Annons:
Etikettuniversum-och-andlighet
Läst 3346 ggr
[Kathja]1
11/11/12, 6:54 PM

I am that, I am

Inspirerande video om The Moses Code. I am that, I am. Skrattande

För flera tusen år sedan gav Gud till Moses en gåva som skulle förändra hela  världen. Några av historiens mest otroliga mirakel kom från att tillämpa en enkel kod, aktivering av Guds kreativa kraft.

Filmen fokuserar på kraften för 'själslig manifestation', baserad på din egen naturliga förmåga att skapa mirakel var du än befinner dig. Många andra filmer har fokuserat på att använda Lagen om Attraktion för att skapa ett materialistiskt välstånd. The Moses Code tar nästa, och mycket viktigare, steg - hur använder vi denna lagen att ge från vårt innersta, och därigenom automatiskt attrahera ett inre välmående och balans, utan ansträngning.

Det första du ska göra är att GE.

Annons:
[Kathja]1
11/11/12, 8:12 PM
#1

Allt handlar om att se Guds rike inom oss, att se att vi alla är ETT. DET ger oss insikten att vi kan göra ALLT vi drömmer om. Kan du tänka det, kan du göra det. Kan du föreställa dig det, man du skapa det. I am that, I am. Jag är DET, jag är. Amen

[Evigheten]
11/12/12, 4:24 PM
#2

Jag kikade på filmen igårkväll och den var riktigt bra! Det är precis så, att redan på Moses tid missuppfattades budskapet och folk tenderar att hålla isär Gud och attraktionslagen fast det är samma sak. Allt kommer ifrån Gud, han finns i allt genomsyrar oss alla ♥

I am that, I am

Gjorde även en jag är övning igår kväll innan jag somnade sa en massa bra saker som:

Jag är vacker

Jag är värd det bästa

Jag är värdefull

Jag är ekonomisk fri

Jag är en bra mamma

Jag är smart

Jag är omtyckt

Jag är fri

Jag är kärlek

Jag är glädje

etc.

Glad

[Kathja]1
11/12/12, 4:56 PM
#3

Visst är det så. ALLT är ETT. Det är därför vi kan gör allt, därför att vi är allt. Det är därför vi bör älska oss själva och alla andra därför att vi är alla ETT. Och ALLT är KÄRLEK. Amen till det. Skrattande

[Evigheten]
11/12/12, 5:55 PM
#4

Precis amen till detGlad Vi har oändliga möjligheter genom Guds kraft som finns i oss alla! En skapande kraft, och det var väl det budskapet Moses egentligen fick. Namnet Gud var något vi människor hittade på åt den universiella kraften som finns. Så Gud finns, eftersom det Är den universiella urkraften som finns och genom den skapar vi våra liv. Allt börjar med en önskan och sen tar man emot genom att tro, utan att tvivla (Att veta saker) då har man skapat.

Allt börjar med sig själv, älska dig själv sen sprids det till alla runtomkring för vi är alla sammankopplade och då ger man utan att ens tänka på hur kärleksfulla handlingar man gör, det bara kommer ♥

Tack för Guds skapande kraft Glad och älska dig själv! och alla andra! och var tacksam över ditt skapande verk som endast har blivit möjlig genom den skapande kraften som finns!!

I jesus namn, amen. Skrattande

Otroulig
11/12/12, 6:05 PM
#5

Herreminje vad amenas;) Blir sugen på att se denna, med tanke på hur höga ni verkar vara!! Snabbheten är sådär i min burk, därför brukar jag slopa filmerna, men det övar ju upp mitt tålamod:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
11/12/12, 7:53 PM
#6

jag ÄR är otroligt kraftfullt, använder det ofta på det där sättet som #2, rabblarFlört

Jag ÄR = Gud i mig ÄR

Synkronisering igen mina kära, massa gud o jesus o amen här inne möter migSkrattande, och jag har varit med min frikyrkliga vän idag och pratat mkt om Gud/ det gudomliga. Hon berättade om sin mentor (?) som håller bönemöten, hur de alla blir smittade av hennes entusiasm. Och det var helt och håller LoAFlört, hur hon målar upp vackra positiva bilder och säger " tänk så starkt på detta så att inte minsta tvivel får plats i era tankar - INTE MINSTA TVIVEL hör ni det!!! Känn i hela er hur detta är sant! Se det ske!"

Jag tycker att det är oerhört fint att människor möts och ber på detta sätt tillsammans, för allt möjligt, de har olika teman varje vecka.Glad

Annons:
[Kathja]1
11/12/12, 8:05 PM
#7

Visst är det LoA! Bibeln är det första skrivna LoA budskapet, ja de andra religionerna oxå är klart. Allt är samma.  Skrattande

[Kathja]1
11/13/12, 12:00 PM
#8

Jag fastande lite i detta med Moses Koden, väldigt intressant tycker jag, och hittade en svensk text på ämnet, tänkte att någon kanske var intresserad.

Otroulig
11/13/12, 5:31 PM
#9

Tackar!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/13/12, 6:23 PM
#10

En annan, kopplar inte om det är HELA orginalboken, eller bara en del. Är iaf 30 sidor av James Twyman - författaren till boken.

[Norpan88]
11/14/12, 7:06 AM
#11

Jag tycker man glömmer Gud och tar godis lite här och där från hans olika fickor.

[Kathja]1
11/14/12, 7:39 AM
#12

Där ser man! Själv tycker jag att det är underbart att det är just Gud man talar om och hans budskap man förmedlar, men att man inte ser på Bibelns budskap så snävt som man ofta gör. Uppfriskande och absolut tilltalande. Ser Gud i allt det där och har inga som helst problem att få bilden att gå ihop.

[Kathja]1
6/12/13, 10:00 AM
#13

Styrkan i I am.  ❤️ Videon slutar lite tvärt, men fram tills dess är den bra. 😉

Annons:
Skogshumblan
6/12/13, 8:54 PM
#14

Jisses så spännande! Det här ska jag se på senare, tack för att ni delat!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Älvan
6/13/13, 11:48 AM
#15

Nu blev jag helt exalterad! Ska kolla hela filmen sen.

Sedan jag var liten har jag haft ett mantra inom mig "Jag är den jag är, den jag är, den jag är".

Min familj är inte religör och vi var väl till kyrkan om någon gifte sig på sin höjd. Mina färäldrar är inte andliga.

 Var kom mantrat som jag hörde inom mig ifrån???

🤔

[Kathja]1
6/13/13, 11:59 AM
#16

Ifrån DIG, ifrån GUD, ifrån ALLTET. Vilket är det samma. Det är där därför att det är en självklarhet som allt för många har glömt bort.

Älvan
6/13/13, 12:05 PM
#17

#16 ❤️🌈☀️

Skogshumblan
6/13/13, 12:24 PM
#18

Den var mastig! Får se lite i omgångar känner jag så man tar till sig och förstår det hela😵

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
6/13/13, 7:18 PM
#19

Mer I am…

Pagan
6/14/13, 8:36 PM
#20

Jag lägger ett tassavtryck här, detta var ju spännande och mycket att läsa 🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
6/14/13, 8:45 PM
#21

Det här gav resultat! Haha har ju lagt ut en önskan till universum om att dels få vara kvar på stället jag är nu och dels att få veta innan jag går hem på semester hur det blir i höst. Igår fick jag ett samtal med chefen där planen,för hösten presenteras. Definitivt besked väntas tidigt nästa vecka. Jag tror inte helt på't, men jag tänkte helhjärtat tanken "jag är fast anställd här, jag är det" i går morse.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
6/14/13, 10:49 PM
#22

Heja dig Skogshumblan, självklart ÄR du fast anställd.

Pagan
6/14/13, 11:28 PM
#23

😂klar du är!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Otroulig
6/15/13, 1:07 AM
#24

Heja Humblan!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skogshumblan
6/15/13, 6:23 AM
#25

Tack. Är i alla fall tacksam att livet är så gott att leva och har humor!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Kathja]1
6/15/13, 7:59 AM
#26

Inte "i alla fall" Skogshumblan - det visar att det finns brister. Du ÄR tacksam över att livet är gott att leva. Kort och gott. 😉

Skogshumblan
6/15/13, 8:38 AM
#27

Ja precis. Jag är tacksam !

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[Kathja]1
6/15/13, 1:47 PM
#28

👍😉❤️

Skogshumblan
6/15/13, 8:54 PM
#29

Har just sett/lyssnat på de första ca 11 minuterna och jisses, när jag mest lyssnar så sjunker det ju in mer. Ska verkligen försöka jobba in "jag är det, jag är…" -tänket i vardagen. Jag är ekonomiskt oberoende och trygg, jag är det. Jag är bra på att hantera barnen hemma och på jobbet, jag är det.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Torahzen]
6/17/13, 1:35 PM
#30

Jag tog en promenad nu på lunchen och tänkte "I am that, I am" på det mesta jag såg. Det gav ingen stor aha-upplevelse (än så länge), men det ger verkligen ett nytt perspektiv som tar ett tag att ta in.  🤔

Jag såg gräs, smörblommor, fåglar, A-lagare med systembolagspåsar, gamla människor, tjocka människor, lekande barn m.m.

Skogshumblan
6/20/13, 6:52 PM
#31

Fick svar på tal idag. Har ju bett att få veta vad jag gör i höst innan jag går på semester. Idag var sista srbetsdagen och min chef skulle ringt och meddelat om planen fick gehör uppåt eller ej men inget hördes därifrån. Däremot blev jag bokad för ett vick på fritids de tre första veckorna på höstterminen. Haha ja jag kan inte säga annat än att jag fått svar, jag är tacksam för det och fick en påminnelse om att man måste vara _specifik_ i definitionen;) Haha jag skrattar gott åt humorn i livet och är tacksam för att det här är början på en lång historia om lyckan i att våga tro det stora tankarna så de får liv, mitt liv!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

szirius
6/22/13, 1:19 AM
#32

#31 känner igen det där😉…ooops, just ja, vara specifik är bra ibland🤪😇. Säger som svärmor: det här sätter jag in på erfarenhetskontot😃

Jag kan gå omkring och tänka " jag ÄR det här" (eller när jag kör bil genom vackra landskap) och tycker att det är en underbar känsla. Precis allt är jag en del av! Vilken frihet det är🌊.

Skogshumblan
6/22/13, 6:38 AM
#33

Szirius, ja den var bra, erfarenhetskontot. Jag tackar för ordet och lovar använda det med glädje :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: