Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1155 ggr
MissInAction
2012-11-06 13:43

TV-progam: tipstråd

Satt och letade efter någon tråd med tips på program som går/kommer på TV, hade för mig att vi hade en sån?? Men isåfall har vi två nu Flört
Jag tänkte att vi kan använda den här, om vi vill, för att tipsa när vi ser att något intressant dyker upp på TV! Skriv kanal och tid och bifoga gärna länk till programmet om du har. 

Ikväll kl 18.00 visas del 2 av 4 i en brittisk vetenskapsserie. Universum. Jag har inte sett detta innan och vet inte om det är olika tema på avsnitten eller hur det är upplagt. Här är en länk till programmet Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2012-11-07 21:28
#1

Trinny och Susannah! Går på 7an på onsdagar kl.21 för tillfället. Älskar att se hur de lyfter folk till en annan nivå enbart med hjälp av lite pepp och nya kläder.

Ett rikigt feelgood program!

MissInAction
2012-11-07 21:39
#2

Jaa det där programmet har jag sett reklam för men aldrig riktigt lyckats se programmet. Verkar roligt!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-11-07 21:44
#3

Lättsamt och mysigt!

crinalina
2012-11-07 21:49
#4

Det är ett bra program. Jag har sett det förr. Jag älskar sådana program. Jag tittar mycket på ett kanadensiskt program som heter Styled by a Jury, där de ger folk som behöver det en makeover. De fixar deras tänder, hjälper dem med självförtroendet (tex idag så var det en tjej som jobbar som begravningsplanerare och klädde sig därefter också, hon fick sätta ihop en stand-up-comedy-akt, med hjälp av en stand-up-komiker, om sitt yrke och framföra det framför publik på en comedy club. en annan tjej var 42 och såg ut som 54, var gift med en 30-åring och henne skickade de på hip-hop-dans-kurs med slutmål att framföra dansen på en scen inför publik, och hon gjorde det), ger de en ny, snygg, sexig och kultiverad klädstil som passar deras personligheter, nya frisyrer och make-up. Och om det behövs så kan de få en ordentlig ansiktsbehandling där de tar bort problemhy också.

Det är fantastiskt roligt att se hur deltagarna kryper fram ur sina masker och lyser upp inifrån, såväl som utvändigt. Det var från det programmet jag fick inspirationen till min "make-over" för ett tag sedan.

Ett annat program jag gillar handlar om hus, och hemdesign. Det heter Love it or list it och där tar de ett hus som inte längre fungerar för familjen som bor där. En designer får en budget för att fixa upp huset så det matchar familjens behov (det är allt från att bygga ut huset till att göra om ett rum, ofta både ock), vilket i slutänden leder till att husets värde ökar med mer än budgeten var på. Och en mäklare får en budget för att hitta ett nytt hus som möter familjens behov. I slutet av programmet ska famljen sedan välja om de kommer att älska sitt gamla hem i det nya formatet, eller om de ska sälja det och satsa på ett nytt hus utifrån det de sett.

Jag älskar sådan program där människor blir hjälpta att gå framåt i livet, lyckligare än de var innan.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-11-07 22:49
#5

Har aldrig hört om något av de programmen, crinalina, de verkar vara något för mig! Sänds de i svensk tv eller var tittar du? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-11-07 22:58
#6

Ingen aning om de sänds på svensk teve, MissI, jag tittar på spansk tv. Tungan ute Den första serien heter Style by jury och den görs inte längre tror jag, är kanadensisk. Det finns ju streamingsidor på nätet, kanske kan den finnas där. Jag vet inte.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2012-11-07 23:01
#7

D'oh! Såklart att du gör SkämsKyss

Jag ska titta efter dem!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-11-08 10:17
#8

Jag gillar att kolla på Engelska "hus-program" som brukar gå bla på tv 8. Som tex En plats i solen, eller En plats vid havet, eller Relocation, relocation osv.

Dels är det mysigt att kolla på hus. sedan är det ju nice som inspiration då vi själva drömmer om en plats i solen, på Kreta.

crinalina
2012-11-08 19:15
#9

Jag brukade titta på dem programmen medan jag bodde i Sverige. Nu känns det lite för vardagliga. haha Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-11-08 19:42
#10

Jag gillar det vardagliga och normala. Flört

crinalina
2012-11-08 20:03
#11

Det gör jag med, men jag föredrar mitt vardagliga irl när jag har det. Jag behöver inte de programmen för att drömma mig bort till varmare breddgrader, jag är ju redan där. När jag tittar på tex En plats i solen så ger det mig ingenting längre, förr gav det mig rätt känsla. Nu behöver jag bara titta ut så får jag rätt känsla. Eller bara titta på termometern och inse att det är 17 grader ute och det är november. Fast jag tycker det är lite kyligt nu. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: