Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1538 ggr
MissInAction
2012-12-09 23:49

12.12.12 - Vad ska ni göra?

Har ni tänkt göra något särskilt på onsdag? Det är ett rätt speciellt datum, och som vi har pratat om mycket energier och skiftningar på gång just nu Glad

Själv hoppas jag kunna ta mig iväg till naturskyddsområdet här intill. Det är det smidigt för mig att ta mig dit och man slipper hus och fordon där. En härlig långpromenad med meditation vore fint ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
2012-12-10 00:12
#1

Jag ska nog meditera. Om vädret tillåter uppe på taket, annars i mitt mörklagda sovrum. Kl 12.12 såklart. Vår tid alltså. Annars är ju kl 12.12 typ varje timme, och vissa halva timmar, under hela dygnet någonstans i världen. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-12-10 00:16
#2

Ja det har du ju rätt i!! Och så tänker jag att om jag skulle resa "med tiden" så skulle jag få uppleva samma tid flera gånger på ett dygn. Men vem vet om tiden egentligen existerar? Den sägs ju vara en illusion! Hehe… (se insiktstråden) Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-12-10 07:45
#3

Jag får se vad jag gör, brukar ju alla mina lediga dagar börja dem med en stund i naturen så det lär det bli. Men just att pricka in kl.12.12 vette fåglarna om det blir, ska med mannen upp till Göteborg för att träffa en psykolog angående bonussonens ADHD utredning.

målle
2012-12-10 13:27
#4

Jag ska vara på min praktikplats för uppföljningsmöte kl 8:30 och då ska jag föreslå att jag kommer gå dit på fredagar också framöver, sedan vet jag inte riktigt vad som händer. Tror inte jag mer mig ut någonstans om snön fortsätter falla på detta vis. Kanske kan jag ta mig till posten i Eslöv och hämta ut mitt nya körkort..(beror på vädret)

szirius
2012-12-10 14:49
#5

Klockan 10 ska jag fika hos en ny bekantGlad Sedan ska jag meditera med start kl 12, vill nog göra det hemma i min ensamhet.

#3 Låter skönt att börja dagen i naturenGlad. Jag är så dålig på att ta mig ut när det är kallt uteOskyldig. Jag har varma kläder och tycker att det är skönt när jag väl kommit ut, men behöver en spark i baken för att komma igång med promenaderna igen…

[Kathja]1
2012-12-10 16:20
#6

#5 Då är det bra att ha hund! Och att bo i naturen. Skrattande

Annons:
szirius
2012-12-10 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 alltså…jag bor ju också i naturenSkrattande…400 m till detta…Glad

MissInAction
2012-12-10 18:58
#8

Vilket paradis, szirius!! Älskar träd och vattendrag tillsammans ♥ 
Är det en flod?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-12-10 19:01
#9

Då får du skaffa hund. Flört

Otroulig
2012-12-10 20:23
#10

Jag ska ta lång lunch och ta en meditation enligt förslag på Healing i Fokus. Om det nu är så att nya energier är på väg så känns det fint att välkomna dom med tankar om kärleksfull och harmonisk jord.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2012-12-10 23:32
#11

Ja Szirius,, du BOR ju i en paradisvilla!! I ett paradisomrade! underbart!!

Jag har faktiskt inte tankt nagot pa detta,,

men meditationsstund kanns ju bra!!! Jag behover som sagt stanna upp och meditera mera, kanner jag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-12-11 14:15
#13

Tack Torahzen, nu har jag officiellt joinat det också Skrattande Längtar!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[luneri]
2012-12-11 20:41
#14

Jag ska diskutera om lånelöfte med banken och sedan är det budgivning på en lägenhet samma dag! Får se hur detta går. Är ju student egentligen, men satsar på en billigare lägenhet, men nervös är jag ju ändå iome att jag har csn som inkomst.

Håbe
2012-12-11 20:51
#15

Kl.12.12 så är jag ju mitt i att natta våra småknattar. Blir lite svårt att meditera då, men sitta tyst och fokusera på bra känslor kan jag göra.

crinalina
2012-12-12 22:48
#16

Så vad gjorde ni idag kl 12.12?

Jag tillbringade timmen innan med att titta på en av mina favoritfilmer "Magic Beyond Words - The J.K. Rowling Story" som alltid väcker starka känslor för mitt skrivande. Allt för att komma i en öppnande och stark känsla. En av mina favortiscener var det sista jag såg innan alarmet ringde och det var dags för meditation.

Jag stängde in mig i mitt mörklagda sovrum och så gjorde jag först en vitt ljus från Universum meditation, jag fyllde hela min kropp med vitt ljus och sedan skickade jag till mina närmaste och alla andra. Jag ledde ljuset genom min och deras kropp kroppsdel för kroppsdel med början och slut i hjärtat.

Därefter bytte jag ställning och satte mig med fötterna på golvet och jordade mig med rött ljus från Moder Jord och gjorde samma procedur där. Först fyllde jag hela min kropp och sedan skickade jag till de jag älskar och alla andra och ledde det röda ljuset kroppsdel för kroppsdel i våra kroppar med början och slut i hjärtat.

När jag slutade så hade jag en lugn, varm och harmonisk känsla i kroppen och den har funnits kvar hela dagen.

En mycket bra stund. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-12-12 22:57
#17

Intressant att du gjorde åt det hållet, jag brukar alltid jorda mig först… Bara en parantes och helt ointressant!

Jag satt i bilen på väg till Göteborg, vi åkte strax före tolv, fick typ 3 sekunder lugn då min pratglada och lätt "busiga" man höll låda. Men jag försvann bort i sceneriet en kort stund och skänkte då Universum en skvätt kärlek.

crinalina
2012-12-12 23:21
#18

Jag vet inte varför jag gjorde så först, det föll sig naturligt helt enkelt. Jag tror att det är för att det är viktigare för mig just nu att vara jordad. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-12-12 23:21
#19

Jag har varit lätt euforisk sedan igårkväll. Sov lätt men känner mig inte trött. Jag mediterade 30 min med start kl. 12 och såg jorden omringas av stora vita änglarGlad.

MissInAction
2012-12-12 23:58
#20

I dagens skratt-tråd kan man se vad jag gjorde idag Tungan ute Och ingen meditation har jag gjort idag. Däremot har jag gjort det mesta jag gjort medvetet och med kärlek. Får ta en ordentlig meditation senare i vecka!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Håbe
2012-12-13 06:24
#21

Jag hade tänkt att försvinna in i mig själv en liten stund medan vi nattade barnen men vi hade så få barn så jag passade på att kompa några timmar för att göra klart julklappshandlandet. Så jag var nog på Ikea ungefär då. Utan den minsta tanke på tid eller datum. Men jag fick vara för mig själv, i lugn och ro, så jag var ändå lugn och avslappnad och på ett bra humör.

Stella_Polaris
2012-12-13 09:50
#22

Jag glömde helt bort tiden. Men jag satt i alla fall på en väldigt trevlig lunch med en person som betyder mycket för mig och jag gick därifrån och var jätteglad och hög i energin så klockslaget blev bra i alla fall. :)

Upp till toppen
Annons: