Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 999 ggr
Theleonora
11/21/12, 11:11 AM

Ja eller nej!?

En snabb omröstning: köpa den nya lyan eller ej? Hinner inte skiva vad jag tänker eller tror eller känner. Lite kaos just nu. Vad känner ni? Jag är medveten om att beslutet och ansvaret i slutändan ligger hos mig!


Annons:
SHIAWASE
11/21/12, 11:28 AM
#1

nej,,eller ja….:)

Om den kanns HELT ratt skulle du inte behova fraga:)

MEN det behover inte varaFEL for att det inte kanns HELT ratt!!!

Sa,, i slutanden sa spelar det liksom ingen roll:)

Kanns de kul, spannande , sa visst!! Kop den! Inget kan ga fel, allt ar ok, precis som det ska vaFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
11/21/12, 11:48 AM
#2

Jag kan verkligen inte säga ja eller nej! Men jag säger som så att om du tittat på den och du kan se dig själv bo där - varför inte! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/21/12, 12:23 PM
#3

Nej - tvekar du är det inte rätt och det kommer att komma något annat som är bättre och dit HEMMA.

crinalina
11/21/12, 1:04 PM
#4

Jag tänker vare sig säga ja eller nej, eftersom jag inte vet vad du känner för den lägenheten.

Att du tvekar behöver inte betyda att det är fel, det kan helt enkelt vara så att du är förvirrad i dig själv just nu, och det vet vi ju att du är lite grann.

Om du kan så försök att skala bort alla TANKAR, och så sätter du dig ner i lugn och ro, tar ett djupt andetag och se dig själv i den "nya" lägenheten. Hur känns det? Känns det bra?

Alltid när man står inför ett beslut så har man ett val, det alternativ man bör välja är alltid det som får dig att känna bra känslor. Får tanken på att köpa den lägenheten och flytta in och göra det till hemma dig att må bättre än tanken på att stanna där du är?

Om du kan skala bort alla tankar på varför, hur, pengar, vad andra anser osv, vad KÄNNER du?

Följ ditt hjärta, inte dina tankar, bara dina känslor.

Kram

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
11/21/12, 7:14 PM
#5

Nu frågade jag ju efter vad ni känner, rent intuitivt men inser att trådstarten inte visade det så tydligt. Sen måste jag säga att ni har blivit väldigt överbeskyddade mot mig ;)

Aja, jag hade ju frågat universum om tecken och jag fick det gång på gång, men jag lyssande inte. Sen så började jag med övningen att allt är som det ska vara och jag har det jag ska ha, inte helt lätt men det gick efter ett tag. Samtidigt så körde jag Andas och släpp det och jag hade egentligen bestämt mig innan jag skrev inlägget men jag tror jag ska öppna en tråd om mitt förhållande till pengar om jag inte kommer till insikter själv så småningom. När jag väl bestämde mig så kände jag ytterligare lättnad. Och jag är stolt över mig själv att jag hanterade mäklaren bra och var tydlig!! Pluspoäng till mig :)

Så tack Kathja för ett rakt svar! Uppskattas.

Crinalina, jag tror mitt förhållande till pengar gör så att jag blockerar mig just nu både vad gäller försäljningen av min egen lght och även vad gäller nytt köp. Så det blir väl nästa projekt att jobba vidare på. Yeeeay, fortsättning följer, suck.

Lyckades precis nu skrämma iväg en mäklare, jag gjorde verkligen allt man inte ska göra… Men det är ok och allt är ok. Sen tror jag att jag lyckades komma åt en öm punkt (såklart) och jag lyckades nog återigen med konsten att känna in hans känslor, vilket jag måste sluta med, omedelbums. Men det är bra att jag är medveten om det för då "försvinner" det snabbare.


crinalina
11/21/12, 7:21 PM
#6

Nu är det ju så att vad vi känner och vad vi tror inte ska ha någon som helst betydelse för dig. Att jag svarade som jag gjorde var just för att du hela tiden söker din bekräftelse utanför dig själv. Och det är för att du gjort det i hela ditt liv som du är där du är idag.

Jag tillbringade år med att ge andra raka svar på liknande frågor, men insåg så småningom att jag då rådde dem till att agera utifrån mig själv och inte utifrån dem. Du kommer aldrig att få ett ja eller nej på en sådan fråga från mig för att för mig betyder inte ett lägenhetsköp för dig någonting, om du förstår vad jag menar.

Det enda som betyder något är vad du vill, vad du känner och vad du gör, för din egen skull. Våra åsikter är enbart baserade på våra egna, personliga grunder och går helt enkelt inte att med ett rakt ja eller nej rättvist att anpassa på någon annan över huvud taget.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Theleonora
11/21/12, 7:32 PM
#7

Crinalina, så klart jag förstår att ni inte kan fatta ett beslut åt mig, speciellt inte med tanke på att ni inte vet något om lägenheten. Och inte om mig heller. Det var mer därför jag ville ha ett intuitivt svar.

Men det kanske blir svårt eftersom ni har sett nåt annat av mig, vilket jag förstår. Om jag säger såhär, jag har alltid varit sån med min mamma att jag alltid bestämmer mig först, sen pratar med henne och ser vad hon säger. Oavsett om hon håller med mig så står jag fast vid mitt val. Hm, och nu gjorde jag likadant här… Undra vad det här fyller för funktion för min del?? För idag har jag betett mig sådär som jag har gjort tidigare. Alla mina beteenden har varit upprepningar från hur jag har varit tidigare, inte nödvändigtvis samma period i livet men tidigare. Det måste ju vara kopplat till nån insikt.

Hm, nu märker jag ju att jag när jag skriver så kommer det upp saker. Spännande..

Så tusen tack för ditt "tough love". Hehe!! För du har fått mig att inse saker med ditt senate svar!!

Kyss


Theleonora
11/21/12, 7:33 PM
#8

Ni är ju helt underbara. Idag hr inte nånstans handlat om lägenhetsköp eller nån annat, det har ju bara varit en enda lärdom, hela dagen. Ska äta först, har inte hunnit med det och sen meditera!! Och se om jag kommer på vad!


linnease
11/21/12, 7:40 PM
#9

hehe, jag gillar att leka med intuitionen, min sa NEJ. sen skummade jag tråden.. men fattade inte vad det blev, ja eller nej? Nej?

Theleonora
11/21/12, 7:43 PM
#10

Hehe, oj, är så inne i mina andra tankar. Alltså jag håller på såhär också, kommer liksom inte riktigt till skott och jag skyller på ABCn, faktiskt. Mitt minne eller konc funkar inte optimalt längre.

Precis, det blev NEJ!! Och jag är glad. :)


MissInAction
11/21/12, 7:47 PM
#11

Vad skönt att det känns bra, kameleonten!! Då var det rätt beslut SkrattandeDu kommer inte känna något behov av att fråga någon annan när du vet att du hittar din lägenhet!

Kan inte hålla mig Skäms men din insikt? Har den något att göra med att om du fortsätter göra som du alltid har gjort, så kan du inte vänta dig något annat resultat än det vanliga? Och om du vill ha förändring, så måste den börja i dig?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/21/12, 7:59 PM
#12

Ja, det känns bra!

Jo, din insikt. Du har ju helt rätt där. För så fort jag mår bra kör jag in på samma bana men nu tycker jag att jag vände den snabbare (iaf vissa delar av det). Medan andra saker blev mindre lyckade. Hm, tack för den insikten ska nog klura på det. Men jag tror det är lite mer än så, läste i en annan tråd om Szirius kusin och jag känner igen mig där också. Så det handlar dels om det du skrev men även om trygghetskänslan, vilket jag ju jobbar med konstant känns det som. Sen har jag en blockering kopplat till pengar fast det kanske inte är pengarna utan det är nog tryggheten. För som sagt jag blev ju ganska ekonomisk av mig redan som barn. Hm.. Obestämd


Upp till toppen
Annons: