Annons:
Etikettklotterplank
Läst 4429 ggr
[Kathja]1
10/26/12, 8:33 AM

Klotterplank 5!

Nu började klotterplank 4 bli väl seg så det var dax att dra igång ännu en KLOTTERtråd - här får man skriva det som faller en in, hela tråden är OT och glad, arg, hoppfull, ledsen om vart annat.

Annons:
[Kathja]1
10/26/12, 9:11 AM
#1

Sitter och tittar ut på mina granar och tallar och försöker hitta sköna känslor med att jag ska jobba i helgen. ÄLSKAR mitt jobb för det ger mig pengar på kontot OCH mycket ledig tid. Men innan det är dax att jobba helgen är det oftast lite segt, men jag vet att på måndag när jag går av mitt helgpass kan jag tänka att "nästa vecka är jag långledig" och då blir jag glad. Skrattande

Och nu kan jag tänka på att jobbet är ganska kul när jag väl är där, är bara det att jag trivs bättre med att vara ledig och kunna styra min egen tid som jag vill. Har ett stort behov av att bara vara för tilfället. Softa, njuta av att gosa med hundarna eller mannen, kolla på film eller tv-serier, promenera i skogen, lösa världsproblemen med min man, plocka svamp och annat lättsamt. Men snart är jag ledig igen…

Och jag är VÄLDIGT tacksam över att jag trivs bättre hemma än på jobbet! Kyss

målle
10/26/12, 6:39 PM
#2

I love Klotterplank! ♥

Otroulig
10/26/12, 7:06 PM
#3

Fy fan vad jag är bra!! Idag hade vi ett föredrag eller kurs om stress hantering på mitt jobb. Jag satte mej bredvid min chef( min relation till honom har ju varit sådär, som jag tidigare nämnt. Han har efter mitt senast personliga samtal knappt pratat med mej och undvikit att fråga saker) vi fick efter nån timme göra en par övning och jag såg att detta tyckte han var väldigt jobbigt. Men jag var ärlig och tog upp frågorna som skulle diskuteras utan att skuldlägga honom och vi får ett väldigt förtroligt samtal där han t.om undrar hur jag tycker att det går!! Då jag tyckte att det inte hörde hemma mitt i en kurs så sa jag att det kanske vi ska ta sen. Vilket vi gjorde och samtalet slutade i att han berättade om sina bekymmer och jag gav honom råd. Haha!! Jag kände mej endast kärleksfull, ärlig och stödjande. Dessutom sa jag inför alla ca 20 st, på kursen hur j…la tacksam jag var för att jag upplevde ett sådant socialt stöd av så många, hade vi inte gett varandra detta stöd under de senaste två åren så vetisjutton hur vi hade mått!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

målle
10/26/12, 7:09 PM
#4

BRAVISSIOMO! Kyss

Otroulig
10/26/12, 7:12 PM
#5

Tack, tack Målle, sitter här och klappar mej lite för bröstet;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/26/12, 7:12 PM
#6

Strålande jobbat tjejen! Skrattande

Annons:
crinalina
10/26/12, 8:00 PM
#7

Underbart!! Skrattande

Jag hade ju sökt in till ett par högskolekurser, sen anmälan, med start nästa vecka. Tyvärr så fick jag inte in mina betyg i tid utan de hann stryka mig för att jag var obehörig, samma dag som betygen kom in!!! Sonen sökte också en av de kurserna, efter mig, och hamnade som reserv 38. För några dagar sedan så gjorde jag en omanmälan dit och hamnade som reserv 64. Sonen har kommit in! hahaha Vad tusan, det var ju MIN kurs ju!! Nu får jag ju smygläsa den med honom utan att kunna tillgodogöra mig poängen! Men jättekul för honom, han behöver poängen bättre än vad jag gör. Och jag har ju fortfarande chansen att komma in. Plugga känns som en rolig idé just nu. Tanken på det gör mig glad.

Förresten så gillar jag Miwis lilla slogan i slutet på den förra tråden. Vad var det: like it och leave it. Mycket bra sätt att tänka om precis allt. Tack för den!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/26/12, 8:15 PM
#8

Härligt, Otroulig!! Häftigt när det tar såna där vändningar Tungan ute och så känner man sig så stärkt efteråt. 

Åh plugga! Vilken kurs är det som sonen kommit in på, crinalina?

Idag har jag färgat håret och klippt mig. Är nu en redhead ♥ Skrattande
Men, det roligaste var nog att det visade sig att frisören är en riktig Harry Potter-nörd!! Haha! Jag har gått till honom förut men tydligen har vi inte då pratat om HP så det har inte kommit fram. Såååå det var roligt att prata om HP. Vanligtvis går jag till en tjej som numera är mammaledig och som tydligen hade varit där och hälsat på idag. 

Jag hade funderat till och från på om jag skulle unna mig att klippa och färga just nu, eftersom jag köpte vinterstövlar igår. Färg + klippning i paketpris gick på 1850 kr. Men så tänkte jag att jag vill verkligen göra detta, och unna mig. Och det ordnar sig alltid. Har levt på extrem budget senaste månaden pga a-kassestrul och lån av sambo. Men som sagt, det ordnar sig! Och det här stället är verkligen super. De tvättar alltid håret när man klipper eller färgar, och man får sitta i en massagefåtölj med ett ljusterapi-valv ovanför sig, och så masserar de hårbotten jättelänge ♥ Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
10/26/12, 8:18 PM
#9

Kul, och bra tänk:) Det är ju kunskapen som räknas, nu kan ni plugga ihop sen söker du igen, får en repetition och får MVG på allt, perfa! like it or leave it, kanon :) den hade jag missat.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
10/26/12, 8:28 PM
#10

Den heter Kogntiotionsvetenskap - Kognitiva förmågor GIN och verkar mycket intressant. Ja det blir ju att plugga ihop såklart. Han börjar ju jobba på måndag också så det är roligt att det rullar på för honom. Vi har också sökt samma kurs till våren, Kreativt Skrivande, och eftersom vi ligger i samma antagninsggrupp men jag har högre meritvärde än vad han har så är det troligare att jag kommer in på den men förhoppningsvis kommer båda in. Annars får han ju plugga med mig där. En kurs för två - koncept kanske är något för framtiden? Alltihop är ju naturligtvis 100 på distans. haha,

MissInAction, uttrycket att unna sig något har en negativ klang. Det tyder på att du egentligen inte borde och egentligen inte ska, och egentligen inte har råd utan borde lägga pengarna på annat. Undvik att använda det. Sluta unna dig saker. Bara människor utan en massa pengar unnar sig saker, de som har pengar bara gör det för att de vill och är värda det.

Så du använde pengarna till en fantastisk ny frisyr och hårfärg för att du ville och för att du är värd det! Det låter väl väldigt mycket roligare och bättre?!

Visst är den bra, jag gillar det: like it or leave it! Så enkelt, och så rätt!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/26/12, 8:33 PM
#11

#10
Har det?? För mig är det bara positivt Förvånad Jag använder det i sammanhang som att unna mig en massage, unna mig speltid, unna mig en långpromenad, unna mig en lyxig middag etc. Alltså att det är lite utöver det vardagliga.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
10/26/12, 9:09 PM
#12

Exakt, det är utöver det vardagliga. Det ska vara vardagligt att göra sådana saker. Det ska inte vara något märkvärdigt med det. Det ska vara vardag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/26/12, 10:23 PM
#13

Oki jag förstår vad du menar. Fast jag är av en annan åsikt ändå. Lite som att saker och ting tappar sin skönhet och man alltid tittar på dem. Jag vill ha variation i mitt liv, utan att det skulle behöva medföra elände när det inte är bra. Om allt hela tiden var "lika fantastiskt" - hur kan man då glädjas åt något särskilt?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
10/26/12, 10:30 PM
#14

Eftersom du hela tiden väljer dina känslor går det finemang att glädjas även om livet vore tipp topp hela tiden. Lika väl som du kan glädjas om livet är "skit". Du väljer ju alltid hur du ska förhålla dig till det som sker, oavsett om det som sker är ett vardags lunk, att ditt hus brinner upp eller att du blir miljonär. Skrattande

MissInAction
10/26/12, 10:46 PM
#15

Verkligen!
Så då borde det inte vara fel att tänka "unna sig" eftersom det alltid får mig att må bra Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
10/26/12, 10:53 PM
#16

Helt rätt "unna på du" men se det som en självklarhet att du ska ha det bästa, alltid.

SHIAWASE
10/27/12, 12:16 AM
#17

Otroulig!! Tack for en harlig lasning,,, Tank vad saker kan forandras nar man slutar att forasoka forandra andar utan bara tanker pa sig sjalv och sin utveckling, och nar man kanner karlek innefran:)  Underbart!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
10/27/12, 1:35 AM
#18

Det slog mig nyss när jag stod och borstade tänderna, att jag har fått två komplimanger idag, av människor jag inte känner! :-) Den första var av en dam som gick långsamt förbi mig på torget vid bussarna idag, hon tittade och tittade uppifrån och ner och upp igen, och jag tittade tillbaka! Då sa hon Snygg! Och nickade mot min kappa :-D Tack! sa jag. Det andra var när jag satte mig i frisörstolen och han sa Oh vilken god parfym du har! Oj Tack! sa jag. Mycket trevligt! Jag funderar på om det har något samband… Igår och idag när jag varit i stan har jag tittat på de jag möter för att se vad jag har för förutfattade meningar om folk. Exempelvis så tänker jag lätt om någon med trasiga och smutsiga kläder att de är lata eller konstiga. Jag såg på människorna och försökte komma på flera saker som säkert är bra med dem. Som att han är en bra pappa eller hon är en bra väninna eller hon kanske sjunger jättefint! Och det kändes jättebra att tänka. För vem är jag att döma? Damen som gillade min kappa hade väldigt omatchade kläder och en tygkasse med ett piano-tryck på, så sött! :-) Ja det var det. Nu ska jag få min skönhetssömn, imorgon är en lång dag! :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
10/27/12, 1:59 AM
#19

MissI, absolut!! Det du sänder ut får du tillbaka, det vet du ju! :-) När du sänder ut snälla tankar och komplimanger om/till andra så får du ju lika tillbaka. Jag gör det hela tiden.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/27/12, 10:25 AM
#20

Det är säkert så då! Tungan ute
Det bästa är ju att tankarna kom spontant och förbehållslöst, och det är ju så det ska vara Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
10/27/12, 10:41 AM
#21

MissI!!! Vad du verkar ha kommit i form, i balans!!! Jatteharligt! Och kul att fa komplimanger ,,,,, det visare ju ocksa att du sander ut bra vibbar!!! Glad

Det ar saaaa harligt att se hur alla utvecklas har inne,,, Det ar en FART,, och alla tar storkliv uppfor stegen kanns det som… UNDERBART!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
10/27/12, 12:11 PM
#22

Jaa jag känner också det! Jättekul Skrattande

Idag har Harry Potter-föreningen sin årliga Halloweenfest och den har jag verkligen sett fram emot! Alla klär ut sig till en karaktär från böckerna, kan vara precis vem/vad som helst, och spelar så gott man vill och orkar också karaktären Tungan ute
Jag ska vara Ginny Weasley. Passande nog, eftersom jag fick rött hår igår! Hihi ♥

Så när jag steg ut ur duschen imorse så nös jag kraftigt tre gånger, och ena ögat började rinna och snoret i ena näsborren likaså. Jag verkar ha öppnat en tårkanal Obestämd Det är ena ögat och ena näsborren mest som rinner, och det kliar ibland i ena näsborren. Detta har hänt mig en gång tidigare - men varför just idag?? Grrr! Men det är bättre nu och nu ska jag försöka få på lite smink, så gott det går. Och sedan iväg!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
10/27/12, 3:23 PM
#23

Jag ska prova på yoga en dag snart. Det finns yogaklasser på mitt gym två ggr/v och jag tänkte testa snart. Har fått höra mkt positivt om yoga och det kan bara vara bra för mig! Någon som yogar? Skrattande

[Kathja]1
10/27/12, 3:28 PM
#24

Sitter på jobbet och skriver månadsrapportet, är inte det roligaste men måste göras, och jag är alltid väldigt nöjd med mig själv då jag har gjort dem eftersom det innebär att jag har varit organiserad och strukturerad. Äter samtidigt knäckebröd som min super gulliga kollega Hans alltid gör åt mig för att han vet att det gör mig glad och njuter av att dagen har blvit just som jag ville ha den - lugn och skön men oj vad timmarna har runnit iväg.

Om en halvtimme eller så har killarna lagat middagen klar, idag blir det pasta med fläskifilégryta med gorgonzola och till efterrätt BÅDE kladdkaka OCH Amerikansäpplepaj. De är allt bra gulliga mina killar. Skrattande

målle
10/27/12, 4:10 PM
#25

Men guuud! Får man komma förbi på middag eller?! Tungan ute Din middag lät mkt godare än min! Haha! Framförallt eterrätten! Tungan ute

LoAEmma
10/27/12, 6:12 PM
#26

Hej allihopa och trevlig lördag!

Jag har fikat på stan, åkt runt lite, tränat i två timmar och ska åka ut till min kille och titta på film senare, vad ska ni göra?

Kramar!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
10/27/12, 6:21 PM
#27

Klart att du får målle, det finns nog lite kvar och kakorna är ännu inte klara. Gick ju inte att trycka i sig det dirkt på middagen  - bättre med lite lördagsmys i kväll. Har absolut gjort mig förtjänt av det så mycket som jag har jobbat idag. Flört

Annons:
Otroulig
10/27/12, 6:43 PM
#28

Sitter här i dofterna av en puttrande högrevsgryta, blev så glad när jag hittade krav märkt fint kött, nu puttrar den u rödbin, vitlök, timjan och tomater. Tackade nej till ett party och känner mej så nöjd över det. Har tagit in alla utemöbler och tömt min lilla kitch damm och den lilla fontän grodan har blivit skurad. Fått gofika hos grann familjen, det var skönt att träffa dom, lite lagom (mannen i familjen tillika min första pojkvän och jag har triggat varandra och jag har tagit avstånd från honom) så det var mysigt att få krama barnen lite och surra med hans fru. Siktar in mej på " så mycket bättre"

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
10/27/12, 6:48 PM
#29

Målle, yoga det har jag också funderat på. Har bara hört en massa positivt om det. Att folk har slutat bli förkylda t.om. Du får testa och berätta hur det är!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
10/27/12, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Här har det bakats tårta idag. Kändes nästan som om jag måste det efter måndagens gruppmanifestation :-) Jag gav mig till och med på att göra choklad-lönnlöv. Det blev hyfsat snyggt tycker jag. Gott blev det abslolut.

[Kathja]1
10/27/12, 8:47 PM
#31

Oj! Vad du kan. Skrattande

Otroulig
10/27/12, 9:03 PM
#32

Oj!!! Imponerad !!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
10/28/12, 12:48 AM
#33

Oj jättefin tårta!! :-) Var det inte du som drömde om tårta härom natten? Eller det kanske var målle! Jag har för en halvtimme sedan kommit hem från en Halloween-fest där jag varit i 11 timmar då jag även dekorerade och så innan. Puh! Men det har varit roligt och vi hann med fika, middag, teater, wizard-rock, efterrätt, lekar… Så nu ligger jag i sängen med Sammy (min telefon) och varvar ner och läser vad ni har haft för er idag :-) Godnatt på er och god morgon, shiawase ;-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
10/28/12, 7:59 AM
#34

Tack :-) Jag älskar när jag får anledning att vara lite pysslig och kreativ. Extra roligt att dottern är lika intresserad så nu bakade vi tillsammans. Vi är så sanslöst lika på alla möjliga sätt. Hon är verkligen en minikopia av mig, fast lik pappa i utseendet. Sonen är, utseendemässigt, jag när jag var lika gammal, fast med kort hår. Till sättet är han sin pappa i miniatyr.

#33 Nej det var jag. Fast jag drömde inte. Det var under gruppmanifestationen som jag inte fick den där tårtan ur huvudet. Med lönnlöv i choklad. Hade inga planer på att göra någon tårta då men när vi nu fick gäster på födelsedagsfika igår så kändes det som att det var den jag skulle göra :-)

Annons:
SHIAWASE
10/28/12, 8:58 AM
#35

En underbar tarta Habe!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
10/28/12, 2:22 PM
#36

#34
Ja just ja, så var det! Vad kul att den blev gjord!
Vad har du inuti den? Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
10/28/12, 2:28 PM
#37

Vaniljkräm i ena lagret och banan/gräddmos i det andra. Sen häller jag alltid över lite saft, i det här fallet päronsaft, på tårtbottnarna för att det inte ska bli så torrt. I grädden har jag vaniljpulver (inte vaniljsocker). För egen del föredrar jag lite mer friska, syrliga smaker ihop med allt det söta. Typ hallon, jordgubbar, blåbär. Men har man en familj som är petigast i världen när det gäller vad man stoppar i munnen så får det bli hederliga bananer och i det här fallet mandariner som är lätta att pilla bort för den som inte vill ha dem.

crinalina
10/28/12, 2:52 PM
#38

Haha, jag insåg nu att jag faktiskt manifesterade fram en hederlig gräddtårta igår. Jag blev ju sugen när jag såg din tårta Håbe men tänkte inte mer på det. Så igår kväll var vi ut på ett tapasställe och firade en tysk väninnna som fyllt år. En av tjejerna hade gjort en tårta och eftersom hon som gjorde tårtan är finska så blev det en hederlig skandinavisk gräddtårta, med hallon och dajm. Muuuums! Tack för den manifesteringen! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
10/28/12, 6:53 PM
#39

Otroulig - jag ska definitivt testa! Sen återkommer jag (om du inte hunnit testa själv innan hihi)

Kathja - tack för "inbjudan" Skrattande som du märkte stannade jag ju hemma haha Flört åt en helt OK middag och till lördagsmys blev det ett par rutor vit choklad (Lindt med chokladmousse inuti) mumsigt!

Idag har jag tvättat bilen! Det var på tiden må jag säga! Och jag har upptäckt att jag fått ännu en önskan uppfylld! Tackar! Skrattande

MissInAction
10/28/12, 9:40 PM
#40

Ojoj, vad jag avundas er som kan äta "ett par rutor" av choklad! Förvånad
Själv slukar jag numera en 70%-kaka rätt så snabbt om det är riktigt illa. Fast jag föredrar ljus choklad, och allra helst vit (älskar den från ISIS).

Idag har jag gosat med katter på Uppsala Katthem!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
10/28/12, 9:50 PM
#41

Åh ska du köpa en kisse, eller är du där och jobbar?

Berätta lite om hur det är på det katthemmet?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
MissInAction
10/28/12, 11:27 PM
#42

Hehe eftersom jag för några år sedan fick reda på att jag är allergisk mot katter så kommer jag eventuellt att prova vara jourhem om ett tag, om det känns bra att vara på katthemmet. Och eftersom min pojkvän bor med mig och han påstår att han också är allergisk! så behövs det nog fler diskussioner först Oskyldig

Men jag är uppvuxen med katt och älskar katter!! Saknar dem verkligen ♥ Det är olika hur bra jag tål dem och beroende på hur miljön ser ut, om det är bra luft och välstädat går det ju bättre också.

Det är väldigt mycket rutiner på katthemmet, för hygienen och för säkerheten. Det är två rum/korridorer med 6 burar (tror jag) i varje, och ett rum med två karantän-burar. Det bor antingen en eller två katter i varje bur. Och så får en eller två vara lösa under ett arbetspass som är normalt 4 timmar. Finns lite leksaker till dem och så tränar man ju dem att "umgås", det är ju olika var de kommer ifrån då vissa inte är vana alls vid människor och andra är rädda osv. Det finns en särskild kattkramar-grupp som kommer dit särskilt för att umgås med katterna Tungan ute
Jag har inte hunnit bekanta mig vid alla grupper ännu men det finns en hittekattgrupp också som är ute och rekar där det rapporterats om troligen ägarlösa katter, och försöker fånga in dem. Finns de som kör katt-taxi till jourhem och veterinär osv. Och så finns det volontärgrupp som jobbar på hemmet, då skriver man upp sig för ett förmiddags- eller eftermiddagspass där det passar. De har två heltidsanställda för vardagarna Glad

Äh ni kan ju läsa själva om ni är intresserade Tungan ute
Här är föreningen Samvetets och katthemmets hemsida


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
10/28/12, 11:54 PM
#43

Oj det låter ju superbra, välordnat!! Kan inte tänka mig att det luktar kattkiss där inne?! Katthemmet där jag bor är inte roligt… Som tur är öppnar ett till nu i annan regi, hoppas det blir bättre!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
10/29/12, 11:53 AM
#44

Haha nej det gör det verkligen inte!! Knappt att man känner det när man gör ren lådorna Tungan ute

Men det måste väl vara strikta regler? De hade fått uppdaterade regler här rätt nyligen tror jag. Eller kan det skilja mellan länen?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
10/29/12, 12:04 PM
#45

Ingen aning faktiskt….men mamma höll på svimma av den starka lukten. Hon såg nån katt som stod och strilade längs väggen typ, så det är inte konstigt att det stinker då :( 
Där var det som avdelningar i rummen, alltså som stora burar där det var flera katter i varje. Nä det är hemskt. Hade velat engagera mig där men jag pallar inte det!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
10/29/12, 1:39 PM
#46

Men oj, det låter inte som att det är ett seriöst katthem. Måste ju vara hygieniskt! 
På "vårt" katthem är det burar också, med en eller två katter i varje, fast just nu är det några tomma. Varje bur har en klättermöbel, en hylla med gardiner som de kan ligga bakom, toalett, matbricka och vattenbricka, filt/madrass och några leksaker. Om jag minns rätt.

Om det är såna olägenheter när det handlar om djur så kanske det är läge att anmäla? Jag vet inte hur illa det är Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
10/30/12, 12:56 PM
#47

Är ensam hemma då mannen har åkt upp till Göteborg för att hämta hem 3 skollediga ungar. Hade tänkt att städa men fastnade här i tankar kring livsöden och hur vi formas på vägen. Hur vi anammar beteenden inte för att det får oss att må bra eller växa som människa utan för att yttre orsaker vilseleder oss att tro att det är den rätta vägen.

Tänk om man redan på dagis hade stävat efter att hjälpa barnen att behålla sin glädje, kärlek och lättsamma inställning till livet - den där trygga känslan av att allt är som det ska vara och det är bra, allt ordnar sig alltid till det bästa och man behöver inte fudnera på hur - det bara gör det.

Så hade vi sluppit leva i dysfunktionella förhållanden eller vara frusterade över att vi inte får till vårt mående eller våra liv.

Vi kan ju det där när vi är små men så tappar vi bort det. Men det är väl någon mening med det oxå - att vi först är hemma sedan går vi vilse för att sen (förhoppningsvis) hitta hem igen.

MissInAction
10/30/12, 3:05 PM
#48

Ja det är sorgligt att redan vid småbarnsåldern får man lära sig att ens värde varierar med hur duktig man är och med de bra sakerna man gör! Samtidigt talas det varmt om allas lika värde och att alla ska jobba för att barnen ska vara trygga och säkra. Jag tror att allt sker för mycket "på ytan" inom utbildningsväsendet, och man har väl inte tid med annat Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
målle
10/30/12, 7:03 PM
#49

Snälla, rara, söta, fina, goa Universum, jag vet att Du hör mig..men jag tänkte bara meddela att jag skulle behöva mer pengar rätt så snabbt, rätt så mkt mer pengar..eller ja typ 50.000 kronor skulle nog räcka. Jag har en del personer jag håller väldigt mycket av som behöver mina pengar och jag vill kunna ge dem mina pengar, men först måste jag få pengar. Så var så snäll och ge mig en sisådär 50.000 svenska kronor inom snar framtid. TACK så hjärtligt på förhand! Med vänlig hälsning Camilla ♥

Håbe
10/30/12, 7:32 PM
#50

målle du är så skön! Skrattande

målle
10/30/12, 8:16 PM
#51

Men tack Håbe, gulle du! SkrattandeKyss

crinalina
10/30/12, 8:17 PM
#52

Har en fantastisk dag idag! Regnet har vräkt ner utanför så det har varit en riktig filmdag. Jag har roat mig med att titta på först "Magic Beyond Words - The J.K. Rowling Story", en riktig LoA-film på många vis och som jag nämt tidigare så väcker den starka känslor för mitt skrivande och pengar. Normala, men starka känslor!

Därefter tittade jag, återigen, på "Under the Tuscan Sun", återigen en LoA-film med en massa härliga, och normala känslor om både skrivande och pengar.

Efter det så tittade jag på "The Holiday" som också har mycket LoA i sig om bla annat skrivande och pengar.

Nu rundar jag av kvällen lite med en film utan skrivande men om dans, och pengar, och kärlek. Dirty Dancing.

Jag har förutom allt detta filmtittande fått en hel del skrivet, och katterna har varit extremt keliga och jag har vid upprepade tillfällen fått flytta bort laptopen från knät för att inte bara en utan båda katterna har velat ligga där, samtidigt. Det brukar aldrig hända.

Efter filmen är slut så ska jag laga mat, tacosburgare. Mums fillibabba!

En fantastiskt härlig dag helt enkelt. Imorgon ska jag tjäna lite extra pengar genom att jobba någon timme extra på mitt jobb. Sedan blir det mer skriva. Jag har ett bra flow nu! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
10/30/12, 8:40 PM
#53

Ja ni brudar, nu är vinterdäcken på! Det har tagit emot några dar och därför har jag helt enkelt skitit i det. Så nu när jag väl kände för det så gick det lätt som en plätt. Jag har börjat köra den tekniken, även på jobbet faktiskt. Det som tar emot får " ligga till sej" lite och banne mej undrar om inte flödet blir bättre och jag får mer gjort. Go with the Flow som kloka Shia sa häromdagen till mej:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
10/30/12, 8:52 PM
#54

Absolut en bra taktik! Den kör jag också. Jag har ju olika saker jag ska göra på jobbet men oftast så kan jag själv styra lite i vilken ordning jag tar dem. Det flyter alltid på bra dem dagarna. Lika hemma också, jag följer mitt inre flow så blir allting bra. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
10/30/12, 9:24 PM
#55

Vilken skön dag crinalina! Mycket bra filmer också :)
Måste åka till Toscana, den filmen har fått mig att längta dit!!

Själv hade jag mysmorgon med killen lääänge, sen åkte han och jag sov ett par timmar, sen tränade jag och nu har jag bara chillat igen. Skönt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Otroulig
10/30/12, 9:35 PM
#56

Toscana är FANTASTISKT!!! Man ska hyra bil, köpa en karta och sen bara åka.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
10/30/12, 9:46 PM
#57

Åh så du har varit där?! Ja det är en stor dröm i livet :) Ska bara hitta rätt sällskap först ♥

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
10/31/12, 10:06 AM
#58

Klotter klotter, vart ska jag börja?!

Jag är lite besviken på en budgivning som spårade ur redan igår och jag trodde den var över men det fortsätter, priset har gått upp med 410k, vilket innebär att mäklaren körde med lockpris? Alt att den nu är övervärderad? I vilket fall är jag besviken…

Sen är jag glad att jag i förra veckan när jag hade planerat in att träffa en gammal kompis som jag inte kom överens med i somras av div anledningar, tog kontakt och pratade ut. Jag sa inte exakt allt vad jag tyckte men jag fick in det på ett smidigt sätt plus att jag tog ett steg i rätt riktning, dvs att inte fly utan att ta konflikten. Sen att jag har blivit bättre på att uttrycka mig så att det inte blev en konflikt är ju bara till min fördel :). Hursom, jag har inte känt att jag behöver umgås särskilt mycket med henne och det är ju bra. Jag tror jag har insett att jag har lite växt ifrån henne medan hon är lite för osäker för min skull. Samtidigt är hon en väldigt gullig tjej och om jag bara kan hantera situationer liknande dom som har uppstått så har jag ju tagit ytterligare ett kliv framåt! Så hon får bli min prövning :)

Ett till klotter och det är att jag drömde nåt konstigt inatt och det var att jag käkade akvariefiskar. Hmm.. Jag vet inte omständigheterna, men jag åt 2 vid ett tillfälle och 3 vid ett annat. Ända sen barnsben har jag fått höra att fisk i drömmar symoliserar pengar. Kan det vara att jag spar på pengar? Spar för mycket så jag inte njuter? För på en annan sida på nätet läste jag att om man äter fisk i drömmen så betyder det att nåt går emot en. Ja, lght:sförsäljningen gör det och jag vill inte lägga ett högre bud. Men jag tror inte riktigt på det, vill hellre tro att jag kommer bli rik!! Så vad tror ni? Har vi nån drömtydare här?

Kram och hoppas ni har en bra dag!


SHIAWASE
10/31/12, 10:17 AM
#59

haha Kameleonten,,, akvariefiskarGlad ,,, Jag ar INGEN dromtydare,, kanske dyker upp nagon sadan:)

Kann dig inte besviken over lagenhet,, det ar bara ett tecken pa att NAGOT MYCKET BATTRE AR PA VAG ATT LEVERERAS TILL DIG!!! sa satt dig ner och njut,, och invanta det som ar sjalvklart och NORMALT for dig!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
10/31/12, 10:35 AM
#60

Hehe och det jag kommer ihåg var att jag tuggade inte ens fiskarna utan försökte svälja dem hela :S. Och i en annan vinkel fick jag se minen på en av fiskarna, väldigt sjuk dröm måste jag säga själv…

JAA visst är det så, jag kommer få nåt mycket bättre levererat samtidigt som jag kommer få multum för min egen lägenhet!!!


MissInAction
10/31/12, 11:02 AM
#61

Ja självklart kommer du att få något bättre - det bästa väntar på dig!!

Själv drömde jag bland annat att jag åt en massa räkor! Foten i munnen


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
10/31/12, 11:52 AM
#62

Och där fick jag böter. Ärligt talat helt orätt så jag har suttit i tel med polisen i 30 m. Jag vill såååååå gärna flytta ifrån det här området, jag känner mig så utsatt av parkeringsvakterna. Ingen annan har fått böter där. Precis nu när jag flyttade min bil kom en annan och ställde sig där. Men hon lär inte få böter… Jag har sagt till föreningen om att skapa parkeringsplatser åt oss boende så msn slipper det här eländet men det enda dom gör är att väja sina egna arvoden och köra ekonomins botten. Gah.


Annons:
Theleonora
10/31/12, 11:56 AM
#63

Åh vad jag hatar den här föreningen och vill inte bo kvar. Funderar på att faktiskt lägga ett bud på den lght som redan gått upp så mkt.


MissInAction
10/31/12, 12:03 PM
#64

kameleonten,
Vill du säga vilken förening/var du bor? Jag bor ju också i Uppsala och vore bra att veta vad man ska akta sig för Obestämd Du kan ju skicka i pm till mig om du vill.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
10/31/12, 12:09 PM
#65

Har skickat pm. Förutom föreningen så är det ju nåt fel på vakterna. Allt är godtyckligt. Gatorna är inte tydligt markerade så det är svårt att veta var gränserna går till korsning mm men nu var inte situationen så. Gah, vet inte varför jag reagerade och reagerar så starkt. Är nog frustrerad och vill härifrån. För första gången på länge tänkte jag ta mig ut och sen iväg och träna och nu sitter jag hemma och bara gråter. Gah.


[Kathja]1
10/31/12, 12:23 PM
#66

kameleonten - Fatta ALDRIG viktiga beslut när du är i negativa känslor! Att lägga bud på en lägenhet som Gud redan har visat för dig är fel för dig kommer inte att göra din situation bättre vännen.

Andas! Släpp det och gör något som får dig att MÅ BRA.

Jag tror absolut att du skulle må bra av att flytta, tror att jag nämnde det i en annan tråd, men flytta av rätt anledning. Du ska flytta TILL något, inte FRÅN något som jag tror SHIA så vist har påminnt oss om. Inte fly, då tar du med dig det negativa till det nya stället. Utan göra ett bra avslut och sedan skapa dig något positivt därför att det är där du vill vara, hitta ditt hemma. Men det kan du inte göra när du är i de känslorna som du är nu.

Det ÄR mycket nu för dig, det är tydligt, men det kommer att ge sig - jag LOVAR. Häng bara med. Tillåt de negativa känslorna att komma, se dem för vad de är - SIGNALER om att du inte är i Vortex, du har halkat av banan. Släpp dem sedan och sträva mot att hitta lättare känslor, känslor som är det du vill vara. Låt det ta sin tid och se detta som en tid av utveckling, en tid du ska ta lärdom av. Andas! Och släpp taget, sluta kämpa emot livet själv.

Just nu simmar du mot strömmen något frenetiskt, slappna av och börja glida med istället och det kommer att bli lättare att vara du. Jag skickar lite extra KÄRLEK, TILLIT och HARMONI till dig. Puss gumman.

Theleonora
10/31/12, 12:45 PM
#67

Åh Gud. Jag mår så dåligt. Fattar inte att det vänder så snabbt. Innan jag gick iväg var jag så glad och lycklig och jag var så tacksam så jag var noga med att säga tack. Nu vill jag inte det här mer, jag orkar liksom inte mer. Kan inte sluta gråta. Vill inre bo här, har inte velat det sen jag flyttade hit. Ingen hälsar på en, vilket är mysko. Dom enda som hälsar är grannarna i brferna bredvid när man går gm deras gård. Jag har haft 5 av mina hemska år här. Det är svårt att inte vilja fly. Just ni är det ens svårt att vara tacksam för att jag har tak över huvet i ett område som många skulle vilja bo i. Knäppt hur livet kan vara ibland. Jag begriper ingenting. För första gången på en månad känns det inte som att saker och ting kommer bli bra. Det visar ju mitt nuvarande mående. :( Tack Kathja för dina råd och för all energi du skickar. Stor kram till dig och hoppas jag kan återgälda snart!!


SHIAWASE
10/31/12, 12:54 PM
#68

Kameleonten! Kathjas ord ar de bastaGlad Vad jag kan saga ar att dina kanslor NU ar bevis pa att du ar pa VAG!!!! Du ar pa vag att gora en forandring,, att ta ett skutt framat!!! MEN for att gora det maste du ta dig igenom dess kanslor, allt som har legat dar som ligger dar frigora dig SLAPPA allt,, men vi har inne kanner vilken skillnad det ar ,,, Sa UT med allt OCH SLAPP allt,, ACCEPTERA allt,, DA kommer du att ta ett skutt framat,, SLUT ATT KAMPA EMOT!!!  Sista inlaggen handlar bara om att kampa emot, och det ar ok,, for du befinner dig pa sluttampen,, Slapp,,, Sa satter flodet igang,,, Dra ur korken, sa FORSAR det, och du kommer att bli forvanad,,, just nu sa kampar du emot, och haller sjalv korken nertryckt,,,, Vanta tills det kanns ok ,, att slappa den,,, men var medveten om att det ar du som haller den nedtryckt!! MEN,, acceptera att det ar OK,, hela denna process ar det basta som har hant dig!! KRAM.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/31/12, 1:01 PM
#69

En fras som jag använde mig utav när jag hade en sån period du har nu var NU SKITER JAG I ALLT. Efter att den hade fått mala i huvudet någon dag lättade det markant.

Att skita i allt ÄR att släppa på motståndet. Precis som SHIA säger - UT MED SKITEN.

JAG SKITER I ALLT! JAG  ORKAR INTE MER! DET FÅR FAN GÅ SOM DET VILL JAG TÄNKER INTE FÖRSÖKA MER! AAAAAARGH!!!!!!!!

Du ÄR på väg att vända det jag lovar, vi har varit där du är de flesta av oss. Man är så inne i att ha kontrollen, att kämpa emot då det bli jobbigt istället för att bara gilla läget och vara lugn i att ALLT KOMMER ATT LÖSA SIG till det bästa.

Andas! Och så ut med skiten. Gilla läget trots att det är BAJS just nu.

Och bry dig inte om att tänka på att ge tillbaka av det du får. Säg tack, det räcker. Kyss

Annons:
Theleonora
10/31/12, 5:06 PM
#70

Tack för era ord. Nu börjar jag vakna till liv men det finns fortf en smärta och rädsla i mig. Jag är inte mig själv än och jag undrar om jag nånsin kommer bli det. Jag grät och grät och grät och hulkade och trodde jag skulle spy. Till slut satte jag mig ner och skrev och grät och sen så hade jag gråtit klart och då eldade jag upp pappret. Nu gick jag in på irinas blogg och när jag läste om att må bra och göra det man vill så mådde jag dåligt… Känner en viss frustration om än inte lika tydligt som innan men deg känns som att jag kommer få gråta mer de närmaste dagarna. Jag verkar inte vara helt klar med mig själv. Ska se om jag hittar ro till att meditera lite. Kram på er och TACK


crinalina
10/31/12, 5:22 PM
#71

Kathja och Shia har helt rätt! Detta är en fas som du går igenom, som du går igenom för att du är på rätt väg. Efter att man har haft en intensiv tid av att lära sig, förstå och förändra sitt tänk så tar det stopp och så vill allt det negativa man gått och samlat på ut. Det är för att du inte längre har något behov av dem och de måste ut. Det är en bra sak. Så sluta kämpa emot. Låt det vara som det är. Det är ett steg i din utveckling som är normal och det är ett steg framåt inte ett steg bakåt.

Så ta det lugnt och låt det komma du, när du gör det så betyder det att du accepterar din utveckling.

Och du, det går över, det blir bättre och du kommer efteråt att finna att du klättrat högre upp på skalan än du var innan. Skrattande

Kram

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
10/31/12, 6:13 PM
#72

Och jag har svängt runt på Ullared idag, IGEN! Svärmor och sambon ville dit så jag hängde helt enkelt på, det är ju alltid kul där, men kort efter vi gått in ville jag bara HEM! Massor med folk (visserligen är dte ngt man är van vid där) men jag har redan varit där och shoppat allt 2 ggr på kort tid. Men snabbt var jag inne i shopping-mode och det blev lite småt och gott, men allt under 400:- och det är första gången det händer! haha!

Håbe
10/31/12, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Kameleonten- fick den här bilden på min logg på fb. Tänkte på dig när jag såg den.

Theleonora
10/31/12, 6:22 PM
#74

Tack Håbe! Vilken fin bild och så rätt men allt känns så jobbigt just nu. Den här veckan som jag är ledig hade jag tänkt ta tag i allt praktiskt inför mitt jobbyte och samla energi. Istället sitter jag hemma mår dåligt, har inte fått utanför för att göra mina ärenden eller träna. Sitter hemma och äter av mitt godis. Enda gången jag gick ut var för att hämta parkeringsboten och så kom chocken (det var en känsla av orättvisa som kom över mig) och det bara brast. Försökte samla mig och inte kåta det förstöra min dag men jag kunde inte. Ville bara hem och gråta. Nu har jag sovit lite till på dagen och orkar inte ut för att hämta mina paket. Jag är deprimerad??! Vet inte hur jag ska bara vara för att hantera det här. Får panik. Så fort jag tänker på att jag ska skriva till polisen och överklaga får jag starka ångestkänslor. Och jag känner mig som ensammast i hela världen.


Theleonora
10/31/12, 6:26 PM
#75

Jag får panik. Vad ska jag ta mig till?!


crinalina
10/31/12, 6:29 PM
#76

Släpp alla tankar på måsten och att du ska hinna göra saker innan det nya jobbet. Tänk på att det är bättre att detta kommer nu när du ändå är ledig än att det skulle ha kommit nästa vecka när du precis börjar nytt jobb. Det finns en anledning till att det kom nu!! Lita på att det som sker det sker för att det finns en mening med det, även om du inte kan se det just nu. Försök att bara lita på det.

Vad det gäller din lägenhet så ta det lugnt och du ska se att när du har börjat ditt nya jobb så kommer en ny öppning till en ny lägenhet att dyka upp som är helt rätt för dig. När det är rätt tid för det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
10/31/12, 6:43 PM
#77

Älskade gumman, Du verkar vara inne i ett svart hål. Det här låter kanske helt sjukt för dig, men gå ända ner i hålet. Vet inte om du kommer ihåg att jag berättat tidigare att jag var där du är, till slut kom jag dit som Kathja pratar om JAG SKITER I ALLT. Jag vet inte om det är nån vanlig fas, nåt många är med om. Jag tycker att det verkar så. När jag var här så gjorde jag en intuitiv övning, jag gjorde mej ensammast i hela världen. Jag tog mentalt kål på allt jag älskade. Jag gav verkligen upp ALLT. Allt blev bara svart och ett stort tomrum. Det var DÅ jag trillade igenom till ljuset. Jag har i efterhand läst om en terapi form "Resan" utvecklad av Brandon Bays. I stort sett var det precis så jag gjorde. Det var lite det jag menade i ett tidigare inlägg, att du måste gå in i rädslan. Våga lita på att du kommer ut hel och skinande. Vi hjälper dig, vi finns här och skickar kärlek. Stor kram

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/31/12, 6:47 PM
#78

Ångestkänslor får du därför att ditt jag vill tala om för dig att det inte handlar om en P-bot, du mår dåligt av andra orsaker. Ditt jag vet att det inte blir bättre av att du klagar och gnäller, eller anmäler - ta reda på vad allt handlar om EGENTLIGEN vännen.

Vad är orsaken till att du mår som du gör? Vad är det du inners inne skulle vilja göra just nu? Skit i vad du kan göra eller vad du borde göra! Det är tydligt att du just nu är på en plats i livet där du INTE vill vara. Boende? Jobb? Relationer? Mående? Vad tycker du om dig själv? Osv.

Men ta inte det där idag när allt är upp och ner! Med det ville jag bara ha sagt att jag tycker att du ska skita i att ringa, lägg dig under täcket och grina och käka godis tills du spyr, vältra dig i negativa känslor och välj att GE UPP. Släpp det! Andas.

Och i morgon när det är en annan dag och solen skiner så tar du reda på vad allt detta handlar om vännen. Kyss

crinalina
10/31/12, 6:50 PM
#79

Jag tror att det är en fas som de flesta av oss går igenom när vi börjar rannsaka och lära oss om oss själva. Jag vet att jag var där. Jag låg på en madrass på golvet i min gamla, halvtömda, lägenhet och önskade att jag var död. Jag ville inte leva längre. Lägenhetet var uppsagd och skulle tömmas två dagar senare, jag hade inget jobb, min son hade flyttat hemifrån, min pappa hade nyligen dött, jag hade blivit rejält ovän med min bror och min pojkvän hade gjort slut. Allt inom loppet av tre månader. Jag hade vänner som "vakade" över mig den dagen (för det var bara som mörkast en dag), såg till att jag åt något och drack vatten. Jag bara låg där och grät inte ens. Jag kände mig död. Nästa morgon vaknade jag och hade fått tanken att flytta utomlands till mig. Nästa dag igen bokade jag biljett och 5 dagar senare flyttade jag hit och började mitt nya liv.

Så precis som Otroulig säger, gå in i hålet för när du väl har gått in där så kan du hitta utgången.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/31/12, 7:16 PM
#80

Skickar en stor varm kram till kameleonten ♥

Hur har du det inne i din lägenhet då? Tycker du om den? Skön säng? Fina tavlor eller tapeter? Mysiga lampor? Gosiga plädar?
Sedan när du har gottat dig riktigt ordentligt i hur eländigt allt är och verkligen skitit i allt, och du börjar känna lust att titta ut igen.. så kan du försöka hitta allt som är bra med din lägenhet. Allt från minsta lilla vrå och växt, till ett helt rum - allt som du älskar och uppskattar med din lägenhet, så att du får en positiv känslan där! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
10/31/12, 8:38 PM
#81

Otrolig mfl, hur bryter jag banden? Finns det nån meditationsvideo för det? Jag vet att jag måste frigöra mig från mitt förflutna, det har tagit och tar fortf för stor plats. Kathja, jag är inte nöjd med nåt av de sakerna du räknade upp :S, tyvärr. Men just nu kan jag inte göra så mycket. Har ju fått nytt jobb som jag börjar på nästa vecka. Ska testa och se hur jag trivs. Om jag trivs så bra, trivs jag inte har jag en plan B och det är att plugga en till 5-årig utbildning. För det sparar jag just nu en del pengar och hoppas kunna träffa en rik man;), fast mest vill jag vara ekonomiskt oberoende (ha ekonomisk frihet). Sen är jag inte alls nöjd med mina vänskapsrelationer, jag har suttit hemma sen i söndags och ingen har hört av sig. Jo, bara en vän via sms i måndags. Thats it. Så fler bra och goda vänner som är säkra på sig själva och som matchar mina positiva egenskaper och st fler därtill så jag kan lära mig mer:). Boendet har jag försökt byta i två år och det har ju inte gått bra. En del av frustrationen men nu struntar jag i det, på riktigt. Tack crina!! Mig själv!!! Oj, jag vet inte vart jag ska börja??! Min tanke/dröm var att efter ABCn skulle jag ha koll på läget! Men jag är i det näst lägsta läget man kan vara och behöver gå ner en till nivå, den blir jag komplett?! Stor kram på er och mycket kärlek!!! Ni är helt enkelt bäst!!!!


crinalina
10/31/12, 8:45 PM
#82

Och du tycker att du inte har bra vänner? ;-) Vi är dina vänner, även om vi inte har träffats. Allting är relativt. Ner i det okända djupet bara. När du når botten finns det bara en väg att gå. Ut genom dörren till ljuset. Kram

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/31/12, 8:47 PM
#83

Oj, det var verkligen inte så jag menade. Jag älskar er. Får vara tydligare att jag inte är nöjd med mina IRL-vänner :S ;)


Annons:
[Kathja]1
10/31/12, 9:00 PM
#84

Är du inte nöjd med något av det jag raddade upp så vet du ju vad du har att jobba med eller hur? För om du fortsätter att göra det du alltid har gjort kommer du att fortsätta att få det du alltid har fått.

LoA handlar om att ändra sina upplevelser genom att ändra sina tankar och känslor till något positivt, MEN det innebär INTE att man ska stanna kvar i något där man mår skit och slita med att ändra det genom sitt tänk. Inte enligt mig iaf.

Där man kan ändra något i det fysika anser jag att man bör göra det, MEN man ska inte fatta beslut då man är i fel känsla. Och man ska även jobba med sina tankar/känslor.

Du är värd att må bra! Du är värd att trivas där du bor, att ha ett eget hemma. Du är värd bra och kärleksfulla relationer. Du är värd att vara lycklig! Glöm inte det.

crinalina
10/31/12, 10:03 PM
#85

Och det jag menar är att bara för att vi inte har träffats så betyder inte det att vi inte är vänner IRL också. Min bästa vän tex lärde jag känna för 23 år sedan. Under de senaste 22 åren har vi träffats kanske 15 gånger. Vi pratar aldrig i telefon och chattar väldigt sällan och då bara kort. Ändå är vi bästa vänner och vi känner varandras barn. Hon är den som förvarar de ägodelar jag har kvar i Sverige och vi båda vet att vi finns där, i ur och skur, om vi behövs. Min närmsta vän här i Spanien, förutom min sambo förstås, bor i huset bredvid mig och vi träffas en gång i månaden kanske. Det jag tänker är att du kanske behöver se de vänner du HAR, även om du inte träffar dem, för att hitta rätt känsla för vänskap. Kram: -)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/31/12, 10:09 PM
#86

Vid närmare eftertanke och nu har jag lugnat ner mig lite så måste jag nog ändra vad jag skrev tidigare.

Jag är ju nöjd med det mesta och det jag inte är nöjd med eller befarar att det kan gå åt h€%&e har jag ju en plan B för. Det jag är missnöjd med när det gäller det materiella är min bil och mitt boende. Jag vill verkligen inte bo här. Och det är väl där frustrationen kommer för jag har velat flytta väldigt länge och det har inte alltid varit härifrån utan jag har velat flytta till nåt nyt, en nystart. Men jag har fått bita ihop. Och nu bröt jag ju ihop för det gällde både bilen och boendet.

Sen när det gäller det spirituella eller mig själv så har jag ju jobbat otroligt mycket med mig själv så när jag blir dålig på det här sättet så blir jag rädd för jag tänker att ingen orkar väl med en när man mår så här dåligt/instabilt. Men det tror jag kommer pga en kille som inte stod ut när jag mådde som mest dåligt, vilket till viss del berodde på honom. Fast jag ska inte lura mig själv alltför mycket. Läste iaf en artikel jag hade bokmärkt inne på personlig utveckling när jag först fick upp ögonen för iFokus och nu hade den puffats upp och när jag läste den insåg jag att jag har kommit en bra bit på vägen. Men nu ska jag försöka att bara vara i nuet och vara i ett flow. Får se vad morgondagen har i sitt sköte. En ny bil kanske ;)

Här är iaf artikeln om nån är nyfiken:

http://personligutveckling.ifokus.se/discussions/4d715c2eb9cb46223906d2b4-medberoende

KRAM! Ni är verkligen bäst och sen jag har blivit mer aktiv här så har jag faktiskt inte känt mig lika ensam som jag har gjort tidigare. :)


MissInAction
10/31/12, 11:10 PM
#87

Fran, en av mina stora inspiratörer ♥
I den här videon talar hon om att komma ihåg att ta hand om sig själv i tider av transformering och skiftningar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/1/12, 7:28 AM
#88

Jag är sjuk! Jag brukar alltid hålla mig frisk, funkar alltid att tänka lite glada tankar och skaka av mig virusen - men denna gången känner jag mig inte så kaxig faktiskt. MEN jag är på jobbet. Och jag tror att det är något med det. För när jag räknar efter så vet jag ju att om jag blir hemma ett pass, m.a.o 48 timmar som förklorar jag 1/3 av min lön, så att bli hemma (utan att vara döende) är den sista bekräftelsen på att jag VET att allt alltid ordnar sig och att de där 1000-lapparna kommer att dyka upp från annat håll. Eller vad tror ni?

Är ju inte JÄTTE sjuk, bara lagom för att allt ska vara jobbigt och svettigt osh segt i skallen.

Eller så tänker jag för mycket för att jag har feber… Tungan ute

SHIAWASE
11/1/12, 7:44 AM
#89

Ah Kathja,,,, FRISKA ENERGI STRALAR skickar jag till dig:)

Men du ar pa jobbet nu eller??? Tanker du ta dig igenom 48 timmar dar,, eller aka hem?

Nar det galler pengarna, sa trillar de ju in nagonstans ifran,, sa det behover du ju inte tanka pa!!! Kanns det for jobbigt,, sa kanske du borde aka hem till sangen,,,,,, KRAM KRAMKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
11/1/12, 9:11 AM
#90

Tackar dig för den Kathja! Somnade smådålig igår och vaknade och mådde betydligt sämre idag. Ville ringa in mig sjuk, men "duktiga" flickan dök upp i huvudet. Och jag jobbade ju några timmar extra igår och hur ska det gå för dem och jag blir aldrig sjuk osv osv. Så gick jag in här och läste ditt inlägg och förstod att självklart löser det sig, det gör det ju ALLTID. Så nu ligger jag med gott samvete kvar i sängen, under dubbla filter.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Theleonora
11/1/12, 9:55 AM
#91

Oj, inte bra att jobba när man har feber. Gå hem så ordnar sig det där med pengar. Krya på dig och du med crina! Kram


Håbe
11/1/12, 11:54 AM
#92

Sitter här med en kopp kaffe och inväntar, i alla fall något som skulle kunna liknas vid, lite inspiration till att göra någon nytta.

SHIAWASE
11/1/12, 11:56 AM
#93

Vad synkade ni ar Crinalina och Kathja!!! Kram pa er och ma gott och njut av att vara inbaddade!!!:)Kyss (Jag HOPPAS att du Kathja ocksa ar inbaddad vid det har laget!!!)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
11/1/12, 12:22 PM
#94

There is no strain or stress in nature. A seed goes through its full cycle; it does not have to do anything; it just has to allow it all to happen. All you have to do is to allow it all to happen. Why not let yourself be transformed into a glorious butterfly? Come out of the chrysalis, that confined space, out of the restrictions of your mortal mind and ideas. When a snake changes its skin, it slowly wriggles out of its old one and leaves it behind to wither away and disintegrate. A crab outgrows its shell as it grows and expands, and grows a bigger more beautiful one. A bird cracks open its shell and emerges completely transformed. It is free, free, free! That is what is waiting to happen to you. A new freedom, a new joy, a whole new world is waiting to open up for you when you are willing to move out of those old restrictive ways, thoughts and ideas, and be transformed. Läste det här på en annan sida och det tilltalade mig. Hoppas ni andra också kan få användning för det.


MissInAction
11/1/12, 12:56 PM
#95

#94
Åh vad fint skrivet!
Vet du vem som har skrivit det från början? Skulle vilja kopiera det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/1/12, 1:10 PM
#96

Ja, jag brukar gå in på en sida nästan varje dag och får ibland riktigt träffande stycken till mig. Följ den här länken http://www.findhorn.org/inspiration/#.UJJma7e9Kc0 och njut!!


Otroulig
11/1/12, 2:33 PM
#97

Haha, går in där varje dag ja me' :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
11/1/12, 3:35 PM
#98

Tack! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/1/12, 6:23 PM
#99

Självklart har jag inte gått hem. Tungan ute

Funkar dock hyggligt iaf, brukar ju sällan bli sjuk så jag tänker glada tankar och lovar att vara hemma på måndag om jag känner mig kass då. Skrattande

Theleonora
11/1/12, 7:12 PM
#100

Så länge du mår bra och tar hand om dig är jag nöjd, Kathja! ;)

Så min dag, jag har varit väldigt mycket i mina egna tankar. Fick rådet att göra enkla saker och inte ta på mig andras bördor och jag försöker följa det.

SÅ vad har jag gjort idag? Eller rättare sagt igår lyckades jag programmera om tvn så nu ligger kanalerna huller om buller och jag orkar inte göra om, göra rätt.. Så jag får leva såhär ett tag tills jag orkar ta tag i det. :S

Jag har hämtat mitt mobila bredband osm jag beställde så nu kan jag surfa som vanligt och kolla på mina serier och filmer på nätet :). Glad.

Sen ville jag sitta och skriva ner ett brev till polisen och parkeringsbolaget och en del andra bev när jag ändå är igång men så fort jag tänkte tanken blev jag så ilsken så jag lät bli, för idag iaf. Och jag tror som du säger Kathja att den där ilskan beror på nåt annat… Har klurat lite på det och får meditera vid tillfälle för att ta reda på vad det är och var det kommer ifrån. Oj, vilken deja vu jag fick nu, scary.

Sen har jag varit på en kompisdejt, den gick bra men hon var så lugn och verkade lite trött och även trött på livet. Så jag vet inte om jag kommer höra av mig nåt mer. Aja, det löser sig, right?


[Kathja]1
11/1/12, 7:17 PM
#101

Klart att det löser sig! Släng dig på soffan och frossa i filmer och sköna tv-serier vet jag, allt som får dig att må bra. Och håll dig i från saker som får dig ur balans så mycket det går. Välj vänner som lyfter dig, inte sänker dig. Tror inte att du har råd att ge just nu, bara ta emot. Puss på dig gumman

(Och jag lovar att jag tar hand om mig!)

Theleonora
11/1/12, 7:33 PM
#102

Tack! Ja, det löser sig :), absolut!!

Ja, jag ska nog hålla mig borta.

Men vet du, en sak jag reagerade på nu. Nu mår jag bra, för andra gången på väldigt länge. Men det är något i mig som trycker ner den där glad-känslan. Jag funderar lite om det beror på att jag när jag var glad i tisdags en sekung bröt ihop den andra. Som att mitt katastroftänk sätter igång och säger att du får inte vara för glad för då händer nåt som gör dig lika ledsen som du är glad. Hur ska jag hantera det?!

Puss och kram tillbaka!!


[Kathja]1
11/1/12, 8:18 PM
#103

Jag tror att du behöver tillåta dig att vara glad. Tala om för dig själv att DU ÄR VÄRD ATT VARA GLAD! För varför skulle du inte vara det? Prata dig själv till rätta då de där tankarna kommer upp. Föreställ dig att du pratar med en väldigt vis person, en med stor insikt, harmoni och förståelse för livet och dess varande - hur skulle den personen möta din oro och dina negativa tankar?

crinalina
11/1/12, 8:29 PM
#104

Tänk att det är bättre att ha varit glad en stund, och då ha njutit och mått bra, än att inte ha varit det alls, och bara mått dåligt. Och minns hur snabbt och enkelt du kom rätt igen den här gången, levande, visare och starkare. Möt spökens och monstren, tala om för dem att hur mycket de än försöker så kommer du alltid att gå som vinnare ur det. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
LoAEmma
11/2/12, 12:12 AM
#105

Heja på mig nu, måste sova på sjukan inatt!! Inte kul, jätteledsen… Domnat i ena benet, trol diskbråck eller liknande…. Jag vill heeem till min katt och min säng :(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
11/2/12, 2:23 AM
#106

Namen Emma lilla!!!Obestämd Det lat ju inte sa roligt,,,, Skickar massor av kramar och energi till dig harifran,,,,Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/2/12, 7:13 AM
#107

Men oj! Såg på FB att det var något med dig. Gråter

Hur har du lyckats dra på dig det där? Låter ju allt annat än mysigt. Hoppas att det är något "lättare" än det så du snart är hemma igen. Puss på dig gumman.

LoAEmma
11/2/12, 9:05 AM
#108

Tack ska ni ha, inte kul det här!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
11/2/12, 10:12 AM
#109

Ajaj det låter läskigt att hela benet domnar!! Vad sa de på sjukhuset då? Hur mår du idag? Kram! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/2/12, 10:25 AM
#110

LoaEmma! Tänker på dig och skickar goda tankar och hoppas du ska få åka hem snart, helt frisk!! Kram


crinalina
11/2/12, 11:13 AM
#111

Emma, skickar en massa kärlek och positiv energi! Kram Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
11/2/12, 11:18 AM
#112

Just ja, jag har ju inte berättat att jag kom in på en av kurserna, samma som sonen kom in på. Kognitionsvetenskap - kognitiva förmågor. Vändar nu bara på att mitt användarkonto ska aktiveras så jag läsa på om vad jag behöver göra för första uppgift. Yaaaaayyyy!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/2/12, 11:28 AM
#113

#112
Vad kul, grattis!! Skrattande Det är ett spännande ämne så du kommer nog att gilla kursen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/2/12, 11:44 AM
#114

Grattis Crinalina!! Och härligt att höra att du är på bättringsvägen.


SHIAWASE
11/2/12, 1:20 PM
#115

Ah vad KUUUUUl Crinalina!!!! Kanon!!!Grattis!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
11/2/12, 1:31 PM
#116

Tack alla! Sitter och läser om första inlämningsuppgiften och fattar nada! hahaha, men det är mest för att jag är totalt ovan att använda hjärnan på det viset. Har inte gjort det på alldeles för många år. Sonen fattar ännu mindre. Men det kommer att bli bra, bara jag får ta lite i taget och sätta mig in i det ordentligt. Har ju ändå tills onsdag på mig att göra klart första uppgiften. hahaha Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/2/12, 4:29 PM
#117

Meh!
Jag har ju köpt bijlett till Skyfall ikväll, till mig själv! Och jag ska gå. Eventuellt käkar jag middag ute först också Glad
Men imorgon skulle ju jag och sambon iväg och handla färg och latexfog och sedan åka till lägenheten och fixa färdigt golvlister.
Och sedan han kom hem tidigt från jobbet idag har han legat utslagen i sängen. Och nu har han feber!!

Inte första gången det händer att han blir sjuk lagom tills han eller vi har planerat jobb i lägenheten. Varför har jag manifesterat det?? Eller har han det?? Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
11/2/12, 4:35 PM
#118

Han manifesterar sin egen feber och sjukdom. Jag har haft en sambo som var likadan. Varenda gång vi hade planerat något så blev han sjuk, eller stukade foten eller annat lämpligt.

Men sedan har ju du manifesterat honom och varför du gjorde det från början är ju svårt för mig att säga, men att du fortsätter göra det beror på att det är det som du ser som det normala och att du är rädd för det. Ändra ditt fokus till att det normala är att ni är i lägenheten och fixar. Håll dig glad och och håll ditt fokus. Ta inte in honom och hans sjukdomstänk.

Påminn honom om att ni har en deal, och att du förväntar dig att han ska hålla sin del av dealen oavsett hur han mår. Köp hem ibupfrofen eller annat sånt åt honom. Låt honom inte komma undan med det.

Ni är båda skuld till att det blir så, ändra på din inställning och låt honom inte komma undan med sin.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Theleonora
11/2/12, 4:38 PM
#119

Måste hålla med Crinalina, han har manifesterat förkylningen. Tror jag också gjorde det vid tillfällen när jag var missnöjd över mitt tidigare jobb och pendlingen och pga avsaknad av arbetsuppgifter. Så jag blev sjuk varje gång det blev för mycket i tankarna kring jobbet och vad jag ska göra när jag väl kommer dit eftersom jag inte hade nåt att göra. Och eftersom vi fick fullt betalt av att vara sjuka så förlorade jag ingenting på att vara hemma förutom nån timmes karens…

Sen har du manifesterat honom, och jag tror du vet bäst varför. Hur hårt det än må låta. Hoppas du inser varför så du kan göra nåt åt det!

Kram


MissInAction
11/2/12, 6:12 PM
#120

Det roliga är ju att jag har sett fram emot helgen ända sedan vi hade det där samtalet härom kvällen! Det har kliat i mina fingrar och jag har tänkt på hur det kommer att vara och se ut när vi kan börja flytta in och fortsätta fixa när vi väl kan sova där Glad Det finns inte ett tvivel hos mig den här gången!!
Han däremot hade huvudvärk redan igår kväll. Han har tydligen tagit piller redan idag, och förhoppningsvis tar han ett igen innan natten. Men inte en chans att jag tvingar ut honom imorgon om han har feber då.

Alla kan ju bli sjuka, och har ni lyckats manifestera någon som aldrig blir sjuk?? Förvånad

En gissning är att jag manifesterat honom för att jag behöver släppa på mitt kontrollbehov vad gäller dels vad som ska göras och när och att alla har olika behov och gör på olika sätt, och ser olika saker. Han är exempelvis inte alls lika mycket pedant som jag är Oskyldig och är mer av typen "det ordnar sig" och jag vill ha koll och planera och veta!! Det är en utmaning som jag tror att han serverar mig.

Känner lite dåligt samvete för att jag ska ut och roa mig med mat och bio ikväll, men å andra sidan… han är sjuk och mår nog bäst av att vila och kolla tv/slumra ändå. Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/2/12, 6:30 PM
#121

Visst har vi väl olika behov, men att göra en sak i sin takt inneär fortfarande att det händer något… Flört

Men måste du vänte in honom? Fixa det själv vet jag. Strunta i att det är hans lägenhet, du vill ju ha den fixad för din egen skull, inte för hans - eller hur? Sluta vänta  - agera! Genom att du väntar så okejar du ju att han inte gör något.

När det kommer till sjuka karlar kan jag säga att min man var sjuk OFTA förr, men efter några år med mig (som typ är frisk jämnt) så är han mycket friskare nu. Under hela hösten har han sagt "nu håller jag på att bli sjuk" några ggr men inte blivit liggande en enda gång. Så honom och sjukdom har jag fått ordning på! Skrattande

Theleonora
11/2/12, 6:34 PM
#122

Ja, jag tänker också som Kathja att gör det själv! Kanske inte nu när han är sjuk men när han är frisk så bara tar du alla verktyg du behöver och tar dig dit och tar tag i det. Då kanske han följer med och "hjälper till".

Kan ni inte anlita hantverkare? Jag tror det är bra att ta ett första steg och sen kommer resten?


Otroulig
11/2/12, 6:43 PM
#123

Hmm, jag har manifesterat ett antal gånger att jag blir sjuk och missar fester jag verkligen vill gå på. Den tål att tänka på. Men det var ett tag sen. Just nu Miss håller jag med om att du ska behålla ditt positiva fokus gå ut och njut av god middag och bio. Se hur han mår i morgon. Funkar det inte får ni flytta fram arbetet, inte mer med det. Utgå ifrån det och hantera det som kommer sen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
11/2/12, 6:47 PM
#124

Ja naturligtvis så om han har feber så ska han ju ta det lugnt. Men precis som Kathja säger så okejar du att han blir sjuk varje gång ni ska dit om du bara låter det bero. Jag tycker att Kathjas förslag på att du ska dit själv och göra det du kan göra var bra. Då visar du att du vill, plus att det får honom att känna sig lite dum för att du är där och fixar medan han, som är karln, ligger där och är ömklig. Det borde råda bot på att han blir sjuk i framtiden. Så ta dig dit utan honom du. Är han inte döende så kan han gott ligga där ensam och fundera och undra över vad du gör där borta i lägenheten.

Jag reagerar starkt på just sådana här saker eftersom jag tillbringade fyra år med en karl som alltid blev sjuk när det var något. Vid varje flytt, varje gång han lyckats skaffa ett jobb, varje gång vi skulle göra något. Jag vet också, tack vare den erfarenheten, att jag var en möjliggörare, dvs, mitt agerande i samband med dessa tillfällen gjorde det möjligt för honom att forsätta göra det nästa gång.

Kanske kan du säga till din sambo att deadlinen som ni kommit överens om inte förändras för att han är sjuk nu. Den gäller fortfarande, och om han inte kan hålla den, och inte ens försöker att hålla den, så visar han ju ganska klart och tydligt med sina handlingar vad han själv vill.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/2/12, 7:09 PM
#125

Jag och bygga? Jag har ingen koll på verktygen och hur de används eller ens åt vilket håll listerna ska sitta Förvånad Näe jag skulle inte få något gjort alls med med golvlisterna!

Han lär ha blivit smittad av en kollega som varit sjukskriven hela veckan, men han kunde ändå ha låtit bli att bli sjuk, tycker jag! Tungan ute
Ska säga att han nu "lever på övertid" här och att vi fortfarande har saker att göra. Hantverkare har han sagt nej till flera gånger för att det kostar för mycket.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
11/2/12, 7:12 PM
#126

Det viktiga nu är ju att du hittar ett sätt att få honom att förstå att deadlinen är en deadline, och inte bara något ni sagt på skoj. Han har ju själv varit med och bestämt den. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
11/2/12, 7:46 PM
#127

Så med andra ord - BESTÄM en NY DAG! Om ni inte kommer iväg i mon.

MissInAction
11/2/12, 7:51 PM
#128

Yes vi får ta ett snack imorgon :-) Nu sitter jagppå en trevlig kinesisk restaurang och väntar på min mat! :-D Om en och en halv timme börjar filmen.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
11/2/12, 7:53 PM
#129

Vad härligt det låter MissI! Ha en trevlig kväll!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/2/12, 8:28 PM
#130

Tack! Önskar er alla detsamma!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/2/12, 8:42 PM
#131

Trevligt! Hoppas maten smakar, blev själv sugen på amazin thai ;).

Jag sitter och väntar på att Skavlan ska börja, gillar alltid Niklas reportage, får mig att skratta :)


LoAEmma
11/2/12, 9:47 PM
#132

Hej vänner! Nu är jag hemma på "permis", tvingade mig till det för jag vill inte ligga där längre!!!

Dom vet inget mera, har gjort en röntgen idag… Skicka goda tankar till mig :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Theleonora
11/2/12, 9:58 PM
#133

Har skickat! Hoppas de hittar vad det är och att det inte är allvarligt. Kram


Håbe
11/2/12, 10:58 PM
#134

Det vet du Emma att vi gör :-) Här kommer massor med kärleksfulla och styrkande tankar från mig. Kram!

MissInAction
11/3/12, 12:30 AM
#135

Tänker på dig och skickar positiv energi, Emma! ♥

Och nu sitter jag och lyssnar på Adele - Skyfall i Spotify!!
Älskade nya Bond-filmen! Skrattande Älskar Bond, älskar skurken, älskar Adele!! ♥ ♥ ♥ 
Ohh och så fick jag se trailern för The Hobbit på stora bioduken! ♥ ♥ Längtar till december då jag får se den Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/3/12, 3:54 PM
#136

Idag har jag mest legat på soffan (små utflykter tilt tvättstugan och ut i regnet med hundarna har det dock blivit), har surfat runt och kollat skor och kläder, skrattat åt yngsta bonussonen som har hållit låda och som gillar att få rapportera hur det går på sitt spel. Vi har mumsadt pepparkakor, blev nog ett extra plus eftersom pappa och brorsan inte fick för de sov länga idag.

Nu börjar jag dock bli hungrig, men det får nog bli något snabbt och lätt, bara mannen blir klar i köket, han håller på att lägga in rödbetor. Mums!

SHIAWASE
11/3/12, 11:57 PM
#137

Missade den har traden lite igar, men Miss!!

Sjukdomar MANIFESTERARS OFTA nar det ar nagot man ska gora fast man inte vill.

Jag ser det standigt pa vara karate-barn…. De blir sjuka innan traning, tavling etc. Sager alltid til lmammorna,,,, att ta med dem anda,, om de inte har hog feber, for de har sjalva "framkallat"detta,,, forsa gangen en mamma hor det brukar hon bli forvanad, men nar hon ser att det upprepas, sa forstar hon, tar med sitt barn anda, och efter att hon ar bestamd sa forsvinner symptomen automatiskt nar barnet vet om att det inte fungerar, nar barnet vet om att det inte gar att manipulera sina foraldrar (haha).Sa fungerar det med oss fysiska manniskovarelser!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
11/4/12, 12:59 AM
#138

Shiawase,
Ja jag är helt klart inne på samma linje!!! Vet bara inte hur jag ska hantera det, för det funkar ju uppenbarligen inte att säga bli frisk! Och igår kväll sa jag att jag tror att vi alla manifesterar vad som händer i våra liv. Han undrade vad det betyder - manifestera - så jag förklarade. Sedan sa han bara det tror inte jagObestämdTungan ute

Han verkar piggare nu ikväll iaf, om än ont i halsen. Återstår att se hur det mås imorgon!

I övrigt har jag haft en toppendag!!! Har gjort två turer till olika delar av stan, har mått bra, varit glad, känt mig lätt och positiv och snygg och känslan har hållit i sig hela dagen Skrattande

Nu har jag tittat igenom fem säsonger av Sex and the City, bara sista säsongen kvar - vad ska jag göra sedan?? GråterFlört Jag får kolla igenom Lipstick Jungle igen, det är samma upphovskvinna, fabulous!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
11/4/12, 5:20 AM
#139

Miss!! Harligt att hora att ditt humor ar pa topp!!

Du smittar nog av dig till dinn sambo,, det ar jag helt overtygad om!!!

Underbart ocksa att du har haft en toppendag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
11/4/12, 7:58 AM
#140

Du kanske ska låta bli att boka en ny tid, men ha koll på hur hans planer ser ut tex på lördag. När så lördag kommer och du VET att inget är planerat, och han är frisk, så säger du bara att eftersom det inte blev ngt sist så åker vi NU. Då borde han inte hinna bli sjuk.

MissInAction
11/4/12, 11:03 AM
#141

Hahaha precis! Inga planer. Han lär ju fatta det själv, men jag ska hålla tyst! Han har aldrig några planer…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
11/4/12, 11:07 AM
#142

Jag vet inte ens om detta ar nagot att skratta at,, men det ar ju faktiskt lite roligt och komiskt att se in i allas forhallanden,,, Alla ar sa BRA pa att se objektivt pa sitt forhallande!!!:))))  Och DET ar ju fantastiskt underbart,,, Att det finns sa mycket karlket, men samtidigt en objektivitet att se pa forhallendet utifran!!!, jattebra!!!Och din vibb Miss! har hojts nagot SAAA otroligt pa sista tiden, kram pa dig!:)Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/4/12, 11:27 AM
#143

Skrev om just det i min nya blogg  - lite på temat "Hur tänker du då? Tänker du?".

Att vi alltid själva väljer hur vi ska reagera på andras varande, och att de enda vi själva kan göra, förutom att välja att må bra, är att själva vara på det sättet som vi vill att andra ska vara.

Håbe
11/4/12, 11:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

Sonen fick ett fint kort på mailen idag. Nalle hade skickat det från Thailand. Gissa om båda barnen har svårt att få det här att gå ihop. -"Mamma, hur kunde det bli den här bilden??" Jag hävdar att Nalle skickade den från Thailand. Dom tror mig inte men har ingen bättre förklaring :-) Sånt här ääälskar jag Skrattande!

[Kathja]1
11/4/12, 11:36 AM
#145

Vad härligt för Nalle! Bad och sol är ju inte så illa. Skrattande

Otroulig
11/4/12, 11:51 AM
#146

#143, haha Kathja, tack så mycket!!:)) Jag har haft en liten svacka och åker lite upp och ned i energin nu. Det händer att jag trillar in i gammalt tänk och tar på mej den grå offerkoftan och skyller på andra. Har dock haft två trevliga kvällar i mitt hem med goda vänner och bjudit på god mat. Känner mej älskad:) Idag undrar jag om det inte är en rensar dag. Har en massa returglas, kompost säckar och kartonger som ska till återvinning. Ska nog passa på att lägga med offerkoftan i nån säck.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
11/4/12, 12:12 PM
#147

Offerkoftan är allvarliga saker! Min man kan trilla, eller trillade, in i det där ibland och bara för att han ska låta bli har jag gjort en egen sång åt honom, hi hi. Nu brukar han tom sjunga den själv då han tycker att andra drar på sig den, hi hi.

Fast det blev "Offerkappan på" istället eftersom jag använde mig utav den gamla låten Då tar vi tagelskjortan på med Casino gänget från typ 60-nått. Funkade bättre att lägga in offerkappan. Skrattande

Theleonora
11/4/12, 12:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Håbe, vilken fantastisk bild! Du är ju helt underbar!! Vad roligt det måste vara med barn ibland. :) Sitter och ler för mig själv i soffan.

Din underbara blogg Kathja, den ska jag in i läsa. Har ju bara varit inne på the-secret-bibeln, men nu har jag en del härlig läsning framför mig.

En liten inspirationsbild!


[Kathja]1
11/4/12, 12:18 PM
#149

Finns inte så väldigt mycket att läsa i den ännu. Men jag fick det som idé efter min ABC-healing, att jag skulle göra något med fokus på LoA och realtioner och då blev det ännu en blogg. Skrattande

Theleonora
11/4/12, 12:24 PM
#150

Då får jag läsa det som finns flera gånger ;)

Är det någon mer som har anmält sig till fortsatt ABC? Har ni bestämt nån tid då eller kör på 0:00 som det står i anmälningen?


crinalina
11/4/12, 12:44 PM
#151

Jag har anmält mig. Tiden bestämmer du med dig själv. Det som känns bäst för dig. Jag har valt kl 4 på morgonen för att då vet jag att jag garanterat sover, och är då också mer avslappnad och mottaglig. Jag märkte nämligen en stor skillnad mellan de gånger jag sov och de gånger jag var vaken.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
11/4/12, 12:47 PM
#152

Får jag fråga vad skillnaden var?

Jag tycker själv att de gånger jag tog emot och var vaken så mådde jag så bra efteråt, men sen när jag somnade och vaknade på morgonen så ville jag inte ens gå upp…

SÅ jag funderar också på att ta det nån gång på morgonen så hela dagen blir bra :)


crinalina
11/4/12, 12:55 PM
#153

Jag mådde ju bra hela perioden, men de gånger jag sov så vaknade jag klarare i huvudet liksom. Allt brus och sus runt omkring "kärnan" i mina tankar var borta, och allt kändes tydligare.

Men det var ju jag. För dig så kan jag tänka mig att du inte var lika mottaglig då du var vaken och därför inte påverkades lika mycket? Att det var därför du mådde så bra efteråt då. Medan de gånger du sov så kom han åt ditt äkta och ärliga inre och eftersom du försöker kämpa mot att få upp det så fick det dig att "må sämre". Det är ju dock bara en gissning från mig. Ditt inre behöver du ju komma åt. Men se till att ta det en tid några timmar innan du ska vakna så hinner din hjärna bearbeta en massa i sömnen också, utan motstånd. Det är mitt råd iaf. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
11/4/12, 1:04 PM
#154

Jag bokade oxå upp mig, valde att köra vid midnatt som innan eftersom jag brukar sova då och den tiden har funkat bra de tidigare tillfällena. Men jag har valt ett mer fysikt fokus iaf i början, sedan får jag se, känner hur jag har tappat bort "jag är nöjd med mign kropp"-känslan och behöver hjälp att få ordning på det igen.

crinalina
11/4/12, 1:12 PM
#155

Jag känner mest att jag har mindre blockeringar kvar på alla områden så till en början så ska jag själv försöka fokusera på den sak som jag känner behöver det mest just den natten. Vi får se hur det känns och funkar.

Jag har dock undrat lite om Kent kör på automatiskt i 4 veckor nu när man har anmält sig eller om man måste anmäla om sig vecka för vecka. Det är ju 28 dagar/4 veckor han erbjuder men själva bokningen är ju bara i en vecka. Någon som vet?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
11/4/12, 1:21 PM
#156

Hm, du har en bra poäng där!. Jag kanske inte var så mottaglig när jag var vaken. Jag märkte ju egentligen att trots att jag var så himla trött så lät inte "kontrollbehovet" mig att sova förrän klockan passerat 00…

Kanske också borde köra på morgonen vid 04-tiden :)

Jag kommer nog boka in varje vecka eller om jag gör det redan nu.

Jag känner ju att jag har kommit en bit men jag ska prata med Kent och se var jag står och vart jag är på väg. Jag fick ju boka om min söndagstid (på mässan) till den första han hade vilket blir på tisdag. Spännande!


[Kathja]1
11/4/12, 1:26 PM
#157

Ingen aning faktiskt! Tänkte att eftersom erbjudnadet i sig var på fyra veckor så kör man på det man bestämmer men i 4a veckor…

Har oxå tänkt att fokusera lite innan jag lägger mig på det som gäller för dagen.

SHIAWASE
11/4/12, 1:32 PM
#158

Jag har ocksa anmalt mig!! funderar ju inte sa mycket (hehe),, utan har tankt att bestamma sjalv varje dag vilken tid som kanns bra for migFörvånad En vecka trodde jag,,, Ja,,, ni ser ju hur jag ar,,,,, (haha) Nu laste jag ju era inlagg och blev lite fundersam,, men, men det fungerar nog bra:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
11/4/12, 1:32 PM
#159

Nu har jag bokat 4 veckor! Och skrivit in i rutan vad jag vill ha hjälp med. Men jag ska nog också försöka sätta mig ner, meditera och fokusera på det jag vill ha hjälp med om det är nåt särskilt jag kommer på under tiden.


Otroulig
11/4/12, 1:38 PM
#160

Jag har oxå anmält mej, jag tog ju Seven, tänkte att det räckte…. Kommer inte ihåg det kanske var den längsta. Sen erbjöd han mej ett samtal oxå. Ska bli spännande. Jag satte faktiskt in lite extra pengar som tack för det han gör. Tack Kathja för munkarna, dom är fantastiska, det var länge sen man såg den godingen! Med en sån sång går det ju inte att vara i offer läget, härligt !!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
11/4/12, 1:47 PM
#161

Skrev just i fimtraden, men kom pa att ,,, Nar jag marker hur fantastiskt otroligt synkade vi har,,, fast jag sitter fysiskt pa andra sidan jordklotet,, da ar det inte sa svar att forsta och acceptera det satt som Kent arbetar pa…. VI ar ALLA en enhet, EN energi,, och valjer vi att koppla upp till den,, sa kan vi kommunicera med varandra och det gor ju vi,, omedvetet, , men alla dessa synkronisier(heter det sa???) visar ju attvi kommunicerar pa ett omedvetet plan,,, med var GRONA medvetenhet( som Kent nu kallar det, antar jag) ,,

Koppla upp, sa har i tillgang till allt, och alla och varandra:)) Enkelt ,, men ofta inteObestämd

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
11/4/12, 3:13 PM
#162

Jo jag anmälde mig också på en gång! Jag tyckte det var luddigt att han skrev i tråden att han erbjöd 28 dagar, men sedan är anmälan på 7 dagar, så jag antog att man får anmäla sig i upp till 4 gånger om man vill Glad Jag hade tänkt mig kl 00 som det varit tidigare men kanske jag borde ändra till typ 03?? Tror ni att det är för sent att ändra och tänka om?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
11/4/12, 3:23 PM
#163

Tiden bestämmer du ju själv inom dig så det är inte för sent förrän du påbörjat det som du tänkt. Det är ingenting du behöver meddela Kent om.

Ta den tid som känns rätt för dig. Och du kan ju göra som Shia, variera det från dag till dag vilket som känns rätt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/4/12, 3:24 PM
#164

Förresten, idag är jag inte helt i balans!! Jag blev "pålurad" en inpackning med färgpigment till mitt tonade röda hår och jag ställde flera frågor och det skulle enbart synas lite grann och man bygger upp färgen successivt med användande ca 1 gång/vecka, och det finns ingen risk att det blir fläckigt och ojämnt. Ojoj vad fel det blev!! Såg inte klokt ut idag när jag använt den i 3 minuter som man skulle, det var rosaflammigt och grådaskigt och fyyyyy vad hemskt!!! SkrikandesGråter

Begav mig in till stan, missade precis en buss och gick mot centrum för att vänta där på nästa. Det kom en STOR kvinna och tryckte ner sig bredvid mig så att jag knappt kunde andas eller röra på mig. Gissa om min irritation växte - och jag tänkte hela tiden att jag skapar ju själv allt det här Obestämd dock så har jag ingen aning om varför färgen blev så fel!! 
Så strax innan hon klev av så tänkte jag att "hon är säkert en jättebra mamma" - för det är en ny vana jag lagt mig till med, att hitta positiva tankar om människor som irriterar mig. Så det kändes lite bättre.

Väl i butiken där jag köpte inpackningen sa tjejen (en annan) att de inte kunde ta emot produkten utan kvitto (trodde inte jag skulle behöva spara det) men hon gjorde det sedan ändå, och jag fick byta till en annan nyans. Känns väl okej. Köpte ett nytt shampo också i samma serie som mitt balsam.

Sen påväg mot bussen gick jag och bytte plötsligt riktning då jag såg en bekant sitta och vänta med en kompis. Jag låtsades inte se honom. För jag skämdes så över mitt hår och var inte alls på humör att prata med honom. 
Så jag gick in i en skoaffär, ett varv, sedan gick jag till stationen och tog en annan buss hem! Förvånad

Har nu tvättat håret tre gånger med shampo och det är fortfarande blött, men jag tror att det har blivit lite bättre. Ska tvätta det igen några gånger imorgon och förmodligen på tisdag.

Ursäkta långt inlägg! Men ni ser - de senaste dagarna har jag varit på topp! Och så vände det bara sådär!

Men jag är glad att jag fortfarande tänker positivt! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
11/4/12, 3:28 PM
#165

Imorgon ska jag ga och slinga mitt har for forsta gangen har i Japan (haha) efter ca 20 ar(haha),, Klipper mig gor jag ju med jamna mellanrum,, men eftersom harkvaliteten ar annorlunda sa har jag aldrig gjort slingor, fargat mig elle dylikt har,, Men nu  pa sista tiden sa har jag bara Kannt att jag vill ha en forandring, samt att jag borjar upptacka vissa farger som jag inte VILL ha i mitt har (haha) ,, jag ar blond sa de marks inte saaa tydligt,,

Men i morgon maste jag anda ivag till en tv-kanal for ett mote kl. 21 pa kvallen!! sa da tog jag och bokade in en tid innan for klipp och fargning ( Jag kan alltsa INTE farga/slinga pa lokala stallen, for de anvander helt andra medel pa japanska harkvalite och vasterlandska harkvalitet,,,) Sa lite spannande,,,,,, att se,, OCH en utgift som jag ALDRIG tidigare skulle ha betalat ,, men nu tycker bara att det ar kul!! (det ar ju egentligen det , det handlar om och just darfor som det AR SA KUUUUUL!!!!!!!)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
11/4/12, 3:30 PM
#166

Det har inte vänt, det var bara en väldigt liten svacka. Det viktiga är inte så mycket varför det hände som att du lyckas vända en nedåtgående trend till något bra igen. Det är där utmaningen i din dag ligger.

Och du, det kunde ju ha varit värre. Du kunde ha tappat håret, eller inte fått byta för att du inte hade kvittot, och du kunde ha sprungit in i din vän innan du såg denne, och du kunde ha missat fler bussar och blixten kunde ha slagit ner i dig. Jag tycker att det låter som att din dag gick ganska bra trots allt. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/4/12, 3:33 PM
#167

Ahahahaa, ja blixten kunde ha slagit ner i mig! Haha jo tack, det hade verkligen kunnat vara värre! Skrattande

Och shiawase, hoppas att dina slingor blir awesome!!! Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
11/4/12, 3:41 PM
#168

Jag klipper och färgar ju mitt eget hår, och när jag hade långt så kändes det ju inte så märkvärdigt. Men nu har jag ju klippt mig kort och jag får jättemycket komplimanger för både frisyr och färg och så får jag ju naturligtvis frågan om var jag har gjort det. När jag svarar att jag gjort det själv så tappar ju folk hakan och undrar hur jag vågar klippa håret själv. Jag svarar då att för det första så växer det ju ut igen om det blir fel, för det andra så kan man alltid gå till en frisör och fixa till det om det blir helt fel, men framförallt så litar jag mer på mig själv än på en okänd frisör. Till saken hör att jag blev varnad för att gå till spanska frisörer när jag först flyttade hit, eftersom hårkvaliten är annorlunda. Eftersom jag redan i Sverige brukade klippa mig själv så blev det inte en  så märkvärdig grej av det. Färgat det själv har gjort alla gånger utom de två första gångerna jag färgade det. Jag gör slingor och nyanser osv helt själv. Det gäller bara att vara i rätt känsla. Och att lita på sig själv och sin önskan.Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
11/4/12, 3:52 PM
#169

haha,, annu ett tecken pa hur synkade vi ar!!! Jag laste Miss's inlagg NUU, ,, haha,, kul, kul,, ja vi far se,, blir det bra lagger jag upp ett foto i "hemliga traden" :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/4/12, 5:24 PM
#170

Fick svar från Kent nu - man anmäler sig till så många 7-dagars perioder som man vill ha. Med andra ord den gång per period.

Theleonora
11/4/12, 5:25 PM
#171

Men max 4 st?


[Kathja]1
11/4/12, 5:29 PM
#172

Ja, det var ett erbjudande som gällde i 28 dagar.

målle
11/4/12, 5:45 PM
#173

Usch nu skriver ni sådär värsamycket igen och jag bara ooorkar inte läsa allt och ni har alldeles för mycket på gång! Övningar, kärleksbombningar etc etc haha men tur är ju att jag kan VÄLJA vad jag vill vara med på, vad jag vill läsa och inte läsa. Just nu är det faslig fart på er! Kanske för att jag för stunden är lite utanför stormen, så att säga. Men ni ska veta att jag tycker om er PRECIS lika mkt ändå! ♥ Kyss

MissInAction
11/4/12, 10:03 PM
#174

HJÄLP!
Nu fick jag ett sms - ni andra som bokat fortsatt ABC med Kent har säkert också fått det??
Det står Ring (telefonnummer) på utsatt tid. ABC-sker utan personlig kontakt.
Vad betyder det?? Ska jag ringa kl 00.00 och vad händer när jag ringer om det är utan personlig kontakt? Isåfall fungerar det ju inte riktigt att göra detta när man sover Förvånad
Och om detta börjar den 5:e och jag väljer midnatt eller kl 03 så måste jag ju ringa inatt??


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Håbe
11/4/12, 10:24 PM
#175

Jag har också fått det. Men som jag uppfattar det så ska man ringa om man bokat möte eller konsultation. Har man bokat ABC så ska man inte ringa.

* Har du bokat ABC - Alignment By Choice FREE, ONE eller SEVEN bestämmer du
själv när ditt eller dina pass startar. Ingen personlig kontakt sker under dessa
pass.

* Har du bokat ett inledande möte eller konsultation kontaktar du
mig mötesdagen på xxx-xxxxx. Alternativt träffas vi på avtalad
plats.

Kent Asp

Theleonora
11/4/12, 10:24 PM
#176

Nej! Du ska inte ringa, jag pratade med honom om det, det var fel i bokningssystemet. Du ska bara fortsätta som vanligt med skillnaden att du väljer själv när du vill ta emot hans hjälp!

Easy peasy :)


MissInAction
11/4/12, 10:32 PM
#177

Ahhh!! Då låter jag det där Falu-numret vara Glad

Men jag har fortfarande inte kommit fram till om 00.00 är bästa tiden eller om jag borde ta kanske 03. Tror ni att man kan ändra mitt i perioden? Och kommer han att veta? Obestämd Nu börjar jag bli snurrig Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/4/12, 10:35 PM
#178

Ja, du bestämmer själv tiden. Jag ser det som att ABCn kommer hända en gång per dygn och det är upp till mig att avgöra vilken tid som blir bäst, iaf efter det svar jag fick av honom. Han skrev att det är mitt eget ansvar att välja tid. Jag tror han vet hur han ska hantera mig, hm. Obestämd

Sen tror jag att man själv kan välja vad man vill ha hjälp med på samma sätt som innan eller på samma sätt som man väljer tiden för det. Tex antingen vet du nåt specifick du vill ha hjälp med och tänker/fokuserar på det eller så låter du det till ditt högre jag att avgöra vad som ligger närmast ytan.


MissInAction
11/4/12, 10:45 PM
#179

Mm detta med att välja fokus var jag inge vidare bra på under den förra perioden - jag kunde verkligen inte samla tankarna till att fundera ut vad exakt som jag vill ha hjälp med. Försökte och lyckades väl kanske en gång!! Förvånad
Vet inte alls varför det var så svårt för mig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/4/12, 10:55 PM
#180

Jag upplevde det också svårt men då tänkte jag lite och insåg att det var nog för att jag var rädd. Alltså jag var rädd för att om jag väljer fel sak så kanske inte ens rätt sak behandlas, om du förstår vad jag menar. Alltså om jag väljer självkänslan så kanske den ligger djupare än andra blockeringar och då kanske det bara blir pannkaka av allt. Så då överlät jag det till mitt högre jag att avgöra några gånger, förutom när jag fick insikter och tänkte att nu är jag nära det jag vill jobba med.


LoAEmma
11/4/12, 11:04 PM
#181

Jag fattar fortfarande inte alls hur det går till…är väl för att man är så inrutad på tid och rum-grejen ;)
Han säger ju att han arbetar utan tid liksom, så att man kan ta emot vilken tid som helst…
Ja jag blir bara snurrig!
Är det värt att vara med? Har ni fått positiva resultat som ni är säkra på kommer från ABCn??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
SHIAWASE
11/4/12, 11:14 PM
#182

Emma,, maste man vara saker pa varifran resultaten kommer ifran? NEJ!! Du ska inte vara med om det inte kanns bra,,, For da sluter du dig sjalv, och inget resultat kommr ut av det anda.

Jag forstar inte detaljer hur internet fungerar, men det fungerar och jag tycker om det. Precis likadant!!! Strunta i att forsoka forsta:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
11/4/12, 11:27 PM
#183

Hahaha jo jag vet, jag har alldeles för stor längtan efter förståelse, kontroll och sen min nyfikenhet på det haha….

Har svårt att ha tilltro på något jag inte helt och hållet förstår.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
11/5/12, 9:28 AM
#184

Hej på er här sitter jag med foli i hela håret och ser ut som en julgran,haha, ingen aktivitet verkar det vara härinne, ha en bra dag alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
11/5/12, 9:42 AM
#185

Hej Shia! Hoppas det blir bra! Själv sov jag så dåligt inatt, hade ju beställt ABC till 4 och tror ni inte jag var vaken tills dess… Illa. Men har gått upp nu iaf, få se vad denna dagen bjuder på:)


MissInAction
11/5/12, 11:51 AM
#186

Emma,
Har du nånsin flugit i flygplan eller helikopter? Har du nånsin varit kär? Lagarna som ligger till grund för ingenjörskonsten är relativt enkla att förstå, men vi behöver inte förstå dem för att kunna utnyttja dem! Och vad gäller kärlek… så finns det väl en del olika teorier om vad det egentligen är, som händer med oss.
Förstår du vart jag vill komma? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
11/5/12, 12:39 PM
#187

Jag fattar absolut! Hatar att flyga flygplan hihi ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
11/5/12, 12:41 PM
#188

För att du inte har kontroll? Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LoAEmma
11/5/12, 12:49 PM
#189

Ja och för att det känns obehagligt i hela kroppen….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
11/5/12, 12:54 PM
#190

Oki. Låter inget vidare, nej! En annan älskar att flyga så jag förstår inte alls den känslan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
11/5/12, 12:55 PM
#191

Haha okej… Ja jag ska utmana mig på torsdag samt tisdagen därpå då det blir två flygresor om dagen!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
11/5/12, 12:57 PM
#192

Mm, jag förstår inte heller känslan. Älskar flygplan, flygplatser och att flyga!!!


SHIAWASE
11/5/12, 4:16 PM
#193

Jag tycker ocksa om att flyga och flyplatser!!!
Jag ar jattenojd med mitt har by the way!! Fargning/slingning blev perfekt,,, och klippning ocksa:)   Fast det visste jag ju eftersom jag hittade det har stallet igar,, laste inte ens igenom deras websida ordentligt, utan bara bokade tid, (har tittat runt pa flera stallen tidigare dar jag inte har fatt den kanslan)

OCH sa harligt det var att betala den fantastiska SUMMAN PENGAR!!!  Den suman ligger precis inom rangen vad som ar normalt formig,,, och nu kande jag vad jag har andrats, och verkligen hojt ribban pa vad som ar normalt!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
11/5/12, 4:52 PM
#194

Vi vill se bild Shia!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
11/5/12, 4:57 PM
#195

Kommer sa smaningom i hemliga traden kanske:) En helt fantastiskt salong,,helt inriktad pa icke-japanskt har.. otroligt trevlig personal!!!

http://www.sinden.com om nagon skulle ha vagarna forbi Tokyo och behover klippa/farga haret..

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
målle
11/5/12, 6:32 PM
#196

Imgn ska jag förmodligen få en konisering gjord..jag är lite smått nervig, mest över att det ska göra ont..kanske ni kan skänka lite styrketankar till mej ikväll på gruppmanifesteringen?

MissInAction
11/5/12, 6:52 PM
#197

Jag ska skicka till dig, målle!!

I dag har jag tittat på Torka aldrig tårar utan handskar på SVT Play. Praktiskt när alla avsnitt finns tillgängliga på en gång Glad Det är ju inte precis någon glad serie som helhet, även om den har glada och roliga scener också. Den kändes otroligt verklig och nära mig, jag verkligen sögs in i serien! 
Det var så mycket prat om serien när den började visas på tv, och då blev jag som vanligt anti och ville inte se. Men av någon anledning har jag den senaste veckan bestämt mig för att jag skulle se den. Vad jag vet så känner jag bara en person, en kusin, som har aids. En vidrig sjukdom.
Har ni sett serien? Eller läst första boken kanske?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
11/5/12, 7:12 PM
#198

Tack MissInAction!

[Kathja]1
11/5/12, 7:21 PM
#199

#196 En sådan gjorde jag för många år sedan. Går lätt som en plätt. Men kan tipsa dig om att ifall din man har stor så får han ändra teknik för det är ju inget som tar emot på samma sätt sedan. Oskyldig

målle
11/5/12, 7:26 PM
#200

Kathja - haha okej, kan ju vara bra att veta! Jag hoppas ju att det inte behövs ngn konisering, men eftersom förändringarna var måttliga sista provet så tror jag tyvärr att jag får bli av med en liten del av mig imgn Gråter

[Kathja]1
11/5/12, 8:14 PM
#201

Mentalt kan det vara bra att förbereda sig, jag minns att jag kände mig stympad. Vilket jag hade svårt att ta så jag tyckte att det var löjligt att sakna en del av mig som jag ju aldrig hade sett eller funderat så mycket över innan. Genomgick en liten sorgeprocess vill jag minnas (var ett tag sedan så jag hade faktiskt glöm det!). Skäms

[Kathja]1
11/5/12, 8:42 PM
#202

Ibland kan man ju tro att man är helt tossig! Sitter just nu på jobbet och går igenom en gigantisk hög med gamla medicinlistor som ska läggas i kuvert, ett för var klient, och sedan ska de arkiveras.

Plötsligt känner jag mig ofattbart LYCKLIG, bara sådär. Sitter inte och tänker på något speciellt, jag bara är. Nice! Tack för det. Jobbet ifråga skulle ju annars kunna vara väldigt långtråkigt, hi hi.

Annons:
crinalina
11/5/12, 8:43 PM
#203

målle, jag har också gjort en. Det är lätt som en plätt som Kathja sa. En viss förändring märkte jag också efteråt, men man vänjer sig ju. Mentalt var det inga problem för mig däremot.

Jag älskar också att flyga. Det är en av de underbaraste känslorna i världen. Att ha total tillit till något. Det är där du behöver öva Emma. Du kanske ska sluta fokusera på att sluta ha kontroll och börja fokusera på att ha tillit.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
11/5/12, 8:47 PM
#204

Men innebär en konisering att hela tappen tas bort? Trodde dom bara knipsade bort den biten med förändringen på…

Då ska jag verkligen träna mig på tillit nu då när jag ska resa, perfekt tillfälle!
Längtar ju utomlands också, hoppas på att kunna åka någonstans under nästa år :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
11/5/12, 8:49 PM
#205

De tar bara bort den delen som det är förändring på och kanske en liten del till för säkerhets skull.

Det tycker jag att du ska göra Emma. Vi ska ju till Hawaii!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
11/5/12, 8:51 PM
#206

Det är lååååångt att åka båt till Hawaii! Tungan ute

LoAEmma
11/5/12, 9:06 PM
#207

Hehe jag flyger till Hawaii jag lovar! Ni får hålla mig i handen ni som flyger från sverige!
Oh vad underbart med värme, solsken och glada dagar :)

Tittade en stund på två och en halv män idag och charlie tog med sig frukosten ut på balkongen….tänk att ha så där varmt och skönt jämt!
Nu är jag så frusen så nu blir det en dusch och lite meditation!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Håbe
11/5/12, 9:42 PM
#208

#197, MissI. Jag har också tittat ikapp den serien de senaste dagarna och såg tredje och sista delen ikväll.

Det är en otroligt stark serie. Känslomässigt alltså. Knappast en måbra-serie, men gripande. Jag är glad att jag såg den.

Theleonora
11/5/12, 9:44 PM
#209

Jag försökte kolla på den serigen, Torka aldrig tårar utan handskar, blev så illa berörd under de 5 första minutrarna så jag stängde av. Får se om jag känner för att kolla framöver.


Annons:
MissInAction
11/5/12, 9:47 PM
#210

Håbe,
Ja, jag är också glad att jag såg den! Den griper tag i en.

kameleonten,
Förstår dig. Början är riktigt jobbig att se. Och sedan hoppar det mycket fram och tillbaka genom hela serien så man kommer liksom aldrig helt ifrån det, men det blir bättre.

En helt annan svensk serie som jag verkligen gillade var Äkta Människor!! Såg den när den fanns på SVT Play också. Den var udda och fick en att tänka till Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
11/5/12, 10:29 PM
#211

Jag är också jätteglad att jag såg Torka aldrig tårar utan handskar. Hemsk, stark, gripande och så nära på något vis trots att jag inta känner något med AIDS, vad jag vet. Den utspelas ju dessutom i Stockholm under den senare hälften av 80-talet och jag var ju där då. De har fångat stämningen och atmosfären så fantastiskt bra! Jag gick runt i flera dagar efter och hade kvar känslan av den. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
11/5/12, 10:36 PM
#212

Nä jag tror inte jag ska se den… Inte särskilt feelgood och jag vill se mer sånt nu!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
11/5/12, 10:44 PM
#213

Då ska du se feelgood! Man ska se det som får en att må bra. Jag tittar bara på ledsna, eller negativt starka filmer om jag är stark i mig själv, eller behöver gråta och vara ledsen. Sedan kan jag titta på feelgoodgråtfilmer ofta, men det är ju för att feelgoodfilmer år mig att gråta av glädje. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
11/5/12, 11:24 PM
#214

Det dyker up sa mycket olika sjukdomstermer har inne och jag fattar nada ,, Visar att jag har varit borta fran Sverige lange,,, Habe, Malle, och Crinalina namnde nagot ocksa i nagon trad om symptom,, och jag har INGEN aning om av dessa betyder,, Obestämd Ingen mening att soka pa dem heller,, en observation baaraFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/6/12, 7:14 AM
#215

Låter vettigt SHIA om man ska hålla sig normal. Det normala är att vara FRISK, GLAD, PIGG och LYCKLIG i detta nu och i all evighet. (Amen, hi hi)

(Jag gillar att vara normal Tungan ute)

crinalina
11/6/12, 2:14 PM
#216

Nu har jag beslutet att hoppa av högskolekursen jag precis kom in på. Anledningen är att jag kände att det gjorde mig stressad och att det tog bort tid från det jag vill göra, skriva. Och min tanke var ju att det skulle vara en tillgång för mig. Men det kändes inte rätt så nu avslutar vi det. Däremot så finner jag ämnet intressant och ska läsa på om det på egen hand, i böcker som jag inte behöver betala 150 euro för. Ja, den enda kursboken som vi behövde köpa kostar ca 150 euro, för en kurs på 10 veckor. Även om jag hade alla pengar i världen så skulle jag inte betala det. hahaha Bara för att man har betyder det inte att man ska lägga dem på precis vad som helst. Det ska ju kännas rätt och vara värt det också. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
11/6/12, 2:44 PM
#217

Och woohooo, det känns sååå bra!! Och nu sitter jag och skriver! Yes! Rätt beslut utan tvekan! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
11/6/12, 2:56 PM
#218

Harligt Cinalina!!! Kanslan nar ratt beslut har fattats:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
11/6/12, 3:11 PM
#219

Det finns inte mycket som slår lugnet och den djupt rotade inre glädjen som infinner sig efter man fattat rätt beslut. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
11/6/12, 5:34 PM
#220

Jag känner mig inte stympad! Det var inte alls så farligt som jag var rädd för och att gynekologen var en man var inte heller farligt! Skrattande Kände inte ens bedövningssprutan ju! Dock blev det tillslut obekvämt för man känner ju ändå att det pillas och grejas "där nere" och det luktade bränt och jag höll på att svimma när allt var klart! Hua! Men jag överlevde och det såg fint ut trots allt! Tack till er som skänkte en extra tanke till mig igår! Och hoppas ingen känner obehag för min lite privata text SkrattandeKyss

[Kathja]1
11/6/12, 6:41 PM
#221

Skönt att det gick bra målle!

Har fått till mig hemliga nyheter rörande mitt jobb som gör att jag lugnt konstaterar att nu är det annat på gång i mitt liv, för nu är det dax att dra vidare. Ska bli spännande att se vad som dyker upp. Skrattande

MissInAction
11/6/12, 8:36 PM
#222

Luktade bränt?? Förvånad Då hade nog jag svimmat!

Igår fick jag en ny handlingsplan från Arbetsförmedlingen, via posten. Där fanns också ett platsförslag, det är något som kallas Jobbchansen som ordnas på vår arbetsförmedling på fredagar och den här veckan är det ett bageri mitt i stan som ska anställa ett butiksbiträde på 75%. Försäljning av bröd och bakelser, och kassahantering. Jag har jobbat på bageri och jag har en säljutbildning + butikserfarenhet, så jag ska absolut söka!!! Skrattande
För några månader sedan hade det varit otänkbart, med tanke på min LCHF-historia och sockerberoende-historia *host host* men nu blir jag bara glad när jag tänker på det. Det är ett arbete och det är ett familjeföretag, tror jag och folk får själva bestämma om de vill handla där eller inte!
De är på plats på fredag mellan 10-12 och då ska jag vara där med mitt glada, trevliga jag och fina ansökningshandlingar! Hjälp mig gärna med positiva energier! FlörtKyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/6/12, 8:42 PM
#223

Åh vad spännande Miss! Ler då jag läser det där, så det kommer att bli sååååå bra. Grattis till jobbet vännen. Skrattande

Annons:
crinalina
11/6/12, 9:10 PM
#224

När jag läste Bageri så kändes det direkt som du! Jag vet inte varför, det bara gjorde det! You go girl! Vill du ha det och det är rätt för dig så får du det! Det finns det ingen tvekan om, så det är bara att köra på! Grattis till det nya jobbet!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
11/6/12, 9:20 PM
#225

Åh vad trevligt Miss! Hoppas du får det så kan jag komma och handla där ;). Jag jobbade ju extra på ett Cafe under gymnasietiden och när jag började så sa tjejerna till mig att det bästa sättet att veta vad det är i bakelserna och kakorna är att smaka på dem. Så det gjorde jag :S. De hade ju så många olika sorter där. Mmm. :P


MissInAction
11/6/12, 10:28 PM
#226

Hahah, bara komma förbi Forsa Hembageri framöver då! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
11/6/12, 10:57 PM
#227

Hörrni folket! Är det någon av er som brukar läsa/titta i resetidningar? Vilka kan ni rekommendera? Jag vill titta på vackra bilder från olika delar av världen! Inte bara platta solstränder, utan verkligen olika delar av världen, och så lite reportage är ju inte fel - det viktiga är att det finns fina bilder och inte tonvis med reklam! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
11/6/12, 10:59 PM
#228

Later ju Harligt Miss!!! Passar dig perfekt!

Och Kathja,,,,, spannande,,det borjar rora pa sig alltsa!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
11/6/12, 11:15 PM
#229

Kathja, tänkte på dig idag, vi hade en leverantör från Kungsäter hos oss idag. Det borde vara dina hemtrakter. Vad som än rör på sig så, så rör det på sig….det var det du önskat? Undrar vad det blir för fantastiskt bakom nästa hörn?!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
11/7/12, 7:43 AM
#230

Men vad gulligt att du tänker på mig! Jag får erkänna att jag var tvungen att Googla på Kungsäter, hade inte en susning om var det ligger. Men nu vet jag! Det ligger ca 4,5 mil nordväst om oss. Skrattande

Jag önskar mig så pass god ekonomi att jag kan lägga 100% av mitt liv på att inspirera andra och njuta av att vara mig. Har en massa planer på kurser, retreat och nu senast fokusgrupper för "utbrända". Och när jag inte jobbar, för det ska man bara göra när det känns rätt och man blir lycklig av det, så ska jag resa runt i världen - besöka mina barn i Australien och Scottland samt softa i mitt (blivande) hus på Kreta. Så helt NORMALA saker! Skrattande

Annons:
SHIAWASE
11/7/12, 8:13 AM
#231

Ah!!! Nu borjar det bubbla och pirra i mig sadar,, bara av lycka!!! (Szirius, jag har INTE knaprat nagotFlört) Skrev just ett blogg inlagg om att jag efterlyser ett nyhetsprogram , MORGONPROGRAM med bara goda nyheter,, lankade ocksa till svenska tidningen goda nyheter.

Tank att innan man rusar ut i varlden , om man kan bara bli inmatad med allt som ar harligt i livet (Det gor ju vi som tittar in har det forsta vi gor pa morgonen),, bade for barn och vuxna, och sedan sticka ivag!!!

Ett sadant program skulle jag vara perfekt att sitt med i , i morgonsoffan som kommentator!! Sa jag slangde in en mening om det ocksa,, om nagot produtionsbolag skulle raka lasa min blogg!!!

Sa nu har jag slangt ut denna vibben ut i Universum och ut i Cybervarlden!!!

Kul va,, Tank att sitta i en morgonsoffa pa tv varje morgon och inspirerar alla nyvakna Japaner!!! KUUUL!!!! DEt passar jag PERFEKT FOR,,,, ahhh jag bara kanner det,, en rod morgon soffa skulle jag vilja sitta i . Har har de inte soffor i morgon programmen, men i mitt program ska det vara en rod morgonsoffa, och massa andra farger och skratt!!! Och intressanta, roliga, givande samtal, nyhetsinslag och repotage,,,!! Spannande:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
11/7/12, 9:37 AM
#232

Jaaaaa! Det skulle vara perfekt för dig, Shia!! Hurra, vad roligt för dig! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/7/12, 10:56 AM
#233

Fniss! Ja en soffa känns ju obligatorisk i morgonprogram!! Cool
Vad sitter de på i de japanska morgonprogrammen då?  

Apropå drömmar, som vi pratat om en del på sistone - så drömde jag imorse precis innan sambon väckte mig Obestämd om Thorsten Flinck ♥ Oskyldig
Det var en mycket positiv dröm, hihi… och det tolkar jag som att jag ska gå och lyssna på konserten med Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern på Uppsala Konsert & Kongress den 18:e nov. Jag har aldrig varit på något evenemang på UKK och jag älskar Thorsten!!
Nu tänker jag förstås förbjudna tankar om pengar, som jag egentligen INTE borde spendera på just det här Flört
Vore schysst om jag hittade sällskap bara, eftersom jag antar att det är sittplatser på det där stället.

Jag har sedan i våras/somras funderat på hur jag skulle göra för precis den dagen spelar också mitt favoritlag Leksand (hockey) mot Djurgården i Sthlm, och jag har funderat på vilket som ger mig mest behållning.
Det lutar åt Flinck, får jag säga. Lyssnade på honom och Kenny Håkansson (jätteduktig gitarrist) på ett mindre ställe i april i år…  och den konserten levde jag länge på.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/7/12, 1:21 PM
#234

Åh vad roligt! Om det inte skulle vara som så att man fick börja jobba så tidigt så låter det väl som en najs grej att göra. Eller man kanske spelar in programmen på dagen innan? En annan har ju noll tv-erfarenhet, hi hi.

Skulle passa dig super bra. Kul att du nu kommer att vara BANBRYTANDE inom Japansk morgon-tv. Heja dig!!!!!!!

Själv funderar jag äver om det kanske skulle vara dax att starta ett företag så man har något att utgå ifrån med alla idéer och planer som ska verkställas. Tungan ute

Theleonora
11/7/12, 1:24 PM
#235

Shia, jag tror du skulle passa helt perfekt för ett morgonprogram! Kul att vakna och se en så positiv person i rutan :)


MissInAction
11/7/12, 1:31 PM
#236

Idag är det tydligen kladdkakans dag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
11/7/12, 1:32 PM
#237

Mmmmm, kladdkaka! Skrattande Kanske blir lite baka kaka idag då.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
11/7/12, 1:48 PM
#238

Kul med det har forumet eftersom ALLT ar SA NORMALT!!! Sa nu kan jag luta mig tillbaka och vanta pa att nagon producent kontaktar mig!! ,,

Kladdkaka!!! Mumsigt:)

I japanska morgonprogram sa sitter de inte alls skont och mysigt, utan vid ett langt bord, typ som pa vanliga nyheter,, sa det kanske ar dags att mysa till tv-mornarna litegrann(hihi)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
11/7/12, 4:12 PM
#239

Var basta Linnease ar pa vag till Kanada idag!!!

Ha sa underbart.
Ma bra. Kyss

Njut!!! Njuta av dig sjalv, och av ditt nu!!!Glad

Och kika in hos oss har ibland! Flört

Jag ser ju fram emot att ha nagon som kan skriva lite har,,,, nar jag ar har inne!!!

KRAM och karlek till dig!!Cupid

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/7/12, 5:09 PM
#240

Drömde världens dröm i natt! Jag simmade i BAJS! Fick en annan gång lära mig att bajs är som gödning och gödning för oss är PENGAR. Hi hi. Och drömmen var inte äcklig, viket man kan tro, men VÄLDIGT kletig, hi hi. Men jag tror dock inte att jag vill ha den dömmen allt för ofta, kändes lite underligt. Fast simma i PENGAR är ju helt NORMALT! Skrattande

Håbe
11/7/12, 5:29 PM
#241

Herregud vad trött jag är! Vet inte om det är ABC-healingen som spökar, men jag sover som en kratta just nu. Jag brukar normalt ha väldigt svårt att gå ner i varv och det tar lång tid för mig att somna. Nu somnar jag snabbt men sover väldigt lätt och vaknar hela tiden. Känns inte som jag djupsover alls. Så två nätter utan sömn, en lätt men påfrestande huvudvärk, en sjuk kollega och 12 glada men livliga 1½-2½-åringar var lite mer än vad mitt goda humör har klarat av idag.

Om det nu är ABC-heailingen så är det väl meningen att det ska leda till någonting. Alltså, bara orolig sömn verkar ju inte så meningsfullt direkt. Det är väl meningen att det ska komma någonting ur det också? Fast det förstås, det är bara två nätter av sju än så länge.

MissInAction
11/7/12, 5:53 PM
#242

En viss påverkan på min sömn också, tror jag. Vissa nätter tar det evigheter innan jag somnar, och evigheter att somna om på morgonen om jag vaknar "för tidigt". Och andra nätter somnar jag ganska snabbt och har jättesvårt att komma upp på morgonen, snoozar massor och går upp vid 10-11 nån gång. Ingen balans alls!

Jag vet inte vad det är som ska hända, Håbe, men jag tror att tillit och tålamod är bra att jobba på vid såna här tillfällen - kram och pepp!! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/7/12, 5:57 PM
#243

Läste precis det ni skrev om sömn och min sömn vet jag inte vart den har tagit vägen. Kan inte förstå att jag hinner drömma när jag knappt sover. Har kanske sovit sammanlagt 5-7 timmar senaste 3 dygnen och jag känner mig som en zombie… Sitter här och tänker att jag ska sova, bara en halvtimme men sen är det nåt som fångar min uppmärksamhet. Hopps på mycket sömn inatt och att jag vaknar pigg och utvilad.


Otroulig
11/7/12, 8:07 PM
#244

Shiawase, kanoners! Ett program med bara bra nyheter! OCH morgon program, då har man ju grundat för en bra dag.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
11/7/12, 10:50 PM
#245

Idag har jag haft en superskön dag då jag bara har varit, jag har pysslat lite med hemmet men bara det jag känt för och när jag känt för det, jag har suttit uppkrupen i soffhörnet med filtar och katter över hela mig och slötittat på tv-program som får mig må bra, och jag har skrivit.

Nu har jag två dagars jobb framför mig, sedan har jag fem dagars ledighet framför mig. På lördag är jag ledig, jobbar i vanliga fall på lördagar, eftersom det är dagen för min styvfars begravning där hemma. Om vädret tillåter ska jag och sonen gå ner på stranden och lägga rosor i havet och tända ljus den tidpunkten som begravningen är. Därefter ska vi åka till ett stort shoppingcentrum där jag bla ska köpa en ny skrivare så jag kan skriva ut min bok, för att det är lättare att få en bra överblick och lättare att redigera när man ser det på papper. Det ser jag fram emot massor!! Den är ju inte särskilt lång än, men jag känner att jag har en bra stomme på gång. Skelettet börjar ta ordentlig form så snart är det dags att börja bygga lite kött på benen. Skrattande

Aah, underbara härliga liv!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/7/12, 11:55 PM
#246

Jag känner mig på tok för uppe i varv och sprallig för att sova!! Jisses hur ska detta gå Cool
Nåja, jag är ju lite trött iaf så det kanske går när jag väl lägger mig i sängen. Sköna, ljuva säng!

Imorgon ska jag in till stan i ett ärende och då ska jag passa på att köpa en liten skrivbok till handväskan också! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
11/8/12, 5:01 PM
#247

Hmm, det dyker upp tecken som för mina tankar till exet. Fattar inte riktigt det här. Jag trillar lite tillbaka i energin, blir så där rädd och sårbar igen. Här måste laddad med kärlek och energi. Ska klistra upp Miss in Actions bild hon delgav på " älska dej själv" tråden. Tack för den!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
11/8/12, 5:22 PM
#248

Kyss Tänkte väl att den kan komma till användning!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
11/8/12, 5:25 PM
#249

Kom hem från första jobbdagen och sitter och gråter :(. Usch, måste verkligen också älska mig själv så mycket mer! Att det ska vara så svårt…


[Kathja]1
11/8/12, 6:00 PM
#250

Varför tårar kameleonten?

Theleonora
11/8/12, 6:08 PM
#251

Usch, så himla mycket negativa tankar som kom upp tror jag. Och jag vet ju nu att jag inte ska tänka i dom banorna men ibland hamnar man ju där trots allt. Satt precis och pratade med min lillebror i telefon (han som aldrig ringer men ringde nu vid rätt tillfälle). Jag märker att så fort jag mår dåligt vill jag ha en mening med livet, kan inte acceptera att må så dåligt. Livet är liksom inte värt att må så dåligt ju. Och han visade mig tillrätta när han (förenklat) sa att meningen är ju att må bra för när du mår bra då bryr du dig inte om meningen med livet!!

Men iaf tankarna var i stuk med att hm, den där tjejen har mer självkänsla och bättre självförtroende ju. Hon har barn, är gift, andra barnet på väg, hon har en man som älskar henne och de letar hus. Typ allt det jag vill ha.
nästa tankefälla var, hm, det här jobbet verkar ju inte så kul. Varför bytte jag? :S
Och så nästa, när alla kompisar på fb umgås och dom måste visa på fb att dom faktiskt umgås också (bara det är ju illa) så tänkte jag bara tanken att jag vill också ha kompisar som jag tycker om och som tycker om mig och som vill umgås IRL. Men det positiva i det här var ju att jag inte fick den där stickande ångestkänslan jag tidigare brukade få av den typen av händelser.
Nästa ångestkänsla kom egentligen igåg när jag mediterade och mot slutet ville jag bara manifestera en sak som jag vill ha, men det tog emot så mycket. Och då blev jag ledsen över att det tog emot sådant…
Sen har jag sån träningsvärk och hade för lite kläder på mig för det kalla vädret idag.

Oj, jag låter ju som värsta vraket…

Och sen vet jag ju så väl att allt jag ahr skrivit upp ska ajg ju egentligen vara tacksam för. Jag ska ju vara tacksam fr min hälsa, att jag kan träna att jag mår bra. Jag ska vara tacksam för allt som har hänt och som har fått mig att fundera för det leder mig i rätt riktning men just nu gör det ont att vara tacksam.


Annons:
MissInAction
11/8/12, 7:23 PM
#252

Du har en klok lilelbror, kameleonten!! Meningen med livet är att du ska må bra! ♥ Skrattande

Och det är oftast lättare sagt än gjort, men den enda människa som vi någonsin ska jämföra oss med, är den vi var igår. Ett sånt där klyschigt citat som florerar på Facebook, och det är ju sant! Du har bara dig själv att utgå ifrån och vad du tänker och känner om andra handlar enbart om dig och ditt och hur du ser på omvärlden. Så egentligen kan man tänka att det spelar ingen roll hur bra andra har det - för så länge vi jämför oss med andra kommer vi att känna oss olyckliga och för varje sådant ögonblick så missar vi ett ögonblick att vara lyckliga i oss själva!

Kram till dig kameleonten ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
11/8/12, 7:28 PM
#253

Amen till det Miss! Skrattande (Amen betyder "så ska ske" och "sannerligen" Flört)

MissInAction
11/8/12, 7:30 PM
#254


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
11/8/12, 7:31 PM
#255

Kameleonten, det gör ALDRIG ont att vara tacksam. I ditt fall tror jag att det vore bra att faktiskt tvinga dej själv att skriva en tacksamhets lista. För nu har du trillat ned i offergropen. Miss kommentar är oxå väldigt bra. Skit i alla andra, vad dom gör och inte gör, du har ingen aaaaaaning om hur de mår innerst inne. Fokusera på dig själv. Det här är bara en svacka! Kram

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
11/8/12, 7:43 PM
#256

Tack, försökte skriva en tacksamhetslista men ville inte skriva om allt bra i livet när jag var i fel känsla av rädsla att jag ska verka otacksam :S

Tack Miss för dina ord. Du har så rätt, men om jag jämför mig med igår så mådde jag så mycket bättre förutom den där lilla svackan som jag återhämtade mig ifrån. Men vet inte varför jag fortf har så nära till gråt.

Har sen jag skrev suttit och kollat på Burt Hardings videos, bla den jag postade själv och en del andra på youtube så nu är jag på en högre vibration.

Och jag älskar min bror över allt annat. Han är det bästa i mitt liv. Han och min kära mor såklart men min bror har en speciell plats!!!♥♥♥

Är det så att när man gråter så "gråter man bort egot"?? *hoppas*


[Kathja]1
11/8/12, 7:50 PM
#257

Börja i rätt enda vännen - börja med allt som är "bajs" och vänd det sedan med "tänk om meningar" - om du förstår vad jag menar.

Typ-  Shit vad det jobbigt det är att alla andra har någon att vara med, det är bara jag som är ensam, ingen vill vara med mig. Tänk vad underbart om jag hade någon att komma hem till. Tänk vad underbart att komma hem till färdiglagad middag, och en man att mysa med i soffan. Tänk vad underbart att vara älskad, trygg, fylld av kärlek och harmoni.

crinalina
11/8/12, 7:52 PM
#258

Jag kom att tänka på mig själv för kanske 6-7 år sedan, när jag var 35 ungefär. Jag var i en period då jag jämförde mig med andra, och då speciellt med mina syskon som alla är yngre än mig, och speciellt då med min lillasyster som är 2 år yngre än mig.

Hon har gjort allting "rätt", som man ska göra. Hon träffade sin man när hon var 16 och han var 18, de har alltid haft bra jobb och de har alltid ägt sina hem. De skaffade första barnet efter kanske 7-8 år tillsammans, och det andra fyra år senare, osv osv osv. Precis allting har de gjort "rätt" enligt samhällets normer. Radhus, Volvo och 2 barn.

Jag å andra sidan är 2 år äldre, har haft ett flertal samboförhållanden, råkade bli gravid som 18-åring och blev ensamstående mamma som 19-åring, jag har dragit på mig skulder efter skulder och har alltid kämpat och gjort icke-traditionella val, och en jäkla massa misstag.

Mina bröder är båda stabila familjefädrer, med hus och fru och två barn var.

Alla mina syskon har körkort, alla har tagit det som vuxna, alla har bra ekonomi osv osv osv.

Så då, för 6-7 år sedan, när jag började fundera på dem och började jämföra mig med dem så kände jag mig som den mest misslyckade människan i världen. Jag kunde fan inte göra någonting "rätt".

Under ett telefonsamtal med min syster så nämnde jag detta och min syster blev då arg på mig. Hon talade om för mig att mina val, och mitt liv var precis lika mycket värda som hennes och våra bröders val och liv. Jag hade bara valt att göra saker på ett annat sätt, det betydde inte att jag var sämre som person och mindre värd. Det betydde bara att jag har andra erfarenheter av livet än vad de har, och vi har gjort olika saker. Vare sig mer eller mindre.

Det var en av de bästa saker som någon har sagt till mig. Det fick mig att sluta jämföra mig med andra, att börja se och uppskatta mig själv för de val jag gjort i mitt liv.

Det är det du behöver se och förstå också. Du är inte som alla andra, du är bara som dig själv.

Jag avslutar detta inlägg med ett av mina absoluta favoritcitat, av Dr Seuss:

"Today You are You, that is truer than true. There is no one alive who is Youer than You"

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Theleonora
11/8/12, 8:40 PM
#259

Vilket härligt citat Crinalina! There is no one youer than you :)

Får jag fråga: är din syster nöjd med sitt liv? Upplever hon att hon har haft utmaningar i livet? Men att hon har hanterat dessa på annat sätt? Jag blir alltid så förundrad över dessa människor och deras liv, det kanske ligger lite "vill ha" känsla över det hela.

Jag hade också planerat ett för mig perfekt liv när jag var liten och oj vad långt ifrån det jag är. Det är väl det som plågar mig till viss del (eller har gjort). Så egentligen stämmder den där bilden med en cirkel som säger att i den här cirkeln finns tryggheten och utanför den är där alla magi händer ;) och jag är där all magi händer, fast det inte händer…


crinalina
11/8/12, 9:19 PM
#260

Visst är det ett härligt citat! Skrattande

Min syster har väl haft sina problem och motgångar precis som alla andra, men jag trodde ju inte det. Jag trodde att hon var den perfekta tjejen med det alldeles perfekta förhållandet, utan bråk osv. Och så är det ju. För henne. Men det betyder ju inte att det inte är felfritt och att det är smärtfritt. Det bråkas ibland, och det kämpas ibland, och hon lider av diverse olika fysiska, och mentala, krämpor. I hennes värld så är hon otroligt lycklig. I min värld så är jag glad att jag har de erfarenheter jag har, att jag har gjort mer och fått kämpa, för det betyder att jag förstår mer av hur saker fungerar. Jag förstår varför hon har de krämpor hon har, det gör inte hon eftersom vi där tänker helt olika.

Jag är tacksam för att jag har varit med om det jag har varit med om eftersom jag är älskar mig själv idag. Jag älskar mig själv uppifrån och ner, inifrån och ut, och det är jag övertygad om att väldigt få människor gör innerst inne. Och det gör jag för att jag har haft motgångar, och för att jag har gjort saker på andra sätt än det "rätta". Jag har valt mina egna vägar, gjort mina egna val, och så länge jag jämförde mig med alla andra så var jag i konflikt med mig själv och med livet. När jag slutade bry mig om andra och bara började lyssna på mig själv så hamnade jag rätt och då blev jag lycklig. Men inte förrän då.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
11/8/12, 11:25 PM
#261

Åh jag har varit nervös och stressad över imorgon, då jag ska prata träffa representant från bageriet på Arbetsförmedlingen!! Man har ju inte sökt innan utan alla intresserade kommer dit med ansökningshandlingar och får en kortare intervju. Och jag har fått mycket tips på intervjuträning och förberedelse och fått träna, men jag lyckas inte tänka klart kring det här hemma nu! Kan knappt formulera ihop svar eller tänka ut några frågor alls! Men jag tror ändå att det kommer gå bra. 

Istället har jag roat mig med att samla ihop alla mina och våra pennor och sorterat. 17 st har jag nu kastat. 19 st är kvar Skrattande hahaha!

Idag köpte jag förresten en jättefin liten skrivbok som jag ska ha i min handväska! ♥ Den är lila med blommöster i silver och olika lila nyanser. Olinjerade blad. Och ett fint svart band med en silverblomma i metall som man håller ihop boken med. Me like!! Särskilt med tanke på att jag verkar ha kommit in i en lila period igen Tungan ute

Är så uppe i varv så jag vet inte hur jag ska kunna somna. Och jag sov till strax efter 11 idag…… Jag ska iaf gå upp kl 7 imorgon så jag hinner göra mig iordning och äta i lugn och ro innan jag åker in till stan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
11/9/12, 7:40 AM
#262

Vill lasa traden, men vet inte hurObestämd far invanta Kathja eller Crinalina!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
11/9/12, 7:48 AM
#263

SHIA - Jag fixar. Du går in på "hantera" under #0 och där kan man markera låsa tråd för kommentarer, eller något liknande. Skrattande

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: