Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 872 ggr
szirius
2012-11-20 11:50

projektion

Jag kom att tänka på detta spännande ämne genom veckans uppgift. I boken "Krama din skugga" skriver Debbie Ford om detta med projektion på ett sätt som för mig var en aha-upplevelse. Som ni ju vet så har de sidor vi irriterar oss på hos andra mer med oss själva att göra, det är ofta en sida vi vägrar erkänna att vi själva har. Tex tanken "han lyssnar aldrig på mig" = JAG lyssnar aldrig på mig själv! Inget nytt, eller hur?Flört

Men nu till det fina i kråksången: de goda sidor vi ser i andra är OCKSÅ en projicering! Vi kan nämligen bara se de fina sidorna hos andra som vi själva bär påGlad. När jag läste denna bok var jag i ett stadie där det kändes som jag kört fast - jag kunde uppskatta och älska så många i min omgivning men inte riktigt mig själv. När jag fick ord på detta: att även de GODA sidor jag ser i andra har jag själv, så klingade det an i mig. Plötsligt kunde jag se mig själv med andra ögon, att det faktiskt stämde.

Så ju mer ni bejakar de fina sidorna i andra, desto mer bejakar ni dem i er själva. Det är därför många av veckans övningar kan ha så helande verkan på oss.

KramKyss

Annons:
SHIAWASE
2012-11-20 12:15
#1

Jaaaa!!!!!

Ofta glommer vi ju bort detta nar vi sager att omvarlden speglar oss sjalva!!!

Jag har ju mer och mer av fantastiska moten pa sista manaderna vilket jag ju vet att det beror pa att jag har hojt min energi!!! Men nu ska jag nog ta och njuta av mig sjalv annu mera!!!

Tack Szirius

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-11-20 12:16
#2

Tack för den fina påminnelsen!

Har själv funderat lite på det där då jag har ett ansträngt förhållande till min syster, eller det var iof fel för jag har just inget förhållande med henne då jag har vart att hålla mig borta då jag mest bli irriterad på henne.

Nu har hon tagit steget och berättat att hon saknar en relation, bla bla bla, och jag funderar mest på VARFÖR jag blir så irritrad på henne mellan varven. Men det kommer väl att visa sig med tiden, nu fick jag lite mer att tänka på…

Vilka sidor i mig själv är det jag ser och stör mig på?! Skrattande

crinalina
2012-11-20 13:13
#3

szirius, detta är ju precis en del av denna trestegsövning, och jag skulle ta upp den till den tredje och sista delen av övningen. Nu har jag valt att skjuta upp den tredje delen och fortsätta med förra veckans övning även denna vecka, då det verkar vara många som har problem, av olika slag och anledningar, att göra den.

En mycket viktig påminnelse! Tack för det! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-11-20 13:14
#4

Ja det här är värt att lägga ner en del tankekraft på! Vilka kvalitéer hos människor beundrar vi? Och vilka ogillar vi?

Människor har sannolikt många egenskaper och sidor som vi inte uppfattar också, antingen för att vi inte känner personen, eller inte känner personen tillräckligt. Men tror ni att det också kan vara så att vi aldrig kommer att upptäcka sidor hos människor, om vi inte har dem inom oss själva?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: