven blir jag så lycklig så jag börjar gråta. Så nog går det upp och ner iaf! Skrattande

SHIAWASE
12/22/12, 8:19 AM
#104

Sa jag ar pa gang igen:) Har varit och handlat mat och diverse,, tre rundor idag, bakat en fullkornslimpa (Ikeas fullkornsbrods mix,, superlatt, supergod:) Griljerat skinkan, ska ta och baka ett brod till nu, och gora kottbullar, lagga i revbjensspjallen i marinad,,, ovrig matlagning och stadning fixas i morgon!

Kanns bra, sa allt ar ju da ocksa bra!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
12/22/12, 8:25 AM
#105

Kära vänner vad du håller på Shia!!!

Själv tar jag det väldigt lugnt, även på julfronten, och det känns så bra. Har för första gången i mitt tror jag, inga som helst krav på hur det ska vara. Trots att vi ska ha folk hemma. Det är som det är och det är bra. Skrattande

Det blir en lagom nivå på matlagande och godisfixande som det känns nu iaf. Men heja dig som har ett sånt tempo!

SHIAWASE
12/22/12, 9:59 AM
#106

Kahjta! Jo men jag gor bara det som kanns bra,, igar var jag pa vag att stalla in allt,,, och det hade varit ok det ocksa:)

Och det ar val det som kanns skont att det inte ar nagot maste,, utan det kanns bra,,, ! Hittade lite recept pa nya sallader (en ar vegetarian),, som ar roliga etc.

Men efter imorgon,, blir det inte mycket matlagning under en tid!!

jag har heller inga krav (mer an pa julklappar fran barnenFlört) min man sa i morse att vi kan stalla in, men jag ar en sadan sa jag tycker det ar kul att bjuda folk pa MYCKET mat,, !! Sa det kanns bra,, tar lite paus ,, och jag har de mest enklaste recept pa matbrod och annat,,, det ar val kottbullarna som brukar ta tid att rulla, men dar ska jag anvanda mig av barnarbetskraften!!!
Kram

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/22/12, 11:39 AM
#107

Det är skönt att hitta den kravfria julen. Vi kör helt utan julklappar för andra året i rad, främst för att jag prioriterar att lägga de pengarna vi har på annat. Och det känns helt rätt. Nu har jag iaf gjort årets julgodis; fyllda dadlar, brända mandlar, limekola och tryffel med smak av kanel och ingefära - allt inovativa tilltag. Skrattande

Nu en paus med te och skinkmacka, mmmm.

szirius
12/22/12, 12:34 PM
#108

Vi har haft adventsfika här hemma med vänner idag…jag hade bakat MASSOR, men "ge och du ska få", jisses…alla hade med sig fikabröd, vin, presenter, vi har typ dubbelt så mkt här hemma nu!Skrattande

Mitt nya favoritsnacks är torkade aprikoser som man lägger en bit mögelost på, mmmmm.

MissInAction
12/22/12, 7:51 PM
#109

Men åhh, nu blev jag sugen på persikor! Antingen såna där halvor i sockerlag, eller såna som finns bland lösgodiset! Tungan ute

Idag har vi hälsat på två äldre släktingar till pappa. Den ena bor på en gård, vi såg vildkatter när vi åkte upp på gården. Inne i huset fanns en otroligt energisk och lekfull hund på 7-8 månader Skrattande det var kul! 

Det har varit en riktigt bra dag tycker jag! Och sedan blev det rakt in i väggen för någon timme sedan. Jag hade hämtat in en julmust från utomhusförrådet och lagt in i kylen, och nu undrade jag varför pappa hade plockat ut den. Jo men för att det kommer bli så fullt där i snart. Och jäklar vad han dundrade i och ojoj så fort han öppnar munnen så är det något fel! Arg och vresig, precis som vanligt. Suck. Så det gick ett dygn iaf tills något hände. 
Såhär är det alltid när det "händer" något, typ storhelg eller semester eller kalas… helt plötsligt smäller det till och han börjar skrika och anklaga och leka martyr. Så himla trist. Jag höll mig lugn iaf ikväll men jag kände att irritationen vällde upp inombords och jag hade rejäl lust att "läxa upp" honom! Bara det att det blir alltid värre om man ger sig in i argumentationer med honom. Det är hela världen mot honom, typ.

Jag inser iaf att det är han som har stora problem och det är han som tolkar saker och ting enligt det värsta, och tar allt oerhört personligt. Och att förstå att människor är olika? Inte hans grej.

Det är det här som jag har behövt jobba så mycket med. Att dels inte ta till mig, och det gör jag inte just nu heller. Men saker han gjort och sagt under alla år tidigare är svårt att släppa. Misshandel. Och jag minns att han kallade mig "ett stor minus" vid ett tillfälle. När jag bodde hemma i tonåren så var det så illa ett tag, att jag önskade att han skulle dö. Det var riktigt otrevligt och ohållbart. Att flytta hemifrån är något av det bästa jag gjort.

Så det är alltid en utmaning att komma hem, eller att träffa föräldrarna.  För man liksom tassar på tå och hur man än gör, så vet man aldrig när det smäller till…..

Min inre harmoni är väl lite rubbad kan jag känna, men samtidigt är det ingen större skada skedd. Jag vet att HAN har saker som han behöver jobba med. Och JAG fokuserar på de bra sakerna omkring mig och det som är bra med honom. Det krävs rätt mycket viljestyrka och att man sväljer sin stolthet. Men det ska nog gå.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
12/22/12, 8:09 PM
#110

Kram Miss, Ojoj det där var ingen lätt situation att hitta sitt lugn och inre ljus. Du får försöka skapa en ljusbubbla och känna hur hans dumma och elaka kommentarer bara studsar bort, att dom aldrig går in i dig. För du är ljus och kärlek vännen!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/22/12, 8:59 PM
#111

Kram!

Ja det är ine lätt alla gånger. Särskilt då jag tänker på att alla vi möter skulle vara vår spegelbild, och att vi alla är en. Vi må ha en hel del likheter, pappa och jag, men jag tycker ändå att vi är så vitt skilda!! Så ja, jag gör så gott jag kan med att tänka att det är hans och det är mitt…  typ.

Bäst att hålla så låg profil som möjligt nu och som du säger, skapa en bubbla runt mig… sända ut så mycket ljus och kärlek jag kan!

Skönt att ha både laptop och mobil med sig att surfa på och skriva av sig Flört Har en skrivbok också där jag idag har skrivit upp tio välsignelser i mitt liv. Skriva är bra!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
12/22/12, 9:09 PM
#112

Du kommer att fixa det där galant MissI! Du har vuxit så mycket jämfört med senaste gången du var hemma. Det är bra om du kommer ihåg det. Du gör också helt rätt i att kika in här för stöd och läsning, och att skriva är ju bäst efter det.

Fortsätt att vara DU och sänd ut ljus och kärlek ovillkorligt!

Visst kommer du att ha stunder då du vacklar lite och kanske tappar lite fokus, det är helt okej och naturligt, men jag är övertygad om att du hittar rätt fokus igen om du bara ger dig lite tid de gångerna och går undan i några minuter för att andas och fokusera om igen, och kanske gå igenom listan med positiva egenskaper hos den du är irriterad på och sända lite mer ljus och kärlek.

Kom ihåg att jorda dig ibland också för att du lättare ska hålla ditt fokus.

Kram Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
12/22/12, 9:29 PM
#113

Självklart fixar jag det Flört fast jag skulle önska (har gjort tusentals gånger) att min pappa var "som alla andra" och inte fick utbrott. 
Med hela hans person så misstänker jag starkt att han har Asperger deluxe, möjligen med något annat också. Men aldrig att han skulle efterfråga en utredning, haha!

Det som är konstigt är att när jag var i tonåren ungefär så genomgick mina föräldrar en slags förändring, båda två. De gick kurser i reiki healing och läste en massa "flummiga" böcker, som jag tyckte. Och de läser väl fortfarande såna böcker, men mest pappa. Och han har ibland sina stunder då han börjar prata om själen och kärlek och allt vad det är och allt låter SÅ flummigt när han pratar om det. Och detta är jätteförvirrande, för i nästa ögonblick så kan han tända till och börja bråka om något. Fatta att det tar på krafterna.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
12/22/12, 9:56 PM
#114

Det låter som att din pappa har viljan att tänka och känna kärlek, men om han nu har Asperger och inte förstår det så tror jag att hans vredesutbrott kan komma pga det.

Alltså, om han inte har en diagnos och om han tänker och känner saker som han inte förstår varför han gör och har det så kanske hans utbrott kommer från det?

Min son har inte heller någon diagnos, men han har troligtvis en släng av Asperger. Jag hade jättejobbigt med honom i många olika situationer när han var barn, som att få i honom i badet kunde ta timmar men sedan när han väl var i hade jag problem att få upp honom ur det istället. När jag sedan, när han var kanske 16 år, fick rådet av en läkare att läsa på om Asperger så föll pusselbitarna på plats. Jag förstod hans beteende och jag kunde förlåta mig själv för saker jag trott berott på att jag inte varit en bra nog mamma. När han sedan fick veta att han kanske har det så föll saker på plats även för honom. Men innan det så kunde han känna sig frustrerad för att han inte förstod varför han fungerade på ett visst sätt i vissa situationer.

Lite som en ung tonåring som inte förstår varför han/hon får en massa konstiga känslor och saker händer i kroppen. Det blir skrämmande.

Om din pappa har Asperger och inte vet om det, eller förstår vad det kan innebära, så kan det förklara en hel del i hans beteende.

Det som kan hjälpa dig i det hela är att isf förstå att han själv förmodligen inte heller förstår, och att han med största sannolikhet isf gör det absolut bästa han kan. Det måste ju vara enormt frustrerande för honom att vilja en sak men märka att han inte kan, tex. Om det är så att han har Asperger så är det inte hans fel.

Vet du om han vet någon om vad Asperger är?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
12/22/12, 10:18 PM
#115

Ja tänk vad mycket lidande det måste finnas i världen när folk inte har en aning om dessa NPF och annat som påverkar hur vi känner och agerar. 
Kan verkligen tänka mig att det varit en lättnad för er att få den insikten och förståelsen Glad

Jag känner samma sak eftersom jag vet att jag inte är "som alla andra", men på sistone så har jag känt att jag vill inte identifiera mig för mycket med det heller, utan jag vill vara fri, så att säga.

Ärligt talat så vet jag inte om han känner till AS. Jag vet att mamma känner till det iaf, åtminstone lite grann. När jag var hemma över julen för kanske fem år sedan hade jag med mig en bok som jag läst och visade henne, Nördsyndromet heter den. Hon tittade lite i den och kände igen en hel del och när jag sa att jag tycker pappa borde utredas, så höll hon med, fast ingen av oss tror ju förstås att han skulle låta en sådan göras! Han går väl aldrig till läkaren och ojoj, tänk om det skulle vara något… det är väl inget fel på honom! Ungefär så resonerar han. Faktum är att jag inte minns om jag har tagit upp detta med honom eller inte.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
12/22/12, 11:37 PM
#116

Läkaren som sa till mig att läsa på om AS var, och kanske fortfarande är, en av Sveriges bästa på området. Han fick en beskrivgning av min sons beteende i olika situationer och det var då han sa det. Han sa också att om man behöver en diagnos eller inte är vädligt individuellt när man är vuxen. För många räcker det att man vet, att man har förstått, och att man genom det har fått en förklaring på sig själv.

Kanske du kan ge den boken till pappa, som din mamma fick läsa, och lite avslappnat säga läs den här och se om du kan känna igen mig (alltså du), eller någon du känner? Vem vet, om han får läsa om saker han känner igen sig själv i så kanske han kan börja förstå sig själv.

Min läkare sa också att troligtvis så många som mellan 10-20 procent av världens befolkning har någon form NPF i olika grad, de allra flesta odiagnosticerade. Han hävdade också att de flesta i världens yttersta grupper har det. Med yttersta grupper menar han elitidrottare, musiker på hög nivå, företagsledare, världens mest framstående personer inom politik och pengar likväl som åt andra hållet med missbrukare av olika slag. De har antingen ett starkt driv som för dem framåt och uppåt, ofta fanatsika, eller så har de svårt att hantera sig själva och faller till missbruk för att kunna hantera sig själva.

Jag har ju förutom min son (som är en fanatisk musiker, och gamer) även en sambo som de ville diagnostisera med AS när han var barn, men hans föräldrar ville inte, som är nykter alkoholist och nu istället har utformat andra områden som han är väldigt fanatisk med, så jag kan nog hålla med. Jag har också haft två andra pojkvänner med tydliga NPF drag och den ena har ett enormt driv och den andra har inte tirllat i missbruk men kämpar med hypokondri.

Så din pappa är ju långtifrån ensam.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
12/23/12, 7:59 AM
#117

Crinalina - jag kan inte låta bli att fundera på vad det är hos dig som gör att du drar till dig (manifesterar!) alla dessa med NPF… Obestämd

Fast jag kanske inte ska säga något som jobbar med ett gäng av dem! Och har men man som garanterat har någon kombo-diagnos men aldrig är utredd. Intressant iaf. Flört

Håbe
12/23/12, 8:22 AM
#118

Samma för mig- jag har en son med adhd + autistiska drag, en syster med aspergers, min svåger har adhd+ drag av aspergers, den andra svågern skulle jag lätt kunna sätta pengar på att det finns en adhd-diagnos hos. Han har dessutom varit missbrukare av både alkohol och droger under många år men är nu nykter och ren sen 6-7 år tillbaks. För egen del skulle jag mycket lätt kunna tänka mig en snällare grad av adhd. Ibland blir det så mycket så jag börjar tänka att vi kanske har lite npf allihop. Bara det att några får det mycket mer så det blir ett problem för dem.

Annons:
[Kathja]1
12/23/12, 8:25 AM
#119

Fast vi är allt ganska många utan drag av. Flört

Håbe
12/23/12, 9:01 AM
#120

Jag vet :-) Det bara känns så när man står mitt i hela högen av människor med mer eller mindre tydliga diagnoser. Det blir det som blir det normala och man börjar fundra på om det finns någon som INTE känner igen sig i diagnosbeskrivningarna.

[Kathja]1
12/23/12, 9:20 AM
#121

Visst är det så, jag fattar precis vad du menar. Och jag tror absolut att det finns väldigt många som skulle kunna få en diagnos eller två ifall man uttredde dem, men till vilken nytta? Har man lärt sig att hantera sig själv och livet så spelar det ju kanske inte så stor roll.

Och jag tror att det normala är att vi är lite onormala allihop faktiskt, det där med normer och vad man stoppar i epitetet "normalt" i detta fallet är lite som statistik och om du har en fot i is och en i kokande vatten så är snittet ganska okej. Det är ytterligheterna som gör att man har satt "normalt" där man har satt det, men så länge som det finns människor som är eller gör saker på ett visst sätt anser jag att man bör se det som normalt. Vi är så glada i att "stämpla" folk i vårt land.

Håbe
12/23/12, 11:24 AM
#122

Det är sant. Det finns en fara med att man blir sin diagnos så att säga. Typ "det är inte mitt fel för jag har xxx" Jag tror det är jätteviktigt att man ändå tar ansvar för sina egna handlingar. Annars blir man ju bara som ett offer för yttre omständigheter. Men vi pratade mycket om det där kring för och nackdelar med att få en diagnos när vi gick föräldrautbildningen. Det vi var ganska överens om är att med en diagnos, när man har så pass tydliga svårigheter så att man får en diagnos, så lyfter man bort en del av skulden. Barnet/personen behöver inte känna sig dålig för att den inte klarar av saker som omgivningen tycker att man borde klara av. Att även om mamma/pappa/läraren/… har sagt samma sak tusen gånger så är det inte på grund av att man är korkad alt. olydig som man ändå inte lyckas göra det man skulle. Och det tycker jag är en viktig del i diagnostiseringen. Att förstå varför det blir som det blir. Att få någon sorts ramar för vad det är som är svårt och varför.

Utöver det så pratar vi väldigt lite om adhd:n här hemma. Ibland när sonen har sina mer jobbiga dagar och vi bara går i krock med varandra så är det bra att påminna oss vuxna och honom om att nu är det väldigt mycket adhd. Nu är det lite jobbigare än vanligt. Nu får vi hjälpa varandra så det blir lättare.

Men för egen del, jag funderar ibland. Och på sätt och vis skulle det vara en lättnad att få veta säker, men så tänker jag att egentligen spelar det ingen roll. Jag har tillräckligt stor kunskap för att veta hur jag ska göra för att få vardagen att fungera i vilket fall som helst. Det känns inte så viktigt helt enkelt.

[Kathja]1
12/23/12, 12:10 PM
#123

Det är ju säkert så att du har rätt i ditt antagande om dig själv, vi har oftast bra koll. Och då spelar kanske en diagnos ingen större roll, om man nu inte är ute efter att medicinera sig.

crinalina
12/23/12, 12:19 PM
#124

Haha, jag tror mina bröder har en släng av ADHD också och jag tror att både jag och min syster har slängar av Asperger. Att jag drar till mig dessa personer tror jag är för att de helt enkelt har personlighetsdrag som ligger utanför det "normala". De är inte som alla andra och jag har alltid gillat personer som är sig själva. Jag har själv alltid sagt att jag har ingen önskan att vara det som samhället kallar för "normal" och satt stolthet i att gå utanför dem ramarna lite grann. Aldrig överdrivet, bara precis utanför.

Jag tänker också så med diagnos, det är absolut en hjälp att veta och förstå varför jag/sonen/sambon beter sig på ett visst sätt i olika situationer, men det är också farligt att falla in i att använda det som anledning till att man beter sig på ett visst sätt. Men när jag fick upp ögonen för att sonen troligtvis har AS så föll det en massa tunga stenar från mina axlar. För jag förstod att jag inte hade kunnat göra bättre med den information jag hade. För honom att veta det så har det fått honom att förstå varför vissa saker inte funkar lika lätt för honom som för andra.

Så vetskap och kunskap om det är jättebra, men en diagnos är inte nödvändig för den sakens skull.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
12/23/12, 12:31 PM
#125

Här blev det lång sovis- sonen och jag till kl. 10 och maken till 12( han har iofs jobbat natt). Varm choklad, mackor och julkalendernKyss, sedan lite småplock och nu ska jag en sista runda till affären. Här stänger ALLT i dagarna 3, så jag behöver fylla på med mjölk, bröd och ost nu.

Sitter och gruvar mig lite…det lär vara proppat med folk, men jag ska lyssna på affirmationscd i bilen in (tar en kvart in till stan) och foka på hur lätt det kommer gåGlad

I em ska jag städa med JULMUSIK på högsta, det är så mysigtGlad. Ingen brådska utan bara försöka njuta av det. Jag skurar med grönsåpa, det luktar så gott och är miljövänligt.

Köttbullsrullning( 1kg) får grabbarna i huset sköta, jag gör vegetarisk jansson och jultårtan ikväll, resten i morgon f.m.

Hur ser det ut i era stugor såhär "dan före doppare-dan"?

Annons:
[Kathja]1
12/23/12, 1:16 PM
#126

Jag har rödkålen på spisen, skinka nr2 är griljerad och klar och jag har städat lite lagom mycket, har toa och damsugning kvar. Om en timme är det dax för piffning för kl.16 börjar bonussonens 15-års kalas så vi ska dra upp till Kungsbacka, rationell som jag är blir det en sväng om ICA på vägen dit så det är klart oxå.

I kväll ska jag koka risgrynsgröt (grynen räckte inte så det ska köpas mer på ICA) och göras Rocky Road vilken sedan ska med till mannen i livets syster i morgon där vi ska fira julafton.

Jag tycker att jag har fått en vettig nivå på julstöket faktiskt. Var ju uppe tidigt idag så jag fick min egentid i tystand i morse - passar mig bäst att börja dagen så.

målle
12/23/12, 2:14 PM
#127

Kooooors i Göta Kanal vad ni exploderat i skrivandet här! Igår hade jag iget behov av att ens starta datorn så jag lät bli…eller vänta nu…var jag här förresten..? Skit samma! Jag är här NU och det är det som räknas, inte sant? Skrattande

Idag firar vi julafton här hemma då lillmannen är hos sin mamma på julafton så granen är väl upplyft av klappar till den lille! Gud i himmelen vad paket han får! Skrattande Han går här och väntar och väntar nu!

Imorgon ska jag och sambon ha en mysig julafton för oss själva, första gången i mitt liv tror jag som jag firar "ensam", har ju alltid blivit att jag firat ihop med min familj, alla mina syskon och mamma och pappa (då han levde) men i år ska syrrorna fira själva i sina egna familjer och då ebstämde jag att jag är hemma med sambon. Blir mysigt även om jag är utan min familj.

Sambon ska griljera skinkan….någon gång..vet faktiskt inte när han tänkt sätta igång det projektet men det överlåter jag åt honom. öttbullar får bli Mamma Scan's i år…det är ändå skinkan som är nummer ett för mig. Vi har även köpt fårfiol eller om det var lammfiol, det kan väl spela mindre roll, gott är det iaf! Sen har vi typ 5 sorters sill och lite annat smått och gott! Jag får ju börja vänja mig vid lite att julaftnarna kan bli lite annorlunda framöver, allt eftersom ens eget liv förändras.

crinalina
12/23/12, 3:02 PM
#128

Jag har skinka nr 2 står i ugnen för bakning. Den kommer att stå där många timmar till innan den är klar och så småningom griljeras. Det blir skinkmacka ikväll. Jag har gjort en variant på Rocky Road eftersom jag fick ta vad jag hade hemma, och sitter och funderar på om jag ska göra något mer julgodis. Ska rulla köttbullarna om ett tag också tänkte jag.

I övrigt så sitter jag i soffan med laptopen i knät och slappar. Sonen och jag har döpt dagen till slappardagen, eller slapping day på svengelska. Tungan ute Mannen i mitt liv ligger bredvid mig och spelar Xbox och sonen är på sitt rum och spelar något på datorn. Allmänt avslappnat och mysigt med andra ord.

Imorgon bitti så drar jag en snabb vända med dammvippan och sopar av golven lite, så är städningen klar. Jag har inte bestämt mig för om jag ska koka gröten idag eller imorgon bitti. Jag tror det blir imorgon bitti eller så struntar jag i gröten. Vi får se. Frukost imorgon blir sent då ingen av oss är frukostmänniskor. Jag går väl upp och fixar lite och fixar och dukar fram frukost innan jag väcker de andra två och sedan har vi frukostmys då jag tror att vi ska öppna julklapparna också. Dels för att jag vill kunna gå och skaffa min nya telefon imorgon och dels frö att vi eventuellt får besök på kvällen och det känns dumt att öppna julklappar inför honom när vi inte har någon till honom.

Här är det mesta öppet större delen av dagen imorgon. De flesta butiker stänger vid 14 eller 18 istället för 21 som är den normala tiden. Spanjorerna själva äter någon sorts julmiddag hemma (väldigt sent på kvällen) imorgon men deras stora jul firar de den 6e januari, som är dagen då de tre vise männnen kom med gåvor till Jesubarnet. Så någon mellandagsrea finns det inte här. Däremot så är januarirean stor och startar den 7e januari och håller på månaden ut.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
12/23/12, 6:23 PM
#129

Tack för de fina tomtejulhälsningarna Crinalina o MissInAction :)

Ååh, så jag saknar julen när jag läser om allt julstök! Längtar hem till släkten! Inte haft nån energi att julstöka nånting alls, haft feber och influensa ett bra tag nu. Och männen i huset jag bor i här är inte så julpyssliga av sig. Men vi har en liiiiiiiten gran och en jultomte som spelar saxofon i alla fall :)

Klädde en riktigt fin julgran hos Marcs mamma häromveckan, vi ska dit på julafton och fira. De kommer från Polen ursprungligen, så det verkar bli polsk julmat, spännande. Fisk och rödbetssoppa efter vad jag förstår. Och kalkon kanske, om inte det var på juldagen, då kommer kötträtterna fram.

crinalina
12/23/12, 6:26 PM
#130

Låter spännande att prova på lite annan julmat! Nästa år ska du se att du är betydligt mer på fötterna och julstökar för fullt om det är det du känner för att göra! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
12/23/12, 8:18 PM
#131

Puh! Jag har varit inne och läst här i tråden till och från i mobilen under dagen. Har varit barnvakt hela eftermiddagen och sedan har det varit lite annat, fullt upp helt enkelt! 

Åh det är så mysigt med den lille Skrattande han är 1 år och går och undersöker precis allt, han är så glad och nyfiken och energisk och helt oblyg. Gosig!

Fick en fin komplimang också av hans moster (alltså min systerdotter) som sa att det märks att jag jobbat på förskola, jag är så pedagogisk. Det tar jag iaf som en komplimang Flört

Vad fascinerande att fler av oss har människor med NPF i sin närhet, eller kanske har det själva också. Det är väl som de säger att det är hyfsat vanligt ändå. Och man tenderar att dras till varandra. Jag vet att jag åtminstone trivs oftast bättre i sällskap av aspergare än bland neurotypiska.. lättare att vara sig själv och det brukar bli mycket intressanta samtal m.m Glad

Vad smart crinalina! Att ge honom boken och fråga om han känner igen MIG i den! Det hade jag inte tänkt på. Ska nog ta och skicka den med post när jag kommer hem, eftersom jag så sällan är här. Jag hoppas bara att han läser hela! För då borde det gå upp ett ljus!

Vad kloka ni är också, tycker jag.. hehe, eller jag håller med er i precis allt ni skriver. Om att man inte ÄR sitt NPF eller sin diagnos och att det finns variationer av allt! Normen är bara precis det… mitt emellan.. Själv avskyr jag ordet normal! Verkligen. Jag blir faktiskt provocerad när folk pratar om normalt och att han är ju inte normal. Va?? Förvånad

Nu ska jag ta itu med att göra marsipanen, mandelmassan är riven och utfyllnaden är gjord och bör vara kall nu! Ska bli marsipangodis med choklad! Åhhh vad gott!!! Hoppas få hjälp av systerdöttrarna. Sedan blir det lite mer surf och slappande.

KRAM på er alla! Uppskattar verkligen att ni finns Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/24/12, 1:00 AM
#132

Vi hade en jattetrevlig julmiddag igar!  Med julbord som var uppskattat!

Idag finns det harliga rester over sa jag behover inte fixa nagon mat pa ett tag!

Julklappasoppning,, mellan dottern fick i och for sig ett utbrott for att hon inte fick en iPod,,, men det gick over efter ett tag (haha)

MASSOR av god mat,, treviga gaster,,

Jag har ju inte firat jul i Sverige pa over 20 ar (en gang bara har jag varit i Sverige over julen) sa har ser den annorlunda ut varje ar. I ar har varit den mest pyssliga, och "riktiga" julen pa lange. De sista aren har vi rest till Saipan eller Guam just runt jul, sa vi har haft enklare julfirande har…

Sa det ar skont att fira precisa som man kanner for just da. Forsta aren har i Japan firade jag inte alls,, Det var nog inte forran vi fick barn som jag borjade fixa med julmat och julgran etc.

Idag ska jag stada undan,,,, sedan blir det att parkera mig sjalv framfor datorn och jobba,,, har massor med jobb de narmaste tva veckorna,, men det kanns bra det ocksa!

Ha en fin dag alla fina!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
12/24/12, 8:29 AM
#133

Kan tanka mig att aktiviten ar lag har idag!  Men jag sitter ju framfor min dator med jobb!! Sa jag hoppas att nagon dyker upp har sa  smaningom!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/24/12, 9:24 AM
#134

Jag skulle gärna sitta i soffan hela dagen känner jag. Har blivit så van vid att styra min tid och välja bort det jag inte vill göra. Hade så tänkt att jag skulle ha gott om tid att Bara Vara, Skriva och få till min lilla kurs. Har nu varit ledig i fem dagar har har inte hunnit med något av det, detta trots att jag har lagt en väldigt låg nivå på julen tycker jag. Men funderar över vilken nivå jag brukar lägga hi hi.

Har iaf en stilla stund för mig själv just nu. Sonen är vaken men sitter på sitt rum och pratar med vännerna i Australien och spelar spel, Gamer som han är. En hund är vaken och mannen sover fortfarande. Har lite städning att göra som jag valde bort i går, sedan ska vi  åka upp till stan igen (Vallda söder om Göteborg) för att hämta bonussöner och möta yngsta dottern med pojkvän för att sedan åka till svågern och svägerskan som oxå bor där för att fira jul. Men i kväll är vi hemma igen. Ibland är de skönt att ha hundar att skylla på när man vill hem, hi hi.

I mon har vi 4 av 5 ungar hemma och så kommer min mamma med sin fru, blir nog lagom soft. Men saknar min stora tjej något förskräckligt - blir mer påtagligt då alla de andra ska vara här. Men hon kommer i januari så jag ska nog överleva. Tungan ute

Ha det bäst allat fina jag lär allt titta in här mer idag… Skrattande

szirius
12/24/12, 11:05 AM
#135

Här rullar släkten in vilken minut som helst, så jag ska skynda mig att piffa till mig lite. Sonen är i mysbrallor, haha, får se om jag får på honom några jeans …åtminstone över själva lunchen. När alla har åkt hem brukar vi alla byta om igen - en riktig mysbrall-familj är viTungan ute

Jag tittar nog in i em igen. Här snöar det stora fina flingor -äkta julkänsla!

Vi ska gå till graven och tända ljus också…ett nytt julinslag som jag inte hade räknat med riktigt, men så är ju livet….vissa sekundrar smärtar det till i hjärtat över att det fattas en 3 månaders Emma här hemma, med röd rosett i sitt tjocka svarta hår <3, men det ger med sig lika fort igen. Vi har det bra. Mkt kärlek.

Kram till er så länge!

MissInAction
12/24/12, 11:50 AM
#136

God Jul alla fina här inne! Kyss

Här sitter jag i bäddsoffan och väntar på att få duscha. Har beställt lite grejer från KICKS rea i webshopen!! Hade förtur som guldmedlem. Mysigt att beställa. 

Har fått en glad nyhet också att jag får ytterligare en utbetalning från a-kassan den här månaden, den 28:e! Första pengarna kom den 19:e. Mycket trevligt, och väntat Flört

Sedan vet jag inte om jag ska äta något frukostaktigt innan lunchen.. vi brukar alltid äta lunch före Kalle! 

Nu ska jag skriva ner mina välsignelser, eftersom jag inte gjorde det när jag vaknade. Hörs senare <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/24/12, 12:01 PM
#137

Hoppas din dag blir lika bra som alla andra dagar Miss!!! :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
12/24/12, 5:02 PM
#138

Här har vi en riktig mysdag. Jag gick upp strax innan 9 i morse och pysslade lite och kokade risgrynsgröt. Vi elva väckte jag männen och vi åt en sen frukost, framför teven och The Grinch, bestånde av gröt och vörtbröd med Arbogas skivbara leverpastej. Mums!

Sedan delade vi ut julklapparna, mannen fick en mjukisset eftersom han bara hade kostymbyxor och jeans, ett par till mjukisbyxor med Peter i Family Guy på, hans bästa humorfigur, och två spel till Xboxen. Allt så han kan tillbringa en massa ledig tid avslappnad i soffan istället för att stressa runt fullt påklädd hela tiden. Det gäller att tänka till.

Själv har jag varit och köpt mig en ny mobil för julklappspengarna jag fick av sambon och chefen. Yaaay!! Jag har precis slagit igång den och ska snart leka med den.

När vi gick fram och tillbaka till butiken där jag köpte mobilen var jag tvungen att ta av mig jackan för det var så varmt. Dimman som var i morse är totalt borta och kvar lämnade den en strålande blå himmel och värme. Vi såg en fjäril också. Inte så mycket julstämning i det. hahah

Efter frukosten har vi ätit en smörgåslunch och fikat, snart ska jag skala potatis till en gratäng (ingen av oss tycker om anjovis så det blir ingen Jansson här). Resten av kvällen ska tillbringas i myskläder framför teven och spela TP på Xbox, ett av spelen som jag gav sambon. Skrattande

God Jul alla! Hoppas ni har åtminstone hälften så mysigt som vi har det. Kraaaaaaam!! Kyss

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
12/24/12, 8:05 PM
#139

God jul! Här vart det morgonjogg (yes!! kan äntligen röra på mig lite igen efter influensan), massor av paketinslagning och julfika. Tack IKEA för julmust, lussebullar me saffran och pepparkaksdeg (deg är mycket godare än pepparkakor) Glad ! Sen duscha och göra mig fin, ska skypa lite med mamma och mormor, och sen blir det polsk/nordamerikansk julafton med mat och grejor i em!

Kram på er

Annons:
[Kathja]1
12/24/12, 9:33 PM
#140

ÄNTLIGEN hemma i soffan, nyduschad med en kopp te. Me like! Fast vi har haft det så trevligt så, men det är alltid skönt att komma hem. Nu ska jag mätt och go sedan många timmar tillbaka göra inget annat än slappa,  får se hur länge det tar innan jag somnar. Tungan ute

Otroulig
12/24/12, 10:14 PM
#141

God jul på er! Har precis kommit hem till mitt ostädade men lugna hem. SKÖNT! Bävar lite för den träningsvärk jag kommer att få efter ridturen idag. Har redan fått kramp i baksida lår, hela familjen skrattade när jag stapplade omkring och det bjuder jag på:) Känner mej lite elak, för mamma ville bjuda på mat i morgon …. Och jag känner verkligen inte för det. Så nu ska jag manifestera att grannens utlovade middag blir i morgon. Har förvarnat mamma om det. Ibland orkar jag inte med min mamma relation - det tar mer energi än det ger och säger man nej så kommer det en liten skuld känsla. Nåja jag vet ju att det kommer att lösa sig på bästa sätt:) kram alla fina!! Jo förresten - ni som har barn eller själva har koncentrations problem, har ni testat Eye Q? Jag äter det nu ( eftersom det känns som det händer grejer i min hjärna, någon slags omprogrammering) blev rekommenderad detta då jag hade utmattnings symptom. Har förstått att det även hjälpt med ADHD. Det är fettsyror som ska vara bra för hjärn funktionen, svindyrt tyvärr. Natur läkemedel.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
12/24/12, 11:36 PM
#142

hej otroulig, du verkar ha haft det braKyss. Här har det svängt från dur till moll i mina känslor ikväll…blev jobbigt när vi var till graven och nu känner jag mig tom…men ingen fara, det är också ok!

Iaf, eyeQ, är det inte mkt omega 3 o 6 i det? Sonen har periodvis fått "eskimo" tror jag det heter, typ fiskleverolja och då tycker jag att han blivit "stabilare".

Jag skulle säkert må bra av det nu. Märker att jag vill äta nötter och avokado, dras till sånt fett, säkert hjärnan som behöver hehe…tack för tips!Kyss

MissInAction
12/25/12, 1:59 AM
#143

Åh vilken dag Glad
Jag tänkte i morse att det här ska bli den bästa julaftonen. Det har inte varit sådär wow åh vad underbart allting är, MEN allt har flytit  på bra och pappa har varit utbrottsfri!! Så det känns riktigt bra Skrattande

Det har varit fullt hus här som sagt, med syrran och hennes man och deras döttrar + en 1åring, och så brorsan och hans sambo, och en hund. Mycket prat har det blivit och de har druckit en hel del av glögg, whiskey och vin. Och såklart blev det en hel del skvaller, om hur folk är och hur folk gör och hur folk beter sig illa och klagar. Och egentligen är ju allt samma klagande! Jag stördes inte så mycket av det utan känner bara att jag inte vill delta i det, så det rinner liksom bara av mig som på en gås Glad

Ja vi har haft glöggprovning och en sort hade brorsan gjort själv, den var väl 15% alkohol i sa han men jag drack ytterst lite av den, och det är allt i alkoholväg som jag tänker dricka. Har bestämt mig för flera år sedan att jag vill vara nykter på julen. Skulle ju helst önska att alla andra i huset också var det, då det är barn här. Visserligen är han så liten så han lägger sig tidigt, men ändå. När jag är nykter så känner jag mig alltid illa till mods runt fulla personer. Det kan bli obehagligt och klängigt och pinsamt. Men men… som sagt så har jag haft en riktigt bra dag! 

Nu ska jag läsa morgondagens övning i Magic och göra mig iordning för sängen. Nattis!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
12/25/12, 10:55 AM
#144

Här firades julafton den 23 istället då vi hade lillmannen här då. igår var han hos sin mamma så det var bara jag och sambon som åt lite julmat och sedan såg vi två filmer, så gårdagen kändes mest som vilken annan dag som helst, julkänslan infannn sig ju dagen innan. Idag händer väl inte så mkt, sambon måste in en timma på jobbet men det är en enkal uppgift han har där, sedan hämtar han hem lillmannen igen…(pojkens mamma har väl annat för sig…fattar inte alls den där människan men men det är en annan historia) det blir iaf mys att höra vad pojken fått mer i julklapp!

Annars känner jag mig lite bitter, bitchig typ…det är en bitchig "röst" som bor i mig för tillfället (får skylla på mensen) men jag dömer, känner irritation, otacksamhet, och mycket andra negativa känslor inför folk jag både känner och inte känner…känns hemskt men jag vet att det är ngt som går över och att jag egentligen är en ödmjuk, tacksam, vänlig själ!

crinalina
12/25/12, 12:12 PM
#145

Vi hade en helt underbar dag och kväll igår. Den var lugn och avslappnad och helt utan stress eller dåliga tankar och känslor. Sambon som normalt inte alls gillar julen fick en ny erfarenhet, julen kan faktiskt vara både mysig och härlig om man gör den till det man vill. Sonen sa att det var länge sedan han hade en så bra jul. Vi åt hela dagen känns det som, och slappade. Jag lekte med min nya mobil, sambon med sitt nya x-box-spel och sonen spelade på sin dator. På kvällen efter vi ätit julmiddag framför teven och The Big Bang Theory så spelade vi Trivial Pursuit, på X-boxen, som jag köpte till sambon. Hela dagen var bara superskön. Det var definitivt en av allas våra bästa julaftnar någonsin. Och vi hade den tillsammans. Det kan inte bli bättre än så.

Idag är en ny dag, som även den går i avslappnadens tecken. Sambon som har sin "riktiga" jul idag på juldagen (eftersom han är britt) har gått över till grannen som är ensam hemma, där de ska tillbringa dagen och kvällen med att spela x-box, dricka te och äta onyttigheter bara de två. Sonen ska få husera i vardagsrummet framför teven spelandes sitt nya x-boxspel och jag ska tillbringa dagen i sängen, med min Kindle, min laptop, min nya mobil och teven, och förhoppningsvis katterna ibland.

Ha en god fortsättning alla fina och underbara! Kom ihåg att allt blir vad ni gör det till! Kram Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
12/25/12, 12:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Precis, det blir vad man gör det till! Jag hade för en liten stund sedan världens ångest-klump i bröstet och ville bara gråta ut den, men jag gick upp på vårt sovrum där en liten fin önske-ängel i trä står som jag fick av min mamma i julklapp och höll den i mina händer intill mitt bröst och gav en riktigt stor viktig önskan och nu känns allt bättre.

Jag har utsett denna lilla önske-ängel till min egen förlängda arm av mig själv, mellan mig och Universum, jag lägger mina önskningar hos henne och hon för de vidare, mer bevarat liksom…förstår ni hur jag menar? Hon vaktar, vårdar och förstärker min önskan.

Jag ska ta ett foto på ängeln senare och visa er!

Här är hon!

Annons:
[Kathja]1
12/25/12, 1:07 PM
#147

Hade oxå en bra julafton igår. Var så nöjd med att det utan problem gick att sitta bland de andra när de bytte julklappar i vetskapen om att våra barn inte får något alls av oss. Och det var bara bra det oxå.

Idag kommer som sagt morsan så då kör vi lite jul igen, men i morgon får det bli slappe dag, är så trött så trött. Är inne i en sova-period tror jag. Skrattande

målle
12/25/12, 1:16 PM
#148

Kathja - sovaperiod har nog jag med trillat ner i! Både igår och idag låg jag kvar i sängen en bra stund efter att sambon klivit upp, jag var halvvaken och låg mest och myste på kudden under mitt mysiga mjuka täcke, jag myste till tusen!

Otroulig
12/25/12, 1:17 PM
#149

Fin ängel!! Slappe dag Kathja….. Idag vaknade jag 11.30! Jag har ont i hela kroppen efter ridningen igår, hahaha, träningsvärk. Ni vet sån här sån man mest garvar åt. Rygg, ben och mage. Jag stapplar fram hahaha. Kan inte lyfta benen när jag sitter för att lägga dom i kors. Ja jösses!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/25/12, 1:25 PM
#150

Det låter inget vidare Otroulig, men jag hoppas att det var värt det iaf.

MissInAction
12/25/12, 5:46 PM
#151

Hahah Otroulig, du kan gott ha den där träningsvärken! Då känner man att man gjort något roligt Flört

Jag försökte gå upp 10.30 idag men gick och la mig igen och somnade om och slumrade ända till 12.38!! Så länge har jag inte sovit på bra länge. Ska gå upp tidigare imorgon! Men det är så mörkt i rummet som vi sover i också, systerdottern och jag, så det är så ovant. I Uppsala är det ju nästan ljust eftersom persiennerna inte går ända ner i fönstren och det är en stor lampa utanför balkongen. 

I eftermiddag när det började skymma så åkte jag och pappa till kyrkogården. Jag ville dit då jag inte var där förra året. Tände ljus på farmor och farfars grav <3 och det kändes så fint och jag blev varm inombords! Vi tittade även till Sixten Jernbergs grav, han ligger också där. Sedan gick vi in i kyrkan och tittade lite, fast inte ända in för vi såg att min gamle körlärare (kantor) var där inne och fixade, och  jag kände mig lite blyg Tungan ute

Slösurfar lite nu och om en stund kanske det blir kvällsmacka eller liknande, och sedan ris a la malta med bär!! <3

Det har varit lite svårt att göra dagens övning från Magin, eftersom man skulle ha bilder på tre viktiga personer i sitt liv, och bära runt på. Hm jag är ju inte ens hemma… har möjligen någon kontaktbild i mobilen, men jag tror jag får göra någon variant på övningen eller koncentrera mig mer på att vara tacksam i tankarna.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
12/25/12, 5:53 PM
#152

Jag hade inga bilder på någon av de övningar som man skulle ha det, någon hade jag foto på i mobilen men det kändes opersonligt så jag valde att göra dem utan bild och istället framkalla en inre bild på dem. Det fungerade bra det också.

Jag tror man måste kunna anpassa övningarna lite så det passar just en själv. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
12/25/12, 5:54 PM
#153

Ja Miss, jag njuter lite av det faktiskt:) Blyg har jag oxå varit, men numera är det borta i stort sätt. Det grundar sig ju i en osäkerhet som faktiskt berövar en från en massa fint i livet. Inga gamla grannar i sikte;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
12/25/12, 5:56 PM
#154

Vaere för bok ni pratar om, Magin??

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/25/12, 6:07 PM
#155

Ja det har du rätt i, crinalina. Jag ska anpassa det!

The Secret - Magin Glad Den tredje boken i serien av Rhonda Byrne. Först kom ju The Secret, sedan The Power och senast The Magic. Jag har alla böckerna på svenska. 
När jag köpte Magin så hade jag ingen aning om att det var en övnings-bok! Jag tittade inte ens i den utan tänkte jag skulle ha med den hem över julen och läsa, och när jag tog upp den och skulle läsa på bussen, så gick det ju upp för mig! Lite besviken blev jag att jag inte fick med mig någon bok att läsa under julen… men, det har gått jättebra hittills och jag har inte "haft tid" att läsa ändå, det finns alltid något att göra Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
12/25/12, 6:11 PM
#156

Jag läste den i sträck trots att det är en övning per dag. Man måste göra det som passar en själv bäst. Jag skulle inte kunna ta till mig av att läsa den över så lång tid. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
12/25/12, 6:13 PM
#157

Aha!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
12/25/12, 9:35 PM
#158

Ja det kan man ju säkert också göra! Och bara plocka godbitarna Cool

Jag har iaf börjat skriva för en halvtimme sedan, tack till de tre personer som betyder mest för mig, och jag har en person kvar och är osäker på vem jag ska välja! Obestämd Egentligen skulle jag väl skriva det här någon gång tidigt på dagen, men nu blev det såhär… jag får väl bära med mig övningen imorgon också, tänker jag. Att förbättra sina relationer är ju ändå något som inte sker på en dag, utan över tid… något som får underhållas.

Nu sitter systerdöttrarna här och groggar lite, de ska ut på fest ikväll Tungan ute
En annan är nöjd med att sitta hemma med datorn och telefonen! Visst vore det kul att gå ut men kanske inte med ungdomar som är 12-14 år yngre än jag och med folk jag inte känner. Jag flyttade härifrån 1998.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/26/12, 10:44 AM
#159

Jag ar saaa overhopad med jobb, sa jag kommer att fa jobba typ,, 20 timmar om dygnet ett tag framover kanns det som,, har i Japan ar det du helt 1,2,3 januari, typ som var jul,,, men det blir till att jobba.

Samtidigt ar det skont for vi har upphall fran traningen nu,, sa jag blir inte sa splittrad,, sa det ar ok anda.

MEN,,, vissa av uppdragen ar roliga och jatteintressant,,, helst skulle jag vilja gora bara dessa och tacka nej till resten,, men just nu kan jag inte tacka nej utan sager ja till allt…

Nu har det hopat ihop sig ordentligt,, och jag funderade lite pa detta,, det kanns som om att jag borjar na gransen,,, som om jag maste saga till Universum universum att JAG AR VARD MERA TID

JAG AR VARD OVERFLOD AV TID OCH PENGAR,,,, inte for nagon annans skulle utan bara for mig sjalv,,

Det kanns som om jag inte har "satt ner foten tidigare" utan forsokt hitta pa anledningar for att rattfardiga min onskan om tid och pengar i overflod.

Sa det kanns som om det maste komma till en punkt nar jag har sa har mycket att gora,,, sa att  det bara maste ske en forandring. Jag onskar just nu att jag skulle kunna saga NEJ till det som ar mindre roligt, eller bara for att jag just nu vill vara ledig,,,, koncentrera mig pa de roliga uppdragen , som tex annu en av de fantastiska barnbockerna som jag haller pa att oversatta samt, norges turistprojekt om Mat langs Norska landsvagar (oversatter deras web) etc. Sadant ar roligt….

Sa idag sa jag till mig sjalv, universum att JAG ar vard allt overflod som finns bara just for att jag ar vard det , det behovs ingen anledning,,,  Jag ar vard att ligga pa en strand och njuta,,, och ma bra!:) Sa enkelt ar det!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
12/26/12, 10:58 AM
#160

Hej alla livsnjutare!

Julafton var riktigt mysig. Lillan var inte alls rädd för tomten. Hon var överförtjust när det var julklappsutdelning och särskilt när nästan alla paket var till henne.

I går var jag sjuk i yrsel och illamående. Det kändes inte som magsjuka. Jag är jättenoga med (jul)mat att det ska hållas fräscht. Jag sov 4 timmar mitt på dagen, vilade på eftermiddagen och idag mår jag typ bra. Istället är lillan förkyld tillsammans med morfar. Pappa ligger fortfarande och sover. Det händer typ aldrig, men är man sjuk så är man. Morfar ligger och sover i soffan och jag pysslar med lillan.

I morse vaknade jag irriterad. Det kan vara att jag dirket tog på mig lillans känslor. Hon sa att hon var rädd för tigern på hennes påslakan. Bäst att byta sängkläder.

Tillbaka till mina känslor. Jag lyckades ändra mig från irriterad och besviken till nollställd och sedan tacksam. Jag var besviken för att vi inte lär se biofilmen Hobbit idag när vi har chans till barnvakt. Klart att mina älsklingar ska bli friska först, men det kändes så typiskt. Morfar åker tidigt imorgon, så han kan inte vara barnvakt den här gången heller.

Jag ska affirmera att jag och gubben får egen tid tillsammans. Kvalitetstid så vi kan typ dejta varandra igen.

Annons:
[Kathja]1
12/26/12, 11:23 AM
#161

Shia - Jag tänker att det är med ditt jobb och pengar som med handlande och pengar. När DU visar Universum att du VET att allt kommer att bli som du vill och som det ska vara - att allt finns i ett överflöd - genom att säga NEJ till det som inte känns helt okej, eller det som gör att du inte hinner med det som är viktigare för dig, så kommer resten att falla på plats.

Precis som när vi börjar att handlar det vi VILL och känner är rätt och helt plötsligt upptäcker hur pengarna räcker längre än innan.

[Torahzen]
12/26/12, 11:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Jag glömde bildbevis:

SHIAWASE
12/26/12, 11:44 AM
#163

Ja, Kathja,, visst ar det sa:) Tack for paminnelsen…Glad

Jag har ju under sista halvaret, fatt manga intressanta uppdrag och mycket ar i forandring, sa jag flyter med ett tag till!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
12/26/12, 12:06 PM
#164

Tora! Vilket underbart foto:)

Jag funderar vidare,, och jag vet att jag ar mitt uppe i en forandring,,,

Som Kathja sager saga NEJ ,, ar viktigt,,  nar det galler de jobb jag far nu,, sa kanns det battre att inte saga nej,,, utan att flyta med i forandringarna,

For mig just nu ar nog det viktigast att hitta en stund varje dag for att koppla upp till mig sjalv, ar alla mina handlingar gjorda nar jag ar uppkopplad till mig sjalv sa ar det ok,,,

Det ar sa otroligt mycket pa gang,, sa det ar val inte dessa enskilda jobb,,,

det ar bok, tv-repotage (ett forra veckan) och sedan kommer de att borja filma oss i borjan pa Januari,, samt vardagen och allt!!  Vissa stunder kanns det for mycket, men det ar saaa manga intressanta och roliga saker, moten som sker just nu, ocksa!! SAAA ,, just nu sa KANNS det faktiskt bra! JUST NU, i DENNA STUND!  Ingen traning ,,, vilket gor att jag jag kann sitta har , ta en paus och fortsatta jobba senare,,, ingen stress,,, fridfullt:)

Detta ar bara lite babbel for mig sjalv,, haha,,,

Men radet till mig ar att bara flyta med i forandringarnas tid!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/26/12, 12:45 PM
#165

Det är inte alltid helt lätt det där att bara vara i det som är och se allt är som det ÄR och det är bra. Själv är jag, fortfarande kvar i stiltje-perioden känner jag, börjar bli lite rastlös mellan varven, vill oxå ha roliga inspirerande uppdrag att sätta tänderna i. Vill oxå visa (världen) vem jag är. Men var sak har sin tid. Och vem vet, kanske det är detta som är som ska vara även sedan, fast känslan säger mig något annat.

Det är bara att andas och glida med - oavsett om det går i full fart, tycks stå stilla eller guppar en massa upp och ner. Skrattande

För det är känslan av att allt är bra som det är som skapar det vi vill ha, i den känslan är vi i harmoni, vi är lugna, kärleksfulla och vi har tillit. Och det är DÄR vi ska vara. Det är meningen med livet.

MissInAction
12/26/12, 8:37 PM
#166

Har ikväll varit på en jättevacker Julkonsert i Lima kyrka <3
Det var några psalmer och så var det körsång och stråkensemble med solister, alla härifrån, bland annat en kille som numera bor i London har spelat med British Philharmonic Orchestra m.fl.
Tror höjdpunkten för mig var när han och en kvinna på piano spelade Ave Maria. Sååå fint! Glad
Var mycket folk i kyrkan, och jag kände igen en del, bland annat min gamla mellanstadielärare! 

Så det var riktigt fint. Tyckte speciellt mycket om det med tanke på att det inte blev någon luciakonsert i Domkyrkan för mig i år. Detta vägde upp! Och vår kyrka är så vacker <3 brukade ofta sjunga där när jag bodde hemma och sjöng i kören. 

Jag hoppar nog över gruppmanifesteringen ikväll, trots allt. Finns ingen möjlighet att hitta någon avskild och lugn plats i huset, så jag ska istället titta på serien som börjar, Fjällbackamorden. Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
12/26/12, 9:25 PM
#167

ShiaKyss! Det är ju såhär det funkar…att man lär sig längst vägenGlad. Man behöver fundera lite över sina manifesteringar, justera om dem eftersom.

Vi är ju ute efter KÄNSLAN, eller hur? Det pratar vi mkt om. Men tilliten till att vi verkligen har rätt att ha det bra, som tex. i att ha egen tid, kanske inte finns hela vägen in hos oss…och det märker vi ju på vad vi skapar…

Kanske har du haft önskningen "mer inkomst", och automatiskt satt det i relation till mer jobb?

Du skriver å ena sidan att det känns som att det börjar bli för mkt…och 20 h arbete om dagen är inte nådigtFörvånad…inte för att jag tvivlar på att du kommer fixa det- såklartFlört. Å andra sidan får jag en känsla av att du försöker övertala dig själv om att det här är jättebra…för grejerna som händer är ROLIGA, mötena är GIVANDE, allt är så SPÄNNANDE osv. Och det är ju jättebraGlad.

Men -att inte vilja säga nej fastän man är trött, är ju faktiskt också en brist på tillit… Jag anar en underton hos dig som säger "Om jag inte griper varje halmstrå GENAST så rinner möjligheterna ur mina händer!".Finns det nån sån gömd tanke hos dig? Det stämmer ju bara om du tror på det. Du kan lika gärna tro att saker kommer i precis lagom takt, i ett jämnt flöde, där det finns balans för både roligheter och egen vila.

Att ta hand om sig själv kan faktiskt betyda att tacka nej till roliga saker. Ja, faktiskt. För att skapa tid till att bara vara. Blir det för mkt så blir inte ens det roliga roligt till slut. Då blir det mer ett mantra man håller igång, att man gör så många roliga saker…men är känslan verkligen jordad?

Även om du är ett ovanligt STARKT energiknippe Tungan uteså är det ett mänskligt behov av att behöva TID ATT LADDA OM ibland. Och kanske börjar du känna det just nu…inifrån hjärtat?

Jag VET att du kan känna efter, och kommer att lyckas skapa tid och dra i handbromsen lite innan ditt schema blir fysiskt ohållbart. Jag önskar verkligen att du hittar in i tilliten att du är VÄRD det, för då kommer det att infinna sig. För. Så funkar det juKyss.

Hmmm, blev väldigt upprymd av den där affirmationen…mindre jobb och mer inkomst…den kör vi på!Skrattande

Annons:
Otroulig
12/26/12, 9:40 PM
#168

Näe, var inne och la lite Tarot kort och fick ett kort på mailen. Stora förändringar, jag ska släppa taget, en kärlek på väg in. BRING IT ON!!! Jag kan skratta åt min egen otålighet, men nu tycker jag faktiskt att den här vilo perioden och trögheten kan ta och ge sig. Nu vill jag faktiskt börja mitt nya fina liv. Nu vill jag ha lite action! Det normala i mitt liv är kärlek, gemenskap och glädje och inte att ligga här på soffan med världens träningsvärk i ensamhet och pilla i naveln. Japp, nu är jag redo. BRING THE JOY AND LOVE ON!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
12/27/12, 12:27 AM
#169

Szirius!

Tack for dina ord:)  Bade du och Kathja har sa ratt!

Jag vet ju att jag har manifesterat jobb-mangden , eftersom jag nagonstans inom mig har det inprantat att for att fa mer inkomst sa maste man jobba merObestämd Det ar val de sista resterna av detta motstand som jag haller pa att skrapa bort just nu,, kanns det som:)

Ja min nya affirmation ar

Overflod av Tid och pengar, lagom med inspirerande jobb!!

Jag hann ju fundera lite igar, och kanslan jag fastnade i nar jag skrev,,, har nog egentligen inget med jobb-mangden att gora,,,

Jag vet egentligen vad det ar:) Och aven om jag har jobb just nu sa att jag skulle kunna sitta 20 timmar om dygnet, sa i slutandan sa gor jag inte det (haha) for att jag bryr mig for mycket om hur jag sjalv mar,,,,Jag pausar emellanat,,, gar ut, tittar pa en film,,, laser har inne,,, mediterar etc.

Jag har ocksa bestamt att strunta i nyarsmaten i ar (det blir samma stok som med julmaten,, och i ar vill jag inte lagga ner mer tid i koket ) och familjen ar helt ok med det!! Glad

Tar jag mig tid att koppla upp till mig sjalv,,, sa vet jag att det inte ar problem for mig att bade jobba och ta hand om mig sjalv.

Det ar val lite som Kathja pratar om en stiltje-frustration…. tror jag….

Jag har under sa lang tid fokuserat pa nuet,,, och nu nar jag kanner att saker borjar andra sig , att det borjar rora pa sig,,, sa dyker det upp frustrationskanslor emellanat.

Det ar ocksa lite andra saker som jag vet ligger bakom kanslorna ,,,, men som sagt, en stund varje dag at mig sjalv,,,, sa loser sig jobb och annat!  Aven jobb-mangden kommer att automatiskt justeras, sa jag behover inte agna den specifikt nagra tankar det ar ju som du sager och som vi alla vet,, KANSLORNA det handlar om !

Hade igar, och dagen innan en otrolig huvud-och kroppsvark ocksa… Ingen feber, men det var nog  nagot som hanger ihop med febern forra veckan!

NU ar det i alla fall en harlig morgon har!! Och nu mar jag bra, kanner mig  utvilad,,huvudvark ar borta!! vaknade i morse,,, sakert vid gruppmanifestationstiden:) Intressant det dar,, vid FB healingen vaknade jag och hamnade liksom ute i universum, valdigt starkt, vid vara tider vaknar jag ocksa och bara ar,, innan jag sedan dvalar in i somntillstandet igen:)

Fantastiskt nar man far erfara hur vi alla ar EN och ETT och ALLT!!!

KRAM pa er alla, tur att ni finns:) Ha en fin dag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
12/27/12, 9:14 AM
#170

Nu ar klockan fem,,,

jag har haft ett trevligt tre-timmars mote med skribenten (min spok-skrivare:))som ska skriva min bok,, hon ar saaaa trevlig,, helt in linje med alla mina tankarGlad

Har hamtat en febrig fem-aring fran dagis,,,

hon ligger och sover i soffan och jag har datorn, och ska satta mig med min bio-medicins oversattning,, vi ar inbaddade i filtar och jag har glogg,,, bara vi tva hemma sa det ar tyyyyst, och myyyyysigt,,,

Jag kanner frid och ro.

Har hittat min karna igen, sa allt kanns bra!! Verkar ju ga lite upp och ner och hit och dit,, men jag flyter med ,,, nu ar det varmt och mysigt och skont,,,,

Hoppas ni alla har det bra idag,, Kram pa er!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
12/27/12, 9:25 AM
#171

Vad mysigt det låter Shia, att njuta, jobba och vara med dottern.

MathildaF
12/27/12, 10:50 AM
#172

Har de senaste dagarna fått tecken om änglar. Låtar som spelats på radion, fick en vacker ängel i julklapp, när jag blundar och försökt meditera så har jag sett något änglaliknande framför mig. Som änglavingar utav eld eller starkt ljus. Vet inte vad det betyder riktigt. Kanske borde läsa på mer om änglar:)

[Kathja]1
12/27/12, 10:54 AM
#173

Vad spännande! Du får känna efter vad de vill, eller fråga dem. Skrattande

MissInAction
12/27/12, 11:45 AM
#174

I går kväll så fick sig min harmoni en törn. Det var en olycka igår mitt på dagen, frontalkrock mellan personbil och ambulans, och en kvinna skadades så svårt att hon avled. Jag kände inte henne men jag vet vem hon var, hon jobbade på Konsum här. Tre eller fyra barn hade hon.. Nu känner jag en rädsla i att tänka på det här :O Jag är rädd att om jag känner sorg och tänker på det som hände och på hennes anhöriga, så kommer mina känslor att dra till mig mer av detta, så att någon i min närhet drabbas!! Usch jag blir alldeles nojig. Vågar man känna oro och medlidande och sorg? Eller drar man till sig ännu mer då? Kan ju inte tänka mig en värld utan medkänsla och mänskliga känslor heller…. Nu sitter jag iaf på buss påväg hemåt, ska byta till tåg i Borlänge.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
12/27/12, 11:45 AM
#175

I går kväll så fick sig min harmoni en törn. Det var en olycka igår mitt på dagen, frontalkrock mellan personbil och ambulans, och en kvinna skadades så svårt att hon avled. Jag kände inte henne men jag vet vem hon var, hon jobbade på Konsum här. Tre eller fyra barn hade hon.. Nu känner jag en rädsla i att tänka på det här :O Jag är rädd att om jag känner sorg och tänker på det som hände och på hennes anhöriga, så kommer mina känslor att dra till mig mer av detta, så att någon i min närhet drabbas!! Usch jag blir alldeles nojig. Vågar man känna oro och medlidande och sorg? Eller drar man till sig ännu mer då? Kan ju inte tänka mig en värld utan medkänsla och mänskliga känslor heller…. Nu sitter jag iaf på buss påväg hemåt, ska byta till tåg i Borlänge.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
12/27/12, 12:07 PM
#176

Oro ska du ju inte känna, detta var ju en isolerad händelse som inte förändrar hur världen fungerar. Olyckor händer, och det finns en mening bakom dem som vi andra som inte är inblandade kan se, eller ska se. Så släpp känslan av oro!

Medlidande kan man känna, men det leder ju i slutänden inte till någonting om man inte gör någonting aktivt av den. Jag led tex med min mamma när min styvfar dog, och det smärtade mig mer än någonting annat. Men jag insåg efter ett tag att det inte gav vare sig mig, min mamma eller någon annan någonting att känna så, så istället valde jag att känna kärlek till mamma. Det är en mycket bättre känsla som man kan dela med sig av och som ger någonting positivt för alla inblandade. Så känn kärlek till de anhöriga och drabbade.

Sorg är en känsla av förlust och saknad och den skapar en tomhet där någonting tidgare fanns. Men vi vet ju att det som kanske inte längre är här fysiskt ändå finns kvar i enerigform. Min styvfar, och min far och farmor, känner jag ofta av i ren energiform. Det tomrum som fanns är idag fyllt igen med vissheten att de fortfarande finns här hos mig och de mina. Det som förändrats är att de är ren kärlek och att jag inte fysiskt kan se och ta på dem. Tillåt dig att känna sorg, men förstå varför du gör det och förstå att ingenting tar slut bara för att den fysiska kroppen gör det.

Bara för att du känner alla dessa känslor just nu efter en omskakande händelse så betyder inte det att du manifesterar det in i ditt liv. Du är människa och vi människor har känslor. Det är ju dem som styr oss, de finns där för att de ska finnas där. Var inte rädd för att vara ledsen och arg i olika situationer, men lär dig att se skillnaden i känslorna och lär dig att se vad det är som får dig att känna de olika känslorna, och lär dig att känna dem på rätt sätt så att säga.

Kram och ha en trevlig resa hem!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
12/27/12, 1:12 PM
#177

Tack crinalina för att du svarade så utförligt och så snabbt!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/27/12, 1:14 PM
#178

Men vad konstigt! Jag skrev ju ett mycket längre svar! :O Orkar inte skriva om det just nu på mobilen, jag skriver senare ;-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MathildaF
12/27/12, 4:14 PM
#179

Kathja: Jag få väl göra det men jag brukad ha svårt att få svar när jag frågar om något. Eller så är det bara jag som inte ser svaren riktigt. Jag vill ju gärna ha svar direkt, men det kanske dyker upp nåt svar med tiden. Få väl vara extra uppmärksam:)

målle
12/27/12, 4:34 PM
#180

Sådär ja! Nu har jag den i mitt knä! Min alldeles första splitternya fina iPad! Jag är nöjd!!

[Kathja]1
12/27/12, 5:01 PM
#181

Härligt Målle, den är du värd. Skrattande

Annons:
Otroulig
12/27/12, 7:27 PM
#182

Idag på fikarasten så konstaterade min chef att det var så mycket elände överallt, krig och oroligheter och svajig ekonomi. Tror t.om att han sa mörka krafter. Där sitter jag helt lugnt och säger " men det finns en annan sida, med andra krafter som är lika stor och som växer som man inte nämner i media, det positiva".

Nästa minut sitter en annan Medarbetare och säger ironiskt att hennes man sa "vi går mot ljusare tider" hon räknar med att hon kommer att bli varslad efter nyår. Då säger jag - men det är så det kommer att bli, ljusare, vi förstår bara inte hur än, det kommer att bli bra, vi har ingen aning om hur framtiden kommer att se ut.

Börjar känna mej som något slags mini orakel….Tungan ute

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/27/12, 7:34 PM
#183

Heja dig Otroulig! Visst är det skönt när man inser att man kan börja prata om sådant man innan har hållit för sig själv. Rätt vad det är kommer du att upptäcka hur människor du trodde var "utan tro och insikt" inte alls är det.

Theleonora
12/27/12, 7:35 PM
#184

Jag känner mig också som en mini orakel åt andra men när det gäller mig själv så är jag helt off.

Jag är så otroligt frustrerad och vet inte vad jag ska ta mig till. Det är som att jag står still, och det som hindrar mig är rädsla, men för vad?? Vi har ju redan konstaterat att jag inte är nöjd som det är och jag vill framåt men ändå känns det som att huvudet är framåt, låångt framåt medan benen står kvar. Kan ni se bilden…?

Alla andra känslor har jag ju tillåtit och känt in men just frustrationen är det svårare med. Gah, vill banka på saker och ting men vill ju inte förstöra nåt jag har hemma. Obestämd


szirius
12/27/12, 7:36 PM
#185

#182 Inställningen är ju verkligen a och o i den fina LoA-visanGlad. Vad modigt och bra av dig att nämna din syn på det hela…själv sitter jag nog tyst alldeles för ofta, för att jag antar att folk inte vill lyssna på vad jag säger…och är väl rädd för att bli ifrågasatt på ett otrevligt sätt kanske…lite fegTyst. Vill öva mig på det. Tack för inspiration!Kyss

[Kathja]1
12/27/12, 7:51 PM
#186

# 184 Vi behöver vara i vårt stiltje oxå, det är där vi har möjlighet att få till känslan av att det är som det är och det är bra. Om vi inte tillåter oss att vara i vårt stiltje så jagar vi på processen och då blir den inte hållbar. Allt har sin tid vännen. Andas och hitta känslan av att det är som de är och det är bra.

Otroulig
12/27/12, 8:00 PM
#187

#184 Ja herregud, där har man varit många gånger ..haha senast igår :) Tyvärr hehe är det som Kathja säger. Acceptera att du känner så. Gå och träna. Sen får man öva sig i att bara vara. Det går tyvärr inte att stressa fram nåt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
12/27/12, 8:12 PM
#188

Suck, , jag vet ju att det är så. Bara vara, men just nu skriker mitt ego så högt så högt. Vill inte, accepterar inte och en massa annan goja…

Borde ju gå och träna men tänkte ha en vilodag idag, plus att jag har varit igång hela dagen i storstan och fixat håret, hehe :)

Känns ju som att nån retas med en, jag har accepterat allt, lagt mig platt. Och sen när jag tror att det är dags så vill det inte.. Gaaah!!!!


Annons:
[Kathja]1
12/27/12, 8:14 PM
#189

Ibland måste man ligga lääääääänge ska du veta!

szirius
12/27/12, 8:39 PM
#190

Tills man blir less på att liggaSkrattande

Jag tänkte på detta precis idag, att jag har fått kortare "toleransnivå" på att vara deppig. Nu står jag inte ut mer än några deppdagar i rad, sen är det som att något inom mig automatiskt säger "nä, nu räcker det" och så kommer det måbra-känslor flytande. Ganska underbartGlad.

Och jag tror att det har att göra med att jag släpper lättare nu än för några år sedan. När jag tillåter de känslor som gör ont så är det som att de inte behövs mer än en stund…däremot när jag kämpar och VILL må bra, då håller de i sig. Det här låter ju självklart, men är verkligen inte lätt att få kläm påObestämd.

Frustration handlar om känslo och tankemässig kramp. Att krampaktigt ha en föreställning om saker, inte vara flexibel, inte slappna av och acceptera, gör att man hamnar i frustration.

Det finns verkligen ingen annan väg än att lära sig släppa…Obestämd

Tur att det är så roligt att övaSkrattandeSkrattande

[Kathja]1
12/27/12, 8:43 PM
#191

Japp och Då är det dax att göra annat. Skrattande

Theleonora
12/27/12, 8:58 PM
#192

Kathja, jag var rädd att du skulle säga det. ;)

Och Szirius, ja, när jag tänker efter så stämmer det ju för mig med, är inte depp lika länge längre. Men just frustrationskänslan har jag svårt att skaka av mig. Men jag börjar inse att den vill att jag ska sitta och göra inget för det är en himla massa intressant som kommer upp och som har kommit upp den senaste tiden. Jag måste bara säga att fb-healingen var verkligen kraftfull. Och det bästa nu är ju att jag kan ha en distans till saker och ting, bara jag tar mig tid att få upp allt, se det för vad det är och sen släppa det.


linnease
12/27/12, 9:16 PM
#193

Tjohooo!! Det snöade här inatt, 15 cm på ett bräde! Jag har skottat massa snö idag, nåt av det bästa jag vet *mys*.. Och maten var såååååå god efteråt när jag för en gångs skull var riktigt hungrig.

(kalla mig knäpp om ni vill.. avgudar även andra saker som att hugga och bära ved en hel dag, eller lasta in hö.. OskyldigSkrattande)

Kameleonten - hur segt det än kan va så de verkar de ha rätt, tjejerna här…  :) Kram!

Theleonora
12/27/12, 9:19 PM
#194

Kram på dig med Linnease!! Du låter mer glad :)

Har suttit och accepterat och andats och jag mår bra nu. Men jag vet ju att det går upp och ner och det är OK. FÖr det är som det ska vara och det är bra. Det är för mitt högsta bästa!!


SHIAWASE
12/27/12, 10:20 PM
#195

Linnease skotta snot later underbart!!! Skotta sno, bara vad, lasta in ho hmmmm. det later som mina hemtrakter,, blir nostalgisk nar jag hor dessa "begrepp" Kram pa dig.

Hlarigt att kunna njuta av maten!!!

Kram pa dig:)Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
linnease
12/27/12, 11:39 PM
#196

^_^   mys!

szirius
12/28/12, 12:02 AM
#197

Jag tycker också om såna saker LinneaseGlad - det är nog för att vi får hjälp att jorda oss när vi jobbar med kroppenFlört

Tänker också på ordspråket:

Innan upplysning: bära vatten, hugga ved.

Efter upplysning: bära vatten, hugga ved.

MissInAction
12/28/12, 12:41 AM
#198

kameleonten förresten, hur var din julafton? Vad gjorde du till slut? Glad

Oki jag ska försöka skriva om vad jag skrev tidigare idag, fast jag minns inte hur jag tänkte då visserligen. Jag tyckte iaf att det var mycket klokt som du skrev, crinalina! Och jag ska ha det i åtanke och försöka att bena ut mina känslor och tankar.

Det har i många år varit en skräck för mig att plötsligt och oväntat förlora en älskad, och jag blir så illa till mods varje gång jag hör talas om något sådant. Har så otroligt lätt att sätta mig in i andras situation och känslor och hur det måste vara för dem.
Men jag förstår ju att jag måste göra mitt bästa för att visa kärlek och uppskattning så ofta jag bara kan, till dessa människor. Det är nog det bästa jag kan göra, och uppskatta dem varje dag! ♥

Nu är jag dessutom väldigt känslosam eftersom jag precis ikväll har tittat på de två allra sista avsnitten av Merlin. Åhh! ♥ Jag vill bara gråta och försvinna in i deras värld just nu. Hehe….

Sovdags Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/28/12, 5:18 AM
#199

Hej på er alla!sitter just nu på tåget in till Centrala Tokyo, ska på ett endofyear party, med bokförläggare mm . Känns skönt att få komma ut! Bort från dator och hem och hus och barn och man, haha. Ha en bra dag ! Tänkte lite på skiftet som pågår, min minsta har sista veckan haft ont i pannan,som hon säger , vuxna tolkar det som ont i huvudet. Även många barn på dagis har också haft det.Förkylning sägs det. Men barn känner nog också av de förändringar som sker? Tänker jag

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
12/28/12, 8:36 AM
#200

Godmorgon alla!

Sitter här ensam med en kopp te och försöker kvickna till lite. Mannen jobbar, sonen sover borta och dottern ligger och sover fortfarande.

Har varit utan internet på datorn några dagar och nu har jag lite att läsa ikapp här verkar det som. Bra start på dagen Skrattande.

[Kathja]1
12/28/12, 9:07 AM
#201

Tror absolut att barn känner av det och djur - tycker att våra hundar har varit tröttare än vanligt, precis som jag. Såg iaf ett tips inne på FB om att man ska passa på att meditera idag då det är fullmåne och be om att bli renad ifrån sådant man vill bli av med. Hade varit nice som en avslutning på höstens inre städande tänker jag. Obestämd

Otroulig
12/28/12, 9:44 AM
#202

11.22 är det fullmåne exakt, kolla gärna Thoras tips på länken "läskig känsla"

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Torahzen]
12/28/12, 11:35 AM
#203

Japp, ikväll blir det meditation för moder jord och jag ska be henne ta hand om allt jag inte behöver.

Här hittade jag lite info på FB:

https://www.facebook.com/#!/notes/manne-lindberg/global-healingsessionen-till-jorden-28-december-och-mer-information-om-vintersol/10151332515923896

SHIAWASE
12/28/12, 1:23 PM
#204

Ah vilken trevlig kvall!!! VIlka moten!! WOW,,, De moten jag gor visar min vibration!! sa nu kan jag LUGN slappna av och uppskatta mig sjalv, for jag vibrerar in de mest fantastiska moten,,

En vanlig kvall, med mat och dryck,,,men dar dyker upp intressanta diskussioner om energiskiftet,, en japanska som instruerar Yoga och som liknar en alva bade utseendemassigt och energimassigt,,, varme och karlek,, forfattare, manusforafattaer, musiker, skadespelare, regissorer,,, och alla inne pa samma bana,,,hmmmm NJUTER av allt det harliga! Och dar far jag vara med,,, och introduceras som,,, forfattare till min bok som kommer ut till varen:) (denna bit bra for egot, hihi) ,,, valdigt trivsamt helt enkelt TACK!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
12/28/12, 6:02 PM
#205

Har skrivit säkert 5-6 olika inlägg, i olika trådar,  idag bara för att läsa igenom dem och sen bara "Nää!" och så har jag raderat dem. Vet inte varför, men eftersom jag försöker lyssna på mig själv så gör jag det som spontant känns rätt även om mitt vanliga jag säger åt mig att strunta i det och trycka på skicka ändå. Just idag är det tydligen meningen att jag ska vara tyst.

linnease
12/28/12, 6:08 PM
#206

Glad ♥♥

Otroulig
12/28/12, 6:11 PM
#207

Håbe, precis så där blir det för mig ibland. Lita på dig själv bara. Vi väntar på dina fina inlägg när dom kommer. KRAM!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
12/28/12, 6:13 PM
#208

Shia!! Kanoners!!! Jag har varit lite orolig för dig. Lova att du tar dina moments! Men ÅÅÅÅHHHH, vad kul!! Härligt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/28/12, 9:21 PM
#209

Bra jobbat Håbe, det är ju just så du ska göra med grejer. Känna efter hur de känns - bra eller dåligt, göra eller inte göra.

Annons:
MissInAction
12/28/12, 9:55 PM
#210

Låter underbart, Shia!! Njut, och koppla av emellanåt Cool

Åh jag var ju hos frisören idag. Färgning + klippning totalt 3.5 timme. Förra gången jag var där kom vi ju fram till att vi båda var Harry Potter-nördar. Idag började vi prata om LoA och meditation och energier!! Och katter och romantiska filmer och annat trevligt ♥ 
Sedan kommer det skamliga också, att jag önskar att min sambo vore lite mer så Skäms de verkar vara totala motsatser av varandra.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/29/12, 12:22 AM
#211

Otroulig ,tack for din omtankte:) Ingen fara ,, Jag kan inte stressa om mig tillrackligigt lange for att helt glomma bort mig sjalv! En egenskap som jag tycker valdigt mycket om hos mig sjalv,, vilket gor att vissa jobb (dar inte deadlines) ar inblandade,, kan blir uppskjutna lite val langeFörvånad

Miss,, det later ju som valdigttrevliga 3,5 timmar!!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
12/29/12, 12:18 PM
#212

Det är så kul att vi i denna ganska lilla skara har flera medlemmar som bor på vitt skilda ställen på klotet. Jag älskar att läsa om er vardag, så fortsätt skriva! :)

SHIAWASE
12/29/12, 1:04 PM
#213

Ja Stella visst ar det underbart!! Haller med om att det ar saaa kul att hora om sma vardagliga ting fran alla,, vi ar utspridda men anda saa synkroniserade,,

Kram pa dig!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
12/29/12, 1:35 PM
#214

Shia: särskilt Japan låter väldigt annorlunda och "exotiskt" och det är ju inte så vanligt att svenskar bor där så så det är superkul med dina rapporter därifrån!

[Kathja]1
12/29/12, 1:49 PM
#215

Har idag en seeeeeg dag. Kan ju bero på det trista vädret, smått smått regn från alla håll och kanter. Bläk!

Var iaf ute en sväng med sonen innan, han skulle hämta ut ett paket och då köpte jag en påse ostbågar. Minns inte när jag åt det senast men jag vart så sugen på det! Så ostbågar fick det bli. Har annars slutat med att ha socker i teet och därmed fått ett nytt viktmantra - "jag dricker te utan socker och går därför ner i vikt", hi hi. DÅ kan man äta ostbågar med gott samvete. Skrattande

Ska nog fila lite till på min lilla kurs oxå, har i mitt inre bestämt mig att köra den i två delar i februari, så dax att få ihop något att marknadsföra nu.

Theleonora
12/29/12, 2:53 PM
#216

Här är också en som har en seg dag. Har ont i magen och fick mens idag, lite oväntat trots att det var helt rätt dag i månaden, insåg det efter att jag konsulterat min app på telefonen. Förvånad

Har iaf varit duktig och lagat mat och ska iväg på en liten fika sen, vill egentligen inte ta mig ut i det här kalla ruggiga vädret men det blir nog trevligt med lite fika :).

Märker att det är himla mycket osm pågåg inom mig men this to shall pass.

Btw Kathja, när jag har surfat på mobilen har jag råkat trycka anmäl på två av dina inlägg ObestämdFörvånad. Såklart var det inte meningen, men det är lätt hänt när man bläddrar i mobilen.


Annons:
Håbe
12/29/12, 3:05 PM
#217

Men vad är det här??? Nu skrev jag ett inlägg i en tråd och innan jag var klar så flimrade skärmen till och hela inlägget försvann?? Ok, jag fattar vinken. Jag håller tyst. Men varför? Det vore liksom kul om man fattade vad vad det nu är jag ska förstå.

MissInAction
12/29/12, 3:59 PM
#218

Hahaha Håbe! ♥ Vad söt du är Skrattande Kram!
Det kanske är något du behöver bearbeta i lugn och ro utan inblandning från oss? Eller något som du behöver höra/läsa någonstans ifrån - behöver ju inte nödvändigtvis vara härifrån.

Vi har antagligen samma väder, kameleonten, men själv tycker jag det är mysigt ute! Grått och kallt eller klart och kallt… hur det än är så blir allt mysigt om man tittar efter det vackra, och klär sig efter väder Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
12/29/12, 4:05 PM
#219

Det är ofta du ska vara tyst nu för tiden Håbe! Tur du talar om att du är här iaf, så vi inte känner oss bortglömda. Flört

Theleonora
12/29/12, 5:02 PM
#220

Är du i Uppsala nu MissI?

Jag avbokade fikat, får ta det en annan dag. Känner verkligen inte för att gå ut och så fort jag avbokade mådde jag mycket bättre :). Det är så kallt inomhus och jag bävar för hur det är ute. Sen fick jag mensen idag och känner mig alldeles matt i kroppen. Hoppas på en ordentlig utrensning nu :)


Stella_Polaris
12/29/12, 5:35 PM
#221

Håbe: hahahaha! :) Känner lite igen det. Ibland känns det som att universum ger tydliga pikar om att man kanske ska vara tyst istället.

MiA: Åh, tulpaner! Jaaaaa! Tack för påminnelsen, ska köpa en frasig bukett till mig själv på nyår! Visst är det skönt att få ut julen och börja längta efter vår istället?

Kathja: Vad spännande det lät. Jag skulle också gärna vilja få en stjärna lagd, men känner ingen som kan. Har hon prickat rätt tidigare?

linnease
12/29/12, 6:17 PM
#222

^_^   mys!

[Torahzen]
12/29/12, 7:50 PM
#223

Tulpaner, ja! Det måste jag köpa.

Annons:
MathildaF
12/29/12, 9:05 PM
#224

Kameleonten: jag brukar också råka anmäla i Inlägg när jag är inne från min iPhone, vilket jag oftast är. Då e ja inte den enda "klantiga" hehe

målle
12/29/12, 9:13 PM
#225

Heeeeeej alla glada fina söta kära vänliga underbara människor som hänger här! Hur mår ni? Det känns som jag varit frånvarande länge! Men jag finns i era kulisser! ;) alltid!

MathildaF
12/29/12, 9:17 PM
#226

Hej Målle! Kul att höra från dig:) Jag kan bara tala för mig själv men just nu så är allt bra:) hur mår du?

Otroulig
12/29/12, 9:22 PM
#227

Hej alla! Allt väl här med!! Kram Målle och Mathilda! I morgon ska det göras hallon bomber till Nyårsmiddagen, mitt bidrag till Nyårs festen. Ska bli så kul! Annars har jag gjort det jag gör bäst just nu Chillat:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
12/29/12, 9:32 PM
#228

Jag tycker i och för sig inte att jag tjattrar så mycket så att universum har någon anledning att be mig hålla tyst :-/ Men jag har faktiskt en tanke om vad det handlar om. Ska låta det falla på plats och fundera på hur jag ska förhålla mig till det.

Otroulig
12/29/12, 9:44 PM
#229

Håbe, du tjattrar verkligen inte. Själv har jag förvandlats till en kråka eller nåt :) Acceptera bara. Ser fram emot att höra vad du kommer fram till. Kramis

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Stella_Polaris
12/29/12, 9:50 PM
#230

#228: det menade jag inte heller. Men ibland känns det som om man får en fingervisning om att behålla energin för sig själv en stund till istället för att dela med sig av det till andra. Det är inte dags att sprida just de tankarna än, om du fattar? Åtminstone har jag upplevt det så i mitt liv.

Annons:
Håbe
12/29/12, 9:58 PM
#231

Stella- det förstod jag att du inte menadeSkrattande.

Jag har haft tankar kring det här med hur och vad jag skriver eller snarare varför. Tror det handlar om det. men som sagt. Jag behöver få sortera det lite själv först innan jag sätter ord på det högt. Tror liksom att det handlar om ett ganska bestämt steg in i nästa fas av min resa mot ett bättre och lyckligare jag.

[Kathja]1
12/29/12, 9:59 PM
#232

Jag brukar tänka att det är något jag ska formulera annorlunda, ta bort eller lägga till, när inläggen försvinner istället för att bli publicerade. Undra om det mest händer oss som bryr oss eller om alla har samma problem, för det händer ju titt som tätt.

MissInAction
12/30/12, 12:18 AM
#233

kameleonten,
Japp jag kom hem till Uppsala i förrgår! Back to civilization Skrattande

Stella,
Eller hur! Krispiga väldoftande blombuketter! Finns inget som så lätt förhöjer humöret och känslan ♥
Jag hade såna vårkänslor igår i förrgår och dagen innan! Haha! Antagligen för att det var soligt och rätt så varmt. Det känns verkligen som att det har vänt nu. Ljuset är påväg tillbaka! Och denna känsla brukar jag vanligtvis få direkt den 1 januari Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
12/30/12, 12:42 AM
#234

Godmorgon pa er fina! Har i Tokyo regnar det idag…Tulpaner later ju harligt,, Skulle vilja stada,,

Ska satte mig ner nu och koncentrationsjobba ett antal timmar sa far vi se sedan.
Det ar i alla fall enormt skont att inte behova vakna pa morgonen,,nu nar dagis och skola ar ledigt!

Malle,,, kul och du tittar in har (eller att du visar att du ar har hos oss:)

Habe,, Mig hander det inte ofta en ibland,,, vi langtar ju efters dina insiktsfulla, kloka och ROLIGA inlagg!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
12/30/12, 12:46 AM
#235

Åh filmen förresten! Jag kan varmt rekommendera den ♥
Berättelsen om Pi
Ni som läst boken kommer att älska den. Troligen ni andra också.. hehe

Jag blev så himla glad i somras när jag såg trailern på bio, för jag hade ingen aning om att den skulle bli film. Och jag bara rös över hela kroppen! Och äntligen fick jag se den. Det var väl investerad tid ♥

Och filmen är full av budskap och LoA och hopp och tro. Verkligen en vacker berättelse. Och visuellt snygg. Ni som har bra 3D-seende kommer nog få glädje av den aspekten också. Själv har jag väldigt begränsat 3D-seende tyvärr. Men filmen var fortfarande snygg. 

En sån där historia som dröjer sig kvar inom en. Det dröjde bra länge innan jag inte tänkte på den varje dag efter att jag läst ut boken.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
12/30/12, 5:17 PM
#236

Shit, det händer massor spännande grejor sedan jag hittade "allt är bra, alltid"-vibben och vortex igen. Massor av bra manifestationer på alla möjliga plan! ♥ 200 dollar på en dag bl.a, folk som bara vill ge! Cool :)

Snubblade just över en ledtråd som gav mig massor av relief (vad säger man på svenska? lättnad? vet inte varför men kändes som en stor tyngd fallit av, så skönt att FÖRSTÅ saker!) - p-stav!!! Insåg ju för ett par månader sen att jag haft nån slags psykos ganska länge, började läsa en ny bok igår, Brain on Fire, känns som den är full av ledtrådar och insikter! Bara kommit ett par sidor, men, p-piller och p-stav! Provat bägge i olika omgångar när jag var typ 17 och 20, och blev helt personlighetsförändrad båda gångerna, men insåg det inte själv förren efter ett bra tag, använde båda typ ett år var innan jag insåg vad som hände och slutade. Fick en stark intuition nu om att det triggat vad som hände nu med psykossymptomen efter jag gick in i väggen. Kan inte riktigt förklara varför, men sån lättnad, fick en sån download av insikter som jag inte riktigt kan sätta ord på än, känner att jag vill bara jubla och känner mig sjuuukt nyfiken på hur allt hägner ihop, det är så galet att hormoner kan påverka en så mycket och så himla intressant och spännande på en gång!!

Otroulig
12/30/12, 5:34 PM
#237

Oj! Vad spännande. Just det här med P stavar har jag hört mycket konstigt om.. Det här med hormoner är lite läskigt. Jag har hört att överskottet som vi kvinnor kissar ut gör fiskar sterila. Läskigt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
linnease
12/30/12, 5:43 PM
#238

Åh shit?! Läskigt ja!! Så mycket kemikalier i omlopp överallt, plaster i vanliga produkter som påverkar hormonsystem och hej och hå.. Ett ämne jag skulle vilja förstå lite bättre. Älskar ren fri natur så mycket, där man kan dricka ut vattendrag och bada i rena sjöar och hav. Älskar teknikutveckling och är prylnörd med… så i mitt vortex går de hand i hand, undrar hur det ligger till i verkligheten egentligen? Nyfiken.

szirius
12/30/12, 5:44 PM
#239

Jag sitter här med tända ljus nu , med typ alla känslor i kroppen samtidigt. En sån dagSkrattande. Lättirriterad, morr, skönt att killarna håller sig på övervåningen och spelar dataspel hela kvällen - vilket dock är en av anledningarna till mitt morr, haha. Har tappat alla regler kring datatid och mat nu med jullovet… och sonen behöver ramar för att må bra…så jag känner lite skuld över det och försöker förlåta mig och tänka att det är ok…

Helt oförberedd inför morgondagen. Vi har lösa planer men inte mer än så. Inget party iaf och det känns helt rätt.

Hmm, känns som om jag har skrik och gråt i kroppen som vill ut, sådär GAAAAH, och sen är det bra. Fick lust att ta mig en snaps! Vi hade ingen hemmaSkrattande

Känner mig så udda idag. Som att jag inte passar in nånstans. Jaja, jag har rätt att få finnas ändå!Tungan ute

[rore]
12/30/12, 5:46 PM
#240

Sitter här med en såndär känsla igen,, antar ni känner igen hur det är när insikten är på väg upp. Halvt frustrerad och halvt ivrig och samtidigt så käns det så där konstigt stilla och ändå sjuder någonting i djupet av en själv,, (eller så är jag konstigSkäms.)

Fast konstig är ju ingenting annat än en föreställning om någonting som "man" i allmänhet antar är normalt eller onormaltTungan ute. Föreställningar är svåra att bryta, men tur att de medvetandegörs i alla fall.

Hmm, ja det bubblar runt i vilket fall som och bästa sättet att hantera detta är att skriva av mig,, även om det kanske verkar både flummigt och osammanhängande.

Har haft en fras i huvudet i några dagar nu:

Bli förändringen, som du vill se!

Stöddigt uppmanande studsar den runt inom mig, mer eller mindre synlig. Tankarna och känslorna runt denna mening blir bara större och vidare i sitt begrepp som om den inre rymden expanderar.

Otroulig
12/30/12, 6:03 PM
#241

#240 jag kanske är ute och cyklar nu, men jag känner att det verkar finnas ett behov ( och samtidigt en tvekan) för många här att stå upp för vad vi tror på. Att ta det här ut i vår omgivning. Att leva mer öppet med våra insikter. Ligger det i linje med vad som bubblar i dig tror du ?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
12/30/12, 6:20 PM
#242

#241,

Nej inte riktigt som det käns just nu,, men jag börjar få ett hum om vad det handlar om,,

Hade glömt bort en fråga som jag ställde för några månader sedan,, angående vilja och villighet,, tror att svaret snappades upp av mig nu,,,,,

och då handlar det om tron på mig själv,,,, hmm,

[Kathja]1
12/30/12, 6:34 PM
#243

Har svajat fram och åter senaste dagarna, hittar tilliten och så tappar jag den igen. Ä ovanligt "känslig" för vad min man säger, brukar som sagt inte bry mig eller tolka negativt. Men i morse blev jag ledsen då han inte vill att jag klipper håret. Ingen stor grej, handlar bara om bristande kommunikation där han (som vanligt) inte "vill" lyssna. Jag vet ju vad jag menar när jag snackar om att klippa håret och jag vet ju vad han vill ha ( en tjej med lååångt hår) så nog borde han lita på mig så pass att han vet att jag inte skulle göra något som går emot vad han vill (givetvis samtidigt som det är något jag vill) - men det var inte läge att ta det där och då.

Nu är han i allafall iväg och lämnar sina söner så nu ska jag träna, duscha och meditera sedan får vi se - njuta av egen tid i alla fall. Skrattande

crinalina
12/30/12, 6:41 PM
#244

Rore, den känslan du beskrivet är en känsla som jag både älskar och hatar samtidigt. Jag hatar att vara i den, men jag älskar att jag vet att den leder till en insikt. Det bästa du kan göra är att sluta fundera på det. Svaret kommer och den berömda poletten trillar ner när du är redo för det. Som det gjorde för mg med "surrender"-insikten igår. Helt plötsligt bara är det så självklart vad det är. När det kommer så vet du att det är det som kommer.

Jag har för övrigt inte något behov alls att ta något ut i min omgivning, i alla fall inte någonting annat än positivitet och kärlek till livet. Jag har inte något behov att prata och predika LoA för någon som inte själv redan hittat det. Det är helt enkelt inte min lott i livet att göra den biten. Inte med begreppet LoA som benämning. Som jag ser det så skrämmer det fortfarande folk, och det har jag inga som helst önskningar om att göra. Däremot så skriver och pratar jag gärna om just positivt tänkande och att allt är energier och att man får vad man tänker och känner osv. Dvs allt som är LoA, jag använder dock inte begreppet LoA när jag skriver och pratar om det. Inte för att jag inte står för det utan för att jag anser det viktigare att folk i allmänhet får upp ögonen för att söka positivitet i sina liv, att de ska förstå att livet blir bättre och gladare om man ändrar sitt sätt att tänka. Men jag vet också att många slutar lyssna om man börjar prata om begrepp som LoA och Universum osv. Att predika för döva öron gör ingen lyckligare.

För mig är det också precis det som LoA handlar om. Att skapa lyckan inom sig själv, så visst är det LoA jag skriver om, men som sagt utan begreppet LoA. Jag tänker att man kan få folk att få upp ögonen först så kan de själva hitta vidare i sina sökanden, och kommer de även då till mig så hjälper jag dem med vad jag kan såklart. Oavsett vad det kallas. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
12/30/12, 7:27 PM
#245

#240 åh, den är ju så klockren. Var förändringen som du vill se.

Den kan man fundera på länge och ta in, på så många plan.

Det är samma tänk som en av mina favoriter: förbanna inte mörkret -tänd ett ljus

MissInAction
12/30/12, 8:56 PM
#246

Jag är inne på samma linje som när det gäller omgivningen #244 Glad

#245
Ja precis! Agera istället för att förvandlas till offer.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
12/30/12, 10:54 PM
#247

Ville bara inflika en mycket trevlig låt Glad Adele har blivit en av mina favoritartister det senaste året och den här låten är en av favoriterna just nu ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
12/30/12, 11:08 PM
#248

Jag hörde en svensk artist som lät så himla lik Adele…Miriam Bryant:

http://www.youtube.com/watch?v=Z4IIIV51F-Q

SHIAWASE
12/30/12, 11:47 PM
#249

Godmorgon pa er alla fina!!!

Nyarsafton! Har blir det bra familjen,,,

Vi ska ata Sukiyaki och sashimi ikvall:) Kopte fint kott igar,, sa dar tunnt och gott sa det smalter i munnen liksom! Och massor med Sashimi..

GOD MAT och FRAMFORALLT, Ingen tid behovs for tillagning !!! (Sukiyaki ar en "gryta" som man lagar till pa bordet, med tunnt , tunnt kott och gronsaker)

Gar lite upp och ner i mina kanslor… Min man och resten av familjen tror att det ar for att jag har sa mycket jobb, men det ar ju bara den ytliga orsaken. Men jag vet sjalv vad det ar,, sa jag flyter med,, i det som sker. Och overlater mig sjalv till Universum och MIG SJALVGlad

Men nu pa morgonen ar det skont och lugn med kaffe och ensamtid!  Osregn hade vi igar, och idag ar det ocksa ett innevader.

Var forandringen som du vill se, Tack Rore for dessa ord:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
12/31/12, 12:36 AM
#250

Jag tror det är Dalai Lama som sagt just:

Be the change you want to see.

Det kan vara flerupplysta personer som sagt det också.

SHIAWASE
12/31/12, 6:23 AM
#251

Har precis varit och handlat,,, idag ar det som svensk julrusch har. Det ar helgdag 1:a, 2:a och 3:e,, och alla handlar nyarsmat etc.

Jag har ju bestamt att inte gora nagot iar, men jag kopte i alla fall lite,, lagger inte nagon tid pa att laga maten, utan kopte fardiglagat sa att vi har ett "mini-nyarsbord" i morgon bitti.

Har ater man nyarsmaten pa morgonen den 1:a , skalar i sake  och ater mat. Barnen far pengar, "toshidama" heter det i sma kuvert  (som julklappar ungefar)….

Jag firar ju nya aret 8 timmar tidagare an er andra (eller Linnease,, hur ar din tid egentligen)

Nu ska jag ta en pause,, sedan stada upp, ta bort en del av julpyntet (granen far sta kvar) och forbereda lite.

Vid tolv-slaget sa dricker man ju champagne, men framst sa ater man nudlar!!

nudlarna ar langa och for med sig en lang och sammanhangande lycka till det nya aret.

Sa, nu vet ni hur jag har det idag (sitter med min biomedicin oversattning emmellanat, men huvudet blir saaaa mosigt av denSkrikandes),, sa det maste varvas med lite annat!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
12/31/12, 11:13 AM
#252

Här är det världens isgata överallt. Tur att jag ska ut och fira nyår på landet med tre stycken andra jyckar så plutten får leka av sig. Vi börjar med gemensam lunch, brukar försöka göra en utomhus aktivitet, men idag blir det nog nåt inne. Sen hjälps vi åt med maten. Jag har redan gjort desserten och tar med mig. Varje år pyntas bordet i ett färg tema, så vi får se vad det blir i år. Massor med bubbel och god mat väntar. Jag fick ett olinjerat blad i min dagbok i går och skrev med stora bokstäver upp de känslor/ agerande jag ville fylla mitt 2013 med. KÄRLEK, GLÄDJE ,GEMENSKAP, KREATIVITET, NJUTA, INTIMITET, ÅTRÅ, VARA TILL NYTTA, HÖJA MIN OCH ANDRAS VIBRATION. Nu önskar jag alla er ett Gott Slut på det magiska 2012. För mig känns det som att det hänt oerhört mycket inom mej och ni är en stor del av det TACK!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
12/31/12, 12:05 PM
#253

Här blir det inte mycket nyårsfirande tror jag, om inget oväntat dyker upp. Är bara jag, mannen och sonen hemma. Vi ska väl äta lite gott och titta på regnet. Jag hade hoppats på uppehåll så vi kunde skicka iväg våra lyktor, en annan bor ju i skogen och behöver inga tillstånd för det. Men jag har inte gett upp hoppet-  har beställt uppehåll, vindstilla och stjärnklart till i natt.

Blir till att snacka med molen lite ~ "Tack alla moln för att ni är borta" Flört

Tar mig iaf tid att starta upp det nya bra - känns som att jag har tryckt på reset och nu är det dax att starta upp igen med nya friska tag. Har en plan på vad jag ska ge mig själv under 2013 och det känns skönt.

Otroulig
12/31/12, 12:17 PM
#254

Åhh vi har oxå lyktor, tänkte inte ens att det inte skulle gå att få dom lyfta, haha:) det utgår jag naturligtvis ifrån!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
12/31/12, 3:09 PM
#255

Just nu ligger jag i mörkret i sovrummet, för sista gången i år, och kollar igenom här. Fläskfilén ligger i marinad inför kvällens grillning. Våra vänner grannarna kommer över och vi ska äta trerätters fast med avslappnad känsla. Med grillad fläskfilë som huvudrätt, med hasselbackspotatis! Det har jag inte ätit på flera år så det ska bli mums. Vi ska väl förutom att äta, vi kommer att ha mat till en hel tomtearmé tror jag, så ska vi spela något spel eller kort eller nåt.

Men nu ska jag fortsätta läsa här inne och sedan sova en stund så jag inte somnar vid middagen.

Ha en underbar kväll och vi ses nästa år!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
12/31/12, 3:55 PM
#256

Nyårsfirandet här blir lugnt i hemmet. Jag, sambon och sonen. Sambon och jag äter helstekt oxfilé, med kantareller och sparris. Till det blir det gott, dyrt rött vin och till efterrätt blir det Ben & Jerry's glass. Just nu sitter vi vid teven med våra iPads i knät och avnjuter en gin-drink medans sonen sitter vid datorn på sitt rum. Vid tolvslaget skålar sambon och jag i Asti Araldica och smäller iväg de raketer vi köpt. Hoppas ni alla mår så bra ni bara kan och se nu till att avsluta 2012 inatt så ni kan lägga all fokus och kärlek på det nya fina år som kommer! Gott avslut på 2012 och gott nytt 2013 till er alla!!!

SHIAWASE
12/31/12, 4:28 PM
#257

Gott Nytt Ar pa er alla fina!!! Har ar klockan nu 00:30 , 2013! Vi har atit god mat, och bara haft en lugt kvall, en dotter ar ute, en sover i mitt kna, och en ar vaken,,, stack ivag med pappa for att handla chips:)

Njut av er kvall!!! Ni skiftar ar, precis nar jag vaknar (kl. 8 ),,, Kram pa er!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
12/31/12, 8:18 PM
#258

Jag är sex timmar efter Sverige, så fjorton timmar efter dig Shia. När du firade låg jag kvar o drog mig i sängen på morgonen och läste bok :)

Ingen som känner för att fira nåt särskilt här verkar det som, får se om nån vaknar till framåt kvällen och tar tag i nåt. Har en flaska champange i alla fall! Lite sugen på att fixa nåt gott att äta, annars blir det nog mest chill.

Annons:
målle
1/1/13, 12:24 AM
#259

Välkommen fina 2013! Detta ska bli mitt absolut bästa år hittills!

MissInAction
1/1/13, 12:31 AM
#260

Wohooo nytt år! ♥

Lyckan att stå på balkongen, iklädd sommarskor (för att de var bekväma att bara dra på) och mjuk gosig gul vinterjacka, drickandes mousserande vin, tittade på vackra fyrverkerier tillsammans med sambon! Skrattande
Får se om jag tittar lite mer på The Vampire Diaries innan jag lägger mig. Nu är en ny början. Så häftigt att det faktiskt känns i hela mig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: