Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1933 ggr
SHIAWASE
2012-10-25 10:47

Sluta kämpa, sluta vara duktig

Vi behover inte kampa,,, slapp allt!!

Nar man borjar att bli medveten om LoA,,, sa ar detta en sak som ar svar att greppa.

Va????!!! Man kan val inte bara sitta och inte gora nagot!!! Daaa kommer ju inget att handa

Men det kan man,,, OCH nar man gor nagot sa ska man se till att vara totalt upplajnad.. Nar man ar upplajnad sa gor man de ratta sakerna automatiskt.

Jag ar i botten en kampe,, sa jag vill gora massa saker,, MEN jag vill ocksa bara gora sadant som jag tycker ar kul.

De senaste aren har jag liksom glomt bort det lite,,, Jag har njutit men samtidigt sa har jag befunnit mig i en fas dar " ja, ja, bara jag kampar pa nu, haller ut nu, forsoker gora den har situationen till det basta, sa forandras det, jag vet ju att det ar nagon mening med allt som sker, och jag vet att det forandras, ,,, sa smaningom,, sa det ar bara att halla ut"

Ungefar sa. LoA tanket, har jag alltid haft, aven innan jag var medveten. Men,  sista aren har liksom "kampar-andan" "halla-ut" andan fatt overtaget over "gladje-andan" och "vara -i-nuet-andan". Utan att jag sjalv har varit medveten om det.

Men sista aret har det borjat forandras,,,, Jag har mer och mer tillatit mig sjalv att bara njuta,,, att satta mig ner aven om jag har massor att gora, att bara tanka pa mig sjalv, att bara VARA I MIG SJALV. Detta tog ju fart annu mera sedan jag slutade med Tv, tidningar, och bara agnar mig at sadant jag tycker om .  Min man gar sin vag,, men helt totalt i  parallell med min,, sa det ar ocksa intressant!!

Sa,, de sista manaderna har jag jobbat mycket , haft jattemycket oversattningsjobb, men aven tillbringat tid att bara sitta har i min favoritfatolj och skriva, sedan jag borjade med bloggen tog det annu mera fart!!

Och da plotsligt kommer det saker efter saker!!!

Det storsta ar ju min Bok, OCH moten med folk!!! Alla mojliga harliga manniskor bara ploppar upp har och dar!

Ocksa mina  tv-framtradandeFlört (jag tackade nej till ett, och ett var inte sa givande, MEN det var ju givande , naturligtvisFlörtdet var nog det basta!!)

Nu har jag fatt ett till tv-uppdrag!! som kanns jattekul! och idag igen ringde en annan tv-kanal och de vill gora ett sepcialrepotage  om mig, och min familj ! bara sa dar,,,(passade naturligtvis pa att beratta om min bok:)

Jag har fatt uppdrag om foredrag om tva veckor, etc. etc.

Har sitter jag i min fatolj och gor ingenting, men saker som jag har velat sa lange bara ploppar up, sa dar ur intet kan det sakert se ut som men det ar det ju inte…. Det ar sa LoA verkar!!! Saaaa

alla ni underbara.

SLUTA KAMPA,,,,, KAMPA betyder motstand. SLUTA VARA DUKTIGA,,, det blir ocksa sa latt motstand.

Skratta , njut och var glad. Tacksamhet och Karlek ,,, dar har vi nyckelorden!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Mirjah
2012-10-25 11:47
#1

Tack för påminnelsen! Är inne i ett ekorrhjul där livet består av jobb och matlagning. Tänker att det blir bättre om ett par år.. Då är barnen äldre. Äh! Jag har ju glömt bort att ha kul och ta hand om mig och de mina!

SHIAWASE
2012-10-25 11:56
#2

Jaaa! Mirjah! Ta hand om dig sjalv forst,,, nar barnen ar sma,,, sa kan det kannas svart, men ta fem minuter, tio minuter,,, med nagot dar du kan slappna av och njuta!!! Jag har varit dar,, har fortfarande mittuppi,, men det kanns inte sa langre!!  Eftersom jag har andrat min installning,,, HIttar du dit ,,, sa handlar det inte om att "halla ut tillsa barnen blir aldre" (hur mycket man alskar dessa sma,, sa ar de ju valdigt "harda och tuffa" larare(hihi)). Man far en annan installning.

Jag sjalv, tillater mig att vara arg, irriterad ibland. Vill jag frasa och skalla, sa gor jag det, UTAN nagra som helst samvetskval:) Men det gar over lika snabbt som det kommer och det vet familjen ocksa…

Strunta i att ta hand om de dina ett tag,,, (mer an det som absolut behovs,,) ta hand om dig sjalv,,, Kram!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-10-25 16:59
#3

Bra att du påminner oss! Vi är ju så inne i det vi har lärt oss, att man ska jobba och kämpa och GÖRA något annars får man inget.

Jag tappar bort mig ibland och känner att jag kanske missar något när jag inte gör så mycket annat än, njuter, skrattar, älskar, ber, sänder tankar av tacksamhet, andas och ÄR - trots att det är då jag mår som bäst. Känner ibland att jag borde skriva mer, planera mer osv osv - men så får jag påminna mig om att vara sak har sin tid. Nu är det tid att bara vara!

Men visst funker det VÄLDIGT mycket bättre nu då ungarna har flyttat hemifrån och det bara är jag, älsklingen och hundarna.

Abraham Hicks pratar mycket om just det där, att bara vara och sluta kämpa ÄR att göra något, precis som tänka, vara tacksam och älska är att göra något.Skrattande

crinalina
2012-10-25 18:45
#4

Jätteviktig påminnelse! Det gäller att komma ihåg att vi lever bara just nu! Och det som ligger i framtiden det ligger tryggt kvar där tills vi kommer dit. Tills vi är i linje med oss själva och våra önskningar. Och våra önskningar handlar ju alltid om att må bra, vara lyckliga, känna harmoni och glädje, skratta och le, älska och vara älskade. osv osv. Det är ju det alla önskningar vi har handlar om, och för att vara i linje med det vi önskar oss så är det ju så vi måste känna här och nu. Lugn, harmoni, kärlek, trygghet, rikedom, lycka, glädje osv osv.

Det vi vill känna i framtiden ska vi helt enkelt känna redan här och nu, idag, där vi har vårt fokus, där vi är i denna stund.

Det betyder ju att om det vi vill är att skriva, och bara vara så är det det vi ska göra nu. Skriva och bara vara. Vill vi ha kärlek så är det det vi ska vara i nu. Kärlek. Vill va ha trygghet och harmoni så är det det vi ska känna där vi är nu. Trygghet och harmoni. Vill vi ha rikedom så är det det vi ska känna oss nu. Rika.

Det är ju det som vi vill, och vi har all möjlighet i världen att vara där vi vill vara rent känslomässigt redan nu. och det är när vi inser och förstår det, och lever det, som vi är i linje med våra önskningar och det är då vi får dem. Eller det är då vi inser att vi redan har dem.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-25 22:13
#5

Ja visst är det så. Att kämpa och "göra något" är återigen en fysisk grej, som inte nödvändigtvis leder oss vidare. Det är vad som sker inom oss som är det viktiga och mest spännande Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-10-26 18:47
#6

Jag vågar nog faktiskt påstå att jag släppt allt och slutat kämpa. Just nu lever jag verkligen i mitt NU och allt känns PRECIS som det SKA göra! Allt är hur bra som helst! Jag släpper kontrollen och lever Nu för NU och det är så häääärligt!

Annons:
[Kathja]1
2012-10-26 18:57
#7

Då är vi två, fast jag blir lite frustrerad ibland när jag inte får styra mitt NU som jag vill utan måste till jobbet. Men var sak har sin tid. Jag gillar läget och är glad över att jag har ett underbart liv och en man och ett hemma att längta till. Skrattande

Otroulig
2012-10-26 19:15
#8

HÄRLIGT MÅLLE!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Mirjah
2012-10-26 19:34
#9

Men det värsta är nog samvetet trots allt. När jag tackar nej till andra för att få andas eller göra som jag vill. Orkar inte åka land och rike runt för att glädja andra. Inte ens mina egna föräldrar :( Jag vet nånstans att jag är värd att värna om - men det känns så väl hur andra tänker och tycker om hur jag borde vara och hur det ogillas när man inte har ett tiptop hem osv……. Jämans, det är hårt inarbetat våra normer och sociala regler.

Otroulig
2012-10-26 19:44
#10

" det känns så väl hur andra tänker och tycker om hur jag borde vara och hur det ogillas när man inte har ett tip top hem" …. Oj är du en tankeläsare!! Skämt åsido, är du verkligen absolut 100% säker att det är så dom tycker ? Vad skulle hända om du inte brydde dej om vad andra tyckte? Hur skulle det kännas då?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-10-26 20:42
#11

Underbart målle! Jag är också på en helt fantastisk plats just nu. Trots sorg och trots en stark känsla av irritation igår som jag gav utlopp för så har jag en ständigt närvarande känsla av lugn, harmoni och trygghet. Jag känner att jag har gjort mina önskningar för framtiden, och det som sker nu det sker på ett sätt som för mig dit. Det enda jag behöver göra är att göra det jag vill göra. Och jag vill skriva, så jag skriver när jag vill skriva. Det är det enda jag behöver göra, för det är det som är nyckeln till allt annat för mig. Resten har jag ju redan och jag njuter av det. Jag har ett jobb som jag älskar och stortrivs på, och jag har det så länge som det är meningen att jag ska ha det. Jag har min underbara sambo, min son finns här i samma land och samma stad som jag och jag får lära honom det jag inte kunde lära honom innan, jag har mitt drömhem just nu, jag har pengar så jag klarar mig utan att behöva vända på dem, jag älskar mg själv på alla sätt. Ja, vad mer kan man begära liksom. Uppgraderingarna, på det jag vill ha uppgraderat, är önskade och kommer som sagt när det är dags för det. Men jag är nöjd och älskar det jag har redan nu, och jag behöver faktiskt ingenting mer än det. Skrattande

Mirjah, som Otroulig skriver så är du nog med väldigt stor säkerhet inte tankeläsare så undvik att göra dina egna tankar till andras. Det är oartigt och inte särskilt vänligt att tro dömma andra för sånt som man inte vet är sant. Låt andra sköta och stå för sitt tänkande själva. Det som du däremot är övertygad och tror att andra tänker, det kommer från dig själv. Det är inte deras tankar om dig, det är dina egna tankar om dig.

Och om nu någon av dessa personer har sagt något av detta rakt ut till dig så varför ska du ta till dig. Andras åsikter handlar om dem och deras värderingar. Du ska leva ditt liv efter dina värderingar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-10-26 20:45
#12

Mirjah - Om du provar att vända på det. Skulle du bli tjurig ifall din mamma, eller vännina eller vem det nu skulle var - valde att ta hand om sig själv innan de tog hand om dig? Har svårt att tro det, och det samma lär gälla dem.

Vi TROR så mycket, men det handlar bara om just som du säger, inlärda mönster, tankar och beteenden - och de är FELinlärningar! De har oftast inget med verkligheten att göra utan är en massa känslomässiga felinlärdningar du har fått med dig under livets gång.

Lär om lär rätt vännen - och rätt är att DU ska komma först! Var ett EGO och var stolt över det. När du mår bra kan du ge till andra.

Det är som att du inte kan ge av dina pengar innan du har pengar att ge. Att skuldsätta sig för att bidra till andras ekonomi tycker nog alla är helt idiotiskt, men att ge av sin tid, kraft och på bekostnad av sitt mående - det gör vi!

Tänk om - tänk rätt. Tänk på DIG först. För det är du värd.

"Jag är värd att sätta mig själv före andra" - kanske något att säga till dig själv då du tittar dig i spegeln. Kyss

Mirjah
2012-10-26 21:38
#13

Otroulig! Jobbar du med coaching eller..? ;) Bra frågor och en käftsmäll så att säga. Fick mina egna råd till andra tebax rätt i nyllet!!! Jag bryr mig på tok för mycket om vad andra tycker och tänker. Inlärt beteende, javisst. Jobbat länge på det Kathja-R! Hmm. Trodde jag jobbat bort det de senaste åren. Jag är värd att sätta mig själv före alla andra. Underbart att se mitt eget beteende så här överskådligt. Rena terapin juh! Tack!

Annons:
Miwis
2012-10-26 23:54
#14

Hej!

Vad glad jag blir att jag läste den här tråden!

Jag står lite inför ett vägskäl om en resa som andra förväntar sig att jag följer med på, men jag vet att jag av skulle må mycket bättre både fysiskt & psykiskt av att stanna hemma istället (gjorde misstaget att göra denna resa för några månader sedan för att glädja andra & pga deras förväntningar, trots att det inte känndes bra). Jag var så besviken på mig själv efteråt att jag valde att lyssna på andra istället för på mig själv, och lovade att nu ska jag bara lyssna på mig själv och följa mitt hjärta oavsett allt! Sen har tiden gått, och nu står jag inför samma vägskäl igen.

Funderat mycket över detta idag, och Katjas inlägg här ovan var precis vad jag behövde höra! Tack så jätte mycket!!!

Jag måste våga vara "Ego" och sätta mig själv i första rummet!

Detta var så peppande att bli påminnd om, nu känns beslutet så självklart!

Så tack igen!! Glad

Även det trådstarten handlar om, att bara vara, i kärlek & tacksamhet är något jag också reflekterat mycket över idag. Har upptäckt att jag snurrat in mig i alla "måsten"…  Nu blir det istället att bara ta tillvara på nuet & kärleken & att bara känna att livet är underbart! Känns bra att höra att detta också är "att göra något", att bara vara! Kommer ihåg att jag hörde av Abraham-Hicks ngt i stil med att vi är värda att vara här/leva endast för att vi är den vi är, inte för att vi ska prestera en massa osv. Minns att det känndes fint att höra.

Tack så jätte mycket!

SHIAWASE
2012-10-27 00:03
#15

Mirjah! Fina rad du fick, och underbart att se att de "landade" hos dig. Det ar sa latt att glomma bort sitt eget varde:)

Och Miwis, underbart ocksa att hora att nagra "poletter" trillade ner dar! Visst ar det en harligt kansla??

Det ar ju sa med allt att egentligen vet vi precis hur vi borde agera, for vart eget basta,,men vi glommer bort!!

Har inne far vi paminnelser om det mesta.

Nar vi kommer ihag att satta oss sjalva forst, nar vi kommer ihag att vi ar varda att sluta kampa, och sluta leva for andra, sluta vara duktigt. OJ vad mycket vi kommer att kunna ge andra da!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-10-27 13:11
#16

Jag har lääääänge, länge alltid tänkt mer på vad andra tycker och tänker om mig och vad jag gör och inte gör och detta har bidragit en del till att jag blev sjukskriven förra hösten. Nu har jag lärt mig att släppa detta och det lärde jag mig väldigt nyligen. Jag MÅSTE tänka till mitt bästa nu och ingen annans, för om jag tänker på mig själv i första hand blir det även bra för andra.

Jag har även rätt nyligen upptäckt ett litet kontrollbehov hos mej, och det hänger väl ihop med tanken att vara till för andra och den kombon blir inge bra. Jag har även lärt mig att släppa kontrollen, det är ingen som dör för att jag inte gör det eller för att jag gör det, det är ingen som dör om det inte blir si eller så. (detta är vad jag brukar säga till mig själv för att släppa kontrollen) Allt är ju faktiskt inte på liv eller död.

Jag märker hur JÄVLA bra jag mår om jag bara släpper allt, jag får MKT lättare att befinna mig i mitt NU och det i sin tur får mig att må ÄNNU bättre!

Så släpp kontrollen (om du har sådana blockeringar) och tänk på vad DU vill, inte andra. Ingen annan har rätt att tycka eller tänka åt dig!

[Kathja]1
2012-10-27 15:43
#17

Visst är det underbart hur vi får vad vi behöver bara vi är öppna och ser det. Oavsett om det handlar om råd eller annat. Skrattande

Miwis
2012-10-27 22:49
#18

Ja, det är så härligt när poletten trillar ner :) Som ni säger så vet man ibland svaret inom sig, men behöver bli påminnd. Så samma polett kan behöva trilla ner flera gånger för att vilja stanna kvar där Glad

Håller helt med er om att det är när man ser till sig själv i första hand, som man har som mest att ge till andra. Så det är ju bäst för alla parter! Glad Känns bra att påminna sig om :)

Målle- Va härligt det lät att släppa kontrollen & tillåta allt att vara. För precis som du säger så är det mesta inte så otroligt viktigt att det blir gjort på ett visst sätt egentligen. Tack för rådet! Ska försöka låta saker vara & vara trygg i att saker bli på bästa sätt ändå. Kan föreställa mig att det då är lättare att vara i Nuet, tack!

Katja- Ja, verkligen underbart hur råden dyker upp! Tack alla ni som skriver här i forumet! Ibland har råd dykt upp på oväntade ställen också Glad Någon mening i en tidning, eller en boktitel på pockethyllan…. blir fortfarande förundrad. Känns ibland som att orden går rakt in i hjärtat & är precis vad man behövde höra/läsa.

målle
2012-10-28 19:06
#19

Miwis - det var SÅ lite så! Skrattande Jag delar så gärna med mig av det jag själv kommit underfund med och får mig att må så bra! Jag vet ju att andra som hänger här mår lika bra på samma sätt så ta för dig av alla tips och idéer du kan komma över! Skrattande

[Kathja]1
2012-10-29 21:28
#20

Jag lyssnar nästan alltid på lite soft musik då jag gör vår måndagsmanifestering, brukar hitta något på youtube - idag kom denna upp vid sidan om det jag lyssnade på och eftersom jag tycker att den passar så bra i denna tråden slänger jag in den till er.

Det handlar precis om det Shia skriver, att acceptera att det som är det är och det är bra. Och när vi gör det manifesteras våra önskningar därför att i den stunden finns det ingen saknad, inget glapp mellan det som är och det vi vill ska vara - ALLT BARA ÄR OCH DET SOM ÄR DET ÄR BRA. = Acceptans och Tillit Skrattande

Annons:
Theleonora
2012-10-29 21:51
#21

Ska kolla in videon! Idag använde jag mig av videon som Evigheten länkade till i ABC-tråden. Det funkade bra!

Så till mitt dilemma angående att sluta kämpa, lyckades ta mig till en visning idag och nu undrar jag hur jag ska få lägenheten i och med budgivning och det blir ju att jag tänker på lägenheten hela tiden och undrar hur det går, hur mkt kommer den gå upp, hur mkt är jag villig att betala, hur mkt får jag för min, ja ni förstår. Så hjälp! ;)


szirius
2012-10-29 22:12
#22

jätteviktig påminnelse.Och ganska svår att få koll på tycker jag…vad som är vad, vad gäller att tro på andras övertygelser och förstå vad jag själv tror på…..när jag mår bra i mig själv så är jag fullkomligt nöjd och vill inte att livet ska vara annorlunda än det ÄR. Men sen smyger sig onöjdhetskänslorna på, jag börjar kolla på bilden av hur ett liv "ska" vara för att anses vara "gynnsamt" och när då flera bitar fattas så kommer en stress och jag intalar mig att det är pga att vissa saker fattas som jag känner mig ur balans, medans det ju egentligen är TRON på att detta stämmer som skapar obalansen!Förvånad

Jag tycker personligen att det är svårt att stå trygg kvar i att det inte är prestation som skapar lycka, när släktingarna är väldigt bestämda kring det…jag är lite omgiven av karriärister…och om jag är låg och har en dag då jag grubblar på livet, så glider jag automatiskt in på detta spår…deras starka övertygleser gör mig själv osäker, trots att jag varje gång jag lyssnar inåt känner att det inte är den väg jag vill välja…Obestämdiaf inte NU.

SHIAWASE
2012-10-29 23:29
#23

Jag forstar dig Szirius!!

Sjalv glider jag aldrig ivag at det hallet numera , men kunde gora det tidigare….

Men genom livserfarenhet, sa dyker man pa sa manga situationer, dar man ser att saker gar framat, saker manifesteras,  NAR Man slutar kampa, utan bara accepterar det som ar ,, nar man tar sig en titt tillbaka,, och INSER hur det hanger ihop,,  sa infinner sig en sadan sakerhet inom sig sjalv, en sakerhet som ingen alls kan rubba,,,,, en vetskap

Du har ju den sakerheten inom dig,, sa nar du befinner dig out-of-vortex,, sa vet du ju anda att det bara ar att slappna av och vanta stills du kommer tillbaka till vortex-tillstandet:)

Kram pa dig!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: