Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1367 ggr
Stella_Polaris
11/14/12, 12:42 PM

Daglig rutin, hjälp!

Hej alla,

Jag har inte riktigt haft tid att vara här inne det senaste halvåret och just nu känner jag mig så långt från LoA som jag kan komma.

Jag gillar inte alls vägen jag är inne på just nu med negativa tankemönster, stress, irritation och misströstan utan behöver komma ur det här.

Vad ska jag lägga in för daglig rutin för att börja få snurr på den positiva spiralen igen? 
Gärna något som inte tar så många minuter men som har stor effekt.

Vad har hjälpt er?

Annons:
crinalina
11/14/12, 12:48 PM
#1

Den enda dagliga rutin man behöver är ett positiv tänkande, och ett positivt sätt att se på allting. Det är ingenting som tar någon extra tid alls, när man har fått in det som rutin. Däremot så krävs det att man medvetet, och aktivt jobbar med det tills det sitter i benmärgen.

Jag skulle rekommendera dig att göra Veckans Övningar, i ordning. Och naturligtvis inte stanna vid att bara göra dem en vecka utan att fortsätta med dem men bara bygga på med de nya. Göra det positiva tänkandet till det som är normalt för dig.

Läs också gärna igenom just artikeln som heter "Vad är normalt för dig?"

Kul att se dig igen förresten! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
11/14/12, 12:56 PM
#2

Hej crinalina, kul att se dig också!

Jag håller helt med om det där att se allt positivt… men nu är jag så långt från det, och jag befinner mig just nu också i en situation i livet som jag inte kan påverka så mycket här och nu, men där andra påverkar mitt liv på sätt som jag inte uppskattar. Går det där att förstå utan att jag lämnar ut mer?

Jag ska titta vad veckans övningar är och försöka göra dem. Tack för tipset!

crinalina
11/14/12, 1:16 PM
#3

Jadå, det går att förstå. Det som är bra att komma ihåg i yttre situationer som man inte kan förändra är att det bara är just yttre situationer. Du är inte dina yttre omständigheter.

Även om du inte kan påverka det som händer i det yttre, så kan du förändra det som sker i ditt inre. Separera de två. Ditt inre - Ditt yttre, och se dem som två helt olika enheter som är oberoende av varandra.

Sedan hittar du en lugn, trygg och positiv plats inom dig, i ditt inre, där du alltid kan känna dig just lugn, trygg och positiv. När något händer i det yttre som skakar dig så kan du då gå tillbaka till din egen kärna, för det är det som är du.

Som ex utifrån mig själv så kan jag ta att man min styvfar gick bort nyligen. Det påverkade ju mig starkt naturligtvis, men det var något som skedde i det yttre. I mitt inre så har jag fortfarande samma trygghet, lycka och positivetet.

Jag kunde pga yttre omständigheter inte gå på hans begravning (som också var en yttre omständighet), vilket var jobbigt. Men det tog inte bort någonting av mig, av vem jag är, och hur jag mår.

Jag har naturligtvis varit både ledsen och arg, kännt saknad och smärta och allt annat som hör sorg till, men det förändrar inte mitt inre där jag är lugn, trygg och positiv. Och väldigt lycklig.

Förstår du hur jag menar?

Du kan inte påverka yttre omständigheter alla gånger, men man kan alltid, ALLTID, välja hur man ser på det och hur man låter det påverka sig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/14/12, 1:29 PM
#4

Hej!
Jättebra tips i #1 tycker jag. För hur som helst, så har vi ett val i hur vi reagerar på saker som händer oss. Men jag förstår att du behöver en kick för att komma dit Glad

Dra nytta av de rutiner du redan har. Exempelvis när du duschar, föreställ dig hur du städar bort negativa energier och tankar och känslor, och hur de rinner av dig och ner i avloppet. Om det är svårt att föreställa sig, så kan du säga det - som en berättarröst i en film!

Baby-steps. Börja med små saker att vara tacksam över. Den sköna stolen, den gosiga pläden, de vackra skorna, att din vän var så snäll när han/hon gjorde det och det… att du har varmvatten i kranen och friskt vatten att dricka, att du har mat i kylskåpet, vackra växter, gosiga husdjur etc… nu har jag ju ingen aning om hur din livssituation ser ut men förstår du vad jag är ute efter? Hitta allt som det går att vara minsta lilla tacksam över i ditt liv! Och när man väl börjat tänka och känna det, så blir det bara lättare och lättare att hitta sakerna. Glad

Samma sak kan du göra med kärleks-känslan. Du kan känna uppskattning och kärlek för precis allt i ditt liv. Känna positiva känslor inför varje morgon när du vaknar, varje kväll när du kryper ner i en säng, när du tittar på något vackert eller något som har ett värde för dig - känn kärlek, tacksamhet och uppskattning! Det kan vara god och bra mat, en vacker drink, doften av din häst om du har någon (haha jag gissar hej vilt!), knoppar på en krukväxt, din kropp, ditt hår, naglar… någons ögonfärg, någons vänlighet, någons bestämdhet.

Ha ett papper eller en liten bok nära sängen och skriv varje kväll, eller morgon, tre saker som du är tacksam över. Och om du känner att du vill fylla på med mer, gör det.

Du kan sluta ögonen och föreställa dig en vit eld, eller energi, omsluta dig helt och hållet. Du kan låta den antingen stiga som en pelare, eller fylla ut rummet du befinner dig i. Det här ska också hjälpa till att lätta på tunga och negativa energier och sådana som fastnat. Jag gjorde en tråd om det rätt nyligen i tekniker-kategorin, det finns en video i inlägget Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
11/14/12, 6:23 PM
#5

Oj, vilket proffs du har blivit MissInAction! Superbra råd!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
11/14/12, 6:37 PM
#6

Verkligen! Klockrena råd, MissI! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
11/14/12, 8:21 PM
#7

Hoppas att det kan inspirera någon Skäms


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
11/15/12, 10:50 AM
#8

crinalina: nu läste jag din artikel om vad som är "normalt" och jäklar vad jag kände igen mig i den! Ibland känns det som att vissa människor bara tar en massa som självklart och deras liv går som på räls (verkar det som) och det liksom bara rasar in roliga jobberbjudanden, resor, lägenheter och andra trevligheter i knät på dem. 
Det kan det ju faktiskt göra i även mitt knä. Nu jobbar vi på det, wi-hoo!
Nyrenoverat kök, resor, restaurangbesök och roliga jobbuppdrag, come here!

MissInAction: Tack, tack, tack, tack! Det var precis sådana baby steps som jag behövde! När man är väldigt långt från LoA och positivt tänkande så behöver man smyga in rutinen igen och inte sitta och önska sig en miljon, samtidigt som man inte tror ett skit på det. Jag tror mycket på snöbollseffekten i livet: man börjar väldigt smått och så får det växa till en lavin därifrån.

Idag känns det faktiskt mycket bättre. Jag har också insett att jag behöver avsätta bestämd tid varje dag till att meditera eller fundera över LoA. Senaste tiden har det känts som att vara fast i ett ekorrhjul och jag har bara varit stressad och frustrerad och jag vill bryta den trenden.

Tack alla, vilket fantastiskt ställe det här är!

szirius
11/15/12, 11:36 AM
#9

Välkommen tillbaks Stella PolarisGlad Du har redan fått så många bra tips, så kör på.

När man fastnat i ett negativt ekorrhjul är det lätt att man liksom plågar sig med att stanna kvar där, man ältar runt runt och tror att man ska lösa nåt med att tänka på alla problemOskyldig. I själva verket behöver man hitta en rutin att BRYTA dessa tankebanor. Själv tar jag mkt hjälp av youtube, jag kollar på peppvideosTungan ute. Det finns många korta, på bara 5 min, om tiden är en bristvara hos dig. Ett tips är att kolla på såna videos medan du äter frukost i stället för att läsa nyheterna. Det kommer göra skillnad på dina energier på kort tid!Kyss

Men kom ihåg också att ha tålamod med dig själv. Om du snurrat ner dig under lång tid måste du ge dig tid att snurra upp dig igenFlört. Varje ny positiv känsla är en babyseger!

#4 MISSI- det strålar så mkt kärlek och tacksamhet ur dig - du har verkligen fattat grejen att uppskatta ALLT! Tusen miljoner pluspoäng för det!Kyss

SHIAWASE
11/15/12, 12:23 PM
#10

Stella Polaris!!! Valkommen tillbaka,, sa mycket mer an sa har jag inte att tillagga efter ovan fantastiska rad. MEN det basta tips jag kan ge dig ar att hanga har inne hos oss sa mycket som mojligt!!! Alla har tagit JATTEKLIV de sista manaderna ,,, som tex. var fina Miss har uppe!! Man tror inte det ar samma manniska,,, !!  Sa var har inne las, ta till dig det som kanns,, fraga pa , skriv pa,,, ta dessa sma babysteps,,, sa smaningom forvandlas dessa till JATTEsteps

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
11/15/12, 12:38 PM
#11

Tack szirius! Du har så rätt att man behöver komma ur det där negativa träsket, snap out of it. Vad är det för peppvideos du tittar på?

SHIAWASE: tack för välkomnandet, du också! Jag känner faktiskt direkt att min energi höjs när jag är här och läser så jag ska börja gå in här varje dag. Så glad att ni finns här, allihopa!

Jag inser själv att en stor del av min hopplöshet består i att jag låtit mina rutiner förfalla lite och det går inte. Så nu är det fullt fokus på att äta och sova ordentligt på bestämda tider och motionera regelbundet, samt att meditera varje dag och gå in här. Bara det kommer nog att göra underverk.

crinalina
11/15/12, 8:49 PM
#12

Din energi är redan betydligt bättre Stella_Polaris! Ser fram emot att få mer av ditt sällskap igen! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
11/15/12, 11:24 PM
#13

Stella Polaris! Haller med ovan:)

Fastna bara inte for mycket i att du MASTE ha ordnade rutiner!!  Gor det som KANNS ratt, vill du inte motionera en dag,, sa behover du inte gora det!! Kann dig fram,, meditation ar ju basta sattet till avslappning och att hitta till sig sjalv, men kanns inte det ratt nagon dag, sa gor det inte, ta en promenad istallet.

Slapp alla MASTEN, hitta satt att vara i din kansla

Kampa inte for mycket, slappna av , andas njut av det lilla i vardagen,  titta , las bara saker som far dig att ma bra. VIk inte fokus at nagot annat!

SLAPPNA AV, far rutiner dig att ma bra, sa ar det BRA,, men stressa inte for att du inte kanner for att folja dina rutiner en viss dag:)

Jattekul att du ar har inne hos oss!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Upp till toppen
Annons: