Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1440 ggr
[Kathja]1
12/11/12, 10:44 AM

Dagens påminnelse

Allt ÄR som det är och det är bra. Vi är alla skapade ur harmoni, i harmoni och för att leva i harmoni. När vi är där då flödar allt i den riktningen vi vill. Då manifesterar vi lycka och harmoni med allt vad det innebär.

Harmoni hittar vi genom att slappna av. Genom att andas och njuta i det lilla såväl som det stora. Harmoni skapar vi inte, den är redan där men när vi kämpar så håller vi harmonin ifrån oss och det är då vi mår dåligt, skapar våra liv på ett sätt som gör oss nere, stressade och obalanserade.

Meningen med livet är harmoni, harmoni är KÄRLEK, det är ALLT.

Andas och flyt med, omfamna känslan då den kommer och släpp den sedan fritt. För varför ska du krampaktigt hålla fast vi något du inte vill ha, något som skapar obalans i ditt jag?

Se livet som en flod. Harmoni skapar du genom att glida med flödet, obalans genom att simma mot strömmen. Det är logiskt - det ena går med energiflödet och det andra mot.

Livet ska inte vara ett slit, eller ett krig, eller som att klafsa runt i geggamojja - det ska vara smultron på ett strå, som sol mot vårt ansikte, som fågelsång i gryningen, som en stilla bris just när vi börjar bli varma, som barnskratt och att ligga i gräset och titta på molnen.

Andas och glid med - DÄR hittar du till HARMONI, till menigen med livet till det som är DU.

Kommer du på dig själv med att kämpa emot harmonin STANNA, ANDAS, lyft din blick mot himlen och be om frid.

Annons:
SHIAWASE
12/11/12, 12:26 PM
#1

Sa sant Kathja, Tack:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
12/11/12, 12:40 PM
#2

Tack för påminnelsen Kathja! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
12/11/12, 2:04 PM
#3

TACK!!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jofiel
12/11/12, 2:37 PM
#4

Väldigt bra skrivet!

Tänk om man kunde leva efter det alltid Glad

[Kathja]1
12/11/12, 3:52 PM
#5

Andas, slappna av och känn att det ÄR sant - då blir det lättare att låta bli att kämpa emot. Skrattande

Du VET hur du ska göra därför att det är en medfödd förmåga, det är till och med som så att du visste det redan INNAN du föddes. Det är det naturliga. Slut dina ögon och känn att detta är din sanning. Kyss

Otroulig
12/11/12, 7:16 PM
#6

Tack Kathja, det är så coolt när jag upptäcker att jag har tankar som inte accepterar, jag är uppe i egot och sen när jag svisch bara accepterar och följer med i ett flöde och väljer andra tankar. Vilken skillnad det är. Detta händer så många gånger per dag:) Den som övar lär sig ;) Tack för den fina beskrivningen!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
citytjejen
12/11/12, 8:45 PM
#7

Tusen tack! Tar de orden med mig Glad

/Christina

[luneri]
12/11/12, 8:58 PM
#8

Jättebra skrivet! Sådana här påminnelser är jättebra emellanåt :)

szirius
12/11/12, 10:18 PM
#9

Jag har sån energi idag och ikväll, ett fnitter och lugn på samma gång, en härlig känsla! Och jag var på vippen att göra ett kärleks-sprudel-inlägg, men skulle bara hoppa in här och läsa ditt först - och det var ju same,sameSkrattande

Har haft ett sånt härligt samtal med maken ikvällKyss, vi fnular ju på så mkt på varsitt håll, har inga behov att lufta varenda tanke med varandra men när vi gör det ibland, som ikväll, så är det så oerhört häftigt att inse att vi kommit fram till precis samma sakerGlad.Vi känner tex, ren tintuitivt att vi INTE ska jobba hårdare, vi ska slappna av MER.Vi vill inte gå med i samhällsropen om att "allt är en kamp och man får ta det som finns och det är svårt att leva", vi vill inte ha dessa ord som vår sanning.

Livet ska njutas. Och man ska jobba med saker man älskar, annars kan det vara! Verkligen! Så SKÖNT att få det bekräftat i min kärlek  Ett jobb ska ALDRIG behöva kännas som en uppoffring, då är det inte rätt. Wow, ikväll har jag sån tillit. DET RÄTTA FÖR MIG KOMMER. Jag känner det, som en förälskelse i magen. Och det underbara är att precis så här kände jag sist när jag sade upp mig, utan aning om framtiden - och dagen efter hade jag, som en skänk från ovan, funnit kontakter som ledde till det senare jobbetGlad. Så himla tacksam för att universum leder mig nu, visar mig att inte kämpa, utan öppna upp och flyta med.

Livet ska vara smultron på ett strå, som sol mot vårt ansikte, som fågelsång i gryningen, som en stilla bris just när vi börjar bli varma, som barnskratt och att ligga i gräset och titta på molnen.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Miwis
12/11/12, 11:39 PM
#10

Tack Katja! Livet är underbart Glad

Det påminner mig om att jag för några år sedan, när jag var ute på promenad, såg en gråsparv och minndes att jag hört att fåglar är väldigt "pratsamma" av sig Glad Så jag stannade till, blundade och frågade i tanken fågeln vad som är meningen med livet.

Vet ni vad fågeln svarade?

It`s all about Love!

GladGladGlad

[Kathja]1
12/12/12, 10:08 AM
#11

Så underbart att du skrev om den lilla sparven. När jag var ute med hundarna igår så kom det en liten en flygande och den höll sig på låg nivå precis bredvid oss och jag kunde höra hur den sa "allt är bra". Skrattande

MissInAction
12/14/12, 12:00 PM
#12

Måste säga att jag älskar det stycket du skrev, Kathja Glad

det ska vara smultron på ett strå, som sol mot vårt ansikte, som fågelsång i gryningen, som en stilla bris just när vi börjar bli varma, som barnskratt och att ligga i gräset och titta på molnen. 

Jag har precis utnyttjat det och översatt det till engelska för att jag skrev en lång kommentar till en onlinevän i Slovenien, som hittade LoA förra året men säger sig ha gått vilse och tappat det.. hon verkade lite uppgiven.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
12/14/12, 12:10 PM
#13

Låna på!

Annons:
Upp till toppen
Annons: