Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2188 ggr
crinalina
2012-11-30 22:12

Tips och tricks

Idag insåg jag en sak som jag börjat göra, utan att tänka på det.

Vi har ju alla saker som vi behöver köpa/fylla på emellanåt. Hygienartiklar tex. Jag har tidigare varit sådan att jag väntat så länge som möjligt med att köpa nytt. Jag har köpt en ny deodorant kort innan den gamla tagit slut, för att jag behöver det. Samma med tandkräm, shampoo, balsam osv osv. Lika med matvaror som tex pasta eller mjöl (eller mjölk här för delen då den har långt datum).

Idag insåg jag att jag omedvetet börjat köpa nytt när jag kommer ihåg det, när jag har gott om pengar, istället för när jag behöver det. Detta är en mycket viktig förändring. Det förändrar två viktiga sätt att tänka på för mig.

Istället för att behöva köpa något när jag måste så köper jag nu något för att jag kan och vill även om jag inte behöver det just då. Det ger automatiskt en mer positiv tankegång och positivare känslor inför både pengar och det jag köper.

Den andra förändringen är när tex deon nästan är slut och jag kan tänka att det är ju helt lugnt eftersom jag redan har en ny. Det ger mig en tanke och känsla av överflöd och att vara rik att aldrig behöva känna mig utan och aldrig behöva fundera på att jag måste köpa det.

Detta är något som jag med glädje ska börja tillämpa på många fler saker. Att alltid ligga steget före, för att jag kan istället för att vänta så länge som möjligt.

Ett fantastiskt sätt att öka på sina positiva känslor om pengar och överflöd.

Vad har ni för tips och trick som ni gör för att öka er positiva energi i er vardag? Dela med er! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2012-11-30 22:38
#1

Jaaaa, vad härligt CrinniKyss

Jag har inte varit så bra på att storhandla, jag har tänkt att, äh, det är ju bara att promenera iväg till affären om det tar slut (ca 10 min prommis). Men nu sist så kände jag att jag ville fylla på ordentligt. Så jag köpte ett helt packe med mjöl (6 paket som sitter ihop -jag bakar mkt bröd) samma med mjölk( vi har också med långt datum här) 2 säckar potatis i stället för en, 2 säckar lök i stället för en, och så 8 tomatkonserverGlad. Och det ger sån skillnad i känslan, jag känner mig RIK av att veta att det finns mat i skafferiet, även om det "bara" är potatis och lökFlört

Jag har också märkt en skillnad i mig…förut har jag velat spara jämt…för att ha " till sedan"…nu tänker jag i stället " jag köper NU, för NU har jag pengar"Skrattande Och det roliga är ju att det hittills inte hänt att vi varit helt utan, vilket hände mkt oftare förut när jag var "rädd" och ville snålaFörvånadSkrattande.

Jag har dock en del att jobba på med att unna mig själv saker…får lätt känslan att jag är ansvarslös om jag lägger pengar på " onödiga saker"Obestämd. Som tex nu fantiserar jag om att hitta en röd 50-talsklänning till julOskyldig, men vågar inte tänka tanken rent och klart, för jag nånstans tycker jag att det är "slösaktigt" nu när vi bara har en inkomst…TystSom sagt, jobbar på den….

crinalina
2012-11-30 23:03
#2

Ja men precis, men det behöver ju inte bara handla om att storhandla utan bara om att handla den där lilla extra saken som man använder, men kanske inte behöver köpa just nu, när man ändå är och handlar. Men storhandla är också ett perfekt sätt att späda på rikedomskänslan.

Det handlar ju egentligen om pengarna utan om vad vi kan göra med pengarna. Skrattande

Idag köpte jag mig ett par nya skor att jobba i, nya strumpor och ett par långärmade t-tröjor att jobba i, inte för att jag egentligen behöver utan för att jag kunde och ville. Jag köpte också lite andra grejer som jag egentligen inte behöver men ville ha. Plus hårfärg så jag slipper fundera på det när det är dags att färga håret igen. Just nu har jag en dragning till nagellack så jag köpte ett nytt lack också, fast det gör jag ju varje gång jag handlar och det finns att köpa. Det stora matkedjan jag oftast handlar på har nagellack som är både billiga och bra.

Och så köpte jag en del mat, fast jag egentligen inte behövde. Ska frysa in lite så det finns lite av varje här hemma jämt tänkte jag. Igår åt vi helstekt fläskfile, och katterna fick fläskfile de också. Jag älskar att handla och det roliga är just att pengarna räcker till mer och längre när jag njuter av att handla och inte räknar varenda cent utan helt tryggt vet att de räcker till jag vill köpa. Och det gör de. Varenda gång. Skrattande

Köp klänningen du, det är du verkligen värd. En röd fin 50-talsklänning skulle du passa superbra i dessutom. Hmmm, undrar om jag ska manifestera en sådan också!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-11-30 23:22
#3

Bra tank Crinalina!! Haller, med, jag kan ocksa vara sa att jag gor saker i sista minuten, nar det har tagit slut etc. Da har det kannts som om NEj MASTE jag kope det NUUU ,, det ar bara utifger hela tiden!!

Detta ha forsvunnit, och jag har blivit battre,, nur har jag inte negativitetn till utfgifterna,, just att kopa innan nagot tar slut ger en liksom en slags frihetskansla.

Och SZIRIUS!!! KOP Klanningen:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-11-30 23:24
#4

hehe, ska HITTA den förstTungan ute Ser i huvudet hur den ska se utCool

SHIAWASE
2012-11-30 23:26
#5

Ser du den i huvudet, sa finns den ju dar ute och vantar pa digFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-11-30 23:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Kan ni se mig i en sån här på julafton, va?Flört Lockar i håret såklart och blanka strumpbyxor, yeahyeahyeahCool

Annons:
SHIAWASE
2012-11-30 23:46
#7

Ah,, Verkligen!!!!!! Vad du kommer att bli otroligt VACKER!!!! Passar dig perfekt!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-12-01 00:57
#8

Den är superfin, szirius!! Älskar retro-kläder ♥ Skrattande Och ja, du kommer se helt otrolig ut i den!

För de i Sverige som är intresserade av modet så kan man bland annat köpa härifrån

Like a lady

Rocknrolldoll

SHOCK har också en del fina klänningar Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-12-01 07:01
#9

Vi vill se en bild sen när du har den på dig Glad.

[Evigheten]
2012-12-01 08:57
#10

Fin klänning!! håller på leta efter nån klänning med till jul Glad

[Kathja]1
2012-12-01 09:31
#11

Finns mänga sådana klänningar på Tradera! Nya då alltså. FlörtDenna är fin, ligger just nu på 9 kr! Oj den var visst rosa, men det finns en röd här och den ligger just nu på 3kr…

Stella_Polaris
2012-12-01 09:50
#12

Vilken kul tråd crinalina! Ofta är det ju de små sakerna i vardagen som får oss att känna oss rika. Och ofta verkar det kopplat till hur vi är uppväxta eller hur vi levt, frivilligt eller ofrivilligt.

Jag märker att när jag gör sådant som sågs som "onödigt" hemma hos mina föräldrar så känner jag mig både lyxig och rik. Ett exempel: snittblommor sågs som "onödigt" i mitt barndomshem. "De håller ju ändå bara några dagar". Mamma blev närmast olycklig om hon fick snittblommor och om man gav henne en bukett så sa hon inte tack eller visade någon glädje, utan sa bara "VAD kostade den"?

Varje gång jag köper snittblommor till mig själv så känns det som om jag gör något som är lite förbjudet, egentligen, samtidigt som jag känner mig som värsta lyxfrun, i stil med Hollywoodfruar. :) Jag gör det nästan varje vecka och känner mig superrik av det! Fast en bukett bara kostar 59 kronor. :)

Likaså med taxi. Det åkte man bara inte. Punkt. Hellre släpar man väskor i tre kilometer. Råd hade vi absolut, men man gjorde det helt enkelt inte. 
I veckan skulle jag ut och dricka kaffe med en vän jag tycker mycket om. Jag hade fönat håret. När jag kom ut regnade det. Jag gick in igen, ringde taxi och åkte de 600 meterna till cafét. Då kände jag mig RIK!

Jag har massor med sådana småsakar i vardagen som gör att jag känner mig lyxig / rik. Har alltid vita handdukar i badrummet som jag byter varje kväll så att det alltid är fräscht (vi hade alltid gamla fula handdukar hemma hos mina föräldrar), alltid snygga matchande bäddset (hade vi inte heller), köper en dyr handtvål och ställer på toaletten, har alltid ett bra doftljus där, städar badrummet nästan varje dag så att det alltid ska vara fräscht (så var det heller inte hemma), ställer rosor i badrummet och nu har jag alltid en halv flaska Pol Roger i kylen.

Allt det där sågs som förfärligt "onödigt" hemma och det sitter lite i ryggmärgen att man inte ska lägga pengar på det, även om man har råd. Men det skiter jag i och gör ändå. :)
Jo, en sak till: dyra nagellack får mig att känna mig rik! Jag kan inte säga att de är så mycket bättre än de billigare varianterna, men jag känner mig som en Hollywoodfru när det står flaskor från Chanel och Dior på badrumshyllan.

Jag känner mig också rik när frysen är full med bra proteinkällor: lax, kyckling, ekologisk nötfärs, räkor, skaldjur… så det ska jag fylla på med idag.

Jättekul tråd! Jag tror verkligen på att göra saker som man känner sig rik av, även om det är något som bara kostar några tior, som mina rosenbuketter!

szirius: Du kommer att se ut som en miljon dollar i den där - köp den!!

LoAEmma
2012-12-01 10:12
#13

Stella, ojj vad det där var peppande att läsa!
Så "små" saker men jag riktigt kände lyxkänslan hemma hos dig!
Särskilt med handdukarna…men det måste bli aasmkt tvätt??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Stella_Polaris
2012-12-01 10:37
#14

Tack LoAEmma! :) Jag vet inte om någon annan direkt skulle kliva in i mitt pyttelilla badrum och tänka "åh vad LYXIGT!" men jag tänker på det varje gång jag går in i det. Och det är alltid rent och fräscht i alla fall.

Vi är bara två i hushållet och det är de små handdukarna jag byter varje dag, badlakanen använder vi fler gånger… så det blir 14 små handdukar som vi tvättar varje vecka vilket blir en maskin. Förut körde vi alltid halvtomma maskiner eftersom vi inte hade så mycket tvätt att vi fyllde maskinerna, men nu gör vi det.

SHIAWASE
2012-12-01 10:44
#15

Ah Stella jag blir ocksa jaaatteinspirerad!!!! Smasaker, men som gor sa mycket!!! :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-01 12:00
#16

Jag drömmer om att bara ha matchande bädd-set, handdukar och köksgrejer! Alltså de ska inte matcha varandra allihop, det hade blivit lite väl mycket att matcha lakanen med tallrikarna, hi hi. Men nu blev jag iiaf ännu mer säker på att det kommer att förgylla mitt liv.

LoAEmma
2012-12-01 12:27
#17

Ahaa okej :) Ja det är ju lättsamt när man har egen maskin å så…Jag började samla på lila handdukar från mitt jobb, hann köpa en laddning, sen bytte dom nyans så nu funkar det ju inte längre :(

Köpte nu svarta istället men dom luddar och torkar dåligt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Stella_Polaris
2012-12-01 17:02
#18

Tack Shiawase! :) Ja, riktiga småsaker gör väldigt stor skillnad - det är ju dem man använder flera gånger om dagen!

Kathja-R: min man och jag levde med diverse hopplock från våra tidigare hem här hemma och jag blev deprimerad över att allt var så… fult och omatchande. Så jag gjorde så att jag skrev ner ALLT som jag ville köpa nytt eller byta ut på en lapp och lade i min handväska. Det var verkligen allt från ny vitlökspress till nya bäddset. Sedan såg jag till att kolla listan och försöka ta en pryl varje gång vi var ute och handlade, kanske 1-2 saker i månaden.

Jag höll också ögonen öppna och slog till när det jag ville ha kom på rea: drömlakanen för halva priset, bra erbjudande på frottéhanddukar, fabriksutförsäljning på Skeppshults stekgrytor, halva priset på Orrefors vinglas på kampanj på Cervera osv. Jag kollade också med mina föräldar och där fick jag en antik servis och snygga kopparkastruller som de inte använde men hade på vinden. :) En del saker har vi önskat oss i present på jul och födelsedagar och en del har jag hittat begagnat eller på loppisar. 
När jag skrev listan kändes det som om det aldrig skulle bli klart men det mesta är faktiskt köpt nu. Om man bara matar på så brukar det bli klart till slut. Jag önskar att jag använt mig av den metoden lite tidigare, efter år av hopplock.

Emma: ingen egen maskin, utan tvättstuga i källaren. Men med rätt stora maskiner så det är inget extra jobb. 
Anledningen till att jag har just vita handdukar i badrummet är att de alltid ser rena och fräscha ut och man ser inte när de börjar se urtvättade ut. Jag har haft jättefina handdukar i mullvadsbrunt och blått förut. Jättesnygga när de var nya, såg snabbt lite sjangserade och urtvättade ut, precis som det var hemma hos mina föräldrar. Nu har jag bara vita handdukar och vita badrumsmattor (Ikeas billiga) som också tvättas varje vecka så att det ser rent och fräscht ut. Jag växte upp med ett halvsunkigt 70-talsbadrum med grönmönstrad matta på väggarna och längtade intensivt efter ett fint och fräscht badrum hela tonåren. :)

[Kathja]1
2012-12-01 17:41
#19

Oj vad du är metodisk, DET ska jag skriva på min önskelista!

MissInAction
2012-12-01 20:44
#20

Vad smart du tänkte där med att vitt inte ser urtvättat ut!! Jag har alltid tänkt att det lär väl se smutsigt ut. Men byter man ofta så hinner det inte bli smutsigt Skrattande

Nu har jag röjt lite här hemma och hittade en packe med två vita små handdukar som jag och sambon fick i present för två år sedan! Det står Vänner broderat på ena och Vänskap tror jag det var på den andra. Fint, de ska jag använda, håller på att tvätta dem för hand nu!

Att hålla hemmet städat, rent och fräscht, är nog mitt bästa tips. Det är det som får mig att må som bäst och det känns lyxigt för mig. Och som någon annan sa, bra råvaror i kylen! Fräscha grönsaker och riktigt kött.

En av mina stora passioner är ju makeup och hudvård, och gärna naturlig sådan. Å ena sidan har jag naturliga oljor och produkter som är bra för min hud, och sedan har jag även gått upp i prisklass på make up, då jag insett att man får vad man betalar för. Handkräm från Clarins t.ex. Hårprodukter köper jag också bara av bra märken, för de billiga innehåller mest vatten och torkar ut håret. Samt att jag klipper mig på bästa salongen där man får massage och ljusterapi under tvätten ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
2012-12-02 12:35
#21

Stella, låter härligt, jag blir både inspireradGlad och får en knäpp på näsan:

jag inser nämligen att jag har en blockering i rikedomsområdetSkrattande. Såhär far tankarna ; "59 kr i veckan för blommor,vaddå ingenting? Det har vi inte ens över på en månad! Och matchande handdukar, lakan, köksprylar, märkesgrytor…vilken fantasidröm, vi kommer aldrig ha råd med nåt sånt…aaah, vi skulle behöva byta ut precis ALLT i hemmet…det känns omöjligt."

Så nu bryter jag med lite pepp : det är bara tankar, tankar, tankar. Vår situation har inte alltid sett ut som den gjort nu några år och kommer inte alltid att göra det heller. Och vi är unga! Vi har lagt alla pengar på att äga vårt hus , utan lån.Jag behöver påminna mig om det när jag kollar mitt kontoFlört. Och i trädgården kan jag plocka in rosor från maj till oktober, så jag behöver inte ens köpaGlad.Vi får ge oss tid att byta ut nån grej då och då i hemmet…den tiden kommer. Vi har hela LIVET på ossSkrattande

Apropå inredning:

Jag såg i ett program nyss att det finns 75! olika inredningstidningar i Sverige och folk lägger 21 miljoner! per år på sitt hemFörvånad. Jag förespråkar absolut att man ska omge sig med estetiskt vackra saker, dofter och det som får oss att må bra, men att ha shopping som HOBBY, som tydligen inte är helt ovanligt i norden,där är nåt rejält snedvridet om man tänker på hur världen ser ut…Tyst

Programmet förklarade också varför det är sån inredninghajp i Sverige. Dels har det självklart att göra med den ekonomiska situationen, folk har mer pengar än i många andra delar av världen. Men det har också med klimatet att göra: man är mest inne, man umgås inne, äter inne. Man tillbringar helt enkelt massor av tid inne. Hemmet blir då starkt bundet till sin identitet.

[Kathja]1
2012-12-02 12:42
#22

Kan inte annat än att hålla med föregående talare, fattar inte grejen med att byta ut sitt hem eller sin garderob heller för den delen en gång per år. När man tröttnat, eller de grejerna börjar att bli slitna - men inte bara för att man kan. Tror faktiskt att det där mest bottnar i en osäkerhet, jag visar vem jag är genom mina grejer. Är tacksam över att jag inte är sådan, inte heller mina ungar är sånna. Du är det du är på insidan, inte via det du shoppar. Tungan ute

Stella_Polaris
2012-12-02 15:19
#23

szirius: jag vet precis vad du menar. För bara några år sedan levde vi också i extremt ansträngd ekonomisk situation och saker som blommor, även billiga sådana, fanns det inte alls utrymme för. Den tiden har tyvärr satt ganska mycket skräck i mig: allt som har med pengar att göra ger mig ångest och jag hyperventilerar nästan när jag måste köpa saker, särskilt till mig själv. Fast det har blivit mycket bättre helt klart, även om jag har mycket kvar att göra på det området.

Gör en lista på det du vill byta ut och håll ögon och öron öppna så brukar de komma till en på de mest oväntade sätt. Faktiskt. Plus att loppisar is your best friend.

Jag tycker personligen att hypen vad gäller våra hem gått överstyr i många fall och man måste inte alls vara intresserad eller ha ett vackert hem. Huvudsaken är att man trivs…. vilket jag då inte alls gjorde i vår röra. Jag blev ledsen varenda gång jag kom hem eller behövde använda något. Så i mitt fall har just fina saker hemma (vilket inte är samma sak som dyrbara) höjt min vibration med 3000% sådär. Fast vi har mycket kvar att renovera klart och byta ut så klara är vi knappast.

szirius
2012-12-02 15:25
#24

#23 åh, då har du ju kommit jättelångt med detGladKyss. Det är ju som du säger, ett vibrationsskifte som gör att krampen lossnar.

Listor brukar verkligen funka helt otroligt. När jag skriver dem så känns de ofta som totala fantasier, sen brukar jag på olika mirakulösa sätt ändå kryssa i sak efter sak, en fantastisk känsla.

Nu sist skrev jag att jag ville ha en cykel till mig och en till sonen. Och tydligen fanns det två i stugan som bara står och skrotar, så till våren ska vi åka och hämta demGlad Så lätt gick det, liksom. TACK!

szirius
2012-12-02 15:29
#25

Loppisar existerar tyvärr inte här…saker används tills de går sönder,eller ges vidare inom familjen eller till bekanta som behöver, vilket iofs är väldigt miljövänligtSkrattande

Älskar loppisar annars, har gjort en del härliga fynd, tex en ENORM orientalisk röd matta för 300 spänn, som åker fram vid jul

Stella_Polaris
2012-12-02 15:31
#26

Eller hur?? Visst är det så med listor? Kul att höra det från någon mer!

Det är jättekonstigt faktiskt. Jag brukar göra listor över saker jag  vill ha eller göra då och då och lägga på datorn. Sedan brukar jag för det mesta glömma bort dem helt… och hitta dem när jag rensar den efter 1-2 år. Och på något sätt så brukar banne mig det mesta vara uppfyllt, fast jag inte hade en aning om hur det skulle gå till. Jättekonstigt. Eller ja, det är väl LoA när det fungerar som bäst antar jag. :)
Jag har i alla fall tänkt på just det här många gånger innan jag ens hört talas om LoA.

Nu tror jag att det är dags att skriva nya listor här! Jag vill ha bostad med öppen spis till att börja med! :)

szirius
2012-12-02 15:40
#27
#26 jaa, det är underbart! Oj nu blev det tjock stil, det var väl meningen hahaSkrattande. Jag har precis samma erfarenhet, jag började göra listor när jag läste om det i en feng shui-bok. Och jag hittade en sån gammal lista, där jag kunde kryssa för nästan varenda grej nu- så häftigt! Och den listan hade varit helt bortglömd flera år.
Annons:
MissInAction
2012-12-02 18:39
#28

Haha, här är en till som älskar listor!! För mig har det att göra med att jag behöver det för ordningens skull. Exempelvis så kan jag skriva listor när jag ska iväg och handla mat, men glömma listan hemma.. fast det gör inget, så fort jag skrivit ner något så kommer jag ihåg det. Jag blir lugnare av att ha det nerskrivet Glad

Inrednings-hypen har också Martin Timell och hans kollegor på TV att tacka, skulle jag tro. Alla dessa inredningsprogram och gör det själv-program. De stora butikerna inom bygg ökade sin omsättning något enormt på 90-talet då dessa program började dyka upp.

För mig är det viktigt att omge mig med saker som jag mår bra av, som ger mig energi och som jag älskar! Allt annat är onödigt och överflödigt. Jag tar några tag med att rensa undan för undan, för jag har trots allt trettio år bakom mig då jag har samlat och haft svårt att göra mig av med saker. Men om jag bara omger mig med saker som är positiva för mig, så mår jag som bäst! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-12-02 23:53
#29

Har i Japan bor folk sa trangt  (utom vi da::) sa manga har ratt sa "rorigt" hemme, eftersom de har sa fa forvaringsutrymmen. For mig ar det viktigt att ha snyggt och trivsamt hemma,,, men jag anvander allt tills det inte gar att anvanda,,, gar sonder. Trivsamheten ligger ju definitivt INTE i inredningen, utan i de energier som de som bor dar sander ut:)

En van till mig har i Japan bor jattetrangt, hon och hennes man och deras katter,, men det ar ett fantastiskt trivsamt stalle dar folk samlas!!

Ar det for rorigt och stokigt sa hamnar jag sjalv ur balans. Som Stella, har lyckats hoja sin vibration genom sma enkla saker!! Underbart!!

Aven om man inte har pengarna just da , kan man ju alltid fixa till sa att man sjalv trvis!!!

Idag ska jag till IKEA!!! Kopa julmat (typ sill etc) och GLOGG!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2012-12-03 14:28
#30

Det är sant att det är energierna som avgör positiv känsla, inte hur välordnat det är. Men för de flesta av oss så har vi lättare att vara positiva om det är ordnat runt omkring oss.

Shia, kom ihåg pepperkakorna också!

SHIAWASE
2012-12-03 14:43
#31

De har pepparkaksdeg nu,, sa jag kopte det:))

SEdan skickar mamma alltid ett julpaket, med MASSOR av kakor, julklappar till barnen och annat:)

Sirap har jag bestallt,, sa vi kan baka knack,, Sirap finns inte,, inte som svensk sirap.

Julskinka , gravadlax, lingonsylt, glogg, knackebrod, tunnbrod, LJUS i massor, nya glas, nya muggar,Fladerblomssaft, Fullkornsbrods mix (forsta gangen jag ser det,, bakar annars brod, sjalv men sag gott ut pa bild OCH enkelt!!), pepparkaksdeg, sill (tre sorter), en ny julstjarna, koksmatta,skarbrada, salladsbestick!!! var val vad jag kopte idag, OCH sa gick jag LANGSAMT RUNT i koksavdelningen,,, Jag ska ju namligen skaffa mig ett nytt kok snart:)!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-03 15:44
#32

Vad härligt att shoppa och förbereda inför jul!

[Torahzen]
2012-12-03 15:46
#33

Åh vad härligt julmatspyssel!

Upp till toppen
Annons: