Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1959 ggr
[luneri]
2012-11-15 20:57

LOA-dagbok

Skriver ni LOA-dagbok?

Jag började skriva dagbok för några årsedan, och det känns oerhört bra, men nu har det liksom tagit en riktning åt LOA, både vad gäller önskan och hur saker och ting ska lösa sig vänder jag mig till LOA i mitt dagboksskrivande. Fungerar jättebra för mig!

Gör ni något liknande också?

Annons:
Jofiel
2012-11-15 21:15
#1

Jag har gjort en "peppningsbok" där jag skrivit ner positiva tankar, visualiseringsövningar och affirmationer och dylikt som jag hört eller läst någonstans.

Den boken har jag ofta med mig  så jag kan skriva ner ifall jag hör eller ser något bra och tänkvärt. Sen läser jag i den när jag behöver lite positiv energi.

[luneri]
2012-11-15 21:32
#2

Vilken bra ide! :)

Otroulig
2012-11-15 21:54
#3

Jag skriver dagbok, eller tja två egentligen. En på datorn och en handskriven. Allt skrivs där drömmar, tolkningar av drömmar, tankar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-11-15 23:10
#4

Jag skriver ju mest hela tiden, om ett eller annat och på ett eller annat sätt. Jag har dock inte längre någon särskild dagbok av något slag. Mina drömmar och visioner skriver jag ner där det känns bäst och beroende på var jag är. Jag har ju alltid en skrivbok med mig i väskan. Mina skrivböcker är en salig blandning av olika bokidéer, bokdelar, tankar, dikter, rensningsprocesser, drömmar, glädjetjut, analyseringar, fråge-/svarsprocesser osv.

Mina stora drömscenarier skriver jag dessutom också ner på datorn. Jag går dock väldigt sällan tillbaka och tittar på det jag redan har skrivit utan om jag behöver positiv energi så skriver jag igen, det som finns i mina tankar för stunden.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-11-15 23:19
#5

Skriva ar jattebra! For mig ar bloggen och skrivandet har det mest effektiva. Dagbok har jag liksom aldrig kunnat skriva,, Nar man skriver har och i blogg, sa laser folk, och effekten blir da starkare.

Ibland nar jag kanner att jag behover vanda na nagon kansla kan jag satta mig vid datornoch bara skriva i rasande fart, som Crinalina  sa tittar jag sallan tillbaka, men att satta mig och bara skriva ar basta sattet att effektivt andra fokus, och kanslor!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-11-16 08:13
#6

Jag skriver, men inte dagbok det har alltid känns så anstängt. Men jag skriver här, och i mina bloggar och i andra forum och i min bok och på diverse lösa lappar och dokument. Det är som de andra säger ett led i att växa och utvecklas - men inte för att titta tillbaka på utan för att få ur mig, för att kunna vända och vrida på tankar och känslor.

Men det gäller ju att, som alltid, hitta sin väg och sitt sätt att färdas den. Skrattande

Annons:
[luneri]
2012-11-16 18:03
#7

Jag skrev aldrig dagbok när jag var yngre. Det funkade inte för mig. Men senare i livet, har det bara blivit att jag gjort det, och det känns bra. Jag har lätt att skriva och få ut mina tankar och känslor, något jag hade svårt för förr.

Men jag tycker det är skönt, som en egen privat stund att skriva i den.

Jag kan gå tillbaka och titta ibland. Jag märker då hur jag har utvecklats. Eftersom tankar och känslor baserade på mitt liv finns nedskrivet så är det lätt att se i vilken riktning livet tagit.

[luneri]
2012-11-16 18:05
#8

Det är på senare tid jag upptäckt det här med skrivandet. Jag har en vanlig dagbok för tankar och känslor, en skrivbok för tankar och ideer kring kreativt skapande, och en annan som jag skriver vid årsskiftet om hur året varit, och vad jag förväntar av det kommande året. Så att jag har mål att förhålla mig till.

SHIAWASE
2012-11-16 23:21
#9

Skriva ar ju kanonbra, ofta sa sorterar man sina tankar, och hittar svaret sjalv, nar man skriver, sa jag rekommenderar verkligen skrivandet till alla!! Vilken, form man skriver i  ar ju individuellt,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-11-20 15:14
#10

Jag skrev mycket dagbok förr, lite till och från iaf, och de sparade jag och ibland så gick jag tillbaka och läste i dem. Ända tills jag insåg att jag inte gillade den person som jag varit då och att det inte tjänade mig någonting gott att fortsätta läsa i dem. Jag gick igenom dem och plockade saker jag inte gillade som jag ville ändra på hos mig själv, och listade dem. Och sedan plockade jag ut saker jag gillade hos mig själv, och listade dem. De jag inte gillade valde jag att förändra till något som jag gillade istället och de jag redan gillade valde jag att förstärka.

Jag hade glömt bort det, för det var så pass länge sedan. Böckerna gjorde jag mig sedan av mig. De fyllde ingen som helst funktion för mig längre. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: