Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1051 ggr
szirius
11/5/12, 11:35 AM

HÄLSA

Jag lägger in anteckningar från ett talband jag har med Loiuse L Hay, denna gång med temat hälsa!

HÄLSA

Var aldrig arg på din kropp.Tala om och tänk så lite som möjligt på din sjukdom. Att en sjukdom håller sig kvar länge är ofta ett tecken på att man tänker fler osunda än sunda tankar.Hälsa kommer ifrån tankar om kärlek och tacksamhet, så tala till din kropp på ett kärleksfullt sätt, ta i den och smek den med snälla händer.Ta hand om din sjukdom så som du skulle ta hand om ett sjukt litet barn: säg att du älskar den del som smärtar och att du gör allt du kan för att det ska bli bra igen. Om du ger din kropp hälsosam kost, tränar den, sover ordentligt och tänker friska tankar så kommer kroppen att läka lättare. Se dig inte som ett offer för att du har blivit sjuk – det tar bara ännu mer av din kraft. Gör i stället vad du kan för att skapa en glad atmosfär runt dig och var villig att läka.

En sjukdom är en signal på att du gjort något som inte är bra för dig. Kroppsligt, själsligt eller andligt. Kroppen talar alltid oavbrutet till oss, bara vi lär oss att lyssna på den. Vi behöver lära känna oss själva och vad vi behöver för att må bra. Varje cell i din kropp reagerar på varje tanke du tänker, varje känsla du känner och varje ord du säger. Det är aldrig försent att förändra dina tankebanor till mer positiva och därmed skapa mer hälsa i ditt liv. Ha tålamod och behandla dig väl under tiden.

Affirmationer för hälsa:

Jag gör hälsosamma val.

Jag älskar varje cell i min kropp.

Jag respekterar mig själv och jag tar hand om mig på bästa sätt.

Jag läker!

Jag är tacksam för min goda hälsa.

Jag älskar att leva.

Jag lyssnar på min kropp.

Att fylla mitt sinne med behagliga tankar är den bästa vägen att skapa hälsa.

Annons:
MissInAction
11/5/12, 11:40 AM
#1

Vilka bra affirmationer! Jag älskar att leva täcker ju faktiskt väldigt mycket Glad

Jag har börjat säga Tänk friska tankar! till de som är sjuka, istället för krya på dig. Känns mycket bättre, tycker jag Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/5/12, 11:48 AM
#2

Jag älskar att leva! Tänk friska tankar! Ni är så kloka och jag är så glad att jag hittade till er. Har faktiskt börjat vara mycket snällare mot min kropp efter mina magproblem, blev riktigt orolig för egen del. Men jag märker att jag talar till min mage som att den vore ett litet barn och jag håller om den när den krånglar. Hehe, det är kärlek!!


MissInAction
11/5/12, 11:52 AM
#3

♥ ♥ ♥ Kyss till er!!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
11/5/12, 12:09 PM
#4

Hälsan är en viktig del av allas liv med. Även i mitt. Fast jag tänker redan de "rätta" tankarna inom hälsa, vilket nog har gjort att jag inte ens reflekterat över det här området inom "LOA-tänket". Det är normalt för mig. Då kommer jag tänka på att det är precis såhär jag ska tänka och känna inom allt (som är bra för mig) att det är normaltFlört för jag vet ju det och då är det ju så! Punkt.

LoAEmma
11/5/12, 12:54 PM
#5

Tack Szirius!!!
Ska jobba på att "komma på bättre tankar"Glad

Vill verkligen vara helt frisk och bli fri från det som besvärar mig, nuuuu!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
11/5/12, 2:22 PM
#6

#5 varsågod, jag tänkte extra på dig när jag skrev dettaKyss

Det är inte lätt att inte oroa sig i den situation du befinner dig, men om du iaf lyckas släppa ofta,ofta och inte krampa tag i den för mkt så är det toppen.

Kan det hjälpa dig att tänka att allt har en högre mening, ett högre syfte, även detta? Att hitta tacksamheten i det hela, hur knasigt det än kan låta. Kanske behövde du den här "pausen" nu att stanna upp och fundera över olika saker i ditt liv och därmed få en underbar chans att förändra vissa saker och på det sättet förhindra att det skulle få rulla på och få ännu större konsekvenser?

Be även att dina nära och kära pratar med positivitet kring detta, inget kan dra ner en så som oroliga nojiga medmänniskorTyst

Annons:
LoAEmma
11/5/12, 3:02 PM
#7

Nä alla omkring mig peppar på :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Jofiel
11/5/12, 7:02 PM
#8

Louise L Hay är ju såååå bra. Jag har hennes bok "Du kan hela ditt liv". Den har jag läst flera gånger.

Det är en sådan bok man ska ha till hands ifall livet känns tungt och man kört fast i något negativt tankemönster. Den har iallafall hjälpt mig flera gånger Glad

Upp till toppen
Annons: