Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1181 ggr
[Kathja]1
2012-12-03 19:39

Oh my God!

Vet inte om jag ska gnälla eller vara tacksam eller har kommit till en insikt eller… Vet inte ens vad jag vill med inlägget ifråga. Obestämd

Jag tror att jag håller på att gå sönder! En väldigt läskig känsla faktiskt. Jag är LYCKLIG, LEDSEN, UPPRYMD, GLAD, UPPÅT, NERÅT och över allt på en gång - och den enda jag kan är att sitta still och hålla i mig.

Jag vet inte vad som händer och varför, men något säger mig att det är något på gång och jag hoppas vid min Gud att jag blir hel igen när detta, vad det nu är, har uppenbarat sig.

Jag jordar mig och så är jag hel i några timmar men sedan tappar jag bort det, jag har inte ordning på huvudet, jag sover skit dåligt och jag vill dansa för jag är lycklig.

Så är det att var mig just för tillfället. Tungan ute

Annons:
crinalina
2012-12-03 19:55
#1

Hahah, förlåt att jag skrattar men det är för att jag känner igen så väl i din beskrivning. Jag har nämligen mått ungefär likadant de senaste veckorna.

Det jag gjorde var att bara vara i känslan som var för stunden, hur den än var, och bara lita på att allt är som det ska och att det är ett steg uppåt i min utveckling.

Jag kan inte säga att jag har fått någon särskild ny insikt om någonting men jag har nog fått en ännu större trygghet i mig själv och att jag själv har valt den jag är och var jag är, och att jag själv har valt som än komma skall.

Så mitt råd är att du andas och bara låter det vara. Känner du för att gråta och skrika så gör det, känner du för att dansa så gör det. Njut av varje sekund oavsett om det är en "bra" eller "dålig" känsla du har.

För mig hjälpte det också när jag var i de olika känslorna att dyka in i dem för att se varifrån de kom och varför jag kände som jag gjorde. Det handlade ju alltid, vilket det alltid gör, om mina omedvetna tankar och det jag kunde göra då var att välja hur jag skulle agera, reagera och tänka om dem.

ABC-healing pågår ju ofta ett tag efter att man avslutar den aktivt så det är ju inte omöjligt att det är den som påverkar fortfarande.

Men försök att ta det för vad det är, för det är precis som det ska vara. Just nu. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-12-03 20:08
#2

Visst är det och det gör jag! Kan inte annat än "gilla läget" och andas just nu, hi hi.

Skrev nog mest för att jag tänker att det är bra för alla att veta att ibland känns det som att man har tappat bort sig totalt, men det är bra ändå. Därför att allt är som det är och det är bra.

Livet glider inte på i rosa fluff hela tiden, men det är okej i alla fall. Därför att JAG väljer om det ska vara bra/dåligt eller annat. JAG och ingen annan, eller annat. Amen. Flört

szirius
2012-12-03 20:38
#3

*allt är som det ska* .Kyss Tack för att du delar med dig också, vi kan dela våra upplevelser så känns de genast lättare att acceptera tycker iaf jag.

Jag är ju med i dessa svängar, starkaste ljus och mörkaste mörker, frid och kaos, tillit och skräck, ibland skiftar de flera gånger på en timme. Bara sitta och låta det rulla igenom en.

Haha, jag funderade idag på vilka vibrationer som ligger i mina bullarTungan ute. Bakade dem i ilska, i sorg, i djupaste frid, i glädjetårar, ja det var verkligen HOLY SHIFT i mitt kök idagSkrattande

Jag har ju tänkt främst att allt "mitt" har med Emma att göra, men ALLA vänner och bekanta jag har som är "andligt intresserade", dvs jobbar medvetet med sig själv, är upp och ner nu, så jag blir mer och mer övertygad om att det är en sån tid nu, det finns en öppenhet uppåt nu som påverkar oss.

När jag mår så här MYCKET, så tänker jag på vad jag läst. Att det som faktiskt är en RIKEDOM med att vara människa är just att vi har så många olika känslor. Änglaväsen och andar har inte alls kapacitet till denna bredd. Även ångest är bara en KÄNSLA, kanske kan vi bestämma att den inte är obehaglig? Det är bara en STOR, intensiv KÄNSLA. Jag försöker känna durret, tänker att det är ganska likt känslan av att få gåshud, hjärtat slår precis som om man vore förälskad, jag försöker helt enkelt hitta ett sätt att vara i känslan utan att döma den som att den är "outhärdlig".

[Kathja]1
2012-12-03 20:50
#4

Hi hi, kunde inte låta bli att fnissa lite då du jämförde ångest med förälskelse. Jag känner mest att just ångest får mig att tänka på det som var, den där tiden då ångesten alltid fanns där som en följeslagare - tänk så många år det tog innan jag fattade att det var det jag hade. Panikångesten där emot var ju inte lika lätt att ta miste på. Tungan ute

Men jag tänker att genom att vi delar med oss av dessa perioder i våra liv likväl som de som är fyllda av rosa fluff så gör vi dessa perioder till något normalt - m.a.o precis det som det är en del av livet och inget att jaga upp sig över. Det är bara att gilla läget, inte göra det värre, andas och omfamna känslan. Skrattande

szirius
2012-12-03 21:06
#5

Ja, det var faktiskt en slags befrielse att få ett ord på det…för det gav mig också verktyg att lära mig hantera det….. jag var nog 22 år då…hade pendlat i det sen jag var 9 årTyst

Fast du, VILL vi verkligen göra det till nåt normalt?Flört Jag vill göra det mer och mer normalt för mig att ha flest rosa fluffdagar, sen gillar jag läget när de där onormala stunderna dyker upp, hehe…Oskyldigoch då är det bra att vi kan delaKyss

[Kathja]1
2012-12-03 21:09
#6

Det är ju vad det är och om vi inte lägger några negativa värderingar i det så blir det ju på intet sätt betungande att livet dimper ibland. Och jag tror inte att man kan leva livet enbart i rosa fluff, så då är det ju bra att dessa perioder får vara något normalt och inte något man kämpar med för att bli av med. Utan mer en del av livet som hjälper en att se vilken riktning man vill ha och hur man vill må.

Annons:
crinalina
2012-12-03 21:16
#7

Anledningen till att jag inte skrev om det när jag hade en sådan period nu de senaste veckorna var just för att jag inte ville förstärka det genom att lägga fokus på det och jag ville inte göra det till något normalt vare sig för mig eller för någon annan. Jag mådde inte dåligt att vara i det och behövde inte lufta det med någon. Jag kunde bara vara i det.

Nu efteråt så kan jag dock berätta om det för nu påverkar det mig inte att göra det längre eftersom min energi är för hög för att påverkas av det. Så nu delar jag gärna med mig av mina erfarenheter. Däremot inte när jag är mitt i dem.

Men jag förstår vad du menar Kathja, att det inte ska vara något stort och märkvärdigt att må så. Det är på det viset det ska vara normalt. OM man mår så så är det normalt att det är som det ska vara. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-12-03 21:22
#8

Självklart! Det ska inte vara det normala tillståndet, som i att det inte ska vara det som är det tillståndet som råder till största delen i ens liv. Men att det händer då och då det är livet och därför normalt. Sedan gör det ju inget ett det blir mer och mer sällan. Tungan ute

MissInAction
2012-12-03 21:23
#9

Här är en till som också känner av det där!!!! Är superlycklig och glad och fylld av en massa kärlek och samtidigt kan det svänga till misstro och missmod och nedstämdhet. Inte alls ovanligt att det svänger flera gånger om dagen, även om de härliga känslorna klart dominerar nu Glad

Vad härligt szirius, nu har jag fått ett nytt bra uttryck! Jag mår så MYCKET! Skrattande Perfekt ju, allt summerat i ett enda ord.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-12-03 21:26
#10

Holy Shift vad jag mår mycket! Strålande sammanfattning. Skrattande

Miwis
2012-12-03 21:33
#11

Hej! Va lättad jag blev på något sätt att det är fler än jag som varit lite upp & ner de senaste dagarna. Ena stunden frustrerad, ledsen osv och nästa stund känner jag en underbar kärlek, glädje, tillit. Sambon har flera gånger frågat om jag har pms..haha… Jag funderar också på om det är att ABCn fortsätter att jobba? Något annat har jag inte kunnat komma på Glad

crinalina
2012-12-03 21:37
#12

Enligt vad Kent har svarat andra så kan den hålla på olika länge efteråt. Har sett vissa som det kan hålla på i 7-8 månader till för, och andra i ett par månader. Så visst kan det vara så att det är ABC;n som påverkar oss så mycket.

Är det någon som inte gjort ABC:n som känner så kan det istället vara, eller också vara, att det är stora energiförändringar på gång för nästa år och vi har saker som behöver rensas ur innan det.

Hur som helst så tror jag att det handlar om just utrensning av sånt som ska bort. Mycket av det är vi kanske inte ens medvetna om.

Men bra är det i slutänden. Jag känner mig nu så här efteråt alldeles lugn och harmonisk igen. Tryggare än innan.

Så allt är bra, och allt var som det skulle och allt är som det är. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Miwis
2012-12-03 22:09
#13

Ja precis Glad Allt är som det ska Glad

Annons:
Stella_Polaris
2012-12-03 23:26
#14

Kathja: jag känner igen mig väldigt mycket. Det känns lite som att det mullrar i marken just nu och jag både ser fram emot och bävar för kommande förändringar. För det känns verkligen som om något stort är på gång för även mig och jag svänger rätt duktigt i sinnesstämning nu.

Jag vet inte om det delvis är årstiden? Jag tycker att just slutet på november - början på december brukar vara en väldigt kraftfull och andlig tid när det känns som om det kommer öppningar och mycket händer inuti, även om det kanske inte märks utanpå eller för andra. (Det där lät lite flummigt, jag kan inte förklara det bättre än så.)

I år känns just det väldigt mycket starkare än annars… som att det är starka krafter som väntar på att komma. Bring it on! :)

SHIAWASE
2012-12-03 23:44
#15

Harlig trad, att alla kanslor far liksom valla ut!!!

Vi star ju i en tid av forandring, 2012 och 2013,, vilket gor att manga gar igenom stort energiskifte, sa det handlar om ett skifte pa personligt plan, men aven ett kollektivt energiskifte!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-04 09:49
#16

Visst är det skönt att känna att vi är flera, var lite tanken med min tråd. Även om det gäller att inte fastna utan se förbi det man vill vara utan så är det alltid lättare att fastna i tankar och känslor när man börjar tänka VARFÖR - men nu när vi är många kanske det går att se att allt faktiskt inte har med oss personligan att göra. Universum/Gud är så mycket större och vi påverkas av ALLT som sker mer eller mindre. Och ju mer vi jobbar med oss själva och ju mer vi öppnar upp till allt som är desto viktigare blir det att vi även tar hand om oss på ett andligt, energimässigt, plan genom att jorda oss, skapa skydd, ladda med ljus & kärlek osv osv.

Är man inte van vid det så är det lätt att glömma! Jag själv är i första hand MÄNNISKA och kom in på detta med andlighet, intuition, medialitet och liknande först för ett år sedan - började meditera lite då oxå, så jag tappar allt som oftast bort det där. Även om jag vet att jag behöver jorda mig några ggr i veckan och jag behöver göra en ljusmeditation någon gång i veckan för att ladda om och skapa skydd.  Skäms

SHIAWASE
2012-12-04 09:53
#17

Oj Kathja,, ett ar!!!  alla dina kloka ord kanns som mycket mera, och det AR de ju ocksa:) naturligtivs,,, aven om det inte var medvetet, men anda,, wow, ah, skulle garna vilja hora mera om din resa:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-04 11:19
#18

Det kanske du får en dag oxå… Flört

Men detta med Medvetet Skapande halkade jag nog in på för kanske 4 år sedan, är inte som många av er andra "naturligt" LoA tänkande och agerande, tvärtom. Men min mer aktiva resa mot att skapa mig ett lyckigare jag började för 11 år sedan då jag skilde mig. Skrattande

SHIAWASE
2012-12-04 11:23
#19

Jaa du Kathja, nu far vi ta och fixa till Hawaii retreaten, sa jag far hora om din resa i lugn och ro!!! :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-04 11:24
#20

Skrattande

Annons:
crinalina
2012-12-04 17:46
#21

Jag håller nog inte med helt i det som står i #16, att allt inte handlar om oss personligen och att det inte skulle vara viktigt att veta varför vi går svajar. Även om jag tror att Universum starka energier påverkar oss just nu så tror jag också att om vi inte hade saker att jobba med så skulle vi heller inte bli speciellt påverkade åt det negativa hållet. Vi skulle inte falla utan bara känna det starka positiva i engergierna. Jag tror nämligen inte att det i Universum självt finns negativa energier utan de skapar vi.

Enligt Law of Attraction så skapar vi alla våra känslor genom våra tankar. Vare sig mer eller mindre. Så är det. Så om vi har dåliga tankar så mår vi dåligt. När vi har starka energier runt omkring oss och har dåliga tankar så påverkas vi mer av dem, precis som att vi påverkas mer av de positiva tankarna vi också har. Det är därför det går så upp och ner hela tiden och kan vända från en minut till en annan. Alla tankar och känslor vi har förstärks av de starka energierna omkring oss.

Men jag tror att vi måste dyka in i de känslorna och tankarna och reda ut varför de är där, vad de är och ta besluten att ändra dem, en efter en. Det är det jag har gjort under de senaste veckorna, ja egentligen sedan jag påbörjade ABC, och även innan men inte lika märkbart kanske, för att växa och lägga gammalt tänk bakom mig. Jag tror inte alls att det är bra att bara "skyffla undan" de negativa känslorna och tankarna och "skylla" på Universum. Det tar ju bort hela vårt egna ansvar för hur vi mår, och iaf för mig så är det det som LoA handlar allra mest om. Att ta eget ansvar för hur vi mår. Oavsett vad som sker i det yttre, och oavsett vilka energier som påverkar oss så är det vårt egna ansvar att medvetet välja varje tanke och varje känsla så vi stegvis kan gå från att bära på blockeringar till att vara blockeringsfria.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-12-04 18:07
#22

#21 jag tänker lite som dig , men ändå lite annolunda.

Jag tänker på detta: vi är alla ett. Och jag ser överallt att vi har svårt att ta in detta på djupet. Vad det betyder. Vad helst som finns i världen har vi inom oss. Och det måste vi acceptera och läka.  Vi kan bara läka det i oss själva. Så länge vi inte kan se att "det du är, det är också jag" så kommer vi inte loss.

Hat är hat, oavsett. Det bubblar tex ett fruktansvärt hat mot SD i Sverige just nu. Det är totalt accepterat att hata rasister. Vad människor skriver att de skulle vilja göra med olika SD är sprunget ur rent hat, så de är inte bättre än nån annan. Likväl tycker de flesta att det är berättigat att göra en "ond människa" vad som helst. Jag håller absolut inte med det.  Att hämnas är likväl en känsla som kommer ur frustration, det kommer inte från anden.

Så dessa energier nu då, även om tex en ångest stiger upp, som vi känner inte har med "oss" att göra, så FINNS det alltid något inom oss, dit vi kan gå, bearbeta och läka. Skulle vi inte ha det så skulle den här energin bara blåsa förbi oss, det tror jag också.

Ibland kan just "medvetna personer" få de tuffaste smällarna eftersom vi kan ha ett dolt, andligt ego. Och det andliga egot kan vara allra svårast att knäcka. Dvs vi tycker att vi är andliga, men även att tycka det är en form av egot.

Stella_Polaris
2012-12-04 18:57
#23

Kloka ord szirius. De som är självutnämnt goda men ändå beter sig hatiskt, fast då åt, enligt dem själv "rätt håll" är riktigt läskiga. 
Som när människor har jättestor förståelse för flyktingar med låg utbildningsnivå men ändå glatt kastar elakheter omkring sig vad gäller till exempel (sd)-anhängare som är "obildade, lågutbildade bönder" (sagt på ett extremt nedlåtande sätt). Jag tror precis som du att människors ego lägger rejäla krokben för att vi ska utvecklas andligt. Lite till mans, men är man medveten om det kanske det är lättare att försöka jobba med det.

[Kathja]1
2012-12-04 18:58
#24

Amen till det!

Theleonora
2012-12-04 19:00
#25

Håller med #17 om Kathja. Wow, vilken utveckling på bara ett år. Du är grym!!


[Kathja]1
2012-12-04 19:17
#26

Vad gulliga ni är! Men som sagt lite längre än så har jag ju jobbat med mig själv, är bara de medvetet "andliga" jag är ny på.

[Kathja]1
2012-12-04 19:39
#27

Jag kom att tänka på att det är ju allmänt mycket tal om Den Nya Tiden vi är inne i, allt från Maya kalenderns 21 december 2012 till Bibeln tal om att vi nu är i den Yttersta Tiden - den tiden som innebär att vi alla snart ska komma att leva i ett Paradis på jorden. Vetenskapsmän pratar om polskifte osv osv.

Läser man kring vad detta innebär så finns det vissa gemensamma nämnare så som mer andlighet, högre medvetenhet och medvetande samt att vi ska bli vegetarianer (!).

Hittade en sida kring The Shift där man talade om just energinivån. Att bli mera medveten är att vibrera på en högre frekvens. En variant på detta scenario inför 2012 är att studera frekvensen som jorden vibrerar i. Enligt något som kalllas Schumanns, något man mäter jordens vibrationer i fattade jag det som, så har jordens frekvens varit konstant i tusentals år, 7,83 cykler i sekunden. Men sedan 1980 har den frekvensen gradvis ökat till 12, och våra kroppar är helt anpassade och beroende av denna jordpuls.

Det upptäckte man för 50 år sedan när man började skicka ut människor i rymden. Utan denna lågfrekventa strålning blev astronauterna sjuka. Det är ju rimligt att tro att vi alla påverkas av denna energi höjningen och att om man är mer mottaglig, m.a.o våra Jag strävar efter att vara i harmoni med allt, inklusive jorden, så känner vi av detta.

Medan människor som inte är mottagliga, ännu inte redo för nästa fas, inte märker a v det annat än att de mår dåligt, är stressde, blir sjuka osv precis som astronauterna!

Låter ju rimligt iaf…

Och utifrån det så är det BRA att vi mår "dåligt" det visar bara att vi håller på att höja vår energi och medvetandenivå - och med andra ord det har inte med oss att göra per se, utan mer med att göra att vi gör oss redo för nästa tid. Och det är ju positivt! Skrattande

Annons:
Stella_Polaris
2012-12-04 19:40
#28

Ja Kathja, jag fattar inte heller att du bara hållt på ett år. Vilken grej!

Men du måste väl ändå ha funderat över saken tidigare, eller haft det med dig naturligt i livet, eller liknande…?

[Kathja]1
2012-12-04 19:51
#29

Som jag skrev innan, när jag skilde mig så fattade jag ett beslut att bli hel och lycklig - det är 11 år sedan. Så böjade jag jobba med MLM när vi flyttade hit och där snackade man mycket om tanka och målfokus osv och det fick mig in på Tankens Kraft/LoA och det är väl 4-5 år sedan tror jag, men jag fattade inte gejen förän jag trillade över Abaham Hicks för kanske 3 år sedan.

Och det Andliga, med att utveckla min medialitet osv kom jag in på för ett år sedan ganska precis och det var via denna sidan faktiskt och några tjejer som bjöd in mig på ett Andligt forum.

Så jag har jobbat med mig själv lite längre än 1 år. Tungan ute

Men innan jag kom in på tankens kraft var jag nog allt VÄLDIGT ovetande och feltänkande. Tungan ute

MissInAction
2012-12-04 21:36
#30

#27
Mycket intressant!!
Vad det än är som ska hända, så är jag övertygad om att vi känner av det, och vi lever alla i samma tid.

Påminner mig om circumpolar rainbow bridge som jag skrev om i en tråd i somras eller tidigare i höstas. Det var dock ingen här inne som nappade på det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-12-04 21:41
#31

Just det! Var ju det jag skulle ha kollat på när jag var ledig eftersom jag satt på jobbet och där har vi inget ljud på daton, ska genast kolla in det där.

SHIAWASE
2012-12-04 23:09
#32

Intressant Kathja #27!  Att det ar ett stort universiellt skifte pa gang,, det ar nog ratt sa tydligt.

Vi ar ju som flera har sagt ETT och vi har ju sa att saga en fot pa vardera sida, en del av oss finns har i fysisk form, men en del av oss, den stora delen ar  icke-fysisk form, den rena, gudomliga energi-formen.

Sjalvklart blir det myket turbulens nar frekvensen ar pa vag att hojas, och innan vi har justerat var egen frekvens att stamma in med en upphojd frekvens.

mmmm intressant:)))

Vi som individer expanderar , utvecklas, och har yttersta ansvaret for var personliga expansion, men samtidigt ar vi en del av universum, och av den totla expansionen…

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-05 08:46
#33

# 30  - Intressant ämne men sjukt trist gubbe att lyssna på!

MissInAction
2012-12-05 09:01
#34

Hehe, ja han saknar lite flyt i talet kanske.. eller det är lite monotont. Fast mig har det inte stört alls. Tycker om musiken i andra videon… Prophecy tror jag att det är, av Brian Eno Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2012-12-05 09:03
#35

Fick mig iaf att fastna i detta med TID, har varit inne på det tidigare i mitt liv. VÄLDIGT intressant. Om du startar en färg-tråd så får jag väl starta en tid-tråd. Tungan ute

Otroulig
2012-12-06 20:48
#36

Det ska ju vara en väldigt energi skiftande period eller ska jag kanske uttrycka mej som en uppvibrerande period mellan den 12 och den 21. Så man kanske kan förvänta sig mer. Jag har de sista dagarna fått lite nya känslor. Dels att jag helt plötsligt försvinner i tid och rum, känns det som, har liksom varit i en annan dimension några sekunder och vaknar liksom till och undrar var jag är. Kan vara när jag sitter på toa t.ex. Sen har jag två dagar i rad fått känslan i kroppen av att vara skiträdd, ni vet, all energi försvinner, man får ingen kraft i benen. Båda gångerna när jag gått in i mitt hus. Skumt. Har fått rådet att känna och leva i hjärtat.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-06 20:53
#37

Det låter som ett bra råd. Själv har jag konstaterat att snöskottning och snöbollskastning med hundarna är bra för balansen och harmonin. Skrattande

Otroulig
2012-12-06 21:17
#38

Alldeles ypperlig altivitet:) Kan meddela att en icke fungerande snöslunga INTE bidrar till harmoni, hehe;) men det lär mig gilla läget:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: