Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 6974 ggr
[Kathja]1
2012-12-07 22:30

Våra (nattliga) drömmar.

Vi har ju av och till kommit in på drömmar här inne, och speciellt efter att vi var ganska många som fick ABC-healingen tror jag, då drömdes det högt och lågt. Så varför inte starta en drömtråd tänkte jag, för att få lite struktur här inne, hi hi. Flört

Själv kan jag inte så mycket om drömmar men jag är själv sådan som alltid kommer ihåg vad jag har drömt och det är oftast drömmar av samma karaktär jag har så när det dyker upp något nytt på drömfronten så brukar jag ta mig lite tid att klura på vad de kan betyda.

Innan jag träffade min nuvarande man så drömde jag tex alltid att jag letade. Jag letade efter barnen, min hytt på en båt eller hotell, letade efter vägen hem osv osv - det var ett väldigt letande under många år. Så träffade jag min man och så slutade jag drömma om just det där. Skrattande

Under en period så drömde jag ofta att jag körde bil, och OJ vad jag körde! Jag åkte av vägen och snurrade runt men hamnade alltid rätt på vägen igen - då lärde jag mig att just köra bil är familjelivet - så det jag drömde om var att det var mycket att stå i men att jag fixade det. Och det stämde bra kan jag säga med tanke på hur livet var då.

Just för tillfället är jag inne i en period då jag drömmer om antingen hundar, många hundar och de är över allt - de är alltid snälla men många och ofta på fel ställe och lite busig men glada. Eller så drömmer jag om BAJS. Jag har vadat i bajs om nätterna, men det är lite trevligt eftersom jag lärde mig att bajs är gödsel och gödsel för oss är pengar så jag vadar i PENGAR.

Så mysigt har jag det om nätterna, hur har ni det? Obestämd

Annons:
[Sniff]
2012-12-07 22:35
#1

Trevlig tråd!

I natt kommer jag inte ihåg vad jag drömde, men måste dela med mig av vad som hände ändå…

Vaknade tjugo i ett och var helt säker på att det var mitt på dan och att jag hade försovit mig grovt. Men så förstod jag att det faktiskt var mitt i natten och jag kunde somna omTungan ute

Men så på facebook läste jag att en bekant försovit sig "tills nu" och det var skrivet ca halv-tjugo i ett på dagen! Det var ganska häftigt, att det blev så ändå!

Imorgon ska jag sova hur länge jag vill, det går inte att försova sig på en lördag Skrattande

Nu vill jag läsa om era drömmar!

SHIAWASE
2012-12-07 23:22
#2

Jag dromde inatt att jag bakade lussebullar, men de blev liksom aldrig klaraFlört

jag har kopt in saffran, sa jag haller ju pa att fundera nar jag ska ta och baka, sa en ratt logisk drom..

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-12-07 23:23
#3

#0 jag har hört att köra bil handlar om hur man styr sitt liv…åker man med, är det andra som kör, är man bara medpassagerare eller kör man själv? Har man andra i bilen eller är man ensam? Gasar man för snabbt, funkar inte bromsen, backar man, är det halt? Det är otroligt symboliska drömmarFlört

Jag hade också tidigare ofta,ofta "leta-drömmar", eller att jag skulle packa väskor och fick inte plats med allt och jag var tvungen att lämna saker och rusa…det händer nu väldigt sällanGlad

Bajs som kommer upp ur avlopp eller befinner sig "synligt" har jag hört ska betyda att "skiten som man försökt gömma kommer fram"Obestämd men din teori låter ju trevligareSkrattande

Inatt drömde jag att jag hade en blodigel i munnen  -yuäck, men jag fick ut den snabbt som ögat. Dessa drömmar kommer då och då, att jag har djur i munnen, typ eremitkräftor, ödlor, ormar…som jag ska försöka få ut ur munnen utan att göra illaObestämd. Hur de hamnat i min mun drömmer jag aldrig om, haha. Sen skulle jag köpa en hyacint, det fanns bara en enda kvar och den kostade 1000 spänn, hahahaSkrattande

MathildaF
2012-12-08 00:42
#4

Jag drömmer ofta liknande drömmar några ggr i rad. Drömmer speciellt mycket om en kille jag dejtat, 90% av de drömmarna så drömmer jag att vi är tillsammans och är lyckliga, han bevisar för mig hur mycket han älskar mig och jag vaknar upp och känner mig kär tills jag inser att det bara var en dröm. Fast en trevlig dröm iaf:P Drömmer också många ggr atr jag sviker någon av mina kompisar, de blir bråk, jag är taskig, ibland är jag med kompisens kille men jag ångrar mig alltid i drömmen och vaknar med ångest. Vet inte varför jag drömmer om att ta nån kompis kille, det är inte så att jag nånsin varit attraherad av nån kompis kille, så de känns järtekonstigt att drömma om de. Iblan får jag dåligt samvete för jag ens drömt de.

MissInAction
2012-12-08 00:46
#5

Ja jag har också hört att bilkörning handlar om att styra sitt liv. Sedan kan ju familjelivet vara en del av det, så varför inte. Det ena behöver inte utesluta det andra Glad

Har för mig att jag läst om drömtolkning just när det gäller att ha djur i munnen, för inte så länge sedan. Eller har jag drömt det?? Hur som helst så minns jag inte var, eller vad det kan tänkas stå för.

Förut drömde jag ofta att jag flög. Det började alltid med att jag sprang på marken och efter ett tag hade jag fått upp farten och lyfte. Det var fantastiskt att flyga, såklart, så det var behagliga drömmar.
När jag håller på att somna ibland så brukar jag drömma att jag går i en trappa och så saknas det trappsteg, och då sparkar jag till så att jag vaknar.. hehe.. det är rätt vanligt, har jag förstått! Tungan ute

Brukar ni drömma i färg eller i svartvitt? Ljusa eller mörka drömmar?
Mina drömmar har så länge jag kan minnas alltid varit mer eller mindre mörka. Det är något som jag läst för länge sedan, beror på hur man mår. Exempelvis deprimerade personer tenderar att ha mörkare drömmar och lyckliga och glad människor har mer ljus i drömmarna. Vad tror ni om det? Och om den teorin stämmer… varför har det aldrig ändrats med tanke på att jag till och från under flera år var deprimerad? Och sedan har jag mått bra både innan och efter. Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-12-08 07:51
#6

För mig, under den perioden, var "styra mitt liv" familjelivet därav mitt ordval. Det där med Bajs och dess betydelse fick jag hjälp av då jag vände mig till en drömtydare, även bil grejen hjälpte han mig med. Urban heter han och han är kanon duktig. Skrattande

Annons:
Håbe
2012-12-08 19:00
#7

Jag har en dröm som ständigt återkommer, i olika versioner men med samma typ av handling. Jag förstår inte riktigt vad den handlar om eftersom jag inte kan känna igen känslan från verkligheten.

Det handlar alltid om att någon säger något elakt till mig, eller är väldigt orättvis i något. Personen är oftast någon jag känner och oftast tycker bra om, men sist nu var det en rollfigur, som jag gillar, i en tv-serie.

Det personen säger eller gör, sårar mig djupt. Jag blir verkligen ledsen och väldigt kränkt. Ibland arg. Jag vänder alltid på klacken och marscherar ilsket därirån och jag tänker absolut aldrig prata med personen ifråga igen. Jag vill bara bort ifrån den. Personen inser direkt att den gjort fel och försöker be om ursäkt, men jag lyssnar inte. Vill inte! Sen blir det en jakt. Jag springer, flyr-men inte i rädsla utan ilska- personen följer efter och verkligen vädjar om att jag ska stanna och lyssna. Krälar i stoftet riktigt, men jag är så arg så jag vill inte. Och nånstans mitt i det där så är det en njutning att den där personen försöker så mycket och att få vara så där arg och sur. För jag har ju rätt i det.

En annan återkommande detalj i den drömmen är att flykten sker i någon form av vattensammanhang. Jag har rott, simmat från ö till ö, åkt stora finlandsfärjor och försökt hålla mig undan genom att åka upp och ner i olika hissar. Sist stampade jag iväg till simhallen, kastar mig i vattnet och simmar frenetiskt längd efter längd medan personen ifråga står på kanten och vädjar till mig att jag ska komma upp så vi får prata.

Jag tycker den drömmen är så konstig. Det är så långt ifrån hur jag är. Jag är till och börja med aldrig långsint. Jag blixtrar till, svär och gormar lite, sen är det bra. Jag orkar inte sura. Och jag skulle aldrig stå ut med att någon krälade så för mig. Jag skulle må jättedåligt då. Och personerna det oftast handlar om är personer jag inte har någon anledning att vara arg på. Eftersom den funnits med under många år så är det ju något i den som betyder något viktigt för mig men jag förstår den inte alls.

MissInAction
2012-12-08 21:53
#8

Håbe,
Biten med jakten ska jag inte försöka mig på att tolka. Däremot vatten brukar sägas symbolisera känslolivet. Är det stormigt vatten eller lugnt? Det säger en del om dina känslor. Men hur du tar dig fram i vattnet kanske också berättar något? Stora finlandsfärjor kanske betyder att du har plockat på dig skydd för något? Eller jag vet inte Tungan ute

Att förflytta sig uppåt eller neråt känns också bekant. Kan det ha att göra med medvetandet? Alternativt måendet? Det vill säga om du känner dig glad, lätt och lycklig, eller nere och tyngd av något?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-12-08 22:32
#9

Vattnet i sig är egentligen aldrig viktigt. Det är via vatten jag förflyttar mig bara. Simmandes i havet ibland och i simbassäng ibland, i liten eka, eller stor finlandsfärja. Men alltid via vatten.

Jag funderar mest över själva sinnestillståndet i drömmen. Den där tjuriga, förorättade, kränkta känslan som är så överväldigande och övertygelsen om att det spelar ingen roll vad den andra personen säger. Jag kommer aldrig att förlåta det han/hon gjorde.

Theleonora
2012-12-08 22:44
#10

Håbe; Om man ser vattnet som känslolivet/känslor så verkar det ju som så att du inte går in i känslan, kan det vara så att du undviker känslan genom olika färdmedel? Är du konflikträdd?

Jag har själv drömt många drömmar på senaste tiden och där har jag alltid slängt mig i vattnet och det stämmer bra överens med hur jag hanterar saker och ting nu, även om det gäller mitt förflutna. Men sen ABC healingen har jag ju verkligen gjort en djupdykning i mina känslor och kunnat bearbeta en hel del.


MissInAction
2012-12-08 22:51
#11

Själv drömde jag inatt, på morgonkvisten, att jag var i en lek där vi jagades av en växande flock dinosaurier Obestämd
Minns att någon sa att leken hade börjat, och jag insåg att jag hade en liten pryl som jag visste skulle sätta igång allt, och jag måste släppa den ifrån mig. Så fort jag släppt den, så började dinosaurierna att dyka upp. Vi var i stora parkeringsgarage och lagerbyggnader och i bassänger. Det var till och med hästar med.
Jag hade sådan ångest av spelet och kände mig rädd hela tiden, för de kunde vara bakom vilket hörn som helst… så till slut sa jag att jag hade fått nog, och drog mig ur. Så jag öppnade en trägrind och gick ut på gatan. Och så var jag ute ur spelet! Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-12-09 06:47
#12

MissI - Låter som en korsning av Jurassic park och Hungerspelen :-)

Kameleonten- Jo det kan ligga något i det. Jag kan vara väldigt konflikträdd i vissa lägen. Eller alltid egentligen men mer med vissa personer än andra. Jag tycker inte om att bråka och har svårt att stå på mig. Om jag tar upp något och den andra blir arg eller ledsen så får jag ofta jättedåligt samvete. Och skulle den andra bli ångerfull och ge mig rätt i det jag säger så skulle jag få verkligt dåligt samvete.

MissInAction
2012-12-09 11:17
#13

#12
JA! Det var det ju Skrattande Jag kan tänka mig att den hade lite att göra med att jag och sambon pratade om Battle Royale härom dagen. Det är ju ungefär samma upplägg på story.

Du är medveten om det. Är det något som du jobbar aktivt med? Tänker att det har att göra med känslan för ditt eget värde och din rätt. Vad tror du? För du HAR rätt att tycka och känna och stå upp för det om du upplever en oförrätt. Vi behöver väl alla känna att vi lever våra liv som vi vill, och inte efter hur vi blir behandlade och bemötta av andra.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2012-12-09 12:50
#14

Håbe - Min spontana känsla var att den där "andre" som bönar och ber är du själv. Du bönar och ber dig själv om förlåtelse men du vägrar både att lyssa och förlåta och flyr. Hur känns den tanken? Obestämd

crinalina
2012-12-09 12:53
#15

Där kom den! Känslan och orden som jag hade för Håbes dröm. Jag kunde inte greppa det. Tack Kathja för den! haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-12-09 13:28
#16

Haha, skulle just gå in och skriva att ALLA ( oftast) vi möter i drömmen är en spegling av oss själva. Kathja hann före:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-09 13:46
#17

Tungan ute

Håbe
2012-12-09 15:52
#18

Jaa, det låter inte alls fel. Ganska troligt till och med. Skulle vara intressant om man kunde få med sig den tanken in i drömmen och göra ett aktivt val och stanna kvar och lyssna. Lite svårt att styra drömmarna bara.

[Kathja]1
2012-12-09 18:17
#19

Jag har aldrig provat själv, men jag har hört att det går att styra dem. Bestäm dig innan du somnar för att du ska stanna och lyssna och prata med dig själv så får du se hur det går. Skrattande

Håbe
2012-12-09 19:21
#20

Fast drömmen är ju inte så regelbunden? Den har som sagt hängt med i många år, men det kan gå många månader mellan varje gång. Kan man styra så att den kommer så jag får "göra klart den"?

Annons:
crinalina
2012-12-09 19:39
#21

Det sägs att det går att bestämma vad man ska drömma och att man också kan styra drömmarna när man är i dem. Jag har själv aldrig provat eftersom jag sällan kommer ihåg mina drömmar.

Jag tycker att du ska prova iaf Håbe. Och ge inte upp om det inte funkar på en gång. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-12-09 19:39
#22

Fast du kan göra klart den även i det vakna livet. Finns det något dumt du gjort som du behöver förlåta dig själv för? Nåt korkat du gjort, eller oövertänkt som du redan när du gjort det insåg hur dumt det var? Något som ligger i gnager långt tillbaka? Nåt du inte riktigt vill ta i, du försvinner in ( flyr) i känslorna..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2012-12-09 19:55
#23

Inte någon specifik händelse direkt Obestämd. Klart att det finns saker som jag inte är direkt stolt över. Men inte så jag kan säga att just det är det.

Möjligen är det mycket dåligt samvete mot min pappa. Han var världens snällaste. För snäll. Han bar mig på sina händer, satte inga krav och lät mig bestämma ALLT. Jag var den som hans liv kretsade kring. Helt galet och jag blev en bortskämd skitunge som bara tiggde om, utmanade, att han skulle slå näven i bordet och säga att "nu jäklar räcker det!"

Sen blev han sjuk, lungcancer, och jag var så himla arg på honom samtidigt som jag var i en gräslig situation, helt ensam med honom, dödsjuk, i ett land där jag inte kunde prata med läkarna eller någon annan heller för den delen. Det var som vi var i en varsin ände av världen fast vi var i samma rum. Varken han eller jag kunde prata om sånt vi skulle ha behövt prata om. Jag drömde mycket om honom något år efter att han dog. Det handlade mycket om att vi var ute och reste och han blev tvungen att vila men jag ville vidare och åkte iväg utan honom utan att förstå att just den bussen eller tåget inte skulle vända tillbaks till honom. Det var som att jag övergav honom hela tiden.

Hans högsta önskan var att få barnbarn och det är min stora sorg att han aldrig fick träffa barnen. Efter att de kom så tänker jag oftare på honom.

Otroulig
2012-12-09 20:16
#24

Åhh Håbe, kramar! ❤❤ Något som jag känner som är sanning och som tröstar är: Du kunde inte handlat på något annat sätt, man gör så gott man kan med de erfarenheter man har i det läget. Du var ett barn som agerade som ett barn. Det är så lätt att vara efterklok, men det hjälper inte. Man gör så gott man kan. Sen blir man visare, mognare och klokare och önskar att man handlat annorlunda. Men det är en omöjlighet. Du gjorde så gott du kunde då. Det kanske var det drömmen handlade om, eller inte. Det kan nog bara du känna. I vilket fall så tror jag att han är väldigt stolt över den du blivit och ser dina underbara barn och ser vilken underbar mamma du är!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2012-12-09 20:29
#25

Jag var ju vuxen när han blev sjuk. Över 30 år faktiskt. Men helt klart agerade jag utifrån den jag var och det jag förstod då. Jag är inte samma person idag som jag var då. Jag har gjort andra val, som har gjort mig visare och på sätt och vis var det kanske mycket allt kring hans sjukdom och allt det som var då som fick mig att fatta ganska avgörande beslut om min framtid och vem jag ville vara.

Otroulig
2012-12-09 20:39
#26

Jag förstår, men tänkte på hur du beskrev dig som barn oxå. Tänkte som så att det är två minnen du pratade om, dels hur du var som barn ( sett ur ditt vuxna kloka perspektiv) och dels den jobbiga perioden när han var sjuk.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2012-12-09 20:52
#27

Jag vet inte heller om det är det den handlar om. Men det är det jag spontant känner att det finns en tagg där man önskar att det kunde ha varit annorlunda. Visst finns det andra saker som man i efterhand kan tycka att man kunde har löst bättre, men det är på ett annat sätt.

Jag kanske ska bestämma mig för att försöka prata med honom i natt, eller när jag är redo för det. Få se om han kommer eller inte.

Annons:
Håbe
2012-12-09 20:54
#28

Hm, kom på en annan sak som jag inte tänkt på innan. Angående det där med vattnet. Min pappa var sjöman. Han jobbade hela sitt liv på havet. Läskigt ju!

[Kathja]1
2012-12-09 21:03
#29

Fortsätt att klura så kommer du nog fram till vad du behöver göra…

Otroulig
2012-12-09 21:10
#30

Jag fattar ingenting och det här är helt OT kanske, men detta fick jag på mailen idag. Det är tolkningen av ett Tarot kort. Lite väl " slumpmässigt" att jag skulle få det just ikväll. Förmodligen är det till mej, men vill även delge dig Håbe… Hi Trulig. The “Nine of Swords” is not a happy card to see in your reading because it represents deep-rooted mental pain. This card is called the nightmare card because of all the regret that one feels and the impossibility of going back to fix what has happened, and one’s regret causes the nightmares. The number nine means there is an ending, and when this card comes out in the past position, there are deep issues that you felt responsible for. In the past, something went wrong. You know you cannot fix it, and you are still feeling the sadness from that time in your life. The situation may also reflect your childhood and the relationship that you had with your parents or with a close friend or lover that instilled you with the sadness that you are still feeling today. If the “Nine of Swords” comes out in the present situation, it may reflect the current pain and stress that you are feeling right now. There may be a lot of stress caused by another person, and you are starting to feel a deep loss and have regrets because of the choice that you made. Your partner may have cheated on you, lied to you or broken up with you because they are seeing another person. They may have deceived you, or the two of you may have had a terrible argument that ended badly. About The Symbolism Of The Nine Of Swords The sky is black, representing a lack of understanding at a late hour of the night. The Sword Archetype is having a bad dream or nightmare about their love life with a person who was very close. The Archetype is wracked by pain and great fear, because the dream they just had upset the Archetype enormously. Dreams reflect the events of your life, and their analysis will reward you with a greater self-understanding and perspective. Dreams are a part of your life and express an important part of yourself. The Archetype is wondering about the reason for this particular dream and its significance. Sigmund Freud thought dreams served as windows into our psyches that revealed our unfulfilled wishes, and the Archetype is scared that their dream is really going to come true, and leave them with unfulfilled wishes. The Archetype is standing on gray pebbles, the color gray representing uncertainty, and this is how the Archetype feels after having the dream. The gray pebbles represent something very important, and one is reminded to take care of the large pebbles or rocks first because those are the things that really matter most in a partnership. There are three (3) ghosts hovering behind a pile of gray rocks, the color gray representing uncertainty and each ghost is holding three (3) swords. The number 3 times the number 3 = the sum of 9, the number 9 representing endings. The Archetypes turbulent thoughts leave them uncertain as to whether they are at an ending with their love life. The Archetype fears that their relationship will end after the argument they had with their lover. The Swords represent the area of conflict and confusion the Archetype had with a person that was close to them. The Archetype is feeling disappointed, emotional, and sad. The Archetype wants to be alone and needs their privacy so that they can figure out how they are going to face what lies ahead. The Archetype knows it will take time to come to terms with what has happened, but they will eventually grow from their experience and learn a valuable lesson from it.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
2012-12-09 21:39
#31

Mina drömmar nu för tiden består oftast av; packa, resa, flyga, utlandet, stress, ta med mig katten, (nästan alltid med), bråka med familjen(ibland). Men det är dessa eviga resor, att jag ska till Barcelona igen, att jag är nån annanstans, ska packa, får inte med mig allt, missar tåg, tar bilen, vill ta bilen, och vart är katten??
Såå mkt stress….

Varför??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Håbe
2012-12-09 22:01
#32

Otroulig- oj! Det där var ju som riktat direkt till mig. Jag tycker det är svårt att läsa på engelska men jag tror jag fick med allt. Spännande och intressant. Drömmar är intressant!

[Kathja]1
2012-12-13 21:24
#33

Jag har en tid drömt om hundar! Det är många hundar och de är överallt - men alltid glada. Jag ska få in dem i huset, eller få ut dem, eller bara flytta på dem. De skuttar runt i skogen, de jagar andra djur (men alltid är de glada). Ibland bara är de utan att yra runt för mycket, men för det mesta är de över allt. Men alltid en glad och avslappnad känsla kring drömmen.

Det lustiga är att även min man har drömt mycket om hundar och andra djur en tid. Har kollat runt lite på vad hundar står för och hittat att hundar står för "våra omedvetna instinkter".

Någon som har några idéer om vad hundarna vill mig? Obestämd

Otroulig
2012-12-13 21:44
#34

Om det var min dröm skulle jag ta med mej känslan av hundarna, glädjen, bekymmerslösheten, det tillitsfulla, ovillkorlig kärlek och försöka få in den i mitt liv. Ovan beskrivning var ju vad jag tolkade in hur du beskrev hur hundarna var, och vad hundar betyder för mig :) Stämmer rätt bra i hur du beskrev att livet skulle vara i påminnelse tråden. Härlig dröm!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2012-12-13 22:20
#35

Tycker iof att de där känslorna finns där för det mesta redan, men som du säger det kanske är en påminnelse om att det är så det ska vara. Många glada hundar är det iaf! Tungan ute

Theleonora
2012-12-13 22:30
#36

Instinkter, jag tänker mer tankar. Är det inte dina tankar du sorterar? När du kör ut hundarna, är de tankar du inte vill ha. När du tar in de, tankar/beteenden du vill ha.

Jag tog mig helt enkelt friheten att dra en parallell.


[Kathja]1
2012-12-13 22:33
#37

Får nog klura på det, eller prova att fråga dem nästa gång de kommer på besök.

Otroulig
2012-12-13 22:43
#38

Bra tänkt Kameleonten, egentligen ser jag dej Kathja som de där hundarna :) det kanske är så att du ska samla ihop alla fina tankar och egenskaper? Haha, du vet ju redan❤ snart kommer poletten att trilla ned, du vet hur du ska samla alla dina underbara egenskaper och snart få ett koncept:) eller?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-14 11:51
#39

Låter som en vettig förklaring, att jag inte tänkte på det! Har, precis som du säger en massa lösa trådr i huvudet som jag försöker att få ihop. Detär dax att sluta mesa och tro på att jag kan. Skrattande

Tack för den insikten!

Otroulig
2012-12-14 12:01
#40

Drömde oxå om hund…. Först åkte jag i min bil (skönt faktiskt, för numera i mina drömmar åker jag i min nuvarande bil, tills för nåt år sen var det alltid min gamla bil som figurerade) grejen var att den gick på auoto pilot, det fungerade super bra, jag låg i skuffen och pillade med luft utblåsen, för det var vinter och lite frost på rutorna, bilen körde in på en grusväg och undvek så fint alla gropar, sen stannade den framför en plätt som var varm, det hade brunnit där. Jag gick ur bilen och fram kommer en border collie som hälsar glatt på min hund, men det är nåt som inte är bra med hunden, upptäcker att den är helt övertäckt med fästingar, de sitter i klasar och i hudveck och det är inflammerat, dessutom är hunden fruktansvärt fet. Jag ringer upp en veterinär för att fråga hur jag ska göra, hussen kommer mot oss. Veterinären säger att vi måste ha en orsak om vi ska kunna omhänderta hunden, för ägaren missköter den. Vi kommer på att hunden var lös och sprang ut på vägen, det var tydligen en korkad regel men vi kunde använda den för att omhänderta hunden. Jag tror att det sista handlar om mitt jobb. Men är det bra eller dåligt att bilen går på autopilot?? Jag styr inte mitt eget liv? Fast i dagsläget så är det ju så, vi väntar på att beslut ska fattas. Vi har framfört vår sanning men vi talar för döva öron så vi får avvakta…. Sen får vi kontakta veterinär:)))) haha så är det förstås:) Undrar vem veterinären är….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2012-12-14 13:53
#41

Kathja - hunden, människans bästa vän. Var din egen bästa vän tänker jag att de kommer och säger i drömmarnaKyss

Åh, nu minns jag en sån härlig dröm jag hade en gång, det var väldigt länge sedan. Jag drömde att jag mötte - mig själv! Och jag blev så innerligt glad, vi höll händerna och snurrade på en äng, jag kände sån total kärlek. Vill gärna hitta tillbaks till den känslan igen, att älska mig själv så att det pirrar. För den viktigaste kärleksrelationen vi har är till oss själva. Den ska hålla livet ut…

Just nu hoppar jag väldigt, in och ut ur mig själv. Tappar lätt fokus, men får lätt tillbaks den igen också…väldigt speciell tid må jag säga, hipp hopp…men så får det vara.

Annons:
Otroulig
2012-12-14 15:22
#42

Oj Szirius, vilken mäktig dröm!!❤❤ Ska önska mej en sån inatt;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-17 22:36
#43

I natt så drömde jag att jag var ute och åkte buss. Men plötslig inser jag att bussen kör mig fel så jag väljer att kliva av den. Ställer mig först och kollar på alla tabeller för jag tänker att jag ju måste ta en ny buss, tills jag inser att jag ju kan gå! Jag har ju gott om tid och går jag så styr jag min färd själv.

En tydlig dröm som passar väl med mina hundar från innan, hi hi.

Det är så att håret reser sig då jag skriver om den. För mig är bussen mitt jobb och det är dax att köra mitt rejs nu. Skrattande

Jag ÄR rädd för hur det ska gå, om jag kan och vika steg jag ska ta, men jag fick ett nyhetsbrev idag som sa:

God wants you to know that the possibility of making an error should never, ever stop you from doing anything. Don't ever be afraid of "not getting it right." In truth, there is no "right" way of doing anything there is only the way you are doing it. So go ahead. Do it. Nothing wonderful has ever been accomplished by
anyone who was worried sick about it not being wonderful.
(Neal Donald Walsh)

Och det är ju bara att andas och var lugn i att jag kommer att få det jag behöver för att klara det. Skrattande

Så dagens Affirmation ifrån andrasidan passar ju perfekt: Jag får allt jag behöver från Universum.

Det är lite som att någon vill säga mig något… Tungan ute

Otroulig
2012-12-17 23:06
#44

Kathja❤❤❤så tydliga tecken du får!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-18 07:54
#45

Visst är det lite coolt! Går ju inte annat än att tolka det som just tecken, och trevliga sådana oxå. Nu ska jag bara jobba tills i mon och sedan är jag ledig i 2 veckor och så ska planer sättas i verket.

SHIAWASE
2012-12-18 08:30
#46

Harligt Kathja,, lite avis ar jag juObestämd ,, ledighet ar nog nagot som jag skulle vilja ha och behova,, tid att bara vara,, men det kommer sa smaningom… Glad

Det ar pavag,, ,,, bara att lossa pa korken!

Det kanns i alla fall saaaa spannande med din vag!!!! Sa se till att halla oss uppdaterade!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2012-12-18 11:48
#47

Vilket underbart tydligt tecken du fick! Härligt!

Jag önskar att jag har en tydlig önskan så jag kan lägga full känsla på det. När jag har haft tydliga frågor förut så har jag fått tydliga svar/tecken. Det är så härligt!!!

[Evigheten]
2012-12-18 13:27
#48

#21 Ja det stämmer! När jag var yngre höll jag på väldigt aktivt med drömtydning skrev ner och läste en massa. Sen började jag öva på att styra drömmen med. Då skulle man bestämma sig innan man somnar att inatt kommer jag att kunna styra min dröm. Gjorde det några nätter sen kunde jag styra drömmen men det gick kanske segt. Minns iallafall att i den drömmen kom det en jättestor spindel större än en människa och då visste jag att jag drömde och gjorde så att spindeln blev en peng som i ett tv-spel sen gick jag på en affär åsså hade jag inga pengar men kom på att jag kunde ju bestämma att jag hade det så vips var dom framme Tungan ute

Men som sagt har tappat det där, men det går ta upp det igen om man vill och har tid

Annons:
[Kathja]1
2012-12-23 07:50
#49

Mina drömmar börjar bli en följetång här inne, hi hi. Snacka om att det går i perioder nu för tiden som att de symboliserar en resa.

För tillfället drömmer jag mycket om HUS. Det är mitt hus men det är nya delar i det, eller jag går in genom en dörr och kommer ut på ett helt annat ställe än jag förväntade mig, eller huser förändras medan jag går genom det, eller att det aldrig tar slut. Forfarande främst drömmar fyllda av positiva känslor blandat med viss förvåning och förvirring då och då.

Hittade någon stans att HUS står för hur man mår, det är hem och självkänsla…

Man kan ju lätt få det till att jag är i en förändringsprocess. Tungan ute

Otroulig
2012-12-23 11:41
#50

Jag skulle nog säga att huset står för hur du känner dig. Det låter ju väldigt bra, du hittar nya rum, nya egenskaper, du är oändlig:) och ja, kanske alla bitar inte trillat på plats än, planritningen inte helt klar:) Men det kommer ju❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-23 11:58
#51

Klart att det gör! Kyss

[Torahzen]
2012-12-23 14:02
#52

Jag drömde att jag var i Frankrike och blev guidad av en tjej som endast kunde lite svenska. Hon försvann dessutom som jag gick runt lite och tänkte att snart träffar jag väl någon som jag känner…

Otroulig
2012-12-25 15:29
#53

Hm, Tora, om hon symboliserar en del av dig. Så talar hon inte ditt språk. Om det var min dröm så skulle jag se det som att jag blev av med en sida hos mig själv som inte riktigt var jag och att ett nytt mer sannare sätt att uttrycka mig själv är på väg in i mitt liv.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2012-12-25 15:39
#54

Jag verkar ha ett nytt tema på mina drömmar. Att allt inte är som jag tror. Att även om det ser ut att gå åt helsefyr så är det inte så. Det känns ju naturligtvis underbart. Här kommer en: Är i ett hus på landet, det är fullt med folk, gamla arbetskamrater från gamla jobb, gamla kompisar från 35 år sen. Det är översvämning och vinter, man kan se ut genom fönstret att vattnet stigit snart 2 meter. Det är torrt inne och alla är lugna. Jag har gett upp och inser att vi alla ska dö. Så jag funderar inte ens på att jag går barbent. Men så tänker vi alla rätt lugnt att ähh, vi vet ju inte vad som ska hända. Så jag börjar klä på mej långkalsonger och varma kläder. Sen frågar jag en tjej - om vi kommer ut vart ska vi? Hon pekar och säger ditåt, där ligger en liten stad ca 3 timmars promenad.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MathildaF
2012-12-25 18:12
#55

Jag drömmer mycket om döden. Antingen att jag själv ska dö eller folk som står mig nära…

Annons:
Otroulig
2012-12-25 18:19
#56

Ingen fara Mathilda, det som dör, är något i dig, tex gamla tankar, gamla mönster. Alla våra drömmar vill oss väl och man ska alltid utgå ifrån att det handlar om sig själv. Ibland får man konstiga drömmar som man inte förstår, men det kan då vara att det är symboliken man inte kopplar riktigt. Du har ju gjort jättefina framsteg, eller hur? En ny värld öppnas och gamla tankemönster ska gå i graven.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-12-25 18:29
#57

Mathilda; jag tänker på de personer i din omgivning som dör, de kanske har beteenden som du inte gillar (och som då finns hos dig, hur perfekte vi än är så har vi ju saker att jobba med ;)). Det kanske kan vara dessa beteenden som "dör" hos dig?!

För mig har döden också kommit att bli alltmer en symbol för förändring (till det bättre).


MissInAction
2012-12-25 21:28
#58

Brukade de inte säga förut att när någon dör i ens drömmar, så står det för att man släpper sitt beroende av den personen eller något som den står för. Att man gör sig fri från det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MathildaF
2012-12-26 11:38
#59

Det kan ju vara som ni säger, att man släpper nåt gammalt och gå vidare. Har märkt senaste veckan att en kille som tagit upp mycket av mina tankar inte gör det längre. Jag fantiserar inte längre om att vara med honom och det känns nästan tomt att inte tänka på honom. Det är dock inte honom jag drömmer om som dör. Sen går jag ju igenom mycket förändringar i min kamp att bli frisk. De värsta i drömmarna tycker jag är att jag nästan alltid bråkat med del personen som dör och då får jag panik för att jag sagt hemska saker till personen innan den dog. Jag tror jag tycker det är obehagligt att drömma om döden just för att jag är rädd att de ska vara en sanndröm. Men det låter ju mer logiskt med eran förklaring om att man gör sig av med gammalt som man kanske varit beroende av förrut. Eller gamla egenskaper som inte är så bra.

Theleonora
2012-12-26 15:06
#60

Härligt Mathilda att du inte tänker på honom nåt mer :). Jag har också blivit sån i förhållande till killen jag varit intresserad av. Börjar bli mer och mer öppen för nytt samtidigt som jag ändå håller av honom och vill att han ska vara lycklig. Finns inga dåliga känslor kvar :).Och det är ju det bästa!!!

Själv drömmer jag mycket om att förändras och dyka ner i mina känslor och komma upp starkare. Om att jag "omprogrammeras". Häromnatten hade jag tom samtal med Dalai Lama. Haha.


MathildaF
2012-12-26 15:15
#61

Ja, det känns ju passande att släppa allt det gamla nu och få en nystart på det nya året med nya människor som dyker upp i livet. Visst är det skönt att inte känna saknad eller ilska längre. Fast ibland kan jag nästan få panik av att jag inte bryr mig längre men det är ju svårt att släppa gamla vanor ibland. Ofta så tror man ju att jag kommer aldrig tänka eller tycka om någon annan som jag gjorde med honom och sen helt plötsligt så har man typ släppt all som har med killen att göra, de är väl det som känns ovant men också väldigt skönt:) Det är väl bara att tacka och ta emot förändringarna som sker med oss för vi kommer förmodligen bli starkare i och med det nya året. Kram

Theleonora
2012-12-26 15:19
#62

Åh, exakt så som jag känner. Jag får också panik av att jag inte tänker på honom och inte tänker på honom på samma sätt som innan. Haha, alltid är det nåt. Kul med våra framgångar, det förtjänar vi!!

Kram


Annons:
MathildaF
2012-12-26 15:27
#63

Haha eller hur. Ibland känns det som man aldrig blir nöjd. Förhoppningsvis får vi någon ny kille i tankarna snart:) Tills dess få vi väl försöka fokusera på oss själva mer, kanske det som behövs:D Det förtjänar vi verkligen! skönt att vi är två som går igenom typ samma sak. Kramar

Otroulig
2012-12-27 19:06
#64

Nu måste jag få berätta om min härliga dröm.

Först måste jag förklara lite. Vi är ju några som kört med en distanshealing här. Jag var med i en vecka och har mått super bra. Sen igår kom en riktig dipp.

Jag förstod inte vad det var. Kände mej isolerad, ensam och kände saknad. Då skrevs det ett inlägg att det var så att healingen kunde rensa bort de sista av en massa skräp, sånt man kanske trodde man klarat av men som låg kvar djupt och skräpade. Då förstod jag. Det var fortfarande nåt skit kvar av min stora sorg och saknad av mitt ex. Helt plötlsigt kändes allt bättre bara av att veta det. Sen drömde jag följande:

Jag fick tillbaka en massa brev ifrån mitt ex, massor av brev jag skrivit till honom. Han hade på ett kuvert skrivit några korta kommentarer och svar. (Ett svar var på en fråga jag ställt rätt ut i luften i en annan dröm för flera veckor sen!!) Sen hade jag tydligen skickat honom en broschyr, på en bild var det markerat med ett streck precis vid en stolpe "Här vände det!" jag visste redan i drömmen att det handlade om mina känslor och tankar om vårt förhållande. En stolpe…jag funderade när jag vaknade.. sen kom jag på det: En milstolpe naturligtvis!!

Det var så mycket brev, det flög papper överallt och jag kände att det var oviktigt, det som stod där, det var historia. Framför allt så skickade jag mig ett eget meddelande att ingenting av min energi ligger kvar hos honom/eller i den historien. NU är jag totalt fri. NU har det vänt!!

Jag har varit helt hög idag, nu är jag tillbaka i de höga energierna igen!! Tänk vad drömmar kan göra! Vilka gåvor det är!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-27 19:09
#65

Yey! Vilken suverän dröm. Blir helt prillig av att läsa om den så jag kan ana hur du känner dig! Skrattande

Theleonora
2012-12-27 19:30
#66

Åh vad härligt att läsa Otroulig!! Tack för att du delar med dig :)

Förresten, kan du bjuda in mig till den gruppen? Diskussionsgruppen för healing. Jag har sagt till men hon har ju inte internet nu…


szirius
2012-12-27 19:45
#67

#64 underbar dröm! Och tillstånd för dig nu!

Kommer nu ihåg en övning som en vän lärde mig när jag ville släppa mitt ex. Man skulle tänka sig alla känslomässiga band som rent fysiska band som man hakat fast på sig själv. Och så tog man ett band i taget och hakade loss.Så enkel övning men den var otroligt kraftfull!

Jag drömde då att jag gjorde detta - då var banden i stället som tjocka stålfjädrar(såna snurrade,som kan finnas i madrasser) och jag fick ta en stor avknipsare och ta i med båda händerna och knipsa av dem, en efter en. När jag knipsat sista så flög jag rakt upp i luften, jag lyfte! Flera dagar efter kände jag hur hela min energi förändrats. Jag får gåshud när jag tänker på det - samma gåshud som av din starka dröm!Kyss

Otroulig
2012-12-27 19:50
#68

Häftigt Siriuz!!! Själv trodde jag ju att jag var klar - hade ju bränt allt hehe. Men si så fel man kan ha :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2012-12-27 19:53
#69

Ska testa Kameleonten, är ju ingen hacker direkt…Flört

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2012-12-27 20:00
#70

# 66 och # 69 Jag har gjort det  - men hon som har gruppen måste godkänna dig.

Otroulig
2012-12-27 20:02
#71

Det är ordning på dig Kathja :) kan du komma hit och installera ett wifi oxå ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-27 20:06
#72

Nop, sådan kan jag inte. När det kommer till sånt och att laga bilen vidhåller jag bestämt att jag är väldigt mycket tjej och faktiskt inte måste kunna fixa allt själv, Flört

Theleonora
2012-12-27 20:07
#73

Hehe, ni är ju för roliga! Tack!


MissInAction
2012-12-28 00:28
#74

Vilken häftig dröm, Otroulig! Skrattande Kristallklart budskap också!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2013-01-04 20:51
#75

Har två drömmar som satt griller i huvet på mig Förvånad

Hade en irriterande men lite fascinerande dröm inatt. Jag var på någon slags fest, fast det kände som att jag var tvingad att vara där, i något gammalt slott eller liknande ute på vischan. Och när jag efter halva kvällen kollade telefonen så hade jag sju missade samtal och några sms från en kille som jag dejtade ett tag under 2007. Jag ville inte svara på dessa så jag la undan telefonen igen. Nästa gång jag tog upp telefonen hade han ringt igen. 
Senare på kvällen så var han även i huset! Han hade tagit mat och gått och satt sig vid ett bort, och där fick han sitta ensam, haha…. vi andra gick till ett annat rum. Sen senare så gick jag in till hans rum och satte mig där och så småpratade vi lite, det kändes helt okej.

Detta är en kille som jag verkligen var intresserad av och gillade då när vi dejtade, men efteråt så insåg jag att vi var alltför olika och det var för det bästa, och jag hade nog inte stått ut med honom. Han åkte till Nya Zeeland sedan och vi hade lite kort mailkontakt för något år sedan, tills jag tyckte att han försökte bestämma över hur jag skulle leva mitt liv, så jag struntade i att svara på senaste mailet.

Vad var detta om??

Och andra drömmen, minns inte nu om jag drömde detta när jag precis hade kommit hem från mina föräldrar kanske… men jag hade flera drömmar under natten då jag kände mig väldigt illa till mods. Bland annat i en dröm så satt jag och höll krampaktigt i järnpelare och rör som gick ovanför en dammlucka, där vattnet var svart och forsade under mig. Just denna typ av vatten blev en fobi för mig när jag var ungefär 17 år, och sedan dess har jag knappt kunnat bada utomhus om jag inte är nära någon. På min hemort finns en dammlucka och den har alltid skrämt mig, för den ser så läskig ut….
Och tänk att sitta ovanför den och inte veta hur man kom dit eller hur man ska komma ner… utan att bli uppslukad Rynkar på näsan


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-04 21:30
#76

Dröm 1. Finns det nåt som du får signaler om som du negligerar, inte ser. Tecken som du nonchalerar? Som handlar om ditt liv, hur du agerar? Dröm nr2. Du är rädd förr att gå ned i känslorna för du tror att de kommer att uppsluka dig, du vet inte vad som kommer att hända. Som vanligt är detta min tolkning om det var mina drömmar, så klingar nåt an, fine, annars strunta i mina tolkningar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Torahzen]
2013-01-04 22:04
#77

Dröm 1: Upplever du det som att någon försöker styra dig?

Dröm 2: Vatten betyder ju känslor, så jagsäger samma sak som Otroulig.

MissInAction
2013-01-04 22:33
#78

#76
Det enda jag kommer på är väl det att jag o-trivs med situationen här hemma och jag känner mig nonchalerad. Han säger att han bryr sig om mig men jag tycker mig inte se några tecken på det. Något annat kan jag inte komma på.

Frågan är då… vilka känslor? Jag har ingen aning!

#77
Jag skulle nog inte beskriva det som så, men kanske att jag hindras att göra som jag vill Obestämd främst här hemma. Men styrd har jag nog aldrig känt mig, för det skulle jag inte tillåta.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[KIAH]
2013-01-05 15:55
#79

Jag har två drömmar som har bitit sig fast eftersom dom gjorde sånt starkt intryck på mig.

Den första var för flera år sen, jag gick utmed en hög klippa ute vid havet och där stod en man och blickade ut mot havet och liksom predikade, jag kände en enorm kärlek till honom men samtidigt lite rädsla, för det var nånting farligt över honom också. Jag förstod att han inte var en "vanlig människa" utan nån större andlig varelse. När jag vaknade hade jag fortfarande kvar den stora kärlekskänslan till honom.

Den andra var för ett-två år sen, jag sprang nerför en backe och kom ifatt en kille som jag genast fattade tycke för. Jag förstod att han ville träffa mig igen, men jag tvekade, (jag var inte singel då), och han frågade "är det för att jag är utländsk?" (han var från nåt östeuropeiskt land och presenterade sig, jag kommer fortfarande ihåg vad han hette!)

Men jag stack ifrån honom, men plötsligt blev det jordbävning eller nåt liknande och jag kände att det enda jag ville var att vara med honom, så jag gick och letade upp honom igen. Jag vaknade även den gången med en otrolig kärlekskänsla, som höll i sig några dar.

Otroulig
2013-01-05 16:42
#80

Kiah, i våra drömmar så är de vi möter spegelbilder av oss själva. Så du möter sidor av dig själv. Oftast :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-01-05 17:07
#81

#75 Missi!

Tänker som så:

Vischan (långt bort)

Gammalt slott (gammalt DU)  Något som du kanske inte trivts med?

Festen käns som du trivdes med i drömmen och med dina vänner käns det okay.

Missade samtal från gammal dejt som du en gång gillat…

Käns som du får signaler från det förflutna som du kanske behöver uppmärksamma.

Dejten! Som du till en början gillade men sen insåg att ni var för olika,,

(tänker här att motsatser dras till varandra av en anledning, att lära o få insikt)

Kanske är Dejten en sida av dig själv som vill visa sig för dig,, något som kan gynna din utveckling?

Dröm 2.

Smutsigt svart vatten. Här tänker jag på oresonliga rädda känslor som du kanske av någon anledning vill hålla ifrån dig.

Räddsla för att svepas ner och med,, I vadå?? Känslor kanske?

MissInAction
2013-01-05 22:53
#82

rore,
Att det är något i mitt förflutna som jag inte trivts med? Skulle väl kunna vara mina depressioner eller min viktuppgång (som säkerligen hänger ihop)

Intressant det där med dejten och något som kan gynna min utveckling. Jag förstår nog hur du tänker! Fast jag kan inte komma på just nu vad det skulle kunna vara. Ska klura på det Cool

Angående dröm 2 så vet jag ändå inte, vad det skulle handla om. Oresonliga känslor som jag vill hålla ifrån mig.. spontant tänker jag på min spindelfobi!! Eller min fobi för mörka vatten. Men det känns ändå rätt så trivialt och jag tror inte att det handlar om det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[rore]
2013-01-06 10:27
#83

Missi! Det är inte lätt alla gånger att veta vad drömmarna vill säga oss. men det brukar visa sig så småning om och det kan ta tid. Ibland fastnar "man" i huvudet och logiken….. För att man vill förstå. När det kanske egentligen är så att det som flyter upp som information i drömmar… Är bearbetningar som är på väg att stiga upp till det vakna medvetandet… Släpp drömmen ungefär som du släpper en Loa önskan.

Annons:
MissInAction
2013-01-06 12:27
#84

Ja så kan det ju också vara förstås. Oftast så kommer jag ihåg mina drömmar mycket väl och i detaljform men jag brukar också oftast inte tänka mer på dem efteråt, utan det är om det är något särskilt som hänt i drömmen eller någon känsla som dröjt sig kvar. Eller om det som i det här fallet var något som pågick intensivt under hela drömmen.

Förr eller senare så kommer det kanske någon insikt eller ny värdering ur det Tungan ute Det har ju hänt rätt mycket med mig under de senaste månaderna.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Alexandraea
2013-01-07 12:01
#85

Hittade en chakra alignment video for fyra dagar sedan och har använt den varje dag. Varje natt har jag drömt hur mina fyra största önskningar har manifesterats! Första kvällen var det min önskan att hitta fler vänner i verkliga livet med samma intressen och andliga LoA-syn på livet som jag. Då drömde jag att jag blev vän med Irina från Rosa glasögon och Matthew McConaghey (!!), haha, jag gissar att den ena var en representant för LoA och den andra för mina konstnärliga intressen. I alla fall så vaknade jag på morgonen och var fylld med positiv energi och tillit till att universum kommer att leverera massa underbara intressanta människor i år.

Nästa natt var det drömjobb och boende, jag drömde att jag fick ett jobb att ta hand om hästar, och jag skulle få bo i ett jättevackert gammalt hus tillsammans med några andra tjejer som också jobbade med hästarna. Utanför huset var en vacker äng med blommor och träd där hästarna var. Nu är inte just att jobba med hästar något jag drömmer om, kan inte så mycket om hästar överhuvudtaget faktiskt, men det var just känslan att få ett fantastiskt roligt jobb och att bo i ett fantastiskt hus, den känslan hade jag kvar när jag vaknade och den höll i sig hela dagen.

Så den tredje natten, när jag var på väg hem från jobbet (jobbar kvällar som servitris) tänkte jag för mig själv att eftersom jag redan drömt att jag manifesterat tre av mina största önskningar, nya vänner, nytt jobb och ett vackert hem, så fattas bara den där blivande mannen. Och den natten drömde jag att jag var på dejt med honom, han såg ut och var precis som min "önskelista". Han bodde i ett jättefint hus och hade en fantastisk trädgård med vackra träd, blommor och en liten bäck som rann igenom den.

Varje morgon har jag alltså vaknat med en stark känsla av att allt jag önskat mig har manifesterats. Så himla häftigt att jag var bara tvungen att dela med mig av det till er! Glad

Här är videon jag använt, vet inte om det är pga av den men intressant att sedan jag började med den har mina drömmar varit så speciella:

SHIAWASE
2013-01-07 12:17
#86

Tack Alex! Den ska jag ta och titta  pa senare:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2013-01-07 12:31
#87

Jag gjorde en chakratest igår, som visade att 5 chakran var helt stängda och två var svaga. Så jag behöver balansera mina chakran. Tack för övningen!

Alexandraea
2013-01-07 12:45
#88

You´re welcome båda två!! Häftigast blir det om man sitter i ett helt nedsläckt rum med videon i helskärmsläge. Det känns nästan som man flyger med genom tunneln! Hade varit fantastiskt att se den på en bioduk i 3D! Flört

Alexandraea
2013-01-07 12:49
#89

"You´re welcome båda två". Var nog den konstigaste svengelskan jag dragit till med hittills! Haha, så går det när man konstant hoppar mellan två-tre språk till vardags! Glad

MissInAction
2013-01-07 13:05
#90

Åh vad häftigt, Alex!! Skrattande
Haha, det låter som mitt drömyrke, med hästarna! ♥

Ska titta på videon. Chakran är något som jag är minimalt insatt i men jag vill lära mig mer, så tack för påminnelsen!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
2013-01-07 14:13
#91

Jag har tittat på videon nu men jag sitter i soffan och det är jätteljust så jag ska titta igen ikväll efter gruppmanifesteringen. Eller kanske under gruppmanifesteringen! Jag sögs verkligen in i den och fick efter en stund kämpa för att inte somna. Jag har en förkylning i kroppen och är lite låg på energi. Inte i energivibrationerna, bara i orken.

Detta är någonting jag kan tänka mig kolla på om inte varje kväll så ialla fall några gånger i veckan. Jag kommer sällan ihåg mina drömmar så det blir spännande att se om jag minns dem mer när jag tittar på det här innan.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-01-07 14:16
#92

Nu har jag också tittat på videon. När jag tänkte chakra så tänker jag på olika motsvarande delar på vår kropp. Så jag blev lite förvirrad, vad var den där videon om?? Tungan ute Och vad är syftet?

Jag tittade på hela iaf, släckte ner så gott det gick här och använde headsetet.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-01-07 14:22
#93

Alla chakran har ju olika färgerna och dessa färger återfanns i videon. Jag kan även tänka mig att olika ljud och ljudkombinationer påverkar oss på olika vis. Syftet är väl att balansera dina olika chakran. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
2013-01-07 17:38
#94

Japp, som crinalina sa, varje chakra respresenteras av en viss färg, och vid en obalans i ett visst chakra ska man "mata sig själv visuellt" med just den färgen. Om du har en obalans i hjärtchakrat t ex så är det färgen grön som gäller, då kan du bära gröna kläder, äta grön mat och dricka gröna drycker, sova i gröna sängkläder etc.

Jag är inte så insatt i just de ljuden som används i videon, men vet att vissa typer av musik och ljud, som t ex från naturen (regn, åska) stimulerar även våra chakran. Glad

Crinalina, tänkte också titta på den under gruppmanifesteringen ikväll. Glad

MissInAction
2013-01-07 18:03
#95

Ahaaa… kan detta vara en förklaring till att man hamnar i olika färgperioder? Som exempelvis efter att jag gått i mestadels helsvart i drygt tio års tid så började jag klä mig i färger. Rött var första perioden, sedan skogsgrönt, sedan lila och efter det orange. Kan det vara så att man känner vad man behöver? Precis som att man kan vara otroligt sugen på apelsin eller mjölk eller något, och då kan det ju vara för att man behöver just det Obestämd

Har ni några tips på var jag kan börja om jag vill lära mig mer? Videos eller hemsidor? Ni pratar om att chakran är stängda osv, hur får man reda på sånt?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-01-07 18:15
#96

MissI, googla! Det finns hur mycket information som helst där ute. Mssor av hemsidor med olika typer av tester där man kan se vilka chakran man behöver fylla på i, vad de står för osv.

Och visst kan det vara så att det är en brist du känt av och därför har haft större behov av just den färgen ett tag. Skrattande Vi vet alltid vad vi behöver om vi bara är öppna för det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-01-07 18:17
#97

Yes jag ska googla! Cool Jag trodde väl bara att om det är tester med frågor typ brukar du vara trött på morgonen, vilken sorts mat mår du bra av, vilken är din favoritfärg.. såna frågor brukar jag ha svårt att svara på för det beror på!! Tungan ute Men jag ska googla och se vad jag hittar. Spännande!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Alexandraea
2013-01-07 18:32
#98

Jag gillar denna sidan: http://www.chakraenergy.com/system.html

Den går igenom varje chakra var för sig och vilka problem en obalans kan ge, samt vad man kan göra för att återställa balansen. Glad

[Sniff]
2013-01-07 19:45
#99

Jag drömde en sån konstig dröm i natt. Vanligtvis drömmer jag väldigt ljusa och glada drömmar, där det mesta som händer är trevligheter.

Men den här gången var det annorlunda. Jag och många andra spärrades in i långa hus som nog bäst kan beskrivas som ladugårdar… I huset där jag fick bo tillsammans med sju-åtta andra människor (bla en man som påminde starkt om mr Weasley från Harry Potter) fanns det en mängd höns som satt i bur vid en av väggarna. Dessa tror jag att vi skulle sköta om. Det fanns knappt några möbler, jag minns bara en hög vit garderob som jag gömde mig bakom en gång. Bredvid vårat hus fanns många andra, sett från utsidan var det en lång gång med trasiga trähus. Ibland smet någon över till ett annat hus eller rum.

En av mina vänner och hennes mamma skjutsade dit mig, jag vet inte riktigt om jag visste vad som väntade eller om jag faktiskt åkte dit frivilligt. Jag var inte så värst olycklig, men det var inte direkt trevligt… Jag blev ju kompis med mina medfångar och det var ingen som slog oss eller utnyttjade oss, vi var bara instängda.

Det var inte många som hade rymt därifrån, men jag och två andra gjorde ett försök. Jag hittade en väldigt underlig cykel som jag susade nerför backarna med. Jag hade ingen aning om var i landet jag var, husen stod utanför en liten stad och det var in dit som jag försökte ta mig. Min plan var att därifrån kunna hitta en väg till en annan stad där jag kunde få hjälp, för jag litade inte på folket i den närmaste staden… Jag blev förföljd av en kvinnlig vakt redan från början, men hon misslyckades med att fånga mig. Min cykel var snabbare än hennes ben, och jag hann in till staden innan något hände. Men där fick två manliga vakter syn på mig (de hade jagat de två andra som flydde samtidigt som mig) och försökte få tag i mig. Men jag lyckades komma undan. Då dök den första vakten upp igen, men den här gången smet jag in i en djuraffär och gömde mig under/bakom ett bord med marsvinsburar.

Efter det blev det lite suddigare och otydligare, men jag tappade aldrig hoppet och visste att jag skulle klara av att ta mig i säkerhet. Jag hade ett enormt självförtroende och skrattade när jag såg hur svårfångad jag var. Det kändes så bra!

Har ni nu någon spännande tolkning på den här drömmen? Glad

MissInAction
2013-01-07 20:11
#100

Sniff, vilken dröm! Den låter lite udda tycker jag, och särskilt om du vanligtvis har glada drömmar. Men kanske är den ett bevis/tecken för dig på att ditt självförtroende är gott och att du är trygg i att vad för situation du än hamnar i, så tar du dig ur den? Glad

Ingen vidare spännande tolkning kanske!! 

Alex, nu har jag läst igenom den där sidan om de olika chakrana.. chakras? Hur böjer man chakra? Tungan ute

Jag tror att jag behöver fokusera mest på Solar plexus just nu för där var det mest som verkade stämma..
Vad roligt förresten att den färgen är gul! Min nyinköpta jacka är ju knall-senapsgul!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-07 20:36
#101

Sniff, det börjar med att en kompis och hennes mamma tar dig till det här huset där du blir instängd. - du känner dig inlåst, begränsad - kanske att de som fört dig dit har egenskaper som även du har som får dig att känna dig instängd. Du rymmer, flyr- det kan betyda att du vill bort från det instängda ( ansvar kanske? Ni hade ju ansvar över hönorna) Du har ett mål som du vet är ett delmål. ( städerna) Själva slut klämmen är ju superbra, du känner dig oövervinnerlig och klarar allt :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Alexandraea
2013-01-07 20:45
#102

MissIn, hehe, du ser ditt undermedvetna visste redan vilket chakra du skulle fokusera på! Glad Vilket chakra som behöver påfyllning kan också visas som att man har en stark dragning till den färgen. Jag kan ibland bli som "hypnotiserad" av en viss färg, som att jag kan titta på den hur länge som helst och suga i mig den med ögonen. Vet att Kathja postat en chakra tune up video tidigare här i en tråd, där går de igenom varje chakra färg så att man kan känna efter vilken färg man har dragning till. 7 minute chakra tune up eller nåt sånt heter den, finns på youtube. Glad

Sniff; jag kommer ihåg när jag var tonåring så drömde jag ofta att jag blev jagad. Kommer ihåg att jag läste att det är en vanlig typ av dröm i den åldern. Det ska tydligen betyda att man är rädd för/flyr från en sida (ett karaktärsdrag) av sig själv som man har svårt att acceptera. Dock så verkade ju du ha en mer positiv upplevelse av drömmen så detta kanske inte var dig till hjälp… :)

MissInAction
2013-01-07 21:00
#103

Oki då kanske jag får leta upp den där videon Tungan ute

Jag har ju alltid sedan jag varit liten haft rosa som favoritfärg. Olika rosa nyanser. Och än idag är det rosa och lila som är favoriterna och som oftast får reaktionen ÅHH från mig. Även himmelsblå är en storfavorit. Blått är dock inget som jag har mycket av i min garderob.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-07 21:21
#104

De olika chakran vibrerar i olika frekvenser och det samma gäller färger, det är därför man kan balansera upp ett chakra med en färg. Skrattande

En enkel test man kan göra för att ta reda på vilken chakra man behöver fylla på för dagen är att helt enkelt ställa sig frågan, ta ett djupt andetag och den färg som ploppar upp i huvudet behöver fyllas på. Då kan man tänka färgen, titta på färgen eller varför inte klä sig i färgen. Skrattande

Annons:
crinalina
2013-01-07 21:36
#105

På Doasone, sidan där vi andas tillsammans, finns ett chakrarum, eller det heter colour breathing room, där man andas samtidigt som skärmen skiftar färg. Det är även en buddhaaktig figur på skärmen där man kan se var på kroppen just den färgen hör hemma. Jag har använt den flera gånger och tycker jättemycket om den.

Jag målade ju en tavla i början på sommaren med chakrafärgerna, den är visserligen inte klar ännu, men den står just nu i vårat sovrum och är något av det första jag ser när jag vaknar och något av det sista jag ser innan jag somnar. Jag märker att jag dras till olika färger olika dagar och kvällar, då ligger jag bara och tittar på just den färgen en stund. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-01-07 21:43
#106

Den här är ren, enkel och inte så lång. Jag brukar tona med själv, då känns effekten ännu starkareGlad Skön att börja eller sluta dagen med.

http://www.youtube.com/watch?v=1W6I3QyQkUI

[Sniff]
2013-01-07 21:59
#107

Tack för era svar och tolkningar! Insåg att jag visst glömde att berätta att jag har blivit ordentligt förkyld och hade svårt att sova (men återkom alltid till samma dröm) och jag misstänker att det kan ha varit anledningen till den konstiga drömmen…

Att jag blir jagad har jag drömt förut, men det var för några år sedan då jag mådde otroligt mycket sämre än jag gör nu. Jag är ju nöjd med livet nu och har inga bekymmer som jagar mig. Det var heller ingen fokus på själva jagandet, det var mer en kamp för frihet. Jag visste ju att jag skulle klara det! Så jag tror mer på att det var någon form av "mål"-dröm. Jag gillar MissInAction och Otrouligs tolkningar, det där med flykten från ansvaret var smart… jag har fått ett erbjudande där jag kommer att få ta mer ansvar och jag är lite rädd för det, för jag har ingen tidigare erfarenhet av sånna "arbeten". Att jag är trygg i alla situationer känns superbra, den tanken ska jag spinna vidare på!

Tack! Skrattande

Otroulig
2013-01-07 22:23
#108

Kul Sniff, du behöver inte känna någon oro, du kommer att klara det galant!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-01-11 11:03
#109

Det är lite roligt hur det kan bli. Nu för tiden kan jag mitt i en dröm som skiljer sig från mina vanliga drömmar börja att analysera, elle konstatera att "jaha jag drömmer om bilar det står för…" osv.

I natt sov jag super kasst, blev först väckt av en hund som spydde, när jag sedan väl somnade så drömde jag så underligt.

Jag drömde att jag jobbade, killarrna var lite högt och lågt en där var en äldre man som jag fick  för mig hade druckigt. Funderade på hur jag skulle ta i det eftersom jag var själv, tänkte att han ringer till Hans för han bor nära ifall det skulle balla ur. Lagom det jag ha kommit fram till det så går strömmen i hela huset. Och där konstaterar jag även att jag inte kan prata!

Jag letar upp en ficklampa för att kolla propparna, samtidigt som jag funderar över var den fulla mannen tog vägen OCH jag kämpar med att få fram min röst. Det ä några turer kring detta, stömmen få jag igång men inte rösten. I dömmen vet jag att jag tänker "undra vad det är jag vill få sagt på jobbet som jag inte säger". Sedan vaknar jag. Och jag vaknar typ aldrig under natten utan att det hänt något.

Ha svårt att somna om men när jag väl gör det så drömme jag om att jag håller på att hjälpa en gammal vän med att flytta i en lgh. Men när jag ska åka iväg hitta jag inte min bil. Någon har snott min gula bil (ha en röd IRL). Jag letar och letar och tänker hur jag nu ska komma hem och hur ska vi lösa livet utan bil, vi som bor på landet. Hon som jag hjälpte att flytta kommer och säger att jag kan se till att häva försäljningen på den bilen jag just sålde så kan du ta den - och där vaknar jag.

Även den drömmen analyserade jag mitt i. Skrattande

Otroulig
2013-01-11 16:52
#110

Visst är det fascinerande! Även jag gör det. I en dröm så tyckte jag att det var så viktigt att jag ville skriva ned min jaha upplevelse, hittade en penna men inget papper så jag fick skriva ned min tolkning på en grön system kasse och när jag vaknade kom jag inte ihåg de exakta orden, men en känsla vad det rörde sig om.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2013-01-11 17:43
#111

jag gör likadant, funderar i drömmen " jaha, en älg i skogen, undrar vad det betyder?"Skrattande.

De drömmar jag har precis innan jag vaknar, rullar ofta på som "mantran", som jag måste skriva upp direkt när jag vaknar, annars glömmer jag dem.

Annons:
[Kathja]1
2013-01-11 20:08
#112

Det är spännande. På något sätt tycker jag att mina drömmar bli mer "talande" ju mer jag funderar över dem. Förr var de ganska mycket samma samma. Skrattande

candelonia
2013-01-12 16:49
#113

Jag drömmer alltid mycket och varierat, i full färgskala och mycket känslor. I natt drömde jag en underbar dröm som fyllde mig med stark lycka och kärlek. Vaknade med ett stort leende och njöt av känslan flera timmar. Jag drömde att jag var gravid och alla va så glada och jag njöt så av att känna ett liv inom mig, jag födde barnet och han va så söt!!!! Jag minns känslan av kärlek när jag såg in i barnets ögon. Vilken lycka. Mysig dröm!!!!!!! ♡♡♡

[Torahzen]
2013-01-12 19:11
#114

Nu har jag drömt konstiga drömmar igen. Jag skrev inte ner dem direkt med det var något om att idrömmen så vaknade jag och går ner i vardagsrummet. Där står min mamma och frågar "skulle du inte vara bortrest? Vi tänkte passa på att låna ert hus…" Sedan var det om en massa småpooler där jag skulle hitta en pool där jag kunda bada naken ifred. Poolerna låg i små bås, som på restauranger.

Denna dröm handlade väl om känslor till min mamma.

Inatt drömde jag om en massa skor som jag på nått sätt skulle få med mig från en konferensanläggning. Jag tror skorna var mina, mest sandaler. Cirka 100 par skor! Jag frågade om jag kunde få hämta mina sängkläder sedan. Jag fick till svar att jag det går bra till våren när vi öppnar igen. Det lät inte som ett bra alternativ.

Då kom min klasskompis  från 1-9 (inte kompis) Lena och frågade mig om alla skorna. Det var någon spydig kommentar och avslutade med "… men du är ju bara 8 år" Jag skulle svara något fräckt tillbaka men kunde inte så snabbt svara hur gammal hon är (lika gammal som mig). Det märkte hon, hon skrattade till och gick.

Tolkning: Skorna vet jag inte vad de står för. Lena var riktigt elak mot mig vid ett par tillfällen, så det var nog det som jag bearbetade.

szirius
2013-01-13 00:33
#115

Jag har drömt och såklart naturligtvis bearbetat hela bebistemat ganska mkt. Drömt mkt om förlossningar och att amma, och det har alltid varit Emma.

Men så kom vändningen , hur jag födde en liten dotter, och det var inte Emma utan Emmas lillasyster…jag betraktade henne och tänkte " de är lika, men hon har mindre hår än Emma" osv. När jag vaknade kände jag mig otroligt lättad, som om jag släppt något på ett djupare plan och gått vidare.Sedan dess har jag inte drömt om Emma mer.

Det som gav mig extra rysningar var att det var på julaftonsnatt jag drömde detta.

På julaftonsnatt för ett år sedan blev jag gravid.

SHIAWASE
2013-01-13 00:37
#116

Ah! Szirius,,, verkligen rysningar!

Men det later bra att du allteftersom kan slappa Emma och ga vidare!! OCH samtidigt att du later processen ta den tid som behovs:)

KRAM pa DIG!! Du ska val sova snart, har ar det sol och klarbla himmel, en harlig sondagsmorgon med andra ord!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-01-13 01:00
#117

Ja, det undermedvetna fungerar ju på ett sätt vi ofta inte kan förstå så klart, så det är bra att drömmarna kan hjälpa tillGlad

Hmm, sova ja,  jag hörde mig själv säga " jag känner mig lite trött, jag lägger mig nog tidigt ikväll"…då var kl 21…nu är den 01….fastnade visstOskyldig…men det är söndag i morgonTungan ute

Jag är piggObestämd

Och jag lånade ut min spikmatta, sedan dess har jag varit skitsugen på den..och såklart dök den upp i trådar härFlört…äh, jag vill ju inte redan be att få den tillbaks, hon har ryggproblem och jag hoppas att den ska hjälpa henne…men typiskt att man blir påmind sådär…och SUGET nuFörvånad! Bara för att den inte finns hemmaSkrattande

Håbe
2013-01-13 12:49
#118

Tror jag ska ta och leta reda på min spikmatta. Det var länge sen jag använde den. Jag hittade liksom aldrig meningen med den. Det blev några gånger och sen glömde jag bort den. Det är mest dottern som brukar trä in sig i den och leka igelkott. Men nu är det mycket som ändrats för mig och den kanske passar mig bättre nu.

Angående drömmar- något som återkommer väldigt mycket nu, i olika former, är resor. Jag reser på olika sätt. Alltså med olika färdmedel och av olika anledningar. Tex typisk charter, eller sightseeingbussar, på väg till jobbet eller kurs o.s.v. och på något sätt så har jag hela tiden lite problem med att ta mig fram. Jag missar bussar, hittar inte vägen, kliver på fel tåg. Men det är inget stressande eller negativt utan mer som att jag kan skratta åt det. Känslan är mer att det är lite spännande.

Annons:
MissInAction
2013-01-13 13:06
#119

Håbe, du gör ju en otrolig inre resa just nu också! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2013-01-13 13:12
#120

Ja, det känns som en väldigt tydlig symbolik. Just det där att inte hitta vägen riktigt men att det inte gör någonting. Fram kommer jag på ena eller andra viset och under tiden är det spännande och intressant att ta del av allt som händer under resans gång.

[Torahzen]
2013-01-13 15:39
#121

Är det någon som kan gissa vad skor kan stå för? Jag har ingen aning.

Theleonora
2013-01-13 15:56
#122

Tora: Kan det vara det verktyg du använder för att ta dig framåt? I ditt mål, livet eller liknande.


[Torahzen]
2013-01-13 21:05
#123

Kanske, får grunna på det.

MissInAction
2013-01-14 10:45
#124

Vad betyder drömmar om stark attraktion och kärlek??

Måste skriva av mig om drömmen jag hade för ungefär en timme sedan. Jag hade träffat en man, ca 50-55 år gammal skulle jag tro, och attraktionen var enorm, likaså kärleken jag kände. Jag ville bara vara fysiskt nära honom hela tiden, kyssa honom, krama honom och älska med honom. Han hade lite mörkare hy, håret hade blivit lite grått och det var SÅ mjukt…♥ Jag hade känslan att han hade maroccanskt påbrå, eller möjligen tunisiskt. Och han luktade så gott!

Mitt alarm ringde någonstans i drömmen och naturligtvis stängde jag av (hade snoozat innan) Tungan ute

Drömmen fortsatte som tur var! ♥ Och mitt i så kommer ett annat inslag, att jag och en bekant (som jag känner i verkliga livet) bestämt att vi ska ses hos henne och laga mat ihop. Jag tar mig till affären och handlar och ser att hon också är där.. väl i kassan när vi gått i affären nästan en timme, ser hon mig också och undrar vad i hela friden jag gör där, när jag borde vara påväg till henne! Sedan säger jag att jag kommer hinna, och försöker komma ihåg hur man hittar hem till henne.. och när jag säger att jag kanske cyklar beroende på väder, så börjar hon läxa upp mig om hur lat jag är och att jag alltid använder ursäkter för att göra något annat. 
Så, när jag kommit hem från affären (obs detta är nu mitt föräldrahem vi är i!) jag ropar jag älskling! och där är han, pratandes i telefon men han avslutar samtalet och vi kramas… och drar oss strax mot lilla tv-rummet där två bäddsoffor finns. Där ligger madrasser på golvet, och där hamnar vi… hihi…

Ja, alltså temat i drömmen är enorm attraktion och kärlek. Och jag vaknade upp med den känslan. Sååå himla mysig och behaglig Skrattande

Det där irritationsmomentet med den bekanta i affären stör jag mig mest på och det visar väl lite vad jag känt inför henne tidigare. Att hon lätt trampar på folks tår och tror sig veta vad andra känner och tänker och vad som är bäst för dem. Och jag har känt att det klickar inte mellan oss, jag känner som att jag måste tassa på tå runt henne, för rätt vad det är så kan hon ställa en fråga om något som för mig är helt ovidkommande, men hon får det att låta gravallvarligt. Vi umgås inte längre kan tilläggas, utan pratar lite lagom på FB ibland Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-14 11:52
#125

MissI - Den drömmen verkade inte helt fel, hi hi. Jag fick en känsla av att den mörka mannen stå för det du drömmer om och önskar och det andra på något sätt står för verkligheten - livets måsten. En underliggande känsla av att "inte kan du väl få det du drömmer om".

Annons:
MissInAction
2013-01-14 12:14
#126

Önskar jag kunde dela med mig! Flört Ja så är det kanske. Skulle verkligen inte tacka nej till den känslan oftare Skrattande Älskar när man har såna mysiga drömmar och så dröjer sig känslan kvar långt efter man vaknat.

Okej, nu kommer jag skämmas så in i norden… han i drömmarna påminner lite om den här mannen, som jag för övrigt inte alls varit särskilt förtjust i, någonsin. Förstår inte hysterin kring honom. Men som sagt, han påminner om honom lite.. Skäms


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-14 14:33
#127

Där ser man! Flört

Jag får säga att jag inte heller fattar grejen med honom, han är lite för mycket för min smak. För pluttinutti, hi hi

MissInAction
2013-01-14 16:06
#128

Ja han är väl det Tungan ute haha… jisses..
Jag läste lite på någon sida om honom och jag kan väl förstå iofs om folk gillar honom, när jag läser det. Han verkar väldigt mysig och så. Men ändå Skäms

Nåja. Jag har gått runt idag och nästan hoppats att han från drömmen ska dyka upp runt hörnet.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-14 18:13
#129

DET kunde ju bli spännande! Flört

MissInAction
2013-01-14 21:09
#130

Oh ja! Oskyldig

Ser fram emot den här nattens drömmar!
Min mens kom idag och före och under mensen så brukar jag alltid känna mig extra kärlekskrank och sugen…. så drömmen var väl på sätt och vis väntad Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-01-15 10:47
#131

I natt drömde jag att jag var och paddlade kanot med min man. När vi nästan var framme så tog den in vatten och sjönk på en sandbank. Det var baran en halvmeter djupt så vi bara klev ur och löste det hela.

Det var fler detaljer också men jag blev mest imponerad av att jag var så cool och lugn i situationen. Brukar jag stressa upp mig för mycket om det inte går som jag vill. Antagligen…

szirius
2013-01-18 22:34
#132

#131 härlig drömKyss, visst är det underbart hur klok och lugn man kan bete sig i drömmar…Flört . Jag tycker ofta att jag då kan ha det där iakttagande sättet.Man lär sig mkt av sina drömmar…hur man faktiskt kan hantera livet på ett enklare sätt….

Annons:
MissInAction
2013-01-18 23:32
#133

Jag verkar ha ett återkommande tema i mina drömmar nu… mys, intimitet och sex med olika, ofta äldre, män… Oskyldig Undrar om de vill visa mig vad jag vill ha, eller vill hjälpa mig få tillbaka "gnistan" i mitt förhållande…?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-01-18 23:37
#134

# 133 man menar ju att alla man drömmer om är aspekter av sig själv… kanske du börjar bejaka dina mogna, maskulina sidor?

MissInAction
2013-01-18 23:42
#135

#134
Hmm, inte mer spännande än så alltså?? FörvånadObestämd Haha Tungan ute

Jag undrar vilka sidor det skulle kunna vara. Får grunna lite på det.
Och den här starka attraktionen jag känner till dem… det är till mig, eller?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-19 16:03
#136

Kanske en längtan efter det Miss?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-19 16:24
#137

Längtar jag efter att älska mig själv, eller en annan?
Men ja, jag vet att jag längtar efter och vill ha attraktion. Den brukar försvinna en bit in i mina förhållanden.. nu går sambon min omkring i kallingar hela dagarna (eller ligger i soffan rättare sagt) och det är så fruktansvärt oattraktivt i min värld… Jag blir alltid glad när han klär PÅ sig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-20 21:04
#138

En man i kalsonger…..tja, det beror ju på hur dom ser ut…hehe. Jag hade en dröm i natt som jag tror vill säga mej nåt. Det var två tåg som stod stilla. Det var öppna vagnar och rätt mycket folk runt i kring. Grejen var att det var meningen att det skulle tändas en brasa på var och en av tågen. Då skulle dom samköras så att dom började brinna samtidigt. Det skulle åstadkomma någon slags racer fart, typ som i " Tillbaka till framtiden" jag tar hand om brasan på det ena tåget och springer över till det andra för att fixa eld där, en äldre man vinkar glatt och visar att han har tändanordning klar. Sen minns jag inget mer….. Hmm mina tankar går tillbaka till ABC healingen, samverkan med höger och vänster hjärnhalva. Eller kanske att sammanföra mitt manliga och kvinnliga jag….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-20 22:40
#139

Mja, för mig spelar det ingen roll hur de ser ut om jag ser dem varenda dag!! Skrikandes

Har inte fordon någon specifik betydelse i drömmar? Att styra ens liv kanske? Men just tåg vet jag inte vad det kan vara.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2013-01-24 13:09
#140

Mitt dröm-tema håller i sig Oskyldig Inatt drömde jag att jag skulle till mitt gamla jobb (förskolan) men det var enormt stort, som Hogwarts! FörvånadFast med rulltrappor… Jag skulle tydligen äta lunch där men hittade inte till lunchrummet, så jag frågade någon. Fick anvisningar, och helt plötsligt var jag i området där mina föräldrar bor, och lunchrummet var i underjorden under villan mitt emot mina föräldrars…..
När jag skulle ta trappan ner där så dök Tim DeKay (från White Collar) upp bredvid mig. Han la armen om min midja och jag frågade honom om han inte var rädd att någon skulle se oss… han är gift både i verkligheten och i serien. Men han visade inga tecken på det. Vi gick och satte oss vid bordet och började äta. Jag var väldigt generad… antagligen för att jag har en major crush på honom då han är en sån där "attraktion vid första ögonblicket-man", hehe…
Sedan dök Brendan Fraser, en annan skådespelare som jag gillade när jag var i tonåren, upp och satt bredvid mig på andra sidan. Han agerade tydligen någon slags utredare och var där för att kolla vad som var på gång mellan oss. Och jag försökte charma honom för att han skulle lägga ner utredningen. Och i samma veva kände jag att Tim verkade svartsjuk.

Efter lunchen åkte jag på en stor flotte i en bred å. På ena sidan såg jag som tv-bilder från Stockholm och andra städer. På andra sidan såg jag skidbackar som var till hälften täckta av snö.

Huh! Väldigt intressant dröm, men framför allt väldigt mysig SkämsOskyldigoch jag är otroligt tacksam för upplevelsen!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-24 19:45
#141

Vad skönt med så mysiga drömmar! Jag hade med lite manlig ömhet i natt oxå. Väldigt trevligt, ganska ovanliga drömmar för mej. Men det är ju inte så konstigt, har ju inte så mycket sånt i mitt vakna liv. Jag tycker jag kan få ha kompensationsdrömmar! Det ska jag önska mig inatt. Mycket kärlek och ömhet tack!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-01-24 20:17
#142

Jag drömde härom natten att jag ringde min kompis genom att hålla en stor kristall mot min tinning. Då blev jag direkt uppkopplad till henne och jag hörde hur det ringde hos henne. Det sprakade väldigt på linjen men jag var ju nybörjare att prata genom en kristall!

MissInAction
2013-01-24 20:17
#143

Kompensationsdrömmar, det var ett bra ord! 
Jag tycker drömmar är suveränt Skrattande Det känns verkligen som att man har upplevt dem. Jag tycker iaf att mina drömmar är väldigt detaljrika och känslorika. Så jag brukar ibland be om vissa speciella drömmar. Dock brukar jag inte få dem när jag ber om dem… Igår var jag så trött när jag släckte, att jag inte orkade/kom ihåg att be om en viss dröm…. men den kom ändå ♥

Förresten Otroulig, så är det så mycket prat om män på den här sajten ändå, så det vore väl konstigt om vi inte drömde om dem! Förvånad Såklart att det måste föra med sig något gott till oss alla Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-24 20:31
#144

En av typerna av drömmar är faktiskt kompensationsdrömmar enligt dröm forskare:) jag hade en period med mycket sexdrömmar en period efter att ha blivit singel;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-25 00:48
#145

Det kan jag tänka mig faktiskt! Att kompensationsdrömmar finns, alltså Tungan ute Det känns som ett väldigt smart drag av hjärnan. 

Sexdrömmar har jag också till och från… de brukar vara såpass generösa att jag vaknar av en orgasm Oskyldig Förklaringen lär ju ligga i att jag som sagt tycks "tappa lusten" en bit in i mina förhållanden. Har man inte lust, så har man inte och det är ingen fara för mig… men hjärnan kanske tycker annorlunda Skrattande Och i ärlighetens namn så HAR jag lust… bara inte till "rätt" person sas.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2013-01-26 07:27
#146

Ja det lät ju härligt MissInAction att du fick precis den dröm du önskade!

Jaa kompensationsdrömmar kan det vara, men just nu är jag lite "fast" vid budskapet paret Hicks ger i Attraktionslagen och även via youtube klipp. Där nämner de att man inte skapar under drömmarna (vilket föresten var ett svar jag velat få svar på tidigare ;)  ) Utan att drömmarna visar det som man redan skapat, eller det som är påväg.

Jag gillar den tolkningen Flört så igårkväll bestämde jag mig för att uppmärksamma vad jag drömde när jag vaknade.

Jaa och min dröm handlade om att jag hittade en massviss av checkar med pengar, alltifrån 2000kr per check till 600 000kr per check. Började planera att jag skulle sätta in checken på 600 000 kr först. Hade även en check på 60 000kr men den snodde exet. Men vad gör det det var ju småpengar i drömmen hihi

Så då vet jag vad som väntar, och det vill jag inte ändra påTungan ute rikedomar och välstånd är så välkommet!

Annons:
Otroulig
2013-01-26 10:48
#147

Schysst dröm!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MathildaF
2013-01-27 15:18
#148

Inatt drömde jag att jag var gravid. Jag fick chock över graviditeten och visste varken vem pappan var och var singel. Jag blev skitglad att jag äntligen skulle få barn, sedan kom paniken. Jag kände att jag kal inte föda ett barn som jag inte vet vem pappan är eller när jag är singel? Vad ska jag säga till alla? Men jag ville inte heller göra abort. Sen kom jag på att jag kan ju faktiskt inte vara gravid? Jag har ju inte inte haft sex! Konstig dröm! Jag minns att jag drömt liknande drömmar innan om att vara gravid och även att jag blivit tillsammans med ett ex sen tonåren som inte var så snäll mot mig. Efter vi gjorde slut för ca 7 år sen har vi aldrig pratat även om vi bor i närheten av varandra och vi "mötts" ute på stan. Drömmer ofta att vi blir tillsammans igen och jag lovar att aldrig lämna honom och precis när jag lovat så kommer ångesten? Jag vill inte vara med honom hela mitt liv. Jag älskar honom inte men av nån anledning valde jag att påbörja nåt med honom igen. Men just den där ångesten av att jag valt fel är återkommande. Kanske kan bero på att det sker vissa förändringar i mitt liv.

szirius
2013-01-27 15:30
#149

Graviditet i drömmar brukar stå för att man "bär på" en ny idé, ny känsla, man gör sig beredd på att föda något nytt, kanske en ny sida hos sig självGlad. Förlossningar i drömmar är således att man då föder fram detta. Att detta ger dig ångest kan betyda att du fortfarande inte är helt trygg inför att "föda fram" detta hos dig.Kan det stämma?

Mitt tips är att prova att nästa gång du drömmer att du är gravid försöka styra din dröm, säga till dig själv " allt är bra, allt är som det ska, jag kommer bli en underbar mamma, jag kommer klara detta fantastiskt, jag är stark och trygg" osvosv. Detta kan ge dig en knuff i din självkänsla även i ditt " vakna liv" sedan.Kyss

MathildaF
2013-01-27 16:27
#150

Szirius: Det kan nog stämma. Ångesten kan nog stå för att jag är orolig över något. De händer ju en del förändringar både ytligt och inombords med tror jag. Ska prova att styra min dröm nästa gång:) Spännande! Tack för din tolkning. :-*

MissInAction
2013-01-27 17:33
#151

Tolkningen av graviditet känns logisk, tycker jag. Bra idé att försöka styra sig själv i drömmarna! Det är en sak som är rätt så lätt att träna upp Glad

En av mina drömmar inatt var om er! Alla vi aktiva här inne hade träffats, och alla verkade ha väldigt trevligt - och jag var osynlig Gråter

Igår natt vaknade jag en gång av att jag gapskrattade.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Sniff]
2013-01-27 20:39
#152

Jag drömde om vildsvin… stora LÄSKIGA vildsvin! Obestämd

MissInAction
2013-01-29 22:46
#153

Inatt hade jag en dröm där jag var i farmor och farfars hus. De lever inte längre och jag känner inte de som bor där nu, men jag var OFTA där när farmor levde, eftersom hon bodde 250 meter från vårt hus. Jag tror för övrigt att hon är min skyddsängel Glad

Hur som helst. Så gott som varje gång jag drömmer om det huset, så är det obehag!! Det spökar och det är inga snälla spöken, utan elaka och skrämmande. Inatt var det ganska lättsamma, det var "bara" vindpustar och dörrar som flög upp och stängdes etc. Men oftast så ser och känner jag saker och håret liksom ställer sig på ända för att jag känner sådana obehagskänslor. I en dröm så lyckades jag lista ut att jag kunde "lugna" spökena genom att ha lamporna släckta, men de var ändå ute efter mig.

Jag har berättat om dessa drömmar förut, kan ha varit inne på Övernaturligt men jag minns inte. Och googlat. Men tycker mig inte ha funnit något tillfredsställande svar. Har ni något??


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2013-01-29 22:58
#154

Det du drömmer som skrämmer Dig är förmodligen någon känsla eller egenskap du själv har. Men du löser det väldigt bra genom att du försöker lugna och till slut kanske möta det du är rädd för. Försök att känna efter vad "spökena" symboliserar för dig och se om du kan omsätta det i det vakna livet. Vad har de för egenskaper, hur ser dom ut? Vad vill dom? Vad är du egentligen rädd för? Spännande:) kul också att du kan lugna dom. Du bearbetar nog omedvetet:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-30 00:55
#155

Otroulig, jag har tänkt mycket på dessa drömmar, just för att de varit så obehagliga och jag har ofta vaknat. Och för att jag verkligen älskade min farmor och att vara hemma hos henne. Hon har betytt så mycket för mig. Så jag tänker att det måste ha betydelse att just det huset är med i drömmarna. Men jag förstår verkligen inte hur. 
Och jag har inte heller lyckats förstå hur jag ska tolka spökena.

Jag "tror" ju på spöken, så att säga. Har själv en del erfarenheter, och de flesta är rätt så obehagliga eller bara konstiga. Men att koppla dem till någon egenskap eller känsla hos mig går jag bet på… iaf efter vad jag har försökt Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-30 01:21
#156

Hmm, jag brukar oxå återkomma till barndomsplatser. Det kan ju vara något minne eller trauma från den tiden som fortfarande påverkar dig. Eller så är det just kontrasten som vill säga nåt, att du befinner dig på den tryggaste platsen men känner ändå obehag. Du släcker ljuset, du hindrar dej själv från att se….?och då blir det mindre obehagligt ??? Ja jag vet inte, ibland slår det an en sträng när någon annan skriver. En ledtråd kan vara när drömmarna började, hur länge dom hållet på, eller i vilket läge du är i när dom kommer.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Evigheten]
2013-01-30 06:02
#157

De säger iallafall att om man drömmer om hus så står det för det egna jaget, självkänslan och sitt eget hem. Kan stå för hur man mår och drömmer man positiva saker kring ett hus såsom vackert, helt fint eller flytt till en bättre bostad. Men är det ett mer trasigt hus eller andra mer negativa saker då står det för bristande självkänsla och missnöje i hemmet.

[Kathja]1
2013-01-30 07:06
#158

Miss I - kombinationen, hennes hus som du har positiva känslor till och det otäcka i drömmen - vad kan det stå för? Slits du mellan trygghet och rädslor på något sätt?

crinalina
2013-01-30 10:32
#159

Kan det vara så enkelt som din nuvarande boendesituation? Du är trygg i ditt nuvarande hem, men känslan i det tycker du inte om? När du har släckt lampan så har du valt att ignorera och inte se det? Den senaste drömmen var lite lättsammare för att det är förändringar på gång?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-01-30 12:57
#160

Ni kan ha rätt!! Särskilt detta med att det blir bättre när jag släcker/ignorerar. 

Jag kommer inte ihåg när drömmarna började tyvärr, eller hur jag kände mig i perioderna kring de tidigare drömmarna… så den ledtråden kan jag nog inte dra nytta av. Men ja, det kan ju vara väldigt enkelt om det är så…. att jag slits mellan trygghet och rädslor.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2013-01-30 13:06
#161

Kan det ha med ditt nuvarande förhållande och rädslor för att bryta upp att göra? Du är trygg i vissa avseenden men rädsor håller dig tillbaka. Spekulerar vilt nu!

MissInAction
2013-01-30 13:07
#162

Kathja, du är helt rätt ute!!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-30 13:11
#163

Vad bra. Skrattande

[Torahzen]
2013-01-30 13:48
#164

Miss, du har fått bra synpunkter hoppas att de leder till svar för dig.

Inatt drömde jag att jag var på en marknad och kom till ett stort stånd med en massa fina halsband. Jag drogs direkt till en hylla med halsband i trä. När jag ska ta upp ett halsband så ser det ut som en orm, fast i träkulor. Orm-halsbandet börjar röra på sig och ringlar ner på golvet. Den börjar göra små utfall mot mina fötter varvid jag backar lite. Den biter mig inte.

Kvinnan som äger ståndet flyttar lite på orm-halsbandet så "det uppför sig" Hon pekar på mina fötter. Då ser jag att jag har svarta moln av låga energier kring mina fötter och det är mot detta som ormen attackerar och äter av.

Jag undrar om Qi-gongen igår har satt fart på någon utrensning?!? Jag ska nog ta ett fotbad ikväll och be om hjälp att rena mina fötter.

[Evigheten]
2013-01-30 20:33
#165

Ja det sägs oftast att ormar står för något dåligt såsom hot, fara och död. Men den kan även stå för läkedom, andlig upplysning och kundalini.

Det verkar som att ormen står för läkedom i din dröm..

MissInAction
2013-01-30 20:55
#166

Ja läkning kan jag också tänka mig att ormar kan stå för. Precis som fara. Jag tänker på apotekets logga, det är ju en orm… tror att det var vanligt för länge sedan också att man hade orm som symbol både för fara och för läkning. 
Men de där svarta molnen känns som en rätt tydlig symbolik, och ormen hjälper till att hela!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-01-30 21:39
#167

Jag väljer att tolka det som läkning Skrattande

Annons:
Otroulig
2013-01-30 21:55
#168

Ja Thora! Cool och tydlig dröm. Du får dra in lite energi från moder jord i fötterna:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-01-30 22:29
#169

OK, jag ska jorda mig!

szirius
2013-01-31 12:19
#170

Jag drömde att jag hittade ett litet ägg som jag pysslade med tills det kläcktes - och det visade sig vara en liten dinosauriebebisGlad.Som bet mig hårt i fingretSkrattande! Jag funderade hur jag skulle ta hand om den på bästa sätt och skydda den från illvilliga människor som skulle vilja sätta den i bur/göra experiment etc. Hann inte längre, sen vaknade jag.

[luneri]
2013-01-31 21:37
#171

Jag drömde för några dagar sedan att jag var i ett hem, det var mycket som skulle göras och jag skulle passa upp i ett hem, ungefär som ett servitrisjobb om jag minns rätt nu. Sedan kom en kompis och hälsade på som jag tycker väldigt bra om, och allt kändes så bra och en sån lättnad och jag vet inte varför egentligen, men efter att han och hans flickvän åkte iväg igen så hade jag kvar den känslan av värme och lättnad. Jag minns den drömmen speciellt eftersom jag haft sån jobbig tid det senaste och den kändes verkligen bra.

Otroulig
2013-01-31 21:48
#172

Luneri, om det var min dröm så skulle jag tolka det som att jag får hjälp, av verkliga människor eller skyddsänglar, Gud eller universum om man så vill. Är det så att du servar andra människors behov? Det kanske är så det ska vara, men då får du hjälp i det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-02-01 11:45
#173

I dag studsade jag upp då larmet ringde. Drömmen jag hade strax innan jag vaknade gick ut på att vi i min skola skulle göra ett experiment. De som ville, och jag kände mig tydligen manad att delta, skulle få ta livet av sig - och komma direkt tillbaka till livet efteråt. 
Jag valde att få nacken bruten med hjälp av ett rep runt halsen. Tror att jag stod upp och så ryckte de till eller jag for åt sidan eller nåt.
När det närmade sig så var jag ganska rädd och orolig, för tänk om jag inte kommer tillbaka till livet?? Och en del var där (nu var vi på Stora Torget i Uppsala) för att säga hejdå. Jag såg min bästa vän från uppväxten, men hon sa aldrig något till mig… jag antog att hon tyckte det var jobbigt.

Jag kände hur jag började somna in.. och sedan var jag vaken igen. Och man skulle ge mig några sprutor och ta prover. Tror att jag kände mig ganska så pånyttfödd. 

Jag har två teorier om varför den här drömen kom just nu. Igår när vi gick och handlade så gick jag vid ett tillfälle ner från trottoaren (bostadsområde så det är inte särskilt trafikerat) och sambon sa att tänk om det kommer bilar! Då sa jag att jag blir hellre överkörd av en bil än halkar och slår i huvet i marken…
Och så såg vi en gammal komedi igår kväll, om en kille som dog i en olycka och som återföddes men råkade få med sig minnena från sitt förra liv.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-02-01 12:06
#174

Teorierna kan nog påverka. Men kan det vara så att du är återfödd som en bättre Miss?

Annons:
MissInAction
2013-02-01 12:12
#175

Ja jag vill ju gärna tro det Flört För det kan ju knappast gå åt andra hållet, tycker jag!

Jag har tänkt mycket på förändring på sistone. Insett att den enda jag kan förändra, är mig själv.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2013-02-01 12:57
#176

oj vad jag har drömt inatt.

Vi har ju pratat om bilkörning, vem håller i ratten, vem styr ditt liv?

Inatt körde min mamma och jag satt bak. Det kom en lång isig backe som var avstängd och det stod polisbilar längst kanten, men bilen kanade ner med världens fart, och först tänkte jag att oj, nu får vi böterSkrattande, sen insåg jag att det fanns värre farorFlört, vi var på väg mot en kanal! Mamma fick panik och svimmade av, så jag fick kravla mig fram och dra i handbromsen, vi gled och gled och gled…..bilen stannade preciiis innan vi for rakt ner i vattnet! Och jag var helt lugn. Och polisbilarna hade inte reagerat heller.

Allt är bra, liksom. Stark dröm som följt med mig idag…lite känslan

"mamma kan jag inte räkna med, men jag kan ta tag i saker själv, utan minsta bitterhet" som nog kom upp av pratet om att förlåta sina föräldrarFlört

MissInAction
2013-02-01 13:06
#177

#176
Väldigt tydlig symbolik i den drömmen, vad det verkar! Skrattande haha, böter!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-02-01 13:10
#178

Ja, szirius, det är bara du som kan styra ditt liv!

szirius
2013-02-01 13:20
#179

# 178 Det är första gången som jag iaf minns att jag drömt att jag suttit i baksätet…annars är det alltid jag som kör…och den här gången fick jag ju hoppa fram ändå! Skrattande

Har en kompis som alltid drömmer att hon sitter i baksätet och inte kan kontrollera nåt, och det är galningar som kör hur som helst….vi har definitivt olika teman och behov att bearbeta saker….spännande är det iaf.

[Torahzen]
2013-02-01 16:16
#180

För flera månader sedan drömde jag att jag körde (eller åkte) baklänges i en bil på en smal väg eller gång- och cykelväg. Det kändes inte riktigt som att jag hade kontrollen då…

crinalina
2013-02-01 19:41
#181

Jag som väldigt sällan kommer ihåg mina drömmar drömde massor i natt. Jag kommer inte ihåg allt, men i den ena drömmen så var jag i ett jättestort hus, som var mitt, och det var en sammankomst av fotomodeller och små fotbollspojkar. Allting var en enda röra till att börja med, och jag minns att några gamla vänner var där, bla en äldre manlig vän hemifrån. Han berättade att han hade ett foto på min son och honom och några till som var tagna på landet någonstans hos grannen till någon vi båda kände. Sedan virrade vi runt och letade efter det där fotot. Till slut hittade vi det och en av dem som var med på fotot visade sig vara hans dotter. I drömmen var hon en helt annan person än hans dotter i verkligheten är. När jag sedan gick runt där i huset och småpratade med alla så satt hon plötsligt där och drack lite vin, och hon var värsta supermodellen fast mer naturlig i hela sitt utseende och sin kropp. Hon berättade att hon inte vetat om att hennes pappa var där, och att han inte vetat om att hon var där. De blev båda glada över att se varandra. Sedan blev min uppmärksamhet påkallad på annat håll och jag såg inte till henne något mer. Efter ett tag så tröttnade jag på röran och oorganisationen i hela huset så jag tog tag i det och beordrade alla att röja och plocka undan och lägga saker på plats. Sedan var hela huset upplyst av stearinljus av alla möjliga slag och det spred sig ett härligt ljus och en underbar, skön värme i hela huset som kändes hela vägen in i mig. Sedan vaknade jag.

Jag tolkar det som att mitt inre har varit en riktig oreda men att jag nu har tagit tag i det och det är varmt, ljust och skönt inombords. Fotbollskillarna tror jag var där för att symbolisera min träning, mina systersöner sysslar med fotbollscup (eller fussball kanske) hela helgen så det låg nära till hands, plus att jag spelade fotboll från 7 till 14 års ålder. Fotomodellerna symboliserar mitt nya yttre som är på väg till mig. Min vän och hans dotter symboliserade nog min pappa och mig… Men det ska säga mig vet jag inte. Kanske att jag och min pappa är olika personer men att vi någonstans ändå var lika? Hmmm.

Om någon har någon annan tolkning av drömmen så får ni gärna berätta. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[luneri]
2013-02-01 19:52
#182

#172 Jag tolkade det också som så att jag får hjälp, och det kändes som så.

Jag brukar ställa upp för folk mer än vad jag ställer upp för mig själv så tror att det handlade om det. Att jag passar upp för mycket.

Otroulig
2013-02-01 20:55
#183

Crinalina, om det hade varit min dröm så hade jag sett fotot som ett minne och som jag letade efter och sen när jag väl hittade det så var det inte riktigt som jag trodde❤ och av en händelse så insåg jag just nu när jag skrev, att det kan ju vara dina insikter:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-02-01 21:12
#184

Ja självklart! :D

Det är ju tydligt en dröm om att jag städat i mitt inre iaf. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-02-01 21:41
#185

Abselut! Bestämt och handlingskraftigt, du smittar av dig hoppas jag ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-02-15 12:08
#186

Åh. En tanke slog mig sent igår kväll. Tänk om den där mannen, som jag kände sådan kärlek och attraktion till i en dröm för ca en månad sedan, var min sambo fast i framtiden?? Han var ju ca 45-50 år tror jag. Den tanken kändes inte så dum ♥

Och idag så tänkte jag… meh! Han i drömmen hade ju mörkare hy…. Oberörd

Kan drömmar vara så att utseende och karaktärsdrag ändras, men att det ändå är en annan person?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-02-15 15:21
#187

Du drömmer om dig och olika aspekter och sidor hos dig. Det är så du bör utgå i alla fall. Du är mannen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MathildaF
2013-02-17 14:46
#188

Hade en underbar dröm inatt, eller minns inte så mycket av vad som hände men minns känsla i drömmen:) Drömde att jag var sådär lyckligt kär i den killen som jag dejtade för längesen (som det "tog slut" med och sen var det väldigt upp och ner mellan oss och nu har vi inte haft kontakt på länge) men i drömmen så drömde jag att vi famn varandra på något sätt. Allt kändes så bra och det enda jag kände var "allt löser sig". Jag vaknade upp med pirr i magen och de kändes så underbart. Kan de vara så att jag har haft något slags motstånd mot denna killen innan (sårad) men att jag nu släppt motståndet helt och därför drömde jag att vi var kära och lyckliga igen? Eller tror ni drömmen symboliserar att jag är i balans, att kärleken jag kände i drömmen var till mig själv?

Annons:
crinalina
2013-02-17 15:08
#189

Jag tror på det sista, att det symboliserar kärleken till dig själv och ditt liv. Grattis! Vilken härlig känsla att ha för sig själv! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
2013-02-17 15:33
#190

Tack Crinis:) Det är verkligen en underbar känsla:)

Alexandraea
2013-02-19 13:12
#191

Det här är inte min dröm utan min kollegas, han berättade för mig häromkvällen att han brukade ofta drömma just den här drömmen och vi funderade över vad den kunde betyda. Tyckte det var en väldigt intressant dröm så jag tänkte höra om någon här kanske har någon spännande tolkning också. (Han sa att det var ok att jag delade med mig av den. 🙂 )

I drömmen så leder han en guidad tur med en grupp människor. Han kommer till en trappa och börjar gå uppför den, då kommer en orm upp bakifrån och glider förbi honom (ibland stiger ormen upp från en eld i botten av trappan), fast han kan aldrig se ormen, han bara vet att den är där. Sedan lyfter han upp sin ena hand (den högra tror jag) och ett öga öppnas i handen och en röst säger; "du är guiden".

Någon som har någon idé om vad det kan betyda?

MissInAction
2013-02-19 23:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

Har inte en aning, Alex! 🤔
Jag tänker bara att det kan ha betydelse var betoningen sitter? Du är guiden, eller du är guiden?

Ormar brukar symbolisera livskraft och sedan har vi väl den där scenen i Paradiset… ormen och Eva. 

Läste på en sida att trappor kan stå för att stiga och falla, att man "byter nivå". Det kan handla om svårigheter, andlighet etc. 

Jag drömmer så ofta nuför tiden att jag är kär!! Det är jättehärliga drömmar 😍 fast jag förstår inte vad de betyder, och min sambo är i princip aldrig med i drömmarna. 

Inatt drömde jag om den första katten vi hade när jag bodde hemma, Florence. Hon var precis lika gosig som hon var på riktigt!! ❤️ Supergoa missen….
Läste att en vit katt kan symbolisera trivsel i hemmet… 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-02-20 00:05
#193

Oj just ja! Den fantastiska drömmen!!! Läste den på jobbet och kände att jag inte kunde svara då.

Det här känns ju oerhört stark. Den här bekantskapen skulle jag helt klart hålla kvar vid. 

Han leder människor - och han går uppför en trappa - det kan man tolka som att man går upp i medvetande eller upp i ens egna över medvetande " högre jag" Orm kan betyda många saker - helande, eller just den magiska länken mellan det högre medvetandet "the sourcde" eld betyder ju ofta transformation, förgörande av det gamla till något nytt. Att han ser ett öga i sin hand- han har svaret i sin hand (eller kanske att han har healing förmågor kan ju oxå vara en tolkning.)

Jag blev oerhört berörd av drömmen och skulle tolka det som att han verkligen har möjligheten att vara någon som leder uppåt i medvetandet - vare sig han går själv eller att han verkligen guidar andra. Att han har förmågan….

Mysig Kisse Miss.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Lannelia
2013-02-20 00:21
#194

Alex! Något jag tänker på när det kommer till ormar, är död. Kanske kan det betyda att han är på väg uppåt i en spiral av utveckling, till en högre nivå av medvetande och vibration? och att ormen symboliserar det "gamla" som varit, som det är dags att släppa och gå vidare från, och se tillbaka på med tacksamhet. Kanske ögat och rösten symboliserar hans inre jag? och menar att det är helt okej att gå vidare, att han kan lita på sig själv han har alltid sitt sanna jag med sig, inom sig, som bär med all den visdom han nånsin kommer att behöva.

Haha, känns som att jag refererar lite väl mycket till mig eget liv just nu 😃


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Lannelia
2013-02-20 00:35
#195

Otroulig, det känns som vi är på ganska samma spår där! Jag missade ditt inlägg medan jag höll på skriva själv 🙂


~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe 

Annons:
Otroulig
2013-02-20 08:00
#196

😀Lannelia, gillade verkligen din tolkning 😀. Om det var min dröm skulle jag få hybris av min egen tolkning, haha!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Alexandraea
2013-02-20 11:52
#197

Tack för era intressanta tolkningar! Jag var inne lite på samma spår att det har med hans andliga utveckling att göra. Jag känner honom inte så väl privat, vi har jobbat ihop i några månader, så jag vet inte hur spirituell han är men jag ska vidarebefodra dessa tolkningar till honom så får vi se vad han säger. 🙂

Tiana
2013-02-20 13:00
#198

Jag drömmer ofta om en och samma sak, men på olika platser i drömmarna. Jag äger ett hus, elägenhet eller gård. Ibland vid kusten, ibland i inlandet. Det är alltid en massa andra människor med, kan vara släktingar, vänner eller okända som jag känner i drömmen.

Dessa andra människor hittar alltid fler, redan möblerade rum, i de bostäder jag äger. Alltid fina rum, och i drömmen kopplade till minnen - som jag inte visste fanns!

Låter rörigt, men funderar på ifall det inte speglar den utveckling jag gjort det senaste året.

crinalina
2013-02-20 13:14
#199

De säger att hus speglar oss själva, så nog verkar det som att det spaglar din egna utveckling. Det låter underbart att hitta en massa nya, fina rum. Vilka härliga drömmar! 🙂

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2013-02-26 10:15
#200

Jag har ett nytt tema i mina drömmar, jag åker rutchkana! Jag har drömt om dom de senaste dagarna. En var i naturen och egentligen en backe men jag åkte på rumpan ned. I natt var jag på fest och skulle lämna folket, var glad och lite onykter. Det var trångt i rutchkanan som var normal i blank stål. Det gick trögt och inte så snabbt som jag trodde. När jag kom ned kom jag till stället där vi suttit och ätit, det var utomhus och det var fina långbord med vita dukar. Värdarna hade städat och plockat bort det mesta men några öppnade flaskor stod kvar. Det mullrade i fjärran och jag funderade på om jag skulle rädda flaskorna så att det inte regnade in i dom. Rutchkana, åka ned från ett plan till ett annat? Samtidigt så är det ju lite lekfullt pirrigt. Jag förstår inte riktigt. Eftersom jag drömt det flera gånger på raken så borde drömmen vilja säga mig nåt, tänker jag….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-02-26 10:42
#201

Jag tänker "ha roligt" och något som är svårt att stoppa i, som att du nu har bestämt dig för att ha roligt, du har satt dig i den nu är du på väg och det är bara att njuta av resan. 😎

Otroulig
2013-02-26 11:02
#202

Jamen PUSS på dej Kathja!! Den tar vi sa polisen! Gå och oroa mej för att jag ska rutcha ned är osedvanligt korkat!!!:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-02-26 11:18
#203

😘

SHIAWASE
2013-02-26 11:31
#204

haha! Jag ar ju inte alls inne pa att tolka drommar, men nar jag laste ditt inlagg tidigare Otroulig, sa tankte jag ocksa pa  Wow Kul Leka!!! Ha kul!!!❤️Enjoy the Ride!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-02-28 20:18
#205

Jag har nu i tre nätter dels somnat super tidigt, typ klockan åtta, och sedan drömt en massa! Det har varit allt ifrån döda katter, till välja buss/spåvagn och annordna kalas. Phu! 🤪

Otroulig
2013-02-28 20:52
#206

Strålande, byta spår😉 och det blir kalas!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-02-28 20:55
#207

Kalas med en dödkatt? 🤪Var en massa annat oxå, men du som jag är tog jag mig inte tid att skiva ner allt. Men det ger sig väl…

Googlade lite på att drömma om döda katter och fick bla upp "Att du kommer att börja om igen med något nytt, en expansion kommer att ske med din kropp sinne och själ."

Det låter ju spännande.

linnease
2013-02-28 23:17
#208

Spannande! Tank om det ar nat i synk med Tid-traden? Otroulig skrev ju dar (inlagg #14)

"Att det när jag / vi skulle upptäcka detta så skulle en helt ny dimension av tänkande komma.
Att vi kan påverka vår realitet på ett helt annat plan. "

[Kathja]1
2013-03-01 08:35
#209

Hel snurrigt om nätterna just nu. I natt skulle jag iväg någon stans med ett gäng tonåringar men de hade något de ville prata om först så vi satte oss ner i en ring. Då pratade de i mun på varandra hela tiden, och om en sa Sssshhh! åt de andra så var det alltid typ tre till som hakade på. Ett väldans babbel iaf. Fick iaf frågat dem hur många som ville prata och det var elva stycken. Då kom jag på att jag gör en turodning som är rättvis så jag skulle fixa lappar med nummer på som de skulle få dra. Men det var inte lätt. Rev lappar som blev pyttesmå, några blev okej stora. Men när jag skulle skriva på dem så var de antingen som vaxade så färgen inte fäste eller så var de fullskrivna så det jag skrev inte syntes.

Pust! Fick aldrig ordning på det utan vaknade då var klockan kvart i sex.

Börjar ju fundera över vad det är jag ska organisera IRL men det ger sig väl, några sånna här nätter till så har jag nog fått ihop puzzlet. Eller så är det bara så att PMS och fullmåne är en spännande kombo. 🤪

Annons:
SHIAWASE
2013-03-01 09:00
#210

Jag drommer nog ocksa mycket nu, men jag kommer aldrig ihag mina drommar, eller jag tror mera att jag inte ens fokuserar pa mina drommar!! Men KUL att lasa om era!!!
PMS har jag aldrig upplevt.. inte heller illamaende vid graviditeter….🤔

Sa det ar jag ju glad for!!! Men det i kombination kanske kan starta vissa moment…
FULLMANEN ar ju fantastiskt , igar och sakert idag ocksa,,

Nu ska jag ivag Puss och Kram pa er alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-03-01 09:09
#211

Jag kommer i princip alltid ihåg mina drömmar och de brukar vara ganska lika, så när det är en dröm som bryter mönstret brukar jag alltid utgå ifrån att det är något jag ska förstå, eller göra. Att de alltid dyker upp när det är en förändring på gång. Brukar stämma. Och denna veckan har det varit MYCKET nytt och knepigt om nätterna. Fortsättning följer…

Ibland när det är något jag inte får ordning på så brukar jag ta hjälp av Urban som har en drömtydningssida - helt gratis - och han är duktig.

Tiana
2013-03-01 12:51
#212

Drömmar är spännande, ibland totalt galna, men spännande. Jag har nu två nätter i rad drömt att jag får en ny chef, som visar sig vara ett ex till mig. Bägge nätterna har det slutat med att vi kramas och pratar. 

Nog för att jag söker jobb, men riktigt SÅ trevligt vill jag inte ha det 😞

Otroulig
2013-03-01 18:55
#213

Kathja tack för länken, Urban skall testas🙂 Jag var inne på Drömcentrum …tror jag det heter på FB - men det visade sig att om jag kommenterade någons dröm så syntes det på min sida och veitsjutton om jag vill dekge mina drömmar till vänners vänner. Men lite mer såhär privat är det väldigt intressant.

Det verkar Kathja som att det är lite som ska sorteras hos dig. Allt är bra som du säger - det kommer att trilla på plats ❤️

Tiana, fast det låter ju som att du omfamnar något från det förflutna, det låter väl käckt😉något som kommer att leda dig vidare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Tiana
2013-03-01 19:09
#214

Den tolkningen gillade jag bättre än min egen! 😃Tack!

[Kathja]1
2013-03-01 19:14
#215

Otroulig - du är ju en hejare på att tolka drömmar! 😉

MissInAction
2013-03-05 13:19
#216

Hade flera udda drömmar inatt. En handlade om hästar. Och jag var bland skol- eller förskolebarn. Någon sa att barnen inte hade kontroll över hästarna - de tyckte att det var roligt att galoppera men de hade ingen aning om hur de skulle få stopp på hästen. 
Så, av någon anledning skulle jag rida en shetlandsponny! Eller en shetland/welsh mountain-korsning tror jag, för jag kände igen ponnyn som en som min systers familj hade då jag hade häst hos dem. Panda hette hon. Full galopp på ängarna, stigar upp och ner för kullar! Över och igenom stängsel. Jag kände aldrig någon rädsla eller som att jag skulle ramla av, men det gick verkligen inte att få stopp på henne 😃

Läste för en herrans massa år sedan att hästar brukar ses som erotiska djur. Kanske har något med deras linjer att göra.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2013-03-05 18:32
#217

De kan även stå för kraft. Egentligen ska du fråga dig vad de betyder för dig. Men en himla bra dröm tycker jag, fullt med energi och du bara följer med utan att vara rädd! Så håll i hatten, snart kanske det kommer att hända saker! Lita på din kraft!!!!❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-03-05 18:42
#218

Själv blev jag nästan rörd till tårar när jag tolkade min dröm i morse. Igår kväll bad jag om att få svar på: varför jag fick så höga energier till mig när fått alla dåliga besked på jobbet. Vad meningen med det var. Om det var meningen att jag skulle kunna stötta andra eller för att jag helt enkelt bara skulle förstå att det kom nåt gott ur allt. Jag drömde att en pojke skulle bygga med Lego, han fick ett uppdrag, det var jag som gav honom det. Det gällde att göra det lagom svårt så att han utvecklades och tyckte att det var roligt och blev triggad av att lära sig mer. Jag tolkade som att det är det mitt JAG/ universum eller Gud håller på med. Jag utvecklas, blir triggad och tycker just nu att allt är roligt. Kärlek❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-03-05 22:12
#219

Ja det var ju helt klart positivt i drömmen! Kraft låter bra 🙂

Du är ju suverän på drömtydning, Otroulig! Åtminstone till att att hitta häftiga tolkningar!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-03-06 09:00
#220

Kom på en sak till med din dröm:) Du hoppar över stängsel och brakar igenom. Stängsel kan tolkas som avgränsning/ gräns. Att du tar det över gränser och t.om spränger dom. Lita på din kraft och lyssna inte på vad andra tycker? Så skulle jag tolkat det om det var min dröm.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-03-06 11:32
#221

Fasen vad smart du är! 😎Varför tänkte jag inte själv på det…
Det var lite roligt nu när jag tänker på det. Innan jag la mig igår kväll tittade jag på ett avsnitt av Ally McBeal och det hette The Obstacle Course (hinderbana) och i rättssalen sa Ally till sin klient att vissa människor ser bara hindren, och andra inte.
Jag har alltid haft lätt att se hindren och haka upp mig på dem. Men oj vad jag har jobbat på det och nu ser jag mycket oftare möjligheterna. Även om jag ibland faller tillbaka.

Hade några riktigt intressanta drömmar inatt. 
Haha en är nog inspirerad av hästskandalen som härjar nu med hästkött i maten. Jag var på ett ställe, någon slags stor marknad/hamn. Och ett litet matställe hade våfflor med sylt och grädde (från arabiska fullblod! 😮väldigt specificerat. Min absoluta favoritras ♥)

I en annan dröm var jag med en familj (det kändes lite som familjen Melkersson i Saltkråkan, haha) i ett stort hus som vi skulle måla och tapetsera om. Det blev nån skada och vi blev ivägskickade i en båt mitt i natten… kom fram till en annan ö, där vi var rädda men familjen vi mötte verkade snälla. Jag hittade en gammal bok med text som jag försökte läsa men det var verkligen inget språk jag någonsin sett förut. Kändes udda.
Sen kände jag att jag "halkade efter" de andra hela tiden och plötsligt befann jag mig ensam på en brygga vid hamnen. Med en massa mappar med tapetprover och grejer. Då dök Alan Rickman upp! 😍 en man som jag älskar, hihi.. men han kändes styrd på något sätt, som att han skulle göra allt för min skull. Han såg ett av papprena från min mapp och började slå på det.. och jag sa att no, no, I love him… it's okey, I love him. And I love you. Och sen… började vi kyssas… väääääldigt passionerat. Och sen gick det ännu längre 😇
Det var helt fantastiskt. Tills jag hörde en hög röst som ropade något i stil med att jag inte hade gjort det jag borde, och att jag skulle rappa på. Lyckligtvis (eller?) så insåg jag då att den mannen inte kunde se Alan… och för honom hade jag sett ut som att jag bara låg på marken och sov… Kooonstigt! 😛

Långt inlägg 😊


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-03-06 12:40
#222

Jag fick mig en utskällning i natt, eller i drömmen var det jag som skällde på mina svärföräldrar. De skulle ut och protestera över något och jag blev galen och skällde ut dem efter noter eftersom man skulle dedikera sitt liv för "saken" det handlade inte om att protestera en gång per år utan visa vad man stod för 365 dagar per år.

Tolkar det som att det är JAG som ska visa vad jag står för 365 dagar per år. Att det handlar om att vara ärlig i min tro och vad som är min väg att vandra. Vad tror ni?

Otroulig
2013-03-06 13:00
#223

Ja Kathja så skulle jag oxå tolka det:) Men gör du inte det??

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2013-03-06 17:43
#224

Jo det gör jag allt, men jag kanske ska göra det mer? Skrika högre tänker jag, men jag vet inte, för nog står jag för min tro och det som är jag. Kanske bara ska nå ut till fler, göra mer… 😓

Otroulig
2013-03-06 19:52
#225

Miss, den andra drömmen tyckte jag var spännande och verkade innehålla så mycket symboler.

Hus = du - du ska / har påbörjat renovera dig själv.

Skada…? du är tvungen att söka efter hjälpmedel för att forsätta.

Du kommer till en plats där du är lite rädd, men det är onödigt. Ö, hmm den är isolerad. Är du kanske rädd för att vara själv?

Du har fått till dig information och kunskap men du förstår den inte riktigt.

Sen tror jag att resten av drömmen handlar om din situation med ditt kärleksförhållande och känner att jag inte vill in där och tok tolka🤪..

Det känns som att det är till dig…Hjärta

Men vad tror du tapet proverna symboliserar?

 Vem blir styrd av vem?

Varför syns inte mannen du förenats med, osynlig?

Och vad är det du borde göra?

Kramisar!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-03-06 19:57
#226

Ojoj Otroulig, återigen… sånt där kan jag inte komma fram till själv! 😮 Men jag tycker att det låter klart vettigt, det du skriver.
Vad gäller tapetproverna har jag ingen som helst aning. Har funderat under dagen. De såg ut ungefär som stora scrapbooking-ark, men jag tolkade det som tapetprover i drömmen. 
Eftersom han (Alan) verkade styrd att göra sitt bästa för mig, så kanske det är JAG som styr? I och med att jag nu är så mycket i tankarna att göra det som är bäst för mig. Även om det är svårt och kan göra ont.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-03-06 20:09
#227

❤️Nu har du ju skrivit ned den. Så du kan läsa den igen om ett tag. Jag fattar oftast inte drömmarna på en gång. Dom måste mogna lite först. Vissa av mina drömmar har jag efter ett halvår kunnat garva åt - för det var ju klockrena drömmar om saker som slagit in, eller som har beskrivit precis hur jag kände eller kom att känna efter ett tag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-03-06 22:33
#228

Ja det kan nog bli intressant 🙂

Förresten Otroulig, får jag fråga dig en annan sak.. 😞eftersom du verkar så insatt i drömtydning 🍸 (muta, haha)
En dröm från barndomen minns jag fortfarande fragment av. Jag tror att jag vaknade ur den och var ledsen och jätteupprörd.
Jag och mina föräldrar åkte bil på en skogsväg någon mil hemifrån, antagligen var det pappa som körde, och när vi skulle passera över en bro över en rätt bred bäck (som forsade) så hamnade vi på något sätt i vattnet. Själva fallet var väldigt traumatiskt och sedan rädslan och paniken. Nu minns jag inte hur det faktiskt gick för oss… om vi alla dog eller om föräldrarna dog, men det kan ha varit så att de dog.

Bil, bro, fall ner i vatten…? Handlade det om rädsla, maktlöshet eller att jag försökte bryta mig loss från föräldrarna?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-03-07 17:18
#229

Ska kolla din dröm sen:) Men måste berätta om min. Jag har börjat fått ett nytt tema i mina drömmar, jag röker! Det är över 10 år sedan jag slutade och jag har inte riktigt fattat varför jag helt plötsligt börjar drömma om det. Förmodligen tycker mitt JAG att jag är lite trög:) så inatt drömde jag att mitt ex ( oxå fd rökare) satt med 5! cigaretter tända. Han höll dom mellan fingrarna och tog ett bloss på en cig, sen tog han ett bloss på nästa. Helt hysteriskt. Jag frågade: Men vad håller du på med? Du hade ju slutat röka? Han var stressad och uppskruvad. Haha, vad i all sin dar betyder detta? Är jag destruktiv mot mig själv på nåt vis? Jag snusar ju nu och dricker rätt mycket kaffe. Rolig dröm i alla fall!! Mitt JAG har humor!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-03-07 17:37
#230

Kan det ha att göra med något annat beroende? Eller besatthet?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2013-03-07 18:01
#231

Det är nog bara snuset jag är beroende av, dricker ju en del vin också men där har jag ju dragit ned. Besatt??? Njae, har kanske svårt att släppa jobbet kanske, engagerar mej fortfarande men besatt nä..rökning för mig är destruktivt, att göra något som man vet inte är bra för mig. Vad har jag gjort den sista tiden som inte är bra för mig… Tvivlat lite på mitt nya jobb och tänkt tankar tänk om…. Nja får nog be om en annan variant i natt. Sen var läraren från min kurs som jag gick på för ett halvår sen med i en dröm och hon sa något om att jag redan börjat min utveckling den tolfte….haha !!! Det är oxå en tisdag Kathja!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-03-07 18:12
#232

Nuså Miss:) Att åka bil symboliserar hur du tar dig fram i livet. Om du styr själv eller låter någon annan styra dig. I det här fallet var det din pappa ( å andra sidan kanske det bara var helt naturligt eftersom du var för ung för att köra) Broar kan betyda att man går från en fas i livet till en annan, bron är själva övergången. Att falla brukar ju betyda att man är rädd att förlora kontrollen. Vatten symboliserar ju känslolivet. Det kan mycket väl vara så att det var ett uppbrott mot dina föräldrar, eftersom dom dog. Om du drömde det här i tonåren så kan ju bron vara gränsen mellan barn och kvinna t.ex och för att bli vuxen måste man ju frigöra sig till en viss del från föräldrarna och det kanske skrämde dig. Men det är ju bara en teori från min sida:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

linnease
2013-03-07 18:14
#233

Det kanske bara kommer upp för att du vill omformulera dig, hitta ett nytt sätt att se på det? Tänker att man inte behöver se det som destruktivt, allt fyller ju ett syfte, det finns mening och skönhet i AllT ☀️ Don't push against anything. Så skönt att flyta med, tillåta allt, se skönheten överallt. ❤️

[Kathja]1
2013-03-07 20:55
#234

Otroulig - min spontana tanke är at du har trillat in i något (annat) gammalt beteende/tankemönster som ditt jag nu vill att du uppmärksammar (och slutar med). 😮

Otroulig
2013-03-07 21:07
#235

Ja Katjha jag var ju inne lite på det själv oxå … eller så är jag besatt av den här sidan 🤔 - trillar in allt som oftast t.om på jobbet…
å andra sidan så är det väl för att jag har lite svårt att vara motiverad…

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-03-07 23:21
#236

Eller… så handlar rökandet i drömmen om njutning eller de kickar som man kan få av olika slags stimuli! 🤔 Att du hittat nya sådana? Eller att du vill?

Min brodröm då. Jag var mycket yngre när jag drömde den, troligen mellan 7-10 år. Om jag inte minns helt tokigt så hände det väl saker i den åldern.. att jag försökte frigöra mig lite och gå från barn till… hm ja.. från yngre barn till äldre barn då 😛 Det var väl då nån gång som jag sa till mamma att jag inte ville ha godnattpuss längre… hihi! Så ja, försök till frigörelse/utveckling är nog min bästa gissning. Men drömmen har verkligen stannat kvar i minnet, och känslan jag hade i den. Nog den otäckaste drömmen jag haft.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-03-10 13:40
#237

Inatt drömde jag att mina fina Hibiskusar hade fått en hel myrkoloni som flyttat in i jorden, det kryllade av myror och ägg. Plantan dvs jag måste väl planteras om…. Hm flytta?? Hoppas det är en andlig/ emotionell omplantering vi pratar om. Med nya näringsfulla tankar:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2013-03-10 18:35
#238

Rutchkane drömmen kanske var ett ras i energi i alla fall, sade hon snörvlande;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-03-10 19:15
#239

Nejdå, inte alls. Energiraset är en naturlig reaktion när man blir besviken OCH är sjuk på samma gång.

Puss på dig vännen - snart känns livet skönt igen. 🤗

Otroulig
2013-03-10 19:29
#240

Puss tillbaks❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-03-12 00:52
#241

Knasig dröm igår natt igen 🤔

Den började på vår stadsdels köpcentrums parkering, där jag tittade på en gul Lamborghini. Plötsligt tycker mannen som står där att jag ska provåka (inte köra, utan åka) och sagt och gjort så drar vi iväg. Men han väljer en väg som är avstängd, en spikrak väg men backig, och regelbundet finns där staket, höbalar och hinder som vi måste antingen hoppa över eller köra runt. Efter ett tag ser jag en bro långt fram, den är uppe på krönet av en backe, och jag säger att den kanske är trasig. Såklart är den delad och jag är rädd att vi ska hamna i vattnet! Men mannen som kör säger åt mig att hålla i mig och så gasar han på och vi flyger över!

Efter ett tag märker jag att han håller handen på mitt lår. Jag flyttar på den men den kommer tillbaka 😕 
Hur som helst så kommer vi "fram" till slut och då är vi uppe i Rättvik i Dalarna, där jag gick på gymnasiet. Det var jättefin solnedgång osv. Då helt plötsligt är den där mannen plötsligt en 20-årig tjej! 🤦‍♂️😮

Okej, hinderbana har vi ju gått igenom förut - jag kan förstå symboliken i det 😃 Kanske har det betydelse att vägen var en enda lång raksträcka också? Dock backig sådan. 
Men vad tusan betydde handen på låret, och att gubben blev en ung tjej sedan?? Haha!

Har jag någon slags identitetskris? Har tänkt en del på ålder på sistone.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-03-12 10:57
#242

Tack Miss, det är så kul att läsa om dina drömmar! Så fantastiskt att de upprepar sig med lite variation. Bil färden påminner ju om häst drömmen, bron var ju samma som din barnsdröm fast den här gången flööööög du över. Och hamnade i din gymnasietid. Att vägen är rak brukar betyda att det är enkelt att leva att det bara är att "köra på" så att säga. Men å andra sidan så är det en massa hinder ivägen, hmmm lite tvetydigt. Ni går över gränsen direkt, hehe. Vägen var ju avstängd. Kanske att du går mot strömmen, mot vad omgivningen tycker. Någon annan kör fortfarande. En man. Vad känner du när han lägger handen på ditt ben? Att han inkräktar eller? Hur var tiden i Rättvik? Det verkar som att det var en ny period i ditt liv. En bra sådan? Du kanske ska titta tillbaks på hur du tänkte och vad du drömde om då?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-03-12 12:58
#243

Hmm hade en dröm i natt som jag i och för sig skulle kunna tolka rätt av bokstavligen. "Det är en man X som pratar med mig i telefonen (en man jag tycker mycket om och har stor respekt för) han berättar hur hans sambo Y lämnat honom. Han håller en lång utläggning om att han trivs i mitt sällskap, att det är trevligt och så. Men det behövs många mig för att fylla upp Y: plats. Han vet inte varför, det bara är så. I drömmen är det andra gången jag blir dumpad…." Fattar inte, är det jobbet? Eller är det jag som inte kan hitta en ny partner som kan ta exets plats. Eller är det att jobbet ja inte fick inte uppfyllde allt som mitt nuvarande jobb har gjort. Drömmen var rätt stark, därför skrev jag ned den. Den skulle även mkt väl kunna vara precis ordagrant och stämma med en framtid….

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-03-12 13:38
#244

Skrev du inte själv att starka känslor i drömmen betyder att händelsen är ur ditt undermedvetna, dvs nåt di bearbetar och inte har med framtiden att öra antar jag. Kan det inte vara du som frigör dig från honom eller nåt han står för som du själv också ser inom dig? Om vi tänker på speglingar.


Annons:
Otroulig
2013-03-12 13:52
#245

Du är så klok. Ja hrrmmm man kan ju säga att han är väldigt länkad till mitt jobb….

Näe jag tror inte heller att det är en sann dröm. Eller så kanske det är både och faktiskt 🤔 Det kanske bara är ett hopkok också..en bearbetnings dröm. På jobbet är det ju så att jag fått höra att det faktiskt inte går att ersätta mig.

Det handlar nog om att släppa taget helt enkelt..att acceptera.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-03-12 14:49
#246

Ja, det här med att släppa taget verkar vara på tapeten just nu för många däribland mig själv. Jag jobbar stenhårt på det eller jag menar jag flyter med :)


[rore]
2013-03-12 15:54
#247

 #243

"Hmm hade en dröm i natt som jag i och för sig skulle kunna tolka rätt av bokstavligen. "Det är en man X som pratar med mig i telefonen (en man jag tycker mycket om och har stor respekt för) han berättar hur hans sambo Y lämnat honom. Han håller en lång utläggning om att han trivs i mitt sällskap, att det är trevligt och så. Men det behövs många mig för att fylla upp Y: plats. Han vet inte varför, det bara är så. I drömmen är det andra gången jag blir dumpad…."

Jag tar mig friheten att göra lite accosiationer. Bara lite tanke spinn ta det för vad det är,,

Tänker mig att alla personligheter i drömmen är drömmaren själv.

Tänker mig att mannen är en manlig sida i dig själv som du känner dig hemma och trygg med. och kvinnan som den manliga sidan i dig vill ha,, är fullständigt ouppnåelig.

 Varför? Ingen som verkar veta? Det bara ÄR så!

Ett antagande som ligger som ett självklart frö, som kanske behöver ses över och omvärderas.

Har du för höga krav och förväntningar på dig själv? Utan att du är medveten om dem?

[rore]
2013-03-12 15:58
#248

Tänker också att telefonen är ett kommunikationsmedel som vi kan använda oss av när vi inte förmår att mötas öga för öga.

Eller att avståndet det symboliserar kan vara det mella det medvetna och det under medvetna.

Otroulig
2013-03-12 16:26
#249

Ojoj, Rore…. Min driftiga manliga sida har fått blomma ut fullständigt på sista tiden. Men kvinnan i mig….hoho! Att vara omhändertagande mot mina medmänniskor är ju en sak.. Men den riktiga njutningsfulla kvinnan, som vågar ta emot har nog inte kommit fram…..i brist på en man som jag känner fullständig tillit till…har jag försvarat mig med…. Äh jag vet inte, ska helt klart ta med mig detta. Tack!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2013-03-12 16:33
#250

❤️ Vassego!!🙂

MissInAction
2013-03-12 17:05
#251

Otroulig!
Nu när jag tänker på det så brukar jag nog aldrig drömma att jag pratar i telefon, eller åtminstone väldigt sällan.
Kanske säger den som du kanske redan vet (?) att du är mycket uppskattad på arbetet. Det är du som slutar så du kanske är Y! Och därmed är det din plats som kan bli svår att fylla 🙂

Men om du i drömmen hade känslan att du blev dumpad så stämmer det inte riktigt. Det kanske är kopplat till att tjänsten du sökte inte skulle tillsättas?

Går mot strömmen gör jag gärna, ja. 
Tiden i Rättvik var väldigt rolig! Had mycket kul där 😃och det blev ett ordentligt uppsving i betyg och mående efter alla år av mobbing och sånt i grundskolan. Plus att jag läste hästhållning och höll på mycket med hästar då. Så det var en lycklig tid. Har tänkt lite mer på det på sistone, och härom veckan blev jag indragen i en ny grupp på Facebook, med folk från min klass där! 🙂

Ja att han la handen på mitt ben kändes obehagligt. Det är min kropp och jag hade inte på något sätt inbjudit till den gesten. Och vi hade inget att prata om heller. Faktum är att jag kände mig obekväm med honom. Läskigt att vara ensam med honom liksom.
Det är samma som jag ofta känner i vaket tillstånd också. Vill inte alls gärna vara ensam.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2013-03-12 17:33
#252

Det är spännande det där att alla människor man drömmer om ska vara en del av en själv… Min man drömmer nästan alltid att han slåss… Och han vinner i princip alltid. Gör han inte det är han helt upp och ner dagen efter. Jag har tipsat honom om att se hur det blir ifall han ger sig, eller ser till att dö, men han är inte så sugen på det. Fast jag tror att det är vad han skulle behöva göra för att komma vidare i livet, för att kunna släppa allt gammalt. 🤐

Otroulig
2013-03-12 17:47
#253

Ja Kathja eller ännu hellre sluta fred med den han slåss med. Lyssna på den personen och förstå eller förlåta kanske?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-03-12 18:37
#254

När jag "känner" på saken får jag ont i magen då jag tänker "sluta fred" och jag ler då jag tänker "ge sig/bli besegrad". Fast det spelar mindre roll för han lär inte göra vare sig det ena eller andra. 🤐

MissInAction
2013-03-12 19:05
#255

Kathja, var det inte din gubbe som hade jobbat som dörrvakt eller nåt? 
Kan tänka mig att man möter mycket attityd i det yrket. Alla möjliga och omöjliga människor.

Igår sa jag till sambon att jag hade ont i bakhuvudet, och han hade ont i framdelen av huvudet. Vi känner oss båda hängiga.
Så inatt hade han drömt att jag fick en stroke. Han hade ringt ambulans och de hade försökt väcka liv i mig igen. Ingen vidare rolig dröm, kan jag tro 😕

Lite OT.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-03-12 19:26
#256

#254 Jamen då är det så , nä vill han inte så är det ju bara att fortsätta slåss, 😉

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-03-12 21:12
#257

Det stämmer bra MissI. 😃

[Kathja]1
2013-03-12 21:16
#258

Nu börjar det bli väl långt och segt här så vi fortsätter i del 2…

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: