Annons:
Etikettklotterplank
Läst 29255 ggr
crinalina
2012-11-28 13:27

Klotterplank 7

Här klottrar vi fritt. Vad som helst. När som helst. Och vi gör det naturligtvis med glädje.

Det förra klotterplanket hittar ni här.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
målle
2012-11-28 17:14
#1

Wiho! Jag blir först i Klotterplank #7 Skrattande

Jag fick målat trappan iaf! Skönt! Fast för en gångs skull på länge nu känner jag mig svullen och tjock..men jag har ju inte fått träna på 3 veckor nu så nästa vecka kör jag järnet på gymmet igen! Wiho!

målle
2012-11-28 17:15
#2

Väldigt osammanhängande ointressant "intresseklubben-antecknar-inlägg här ovan……..

Otroulig
2012-11-28 17:33
#3

Haha, Näe inte alls ointressant kära Målle 😃 Jag är mest hungrig, väntar på att riset ska bli klart, ska äta goda Thai rester, mums.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-11-28 17:38
#4

Det heter ju Klotterplank då får man skriva vad man vill. :)

Själv sitter jag i soffan, spelar wordfeud, tittar lite på nätet och nu satt jag och funderade på varför jag inte blir frisk. :( Har varit sjuk sen natten till måndag ju, nu får det räcka.

Skulle behöva ta mig iväg och handla, har ätit upp all glass jag hade nu, kändes ju så skönt i halsen :) :S


målle
2012-11-28 19:02
#5

Och jag får magknip och hjärtklappning så fort sambons ex (bonussonens mamma) ringer…men jag vet att det är pga ABC'n, har nämligen tidigare lagt specifik fokusering på hela den biten. Men det är iaf skönt att veta varför! Men haha så lustigt ombytlig jag är i känslor just nu! Jag känner mig nästan schizofren! Allt har liksom blivit lite tvärtom denna veckan mot hur jag haft det en lång tid innan. Men jag bad om en storstädning och nog får jag det nu!

Hmm ska kanske fixa ihop lite käk jag med…vi skulle ätit pizza idag men varken jag eller sambon va hungriga när han kom hem så jag köpte lite yoghurt och åt innan (kände sug efter yoghurt..) nu ska han strax äta varma mackor med gårdagens köttfärssås på och jag ska nog blanda ihop min gudomligt goda keso/frukt/grädde-måltid! Yummi! Pizza blir det imgn!

Jag gillar vårat klotterplank! Skrattande

Theleonora
2012-11-28 20:33
#6

Gah, nu börjar jag bli frustrerad igen över förkylningen. Jagvillvarafrisk.nu. Och aldrig mer vara förkyld. Basta!


Annons:
Theleonora
2012-11-28 21:26
#7

Är det nån som tittar på Jakten på det perfekta livet på 1:an? Alltså hon Hanna är ju rolig, hon har tagit hem ett inredningsproffs och sen lyssnar hon inte på honom…


MissInAction
2012-11-28 22:07
#8

Jag slog över till det programmet alldeles efter att Bonde söker fru var slut, men jag hade uppmärksamheten på datorn så jag kom aldrig in i programmet. Får kanske ge det en ny chans nästa vecka!

Tänk friska tankar!! Gör ditt allra bästa att inte tänka alls på förkylningen! Inte att du vill bli frisk, eller att du varit förkyld tillräckligt länge, eller att du är trött på att vara förkyld.. tänk bara på vad du gör när du är frisk och hur du känner när du är frisk. Med andra ord, gör ditt bästa för att ignorera det du inte vill ha och bara fokusera på allt positivt Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-11-28 22:59
#9

Tack MissI för ditt svar! Ska genast ändra fokus, det är bara det att det är så mycket att jobba med så jag tappar greppet ibland ;)

Och nu verkar jag ha lyckats manifestera till mig att bli ignorerad… Hmm…


MissInAction
2012-11-29 00:01
#10

Ja jag vet att det är mycket! Men det är bra att påminna sig och påminnas ibland - eller ofta Glad

Du är åtminstone inte ignorerad här inne!! Du är betydelsefull Kyss

Jag har precis tittat på en film, som jag trodde skulle vara lite gladare… Last chance Harvey. Två skådisar som jag gillar, Emma Thompson och Dustin Hoffman. Den hade en hel del LoA i sig men var liksom för dyster. Igår däremåt såg jag en jätterolig och mysig film, Crazy, stupid, love - åh vad jag skrattade och njöt Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-11-29 00:08
#11

Tack söta!

Ja, visst är Crazy, stupid love rolig. Jag såg den på bio och sen såg jag den på utebio i somras och skrattade mer då :). Den andra känner jag inte till. Har ju inget bra fungerande internet just nu men oj vad jag ska fira på lördag när hastigheten på bredbandet är återställt :)

Ang att vara ignorerad, jag tror jag blockerar det själv när jag vill för mycket. Jag förstår också att det beror på att jag har suttit hemma utan nån direkt underhållning, försökt kurera mig själv, mycket att tänka på rent allmänt men jag försöker vara i nuet, och då vill jag ännu mer att folk ska höra av sig och alla andra är ju på jobbet och har annat för sig och ingen vet ju att jag är sjuk och hemma egentligen. Men iom att jag vill att folk ska höra av sig nlir det nästan motsatt effekt. Läste du på Irinas blogg när hon skrev om att hennes ivrighet blockerade telefonlinjer, jag känner likadant. :S

Sen har jag även lyckats manifestera så att jag har en himla massa roliga saker att göra och umgås med folk på helgerna, MEN bara varannan helg. Och varannan helg sitter jag hemma och kontemplerar och gråter :S


MissInAction
2012-11-29 00:24
#12

Hm jag la precis in en prenumeration på Irinas blogg, för det hade jag inte innan! Har skummat lite och såg bara att hon hade fått positiva samtal på måndag morgon och sedan hade hon ignorerat telefonen Tungan uteär det det du menade?

Känner du dig obekväm med att vara ensam? Eller rädd? För ur mitt perspektiv är det skönt att spendera tid med bara sig själv, åh du ska veta att jag saknar och längtar efter egentid!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-11-29 00:39
#13

Hm, nä, det var nog för några dagar sen jag läste det. Är inne via mobilen nu, kan leta upp det sen. Jag tror det är känslan av att vara ensam, och sen just att det inte är självvalt att vara själv :S som är dom jobbiga känslorna. Nu vet ju inte jag hur det är att bo med nån förutom fram till för 10 år sen när jag bodde hemma med familjen och då längtade jag efter egentid. Men nu är jag ju med mig själv heeela tiden, och jag har ju aldrig haft nån kille i mer än några mån… Sen är det väl lite rädsla att vara ensam resten av livet och att ingen kommer stå ut med mig när jag själv knappt gör det ibland…


Annons:
SHIAWASE
2012-11-29 01:20
#14

Kameleonten,, Godmorgon pa dig, du sover val nu formodligen.

Det ar ju sa att trivs man inte med att vara sjalv, att vara MED SIG SJALV, da kommer man inte lyckas fa det bra tillsammans med nagon annan heller:)

VI har ju alla olika behov av att vara sjalva, jag har stort behov, men aven om man har stort behov att att ha folk runtomkring sig tex. sa maste man hitta harmonin i att vara sjalv, for annars blir det som vi sa ofta pratar om att man soker lyckan utifran, fran andra personer, och den KAN inte komma utifran,,inte den har trygga, harmoniska, lugna, fantastiska lyckan.

Radsla ar den stora bromsklossen!

Fantastiskt att allt kommer upp sa tydligt for dig nu!

Radsla for att vara ensam,  att "ingen kommer att sta ut med mig jag sjalv knappt gor det ibland" I dessa ord ligger allt motstand du har, och orsaken till att du inte har natt din harmoni annu.

Huruvida andra kommer att "sta ut med dig" ar inte ditt problemFlört MEN nar du sjalv tycker om dig sjalv, sa kommer andra mer an garna vilja vara med dig!

Du ar pa vag att hitta tryggheten inom dig sjalv,,, lat det ta tid! Nu har du ju legat sjuk ett tag, och manifesterat till dig lite mera tid for att lara dig att tycka om att vara med dig sjalv:).

Var medveten om att enda vagen till lycka och harmoni ar genom dig sjalv. Det finns ingen annan vag,helt enkelt

Nar du har hittat in till dig sjalv, sa kommer de yttre omstandigheterna att komma till dg, med harliga karleksforhallande, vanskap och allt annat.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-11-29 11:08
#15

hej pa er nu behover jag hjalp: Vad betyder det om nagon sager "har du en flaggstang i arslet"??? Ar det nagot ordsprak, talesatt.

Finns i Camilla Lackbergs manus, och jag maste ju oversatta det, men om jag oversatter det precis som det ar kommer ingen att fatta nada(haha)

Sa mina fina vanner,, en forklaring!! TACKKK

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-11-29 11:16
#16

Ha ha! Den har jag aldrig hört däremot har jag hört liknande där det är andra saker man har på just det stället. Brukar vanligtvis innebära att vederbörande anser att man lite märkvärdig, att de tycker att man borde slappna av och inte vara så stroppig.

MissInAction
2012-11-29 11:34
#17

Hahahah! Ja flaggstång i arslet… du kan ju tänka dig hur det ser ut om någon skulle ha det, man blir ganska stel och går konstigt. Alltså är det en person som är stel och "uptight" liksom. Fattar du?

Hm jag vet inte om det här skulle göra mer gott än skada, men jag tror det kan vara värt det. Om du, kameleonten, skriver ner anledningar till varför du tror att någon inte skulle stå ut med dig! Och sedan skriver du en annan lista med anledningar till varför du är värd att vara med! Var ärllig. Släng dokumentet/riv/bränn sedan om du är orolig att någon annan ska se. Det viktiga är att du får fram vad det är du tänker och känner.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-11-29 14:53
#18

Tack för era ord och era råd!

Tror nog att jag nu har varit hemma alldeles för länge, men samtidigt är jag ju fortf väldigt sjuk så ingen ide att ta sig till jobbet.

Det jag kan bli trött på är mest att det går upp och ner hela tiden, jag vill ju nå en stabil nivå. Men det kommer, jag har väl inte bråttom. I första hand ska jag bli frisk :) Och slippa alla spänningar och spänningshuvudvärk.

Hm, skulle det se konstigt ut om jag går iväg och handlar mat och råkar träffa på nån kollega nu när jag är sjuk? Jag har ätit upp allt jag har hemma :S

Shia: flaggstång i arslet? Det måste ju vara en överdrift på det riktiga ordspråket som jag försökte googla efter men fick en massa oanständiga förslag :S


Theleonora
2012-11-29 16:00
målle
2012-11-29 18:39
#20

Jag blev nyss påmind om hur otroligt mycket jag älskar mina syskonbarn! Jag kan inte förstå hur mitt hjärta kan rymma så otroligt mycket kärlek! Jag har alltid sagt till min lillasyster att jag vet inte hur jag ska kunna skaffa egna barn för jag känner sån kärlek för mina systrars barn att jag är rädd att kärleken till mitt/mina egna inte kommer räcka till! Hur är det möjligt att känna så mycket kärlek?

Och om jag känner så som jag gör för mina systrars barn, hur kommer jag då känna för mina egna? ♥ Kyss

Annons:
Håbe
2012-11-29 19:11
#21

Det räcker till och blir över Glad. Jag hade tveksamhet till att skaffa barn nummer 2. Hur skulle man kunna älska ett barn till lika mycket? Stackars barn liksom. Men sen kom hon och kärleken till henne var lika stor och självklar.

MissInAction
2012-11-29 22:04
#22

Men kameleonten, vi måste ju alla äta!!! Det är faktiskt ännu viktigare än att jobba. Det måste även kollegor förstå Flört och särskilt med tanke på att du bor själv, då måste du ju handla själv.

Roligt blogginlägg förresten! Haha, jag förstår vad du menar. Jag gillade bilden längst ner i inlägget också om att slutet kommer att bli jättebra Skrattande

Angående kärlek. Det finns ju ett klyschigt ordspråk som säger att kärlek är det enda som växer när man slösar med det. Och så är det ju!! Jag förstår absolut känslan ni pratar om, men kärleken kan inte ta slut! Det finns inga gränser. Och ju mer vi älskar, desto mer kan vi älska. 

Idag har jag haft en jättebra dag!! Sovit gott med sovmorgon, sedan slösurfat och tittat ut på nysnön som kom inatt ♥
Eftermiddagen tillbringades med en granne och relativt ny vän med fika och julklappsletande i stan… det drog ut på tiden och vi hade mycket att prata om Skrattande

Är peppad inför hästshow i Globen imorgon!!! Jag tänker ta ett tidigt tåg så att jag är säker på att hinna fram och ha god tid på mig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-11-29 22:57
#23

Tack, tack for flaggstangstipsen(hihi) Stel, uptight,etc. stammer nog!!

Morgonkaffe,, har tagit fram gas-kaminen, sa nu ar det iallafall varmt i vardags, matrummsdelen,,!!! skont:)
Dagtid har vi ju varmt och skont men mornar och kvallar borjar bli kalla…

Har suttit och andats in lite,,, och gatt igenom min dag,, framfor datorn med jobb.. sa att allt ska flyta pa som bara den!!!

Kram pa er fina!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2012-11-30 08:05
#24

Igår kände jag mig lite blank och inatt drömde jag att världen gick under, tror att jag, min syster och Shia eller Kathja var de som var kvar. Det var magma som trängde upp genom jorden och marken försvann. Bra dröm tycker jag, bränn ut det gamla och in med det nya. Fick till mej en bra affirmation för mig igår: Jag är en magnet för det goda i mitt liv. Ha en härlig fredag Godingar!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-11-30 08:29
#25

Ojdå! Skönt att vara utvald att få leva kvar, vi får väl se till att göra jorden till en bättre plats nu då. Flört

Själv har jag ju som ni kanska har anat haft sjukt mkt att göra med min son denna veckan. Han pluggar ju i Austrailen och han har mått dåligt en period men sökte inte hjälp förrän nu, berättade inte för mig förrän nu heller. Sådant gillar inte CSN! Man ska skaffa intyg från dag 1 och det ska vara MÅNGA och UTFÖRLIGA intyg, så när man då väntar flera månader så såger de - NEJ det blir inga pengar för vi kan inte se ett tydligt samband mellan ditt mående och dina dåliga reslutat. Och då blir jag elektrisk!!!

Bråka INTE med folk som mår dåligt men har viljan att göra rätt och bråka inte med MIN SON! Fick en av två handläggare att komma på bättre tankar, men den andra var en "regler är regler" människa med noll input.

Så då fick vi raskt skrapat ihop drygt 50 000kr (varav jag kunde bidra med 0kr) så att han kunde betala sin terminsavgift idag, annars hade han åkt ut. Och nu ska får vi omgruppera, skaffa fler intyg, och skriva en överklagan som får dem att tappa brallorna. Ska väl gå bra med tanke på att en annan är socionom och mannen är jurist…

Men hjälp vad detta har tippat mig ner för Må-Bra-Berget där jag nöjd satt och gungade med benen och njöt av utsikten.

Men allt ordnar sig alltid… Skrattande

målle
2012-11-30 09:21
#26

Kathja - allt ordnar sig! Så är det bara! Och vi vet ju allihop här inne iaf hur man ska göra för att allt ska ordna sig, man ska tro! Man ska tro och veta att allt ordnar sig! Jag hoppas din son kommer på rätsidan snart och mår bra och är superlycklig! Att han får lika bra och hjärtlig hjälp som jag har fått! Ni har ju redan ordnat hans terminsavgift så sedär, allt ordnar sig! Nästa steg ordnar sig oxå! Kram.

MissInAction
2012-11-30 09:25
#27

Ja man kan ju ha trevligare saker än bråk med CSN. Jag är ledsen för din son, Kathja, jag får skicka lite extra energi till honom också Glad

Absolut ordnar det sig alltid. Det låter som att ni är på god väg redan!

Det snöar och är fint ute och någon minusgrad, och om en timme åker jag iväg!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2012-11-30 10:35
#28

Det som var svårast var att jag var 100% SÄKER på att jag skulle fixa det, och så blir det nej. Blev som en käftsmäll jag har fått återhämta mig från. Men det kommer att lösa sig och allt som sker bara är och det är bra. Har även haft meck med mannens äldsta son denna veckan så tanken att detta är sista striden innan gryningen har farit genom våra huvuden båda två. Flört

Och sonen är på väg tillbaka. Han vill detta så mycket så han bröt ju ihop totalt då han insåg att han satt löst till, och eftesom han redan var deprimerad och ångestfylld, var ju därför han inte fixade skolan, så vart det ju värre. Men som han sa igår, nu har jag gråtit och deppat så mycket så nu orkar jag inte mer.

Så nu kan det bara gå uppåt. Skrattande

Ska iaf på pérsonalfest i kväll, det var länge sedan! Typ 15 år eller så. Har velat lite fram och åter men känner att jag kommer att må gott av att komma iväg, äta gott och flamsa lite.

Stella_Polaris
2012-11-30 11:06
#29

Kathja-R: hjälp, vad stressigt det låter! Men jag är imponerad av ert sätt att bara tackla allt och vara inställda på att allt kommer att lösa sig. Din son har verkligen, verkligen tur som har er som föräldrar. ♥

[Kathja]1
2012-11-30 11:10
#30

Det måste man! Och allt ordnar sig alltid. Sedan här vi inte bara en trygghet i oss själva utan även i oss som ett vi, min man och jag, så vi tar oss tid att kramas, påminna oss om att vi har det bästa livet och att vi alltid har varandra. Och det är GULD, för nog har livet knölat sig en hel del och då främst kring ungarna. Även om det nu var ett bra tas sedan.

Och allt ordnar sig ju alltid. Skrattande

szirius
2012-11-30 17:17
#31

#15 sent svar från mig, men man brukar ju säga att nån har " en pinne uppkörd i röven" och det är en besservisser som tycker att hen är så cool och rätt, utan att se hur dömande och otrevligt hen beter sig mot andra. Och allt fokus går ju till att hålla sin image vid liv- helt motsatsen till en avslappnad skön, accepterande typ.

Otroulig
2012-11-30 18:28
#32

Kram på dig Kathja, Australien är ju inte nästgårds direkt, man kan ju inte sätta sig i bilen och åka dit…. Men det kommer ju att fixa sig och ibland måste man låta sina nära gå igenom sina kriser själva, även om det är svårt att låta bli att " hjälpa till". Nu menar jag inte att du ska sitta passiv och rulla tummarna, jag tror du förstår vad jag menar ❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-11-30 22:38
#33

Åh måste bara lägga in den här kortfilmen!! Den har några år på nacken, och jag hittar ingen högupplöst version. Men den är så himla fin och söt på alla sätt! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-11-30 23:28
#34

Tack Szirius,,, da  ar nog detta en forstarkt version,, med en flaggstang allts! haha,, TACK

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
LoAEmma
2012-12-01 11:10
#35

Nu har jag adventspyntat!! ♥

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-12-01 11:12
#36

Fint:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-01 11:58
#37

Åh vad du är duktig! (m.a.o det har inte jag gjort….) Skrattande

SHIAWASE
2012-12-01 12:05
#38

Vi har gjort lite,, idag,, men jag har ju som sagt manifesterat till mig MASSOR av jobb(hihi) sa jag far fortsatta en annan dag:)

Lillasyster har knaprat pa storsta systerns chokladkalender,,, sa stora syster ar inte nadig,, den som verkar ha "iscensatt" allt ar mellasystern(haha)

Tre STARKA tjejer,,, syskonkarleken ar som bast i adventstider,,

Jag som brukar pratar om OMTANKE, vart tog den vagen (haha)

Imorgon ar det karate tavlingar, sa da far de slass sa mycket de vill dock (det ar ju FULL kontakt ocksa:)haha) Men de tavlar ju inte mot varandra, olika klasser naturligtvis…

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-12-01 12:25
#39

Ja, och alla ljusstakarna utom en fungerade på första försöket! Och den staken bytte jag bara ut mot en helt annan :) Tittade förväntansfullt och med stark glädje på varje stake innan jag tände dem, och det funkade! Coolt, annars har jag alltid strulat på med byte av lampor…Slängde alla reservlampor vid en utrensning för någon månad sen ;)

Roligast var att jag glömde "titta förväntansfullt" på en av stakarna, då tändes den inte, men när jag testade igen, tittade "rätt", så tändes den! Hehe….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-12-01 15:53
#40

Idag NJUTER jag av en luuuuuugn lördag. Har tittat på dammråttor och alla som adventspyntar och sedan tittat åt en annat håll, hi hi. Det har istället blivit promenad i skogen med vilddjuren, och så en lång stund med att lägga upp önskelistor på allt jag ska shoppa när kontot är i synk med känslan, m.a.o i ett nu nära mig!

Otroulig
2012-12-01 18:56
#41

Igår när jag hängde upp mitt nyinförskaffade ljusnät ( istället för adventsstjärna) så var det pås förslutare med (ni vet såna med två trådar av metall som är plast belagda) Nu har jag den som ring på vänster hand….det här skulle jag ALDRIG berätta någonannanstans än här, men jag gissar att ni vet vad jag är ute efter 😃😃❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2012-12-01 19:11
#42

Fiiiiiint kan jag tro! Kyss

Otroulig
2012-12-01 19:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Oerhört vacker!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-01 20:02
#44

Skrattande

Stella_Polaris
2012-12-01 20:07
#45

Bra där otroulig! Få känsla nu så ska du se att det sitter en sådan, fast av annan metall där, inom kort!

MissInAction
2012-12-01 20:50
#46

Påsförslutare också, av alla saker!! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-12-01 21:12
#47

Haha tänkte inte på det, knyta ihop "säcken":)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-12-01 21:18
#48

Det också! Haha Tungan ute Jag tänkte mer på… påsförslutare. Aldrig att jag hade kopplat det till ring! Tycker det är häftigt. Och smart att faktiskt sätta en ring på det fingret ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
målle
2012-12-01 21:54
#49

Wow! Otroulig! Jag är ju ute efter samma sak som du är! Skrattande Jag drömmer ju dagligen att sambon ska köpa ring och överraska mig! Skrattande

Att jag inte tänkt på att göra som du nu gjort! Faktum är att jag köpte mig en ring när jag var ute och shoppade lite med mamma förra veckan, jag köper typ aldrig smycken och denna ringen var en riktig impuls! Jag stod och hängde vid ett av borden med kläder på inne på Joy när mamma frågade expediten vart lamporna de har i butiken kommer ifrån (Skrattande) då jag fick syn på detta typ "kakfat" ni vet ett sådant kakfat som är med en ställning typ fat i pyramidställning…men gud hur svårt kan det vara att förklara egentligen men jag tror ni fattar, fat som i en pyramidställning med pinnen i mitten (hahah jag måste garva åt min egen förklaring) Nåväl, där på "kakfatet" låg dessa ringar, en ring med en svart tygros, den var riktigt snygg, fräck, fin och den kostade 69:- (dvs ingenting) så jag slog till! Nu måste jag bara se till att använda den! Dock är den nog lite väl maffig för dagligt bruk, men man kan ju införskaffa en annan mer vanlig ring! Eller så gör man som du Otroulig! Skrattande

målle
2012-12-01 22:34
#50

Ja…annars sitter man ju här med datorn i knät, en halvsovandes 7-åring i soffan, Powerpuffpinglorna på Cartoon Network och väntar på att sambon ska känna sig nöjd på julmat, öl och förmodligen någon whisky så man får packa in barn, filt och sig själv i bilen och ge sig ut i den jobbiga nysnön för att hämta hem honom Skrattande vad gör ni andra ikväll?

Otroulig
2012-12-01 22:55
#51

Hehe Målle, har just tittat på Sliding Doors, härlig film. Du vet ju i alla fall vem du vill slå dina påsar ihop med;) jag är lyckligt ovetande:) Nu ska jag ut och rasta hundar sen härliga sängen, med oerhört matchande sängkläder;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-01 23:06
#52

Här händer det inte mycket, väntar på att mannen i livet ska få tummen ur och välta sina söner i säng eftersom de ska upp klockan sju i morgon, jag säger bara till en gång…

Honom alltså! Tungan ute

Slötittar på någon trist film och har just avslutat en riktigt bra LoA-ebok jag hittade på nätet. Men snart är det nog dax för sängen, och mina ganska matchande lakan. I morgon har jag nästan hela dagen för mig själv, ska bli skönt för det händer inte så ofta.

crinalina
2012-12-01 23:22
#53

Här händer det inte heller så mycket. Jag ligger i sängen med datorn, sambon sitter i soffan med datorn, eller spelar x-box, sonen sitter i sitt rum framför datorn.

Vi har ikväll varmt och skönt här hemma eftersom vi har haft vårt fristående element på i sovrummet och A/C:n på i vardagsrummet hela kvällen med dörrarna öppna så värmen får flyta ut lite. Persiennerna, eller de stora fönsterjalusierna som man stänger ute ljuset med som sitter på utsidan av fönstren, är helt fördragna i sovrummen för att hålla vind och kyla ute så mycket som möjligt. Avfuktaren står på sedan en vecka tillbaka i hallen. Det är bara englasfönster här så det drar bra mycket när det är kallt och blåsigt, och det är det just nu. Ute är det ca 9 grader just nu. Centralvärme och "inbyggda" element finns det inte heller här. Isoleringen verkar dock tack och lov vara okej i det här huset, vilket är skönt. De flesta hus är har inte någon som helst värme i sig.

Till middag ikväll så har vi ätit vid olika tillfällen, vad vi har känt för, i olika rum.

En mycket lugn och skön lördagkväll med andra ord.

Imorgon väntar lite städning, julpyntning och lussebullsbak. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-12-01 23:33
#54

Godmorgon pa er!

Har har vi tagit fram gaskaminen,, Har ar er sa dyr sa vi anvander inte A/C  utan har en gaskamin i vardagsrummet,  den varmer upp vardagsrum, kok , matrum och tva av barnens rum. Hall , toalett och andra rum ar alltsa KALLA!!

Ingen centralvarme, eller dubbla fonster har heller:) Men vi ar ju sa vana:)

Idag har vi karatetavlingar,,,,som vantar,,

God natt pa er alla:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-12-01 23:42
#55

Så det tredje barnet får frysa?? Stackars tjej! hahaha Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
2012-12-01 23:46
#56

haha!!! Hon har tjocka tecken,,,pa natten alltsa: Vi har ingen varme pa pa natten) Hon har ett element som hon kan satta i om hon ar pa sitt rum,,,men det tar sadan lang tid att varma upp med det,, , Sa hon tillbringar mesta tiden i vardagsrummet,Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2012-12-02 00:18
#57

Någon nämnde baka lussebullar. Det är högtid att planera in ett bak, åtminstone med pepparkakor!

szirius
2012-12-02 10:17
#58

Igår var jag på massage som definitivt satte igång nåt i mig.Hade tänkt baka lussebullar och adventsstäda idag men det får bli sängen. Massören sa att jag hade såna hårda knutar runt skulderblad och nacke( kroppens reaktion på denna psykiska påfrestning) som skulle behöva veckovis behandling i ett års tid! Det kändes lite nedslående att få sådär svart på vitt i ansiktet, och idag har jag ondare än någonsin. Men jag försöker vända på den känslan och bestämma att nu börjar ett djupare arbete med mig själv, på alla nivåer. Jag ska hjälpa kroppen på traven med hjälp av magnesium och d-vitamin nu under vintern.

Har läst härinne ett tag för att försöka hitta skönare känslor, men gick bet.Känner mig låg och trött idag. Som att precis alla delar av mitt liv är i obalans och behöver justering. Ge mig kraft, kära universum.

Theleonora
2012-12-02 10:31
#59

Hoppas du blir bra snart Szirius! Vet precis känslan när man får sådär svart på vitt hur lång tid det kommer ta tills man är "färdigutvecklad"… Fysiskt som psykiskt. Själv har jag läst mycket inne på personlig utveckling och det hjälper kortare stunder, sen kanske diverse videor inne på youtube av bla Burt Harding, Eckhart Tolle mfl kan hjälpa! Jag var på massage för två v sen och hon gav mig några stretchövningar att göra i minst två veckors tid. Måste säga att jag slarvat med det nu när jag har varit sjuk och fortf är. Långdragen förkylning det här. Idag har jag extremt ont under hjärtat. Har iofs haft det ett tag men idag gör det extra ont. Funderar på om det hjälper med nån insikt för att få bykt med det fysiska, hoppas det iaf! Kan känna mig lite "orolig" eller kanske ledsen över att ABCn (gratisveckorna) är slut. Men utvecklingen fortsätter väl:).


szirius
2012-12-02 11:02
#60

#59 det brukar ofta funka såhär för mig efter olika behandlingar - först sämre innan det blir bättre, så jag har hoppFlört. Sen visste jag ju att jag var stel i nacken, det är där min stress har satt sig i kroppen efter Emma. Fast jag hade kanske lite naivt trott att några behandlingar skulle få loss det…inte ett års behandlingarObestämd. Men - jag är medveten, så det är första steget. Om om jag hittar in i mig så att jag lyckas släppa och samarbeta med flödet så kan det nog sätta fart på processen enklare…

Jag försöker idag finna "självpepp" känslan. Att vilja ta hand om mig själv, vara snäll mot mig själv, inte bombardera mig med tankar som bara snurrar utan om och om igen landa, andas, slappna av, en stund i taget.Ännu går det sådär, fick ingen bra start på dagen…fast jag vet att jag kan skifta känsloläge, jag behöver bara hitta dit…

[Kathja]1
2012-12-02 11:23
#61

szirius -  Kanske är det inte en känsla som ska ändras, utan levas, så du blir av med den… Bara en tanke jag fick. Puss på dig gumman. Glöm inte att allt bara ÄR och det är bra.

Själv har jag RADION på för fullt!!!!!! Kanske inte låter som något speciellt man jag har en man med dålig hörsel och tinitus efter 25 som ordningsvakt så han fixar inte musik eftersom han bara kan höra ett ljud åt gången. Men idag har jag några timmar för mig själv så det är städning, lite adventspyntande och MUSIK som gäller. Oooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

Fick även GODA nyheter för en stund sedan, ni kommer att få veta mer lite längre fram, så jag studsar mest runt här hemma (trots att jag är tvungen att STRYKA).

Livet är gott att leva. Skrattande

MissInAction
2012-12-02 12:36
#62

I vilken tråd var det vi pratade om drömmar och drömtydning för inte så länge sedan? 
Jag har ett återkommande tema som fascinerar mig. Regelbundet, med ungefär några månaders eller halvårs mellanrum, drömmer jag om en kille som jag bodde granne med hemma hos föräldrarna. Vi gick i samma klass från lekis och till och med 9:an och bodde grannar från jag var 7. Jag var kär i honom i lekis och sen lekte vi ju när vi var yngre… tills vi kom upp i den åldern då killar och tjejer skulle leka för sig själva Tungan ute

Om jag minns rätt så startade de här drömmarna för ungefär tio år sedan. Eller kanske tidigare. Inatt drömde jag igen, för första gången på rätt så länge. Vi började kramas och sedan dansade vi, nära. Kändes väldigt bra och mysigt. Men varför drömmer jag om honom och hur ska jag tolka det?? Jag har tänkt mycket på det, kan ni tro, men inte blivit något klokare. Kan tillägga att jag inte har någon kontakt med honom, mer än att vi hälsar när jag är hemma och möter honom.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
målle
2012-12-02 13:45
#63

Kors vad det snöar här! Det var alldeles vitt på marken när jag klev ur sängen och vred upp persiennerna och det har snöat mer eller mindre hela dagen. Jag gillar snön på så sätt, att det är så tyst (ljuddämpare!) fridfullt, ljust och mysigt med snön, MEN jag vill inte ha det jobbiga med lägre hastigheter på vägarna, skotta snön ur vägen, borsta av bilen på morgonen och skrapa rutorna..men man får ju nöja sej med hela paketet liksom!

Har satt upp ljusstakar och stjärnor i fönsterna och en och annan tomte är på plats och ljusslingan i magnoliabusken är på plats så ikväll när mörkret faller på kommer jag stå och beundra det mysiga ljuset från slingan som lyser upp den vita snön. Det är nog det jag gillar bäst med denna tiden, ljusslingorna folk sätter upp i träd/buskar/balkongräcken, det lyser upp så mysigt och fint!

Nu är lillmannen på kalas så jag har en stund för mig själv här hemma nu. Och det blir nog pizza till middagsmat idag hehe (igen..) nåväl!

Glad första advent förresten! (om man kan säga så..? Obestämd) Skrattande

MissInAction
2012-12-02 18:45
#64

Har tittat på kür-finalen från Globen hela eftermiddagen och njutit!!! Älskar det ♥ Och så har jag adventsstädat och pyntat så nu är det rent och fint och så mysigt! ♥ Skrattande Sambon gjorde jättegod risgrynsgröt som vi åt med vörtböd och julskinka. Tände ett advents-blockljus. NU är det julkänsla! Sitter och lyssnar på julmusik.

Nu har jag två nya avsnitt att titta på: Merlin och The Vampire Diaries!Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-12-02 19:17
#65

Jisses vilken dag jag har haft! Har stått i caféet för innebandy från 7.45-18.20. Jag tror jag satt ner några minuter runt 13-tiden annars har jag stått och gått hela tiden. Har inte ens varit på toa inser jag just. Men oj vad roligt och trevligt jag har haft! Det passar mig alldeles utmärkt att möta folk så. Ta emot beställningar, vara serviceminded och småprata med kunderna lite. Dessutom, eftersom jag är caféansvarig och valde att stå hela dagen för att lära mig hela passet (de andra stod 2-3 timmar) så har jag fått tid att prata och lära känna ganska många av de andra föräldrarna lite bättre och på tu man hand.

Innan den här dagen sa vi, maken och jag, att vi kör det här mastodontpasser idag, och så har vi gjort vårt för ett tag framöver. Sen får de andra stå. Men nu var vi överens om att vi visst ville vara med nästa gång. Men kanske under ett mer normalt pass.

[Torahzen]
2012-12-02 19:38
#66

Det låter bra att portionera det roliga. Man ska ju orka med och gärna ha roligt också! Tungan ute

Håbe
2012-12-02 19:56
#67

Raderat pga dubbelskickat

[Torahzen]
2012-12-02 23:42
#68

Nu har jag sökt ett jobb, NÖJD!!! Jag ser framemot att få komma på intervjun och sedan börja jobba där!

SHIAWASE
2012-12-03 00:00
#69

Spannande Tora! Vad har du sokt?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2012-12-03 04:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Gissa vart jag är? En timma drygt tar det att köra hit ,men en timma quality time med a-h är perfekt innan shopping , nu känner jag mig verkligen stenrik :)så jag ska ha kul idag! Och koppla upp mig till mina billioner som redan finns i vibrationsformat:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-12-03 08:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Åh julbord på IKEA! Skrattande Var det gott?? Jag har inte vågat mig på att testa det ännu. 

Får passa på att säga god morgon till er alla Kyss
Idag vaknade jag igen kl 6 då sambon gick upp och satte igång laptopen tio-femton minuter innan han ens skulle använda den… låg och irriterade mig på det länge, samt tänkte på saker som händer i serierna som jag följer. Och sedan försökte jag parallellt att komma på varför jag är glad att jag vakar "för tidigt" då jag ju ställt klockan på 9. Hur kommer det sig att jag är så glad att jag vaknar tidigt? Haha. Det känns fånigt… men jag hoppas ju att hjärnan då letar reda på ett svar till mig Flört

Jag tänkte också på vilken helomvändning jag gjort bara sedan i somras. Har haft en rätt så pessimistisk attityd i hela mitt liv och nu är jag mycket oftare medveten om vad jag tänker och känner, och kan styra tankarna om jag upptäcker att jag är påväg i fel riktning. Så häftigt!!

När han gick så låg jag kvar i 1-2 minuter bara och tittade på skenet från adventsstjärnan i köket - en björne-stjärna brukar jag kalla det, orange pappersstjärna som jag har för mig att Björne hade i sitt Magasin! Det är hög mysfaktor på den och nostalgi från barndomen.
Sedan gick jag som sagt upp, kvart över 7. Tände ljusstaken och mini-granen och drog upp persiennerna. Myyyyyyyyyyys! ♥

Det är verkligen jättefint ute! Alldeles stilla och klart, solen är påväg upp och jag ser månen. -15 grader och massor med snö i träden.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-12-03 08:23
#72

Jag har sökt en miljötjänst på ett stort återvinningsföretag. Det ska bli så kul med ett nytt jobb!!!

målle
2012-12-03 08:25
#73

Idag är första gången jag sjukskriver mig sedan jag blev sjukskriven….ObestämdSkrattande Igår kväll smög sig en ond hals på och i morse var det slemmigt, ömt, halvdövt, hängigt och dant. Bestämde mig ändå för att ställa mig i duschen för att se om jag blev piggare men jag bestämde snart för att ringa praktikplatsen och sjukanmäla mig. Nu ska jag bara kontakta FSK oxå..man drar sig lite för att sjuka sig för jag förlorar förmodligen massor med pengar men nuförtiden är min hälsa betydligt mkt mer värd än alla pengar i världen! Så det känns bra.

Det har kommit mkt snö här, det är alldeles vitt och fint, såhär kan det få vara resten av vintern nu, varken mer eller mindre snö! Minus 12 grader är det här. Jag hoppas och ber innerligt att det håller sig på minusgrader nu så vi får ha kvar detta kalla, klara, fina väder med fin snö på marken!

[Kathja]1
2012-12-03 09:06
#74

MissI - ja du har absolut ändrat dig mycket. Det är så spännande att se hur du, och flera med dig, dag för dag förändras och går mot lycka, harmoni och kärlek - just som livet ska vara,

Tora - Heja dig! Känns det rätt så är det rätt och då är det ditt. GRATTIS!

Målle - Det gör inget att du får mindre pengar från FK för det kommer pengar från annat håll. Flört

Själv sitter jag och försöker att meditera (ja ni ser hur bra det går!) är fortfarande helt upp och ner på morgonen och även allt som oftast på kvällen - känner en inre obalans utan att veta varför. Försöker att inte analysera för mycket då jag tänker att det inte har ändrats sig något i mitt liv så det borde inte finnas något konkret att peka på som anledning. Har som mål att se det positivt och att det mer är som förr innan man skulle få tillbaka en tenta, eller oron innan ens födelsedag då man var liten, eller innan man skulle in i kyrkan då det var dax att gifta sig.

Det ger sig väl. Skrattande

målle
2012-12-03 09:20
#75

Kathja - jag tror faktiskt inte att jag får mindre pengar, det kommer nog bara kallas sjukpenning ist för rehab.penning denna/dessa dag/dagar jag är sjuk Skrattande Så jag är lika rik trots att jag är sjuk! Men det kommer iaf pengar från andra håll!

Och jag ska äta kolhydrater till frukost och lunch idag! Kanske tom lufsar bort till Ica och köper ngt gott, typ en kanelbulle eller donut eller så. Man får äta sånt när man är sjuk även om det är en måndag! (som om jag inte redan äter precis vad jag vill när jag vill, haha!)

Det blir nog en ligga-på-soffan-under-filten-och-kolla-på-film-sjukdag idag!

[Kathja]1
2012-12-03 09:24
#76

Det tror inte jag heller, jag utgick bara ifrån vad du själv skrev. Flört

Krya på dig vännen och NJUT av DIN dag. Kyss

Annons:
MissInAction
2012-12-03 13:32
#77

Shiawase!!

Det var läskigt förut idag då jag var inne på MYRORNA (second hand-butik) Förvånad
Jag var där och lämnade en stor kasse med gåvor och sedan tänkte jag gå ett varv och titta på julprylarna och porslin och sånt, utan att ha för avsikt att köpa.
Bland middags-serviserna stod en stor bok som hette JAPANSK mat för två, eller nåt i den stilen. Då tänkte jag naturligtvis på dig! Flört
En minut senare hörde jag någon prata i telefon bredvid mig och hon sa att hon heter Ulrika. Jaha, vad är nu detta, tänkte jag! Sedan såg jag ovanför kläderna, högt uppe på väggen satt en stor tavla, med ett foto på en tjej som såg japansk ut. Och så vände jag mig om och såg en lång mönstrad klänning som påminde mig om geishor….

Av någon anledning skulle jag tänka på dig!! ♥ Jag vet inte om det finns någon särskild orsak dock? Tungan ute
Det enda som nog hade gjort saken läskigare är om du också varit i en second hand-butik idag, eller om du haft en liknande upplevelse!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-12-03 14:35
#78

haha!!! Kuuul!!! Underbart:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-12-03 20:36
#79

Haha, Håbe, jag jobbar ju på café och även om mina dagar är lite kortare än din dag var (10-17) så jobbar jag två dagar i veckan då jag inte sitter på hela dagen, och en dag då jag oftast har tid att sitta i kanske 10 minuter och äta lite. Välkommen till min värld!

Fast jag är ju trött på just den sociala biten (efter att ha jobbat inom servicebranschen i fleeera år) så jag håller mig mest bak i köket och förbereder sallader, gör soppa, fritatas och mackor och så diskar jag. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-12-03 22:21
#80

szirius; jag tycker inte alls att du ska lyssna på hennes snack om ett helt års massagebehandlingar!

Visst kan man vara jättestel osv, men på några behandlingar tillsammans med egna stretch/rörelseövningar och förändringar i vardagen så kommer det bli mycket bättre!!

Glad

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
2012-12-03 22:24
#81

Spännande Tora. Hoppas du får jobbet och att det blir bra och som du tänkt dig :)


MissInAction
2012-12-03 22:29
#82

Ikväll köpte jag tågbiljett till resan hem till föräldrarna över jul! Jag kommer åka själv och sambon ska fira med sina föräldrar. Det blir enklast så eftersom vi båda vill vara "hemma". Förra året var vi båda hos mina föräldrar, och tyvärr var det bara vi och dem, och jag hade noll julkänsla Rynkar på näsan
Året innan var jag där själv och sambon var hos sina föräldrar… tror sjutton att vi har firat två jular på varsitt håll innan. Och nu blir en tredje. Vi bor ju ändå tillsammans så jag känner att vi kan ta några dagar ifrån varandra och fira nyår tillsammans sedan. Och jag behöver så väl tiden för mig själv och få komma iväg!!!!!!!!!!! Sova i en säng utan att trängas - nåja jag lär få sova i bäddsoffa men ändå Flört
I år blir det "som vanligt" igen då syrran och hennes man kommer dit, samt deras två döttrar, varav den ena har en son på 1 år! Så det blir fullt hus och jag lånar ut mitt rum till mor och son ♥ och får dela rum med andra tjejen. 

Jag kände dock ett sting av olycka i magen precis då jag hade genomfört köpet på SJ's hemsida. Då blev det definitivt att jag firar jul utan sambon. Med min familj, men utan sambon. Och just julen har i hela mitt vuxna liv varit väldigt känslosam. Allt ifrån tider av brustet hjärta till ångest och depressioner. Nu känner jag ju inget sånt, men det brukar vara mycket känslor inblandat.. och jag tänker väl mer runt den perioden.
Det är nog ingen slump att december är den månad då det sker flest självmord i världen Obestämd

Så. Ville bara skriva av mig. Jag ser fram emot att åka och vi behöver antagligen den "semestern"!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-12-03 22:40
#83

MissI, nästa år har ni ju flyttat till er fina, nyrenoverade lägenhet och då kan ni ju, om ni vll, fira julen hemma hos er och bjuda in era respektive föräldrar till er istället! Skrattande

Själv så får jag för första gången fira jul med BÅDE min sambo och min son för första gången. Skrattande

Sambon gillar egentligen inte julen då det är befläckat med dåliga minnen genom mer eller mindre hela hans liv, men jag tror att efter att ha firat de två senaste jularna med mig så har han börjat uppskatta den lite mer. En god vän kommer också hit, men hans flickvän åker hem till Storbritannien över jul förmodligen. Förra året var vi hos dem och firade jul. Killarna är engelsmän, men hon är halvsvenska så vi hade svenskt julbord, vilket alla älskade!

I år ska vi ha julmiddag alla tillsammans redan den 16e eftersom hon inte kan vara med på julen.

Längtar massor och har julbak och förhoppningsvis julpyntning här hemma hela veckan lång. Förhoppningsvis säger jag för att vi ännu inte har hittat julpyntet, bara granen… Hmmm… Nåja, det dyker upp, annar så är det meningen att jag ska köpa nytt som passar vårt nya hem! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2012-12-03 23:02
#84

JA jag längtar efter att få fira jul HEMMA faktiskt! Nog för att hemma hos föräldrarna ÄR jul för mig… men man får ju lov att skapa egna traditioner också Cool Jag har väl känt att jag vill ta vara på tiden jag har med mina föräldrar, vi ses ju ungefär två gånger om året nu. Har haft lite ångest sedan åtta år tillbaka då min mamma hade en hjärtinfarkt.

Ja det där julpyntet var lite mystiskt. Det dyker upp när det är meningen, helt enkelt! Och dyker det inte upp dagarna innan julafton så får ni väl leta nytt!

Julen kan man ju faktiskt fira som man vill! Eller inte alls! Äta sin favoritmat, gotta sig i bra filmer eller varför inte åka på en kryssning - det har jag föreslagit för sambon men han nobbade den idén, jag tycker det verkar roligt! De visar ju Kalle på båtarna Skrattande Så länge jag får Kalle, skinka, köttbullar, vörtbröd, kavelgris, tunnbröd, julmust och julgröt, samt tomte, så är jag rätt glad! Men helst ska allt vara så likt barndomen som möjligt, haha….

Vi hade ett par gardiner med stora tomtar på när jag var liten. Samma varje år. För några år sedan hade mamma köpt och satt upp ett par andra, mindre "barnsliga" men också tråkiga… och jisses vilket ramaskri det blev när vi alla kom hem! De gardinerna åkte ner fortare än kvickt och tomtegardinerna åkte upp! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-12-03 23:15
#85

Dagarna innan julafton??? Herregud, de ska hittas imorgon bitti annars blir det nytt under dagen!! Julen ska upp så snart som möjligt efter 1a Advent för att åka ner så snart som möjligt efter nyår, då har den spelat ut sin roll känslomässigt. Men innan jul så njuter jag för fullt av allt pynt och ljus och färger osv. hehe

Haha, roligt med gardinerna. Ska det vara tradition så ska det. När jag var barn hade vi jättemysiga traditioner som jag minns med värme, men familjen splittrades pga skilsmässa när jag var 17 så efter det har det blivit olika varje år så vi har ingen återkommande familjetradition längre.

Jag har tillbringat en jul helt ensam, delvis av eget val. Det var hemskt, men väldigt lärorikt. Sonen var hos sin pappa, och jag jobbade till kvällen innan jul och sedan juldagen igen. Familjen var samlad hos mamma och styvfar 10 mil bort och det var ingen mening att sätta sig och åka tåg dit för mindre än ett dygn så jag valde att stanna hemma. Jag skulle ha ätit lite mat med en vän, men han fick annat erbjudande så jag blev ensam längre än jag trodde. Senare på kvällen så åkte jag till honom och några andra vänner kom dit efter att ha firat med sina familjer och så gick vi ut på krogen.

Strax innan 15 så pratade jag med familjen och min ena bror hånskrattade mig i örat och talade glatt om att de alla var där och skulle kolla Kalle och sedan äta julmat tillsammans. Då grät jag.

Men jag lärde mig att smärtan av att fira jul ensam, även om man delvis har valt det, är stark och jobbig. Det är en lärdom jag minns varje jul som gör att vad jag anstränger mig lite extra för att vara nöjd hur det än blir. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2012-12-03 23:22
#86

MiA: Åh, jag känner så väl igen mig i dina bekymmer om var man ska fira jul. Vi har också löst det så att vi åker hem till våra respektive familjer på jul och det är både skönt att få lite paus från varandra och tråkigt att inte få fira ihop. Men vår tid kommer väl tänker jag.

Själv satt jag just och skulle beställa kläder till mig och hade världens råångest över just detta. Jag skrev ju i crinalinas tråd om alla små vardagslyxprylar som jag numera köper utan att blinka (blommor, champagne, dyrt smink) och jag har också lärt mig att handla andra saker som dyr mat, bra vin, saker till hemmet utan att må dåligt över det. Men just när det kommer till kläder till mig så blir det total blockering, trots att jag har råd, verkligen behövde de här sakerna, har kollat runt och noga planerat vad jag ska prioritera att köpa och nu fick 40% rabatt också. Kort sagt: det här var ett väldigt genomtänkt och väldbehövligt inköp. Och ändå så fick jag dricka starkvinsglögg först för att förmå mig att trycka på BUY-knappen.

Hela grejen med att handla kläder gör mig så obekväm att jag bara skjuter upp det och skjuter upp det och till slut så har jag ju inget att ta på mig för allt är helt utslitet och så behöver jag handla allt nytt på en gång. Vilket jag varken har tid eller råd med och så får jag panik över att jag inte har något att sätta på mig. Vilket delvis begränsar mitt liv eftersom rätt kläder vid rätt tillfälle är ganska viktigt för att kunna leva normalt. Nu tänker jag inte bara på klädkoder och vett och etikett utan snarare att man behöver kläder för olika årstider, aktiviteter, sport och så vidare.

Vad säger det här om mig… och hur kommer jag över det?

Jag skrev i någon tidigare tråd om mina drömmar om en spegel och min oförmåga att möta hela mig, våga synas, självbild, kunna hävda sig och uttala behov etc etc. Jag tror att svaret finns någonstans där… om jag orkar rota i det. Eller det vill jag, för så här vill jag inte ha det längre.

Råd…?

crinalina
2012-12-03 23:32
#87

Hmm, varför inte göra en lista med kläder du vill ha, precis som du gör med andra saker, när du egentligen inte behöver köpa kläder. För precis som vi pratade om i den tråden så är det en frihets- och rikedomskänsla att köpa sånt som man inte behöver just då.

Köp ett plagg i månaden tex, bara för att du kan och vill! Börja med något enkelt om det känns svårt.

Jag har börjat köpa något till mig själv minst två gånger i månaden. Det kan vara allt, underkläder, en klänning, nya skor, nya tröjor. Den här veckan har jag köpt sex nya tröjor och ett par nya skor, och strumpor. Det mesta för att ha att jobba i och för att ha att skrota runt i här hemma.

Det är mitt praktiska råd när det gäller klädköp.

Mitt andra råd gäller din självbild. Har du gjort övningarna under Veckans Övning? De är jättebra början till att förändra sin självbild. Det är ju ingenting som går över en natt att göra, men man kan enkelt förändra lite i taget och så småningom så kommer en dag då man helt plötsligt inser att man har förändrat sitt sätt att se på sig själv.

Ta din tid, stressa inte, men gör övningarna varje dag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-12-03 23:37
#88

Oj!!! Vilken karleksfylldmorgon! Forst Gladmymlans karleksfyllda text, sedan specialinlagg pa tv om giftermals proposals, karlekt och skratt,,,,och tand julstjarna och julgran!! Myyyyys!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
2012-12-03 23:43
#89

Bra idé faktiskt med drömlistor även på kläder, crinalina. :) Jag ska testa att shoppa loss kläder i ett prissegment som jag inte handlar i nu och se om det kan få mig att lossa lite vad gäller att  handla vanliga kläder. 
Bra där att faktiskt handla några gånger i månaden, oavsett hur man känner. Om man ska få till en hyfsat användbar garderob är det ju så man får göra. Jag blir så stressad över att det är så SJUKT mycket saker man behöver bara: underkläder, bh:ar, strumpor av olika slag, jobbkläder, fritidskläder,  hemmakläder, träningskläder, ytterkläder och skor för en massa olika väder… det tar ju liksom aldrig slut.

Jag skulle trivas fin-fint med att ha en vardagsklänning och en finklänning och en skurrock eller något i den stilen men det är det ju ingen som har idag och rent krasst så behöver man ju mer än så. Men det stressar mig.

Jag ska kolla på övningarna och göra dem. :) Just nu känns det som om jag verkligen måste ta itu med just den här saken, har undvikit det alldeles för läge.

MissInAction
2012-12-04 00:28
#90

Hahaha, skurrock! Jag får roliga bilder i huvudet :-D Tant med dammsugaren i högsta hugg och dammvippa bakom örat och musik i freestylen! Kanske kan du låtsasshoppa? Shoppa loss ordentligt på någon sajt med snygga kläder och välj och vraka, och sedan går du därifrån då det är dags att betala :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
2012-12-04 08:00
#91

"A happy life is just a string of happy moments

But most people don't allow a happy moment because they're too busy trying to get a happy life!!!

YES!!!

Dok ocksa upp pa min FB nyss.
Hade faktiskt borjat ett inlagg tidigare om detta ,, angaende den fantastiska barnboken som jag oversatter nu, som har detta budskap,, inlagget forsvann, sa jag tog det som om att ni far vanta tills boken finns ute att lasa!!!

PRECIS vad mamman till lilla djuret Goupa sager:))))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2012-12-04 08:27
#92

Godmorgon alla underbara. Inatt har jag drömt IGEN om bortställda / bort tappade skor. Snälla om nån har en idé skriv ner den snälla. Ofta är jag på en fest, så och i natt en snygg kille hade räddat mej från en efterhängsen dito och vi skulle dansa, på väg mot dansgolvet så skulle jag ta av mina skor ( vi var i ett gammalt hus, tup lada nästan som var under renovering) jag klättrade upp på trä stege och ställde mina skor på översta våningen. Sen när vi kom fram till dansgolvet så hade musiken tystnat, anläggningen hade slutat fungera och det satt en kille och försökte mecka igång den, snyggot började spela fotboll och jag gick runt och mest iakttog de andra, kände att nu var det nog dags att åka hem. Först skulle jag hämta skorna men hade glömt vilken våning det var och blev påmind av någon. Hämtade dom och gick ur huset. Just temat, fest, ställer av mig skorna, jag kommer med en man som jag tappar bort sen hittar jag skorna ibland även mannen, men inte i natt. Han vinkade glatt och lira boll istället. Har en svag idé men skulle gärna få input från nån av er. Kram på er alla och njut av stunderna idag ❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-04 11:15
#93

Ha ha, din dröm fick mig att tänka på Askungen!  Så vem vet vad som väntar… Flört

målle
2012-12-04 11:58
#94

MissInAction - jag bara älskade ditt inlägg #82, det var ngt över det som fick min känsla inför julen att förstärkas på något sätt! Jag vill fortfarande fira jul ihop med mamma och mina syskon, precis som när man var liten men tyvärr (får jag på ngt sätt säga) blir man ju vuxen och alla skaffar "sina egna" familjer. Förra året lyckades jag få med mig min sambo och bonussonen ner till mamma och lillsyrran där vi alla utom min äldsta syster samlades oh firade jul, det är så jag vill ha det! I år kommer allt bli annorlunda då vi inte ska slå ihop oss allihop utan var familj firar för sig. Dock kommer "min" son vara hos sin mamma i år så det blir bara sambon och jag här hemma, eller så åker vi båda ner till min mamma och äter julmat eller så åker bara jag själv…hela denna julen blir så splittrad på något sätt…det är svårt för mig att verkligen inse att jularna kan inte bli på samma sätt som när man var liten, jag får leva på de minnena istället. Och egentligen har julen inte varit sig lik sedan min pappa gick bort för snart 9 år sedan. Men allt är förändringar och jag vet att jag måste lära mig att acceptera sådana förändringar.

Men även om julen blir så pass "splittrad" i år så känns det ändå bra…jag känner tom att sambon och jag skulle kunna äta gott och mysa bara han och jag på julafton också..så än så länge håller jag den dagen öppen, jag får helt enkelt se hur andan faller på! och det känns som en lättnad! Jag vet att ingen behöver fira ensam iaf!

MissInAction
2012-12-04 12:04
#95

Otroulig,
jag vet inte vad drömmen kan betyda men jag skulle kunna ge mig på en gissning. Hittade något intressant här

En annan tanke jag hade var att du blev räddad i drömmen och att det kanske vill säga dig att du fortfarande är beroende av någon annan? Meeeen jag är inget proffs på drömtydning, så jag spekulerar bara.

Hm, jag drömde inatt igen om min före detta granne!! Bara en natts mellanrum, det har nog inte hänt förut. Inatt skulle jag åka med en kompis till Norge för att hen hade fått en upplevelsepresent som hen skulle utnyttja. Vi skulle åka bil. Men sedan när vi skulle åka så visade det sig att det var honom jag skulle åka med! Okej, tänkte jag. Vågade liksom inte ifrågasätta. Det kändes pirrigt. Jag försökte flirta med honom. När vi kom fram visade det sig att han skulle få köra attack-helikopter, och jag fick följa med Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-12-04 12:11
#96

Det är intressant det där med hur vi alla vill ha våra jular och vilka erfarenheter man har kring dem.

Själv har jag inte planerat något därför att dottern i Scottland bestämde sig för att inte komma hem, sonen i Austrailen väntar fortfarande på besked från CSN och utan pengar därifrån blir det svårt att komma hem, yngsta dotterns kille har fått jobb i snösvängen så han har jour och mannens pojkar kanske blir kvar hos mamma eftersom deras morfars fru ligger för döden. Så varför planera?

Nu blir det nog så att vi tar alla hundar och åker upp till mina svärföräldrar tror jag. Själv hade jag gärna varit hemma och lunsat runt men mannen i livet vill görna åka upp, och har velat det i några år men jag har fått bestämma så då har vi varit här hemma och firat med de som velat komma.

Jag är inte så mycket för jul faktisk, kan tycka att det är mysigt när man får till det och barnen är hemma och man kan äta gott och spela spel och öppna paket - men det är så lätt att allt bara blir STRESS och det håller jag mig ifrån.

När jag var liten så firade vi inte så mycket, min mamma hade nog gärna struntat helt i jul om hon inte hade haft mig och min syster, vi har typ ingen släkt.

Men oavsett vilket man nu gör så gäller det att göra den dagen till en bra dag precis som alla andra dagar i livet. Skrattande

SHIAWASE
2012-12-04 12:30
#97

Ja, jul,,, , jag har ju haft massor av olika jular sedan jag var 21 ar,,,, och tycker om alla mina jular !!! De forsta aren firade vi inte alls,, det ar nog sedan jag fick barn som jag har borjat fira ordentligt, men har ar ju som sagt inte julen det viktigaste ,, sa bade 24,25,26 ar helt vanliga dagar! 23:e ar kejsarens fodelsedag, sa da fixar vi mat och firar. Men Det ar inget tvang eller masten och det ar skont,, men jag personligen TYCKER ju OM julen!!! Men kanner heller inget maste att fira:)

Jag skulle kunna vara sjalv ocksa utan problem,,, det skulle bara vara vilken annan dag som helst,,:) sa det skulle inte bekymra mig ett dugg:))

Men i ar, har jag bestamt mig for att ha riktig julstamning, sa , sa blir det!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
crinalina
2012-12-04 12:49
#98

Jag älskar julen. Så är det. Men det är också för att jag under mitt vuxna liv har jobbat med att acceptera och älska julen för precis det den är. Och jag har också lärt mig att den blir precis till det jag vill att den ska vara, med den stämning och känsla som jag väljer att den ska ha.

När det gäller stress kring julen så var det många, många år sedan som jag kände någon sådan. Jag gör helt enkelt bara det jag vill göra. Vill jag köpa saker färdiga så gör jag det, vill jag göra dem själv från grunden så gör jag det, vill jag inte ha någonting så har jag inte det. Vill jag ha mycket julpynt så har jag det, vill jag inte ha något så har jag inte det. Vill jag köpa julklappar så gör jag det, vill jag inte så gör jag det inte. Och allt är ok, för allt är precis så som jag vill ha det.

Det är nog därför som jag lyckas föra över lite julglädje och stämning på min sambo som i år faktiskt verkar se fram emot att få upp julpynt, och julskinka har han tjatat om i flera månader redan. Vi ska vara här med vår vän på julafton eftersom det är "min" och sonens julfirardag, men på juldagen som är sambons och vännens julfirardag då de är britter så ska de två vara hos vännen och spela tv-spel och ha en killkväll. Det tycker jag är en alldeles perfekt plan.

Inget stress här inte. Bara skoj och roligt. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-12-04 13:15
#99

För att bygga vidare på det här med stressen som alla talar om "julstressen" alltså jag kan ärligt säga att jag vet inte alls vad folk pratar om då! Jag har aldrig någonsin upplevt någon stress inför julen! Aldrig! Julen för mig är låååång, och väljer man att ge sig ut i julklappsdjungeln den 23:e får man ju i mitt tycke skylla sig själv haha! För där kan jag tänka att man kan uppleva stress. I fredags när jag var på besök hos min lillasyster var vi ut och handlade lite mat innan vi skulle hämta på dagis och syrran frågade mig om jag känner all stress från alla människor "alla är så stressade!"…jag fattade inte vad hon pratade om! Skrattande Jag varken ser, känner eller upplever denna sk "julstress".

Jag känner mig snarare lugn, tillfreds, glad och lycklig, mysig inför julen. Idag vaknade jag med min sk "julkänsla" det är en känsla som hängt med mig ända sedan jag var ett litet barn, det är en speciell känsla av just det jag skrev här i meningen ovan, lugn, nöjd, mysig, tillfreds, glad, lycklig, förväntansfull etc en känsla som jag döpt till "julkänslan" för det är en specifik känsla, alltid samma känsla i kroppen och då är det "julkänslan", den kan även dyka upp mitt i sommaren så den har egentligen ingenting speciellt med julen att göra, den bara uppstod i denna tid, därav namnet! Skrattande

Så stressa på ni som gör det, jag chillar i min julkänsla så länge! Flört

LoAEmma
2012-12-04 13:31
#100

Själv har jag en dålig dag idag :( Funderingar och en liten ångestklump i magen…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-12-04 13:33
#101

Jag älskar oxå julen och den får bli som den blir, jag mår ju lika dant oavsett, det viktiga är ju inte allt omkring utan hur vi förhåller oss till det. Stress kring jul, och annat sånt där samhälleliga måsten det har jag slutat med för många år sedan. Njuuuuuuta är min melodi, hi hi.

MissInAction
2012-12-04 13:51
#102

Ett bekymmer har jag kring julen. Det är de år som jag haft då jag levt på försörjningsstöd och inte haft råd med julklappar eller bara småsaker. Och då har jag fått fantastiska saker från syrran och mina syskonbarn och mina föräldrar. Jag har ju blivit hela överväldigad och jätteglad, förstås, och tacksam, men samtidigt ledsen - för jag älskar ju att ge och vill också ge!!!
Så de år som jag har haft pengar har känts så himla mycket bättre!

Nu i år är det sådär igen, eftersom jag missade att skicka in några kassakort till a-kassan så jag fick jättelite pengar. Har redan fått ett bidrag av mamma så att jag kunde köpa tåbiljett hem, och nu är det nog 500 kr kvar.

Hur ska jag tänka kring det här? Alla säger såklart att jag inte behöver tänka på att ge.. kan man inte, så kan man inte… men jag VILL!
Vad kan jag fokusera på istället?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2012-12-04 14:42
#103

#92 min direkta tanke är ju att fötterna symboliserar hur vi tar oss fram i livet…och skorna är ju " redskap" för att göra det lite mer praktisktFlört. Kan den känslan stämma? Att du just nu pendlar i att hitta och tappa bort dina redskap att ta dig fram i livet? Prova att helt enkelt skita i skorna och gå vidare barfota i drömmen! Frihet!

#89 jag är i precis samma situation, jag vet liksom inte vart jag ska börja, för det innebär ALLT. Jag får plats med alla mina kläder i 3 byrålådorFörvånad -slå det om ni kanFlört. Nä, men seriöst så behöver jag verkligen kläder, underkläder, strumpor, allt! Jag har gjort en lista redan så den är klar och ligger fint i min plånbok. Jag har tänkt 2 plagg i månaden och på det sättet långsamt bygga upp, men likt förbaskat så blir det kramp kring detta när jag är på en affär och tänker "äh, jag köper sen, när vi har mer pengar…". Det blir en negativ hangup för mig, jag känner brist i hela kroppen, för att välja ett klädesplagg betyder att välja bort mat…så hittills har det inte blivit nåt, allt annat känns hela tiden viktigare…och så har det varit lääänge…

I alla filmer skämtas det jämt om hur dyrt det är med en fru…jag är fasen extremt billig i drift, köper inga krämer, inget smink, inga smycken, inga kläder..det är tyvärr inte självvalt…

Jag försöker ha tillit och tålamod, men tappar den hela hela tiden…Tyst

SHIAWASE
2012-12-04 15:13
#104

haha,, Szirius,, (nu kanske du inte vill skratta at situationen men) PRECIS vad jag OFTA brukar saga till min man

"Det finns ingen annan fru som anvander sa lite pengar pa sig sjalv!!!" Han har liksom inte fattat det, utan tror att jag ar NORMAL (hehe) Och har NOLL koll pa

MEN ,, Nu borjar ju jag komma i samklang med mina onskningar, sa SNART kommer jag att ha tillgang till den rikedom jag har skapat,, och Anvanda ALLT jag har lust med pa MIG SJALV!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
2012-12-04 17:12
#105

Sitter på toa och tycker synd om mig själv :-( Vi köpte ischoklad när vi handlade och jag tog tre när jag lagade mat, och en Gott & blandat. Började få så ont i magen och må illa så till sist gick jag på toa. Så jag har redan varit en vända och gick sedan och la mig i sängen med en filt. Fick ont igen men det verkar vara falskt alarm… Usch vad jobbigt. Vågar liksom inte äta nu men jag var jättehungrig när jag började med maten :-( Känner mig ynklig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2012-12-04 17:41
#106

#104 Nää, maken tror att jag är normal, han skulle bara veta vad mina väninnor lägger ut på kläder och smink varje månadFlört

Fast visserligen beror det ju på att vi är så vackra ändå, eller hur?Cool. Maken brukar säga att jag t.o.m skulle vara snygg i en sopsäckSkrattande

Kanske även det en sån där total omedveten LoAgrej, för min hy är len och fin trots att jag aldrig smörjer mig, mer än med några droppar olivolja i badet då och då, jag äger inte ens nån ansiktskräm, behöver liksom ingen, och schampoo, tja coops funkar lika bra som frisörshampoo, märker ingen skillnad på mitt hårSkrattande Jag bara tar för givet att jag inte behöver såntGlad.

Jag har precis insett att jag har mer önskningar på den fronten, så vi får se när jag kommer i samklang med dem, vem vet, världen är ju upp och ner så det kan gå i en blink!

#105 bamsekram till dig, hoppas att du kryar på digKyss

MissInAction
2012-12-04 17:59
#107

Nu har jag ätit. Och ännu har inte magen protesterat!! Jag är försiktigt positiv. Och så har jag gått igenom dagens skörd av digitala julkalendrar Skrattande Det är en massa teknik-sajter som har samt en smink-sajt. Ska fortsätta titta på en film nu som jag började titta på innan jag mötte sambon efter jobbet. Ingen feelgood-film precis men jag ser den för att den är intressant och lite udda, och för en snyggings skull Tungan ute
The Tournament

#106
Tack för kramen ♥
Du, jag tror att du har rätt - såklart - om det där med skönhet och LoA!! Det kommer absolut inifrån, som klyschan säger. Och jag har tänkt rätt mycket på det på sistone också. Det som varit mitt stora problem sedan tonåren är akne. Jag har som tur är en hyfsat mild variant och inte den där elaka med cystisk akne. Men det kommer och går liksom. I perioder är hyn väldigt fin, men helt aknefri har den nog aldrig varit. Läkarna och gynekologerna har kopplat det till min PCOS, en hormonell obalans. Vissa produkter är snällare mot min hud, som även är känslig och lätt blir torr.
Meeeeen så har jag tänkt, att ju mer uppmärksamhet jag ger min hy, och särskilt mina finnar, ju mer problem kommer jag ju få! Åh jag har varit en compulsive picker, alltså maniskt stått och klämt och pillat, undrar hur många timmar jag ägnat åt det under mina år Obestämd Men det är en sådan mani man har inom sig, och man bara måste. Och så himla skönt det är att klämma och få ur saker ur huden!! Det är riktigt ångestdämpande. 

Så. För tre år sedan läste jag på Stoppickingonme och läste alla sidor under några dagar i mellandagarna, och det jag läste gav mig en ny respekt och kärlek för min hud. Den är helt fantastisk!!
Jag tvärslutade med mina komersiella produkter och startade om. Med bara vatten som rengöring försvann mitt röda på ett dygn, och sedan var det snälla produkter som gällde. Det är först nu i höst som jag har bestämt mig för att testa lite mindre bra produkter igen, bara för att liksom. 

Jag älskar makeup och hudvård, det är en av mina stora passioner, men jag vill älska min hud också så att den blir så vacker som den bara kan! Så för mig gäller det att hitta en balansgång. Att försöka enbart SE och fokusera på de vackra partierna i huden.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-12-04 18:02
#108

Hoppas du mår bättre snart MissI! Tänk friska tankar!!

Min sambo vet att jag inte är som alla andra tjejer då han för många år sedan var ihop med en tjej som spenderade hans pengar utan förbehåll. På den tiden tjänade han massor med pengar, ungefär 3-4 gånger mer i månaden än vad han tjänar nu, så han hade ju pengarna. Det var hans senaste seriösa förhållande innan mig, medan han fortfarande drack, och när vi först började gå ut så bad han nästan om ursäkt för att han inte kunde ge mig massor av pengar till att köpa dyra underkläder, krämer, kläder och annat. För mig var det något helt nytt då mina tidigare pojkvänner antingen inte har haft pengar eller hållit hårt i dem för egen del. Själv har jag alltid varit generös vare sig jag haft pengar eller inte. Jag har alltid delat med mig.

Jag använder inte heller dyra ansiktskrämer, förutom den jag har just nu som jag fick av sambon i julklapp förra året, eller shampoon. Jag har använder det som skulle motsvara coops egna här, det funkar bättre än något annat shampoo jag provat. Jag har aldrig använt ansiktskrämer eller liknande särskilt mycket, bara om jag varit torr i hyn, och jag ser yngre ut än jag är och har frisk och fin hy.

Som hudkräm använder jag mestadels olivolja, särskilt på sommaren.

Jag antar att det beror på att jag omedvetet alltid har tagit för givet att jag inte behöver det. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2012-12-04 18:44
#109

szirius: Jag känner igen mig i hur du resonerar. Lång lista, hittar rätt saker och sedan så tänker jag "jag kan köpa det en annan gång". Min garderob får nog också plats i tre lådor skulle jag tro. Förut hade jag inga pengar och drömde om fina kläder, nu har jag pengar och får ångest av att göra åt dem. Rynkar på näsan

Idag har jag jobbat på saken i alla fall. Mamma skickade pengar i julklapp till mig. Det gjorde hon förra året också. Jag hade då tänkt använda det till att köpa en dyrare sak till mig själv. Men så fick jag förstås fruktansvärd ångest över att lägga X antal tusen på en sak ("tänk om jag behöver de här pengarna senare"), bara sådär, så jag avvaktade. Men ändå försvann mina julklappspengar, eftersom de försvann in i den övriga budgeten och bara smälte bort. Och den där saken köpte jag aldrig.

I veckan kom årets juklappspengar och jag… hade väl tänkt göra samma sak som förra året för att slippa ta större ekonomiska beslut. Men så skrev jag ju så sent som igår att jag ville jobba på att köpa saker till mig själv. Så idag gick jag in och beställde ett smycke jag trånat efter i flera år. 
Det kändes inte bra och jag är inte glad (det här låter helt tragiskt), men jag hade inte ångest över saken i alla fall, och jag gjorde det utan att vela i flera veckor först, vilket väl får ses som ett rätt stort framsteg.

Jag försöker hålla fast vid vad min man säger: "vissa kriser ska man inte bromsa, utan gasa sig ur". :)
Har lång väg kvar men jag vill verkligen jobba med det här. Pengar ska inte vara något som suger energi från en, vare sig det gäller att inte ha pengar, eller att göra åt pengar.

Dagens uppdrag, men nu är jag trött. Märker att det här suger energi från mig även om jag anstränger mig för att inte noja och älta.

Theleonora
2012-12-04 18:51
#110

Friska tankar till dig MissI!! Hoppas din mage stabiliserats.


szirius
2012-12-04 19:02
#111

# 109 se nu till att byta energi och njut, njut njut av ditt vackra smycke! Känn att du är värd det!Kyss

Att göra AV med pengar har jag iaf aldrig haft problem med, jag tror att Hicks ord om att pengar ska vara i ständigt flöde och inte ligga och stagnera på ett bankkort har blivit lite VÄL överdrivet efterlevt härSkrattande

Jag kan spara, absolut, men jag har alltid ett mål med mitt sparande och sen köper jag det och sen får jag börja om. Ifjol hade jag sparat till en kaminKyss som vi satte in i november.

Kanske bästa investeringen ever. ÄLSKAR!

Annons:
Stella_Polaris
2012-12-04 19:09
#112

Ärligt: vilken jävla dag. Strul, ändrade planer, ett möte som inte alls gick som jag tänkt mig, ett okul brev jag måste svara på, en sak som måste bli klar i sista minuten. Snabba kast och ingen ställtid. 
Rena berg-och-dalbanan och mitt humör har pendlat som en jojo och till råga på allt har jag fräst omotiverat mycket åt två personer. Nu har jag sjukt ont i magen. 
Stress är verkligen min största fiende.

Dags att jorda, jorda, jorda. Och be om ursäkt.

Dagens insikt: kom ihåg att ta pauser, slappna av, stanna upp, tänka efter, samla mig, ta ett steg tillbaka innan jag säger eller skickar saker, be att få återkomma, be att få bli lämnad ifred eller att människor fattar sig väligt kort när jag har mycket. Jag har så lätt att helt gå upp i det jag gör att jag blir som ett skenande expresståg som till slut reagerar med ryggmärgen och det blir inget bra alls.

Sur dag, men nyttig insikt.

Otroulig
2012-12-04 19:30
#113

#93 hahaha, Kathja, ja det kan man ju fantisera om:) # 95 och 103, ja just det att skorna tar mej fram här i livet, men tänkte lite annat ungefär att jag tagit en paus, vilar, hmm i samband med att jag förlorar en man? Det känns ju lite som att jag stampat de sista åren. Jag får springa på barfota då Szirius:) Miss din dröm om den här killen, vad har han för egenskaper som kanske du vill ha eller behöver ta till dej? Eller så är det helt enkelt så att du kontaktar honom över Julen ( om han bor i din hemstad) bara för att checka läget?? ;) Herregud vad ni klottrar :) Orkar inte läsa allt- shoppa kläder är nåt bland det tråkigaste jag vet. Ett onödigt ont. Köksmaskiner däremot är grejer det!!!! Själv firar jag jul med mina syskon och familjer och mamma, men det är ganska opretentiöst vi har knyt, käkar umgås och ungarna får julklappar. Ett år hade vi faktiskt en kul grej istället för att lotta vem vi vuxna skulle ge( vi får alltså bara en julklapp var inom familjen förutom barnen) så tog vi med oss grejer som var schyssta, som man inte ville slänga som nån annan kanske ville ha, ställde upp allt på ett bord och sen drog vi turordningen. förste man fick ta en grej dom ville ha, sen var det nästas tur tills man passade. Mycket trevligt och roligt framför allt:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Stella_Polaris
2012-12-04 19:34
#114

szirius: vad du är gullig, tack! Kyss Jag vet att jag kommer att älska det och det är ju kul att få något som är bestående.

Det måste vara så kul att ha ett hus att spara ihop grejor till och just en kamin som man kan ha att mysa kring låter som en perfekt sak att köpa. Bäst är saker som verkligen gör livet bättre och som man kan njuta av varje dag, som just en kamin!

Otroulig
2012-12-04 19:42
#115

# 114 åh vad jag känner igen det där! När jag blir riktigt upprörd så har jag lärt mej att sova på saken istället för att handla när man är i helt fel vibb. Det har hjälpt mej otroligt mycket.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Stella_Polaris
2012-12-04 19:50
#116

Otroulig: klokt, mycket klokt.

Jag har blivit enormt mycket bättre på att hålla mig lugn, särskilt om jag vet att jag kommer ha en dag där det är mycket. Då är jag ju inställd på det och kan förbereda mig, tänka lite.
Men idag skulle jag ha en ganska lugn dag, fast det blev ändrade planer på precis allt och då märker jag att jag har lätt att liksom ryckas med i flödet och reagera (med reptilhjärnan) istället för att agera och det blir riktigt kass. Jag skulle behöva få en reminder på datorn varje timme: allt under kontroll? har du jordat dig idag? för att slippa hamna i de här lägena. Allt har varit helt hanterbart egentligen, det är bara jag som inte har hanterat det bra. Nya tag imorgon.

Otroulig
2012-12-04 20:39
#117

Haha, kom och tänka på en kollega från Greklandskontoret, vi kan väl uttrycka det som att han sätter vårt tålamod på prov. När någon av oss får ett konstigt mail från honom och sucken når ut i korridoren så hörs snart " är det vår vän xxxx? ANDAS!! Från andra sidan korridoren. Och så drar vi ett djupt andetag oxå ut långsamt igen:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2012-12-04 21:28
#118

En riktig mysdag har jag haft idag. Dottern fyller 6 år och det är så roligt att fira henne för hon är så otroligt tacksam. Hon njuter verkligen av sin dag. Och varje present är mitt i prick. Alltid. Vi har skojat om att man skulle kunna gå in i första bästa affär, sträcka ut handen och ta något man får tag i "ojdå, en tumstock.." och hon skulle ändå bli helt salig över en sån fantastiskt fin present. Ganska lätt att förköpa sig till henne Skrattande. Idag fick hon lite Lego Friends, en onepiece (kopia) och en Zhu-zhu-hamster. Ur vuxensynpunkt troligen världens mest fåniga pryl men hon är dödskär i den där rosalurviga, tjattrande lilla saken. Hur kul som helst att höra henne prata med den med sån där ljus röst som man gärna får när man pratar med djur och småbarn "heeej! Kom till matte *tjatter tjatter* vill du gå ner och springa lite? *tjatter tjatter* ok. Ojdå nu krockade du med bordet. Gick det bra? *tjatter tjatter* Ojdå gjorde du illa dig på nosen! Ska jag blåsa lite…..o.s.v. Hon hade ett långt samtal med den innan läggdags då hon gjorde klart för den att den skulle få sova hos henne men den får inte prata på natten. Hon besjälar verkligen allt som kommer i hennes väg. Hon till och med pratade med sin tappade tand här om veckan "tandis! Var tog du vägen? Var är du tandis. Där är du ju. Kom du ska ligga i asken här" Vet inte vad det ska bli av den damen. Fantasi har hon i alla fall :-)

På kvällen åkte brorsan på innebandyträning och vi stannade hemma och bakade äppelpaj till födelsedagsfika. En mysig stund tillsammans på tu man hand.

Annons:
Theleonora
2012-12-04 21:32
#119

Åh Håbe, hon låter ju hur mysig som helst!!


Håbe
2012-12-04 21:45
#120

#119 Jaa, det är hon verkligen Skrattande.

De är de ju båda mina barn såklart! Men hon och jag är så otroligt lika. Jag känner igen mig själv så mycket i henne. Vi är samma kreativa konstnärsjälar. Medan sonen är en minikopia av sin pappa. Strukturerad och organiserad till max. Tabeller och statisk är toppen. När han var 4 år läste han sportbladet varje dag och kunde redogöra för i stort sett alla lag, i alla olika ligor, i åtminstone Fotboll, Ishockey och innebandy- vilken plats de hade i tabellen, hur många poäng, vem gjorde målen, i vilken ordning och i vilken minut. Sen måste han ju berätta allt det för mig som bara "gääääääsp" efter första meningen Skäms.

Medan dotter precis som jag kan gå i spinn över att få syn på en humla. Eller ett gult löv. Eller isen på en vattenpöl. Eller en stjärnklar himmel.

Så jag har helt klart lite lättare för att falla för hennes sätt att vara.

MissInAction
2012-12-04 21:49
#121

ÅH jag hade skrivit här och sedan klantade jag till det och klickade på bakåtknappen på musen!!!!! Skrikandes Nåja…

Ville säga till dig Håbe, att din dotter verkar så härlig!! Jag sitter och ler brett när jag ser framför mig hur hon leker med hamstern Skrattande Hoppas att hon fortsätter i den andan.

Angående den där grann-killen… jag har inte umgåtts med honom på över 15 år så jag kan inte säga att jag känner honom längre. Men då när jag var mindre, så var han antagligen den snällaste killen jag kände. De flesta andra bråkade och retades och mobbades, men aldrig han. Har nog faktiskt aldrig sett honom bråka och det var ingen som gav sig på honom.
Jag vet inte vad det kan betyda… om det har med honom alls att göra, eller med mitt hem.. "hemma" eller någon slags trygghet. Men det gör mig nyfiken såklart!

Jag har nyss tittat på Polarexpressen. Den är full av LoA! Och så är det en julfilm. Så den rekommenderas Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
2012-12-05 11:02
#122

otroulig: Glad Skönt att det är fler än jag som kan känna så.

Idag sprutar det snö här. Ordet snökanon är verkligen passande. Jag kan inte ens komma ihåg när jag sett sådant här snöfall förut. Hjälp.

Hur har ni andra det på väderfronten?

crinalina
2012-12-05 11:21
#123

Vi har sexton grader varmt i skuggan, blåsigt och soligt med ganska mycket moln på himlen Tungan ute. Bara 17-18 grader inomhus dock om inte A/C är på. That's Spain!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-12-05 11:26
#124

Vi har fått snö inatt! Superglad son i morseFlört. Sol och bara nån liten minusgrad så det är perfekt. Maken är dock hängig, det händer sällan.

Jag andas djupa andetag och förbereder mig på att åka in till stan för diverse småärenden, vilket betyder massa småstopp, vilket betyder att jag kommer att ha superflyt med att hitta parkeringsplatser överallt -lätt och ledigt!

[Kathja]1
2012-12-05 11:28
#125

Vi har - 8 och det snöar ytte-pytte, men blåser lite så det är KALLT ute. Vi eldar för fullt i vår kamin så inne är det mysigt. Skrattande

Annons:
Stella_Polaris
2012-12-05 11:41
#126

crinalina: det låter så underbart behagligt att bo i sådant klimat! Jag skulle gärna flytta söderut.

sziruis: ni verkar ha fått det bästa av snöväder! Lite snö, sedan sol. Här i Stockholm ser det it som om det står en snökanon och bara SPRUTAR ut snö i sidled. Totalt kaos på stan.

Kathja: låter behagligt, både inne och ute! Hoppas att ni slipper det här kaoset. :)

crinalina
2012-12-05 12:12
#127

Stella det är ju därför jag bor här. Eller i alla fall en av anledningarna. Det är ju det som är det fina med livet och LoA. Att man kan välja själv hur det ska vara. Jag har valt att bo här. Du har valt att bo där du bor. Coolt! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-12-05 14:20
#128

Hahaha NU kan man beställa "Smart Tone" för bara 699:- på TV-Shop! Wow! Den slår sönder fettdepåerna så celluliterna försvinner! Bara 5 minuter om dagen! Den ger resultat som varken kost eller motion kan!

"anatomiskt utformad för att fördela fett" och ger "spänstig och slank hud". Låter det inte för bra för att vara sant, tjejer? Flört

Haha jag sitter ju och skrattar åt TV-Shop's revolutionerande fantastiska produkter!

Nä, tacka vet jag en sund kost och en löptur i skogen!

SHIAWASE
2012-12-05 14:30
#129

Wow!!! vilket klotter!! det tog evigheter att skumma igenom,, trodde jag hade last tidigare idag, men hade tydligen missat MASSOR!!!

Vad ska jag klottra da???

Har har vi ovanligt kallt i ar,,, det ar ungefar  Januari temperatur just nu,,

morgon, kvall, kallt,, inte minus, men kallt,

Idag var det sol och harligt, typ 15 grader kan jag tanka mig:)

Men nu har hemmet fint med julstamning,, kaminen ar framme om det blir kallt sa det ar MYYYYSIGT!!!

Apropa vad man tror ar normalt,, sa tror ju min man att jag ar normal (eller han har nog insett nu kanske att jag inte ar det ,hehe)

Sarskilt vid graviditer, jag har tranat och instruerat tills nagon dag innan forlossning(plus naturligvis mitt egna jobb hela tiden), jag har borjat jobba, direkt efter forlossning,, upp klockan fem och fixa matlada,, jobba som vanligt (direkt fran bb-sangen,,),,borja instruera en manad efter forlossning,,

Jag jobbar bade med mitt, med karate-dojon, fixar det mesta med barn och hem,(han skoter tvatt och ibland disk), och ger honom total frihet (om han sager att " jag aker ivag i en vecka" sa sager jag bara jaha,, fragar inte ens vart han ska (haha),,,vill han  aka sa varsegod,,, (och vill jag aka nagonstans sa gor ju jag det ocksa,, naturligtvis..men han vill nog veta vart jag aker,,hehe)

Han har trott att detta ar normalt,, men har nog insett nu pa sista tiden att det ar normalt for mig, men inte for de flesta andra,,,, :)

Sjalv tycker jag ju att jag ar ratt sa fantastisk: nar jag tanker efter, sarskilt eftersom det ar NORMALT for mig:))!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-12-05 14:32
#130

Åh jag missade ditt inlägg om sonen, Håbe. Han verkar schysst Glad Är det lite Asperger över honom?

Här har snön vräkt ner hela dagen! Jag gick upp strax före kl 7…
Satt imorse och tittade på hur folk kämpade i snön med väskor och barnvagnar. Det har blåst en del också hela dagen så ibland kommer det stora moln med snö och ett tag var det väldigt smått och blött. nu är det större snöflingor som virvlar runt och jag tvivlar på att det slutar innan natten. Jag tycker det är rätt mysigt faktiskt! Men jag har sluppit resa och jag har förstått att det är där som det är problem just nu. Bäst att hålla sig inne med vampyrerna Flört

Förresten om det är någon som letar efter tekoppar just nu! INDISKA har stora fina i olika färger och mönster. Bland annat såg jag en stor med ett mönster, det ska väl föreställa en ung Siddhartha om jag minns rätt, och så stod det på ena sidan: There is no way to happiness, och på andra: happiness is the way. Det är ju ett citat som brukar tillskrivas honom, och jag tycker det är perfekt att ha det på en stor härlig tekopp! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-12-05 14:38
#131

Ah!! En san tekopp vill jag ju ha,,, Delade detta citat haromdagen pa min FB sida,,,  Nu har vi ju inte Indiska har i Japan,,, Undrar om mamma redan har skickat julpaketet till oss….. Annars kan ju det vara intressant,, se om koppen haller alltsa!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-12-05 14:53
#132

Hihi, jag kan tänka mig att indisk stil inte är tillräckligt exotisk i Japan Tungan ute
Jag gillar ju dels det här stilrena och med lugna färger, men gillar också det lite bohema med mycket färg som tilltalar mig…. fast jag måste köpa nytt, känner lite avsmak för begagnat porslin och bestick och sånt.

Ja just det där citatet har jag sett flera gånger de senaste kanske två veckorna. Tänker mycket på det ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
målle
2012-12-05 14:56
#133

Åh jag gillar indiska's grejor, de är så fina i mönster och färger! Jag gillar den stilen, lite otientaliskt. En period i gymnasiet var jag helt tokig i alla gudarna, Shiva. Vishnu, Ganesha etc etc och kunde vem som var vem etc och jag skulle konvertera till hinduismen, haha. Det blev inte riktigt så..men jag har fortfarande ett stort intresse för det!

MissInAction
2012-12-05 15:29
#134

#133
Förstår dig, målle!! Det är intressant Skrattande
Jag fick också upp ögonen ordentligt för just Indien och indisk tradition och folktro när jag läste religionsvetenskap här på universitetet för sju år sedan (ojoj vaad tiden går fort!) och vi hade en fantastiskt engagerad och sympatisk föreläsare i religionshistoria! Hon hade med sig filmer och musik och bilder som hon spelade upp för oss, och var så engagerad. Det var nästan så att hon fick mig att vilja konvertera till alla möjliga religioner Skrattande Jag minns att jag läste i Bhagavad-Gita och lyssnade även lite på den i min mp3-spelare, fast jag hade svårt att fokusera. 
Har fortfarande lite hindu-musik som jag kallar det på datorn.. lyssnar ibland på det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-12-05 15:55
#135

Och här är en som ska åka tåg Göteborg- Stockholm imorgon. Det blir ju spännande… Jag har med mig extra mat och kläder…

målle
2012-12-05 16:13
#136

Oh jag börjar blir hungrig och jag lääängtar tills min stora kärlek kommer hem så vi kan laga god smarrig riktig mat!! Längtar! Har inte ätit riktig mat på över en vecka! Hua!

MissInAction
2012-12-05 16:40
#137

Det är nog en mycket klok idé, Torahzen! Och batterier/laddare till mobil och ladda så länge tåget går ifall du använder den under tiden. 
Fast jag vet inte hur mycket man ska förbereda sig på eventuella krislägen - med tanke på risken att man då skapar dem? Där är jag kluven just nu i dessa tider Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-12-05 17:03
#138

Jag fokuserar på att jag kommer till Stockholm och har en trevlig vistelse där!

Sedan är det ju alltid bra med extra mat och dryck.

[Torahzen]
2012-12-05 17:44
#139

Jag inser nu att jag har fokuserat på hur mycket jag ska hinna jobba på tåget. Om jag inte passar mig, så kan jag få VÄLDIGT mycket gjort! Flört

Annons:
szirius
2012-12-05 19:01
#140

Jag ÄÄÄÄLSKAR INDISKA!!! Det syns här hemmaTungan ute Vi var i Goa för några år sedan och ni kan ju gissa om jag kom hem med kuddfodral, lampor, tyger etc etcOskyldig

Håbe
2012-12-05 19:04
#141

#130 MissI:

Just en sån kopp stod jag faktiskt och höll i. Jag är inne i en riktig te-period just nu och den koppen var så rätt i både form och texten.

Jo jag har ju såna funderingar på honom. För mig kom adhd-diagnosen lite som en överraskning då jag tog kontakt med BUP för att jag ville utreda om han hade aspergers. Ända sen han var liten har han varit så där. När han var 18 månader!!! kunde han alla bilmärken. vi var aldrig i parken utan travade fram och tillbaks på parkeringen och kollade på bilarna och han hade full koll på exakt var de olika bilarna stod. "Den blåa toyotan är inte hemma! Varför står det en BMW på Skodans plats?".. Den sommaren han fyllde 3 var hans bästa lek "Mamma kan du fråga mig om bilar" då skulle man fråga "vad är det för bil som heter Corolla, V40, Ibiza, C3, 323, Octavia….osv. Han impade stort på den mycket bilintresserade barnläkaren på 3-årskontrollen med att diskutera det ganska okända modellen Infinity och berättade för honom att den minsann var en Nissanbil fast man inte kunde se det på märket Cool.

Frågar man honom nu - vad är det där för bil? Så tittar han på en med skeptisk min och säger"inte vet jag!" med ett tonfall som tydligt säger att han undrar varför i hela världen han skulle vilja veta det.

Nu fick han ju diagosen Adhd med autistiska drag. Och jag tycker det pendlar lite hit och dit med vilket som är mest dominant. Just nu är det väldigt mycket adhd.

Alexandraea
2012-12-05 19:11
#142

Klotterplank 7 redan! Förvånad Här hamnar man efter när man varit utan internet en månad!! Hoppas ni har det bra allihopa! Ska läsa ikapp mig de närmsta dagarna så jag vet vad jag missat! Glad Kram på er!

crinalina
2012-12-05 19:15
#143

Oj oj, en månad utan att vara här och du tror att du ska hinna läsa igenom på några dagar? Jag hoppas du inte har något annat inplanerat!! hahaha

Kul att se dig igen Alex! Välkommen tillbaka! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-12-05 19:30
#144

Klart att du dök upp Alex! Tänkte på dig härom dagen. Hur gick det med jobbet/praktiken? Designar du piffiga korsetter för fullt nu eller hur var det?  Obestämd

Theleonora
2012-12-05 20:23
#145

Jag såg också en sån kopp på Indiska MissI, tror det var samma dag som Shia la upp en bild på det citatet. Kan inte minnas nu om det var här inne eller på fb. Synkronicitet!


MissInAction
2012-12-05 20:46
#146

Välkommen tillbaka, Alex! Skrattande

Just ja, Håbe, nu kommer jag ihåg att du berättat det om sonen förut. Ursäkta. Jag tenderar att glömma vad folk berättar Skäms
Just AS och ADHD är det hyfsat vanligt att det blandas ihop i utredningar, eftersom många symtom överlappar diagnoserna. Men det är ju såpass viktigt att man tycker att de verkligen måste göra det ordentligt och vara säkra på diagnosen. Finns bra sidor att läsa på, som du säkert redan känner till. Autismforum bland annat. Sedan finns det ju Bokstavsfolk här på iFokus.

Haha vad häftigt! Det är något med det där citatet alltså - eftersom flera av oss har sett det på varsitt håll nu Skrattande Det borde ju dessutom vara vår slogan här inne! ♥

Nu tittar jag på näst sista avsnittet av Bonde söker fru. Paren är på kärlekssemester och det är härligt att se hur nykära och lyckliga de är!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
2012-12-05 21:11
#147

Ja, jag såg det ju också, och delade det, på facebook häromdagen. Skrattande

Idag har jag julpysslat. Jag var och köpte nytt pynt till julgranen, den blir röd och silver i år. Fiiiint!! :D Förutom det så har jag rockat runt till julmusik, hittade en superbra julmusikslista på Spotify av en svensk så det är blandat engelskt och svenskt (me like), samtidigt som jag gjort ischoklad, knäck, pepparkakskola, pepparkaksdeg och glögg!

Jag har gjort knäck en gång förr tror jag för att det var så pilligt, idag var jag kreativ. Jag köpte en liten värmetålig kastrull med en liten pip på en sidan och så ställde jag knäckformarna i isbitshållare, ni vet sådana där som man gör is i, och lade lite hackad rostad mandel i botten av formarna. Sedan när knäcken var klar så hällde jag bara direkt från kastrullen som hjälpte till att hålla värmen på smeten bra. Lätt som en plätt och goda blev de också. Pepparkakskolan skar sig dock när jag hade i kryddorna efter kolan var klar (stod så i receptet),men det löste jag genom att slänga i en isbit. Tyvärr så verkar isbiten ha tillfört för mycket vätska så kolan vill inte stelna ordentligt. Men attans vad gott det smakar. Får fixa ny nästa vecka.

Imorgon ska jag städa och baka pepparkakor. Det ska också bli intressant eftersom det är första gången jag gör egen deg. Har inga formar, sådana där som man skär ut med, så jag får improvisera lite. hehe Och sen på kvällen ska vi alla tre klä granen tillsammans, äta korvstroganoff och pepparkakor. Och just ja, jag har ju gjort glögg idag också så det blir väl lite glögg imorgon till pepparkakorna också.

Jag har aldrig förr pysslat så mycket till jul, inte på sådant här vis. Inte ens när sonen var liten. Det är ett tecken på att jag mår riiiiktigt, riktigt bra och är på precis rätt plats i livet. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-12-05 21:23
#148

Hehe… jag tar mig friheten att kopiera in ett recept som jag lagt in på Julen härom året. Världens godaste pepparkakor!! Och hemligheten tror jag är att det är kaffe i degen Skrattande

Detta blir 350 st. (Fast det beror kanske på formen och storleken) Originalreceptet är på 700 st men jag har halverat det och brukar göra efter detta!

Pepparkakor

2.5 hg smör
2.5 kaffekopp socker
1 kaffekopp starkt kaffe
1 kaffekopp sirap
1 msk kanel
1 msk ingefära
1 msk nejlikor
1 msk bikarbonat
vetemjöl
Smält smör och tillsätt socker, kaffe och sirap samt kryddor. Låt det svalna.
Blanda bikarbonat med lite mjöl o rör i.
Blanda i mer mjöl som konsistensen på gröt ungefär. Får stå till nästa dag.

Tar man för mycket mjöl direkt så stelnar den till nästa dag
o då är det svårt att kavla ut.

Lycka till!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-12-05 21:43
#149

Förresten tjejer!! Det är ju flera av er som flyttat utomlands. Det här inlägget fick mig osökt att tänka på er Glad Ifall någon känner att de har tid och lust med detta. 
Medarbetare sökes


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-12-05 22:07
#150

Tack för tipset! Personligen så ser jag mig själv mer som invandrare till Spanien än Uvandrare från Sverige. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-12-05 22:31
#151

#150
Ja det förstår jag! Intressant det där, hur man ser på det Glad Fast det finns ju många människor som är invandrare i olika länder men som har ett annat land gemensamt, som man utvandrat från.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-12-05 22:59
#152

Jag tror att för mig så är det så att även om Sverige är landet där jag föddes och växte upp så är det en del av mitt tidigare liv. Ett liv som jag har lämnat bakom mig. Det jag har kvar som jag känner för med Sverige är naturligtvis de människor som betyder något för mig, men utöver det är det inte så mycket annat.

Det finns en stor svensk befolkning här som jag umgicks mycket med när jag först flyttade ner, men nu umgås jag inte med någon svensk (förutom en tjej men hon är uppväxt i Storbritannien) regelbundet. Där hade jag ju ännu mer gemensamt isf, vilket var skönt i början men inte sen.

Jag antar att jag helt enkelt inte har något behov av att ha kontakt med andra svenskar som jag bara har det gemensamt med att vi en gång i tiden bodde i Sverige. För att det är något jag lämnat bakom mig. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-12-06 07:41
#153

Godmorgon pa er !!!

Idag har jag kopt Saffran,, sa snart stundar lussebullsbakning,,

Miss,, den dar pepparkaksdegen verkar ju fantasisk, Jag har ju kopt IKEA-degFlört

Idag har jag avslutat min fantastiska oversattning av LOA barnboken..:)

Mar bra,,

Men har nagon slags olustkansla,, som jag vet anledningen till men som jag ocksa vet att jag inte behover kanna,,,,det har varit mycket penga-prat har inne,, sa nu ska jag nog ta och hoppa over dessa inlagg!!! sa att min tillit inte rubbas,, samtidigt ar det en intressant kansla,,, typ tvartom

Jag far en oroskansla, men har en annan rost inom mig som sager typ" du vet ju att allt ar ok,, det ar ingen fara, du ar pa en sadan bra och stabil niva nu,," typ.

Oftast brukar det vara tvartom att man forsoker intala sig att nagot ar bra, men en rost sager att det inte ar det..

Kanslan jag har haft igar och idag ar tvartom…. Men anda,, inget mer gluttande pa penga-inlagg pa ett tag!!!

KRAM OCH HA EN FIN DAG

HAR ar det klarbla himmel, stralande sol, 17 grader,,,,en lycklig dag!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Stella_Polaris
2012-12-06 10:29
#154

Vad mycket julmys det blev i den här tråden! Gillar!

crinalina, utmärkt tips! Jag snor det till när vi ska koka knäck! Dum fråga kanske men  hur känns det att fira jul, och göra så traditionella svenska julsaker som du verkar göra, när det är sommarvärme, mer eller mindre, ute?

Idag är jag trött. Beror nog en del på det jag skrivit om i penga-tråden och att jag var ute och plumsade i snö igår. Idag är kalendern helt tom så jag ska bädda ner mig i soffan, tända ljus, dricka glögg och se på min nya feelgood-film: Den tatuerade änkan! 
Jag älskar att se hur en äldre kvinna reser sig från sitt liv och börjar ett annat som verkar betydligt roligare än det gamla. :) Girl power!

Alexandraea
2012-12-06 11:31
#155

Crinalina, hehe nja, det kanske var lite väl optimistiskt att tro att jag skulle hinna genom allt på några dagar. Jag får börja med några utvalda trådar tror jag. Glad

Kathja; det var en praktik hos Reebok jag väntade på svar på. De ville att jag skulle börja där men så visade det sig att de endast skriver praktik-kontrakt med studenter, något de missat att jag inte var längre. Lite snopet, men denna veckan har jag haft en kanonbra intervju för ett "riktigt" jobb (ej praktik) hos en design studio här, och det kändes väldigt positivt. Så nu hoppas vi på att det är vad universum har i planerna för mig istället. Glad

[Kathja]1
2012-12-06 11:46
#156

Så var det ju! Men det var något med korsetter eller är jag helt virrig? Kul att du är tillbaka i alla fall. Skrattande

SHIAWASE
2012-12-06 12:25
#157

Jaaaa!!!! Alex,, KUL att du ar tillbaka igen:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-12-06 16:00
#158

Nu ger jag snart upp den här julen. Först är allt julpynt borta så jag fick köpa nytt. Nu skulle jag sätta upp granen så vi kan klä den tillsammans ikväll och så saknas en del av granen. Vem fan kastar en del av en julgran??? Usch nu vill jag bara gråta. Gråter

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-12-06 17:19
#159

KRAM crinalina!! ♥
Nä det låter ju som ett mysterium att bara en del saknas.

Inte ska du ge upp julen… du har ju pysslat och haft dig! Det kanske är meningen att ni ska ha något annat än den julgranen i år? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-12-06 17:31
#160

Fast grejen är ju att jag köpte allt julpynt förra året så det var absolut inget fel på något av det. Kartongen med julgranen var öppen och det förstår jag inte varför den var eftersom vi har flyttat sedan förra julen och tejpade igen den ordentligt då. Nåja, det blir att köpa en ny för en gran ska jag ha. Idag. Jag har redan skjutit upp att klä granen i flera dagar nu. Gaaaaah!

Och det är nog just för att jag faktiskt har hållt på och fixat och grejat, mer än förr, som jag blir så irriterad. Jag har inte firat jul med min son på tre år och det är första gången jag får fira med mannen i mitt liv och min son alla tillsammans. Det betyder något för mig. Det handlar inte om granen eller pyntet i sig, utan om stämningen det tillför. Och den får man liksom jobba extra mycket för att skapa och få till här. I Sverige får det bara man tittar ut och ser alla ljus i föstret osv, här finns inget sånt.

Nåja, det ordnar sig alltid på bästa sätt, men det känns bara så otroligt onödigt att lägga pengar på något som vi faktiskt hade nästan helt oanvänt. Nåja, nya granen kommer att bli mycket finare än den här granen. Så det så. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-12-06 18:06
#161

Vännen! Det låter som att allt slår knut på sig för att du vill så mycket. Men tänk så bra det kommer att bli. Skrattande

målle
2012-12-06 19:23
#162

Jag kunde inte låta bli att skratta lite åt din julgransincident, crinalinaSkämsSkrattandeKyss

crinalina
2012-12-06 19:24
#163

Hehe, oooooookej såatt………

Jag mötte upp mannen i mitt liv för att kolla på en ny gran, vad de hade och pris och så, men inte för att köpa en än. Jag ville bara veta vad de kostar eftersom jag inte kommer ihåg vad jag betalade förra året. Och de är inte speciellt dyra så det kändes genast lite bättre.

Hur som helst så ville ju mannen kolla på granen, och kolla i källaren om han kunde hitta delen som saknas, innan vi köper en ny. Så vi går hem och han byter om och fixar lite och sedan så tar han en titt på granen och hoppsan så var den ihopsatt. Det saknades ingen del trots allt.

Så, ja, Kathja du har nog alldeles rätt i att allt slog knut på sig för att jag vill för mycket. Och allt löste sig ju på bästa sätt. Förutom att känner mig lite lätt blåst för att jag inte lyckades få in en stång i en annan stång. Hur svårt kan det vara liksom?? Hahahaha

Men mannen får ju känna sig smart igen, så han är ju nöjd. hehe

Så vad lär jag mig av detta. Att jag inte ska vara rädd för att spendera pengar på något jag tycker om. Tungan ute Att jag gör rätt i som litar på att allt löser sig på bästa sätt, bara jag litar på det. Och att komma ihåg att känna glädjen och kärleken i det jag gör. För det är ju det som allting handlar om. Påminnelser är alltid bra. Tack för det. Hahahahaha Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-12-06 20:30
#164

Det blev ju en win-win till slut. Skrattande

crinalina
2012-12-06 20:40
#165

Eller hur!! Fast å andra sidan så blir allting en win-win i min värld så småningom. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
2012-12-06 20:46
#166

I såna lägen funderar jag allvarligt på det där med hustomtar. Just när man flänger runt och letar efter något och det bara är borta och sen dyker det upp på ett ställe där man letat hur många gånger som helst. Hände senast i helgen på innebandyfiket när dotterns vinterstövlar försvann. Vi letade på alla tänkbara ställen, och sen letade vi på de otänkbara, men stövlarna var borta. Helt säkra på att någon måste ha fått med sig dem hem. Sen plötsligt dyker de upp på ett ställe där hon själv sa att hon ställt dem och som tre olika personer grundligt letat igenom. Då tänker jag på hustomtar. Hur de sitter där i något skrymsle, med det man letar efter, och skrattar något alldeles förfärligt. Och sen ställer de tillbaks det igen och vi fattar absolut ingenting Glad.

Otroulig
2012-12-06 20:50
#167

Jaa Håbe, det är häftigt när sånt händer!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Stella_Polaris
2012-12-06 21:26
#168

Skönt att det löste sig med granen, crinalina. Det är galet retligt när saker försvinner. Förstår att det krävs lite mer för att få julkänsla hos dig. Här räcker det med en pappersstjärna, ett par hyacinter och levande ljus i vintermörkret för att få rätt feeling. :)

szirius
2012-12-07 12:34
#169

här övas det på att tänka friska tankar idag…Oskyldig går sådär…Tyst

[Kathja]1
2012-12-07 12:42
#170

Laddar för att jobba helg - tänker att det ska bli skönt att slippa skotta snö och bära ved. Sedan ska jag jobba med min favorit kollega och då brukar det alltid bli testunder med trevligt snack.

SHIAWASE
2012-12-07 12:50
#171

I morse vaknade jag,,,, och kande att det kommer nog en stor jordbavning snart,kanske till och med idag, funderade inte vidare,, jag fastnar ju inte i sadana tankar , utan det va mera nagot som flog forbi mig,,,

I eftermiddags, kom en jordbavning,, som var lang,, och stor,, Inte Jattestor, men den storsta pa ett tag nu,,

Da kom jag ihag tanken som hade flugit forbi mig i morse..

Jag har inte tittat pa tv ,, men den medforde nog inga skador,, info om magnitud har jag fatt fran svenskar via FB (haha)

For ovrigt har ar varit annu en solig och harlig dag!

Jag mar BRA.

Var pa skolan pa en samling for foraldrar, det var en man dar och pratade om fickpengar,,,SA ICKE LOA (eller kan man saga sa?? allt ar ju LoA) men han borjade prat om vilken svar tid som vantar oss, att de hojer moms, och okar skatt, att vi maste planera var alderdom,,

Jag borjade nastan skratta, men gjorde det ju inte,, utan satt mer i min egen bubbla av OVERFLOD!!!haha , de andra skulle bara VETA vilken verklighet jag befinner mig i,, tankte jag (hihi)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-07 13:12
#172

Tänk bara vilken rikedom att ha förstått sådant som inte alla förstår, DET om något berikar livet. Skrattande

szirius
2012-12-07 13:57
#173

# 171 skönt att allt är bra med dig/er, men jag tvekade inte en sekund över detFlört Jag brukar också få veta saker om vårt land via dem i SverigeTungan ute

Och jaa, det är en härlig känsla (jag lyckas inte jämt, men iblandGlad) när man kan stanna kvar i "sin egen verklighet" utan att påverkas av andras verklighet.

SHIAWASE
2012-12-07 14:22
#174

ja,, idag hade jag en harligt stund,, och som Kathja sager, vilken rikedom att man har forstatt:) Men som Szirius ocksa sager, man lyckas inte jamt, men for mig , for det mesta,,,, nu fortiden, att stanna i sin verklighet. I dag var den kanslan sa pataglig,, sa att hela situationen om at "vi vantar harda tiden, sa forbered er pa den,,, " blev sa komiskt,,,Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2012-12-07 14:38
#175

#174 åååå, jag önskar mig det lugnet just nu…ska umgås med svärfar i helgen, en underbar man, men med EXTREMA katastroftankar, han har tom en källare med konserver, ficklampor, stormkök, säng etc färdig om, eller enligt honom NÄR allt brakar ihop….han är liksom inte alls orolig eller negativ, han bara menar att det är vad som kommer att komma…men jag har jättesvårt att värja mig, att inte få ångest…antagligen för att det snuddar i min egen osäkerhet kring framtiden…

Stella_Polaris
2012-12-07 15:45
#176

Fy vad obehagligt med jordbävningar Shiawase. Skönt att det inte hände något.

Otroulig
2012-12-07 18:01
#177

Ja skönt Shiawaze, blev lite orolig när det slogs upp stora rubriker. Vi har även folk från mitt jobb där just. Men säger som Siriuz egentligen var jag inte orolig. Nu ska här installeras ny HD box. Det kommer att gå som en dans!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-12-07 18:37
#178

Det är klart att det kommer gå finemang, Otroulig! Glad Trevligt med HD-utrustning.

Igår natt hade jag blandade drömmar. En av de trevligare involverade ett par nakna vampyrer, hahaha Oskyldig
I en mindre rolig dröm vaknade jag och gick in i badrummet, tittade på mina handflator och ser att det är som stora öppna fickor där under tummen, ett stort hål och man kan säkert få plats med två fingrar där!! Och sedan tittar jag mig i spegeln och ser att jag även har ett gäng såna fickor i ansiktet Förvånad fast i varje ficka sitter en vit äggformad slemmig sak.. påminner mig om Alien-äggen ifall ni har sett de filmerna… inte helt olikt syltlök heller. Hmmm. Några större och några mindre. Jag försökte klämma runt om för att se om den skulle ploppa ut, men det funkade bara lite… en del satt kvar i huden och det var VÄLDIGT kletigt och sticky och det gick att dra det utåt… 
Usch äcklig dröm!! Jag var så glad när jag tittade mig i spegeln imorse och såg att jag såg ut som vanligt!

Nu snart är det dags att kolla hockey på 10:an! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-12-07 19:28
#179

Jag känner igen det där om att få veta om vad som händer här i området från Sverige. För ett par år sedan var det en jordbävning inte alltför långt härifrån, men vi visste ingenting förrän syrran frågade om vi märkt av den och jag var tvungen att googla för att fatta vad hon menade. Någon månad efter ringde mamma och undrade om det var okej med oss eftersom det varit något, som vi inte hade en aning om. Haha

Skönt att allt är bra med er Shia. Själv har jag ju jobbat hela dagen så jag har inte ens sett något på fb om det än.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-12-07 21:23
#180

Hmm Miss, den där drömmen ska du spara, ska fundera lite. Vi kanske ska skapa en dröm tråd. Jag tycker det är väldigt givande!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-12-07 21:43
#181

MissI, när jag läste om din dröm så kom jag att tänka på häromdagen att du skrev om att du inte hade så hemska finnar som en del med pcos kan ha. Nåt samband där kanske? Att du pratade om det så kanske ditt undermedvetna kopplade ihop det med alien-filmerna.

Annars har jag själv drömt om att jag har haft porer/finnar som det kommit ur var ur (sorry för den bilden) och kopplat det med budskap om att icke-önskvärda beteenden lämnar mig :)


Annons:
[Kathja]1
2012-12-07 21:52
#182

En drömtråd hade nog varit intressant - det blir ju allt som oftast att vi pratar drömmar här inne! Tungan ute

MissInAction
2012-12-07 21:56
#183

#181
Hehehe, ja men det kan nog vara så att det blev lite mycket fokus på det då jag faktiskt skrev om det. Vanligtvis så tänker jag ju på dem bara. Tyckte dock att det var så äckligt att det blev så stora. Tänk dig Baron Harkonnen i Dune-filmen! Tyst

Ja en drömtråd kanske vore något Glad Det är bra med lite trådar på olika teman! Tid, drömmar, feng shui, pengar osv!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-12-07 22:18
#184

Ja fram för mer struktur och ordning och reda här inne! Hi hi, neeeeej det skulle ju inte funka. Men den drömtråd kan vi gott ha.

SHIAWASE
2012-12-07 23:26
#185

haha,, nej struktur och ordning och reda, far vi nog hitta nagon annanstans:)hihi,, dromtraden svavar val ocksa ut i sa smaningomFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-12-08 11:58
#186

Har kommit på ett sätt att få sambon att flytta till nya lägenheten. Om jag gör slag i saken och blir jourhem till en hemlös katt, från katthemmet där jag har börjat som volontär. Just nu är det akut brist på jourhem då vintern har slagit hårt och de har inte möjlighet att plocka in alla katter Rynkar på näsan
Eftersom jag är allergisk mot katt, men det har gått bra på katthemmet! och sambon påstod för ett tag sedan att han också är allergisk… så går det ändå att prova och se om det går.. för en del katter funkar det ju bättre med!

Så jag föreslog idag att vi går till Katthemmet och hälsar på, och så kan hans pappa komma dit och hämta oss sedan, eftersom vi behöver bil för att handla renoveringsgrejer till lägenheten. Då sa han bara att jag kommer aldrig att skaffa katt. Och jag kände hur ilskan och irritationen vällde upp inom mig. Jag må vara allergisk, men jag älskar katter!! Och jag vet folk som är allergiska men har katt ändå. Man vet ju inte förrän man provat, eftersom det är individuellt.
Så om jag tar hem en katt.. till MIN lägenhet… så får han väl fart och flyttar härifrån kan jag tänka mig!!!

Härom dagen sa jag som det var till honom, att jag trivs och mår som bäst när jag är själv hemma om dagarna, eller när jag är ute någonstans själv. För när vi är här tillsammans så är det som att det bara kryllar av negativa energier och jag mår dåligt. Då sa han att han får väl flytta då… så blir det lättare att jobba på lägenheten (NÄHÄ?? Det har jag sagt i över två års tid!)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-12-08 12:51
#187

Usch! Här sitter/ligger jag i soffan, risig som fan och bara ber till Guuuud att jag blir frisk, redan ikväll! Dåligt samvete får jag för sambon lyfter in pellets alldeles själv (30stx16kg)! Jag trodde min förkylning var över men så slog den tillbax med råge! Men jag kurerar mig och jag SKA gå på min älskade systerdotters 7-års kalas imgn, så är det bara!

Jag svullar vindruvor (japp, sambon köpte precis de jag ville ha, massor utav de!) och nu har jag tillverkat lite hett citronvatten med honung.

JAG SKA BLI FRISK!

SHIAWASE
2012-12-08 14:53
#188

En fantastisk dag på Tokyo mineral show, kristaller i massor sedan middag med fantastiska David geiger som har massa av fantastiska kristaller , den största värd 10 miljoner:) finns på min fb sida:) härlig middag , intressanta diskussioner, och famtastiska möten , ännu en bra dagb,tack

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2012-12-08 15:02
#189

Låter härligt Shiawase, fingrade lite på kristaller i onsdags och höll i just en bergskristall. Jag har ju läst geologi med just inriktning mineralogi och struktur geologi. Väldigt intressant men har kommit bort från det. Var i Sala silver gruva i onsdags och blev lite nostalgisk:) Det är vackert och kraftfullt med mineraler och kristaller.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2012-12-08 15:56
#190

Det var en nolla for mycket i mitt inlagg, haha,, 1 miljon ska det va:) Men WOW ,, fantastiskta saker, jag ar inte sa kunnig om kristaller, min man ar,, men idag nar vi hade middag da,, med kristallvarldens "guru":?? sa anvande han (david) kristaller, och forandrade smaken pa vinet!!! Med andra husets vin blev till ett lyx vin!haha!!:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-12-08 17:32
#191

här blev det kurering av influensa i stället för bluesfestival ikväll…är EXTREMT rastlös dessutom, ingen bra komboTungan ute

Otroulig
2012-12-08 17:41
#192

#191 då tror jag att du håller på att bli frisk!! :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-12-09 01:09
#193

Någon som vet vad The Secret - Magin kostar på Akademibokhandeln? Jag har sett priset men minns inte.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-12-09 14:32
#194

Jag är besviken! Besviken deluxe! Jag är alledeles perfekt lagom frisk för att åka på 7-års kalas, men då sätter VÄDRET käppar i hjulet!! Åh, jag lyckades ta mig in till stan (skulle tanka på vägen) och där tänkte jag att ska jag vända om får jag se till att göra det NU…kollade läget på klart.se och om det fanns några speciella varningar utfärdat på aftonbladet, och SMHI har satt klass 2-varning i Skåne och nog kunde jag ana det så som det blåser och snöar här! Drivbildning på sina ställen och snorhalt! Att sitta och köra 10 mil enkel resa då känns inte så skoj…snigelfart på motorvägen och dessutom måste ta sig hem i mörkret några timmar senare! Nej, jag ringe syrran och hon förstod, stackars lillflisan bara som får ha kalas utan gäster då ingen annan heller kunde komma av olika anledningar! Fick pratat med lillflickan iaf och gud vad besviken hon lät! Det skar i moster-hjärtat! Men jag tror jag tog rätt beslut ändå. Vädret är inte att leka med här just nu och SMHI uppmande folk att stanna hemma om man inte var tvungen att ta sig någonstans.

[Kathja]1
2012-12-09 14:34
#195

Bättre att bli hemma och klara sig i behåll, än trotsa vädret makter och inte komma fram. Men klart att hon blir besviken, ni få kompensationsfira en annan dag. Kyss

Annons:
målle
2012-12-09 14:46
#196

Ja precis! När jag nu sitter i soffan här hemma igen och kikar ut genom fönsterna inser jag att jag definitivt tog rätt beslut! Men jag tycker inte om att göra mina små äsklingar bevsikna! Tur nog är hon ju 7 år gammal (imorgon) så hon förstår ju varför men ändå! Men jag lovade henne att komma en annan dag!

MissInAction
2012-12-09 19:47
#197

#194
Åh visst förstår jag din besvikelse!! Det går ju inte att stänga av snöstormen precis….

Jag tror också att hon förstår… och om hon hade varit tvungen att åka bil i vädret så hade hon kanske varit rädd också… vet inte om hon tänker så långt men Glad Det är nog bättre att hon får ha sin moster oskadd iaf!!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-12-10 14:42
#198

Holy macaroni! Snön fullkomligt vrääääker ner här! Jag önskar jag hade en stor fyrhjulsdriven snygg bil!

szirius
2012-12-10 14:50
#199

Här har vi strålande sol, blå himmel och lite,lite puder på markenGlad. Men jag sitter inne ändåSkrattande

crinalina
2012-12-10 16:13
#200

Här har vi också strålande sol, blå himmel (med liite moln) och 17 grader varmt i skuggan.

När jag kom ut från IKEA idag efter att ha köpt bla julskinka och prinskorv så var det så varmt så jag var tvungen att ta av mig jackan. Konstig känsla att först gå inomhus med julpynt och julmusik och julmat för att sedan gå rakt ut i solen och värmen. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-12-10 16:53
#201

#200 Låter sköntGlad. Vi har ju inte värme längre, men däremot kommer advent alltid så abrupt, vi har ofta varmt hela november, typ som en fin augusti och sen pang över en natt blir det minusgrader! Tar alltid lite tid innan man får nån riktig julkänsla, jag tycker att jag nyss pyntade med pumpor och ljungFlört.Och sen vill jag ta bort pyntet lika snabbt igenSkrattande

Sonen vill ha julskinka…har aldrig någonsin gjort( äter ju inte själv)…men får för mig att man behöver en termometer och att det inte är helt lätt att få till..eller? Vad för slags skinka är det, om man nu ska våga sig på att fixa en själv? Den är väl typ "rimmad" eller nåt? Haha, ursäkta mina okunskaper vad gäller köttTungan ute.Kanske inte ens finns att köpa här…Obestämd

crinalina
2012-12-10 17:02
#202

Man behöver inte ha en termometer, det går bra ändå även om man vill ugnssteka den. Det finns massor med information och tips på nätet om olika sätt att tillaga den på. Ja, den är rimmad. Men om man inte köper specifik JULskinka så vet jag inte vad det är man ska köpa. Jag har ju flera olika skandinaviska/svenska matbutiker som säljer julskinka till jul, plus IKEA då. Googla lite så hittar du säkert någon information om vilken typ av skinka man använder om man inte kan köpa "riktig". Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
2012-12-10 20:28
#203

Idag har jag känt mej som en kraftlös trasa:) det blev dock lite bättre på eftermiddagen. Konstigt som det kan vara. Ska försöka ta hjälp av vår grupp manifestation och ladda på lite!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-12-10 20:40
#204

Jag känner som du gör idag Otroulig. Undra om det inte är alla "värdsliga" energier som påverkar oss, eller nåt annat. Jag nådde så bra när jag ock upp och tänkte mig en underbar dag istället ligger jag i soffan och gråter lite då och då. Hoppas ju på en utrensning och jag vet att det här också kommer gå över men kan inte hjälpa att tänka att jag har återigen plockat på mig andras energier. Hoppas på lite pumpande energier i min väg nu!


szirius
2012-12-10 20:49
#205

Jag har haft en braaaa kväll . Musik, musik, musikGlad! Och jag lyckades så bra med hemgjorda falafel till middag som alla gillade.

Nu ligger jag under duntäcket för det är kallt här, brrr.

[Kathja]1
2012-12-10 21:41
#206

Det går ju upp och ner mellan varven - inget att haka upp sig över. Omfamna känslan och glid med tills det är läge att hitta en annan. Själv har jag haft en dag fylld av lyckokänslor.

Theleonora
2012-12-10 21:50
#207

Det gläder mig szirius att du mår bra! Och samma sak med dig Kathja!! Ja, jag omfamnar känslan och tar det lugnt, det förtjänar jag. För allt är som det ska vara och allt är bra :) Nu blir det sängen, go natt!


MissInAction
2012-12-11 07:22
#208

Har ätit frukost och nu ska jag borsta tänderna och gå ut, en halvtimmes promenad till katthemmet. Jag hoppas innerligt att hon som jag ska jobba med kommer dit till 8!!! En del väljer passet 8-12 och andra väljer 9-13… och jag har ju ingen kod så jag hoppas som sagt verkligen att hon tänkt börja 8! Annars blir det en timmes längre promenad.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-12-11 08:02
#209

Skont med promenader Miss!!! njut av dagen:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Stella_Polaris
2012-12-11 08:53
#210

De senaste dagarna har varit omtumlande. Vet inte hur jag ska förklara det annat att det känns som att det händer massor energimässigt runt mig nu. Som ett skifte jag går igenom. Någon mer som känt av samma sak? Jag vet att det skrivits mycket om att december 2012 ska vara speciellt.

Har varit mentalt speedad senaste veckan och har inte kunnit komma till ro men igår så "kraschlandade" jag och sov massor. I natt sov jag elva timmar, som en stock, och idag känner jag mig både rofylld till sinnet och utvilad. 

Jag ser väldigt mycket fram emot nästa år, vad det här kan landa i så småningom. Det känns som om 2013 kommer att bli ett bra och händelsefyllt år!

SHIAWASE
2012-12-11 09:09
#211

Stella! Det verkar som sagt som om det ar mycket som pagar for manga av oss,, sa det ar nog bara att flyta med:)

Skont att fa sova , och kanna sig rofylld!! Kram pa dig, och ha en fin dag!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
2012-12-11 09:19
#212

Tack Shia! :)

Det verkar helt klart röra på sig för många av oss här inne har jag förstått. Häftigt att vara medveten om vad som händer och att få vara med på… vad-det-nu-är. Välbehövligt i mitt fall är det.

Stella_Polaris
2012-12-11 13:05
#213

Okej Universum! Jag vill ha en jättestor förgylld antik spegel! Fixa så att jag hittar rätt spegel till rätt pris!

I gengäld lovar jag att stå naken framför sagda spegel och säga snälla saker om mig själv varje dag och sprida de vibbarna åt alla håll.

TACK! ♥

crinalina
2012-12-11 13:08
#214

Hahahah, UNDERBART!, Stella!! Tack för ett gott skratt och en härlig känsla! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2012-12-11 13:19
#215

Jag har en chilldag idag. Just nu sitter jag uppkrupen i soffan med min laptop och en kopp (koffeinfritt) kaffe och tittar på The Big Band Theory med en känsla av harmoni och att livet är gött på alla sätt och vis i kroppen. Ute skiner solen och det är ca 16 grader varmt i skuggan. Lite senare ska jag sätta mig ute på balkongen och skriva lite och sen ska jag fålla de nya vardagsrumsgardinerna som jag köpte på IKEA igår. Ikväll ska jag göra pannbiff och lök till middag, det var väldigt länge sedan jag gjorde det. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-12-11 13:25
#216

later mysigt, Crinalina:)Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
målle
2012-12-11 13:29
#217

Jag har haft riktigt trevligt på "jobbet" idag! De är riktigt trevliga och snälla där och jag kan lätt vara mig själv! Idag fick jag en julklapp oxå! Hur snällt är inte det?!? Tack!! Jag kommer in i arbetet mer och mer för varje gång jag är där och imorgon är det dags för uppföljningsmöte igen och då ska jag komma med önskemål att få vara där på fredagar också! Det vet jag redan att det kommer gå kanonbra!

Jag ska göra köttfärssås är det tänkt, jag har dock också haft tankar på att göra pannbiff…hmm…men det blir nog köttfärsås iaf! Skrattande

[Kathja]1
2012-12-11 13:36
#218

Jag sitter uppkrupen bland hundarrna i soffan och skriver på sonens överklagan till CSN, tanken är att den ska skickas i morgon. Har en bra känsla kring den så det ska gå bra. Gör små turer ut till köket för at fixa mer te och till hallen (den ligger mitt i bottenväningen på huset) för att putta in mer ved i kaminen.

Ska väl hoppa i termobyxorna om en stund för att pulsa i snön med hundar och man. Skön dag med andra ord!

Stella_Polaris
2012-12-11 16:49
#219

:) Crinalina!
Det är få materiella saker som jag verkligen, verkligen vill ha, men den där primadonnespegeln skulle sitta så galet fint på min vägg här och jag tror helt klart att den skulle få mig att haja till lite, sträcka på mig och anstränga mig för att bli mitt bästa jag varje gång jag går förbi. Man ska ju omge sig med det man vill bli mer av och jag vill bli bättre, glamourösare och mer mån om att träna. Åh! Jag är helt säker på att till och med mina  blekrosa kurvor skulle se riktigt maffiga ut inramade i guld!

Målle, det låter som om du har flow i livet nu, härligt!! Behåll den känslan!

Kathja, din dag med kamin, te och hundar låter helt helt perfekt.

crinalina
2012-12-11 16:51
#220

Absolut helt rätt tänkt Stella! Jag är säker på att spegeln hittar sin väg till dig i ett snart NU. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
2012-12-11 17:17
#221

Härligt Stella i #213!

Idag hände en liten "märklig" sak. Jag var iväg och åt frukost på jobbet och då kom en kille som jag självklart lagt märke till och satte sig bredvid mig. Mot slutet av fikat så började han prata med bara mig. Och då när jag vände ansiktet mot honom för att prata tillbaka så vibrerade mitt pannchakra nåt så enormt. Det var så kraftigt att jag tänkte att nu måste han undra varför mina ögonbryn hoppar så. Alltså vad kan ha hänt?

Aja, jag hoppas han tycker jag är lika fin som jag tycker om honom. Sen får vi se vad som händer, men allt är bra och det är som det ska vara och det är så i varje nu :)


SHIAWASE
2012-12-11 23:24
#222

Kameleonten,,, later som ett fint moteKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-12 20:44
#223

Åååååååååååååååååhhhh, jag är trött, har ont i magen, ont i halsen, vill vara hemma men är så lycklig!!! Jag känner mig som att jag håller på att spricka, som att jag har något att berätta, en JÄTTE grej som kommer glädja många. Men jag vet inte vad det kan vara.

Men det gör inte så mycket - för KÄNSLAN i sig är trevlig.

Annons:
MissInAction
2012-12-12 21:27
#224

Njut av den känslan, Kathja Cool

Imorgon är det Lucia! Och SVT sänder Luciafirande från Uppsala domkyrka. Det rekommenderar jag varmt ♥ ♥ ♥
Kl 07 på morgonen och kl 18 på kvällen.

I år är första året som jag inte var där, tyvärr hade jag inga pengar till det…. detta är iaf en av årets höjdpunkter här i Uppsala.
Första året jag bestämde mig för att gå dit visste jag inte vad jag skulle förvänta mig, men jag blev så överväldigad och rörd redan vid första tonerna… det var som änglasong som spred sig över hela katedralen och jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna ♥ De började då med att stå längst bak och sjunga, det var enormt effektfullt Glad

Lägger in en video som jag filmade 2008, ni får ursäkta det dåliga ljuset och barnskrik och grejer, haha.. sånt är det alltid. Men detta är iaf min favoritsång. Vi har ju pratat om körsång här inne förut, och körsång på latin är jag extremt svag för.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-12-12 21:41
#225

Övar tålamod idag…. Det går sådär. Jag vill ha ketchup effekt NU, jag vill börja mitt nya liv NU. Jag vill bli förälskad och nockad av kärlek NU. Har skrivit dum tankar på papper och bränt upp dom. Tydligen bra tillfälle att göra när det är Svartmåne, göra sig av med gammalt skit. Andas, andas allt är som det ska…..att gå ut i den gnistrande snön hjälper, det är fantastiskt vackert! Jag är i alla fall ännu snyggare nu, har varit hos min fantastiska frisör!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2012-12-12 23:30
#226

# 224 min favvosång också!!! Då ska jag skicka en egen version av den till dig innan julFlört

MissInAction
2012-12-12 23:59
#227

#226
Åh är det sant? Häftigt Skrattande
Nu är jag nyfiken!!

Ska borsta tänderna och gå och lägga mig nu, tror jag kommer sova gott, upp kl 6 imorgon Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-12-13 06:20
#228

Godmorgon och Glad Lucia allihop!

Börjar dagen för mig själv vid datorn med en kopp te och en lussebulle.

SHIAWASE
2012-12-13 07:33
#229

Ja just det lucia!! Har firas ju inte det,, ambassaden brukar ha luciatag men jag ar inte sarskilt aktiv dar, sa lucia far vara for mig,,,,,

Jag borjar nu ma battre,, Mar ju bra for det mesta, men har som sagt manifesterat mig lite turbulens jobb-massigt, som helt har uppstatt genom mig sjalv, genom min vibration, ego och annat,,,

Ar lite fascinerad att det ar saaa tydligt,,, Nu ar jag lugn och harmonisk igen,, men i gar kvall var jag arg, och skickade ett antal mail till min uppdragsgivare (haha),, men insag ju i morse att det i grund och botten ar jag som har dragit till mig detta pa grund av att min vibb har varit ur balans,,, och pa grund att min tillit till universum ocksa rubbades!!!

Intressant, jag tror det hela startade nar det blev massa pengaprat har inne, ,kande att jag borjade vibrerar pa ett satt jag inte onskar, sa jag slutade lasa dessa inlaggen,,,, men det rackte tydligen inte. Att dessa inlagg kunde ha ett inflytande pa mig visar ju bara det att jag var i oblans,,,,

Idag hade jag en timmas kristall-meditation med min man:)  och detta hjalpte till att rensa upp. Jobbgrejen ar inte avklarad, men jag har nu fatt distans och jag har ingen ilska riktad mot nagon, utan mera uppskattning till att jag fick en fingervisning,,, och tilliten ar ocksa tillbaka,, men jordning, meditation, och ANDNING,,, behovs nog ett tag till!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2012-12-13 08:38
#230

Tja, jag vet inte varför men penga trådarna känner jag ett motstånd till. Pengar verkar jag ha en bra relation till, eftersom dom räcker och blir över, det känns som att jag har ett överflöd. Pengar är ju liksom bara papper och nåt mänskligt påhittat. Och har inget värde i sig. Dom här trådarna ger mig ingenting. Annat än brist vibbar. Så jag inser att dom inte är för mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Stella_Polaris
2012-12-13 09:55
#231

Glad Lucia alla! Den här morgonen är alltid så mysig: lussefika i soffan framför tv tillsammans med min man!

Jag tycker att jag gjort enorma framsteg vad gäller två feta hang-ups i mitt liv de senaste veckorna: att säga nej och låta saker eller människor försvinna och pengar.

Nästa sak som jag vill ta itu med är motion. Just nu är det bara förknippat med tvång, måsten, ångest och dåligt samvete. Jag vill istället känna att det höjer min vibration.

I de två andra fallen har nyckeln varit att lyssna på min magkänsla, våga och "just do it". Jag antar att jag får göra samma sak här. Så det får bli ett yogapass i skenet av levande ljus här i eftermiddag, precis när det börjar skymma.

målle
2012-12-13 14:19
#232

Är det någon av er här som har en surfplatta? Jag har på senaste veckan blivit jättesugen på att skaffa en! Tidigare tyckte jag de verkade så onödiga men det bottnar ju i min okunskap om de! Nu verkar de vara toppen! Dock ska jag granska och studera de lite till men har någon av er en och hur är de egentligen? Skrattande

Håbe
2012-12-13 17:49
#233

Vi har en. Jag använder den inte jättemycket. Det är mest barnen som har den. Men den var jättepraktisk att ha med sig när jag var på kursen. Dator, tv, skrivmaskin, kamera…allt i ett. Vår miss var att vi har Iphones båda två men köpte en androidsurfplatta vilket innebär att man inte kan använda de appar man har betalt för i surfplattan. Så med facit i hand så borde vi ha köpt en ipad.

målle
2012-12-13 18:08
#234

Aha ok! Jag lär inte ha det problemet då jag har en Windows-telefon och ngn Windows-platta lär jag INTE köpa haha (dyyyr) så för min del där spelar märket nog ingen roll. Men jag ska ut i butikerna och klämma och känna Skrattande

MissInAction
2012-12-13 19:20
#235

Har ingen surfplatta ännu men jag skulle rekommendera dig att kolla in Prisjakt och jämföra olika beroende på vad det är du är ute efter Glad
De har recensioner, specifikationer och omdömen.

Trevlig Lucia på er Glad

Idag har varit lite av en prövning för mig. När jag gick hem från katthemmet ringde jag sambon eftersom han sagt att han skulle ta ut pengar på lunchen, så att jag kan köpa mer saffran till lussekatt-baket. Han hade inte tagit ut pengar. Skulle göra det om kanske två timmar, sa han. Men så blev det inte heller. Han hade det med sig när han kom hem kl 17. Och då ville jag inte ställa mig och baka vetebröd med tanke på att Lucia började kl 18. Imorse kunde jag bara se första halvtimmen.

Såååå, det var lite kris i mitt huvud för jag har alltid tidigare år sett till att baka både pepparkakor och lussekatter före Lucia. Och nu blev det inte så. Har faktiskt inte ens druckit någon glögg idag. För mig som håller hårt på vissa traditioner, bland annat glögg/varm choklad med lussekatt och pepparkaka så blev det naturligtvis en törn i sidan. Men jag har fått tänka att vad gör det egentligen att jag inte hann baka lussekatter till idag? Om hundra år kommer det inte spela någon roll. Även om det är tradition och det är mysigt. Men jag får baka dem imorgon eller någon annan dag, helt enkelt! Alla ingredienser finns Glad

Jag är en sådan där som gillar att planera och veta vad som ska hända, för då känner jag mig lugn och trygg. Och just såna här saker har jag fått jobba en hel del med på sistone, då jag inser när jag är i färd med att bestämma saker.. att det kanske inte är så viktigt egentligen att det blir si eller så.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-12-13 20:27
#236

MissI - Oj vad du växer! Underbart framsteg det där med att "vad gör väl det om 100 år". Heja dig! Kyss

Otroulig
2012-12-13 21:55
#237

Tog ledigt i morgon, Hurra för mej!! Har haft lite dåligt med energi. Alla mina gulliga arbetskamrater säger bara, JA det gör du rätt i. Hoppas jag får vilja och inspiration och hittar julklappar i morgon till alla barn. Eller åtminstone några. Ska få besök av en underbar gammal vän som jag inte sett på flera år i helgen. Ser verkligen fram emot det. Mycket har passerat under broarna de sista året. Vi kommer att ha mycket att prata om.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
2012-12-13 23:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#238

harliga framsteg Miss! Nar man borjar lara sig "rucka" pa principer och vanor, sa blir det liksom en lattnad ocksa, att man inte behover saker pa ett visst satt:)

Otroulig, Njut av dagen!!!

Har ar det sadant harligt vader varje dag,, fotot nedan ar utsikt fran oss den 12/12/12,,,  Idag ska jag jobba lite, fixa julklappar till mamma och skicka ivag det paketet, kopa ingridienser till tartbak (minsta fyller ar pa sondag:) CHoklad, knack , godisbak (som vi ska gora i morgon)

Men framforallt sa ska jag MA BRA, Kanna in mig sjalv, har jag tankt!!:)

Ha en fin dag alla fina:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-14 07:34
#239

Det samma!

Själv går jag av ett jobb-pass om 1,5 timme. Ska bli skönt att komma hem. Har frustit hela natten och vaknade med ont i huvudet och halsen, är nog för att jag tänkte att jag behöver ligga i sängen hela helgen, hi hi. Har väl inte lärt mig att jag ju nu förtiden lägger mig där utan att vara sjuk.

I natt landade min lille pojk (22 år, 190cm och stl 45 i skor) i Sverige. Iiiiiiihhhh! Ni blir han hos sin faster tills i nästa vecka, men det är okej då Stockholm är tabart om man jämnför med Wollongong (10 mil från Sydney) Australien.

Livet är alllt bra gott att leva och snacka om att saker och ting ordnar sig! Jag önskade att det skulle ordna sig så vi kunde betala sonen skolavgift i väntan på att CSN ska återfår förståndet och ge honom pengarna och jag önskade att han skulle komma hem så jag fick krama på honom. Och på 4 dagar hade det russlat in 70 000kr från olika håll!

Puss på er alla fina och ha en underbar dag! För det ska jag ha. Skrattande

Otroulig
2012-12-14 11:40
#240

Välkommen tillbaka Shiawase;) härligt att höra hur du är tillbaka i dina härligt höga vibrationer! Kathja så himla roligt att höra hur allt löser sig. Satt just och läste ett inlägg på FB om en människa som misshandlat djur. Det var fruktansvärt. Först tänkte jag dela. Sen kände jag efter i kroppen, är det här verkligen känslor jag vill att andra ska känna. NEJ! Har precis ätit brunch - omelett, efter morgonpromenad i snön. Det ligger en glädje och pirrande förväntan i min kropp❤ Det är så spännande att se vad som komma skall. Kram allihop och ha en härlig dag!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-14 12:04
#241

Otroulig - det är en skön känsla att gå runt med. Skrattande

Själv började jag nästan gråta av lycka då jag körde hem från jobbet då känslan av att allt är helt rätt och att jag (redan) hade sagt upp mig och nu bara skulle göra mina grejer fram över kom över mig. Oooooiiiiiiii!

Otroulig
2012-12-14 13:01
#242

Härligt Kathja!! Nåt liknande pågår i min kropp tror jag. Tyvärr är det inte bara ödmjukhets känslor med i bilden;) Men dom kanske kommer när jag mer ser vart jag ska och inte vad jag gladeligen lämnar:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2012-12-14 13:42
#243

Här hemma fortsätter kurering av halsar och snoriga näsor. Men vi har det bra, vi firar livet varje kväll, jag känner att jag vill göra det baraKyss. Massa "borden" här hemma som jag gladeligen struntar i, tills jag får ett energiryck. Funderar tom på om vi kanske ska beställa fredagspizza idagCool

SHIAWASE
2012-12-14 15:22
#244

Otroulig!!! Dina sista inlagg ar UNDERBARA!!!! Precis den vibration som jag vill kanna fran andra just nu TACK!!!! Pirr!! Underbart!! Lycka Underbart,,,Gladje Underbart,, forvantningar, harliga sadana,, Jag bara KANNER en STRALANDE LYCKA, GLADJE,,, riktiga vortex vibbar fran dig,, tack tack:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2012-12-14 15:25
#245

Puss Shia❤❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-14 15:31
#246

Shia du är min idol! Kyss

Otroulig
2012-12-14 21:21
#247

Jag vill reklamera denna sida, var gör man det?

Har nu gråtit tre gånger idag efter att ha läst alla inlägg här, skärpning!…;)

 …………………av kärlek ni underbara människor… min bägare svämmar över!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2012-12-14 21:27
#248

# 247 Det är bara att insupa Otroulig! Du ÄR en helt underbar person - det syns på ditt foto, det strålar om dig. Lyllo den karl som vinner ditt hjärta, han kan skatta sig lyckligKyss. Lyckligast kan du ju vara själv, som får umgås med dig själv hela dagarna, hahahaSkrattande

crinalina
2012-12-14 21:29
#249

Det gör du till mig, men gråta av av kärlek är det bästa som finns så jag godtar inte reklameringen!

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-12-14 21:33
#250

Haha Crinis, vad du är kinkig❤❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-12-14 21:40
#251

Japp, kinkig, strikt och hård, det är jag det!! Skrattande ♥ ♥ ♥

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-12-14 21:45
#252

Gråta är bra. Dela känslor är bra. Vilken tur att vi har varandra!

crinalina
2012-12-14 21:56
#253

Okej då Otroulig! Om det är så viktigt för dig så avslutar vi den här tråden nu och startar en ny! (Fast mest är det för att denna tråden redan börjar bli full för att vi klottrar på så bra!) Tungan ute

Den nya hittar ni här.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-12-14 21:59
#254

Japp Kathja, är så tacksam. Och Crinalina TÄNK att du förmodligen har kraften att blocka mej från den här sidan. Det skulle vara som ett döds straff ;), Tur att du är en innerligt älskande människa ❤❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: