Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1776 ggr
myworld
2012-11-27 22:06

tacksamhet och negativa känslor

Hej. Jag är ny här och ny för LoA oxå. Jag har börjat med the magic och va jättetaggad ibörjan och hade massor med possitiva framtidsvisioner mm. Och under tiden har jag blivit intresserad av en tjej och vi verkade komma överens bra och så. Men nu är hon inte intresserad längre eller håller sig undan iaf. Jag grottar in mig i det varje kväll och kan inte fokusera på LoA och the magic övningarna vilket är det jag verkligen vill.jag känner att tacksamheten i övningarna är oärliga då jag är negativ pga detta. Visst jag är bara på dag 6 och antar att det tar flera månader av LoA-tänk innan man får flyt. Meditation hjälper i en timme kanske men sen börjar det gnaga i huvet varför hon inte är intresserad mm. Tips på min situation och gärna några success-stories så att man får lite inspiration vore tacksamt:) Ps. Ett jättebra forum detta. Skönt att det finns ….TACK!!!

Annons:
MissInAction
2012-11-27 23:08
#1

Hej! Välkommen in i värmen hos oss Glad

Först och främst vill jag protestera. Det tar inte alls månader!! LoA verkar överallt, hela tiden, och så fort vi börjar skifta fokus och förändra vårt sätt i positiv riktning så kommer vi att märka skillnad!

Det kan vara en sån enkel sak som att hälsa på grannarna och le mot människor du möter, som du inte känner. Var uppmärksam på din omvärld så ser du säkert saker som du är tacksam för och som du tycker om. Vackra saker, praktiska saker, må bra-saker… och när du uppmärksammar det så har du positiva känslor inom dig! Glad

Du kommer nog bli förvånad över hur snabbt förändringen kommer. Universuom svarar an på allt du gör och känner.

Det blir inte katastrof för att du tänker negativa tankar ibland. Det viktiga är att du är medveten om det nu och det är då du har chans att vända det till något positivt! Exempelvis att det regnar och du tycker det är trist väder… så ta på dig ett par färgglada gummistövlar och ett fint paraply och ta en promenad i regnet! Eller bara regnställ.. känn regnet! Och var glad för att vi har vatten! Låter kanske klyschigt men våra känslor och tankar är våra starkaste redskap, och det är upp till oss att vara medveten om dem och se till att det åtminstone är övervägande positivt!

Inspiration? Kanske kan du skumma igenom våra manifesterings-trådar! Här är den pågående

Jaha, jag hade bara tänkt skriva lite grann här, men det var tydligen lättare sagt än gjort - jag hoppas att jag inte förvirrat dig! Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-11-28 10:28
#2

Hej myworld och hjärtligt välkommen in hit till oss!

Jag tror att vi alla när vi först fick nys om och började inse vad LoA var blev jättesporrade och inspirerade och började göra om en massa framtidsplaner osv. Och med all rätt. Det ska man ju naturligtvis göra, och vara. Men det betyder inte att man hela tiden måste vara på topp. Man vare sig kan eller bör vara på topp hela tiden.

Ju mer du läser och om du fortsätter att hänga här inne med oss, desto mer kommer du att förstå att det handlar om att i grunden förändra sitt sätt att tänka och se på saker. Att byta fokus till vad man vill och vad man har, istället för vad man saknar och inte har. Att se det positiva i det som händer och sker, att älska sig själv och sitt liv, och att vara lycklig inifrån och ut. Allt detta är en process och det är ingenting som går på en natt, men det är inte heller något som tar månader att börja skifta. När man väl börjar bli medveten om sina tankar och känslor så kan man jobba på att byta ut de dåliga mot bra istället.

När det då gäller den där tjejen.

Det första du ska lära dig är att alla händelser är isolerade och har ingenting med resten av ditt liv att göra. Så bara för att tjejen nu inte visar intresse betyder inte det att du inte har en massa andra bra saker i ditt liv som du kan, och absolut, verkligen borde, vara tacksam och glad för. Att något inte är som du vill är inte en anledning till att inte vara glad för resten.

Tex så dog min styvfar nyligen och jag var ju naturligtvis jätteledsen, men det tog inte bort från det faktum att jag faktiskt är jättelycklig och harmonisk i resten av mitt liv. Jag är fortfarande lika glad och lycklig som innan. Men jag är ledsen för att jag förlorat någon jag älskade. Två saker som inte påverkar varandra.

Det andra du ska lära dig är att vi ofta tror att vi vet vad vi vill fast vi egentligen inte har en aning. Vi fäster ofta vår kärlek på en person för att vi tror att den personen har allt det som vi vill ha. Om det sedan inte blir som vi tänkt så beror det på att den personen trots allt inte var den vi trodde den var.

Att vi vill ha ett förhållande, eller vad som helst annat också för delen, är för hur det får oss att känna. När det inte funkar med någon så beror det på att det förhålandet inte kan ge oss det som vi innerst inne vill ha. Fast vi tror att det ska göra det.

Hmm, rörigt? Ingen fara. Det kommer att klarna med tiden.

Det du behöver göra är att sluta tänka på just den tjejen och istället börja tänka och fundera på hur du vill känna och må i ett förhållande, och sedan lita på att när du är redo för det, när du är på samma linje i det du gör som du är i ditt absoluta inre då kommer det att hända grejer. Och håll ögonen öppna för det kan vara någon helt oväntad. Jag vet, det var det för mig.

Något som är bra att veta är att när det kommer till LoA och vad vi önskar så tror vi ofta att vi vet vad vi vill, men det är väldigt sällan vi faktiskt vet exakt vad vi innerst inne önskar. Så lägg inte tid på att tänka ut drömmar. Känn ut drömmar istället. Det är känslorna som är de viktiga.

Fortsätt med dina övningar, de är jättebra. Jag har själv gjort dem.

Nu blev detta jättelångt, men det är normalt för mig. hahaha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

myworld
2012-11-28 21:41
#3

Tack för era bra svar Crinalina & Missinaction. Jag känner mig verkligen välkommen, tack! Att vara vänlig och trevlig kan vara en utmaning vissa dagar. Men jag förstår att det är en del i LoA oxå. Jag är ganska medveten tack vare att jag har mediterat en del förr. Men framförallt är jag medveten om att inte vara medvetennär jag glider in i det "vanliga" livet igen. Men nu är jag trött på att inte förändra, så jag är glad att jag hittat LoA som i kombination med meditation blir bra tror jag. Jag har lite svårt att släppa tjejjen. Men jag förstår att jag bör göra det. Jag har en vision om hur min älskling ska vara:) men problemet är att hon dyker upp där oxå, så jag rör ihopp det. Men jag ska fortsätta kämpa. En sak som är lite svår att fatta dock är om jag ska känna en dröm eller vision och samtidigt kanske jag inte vet vad jag verkligen vill som du säger Crinalina. Hur ska jag då kunna skapa min framtid om det skapas utan att jag är medveten om att jag ville det? Eller rör jag till det? Sen så har jag läst att det är bra om visionerna är så tydliga in i minsta detalj för att det ska bli rätt. Men jag försöker få en helhetsbild av min framtid, och om alla detaljer ska in så blir det väääääldigt mycket. Ska man fokusera på en sak i taget kanske. Hälsan först tills den blir bra, tjej sen osv….? Kul att ni sägef att det händer saker ganska omgående. Det är inspiration. Det gör inget om era inlägg är långa, det är ju vettiga saker, och tack för att ni bryr er:) Ps. Missinaction…klicka på din länk och se vart du hamnar :D TACK!

MissInAction
2012-11-28 22:03
#4

Hahaha! Ojdå, så går det när man inte är uppmärksam på vad man har för text i urklippet! SkämsFlört Det är en film som jag vill se på grund av att jag har en stor crush på Ian Somerhalder Oskyldig

Om du inte redan har hittat tråden jag ämnade länka till så finns den här! På riktigt! 

Oj, visst vet jag att man inte har lust att vara glad och vänlig alla gånger. Du kan om du vill prova det här, det är lite som en sport för mig. Varje gång som jag tänker en negativ tanke om någon, ofta folk jag "råkar ut för" på stan, eller irriterar mig på… så tvingar jag mig själv att tänka minst en positiv tanke om den personen och/eller skicka kärlek till personen! Och faktiskt så försvinner min irritation på en gång och jag upptäcker att jag ler! Det är magiskt ♥

Jag ska väl låta crinalina svara på vad det var hon menade, men jag ville inflika att det är känslan som du vill ha, som är det som Universum kommer svara an på, och ge dig mer av. Och en känsla kanske du kan få av både en och flera händelser och saker och människor. Med andra ord så behöver vi verkligen inte sitta och tänka ut alla omständigheter och situationer vi vill ha, och detaljer. Dels så frångår vi då känslan… och dels så tenderar vi när vi tänker på specifika saker vi vill uppnå, att fastna i hinder och omständigheter… vilket inte är vår sak att tänka på! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: