Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1849 ggr
SHIAWASE
2012-11-19 08:07

Förändra NUUU!

Om vi vill forandra varat liv just NUUU!

Vad ar det viktigaste!

SLUTA PRATA OM HUR DET AR NUUU!!!!

SLUTA PRATA OM HUR DET HAR VARIT!!!

Vi vet ju att vi far det vi fokuserar pa,,,,, LoA fungerar vare sig vi ar vaken, sovande, medvetslos eller vad som helst!!!! LoA VERKAR ALLTID!!!

Ofta kan vi kanna en frustration over att inget hander.

Men det ar vi sjalva som ar bromsklossen!

Ta bort den, och tilllat flodet.

Sa enkelt ar det.

Hur vi bromsar upp?

Genom att PRATA , TANKA, FOKUSERA pa den verklighet som finns framfor vara nasor just NU, den som vi egentligen inte vill ha!Förvånad

OCH, genom att PRATA, TANKA, FOKUSERA pa den hemska verkligheten vi hade som barn,, den som vi egentligen inte vill aterupplevaFörvånad

Genom att gora det, sa far vi precis det vi fokuserar pa Oskyldigvi far MERA AV DET VI HAR NU, det SOM VI EGENTLIGEN INTE VILL HA MERA AV.

och
VI FAR ATERUPPLEVA SAKER som vi trodde vi hade klarat av, bearbetat i varat forflutna, det som vi inte vill uppleva igen. Skrikandes

Och, vad kanner vi da? Jo, en enorm frustration over att vi star och stampar pa samma stalle!!Rynkar på näsan

Sa alla underbara , sprudlande sjalar har inne :) (inklusive mig sjalv naturligtivs(haha)). Kyss

Nar vi hamnar i dessa stampande, Deja Vue tillstand,,,,DA ar  det nog bast att ta en titt pa vart varat fokus ligger,,

Ansvaret ligger hos oss sjalva, bara hos oss!!

Ha en fin dag alla fina sprudlande karleksvarelserKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2012-11-19 12:00
#1

Amen! Flört

retep
2012-11-19 12:25
#2

Uppmärksamhet och närvaro!

Nuet är i rörelse, framåt!

Följ med!

Skapa den och allt det!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
2012-11-19 12:31
#3

Jag håller med i precis allt utom en sak!! Det är fokuset på NU. Nuet kan med fördel användas för att skapa den framtid man vill ha - genom att man ser och ägnar uppmärksamhet endast åt det positiva. Allt från vackra växter och djur till något man gillar hon sina medmänniskor, sköna kläder, goda dofter etc.  Om man är uppmärksam och ser sig omkring så finns det små, små saker överallt. Och även större saker - i nuet! Och när man börjar ägna dem uppmärksamhet och kärlek, så växer den kärleken… den sprids som ringar på vattnet,

Visst kan man bromsa upp om man fastnar i hur eländigt nuet är! Men det gäller att hitta allt det vackra i nuet Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-11-19 12:36
#4

Tack för denna!! Jag tar till mig av allt, du har så rätt. :) ska läsa om och om igen. Kram


SHIAWASE
2012-11-19 13:07
#5

Miss! Visst ar det sa, precis!!

Vad jag menar ar att inte fokusera pa den verklighet man har om det inte ar den verklighet man vill ha,, Fokusera inte pa den , MEN naturligtvis vara uppmarksam och uppskatta allt det underbara som finns NU. Att uppsatta Nuet ar ju viktigt,, som vi ofta pratar om ,,, Men valj vilken verklighet du ger fokus och uppmarksamhet at helt enkelt

Vill man skapa en forandring , sa sluta att prata om den verklighet man egentligen inte vill ha, helt enkelt, MEN att uppskatta allt annat fint som finns i nuet det ar absolut jattebra!!! Det skapar ringar pa vattnet, ALLT skapar ringar pa vattnet, sa bestam vilka ringar du vill skapa helt enkelt:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-11-19 13:11
#6

Glad jag blir kameleonten att detta kandes bra for digKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
retep
2012-11-19 13:31
#7

Shiawase, du säger det så fint..och jag tänker att

När man följer nuet i sin rörelse, uppmärksam och närvarande.

Då befrias vi från tanken och känslornas band och Lagen kan flöda fritt i våra liv

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Jofiel
2012-11-19 14:44
#8

Vilken bra tråd!!

Det är precis som jag tänker och känner och försöker leva efter. Men visst kan det vara svårt i vardagen ibland.

Jag försöker vara positiv och uppskatta allt fint som finns i nuet. Men visst har jag fått frågan några gånger typ "Tror du verkligen att sådant trams fungerar? Men jag brukar svara att "Nej jag tror inte, jag vet att det fungerar Glad

Otroulig
2012-11-19 17:19
#9

Haha, snacka om att det här är precis vad jag behöver göra nu i varsel tider och allt. Nu har jag sagt vad jag velat och från och med nu är det bara flöde och kärlek jag ska fokusera på. Ride On!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
2012-11-20 08:54
#10

Mmmmm #0

Tack för påminnelsen,,, glömmer ju så lätt bortSkäms

SHIAWASE
2012-11-20 09:07
#11

Ah, tack roreGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-11-20 13:54
#12

Exakt! Fokusera på det i sitt nu som man älskar, ta vara på allt det bra man har skapat sig och njuta av alla underbara och härliga känslor.

Lägg fokus på det i ditt nu som du VILL ha i din framtid, men samtidigt skapa sin framtid i tanke och känslor genom att hålla det i ditt fokus också.

Det gäller att se det bästa, att känna det bästa, av båda världar. Drömma om framtiden, njuta av det man älskar i nuet.

Kanonbra påminnelse Shia! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Miwis
2012-11-20 22:32
#13

Tack för en inspirerande tråd! Glad I trådstarten fastnade mina ögon direkt på ordet Prata. Jag vet att orden också är viberationer, och att när man lyssnar på någon som pratar så lägger man ju såklart oftast sitt fokus där, alltså på vad den andra personen säger.

Så en liten fråga, jag har en nära vän som jag pratar i telefon med ofta. Samtalen hanlar oftast om att denne vän pratar ut om sina "problem", och att jag lyssnar & ger råd. Nu undrar jag hur jag ska hantera detta? Jag tycker väldigt mycket om personen & vill att vi även i framtiden ska vara bra vänner.

Jag har försökt följande:

1) Peppa mig själv när jag ser att personen ringer, att vara extra glad.

Funkade inte. Personen ifråga blir irriterad & sur på mig när jag är för positiv, och jag känner att jag verkligen gör mitt bästa för att ändå behålla mig positiv, men att jag inte alltid orkar när jag pratar med personen. Sen blir jag besviken på mig själv att jag inte orkade behålla mitt fina fokus.

2)  En gång försökte jag fokusera på något annat under samtalet, för att kunna behålla mina lätta vibbar. Då säger personen argt att jag inte verkar ha någon sympati med henne/inte verkar bry mig.

Hur ska jag göra? Har någon ett tipps?

Annons:
Miwis
2012-11-20 22:37
#14

Kom på att jag ska fokusera på den här personens positiva sidor nu i veckans övning Glad

SHIAWASE
2012-11-20 23:15
#15

Miwis,

Jag har nu nastan inga sadana i min omgivning langre:) SOm du sager, om en person tycker om att prata om sina problem, sa tycker de oftast inte om , nar man ar "for "positiv. Sa de forsvinner sa smainger ELLER forandras:)

Det ar bra som du gor, forsoka att vara  positiv och pa bra humor nar du pratar med henne,, DU SKA absolut INTE sanka din vibration far att anpasa dig.

Forsok att lyssna, komma med nagra positiva input , som aven hon kan ta till sig, men ga inte med pa sympati-linjen, typ " ah, vad jobbigt, vad hemskt, vad synd om dig" osv. for da anpassar du dig.

Du behover inte anpassa dig,, kanner du under samtalet att du tappar  din positivitet, avsluta samtalet.

Nu vill du ju fortsatta att ha kontakt med henne, annars skulle jag foresla en liten paus, eller lite mindre kontakt tills du kanner att du har stabiliserat din vibration till en niva  dar inget kan paverka dig! Da kommer du sakert ocksa att kunna vanda  samtalet till nagot positivare innehall!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-11-20 23:41
#16

Miwis,
Håller helt med shiawase där, du ska absolut inte ändra dig för någon!! Det är deras problem, inte dina.

Hur väl känner du den här människan? Alltså hur goda vänner är ni? Jag kan inte tänka mig att någon vill belasta sina vänner med sina problem, gång efter gång - de måste väl inse att det tar stopp till slut??
För jag tänkte också på att du säger som det är, helt enkelt. Din vän har problem, men det finns ingen anlending för hen att föra över dem på dig och tynga ner dig. Visst, vänner ska kunna prata om problem och stötta varandra, men när det gått över en viss gräns så blir det ältande och utnyttjande.

Jag läste om detta i antingen The Secret eller The Power, minns inte vilken av dem. Det var exempel precis som detta, och råden som gavs i boken handlade om att så fort man kan avbryta personen (mitt i en mening, det gör ingenting!) och komma med förslag på saker som kan göras för att lösa problemen som personen har. Saker som kan få hen att må bättre, att klara av en viss sak eller hantera en viss människa. Konkreta saker alltså, så att man vänder den andre personens fokus från PROBLEM till LÖSNING!!

Är du med på vad jag menar? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-11-21 07:55
#17

Miwis, jag har faktiskt sett över mina vänner. Vilka får mig att må bra, vilka är bra för mej. Sen har jag minimerat samvaron med en del. Jag säger inte att du behöver göra det med den här vännen. Men faktiskt, du är din största vän, var snäll mot dig och umgås med människor som lyfter dig. Har du påpekat det här för din vän? Efter ett samtal - har du tänkt på vad vi pratat om? Jag har ibland försökt fått fram att vissa personer är negativa. T.ex när dom väl säger nåt positivt - så kan man säga åh vad roligt att höra nåt positivt från dej;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-11-21 08:53
#18

Kan inte annat än hålla med de andra. Själv har jag t.o.m hållt mig ifrån min lillasyster för att vi var så i osynk så jag klarade inte av att hålla min nivå då vi umgicks.

Fråga sig själv VARFÖR du vill umgås med henne är mitt råd! Och det säger jag därför att vi bör så långt det gå BARA umgås med människor som får OSS att MÅ BRA. Och när du har gjort det ett tag, valt bort de som får dig att må annat än bra, kommer du att märka att det bler färre och färre av dem - du kommer bara att dra till dig människor som får dig att må gott.

För mig har det t.o.m gått så långt att jag på jobbet (jobbar som behandlingsassistent) kunnat märka hur klienter som har en tendens att rucka mitt mående de avviker! Med andra ord de försvinner ur mitt liv. Så var det inte förr.

SHIAWASE
2012-11-21 09:22
#19

Precis Kathja!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-11-21 14:20
#20

Jag har haft en sådan vän, och jag har varit en sådan vän! Det gör inte någon av er något gott alls att tillåta henne att älta. Du gör henne en stor björntjänst, tro mig.

Min vän och jag kunde sitta i telefon i timmar och älta samma problem om och om igen. Ibland var det hon, ibland var det jag, ibland var det båda. Det som hände var ju naturligtvis att vi båda fick mer av våra problem!!

Sedan flyttade jag utomlands och hade inte möjligheten att prata problem alls, med någon, och det var då jag insåg hur mycket det hindrat mig, stoppat mig och dragit ner mig. Det var en befrielse att inte prata problem, att inte älta.

Det hände att jag pratade med min vän på Skype, och i början var det alltid glatt och bra men efter en stund så började det komma över på ältande av problem igen. De första gångerna så satt jag först tyst men sedan började jag haka på och vi hamnade tillbaka i gamla mönster. Efteråt kände jag mig urlakad, ensam, ledsen, arg, och en mängd andra negativa känslor. Känslor som jag normalt inte kände längre. Så efter några gånger så började jag säga ifrån att jag ville inte prata problem, det löser ingenting att gå över dem om och om igen, och hon blev arg och sårad. Men jag höll fast vid det.

Sedan flyttade jag och hade inte längre tillgång tlll internet så det löste sig automatiskt. Vi är fortfarande jättbra vänner, men vi pratar bara när vi träffas och det är när jag är i Sverige, vilket jag är en gång vartannat år ungefär. Hon kommer alltid att vara en av mina bästa vänner, och jag märker på tex facebook att hon har släppt mycket av sin negativitet och sitt ältande.

Mitt råd är därför att du måste säga ifrån till din vän. Tala om vad du känner för henne som vän, men tala också om att allt detta problempratande och ältande bara får både dig och henne att må dåligt. Föreslå att ni under en viss tidsperiod bara pratar om positiva saker med varandra för att se hur det känns. Det är en början och förhoppningsvis så märker hon hur skönt det är och vill fortsätta på det spåret.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Evigheten]
2012-11-21 15:07
#21

Nu har jag inte läst igenom riktigt allt men det var riktigt bra du tog upp den här biten. För hur kan man annars förändra sitt liv om man bara fokuserar på det som är? Visst, har man redan den tillvaro man önskar då ska man fullt ut bara njuta av det man har. För då får man mer av det. Men vi andra vi får snappa upp de positiva delarna som finns just nu och ställa in siktet på nåt helt annat Flört

Miwis
2012-11-21 22:57
#22

Tack så otroligt mycket alla för era kloka svar! Jag blir alldeles rörd när jag läser det ni skrivit, alla råd ni delat med er av känns så rätt i hjärtat! Glad Jag har funderat över den här saken så länge & är så glad att jag vågade fråga er om råd!

Det enklaste vore kanske att vara ärlig & säga ´tex att jag vill att vi bara pratar om trevliga saker…hmm…

Tack för era påminnelser att jag ska fortsätta hålla uppe mitt humör & att jag inte ska ändra mig efter någon annan! Jag håller verkligen med er!

På era frågor angående hur väl jag känner henne & varför jag vill umgås med henne, så är vi väldigt nära vänner & har varit det så länge. Och jag tycker så otroligt mycket om hennes "riktiga jag"/alla hennes fina sidor Glad (Men dem har oftast gått & gömt sig någonstanns nuförtiden…). Men jag inser att hade det varit en mer ytlig vän så hade jag satt stopp för länge sedan.

Men som ni säger också, så skulle vi båda må bra av en förändring! Jag får tänka att jag gör det lika mkt för hennes skull som för min.

Jag har inte riktigt kommit så långt som många av er, att kunna hålla uppe min vibration oavsett omgivningen, så tills dess ska jag nog dra ner på min & hennes kontakt en del, samt bara prata sålänge mitt humör är fint! Va härligt att höra att ni numera bara har härliga människor & med fina egenskaper i er omgivning! Inspirerande! GladGladGlad

Crinalina- Va intressant att läsa om dina erfarenheter om liknande situation. Va härligt att höra hur det löste sig så bra & att förändringen var så positiv för er båda! Kanske kommer jag våga vara ärlig mot henne & säga rakt ut att jag vill ha en förändring…hmm..

Oj, va långt det blev!

Summa summarum: Jätte stort tack för era råd!!!!

Håbe
2012-11-24 09:20
#23

#20 Vi hade en liknande situation på mitt gamla jobb. Det var en jobbig period, precis då när barngrupperna började växa och vi var rejält frustrerade över hur vårt arbete förändrades. Till det sämre. Och det här ältade vi varje dag i fikarummet. Hur jobbigt vi har det, hur lite politikerna och cheferna fattar, för att inte tala om föräldrarna som fortsatte ha samma förväntningar som innan…o.s.v. Det klipptes ut artiklar i tidningarna som klistrades upp precis överallt. På toan, i fikarummet, anslagstavlor. Bara massa arga känslor. Från 20 personer. Snacka om negativa energier! Folk började bli sjukskrivna. Någon tröttnade och bytte bransch och ingen hade särskilt kul på jobbet.

Så hade vi ett personalmöte där vi pratade igenom situationen och alla var överens om att så här kan vi ju inte ha det. Artiklarna ska bort och gnäll i personalrummet är förbjudet. Måste man, så får man sköta det utanför jobbet. Visst var det ok att säga att det varit en jobbig förmiddag om man stått där underbemannad med full barngrupp, men sen var det bra så. Alla var inte jätteglada. Någon tyckte väl att man måste väl få berätta om man tycker det är jobbigt, men vi stod fast vid vårt beslut och när det där negativa kom upp, och det gjorde det massor ibörjan, så påminde vi varandra. Vissa blev lite sura men höll sig ändå till det vi beslutat gemensamt. Det tog faktiskt inte länge innan det förändrades alls. När jag sen lämnade den arbetsplatsen, pga min sons födelse och jag prioriterade tid med honom istället för att sitta på buss och tåg, så var det med stor sorg. Det hade blivit en arbetsplats men väldigt högt i tak. god stämning, ett sammansvetsat gäng med personer som alltid såg möjligheterna i det vi skulle göra istället för hindren. Vi hade kommit igång med ett utvecklingsområde som vi brann för och vi hade vansinnigt intressanta diskussioner kring pedagogik och vårt uppdrag. Det var där jag formades till den pedagog jag är idag. Jag har fortfarande väldigt mycket hjärta kvar där.

För vår del var det ju ganska enkelt eftersom vi var hyfsat överens om att det måste ske en förändring. När man står ensam mot en mycket negativ person så känns det mycket svårare.

Miwis
2012-11-25 22:39
#24

Håbe- Va intressant, jag förstår att stämningen lätt kan trissas upp åt både ena eller andra hållet när man är många som påverkar varandra på en arbeetsplats. Va härligt att det gick så snabbt att vända stämningen åt andra hållet sen när ett gemensamt beslut väl var fattat! Va härligt att du trivdes så bra sen!

Uppdatering: det känns som att det går framåt! Jag tog en liten paus från personen & vi hördes inte på några dagar. Sen nyligen ett kort samtal där personen höll en positiv ton Glad Tjohoo! Glad

Upp till toppen
Annons: