Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 962 ggr
MissInAction
2012-10-29 18:55

Tittar ni på nyheterna?

Ja som rubriken lyder - tittar ni på nyheterna? 
Eller lyssnar ni eller läser nyheter i tidningar istället?

Jag tittade ofta på nyheterna förr men under de senaste åren blir det knappt alls. Det brukar bli att jag blir så olycklig av allt elände som visas och vad hjälper det, liksom??
Har ingen dagstidning för tillfället men brukar läsa lite i Uppsalatidningen som kommer en gång i veckan, och ibland på DN och liknande på nätet, men det är långt ifrån dagligen. 
Lyssnar emellanåt på Klartext på radion Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2012-10-29 19:10
#1

Jag måste sitta med på jobbet eftersom killarna har det som en obligatorisk del i sin behandling - men annars ALDRIG. Försöker att tänka på annat då jag måste vara närvarande. Slutade för något år sedan då jag kom fram till att det inte förde med sig något gott. Har ingen koll på nyheter alls, läser väldigt sällan tidningen, eller kollar nätet.

[Evigheten]
2012-10-29 19:14
#2

Jag slutade för ett tag sen…händer dock att jag går in på aftonbladet på nätet typ 1 gång i månaden men skräms iväg varje gång, för nu ser man verkligen att de bra sakerna står det inget om därTungan ute

Sååå lika bra att hålla sig undan!

crinalina
2012-10-29 19:14
#3

Det här är ett intressant ämne som vi har pratat lite om härinne förut.

Nej, jag tittar inte på nyheter, och jag läser inte nyheter vare sig på nätet eller i riktiga tidningar. Det har ingenting att göra med att jag bor i Spanien utan jag gjorde det inte medan jag bodde i Sverige heller. Jag har egentligen aldrig förstått det där med att man måste titta på nyheterna varje kväll. I mitt barndomshem så var det flera olika nyhetsständningar varje kväll. Det verkar finnas en allmän uppfattning att man MÅSTE veta precis vad som händer i världen.

Jag tittar inte på nyheter för att de bara visar elände och dåliga saker. Om de någonsin kommer med ett nyhetsprogram för enbart bra och roliga saker så kommer jag börja titta på det. Detsamma med tidningar. I Sverige finns ju numera ett magasin som är fokuserat på goda nyheter och händelser iaf. Good News Magazine heter det, finns även på facebook.

Händer det några stora saker i världen så får man veta det ändå via facebook eller att andra pratar om det. Som jag ser det så gör jag vad jag kan redan för världen och ingen och ingenting blir bättre för att jag blir matad med allt elände som jag inte direkt kan påverka mer än jag redan gör.

För att hjälpa världen så behöver jag en bra känsla, en bra vibration, sända ut höga och bra energier till min närmsta omgivning så att de blir påverkade av det och kan sända ut samma sak till sin omgivning och de i sin tur osv. Att titta på och läsa om elände skapar det motsatta.

Fokusera på det bra, och enbart det bra! Moder Teresa sa något i stil med att "I will never attend a rally against war, but I will attend a rally for peace every time". Detta är inte ordagrant men betydelsen är rätt iaf.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-10-29 19:36
#4

Svar Näe. Tittar inte på våldsflmer, action eller thrillers heller. Inte ens Morden i Midsomer. Så igår t.ex fanns det ingenting att titta på i svensk TV. Läser inte deckare eller thrillers heller. Tänker lite som Crinalina.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-10-29 19:56
#5

Fast jag tittar gärna på kriminalserier och filmer, och jag läser böcker med mord och annat eftersom jag där kan skilja på att det är fiktion och inte verklighet. Även verklighetsbaserade filmer som är dramatiska eller på annat sätt känslomässiga tittar jag gärna på om jag är på det humöret. Men jag kan göra det för att jag uppskattar alla typer av känslor och för att jag inte tar mig dem på köpet då de inte handlar om mig. Jag är ju trots allt författare och jag skriver om bland annat mord och andra brott också, så jag behöver både läsa och se sådant för min inspiration. Men framförallt så tycker jag om att göra det.

När det gäller nyheter och annat så är det en helt annan sak, det har aldrig gett mig något.

Och jag tittar inte på saker som Lyxfällan eller andra sådana program, däremot gärna på Extreme Home Makeover, eller andra makeoverprogram som har en positiv känsla.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-10-29 20:33
#6

Alla reagerar vi olika, men just nu tittar jag på "Sommarpratarna" på ettan och make till LOA reklam har jag inte sett på tv!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Håbe
2012-10-29 20:35
#7

Jag tittar sällan på nyheterna numera. Det som är tillräckligt viktigt får man veta ändå. Jag har valt bort det nu när jag tänker mer på hur saker påverkar min sinnesstämning.

Har också tittat mycket på serier i stil med svenska Hollywoodfruar. Där man faktiskt sitter och gottar sig åt hur himla korkade andra människor kan vara. Nu har jag också medvetet valt bort det. Det är inte heller en bra känsla.

Däremot älskar jag csi och criminal minds. Särskilt den sista. Den spelar på spänning och rädsla men på ett sätt som inte påverkar min känsla. Det är bara mysigt spännande.

Theleonora
2012-10-29 21:56
#8

Jag har slutat kolla på nyheterna, det gjorde jag för längesen. Såg ingen vits med det, fick bara en massa dåliga känslor.

Sen en tid tillbaka vaknar jag till Morgonpasset i P3 och då får man ju höra ekonyheterna varje halvtimme och när det är nåt dåligt så mår jag dåligt av det. Så så fort jag är medveten (dvs har vaknat ;)) så försöker jag att inte lyssna när nyheterna kommer på.

Jag tycker om thrillers och speciellt psykologiska thrillers som Shutter Island och liknande så kan inte sluta låta bli att titta på sånt. Igår råkade jag kolla på en lite läskig film på 3:an, Stepfather, och den var obehaglig. Men jag lyckades somna med lyset på, vilket är framsteg för min del, hehe. Egentligen borde jag inte ha kollat när jag inte mår så bra och är ensam hemma, men jag kunde inte låta bli ;)


SHIAWASE
2012-10-29 23:16
#9

Jag har ju varit en riktig nyhetsmanniska,, vuxit upp med att ma maste titta pa nyheter och lasa tidningar.  Min tidigare blogg var aven mycket fokuserad pa samhallsfragar,,,, Men av nagon anledning sa i somras slutade jag att titta pa tv, nastan helt,,, och insag vilkenskillnad det gor!!! Nu kan jag lyssna pa tv om nagon annan i hemmet har satt pa den, men jag sitter aldrig framfor tv:n for att titta langre. Gar sallan in pa tidningarna pa natet… TIttar , laser, gora BARA saker som jag mar bra av!!Glad

Vi verkar vara manga av den sorten harhinne (haha)<<< Skulle nog inte utgora ett bra lag i en fragesport om nyheter (hihi)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-10-29 23:17
#10

Och jag håller med #3 där, precis mina tankar!!
Är det viktigt så får man reda på det Glad

Och så finns det de som tycker att man är obildad eller nonchalant för att man "inte hänger med i nyheterha". Då brukar jag bara le och himla med ögonen Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

camasufri
2012-10-30 09:49
#11

Och jag som trodde jag var ensam och konstig!

Vad skönt att höra att man inte är det. Skrattande

Tittar överhuvudtaget på tv i princip bara när jag är hos min mor då den ändå är påslagen…..

Annars nästan aldrig.

Inte på Nyheter på grund av allt deppigt de har att förmedla, glor emellanåt då vissa saker ingår i allmänbildningen påstås det.

Inte på mycket annat heller, känns som själen blir trött….

Realitytv har spelat ut sin roll och ger ingen någonting mer än deltagarna.

Jag väljer att titta om det finns något intressant och lärorikt annars får det vara

/ Carina

Upp till toppen
Annons: