Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3604 ggr
Theleonora
2012-11-04 22:26

Att älska sig själv

Googlade lite på ämnet och hittade en massa intressant. Bland annat videon nedan, som gav mig några aha-upplevelser. Njut!


Annons:
MissInAction
2012-11-04 22:43
#1

I am not inside my body - my body is inside me. Brilliant!! Där fick jag något att ta till mig! Skrattande

Så…. är ni med på det här med att fysiska problem kan vara kopplade till själsliga och mentala issues? Han nämnde magproblem och ilska och kontroll. Hmmm jag har ju haft magproblem i tio års tid ungefär. IBS har de avfärdat det med. De försvinner så gott som helt när jag undviker socker och spannmål, då mår jag superbra. Hmm.

Inspirerande!!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-11-04 23:01
#2

Tack för att du delar med dig av dina insikter. Hm, jag var så inställd på annat att jag missade delen om magproblem kopplat till ilska. Det är ju därför jag har mina magproblem… Ja, sjukvården har jag inget förtroende för längre efter felbehandlingar, feldosering av antibiotika (sen har de mage att klaga på antibiotikaresistens). Och nu efter min senaste medicin och att läkarn inte ville operera mig så sa han att jag skulle googla på IBS och äta enligt deras kostplan…

Det bästa är att jag gick in på fb och en sak hände som fick gav upphov till dem känslor han pratade i videon om så jag fick möjlighet att öva mig. Haha, kan inte fatta att jag är så lycklig över en sak som fick mig arg, besviken och ledsen i grunden. Men nu vet jag ju vad det beror på.

Och tillbaks till din fråga. Jag är helt inne på att fysiska problem är kopplade till själsliga problem och psyket. Har ingen bra förklaring just nu men jag är helt övertygad.


Robb
2012-11-05 09:56
#3

Det är väl välkänt t.o.m. inom konventionell sjukvård att t.ex. magkatarr till stor del kommer från stress och psykisk ohälsa? Även övervikt är ibland kopplat till samma bekymmer.

Theleonora
2012-11-05 10:18
#4

Nä, hade faktiskt magkattar nyligen och det kommer av en bakterie som heter helicobacter pylori. Läkarn sa till mig att tidigare trodde man det berodde på stress men nu vet man att det är den här bakterien som orsakar det ;).

Övervikt tror jag kan bero på att man "dödar" sin ångest genom att äta.

Nu kanske det inte låter så men jag tror att det finns samband med psykisk och fysisk ohälsa, återberättade bara vad läkarn sa.


Robb
2012-11-05 11:34
#5

Det stämmer att ibland kan magkatarren bero på att man har magsårsbakterien helicobacter pylori. Därför brukar de alltid ta tester på den. Har man den är det mer sannolikt att man får magsår också tror jag. I de allra flesta fallen beror det dock på stress och oro. Som i mitt fall. (testade negativt för bakterien)

MissInAction
2012-11-05 11:44
#6

Åh, hur ofta har man inte hört om att folk blivit hemskickade från läkarbesöket med orden det är psykiskt!! Fasten de helt klart har tydliga fysiska besvär! 

Haha härligt förresten kameleonten, att bli lycklig av något som upprör en! DET är stort!!! Framsteg, tror jag det kallas Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
2012-11-05 11:50
#7

Även om man har en bakterie som visar orsaken till problemet så kan stress och oro vara det bakomliggande som gjort att man öht "tillåtit sig" att få denFlört.

Jag kan rekommendera "Andens anatomi" av Caroline Myss eller " Hela ditt liv" med Louise L Hay om ni är intresserade av samband mellan sjukdomar och våra - ofta omedvetna - inställningar, tankar, och känslor. Läs också om cellminnen - mkt intressantGlad!

Själv är jag totalt övertygad om detta och har varit i så många år så att jag kan inte ens tänka på annat sätt…men jag känner inget behov av att försöka "bevisa" det för andra. Många kan känna sig kränkta av ett sådant påstående…men det finns ju inget dömande alls i detta! Vi är alla människor och gör så gott vi kanKyss.

[Evigheten]
2012-11-05 11:55
#8

Ja negativa känslor som exempelvis stress, depressioner ger lättare sjukdomar på sikt. Men tankens kraft verkar även inom det här området. Allt går att ändra. Bara genom att byta ut de negativa tankarna mot positiva Glad bra va!

Känslostegen är faktiskt bra att kika på, kom jag på. Men jag minns inte i vilken tråd den finns i…

szirius
2012-11-05 12:05
#9

Jag har iaf en bra story från mitt egna liv: jag hade halsfluss minst 2 ggr/år under min barndom och ungdomstid. Jag läste Hays bok när jag var kanske 19 där det stod att halsfluss är ett tecken på att man kväver ett behov att uttrycka sig( halschakrat). Nästa gång som det började klia i halsen så funderade jag på vad jag bar på som jag ville ha sagt - och så tog jag tag i det - och alla symptom försvann. Sdan fortsatte jag med det. Inte alltid kunde jag uttrycka det till personen i fråga, men då skrev jag ett brev bara för att få UT det, även om jag aldrig skickade det. Och detta har fungerat så otroligt bra, det hinner aldrig bli halsfluss längre utan högst några dagar med kli i halsen. Hitta orsaken - bli fri symptomen.

# 6 det finns ju nåt skamligt enligt samhället med att saker skulle bero på psykiska besvär…men det kommer fram mer och mer forskning kring detta…själv tror jag ju att det sitter där för ALLASkrattandeFlört…det tråkiga är ju att folk bara blir hemskickade istället för att få hjälp

Tänk när samtalen kommer börja låta såhär:

-Jag har fått ryggskott.

-Nämen vad har du gjort då då?

_-Jag har oroat mig för pengar, tänkt illa om mig själv och varit arg på chefen.
_

_Skrattande
_

MissInAction
2012-11-05 12:18
#10

#9
Haha ja, jag hoppas att jag får leva när samtalen börjar gå så! Skrattande
Vore härligt.

Tänk vad energierna skulle ändras om hela Jordens befolkning blev mer kännande och älskande. Det är nog svårt att ens föreställa sig skillnaden!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-11-05 12:26
#11

Sant, det finns ju de som har bakterien och som inte har några besvär, sen finns det de med bakterien och besvär och sen finns det de som inte har bakterien och som har besvär.

Jag inser nu vart min ilska kommer ifrån och det ligger ju i magen :S.

Jag tror en del av min frustration med sjukvården har varit att de skickar hem en med påståendet att det är psykiskt, och inget mer. Och det vet väl varken läkaren eller jag vad det psykiska är. Utan det får man ju ta reda på det sätt som jag har gjort nu. Så egentligen är man sin egen läkare i framtiden ;). Underbart!


LoAEmma
2012-11-05 12:48
#12

Jaha och vilka blockeringar i tankarna ger ett domnat ben???

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
2012-11-05 12:52
#13

Bra fråga Emma! Men ett domnat ben kommer nog mer från nån obalans i nervsystemet. Har du nån värk i ryggen? Om ja, var?


Annons:
MissInAction
2012-11-05 12:55
#14

Jag gissar att de har uteslutit blodpropp?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-11-05 12:56
#15

Jag har en krånglig ländrygg och dom hittade ett diskbråck som dock låg utan nervpåverkan… Så det är lätt att tänka läskiga saker nu kan jag säga TystGråter

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
2012-11-05 13:02
#16

Jag skulle koppla det till rotchakrat. Du kan läsa mer här

http://paranormal.se/topic/rotchakrat.html

Men det jag tänkte på rent spontant var ditt kontrollbehov?! Varifrån kommer det? Du behöver inte svara här utan försök tänk tillbaka och inom dig själv. Jag har för mig att kontrollbehovet och överlevnadsinstinkten kommer därifrån, sen hur det är relaterat i tankarna är ju individuellt.

Tips i all välmening. Och om du tycker jag är helt ute och cyklar så bara ignorera allt ;)


LoAEmma
2012-11-05 13:26
#17

Haha, tack för tipsen kameleonten, ska läsa! :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-11-05 14:14
#18

# 12 Prova om du kan få några egna idéer om du ser på det hela symboliskt. Hur tar du dig fram i livet, hur "går" du? Benen bär…på vilket sätt…finns det någon rädsla hos dig som stryper tillförseln till att gå framåt, stå på egna ben…?

LoAEmma
2012-11-05 15:03
#19

Ja det komiska är att jag hade en lång period för kanske ett halvår sen där jag ofta drömde att jag inte kunde stå eller gå, var jättesvag i benen!!
Nu är jag inte alls svag utan bara domnad då, men visst kan det ha med saken att göra :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-11-05 20:10
#20

LoAEmma, jag kan berätta att min syster har ett jättestort kontrollbehov, även om hon själv tycker att hon jobbat bort det sedan hon gick in i väggen på grund av det för tio år sedan, och hon hade både diskbråck och ischias och något annat stort i ryggraden. Hon fick göra en ryggoperation för ett par år sedan och är bra med ryggen nu. Däremot så lider hon nu av nästan ständig migrän istället.

Jag är helt övertygad om att det kommer från hennes kontrollbehov, men hon tycker som sagt inte att hon har något längre.

För övrigt så är jag helt övertygad om att ALL sjukdom kommer från psyket, för mig finns det inte en tvekan om att det är så. Jag har själv under årens lopp tänkt bort både migrän, karpaltunnelsyndrom i båda handlederna, knäproblem, ryggproblem och vanliga förkylningar. Naturligtvis efter att först ha tänkt dit dem också.

Jag var tom inbokad för operation för både karpaltunnel och för knäna, men valde att inte göra någon av dem. idag har jag inga problem alls, så länge jag är helt psykiskt stabil. Och om jag får känningar så vet jag att det är något som jag går och funderar på.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-11-05 20:29
#21

Orkade inte läsa allt, men LoAEmma var det inte som så att du ville skaffa nytt jobb, eller byta inriktning på det du gör? Eller blandar jag ihop det nu? Obestämd

LoAEmma
2012-11-05 20:43
#22

Jo visst är det mycket funderingar Kathja! Även relationsmässigt har det ju varit upp och ner i drygt ett halvår…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-11-05 20:50
#23

Tänker på dina problem nu… Med dem kan du inte jobba utan behover (kanske?) fundera på vad du ska göra istället, eller sen? Utifrån detta att vi "skapar" vår fysiska ohälsa. Obestämd

LoAEmma
2012-11-05 21:07
#24

Ja precis det jag tänker på också…att jag har fått dessa problem pga att jag inte kommer framåt i övriga livet?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-11-05 21:14
#25

Känns det som att du är på rätt spår då du tänker så? Då är du nog det oxå! Flört

LoAEmma
2012-11-05 21:16
#26

Jag har ingen aning faktiskt.. Men jag längtar ju efter en del saker, som hus, ett lyckligt kärleksförhållande, resa ett par gånger, en katt till, utveckla karriären mm mm….
Och har hittills inte kommit så långt alls! Vem vet hur det ger sig uttryck….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-11-05 23:17
#27

Kanske du far ett meddelande att inte langta sa mycket utan att infinna dig i nuet, att se vad du har, att vara uppmarksam pa dig och dig sjalv, att vara har och nu, att slappa loss kanslorna, att lata det floda, att sluta tankta att borja kanna att borja leva, att njuta av de jobb du har nu, att kanna tillit till att nya saker kommer, men inte att kanna avsaknad fran dem,,att inte kanna en slags "bitterhet" over att det inte har kommit,, att veta att det kommer, att inte bekymra dig av HUR saker och ting kommer att forandra sig, att ha tillit till UNIVERSUM OCH DIG SJALV, att alska dig sjalvKyss LEV NU!!! , ALSKA DIG SJALV NU!!! Kann vad FANTASTISKT livet ar , titta runt omkring dig,, KANN HUR mycket du har. VAR TACKSAM For att din kropp visar dig sa tydligt att det ar dags for dig att LEVA nu,,, Upskatta dessa tecken,, och uppskatta universums (DITT) satt att fungera!!! SPRUDLA AV GLADJE!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2012-11-06 01:13
#28

# 27 ibland kan man tro att du knaprar nåt Shiwwan, hahaha, du är SÅÅÅÅ sprudlande iblandSkrattandeKyss

SHIAWASE
2012-11-06 02:44
#29

haha ! SziriusGlad Jag blir sa dar nar jag kopplar upp…… :) Da vet jag liksom inte vad jag skriver, utan det bara rinner ur migKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2012-11-06 08:18
#30

Precis det du skriver Shia är det jag får till mej hela tiden de sista dagarna. I natt drömde jag att jag väntade och förberedde för en kompis ankomst. Det känns som att mitt liv är så just nu. Lever inte riktigt i nuet utan ser framåt , lever för det som ska komma. Eller oroar mej för framtiden ( i och med jobbet) Jag ska göra dagen till ett pärlband av nu!!! Har just tagit en extra lång frukost promenad och ätit god frukost. Är så tacksam att jag har er här, puss på er!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Evigheten]
2012-11-06 08:20
#31

Klockrena svar när du kopplar upp dig då Glad och en riktigt bra påminnelse!

[Evigheten]
2012-11-06 08:22
#32

haha vad många gånger det händer nuförtiden när jag går in på en tråd och sen när jag skrivit klart har 1 eller flera hunnit skrivit och lagt ut innan jag ens hunnit sett det Skrattande

LoAEmma
2012-11-06 12:03
#33

Shia, coolt så då kommer dina svar direkt från Universum då!!
Jo jag tränar på att vara i nuet… men blir så deppig när inte hälsan är helt på topp!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-11-06 12:11
#34

Nej LoAEmma, hälsan är inte på topp för att du är deppig. Inte åt andra hållet. Skrattande

Allas svar kommer från Universum, bara man lyssnar och kopplar upp sig utan blockeringar och hinder.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
2012-11-06 12:27
#35

Precis!!! Crinalina:) ALLAS svar kommer fran Universum,, aven dina Emma,, SA TA OCH LYSSNA PA DIG SJALV!!! OCH

Du KAN INTE fa tillbaka halsan sa lange du ar deppig. Later hart och tufft MEN sa ar det.

VAR TACKSAM for de "skavanker" DU har BJUDIT in,, for de talar om for dig att du maste borja lyssna pa dig sjalv.

Sitter du och vantar pa att bli battre (halsomassigt) for att kunna ma bra,,, da ar du helt fel ute, FOR ATT du har KOMMIT FOR LANGT emma, du har borjat forsta sa mycket, sa JUST darfor dyker det upp en sadan har sak for att det ska trilla ner lite fler poletter.

Se till att ma bra NUU , oavsett fysiskt tillstand…

Sa kommer det fysiska efterat.

INGENTING UTIFRAN kan paverka dig sjalv, inte personer, inte en pojkvan, inte foraldrar eller vanner, inte ett fysiskt tillstand. du beslutar sjalv, helt och hallet sjalv hur du vill reagera. NU har du beslutat att kanna dig lite deppig, det ar DITT beslut,,, Du har valet att besluta att kanna dig pa topp-humor ,, det ligger i dina hander!!!

Harda ord,, men MASSOR  med karlek!! KRAM i massor till dig, och ENERGI i massor till dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-11-06 12:53
#36

Supertack shia!! Kloka ord :) Helt riktigt att jag själv äger detta…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-11-06 12:57
#37

Exakt Shia! Precis så är det. Man väljer själv hur man mår, vilket humör man är på och vad man känner, och allt är utifrån ens egna tankar. Mår du dåligt, fysiskt och/eller psykiskt, så beror det på dina inre tankar och att du inte är i balans med ditt eget inre.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-11-08 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Jag slänger in den här bilden i den här tråden också Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-11-08 13:52
#39

Mycket bra Miss!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-11-08 20:52
#40

Jättebra Miss!!

Lägger in en länk för egen del och för dem intresserade. How to forgive and love yourself!

http://www.youtube.com/watch?v=jUM3W0UGcHg


MissInAction
2012-11-08 21:18
#41

Tack! Ska titta på videon Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Otroulig
2012-11-08 22:20
#42

YES, YES, YES! Sicken bra video. Just det här med motståndet till att släppa allt, att våga gå dit, vara beredd och bli helt tom för att sedan fyllas av salighet och lycka. Det är precis det jag försökt att beskriva.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Upp till toppen
Annons: