Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2282 ggr
[Kathja]1
11/14/12, 8:11 AM

Be om hjälp.

Att utvecklas är ju att växa, att ta till sig nya saker som gör att man får nya tankar, nya idéer, nya sätt att se på saker och ting, andra känslor osv osv.

Och utvecklas det gör vi. Men att utvecklas är ju även att göra sig av med sådant man inte längre behöver! Vi har ju snackat en hel del städning både i det yttre och det inre här inne så nog är vi inne på rätt spår - men idag blev jag påmind om hur viktigt det faktiskt är att städa ut och göra sig av med. Och då kanske främst inte saker utan gammal skit i det inre.

En tjej hade på FB skrivit "Vad kan du slutföra, avsluta och stänga just idag?" - och det är en bra och viktigt fråga! Ofta när man börjar mer aktivt med sin personliga utveckling så blir man bra på att ta i det där man ställs inför, man sparar inte längre på gammal skit utan man ser till att man får ett avslut.

Men ofta struntar man i att dra i den RIKTIGT gamla skiten, den där som är 5 -10 -15 -20 år gammal. Man har ju nog med nuet! Men det är ALLTID bra att få ett avslut. OCh vi kanske inte alltid vill dra i gamla saker…

Det man kan göra då är att be till Ärkeängeln Michael. Han är den som hjälper dig att bryta gamla mönster och att få avslut. Han kan hjälpa dig att hugga av trådarna till det förgångna och öppna upp till det nya. Han kan hjälpa dig med ditt kontrollbehov, om du har svårt att släppa taget, med ilska, sorg, vrede och sorg. Han vill hjälpa dig att övervinna din negativitet.

Vill du så sedan få hjälp med att healas så vänder du dig till Ärkeängeln Rafael som hjälper dig att bli hel och att få bukt med oro och ångest.

Det är inte så komplicerat att komma i kontakt med dem, eller andra hjälpare, det är bara att vända sig till dem direkt (precis som när du talar med Gud) och säga vad det är du behöver hjälp med. Alla ärkeänglar har en specifik färg så ibland kan det underlätta att föreställa sig den färgen - Michael är BLÅ och Rafael är GRÖN.

De finns för vår skull och vill inget annat än hjälpa oss i vad det nu kan vara - och om man inte har koll på vilken Ärkeängel som sköter vad så funkar det att be till Gud och alla ärkeänglar på en gång. Det räcker ju att de själva har koll på vem som tar hand om vilket. Flört

En hel del om våra ärkeänglar och andra hjälpare finns att läsa här. Och några böner till skydd finns här

MEN de hjälper dig inte om du inte ber om det!

Annons:
MissInAction
11/14/12, 11:42 AM
#1

Åh jag älskar (min bild av) änglar och det är något som fascinerar mig. Men det är så väldigt knutet till kristendomen och jag ser mig absolut inte som kristen alls, så jag har så svårt att ta till mig detta. Det som kallas gud skulle jag kunna ta till mig, men för mig är det Universum och det är då i en ren, icke dömande form, och inte den dömande form som figurerar i religionerna. 

Så för mig är det här svårt. Jag skulle vilja ta hjälp, men går det om jag har svårt att tro? Min farmor trodde på änglar. Hon var också kristen och hon var den varmaste, underbaraste människa jag känt! ♥ Jag har läst att folk har sett änglar, oftast på natten då de vaknat upp… hmm…

Jag brukar känna att min farmor är min skyddsängel, om jag skulle ha någon. För jag känner att hon finns hos mig. Det är ingen fysisk närvoro utan själslig.

Var skulle alla dessa änglasjälar komma ifrån? Och varför? Om universum är ett enda medvetande.

Jag vill inte ifrågasätta det du skriver, Kathja, utan jag vill förstå! Det här känns så främmande för mig, men ändå inte.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

lizaohman
11/14/12, 1:00 PM
#2

MissInAction: jag funderar så här: känner det inte som att Gud är dömande inom kristendomen. Jesus lär oss att hen är ren kärlek och förlåtande. I gamla testamentet som stammar från judendomen är det en annan femma. Där har du den Gud som du inte vill kännas vid!

Det är genom kristendomen som jag lärt mig att inte döma, inte ens bedöma andra människor. Nävisst, hoppsan vad lätt det är, men jag vet i alla fall vilken väg jag borde gå :)

crinalina
11/14/12, 1:23 PM
#3

Eller så sänder man bara ut sin önskan till Universum, till attraktionslagen, och så får man det man vill ha. Eftersom allting är en och samma energi så spelar det ingen roll om man vänder sig till en ängel, en gud, en naturlag eller sig själv. Så länge man sänder ut en energi om vad man vill ha så får man det man önskar tillbaka. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/14/12, 1:36 PM
#4

Jag vill inte gå in i någon debatt kring religionerna men otroligt mycket dömande och fördömande har ju skett i kristendomens namn, och dödssynder hit och dygder dit, kätteri och brott mot absurda lagar… osv osv. Så för mig är det förknippat med alldeles för mycket regler och normer och anvisningar, och passar man inte in så är man inte välkommen. Det är tolkningar av religionen men tyvärr såpass spridda att det påverkat alltför många.

Ja att sända ut en önskan till Universum är det som känns närmast mig. Tros-mässigt så ligger jag någonstans mellan druidism, asatro och LoA, även om jag inte se LoA som någon religion - fast visst kan man känna sig religiös när man märker hur underbart det är! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/14/12, 7:19 PM
#5

MissI - Vill börja med att säga att jag inte känner att du ifrågasätter och om du nu ville göra det så är det helt okej det oxå!

Som jag ser det så har allt för många blandat ihop Gud och religion, Kristendomens budskap och kyrkans budskap. Gud är allt och Gud är kärlek - Jesus predikade om just detta. Kyrkan och religioner är av människor skapat, och där har man tagit Guds budskap och ändrat om det så att det ska passa sammanhanget och då ofta så att man ska kunna andvända det för att styra människor.

Gud har inga regler - han är KÄRLEK det är allt. Lev med det eller lev utan det. Svårare är det inte. Och eftersom vi har den fria viljan så kan vi göra som vi vill.

För mig är det ingen skilland om man pratar om Gud, Alltet, Budda eller vad som - allt är samma men med olika namn. Och visst kan man skicka ut en önskan om att bli hel eller renad till Universum, men jag tror på att det finns andliga "hjälpare" av olika slag - änglarna är en sort. Och eftersom de finns tycker jag att man ska använda sig av dem.

Och självklart kan du be trots att du inte tror helt och fullt. Du kan ju även passa på att be om hjälp i denna frågan, om du vill.

MissInAction
11/14/12, 8:06 PM
#6

Kan man be om tecken för att få veta om de finns? Eller är det lika med ifrågasättande, för dem?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Theleonora
11/14/12, 8:24 PM
#7

Jag vill också veta om dom finns. Och om dom finns vill jag ha tecken :S

Idag har jag lite halvhjärtat bett om hjälp, men som sagt det var ju bara halvhjärtat. Har så mycket jag grubblar på nu i dagarna, därav min tystnad. Går alltid in i mig själv när jag inte mår så bra.

Tror ni att man kan få en starkare och djupare effekt av ABC om man kombinerar det med healing? Jag tänker mig att healing går djupt ner och rotar och ABC visar hur de gamla beteendena ska återgå till balanserat tillstånd. Så tillsammans får man väl en bra och kraftig reaktion. Funderar på om det är det som slår ut mig på det här sättet eller vad det är…


MissInAction
11/14/12, 8:28 PM
#8

kameleonten,
Har du provat reiki?
Jag känner en som har ett spa här i stan, som jag gått till i några år nu och som jag gjort praktik hos. Jätteduktig. Hon har reiki-massage på 45 minuter. Nu har inte jag testat just den hos henne, utan brukar ta klassisk massage, aroma eller chokladmassage och det är underbart ♥

Fast du kanske tänkte dig något annat än reiki healing?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/14/12, 8:44 PM
#9

Nja, tänkte mest på distans-healing som jag har anmält mig till på olika ifokus-siter.

Ska googla på reikihealing, har inte koll på vad det är.


MissInAction
11/14/12, 8:49 PM
#10

Oki! Ja gör det som känns bäst Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/14/12, 9:19 PM
#11

Jag tror nog att det går bra att be om tecken, har svårt att tro att de skulle bli tjuriga för det. Gud har ju humor så varför skulle han skapa småsinta eller lätt-tjuriga änglar? Flört

En bok som är ganska lagom mellan attraktionslagen och bibeln tycker jag att Samtal med Gud böckerna är - ifall man vill veta mer, men inte fixar att läsa bibeln.

Theleonora
11/14/12, 9:28 PM
#12

Tack för tipset! Laddade faktiskt ner böckerna i helgen, en del känner jag ju igen från det vi har pratat om här inne. Hittills har det varit intressant.


Otroulig
11/14/12, 9:43 PM
#13

Har bett om hjälp tidigare av Michael, det är nog dags igen :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Theleonora
11/14/12, 9:47 PM
#14

Jag behöver också hjälp! Väldigt mycket hjälp av både Michael och Raphael :)


Miwis
11/15/12, 12:30 AM
#15

Tack för en intressant tråd! Jag tror på änglar, men har inte bett till dom om hjälp, men känslan av att veta att man kan be dem om hjälp känns tryggt.

Lite off topic kanske, men angående hjälp. Ikväll låg jag på min säng & kände mig ledsen en stund av olika anledningar. Jag tänkte väldigt starkt att jag behövde hjälp/stöttning & kännde ett stort beov av stöd/tröst. Då hör jag små tassar som springer upp för trappan Glad Min yngsta misse hoppar upp på sängen & lägger sig på mig och spinner.  Glad Underbart! Blev så glad!

Hon är så fantastisk denna lilla varelse! Så otroligt klok, ödmjuk & kärleksfull även när vår andra katt är grinig & fräser åt henne osv. Och älskar att sova brevid vår lille bebis. När han var ledsen och grät väldigt högt gick hon fram & "pussade" honom i ansiket.

Jag brukar ofta tänka att hon egentligen är en ängel, som kommit till jorden i form av en katt. Innerst inne så tror jag nog det Glad

Förlåt för off topic!

MissInAction
11/15/12, 12:32 AM
#16

Åh katter är fantastiska!! Jag har också känt katter som har rusat fram och pussat på en och gnidit sitt ansikte mot en när man varit ledsen. Så underbart! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/15/12, 8:47 AM
#17

Be inte om ursäkt för att du skriver om annat, här är vi OT i de flesta trådar, spelar ingen större roll. Och förutom det så tycker jag inte alls att det var OT.

Härligt att du är så uppkopplad med din kisse, och visst kan hon var en ängel som är satt att passa dig under en tid i ditt liv. Fin tanke,

szirius
11/15/12, 11:20 AM
#18

Änglar trivs i en harmonisk atmosfär, så för mig är det a och o att landa i mig själv först, när man är fylld med frustration så är vi för fyllda med oss själva och vårt inre tjatter för att kunna ta emot deras vägledning.  Sinnet behöver stillas en aning för att de ska kunna nå fram. De finns här hela tiden men det kan krävas övning för att börja känna och uppleva det. Bön och tacksamhet är ett sätt att " trampa upp en stig" mellan er, och det krävs såklart tålamod och tillit, att fortsätta och fortsätta även om man inte märker nåt i början.

Jag tar det inte minsta personligt att bli ifrågasatt, för jag vet vad jag upplever och det räcker nog för mig. Jag har samtalat med änglar sedan jag var liten, jag har bla en musikängel som kommer till mig ofta när jag sjunger och spelar piano - gissa namnet? SiriusFlört.

De första veckorna efter Emmas död var jag rent FYSISKT buren av änglar, de fanns runt mig hela tiden, jag blir så ödmjuk och rörd av tanken på detta…de är verkligen REN KÄRLEK.

Jag blir mer och mer öppen för upplevelser av deras närhet, vilket är spännande. Tex är kyrkogården en plats där det finns många änglar.Åh, jag önskar att alla kunde få uppleva det, det är sååå vackert. Jag tror att det beror på att många människor där ber från sitt allra allra innersta, de renaste bönerna fritt från ego.

Det var min man som ville ha en gravplats, själv kände jag att det inte var viktigt, Emma finns ju i mitt hjärta, men nu är jag glad för det, för kyrkogården är en plats där jag lätt kommer i kontakt med änglarna.

#15 djur är verkligen fantastiska på att känna av energier. Vår katt kommer också och gosar och kurrar när man behöver lite extra love.

LoAEmma
11/15/12, 7:13 PM
#19

Katter är fantastiska ♥

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
11/15/12, 7:54 PM
#20

I går när jag googlade runt på fakta och böner så hittade jag "Överflödets magiska bön" som ska vara från just Ärkeängeln Michael - idag fick vi ett erbjudande som innebär sköna pengar om vi förvaltar det väl. Så jag tänker inte sluta att be iaf! Skrattande

Annons:
Miwis
11/17/12, 12:35 PM
#21

Ja visst e katter underbara! Va roligt att fler också haft liknande upplevelser GladKatter är nog väldigt intuitiva!

Katja- Tack Glad Då vet jag att de e ok att sväva ut lite ibland, blir lätt så Glad

Vilken fin bön du länkade till, den ska jag spara & läsa/be! Tack för att du delade med dig!

Miwis
11/17/12, 12:42 PM
#22

Szirius- Vilken fin & nära kontakt du har med änglarna! Va fint också att de fanns vid din sida när du behövde som mest och att du kunde uppfatta deras närvaro & kärlek! Kämms vackert att höra också att det finns mkt änglar vid kyrkogårdar. Kommer nog känna annorlunda av att veta det nästa gång jag går förbi en kyrkogård, att tänka att det är en fin plats.

SHIAWASE
11/17/12, 2:02 PM
#23

Miwis!!! har svavar vi ut hur mycket vi vill,, i alla fall jag har ju aldrig ens tankt pa om jag svavar ut,Förvånad kanske det ar nagot man bor tanka pa?? Nej, vi mar sa bra har nar vi far skriva vad vi kanner for,,, skrev tidigare idag ett inlagg som blev till ett tacksamhetsinlagg, i gnalltraden!!! Det ar ju sadant som ar KUUUUL!!!

Att en trad tar en helt ny vandning!

Har vander vi ju allt till det positiva, sa det ar val dafor som vi inte bryr oss om OT, det kommer sa mycket kUUUl och sa mycket nyyyyya ideer fran det som ar OT!!!Kyss Sa har far vi bubbla at vilket hall vi vill, helt fritt !!! underbart:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Miwis
11/17/12, 11:19 PM
#24

Va härligt!! Glad Då är det bara att fälla ut vingarna & sväva på dit vinden bär Glad Go with the flow! Ja det tycker jag också e så roligt när man läser trådar & dem tar så härliga olika vändningar! Vad jag gillar detta forum, för det är ju så sant, att här inne följer man sitt hjärta :)

[Kathja]1
11/18/12, 7:30 AM
#25

Så härligt att du trivs Miwis och jag kan säga dig att vi trivs med dig oxå. Flört

[Kathja]1
9/22/13, 8:22 AM
#26

Hittade en inspirerande text om bön via FB nyss, även om vi vet det så är det inte helt fel att få en påminnelse ibland.

Vi kan be på många olika sätt, inget är rätt och inget är fel, men känslan är alltid starkare än ord. Så hitta varför inte hitta din böns känsla när du ber den? Ta dig en stund och fokusera på det du ber om och fråga dig själv - Vilken känsla vill jag att denna önskan ska ge mig då den har manifesterats? Vila så sedan i den känslan en stund. ♥

Upp till toppen
Annons: