Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 951 ggr
[luneri]
2012-11-11 17:39

Ivrig

När man vill något hemskt gärna, så blir i alla fall jag väldigt ivrig och vill att det ska hända på en gång. Hur ska jag göra för att bli mer uthållig och vänta in tillfället?

Jag är nog bara sån som person att när jag väl bestämt mig för något vill jag hemskt gärna att det ska bli så, och då blir det ju svårt att bara slappna av.

Annons:
crinalina
2012-11-11 17:49
#1

Du ska absolut inte vänta! Det du ska göra är att vända din blick tillbaka till ditt nu och vara i det du har, njuta av allt som du redan har manifesterat. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-11-11 18:12
#2

Det där ÄR svårt. Det man får göra, eller det som iaf funkar bäst för mig, det är att helt fokusera på andra saker. För annars blir det att man väntar, och att vänta är att fokusera på en avsaknad  - du väntar ju inte på något du redan har, eller hur?

Så andas och fäst ditt fokus på något annat, så gott det nu går. Med övning kommer du att se att det går bra. Jag var super kass på att inte vänta, men OJ vad jag har fått träna och nu är jag riktigt bra på att tänka på annat. Om jag nu får säga det själv.

MissInAction
2012-11-11 18:25
#3

Ja det är nog inte lätt alla gånger! Men man får påminna sig om att det är som att beställa ur Universums katalog. Och när du beställer något så räcker det med att du lägger din order en gång, eller hur? Och sedan vet du att du kommer att få det! Skrattande

Och ju mer du glädjer dig åt det du har här och nu, och det du vill ha (inte avsaknad, utan glädje!) och ju mer taksamhet du känner och visar, desto lättare kommer det att kännas och desto lättare kommer positiva saker, händelser och människor att dras till dig! 
Det vi vill åt är positiva känslor och tankar inom oss. Då mår vi bra och gör gott, och allt gott dras till oss som magneter.

Det sägs ju att vi tänker ungefär 65 000 tankar om dagen, och 85% av dem är negativa!!! Så där har vi verkligen något att jobba medvetet med. För att förändra oss och våra förutsättningar Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[luneri]
2012-11-11 20:15
#4

#1 Justi, det hade jag inte en tanke på att jag redan har manifesterat en del av det redan. Jag hoppas att det fortsätter lika bra!

#2 Jag ska försöka, det e jättesvårt för tankarna vandrar iväg ändå. Men det är ingen bra ide att vänta heller då man känner avsaknaden ännu mer. Det blir något nytt att träna på (samt att släppa sin önskan…:P) Hmm, kanske jag borde testa och meditera ikväll.

#3 Ja den är ju ivägskickad nu:) Men alltså, det känns så konstigt för allt kom så plötsligt, och då kändes det verkligen som att attraktionslagen hade gjort sitt. Men nu blir man ju lite nojig när det står stilla, men jag får lita på min intuition (om den nu inte färgats av mina känslor). Men då kanske det hjälper att tänka tillbaka på de bra stunderna så att man fortfarande har en positiv attityd.

Det där med de negativa tankarna kan nog stämma! Dags att tänka i positivare banor:)

Tack för era svar, det hjälper verkligen :)

Upp till toppen
Annons: